Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 18:05:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.6, 1.8, 2.0)  (Megtekintve 948393 alkalommal)
0 Felhasználó és 8 vendég van a témában
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #2100 Dátum: 2018.01.15 hétfő, 16:33:14 »

2.0 benzines motornál a termosztátház el szokott repedni? wow1

Szóval érdemes ilyenből bontottat szerezni, vagy új?

Ha nem ütöd kalapáccsal akkor nem szabad elrepednie.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Eddie555
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #2101 Dátum: 2018.02.18 vasárnap, 16:10:39 »

Sziasztok. Kérdés mi lehet a hiba reggeli hideginditásnál ugrál az alapjárat mintha le akarna állni plussz puffogást hallok , hátramenetbe leesik 500 alá a fordulat aztán hirtelen visszaugrik.  4 ezres fordulat felett nem akar átugrani csak tartja , 2500nál mikor hidegebb a motor pedig szaggat mintha kifogyna az üzemanyag. 97es 2.0i Mondeo.
Naplózva
Makos
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #2102 Dátum: 2018.04.24 kedd, 11:43:20 »

Üdv kedves márka társak! 2.0 16v-van, és fedcomp-os, meg döglött az AC. Van-e valakinek esetleg? Vagy ST-ből át rakható-e?
Köszönöm ! Maradok tisztelettel!
Naplózva

'00 Mk II 2.0 Ghia kombi Párduc fekete metko Smiley
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2103 Dátum: 2018.04.24 kedd, 18:37:22 »

Üdv kedves márka társak! 2.0 16v-van, és fedcomp-os, meg döglött az AC. Van-e valakinek esetleg? Vagy ST-ből át rakható-e?
Köszönöm ! Maradok tisztelettel!

Úgy nézem átrakható minden további nélkül, még talán az MK1-es Focus-ban is ugyanilyen van. Típuson belül főleg nem variáltak vele.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Sanyi9000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #2104 Dátum: 2018.05.20 vasárnap, 13:05:34 »

Sziasztok! Olyan problemam lenne az mk2 1.8 benzinessel , hogy , 5 ezerig nem húz csak megyeget . Viszon utanna ugras szeruen megindul.Alapjarat jo.fogyasztas atlagos.ötletek? Köszönöm szépe!
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2105 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 08:20:52 »

Uraim!
Egy elméleti kérdésem lenne.
Szombaton a géptető alatt karbantartottam, mikor látom, hogy a hűtőfolyadék szintje a min alatt van.
Nosza, feltöltöttem desztvízzel a max szintig.
Vasárnap, országjáró túra közben egy két kilométeres emelkedőn, hármasban mentem fölfelé.
A hegytetőn megálltam gyönyörködni és hallom, hogy forr a víz.
Ránézve a víztartályra látom, hogy éppen, hogy nem fullon van a vízszint. Vagyis alig egy ujjnyira volt a tetejétől.
A vízhőmérőt rendszeresen figyelem vezetés közben, nem megy följebb a megengedettnél, a ventilátor is bekapcsol, ha kell.
Vártam, míg abbahagyja a forrást és feltűnt, hogy közben lejjebb ment a vízszint, alig valamivel a feltöltés utáni szint fölé.
Ez, így normális?
Este már nem néztem rá, de ma ránézek, meddig van a vízszint.
Hová tűnik el? Honnan telt meg?
Akkor most engedjek le a vízből?
Köszönöm a segítséget!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #2106 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 09:41:27 »

Sziasztok
Lehet volt már ilyenről szó... Olyat csinál mostanában a verda,hidegindításnál,beindul az alapjárat felmegy kb 1500,aztán pár másodperc,kezdi vissza engedni. Ezzel nincs is gond. Csak ahogy ejti,nem marad 1200-on,hanem leejti nulláig... Ha olyankor adok egy gázfröccsöt,néha elejti,néha megtartja 1200 és onnantól jól működik. Alapjárati motor,tps, merre keresgéljek?
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.03 kedd, 06:45:02 írta Hanko77 » Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2107 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 10:08:33 »

Uraim!
Egy elméleti kérdésem lenne.
Szombaton a géptető alatt karbantartottam, mikor látom, hogy a hűtőfolyadék szintje a min alatt van.
Nosza, feltöltöttem desztvízzel a max szintig.
Vasárnap, országjáró túra közben egy két kilométeres emelkedőn, hármasban mentem fölfelé.
A hegytetőn megálltam gyönyörködni és hallom, hogy forr a víz.
Ránézve a víztartályra látom, hogy éppen, hogy nem fullon van a vízszint. Vagyis alig egy ujjnyira volt a tetejétől.
A vízhőmérőt rendszeresen figyelem vezetés közben, nem megy följebb a megengedettnél, a ventilátor is bekapcsol, ha kell.
Vártam, míg abbahagyja a forrást és feltűnt, hogy közben lejjebb ment a vízszint, alig valamivel a feltöltés utáni szint fölé.
Ez, így normális?
Este már nem néztem rá, de ma ránézek, meddig van a vízszint.
Hová tűnik el? Honnan telt meg?
Akkor most engedjek le a vízből?
Köszönöm a segítséget!


Ha nem zár tökéletesen a rendszer (akár a tartály sapkájánál), akkor a normál tartomány tetejénél már pár csőben el tud kezdeni forrni a lötty, pl. abban, ami a motor előtt megy keresztbe, és megy bele a tartályba a felső csonkon keresztül. Múltkor nálam alacsony volt a szint -leállítás után-, gondoltam öntök bele még. Letekerve a kupakot lecsökkent a nyomás, és egyből felforrt abban a víz, majdnem ki is bugyogott a tartályból. Én a helyedben bemelegedett járó motornál nekiállnék hallgatózni, hogy hallani-e bármi szuszogást a tartály környékén. Lehet gond a kupakkal, el lehet repedve valamelyik csonk az elején, aztán persze csőcsatlakozásokra is érdemes lehet ránézni, szivárgásnyomokat keresni lejjebb is, ..
Sokkal rosszabb esetben a hengerfejtömítés szórakozik. Ha van valami használhatóbb fajta endoszkópod (ebay-ről pár ezer forintért lehet már venni, csak tudjon elég nagy felbontást), azzal a gyertyák lukán be lehet nézegetni, látszik-e valami turpisság a hengerekben.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2108 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 10:49:30 »

Ha nem zár tökéletesen a rendszer (akár a tartály sapkájánál), akkor a normál tartomány tetejénél már pár csőben el tud kezdeni forrni a lötty, pl. abban, ami a motor előtt megy keresztbe, és megy bele a tartályba a felső csonkon keresztül. Múltkor nálam alacsony volt a szint -leállítás után-, gondoltam öntök bele még. Letekerve a kupakot lecsökkent a nyomás, és egyből felforrt abban a víz, majdnem ki is bugyogott a tartályból. Én a helyedben bemelegedett járó motornál nekiállnék hallgatózni, hogy hallani-e bármi szuszogást a tartály környékén. Lehet gond a kupakkal, el lehet repedve valamelyik csonk az elején, aztán persze csőcsatlakozásokra is érdemes lehet ránézni, szivárgásnyomokat keresni lejjebb is, ..
Sokkal rosszabb esetben a hengerfejtömítés szórakozik. Ha van valami használhatóbb fajta endoszkópod (ebay-ről pár ezer forintért lehet már venni, csak tudjon elég nagy felbontást), azzal a gyertyák lukán be lehet nézegetni, látszik-e valami turpisság a hengerekben.

Most, hogy mondod, beugrott, hogy volt sziszegés a rendszernél. A sapka mellett még egy kis folyadék ki is szivárgott.
Akkor ezt megnézem.
A folyadékszint maradhat?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
ebihal
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 116


E-mail
« Új hozzászólás #2109 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 11:26:58 »

Most, hogy mondod, beugrott, hogy volt sziszegés a rendszernél. A sapka mellett még egy kis folyadék ki is szivárgott.
Akkor ezt megnézem.
A folyadékszint maradhat?

Hideg motornál vedd le a sapkát és úgy nézd meg mit csinál a tartályban a víz , ha bugyborékol-gázadásra megemelkedik a szint és olyan mintha forrna akkor nagy valószínűséggel hengerfejtömítés gond lesz.Ilyenkor a gumi vízcsövek is hamar nagyon kemények lesznek szinte össze se tudod nyomni , és általában fűtés sincs ilyenkor.Ezekkel a módszerekkel nagyjából ki tudod szűrni mi a gond.
« Utoljára szerkesztve: 2018.07.02 hétfő, 11:28:48 írta ebihal » Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2110 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 12:10:23 »

Hideg motornál vedd le a sapkát és úgy nézd meg mit csinál a tartályban a víz , ha bugyborékol-gázadásra megemelkedik a szint és olyan mintha forrna akkor nagy valószínűséggel hengerfejtömítés gond lesz.Ilyenkor a gumi vízcsövek is hamar nagyon kemények lesznek szinte össze se tudod nyomni , és általában fűtés sincs ilyenkor.Ezekkel a módszerekkel nagyjából ki tudod szűrni mi a gond.

Megnézem.
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #2111 Dátum: 2018.07.02 hétfő, 19:07:50 »

Megnézem.
Köszönöm szépen!

A kopott vízszivattyú miatt is hasonló tüneteket produkál, továbbá a nem tökéletes légtelenítés is okozhatja. Szerintem nem hengerfej tömítés probléma.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2112 Dátum: 2018.07.03 kedd, 08:01:32 »

A kopott vízszivattyú miatt is hasonló tüneteket produkál, továbbá a nem tökéletes légtelenítés is okozhatja. Szerintem nem hengerfej tömítés probléma.

Üdv: László

Megnéztem, hidegen, gázadásra nem bugyborékol, tehát - elvileg - nem hengerfejes.
Most visszavettem egy kis folyadékot, aztán figyelem az eredményt.

Köszönöm a segítő hozzászólásokat!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Bmwtds
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #2113 Dátum: 2018.08.02 csütörtök, 18:46:51 »

Sziasztok.

Olvasom hogy sokan küzdöttek a motor rángatással. Nekem 2001-es Mk3 2000 benzines van. A tünet 1600-3200 fordulatnál jelentkezik ha lassan gyorsítok. Intenzív gyorsításnál nem venni észre a rángatást, folyamatos haladásnál semmi hiba. A lendkeréknek van hangja alapjáraton/tehát tropa/ és egy "ismerős szerelő" szerint ez miatt rángathat. A motor most lett javítva mert leragadtak a gyűrűk. Az ilyenkor szokásos dolgok cserélve.
Naplózva
targoncas
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #2114 Dátum: 2018.08.22 szerda, 16:50:32 »

Sziasztok. Mk2 1.8 benzin. Nincs alapjáratom. Beindul, de ha nem adok gázt, leáll. Hol keresgéljem a hibát?
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #2115 Dátum: 2018.08.22 szerda, 17:32:02 »

Sziasztok. Mk2 1.8 benzin. Nincs alapjáratom. Beindul, de ha nem adok gázt, leáll. Hol keresgéljem a hibát?

Először levegőmotor ellenőrzés, aztán vízhőfok jeladót ellenőrizni amelyik az ECU-nak ad jelet, alapjáraton benzin nyomást mérni, (2,4-3,4 bar), gyertyák, kábelek ellenőrzése.

Üdv: László

Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
orojan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #2116 Dátum: 2018.09.30 vasárnap, 11:43:25 »

Üdv Mesterek!
1.8 Td motorját szeretném kicserélni 1.6-os benzinesre, a váltó passzol hozzá vagy azt is ki kell cserélni illetve mit kell azon kivül cserélni?!
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2117 Dátum: 2018.10.01 hétfő, 08:20:02 »

Üdv Mesterek!
1.8 Td motorját szeretném kicserélni 1.6-os benzinesre, a váltó passzol hozzá vagy azt is ki kell cserélni illetve mit kell azon kivül cserélni?!

Úgy tippelem, hogy nem jó hozzá a váltó.
Más az áttételezés, a felfogatás.
A motor komplett?
Önindító, generátor, etc?
Szvsz ezek minden más ...
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
orojan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #2118 Dátum: 2018.10.01 hétfő, 09:59:57 »

Úgy tippelem, hogy nem jó hozzá a váltó.
Más az áttételezés, a felfogatás.
A motor komplett?
Önindító, generátor, etc?
Szvsz ezek minden más ...

Generátor van, amúgy komplett motor, lendkerék kuplung is, ha a váltó tengelye passzol bele akkor elvileg jónak kell lennie nem?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2119 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 13:37:43 »

Generátor van, amúgy komplett motor, lendkerék kuplung is, ha a váltó tengelye passzol bele akkor elvileg jónak kell lennie nem?
Más az elmélet és más a gyakorlat.
Elvileg lehet jó is.
Aztán beszerelés közben derül ki, hogy van egy fölös dugó vagy csavar. Vagy éppen nincsen.
Vagy egy lyuk máshol van.
De sok sikert!
Gyáva népnek nincs hazája! :O)
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2120 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 13:39:09 »

Uraim!
A '98-as autónak hol keressem az alapjárati motorját?
A féktisztítóval történő pucolás hatásos lehet vagy csak Urban legend?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2121 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 14:23:58 »

Uraim!
A '98-as autónak hol keressem az alapjárati motorját?
A féktisztítóval történő pucolás hatásos lehet vagy csak Urban legend?

Csak nem, hogy random elkezdeni tekerni felfele a fordulatszámot a járgány elengedett gázpedálnál?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2122 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 14:30:48 »

Csak nem, hogy random elkezdeni tekerni felfele a fordulatszámot a járgány elengedett gázpedálnál?
Inkább leejti. Hörgősre. Random.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #2123 Dátum: 2018.10.18 csütörtök, 17:52:53 »

Uraim!
A '98-as autónak hol keressem az alapjárati motorját?
A féktisztítóval történő pucolás hatásos lehet vagy csak Urban legend?

A pontos helyét nem tudom, de a szívósoron keresd.
Kettő vezetékes csati megy rá. A MAF szenzor után egy vastagabb gumicső megy rá. Meg kell próbálni a csati érintkezőit először kontakttal befújni. Ha nem jó akkor ki lehet szerelni és féktisztitóval  befújni, megtísztitani a szennyeződéstől. Nem árt még a mágnesben mozgő tengelyt szervőollaj bekenni, hogy könnyen mozogjon. Legtöbbször használni szokott. Ha mégsem akkor csak a csere segít. Egy próbát megér.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2124 Dátum: 2018.10.19 péntek, 08:00:48 »

A pontos helyét nem tudom, de a szívósoron keresd.
Kettő vezetékes csati megy rá. A MAF szenzor után egy vastagabb gumicső megy rá. Meg kell próbálni a csati érintkezőit először kontakttal befújni. Ha nem jó akkor ki lehet szerelni és féktisztitóval  befújni, megtísztitani a szennyeződéstől. Nem árt még a mágnesben mozgő tengelyt szervőollaj bekenni, hogy könnyen mozogjon. Legtöbbször használni szokott. Ha mégsem akkor csak a csere segít. Egy próbát megér.

Üdv: László

Köszönöm szépen. Úgy leend!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2125 Dátum: 2018.12.18 kedd, 09:19:40 »

Hát Uraim, ezt is megértem.
Nem indul a gép, -6 fokban.
A kertben kellett parkolnom a garázs helyett és megfázott az öreglány.
Teker, teker, de nem.
Van valahol leírás, hogy mit kell nézni?
köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #2126 Dátum: 2018.12.18 kedd, 17:23:24 »

Hát Uraim, ezt is megértem.
Nem indul a gép, -6 fokban.
A kertben kellett parkolnom a garázs helyett és megfázott az öreglány.
Teker, teker, de nem.
Van valahol leírás, hogy mit kell nézni?
köszönöm

Első körben szikra és benzinellenőrzés és talán az alapjárati motor nem működik tökéletesen. Ezért az ECU a jelnek megfelelően kevés benzint adagol a hideg motor ellenére. Ha megpróbálod behúzni akkor be kell indulnia.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2127 Dátum: 2018.12.19 szerda, 08:23:57 »

Első körben szikra és benzinellenőrzés és talán az alapjárati motor nem működik tökéletesen. Ezért az ECU a jelnek megfelelően kevés benzint adagol a hideg motor ellenére. Ha megpróbálod behúzni akkor be kell indulnia.

Üdv: László

Köszönöm!
Utólag eszembe jutott, hogy eléggé láma kérdés volt, mert ezer dolog lehet, plusz nem adtam át, ami fejben van.
A lényeg, hogy az AC pumpa fagyott be.
Érthetetlen ...
Jól meghősugárzóztam és pöccre indult.
Még egyszer köszönöm.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #2128 Dátum: 2018.12.19 szerda, 17:42:30 »

Köszönöm!
Utólag eszembe jutott, hogy eléggé láma kérdés volt, mert ezer dolog lehet, plusz nem adtam át, ami fejben van.
A lényeg, hogy az AC pumpa fagyott be.
Érthetetlen ...
Jól meghősugárzóztam és pöccre indult.
Még egyszer köszönöm.

Semmi probléma, örülök, hogy a benzinellátás megoldódott. A tankban egy kis víz össze szokott gyűlni idővel  az aljában és ebből szívhatott a szivattyú.

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2129 Dátum: 2018.12.20 csütörtök, 08:43:14 »

Semmi probléma, örülök, hogy a benzinellátás megoldódott. A tankban egy kis víz össze szokott gyűlni idővel  az aljában és ebből szívhatott a szivattyú.

Üdv: László

Aha, tiszta.
Csak egy gyors kérdés még.
Létezhet, hogy hangosabb lett az AC vagy csak rá áll most a fülem?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2130 Dátum: 2019.02.08 péntek, 08:03:44 »

Uraim!
Tanácstalanságom megoldására kérnék, véleménnyel támogatott segítséget.
A kérdés javítani vagy bontásra meghirdetni?
Tegnap este Érdről bementem zuglóba és vissza a szokásos, esti dugóban.
Odafelé úton tűnt fel, hogy a hűtőventilátor gyakorlatilag folyamatosan megy.
Később vettem észre, hogy a vízhőfok nem megy ki az alsó harmadból és így is megy a ventilátor.
Hazafelé a fűtés is elment.
Gondoltam a termosztát. Van otthon egy, kicserélem a 7végén.
Megálltam tankolni, simán indult.
Egyszer csak egy erősebb gyorsításnál elkezdett nagyon csúnyán csörögni a motor.
Ha visszább vettem a gázból elhalkult, de maradt.
Olyasmi, mint a gagyi benzintől keletkező csörgés, de picit mélyebb frekvenciával és a motorból mélyebbről jött a hang.
A következő piros lámpánál kinyomtam a kuplungot, leállt a motor.
Újraindítottam, beindult, de csúnya volt a hangja.
Száz méter után begurultam egy benzinkútra.
Dőlt a gőz a motortérből.
Fölnyitottam a tetőt. Eltűnt a víz a kiegyenlítő tartályból.
A termosztát környékén  tiszta víz volt minden és kicsit égés szaga volt a motornak.
Tréler.
Megnéztem az olajszintet, az alsó vonás alatt van picivel.
A tréleres azt javasolta, töltsek bele valami gagyi olajat, töltsem fel vízzel és indítsam be.
Nem hinném, hogy ez a megoldás.
Abban kérem a segítséget, hogy mi lehet a gond, merre keresgéljek?
Vajon érdemes ezzel küzdeni vagy vegyek másikat és ezt bontsam?
Köszönöm.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2131 Dátum: 2019.02.08 péntek, 09:35:49 »

Uraim!
Tanácstalanságom megoldására kérnék, véleménnyel támogatott segítséget.
A kérdés javítani vagy bontásra meghirdetni?
...

Így látatlanban én azt mondanám, hogy erősen hengerfejtömítés átszakadás lehet a gond. Ha szereted az autót, és amúgy nem rohad, ettől függetlenül kiválóan működik, akkor lehet értelme megjavítani. Gazdaságilag viszont nem igazán éri meg, minimum egy hengerfejtömítés csere be fog figyelni, plusz akkor már egy vezérműszíj csere, meg ki tudja még milyen csontvázak borulnak ki belőle. Én azt mondom, hogy ha nem áll nagyon közel a szívedhez, akkor add el (bontásra), tegyél hozzá pár százast, és vegyél egy Mk3-ast. Vagy valami japán örökélet +1 nap verdát Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2132 Dátum: 2019.02.08 péntek, 10:03:29 »

Így látatlanban én azt mondanám, hogy erősen hengerfejtömítés átszakadás lehet a gond. Ha szereted az autót, és amúgy nem rohad, ettől függetlenül kiválóan működik, akkor lehet értelme megjavítani. Gazdaságilag viszont nem igazán éri meg, minimum egy hengerfejtömítés csere be fog figyelni, plusz akkor már egy vezérműszíj csere, meg ki tudja még milyen csontvázak borulnak ki belőle. Én azt mondom, hogy ha nem áll nagyon közel a szívedhez, akkor add el (bontásra), tegyél hozzá pár százast, és vegyél egy Mk3-ast. Vagy valami japán örökélet +1 nap verdát Cheesy

Sejtettem   Sad
Köszönöm.
Szeretem az autót, de ésszerű keretek között.
Maga a típus tetszik nagyon. Jó eséllyel ugyanilyen lesz.
Így legalább donor autóm is lesz.   Undecided
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #2133 Dátum: 2019.02.08 péntek, 14:56:04 »

Sejtettem   Sad
Köszönöm.
Szeretem az autót, de ésszerű keretek között.
Maga a típus tetszik nagyon. Jó eséllyel ugyanilyen lesz.
Így legalább donor autóm is lesz.   Undecided

Ha MK3-at keresel szólj, az enyém is eladó, még nem hirdetem sehol.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2134 Dátum: 2019.03.06 szerda, 08:26:20 »

Uraim!
Lehet, hogy ez autó ügyében utoljára kérek segítséget.

Az előzmény:

Érdről bementem zuglóba és vissza a szokásos, esti dugóban.
Odafelé úton tűnt fel, hogy a hűtőventilátor gyakorlatilag folyamatosan megy.
Később vettem észre, hogy a vízhőfok nem megy ki az alsó harmadból és így is megy a ventilátor.
Hazafelé a fűtés is elment.
Gondoltam a termosztát. Van otthon egy, kicserélem a 7végén.
Megálltam tankolni, simán indult.
Egyszer csak egy erősebb gyorsításnál elkezdett nagyon csúnyán csörögni a motor.
Ha visszább vettem a gázból elhalkult, de maradt.
Olyasmi, mint a gagyi benzintől keletkező csörgés, de picit mélyebb frekvenciával és a motorból mélyebbről jött a hang.
A következő piros lámpánál kinyomtam a kuplungot, leállt a motor.
Újraindítottam, beindult, de csúnya volt a hangja.
Száz méter után begurultam egy benzinkútra.
Dőlt a gőz a motortérből.
Fölnyitottam a tetőt. Eltűnt a víz a kiegyenlítő tartályból.
A termosztát környékén  tiszta víz volt minden és kicsit égés szaga volt a motornak.
Tréler.
Megnéztem az olajszintet, az alsó vonás alatt van picivel.
A tréleres azt javasolta, töltsek bele valami gagyi olajat, töltsem fel vízzel és indítsam be.
Nem hinném, hogy ez a megoldás.
Abban kérem a segítséget, hogy mi lehet a gond, merre keresgéljek?
Vajon érdemes ezzel küzdeni vagy vegyek másikat és ezt bontsam?

A helyzet most:
Volt egy kellemetlen sípoló csapágyhangja a kocsinak.
A szerelő szerint vízpumpa.
Arra a kérdésre, hogy hengerfejes-e a kocsi, azt mondta, hogy csak a vízpumpa cseréje után derül ki.
Vezérléscsere. A vízpumpa vállalhatatlan állapotban volt.

Tegnap este elhoztam a vasat, hogy menjek vele egy próbakört.
Ment a fűtés, mint a disznó.
Szépen ment is a kocsi. Gyorsítgattam, lassítgattam, a vízhőmérő a "NORMAL"
felirat "M" és "A" betűje között mozgott szépen.
Ahogy beértem a belvárosba, és forgalmi dugó lett, elkezdett fölmenni a vízhőmérséklet, Ment a ventilátor ezerrel.
Az "L" betű közepénél félreálltam, leállítottam a motort.
Géptető föl.
Forrt a víz és a túlfolyó tartályban talán fél deci folyadéknak volt csak hely, annyira tele volt.
Felhívtam a szerelőt. Lehet, hogy tartály zárókupak, lehet, hogy levegős a rendszer, lehet, hogy szennyezett a hűtő
és nem tudja lehűteni a vizet.
A probléma előtt nem volt ezzel gond.
Vártam, hogy lehűl, hazamentem.
Otthon járó motornál felnyitottam a géptetőt.
A ventilátor nem ment, a víz nem forrt, a tartály kb félig volt.
Óvatosan levettem a kupakot.
Belenéztem és meg mernék esküdni rá, hogy a vízfelület közepe táján bugyogott a víz.
Kb. 5 másodperc múlva bekapcsolt a ventilátor, elkezdett nőni a folyadék szint és jó litert ki is nyomott a tartályból.
Leállítottam. Most visszavittem a szerelőhöz.

Ami kérdésként fölmerült bennem.

Vajon tényleg csak vízpumpa csere után derül ki, hogy zárt-e a rendszer? Ez nekem 60 db ezresembe fájt. Potyára?
Vajon akkor hengerfejes?

Minden épkézláb mondatért hálás vagyok.

Köszönöm.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2135 Dátum: 2019.03.06 szerda, 09:17:22 »

Uraim!
Lehet, hogy ez autó ügyében utoljára kérek segítséget.

Az előzmény:

...

Hááát... Nem 100%, de eléggé gyanús, hogy ez minimum egy hengerfejtömítés csere (síkköszörüléssel együtt természetesen) lesz. Mondjuk akkor már érdemes lehet szelepszár szimeringeket is cserélni, becsiszoltatni a szelepeket, miegymás. Belekerül 1-2 százasba, de utána legalább ezzel a részével a motornak nem lesz baj jó sokáig. Ha amúgy rendben van a verda, nem rozsdás, működik benne minden elektronikailag, akkor érdemes lehet megcsináltatni (hopp, egy teljes hűtővíz-rendszer átmosást is meg kéne ejteni. Tuti tele van mocsokkal, még ha nem is záródik el konkrétan sehol), legalább hogy az a 60-as ne menjen pocsékba. Viszont amennyi az autó értéke, ahhoz képest nagyon nem éri meg ennyit költeni rá. Ha jól sejtem nem is ritka darab, úgyhogy el kell adni a francba (leginkább bontásra szánva), hozzátenni a kapott pénzhez a javításra szánt összeget, meg még egy keveset, aztán venni mondjuk egy benzines MK3-at. (Vagy valami japánt, stb.)
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2136 Dátum: 2019.03.06 szerda, 10:12:46 »

Hááát... Nem 100%, de eléggé gyanús, hogy ez minimum egy hengerfejtömítés csere (síkköszörüléssel együtt természetesen) lesz. Mondjuk akkor már érdemes lehet szelepszár szimeringeket is cserélni, becsiszoltatni a szelepeket, miegymás. Belekerül 1-2 százasba, de utána legalább ezzel a részével a motornak nem lesz baj jó sokáig. Ha amúgy rendben van a verda, nem rozsdás, működik benne minden elektronikailag, akkor érdemes lehet megcsináltatni (hopp, egy teljes hűtővíz-rendszer átmosást is meg kéne ejteni. Tuti tele van mocsokkal, még ha nem is záródik el konkrétan sehol), legalább hogy az a 60-as ne menjen pocsékba. Viszont amennyi az autó értéke, ahhoz képest nagyon nem éri meg ennyit költeni rá. Ha jól sejtem nem is ritka darab, úgyhogy el kell adni a francba (leginkább bontásra szánva), hozzátenni a kapott pénzhez a javításra szánt összeget, meg még egy keveset, aztán venni mondjuk egy benzines MK3-at. (Vagy valami japánt, stb.)

Hajlok az eladásra, de a fő kérdés az, hogy valóban nem lehet hengerfejességet vizsgálni, a csere nélkül?
Úgy tudom, a hűtés egy zárt rendszer.
Ha van rá eszközöm, megnézem nyomás alatt - sűrített levegővel.
Ha elmegy a nyomás, akkor azt kell vizsgálni, hol megy el.
Vagy rosszul gondolom?
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2137 Dátum: 2019.03.06 szerda, 20:48:01 »

Hajlok az eladásra, de a fő kérdés az, hogy valóban nem lehet hengerfejességet vizsgálni, a csere nélkül?
Úgy tudom, a hűtés egy zárt rendszer.
Ha van rá eszközöm, megnézem nyomás alatt - sűrített levegővel.
Ha elmegy a nyomás, akkor azt kell vizsgálni, hol megy el.
Vagy rosszul gondolom?

Még akár működhet is a dolog, leengedett hűtővízzel, kiakasztott termosztáttal.. Kérdés, hogy a próbához mekkora nyomású levegőt kéne betolni, hogy jól látszódjon, ha valahol szökik, de azt mennyire bírja a rendszer, .. Első körben én szereznék egy endoszkópot (neten egész használható darabokat lehet venni 4-5ezer Ft környékén; a 8mm-es végűt érdemes venni legalább, annak már a felbontása és a képe is elég jó), aztán azzal bekukkantani a gyertyák lukán át a hengerekbe.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2138 Dátum: 2019.03.07 csütörtök, 08:35:13 »

Még akár működhet is a dolog, leengedett hűtővízzel, kiakasztott termosztáttal.. Kérdés, hogy a próbához mekkora nyomású levegőt kéne betolni, hogy jól látszódjon, ha valahol szökik, de azt mennyire bírja a rendszer, .. Első körben én szereznék egy endoszkópot (neten egész használható darabokat lehet venni 4-5ezer Ft környékén; a 8mm-es végűt érdemes venni legalább, annak már a felbontása és a képe is elég jó), aztán azzal bekukkantani a gyertyák lukán át a hengerekbe.

Endoszkópom van, eszembe sem jutott.
A lényeg, hogy megoldódott a dolog.
Nagyon köszönöm a segítséget!
A túlfolyó tartály sapkája engedett és koszos volt a hűtő.
A szerelő cserélt egy sapkát, kifújta a hűtőt és TÁDÁM!!!
Este gyűrtem nagy sebességen, imitált dugóban és szépen működik.
Az "L" betű közepénél bekapcsol a ventilátor és visszahűti a vizet.
Hétfőn megyek műszakira. Korrektre.
Ha ott is átgurulunk, akkor még marad egy darabig a gép.
Szét fogom kapni a hűtőrendszert és full kitakarítom.
Sajnáltam volna megválni tőle azok után, hogy mennyi pénz és energia van benne, amit úgysem kapok vissza sosem.
Nézegettem a hahut és 4-500 fölött nem tudtam volna eladni, annál meg sokkal-sokkal több van benne.
Tettem volna fel képet róla, de nem tudom, hogy lehet.
Mindenesetre nagyon köszönöm mindenki segítségét.    worship
Még maradok itt is.   Wink
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #2139 Dátum: 2019.03.07 csütörtök, 08:49:43 »

Endoszkópom van, eszembe sem jutott.
A lényeg, hogy megoldódott a dolog.
Nagyon köszönöm a segítséget!
A túlfolyó tartály sapkája engedett és koszos volt a hűtő.
A szerelő cserélt egy sapkát, kifújta a hűtőt és TÁDÁM!!!
Este gyűrtem nagy sebességen, imitált dugóban és szépen működik.
Az "L" betű közepénél bekapcsol a ventilátor és visszahűti a vizet.
Hétfőn megyek műszakira. Korrektre.
Ha ott is átgurulunk, akkor még marad egy darabig a gép.
Szét fogom kapni a hűtőrendszert és full kitakarítom.
Sajnáltam volna megválni tőle azok után, hogy mennyi pénz és energia van benne, amit úgysem kapok vissza sosem.
Nézegettem a hahut és 4-500 fölött nem tudtam volna eladni, annál meg sokkal-sokkal több van benne.
Tettem volna fel képet róla, de nem tudom, hogy lehet.
Mindenesetre nagyon köszönöm mindenki segítségét.    worship
Még maradok itt is.   Wink

Na! Örülünk akkor Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2140 Dátum: 2019.03.08 péntek, 09:16:17 »

Akkor mindjárt 1 gyors kérdés  Wink
Elméleti síkon, hangosan gondolkozva...
A hűtővíz hőmérsékleténél zavar, hogy olyan magasan kapcsol be a ventilátor.
A "NORMAL" "L" betűnél.
Tudom, hogy a normal azért normal, mert az normal, de mégis.
Lejjebb lehet-e tornázni valahogy. A fiam ex mondeojánál, fixen, középen állt a mutató, az "R"-nél, télen, -10-ben, nyáron, +30-ban, dugóban is.
Alacsonyabb nyitáspontú termosztáttal?
Vagy a ventilátort kapcsoló hő jeladónak van több hőértékű változata?
Esetleg egy párhuzamosan kötött ellenállással lejjebb vinném a kapcsoláspontját.
Vélemény?
Köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2141 Dátum: 2019.04.01 hétfő, 08:29:58 »

Uraim!
Melyik a kartercső?
Mármint, hol találom?
Köszönöm
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Kelemen Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #2142 Dátum: 2019.04.05 péntek, 21:40:58 »

Sziasztok.

2.o autómatám van egy hete.
Nagyon tuti ,de régen jártam már benzinessel.
Valaki meg tudná mondani,hogy mennyit kellene pörögnie 90,100, 120,130 nál  folyamatos haladás közben ?
A fogyasztással nincs gondom 7.4 országút,pálya vegyes.

Köszi
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #2143 Dátum: 2019.04.05 péntek, 21:52:49 »

Sziasztok.

2.o autómatám van egy hete.
Nagyon tuti ,de régen jártam már benzinessel.
Valaki meg tudná mondani,hogy mennyit kellene pörögnie 90,100, 120,130 nál  folyamatos haladás közben ?
A fogyasztással nincs gondom 7.4 országút,pálya vegyes.

Köszi

Mi az, hogy mennyit kellene?
A sebességfokozatok, áttételek alapján annyi a fordulatszáma a motornak, amennyi.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Kelemen Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #2144 Dátum: 2019.04.06 szombat, 07:58:37 »

Olyan érdekes,mert az elsö 3 váltásnál jelentősen visszaesik a fordulat mint ahogy te is kívánnád amikor váltassz.
Viszont 80 körül váltja a 4. et akkor csak kb 200 fordulatot esik vissza és 120 nál kb 3900  4000 et pörög.
Ez jó?
Én elfogadom csak az eddigi érzéseim szerint 3500 körül kellene lenni.kb
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2145 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 08:13:54 »

Olyan érdekes,mert az elsö 3 váltásnál jelentősen visszaesik a fordulat mint ahogy te is kívánnád amikor váltassz.
Viszont 80 körül váltja a 4. et akkor csak kb 200 fordulatot esik vissza és 120 nál kb 3900  4000 et pörög.
Ez jó?
Én elfogadom csak az eddigi érzéseim szerint 3500 körül kellene lenni.kb

Szerintem automatánál ez normális.
Akár hányszor automatát vezetek - inkább a régieket - néha reflexből kuplungolnék, mert érzésre máshol van a sebességtartomány.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Kelemen Zoltán
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8


« Új hozzászólás #2146 Dátum: 2019.04.08 hétfő, 21:16:05 »

Jó,persze ez rendben.
De amikor már folyamatosan mész 100 fölött álitólag be kellene kapcsolni egy direkt  fokozatnak ahol nincs az a csúsztatás hanem stabil a hajtás.
Állítolag ezt már 85 óta az összes ilyen autómata tudja.
Ezért gondoltam,vagy éreztem,hogy úgy 120 nál sok egy kicsit a 4000 fordulat.
Valaki használ közületek 2.0 automatát?
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2147 Dátum: 2019.04.25 csütörtök, 08:05:29 »

Uraim!
Úgy rémlik, egyszer, valaki betett egy táblázatot arról, hogy a ventilátor
kapcsoló hőgomba, milyen hőmérsékleten, milyen ellenállás értéket kell produkáljon.
Kérhetném ezt még egyszer vagy a forrását?
Köszönöm szépen!
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #2148 Dátum: 2019.04.25 csütörtök, 17:50:30 »

Uraim!
Úgy rémlik, egyszer, valaki betett egy táblázatot arról, hogy a ventilátor
kapcsoló hőgomba, milyen hőmérsékleten, milyen ellenállás értéket kell produkáljon.
Kérhetném ezt még egyszer vagy a forrását?
Köszönöm szépen!

http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=V%C3%ADzh%C5%91fokjelad%C3%B3_ellen%C5%91rz%C3%A9se_ellen%C3%A1ll%C3%A1sm%C3%A9r%C3%A9ssel

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #2149 Dátum: 2019.04.26 péntek, 07:54:59 »


Hatalmas köszönöm szépen!  worship
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
Oldalak: 1 ... 36 37 38 39 40 41 42 [43] 44 45   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.06 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.