Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 06:33:27 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4232892 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #100 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:22:08 »

azert egy privit irj neki!
hatha elarulja a muhelytitkokat es te meg raveszed a briteket hogy aszerint javitsak az autodat!

Köszi megpróbálom.

Az biztos, hogy a britteket nem fogom tudni meggyőzni semmiről sem, mert szerintük amit ők csinálnak az a tökéletes. ( kormány a kocsiba, kézmosón külön a meleg és hídegvíz stb.)
:-)
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #101 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 18:41:10 »

Köszi megpróbálom.

Az biztos, hogy a britteket nem fogom tudni meggyőzni semmiről sem, mert szerintük amit ők csinálnak az a tökéletes. ( kormány a kocsiba, kézmosón külön a meleg és hídegvíz stb.)
:-)

ismerem oket mint a rosszpenzt!
dolgoztam veluk 2 evet!
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #102 Dátum: 2009.10.01 csütörtök, 21:13:04 »

Köszi megpróbálom.

Az biztos, hogy a britteket nem fogom tudni meggyőzni semmiről sem, mert szerintük amit ők csinálnak az a tökéletes. ( kormány a kocsiba, kézmosón külön a meleg és hídegvíz stb.)
:-)
Szerintem nézz be a fordmondeo.org-ra ott biztos találsz valakit, aki megcsinálja a kiszerelést...
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1606



« Új hozzászólás #103 Dátum: 2009.10.02 péntek, 22:40:22 »

Szerintem nézz be a fordmondeo.org-ra ott biztos találsz valakit, aki megcsinálja a kiszerelést...
Pl: graemewelch a te embered, bár nem tudom milyen messze lakhatsz tőle...http://www.fordmondeo.org/forum/showuser.php?uid/23866/
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #104 Dátum: 2009.10.05 hétfő, 17:18:21 »

Üdv. Mindenkinek.

Szeretnék egy picit tisztán látni szívósor ügyben!

2002, márciusi 1,8 benzines Mondeom van. 150.000.- km.

Az én autómba van e lehetőség a szívósor javítására (lapátok cseréje...) vagy csak a komplett szívósor csere lehetséges?

Olvastam, hogy lehet a szívósor lapátjainak kidobása és valamit ledugózni, ez után is simán használható az autó károsodás nélkül?

Köszönöm a válaszokat.

Szeszka
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #105 Dátum: 2009.10.05 hétfő, 17:20:38 »

Üdv. Mindenkinek.

Szeretnék egy picit tisztán látni szívósor ügyben!

2002, márciusi 1,8 benzines Mondeom van. 150.000.- km.

Az én autómba van e lehetőség a szívósor javítására (lapátok cseréje...) vagy csak a komplett szívósor csere lehetséges?

Olvastam, hogy lehet a szívósor lapátjainak kidobása és valamit ledugózni, ez után is simán használható az autó károsodás nélkül?

Köszönöm a válaszokat.

Szeszka
GravityDave írta talán, hogy az övét ledugózták régebben és kifogástalan.
Naplózva
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #106 Dátum: 2009.10.05 hétfő, 20:15:30 »

GravityDave írta talán, hogy az övét ledugózták régebben és kifogástalan.

igy van!
semmi kulombseget nem tapasztaltam!
de ugy tudom nem en vagyok az egyetlen a klubban,
sot valaki sajat maga vegezte el a dugozast vic utmutatasa alapjan!
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #107 Dátum: 2009.10.05 hétfő, 21:11:38 »

Sajnos továbbra is küzdök a fogyasztással. rinya rinya rinya
A legutóbbi pontos mérés alapján 11,2 L evett a kocsi városban, és tényleg a legnagypapásabb vezetési stílus mellett.
Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy egy 1.8as kocsinak ennyit kell ennie, normális vezetési stílus mellett 12-13L szomoru1
Ford szervizben rá lett dugva gépre, lamdaszonda rendben, és semmi egyéb hibakód.
Injektor tisztítóval is próbálkoztam már.
Továbbá észrevettem, hogy felváltáskor mikor teljesen kiengedem a kuplungot és adok neki gázt, kb. 1 másodpercre csörög a motor., 2000es fordulat körül pedig mintha rángatna a kocsi (nagyon nagyon picit)
A szívósorra a szerelő hang alapján azt mondta, hogy semmi gond nincs vele.
Nemrég voltak cserélve a kötelező 120e-es alkatrészek.
Valakinek valami ötlete?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #108 Dátum: 2009.10.06 kedd, 08:31:38 »

Sajnos továbbra is küzdök a fogyasztással. rinya rinya rinya
A legutóbbi pontos mérés alapján 11,2 L evett a kocsi városban, és tényleg a legnagypapásabb vezetési stílus mellett.
Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy egy 1.8as kocsinak ennyit kell ennie, normális vezetési stílus mellett 12-13L szomoru1
Ford szervizben rá lett dugva gépre, lamdaszonda rendben, és semmi egyéb hibakód.
Injektor tisztítóval is próbálkoztam már.
Továbbá észrevettem, hogy felváltáskor mikor teljesen kiengedem a kuplungot és adok neki gázt, kb. 1 másodpercre csörög a motor., 2000es fordulat körül pedig mintha rángatna a kocsi (nagyon nagyon picit)
A szívósorra a szerelő hang alapján azt mondta, hogy semmi gond nincs vele.
Nemrég voltak cserélve a kötelező 120e-es alkatrészek.
Valakinek valami ötlete?

1. szethullott a szivosor vakuum vezerlo
2. gyujto trafo, kabelek, gyertya.
3. uzemanyag szuro

Ha pesti vagy, akko ra tok nezni... wave
Naplózva

blah blah blah
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #109 Dátum: 2009.10.06 kedd, 09:26:56 »

1. szethullott a szivosor vakuum vezerlo
2. gyujto trafo, kabelek, gyertya.
3. uzemanyag szuro

Ha pesti vagy, akko ra tok nezni... wave

1.lehetséges...
2. cerélve volt 120e-nél
3. szinté cserés
Sajnos eléggé messze lakok Pestől, de akkor a szívósorral lenne a probléma? Nehéz szétszedni?
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #110 Dátum: 2009.10.06 kedd, 10:03:39 »

Sajnos továbbra is küzdök a fogyasztással. rinya rinya rinya
A legutóbbi pontos mérés alapján 11,2 L evett a kocsi városban, és tényleg a legnagypapásabb vezetési stílus mellett.
Egyszerűen nem akarom elhinni, hogy egy 1.8as kocsinak ennyit kell ennie, normális vezetési stílus mellett 12-13L szomoru1

És mennyi a fogyasztás nem városban? Pl. autópályán 100-as, egyenletes tempónál?
Csak azért kérdezem, mert én simán elérem a 10-12-es fogyasztás Budapesten, míg pl. jó néhány hete autópályán 100-as tempónál a fed comp. 6.7-et mutatott.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #111 Dátum: 2009.10.06 kedd, 13:29:41 »

És mennyi a fogyasztás nem városban? Pl. autópályán 100-as, egyenletes tempónál?
Csak azért kérdezem, mert én simán elérem a 10-12-es fogyasztás Budapesten, míg pl. jó néhány hete autópályán 100-as tempónál a fed comp. 6.7-et mutatott.
Autóuton mértem ott kb. 90-100as tempóval volt 10,2es fogyasztás, és ez mért...
Konkrétan nekem az a problémám, hogy a kocsi egyre többet eszik, fél éve mikor megvettem 8-9 között volt, mára ez már 12-13L rinya rinya rinya
Naplózva
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #112 Dátum: 2009.10.06 kedd, 13:57:03 »

Autóuton mértem ott kb. 90-100as tempóval volt 10,2es fogyasztás, és ez mért...
Konkrétan nekem az a problémám, hogy a kocsi egyre többet eszik, fél éve mikor megvettem 8-9 között volt, mára ez már 12-13L rinya rinya rinya
Ez valóban sok szerintem is  rinya.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #113 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 15:43:45 »

Ez valóban sok szerintem is  rinya.

Nálam is van hasonló jelenség 10-11 litert kajál az 1,8 asom, viszont mikor megvettem 5 évvel ezelőtt ha mentem Anglia - Magyarország 700 km-ert megtettem 1 tankkal 130 as tempóba.
Na ez most 550- re csökkent!
Semmi hangja nem volt a szívósoromnak vagyis tényleg motorburkolat nélkül éppen, hogy picit kelepelt.
Ma leszedtem a szívósort nem bántam meg 5 mm- ert kotyogott már, de még mindegyik megvolt, kidobáltam belőle mindent és ledugóztam. Holnap beindítom és meglátom milyen lett, azt mondják emiatt ehet többet a moci.
(A tömítő szárad azért kell várnom).

Ha kell valakinek kép a szívósor dugózásról küldök emailbe.

npn007@ntlworld.com
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #114 Dátum: 2009.10.08 csütörtök, 17:44:30 »

Nálam is van hasonló jelenség 10-11 litert kajál az 1,8 asom, viszont mikor megvettem 5 évvel ezelőtt ha mentem Anglia - Magyarország 700 km-ert megtettem 1 tankkal 130 as tempóba.
Na ez most 550- re csökkent!
Semmi hangja nem volt a szívósoromnak vagyis tényleg motorburkolat nélkül éppen, hogy picit kelepelt.
Ma leszedtem a szívósort nem bántam meg 5 mm- ert kotyogott már, de még mindegyik megvolt, kidobáltam belőle mindent és ledugóztam. Holnap beindítom és meglátom milyen lett, azt mondják emiatt ehet többet a moci.
(A tömítő szárad azért kell várnom).

Ha kell valakinek kép a szívósor dugózásról küldök emailbe.

npn007@ntlworld.com
Enegem érdekelnének a képek, meg a tapasztalat, hogy változott-e valamit...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #115 Dátum: 2009.10.09 péntek, 07:51:08 »

1.lehetséges...
2. cerélve volt 120e-nél
3. szinté cserés
Sajnos eléggé messze lakok Pestől, de akkor a szívósorral lenne a probléma? Nehéz szétszedni?

Nem nehez szetszedni, inkabb maceras, melos...Akna jo ha van... wave jah, meg hutofolyadek tarcsiban  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #116 Dátum: 2009.10.09 péntek, 07:52:25 »

Nálam is van hasonló jelenség 10-11 litert kajál az 1,8 asom, viszont mikor megvettem 5 évvel ezelőtt ha mentem Anglia - Magyarország 700 km-ert megtettem 1 tankkal 130 as tempóba.
Na ez most 550- re csökkent!
Semmi hangja nem volt a szívósoromnak vagyis tényleg motorburkolat nélkül éppen, hogy picit kelepelt.
Ma leszedtem a szívósort nem bántam meg 5 mm- ert kotyogott már, de még mindegyik megvolt, kidobáltam belőle mindent és ledugóztam. Holnap beindítom és meglátom milyen lett, azt mondják emiatt ehet többet a moci.
(A tömítő szárad azért kell várnom).

Ha kell valakinek kép a szívósor dugózásról küldök emailbe.

npn007@ntlworld.com

Ha tenyleg ez vot a tobblet fogyi okozoja, akkor nem valoszinu, hogy a dugozas utan kevesebbet egyen. Inkabb konstans marad a magasabb fogyi.
Naplózva

blah blah blah
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #117 Dátum: 2009.10.09 péntek, 08:26:38 »

Nem nehez szetszedni, inkabb maceras, melos...Akna jo ha van... wave jah, meg hutofolyadek tarcsiban  vigyor3

Nem olyan vészes, inkább tényleg macerás van vagy 3-4 csavar ami viccesen lehet megközelíteni át kell értékelned majd a " lyukérzék " fogalmát. A csavarokat ki kell tapintani és utána nem egyszerűen ráhelyezni a kulcsot.
nekem a teljes munka 3-4 órát vett igénybe, de nincs aknám és nem vagyok autószerelő.
A munka elvégzésében segített egy angol link amit áttudok küldeni, illetve Wyctor, aki nélkül nem tudtam volna megcsinálni. Telefonos segítséget kértem tőle.
Itt is köszönöm neki. worship
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #118 Dátum: 2009.10.09 péntek, 08:32:47 »

Ha tenyleg ez vot a tobblet fogyi okozoja, akkor nem valoszinu, hogy a dugozas utan kevesebbet egyen. Inkabb konstans marad a magasabb fogyi.

Ja erre gondoltam!

Viszont nem bántam meg, hogy szétszedtem, mert 5 mm kotyogott a tengely meg a lapátok. Nem tudom mennyi volt még hátra neki.

Most rendeltem lambdaszondát kicserélem azt is állítólag emelheti az is a fogyasztást.
Október végén pedig megy a szerelőhöz teljes kuplung, lendkerék és felújított váltót kap.
Mint írtam korábban hidegen kopogás jön a váltó felől kiengedett kuplungnál, illetve most már benyomott kuplungnál is, viszont a kuplung útja alatt semmi hangja nincs.
Nem kockáztatom meg, hogy kicseréltetem a kuplungot és a hang megmarad, majd megint szétszedetem a váltó miatt.
A szerelő Magyar itt kint 200 fontért cseréli a kuplungot. a váltót ha viszem a régit helyette 200 ért vettem.
Tehát így egy cserére megvan minden.

Legyen jó napja mindenkinek  worship
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #119 Dátum: 2009.10.09 péntek, 08:46:04 »

Nem olyan vészes, inkább tényleg macerás van vagy 3-4 csavar ami viccesen lehet megközelíteni át kell értékelned majd a " lyukérzék " fogalmát. A csavarokat ki kell tapintani és utána nem egyszerűen ráhelyezni a kulcsot.
nekem a teljes munka 3-4 órát vett igénybe, de nincs aknám és nem vagyok autószerelő.
A munka elvégzésében segített egy angol link amit áttudok küldeni, illetve Wyctor, aki nélkül nem tudtam volna megcsinálni. Telefonos segítséget kértem tőle.
Itt is köszönöm neki. worship

kuld a linket  wave worship Nalam kimaradt a kopogaserzekelo csereje. Pont egy nappal kesobb kaptam meg  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #120 Dátum: 2009.10.09 péntek, 09:05:27 »

kuld a linket  wave worship Nalam kimaradt a kopogaserzekelo csereje. Pont egy nappal kesobb kaptam meg  vigyor3

Én ezekből készültem :

http://www.robert-jenkins.co.uk/mondeo/index.php

Ez pedig egy kinti forumból :


Little Megger
MondeoNewBoy
Loc: West Lothian
Reg: 27-02-09
Feedback Rating (0)
   Re: Inlet manifold - butterfly valve removal query
24-07-09 10:20 AM - Post#1795033   
    In response to dave_mezza2006

The metal rod just opens and closes the flaps. The flaps provide the seal against the manifold.

I removed the flaps, rod and vacuum actuator then filled the holes with Loctite Instant Gasket available from Halfrauds:

http://www.halfords.com/webapp/wcs/stores/ser vlet/...

I used a dremmel type tool to rough up the holes in the manifold and remove any plastic that was protruding into the inlet chamber. Next I filled the holes with the Instant gasket, don't forget the hole in the end of the manifold!! Leave to dry for 24hrs before refitting. I also removed the vacuum actuator and sealed the open rubber pipe with a stainless steel bolt and a dab of Loctite Instant Gasket.

The swirl plates are virtually closed at tick over and supply the cylinder with turbulent air before the injectors to aid the mixing of fuel and air at low rpm. At higher rpm they are fully open and just obstruct the air flow into the cylinder so hopefully I will haved gained 0.01bhp with this cheapskate mod!!

Hope this helps.
Mondeo 2001 Mk3 LX 1.8L 125Bhp

Hali
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #121 Dátum: 2009.10.09 péntek, 10:12:06 »

Végül is aztán mi lett az eredmény?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
szeszka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 284



E-mail
« Új hozzászólás #122 Dátum: 2009.10.09 péntek, 15:01:33 »

Végül is aztán mi lett az eredmény?

Most indítottam be, mükszik a gép. Az a kis kelepelő hang eltűnt, a többit az idő majd megmutatja.
Naplózva

2012. 2.0 TDCI 163 PS. Titanium S. Kombi...
2002. 1,8 benzin kombi- xenon, fólia, tempomat, kék belső......
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #123 Dátum: 2009.10.09 péntek, 15:13:21 »

Most állt csak össze a fejemben, hogy nem megjavítottad, hanem kiszerelted véglegesen az örvénylapátokat és letömítetted a furatokat, amiben forogtak, ugye?
Ha ezzel jó lesz és még a zöldkártya kritériumokat is fogja teljesíteni akkor minek kell bele gyárilag?  Roll Eyes
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
gravitydave
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1002



« Új hozzászólás #124 Dátum: 2009.10.09 péntek, 15:18:47 »

Ja erre gondoltam!

Viszont nem bántam meg, hogy szétszedtem, mert 5 mm kotyogott a tengely meg a lapátok. Nem tudom mennyi volt még hátra neki.

Most rendeltem lambdaszondát kicserélem azt is állítólag emelheti az is a fogyasztást.
Október végén pedig megy a szerelőhöz teljes kuplung, lendkerék és felújított váltót kap.
Mint írtam korábban hidegen kopogás jön a váltó felől kiengedett kuplungnál, illetve most már benyomott kuplungnál is, viszont a kuplung útja alatt semmi hangja nincs.
Nem kockáztatom meg, hogy kicseréltetem a kuplungot és a hang megmarad, majd megint szétszedetem a váltó miatt.
A szerelő Magyar itt kint 200 fontért cseréli a kuplungot. a váltót ha viszem a régit helyette 200 ért vettem.
Tehát így egy cserére megvan minden.


gratulalok!
 wave
Legyen jó napja mindenkinek  worship
Naplózva

2020 MK-5 2.0 Hibrid Kombi ST Line
2006 MK-3 1.8 b Szedan Ambiente
EX 2011 Fusion 2,5 SEL Szedan
EX 2008 Mk-4 1.6 b Kombi, Trend, LPG
EX 1997 Mk-2 1.8 b Ferdehatu GLX
Ex 2002 MK-3 1.8 b Kombi Ambiente
Ex 1996 Mk-1 1.6 b Kombi CLX
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #125 Dátum: 2009.10.09 péntek, 23:18:03 »

Ez engem is érdekelne. Mért is van ez benne? Wink Wink
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #126 Dátum: 2009.10.09 péntek, 23:25:06 »

Én úgy tudom, hogy azért van benne az örvénylapát, hogy kis fordulatszámon is optimális legyen a levegő beáramlása és a keverékképződés, ezáltal javuljon az égés és az emissziós érték. Ha a teljes torok keresztmetszeten megy be a kis tömegáramú levegő akkor nem jönnének létre azok a turbulenciák, amik a tökéletes keveredéshez kellenek.
Az valószínű hogy az örvénylapátok kiiktatása nem jelent gondot a teljesítményben, de a kipufogó gáz összetételére kedvezőtlenül hat és esetleg megbukik zöldkártyán. Azt viszont nem tudom biztosan, hogy ezáltal kifut-e a határértékből. Pont ezért írtam lent, hogy ha nem is megy rosszabbul nélküle, nem is fogyaszt többet és még az Euro 4-et is tudja, akkor......
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.09 péntek, 23:26:56 írta rnagy8 » Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #127 Dátum: 2009.10.09 péntek, 23:31:14 »

Igy már érthető, megoldhatták volna másképp is.
Pl: az öntvényen kialakitanak őrvényt előidéző bordákat.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #128 Dátum: 2009.10.10 szombat, 10:10:20 »

Én úgy tudom, hogy azért van benne az örvénylapát, hogy kis fordulatszámon is optimális legyen a levegő beáramlása és a keverékképződés, ezáltal javuljon az égés és az emissziós érték. Ha a teljes torok keresztmetszeten megy be a kis tömegáramú levegő akkor nem jönnének létre azok a turbulenciák, amik a tökéletes keveredéshez kellenek.
Az valószínű hogy az örvénylapátok kiiktatása nem jelent gondot a teljesítményben, de a kipufogó gáz összetételére kedvezőtlenül hat és esetleg megbukik zöldkártyán. Azt viszont nem tudom biztosan, hogy ezáltal kifut-e a határértékből. Pont ezért írtam lent, hogy ha nem is megy rosszabbul nélküle, nem is fogyaszt többet és még az Euro 4-et is tudja, akkor......

kb. jo. Alapvetoen a nagy zurtartalmu mociknal kis fordulaton, ahogy irtad is, nem keletkezik akkora turbulencia, es e miatt rosszabb lehet az eges hatasfoka. Nos, az orvenylapok alkalmazasaval kis fordulatszamon is megvan a turbulencia, ennek eredmenye keppen kevesebb uzemanyaggal el tud potyogni a moci. Ezert erezni a benyas gepeknel egy ilyen picit turbos feelinget. kb. 2000-tol meglodul. Namost, ha nincs orvenylapat a rendszerben, ezt az ECU erzekelni fogja, es tobb benyat tol majd a mociba. A turbos feeling megszunik, vagy csokken. Szoval osszesegeben, ha ki iktatjuk az orveny lap rendszert, emelkedni fog a fogyi. Sok verdanal alapvetoen aze emelkedik, mert szethullik az az szfh vezerles. Igy meg olyan, mintha nem is lenne. A CO-val nem lesz gond. Azzal igazabul sosenem lesz gond(jo, persze igen), mert a strategia arrol szol, hogy jo legyen a CO.

 wave
Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #129 Dátum: 2009.10.10 szombat, 10:12:54 »

Igy már érthető, megoldhatták volna másképp is.
Pl: az öntvényen kialakitanak őrvényt előidéző bordákat.

Az nem jau, mert az konstans dolog. Itt meg csak alacsony fordulaton kell. AZ elv maga jo, es sok verdanal alkalmazzak is mar sok-sok ev ota, de a fjord koztudottan nem ert az autoepiteshez, szal... Wink wave

Naplózva

blah blah blah
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #130 Dátum: 2009.10.10 szombat, 11:06:26 »

Akkor viszont csak az anyag ***. Bezzeg a Lada karburátorok pillangó szelepe régen.
Az birta a strapát. eplus2
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #131 Dátum: 2009.10.10 szombat, 11:07:47 »

Akkor viszont csak az anyag sz@r. Bezzeg a Lada karburátorok pillangó szelepe régen.
Az birta a strapát. eplus2

Hat igen, az anyagvalasztas nem erossege a fjordnak  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #132 Dátum: 2009.10.10 szombat, 11:17:27 »

Na de nem is azért szeretjük wave

Neked Chip tuningod van vagy dobozod?
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #133 Dátum: 2009.10.10 szombat, 13:58:17 »

Na de nem is azért szeretjük wave

Neked Chip tuningod van vagy dobozod?

doboz
Naplózva

blah blah blah
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #134 Dátum: 2009.10.10 szombat, 16:13:44 »

Elégedett vagy?
Nagy a vita, hogy ez a jobb vagy a másik.
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #135 Dátum: 2009.10.10 szombat, 17:07:53 »

Elégedett vagy?
Nagy a vita, hogy ez a jobb vagy a másik.

En E85-hoz valo dobozkat hasznalok. Ez nem tunning box.
Naplózva

blah blah blah
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #136 Dátum: 2009.10.10 szombat, 17:09:10 »

Mi az?
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
domino
Vendég
« Új hozzászólás #137 Dátum: 2009.10.14 szerda, 13:22:29 »

Kérdés 1.8 benzines mociról!

Ha jól megpakolva megyek a járgánnyal, és 2000-es fordulatnál kicsit odalépek csrög a motor mint régen a trabi.
Én szelepekre gyanakszom csak azt nem tudom, hogy lapkás, vagy hidrotőkés a drága, vagy estleg a kettő kombinációja?
Halloottam már ezt is azt is. Valakinek hasonló tapasztalata volt már? Ja biztos nem szívósor mert azt nemrég cseréltem az a kopogás megszünt.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #138 Dátum: 2009.10.14 szerda, 17:49:36 »

Kérdés 1.8 benzines mociról!

Ha jól megpakolva megyek a járgánnyal, és 2000-es fordulatnál kicsit odalépek csrög a motor mint régen a trabi.
Ez is trabi, csak nyugati gyartmany  vigyor3
Válasz
Én szelepekre gyanakszom csak azt nem tudom, hogy lapkás, vagy hidrotőkés a drága, vagy estleg a kettő kombinációja?
Halloottam már ezt is azt is. Valakinek hasonló tapasztalata volt már? Ja biztos nem szívósor mert azt nemrég cseréltem az a kopogás megszünt.

szigoruan korongos  Wink Nezesd meg a gyujtast, uzemanyag nyomast, trafot, kabeleket, gyertyakat... De az 1.8 nem egy erogep. En azon csodalkozom, hogy egyaltalan meg biiir mozdulni  vigyor3 wave
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #139 Dátum: 2009.10.15 csütörtök, 09:17:00 »

Kérdés 1.8 benzines mociról!

Ha jól megpakolva megyek a járgánnyal, és 2000-es fordulatnál kicsit odalépek csrög a motor mint régen a trabi.
Én szelepekre gyanakszom csak azt nem tudom, hogy lapkás, vagy hidrotőkés a drága, vagy estleg a kettő kombinációja?
Halloottam már ezt is azt is. Valakinek hasonló tapasztalata volt már? Ja biztos nem szívósor mert azt nemrég cseréltem az a kopogás megszünt.

Erre azt mondják, hogy csörögnek a szelepek (állítólag az üa oktánszáma kevés, ami vagy igaz, vagy nem). A 2000-es fordulattal van baj.
Ott még kicsi a nyomaték. Szimplán vissza kell váltani. A motornak semmi baja.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #140 Dátum: 2009.10.15 csütörtök, 13:33:17 »

Nem tudom, hogy jó helyre írok, de remélem, hogy igen.
Van nekem egy 1.8i motoros Mk3-asom, és az lenne a problémám, hogy szerintem nagyon sokat eszik…
Városban alap a 10-10.5L, klímával ez 11főlé is megy…
Az lenne a kérdésem, hogy másnak is hasonló a fogyasztása, vagy esetleg valami probléma van?
Nemrég volt cserélve benne a gyertyák, motorolaj, benzinszürű, olajszürű, de ez az állapot ugyanúgy megmaradt rinya

nekem is kb ennyit eszik. Egy tank Budapesten kb 480km (nyáron, folyamatos légkondival), mert tudok néhány kicsi utat, de ettől az még nem országút. Ha országútra megyek, akkor sokkal barátságosabba fogyasztása. Azért nagy a kaszni és kicsi ez az 1.8.

Üdv
csaba
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #141 Dátum: 2009.10.15 csütörtök, 13:44:31 »

Erre azt mondják, hogy csörögnek a szelepek (állítólag az üa oktánszáma kevés, ami vagy igaz, vagy nem). A 2000-es fordulattal van baj.
Ott még kicsi a nyomaték. Szimplán vissza kell váltani. A motornak semmi baja.

Nekem is csinál valami hasonlót az 1.8-askám. Majd olajcserénél megnézetem a szelephézagot is. Mondjuk nekem már 180eKm van benne.

Sajna nem erőgép és még nem találkoztam senkivel, aki meg tudta volna mondani, hogy miként növeljem hatékonyan, vigyázva a motorra és a nélkül, hogy adjam el és vegyek egy 3l-est. Ma nem nyerő a lízing  Smiley

Üdv
Naplózva
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #142 Dátum: 2009.10.15 csütörtök, 21:41:31 »

nekem is kb ennyit eszik. Egy tank Budapesten kb 480km (nyáron, folyamatos légkondival), mert tudok néhány kicsi utat, de ettől az még nem országút. Ha országútra megyek, akkor sokkal barátságosabba fogyasztása. Azért nagy a kaszni és kicsi ez az 1.8.

Üdv
csaba
Ez a hozzászólásom már 1 hónapja volt, most ott tartok, hogy 12L-es a fogyasztásom rinya rinya rinya rinya rinya rinya
Semmi klíma, ugyanaz az út, város, üzemagyag, kocsi, minden rinya rinya rinya
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #143 Dátum: 2009.10.15 csütörtök, 22:09:00 »

Ez a hozzászólásom már 1 hónapja volt, most ott tartok, hogy 12L-es a fogyasztásom rinya rinya rinya rinya rinya rinya
Semmi klíma, ugyanaz az út, város, üzemagyag, kocsi, minden rinya rinya rinya

Ghia geped van ?
Naplózva

blah blah blah
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #144 Dátum: 2009.10.16 péntek, 00:31:05 »

Ghia geped van ?
Trend
Most sikerűlt lemérnem, hogy 1 tank benzinnel, 501 km-t tudtam menni, ami 12L-es átlagfogyasztás, ebbe benne volt kb. 80km-es autóut.
« Utoljára szerkesztve: 2009.10.16 péntek, 00:40:18 írta VasY » Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #145 Dátum: 2009.10.16 péntek, 08:43:39 »

Már nem emlékszem, hogy miket kérdeztek és miket írtál, lehet, hogy ismétlek:
-lambda szonda rendben?
-termosztát rendben?
-légszűrő volt cserélve rendesen?
-próbáltál más benzint?

Valami rémlik, hogy írtad "tatterosan" vezetve se megy lejjebb a fogyasztás pedig az is egy tippem lett volna.
Városi és városi közlekedés között is van különbség. Nem mindegy, hogy mennyi a hidegen járás - melegen járás aránya. 3-4 km-t ilyen hidegekben szerintem dús keverékkel megy az autó, ha utána kevesett mész 1:15 aránnyal akkor borul a fogyasztás.

Próbáltad, hogy lennullázod a fogysztásmérőt egy lakott területen kívüli etap előtt?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #146 Dátum: 2009.10.16 péntek, 08:51:55 »

Már nem emlékszem, hogy miket kérdeztek és miket írtál, lehet, hogy ismétlek:

Ha sokat gurul városban, utána jó lenne néha kikormolni, azaz kéne egy hosszabb oúti vagy pályás szakasz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #147 Dátum: 2009.10.16 péntek, 09:04:49 »

Trend
Most sikerűlt lemérnem, hogy 1 tank benzinnel, 501 km-t tudtam menni, ami 12L-es átlagfogyasztás, ebbe benne volt kb. 80km-es autóut.

jah tenyleg, hofokjelzo kozepen all mint a covek ?
digit klimas a gep ?
Naplózva

blah blah blah
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #148 Dátum: 2009.10.16 péntek, 09:54:11 »

jah tenyleg, hofokjelzo kozepen all mint a covek ?
digit klimas a gep ?
Jókat kérdezel zacci:  nyes A Ghia kérdés után kézenfekvő volt a digit klímára rákérdezni a fogyasztási gonddal kapcsolatban. Miért kérdezted egyébként?  vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #149 Dátum: 2009.10.16 péntek, 10:30:37 »

Jókat kérdezel zacci:  nyes A Ghia kérdés után kézenfekvő volt a digit klímára rákérdezni a fogyasztási gonddal kapcsolatban. Miért kérdezted egyébként?  vigyor3

Trend-ben is van/lehet digit klima  Wink
Aze kerdeztem, mert sokan nem tudjak hasznalni a klimatika rendszert, es indokolatlanul jaratjak a kompresszort, ami ugye noveli a fogyit.  wave Persze picit megteveszto maga a klima vezerlo is, mert az ember azt hiszi, hogy ha melegre allitja, akkor nem kapcsol be a kompresszor, pedig de  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
Oldalak: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 9 10 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.078 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.