Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.24 szerda, 01:57:42 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 283   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4231054 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #200 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:10:19 »

Városban nyilván nem... de a te exploreres városod sem igazi. Ha mondjuk azzal gurulsz be a munkahelyedre, az így saccra 15 km.
Ez nem város. Ezt sem lehet összevetni azzal a fogyival, amit a fifinél írtam (9 liter).
Amíg az Ildikó bejárt melózni, addig kb 6 litert evett. Bár városban járt, nem nevezhető annak, mert 1 irányban 27 kilométer volt.
Szóval nem hideg a motor.

Én kb 15km-et megyek a munkahelyemig és ottan mélygarázsban van 22 fokban. Annyira nem dugós, de nem is egy hétvégi országút. Hamarosan le akarok menni villányba és akkor majd megnézem az országútit megint. Az apám MK2-ese 10L-el kárt el városban, hasonló távon. Amúgy az audis barátom annyira finoman jár az autóval, nincs igazából full gáz és megvan neki a járgány már 10 éve. Na mind1.

Megnézem országúton, aztán jövök az eredményekkel.

Üdv
Csaba
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #201 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:11:49 »

Városban nyilván nem... de a te exploreres városod sem igazi. Ha mondjuk azzal gurulsz be a munkahelyedre, az így saccra 15 km.
Ez nem város. Ezt sem lehet összevetni azzal a fogyival, amit a fifinél írtam (9 liter).
Amíg az Ildikó bejárt melózni, addig kb 6 litert evett. Bár városban járt, nem nevezhető annak, mert 1 irányban 27 kilométer volt.
Szóval nem hideg a motor.
Zacci megelőzött kicsit.
A városi közlekedés az nem egyenlő a hideg motorral közlekedéssel. Biztos van pontos definiciója illetve tesztleírása is, de tömören fogalmazva a városi közlekedés jellemzője nem az, hogy nem melegszik be a motor hanem, hogy kis átlagsebesség, sok elindulás, sok megállás, sok álló helyben füstőlés, alacsony sebesség fokozatok.
A városi közlekedés "rákfenéje" a gyakori elindulás, gyorsulás...
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #202 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:13:14 »

Zacci megelőzött kicsit.
A városi közlekedés az nem egyenlő a hideg motorral közlekedéssel. Biztos van pontos definiciója illetve tesztleírása is, de tömören fogalmazva a városi közlekedés jellemzője nem az, hogy nem melegszik be a motor hanem, hogy kis átlagsebesség, sok elindulás, sok megállás, sok álló helyben füstőlés, alacsony sebesség fokozatok.
A városi közlekedés "rákfenéje" a gyakori elindulás, gyorsulás...

 eljen taps Latom van meg aki tuggya mijaza a varosi kozlekedes  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #203 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:17:32 »

Hideg mocival meg a TDCI is 10littyot zabal  vigyor3

Hogy pont 10-et, vagy csak 8-at, nem tudom, de semmi esetre sem 4-et.

Város. Olvassátok el, mi a katalógusban a definíciója. A hideg motorra van kihegyezve.
Laboratóriumi feltételek között hidegen indított motor különböző sebességeken üzemeltetve, legnagyobb sebesség
50 km/h, átlagsebesség 19 km/h, egy elméleti 4 km hosszú távon.

4 kilométer alatt bemelegszik? Nem. Azaz, talán a 4. km végére.
Persze állj-indulj is benne van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #204 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:18:08 »

eljen taps Latom van meg aki tuggya mijaza a varosi kozlekedes  vigyor3

Igen. Lásd az előző hsz-em.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #205 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:19:33 »

Én kb 15km-et megyek a munkahelyemig és ottan mélygarázsban van 22 fokban. Annyira nem dugós, de nem is egy hétvégi országút. Hamarosan le akarok menni villányba és akkor majd megnézem az országútit megint. Az apám MK2-ese 10L-el kárt el városban, hasonló távon. Amúgy az audis barátom annyira finoman jár az autóval, nincs igazából full gáz és megvan neki a járgány már 10 éve. Na mind1.

Megnézem országúton, aztán jövök az eredményekkel.

Üdv
Csaba

Szerintem így sokat eszik. Ezen körülményekközött max 10 liternek kéne lennie.
A Zacci is valami 9 liter körülit írt (nem emlékszem pontosan). Az övé is durván 15 km. Csak 2.0.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #206 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:22:08 »

Szerintem így sokat eszik. Ezen körülményekközött max 10 liternek kéne lennie.
A Zacci is valami 9 liter körülit írt (nem emlékszem pontosan). Az övé is durván 15 km. Csak 2.0.

Már nekem is soknak tűnik. Akkor kérjem meg a szervízt, hogy pucolja ki a katalizátort, vagy van ehez valami adalék anyag?

Üdv
Csaba
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #207 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:26:31 »

Már nekem is soknak tűnik. Akkor kérjem meg a szervízt, hogy pucolja ki a katalizátort, vagy van ehez valami adalék anyag?

Üdv
Csaba

Nem. Ha sokat gurulsz városban, akkor szép lassan eltömődik, azon a Villányi futam is segít.
Majd a lambdát kéne kimérni, esetleg a gyertya/kábel.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #208 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:33:37 »

Nem. Ha sokat gurulsz városban, akkor szép lassan eltömődik, azon a Villányi futam is segít.
Majd a lambdát kéne kimérni, esetleg a gyertya/kábel.

Láma kérdés: hogyan kell kimérnem a lanbdát. Vgyem szakihoz?

Üdv
Csaba

Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #209 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 14:35:51 »

Láma kérdés: hogyan kell kimérnem a lanbdát. Vgyem szakihoz?

Üdv
Csaba

Yes. De a Stealt is ki tudja mérni. Nem tudom, jön-e minire... vagy ha össze tudsz vele futni.
Bár a szaki se fog sokat kérni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #210 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:11:50 »

Már nekem is soknak tűnik. Akkor kérjem meg a szervízt, hogy pucolja ki a katalizátort, vagy van ehez valami adalék anyag?

Üdv
Csaba
Katalizátor "kiégetéshez" a TIS előírása (ha a közlekedési szokások miatt az motor-menedzsment nem tudja elvégezni) 4. sebességben, 100km/h minimum 20 percig. Ehhez biza sztráda kell és füldugó.  nyes
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #211 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:17:29 »

Hogy pont 10-et, vagy csak 8-at, nem tudom, de semmi esetre sem 4-et.

Város. Olvassátok el, mi a katalógusban a definíciója. A hideg motorra van kihegyezve.
Laboratóriumi feltételek között hidegen indított motor különböző sebességeken üzemeltetve, legnagyobb sebesség
50 km/h, átlagsebesség 19 km/h, egy elméleti 4 km hosszú távon.

4 kilométer alatt bemelegszik? Nem. Azaz, talán a 4. km végére.
Persze állj-indulj is benne van.
Ez szerintem nem zárja ki, hogy a városi közlekedésnek a városi közlekedést hívjuk:
Elindul-gyorsul-megáll, elindul-gyorsul-megáll. A hidegen járás erősen rontja az egyébként is rossz városi fogyasztást, de abban biztos vagyok, hogy a gyári fogyasztási adatokat -városban- akkor se hozod ha hagyod bemelegedni.

4 km alatt bemelegszik-e? Attól függ, milyen külső hőmérsékletnél csinálod.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #212 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:24:36 »

Hogy pont 10-et, vagy csak 8-at, nem tudom, de semmi esetre sem 4-et.

Város. Olvassátok el, mi a katalógusban a definíciója. A hideg motorra van kihegyezve.
Laboratóriumi feltételek között hidegen indított motor különböző sebességeken üzemeltetve, legnagyobb sebesség
50 km/h, átlagsebesség 19 km/h, egy elméleti 4 km hosszú távon.

4 kilométer alatt bemelegszik? Nem. Azaz, talán a 4. km végére.
Persze állj-indulj is benne van.

Varosi kozlekedes laboratoriumi feltetelek kozott  Cheesy uber lol  Cheesy
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #213 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:27:16 »

Varosi kozlekedes laboratoriumi feltetelek kozott  Cheesy uber lol  Cheesy

Mi ebben a fura?  vigyor3 Laboratóriumváros...  nyes
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #214 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:30:08 »

Mi ebben a fura?  vigyor3 Laboratóriumváros...  nyes

hat vegulis  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #215 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:33:12 »

Ez szerintem nem zárja ki, hogy a városi közlekedésnek a városi közlekedést hívjuk:
Elindul-gyorsul-megáll, elindul-gyorsul-megáll. A hidegen járás erősen rontja az egyébként is rossz városi fogyasztást, de abban biztos vagyok, hogy a gyári fogyasztási adatokat -városban- akkor se hozod ha hagyod bemelegedni.

4 km alatt bemelegszik-e? Attól függ, milyen külső hőmérsékletnél csinálod.


Az elindul-gyorsul az egyik, a hideg motor a másik. Mindkettő rontja a fogyit. Hogy melyik jobban? Szerintem a körülményektől függ.

Bemelegszik a 4. kilométer végére? Akkor átlagban 50%-ban hideg volt a motor...

Nemhogy tudom a városi adatokat hozni, hanem még jobbat is. Volt már, hogy egy teljes tankot a városban mentem le, szszmikiről járok be, a két település összeér. Van egy 2 kilométeres szakasz, ami egyenes, majd körforgalom, és onnan bp. Vagy a6-os úton megyek be, ott kb 5 km 4 sávos, és lehet haladni. De ettől ez még mind a városban van (a Zacci is durván ilyen körülmények között megy, bár neki az m5 egy kis szakasza is benne van).
Szóval a lényeg: én esetenként hosszú távokat teszek meg, van, hogy akár több mint 100 kilométert megteszek egyszerre. De akár a dupláját is - végig város. De. Nem dugós időszakban, hanem akkor, amikor a legjobban lehet menni.
Szóval igazából ez nem város.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #216 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 15:41:47 »

Az elindul-gyorsul az egyik, a hideg motor a másik. Mindkettő rontja a fogyit. Hogy melyik jobban? Szerintem a körülményektől függ.

Bemelegszik a 4. kilométer végére? Akkor átlagban 50%-ban hideg volt a motor...

Nemhogy tudom a városi adatokat hozni, hanem még jobbat is. Volt már, hogy egy teljes tankot a városban mentem le, szszmikiről járok be, a két település összeér. Van egy 2 kilométeres szakasz, ami egyenes, majd körforgalom, és onnan bp. Vagy a6-os úton megyek be, ott kb 5 km 4 sávos, és lehet haladni. De ettől ez még mind a városban van (a Zacci is durván ilyen körülmények között megy, bár neki az m5 egy kis szakasza is benne van).
Szóval a lényeg: én esetenként hosszú távokat teszek meg, van, hogy akár több mint 100 kilométert megteszek egyszerre. De akár a dupláját is - végig város. De. Nem dugós időszakban, hanem akkor, amikor a legjobban lehet menni.
Szóval igazából ez nem város.

Nos M5 bevezeto ide-vagy oda en akkoris varosi korulmenyek kozt tekerek...hogy miert? Mert en azt a kb. 20 km-t van hogy 1 ora alatt teszem meg, de volt, hogy 1.5-2 oras korido is beficcent  vigyor3 nah ez a varosi korulmenyek nem az amit a katalogus meghataroz, mert az nem varos, hanem hidegjarati uzem  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #217 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 18:53:04 »

Én sajnos meg már ott tartok, hogy egy full tank benzinnel mentem 430 km-t ami kb 14,4 L-es fogyasztás rinya rinya
Tankolásról tankolásra egyre több levele help
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #218 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 19:20:26 »

Én sajnos meg már ott tartok, hogy egy full tank benzinnel mentem 430 km-t ami kb 14,4 L-es fogyasztás rinya rinya
Tankolásról tankolásra egyre több levele help

Ja én 450Km-nél tartok. Azt hiszem, hogy a 7 végén lemegyek villányba és nyomom neki, meg veszek valami benzin adalékos motortisztítót.

Üdv
Csaba
Naplózva
VasY
Vendég
« Új hozzászólás #219 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 19:47:28 »

Ja én 450Km-nél tartok. Azt hiszem, hogy a 7 végén lemegyek villányba és nyomom neki, meg veszek valami benzin adalékos motortisztítót.

Üdv
Csaba
Navégre legalább ebbe a sz.r helyzetben nem vagyok egyedűl smile
Tanácsként tudom mondani, hogy a liquimoli hatástalan, én már 2 flakkonnal hazsnáltam el és semmi javulás falbav
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #220 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 20:15:43 »

Navégre legalább ebbe a sz.r helyzetben nem vagyok egyedűl smile
Tanácsként tudom mondani, hogy a liquimoli hatástalan, én már 2 flakkonnal hazsnáltam el és semmi javulás falbav

na ja, bár én eddig azt hittem, hogy ez normális, de látva a fogyasztásokat ezek szerint mégse.  Shocked
oksa, akkor kipróbálom az STP-t és szombaton lemegyek villányba.

Üdv
Csaba
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #221 Dátum: 2009.11.02 hétfő, 22:37:54 »

Nemreg voltam BP-Eger-Ratka-BP utvonalon. Palyan 130, fo uton 90-100-as tempomat. Ez ido alatt 2x taknyoltam. 1x fullra meg indulas elott, aztan meg ra toltottem kicsit fel uton. Igy osszesen kb. 15k-ert taknyoltam, es 674km gurultam kb. 74 littyo cuccal. Ez kb. 10.9-es atlag. Es meg maradt kb. 2k amibol kb. ujabb 100km-t tudtam volna gurulni.
Igy kb. 17k-bol hozzavetolegesen 770-800km-t tok gurgulaszni. Ez kb. ott van amire szamitottam  taps
Ugyan ennyi piizbol benyaval kb. 650km-ig jutottam volna.
Hozzateszem feluton vissza vettem a dusitasbol, mert tul soknak talaltam.
Jah es persze E85rol van szo  vigyor3 eljen
Naplózva

blah blah blah
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #222 Dátum: 2009.11.03 kedd, 21:10:10 »

na ja, bár én eddig azt hittem, hogy ez normális, de látva a fogyasztásokat ezek szerint mégse.  Shocked
oksa, akkor kipróbálom az STP-t és szombaton lemegyek villányba.

Üdv
Csaba

Vigyél boros kannákat. Jó sokat. nyes nyes
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #223 Dátum: 2009.11.03 kedd, 22:57:41 »

Yes. De a Stealt is ki tudja mérni. Nem tudom, jön-e minire... vagy ha össze tudsz vele futni.
Bár a szaki se fog sokat kérni.

bejelentkezek majd egy szakihoz, aztán meglátjuk.

Üdv
Csaba
Naplózva
kotta_cs
Vendég
« Új hozzászólás #224 Dátum: 2009.11.03 kedd, 22:58:26 »

Vigyél boros kannákat. Jó sokat. nyes nyes

jaja, szeretnék mindenféle nedüt jozni Smiley
Naplózva
brego
Vendég
« Új hozzászólás #225 Dátum: 2009.11.14 szombat, 00:58:05 »

Sziasztok!!
Még új vagyok, kis segítség kellene......
2003-as évjáratú 2.0 literes Mondeom van, havi 10.000 km belemegy,mivel céges ügyekben használom.
Olajcserét hogy ajánljátok, és milyen olajat használjak?Elsőre 5 W 40 Ford olajat tettem bele,használhatok másmilyet is?Mert az üzletben nagyon erősködtek, hogy csak ez a jó.....
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3359



« Új hozzászólás #226 Dátum: 2009.11.14 szombat, 01:02:54 »

Sziasztok!!
Még új vagyok, kis segítség kellene......
2003-as évjáratú 2.0 literes Mondeom van, havi 10.000 km belemegy,mivel céges ügyekben használom.
Olajcserét hogy ajánljátok, és milyen olajat használjak?Elsőre 5 W 40 Ford olajat tettem bele,használhatok másmilyet is?Mert az üzletben nagyon erősködtek, hogy csak ez a jó.....

Mennyi km van az autóban? Így látatlanba 5W30-as kéne bele... És 15ezer km-enként..
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #227 Dátum: 2009.11.14 szombat, 02:41:20 »

Sziasztok!!
Még új vagyok, kis segítség kellene......
2003-as évjáratú 2.0 literes Mondeom van, havi 10.000 km belemegy,mivel céges ügyekben használom.
Olajcserét hogy ajánljátok, és milyen olajat használjak?Elsőre 5 W 40 Ford olajat tettem bele,használhatok másmilyet is?Mert az üzletben nagyon erősködtek, hogy csak ez a jó.....
A mondeoba  5W30 való ami egy téli-nyári motorolaj mivel -30C és +30C közötti külső hőmérsékleten biztosítja a kenést (az 5w40 -30Cés +40C közötti tehát itt felesleges. )
Naplózva
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #228 Dátum: 2009.11.14 szombat, 19:30:56 »

A mondeoba  5W30 való ami egy téli-nyári motorolaj mivel -30C és +30C közötti külső hőmérsékleten biztosítja a kenést (az 5w40 -30Cés +40C közötti tehát itt felesleges. )
De van mikkor itt nyaron van +35 fok is,udv;Gyulaba.
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #229 Dátum: 2009.11.14 szombat, 22:26:03 »

De van mikkor itt nyaron van +35 fok is,udv;Gyulaba.
Természetesen, sőt 2007-ben voltak napok amikor 41,8 Celsius volt az átlaghőmérséklet az országban. Hát bizony akkor neked csak az marad, hogy te a kánikulai napok előtt cseréld le 5W40-re. Ebben ne gátoljon meg az se hogy a blokkon belül se 30 fok van   eplus2 wave
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #230 Dátum: 2009.11.15 vasárnap, 08:58:37 »

De van mikkor itt nyaron van +35 fok is,udv;Gyulaba.
Akkor is 5W-30-ast használj mert nagyon nagy a 100 fokon mért viszkozitási különbség a két olaj között.
Az 5-30-é 10 körül van, az 5-40-é 15 körül, és ez számít nem a külső hőmérséklet mese.... wave
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
KIR-ály
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 163



E-mail
« Új hozzászólás #231 Dátum: 2009.11.15 vasárnap, 15:10:38 »

Akkor is 5W-30-ast használj mert nagyon nagy a 100 fokon mért viszkozitási különbség a két olaj között.
Az 5-30-é 10 körül van, az 5-40-é 15 körül, és ez számít nem a külső hőmérséklet mese.... wave

5w30 a gyári előirás. Ráadásul még olcsobb is. eljen
Naplózva

Ford Mondeo MK3  1.8 Trend  125LE  2006.05.  5 ajtós
Tel:+36309684939
gyulaba55
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 436



E-mail
« Új hozzászólás #232 Dátum: 2009.11.15 vasárnap, 17:15:52 »

5w30 a gyári előirás. Ráadásul még olcsobb is. eljen
Nalunk majdnem abban az arban aruljak,es itt a hatar szelen pedig eleg draga a 5W30.
Naplózva

Nagyvarad-MK1-1993.10.-1,6,16V,CLXtre,sedan,4 ajtos,560.000 km-el,elbontva,de akkor meg nagyon jol ment,mai nap is sajnálom.
                MK1-1996.04.-1,6,GLX,Turnier,elektr. ablak elol,elekrt.tukor,kodlampa,2 legzsak,szine turkisz zold.
brego
Vendég
« Új hozzászólás #233 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 08:40:03 »

Mennyi km van az autóban? Így látatlanba 5W30-as kéne bele... És 15ezer km-enként..

Jelenleg 143.000 km-t mutat, de az előző tulaj szerint vissza lett állítva mielőtt ő vette.Első tulaj a Pick Szeged Zrt. volt, tehát céges kirándulásokra használták,a szervízkönyv természetesen elveszett.
Most azt hallottam, hogy mivel nem mai az autó, tegyek bele 10W 40 -es olajat!?
Naplózva
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #234 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 09:36:11 »

5-ös helyett 10-es olajat ne tegyél bele mert hidegen rosszabbul keni a 10-es és felgyorsul a motor kopás.
Maximum akkor ha zavaróan eszi az olajat (zavaróan nekem azt jelenti, hogy két ciklus közt többet megeszik, mint a min-max közti szint, tehát utána kell tölteni)
Azért mert sok a km vagy "nem mai", még nem váltanék olajat.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #235 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 13:04:24 »

Sziasztok!

Olvasgatom itten a nagy fogyasztás/erőtlen motor esetéket a fórumban. Nálam valami hasonló jelenség figyelhető meg, de nem tudom eldönteni, hogy pontosan mi lehet a gond (esetleg gyárilag ilyen-e)...
2.0-ás benzines motor és az a jelenség, hogy nagyon (nagyon-nagyon) kelletlenül pörög fel. Úgy kell elképzelni, hogy ha alapjáratnál gázt adok, akkor sokszor eltelik 1-1.5 másodperc mire a fordulat mérő elindul. 2000-es fordulat felett már nem érzek ekkora kihagyást, 4000-től meg egész elfogadható módon megy, de hát ennek nem így kéne lennie. Egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy ennyire rugalmatlan legyen a motor alapjárat környékén.

A fogyasztás egyébként elfogadható: 9.9-10.3 között, Pesti bejárós forgalomban.
A kocsiban 115 ezer km van és egyébként nincs vele gond. Hibakódot sem jelez a computer..
Amit még érdemes tudni, hogy automata váltós a gép (amitől azért a fordulatot vennie kéne a motornak üresben, szerintem).

Illetve tudja valaki, hogy az automata kocsinak más motorvezérlő elektronikája van mint a kézi váltósnak? Mert egyszer voltam chiptuningoltatni, de nem sikerült, mert az ő computerük nem bírt kommunikálni az enyémmel. Pedig állítólag rengeteg Mondeot csináltak már.

Szóval ha valakinek van valami ötlete mitől ilyen béna a motor, akkor mondja el a tippjit...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #236 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 14:07:59 »

Sziasztok!

Olvasgatom itten a nagy fogyasztás/erőtlen motor esetéket a fórumban. Nálam valami hasonló jelenség figyelhető meg, de nem tudom eldönteni, hogy pontosan mi lehet a gond (esetleg gyárilag ilyen-e)...
2.0-ás benzines motor és az a jelenség, hogy nagyon (nagyon-nagyon) kelletlenül pörög fel. Úgy kell elképzelni, hogy ha alapjáratnál gázt adok, akkor sokszor eltelik 1-1.5 másodperc mire a fordulat mérő elindul. 2000-es fordulat felett már nem érzek ekkora kihagyást, 4000-től meg egész elfogadható módon megy, de hát ennek nem így kéne lennie. Egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy ennyire rugalmatlan legyen a motor alapjárat környékén.

Szóval ha valakinek van valami ötlete mitől ilyen béna a motor, akkor mondja el a tippjit...

Hogy mitol ? Attol, hogy Ford. Torodj bele...nekem is ilyen..indulasnal meleg mocinal megtorpan, porog, de nem megy stb. Tenyleg olyan erzes, mintha valami lendkerekes autoban ulnek... falbav Szal ne foglalkozz vele...ha nagyon idegesit, add el es vegyel helyette egy autot  wave

Mondeobol max. V6ot szabad venni  wave
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.16 hétfő, 14:11:32 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
rnagy8
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 457


E-mail
« Új hozzászólás #237 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 15:27:34 »

Sziasztok!

Olvasgatom itten a nagy fogyasztás/erőtlen motor esetéket a fórumban. Nálam valami hasonló jelenség figyelhető meg, de nem tudom eldönteni, hogy pontosan mi lehet a gond (esetleg gyárilag ilyen-e)...
2.0-ás benzines motor és az a jelenség, hogy nagyon (nagyon-nagyon) kelletlenül pörög fel. Úgy kell elképzelni, hogy ha alapjáratnál gázt adok, akkor sokszor eltelik 1-1.5 másodperc mire a fordulat mérő elindul. 2000-es fordulat felett már nem érzek ekkora kihagyást, 4000-től meg egész elfogadható módon megy, de hát ennek nem így kéne lennie. Egyszerűen nem tudom elfogadni, hogy ennyire rugalmatlan legyen a motor alapjárat környékén.

A fogyasztás egyébként elfogadható: 9.9-10.3 között, Pesti bejárós forgalomban.
A kocsiban 115 ezer km van és egyébként nincs vele gond. Hibakódot sem jelez a computer..
Amit még érdemes tudni, hogy automata váltós a gép (amitől azért a fordulatot vennie kéne a motornak üresben, szerintem).

Illetve tudja valaki, hogy az automata kocsinak más motorvezérlő elektronikája van mint a kézi váltósnak? Mert egyszer voltam chiptuningoltatni, de nem sikerült, mert az ő computerük nem bírt kommunikálni az enyémmel. Pedig állítólag rengeteg Mondeot csináltak már.

Szóval ha valakinek van valami ötlete mitől ilyen béna a motor, akkor mondja el a tippjit...
Kicsit nehéz elkülönítenem az üresjárati lustaságot a terhelésestől és az automatákra jellemző hosszú reakció időtől, de megpróbálom.
Az, hogy egy autó üresben és kis fordulaton odalépve "nem veszi a lapot" annak emissziós-normás oka van. Egyszerűen nem engedi az ECU olyan mértékben felpörögni a motort, amit a teljesítménye egyébként elbírna, mert akkor kontrollálatlanul sok szénhidrogén -elégetlen benzin- jutna ki a levegőbe. A gázreakció szándékosan vissza van fogva, hogy a fordulatszám, a beáramló levegő és a benzin szinkronban legyen. Ezért van az, hogy egy üresben alapjáraton tötyögő autónak ha odalépsz közel sem egyből pörög fel a motor. Azt nem tudom, hogy ez hány mp, de érezhető az biztos. Vezetés közben ebből nem sokat veszel észre, mert a gázt és a terhelést nem ilyen hirtelen adod a motornak és közel sem vársz hirtelen felpörgést. Ha fordulaton van a motor akkor persze "jobban veszi a gázt".
Automata Fordot még nem vezettem, de az automata váltónak sajátossága a tohonya érzés és a késlekedés. Nem ezt érzed?
Légszűrő és gyertya csere mikor volt?
Naplózva

Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #238 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 16:39:17 »

...
Automata Fordot még nem vezettem, de az automata váltónak sajátossága a tohonya érzés és a késlekedés. Nem ezt érzed?
Légszűrő és gyertya csere mikor volt?

Nem az automata váltót érzem (persze érzem azt is, de régóta automatázom és ismerem).
Szerintem üresben ha gázt adok a motornak, akkor annak rögtön fel kell pörögnie, nem szabad várnia. De menet közben is érzem, mert minden elindulás olyan, mintha egy gödör aljáról akarnák feljönni... Illetve kis gázas elindulásnál ez nem gond, de nagy gázadásnál már dühítő. Úgy képzeld el, hogy állsz a lámpánál, melletted egy 1.6 szívódízel transporter. Zöldre kilőttök és ő pont egy autóhosznyit rádver, amíg te elindulsz. Ez nem dinamika egy 2 literes benzines motortól. A Mondeo becsuklik, majd a fordulat növekedésével szép lassan kezd magához térni.

Légszűrő, gyertya, meg minden ilyesmi csere megvolt 100 ezernél (és most 115). Előtte is ilyen volt, utána sem változott semmit.

Van más dühítő dolog is, de ezt betudom az automata váltó ócskaságának (bár nehéz megmagyarázni): autópályán, padlógázas gyorsításnál 160 körül véget ér a "lendület", onnan *** lassan még felkúszik 180-ig, és ott megáll mint a szög. 181-el még sose sikerült mennem.
De 160-ről 180-ig pont leérek Kecskemétre és közben 1.4-es Opel Astrák tolnak le.

Ezért gondoltam chiptuningra, de nem sikerült. Pedig úgy vágyom már egy kis dinamizmusra...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #239 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 16:54:59 »

Nem az automata váltót érzem (persze érzem azt is, de régóta automatázom és ismerem).
Szerintem üresben ha gázt adok a motornak, akkor annak rögtön fel kell pörögnie, nem szabad várnia. De menet közben is érzem, mert minden elindulás olyan, mintha egy gödör aljáról akarnák feljönni... Illetve kis gázas elindulásnál ez nem gond, de nagy gázadásnál már dühítő. Úgy képzeld el, hogy állsz a lámpánál, melletted egy 1.6 szívódízel transporter. Zöldre kilőttök és ő pont egy autóhosznyit rádver, amíg te elindulsz. Ez nem dinamika egy 2 literes benzines motortól. A Mondeo becsuklik, majd a fordulat növekedésével szép lassan kezd magához térni.

Légszűrő, gyertya, meg minden ilyesmi csere megvolt 100 ezernél (és most 115). Előtte is ilyen volt, utána sem változott semmit.

Van más dühítő dolog is, de ezt betudom az automata váltó ócskaságának (bár nehéz megmagyarázni): autópályán, padlógázas gyorsításnál 160 körül véget ér a "lendület", onnan *** lassan még felkúszik 180-ig, és ott megáll mint a szög. 181-el még sose sikerült mennem.
De 160-ről 180-ig pont leérek Kecskemétre és közben 1.4-es Opel Astrák tolnak le.

Ezért gondoltam chiptuningra, de nem sikerült. Pedig úgy vágyom már egy kis dinamizmusra...

Nálad valami gond van. Simán el kéne érnie a 200-at, óra szerint.
Az üzemanyagnyomást kéne megmérni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #240 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 17:45:25 »

Nálad valami gond van. Simán el kéne érnie a 200-at, óra szerint.
Az üzemanyagnyomást kéne megmérni.

Akkor keresek valakit aki meg tudja mérni...
És mennyinek kéne lennie?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #241 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 18:01:36 »

Akkor keresek valakit aki meg tudja mérni...
És mennyinek kéne lennie?

3 körül...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #242 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 18:05:01 »

Nem az automata váltót érzem (persze érzem azt is, de régóta automatázom és ismerem).
Szerintem üresben ha gázt adok a motornak, akkor annak rögtön fel kell pörögnie, nem szabad várnia. De menet közben is érzem, mert minden elindulás olyan, mintha egy gödör aljáról akarnák feljönni... Illetve kis gázas elindulásnál ez nem gond, de nagy gázadásnál már dühítő. Úgy képzeld el, hogy állsz a lámpánál, melletted egy 1.6 szívódízel transporter. Zöldre kilőttök és ő pont egy autóhosznyit rádver, amíg te elindulsz. Ez nem dinamika egy 2 literes benzines motortól. A Mondeo becsuklik, majd a fordulat növekedésével szép lassan kezd magához térni.

Pontosan ugyan ezt csinazza nekem is ! Csak nem MKIII mondeod van ?  Cheesy kb. remenytelen, hogy valaha is autokent viselkedjen. Engem az 1.2es kopelek hagynak le  Cheesy Es indulasnal mind1 mekkora gazt tolsz, akkoris becsuklik, majd mintha 1000 meter melyrol jonne fel, pont ahogy irtad...2000 felett meglodul, de varosban ez katasztrofa  Cheesy falbav gun En valceg felgyujtom a gepet...Joszol Te is ? Suthetnenk szalonnat  finom kb. masra nem jau az mkIII  falbav
Válasz
Légszűrő, gyertya, meg minden ilyesmi csere megvolt 100 ezernél (és most 115). Előtte is ilyen volt, utána sem változott semmit.
Nem is fog, nekem elhiheted  Wink E miatt en mar kicsereltem a fel autot, mert gyak. nincs olyan autoszerelo aki biztosan megmondana mi a baja. Egyik az egr-re mutogat, masik alambdara, persze minden alkatresz tokeletesen muxik, mivel minden vatta uj, az alapjarati mocitol kezdve a lambdaszondaig minden ! Nem tucc olyan jeladot mondani, ami bele szol a vezerlesbe es nem lett cserezve gyari ujra. Es persze semmi hatas  falbav Szal jobb ha nem kezdesz csereberebe, mert tok felesleges. A diag szerint tenyleg minden ok a verdaval...csak eppen Ford... falbav
Válasz
Van más dühítő dolog is, de ezt betudom az automata váltó ócskaságának (bár nehéz megmagyarázni): autópályán, padlógázas gyorsításnál 160 körül véget ér a "lendület", onnan *** lassan még felkúszik 180-ig, és ott megáll mint a szög. 181-el még sose sikerült mennem.
De 160-ről 180-ig pont leérek Kecskemétre és közben 1.4-es Opel Astrák tolnak le.
Nekem valamelyest jobb a helyzet. Nalam eleri ora szerint a 180at is, de onnan... Cheesy Eccer 160nal a ***emben volt egy 120-as skodri  Cheesy Kepzelehted mit ossze izzadtam  Cheesy Valceg valami okositott gep volt  Cheesy
Válasz
Ezért gondoltam chiptuningra, de nem sikerült. Pedig úgy vágyom már egy kis dinamizmusra...

Van benne dinamika, es pont eleg is lenne, de a Ford nem tud autot tervezni, ergo el van baxva az egesz  gun
irtam pu-t  wave
« Utoljára szerkesztve: 2009.11.16 hétfő, 18:09:34 írta zacci » Naplózva

blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #243 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 18:08:28 »

Akkor keresek valakit aki meg tudja mérni...
És mennyinek kéne lennie?

3.54bar  Wink wave
Naplózva

blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #244 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 18:10:34 »

Pedig úgy vágyom már egy kis dinamizmusra...
Egyszer kipróbálhatod az autómat!Soha többé nem akarsz majd beülni a tiedbe! nyes Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #245 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 18:22:30 »

Egyszer kipróbálhatod az autómat!Soha többé nem akarsz majd beülni a tiedbe! nyes Wink wave

Ilyen autóm nekem is volt  Wink

Csavarjunk egy nagyot a dolgokon: rakott már valaki ilyen motorra VEMS vagy Megasquirt vezérlést?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #246 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 18:34:45 »

Pontosan ugyan ezt csinazza nekem is !

A tiéd sem megy 180 fölé? Egyszer a Vik mondta, hogy ő próbálta a tiéd, és egy kicsivel gyengébb ugyan, de jól megy.
Szerinte közel nem olyan veszélyes a helyzet.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tádé
Vendég
« Új hozzászólás #247 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 18:36:35 »

A tiéd sem megy 180 fölé? Egyszer a Vik mondta, hogy ő próbálta a tiéd, és egy kicsivel gyengébb ugyan, de jól megy.
Szerinte közel nem olyan veszélyes a helyzet.
Hogy itt mindenki mennyit jár németországba...
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #248 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 18:44:54 »

Hogy itt mindenki mennyit jár németországba...

Pedig én nem szoktam gyorsan menni  vigyor3 éppen most 30 000 okom van rá  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48447



« Új hozzászólás #249 Dátum: 2009.11.16 hétfő, 19:04:29 »

Ilyen autóm nekem is volt  Wink

Csavarjunk egy nagyot a dolgokon: rakott már valaki ilyen motorra VEMS vagy Megasquirt vezérlést?
Nem,nem hiszem.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10 11 12 ... 283   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.073 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.