Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 01:09:30
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
8
9
10
11
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4661224 alkalommal)
0 Felhasználó és 6 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #150 Dátum:
2009.10.16 péntek, 10:53:20 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.16 péntek, 10:30:37
Trend-ben is van/lehet digit klima
Aze kerdeztem, mert sokan nem tudjak hasznalni a klimatika rendszert, es indokolatlanul jaratjak a kompresszort, ami ugye noveli a fogyit.
Persze picit megteveszto maga a klima vezerlo is, mert az ember azt hiszi, hogy ha melegre allitja, akkor nem kapcsol be a kompresszor, pedig de
Azért az a/c meg eco állás elég különböző. 1 nyár után az analfabéta tulaj is rájön, mi a különbség. eco-ban szellőztet, A/C-n meg hűt. Vagy fűt (párátlanít), ha úgy állítod be. tehát tipikus RTFM eset.
Kérdés viszont, hogy ha külsőnél melegebb hőmérsékletre állítom a hőfokot ÉS a/c állásba állítom a vezérlőt, mennyire terheli a motort. A hűtőgépeknél az elérendő hőmérséklet különbséggel változik az energiafelvétel (logikus...), így ha negatív a különbség, mi lesz?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
domino
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #151 Dátum:
2009.10.16 péntek, 10:57:26 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.14 szerda, 17:49:36
Ez is trabi, csak nyugati gyartmany
szigoruan korongos
Nezesd meg a gyujtast, uzemanyag nyomast, trafot, kabeleket, gyertyakat... De az 1.8 nem egy erogep. En azon csodalkozom, hogy egyaltalan meg biiir mozdulni
Nem hiszem, hogy a gyujtás környékén vagy az üzemanyagrendszerbem gond lehet, hacsak nem az , hogy marha jól fogyaszt. Lábujhegyes vezetési stílussal 6,9 a fogyasztás vegyes városi, és hegyi autózás mellett. Majd ránézetek azokra a korongokra.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #152 Dátum:
2009.10.16 péntek, 11:00:23 »
Idézetet írta: Relhist - 2009.10.16 péntek, 10:53:20
Azért az a/c meg eco állás elég különböző. 1 nyár után az analfabéta tulaj is rájön, mi a különbség. eco-ban szellőztet, A/C-n meg hűt. Vagy fűt (párátlanít), ha úgy állítod be. tehát tipikus RTFM eset.
Kérdés viszont, hogy ha külsőnél melegebb hőmérsékletre állítom a hőfokot ÉS a/c állásba állítom a vezérlőt, mennyire terheli a motort. A hűtőgépeknél az elérendő hőmérséklet különbséggel változik az energiafelvétel (logikus...), így ha negatív a különbség, mi lesz?
A tapasztalat az, hogy ilyenkor is hasznalja a kompresszort
Okos megoldas
Nem 1 usernek mutattam mar, hogyan tudja kikapcsozni a kompresszort
Az ujabb klima vezerlon van egy ECO gomb, de az nemtom pontosan mit muvel a kompresszorral. A regieken nincs. Ha AUTO allasban van es kint kellemes a homerseklet, netan huvoskes az ido, attol meg a rendszer fut es hut is eccerre
Ilyenkor 2x meg kell nyomni az A/C gombot. Eloszor direkte bekapcsolod, majd kikapcsolod a kompresszort. Ilyenkor eltunik az AUTO felirat, de attol meg minden automatice muxik. A levego irany, a venti sebesseg stb. Egyedul a kompresszort nem kapcsolja be. Kicsit hulyen mukodik es sokan azt hiszik, ha AUTO-n van es nincs meleg, akko nem megy a kompresszor...
Naplózva
blah blah blah
kotta_cs
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #153 Dátum:
2009.10.16 péntek, 11:56:43 »
Idézetet írta: szeszka - 2009.10.08 csütörtök, 15:43:45
Nálam is van hasonló jelenség 10-11 litert kajál az 1,8 asom, viszont mikor megvettem 5 évvel ezelőtt ha mentem Anglia - Magyarország 700 km-ert megtettem 1 tankkal 130 as tempóba.
Na ez most 550- re csökkent!
Semmi hangja nem volt a szívósoromnak vagyis tényleg motorburkolat nélkül éppen, hogy picit kelepelt.
Ma leszedtem a szívósort nem bántam meg 5 mm- ert kotyogott már, de még mindegyik megvolt, kidobáltam belőle mindent és ledugóztam. Holnap beindítom és meglátom milyen lett, azt mondják emiatt ehet többet a moci.
(A tömítő szárad azért kell várnom).
Ha kell valakinek kép a szívósor dugózásról küldök emailbe.
npn007@ntlworld.com
Szia
Engem is érdekelne:
kotta_cs@hotmail.com
Köszi
Naplózva
VasY
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #154 Dátum:
2009.10.16 péntek, 18:29:47 »
Szóval akkor összefoglalnám a dolgokat:
Fél éve van nálam a kocsi, kezdetben a fogyasztás 8-9L között volt (klíma szinte nem is volt használva), ez az érték az idő múlásával, szemmel láthatóan nőtt, nem ugrásszerűen, hanem folyamatosan. 1 hónapja még 11L volt, viszont tegnap ürült ki a tank, és kb. 500. km-t tudtam menni vele. Az út ugyanaz, éjszakai város, nem nyomom neki, nem is lassan járok vele. Néha-néha befigyel egy pesti út, meg kb. havi egyszer egy autóút.
1,5 hónapja volt a kötelező 120e-es szerviz, amikor is a szokásos dolgok cserélve lettek.
3hete voltam Ford szervizben, ahol rákötötték a gépre a kocsit, hibakód egyedül a belső hőmérséklet ventilátornál volt. Lamdaszonda mérve lett (csak elől volt), az tökéletes értékeket mutatott.
A kocsi digitklímás, de nagyon-nagyon ritkán nyomtam be a klímát.
Nem tudom, mitévő legyen, mert ez a fogyasztás csak egyre nő…
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #155 Dátum:
2009.10.16 péntek, 19:50:23 »
Idézetet írta: VasY - 2009.10.16 péntek, 18:29:47
Szóval akkor összefoglalnám a dolgokat:
Fél éve van nálam a kocsi, kezdetben a fogyasztás 8-9L között volt (klíma szinte nem is volt használva), ez az érték az idő múlásával, szemmel láthatóan nőtt, nem ugrásszerűen, hanem folyamatosan. 1 hónapja még 11L volt, viszont tegnap ürült ki a tank, és kb. 500. km-t tudtam menni vele. Az út ugyanaz, éjszakai város, nem nyomom neki, nem is lassan járok vele. Néha-néha befigyel egy pesti út, meg kb. havi egyszer egy autóút.
1,5 hónapja volt a kötelező 120e-es szerviz, amikor is a szokásos dolgok cserélve lettek.
3hete voltam Ford szervizben, ahol rákötötték a gépre a kocsit, hibakód egyedül a belső hőmérséklet ventilátornál volt. Lamdaszonda mérve lett (csak elől volt), az tökéletes értékeket mutatott.
A kocsi digitklímás, de nagyon-nagyon ritkán nyomtam be a klímát.
Nem tudom, mitévő legyen, mert ez a fogyasztás csak egyre nő…
termosztat ? A hofok muszer kozepen all mint a covek, vagy maszkal ide-oda ?
Naplózva
blah blah blah
tádé
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #156 Dátum:
2009.10.16 péntek, 19:53:44 »
Ötlet.
Futómű részről is minden okés?
(szoruló kerékcsapágy, szoruló fék, lapos gummák)
Naplózva
VasY
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #157 Dátum:
2009.10.16 péntek, 20:39:29 »
A termosztátról nem tudok semmit, azt még ma este megnézzük.
Fütómű meg elvileg rendben van, új gumik vannak alatta, fékpofák cserélve, tárcsa felszabályozva.
A kocsival azon kivűl, hogy sokat eszik nincs semmi baj, ha kell akkor megy, nem erőtlen egyálltalán.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #158 Dátum:
2009.10.16 péntek, 20:53:09 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.16 péntek, 11:00:23
A tapasztalat az, hogy ilyenkor is hasznalja a kompresszort
Okos megoldas
Nem 1 usernek mutattam mar, hogyan tudja kikapcsozni a kompresszort
Az ujabb klima vezerlon van egy ECO gomb, de az nemtom pontosan mit muvel a kompresszorral. A regieken nincs. Ha AUTO allasban van es kint kellemes a homerseklet, netan huvoskes az ido, attol meg a rendszer fut es hut is eccerre
Ilyenkor 2x meg kell nyomni az A/C gombot. Eloszor direkte bekapcsolod, majd kikapcsolod a kompresszort. Ilyenkor eltunik az AUTO felirat, de attol meg minden automatice muxik. A levego irany, a venti sebesseg stb. Egyedul a kompresszort nem kapcsolja be. Kicsit hulyen mukodik es sokan azt hiszik, ha AUTO-n van es nincs meleg, akko nem megy a kompresszor...
Ez melyik klímavezérlőre vonatkozik? faceliftesre? mert a faceliftesek digit klímáján eco állásba kapcsolom, nem megy a kompresszor.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
V.Tamás
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #159 Dátum:
2009.10.17 szombat, 06:51:55 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.16 péntek, 11:00:23
A tapasztalat az, hogy ilyenkor is hasznalja a kompresszort
Okos megoldas
Nem 1 usernek mutattam mar, hogyan tudja kikapcsozni a kompresszort
Az ujabb klima vezerlon van egy ECO gomb, de az nemtom pontosan mit muvel a kompresszorral. A regieken nincs. Ha AUTO allasban van es kint kellemes a homerseklet, netan huvoskes az ido, attol meg a rendszer fut es hut is eccerre
Ilyenkor 2x meg kell nyomni az A/C gombot. Eloszor direkte bekapcsolod, majd kikapcsolod a kompresszort. Ilyenkor eltunik az AUTO felirat, de attol meg minden automatice muxik. A levego irany, a venti sebesseg stb. Egyedul a kompresszort nem kapcsolja be. Kicsit hulyen mukodik es sokan azt hiszik, ha AUTO-n van es nincs meleg, akko nem megy a kompresszor...
Szia Zacci!
Ez most egy hasznos tanács volt (nem olyan mint régebben a hátsó lökös levételére a fának tolatás
).
Kösz az infót, ezt nem tudtam, hogy így működik, kipróbáltam - remek, használni is fogom. A Lurdinál a LED soromhoz ajánlottál egy fesz stabilizáló IC-t. Ha megtennéd, írd le a számát.
Kösz, üdv: V.Tamás
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #160 Dátum:
2009.10.17 szombat, 11:10:58 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.10.17 szombat, 06:51:55
Szia Zacci!
Ez most egy hasznos tanács volt (nem olyan mint régebben a hátsó lökös levételére a fának tolatás
).
Kösz az infót, ezt nem tudtam, hogy így működik, kipróbáltam - remek, használni is fogom. A Lurdinál a LED soromhoz ajánlottál egy fesz stabilizáló IC-t. Ha megtennéd, írd le a számát.
Kösz, üdv: V.Tamás
Haa most mee mondod ?
Szerintem a lokossel kapcsolatos tanacsom tok jau vot
A stab ic tipusa: 7812
Barmellik elektros alkatresz boltban kapol ilyet. Ez egy alap cucc. Kerd ugy, hogy 7812-es stab IC. Ha megvan, akko leirom a bekoteset...
Naplózva
blah blah blah
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #161 Dátum:
2009.10.17 szombat, 11:11:58 »
Idézetet írta: VasY - 2009.10.16 péntek, 20:39:29
A termosztátról nem tudok semmit, azt még ma este megnézzük.
Fütómű meg elvileg rendben van, új gumik vannak alatta, fékpofák cserélve, tárcsa felszabályozva.
A kocsival azon kivűl, hogy sokat eszik nincs semmi baj, ha kell akkor megy, nem erőtlen egyálltalán.
nuh akko meg 1x...
A hofok muszer kozepen all mint a covek, vagy maszkal ide-oda ?
Naplózva
blah blah blah
V.Tamás
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #162 Dátum:
2009.10.17 szombat, 17:42:16 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.17 szombat, 11:10:58
Haa most mee mondod ?
Szerintem a lokossel kapcsolatos tanacsom tok jau vot
A stab ic tipusa: 7812
Barmellik elektros alkatresz boltban kapol ilyet. Ez egy alap cucc. Kerd ugy, hogy 7812-es stab IC. Ha megvan, akko leirom a bekoteset...
Kösz Zacci!
Lejegyeztem
LED nappali fénnyel mi újság? Belevágsz?
Üdv: V.Tamás
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #163 Dátum:
2009.10.17 szombat, 18:02:06 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.10.17 szombat, 17:42:16
Kösz Zacci!
Lejegyeztem
LED nappali fénnyel mi újság? Belevágsz?
Üdv: V.Tamás
szivesen
Szeretnek, de egyelore elnapolom a dolgot...
Naplózva
blah blah blah
V.Tamás
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #164 Dátum:
2009.10.17 szombat, 18:07:17 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.17 szombat, 18:02:06
szivesen
Szeretnek, de egyelore elnapolom a dolgot...
Ha annak a terméknek a forrása kell, amit beépítettem, van e-mail címem és telefonszámom, ha kéred pü-ben elküldöm.
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #165 Dátum:
2009.10.17 szombat, 18:07:49 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.10.17 szombat, 18:07:17
Ha annak a terméknek a forrása kell, amit beépítettem, van e-mail címem és telefonszámom, ha kéred pü-ben elküldöm.
nyilvan kerem
Azt is le tod irni nekem puben, hogy milyen feltelekkel lehet felszerelni ? Tavolsagok jobbrol balra, balrol jobb, lentrol fel, fentrol le stb.
Naplózva
blah blah blah
V.Tamás
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #166 Dátum:
2009.10.17 szombat, 18:41:52 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.17 szombat, 18:07:49
nyilvan kerem
Azt is le tod irni nekem puben, hogy milyen feltelekkel lehet felszerelni ? Tavolsagok jobbrol balra, balrol jobb, lentrol fel, fentrol le stb.
A forrásról ment a pü. (most is hirdet, ott a link is)
A hazai szabályozás a 6/1990 Köhém rendelet 55-56. paragrafusa. Google kiadja. Ott a legpontosabb a leírás, sőt kinyomtatva mutathatod a rend őreinek is, ha megállítanának.
Jó munkát hozzá!
Üdv: Tamás
Naplózva
VasY
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #167 Dátum:
2009.10.17 szombat, 19:39:29 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.17 szombat, 11:11:58
nuh akko meg 1x...
A hofok muszer kozepen all mint a covek, vagy maszkal ide-oda ?
Jaah, hogy a műszerfalon érted, ott persze 1 helyen felmelegedés után, középen áll, annál fejebb sose megy...
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #168 Dátum:
2009.10.18 vasárnap, 16:43:38 »
Idézetet írta: VasY - 2009.10.17 szombat, 19:39:29
Jaah, hogy a műszerfalon érted, ott persze 1 helyen felmelegedés után, középen áll, annál fejebb sose megy...
Es lejjebb ?
Naplózva
blah blah blah
VasY
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #169 Dátum:
2009.10.18 vasárnap, 18:09:07 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.18 vasárnap, 16:43:38
Es lejjebb ?
Stabill, járó motornál sose változik.
Naplózva
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #170 Dátum:
2009.10.18 vasárnap, 21:15:09 »
Kinek mennyi idő/km alatt éri el a normál hőfokot a benzines verdája ilyen 2 fok körüli reggeleken indítás után? Nekem kb 8 km/ 10 perc otthonról, mondjuk kb. 2km alatt kinn vagyok országúton, álló helyben meg semmit nem melegítem.
Mondjuk nem gondolnám, hogy rossz a termosztátom, de az 1.4-es Fiesta-m 2km-rel hamarabb érte el a 90 fokot.
Betudom ezt annak, hogy 60 foknál már átvált üzemanyagszegény égésre az SCI motor, ami 3000-es fordulat alatt nem sok hőt termel...
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #171 Dátum:
2009.10.18 vasárnap, 21:17:07 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2009.10.18 vasárnap, 21:15:09
Kinek mennyi idő/km alatt éri el a normál hőfokot a benzines verdája ilyen 2 fok körüli reggeleken indítás után? Nekem kb 8 km/ 10 perc otthonról, mondjuk kb. 2km alatt kinn vagyok országúton, álló helyben meg semmit nem melegítem.
Mondjuk nem gondolnám, hogy rossz a termosztátom, de az 1.4-es Fiesta-m 2km-rel hamarabb érte el a 90 fokot.
Betudom ezt annak, hogy 60 foknál már átvált üzemanyagszegény égésre az SCI motor, ami 3000-es fordulat alatt nem sok hőt termel...
Az enyém tdci és 8 km alatt városban eléri az üzemi hőfokot.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #172 Dátum:
2009.10.18 vasárnap, 21:30:34 »
Ja, ez mondjuk összevethető. TDCI lassabban melegszik, de a városi forgalom gyorsítja a melegedést, reális ha egyforma úton melegednek be. Gondolom Neked ez időben több.
Benzinesek?
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
KIR-ály
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #173 Dátum:
2009.10.18 vasárnap, 21:50:19 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2009.10.18 vasárnap, 21:15:09
Kinek mennyi idő/km alatt éri el a normál hőfokot a benzines verdája ilyen 2 fok körüli reggeleken indítás után? Nekem kb 8 km/ 10 perc otthonról, mondjuk kb. 2km alatt kinn vagyok országúton, álló helyben meg semmit nem melegítem.
Mondjuk nem gondolnám, hogy rossz a termosztátom, de az 1.4-es Fiesta-m 2km-rel hamarabb érte el a 90 fokot.
Betudom ezt annak, hogy 60 foknál már átvált üzemanyagszegény égésre az SCI motor, ami 3000-es fordulat alatt nem sok hőt termel...
Én kb 1pecig melegitem amig az alapjárat elkezd visszaesni.
Utána 2km és már üzemmeleg. Mutató függőleges.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 1.8 Trend 125LE 2006.05. 5 ajtós
Tel:+36309684939
DaviD202
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #174 Dátum:
2009.10.19 hétfő, 01:50:29 »
Idézetet írta: V.Tamás - 2009.10.17 szombat, 18:41:52
A forrásról ment a pü. (most is hirdet, ott a link is)
A hazai szabályozás a 6/1990 Köhém rendelet 55-56. paragrafusa. Google kiadja. Ott a legpontosabb a leírás, sőt kinyomtatva mutathatod a rend őreinek is, ha megállítanának.
Jó munkát hozzá!
Üdv: Tamás
Hello
Nekem is el tudnád küldeni ezeket?
Köszönöm
üdv:
Dávid
Naplózva
V.Tamás
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #175 Dátum:
2009.10.19 hétfő, 04:40:15 »
Idézetet írta: DaviD202 - 2009.10.19 hétfő, 01:50:29
Hello
Nekem is el tudnád küldeni ezeket?
Köszönöm
üdv:
Dávid
Szia!
Küldtem neked is egy pü-t. Ott a link, meg a telefonszám.
Sok sikert!
Üdv: V.Tamás
Naplózva
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #176 Dátum:
2009.10.24 szombat, 22:07:22 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2009.10.18 vasárnap, 21:15:09
Kinek mennyi idő/km alatt éri el a normál hőfokot a benzines verdája ilyen 2 fok körüli reggeleken indítás után? Nekem kb 8 km/ 10 perc otthonról, mondjuk kb. 2km alatt kinn vagyok országúton, álló helyben meg semmit nem melegítem.
Mondjuk nem gondolnám, hogy rossz a termosztátom, de az 1.4-es Fiesta-m 2km-rel hamarabb érte el a 90 fokot.
Betudom ezt annak, hogy 60 foknál már átvált üzemanyagszegény égésre az SCI motor, ami 3000-es fordulat alatt nem sok hőt termel...
Kicsit tovább mentem a "vizsgálódásban" mert a hideg időben egyre nagyobb szerepe van a jó melegedésnek.
Beléptem "műszerteszt" üzemmódba, hogy lássam a tényleges hőfokot, nem csak az analóg kijelzőt. (Azt tudtam, hogy a mutató szoftveresen van középre állítva...)
Nem lepett meg, hogy amikor függőlegesen áll a mutató, akkor lehet a jeladó szerint 75C°-től 100C°-ig bármi. Ami csalódást okozott, hogy a 90-100 eléréséhez 12 fokos külső hőmérsékletnél kellett mennem vagy 15 km-t, igaz nagyrészt városon kívül.
Kb. 100 fokon szabályoz a termosztát ha a műszertesztnek hinni lehet.
Nem tudom, hogy ez a lassú melegedés normális-e, tartok tőle, hogy nem, ezért megnéztem a csöveket, hogy esetleg nyitva van-e a termosztátom túl korán.
Nem tudtam eldönteni.
Légyszi nézzétek meg a képeket és véleményezzétek, hogy amit tapasztaltam az normális-e:
http://kepfeltoltes.hu/091024/01_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- ez a cső már 50 foknál meleg volt
http://kepfeltoltes.hu/091024/92038004102_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- ugyanez felülről
http://kepfeltoltes.hu/091024/37380001203_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- ez nem melegedett fel 90 alatt
http://kepfeltoltes.hu/091024/70166067404_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- a kiegyenlítőhöz menő cső már 60 kröl meleg volt...
Előre is kösz minden hozzászólást. Ha esetleg valakinek volna kedve megnézni műszerteszt módban a hőmérséklet alakulását összehasonlításnak, azt külön megköszönném.
Üdv
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
kotta_cs
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #177 Dátum:
2009.10.25 vasárnap, 11:09:45 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2009.10.24 szombat, 22:07:22
Kicsit tovább mentem a "vizsgálódásban" mert a hideg időben egyre nagyobb szerepe van a jó melegedésnek.
Beléptem "műszerteszt" üzemmódba, hogy lássam a tényleges hőfokot, nem csak az analóg kijelzőt. (Azt tudtam, hogy a mutató szoftveresen van középre állítva...)
Nem lepett meg, hogy amikor függőlegesen áll a mutató, akkor lehet a jeladó szerint 75C°-től 100C°-ig bármi. Ami csalódást okozott, hogy a 90-100 eléréséhez 12 fokos külső hőmérsékletnél kellett mennem vagy 15 km-t, igaz nagyrészt városon kívül.
Kb. 100 fokon szabályoz a termosztát ha a műszertesztnek hinni lehet.
Nem tudom, hogy ez a lassú melegedés normális-e, tartok tőle, hogy nem, ezért megnéztem a csöveket, hogy esetleg nyitva van-e a termosztátom túl korán.
Nem tudtam eldönteni.
Légyszi nézzétek meg a képeket és véleményezzétek, hogy amit tapasztaltam az normális-e:
http://kepfeltoltes.hu/091024/01_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- ez a cső már 50 foknál meleg volt
http://kepfeltoltes.hu/091024/92038004102_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- ugyanez felülről
http://kepfeltoltes.hu/091024/37380001203_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- ez nem melegedett fel 90 alatt
http://kepfeltoltes.hu/091024/70166067404_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- a kiegyenlítőhöz menő cső már 60 kröl meleg volt...
Előre is kösz minden hozzászólást. Ha esetleg valakinek volna kedve megnézni műszerteszt módban a hőmérséklet alakulását összehasonlításnak, azt külön megköszönném.
Üdv
Hali
Majd a többiek megcáfolnak vagy igazat adnak nekem, de észrevételeim:
1. a 15km szerintem nem lassú melegedés
2. Természetes, hogy a belépő csőben menő 50 fokos vizet melegnek érzed, mert 50 fokos.
3. a kilépő csőnek az az érdekessége, hogy a hűtőben lehűtött víz megy át rajta, így annak hidegebbnek kell lenni, mint a bejövőnek. Hogy milyen értéknél mekkorát kell esnie, azt pontosan nem tudom, de szerintem a 50 fokos bejövő (ezt forrónak érzed a saját 36 fokodhoz képest) mellett a 36 fok alatti kimenő teljesen normális, hiszen a 100 fokos vizet le kell hútenie annyira, hogy tudja a motor hőjét felvenni. Szóval, szerintem a 100 fokos vizet 50 fok környékére kellene hűtenie.
4. a tégulási tartálynak pont az a szerepe, hogy a hő ingadozásból eredő folyadék tágulást kiegyenlítse. Ennek megfelelően ott mindig meleg vízet fogsz érezni (kivéve, ha állt az autó persze
)
Üdv
Csaba
Naplózva
KIR-ály
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 163
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #178 Dátum:
2009.10.25 vasárnap, 15:15:04 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2009.10.24 szombat, 22:07:22
Kicsit tovább mentem a "vizsgálódásban" mert a hideg időben egyre nagyobb szerepe van a jó melegedésnek.
Beléptem "műszerteszt" üzemmódba, hogy lássam a tényleges hőfokot, nem csak az analóg kijelzőt. (Azt tudtam, hogy a mutató szoftveresen van középre állítva...)
Nem lepett meg, hogy amikor függőlegesen áll a mutató, akkor lehet a jeladó szerint 75C°-től 100C°-ig bármi. Ami csalódást okozott, hogy a 90-100 eléréséhez 12 fokos külső hőmérsékletnél kellett mennem vagy 15 km-t, igaz nagyrészt városon kívül.
Kb. 100 fokon szabályoz a termosztát ha a műszertesztnek hinni lehet.
Nem tudom, hogy ez a lassú melegedés normális-e, tartok tőle, hogy nem, ezért megnéztem a csöveket, hogy esetleg nyitva van-e a termosztátom túl korán.
Nem tudtam eldönteni.
Légyszi nézzétek meg a képeket és véleményezzétek, hogy amit tapasztaltam az normális-e:
http://kepfeltoltes.hu/091024/01_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- ez a cső már 50 foknál meleg volt
http://kepfeltoltes.hu/091024/92038004102_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- ugyanez felülről
http://kepfeltoltes.hu/091024/37380001203_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- ez nem melegedett fel 90 alatt
http://kepfeltoltes.hu/091024/70166067404_sz_veges_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
- a kiegyenlítőhöz menő cső már 60 kröl meleg volt...
Előre is kösz minden hozzászólást. Ha esetleg valakinek volna kedve megnézni műszerteszt módban a hőmérséklet alakulását összehasonlításnak, azt külön megköszönném.
Üdv
Szerintem ez igy mind normális. A hűtő alján csak akkor lesz meleg a cső ha a termosztát kinyit és elkezd arra áramlani a melegviz
A kiegyenlitő tartály viszont a termosztát elött van . Legalábbis számomra igy logikus.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 1.8 Trend 125LE 2006.05. 5 ajtós
Tel:+36309684939
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #179 Dátum:
2009.10.25 vasárnap, 21:02:20 »
Köszi a válaszokat srácok.
Hajlok rá, hogy ez így normális, igazából csak az volt furcsa, hogy a cső miért meleg a hűtő előtt ha a termosztát elvileg benn tartja a meleg vizet a blokkban? Ha meg ennyi km a normális a bemelegédeshez, hát ez van...
Az is normálist igazolja, hogy a fogyasztás nem szált el a hideg napokon sem, és fűtés is hamar van.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #180 Dátum:
2009.10.26 hétfő, 08:39:48 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2009.10.18 vasárnap, 21:15:09
Kinek mennyi idő/km alatt éri el a normál hőfokot a benzines verdája ilyen 2 fok körüli reggeleken indítás után? Nekem kb 8 km/ 10 perc otthonról, mondjuk kb. 2km alatt kinn vagyok országúton, álló helyben meg semmit nem melegítem.
Mondjuk nem gondolnám, hogy rossz a termosztátom, de az 1.4-es Fiesta-m 2km-rel hamarabb érte el a 90 fokot.
Betudom ezt annak, hogy 60 foknál már átvált üzemanyagszegény égésre az SCI motor, ami 3000-es fordulat alatt nem sok hőt termel...
Amig nem eri el a gep az uzemi hofokot, addig nem valt az sehova
Egyebkent meg a szegenykeverek jobban melegedik a moci...a dus keverekkel szoktak huteni.
Mondjuk ez a 2 dolog ellent mond egymasnak, de hat ez igy muxik...
Naplózva
blah blah blah
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #181 Dátum:
2009.10.26 hétfő, 08:44:32 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2009.10.25 vasárnap, 21:02:20
Köszi a válaszokat srácok.
Hajlok rá, hogy ez így normális, igazából csak az volt furcsa, hogy a cső miért meleg a hűtő előtt ha a termosztát elvileg benn tartja a meleg vizet a blokkban? Ha meg ennyi km a normális a bemelegédeshez, hát ez van...
Az is normálist igazolja, hogy a fogyasztás nem szált el a hideg napokon sem, és fűtés is hamar van.
A termosztátokon van 1 apró lik,vagy golyócska felül.Ott szivároghat át némi melegvíz.Lehet,hogy csak azt érzed.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #182 Dátum:
2009.10.26 hétfő, 08:46:01 »
Idézetet írta: rnagy8 - 2009.10.25 vasárnap, 21:02:20
Köszi a válaszokat srácok.
Hajlok rá, hogy ez így normális, igazából csak az volt furcsa, hogy a cső miért meleg a hűtő előtt ha a termosztát elvileg benn tartja a meleg vizet a blokkban? Ha meg ennyi km a normális a bemelegédeshez, hát ez van...
Az is normálist igazolja, hogy a fogyasztás nem szált el a hideg napokon sem, és fűtés is hamar van.
szerintem ez ennel picit arnyaltabb dolog...En pl nem tartanam jo otletnek, hogy addig ne tolja a hutobe a vizet, amig nem eri el az uzemi hofokot.
Naplózva
blah blah blah
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #183 Dátum:
2009.10.26 hétfő, 12:31:58 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.26 hétfő, 08:39:48
Amig nem eri el a gep az uzemi hofokot, addig nem valt az sehova
Egyebkent meg a szegenykeverek jobban melegedik a moci...a dus keverekkel szoktak huteni.
Mondjuk ez a 2 dolog ellent mond egymasnak, de hat ez igy muxik...
Ne feledd ez SCI motor. Über cool
Történetesen azért tudom, hogy átáll mert ezt írja a Ford okosság. Mármint, hogy 60 fok alatt van "stratified-homogeneous" vegyes üzem (ez azt jelenti, hogy egyrész "homogeneous" mert szívás ütem közben is nyom be benzint, ami jól és egyenletesen elkeveredik az égéstérben mire sűrít a dugattyú, majd sűrítés közben odatol még egy benzinpamacsot közvetlenül a gyertya mellé, ami miatt meg "stratified") A kettős befecskendezés fő célja a katalizátor minnél gyorsabb felmelegítése. Szóval elvileg 60 fokig intenzív a melegedés, utána lassul be.
A stratified módban (3000rpm alatt, kis terhelésnél, 60 fok fölött), amikor az égéstér nagy része levegő és EGR-től visszavezetett kipufogó gáz, tényleg csak a gyertya környékén van éghető keverék így a hengerek fala alig melegszik. Az üzemanyaggal hűtés dolgot hallottam már de ez itt más tészta. Itt azért melegszik lassan mert lényegében 1:30 - 1:40 a benzin:levegő arány a teljes égéstérre vonatkoztatva. Ez egy kicsit más szegénykeverék mint amit megszoktunk egy Lamda 1.2-nél mondjuk...
Homogeneous módban semmi extra, szívó ütemben bepumpálja a benzint, hogy mire felér a gyújtás pillanatába a dugattyú, tökéletes legyen a keverékképzés az egész égéstérben. Ezt intenzív gázadáskor, nagy fordulaton és nagy terhelésnél alkalmazza a vezérlő.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
rnagy8
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 457
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #184 Dátum:
2009.10.26 hétfő, 12:32:44 »
Idézetet írta: alf - 2009.10.26 hétfő, 08:44:32
A termosztátokon van 1 apró lik,vagy golyócska felül.Ott szivároghat át némi melegvíz.Lehet,hogy csak azt érzed.
ebben lehet valami.
Köszi srácok a hozzászólásokat
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 1.8 SCI, MKIII, fekete, 5 ajtós.
Fulio
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #185 Dátum:
2009.10.26 hétfő, 12:45:41 »
Szia! ill Sziasztok!
Remélem itt találhatok érdemi válasz a problémámra.
Néháyn hónapja a 2.0l benzines motorom (2001-es gyártású) egysezr csak megunta a létét ezért elfelejtette jelezni az olaj fogyását így aztán a 4. hajtókar olaj híján csapágyas maj szanaszét törött lett. ezáltal az egész motor blokkot ki kelett cserélni. Ez meg is történt s egy csini alíg használt igazából két motorból összerakódva elkészült az új ami kifogástalanul szépen jár. (az autó autómata váltós és kombi)
De a fogyasztása rettenetes lett, míg korábban elég volt neki a visszafogott vezetésnél 10liter mostanság nem átal rettenetesen
14-16 litert megenni.
Hova forduljak kivele nézessem meg vagy hol tudná kicsoda beállítani ezt a sok digitális mindenféle cuccot rajta, hogy valami emberibb dolgot lehessen kihozni még belőle.
Előre is köszi az építő jellegű hozzá(m)szólásokat!
Üdv: Fulio
Naplózva
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #186 Dátum:
2009.10.28 szerda, 15:52:53 »
No megnéztem ezt:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8i_ghia_ulesfutes-3366642
(
ha változna a hirdetés
)
Röviden: f*s
Taglalva: (picitől a nagyobbig):
Fékfolyadék hulla
Apró kavicsfelverődések, horzsolások, de tényleg minimális
Karcos jobb hátsó ablak
Bal hátul sárvédőív minimálisan nyomott
Váltószoknya és gomb csereérett
Csomagtérajtó műanyag borítása repedt/törött
Jobb első sárvédőívnél a sárhányó hiánya miatt kopott a lemez (no festék)
Csomagtérajtón is lepattogzott kicsit a festék a fogantyú bal felénél
Akku 43AH-s régi fs
Szélvédő noname (cserés)
4 nyárigumi kuka
Motor kuka (kék füst melegen 350 feletti CH, alapjáraton a 2000felett is mért a műszer
)
Ezeket leszámítva tökéletes a gép, még alkudni is lehetett 1,45M-ig
«
Utoljára szerkesztve: 2009.10.28 szerda, 15:57:39 írta sNatch
»
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #187 Dátum:
2009.10.28 szerda, 19:27:15 »
Idézetet írta: sNatch - 2009.10.28 szerda, 15:52:53
No megnéztem ezt:
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8i_ghia_ulesfutes-3366642
(
ha változna a hirdetés
)
Röviden: f*s
Taglalva: (picitől a nagyobbig):
Fékfolyadék hulla
Apró kavicsfelverődések, horzsolások, de tényleg minimális
Karcos jobb hátsó ablak
Bal hátul sárvédőív minimálisan nyomott
Váltószoknya és gomb csereérett
Csomagtérajtó műanyag borítása repedt/törött
Jobb első sárvédőívnél a sárhányó hiánya miatt kopott a lemez (no festék)
Csomagtérajtón is lepattogzott kicsit a festék a fogantyú bal felénél
Akku 43AH-s régi fs
Szélvédő noname (cserés)
4 nyárigumi kuka
Motor kuka (kék füst melegen 350 feletti CH, alapjáraton a 2000felett is mért a műszer
)
Ezeket leszámítva tökéletes a gép, még alkudni is lehetett 1,45M-ig
Mit varsz egy 2003-as Modeotol ?
Naplózva
blah blah blah
francoe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1612
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #188 Dátum:
2009.10.28 szerda, 20:09:29 »
Idézetet írta: sNatch - 2009.10.28 szerda, 15:52:53
http://www.hasznaltauto.hu/auto/ford/mondeo/ford_mondeo_turnier_1.8i_ghia_ulesfutes-3366642
(
ha változna a hirdetés
)
Én tőlük vettem a gépem 2007-ben. Hmm így utólag belegondolva, ma már nem vennék tőlük
De azért összességében elégedett vagyok vele.
Arra viszont jó esély van, hogy nem 129k van a gépben, ha 2003-as...
Naplózva
X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #189 Dátum:
2009.10.28 szerda, 21:59:39 »
Idézetet írta: zacci - 2009.10.28 szerda, 19:27:15
Mit varsz egy 2003-as Modeotol ?
LoL
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
sNatch
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 580
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #190 Dátum:
2009.10.28 szerda, 22:07:48 »
Idézetet írta: francoe - 2009.10.28 szerda, 20:09:29
Én tőlük vettem a gépem 2007-ben. Hmm így utólag belegondolva, ma már nem vennék tőlük
De azért összességében elégedett vagyok vele.
Arra viszont jó esély van, hogy nem 129k van a gépben, ha 2003-as...
azért kiváncsi lettem volna mennyi van benne.... pedig tényleg szép autó volt, de majd lesz frissebb lágyabb jobb
Naplózva
MKIII 2005 1.8 SC
I
130 LE Ghia Hatchback
fifi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #191 Dátum:
2009.11.01 vasárnap, 10:25:23 »
Üdv mindenkinek.
Évek ota olvasva tanácsaitok, egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Már 6 éve van egy mondeo III-asom. Lekopogva idáig semmi gondom nem volt vele./akkumulátor csere,és ellenállás csere kivételével/
1,8 benzines, jelenleg is minden rendben,150ezer km-rel a háta mögött,csak kezdem érzékelni, hogy bemelegedés után nehezen gyorsul. Olyan lenkerekes auto benyomását érzem.
Kérdésem lenne, hogy mitől lehetséges ez? Vagy irjam a km-ek rovására?
Naplózva
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #192 Dátum:
2009.11.02 hétfő, 09:01:41 »
Idézetet írta: fifi - 2009.11.01 vasárnap, 10:25:23
Üdv mindenkinek.
Évek ota olvasva tanácsaitok, egy kérdéssel fordulok hozzátok.
Már 6 éve van egy mondeo III-asom. Lekopogva idáig semmi gondom nem volt vele./akkumulátor csere,és ellenállás csere kivételével/
1,8 benzines, jelenleg is minden rendben,150ezer km-rel a háta mögött,csak kezdem érzékelni, hogy bemelegedés után nehezen gyorsul. Olyan lenkerekes auto benyomását érzem.
Kérdésem lenne, hogy mitől lehetséges ez? Vagy irjam a km-ek rovására?
jah ismeros erzes
Ird a Ford rovasara
Diagot neki...Lambda szonda, MAF, gyujtas stb.
Olyan tul nagy csodat ne varj...
Naplózva
blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #193 Dátum:
2009.11.02 hétfő, 11:40:58 »
Idézetet írta: zacci - 2009.11.02 hétfő, 09:01:41
jah ismeros erzes
Ird a Ford rovasara
Diagot neki...Lambda szonda, MAF, gyujtas stb.
Olyan tul nagy csodat ne varj...
Miért is írja a ford rovására? Csak ezen márka autói mennek tönkre?
Bahh... nagy csodát nem is kell várnia. De annyit igen, hogy kb a gyári lóerő (110, 125) elő fog jönni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
kotta_cs
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #194 Dátum:
2009.11.02 hétfő, 11:58:58 »
Idézetet írta: Angel - 2009.11.02 hétfő, 11:40:58
Miért is írja a ford rovására? Csak ezen márka autói mennek tönkre?
Bahh... nagy csodát nem is kell várnia. De annyit igen, hogy kb a gyári lóerő (110, 125) elő fog jönni.
Pontosan mikre gondolsz? nekem is 1.8-asom van, de annyira nem megy mint egy 1-6-os focus viszont benzinből a 12 liter lemegy a torkán bp-en. A Haverom 4.2 quatrpja, meg 15L-el jár, de mégsem ugyan az a kategória. Tudom, hogy 10L alatti fogyasztás városban csak álom ezzel az autóval, de azért érdekelne, hogy mit tehetek.
Üdv
Csaba
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #195 Dátum:
2009.11.02 hétfő, 12:58:02 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2009.11.02 hétfő, 11:58:58
Pontosan mikre gondolsz? nekem is 1.8-asom van, de annyira nem megy mint egy 1-6-os focus viszont benzinből a 12 liter lemegy a torkán bp-en. A Haverom 4.2 quatrpja, meg 15L-el jár, de mégsem ugyan az a kategória. Tudom, hogy 10L alatti fogyasztás városban csak álom ezzel az autóval, de azért érdekelne, hogy mit tehetek.
Üdv
Csaba
Azt nem tudom, mennyire megy egy 1,6-os fóka (nézd meg a 0-100-at).
Aztán a bp az egy tág fogalom. Anno, amikor pesten laktunk, nekem I-es, 1,8i-m volt. Általában nem dugókban mentem, így kereken 10 literre jött ki a fogyi. Ez kb a gyári adat. Fontos, hogy hogy 600 métereket gurulsz (végig hidega motor), vagy hosszabb távokat.
A fiestánk 1,25i, vegyes jött már ki 6 alatt, az itteni városban meg 7 és 9 között (sőt, majdnem 10). De az autónak semmi baja, ekkor csak rövid távok voltak, 1 km alatt. Majd a motor kihűl... azaz mindig hideg motorral mentünk.
Ha bemegyek pestre, akkor egyhuzamban lemegyek kb 80 kilométert, ami város ugyan, de a motor bemelegszik, na itt már inkább a 6 felé közelít. Ezzel csak azt akartam mondani, hogy az egy városi futamot nem lehet összehasonlítani a másikkal.
Lehet, hogy az audis ismerősöd hosszabb utakat tesz meg.
Ha a te utaid legalább 5 kilométeresek, és 12 litert eszik, akkor ott baj van. Hogy mi lehet az, az egy más tészta, gyertyák/kábel, trafó, lambda szonda, és így tovább. Vagy például törött a katalizátorod, esetleg el van dugulva... ilyenek lehetnek.
Az országúti fogyidat kéne összehasonlítani egy másik autóval (1,8).
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #196 Dátum:
2009.11.02 hétfő, 13:09:22 »
Idézetet írta: kotta_cs - 2009.11.02 hétfő, 11:58:58
Pontosan mikre gondolsz? nekem is 1.8-asom van, de annyira nem megy mint egy 1-6-os focus viszont benzinből a 12 liter lemegy a torkán bp-en. A Haverom 4.2 quatrpja, meg 15L-el jár, de mégsem ugyan az a kategória. Tudom, hogy 10L alatti fogyasztás városban csak álom ezzel az autóval, de azért érdekelne, hogy mit tehetek.
Üdv
Csaba
Ez a messziről jött ember története.A 4,2es quattro nem jár el 20alatt a városban.De én hiszékeny ember vagyok.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #197 Dátum:
2009.11.02 hétfő, 13:27:39 »
Idézetet írta: alf - 2009.11.02 hétfő, 13:09:22
Ez a messziről jött ember története.A 4,2es quattro nem jár el 20alatt a városban.De én hiszékeny ember vagyok.
Mint ahogy 4 littyoval sem egy tdci
Egyebkent 4.0L Explorer kb. 14-15 littyibol elboldogul.
Naplózva
blah blah blah
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #198 Dátum:
2009.11.02 hétfő, 13:52:47 »
Idézetet írta: zacci - 2009.11.02 hétfő, 13:27:39
Mint ahogy 4 littyoval sem egy tdci
Egyebkent 4.0L Explorer kb. 14-15 littyibol elboldogul.
Városban nyilván nem... de a te exploreres városod sem igazi. Ha mondjuk azzal gurulsz be a munkahelyedre, az így saccra 15 km.
Ez nem város. Ezt sem lehet összevetni azzal a fogyival, amit a fifinél írtam (9 liter).
Amíg az Ildikó bejárt melózni, addig kb 6 litert evett. Bár városban járt, nem nevezhető annak, mert 1 irányban 27 kilométer volt.
Szóval nem hideg a motor.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #199 Dátum:
2009.11.02 hétfő, 14:01:43 »
Idézetet írta: Angel - 2009.11.02 hétfő, 13:52:47
Városban nyilván nem... de a te exploreres városod sem igazi. Ha mondjuk azzal gurulsz be a munkahelyedre, az így saccra 15 km.
Ez nem város. Ezt sem lehet összevetni azzal a fogyival, amit a fifinél írtam (9 liter).
Amíg az Ildikó bejárt melózni, addig kb 6 litert evett. Bár városban járt, nem nevezhető annak, mert 1 irányban 27 kilométer volt.
Szóval nem hideg a motor.
Miert ne lenne varosi ? lol
A varosban melozom, minden nap a varosba gurulok be es ki...mi ez ha nem varosi kozlekedes ?
A hideg motoros kozlekedes nem varosi kozlekedes, hanem rossz termosztat
Hideg mocival meg a TDCI is 10littyot zabal
Naplózva
blah blah blah
Oldalak:
1
2
3
[
4
]
5
6
7
8
9
10
11
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ