Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 20:46:39
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
184
185
186
187
188
189
190
[
191
]
192
193
194
195
196
197
198
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4636487 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
kukacmatyi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9500 Dátum:
2016.01.13 szerda, 19:58:40 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.13 szerda, 19:56:39
Lánc, ha a motorból jön a hang.
De ott van a hosszbordás szíj rendszer is. Ott is van pár dolog, amit adhat hangot.
Megnyúlt--csere? Vagy van valami feszítő mechanizmus?
Naplózva
2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9501 Dátum:
2016.01.13 szerda, 20:03:55 »
Idézetet írta: kukacmatyi - 2016.01.13 szerda, 19:58:40
Megnyúlt--csere? Vagy van valami feszítő mechanizmus?
A lottó nevű játéknál kell találgatni.
Amit lehetett már átbeszéltük. Ezután lokalizálni kell a zaj helyét és tovább szűkíteni a zajt okozó alkatrészek listáját.
Tehát: hibakeresés (nem találgatás)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9502 Dátum:
2016.01.13 szerda, 20:08:47 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.13 szerda, 19:52:46
2-3 perc alatt nem csökken a szelephézag. Nem amiatt hallod a kelepelést. Biztos, hogy a szelepektől jön a kelep?
Ezeknél a motoroknál nem igazán szokott megnövekedni a szelephézag. A szelep nem lesz rövidebb, a szelepfészek nem lesz nagyobb, a csésze nem kopik.
Tehát legfeljebb zömül, bekopik a szelepfészek. Ettől mélyebbre zár a szelep és csökken vagy eltűnik a szelephézag.... ha ez így marad vagy tovább süllyed, akkor nem zár a szelep és rendszerint beég.
Kiég a szeleptányérból egy darab, nem zár többet. Nincs kompresszió, -1 henger. Javítás....
A kép egy mk3 4 hengeres benzin motor 3. hengerének egyik kipufogó szelepét ábrázolja. (nem más 4 hengeres motort)
Végre egy összeszedett írás!
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9503 Dátum:
2016.01.13 szerda, 20:20:11 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.01.13 szerda, 19:27:44
Majd belejössz.
http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Thermostat_replacement
video:
https://www.youtube.com/watch?v=8hAPEFJGYhA
Köszönöm, nagyon sokat segítettél!
Naplózva
kutyasün
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9504 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 07:50:05 »
Sziasztok! Érdemes vásárolni olyan benzines mondeot, amiben beépített gázrendszer van? Mik a tapasztalatok? Köszi
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9505 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 10:44:04 »
Idézetet írta: kutyasün - 2016.01.14 csütörtök, 07:50:05
Sziasztok! Érdemes vásárolni olyan benzines mondeot, amiben beépített gázrendszer van? Mik a tapasztalatok? Köszi
Szia.
Kérdezd FokaDriver fórumtársat,és olvasd ezt a topikot:
http://mondeo.hu/index.php?topic=48.0
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9506 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 22:24:43 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.01.14 csütörtök, 10:44:04
Szia.
Kérdezd FokaDriver fórumtársat,és olvasd ezt a topikot:
http://mondeo.hu/index.php?topic=48.0
A gázrenccer akhillesz sarka a pontos beállítás, ha ezt egy jó műhely végzi, a motor tartós lesz legalább annyira mint benzines társai. A taxis mk3-ak azért gurultak el több 100 ekm-et gázzal, mert szinte folyamatosan részterhelésen használták az autót, amit még pontatlan beállítás mellett is jól tolerál a motor. De ha párosul egy elnagyolt beállítás a tulaj boyracer hajlamával, akkor magas fordulatszám tartományokban a szegény keverékes égés hosszú távon szelepülék recessziót okozhat, ami nyilván egy pár százas ajánlathoz vezet. Továbbá jó motorikus állapotú autóba érdemes beszerelni, hogy problémamentes legyen a duál üzem. Használtban ugyanez már lottó tárgya, így egy gázos szerviz átvizsgálása indokolt lehet.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.14 csütörtök, 22:27:34 írta FokaDriver
»
Naplózva
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9507 Dátum:
2016.01.14 csütörtök, 22:39:34 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.01 péntek, 18:25:58
Ott oda nem ér be a kezed.
A klímakompresszor felett és a szervó szivattyú alatt van és a hűtő aljára megy. Ha van kedved kivenni a jobb fényszórót, hozzáférsz.
A vastag cső.
Megvolt a termosztát cseréje, újra pikkpakk bemelegszik az autó. Köszönöm a tanácsokat.
FD.
Naplózva
Maarki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 280
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9508 Dátum:
2016.01.15 péntek, 09:51:54 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.10 vasárnap, 16:43:20
a kompresszio mérés majd igazolj a gyűrű törést vagy cáfolja.
Hát meg volt a mérés... a 4 hengerből 1ben volt a mért érték 2ben érték alatt a 3mas hengerben meg semmi... szóval jön a szétszedés jövőhéten többet tudok majd...
Ha érdekel akkor írom, hogy mi a helyzet hátha valakinek segít a károm
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9509 Dátum:
2016.01.15 péntek, 09:53:53 »
Idézetet írta: Maarki - 2016.01.15 péntek, 09:51:54
Hát meg volt a mérés... a 4 hengerből 1ben volt a mért érték 2ben érték alatt a 3mas hengerben meg semmi... szóval jön a szétszedés jövőhéten többet tudok majd...
Ha érdekel akkor írom, hogy mi a helyzet hátha valakinek segít a károm
Engem érdekel. Kéz és lábtörést.
Van egy sejtésem egy szétégett szelepet illetően....
mint egy kollégának pár oldallal előbb.
Ha lehet, írd majd meg lécci pontosan, miket cseréltek ki. Nagyon köszönöm
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.15 péntek, 09:56:18 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9510 Dátum:
2016.01.15 péntek, 09:54:09 »
Idézetet írta: Maarki - 2016.01.15 péntek, 09:51:54
Hát meg volt a mérés... a 4 hengerből 1ben volt a mért érték 2ben érték alatt a 3mas hengerben meg semmi... szóval jön a szétszedés jövőhéten többet tudok majd...
Ha érdekel akkor írom, hogy mi a helyzet hátha valakinek segít a károm
generál.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9511 Dátum:
2016.01.15 péntek, 10:14:44 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.15 péntek, 09:54:09
generál.
És nem az első ilyen... De ugye a benzinmotor az milyen jó...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Maarki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 280
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9512 Dátum:
2016.01.15 péntek, 10:17:16 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.15 péntek, 09:53:53
Engem érdekel. Kéz és lábtörést.
Van egy sejtésem egy szétégett szelepet illetően....
mint egy kollégának pár oldallal előbb.
Ha lehet, írd majd meg lécci pontosan, miket cseréltek ki. Nagyon köszönöm
Rendben, amint megtudok valamit írom...
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Maarki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 280
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9513 Dátum:
2016.01.15 péntek, 10:17:56 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.15 péntek, 09:54:09
generál.
Az lesz... de tisztába voltam vele, hogy ez lesz.
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Maarki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 280
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9514 Dátum:
2016.01.15 péntek, 10:22:16 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.15 péntek, 10:14:44
És nem az első ilyen... De ugye a benzinmotor az milyen jó...
Hát most rá költök 300-400k és bele megy még egy föld hold távolság.... A dieselnél mennyinél kell porlasztó, nagynyomású, kettős tömegű, turbó generál? 100-200ezer km?
FÉLREÉRTÉS ne essék nem akarom szapulni a dieselt nincs vele bajom, de akkor a benzinest se kellene oltani... én most bele nyúltam ez van.. de én akkor se vennék dieselt mert nekem nem éri meg (rövid távok miatt )
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9515 Dátum:
2016.01.15 péntek, 10:35:39 »
Idézetet írta: Maarki - 2016.01.15 péntek, 10:22:16
Hát most rá költök 300-400k és bele megy még egy föld hold távolság.... A dieselnél mennyinél kell porlasztó, nagynyomású, kettős tömegű, turbó generál? 100-200ezer km?
FÉLREÉRTÉS ne essék nem akarom szapulni a dieselt nincs vele bajom, de akkor a benzinest se kellene oltani... én most bele nyúltam ez van.. de én akkor se vennék dieselt mert nekem nem éri meg (rövid távok miatt )
Ezt qva nehéz elolvasni...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Maarki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 280
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9516 Dátum:
2016.01.15 péntek, 11:12:29 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.15 péntek, 10:35:39
Ezt qva nehéz elolvasni...
Próbálkozzál vele én a tiédet eltudtam.....
De tessék csak neked csak most:
Hát most rá költök 300-400k és bele megy még egy föld hold távolság.... A dieselnél mennyinél kell porlasztó, nagynyomású, kettős tömegű, turbó generál? 100-200ezer km?
FÉLREÉRTÉS ne essék nem akarom szapulni a dieselt nincs vele bajom, de akkor a benzinest se kellene oltani... én most bele nyúltam ez van.. de én akkor se vennék dieselt mert nekem nem éri meg (rövid távok miatt )
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9517 Dátum:
2016.01.15 péntek, 11:17:18 »
Idézetet írta: Maarki - 2016.01.15 péntek, 11:12:29
Próbálkozzál vele én a tiédet eltudtam.....
Nem azt írtam, hogy nem tudtam, hanem csak, hogy nehéz...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Maarki
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 280
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9518 Dátum:
2016.01.15 péntek, 11:20:37 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.15 péntek, 11:17:18
Nem azt írtam, hogy nem tudtam, hanem csak, hogy nehéz...
Jogos
Naplózva
2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
kukacmatyi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9519 Dátum:
2016.01.15 péntek, 20:08:54 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.13 szerda, 20:03:55
A lottó nevű játéknál kell találgatni.
Amit lehetett már átbeszéltük. Ezután lokalizálni kell a zaj helyét és tovább szűkíteni a zajt okozó alkatrészek listáját.
Tehát: hibakeresés (nem találgatás)
Szia GSR.
A hiba örvénylapát és csatolt részeitől jött.Abban segíts kérlek, hogy kiiktatás,vagy új beépítés a jó megoldás.Köszönöm
Naplózva
2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9520 Dátum:
2016.01.15 péntek, 20:38:39 »
Idézetet írta: kukacmatyi - 2016.01.15 péntek, 20:08:54
Szia GSR.
A hiba örvénylapát és csatolt részeitől jött.Abban segíts kérlek, hogy kiiktatás,vagy új beépítés a jó megoldás.Köszönöm
A kiiktatás az olcsóbb,de ha ragaszkodsz a gyári állapothoz,akkor csere.Nagyon sokan örvénylapátok nélkül is használják és nincs különbség.A döntés a kezedben,és van róla leírás is.
Nem baj,hogy nem GSR vagyok.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
kukacmatyi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9521 Dátum:
2016.01.15 péntek, 20:51:52 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.01.15 péntek, 20:38:39
A kiiktatás az olcsóbb,de ha ragaszkodsz a gyári állapothoz,akkor csere.Nagyon sokan örvénylapátok nélkül is használják és nincs különbség.A döntés a kezedben,és van róla leírás is.
Nem baj,hogy nem GSR vagyok.
Szia,nem baj.
Ha semmi különbség,akkor minek teszik bele?
Naplózva
2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9522 Dátum:
2016.01.15 péntek, 20:59:50 »
Idézetet írta: kukacmatyi - 2016.01.15 péntek, 20:51:52
Szia,nem baj.
Ha semmi különbség,akkor minek teszik bele?
Az örvénylapátok szerepe: kis fordulaton, részterhelésen a levegő útjában áll a lapka, és ezáltal a levegő megperdül és így érkezik az égéstérbe, ezért tökéletesebb az égés. Alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatékot képes leadni a motor. Mivel a lapka örvénykeltés közben keresztben áll, így az áramló levegő nyomást fejt ki a lapát felületére, ami megnövekedett terhelést jelent a lapka tengelyére. Az örvénylő levegő ráadásként még rezgést is kelt. Az eredmény a tengely és környezetének kopása, anyagfáradás ill. törés.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.15 péntek, 21:01:21 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kukacmatyi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9523 Dátum:
2016.01.15 péntek, 21:02:28 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.15 péntek, 20:59:50
Az örvénylapátok szerepe: kis fordulaton, részterhelésen a levegő útjában áll a lapka, és ezáltal a levegő jmegperdül és így érkezik az égéstérbe, ezért tökéletesebb az égés. Alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatékot képes leadni a motor. Mivel a lapka örvénykeltés közben keresztben áll, így az áramló levegő nyomást fejt ki a lapát felületére, ami megnövekedett terhelést jelent a lapka tengelyére. Az örvénylő levegő ráadásként még rezgést is kelt. Az eredmény a tengely és környezetének kopása, anyagfáradás ill. törés.
Akkor holnap örvénylapát tor lesz a garázsban.
Köszönöm.Fogyasztásra,teljesítményre sincs hatással a herélt szívósor?
Naplózva
2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9524 Dátum:
2016.01.15 péntek, 21:03:57 »
Idézetet írta: kukacmatyi - 2016.01.15 péntek, 20:51:52
Szia,nem baj.
Ha semmi különbség,akkor minek teszik bele?
Szia.
Nem szó szerint,mert alacsony fordulaton(kb.2000-ig) a lapátok helyzetének változásával a benya-levegő keverék jobban "keveredik" ennek hatása, hogy örvénylő levegő érkezik az égéstérbe, így a hozzá befecskendezett üzemanyag egyenletesebben, tökéletesebben tud elégni.A teljesítmény növelése és a fogyasztás optimalizálása érdekében fejlesztették ki az úgynevezett örvénylapátokat. De ha nem csinálod valamelyik változatot,akkor komoly dolgok is bekövetkezhetnek,de nem törvényszerű,hogy most azonnal.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Sz%C3%ADv%C3%B3sor_dilemma_MK3
Már az író gyorsaságom se a régi
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.15 péntek, 21:05:36 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9525 Dátum:
2016.01.15 péntek, 21:06:11 »
Idézetet írta: kukacmatyi - 2016.01.15 péntek, 21:02:28
Akkor holnap örvénylapát tor lesz a garázsban.
Köszönöm.Fogyasztásra,teljesítményre sincs hatással a herélt szívósor?
azt mondják nincs.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9526 Dátum:
2016.01.15 péntek, 21:07:07 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.01.15 péntek, 21:03:57
Már az író gyorsaságom se a régi
nem te vagy már a "bajnok".....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9527 Dátum:
2016.01.15 péntek, 21:10:07 »
Idézetet írta: kukacmatyi - 2016.01.15 péntek, 21:02:28
Akkor holnap örvénylapát tor lesz a garázsban.
Köszönöm.Fogyasztásra,teljesítményre sincs hatással a herélt szívósor?
Még nem hallottam,hogy valaki panaszkodott volna a szívósor lapátok here után.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9528 Dátum:
2016.01.15 péntek, 21:11:57 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.15 péntek, 21:07:07
nem te vagy már a "bajnok".....
Erre születni kell és ez nálam alap.
nem fényezem magam
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9529 Dátum:
2016.01.15 péntek, 21:13:36 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.01.15 péntek, 21:11:57
Erre születni kell és ez nálam alap.
nem fényezem magam
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
paszty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Mr.
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9530 Dátum:
2016.01.15 péntek, 21:17:03 »
Idézetet írta: FokaDriver - 2016.01.14 csütörtök, 22:39:34
Megvolt a termosztát cseréje, újra pikkpakk bemelegszik az autó. Köszönöm a tanácsokat.
FD.
Milyet vettél bele? Gyárit vagy valami mást?
Nekem a jövő héten cserélik, addig be kellene szereznem egyet.
Naplózva
2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi 300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9531 Dátum:
2016.01.15 péntek, 21:25:35 »
Idézetet írta: paszty - 2016.01.15 péntek, 21:17:03
Milyet vettél bele? Gyárit vagy valami mást?
Nekem a jövő héten cserélik, addig be kellene szereznem egyet.
Rosz hír,hogy a FL elötti elég húzós áron van.
főleg,ha nincs kedvezményed.
https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat_ford_mondeo_1_8_2_0_2000-2004_7761
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
paszty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Mr.
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9532 Dátum:
2016.01.15 péntek, 21:31:41 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.01.15 péntek, 21:25:35
Rosz hír,hogy a FL elötti elég húzós áron van.
főleg,ha nincs kedvezményed.
https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat_ford_mondeo_1_8_2_0_2000-2004_7761
Ezt stimmel. Nem is az ár a lényeg, csak hogy jó legyen!
Gates vagy gyári?
Naplózva
2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi 300.000 km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9533 Dátum:
2016.01.15 péntek, 22:34:16 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.01.15 péntek, 21:25:35
Rosz hír,hogy a FL elötti elég húzós áron van.
főleg,ha nincs kedvezményed.
https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat_ford_mondeo_1_8_2_0_2000-2004_7761
Nem FL-el változik a termosztát, írtam már korábban is.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9534 Dátum:
2016.01.15 péntek, 23:03:21 »
Idézetet írta: kukacmatyi - 2016.01.15 péntek, 21:02:28
Akkor holnap örvénylapát tor lesz a garázsban.
Köszönöm.Fogyasztásra,teljesítményre sincs hatással a herélt szívósor?
Én kb 1.5 éve heréltem ki. Én az ég világon semmit nem vettem észe. Se fogysztásban, se teljesítményben. Ugyanúgy megy mint azelőtt. Csak csendes
Megértem, hogy a tervezőket a jószándék vezérelte az örvénylapátokkal, de úgy érzem nem teljesen működtek ezek úgy ahogy ők szerették volna.
Egy optimalizált levegőáramlást jobban meg kellene érezni, vagyis a lapátok nélkül sokkal xarabbnak kéne lenni a kocsinak.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9535 Dátum:
2016.01.15 péntek, 23:40:59 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.15 péntek, 23:03:21
Én kb 1.5 éve heréltem ki. Én az ég világon semmit nem vettem észe. Se fogysztásban, se teljesítményben.
Ugyanúgy megy mint azelőtt.
Csak csendes
Megértem, hogy a tervezőket a jószándék vezérelte az örvénylapátokkal, de úgy érzem nem teljesen működtek ezek úgy ahogy ők szerették volna.
Egy optimalizált levegőáramlást jobban meg kellene érezni, vagyis a lapátok nélkül sokkal xarabbnak kéne lenni a kocsinak.
Ez nem így van.
Alacsonyabb fordulatszámon is van bőven annyi ereje a motornak, hogy könnyedén viszi.
A különbség mérőpadon kimutatható lenne, de amikor nincs kihasználva az egész, akkor nem könnyű észrevenni a kicsivel többet vagy kevesebbet.
Tehát nem érzed.
A tervezéssel sincs semmi baj és a tervezők tudják mit csinálnak. Amiért tervezték azt tudja is. (Ez nem olyan, mint egy turbó, hogy olyasmit kellene érezned.)
Nincs ilyen drasztikus különbség lapáttal és lapát nélkül, ahogyan te gondolod. Nem kell sz.rabbanak lennie lapátok nélkül és nem érzed meg a levegő örvénylés módosítását úgy,a hogy te gondolod.
Ahogyan alf leírta úgy működik és azért találták ki.
A Mondeo-nál (és egyébként elég sok másik autómárkánál is) sajnos a tervezésnél nem tudták tesztelni, hogy ~160e km felett mennyire fog megkopni.
BMW-nél is simán behullik, opelnél kopog durván, volvo-nál szétesik, vw-nél megszorul és leég az actuator....stb.
Örökös darabokat nem lehet (és nem is akarnának) gyártani.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9536 Dátum:
2016.01.16 szombat, 00:06:21 »
Ez az igazi Duratec motor.
(ilyen átalakításra utaltam nem rég valamelyik topikban az izzók kapcsán...)
http://mondeo.hu/index.php?topic=31.msg1038199#msg1038199
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9537 Dátum:
2016.01.16 szombat, 01:20:07 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.15 péntek, 23:40:59
Ez nem így van.
Alacsonyabb fordulatszámon is van bőven annyi ereje a motornak, hogy könnyedén viszi.
A különbség mérőpadon kimutatható lenne, de amikor nincs kihasználva az egész, akkor nem könnyű észrevenni a kicsivel többet vagy kevesebbet.
Tehát nem érzed.
A tervezéssel sincs semmi baj és a tervezők tudják mit csinálnak. Amiért tervezték azt tudja is. (Ez nem olyan, mint egy turbó, hogy olyasmit kellene érezned.)
Nincs ilyen drasztikus különbség lapáttal és lapát nélkül, ahogyan te gondolod. Nem kell sz.rabbanak lennie lapátok nélkül és nem érzed meg a levegő örvénylés módosítását úgy,a hogy te gondolod.
Ahogyan alf leírta úgy működik és azért találták ki.
A Mondeo-nál (és egyébként elég sok másik autómárkánál is) sajnos a tervezésnél nem tudták tesztelni, hogy ~160e km felett mennyire fog megkopni.
BMW-nél is simán behullik, opelnél kopog durván, volvo-nál szétesik, vw-nél megszorul és leég az actuator....stb.
Örökös darabokat nem lehet (és nem is akarnának) gyártani.
Én se turbóra gondoltam, de pl egy sportlégszűrőt megérez az ember, hiába csak 1,5 lóerőt ad. Harapósabbnak érezheted tőle. Ilyesmire gondomtam.
Tudom, hogy nem akarnak örök életű autókat, de nem mindenki cseréli le őket 200k-nál. És ha már tudják hogy a motor megeszi a lapátokat akkor legalább egy megoldást adhatnának. Habár van megoldás: kibelezed az autód vagy veszel FL-szívósort, olajszeparátort meg pcv csövet 5 zillió forintért. Végülis. Sokkal jobb mintha kiadtak volna vmi javítókészletet. Lehetett volna azon pénzt csinálni.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9538 Dátum:
2016.01.16 szombat, 09:18:31 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.16 szombat, 01:20:07
Én se turbóra gondoltam, de pl egy sportlégszűrőt megérez az ember, hiába csak 1,5 lóerőt ad. Harapósabbnak érezheted tőle. Ilyesmire gondomtam.
Tudom, hogy nem akarnak örök életű autókat, de nem mindenki cseréli le őket 200k-nál. És ha már tudják hogy a motor megeszi a lapátokat akkor legalább egy megoldást adhatnának. Habár van megoldás: kibelezed az autód vagy veszel FL-szívósort, olajszeparátort meg pcv csövet 5 zillió forintért. Végülis. Sokkal jobb mintha kiadtak volna vmi javítókészletet. Lehetett volna azon pénzt csinálni.
a sportlégszűrőnek nem a teljesítménynövelését érzed meg,hanem a hangválzotása miatt hiszed,hogy több lett....
placebo a te autódban.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9539 Dátum:
2016.01.16 szombat, 09:27:30 »
Idézetet írta: alf - 2016.01.16 szombat, 09:18:31
a sportlégszűrőnek nem a teljesítménynövelését érzed meg,hanem a hangválzotása miatt hiszed,hogy több lett....
placebo a te autódban.
Ez komoly?
Betojok. Félre ne érts, semmiféle sportlégszűrő nincs az autómban (még mielőtt GSR letol
). Sose tennék ilyet, tudom, hogy egy kalap xar. Bosch légszűrőt veszek minden évben tavasszal.
De akkor miért lehet kapni? Mert el lehet adni a lakótelepi tini-tuningosoknak?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9540 Dátum:
2016.01.16 szombat, 09:31:21 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.15 péntek, 22:34:16
Nem FL-el változik a termosztát, írtam már korábban is.
Ok tényleg pontatlan válasz.
2004.03 hó-ig fűtött termosztát,utána a sima. De tudjuk,hogy lehetnek kivételek,amiért ezt a leírt dátumot nem lehet etalonnak tekinteni.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9541 Dátum:
2016.01.16 szombat, 10:32:51 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.16 szombat, 01:20:07
Én se turbóra gondoltam, de pl egy sportlégszűrőt megérez az ember, hiába csak 1,5 lóerőt ad. Harapósabbnak érezheted tőle. Ilyesmire gondomtam.
Tudom, hogy nem akarnak örök életű autókat, de nem mindenki cseréli le őket 200k-nál. És ha már tudják hogy a motor megeszi a lapátokat akkor legalább egy megoldást adhatnának. Habár van megoldás: kibelezed az autód vagy veszel FL-szívósort, olajszeparátort meg pcv csövet 5 zillió forintért. Végülis. Sokkal jobb mintha kiadtak volna vmi javítókészletet. Lehetett volna azon pénzt csinálni.
Önmagában egy sportlégszűrő ..... csak hangot ad.
Meg finoman megágyaz Az idő előtti motorkopásnak, olajfogyasztásnak.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9542 Dátum:
2016.01.16 szombat, 11:13:50 »
Idézetet írta: GSR - 2016.01.16 szombat, 10:32:51
Önmagában egy sportlégszűrő ..... csak hangot ad.
Meg finoman megágyaz Az idő előtti motorkopásnak, olajfogyasztásnak.
Ezért nem mertem soha, bár azt hittem növel teljesítményt.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9543 Dátum:
2016.01.16 szombat, 11:29:31 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.16 szombat, 11:13:50
Ezért nem mertem soha, bár azt hittem növel teljesítményt.
Rövid élettartamú és nagy teljesítményű motor kell (versenyautó), akkor igen jó a fojtás nélküli levegő bejutás.
De ez önmagában még nem elég. Ahhoz, hogy valóban érvényesüljön a könnyebb levegőbejutás ahhoz a kijutáson is dolgozni kell. Tehát ott is meg kell nyitni, tervezve. Valamint ehhez igazítani a motorvezérlő programját. A szelepvezérlés módosításáról még ne beszéljünk.
Ez a legjobb "teljesítménynövelő" tuning:
http://belsoseg.blog.hu/2010/03/09/v8_hang_6_rugoer
http://videa.hu/videok/emberek-vlogok/v8-as-hangimitator-amerikai-auto-sound-racer-jTjBnxmNvVQjLULf
«
Utoljára szerkesztve: 2016.01.16 szombat, 11:34:44 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9544 Dátum:
2016.01.16 szombat, 14:58:12 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.01.16 szombat, 09:27:30
Ez komoly?
Betojok. Félre ne érts, semmiféle sportlégszűrő nincs az autómban (még mielőtt GSR letol
). Sose tennék ilyet, tudom, hogy egy kalap xar. Bosch légszűrőt veszek minden évben tavasszal.
De akkor miért lehet kapni? Mert el lehet adni a lakótelepi tini-tuningosoknak?
mindent lehet kapni.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
druszan
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9545 Dátum:
2016.01.16 szombat, 16:18:45 »
Sziasztok,
üdvözlöm az összes mondeo fórumozót.
Az egr szelep témában kitartóan olvasgattam a fórumon,
de pontos, részletes leírást arra vonatkozóan nem találtam,
hogy az egr szelep leszedését, hogyan kell elvégezni,
gondolok itt elsősorban a hűtővízre.
Azt sok helyen olvastam, hogy valamennyi hűtővíz elfolyik,
ill. a szerelés idejére le is lehet dugózni a hűtővíz cső végét.
Valamennyi víz elfolyik, de a lényeg, hogy aztán a hűtővíz rendszert hogyan lehet légteleníteni?
Képet is tudnék küldeni, ha tudnám, hogyan kell csatolni.
Köszönöm a segítséget előre is.
üdv,
laci
Naplózva
Butcher88
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 453
06305827718
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9546 Dátum:
2016.01.16 szombat, 17:29:57 »
Idézetet írta: druszan - 2016.01.16 szombat, 16:18:45
Sziasztok,
üdvözlöm az összes mondeo fórumozót.
Az egr szelep témában kitartóan olvasgattam a fórumon,
de pontos, részletes leírást arra vonatkozóan nem találtam,
hogy az egr szelep leszedését, hogyan kell elvégezni,
gondolok itt elsősorban a hűtővízre.
Azt sok helyen olvastam, hogy valamennyi hűtővíz elfolyik,
ill. a szerelés idejére le is lehet dugózni a hűtővíz cső végét.
Valamennyi víz elfolyik, de a lényeg, hogy aztán a hűtővíz rendszert hogyan lehet légteleníteni?
Képet is tudnék küldeni, ha tudnám, hogyan kell csatolni.
Köszönöm a segítséget előre is.
üdv,
laci
Max. 1L,ha elfolyik,simán pótolod a kiegyenlítő tartály jelzéséig,kicsit járatod sapka nélkül és ennyi. (legalábbis én így csináltam,az egész csere nem volt fél óra)
Naplózva
Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
jani vagyok
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 365
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9547 Dátum:
2016.01.16 szombat, 19:20:30 »
Sziasztok!
Most szeretnék vásárolni mondeo iii-t és nem tudom,hogy 1.8 vagy 2.0 benzinest vegyem.Budapesten fogom használni de fogyasztás különbség gondolom nem sok ezért inkább az érdekelne melyikkel van kevesebb probléma és mire figyeljek különösen.Az évjáratbòl melyiket ajànjàtok.
Előre is köszönöm a segítségeteket
Naplózva
2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26674
Phinabubus, filematológus
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9548 Dátum:
2016.01.16 szombat, 19:38:19 »
Idézetet írta: jani vagyok - 2016.01.16 szombat, 19:20:30
Sziasztok!
Most szeretnék vásárolni mondeo iii-t és nem tudom,hogy 1.8 vagy 2.0 benzinest vegyem.Budapesten fogom használni de fogyasztás különbség gondolom nem sok ezért inkább az érdekelne melyikkel van kevesebb probléma és mire figyeljek különösen.Az évjáratbòl melyiket ajànjàtok.
Előre is köszönöm a segítségeteket
Hát egy benzinessel nem leszel "Jani".
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
FokaDriver
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #9549 Dátum:
2016.01.16 szombat, 20:42:49 »
Idézetet írta: Imot Hgolab - 2016.01.16 szombat, 19:38:19
Hát egy benzinessel nem leszel "Jani".
OFF:
Nekem meg az tűnt fel hogy a gázolajos fórumtársaknak feltűnően sok fórumhozzászólása van, meg az is feltűnt hogy milyen kövér a tdci topic. Összefügghet? Nyilván.
ON:
De hogy segítsünk is az érdeklődő leendő tulajnak, itt a benzines topic-ban ha visszagörget 1-3 oldalnyit akkor hamar rátalál több kolléga tanácsára, amit szintén leendő vásárló érdeklődésére válaszoltunk.
Naplózva
Oldalak:
1
...
184
185
186
187
188
189
190
[
191
]
192
193
194
195
196
197
198
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ