Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.10 vasárnap, 20:46:39 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 184 185 186 187 188 189 190 [191] 192 193 194 195 196 197 198 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4636487 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
kukacmatyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #9500 Dátum: 2016.01.13 szerda, 19:58:40 »

Lánc, ha a motorból jön a hang.
De ott van a hosszbordás szíj rendszer is. Ott is van pár dolog, amit adhat hangot.

Megnyúlt--csere? Vagy van valami feszítő mechanizmus?
Naplózva

2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia

Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9501 Dátum: 2016.01.13 szerda, 20:03:55 »

Megnyúlt--csere? Vagy van valami feszítő mechanizmus?


A lottó nevű játéknál kell találgatni.
Amit lehetett már átbeszéltük. Ezután lokalizálni kell a zaj helyét és tovább szűkíteni a zajt okozó alkatrészek listáját.

Tehát: hibakeresés (nem találgatás)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9502 Dátum: 2016.01.13 szerda, 20:08:47 »

2-3 perc alatt nem csökken a szelephézag. Nem amiatt hallod a kelepelést. Biztos, hogy a szelepektől jön a kelep?

Ezeknél a motoroknál nem igazán szokott megnövekedni a szelephézag. A szelep nem lesz rövidebb, a szelepfészek nem lesz nagyobb, a csésze nem kopik.
Tehát legfeljebb zömül, bekopik a szelepfészek. Ettől mélyebbre zár a szelep és csökken vagy eltűnik a szelephézag.... ha ez így marad vagy tovább süllyed, akkor nem zár a szelep és rendszerint beég.
Kiég a szeleptányérból egy darab, nem zár többet. Nincs kompresszió, -1 henger. Javítás....

A kép egy mk3 4 hengeres benzin motor 3. hengerének egyik kipufogó szelepét ábrázolja. (nem más 4 hengeres motort)




Végre egy összeszedett írás!
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #9503 Dátum: 2016.01.13 szerda, 20:20:11 »

Köszönöm, nagyon sokat segítettél!
Naplózva
kutyasün
Vendég
« Új hozzászólás #9504 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 07:50:05 »

Sziasztok! Érdemes vásárolni olyan benzines mondeot, amiben beépített gázrendszer van? Mik a tapasztalatok? Köszi
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9505 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 10:44:04 »

Sziasztok! Érdemes vásárolni olyan benzines mondeot, amiben beépített gázrendszer van? Mik a tapasztalatok? Köszi
Szia.
Kérdezd FokaDriver fórumtársat,és olvasd ezt a topikot: http://mondeo.hu/index.php?topic=48.0
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9506 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 22:24:43 »

Szia.
Kérdezd FokaDriver fórumtársat,és olvasd ezt a topikot: http://mondeo.hu/index.php?topic=48.0
A gázrenccer akhillesz sarka a pontos beállítás, ha ezt egy jó műhely végzi, a motor tartós lesz legalább annyira mint benzines társai. A taxis mk3-ak azért gurultak el több 100 ekm-et gázzal, mert szinte folyamatosan részterhelésen használták az autót, amit még pontatlan beállítás mellett is jól tolerál a motor. De ha párosul egy elnagyolt beállítás a tulaj boyracer hajlamával, akkor magas fordulatszám tartományokban a szegény keverékes égés hosszú távon szelepülék recessziót okozhat, ami nyilván egy pár százas ajánlathoz vezet. Továbbá jó motorikus állapotú autóba érdemes beszerelni, hogy problémamentes legyen a duál üzem. Használtban ugyanez már lottó tárgya, így egy gázos szerviz átvizsgálása indokolt lehet.
  
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.14 csütörtök, 22:27:34 írta FokaDriver » Naplózva
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9507 Dátum: 2016.01.14 csütörtök, 22:39:34 »

Ott oda nem ér be a kezed.
A klímakompresszor felett és a szervó szivattyú alatt van és a hűtő aljára megy. Ha van kedved kivenni a jobb fényszórót, hozzáférsz.
A vastag cső.

Megvolt a termosztát cseréje, újra pikkpakk bemelegszik az autó. Köszönöm a tanácsokat.
FD.
Naplózva
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #9508 Dátum: 2016.01.15 péntek, 09:51:54 »

a kompresszio mérés majd igazolj a gyűrű törést vagy cáfolja.

Hát meg volt a mérés... a 4 hengerből 1ben volt a mért érték 2ben érték alatt a 3mas hengerben meg semmi... szóval jön a szétszedés jövőhéten többet tudok majd...

Ha érdekel akkor írom, hogy mi a helyzet hátha valakinek segít a károm  falbav szomoru1
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9509 Dátum: 2016.01.15 péntek, 09:53:53 »

Hát meg volt a mérés... a 4 hengerből 1ben volt a mért érték 2ben érték alatt a 3mas hengerben meg semmi... szóval jön a szétszedés jövőhéten többet tudok majd...

Ha érdekel akkor írom, hogy mi a helyzet hátha valakinek segít a károm  falbav szomoru1

Engem érdekel. Kéz és lábtörést.  szomoru1
Van egy sejtésem egy szétégett szelepet illetően.... rinya mint egy kollégának pár oldallal előbb.
Ha lehet, írd majd meg lécci pontosan, miket cseréltek ki. Nagyon köszönöm
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.15 péntek, 09:56:18 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9510 Dátum: 2016.01.15 péntek, 09:54:09 »

Hát meg volt a mérés... a 4 hengerből 1ben volt a mért érték 2ben érték alatt a 3mas hengerben meg semmi... szóval jön a szétszedés jövőhéten többet tudok majd...

Ha érdekel akkor írom, hogy mi a helyzet hátha valakinek segít a károm  falbav szomoru1
generál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9511 Dátum: 2016.01.15 péntek, 10:14:44 »

generál.

És nem az első ilyen... De ugye a benzinmotor az milyen jó...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #9512 Dátum: 2016.01.15 péntek, 10:17:16 »

Engem érdekel. Kéz és lábtörést.  szomoru1
Van egy sejtésem egy szétégett szelepet illetően.... rinya mint egy kollégának pár oldallal előbb.
Ha lehet, írd majd meg lécci pontosan, miket cseréltek ki. Nagyon köszönöm

Rendben, amint megtudok valamit írom...
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #9513 Dátum: 2016.01.15 péntek, 10:17:56 »

generál.

Az lesz... de tisztába voltam vele, hogy ez lesz.  szomoru1
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #9514 Dátum: 2016.01.15 péntek, 10:22:16 »

És nem az első ilyen... De ugye a benzinmotor az milyen jó...


Hát most rá költök 300-400k és bele megy még egy föld hold távolság.... A dieselnél mennyinél kell porlasztó, nagynyomású, kettős tömegű, turbó generál? 100-200ezer km?

FÉLREÉRTÉS ne essék nem akarom szapulni a dieselt nincs vele bajom, de akkor a benzinest se kellene oltani... én most bele nyúltam ez van.. de én akkor se vennék dieselt mert nekem nem éri meg (rövid távok miatt )
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9515 Dátum: 2016.01.15 péntek, 10:35:39 »


Hát most rá költök 300-400k és bele megy még egy föld hold távolság.... A dieselnél mennyinél kell porlasztó, nagynyomású, kettős tömegű, turbó generál? 100-200ezer km?

FÉLREÉRTÉS ne essék nem akarom szapulni a dieselt nincs vele bajom, de akkor a benzinest se kellene oltani... én most bele nyúltam ez van.. de én akkor se vennék dieselt mert nekem nem éri meg (rövid távok miatt )


Ezt qva nehéz elolvasni...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #9516 Dátum: 2016.01.15 péntek, 11:12:29 »

Ezt qva nehéz elolvasni...


Próbálkozzál vele én a tiédet eltudtam..... duhos2 eplus2

De tessék csak neked csak most:

Hát most rá költök 300-400k és bele megy még egy föld hold távolság.... A dieselnél mennyinél kell porlasztó, nagynyomású, kettős tömegű, turbó generál? 100-200ezer km?

FÉLREÉRTÉS ne essék nem akarom szapulni a dieselt nincs vele bajom, de akkor a benzinest se kellene oltani... én most bele nyúltam ez van.. de én akkor se vennék dieselt mert nekem nem éri meg (rövid távok miatt )
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9517 Dátum: 2016.01.15 péntek, 11:17:18 »


Próbálkozzál vele én a tiédet eltudtam..... duhos2 eplus2



Nem azt írtam, hogy nem tudtam, hanem csak, hogy nehéz...  beka3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Maarki
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 280



E-mail
« Új hozzászólás #9518 Dátum: 2016.01.15 péntek, 11:20:37 »

Nem azt írtam, hogy nem tudtam, hanem csak, hogy nehéz...  beka3


Jogos Cheesy worship taps eljen
Naplózva

2001 Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, Kombi
kukacmatyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #9519 Dátum: 2016.01.15 péntek, 20:08:54 »


A lottó nevű játéknál kell találgatni.
Amit lehetett már átbeszéltük. Ezután lokalizálni kell a zaj helyét és tovább szűkíteni a zajt okozó alkatrészek listáját.

Tehát: hibakeresés (nem találgatás)

Szia GSR.

A hiba örvénylapát és csatolt részeitől jött.Abban segíts kérlek, hogy kiiktatás,vagy új beépítés a jó megoldás.Köszönöm
Naplózva

2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia

Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9520 Dátum: 2016.01.15 péntek, 20:38:39 »

Szia GSR.

A hiba örvénylapát és csatolt részeitől jött.Abban segíts kérlek, hogy kiiktatás,vagy új beépítés a jó megoldás.Köszönöm

A kiiktatás az olcsóbb,de ha ragaszkodsz a gyári állapothoz,akkor csere.Nagyon sokan örvénylapátok nélkül is használják és nincs különbség.A döntés a kezedben,és van róla leírás is. eljen Nem baj,hogy nem GSR vagyok. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
kukacmatyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #9521 Dátum: 2016.01.15 péntek, 20:51:52 »

A kiiktatás az olcsóbb,de ha ragaszkodsz a gyári állapothoz,akkor csere.Nagyon sokan örvénylapátok nélkül is használják és nincs különbség.A döntés a kezedben,és van róla leírás is. eljen Nem baj,hogy nem GSR vagyok. vigyor3

Szia,nem baj. Wink Ha semmi különbség,akkor minek teszik bele?
Naplózva

2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia

alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9522 Dátum: 2016.01.15 péntek, 20:59:50 »

Szia,nem baj. Wink Ha semmi különbség,akkor minek teszik bele?
Az örvénylapátok szerepe: kis fordulaton, részterhelésen a levegő útjában áll a lapka, és ezáltal a levegő megperdül és így érkezik az égéstérbe, ezért tökéletesebb az égés. Alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatékot képes leadni a motor. Mivel a lapka örvénykeltés közben keresztben áll, így az áramló levegő nyomást fejt ki a lapát felületére, ami megnövekedett terhelést jelent a lapka tengelyére. Az örvénylő levegő ráadásként még rezgést is kelt. Az eredmény a tengely és környezetének kopása, anyagfáradás ill. törés.
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.15 péntek, 21:01:21 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kukacmatyi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24



E-mail
« Új hozzászólás #9523 Dátum: 2016.01.15 péntek, 21:02:28 »

Az örvénylapátok szerepe: kis fordulaton, részterhelésen a levegő útjában áll a lapka, és ezáltal a levegő jmegperdül és így érkezik az égéstérbe, ezért tökéletesebb az égés. Alacsony fordulatszámon nagyobb nyomatékot képes leadni a motor. Mivel a lapka örvénykeltés közben keresztben áll, így az áramló levegő nyomást fejt ki a lapát felületére, ami megnövekedett terhelést jelent a lapka tengelyére. Az örvénylő levegő ráadásként még rezgést is kelt. Az eredmény a tengely és környezetének kopása, anyagfáradás ill. törés.

Akkor holnap örvénylapát tor lesz a garázsban. nyes Köszönöm.Fogyasztásra,teljesítményre sincs hatással a herélt szívósor?
Naplózva

2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia

Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9524 Dátum: 2016.01.15 péntek, 21:03:57 »

Szia,nem baj. Wink Ha semmi különbség,akkor minek teszik bele?
Szia.
Nem szó szerint,mert alacsony fordulaton(kb.2000-ig) a lapátok helyzetének változásával a benya-levegő keverék jobban "keveredik" ennek hatása, hogy örvénylő levegő érkezik az  égéstérbe, így a hozzá befecskendezett üzemanyag egyenletesebben, tökéletesebben tud elégni.A teljesítmény növelése és a fogyasztás optimalizálása érdekében fejlesztették ki az úgynevezett örvénylapátokat. De ha nem csinálod valamelyik változatot,akkor komoly dolgok is bekövetkezhetnek,de nem törvényszerű,hogy most azonnal.
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Sz%C3%ADv%C3%B3sor_dilemma_MK3
Már az író gyorsaságom se a régi vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.15 péntek, 21:05:36 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9525 Dátum: 2016.01.15 péntek, 21:06:11 »

Akkor holnap örvénylapát tor lesz a garázsban. nyes Köszönöm.Fogyasztásra,teljesítményre sincs hatással a herélt szívósor?
azt mondják nincs.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9526 Dátum: 2016.01.15 péntek, 21:07:07 »


Már az író gyorsaságom se a régi vigyor3
nyes
nem te vagy már a "bajnok"..... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9527 Dátum: 2016.01.15 péntek, 21:10:07 »

Akkor holnap örvénylapát tor lesz a garázsban. nyes Köszönöm.Fogyasztásra,teljesítményre sincs hatással a herélt szívósor?
Még nem hallottam,hogy valaki panaszkodott volna a szívósor lapátok here után. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9528 Dátum: 2016.01.15 péntek, 21:11:57 »

nyes
nem te vagy már a "bajnok"..... eplus2
wave
Erre születni kell és ez nálam alap. eljen nem fényezem magam afro1
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9529 Dátum: 2016.01.15 péntek, 21:13:36 »

 Cheesy Cool
wave
Erre születni kell és ez nálam alap. eljen nem fényezem magam afro1
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #9530 Dátum: 2016.01.15 péntek, 21:17:03 »

Megvolt a termosztát cseréje, újra pikkpakk bemelegszik az autó. Köszönöm a tanácsokat.
FD.

Milyet vettél bele? Gyárit vagy valami mást?
Nekem a jövő héten cserélik, addig be kellene szereznem egyet.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9531 Dátum: 2016.01.15 péntek, 21:25:35 »

Milyet vettél bele? Gyárit vagy valami mást?
Nekem a jövő héten cserélik, addig be kellene szereznem egyet.
Rosz hír,hogy a FL elötti elég húzós áron van. falbav főleg,ha nincs kedvezményed.
https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat_ford_mondeo_1_8_2_0_2000-2004_7761
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #9532 Dátum: 2016.01.15 péntek, 21:31:41 »

Rosz hír,hogy a FL elötti elég húzós áron van. falbav főleg,ha nincs kedvezményed.
https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat_ford_mondeo_1_8_2_0_2000-2004_7761

Ezt stimmel. Nem is az ár a lényeg, csak hogy jó legyen!
Gates vagy gyári?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9533 Dátum: 2016.01.15 péntek, 22:34:16 »

Rosz hír,hogy a FL elötti elég húzós áron van. falbav főleg,ha nincs kedvezményed.
https://cromax.hu/hutorendszer/termosztat_es_alkatreszei/termosztat/termosztat_ford_mondeo_1_8_2_0_2000-2004_7761

Nem FL-el változik a termosztát, írtam már korábban is.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9534 Dátum: 2016.01.15 péntek, 23:03:21 »

Akkor holnap örvénylapát tor lesz a garázsban. nyes Köszönöm.Fogyasztásra,teljesítményre sincs hatással a herélt szívósor?

Én kb 1.5 éve heréltem ki. Én az ég világon semmit nem vettem észe. Se fogysztásban, se teljesítményben. Ugyanúgy megy mint azelőtt. Csak csendes  nyes
Megértem, hogy a tervezőket a jószándék vezérelte az örvénylapátokkal, de úgy érzem nem teljesen működtek ezek úgy ahogy ők szerették volna.
Egy optimalizált levegőáramlást jobban meg kellene érezni, vagyis a lapátok nélkül sokkal xarabbnak kéne lenni a kocsinak.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9535 Dátum: 2016.01.15 péntek, 23:40:59 »

Én kb 1.5 éve heréltem ki. Én az ég világon semmit nem vettem észe. Se fogysztásban, se teljesítményben. Ugyanúgy megy mint azelőtt. Csak csendes  nyes
Megértem, hogy a tervezőket a jószándék vezérelte az örvénylapátokkal, de úgy érzem nem teljesen működtek ezek úgy ahogy ők szerették volna.
Egy optimalizált levegőáramlást jobban meg kellene érezni, vagyis a lapátok nélkül sokkal xarabbnak kéne lenni a kocsinak.



Ez nem így van.

Alacsonyabb fordulatszámon is van bőven annyi ereje a motornak, hogy könnyedén viszi.
A különbség mérőpadon kimutatható lenne, de amikor nincs kihasználva az egész, akkor nem könnyű észrevenni a kicsivel többet vagy kevesebbet.
Tehát nem érzed.
A tervezéssel sincs semmi baj és a tervezők tudják mit csinálnak. Amiért tervezték azt tudja is. (Ez nem olyan, mint egy turbó, hogy olyasmit kellene érezned.)
Nincs ilyen drasztikus különbség lapáttal és lapát nélkül, ahogyan te gondolod. Nem kell sz.rabbanak lennie lapátok nélkül és nem érzed meg a levegő örvénylés módosítását úgy,a hogy te gondolod.

Ahogyan alf leírta úgy működik és azért találták ki.

A Mondeo-nál (és egyébként elég sok másik autómárkánál is) sajnos a tervezésnél nem tudták tesztelni, hogy ~160e km felett mennyire fog megkopni.
BMW-nél is simán behullik, opelnél kopog durván, volvo-nál szétesik, vw-nél megszorul és leég az actuator....stb.

Örökös darabokat nem lehet (és nem is akarnának) gyártani.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9536 Dátum: 2016.01.16 szombat, 00:06:21 »



Ez az igazi Duratec motor.  eljen  (ilyen átalakításra utaltam nem rég valamelyik topikban az izzók kapcsán...)

http://mondeo.hu/index.php?topic=31.msg1038199#msg1038199
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9537 Dátum: 2016.01.16 szombat, 01:20:07 »


Ez nem így van.

Alacsonyabb fordulatszámon is van bőven annyi ereje a motornak, hogy könnyedén viszi.
A különbség mérőpadon kimutatható lenne, de amikor nincs kihasználva az egész, akkor nem könnyű észrevenni a kicsivel többet vagy kevesebbet.
Tehát nem érzed.
A tervezéssel sincs semmi baj és a tervezők tudják mit csinálnak. Amiért tervezték azt tudja is. (Ez nem olyan, mint egy turbó, hogy olyasmit kellene érezned.)
Nincs ilyen drasztikus különbség lapáttal és lapát nélkül, ahogyan te gondolod. Nem kell sz.rabbanak lennie lapátok nélkül és nem érzed meg a levegő örvénylés módosítását úgy,a hogy te gondolod.

Ahogyan alf leírta úgy működik és azért találták ki.

A Mondeo-nál (és egyébként elég sok másik autómárkánál is) sajnos a tervezésnél nem tudták tesztelni, hogy ~160e km felett mennyire fog megkopni.
BMW-nél is simán behullik, opelnél kopog durván, volvo-nál szétesik, vw-nél megszorul és leég az actuator....stb.

Örökös darabokat nem lehet (és nem is akarnának) gyártani.

Én se turbóra gondoltam, de pl egy sportlégszűrőt megérez az ember, hiába csak 1,5 lóerőt ad. Harapósabbnak érezheted tőle. Ilyesmire gondomtam.
Tudom, hogy nem akarnak örök életű autókat, de nem mindenki cseréli le őket 200k-nál. És ha már tudják hogy a motor megeszi a lapátokat akkor legalább egy megoldást adhatnának. Habár van megoldás: kibelezed az autód vagy veszel FL-szívósort, olajszeparátort meg pcv csövet 5 zillió forintért. Végülis. Sokkal jobb mintha kiadtak volna vmi javítókészletet. Lehetett volna azon pénzt csinálni.  nyes
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9538 Dátum: 2016.01.16 szombat, 09:18:31 »

Én se turbóra gondoltam, de pl egy sportlégszűrőt megérez az ember, hiába csak 1,5 lóerőt ad. Harapósabbnak érezheted tőle. Ilyesmire gondomtam.
Tudom, hogy nem akarnak örök életű autókat, de nem mindenki cseréli le őket 200k-nál. És ha már tudják hogy a motor megeszi a lapátokat akkor legalább egy megoldást adhatnának. Habár van megoldás: kibelezed az autód vagy veszel FL-szívósort, olajszeparátort meg pcv csövet 5 zillió forintért. Végülis. Sokkal jobb mintha kiadtak volna vmi javítókészletet. Lehetett volna azon pénzt csinálni.  nyes
a sportlégszűrőnek nem a teljesítménynövelését érzed meg,hanem a hangválzotása miatt hiszed,hogy több lett.... nyes placebo a te autódban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9539 Dátum: 2016.01.16 szombat, 09:27:30 »

a sportlégszűrőnek nem a teljesítménynövelését érzed meg,hanem a hangválzotása miatt hiszed,hogy több lett.... nyes placebo a te autódban.
Ez komoly?  Grin Betojok. Félre ne érts, semmiféle sportlégszűrő nincs az autómban (még mielőtt GSR letol  hehe). Sose tennék ilyet, tudom, hogy egy kalap xar. Bosch légszűrőt veszek minden évben tavasszal.
De akkor miért lehet kapni? Mert el lehet adni a lakótelepi tini-tuningosoknak?  hehe
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #9540 Dátum: 2016.01.16 szombat, 09:31:21 »

Nem FL-el változik a termosztát, írtam már korábban is.  wave
Ok tényleg pontatlan válasz. eljen 2004.03 hó-ig fűtött termosztát,utána a sima. De tudjuk,hogy lehetnek kivételek,amiért ezt a leírt dátumot nem lehet etalonnak tekinteni.
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9541 Dátum: 2016.01.16 szombat, 10:32:51 »

Én se turbóra gondoltam, de pl egy sportlégszűrőt megérez az ember, hiába csak 1,5 lóerőt ad. Harapósabbnak érezheted tőle. Ilyesmire gondomtam.
Tudom, hogy nem akarnak örök életű autókat, de nem mindenki cseréli le őket 200k-nál. És ha már tudják hogy a motor megeszi a lapátokat akkor legalább egy megoldást adhatnának. Habár van megoldás: kibelezed az autód vagy veszel FL-szívósort, olajszeparátort meg pcv csövet 5 zillió forintért. Végülis. Sokkal jobb mintha kiadtak volna vmi javítókészletet. Lehetett volna azon pénzt csinálni.  nyes

Önmagában egy sportlégszűrő ..... csak hangot ad.
Meg finoman megágyaz Az idő előtti motorkopásnak, olajfogyasztásnak.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #9542 Dátum: 2016.01.16 szombat, 11:13:50 »

Önmagában egy sportlégszűrő ..... csak hangot ad.
Meg finoman megágyaz Az idő előtti motorkopásnak, olajfogyasztásnak.


Ezért nem mertem soha, bár azt hittem növel teljesítményt.  zavart2
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #9543 Dátum: 2016.01.16 szombat, 11:29:31 »

Ezért nem mertem soha, bár azt hittem növel teljesítményt.  zavart2

Rövid élettartamú és nagy teljesítményű motor kell (versenyautó), akkor igen jó a fojtás nélküli levegő bejutás.
De ez önmagában még nem elég. Ahhoz, hogy valóban érvényesüljön a könnyebb levegőbejutás ahhoz a kijutáson is dolgozni kell. Tehát ott is meg kell nyitni, tervezve. Valamint ehhez igazítani a motorvezérlő programját. A szelepvezérlés módosításáról még ne beszéljünk.


Ez a legjobb "teljesítménynövelő" tuning:

http://belsoseg.blog.hu/2010/03/09/v8_hang_6_rugoer

http://videa.hu/videok/emberek-vlogok/v8-as-hangimitator-amerikai-auto-sound-racer-jTjBnxmNvVQjLULf

 eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2016.01.16 szombat, 11:34:44 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #9544 Dátum: 2016.01.16 szombat, 14:58:12 »

Ez komoly?  Grin Betojok. Félre ne érts, semmiféle sportlégszűrő nincs az autómban (még mielőtt GSR letol  hehe). Sose tennék ilyet, tudom, hogy egy kalap xar. Bosch légszűrőt veszek minden évben tavasszal.
De akkor miért lehet kapni? Mert el lehet adni a lakótelepi tini-tuningosoknak?  hehe
mindent lehet kapni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
druszan
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #9545 Dátum: 2016.01.16 szombat, 16:18:45 »

Sziasztok,
üdvözlöm az összes mondeo fórumozót.
Az egr szelep témában kitartóan olvasgattam a fórumon,
de pontos, részletes leírást arra vonatkozóan nem találtam,
hogy az egr szelep leszedését, hogyan kell elvégezni,
gondolok itt elsősorban a hűtővízre.
Azt sok helyen olvastam, hogy valamennyi hűtővíz elfolyik,
ill. a szerelés idejére le is lehet dugózni a hűtővíz cső végét.
Valamennyi víz elfolyik, de a lényeg, hogy aztán a hűtővíz rendszert hogyan lehet légteleníteni?

Képet is tudnék küldeni, ha tudnám, hogyan kell csatolni.

Köszönöm a segítséget előre is.
üdv,
laci
Naplózva
Butcher88
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 453


06305827718


E-mail
« Új hozzászólás #9546 Dátum: 2016.01.16 szombat, 17:29:57 »

Sziasztok,
üdvözlöm az összes mondeo fórumozót.
Az egr szelep témában kitartóan olvasgattam a fórumon,
de pontos, részletes leírást arra vonatkozóan nem találtam,
hogy az egr szelep leszedését, hogyan kell elvégezni,
gondolok itt elsősorban a hűtővízre.
Azt sok helyen olvastam, hogy valamennyi hűtővíz elfolyik,
ill. a szerelés idejére le is lehet dugózni a hűtővíz cső végét.
Valamennyi víz elfolyik, de a lényeg, hogy aztán a hűtővíz rendszert hogyan lehet légteleníteni?

Képet is tudnék küldeni, ha tudnám, hogyan kell csatolni.

Köszönöm a segítséget előre is.
üdv,
laci

Max. 1L,ha elfolyik,simán pótolod a kiegyenlítő tartály jelzéséig,kicsit járatod sapka nélkül és ennyi. (legalábbis én így csináltam,az egész csere nem volt fél óra)
Naplózva

Ford Mondeo Ghia,2.0/16V Duratec HE,2003,5 a.
jani vagyok
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 365


« Új hozzászólás #9547 Dátum: 2016.01.16 szombat, 19:20:30 »

Sziasztok!

Most szeretnék vásárolni mondeo iii-t és nem tudom,hogy 1.8 vagy 2.0 benzinest vegyem.Budapesten fogom használni de fogyasztás különbség gondolom nem sok ezért inkább az érdekelne melyikkel van kevesebb probléma és mire figyeljek különösen.Az évjáratbòl melyiket ajànjàtok.
Előre is köszönöm a segítségeteket
Naplózva

2.0 16v 145le 2001 ghia, 185000km, lépcsőshátú ,kék
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26674


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #9548 Dátum: 2016.01.16 szombat, 19:38:19 »

Sziasztok!

Most szeretnék vásárolni mondeo iii-t és nem tudom,hogy 1.8 vagy 2.0 benzinest vegyem.Budapesten fogom használni de fogyasztás különbség gondolom nem sok ezért inkább az érdekelne melyikkel van kevesebb probléma és mire figyeljek különösen.Az évjáratbòl melyiket ajànjàtok.
Előre is köszönöm a segítségeteket


Hát egy benzinessel nem leszel "Jani". laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
FokaDriver
Vendég
« Új hozzászólás #9549 Dátum: 2016.01.16 szombat, 20:42:49 »

Hát egy benzinessel nem leszel "Jani". laugh
OFF:
Nekem meg az tűnt fel hogy a gázolajos fórumtársaknak feltűnően sok fórumhozzászólása van, meg az is feltűnt hogy milyen kövér a tdci topic. Összefügghet?  Nyilván.  hehe   

ON:
De hogy segítsünk is az érdeklődő leendő tulajnak, itt a benzines topic-ban ha visszagörget 1-3 oldalnyit akkor hamar rátalál több kolléga tanácsára, amit szintén leendő vásárló érdeklődésére válaszoltunk.
Naplózva
Oldalak: 1 ... 184 185 186 187 188 189 190 [191] 192 193 194 195 196 197 198 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.