Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:02:03 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 220 221 222 223 224 225 226 [227] 228 229 230 231 232 233 234 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662005 alkalommal)
0 Felhasználó és 23 vendég van a témában
toby_as
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 421


E-mail
« Új hozzászólás #11300 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 11:30:51 »


5-ben persze, mivel ott már ott forog, ahol tipikusan boldog a szívó benzines motor, 80-nál meg nagyon nem.
Tedd vissza 3-ba és mindjárt nem lesz talicska.
Ha visszavaltok 3-ba akkor megindul persze, de 4-ben nem igazan.  A regi 1 mondeonal nem volt ilyen, azert gondoltam hogy van valami baja, csak meg nem jottem ra micsoda...illetve mivel eszegeti az olajat gondoltam valahol vesziti az erejet. 
Naplózva

Mondeo MK5  1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016

Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140(163), UFBA,  Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4  2.0 TDCI - 140, QXBA,  Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3  1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
Tboy83
Vendég
« Új hozzászólás #11301 Dátum: 2016.11.03 csütörtök, 13:09:08 »

Sziasztok!
Nekem egy olyan gondom van az utóbbi időben hogy valahol 100 kilóméter alatt eltűnik a kiegyenlítő tartályból a fagyállóm (Kb. 2-4 dl) Kérlek benneteket segítsetek nekem valahogy, nem csepeg, nem folyik sehol sem. Most cseréltem kiegyenlítőtartályt is de még mindig ugyanaz a jelenség. Sehol nincs szemmel látható folyás, csepegés. A motorolajban sincs víz. Teljesen tiszta az is. Mi lehet a baj? A fűtésre is gondoltam már, de nem merek nekilátni hogy szétszedjem. Segítsetek kérlek szépen benneteket. Már mindent megpróbáltam...
Naplózva
Lui82
Vendég
« Új hozzászólás #11302 Dátum: 2016.11.04 péntek, 09:40:24 »

Nekem indult rendesen, de benzinnel minden baja volt... Nekem "hardveres" dolgokat is helyre kellett hozni, de maga a beallitas kb. 1 ora volt, radugta a szamitogepet, en vezettem o meg programozott kozben. Sok gazos ceg ezt a reszt kihagyja, pedig itt a lenyeg...

Beszéltem telefonon LPGdokival, elmeséltem neki a tüneteket, mindenképp egy teljesen átfogó motordiagnosztikával kezdene (15k), ha nincs semmi hiba akkor utána programozna, (kb 3napos mulatság). Mivel elég messze lenne tőlem, gondoltam a motordiagnosztikát megcsináltatom a közelben. Felhívtam egy sokak által nagyratartott a.villamosságit, tünetek neki is elmesélve.
Erre ő: Gyertya csere, tuti biztos, mondtam neki, hogy szemre jól néznek ki. Gázos autóknál sűrűbben kell cserélni, higyjem el!
Egy próbát megér, ma megyek gyertyákat venni.  Kíváncsi leszek nagyon. Huh?
Naplózva
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #11303 Dátum: 2016.11.05 szombat, 10:06:19 »

Beszéltem telefonon LPGdokival, elmeséltem neki a tüneteket, mindenképp egy teljesen átfogó motordiagnosztikával kezdene (15k), ha nincs semmi hiba akkor utána programozna, (kb 3napos mulatság). Mivel elég messze lenne tőlem, gondoltam a motordiagnosztikát megcsináltatom a közelben. Felhívtam egy sokak által nagyratartott a.villamosságit, tünetek neki is elmesélve.
Erre ő: Gyertya csere, tuti biztos, mondtam neki, hogy szemre jól néznek ki. Gázos autóknál sűrűbben kell cserélni, higyjem el!
Egy próbát megér, ma megyek gyertyákat venni.  Kíváncsi leszek nagyon. Huh?
Nem tudom "mennyi" van a gyertyáidban, de nem kell sűrűbben cserélni, pláne nem a kellenek "gázüzemhez ajánlott" gyertyák. Max. 1-2 tizeddel kisebb elektródahézag kell, de egy jó gyújtórendszernél ez sem számít. (Saját tapasztalat.) És az is saját tapasztalat, hogy nem sokan értenek a gázrendszerekhez (még sok beszerelőműhely sem), helyette mondanak mindenfélét, hogy ez nem jó meg az nem jó.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11304 Dátum: 2016.11.05 szombat, 16:33:35 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek!

A jelenség: Akár egy hosszabb, akár egy rövidebb út után is, ahogy hazaérkezem és hátramenetbe kapcsolva elkezdek betolatni a garázs irányába és megteszek kb 3-5 métert, azonnal felszalad a hőmérséklet 106-108 C fokra és bekapcsol a ventilátor a legnagyobb fokozatra. Ezt a jelenséget nem tudom besorolni sehova. Addig nem is állítom le, amíg a ventilátor nem kapcsol ki.
Nyáron volt olyan, hogy bugyogva forrt a hűtővíz a kiegy.tart-ban.
A termosztátom tavasszal volt cserélve gyárira.

Nem tudom, mi lehet a probléma. Ha van ötletetek, szívesen fogadnám!

Köszönettel Paszty.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #11305 Dátum: 2016.11.05 szombat, 19:10:01 »

Sziasztok!
Nekem egy olyan gondom van az utóbbi időben hogy valahol 100 kilóméter alatt eltűnik a kiegyenlítő tartályból a fagyállóm (Kb. 2-4 dl) Kérlek benneteket segítsetek nekem valahogy, nem csepeg, nem folyik sehol sem. Most cseréltem kiegyenlítőtartályt is de még mindig ugyanaz a jelenség. Sehol nincs szemmel látható folyás, csepegés. A motorolajban sincs víz. Teljesen tiszta az is. Mi lehet a baj? A fűtésre is gondoltam már, de nem merek nekilátni hogy szétszedjem. Segítsetek kérlek szépen benneteket. Már mindent megpróbáltam...
ha a radiátor folyna,talán lenne a lábtérben víz,és párásodna az ablak,folyamatosan.elképzelhető,hogy az egr szelepnél issza meg a vizet,ha a tömítés nem jó... Roll Eyes
de rosszabb is lehet,ha  gátrepedés miatt a motor zabálná meg,bár akkor lenne nyomás a tartályban vagy buborékosodás is(persze az olaj és a víz keveredésén kívül).
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #11306 Dátum: 2016.11.05 szombat, 19:11:52 »

Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni tőletek!

A jelenség: Akár egy hosszabb, akár egy rövidebb út után is, ahogy hazaérkezem és hátramenetbe kapcsolva elkezdek betolatni a garázs irányába és megteszek kb 3-5 métert, azonnal felszalad a hőmérséklet 106-108 C fokra és bekapcsol a ventilátor a legnagyobb fokozatra. Ezt a jelenséget nem tudom besorolni sehova. Addig nem is állítom le, amíg a ventilátor nem kapcsol ki.
Nyáron volt olyan, hogy bugyogva forrt a hűtővíz a kiegy.tart-ban.
A termosztátom tavasszal volt cserélve gyárira.

Nem tudom, mi lehet a probléma. Ha van ötletetek, szívesen fogadnám!

Köszönettel Paszty.
és most nincs túlnyomás-buborékosodás a tartályban? nézd meg amikor jön a hiba.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #11307 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 10:14:49 »

Szia.
Szerintem a karton kevés.Termosztát lehet megadta magát.Nézd meg a víz hőfokát műszerteszttel vagy diaggal.


Üdv mindenkinek!
Termosztátot kicseréltettem (legalábbis azt mondták, hogy kicserélték), de a jelenség még mindig fennáll.
Mondjuk mintha most kevésbé engedné le az üzemhőfokot, bár nincs is olyan hideg, mint amikor előjött a hiba.
Ilyen diagnosztikához, meg műszerteszthez én kevés vagyok sajnos.
Azt gondolom, majd ha bejön a hidegebb idő, ismét elviszem a szervizbe, aztán csináljanak vele valamit...
Szép napot!
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1131


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #11308 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 10:37:45 »

Üdv mindenkinek!
Termosztátot kicseréltettem (legalábbis azt mondták, hogy kicserélték), de a jelenség még mindig fennáll.
Mondjuk mintha most kevésbé engedné le az üzemhőfokot, bár nincs is olyan hideg, mint amikor előjött a hiba.
Ilyen diagnosztikához, meg műszerteszthez én kevés vagyok sajnos.
Azt gondolom, majd ha bejön a hidegebb idő, ismét elviszem a szervizbe, aztán csináljanak vele valamit...
Szép napot!


2 termosztát van, ha csak a fő termosztátot cserélték, akkor az kevés, mert az olajköri a gázosabb és ha azt nem cserélték, akkor még jó, hogy nem működik rendesen
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #11309 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 10:40:56 »

2 termosztát van, ha csak a fő termosztátot cserélték, akkor az kevés, mert az olajköri a gázosabb és ha azt nem cserélték, akkor még jó, hogy nem működik rendesen

Benzinesnél is kettő van?

Ottó
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11310 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 10:45:36 »

Benzinesnél is kettő van?

Ottó
Csak 1 termosztát van a benyában.Max a csomagtartóban van a +1 tartalék.
Van FL elötti és Fl utáni(fűtöt, nem fűtöttt)
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #11311 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 10:50:31 »

Csak 1 termosztát van a benyában.Max a csomagtartóban van a +1 tartalék.
Van FL elötti és Fl utáni(fűtöt, nem fűtöttt)

Ezt én is gondoltam....   nyes
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11312 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 10:53:39 »

Üdv mindenkinek!
Termosztátot kicseréltettem (legalábbis azt mondták, hogy kicserélték), de a jelenség még mindig fennáll.
Mondjuk mintha most kevésbé engedné le az üzemhőfokot, bár nincs is olyan hideg, mint amikor előjött a hiba.
Ilyen diagnosztikához, meg műszerteszthez én kevés vagyok sajnos.
Azt gondolom, majd ha bejön a hidegebb idő, ismét elviszem a szervizbe, aztán csináljanak vele valamit...
Szép napot!

Ritkán,de előfordul,hogy az új termosztát sem jó.(főleg,ha utángyártott vagy kici occó ).Ha gariba vetted azért érdemes lenne ezt a lehetőséget kizárni,mert nem egy olcsó darab a termosztát főleg,ha FL elötti. A profilodba az aláírás rovatba beírod autó adatait pontosabb válaszokat tudnak adni.
Esetleg a hőmérséklet érzékelő(hőgomba ?)mondjuk,akkor össze-vissza ugrálna a mutató.Csak egy tipp volt,és csak azt cseréld,ami rossz.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.06 vasárnap, 11:02:26 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11313 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 10:55:54 »

Ezt én is gondoltam....   nyes
1 termosztát,1 motor,1 sofőr eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
yartam
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 377



E-mail
« Új hozzászólás #11314 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 10:56:47 »

Üdv mindenkinek!
Termosztátot kicseréltettem (legalábbis azt mondták, hogy kicserélték), de a jelenség még mindig fennáll.
Mondjuk mintha most kevésbé engedné le az üzemhőfokot, bár nincs is olyan hideg, mint amikor előjött a hiba.
Ilyen diagnosztikához, meg műszerteszthez én kevés vagyok sajnos.
Azt gondolom, majd ha bejön a hidegebb idő, ismét elviszem a szervizbe, aztán csináljanak vele valamit...
Szép napot!


Igen, sokat segítenek az aláírásban levő adatok. wave
Naplózva

2008.01. C-max 2.0 16V Titanium 146 LE
ex: 2002.12. MK3 2.0 16V GHIA 146 LE [B4Y]
viragsanyi
Vendég
« Új hozzászólás #11315 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 11:58:33 »

Sziasztok,

Lehet h nem újdonság amit írok, de keresés nem hozott eredményt ezért reggeltem és kérném a segítségeteket.
2003-as MK3 2.0 benzines mondeom nem indul. Önindítót tekeri, de indításkor nem hallom az üzemanyag rendszert hogy töltene.
Előzmények, amelyek talán hibára utalhatnak:
- hidegen beindítva előfordult h gáz nélkül leállt, következő indításkor már beállt az alapjárat.
- szintén hidegen néha szaggatott gázadáskor, fogyasztása tökéletes, 7,6-7,8 liter átlagfogyasztás (alföld; 2500 fordulat), ez biztos mert mindig telitank és ua. a töltőállomás.
- nagy gáznál egy furcsa kis csörgő zörejt hallottam a motortér kuplung környékéről (menet közben, lehet h kettős tömegű???)
Nem szeretném a vontatószemet beletekerni és a lökhárítót kipattintani, ezért ha egy mód lenne akkor lábon vinném szerelőhöz.
Továbbá  kb fél éve EGR szelep hibám volt, ki lett takarítva, azóta nem adta be a motorhibát a műszerfalon.
Olaj fogyasztásom jelentős, 10e km-en kb 3-4 liter.
Jelenleg 198e km van benne, imádom ezt a hajót!

Köszönöm előre is válaszotokat,
Üdv mindenkinek,
Sanyi
Naplózva
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11316 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 14:20:16 »

és most nincs túlnyomás-buborékosodás a tartályban? nézd meg amikor jön a hiba.

Most is mentem egy kört (kb.10 km) és ugyan azt tapasztaltam, amit szoktam.
Beálltam a kapun és elindult a ventilátor.
Felnyitottam a motorháztetőt és "megcsapott" a forróság.
A kiegy.tartályban azt láttam, hogy a max. felett van a szint kb. 2 cm-el.
Ebből nem tudom mire kellene következtetni  rinya
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11317 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 19:28:30 »

Önindítót tekeri, de indításkor nem hallom az üzemanyag rendszert hogy töltene.
Ha nem hallod az AC pumpát amikor a gyújtást ráadod, akkor nincs üzemanyag nyomás, karácsony hamarabb lesz, mint hogy ez beindul üzemanyag nyomás nélkül. Még nézd meg melyik relé vagy biztosíték körön van, de a futott km alapján, ez ac pumpa csere.....bontottba 15 rugiga, plusz melós a cseréje.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
viragsanyi
Vendég
« Új hozzászólás #11318 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 19:53:16 »

Ha nem hallod az AC pumpát amikor a gyújtást ráadod, akkor nincs üzemanyag nyomás, karácsony hamarabb lesz, mint hogy ez beindul üzemanyag nyomás nélkül. Még nézd meg melyik relé vagy biztosíték körön van, de a futott km alapján, ez ac pumpa csere.....bontottba 15 rugiga, plusz melós a cseréje.

Köszönöm, leellenőrzöm a szivattyú körét. Régi escortomnál központi injektor tömlőjét ha levettem egyből látszott h indításkor befecskendez. Ezeknél lehet valahol bontani tömlőt? Vagy macerás mert légteleníteni nem egyszerű?
Ezt a leírást találtam, elsőre szelepre gondoltam.  Betankoltam üres tankra román benzint kényszerből, 20 litert, azzal álltam le. Azóta nem is indul.
http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #11319 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 20:33:31 »

Most is mentem egy kört (kb.10 km) és ugyan azt tapasztaltam, amit szoktam.
Beálltam a kapun és elindult a ventilátor.
Felnyitottam a motorháztetőt és "megcsapott" a forróság.
A kiegy.tartályban azt láttam, hogy a max. felett van a szint kb. 2 cm-el.
Ebből nem tudom mire kellene következtetni  rinya
szerintem túlnyomás miatt emelkedett a szint,és a venti is azért megy,mert forró a moci.ne nyisd ki a kiegyenlítőt,csak hideg motornál,ehogy leforrázzon.indítsd be a motort,és figyeld a buborékosodást.
Hengerfej gyanús a dolog.mindenképp mutasd meg szerelőnek.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11320 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 20:50:38 »

szerintem túlnyomás miatt emelkedett a szint,és a venti is azért megy,mert forró a moci.ne nyisd ki a kiegyenlítőt,csak hideg motornál,ehogy leforrázzon.indítsd be a motort,és figyeld a buborékosodást.
Hengerfej gyanús a dolog.mindenképp mutasd meg szerelőnek.

A buborékosodás alatt pontosan mit kell érteni?
Most kimentem és megnéztem, ahogy írtad.
Kb. 30-40 db "mikro" méretű buborék volt a kupak alatt látható.
Ezek már akkor is jelen voltak,mikor levettem a kupakot.
Beindítottam.
Majd ahogy járt 1-2 percet a motor, úgy el is tűntek.
Arra gondoltam még, hogy esetleg a ventilátor ellenállása nem lehet jó, mert ahogy olvastam a szakirodalmat, a szerint elvileg 100 C foknál el kellene indulnia a ventinek 1-es fokozatban, de ezt nem teszi.
106 c foknál kapcsol be először, ami már a 2. fokozat.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #11321 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 21:11:45 »

A buborékosodás alatt pontosan mit kell érteni?
Most kimentem és megnéztem, ahogy írtad.
Kb. 30-40 db "mikro" méretű buborék volt a kupak alatt látható.
Ezek már akkor is jelen voltak,mikor levettem a kupakot.
Beindítottam.
Majd ahogy járt 1-2 percet a motor, úgy el is tűntek.
Arra gondoltam még, hogy esetleg a ventilátor ellenállása nem lehet jó, mert ahogy olvastam a szakirodalmat, a szerint elvileg 100 C foknál el kellene indulnia a ventinek 1-es fokozatban, de ezt nem teszi.
106 c foknál kapcsol be először, ami már a 2. fokozat.
akkor valszeg nincs nagy gond,ha nincsenek buborékok.hengerfej vagy gátrepedéskor a kipufogógáz nyomása okozza a buborékolást a tartályban.
a venti ellenállása jó ötlet.lekell csekkolni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11322 Dátum: 2016.11.06 vasárnap, 22:58:50 »

Betankoltam üres tankra román benzint kényszerből, 20 litert, azzal álltam le. Azóta nem is indul.
http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.
Öreg autót nem hagyunk kifogyni, a tank tele van mocsokkal, te ezt az üres tankoddal behajtottad a szűrőkbe, próbálkozhatsz még rátankolással, ha kevés a nafta a tankban az nem segít...de ha nem hallod gyújtás ráadásnál a hátsó ülés alól az AC-t "felzúgni", akkor nincs miről beszélni.
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #11323 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 01:45:59 »

Ritkán,de előfordul,hogy az új termosztát sem jó.(főleg,ha utángyártott vagy kici occó ).Ha gariba vetted azért érdemes lenne ezt a lehetőséget kizárni,mert nem egy olcsó darab a termosztát főleg,ha FL elötti. A profilodba az aláírás rovatba beírod autó adatait pontosabb válaszokat tudnak adni.
Esetleg a hőmérséklet érzékelő(hőgomba ?)mondjuk,akkor össze-vissza ugrálna a mutató.Csak egy tipp volt,és csak azt cseréld,ami rossz.

Beraktam egy kartont a hűtő elé, most tűrhetően tartja az üzemhőfokot, bár tudom ez nem az igazi megoldás, sajnos egy darabig ezzel kell beérnem, mert idő hiányában nem tudtam visszavinni a szervízbe, hogy csináljanak vele valamit, jönnöm kellett vissza Münchenbe melózni...
Mondjuk a fogyasztás így, hogy a motor hőfok normálisnak mondható szinten van, érthetetlenül megnőtt! Még ha nem lenne normál hőfokon, ugyebár megértem, de így?!
Eddig 400 km-t mentem fél tankkal, most ugyanazon az úton, 300-at sikerült csak  szomoru1
Viszont jeleztem a szervíznek, hogy a probléma nem oldódott meg, és hogy amikor legközelebb megyek haza, számíthatnak rám!
Köszönöm mindenkinek a rámszánt idejét!
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11324 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 13:12:25 »

Beraktam egy kartont a hűtő elé, most tűrhetően tartja az üzemhőfokot, bár tudom ez nem az igazi megoldás, sajnos egy darabig ezzel kell beérnem, mert idő hiányában nem tudtam visszavinni a szervízbe, hogy csináljanak vele valamit, jönnöm kellett vissza Münchenbe melózni...
Mondjuk a fogyasztás így, hogy a motor hőfok normálisnak mondható szinten van, érthetetlenül megnőtt! Még ha nem lenne normál hőfokon, ugyebár megértem, de így?!
Eddig 400 km-t mentem fél tankkal, most ugyanazon az úton, 300-at sikerült csak  szomoru1
Viszont jeleztem a szervíznek, hogy a probléma nem oldódott meg, és hogy amikor legközelebb megyek haza, számíthatnak rám!
Köszönöm mindenkinek a rámszánt idejét!

Kizárólag gyárit rakass be, vagy esetleg Vernet gyártmányút.
Naplózva
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #11325 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 19:34:18 »

Sziasztok. Lehet butaságot kérdezek szokás szerint ugye, de 1.8 és 2.0 benzines mondinál honnan lehet tudni, hogy rossz a pcv szelep? Itt arra gondolok ami a szívósor mögött van. Állítólag kettő pcv szelep van de a másikat nem tudom hol van. vigyor3
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #11326 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 19:49:10 »

Kizárólag gyárit rakass be, vagy esetleg Vernet gyártmányút.

Már a Vernet is gyárt kartont? wow1 vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11327 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 19:55:28 »

Már a Vernet is gyárt kartont? wow1 vigyor3
Én inkább hungarocell-t raknák oda(márkafüggetlenül). hehe
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11328 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 19:58:12 »

Sziasztok. Lehet butaságot kérdezek szokás szerint ugye, de 1.8 és 2.0 benzines mondinál honnan lehet tudni, hogy rossz a pcv szelep? Itt arra gondolok ami a szívósor mögött van. Állítólag kettő pcv szelep van de a másikat nem tudom hol van. vigyor3
Nos ez a kérdés engem is érdekel,de eddig csak erről az egy pcv szelepről tudok. Itt a vidió a cseréről: https://www.youtube.com/watch?v=-TR4pZdXZpg
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #11329 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 20:05:11 »

Már a Vernet is gyárt kartont? wow1 vigyor3

 taps
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11330 Dátum: 2016.11.07 hétfő, 21:33:44 »

Sziasztok. Lehet butaságot kérdezek szokás szerint ugye, de 1.8 és 2.0 benzines mondinál honnan lehet tudni, hogy rossz a pcv szelep? Itt arra gondolok ami a szívósor mögött van. Állítólag kettő pcv szelep van de a másikat nem tudom hol van. vigyor3

Szerintem csak 1 van a szívósor mögött. Ha jól sejtem a V6-ban van még 1 pcv cső, de az se szelep.
Ha eldugul, megnő az olajfogyasztás.
Megnézem a könyvemben....
Semmiféle második szelepet nem látok.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.08 kedd, 09:03:55 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Baracus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #11331 Dátum: 2016.11.08 kedd, 10:25:10 »

Sziasztok!

Ki milyen olajat használ, márka és viszkozitás szempontjából?

Szép napot !

Baracus
Naplózva
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #11332 Dátum: 2016.11.08 kedd, 10:48:58 »

Sziasztok!

Ki milyen olajat használ, márka és viszkozitás szempontjából?

Szép napot !

Baracus
Ford 10w-40 kb 230e Km.
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11333 Dátum: 2016.11.08 kedd, 11:00:48 »

Sziasztok!

Ki milyen olajat használ, márka és viszkozitás szempontjából?

Szép napot !

Baracus

5w-40 Mobil1 470ezer+ km
A gyári, bele való olaj a Ford Formula  5w-30. Ez kell bele, és nem drága.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11334 Dátum: 2016.11.08 kedd, 11:35:30 »

Sziasztok!

Ki milyen olajat használ, márka és viszkozitás szempontjából?

Szép napot !

Baracus
Kilóméter megkötés nélkül Ford 5W30
https://the-filtershop.com/spd/ford_5w30_5L/Ford-Formula-F-5w30-5-L-motorolaj?gclid=CjwKEAiAjIbBBRCitNvJ1o257WESJADpoUt0Vnvnf94eSIUZk8HUK3b_poM82CGr9i_cDDlKQJnHkhoCao3w_wcB
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Lui82
Vendég
« Új hozzászólás #11335 Dátum: 2016.11.08 kedd, 16:17:59 »

Nem tudom "mennyi" van a gyertyáidban, de nem kell sűrűbben cserélni, pláne nem a kellenek "gázüzemhez ajánlott" gyertyák. Max. 1-2 tizeddel kisebb elektródahézag kell, de egy jó gyújtórendszernél ez sem számít. (Saját tapasztalat.) És az is saját tapasztalat, hogy nem sokan értenek a gázrendszerekhez (még sok beszerelőműhely sem), helyette mondanak mindenfélét, hogy ez nem jó meg az nem jó.

Gyertyák kicserélve (UNIX-nál Bosch akcióba 1300FT=db) Természetesen nem oldódott meg a nehezen indulás. Sad
Naplózva
Lui82
Vendég
« Új hozzászólás #11336 Dátum: 2016.11.08 kedd, 16:22:15 »

Beszéltem telefonon LPGdokival, elmeséltem neki a tüneteket, mindenképp egy teljesen átfogó motordiagnosztikával kezdene (15k), ha nincs semmi hiba akkor utána programozna, (kb 3napos mulatság). Mivel elég messze lenne tőlem, gondoltam a motordiagnosztikát megcsináltatom a közelben. Felhívtam egy sokak által nagyratartott a.villamosságit, tünetek neki is elmesélve.
Erre ő: Gyertya csere, tuti biztos, mondtam neki, hogy szemre jól néznek ki. Gázos autóknál sűrűbben kell cserélni, higyjem el!
Egy próbát megér, ma megyek gyertyákat venni.  Kíváncsi leszek nagyon. Huh?

Természetesen nem oldódott meg a gyertyacserével a probléma.
Nem marad meg a nyomás a rendszerben Sad
Naplózva
Baracus
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #11337 Dátum: 2016.11.08 kedd, 16:51:50 »

5w-40 Mobil1 470ezer+ km
A gyári, bele való olaj a Ford Formula  5w-30. Ez kell bele, és nem drága.

Én is ezt a Mobilt használom, a gyári csak Acea A1 B1 !! max Escortba önteném  Grin
Naplózva
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11338 Dátum: 2016.11.08 kedd, 17:29:02 »

Én is ezt a Mobilt használom, a gyári csak Acea A1 B1 !! max Escortba önteném  Grin
Nos mindenki a sajátjába azt és úgy és ahogy önt a motorjába.Nincs ezzel gond.
Ford gyári 5W30 motorolaj specifikációk:
ACEA A5/B5
Ford WSS-M2C-913-A
Ford WSS-M2C-913-B
Ford WSS-M2C-913-C  csak a pontosítás miatt. vigyor3
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #11339 Dátum: 2016.11.08 kedd, 18:08:07 »

Én is ezt a Mobilt használom, a gyári csak Acea A1 B1 !! max Escortba önteném  Grin

Azt félreolvastad.  nyes A gyárinál nehezen tudsz jobbat bele rakni.
A mondeoba minimum Acea A3/B3 kell
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.08 kedd, 18:10:00 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #11340 Dátum: 2016.11.08 kedd, 18:34:42 »

Én is ezt a Mobilt használom, a gyári csak Acea A1 B1 !! max Escortba önteném  Grin

Azt félreolvastad.  nyes A gyárinál nehezen tudsz jobbat bele rakni.
A mondeoba minimum Acea A3/B3 kell

Az ACEA minősítésekben a szám nem minőségi mutató.
Naplózva
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11341 Dátum: 2016.11.08 kedd, 19:58:04 »

Az ACEA minősítésekben a szám nem minőségi mutató.

Én ezt tervezem bele tenni nemsokára.

http://www.olajwebshop.hu/fuchs-titan-gt1-5w-40-1-l/olajok/szemelygepjarmu-olajok/fuchs-p319720.html

Erről mi a véleményetek?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11342 Dátum: 2016.11.08 kedd, 20:04:32 »

Ha csipegeti az olajat akkor oké, 5w40 megfelelő döntés.  Ha nem eszi vészesen, akkor pénzkidobás, a gyári olaj olcsóbb. (amit Castrol tölt Ford dobozba)
Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11343 Dátum: 2016.11.08 kedd, 20:31:47 »

Ha csipegeti az olajat akkor oké, 5w40 megfelelő döntés.  Ha nem eszi vészesen, akkor pénzkidobás, a gyári olaj olcsóbb. (amit Castrol tölt Ford dobozba)

Finoman fogalmaztál ezzel a csipegeti az olajat dologgal kapcsolatban.
Sajnos 1000-1500 km/1l az arány.
Még a 10w 40 is megfordult a fejemben, de inkább 5w 40.               
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #11344 Dátum: 2016.11.08 kedd, 20:37:36 »

Finoman fogalmaztál ezzel a csipegeti az olajat dologgal kapcsolatban.
Sajnos 1000-1500 km/1l az arány.
Még a 10w 40 is megfordult a fejemben, de inkább 5w 40.               
Minek töltesz bele 5w-t ha ennyire eszi?
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11345 Dátum: 2016.11.08 kedd, 20:42:59 »

Minek töltesz bele 5w-t ha ennyire eszi?

Mivel sokszor megoszlanak a vélemények, ezért gondolkodom én is.
Te mit javasolsz?
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
AgressoR
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 180


E-mail
« Új hozzászólás #11346 Dátum: 2016.11.08 kedd, 21:07:45 »

Mivel sokszor megoszlanak a vélemények, ezért gondolkodom én is.
Te mit javasolsz?
Ha nem akarsz rákölteni sokat akkor én beletennék 10w-t ,sűrűbb olajnál indíts után vársz egy fél percet míg átmozgatja rendesen az olajat és kész,nem lesz rosszabb tőle a kocsi.
Nézted nem kifele jön az olaj valahol?
Naplózva

Ford Mondeo 2004 Trend 1.8
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #11347 Dátum: 2016.11.08 kedd, 21:13:22 »

Ha nem akarsz rákölteni sokat akkor én beletennék 10w-t ,sűrűbb olajnál indíts után vársz egy fél percet míg átmozgatja rendesen az olajat és kész,nem lesz rosszabb tőle a kocsi.
Nézted nem kifele jön az olaj valahol?

Kifele nem jön (sajnos), belül tűnik el valahol Sad

http://www.olajwebshop.hu/castrol-magnatec-10w-40-1-l/olajok/szemelygepjarmu-olajok/10w-40-motorolaj/castrol-p313984.html

10w 40-esben ez a típus vállalható?


Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Fokadriver1
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 115



« Új hozzászólás #11348 Dátum: 2016.11.08 kedd, 22:11:31 »

Finoman fogalmaztál ezzel a csipegeti az olajat dologgal kapcsolatban.
Sajnos 1000-1500 km/1l az arány.
Még a 10w 40 is megfordult a fejemben, de inkább 5w 40.              
Ejjj, ez jelentős. Nyilván az autók az olajat (fordulaton) üzemmelegen eszik, tehát tökmindegy 10w vagy 5w-t töltesz bele, a 40 fogja meghatározni a meleg oldali viszkozitást. Ezt is enni fogja. Ha nem akarod megcsináltatni az autót, akkor gondolkodj átlag (mondjuk olcsóbb gyári Ford) 10w40-ben, a minőségi olaj csak pénzkidobás amig nem javittatod meg, hisz úgyis "kifolyik" belőle.
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.08 kedd, 22:15:25 írta Fokadriver1 » Naplózva

2002 2.0i   GHIA   145 LE  lpg/tempomat  290+
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #11349 Dátum: 2016.11.08 kedd, 22:17:30 »

Kifele nem jön (sajnos), belül tűnik el valahol Sad

http://www.olajwebshop.hu/castrol-magnatec-10w-40-1-l/olajok/szemelygepjarmu-olajok/10w-40-motorolaj/castrol-p313984.html

10w 40-esben ez a típus vállalható?



Most jó áron van gyári Ford 10w40: http://olajshopnet.hu/CASTROL-FORD-FORMULA-PLUS-10W40-5-liter
Ja és ez 5 liter
« Utoljára szerkesztve: 2016.11.08 kedd, 22:54:31 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Oldalak: 1 ... 220 221 222 223 224 225 226 [227] 228 229 230 231 232 233 234 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.