Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:24:35
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
224
225
226
227
228
229
230
[
231
]
232
233
234
235
236
237
238
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4652703 alkalommal)
0 Felhasználó és 101 vendég van a témában
Mondemo91
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11500 Dátum:
2016.12.11 vasárnap, 17:50:21 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.12.11 vasárnap, 14:52:15
Üdv a klubban.
Ha ennyi mindent cserélsz az elején,remélem a vételárból levontad.A régi tulajt(ha szavahihető) kérdezd meg mikor cserélt hűtő-szervó-fékfolyadékot.Amit érdemes megnézni :szívósorban lévő örvénylapátok állapota.Irtad a gázpedál problémát:pillangószelepet megnézni(tisztítani),bowden zsírzás,ha ingadozik az alapjárat(szeleptisztítás).Szervótartályból a felesleget távolitsd el(maxig legyen).Xado gélt rakjál bele (jópárunknak megoldotta a hangot,persze ha nem annyira kuka).A benzinszagú olaj(nem riogatlak,ez csak egy tipp de akár lehet dugattyúval probléma).
Ha még esetleg orvos házaspár női tagja autópályán,na az már fenntartásos dolog......
De a szerelő úgy is átnézi és csak azt cseréld,ami elromlott.
A legfontosabb van sok olvasnivaló itt a fórumon a teljesség igénye nélkül:
http://mondeo.hu/index.php?board=45.0
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Kateg%C3%B3ria:Mk3
Köszi! Kemény volt, de tudtunk alkudni az árból ha más nem a lengéscsillapítók és a csapágy(ak) cseréje biztosan belefér.
Dugattyúproblémák máshogy is jelentkeznének nem? A motornak érzésre, hangra semmi baja bár tudom hogy ez sokat nem mond. Csendes, nem csattog semmi, nagyon hamar bemelegszik, alacsony fordulatról (1200 környéke) is szépen megindul és egyenletesen húz. Fogyasztás ma 9 liter alá ment a fed.komp. szerint. Rendkívül örültem neki
(Gyömrő-maglódi auchan: 2 óra bevásárlás-Gyömrő)
Naplózva
Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11501 Dátum:
2016.12.11 vasárnap, 17:57:06 »
Idézetet írta: Mondemo91 - 2016.12.11 vasárnap, 17:50:21
Köszi! Kemény volt, de tudtunk alkudni az árból ha más nem a lengéscsillapítók és a csapágy(ak) cseréje biztosan belefér.
Dugattyúproblémák máshogy is jelentkeznének nem? A motornak érzésre, hangra semmi baja bár tudom hogy ez sokat nem mond. Csendes, nem csattog semmi, nagyon hamar bemelegszik, alacsony fordulatról (1200 környéke) is szépen megindul és egyenletesen húz. Fogyasztás ma 9 liter alá ment a fed.komp. szerint. Rendkívül örültem neki
(Gyömrő-maglódi auchan: 2 óra bevásárlás-Gyömrő)
Szia.
Direkt írtam,hogy csak egy lehetőség a benzinszagra,de nem biztos.inkább az üzemanyag rendszert nézd végig,nincs szivárgás(benzinszag).Motor olajfogyást ha van,azért az elején sürübben nézd.
Sok megtett kilométert kívánok.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
kisorob
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11502 Dátum:
2016.12.11 vasárnap, 18:39:45 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.12.11 vasárnap, 17:46:11
Szia.
De edig nem a termosztátról beszéltünk? http://mondeo.hu/index.php?topic=1453.msg1086757#msg1086757
A linked egy alapjárati motor.( a gyári tényleg 41E)
Szia, igen az.
Most pucoltam fojtószelepet+alapjárati motort+map szenzort ami így festett:
De az alapjárattal gondok vannak, az alapjárati motort nem lehet normálisan kimosni, mivel nem lehet szétszedni.
Ennyiért gondoltam jó vétel, és egy ideig nem lesz vele problémám.
«
Utoljára szerkesztve: 2016.12.11 vasárnap, 18:47:37 írta kisorob
»
Naplózva
MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11503 Dátum:
2016.12.11 vasárnap, 18:52:30 »
Idézetet írta: kisorob - 2016.12.11 vasárnap, 18:39:45
Szia, igen az.
Most pucoltam fojtószelepet+alapjárati motort+map szenzort ami így festett:
De az alapjárattal gondok vannak, az alapjárati motort nem lehet normálisan kimosni, mivel nem lehet szétszedni.
Ennyiért gondoltam jó vétel, és egy ideig nem lesz vele problémám.
Igen szokott egy kis kosz lenni
.Valamikor a tisztítás nem segít,csak a csere.
Ha igy benn vagy a tisztításba akkor TMAP érzékelőt a szívósoron is kipucolhatod.(kicsit el van dugva.
)
http://www.talkford.com/community/topic/206784-mondeo-mk3-maf-sensor/
Elméletben ez a termosztát kell neked:
https://alkatreszek.hu/7_8753_sz
«
Utoljára szerkesztve: 2016.12.11 vasárnap, 18:56:06 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
kisorob
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11504 Dátum:
2016.12.11 vasárnap, 19:05:04 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.12.11 vasárnap, 18:52:30
Igen szokott egy kis kosz lenni
.Valamikor a tisztítás nem segít,csak a csere.
Ha igy benn vagy a tisztításba akkor TMAP érzékelőt a szívósoron is kipucolhatod.(kicsit el van dugva.
)
http://www.talkford.com/community/topic/206784-mondeo-mk3-maf-sensor/
Elméletben ez a termosztát kell neked:
https://alkatreszek.hu/7_8753_sz
Ez a Tmap vagy MAP szenzor amiről képet küldtem, kiszedni/berakni maradandó élmény volt....
Sajnos vannak bizonyos lerakódások, amelyeket nem old már fel semmi. Próbáltam toluol-féktisztító-ipa+puha szőrű ecset kombót is.
Drótkefét még nem
Naplózva
MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11505 Dátum:
2016.12.11 vasárnap, 19:10:51 »
Idézetet írta: kisorob - 2016.12.11 vasárnap, 19:05:04
Ez a Tmap vagy MAP szenzor amiről képet küldtem, kiszedni/berakni maradandó élmény volt....
Sajnos vannak bizonyos lerakódások, amelyeket nem old már fel semmi. Próbáltam toluol-féktisztító-ipa+puha szőrű ecset kombót is.
Drótkefét még nem
Akkor már nagyon nincs más csak a szívósor kiherélése vagy a pillangószelepek cseréje.
Drótkefét inkább kerítésfestéshez.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
kisorob
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 52
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11506 Dátum:
2016.12.11 vasárnap, 19:38:20 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2016.12.11 vasárnap, 19:10:51
Akkor már nagyon nincs más csak a szívósor kiherélése vagy a pillangószelepek cseréje.
Drótkefét inkább kerítésfestéshez.
Köszi a linket!
Már megrendeltem cromax-ról ugyanezt gates- ben, grátisz féltengely
gumiharangokat is, mert zsírt làttam a redők között. Nem sokáig tarthat
már.
Mire minden rendben lesz, majd meghal a kettőstömegű is, hogy legyen mire
költeni.
A szívósor csendben van egyenlőre.....
Naplózva
MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
LiZo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 105
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11507 Dátum:
2016.12.14 szerda, 23:39:14 »
Üdv,
Mostanában, főleg induláskor, a kipufogó erősen füstöl (fehér füst/gőz), ami persze természetes, de a szokottnál sűrűbb, meleg motornál is van valamelyest és, nagyon benzin szagú, s ez az ami aggaszt ! Lehet-e ez jele valaminek amitől a fogyasztás is megnő ill. magas ? Talán a levegő/benzin keverési arány nem megfelelő...? Honnan kerülhet a kipufogó rendszerbe benzin ? Mindenesetre a fogy. 15 l/100 fölött van, igazából arra szeretnék ötletet, mit nézessek meg, cseréljek ki !!
(Termosztátot nemrég cserélték, mert nem érte el az üzemi hőfokot. A csere alkalmával derült ki, hogy egy vízcső el volt dugulva, így a problémát val'szeg az okozta, miáltal nem is kellett volna cserélni (!)
, de akkor már bent volt, így most az új van bent. / gyújtásrendszer cca. egy éves, a motor simán, egyenletesen jár...)
Hol lehet az eb elhantolva ?
Előre is köszi a válaszokat a t. Grémiumnak !
Boldog Karácsonyt Mindenkinek !!
Naplózva
2001 /
2.0 benz. aut. Ghia
/Sedan (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés) 300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
Lui82
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11508 Dátum:
2016.12.15 csütörtök, 07:20:36 »
Idézetet írta: LiZo - 2016.12.14 szerda, 23:39:14
Üdv,
Mostanában, főleg induláskor, a kipufogó erősen füstöl (fehér füst/gőz), ami persze természetes, de a szokottnál sűrűbb, meleg motornál is van valamelyest és, nagyon benzin szagú, s ez az ami aggaszt ! Lehet-e ez jele valaminek amitől a fogyasztás is megnő ill. magas ? Talán a levegő/benzin keverési arány nem megfelelő...? Honnan kerülhet a kipufogó rendszerbe benzin ? Mindenesetre a fogy. 15 l/100 fölött van, igazából arra szeretnék ötletet, mit nézessek meg, cseréljek ki !!
(Termosztátot nemrég cserélték, mert nem érte el az üzemi hőfokot. A csere alkalmával derült ki, hogy egy vízcső el volt dugulva, így a problémát val'szeg az okozta, miáltal nem is kellett volna cserélni (!)
, de akkor már bent volt, így most az új van bent. / gyújtásrendszer cca. egy éves, a motor simán, egyenletesen jár...)
Hol lehet az eb elhantolva ?
Előre is köszi a válaszokat a t. Grémiumnak !
Boldog Karácsonyt Mindenkinek !!
Szia!
Hány km van a gépben?
Naplózva
adam0723
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11509 Dátum:
2016.12.15 csütörtök, 10:43:41 »
Idézetet írta: LiZo - 2016.12.14 szerda, 23:39:14
Üdv,
Mostanában, főleg induláskor, a kipufogó erősen füstöl (fehér füst/gőz), ami persze természetes, de a szokottnál sűrűbb, meleg motornál is van valamelyest és, nagyon benzin szagú, s ez az ami aggaszt ! Lehet-e ez jele valaminek amitől a fogyasztás is megnő ill. magas ? Talán a levegő/benzin keverési arány nem megfelelő...? Honnan kerülhet a kipufogó rendszerbe benzin ? Mindenesetre a fogy. 15 l/100 fölött van, igazából arra szeretnék ötletet, mit nézessek meg, cseréljek ki !!
(Termosztátot nemrég cserélték, mert nem érte el az üzemi hőfokot. A csere alkalmával derült ki, hogy egy vízcső el volt dugulva, így a problémát val'szeg az okozta, miáltal nem is kellett volna cserélni (!)
, de akkor már bent volt, így most az új van bent. / gyújtásrendszer cca. egy éves, a motor simán, egyenletesen jár...)
Hol lehet az eb elhantolva ?
Előre is köszi a válaszokat a t. Grémiumnak !
Boldog Karácsonyt Mindenkinek !!
Nekem is benzin szag szokott jönni valahonnan, de nem füstöl erősebben.
Naplózva
2004 Ghia 2.0 107kw 4 door.
White Angel
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11510 Dátum:
2016.12.15 csütörtök, 12:32:30 »
Idézetet írta: LiZo - 2016.12.14 szerda, 23:39:14
Üdv,
Mostanában, főleg induláskor, a kipufogó erősen füstöl (fehér füst/gőz), ami persze természetes, de a szokottnál sűrűbb, meleg motornál is van valamelyest és, nagyon benzin szagú, s ez az ami aggaszt ! Lehet-e ez jele valaminek amitől a fogyasztás is megnő ill. magas ? Talán a levegő/benzin keverési arány nem megfelelő...? Honnan kerülhet a kipufogó rendszerbe benzin ? Mindenesetre a fogy. 15 l/100 fölött van, igazából arra szeretnék ötletet, mit nézessek meg, cseréljek ki !!
(Termosztátot nemrég cserélték, mert nem érte el az üzemi hőfokot. A csere alkalmával derült ki, hogy egy vízcső el volt dugulva, így a problémát val'szeg az okozta, miáltal nem is kellett volna cserélni (!)
, de akkor már bent volt, így most az új van bent. / gyújtásrendszer cca. egy éves, a motor simán, egyenletesen jár...)
Hol lehet az eb elhantolva ?
Előre is köszi a válaszokat a t. Grémiumnak !
Boldog Karácsonyt Mindenkinek !!
15L/100km?!? Ejnye!
Ha kitaposom az enyém belét, városban, audio-rendszer fullon, klímával, akkor se megy 10-11 fölé.
Szerintem itt több minden lehet egyszerre. Túlzott fogyasztás, benzinszag dús keverékre utal: 1-es lambda szonda.
Beindítás után füst: szelepszár szimeringek. Nem eszi az olajat?
Tudsz otthon diagnosztizálni Forscannal?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
LiZo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 105
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11511 Dátum:
2016.12.15 csütörtök, 20:28:09 »
Idézetet írta: Lui82 - 2016.12.15 csütörtök, 07:20:36
Szia!
Hány km van a gépben?
Óra szerint 290e (km), de tartok tőle, h. ez tengelyenként értendő...! ( Ne adj isten, kerekenként...!)
Tavaly nyáron vettem, kényszerből, viszonylag olcsón, a rossz váltója miatt, amit azóta egy kb. 100e km-esre le is cseréltem ! Nagyjából ennyivel volt olcsóbb, de amit azóta kűzdködöm vele, az már rég nincs az árban...!
Naplózva
2001 /
2.0 benz. aut. Ghia
/Sedan (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés) 300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
LiZo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 105
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11512 Dátum:
2016.12.15 csütörtök, 20:56:10 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.12.15 csütörtök, 12:32:30
15L/100km?!? Ejnye!
Ha kitaposom az enyém belét, városban, audio-rendszer fullon, klímával, akkor se megy 10-11 fölé.
Szerintem itt több minden lehet egyszerre. Túlzott fogyasztás, benzinszag dús keverékre utal: 1-es lambda szonda.
Beindítás után füst: szelepszár szimeringek. Nem eszi az olajat?
Tudsz otthon diagnosztizálni Forscannal?
1 / Szerintem is több minden lehet, sajnos nem tudok olyan valakit, aki vállalná, h. ilyen régi blokkot megbontson, mondván, h. beleszakadnak a tőcsavarok, stb.! Megjegyzem én sem szívesen fognék bele, mert tartok tőle, h. a szétszedés után - amikor már nincs választás - indulnak a költségek az ég felé...!
2 / Lambda szondát cseréltünk nemrég, előtte is sz... volt, azóta is az ! (Arra gondolsz amelyik a leömlő alatt van?)
3 / Természetesen eszi az olajat, már nem jegyzem, hogy mennyit, de érdekes módon pár száz km-rel ezelőtt cseréltem olajat, visszatérve ford Formula 5w30 -ra (10w40 -ről - tél lévén...), és ebből eddig csak kb. 1.5 l-t töltöttem rá ! (Xado került bele egy éve - hasztalan)
4 /
Nincs Forscan -om, és nem is nagyon értek hozzá, de ha valakinek van, és abból kiderülhet valami hasznos, illően meghálálva venném a segítséget...!
egyebeket ld. alant szürke sor...!
«
Utoljára szerkesztve: 2016.12.15 csütörtök, 21:11:57 írta LiZo
»
Naplózva
2001 /
2.0 benz. aut. Ghia
/Sedan (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés) 300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11513 Dátum:
2016.12.15 csütörtök, 22:04:43 »
Idézetet írta: LiZo - 2016.12.15 csütörtök, 20:56:10
1 / Szerintem is több minden lehet, sajnos nem tudok olyan valakit, aki vállalná, h. ilyen régi blokkot megbontson, mondván, h. beleszakadnak a tőcsavarok, stb.! Megjegyzem én sem szívesen fognék bele, mert tartok tőle, h. a szétszedés után - amikor már nincs választás - indulnak a költségek az ég felé...!
2 / Lambda szondát cseréltünk nemrég, előtte is sz... volt, azóta is az ! (Arra gondolsz amelyik a leömlő alatt van?)
3 / Természetesen eszi az olajat, már nem jegyzem, hogy mennyit, de érdekes módon pár száz km-rel ezelőtt cseréltem olajat, visszatérve ford Formula 5w30 -ra (10w40 -ről - tél lévén...), és ebből eddig csak kb. 1.5 l-t töltöttem rá ! (Xado került bele egy éve - hasztalan)
4 /
Nincs Forscan -om, és nem is nagyon értek hozzá, de ha valakinek van, és abból kiderülhet valami hasznos, illően meghálálva venném a segítséget...!
egyebeket ld. alant szürke sor...!
Igen, arra gondolok, a leömlőn. Csak azért kérdeztem mert Forscannal te is meg tudod nézni, hogy jó e vagy sem. Így:
https://www.youtube.com/watch?v=xswml0muJsw
Újra cseréltétek? Gyári?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
LiZo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 105
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11514 Dátum:
2016.12.16 péntek, 00:04:34 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.12.15 csütörtök, 22:04:43
Igen, arra gondolok, a leömlőn. Csak azért kérdeztem mert Forscannal te is meg tudod nézni, hogy jó e vagy sem. Így:
https://www.youtube.com/watch?v=xswml0muJsw
Újra cseréltétek? Gyári?
Új került bele, természetesen, de nem gyári, hanem vmi spec., a régi jó szerelőm ajánlotta, nem Ő rakta be, hanem a szakember, aki hozta a cuccot... Úgy emlékszem 18e volt beszerelésestől.
Majd próbálok Forscan-hoz jutni valahogy... (Tudom Te egy kissé messze vagy
> ezzel a fogyasztással, oda-vissza egy motor csere ára
)
Naplózva
2001 /
2.0 benz. aut. Ghia
/Sedan (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés) 300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11515 Dátum:
2016.12.16 péntek, 11:09:29 »
Idézetet írta: LiZo - 2016.12.15 csütörtök, 20:56:10
(Xado került bele egy éve - hasztalan)
A Xado a szelepszár szimeringel és az olajlehúzó gyűrűvel nem tud mit csinálni, az másra való.
Naplózva
mondejó 2.5 V6
kukacmatyi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11516 Dátum:
2016.12.16 péntek, 17:10:39 »
Sziasztok,
Egy laza 30km távolság,dadogó motorral (1 henger gyújtás nélkül) kettőstömegűnek,és katalizátornak okozhatott problemmát
??
Naplózva
2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11517 Dátum:
2016.12.16 péntek, 17:28:06 »
Idézetet írta: kukacmatyi - 2016.12.16 péntek, 17:10:39
Sziasztok,
Egy laza 30km távolság,dadogó motorral (1 henger gyújtás nélkül) kettőstömegűnek,és katalizátornak okozhatott problemmát
??
katalizátor nem szereti,de kapott az már többet is az élettől.nem hiszem,hogy maradandó kár is keletkezett volna.....
gondolom úgyis javíttatod azonnal.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kukacmatyi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11518 Dátum:
2016.12.16 péntek, 17:59:24 »
Idézetet írta: alf® - 2016.12.16 péntek, 17:28:06
katalizátor nem szereti,de kapott az már többet is az élettől.nem hiszem,hogy maradandó kár is keletkezett volna.....
gondolom úgyis javíttatod azonnal.
Köszi,kissé megnyugodtam.Már rendelve a gyári tranyó,gyertya,és a Bosch kábelszett,hétfőn feldrótozzuk rá.Köszönöm a választ.
Naplózva
2003 MK3 Mondeo Kombi 2.0 benzin Ghia
T-modell
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 107
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11519 Dátum:
2016.12.18 vasárnap, 23:05:59 »
Motorhibák a kocsimon:
Az kompresszió mérés eredménye szerint az 1-es hengerben "kissé alacsony a nyomás" - 5,5 bar
A kipufogó flexibilis része szétesett.
Alapjárat ingadozik, néha a motor leáll a túl alacsony fordulatszám miatt.
A Forscan az alábbi hibákat dobja:
P0172 - Rendszer túl dús keverék a 1 hengersornál
P0301 - Hibás gyújtás az 1. hengerben.
P1432 - Termosztátfűtés vezérlőáramkör.
Az számomra világos, hogy a motort szét kellene szedni. Merre induljak el a felújításnál? Használt motort vegyek vagy újíttassam fel? Mennyit szabad mennem még a kocsival (Használhatom nagyobb kár okozása nélkül?)? A KM óra állása 153500 km-t mutat. A dugattyúgyűrű mehetett szét vagy a szelepeknél lehet a hiba. Mi a tapasztalat?
Mondeo 1.8 benzin BWY 2002.08. (forgalomba helyezve 2003. 08)
Naplózva
Mondeo MK3 (2002.08) 1.8 Kombi Ambiente Stardust Silver
Atta20
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 252
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11520 Dátum:
2016.12.19 hétfő, 06:46:48 »
Idézetet írta: T-model - 2016.12.18 vasárnap, 23:05:59
Motorhibák a kocsimon:
Az kompresszió mérés eredménye szerint az 1-es hengerben "kissé alacsony a nyomás" - 5,5 bar
A kipufogó flexibilis része szétesett.
Alapjárat ingadozik, néha a motor leáll a túl alacsony fordulatszám miatt.
A Forscan az alábbi hibákat dobja:
P0172 - Rendszer túl dús keverék a 1 hengersornál
P0301 - Hibás gyújtás az 1. hengerben.
P1432 - Termosztátfűtés vezérlőáramkör.
Az számomra világos, hogy a motort szét kellene szedni. Merre induljak el a felújításnál? Használt motort vegyek vagy újíttassam fel? Mennyit szabad mennem még a kocsival (Használhatom nagyobb kár okozása nélkül?)? A KM óra állása 153500 km-t mutat. A dugattyúgyűrű mehetett szét vagy a szelepeknél lehet a hiba. Mi a tapasztalat?
Mondeo 1.8 benzin BWY 2002.08. (forgalomba helyezve 2003. 08)
Ha úgy döntesz, hogy sokáig akarok használni még az autót akkor én a motor felújítás mellett döntenék. A bontott motor az én meglátásom szerint elég lutri.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
LiZo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 105
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11521 Dátum:
2016.12.19 hétfő, 21:39:05 »
Idézetet írta: brughom - 2016.12.16 péntek, 11:09:29
A Xado a szelepszár szimeringel és az olajlehúzó gyűrűvel nem tud mit csinálni, az másra való.
...persze, az akkor csak egy próba volt, hátha csak kopás, és akkor segíthetett vón !
Naplózva
2001 /
2.0 benz. aut. Ghia
/Sedan (CJBA 145 le, tempomat, napfény tető, fűthető e.ülés) 300e+ km
szívósor kibelezve / lambda, termostat új / generátor felúj. / gyertya(gyári)+kábel+trafó ~2 éves
ferike123
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11522 Dátum:
2016.12.20 kedd, 08:16:26 »
Sziasztok!
Tiszteletem az uraknak.
Megint èn zavarnèk tehát adott a rángatási problémám amiröl beszèltük,viszont most hallottam a fa.....os csoportban egy sráctól,hogy neki hasonlókat csinált annyi volt mèg neki mint nálam is szokott hogy nèha nehezebben indul ès nálla ette az olajat,illetve rángatott állítása szerint motorban a gyűrűk leragadtak,felujìtatta a hengert valami 200k -èrt az olajevèse abbamaradt a rángatási nem,gondoljak èn is valami hasonlóra? Elnèzèst a nagy paranoiámèrt,de azèrt na...
Egyèbkènt meglett minden új a gyujtáshoz ngk platinum gyertyák ès a trafója is kábellal,gyertyái amik benne vannak enyhèn szólva siralmasak.
Naplózva
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11523 Dátum:
2016.12.20 kedd, 08:28:57 »
Idézetet írta: LiZo - 2016.12.19 hétfő, 21:39:05
...persze, az akkor csak egy próba volt, hátha csak kopás, és akkor segíthetett vón !
A kopásnál tud segíteni (?) de másnál nem.
Ha öregszünk hiába kenjük az arcunkat fiatalosító krémmel, este rádöbbennünk, hogy nem változott semmi.
Naplózva
mondejó 2.5 V6
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11524 Dátum:
2016.12.20 kedd, 08:36:12 »
Idézetet írta: ferike123 - 2016.12.20 kedd, 08:16:26
Sziasztok!
Tiszteletem az uraknak.
Megint èn zavarnèk tehát adott a rángatási problémám amiröl beszèltük,viszont most hallottam a fa.....os csoportban egy sráctól,hogy neki hasonlókat csinált annyi volt mèg neki mint nálam is szokott hogy nèha nehezebben indul ès nálla ette az olajat,illetve rángatott állítása szerint motorban a gyűrűk leragadtak,felujìtatta a hengert valami 200k -èrt az olajevèse abbamaradt a rángatási nem,gondoljak èn is valami hasonlóra? Elnèzèst a nagy paranoiámèrt,de azèrt na...
Egyèbkènt meglett minden új a gyujtáshoz ngk platinum gyertyák ès a trafója is kábellal,gyertyái amik benne vannak enyhèn szólva siralmasak.
Most akkor a triumvirátust kicserélted már? Megszűnt a rángatás? Vagy még csak cserére vár? Nem derült ki számomra.
Az olajlehúzó gyűrűk letapadása sajnos típushiba az 1.8-as motoroknál.
Nem sok mindent tudsz vele csinálni mint újragyűrűzni. Van akinek sikerült megjavítani parafinos öblítéssel, de erről nincs sok infòm hogy kell pontosan. Továbbá az olajfogyás lehet szelepszár szimeringtől is, ezért szoktak inkább komplett generálozni.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11525 Dátum:
2016.12.20 kedd, 11:07:38 »
Sziasztok!
Mostanában minden reggel nehezen índul a kocsi 2-8-adjára indul be. Itt a faq ban olvastam hogy a nyomásszabályzó szelep lehet a ludas. Azt hol találom? Aksi leméretve oke, 4 db gyári motorcraft gyertya plussz új kábelszetet is kapott a trafó pár hónapos.
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11526 Dátum:
2016.12.20 kedd, 11:35:22 »
Idézetet írta: nzoli - 2016.12.20 kedd, 11:07:38
Sziasztok!
Mostanában minden reggel nehezen índul a kocsi 2-8-adjára indul be. Itt a faq ban olvastam hogy a nyomásszabályzó szelep lehet a ludas. Azt hol találom? Aksi leméretve oke, 4 db gyári motorcraft gyertya plussz új kábelszetet is kapott a trafó pár hónapos.
Az az AC pumpán van a tankban. A szelepet nem hinném, hogy lehet javítani, az egész pumpát szokták cserélni.
Bár nagy általánosságban úgy szokott, hogy reggel hidegen pöcre indul a kocsi, de "félmelegen" indul nehezen. Benzinnyomást mértél már? Üa.szűrőd régi?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11527 Dátum:
2016.12.20 kedd, 12:51:33 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.12.20 kedd, 11:35:22
Az az AC pumpán van a tankban. A szelepet nem hinném, hogy lehet javítani, az egész pumpát szokták cserélni.
Bár nagy általánosságban úgy szokott, hogy reggel hidegen pöcre indul a kocsi, de "félmelegen" indul nehezen. Benzinnyomást mértél már? Üa.szűrőd régi?
A szürőt gyárit vettem vagy féléve. Melegen nincs probléma indúl ahogy kell több óra múlva is. Csak reggel nehéz az indítás meg meló után ha 9 órát áll a hidegben.
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11528 Dátum:
2016.12.20 kedd, 13:22:49 »
Idézetet írta: nzoli - 2016.12.20 kedd, 12:51:33
A szürőt gyárit vettem vagy féléve. Melegen nincs probléma indúl ahogy kell több óra múlva is. Csak reggel nehéz az indítás meg meló után ha 9 órát áll a hidegben.
A piros lámpa nem villog az órában mikor nem indul?
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11529 Dátum:
2016.12.20 kedd, 14:49:00 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.12.20 kedd, 13:22:49
A piros lámpa nem villog az órában mikor nem indul?
Ezt nem figyeltem még. Lehet a kulcs?
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11530 Dátum:
2016.12.20 kedd, 15:21:11 »
Idézetet írta: nzoli - 2016.12.20 kedd, 14:49:00
Ezt nem figyeltem még. Lehet a kulcs?
Arra gondolok, hogy az immo rosszalkodik hosszabb állás után. Esetleg.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
ferike123
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11531 Dátum:
2016.12.20 kedd, 16:43:42 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.12.20 kedd, 08:36:12
Most akkor a triumvirátust kicserélted már? Megszűnt a rángatás? Vagy még csak cserére vár? Nem derült ki számomra.
Az olajlehúzó gyűrűk letapadása sajnos típushiba az 1.8-as motoroknál.
Nem sok mindent tudsz vele csinálni mint újragyűrűzni. Van akinek sikerült megjavítani parafinos öblítéssel, de erről nincs sok infòm hogy kell pontosan. Továbbá az olajfogyás lehet szelepszár szimeringtől is, ezért szoktak inkább komplett generálozni.
Nem lett még kész, nincs most rá sajnos időm, még most is dolgozok, csak beleütötte a fejembe a szöget a srácnak az irása, hogy nehezebben indul néha persze, viszont azt nem értem, ha nehézkesen indul furcsamód gázadásra beröffen szépen, én most azon vagyok, hogy kicserélem valamelyik nap a gyujtást, mert a gyertyák, nagyon szarok már, amiket nézegettem nem láttam túlnyomó olajat rajta, de ez a nehézkes indulás néha mi lehet?
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11532 Dátum:
2016.12.20 kedd, 17:03:19 »
Idézetet írta: ferike123 - 2016.12.20 kedd, 16:43:42
Nem lett még kész, nincs most rá sajnos időm, még most is dolgozok, csak beleütötte a fejembe a szöget a srácnak az irása, hogy nehezebben indul néha persze, viszont azt nem értem, ha nehézkesen indul furcsamód gázadásra beröffen szépen, én most azon vagyok, hogy kicserélem valamelyik nap a gyujtást, mert a gyertyák, nagyon szarok már, amiket nézegettem nem láttam túlnyomó olajat rajta, de ez a nehézkes indulás néha mi lehet?
A rángatás meg fog szűnni ha kicserélted. A nehezen indulás talán ez:
http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
ferike123
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11533 Dátum:
2016.12.20 kedd, 17:27:05 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.12.20 kedd, 17:03:19
A rángatás meg fog szűnni ha kicserélted. A nehezen indulás talán ez:
http://mondeo.hu/index.php?topic=9853.0
Rendben van köszi megnyugodtam,mert ott is már minden volt felsorolva...lambdaszonda,gyűrűragadás szelepszár szimering,minden hülyesèg,na mondom ilyen nem lehet ezelött semmi ilyen nem volt gondolom ìrok már nektek,biztos hogy normális választ kapok,k.
Naplózva
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11534 Dátum:
2016.12.21 szerda, 13:41:24 »
Sziasztok,
hűtő kiegyenlítő tartályból használ valaki utángyártottat? Ha igen, milyen a minősége? Vagy csak gyárit érdemes beletenni?
Ugyan ez a kérdésem a hűtőre is.
Üdv: Zoli
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
furioso
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11535 Dátum:
2016.12.21 szerda, 20:25:34 »
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, lakott területen közlekedve 1.8 benzin 2004. 12 havi mondeóval a vízhőfok normális a mutató középállásig felmegy. Lakott területen kívül közlekedve lemegy a hőfok 60-70 fokra.
Ilyenkor fűtés szinte nincs fázunk az autóban.
Mit érdemes megnézni, mi lehet a baj?
Azért érdeklődöm, mert nincs se kedvem, se kidobnivaló pénzem a kísérletezésre, a felesleges javíttatásra.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11536 Dátum:
2016.12.21 szerda, 20:30:55 »
Idézetet írta: furioso - 2016.12.21 szerda, 20:25:34
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, lakott területen közlekedve 1.8 benzin 2004. 12 havi mondeóval a vízhőfok normális a mutató középállásig felmegy. Lakott területen kívül közlekedve lemegy a hőfok 60-70 fokra.
Ilyenkor fűtés szinte nincs fázunk az autóban.
Mit érdemes megnézni, mi lehet a baj?
Azért érdeklődöm, mert nincs se kedvem, se kidobnivaló pénzem a kísérletezésre, a felesleges javíttatásra.
az első útba eső szerelőt aki biztos diagnózist tud mondani.
amúgy termosztátra tippelnék
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11537 Dátum:
2016.12.21 szerda, 20:31:21 »
Idézetet írta: furioso - 2016.12.21 szerda, 20:25:34
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni, lakott területen közlekedve 1.8 benzin 2004. 12 havi mondeóval a vízhőfok normális a mutató középállásig felmegy. Lakott területen kívül közlekedve lemegy a hőfok 60-70 fokra.
Ilyenkor fűtés szinte nincs fázunk az autóban.
Mit érdemes megnézni, mi lehet a baj?
Azért érdeklődöm, mert nincs se kedvem, se kidobnivaló pénzem a kísérletezésre, a felesleges javíttatásra.
Több mint valószínű, hogy termosztát.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
kcs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 172
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11538 Dátum:
2016.12.21 szerda, 20:58:29 »
Érdekes, mostanában mennyi termosztáthiba van. Meg az is érdekes, hogy az utángyártottak milyen sz.rok.
Naplózva
MK3 - 1.8 Trend - 2006
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11539 Dátum:
2016.12.21 szerda, 22:37:46 »
Idézetet írta: kcs - 2016.12.21 szerda, 20:58:29
Érdekes, mostanában mennyi termosztáthiba van. Meg az is érdekes, hogy az utángyártottak milyen sz.rok.
minden télen ez van.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
kristof95
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11540 Dátum:
2016.12.21 szerda, 22:47:29 »
Sziasztok!
Adott egy 2001-es 1.8 ghia , valós 181.000 km-el vásároltam. Vásárlást követően az összes folyadék,szűrő lecserélve. 183.000 km-nél jelentkezett egy kopó hang a motorból (nem szívócsonk probléma) 2500-3000-es fordulatnál a hang elmúlik gondolom az olajnyomás "megérkezik" viszont ezzel együtt 1.5 liter olaj is hiányzott miután a hangot észleltem és ellenőríztem az olaj szintet, kék füst ugyebár nincs mivel a katalizátor felfogja. Mi lehet a probléma : hidrotőke,olaj lehúzógyűrű , olajpumpa, szelepszárszimering ?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Kristóf
Naplózva
MK3 1.8 Ghia
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11541 Dátum:
2016.12.21 szerda, 22:57:14 »
Idézetet írta: kristof95 - 2016.12.21 szerda, 22:47:29
Sziasztok!
Adott egy 2001-es 1.8 ghia , valós 181.000 km-el vásároltam. Vásárlást követően az összes folyadék,szűrő lecserélve. 183.000 km-nél jelentkezett egy kopó hang a motorból (nem szívócsonk probléma) 2500-3000-es fordulatnál a hang elmúlik gondolom az olajnyomás "megérkezik" viszont ezzel együtt 1.5 liter olaj is hiányzott miután a hangot észleltem és ellenőríztem az olaj szintet, kék füst ugyebár nincs mivel a katalizátor felfogja. Mi lehet a probléma : hidrotőke,olaj lehúzógyűrű , olajpumpa, szelepszárszimering ?
Köszönöm előre is a válaszokat!
Kristóf
Az olajfgogyás lehet: szivárgás, kopott dugattyúgyűrűk, letapadt olajlehúzó gyűrűk (típushiba az 1.8-nál), szelepszár szimeringek vagy akár rossz pcv szelep is.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11542 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 08:23:34 »
Idézetet írta: Bleky - 2016.12.20 kedd, 15:21:11
Arra gondolok, hogy az immo rosszalkodik hosszabb állás után. Esetleg.
Nem villog sem világít ha nem indul. Még mindíg csinálja de rájöttem ha elsőre nem indúl be másodjára adok egy kicsi gázt neki és már megy is. Olyan mintha az alapjárati motor nem nyitna. Attól lehet? Beindulás után az alapjárat nem ingadozik.
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11543 Dátum:
2016.12.22 csütörtök, 10:10:59 »
Idézetet írta: nzoli - 2016.12.22 csütörtök, 08:23:34
Nem villog sem világít ha nem indul. Még mindíg csinálja de rájöttem ha elsőre nem indúl be másodjára adok egy kicsi gázt neki és már megy is. Olyan mintha az alapjárati motor nem nyitna. Attól lehet? Beindulás után az alapjárat nem ingadozik.
Alapjáraton a levegő a alapjárati motoron keresztül kerüli meg a fojtószelepet, ami zárva van. Azt nem tudom, hogy az alapjárati szelep beragadhat e zárt állapotban, de mindenesetre nem árt egy jó kis tisztogatás. Nem nehéz meló.
Alapjárati:
https://m.youtube.com/watch?v=1l2Nou1oAlw
Fojtószelep:
https://m.youtube.com/watch?v=41K_v2YYnpY
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Sofi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11544 Dátum:
2016.12.23 péntek, 22:37:18 »
Kedves Fórum tagok!
Adott egy 2002-es, 1.8 , 125 Le 4 ajtós Mondi, 125.000 Km-el. 3 éve van velem az autó, előtte ismerősé volt, karban volt tartva, nálam még semmi különös gondja sem volt.
A kezdetektől olykor nehezebben indult a motor, hidegben kivált érezhetően. Ezidáig ez kiküszöbölhető volt pár mp várakozással a gyújtás ráadása után. Úgy gondoltam, h kell ez az idő, amíg a benzin szivattyú felállítja a megfelelő nyomást, stb... Mivel 3 éve így indulok, azt gondoltam, ez természetes az autómnál.
Azonban pár napja nem tudtam beindítani a reggeli első hideg indításnál (-3°C). A motor-t meghajtja az indító motor, próbálkozik nagyon, de semmi. Aztán a 3. próbára beröffent, s mintha mi sem történt volna, ment. Később leállítottam, de után egész nap simán indult (legalább 4-szer, rövid városi körök)
Másnap ugyanez kezdődött elölről, majd ismét ment simán. Ma tudtam vele foglalkozni, s szerettem volna meghallgatni, hogy "tölt" e az AC pumpa. Elsőre nem indult a benzi motor, de hallottam, hogy búg a szivattyú. Másodszorra talán hangosabban búgott az AC, s a benzin motor akadozva, de beröffent.
Mit gondoltok, benzin szivattyú csere, esetleg benzin szűrő?
(Bosch aksi 1 éves, Motorcraft gyújtó gyertyák 3, 40.000 km-t mentek)
Köszi előre is a válaszokat, s kelemes ünnepeket!
Sofi
UI.: AC Pumpa csere esetén, hogy a fenébe lehet kiszedni a pumpát? A "szerelő" lyuk a z ülés alatt, túl kicsinek tűnik. Angol honlapokon kivágták a lemezt körülötte...
Naplózva
Sofi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11545 Dátum:
2016.12.24 szombat, 00:33:34 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2016.12.21 szerda, 13:41:24
Sziasztok,
hűtő kiegyenlítő tartályból használ valaki utángyártottat? Ha igen, milyen a minősége? Vagy csak gyárit érdemes beletenni?
Ugyan ez a kérdésem a hűtőre is.
Üdv: Zoli
Szia!
Én 2 MK3 Mondimba is a Cromax-ról rendeltem utángyártottat. A jelenlegi 2 éve kifogástalan. Ha jól emlékszem, 10.000 Ft körül volt.
Az eredetik mindkét esetben megrepedtek az alján
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11546 Dátum:
2016.12.24 szombat, 10:05:15 »
Idézetet írta: Sofi - 2016.12.23 péntek, 22:37:18
Kedves Fórum tagok!
Adott egy 2002-es, 1.8 , 125 Le 4 ajtós Mondi, 125.000 Km-el. 3 éve van velem az autó, előtte ismerősé volt, karban volt tartva, nálam még semmi különös gondja sem volt.
A kezdetektől olykor nehezebben indult a motor, hidegben kivált érezhetően. Ezidáig ez kiküszöbölhető volt pár mp várakozással a gyújtás ráadása után. Úgy gondoltam, h kell ez az idő, amíg a benzin szivattyú felállítja a megfelelő nyomást, stb... Mivel 3 éve így indulok, azt gondoltam, ez természetes az autómnál.
Azonban pár napja nem tudtam beindítani a reggeli első hideg indításnál (-3°C). A motor-t meghajtja az indító motor, próbálkozik nagyon, de semmi. Aztán a 3. próbára beröffent, s mintha mi sem történt volna, ment. Később leállítottam, de után egész nap simán indult (legalább 4-szer, rövid városi körök)
Másnap ugyanez kezdődött elölről, majd ismét ment simán. Ma tudtam vele foglalkozni, s szerettem volna meghallgatni, hogy "tölt" e az AC pumpa. Elsőre nem indult a benzi motor, de hallottam, hogy búg a szivattyú. Másodszorra talán hangosabban búgott az AC, s a benzin motor akadozva, de beröffent.
Mit gondoltok, benzin szivattyú csere, esetleg benzin szűrő?
(Bosch aksi 1 éves, Motorcraft gyújtó gyertyák 3, 40.000 km-t mentek)
Köszi előre is a válaszokat, s kelemes ünnepeket!
Sofi
UI.: AC Pumpa csere esetén, hogy a fenébe lehet kiszedni a pumpát? A "szerelő" lyuk a z ülés alatt, túl kicsinek tűnik. Angol honlapokon kivágták a lemezt körülötte...
Mérjétek meg a nyomást amikor nem indul, és egyből kibukik hogy az a gond vagy sem. Ha igen, akkor lehet a pumpa vagy a szűrő is. De ha indulás után amúgy működik jól, és van ereje, akkor inkább a pumpa engedi vissza a benzint a tankba és induláskor fel kell töltenie a teljes csőrendszert.
A pumpa cseréhez le kell ereszteni a tankot ha nem akarod szétvagdosni a lemezt.
A szűrőt meg érdemes lehet cserélni ha már ott vagy és nem tudod mikor volt utoljára (60ezer a csereperiódus úgy emlékszem), nem egy nagy összeg.
Naplózva
Sofi
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11547 Dátum:
2016.12.24 szombat, 11:05:49 »
Idézetet írta: tpmportal - 2016.12.24 szombat, 10:05:15
Mérjétek meg a nyomást amikor nem indul, és egyből kibukik hogy az a gond vagy sem. Ha igen, akkor lehet a pumpa vagy a szűrő is. De ha indulás után amúgy működik jól, és van ereje, akkor inkább a pumpa engedi vissza a benzint a tankba és induláskor fel kell töltenie a teljes csőrendszert.
A pumpa cseréhez le kell ereszteni a tankot ha nem akarod szétvagdosni a lemezt.
A szűrőt meg érdemes lehet cserélni ha már ott vagy és nem tudod mikor volt utoljára (60ezer a csereperiódus úgy emlékszem), nem egy nagy összeg.
Szia!
Köszönöm szépen a válaszod! Bíztam benne, hogy mások is itt vannak Karácsonykor is
Úgy érted, hogy a komplett tankot ki kell szerelni a helyéről?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11548 Dátum:
2016.12.24 szombat, 11:24:37 »
Idézetet írta: Sofi - 2016.12.24 szombat, 11:05:49
Szia!
Köszönöm szépen a válaszod! Bíztam benne, hogy mások is itt vannak Karácsonykor is
Úgy érted, hogy a komplett tankot ki kell szerelni a helyéről?
igen. jómeló, aknáról nem kezdenék neki szivesen még1x
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
nzoli
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 201
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #11549 Dátum:
2016.12.24 szombat, 18:18:52 »
Idézetet írta: tpmportal - 2016.12.24 szombat, 10:05:15
Mérjétek meg a nyomást amikor nem indul, és egyből kibukik hogy az a gond vagy sem. Ha igen, akkor lehet a pumpa vagy a szűrő is. De ha indulás után amúgy működik jól, és van ereje, akkor inkább a pumpa engedi vissza a benzint a tankba és induláskor fel kell töltenie a teljes csőrendszert.
A pumpa cseréhez le kell ereszteni a tankot ha nem akarod szétvagdosni a lemezt.
A szűrőt meg érdemes lehet cserélni ha már ott vagy és nem tudod mikor volt utoljára (60ezer a csereperiódus úgy emlékszem), nem egy nagy összeg.
Szia!
Nekem is ugyan ez volt tegnapig. Aksit mérettem, ac búgott minden jó volt. Volt hogy be indult elsőre de volt hogy csak 6-jára. Nem volt alapjárat csak ha gázon tartottam a lábam. Akkor kiszedtem az alapjárati motort és felhoztam a házba hogy kipucolom és mikor azt a kis szelepet ami nyit az volt beragadva nekem. Kipucoltam és egy pici wd40 et adtam a szelepnek körbe. És azóta minden jól működik.
Naplózva
2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Oldalak:
1
...
224
225
226
227
228
229
230
[
231
]
232
233
234
235
236
237
238
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ