Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:05:13
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
235
236
237
238
239
240
241
[
242
]
243
244
245
246
247
248
249
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4662053 alkalommal)
0 Felhasználó és 35 vendég van a témában
Hanzsi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 125
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12050 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 20:40:32 »
Idézetet írta: thomas791 - 2017.04.09 vasárnap, 20:35:15
Ez mind rendben.... hol van? a szabályzó motor? és utána hogyan tudom tanítani?
Válaszodat előre is köszönöm!
Üdv!
Nálam ugyanez volt, mikor februárban megvettem. Kipucoltam az alapjáratit, meg a fojtószelep házat és megjavult. A betanításról és nem is tudtam, ezt az infót én is érdeklődve várom!
Útmutató videók egy kellemes hangú úriembertől
:
https://www.youtube.com/watch?v=41K_v2YYnpY
https://www.youtube.com/watch?v=1l2Nou1oAlw
Hanzsi
Naplózva
''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''
'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
thomas791
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 103
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12051 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 20:43:34 »
Idézetet írta: Hanzsi - 2017.04.09 vasárnap, 20:40:32
Üdv!
Nálam ugyanez volt, mikor februárban megvettem. Kipucoltam az alapjáratit, meg a fojtószelep házat és megjavult. A betanításról és nem is tudtam, ezt az infót én is érdeklődve várom!
Útmutató videók egy kellemes hangú úriembertől
:
https://www.youtube.com/watch?v=41K_v2YYnpY
https://www.youtube.com/watch?v=1l2Nou1oAlw
Hanzsi
Köszi Hanzsi!
Ezeket hol találom? Mármint a motortérben? Bocs, eddig csak suzukim volt! Bocs... a video adja!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 20:45:52 írta thomas791
»
Naplózva
Mondeo kombi 2009 MK IV 2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII 1.8 benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12052 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 20:44:49 »
Idézetet írta: thomas791 - 2017.04.09 vasárnap, 20:43:34
Köszi Hanzsi!
Ezeket hol találom? Mármint a motortérben? Bocs, eddig csak suzukim volt!
Azt hiszem, elég jól látszik a videókon mi hol van.....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
thomas791
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 103
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12053 Dátum:
2017.04.09 vasárnap, 20:46:23 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.09 vasárnap, 20:44:49
Azt hiszem, elég jól látszik a videókon mi hol van.....
Bocs....igen... ne haragudj!
Naplózva
Mondeo kombi 2009 MK IV 2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII 1.8 benzin 110LE
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12054 Dátum:
2017.04.10 hétfő, 09:10:36 »
Sziasztok!
Olajfogyásos problémám van. Eddig az autó kb. 4-6 ezer km. alatt evett 3-5 deci kozott. Mostanában havonta 4-5 ezer kilométereket megyek. Hétvégente hosszú távokat autópályán (700 km. egy huzamban) és hétköznap csak rövid távot kétszer (10 km.). Rég néztem az olajszintet, de most megnéztem, a pálca épp beleért, úgyhogy benzinkúton vettem olajat és utántöltöttem. Vártam egy jó fél órát, utána a szint min es max között kb. középen volt. Levezettem a 700 km-t az autóval és ma reggel megint szintet néztem. Épp a minimum jelzés felett volt.
Olajcserém 3 ezer km. múlva esedékes.
Kezdjek félni? Mi történhetett? Az autóban egyébként 200 ezer km. van.
Válaszaitokat előre is köszi!
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12055 Dátum:
2017.04.10 hétfő, 09:24:27 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.10 hétfő, 09:10:36
Sziasztok!
Olajfogyásos problémám van. Eddig az autó kb. 4-6 ezer km. alatt evett 3-5 deci kozott. Mostanában havonta 4-5 ezer kilométereket megyek. Hétvégente hosszú távokat autópályán (700 km. egy huzamban) és hétköznap csak rövid távot kétszer (10 km.). Rég néztem az olajszintet, de most megnéztem, a pálca épp beleért, úgyhogy benzinkúton vettem olajat és utántöltöttem. Vártam egy jó fél órát, utána a szint min es max között kb. középen volt. Levezettem a 700 km-t az autóval és ma reggel megint szintet néztem. Épp a minimum jelzés felett volt.
Olajcserém 3 ezer km. múlva esedékes.
Kezdjek félni? Mi történhetett? Az autóban egyébként 200 ezer km. van.
Válaszaitokat előre is köszi!
Háát lehet, hogy olajlehúzó gyűrű, vagy a szelepszár szimering, vagy mindkettő, főleg ha a motor alja nem olajos
Naplózva
mondejó 2.5 V6
borianm
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 74
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12056 Dátum:
2017.04.10 hétfő, 12:56:33 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.10 hétfő, 09:10:36
Sziasztok!
Olajfogyásos problémám van. Eddig az autó kb. 4-6 ezer km. alatt evett 3-5 deci kozott. Mostanában havonta 4-5 ezer kilométereket megyek. Hétvégente hosszú távokat autópályán (700 km. egy huzamban) és hétköznap csak rövid távot kétszer (10 km.). Rég néztem az olajszintet, de most megnéztem, a pálca épp beleért, úgyhogy benzinkúton vettem olajat és utántöltöttem. Vártam egy jó fél órát, utána a szint min es max között kb. középen volt. Levezettem a 700 km-t az autóval és ma reggel megint szintet néztem. Épp a minimum jelzés felett volt.
Olajcserém 3 ezer km. múlva esedékes.
Kezdjek félni? Mi történhetett? Az autóban egyébként 200 ezer km. van.
Válaszaitokat előre is köszi!
Itt már sokan írták, hogy tartós nagy fordulaton történő használatnál (húzósab autópályatempó) valamiért jobban fogy az olaj ezekből a motorokból.
A min. max jel között van kb. 1 liter. Pontos értéket nem tudok, de ilyen nagyságrend.
Rendes ford specifikus olajat használsz?
Érdemes figyelni, hogy városi használatnál visszaáll-e a dolog, illetve hogy van-e valahol folyás.
Naplózva
MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12057 Dátum:
2017.04.10 hétfő, 19:59:40 »
További fejlemények az ügyben. Ma miután hazaértem a munkából levettem az olaj betöltőjének sapkáját és nem túl erős, de füst szállt fel a betöltőnyílásból pár másodpercig.
Nem igazodok ki a témában, van aki azt mondja kezdjek félni, van aki azt mondja normális? Tehát melyik a helyes? Van aki azt írja kartergáz és akkor baj van, van aki pedig hogy normális jelenség, mert az olaj is melegszik.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.10 hétfő, 20:19:11 írta Flember
»
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
thomas791
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 103
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12058 Dátum:
2017.04.10 hétfő, 20:53:29 »
Sziasztok!
A map szenzort, ha tisztítani akarom, akkor hol találom és hogyan?
Van erre valami kész "útmutató"?
Naplózva
Mondeo kombi 2009 MK IV 2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII 1.8 benzin 110LE
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12059 Dátum:
2017.04.10 hétfő, 21:08:41 »
Idézetet írta: thomas791 - 2017.04.10 hétfő, 20:53:29
Sziasztok!
A map szenzort, ha tisztítani akarom, akkor hol találom és hogyan?
Van erre valami kész "útmutató"?
Szívósoron,eléggé eldugva.
(T-map)
https://www.youtube.com/watch?v=icgaLiEoohc&index=1&list=PLUcwAojlVk55UL4-qLsb2KAotYIUW4dYz
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
kristof95
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12060 Dátum:
2017.04.10 hétfő, 21:24:35 »
Sziasztok!
Lehetséges az a jelenség,hogy az autóm az omw maxmotion benzinnel 9-8.5 l/100km fogyaszt vegyesen, míg shell üzemanyaggal ez 10.2l/100km bárhogy is vezetek, és ez az érték egy Budapest-Makó távon sem változott autópályán.Tényleg ilyen hitvány minőségűek lennének az üzemanyagok? Köszönöm a válaszokat előre is!
Naplózva
MK3 1.8 Ghia
thomas791
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 103
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12061 Dátum:
2017.04.10 hétfő, 22:00:25 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.04.10 hétfő, 21:08:41
Szívósoron,eléggé eldugva.
(T-map)
https://www.youtube.com/watch?v=icgaLiEoohc&index=1&list=PLUcwAojlVk55UL4-qLsb2KAotYIUW4dYz
Köszi!
Hát ezt jól eldugták.....
Naplózva
Mondeo kombi 2009 MK IV 2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII 1.8 benzin 110LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12062 Dátum:
2017.04.11 kedd, 07:14:15 »
Idézetet írta: kristof95 - 2017.04.10 hétfő, 21:24:35
Sziasztok!
Lehetséges az a jelenség,hogy az autóm az omw maxmotion benzinnel 9-8.5 l/100km fogyaszt vegyesen, míg shell üzemanyaggal ez 10.2l/100km bárhogy is vezetek, és ez az érték egy Budapest-Makó távon sem változott autópályán.Tényleg ilyen hitvány minőségűek lennének az üzemanyagok? Köszönöm a válaszokat előre is!
1 liter az szél,eső,a lábad,napsütés.semmi.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Caruso
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 907
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12063 Dátum:
2017.04.11 kedd, 08:00:58 »
Idézetet írta: kristof95 - 2017.04.10 hétfő, 21:24:35
Sziasztok!
Lehetséges az a jelenség,hogy az autóm az omw maxmotion benzinnel 9-8.5 l/100km fogyaszt vegyesen, míg shell üzemanyaggal ez 10.2l/100km bárhogy is vezetek, és ez az érték egy Budapest-Makó távon sem változott autópályán.Tényleg ilyen hitvány minőségűek lennének az üzemanyagok? Köszönöm a válaszokat előre is!
Egyrészt benne van a lábadban, másrészt - korábban itt már kifejtettem, pontosabban hangosan gondolkoztam - az OMV a 95-ös max motiont az osztrák benzinből keveri a magyar higításával.
Én a 100-ast tankolom, kevesebbet fogyaszt, többet megy, dinamikusabb, csendesebb a motor. Ugyan az a benzin, amit az osztrákok tankolnak otthon.
Ja és nincs OMV részvényem
Naplózva
Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12064 Dátum:
2017.04.11 kedd, 08:07:40 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.10 hétfő, 19:59:40
További fejlemények az ügyben. Ma miután hazaértem a munkából levettem az olaj betöltőjének sapkáját és nem túl erős, de füst szállt fel a betöltőnyílásból pár másodpercig.
Nem igazodok ki a témában, van aki azt mondja kezdjek félni, van aki azt mondja normális? Tehát melyik a helyes? Van aki azt írja kartergáz és akkor baj van, van aki pedig hogy normális jelenség, mert az olaj is melegszik.
Itt leírják a kartergáz növekedésének okait:
http://www.olajinfo.hu/fogalomtar/53-a-kartergaz-es-kapcsolata-a-motorolajjal
Naplózva
mondejó 2.5 V6
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12065 Dátum:
2017.04.11 kedd, 16:55:16 »
Idézetet írta: brughom - 2017.04.11 kedd, 08:07:40
Itt leírják a kartergáz növekedésének okait:
http://www.olajinfo.hu/fogalomtar/53-a-kartergaz-es-kapcsolata-a-motorolajjal
A héten muszáj elvinnem szerelőhöz. Ma kigyulladt a check engine lámpa is. Régebben az EGR miatt pár ezer km-enként pár km-re felgyulladt, aztán ki lett pucolva. Viszont most nem tudom hogy nincs-e a jelenlegi problémával összefüggésbe a kigyulladt lámpa, úgyhogy muszáj lesz elvinni :/
Nem értem egyébként az egészet. Semmi előjele nem volt. Nem füstöl a motor, ugyanúgy húz szépen a kocsi. Évi 20 ezer kilométereket megyek vele és szinte semmi olajfogyás nem volt. Ezer kilométerenként ellenőriztem és 8 ezer körül 4 deci rá lett töltve. Most meg hirtelen bele sem ért a pálca.
A válaszokat pedig köszönöm!
SZERK.: Nem tudom, hogy egyáltalán ezzel a problémával kapcsolatban éghet-e a check engine lámpa.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.11 kedd, 17:20:53 írta Flember
»
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
brughom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 483
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12066 Dátum:
2017.04.11 kedd, 21:44:33 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.11 kedd, 16:55:16
A héten muszáj elvinnem szerelőhöz. Ma kigyulladt a check engine lámpa is. Régebben az EGR miatt pár ezer km-enként pár km-re felgyulladt, aztán ki lett pucolva. Viszont most nem tudom hogy nincs-e a jelenlegi problémával összefüggésbe a kigyulladt lámpa, úgyhogy muszáj lesz elvinni :/
Nem értem egyébként az egészet. Semmi előjele nem volt. Nem füstöl a motor, ugyanúgy húz szépen a kocsi. Évi 20 ezer kilométereket megyek vele és szinte semmi olajfogyás nem volt. Ezer kilométerenként ellenőriztem és 8 ezer körül 4 deci rá lett töltve. Most meg hirtelen bele sem ért a pálca.
A válaszokat pedig köszönöm!
SZERK.: Nem tudom, hogy egyáltalán ezzel a problémával kapcsolatban éghet-e a check engine lámpa.
Ahogy itt szoktam olvasgatni a fórumot, sokan írják azt, hogy az 1.8-as benzines mondeonál leszokott ragadni az olajlehúzó gyűrű.- remélem jól írtam
Naplózva
mondejó 2.5 V6
bubika30
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12067 Dátum:
2017.04.11 kedd, 23:01:59 »
Sziasztok. Van egy 2.0 benzines mondeom. Gázadáskor és a kormány jobbra-balra tekerésénél kerregő hangot ad. Kicseréltük a szervószivattyút, olajat, de semmi változás. A szervóolaj elég fekete és égett szagú volt. A motor az olajat nem eszi, 280000km van benne. Mostanság sokat használom az autót, így idén már benne van 22000km. Szinte csak autópályán hajtottam. Szerintetek mi lehet a baj? Kettőstömegűre gondoltunk, de nem csattan leállításkor.
Naplózva
2003/4 Mondeo Mk3 2.0 16v (145Le) Ghia kombi (BWY)
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12068 Dátum:
2017.04.12 szerda, 12:22:12 »
Idézetet írta: brughom - 2017.04.11 kedd, 21:44:33
Ahogy itt szoktam olvasgatni a fórumot, sokan írják azt, hogy az 1.8-as benzines mondeonál leszokott ragadni az olajlehúzó gyűrű.- remélem jól írtam
Igen, én is olvastam (sajnos). Majd meglátjuk.
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Mondemo91
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12069 Dátum:
2017.04.12 szerda, 12:57:29 »
Üdv!
Benzinszűrő csere után kell légteleníteni vagy megoldja a rendszer magának?
Naplózva
Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12070 Dátum:
2017.04.12 szerda, 13:34:40 »
Idézetet írta: Mondemo91 - 2017.04.12 szerda, 12:57:29
Üdv!
Benzinszűrő csere után kell légteleníteni vagy megoldja a rendszer magának?
3x-4x gyújtást ráadod majd leveszed és újra nyomás alatt a rendszer. Légteleníteni nem kell.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Mondemo91
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 42
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12071 Dátum:
2017.04.12 szerda, 17:34:13 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.04.12 szerda, 13:34:40
3x-4x gyújtást ráadod majd leveszed és újra nyomás alatt a rendszer. Légteleníteni nem kell.
Köszi a választ!
Naplózva
Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
razsa
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 360
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12072 Dátum:
2017.04.14 péntek, 10:44:39 »
Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne
A 1.8-as benzin motor is láncos vezérlésű? Köszönöm előre is a választ.
Naplózva
MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12073 Dátum:
2017.04.14 péntek, 11:20:21 »
Idézetet írta: razsa - 2017.04.14 péntek, 10:44:39
Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne
A 1.8-as benzin motor is láncos vezérlésű? Köszönöm előre is a választ.
Mindegyik MKlll-as az.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12074 Dátum:
2017.04.14 péntek, 11:22:13 »
Idézetet írta: bubika30 - 2017.04.11 kedd, 23:01:59
Sziasztok. Van egy 2.0 benzines mondeom. Gázadáskor és a kormány jobbra-balra tekerésénél kerregő hangot ad. Kicseréltük a szervószivattyút, olajat, de semmi változás. A szervóolaj elég fekete és égett szagú volt. A motor az olajat nem eszi, 280000km van benne. Mostanság sokat használom az autót, így idén már benne van 22000km. Szinte csak autópályán hajtottam. Szerintetek mi lehet a baj? Kettőstömegűre gondoltunk, de nem csattan leállításkor.
A kettős tömegűnek semmi köze a kormányzáshoz. Hallgassátok meg, hogy honnan jön a kerregő hang, akkor jobban be tudjátok határolni a hiba okát. Szerintem....
Naplózva
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12075 Dátum:
2017.04.15 szombat, 18:01:54 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.10 hétfő, 09:10:36
Sziasztok!
Olajfogyásos problémám van. Eddig az autó kb. 4-6 ezer km. alatt evett 3-5 deci kozott. Mostanában havonta 4-5 ezer kilométereket megyek. Hétvégente hosszú távokat autópályán (700 km. egy huzamban) és hétköznap csak rövid távot kétszer (10 km.). Rég néztem az olajszintet, de most megnéztem, a pálca épp beleért, úgyhogy benzinkúton vettem olajat és utántöltöttem. Vártam egy jó fél órát, utána a szint min es max között kb. középen volt. Levezettem a 700 km-t az autóval és ma reggel megint szintet néztem. Épp a minimum jelzés felett volt.
Olajcserém 3 ezer km. múlva esedékes.
Kezdjek félni? Mi történhetett? Az autóban egyébként 200 ezer km. van.
Válaszaitokat előre is köszi!
Idézetet írta: Flember - 2017.04.10 hétfő, 19:59:40
További fejlemények az ügyben. Ma miután hazaértem a munkából levettem az olaj betöltőjének sapkáját és nem túl erős, de füst szállt fel a betöltőnyílásból pár másodpercig.
Nem igazodok ki a témában, van aki azt mondja kezdjek félni, van aki azt mondja normális? Tehát melyik a helyes? Van aki azt írja kartergáz és akkor baj van, van aki pedig hogy normális jelenség, mert az olaj is melegszik.
Idézetet írta: Flember - 2017.04.11 kedd, 16:55:16
A héten muszáj elvinnem szerelőhöz. Ma kigyulladt a check engine lámpa is. Régebben az EGR miatt pár ezer km-enként pár km-re felgyulladt, aztán ki lett pucolva. Viszont most nem tudom hogy nincs-e a jelenlegi problémával összefüggésbe a kigyulladt lámpa, úgyhogy muszáj lesz elvinni :/
Nem értem egyébként az egészet. Semmi előjele nem volt. Nem füstöl a motor, ugyanúgy húz szépen a kocsi. Évi 20 ezer kilométereket megyek vele és szinte semmi olajfogyás nem volt. Ezer kilométerenként ellenőriztem és 8 ezer körül 4 deci rá lett töltve. Most meg hirtelen bele sem ért a pálca.
A válaszokat pedig köszönöm!
SZERK.: Nem tudom, hogy egyáltalán ezzel a problémával kapcsolatban éghet-e a check engine lámpa.
Sziasztok!
Újabb probléma jelent meg az eddigiekkel kapcsolatban (azokat idemásoltam).
Mivel az autó ette az olajat rendesen, ezért rendszeresen néztem és egyik nap döbbenten fogadott, hogy nem csökkent az olajszint, hanem nőtt. Az "olajat" megszagolva csak áradt a benzinszag, egyértelműen benzin jut az olajba. Tovább vizsgálódva lefényképeztem az eredményt. A gyertyapipákat lehúzva az összes gyertya szép, kivéve az elsőt, az korom fekete.
Első képen az első hengernél lévő gyertya állapota, a másodikon a többi hengernél lévő gyertya állapota:
Egyébként gyertya kb. 20 ezer kilométerrel ezelőtt lett cserélve az autón. A kérdés, hogy milyen összefüggésben van ez az olajfogyasztásos dologgal, lehet-e köze a check engine lámpa felgyulladásához?
Az én "elméletem" (teljes hozzáértés nélkül), hogy az olajlehúzó gyűrűknél átjutott az olaj az égéstérbe az első hengernél, ezért fogyasztotta az autó az olajat. Viszont ez tökéletlen égést okozott, ezért jelent meg a korom. Gondolom ebből következhet, hogy a gyertya már nem elégíti ki teljesen a feladatát és nem éget el minden üzemanyagot, így visszajut a benzin az olajba. Van ennek az elméletnek realitás alapja?
Egyébként nem azért nem viszem szerelőhöz az autót, mert lusta vagyok, csak külföldön vagyok és nem igazán szeretném itt elvinni
Viszont nem tudom, hogy ilyen állapotú autóval hogyan tudnék megtenni 650 kilométert úgy, hogy oda is érjek Magyarországra a szerelőmhöz
Ötleteiteket, válaszaitokat, tanácsaitokat ismét előre is köszönöm!
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12076 Dátum:
2017.04.15 szombat, 18:16:59 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.15 szombat, 18:01:54
Sziasztok!
Újabb probléma jelent meg az eddigiekkel kapcsolatban (azokat idemásoltam).
Mivel az autó ette az olajat rendesen, ezért rendszeresen néztem és egyik nap döbbenten fogadott, hogy nem csökkent az olajszint, hanem nőtt. Az "olajat" megszagolva csak áradt a benzinszag, egyértelműen benzin jut az olajba. Tovább vizsgálódva lefényképeztem az eredményt. A gyertyapipákat lehúzva az összes gyertya szép, kivéve az elsőt, az korom fekete.
Első képen az első hengernél lévő gyertya állapota, a másodikon a többi hengernél lévő gyertya állapota:
[img]http://kephost.com/images/2017/04/15/IMG_1639.th.]
[img]http://kephost.com/images/2017/04/15/IMG_1640.th.jpg
Egyébként gyertya kb. 20 ezer kilométerrel ezelőtt lett cserélve az autón. A kérdés, hogy milyen összefüggésben van ez az olajfogyasztásos dologgal, lehet-e köze a check engine lámpa felgyulladásához?
Az én "elméletem" (teljes hozzáértés nélkül), hogy az olajlehúzó gyűrűknél átjutott az olaj az égéstérbe az első hengernél, ezért fogyasztotta az autó az olajat. Viszont ez tökéletlen égést okozott, ezért jelent meg a korom. Gondolom ebből következhet, hogy a gyertya már nem elégíti ki teljesen a feladatát és nem éget el minden üzemanyagot, így visszajut a benzin az olajba. Van ennek az elméletnek realitás alapja?
Egyébként nem azért nem viszem szerelőhöz az autót, mert lusta vagyok, csak külföldön vagyok és nem igazán szeretném itt elvinni
Viszont nem tudom, hogy ilyen állapotú autóval hogyan tudnék megtenni 650 kilométert úgy, hogy oda is érjek Magyarországra a szerelőmhöz
Ötleteiteket, válaszaitokat, tanácsaitokat ismét előre is köszönöm!
annyi biztos,hogy az az egy henger nem ment vagy nem mindig.cserélj gyertyát kábelt ott.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12077 Dátum:
2017.04.15 szombat, 18:31:10 »
Idézetet írta: alf® - 2017.04.15 szombat, 18:16:59
annyi biztos,hogy az az egy henger nem ment vagy nem mindig.cserélj gyertyát kábelt ott.
Gyújtótekerccsel nem lehet gond?
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12078 Dátum:
2017.04.15 szombat, 18:37:56 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.15 szombat, 18:31:10
Gyújtótekerccsel nem lehet gond?
ezt nem lehet így megmondani.még a diag jönne jól.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12079 Dátum:
2017.04.15 szombat, 22:32:54 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.15 szombat, 18:01:54
Sziasztok!
Újabb probléma jelent meg az eddigiekkel kapcsolatban (azokat idemásoltam).
Mivel az autó ette az olajat rendesen, ezért rendszeresen néztem és egyik nap döbbenten fogadott, hogy nem csökkent az olajszint, hanem nőtt. Az "olajat" megszagolva csak áradt a benzinszag, egyértelműen benzin jut az olajba. Tovább vizsgálódva lefényképeztem az eredményt. A gyertyapipákat lehúzva az összes gyertya szép, kivéve az elsőt, az korom fekete.
Első képen az első hengernél lévő gyertya állapota, a másodikon a többi hengernél lévő gyertya állapota:
Egyébként gyertya kb. 20 ezer kilométerrel ezelőtt lett cserélve az autón. A kérdés, hogy milyen összefüggésben van ez az olajfogyasztásos dologgal, lehet-e köze a check engine lámpa felgyulladásához?
Az én "elméletem" (teljes hozzáértés nélkül), hogy az olajlehúzó gyűrűknél átjutott az olaj az égéstérbe az első hengernél, ezért fogyasztotta az autó az olajat. Viszont ez tökéletlen égést okozott, ezért jelent meg a korom. Gondolom ebből következhet, hogy a gyertya már nem elégíti ki teljesen a feladatát és nem éget el minden üzemanyagot, így visszajut a benzin az olajba. Van ennek az elméletnek realitás alapja?
Egyébként nem azért nem viszem szerelőhöz az autót, mert lusta vagyok, csak külföldön vagyok és nem igazán szeretném itt elvinni
Viszont nem tudom, hogy ilyen állapotú autóval hogyan tudnék megtenni 650 kilométert úgy, hogy oda is érjek Magyarországra a szerelőmhöz
Ötleteiteket, válaszaitokat, tanácsaitokat ismét előre is köszönöm!
Ez az egész "több lesz az olaj" jelenség nem tipikus dízel tünet szokott lenni? Bár, ha az egyik hengerben nincs rendesen gyújtás +ráadásul van kopás a gyűrűkbe, akkor végülis lehet, elmegy annyi mellette.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
bubika30
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12080 Dátum:
2017.04.15 szombat, 22:54:02 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.04.14 péntek, 11:22:13
A kettős tömegűnek semmi köze a kormányzáshoz. Hallgassátok meg, hogy honnan jön a kerregő hang, akkor jobban be tudjátok határolni a hiba okát. Szerintem....
Szia. Köszi a válaszod. Megnéztük és arra véleményre jutottunk, lehet a főtengely ékszíjtárcsa a ludas. Azt mondja aki megnézte, kicsit járkál a tárcsa. Remélem eltaláltuk a hibaforrást. Jó lenne valami video vagy hanganyag erről a híbáról, de nem találtam semmit a neten. Hideg motornál amikór magas a fordulatszám, nem hallani a hangot. Miután beállt az alapjárat 800-ra, kicsi gázadásnál vag a kormány tekergetésénél kerregő hangot ad.
Naplózva
2003/4 Mondeo Mk3 2.0 16v (145Le) Ghia kombi (BWY)
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12081 Dátum:
2017.04.16 vasárnap, 16:32:51 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.04.15 szombat, 22:32:54
Ez az egész "több lesz az olaj" jelenség nem tipikus dízel tünet szokott lenni? Bár, ha az egyik hengerben nincs rendesen gyújtás +ráadásul van kopás a gyűrűkbe, akkor végülis lehet, elmegy annyi mellette.
Sok helyen olvastam, hogy benzinesnél is előfordul. Többen is írták itt a gyűrűket, gondolom meg van kopva és ha nem ég el rendesen a benzin, az már szépen le tud jutni az olajba.
Jövő héten lecseréljük a gyertyát - kábelt, olajat és szűrőt, meg megnézzük a diagnosztikát. Aztán elindulok vele haza a szerelőmhöz, Ausztriában vagyok és sajnos nem ismerek olyan szerelőt akiben meg is bízok és meg is fizethető
Ha pedig a motorhoz hozzá kell nyúlni, azt valami hozzáértő csinálja, ilyet pedig csak otthon ismerek.
Egyébként ha esetleg tényleg a gyűrűk a hibásak és szét kell szedni a motort, mit érdemes még cserélni, ha már szét van kapva?
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12082 Dátum:
2017.04.16 vasárnap, 17:16:59 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.16 vasárnap, 16:32:51
Egyébként ha esetleg tényleg a gyűrűk a hibásak és szét kell szedni a motort, mit érdemes még cserélni, ha már szét van kapva?
Hát ezt nagyon nehéz így megmondani. Motorgenerálnál minden akkor derül ki mikor megbontják, de alaphangon gyűrűk, szelepszárszimeringek, hengerfejtömítés, csavarok, főtengelytömítések..
Mikor szétborítják, akkor lehet látni, hogy van e nyúlás a vezérműláncban, lánvezetők, feszítő, milyen állapotú a hengerfal, kell e fúrni, vagy elég egy hónolás, ha van kopás valamelyik dugattyún akkor az is csere. Ha a szelephézagokon kell állítani, elegek lesznek e a benne lévő csészék, vagy venni kell e extrát és még sorolhatnám sokáig.
Majd ha szétkapják megmondják mi lesz. Nem lesz kevés.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12083 Dátum:
2017.04.18 kedd, 19:08:41 »
Szisztok!
Az autó szerelőnél van, kap új gyertyákat, kábeleket és olajat szűrővel, aztán nekivágunk az útnak haza a szerelőmhöz gatyába rázni a motort. Az autón már abszolút nem ment az első henger az itteni szerelő fele. Amikor beindítottam a motort még járt az első henger, aztán pár száz méter után már megadta magát. Amikor állóra kellett fékezni a motor fulladozott, illetve folyton villant az akku lámpa, a fulladozás miatt. Arra lettem figyelmes, hogy egyszer csak a sebesség mérőm nullán maradt az egyik fulladozás után és nem mozdult a helyéről. A többi műszer továbbra is ment. Utána már átadtam a szerelőnek a kocsit, nem lett újraindítva és kipróbálva.
Lehet, hogy csak megzavarodott a fulladozástól és menni fog, vagy akkor annak is viszlát?
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Lacika71
Vendég
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12084 Dátum:
2017.04.18 kedd, 19:25:01 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.18 kedd, 19:08:41
Szisztok!
Az autó szerelőnél van, kap új gyertyákat, kábeleket és olajat szűrővel, aztán nekivágunk az útnak haza a szerelőmhöz gatyába rázni a motort. Az autón már abszolút nem ment az első henger az itteni szerelő fele. Amikor beindítottam a motort még járt az első henger, aztán pár száz méter után már megadta magát. Amikor állóra kellett fékezni a motor fulladozott, illetve folyton villant az akku lámpa, a fulladozás miatt. Arra lettem figyelmes, hogy egyszer csak a sebesség mérőm nullán maradt az egyik fulladozás után és nem mozdult a helyéről. A többi műszer továbbra is ment. Utána már átadtam a szerelőnek a kocsit, nem lett újraindítva és kipróbálva.
Lehet, hogy csak megzavarodott a fulladozástól és menni fog, vagy akkor annak is viszlát?
Anno az enyém úgy kezdte, hogy először néha durrogott, majd a szervizben még ráálltak az emelőre és soha többet nem indult be. Kicserélték a trafót és hallelujah megjavult.
Naplózva
koncz86
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12085 Dátum:
2017.04.19 szerda, 09:54:18 »
Sziasztok, nem rég csatlakoztam a clubhoz, január óta van egy faceliftes 2003-as 2.0 kombi Mondeóm. Nálam is előjött az örvénylapát probléma, ki fogom venni belőle, az lenne a kérdésem, olyanhoz aki csinált/látott ilyet, hogy elég csak ott ledugózni a szívósort, ahol a vákuummembrános mechanika csatlakozik a tengelyhez? A szívosorok között le kell ledugózni? A szívosorok között lévő tengely megvezetőt ki kell venni?
A másik problémám, alacsony fordulaton felváltás után ránt egyet a motor, magasabb fordulaton nincs ilyen gond, ez mitől lehet? TPM szenzor vagy a kettős tömegű kezd tönkre menni?(leállításkor nem csattan)
Előre is köszönöm a válaszokat!
Naplózva
Ford Mondeo MK3 FL kombi, 2.0 benzin
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12086 Dátum:
2017.04.19 szerda, 10:07:27 »
Idézetet írta: koncz86 - 2017.04.19 szerda, 09:54:18
Sziasztok, nem rég csatlakoztam a clubhoz, január óta van egy faceliftes 2003-as 2.0 kombi Mondeóm. Nálam is előjött az örvénylapát probléma, ki fogom venni belőle, az lenne a kérdésem, olyanhoz aki csinált/látott ilyet, hogy elég csak ott ledugózni a szívósort, ahol a vákuummembrános mechanika csatlakozik a tengelyhez? A szívosorok között le kell ledugózni? A szívosorok között lévő tengely megvezetőt ki kell venni?
A másik problémám, alacsony fordulaton felváltás után ránt egyet a motor, magasabb fordulaton nincs ilyen gond, ez mitől lehet? TPM szenzor vagy a kettős tömegű kezd tönkre menni?(leállításkor nem csattan)
Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia.
Elég a tengelynél ledugózni.(kiherélés= lapátok,tengely,persely kidob)Tömítéseket nézd meg,ha jó állapotban vannak csak tisztítás és vissza.Mivel a tiéd FL ,akár cserélheted az örvénylapátokat is.(+25-35 e Ft)de ha cseréled nézd meg elöbb melyik fajta szívósor vann benne,mert vannak néha meglepik.
másik:nézd át a gyújtásrendszert.
Majd ha csattog,akkor cseréld.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.19 szerda, 10:10:22 írta Vagyokabajnok
»
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
koncz86
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12087 Dátum:
2017.04.19 szerda, 11:50:27 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.04.19 szerda, 10:07:27
Szia.
Elég a tengelynél ledugózni.(kiherélés= lapátok,tengely,persely kidob)Tömítéseket nézd meg,ha jó állapotban vannak csak tisztítás és vissza.Mivel a tiéd FL ,akár cserélheted az örvénylapátokat is.(+25-35 e Ft)de ha cseréled nézd meg elöbb melyik fajta szívósor vann benne,mert vannak néha meglepik.
másik:nézd át a gyújtásrendszert.
Majd ha csattog,akkor cseréld.
Köszi a választ, az új gyertyák, kábelek már meg vannak rendelve, amint megjön csere, írok, hogy van e változás.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 FL kombi, 2.0 benzin
Flember
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12088 Dátum:
2017.04.19 szerda, 21:03:46 »
Megvolt a gyertya/kábel csere az autón. Mosolyogva elköszöntünk a szerelővel, majd 50 méter megtétele után visszafordultam, ugyanis leállt az egyik henger. Kipróbáltuk együtt is a kocsit, minden tökéletesen működött. Majd rájöttünk, ha rátekerem a világítást, akkor áll le az egyik henger.
Most ott van az autó, még vizsgálódik a srác. Addig ia ötlet? Trafó?
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Atta20
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 252
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12089 Dátum:
2017.04.19 szerda, 21:06:53 »
Idézetet írta: Flember - 2017.04.19 szerda, 21:03:46
Megvolt a gyertya/kábel csere az autón. Mosolyogva elköszöntünk a szerelővel, majd 50 méter megtétele után visszafordultam, ugyanis leállt az egyik henger. Kipróbáltuk együtt is a kocsit, minden tökéletesen működött. Majd rájöttünk, ha rátekerem a világítást, akkor áll le az egyik henger.
Most ott van az autó, még vizsgálódik a srác. Addig ia ötlet? Trafó?
Nekem anno a Ford Escortom csinálta ezt mikor nem volt töltés. Lámpa nélkül úgy ahogy elindult a kocsi de amint felkapcsoltam a világítást már leállt.
Naplózva
Ford Mondeo Ghia 2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12090 Dátum:
2017.04.21 péntek, 15:11:11 »
Sziasztok.Autóm: 2005 1.8 110le nem fűtött termosztát.A következő problémával küzdök/ szerintem nem egyedül./ Állandóan megy a hűtőventilátorom. A műszerteszt szerint 100 fokos a víz, 10 fokos külső hőmérsékletnél nyílt úton haladva 100-as tempóval. Csak akkor hül pár fokot ha a motort magasabb fordulatszámon járatom, ilyenkor vissza hül 97-98 fokra. Visszaolvasva másnak is van -volt hasonló problémája. A második termosztát van az autóba az első egy calorstat márkájú, volt. A másodikat tegnap tettük bele, ez motorrad, cromax-nál vettem, gyári beszállító. Ez még rosszabb mint az előző volt.... Páran ilyen hibajelenségnél vízpumpát is cseréltek már,-hiába, a hiba nem szűnt meg.Szerintetek mivel próbálkozzak? Esetleg hűtőfolyadék csere? A hűtőrendszer teljes átmosatása? Szerintem valami a hűtőfolyadék áramlásának a sebességével lesz a gond, nem hiszem hogy 2 termosztát egyformán ***. A hűtőrendszert mivel lehet tisztíítani? Van akinek volt hasonló problémája és megoldódott valahogy?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12091 Dátum:
2017.04.21 péntek, 15:27:30 »
Idézetet írta: preludium75 - 2017.04.21 péntek, 15:11:11
Sziasztok.Autóm: 2005 1.8 110le nem fűtött termosztát.A következő problémával küzdök/ szerintem nem egyedül./ Állandóan megy a hűtőventilátorom. A műszerteszt szerint 100 fokos a víz, 10 fokos külső hőmérsékletnél nyílt úton haladva 100-as tempóval. Csak akkor hül pár fokot ha a motort magasabb fordulatszámon járatom, ilyenkor vissza hül 97-98 fokra. Visszaolvasva másnak is van -volt hasonló problémája. A második termosztát van az autóba az első egy calorstat márkájú, volt. A másodikat tegnap tettük bele, ez motorrad, cromax-nál vettem, gyári beszállító. Ez még rosszabb mint az előző volt.... Páran ilyen hibajelenségnél vízpumpát is cseréltek már,-hiába, a hiba nem szűnt meg.Szerintetek mivel próbálkozzak? Esetleg hűtőfolyadék csere? A hűtőrendszer teljes átmosatása? Szerintem valami a hűtőfolyadék áramlásának a sebességével lesz a gond, nem hiszem hogy 2 termosztát egyformán ***. A hűtőrendszert mivel lehet tisztíítani? Van akinek volt hasonló problémája és megoldódott valahogy?
Én kapásból gyári termosztátot vettem volna. Milyen meleg a hűtő? A csövek?
Naplózva
preludium75
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 85
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12092 Dátum:
2017.04.21 péntek, 16:39:51 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.04.21 péntek, 15:27:30
Én kapásból gyári termosztátot vettem volna. Milyen meleg a hűtő? A csövek?
A "gyári "termosztátot melyik gyár gyártja?
A cromax-tól rendeltem gyári termosztátot, és gyári dobozban küldtek motorrad gyártmányút, mondván hogy gyári beszállító.
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12093 Dátum:
2017.04.21 péntek, 16:50:35 »
Idézetet írta: preludium75 - 2017.04.21 péntek, 16:39:51
A "gyári "termosztátot melyik gyár gyártja?
A cromax-tól rendeltem gyári termosztátot, és gyári dobozban küldtek motorrad gyártmányút, mondván hogy gyári beszállító.
"motorrad"
Nem Motorcraft? Az a gyári, igen.
A 100 fok teljesen normális, de akkor még nem kellene mennie a ventillátornak. Valószínű nem a termosztát körül van a hiba, hanem a ventillátornak is van egy ellenállása, ami elromolhat, vagy a vízhőmérséklet jeladó esetleg. Ezekre tippelek.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.21 péntek, 16:54:30 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12094 Dátum:
2017.04.23 vasárnap, 15:49:14 »
Ma reggel munkába menet szeretett autóm motorja egyszercsak megállt...
Nem örültem túlzottan, hiába indítóztam, nem igazán akart elindulni. Észrevettük, hogy valami csorog a kocsi alatt, és erőteljes benzin szag terjengett.
Üzemanyagcsőnél csurgott rendesen a lé!
Rövid vizsgálódás után rájött a haver, hogy nem konkrétan a csővel van a probléma...
Az üzemanyag tartályból "kicsúszott" az üzemanyagcső.
Valami gyors-záras megoldással van összetoldva, az ment szét. Miután visszapattintottuk a helyére, az istenért sem akart szétjönni újra (hálistennek).
Nem tudom mi történhetett, de eléggé megijedtem... szerencsére csak ennyi.
Másnál is volt már ilyen, vagy ez valami egyedi dolog lehet?
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Zolibácsi
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3370
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12095 Dátum:
2017.04.23 vasárnap, 17:10:12 »
Idézetet írta: Runo - 2017.04.23 vasárnap, 15:49:14
Ma reggel munkába menet szeretett autóm motorja egyszercsak megállt...
Nem örültem túlzottan, hiába indítóztam, nem igazán akart elindulni. Észrevettük, hogy valami csorog a kocsi alatt, és erőteljes benzin szag terjengett.
Üzemanyagcsőnél csurgott rendesen a lé!
Rövid vizsgálódás után rájött a haver, hogy nem konkrétan a csővel van a probléma...
Az üzemanyag tartályból "kicsúszott" az üzemanyagcső.
Valami gyors-záras megoldással van összetoldva, az ment szét. Miután visszapattintottuk a helyére, az istenért sem akart szétjönni újra (hálistennek).
Nem tudom mi történhetett, de eléggé megijedtem... szerencsére csak ennyi.
Másnál is volt már ilyen, vagy ez valami egyedi dolog lehet?
Nekem is volt már ilyen, de én nem tudtam visszapattintani, letört az egyik tartó kis bizbasz.
Naplózva
MK5 2.0TDCi Titanium PS
Runo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 164
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12096 Dátum:
2017.04.23 vasárnap, 18:38:12 »
Idézetet írta: Zolibácsi - 2017.04.23 vasárnap, 17:10:12
Nekem is volt már ilyen, de én nem tudtam visszapattintani, letört az egyik tartó kis bizbasz.
Akkor szerencsém volt úgy tűnik. És azt hiszem nem bízom a véletlenre, vagy odaragasztom, vagy kicseréltetem...
Naplózva
Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
MZoli80
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12097 Dátum:
2017.04.24 hétfő, 11:43:28 »
Sziasztok! A napokban kitakarítottam a fojtószelepházat, az alapjárati motort és a MAP szenzort. A fojtószelepház és a pillangószelep meglepően piszkos volt, szerintem a 150 ekm alatt még nem lehetett tisztítva. A takarítás közben mind a 2 akksi saru le volt véve. Takarítás után elég érdekes dolgokat produkál a motor... Nehezen és lassan esik vissza a fordulat, ezen kívül van úgy hogy menet közben benyomott kuplungnál 1500 és 1800 között van. Megálláskor rendesen visszaesik 750-re. A másik gond, hogy a gázpedál sokkal érzékenyebb lett. Éppenhogy hozzáérek és rögtön adja a gázt, ráadásul olyan hogy finom gázadás nincs. Legkisebb gázadásnál is olyan mintha sokkal jobban lenyomtam volna a pedált.
Van esetleg a leírtakról valakinek tapasztalata? Az alapjárati motort simán kipucoltam féktisztítóval, lehet hogy a mozgórészt be kellett volna zsíroznom? Csak erre tudok gondolni, esetleg a lerakódott szennyeződés eltávolítás a fojtószelepházból ennyire befolyásolja a motort?
Naplózva
2004 Ford Mondeo MK3 2.0 (benzin) Ghia
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12098 Dátum:
2017.04.24 hétfő, 12:37:48 »
Idézetet írta: MZoli80 - 2017.04.24 hétfő, 11:43:28
Sziasztok! A napokban kitakarítottam a fojtószelepházat, az alapjárati motort és a MAP szenzort. A fojtószelepház és a pillangószelep meglepően piszkos volt, szerintem a 150 ekm alatt még nem lehetett tisztítva. A takarítás közben mind a 2 akksi saru le volt véve. Takarítás után elég érdekes dolgokat produkál a motor... Nehezen és lassan esik vissza a fordulat, ezen kívül van úgy hogy menet közben benyomott kuplungnál 1500 és 1800 között van. Megálláskor rendesen visszaesik 750-re. A másik gond, hogy a gázpedál sokkal érzékenyebb lett. Éppenhogy hozzáérek és rögtön adja a gázt, ráadásul olyan hogy finom gázadás nincs. Legkisebb gázadásnál is olyan mintha sokkal jobban lenyomtam volna a pedált.
Van esetleg a leírtakról valakinek tapasztalata? Az alapjárati motort simán kipucoltam féktisztítóval, lehet hogy a mozgórészt be kellett volna zsíroznom? Csak erre tudok gondolni, esetleg a lerakódott szennyeződés eltávolítás a fojtószelepházból ennyire befolyásolja a motort?
Több dolog is lehet, ezeknek járj utána. 1. Mivel levetted a sarukat, az autó "tanuló módban" van. Ez jó pár 100km-en keresztül is eltarthat és ez idő alatt kb bármilyen viselkedés belefér. Figyeld, hogy idővel javul e.
2. Fals levegőre utal a viselkedés. Szívósort nem piszkáltad? Mögötte a PCV cső repedése lehetséges. Továbbá a t-map és a fojtószelep is a levegő oldalon van, ellenőrizd mindent a helyére raktál e rendesen. T-map kicsit ferdén áll, már megy be a szívósorba a levegő.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
MZoli80
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 21
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #12099 Dátum:
2017.04.24 hétfő, 12:48:19 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.04.24 hétfő, 12:37:48
Több dolog is lehet, ezeknek járj utána. 1. Mivel levetted a sarukat, az autó "tanuló módban" van. Ez jó pár 100km-en keresztül is eltarthat és ez idő alatt kb bármilyen viselkedés belefér. Figyeld, hogy idővel javul e.
2. Fals levegőre utal a viselkedés. Szívósort nem piszkáltad? Mögötte a PCV cső repedése lehetséges. Továbbá a t-map és a fojtószelep is a levegő oldalon van, ellenőrizd mindent a helyére raktál e rendesen. T-map kicsit ferdén áll, már megy be a szívósorba a levegő.
Eddig 160 km-t mentem vele, talán mintha kicsit javult volna a helyzet. A szívósorhoz nem nyúltam, de ellenőrzöm amiket leírtál, köszönöm!
Az alapjárati motor mozgó részét nem kellett volna bezsírozni vagy befújni wd40-el?
Naplózva
2004 Ford Mondeo MK3 2.0 (benzin) Ghia
Oldalak:
1
...
235
236
237
238
239
240
241
[
242
]
243
244
245
246
247
248
249
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ