Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:56:52 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 235 236 237 238 239 240 241 [242] 243 244 245 246 247 248 249 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4661954 alkalommal)
0 Felhasználó és 2 vendég van a témában
Hanzsi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 125


hanzsigyuri@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #12050 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 20:40:32 »

Ez mind rendben.... hol van? a szabályzó motor? és utána hogyan tudom tanítani?
Válaszodat előre is köszönöm!

Üdv!

Nálam ugyanez volt, mikor februárban megvettem. Kipucoltam az alapjáratit, meg a fojtószelep házat és megjavult. A betanításról és nem is tudtam, ezt az infót én is érdeklődve várom!

Útmutató videók egy kellemes hangú úriembertől  vigyor3 :

https://www.youtube.com/watch?v=41K_v2YYnpY

https://www.youtube.com/watch?v=1l2Nou1oAlw

Hanzsi
Naplózva

''Aki kitart a saját hülyesége mellett, egy nap bölccsé válik''

'94 MK I sedan, 1.8 TD - 13 éve velem
'05 MK3 turnier, 2.0 - '17 febr. 17 óta
meg néhány Sierra, többnyire darabokban
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


E-mail
« Új hozzászólás #12051 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 20:43:34 »

Üdv!

Nálam ugyanez volt, mikor februárban megvettem. Kipucoltam az alapjáratit, meg a fojtószelep házat és megjavult. A betanításról és nem is tudtam, ezt az infót én is érdeklődve várom!

Útmutató videók egy kellemes hangú úriembertől  vigyor3 :

https://www.youtube.com/watch?v=41K_v2YYnpY

https://www.youtube.com/watch?v=1l2Nou1oAlw

Hanzsi

Köszi Hanzsi!
Ezeket hol találom? Mármint a motortérben? Bocs, eddig csak suzukim volt! Bocs... a video adja!
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.09 vasárnap, 20:45:52 írta thomas791 » Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12052 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 20:44:49 »

Köszi Hanzsi!
Ezeket hol találom? Mármint a motortérben? Bocs, eddig csak suzukim volt!


Azt hiszem, elég jól látszik a videókon mi hol van.....   Roll Eyes
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


E-mail
« Új hozzászólás #12053 Dátum: 2017.04.09 vasárnap, 20:46:23 »

Azt hiszem, elég jól látszik a videókon mi hol van.....   Roll Eyes
Bocs....igen... ne haragudj!
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #12054 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 09:10:36 »

Sziasztok!

Olajfogyásos problémám van. Eddig az autó kb. 4-6 ezer km. alatt evett 3-5 deci kozott. Mostanában havonta 4-5 ezer kilométereket megyek. Hétvégente hosszú távokat autópályán (700 km. egy huzamban) és hétköznap csak rövid távot kétszer (10 km.). Rég néztem az olajszintet, de most megnéztem, a pálca épp beleért, úgyhogy benzinkúton vettem olajat és utántöltöttem. Vártam egy jó fél órát, utána a szint min es max között kb. középen volt. Levezettem a 700 km-t az autóval és ma reggel megint szintet néztem. Épp a minimum jelzés felett volt.

Olajcserém 3 ezer km. múlva esedékes.

Kezdjek félni? Mi történhetett? Az autóban egyébként 200 ezer km. van.

Válaszaitokat előre is köszi!
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #12055 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 09:24:27 »

Sziasztok!

Olajfogyásos problémám van. Eddig az autó kb. 4-6 ezer km. alatt evett 3-5 deci kozott. Mostanában havonta 4-5 ezer kilométereket megyek. Hétvégente hosszú távokat autópályán (700 km. egy huzamban) és hétköznap csak rövid távot kétszer (10 km.). Rég néztem az olajszintet, de most megnéztem, a pálca épp beleért, úgyhogy benzinkúton vettem olajat és utántöltöttem. Vártam egy jó fél órát, utána a szint min es max között kb. középen volt. Levezettem a 700 km-t az autóval és ma reggel megint szintet néztem. Épp a minimum jelzés felett volt.

Olajcserém 3 ezer km. múlva esedékes.

Kezdjek félni? Mi történhetett? Az autóban egyébként 200 ezer km. van.

Válaszaitokat előre is köszi!

Háát lehet, hogy olajlehúzó gyűrű, vagy a szelepszár szimering, vagy mindkettő, főleg ha a motor alja nem olajos wave
Naplózva

mondejó 2.5 V6
borianm
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 74



E-mail
« Új hozzászólás #12056 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 12:56:33 »

Sziasztok!

Olajfogyásos problémám van. Eddig az autó kb. 4-6 ezer km. alatt evett 3-5 deci kozott. Mostanában havonta 4-5 ezer kilométereket megyek. Hétvégente hosszú távokat autópályán (700 km. egy huzamban) és hétköznap csak rövid távot kétszer (10 km.). Rég néztem az olajszintet, de most megnéztem, a pálca épp beleért, úgyhogy benzinkúton vettem olajat és utántöltöttem. Vártam egy jó fél órát, utána a szint min es max között kb. középen volt. Levezettem a 700 km-t az autóval és ma reggel megint szintet néztem. Épp a minimum jelzés felett volt.

Olajcserém 3 ezer km. múlva esedékes.

Kezdjek félni? Mi történhetett? Az autóban egyébként 200 ezer km. van.

Válaszaitokat előre is köszi!

Itt már sokan írták, hogy tartós nagy fordulaton történő használatnál (húzósab autópályatempó) valamiért jobban fogy az olaj ezekből a motorokból.
A min. max jel között van kb. 1 liter. Pontos értéket nem tudok, de ilyen nagyságrend.

Rendes ford specifikus olajat használsz?
Érdemes figyelni, hogy városi használatnál visszaáll-e a dolog, illetve hogy van-e valahol folyás.
Naplózva

MK3 Kombi 1.8 SCi - 2005
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #12057 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 19:59:40 »

További fejlemények az ügyben. Ma miután hazaértem a munkából levettem az olaj betöltőjének sapkáját és nem túl erős, de füst szállt fel a betöltőnyílásból pár másodpercig.

Nem igazodok ki a témában, van aki azt mondja kezdjek félni, van aki azt mondja normális? Tehát melyik a helyes? Van aki azt írja kartergáz és akkor baj van, van aki pedig hogy normális jelenség, mert az olaj is melegszik.  Huh?
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.10 hétfő, 20:19:11 írta Flember » Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


E-mail
« Új hozzászólás #12058 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 20:53:29 »

Sziasztok!
A map szenzort, ha tisztítani akarom, akkor hol találom és hogyan?
Van erre valami kész "útmutató"?
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #12059 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 21:08:41 »

Sziasztok!
A map szenzort, ha tisztítani akarom, akkor hol találom és hogyan?
Van erre valami kész "útmutató"?
Szívósoron,eléggé eldugva. eplus2 (T-map)
https://www.youtube.com/watch?v=icgaLiEoohc&index=1&list=PLUcwAojlVk55UL4-qLsb2KAotYIUW4dYz
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
kristof95
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #12060 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 21:24:35 »

Sziasztok!
Lehetséges az a jelenség,hogy az autóm az omw maxmotion benzinnel 9-8.5 l/100km fogyaszt vegyesen, míg shell üzemanyaggal ez 10.2l/100km bárhogy is vezetek, és ez az érték egy Budapest-Makó távon sem változott autópályán.Tényleg ilyen hitvány minőségűek lennének az üzemanyagok? Köszönöm a válaszokat előre is!
Naplózva

MK3 1.8 Ghia
thomas791
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 103


E-mail
« Új hozzászólás #12061 Dátum: 2017.04.10 hétfő, 22:00:25 »

Köszi!
Hát ezt jól eldugták.....  Smiley
Naplózva

Mondeo kombi 2009 MK IV    2.0 benzin
Mondeo kombi 2002 MKIII   1.8 benzin 110LE
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12062 Dátum: 2017.04.11 kedd, 07:14:15 »

Sziasztok!
Lehetséges az a jelenség,hogy az autóm az omw maxmotion benzinnel 9-8.5 l/100km fogyaszt vegyesen, míg shell üzemanyaggal ez 10.2l/100km bárhogy is vezetek, és ez az érték egy Budapest-Makó távon sem változott autópályán.Tényleg ilyen hitvány minőségűek lennének az üzemanyagok? Köszönöm a válaszokat előre is!
1 liter az szél,eső,a lábad,napsütés.semmi.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #12063 Dátum: 2017.04.11 kedd, 08:00:58 »

Sziasztok!
Lehetséges az a jelenség,hogy az autóm az omw maxmotion benzinnel 9-8.5 l/100km fogyaszt vegyesen, míg shell üzemanyaggal ez 10.2l/100km bárhogy is vezetek, és ez az érték egy Budapest-Makó távon sem változott autópályán.Tényleg ilyen hitvány minőségűek lennének az üzemanyagok? Köszönöm a válaszokat előre is!

Egyrészt benne van a lábadban, másrészt - korábban itt már kifejtettem, pontosabban hangosan gondolkoztam - az OMV a 95-ös max motiont az osztrák benzinből keveri a magyar higításával.
Én a 100-ast tankolom, kevesebbet fogyaszt, többet megy, dinamikusabb, csendesebb a motor. Ugyan az a benzin, amit az osztrákok tankolnak otthon.
Ja és nincs OMV részvényem  nyes
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #12064 Dátum: 2017.04.11 kedd, 08:07:40 »

További fejlemények az ügyben. Ma miután hazaértem a munkából levettem az olaj betöltőjének sapkáját és nem túl erős, de füst szállt fel a betöltőnyílásból pár másodpercig.

Nem igazodok ki a témában, van aki azt mondja kezdjek félni, van aki azt mondja normális? Tehát melyik a helyes? Van aki azt írja kartergáz és akkor baj van, van aki pedig hogy normális jelenség, mert az olaj is melegszik.  Huh?

Itt leírják a kartergáz növekedésének okait:

http://www.olajinfo.hu/fogalomtar/53-a-kartergaz-es-kapcsolata-a-motorolajjal
Naplózva

mondejó 2.5 V6
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #12065 Dátum: 2017.04.11 kedd, 16:55:16 »


A héten muszáj elvinnem szerelőhöz. Ma kigyulladt a check engine lámpa is. Régebben az EGR miatt pár ezer km-enként pár km-re felgyulladt, aztán ki lett pucolva. Viszont most nem tudom hogy nincs-e a jelenlegi problémával összefüggésbe a kigyulladt lámpa, úgyhogy muszáj lesz elvinni :/

Nem értem egyébként az egészet. Semmi előjele nem volt. Nem füstöl a motor, ugyanúgy húz szépen a kocsi. Évi 20 ezer kilométereket megyek vele és szinte semmi olajfogyás nem volt. Ezer kilométerenként ellenőriztem és 8 ezer körül 4 deci rá lett töltve. Most meg hirtelen bele sem ért a pálca.

A válaszokat pedig köszönöm!

SZERK.: Nem tudom, hogy egyáltalán ezzel a problémával kapcsolatban éghet-e a check engine lámpa.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.11 kedd, 17:20:53 írta Flember » Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #12066 Dátum: 2017.04.11 kedd, 21:44:33 »

A héten muszáj elvinnem szerelőhöz. Ma kigyulladt a check engine lámpa is. Régebben az EGR miatt pár ezer km-enként pár km-re felgyulladt, aztán ki lett pucolva. Viszont most nem tudom hogy nincs-e a jelenlegi problémával összefüggésbe a kigyulladt lámpa, úgyhogy muszáj lesz elvinni :/

Nem értem egyébként az egészet. Semmi előjele nem volt. Nem füstöl a motor, ugyanúgy húz szépen a kocsi. Évi 20 ezer kilométereket megyek vele és szinte semmi olajfogyás nem volt. Ezer kilométerenként ellenőriztem és 8 ezer körül 4 deci rá lett töltve. Most meg hirtelen bele sem ért a pálca.

A válaszokat pedig köszönöm!

SZERK.: Nem tudom, hogy egyáltalán ezzel a problémával kapcsolatban éghet-e a check engine lámpa.

Ahogy itt szoktam olvasgatni a fórumot, sokan írják azt, hogy az 1.8-as benzines mondeonál leszokott ragadni az olajlehúzó gyűrű.- remélem jól írtam falbav
Naplózva

mondejó 2.5 V6
bubika30
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


« Új hozzászólás #12067 Dátum: 2017.04.11 kedd, 23:01:59 »

Sziasztok. Van egy 2.0 benzines mondeom. Gázadáskor és a kormány jobbra-balra tekerésénél kerregő hangot ad. Kicseréltük a szervószivattyút, olajat, de semmi változás. A szervóolaj elég fekete és égett szagú volt.  A motor az olajat nem eszi, 280000km van benne. Mostanság sokat használom az autót, így idén már benne van 22000km. Szinte csak autópályán hajtottam. Szerintetek mi lehet a baj? Kettőstömegűre gondoltunk, de nem csattan leállításkor.
Naplózva

2003/4 Mondeo Mk3 2.0  16v (145Le) Ghia kombi (BWY)
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #12068 Dátum: 2017.04.12 szerda, 12:22:12 »

Ahogy itt szoktam olvasgatni a fórumot, sokan írják azt, hogy az 1.8-as benzines mondeonál leszokott ragadni az olajlehúzó gyűrű.- remélem jól írtam falbav

Igen, én is olvastam (sajnos). Majd meglátjuk.  falbav
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Mondemo91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Új hozzászólás #12069 Dátum: 2017.04.12 szerda, 12:57:29 »

Üdv!

Benzinszűrő csere után kell légteleníteni vagy megoldja a rendszer magának?
Naplózva

Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12070 Dátum: 2017.04.12 szerda, 13:34:40 »

Üdv!

Benzinszűrő csere után kell légteleníteni vagy megoldja a rendszer magának?

3x-4x gyújtást ráadod majd leveszed és újra nyomás alatt a rendszer. Légteleníteni nem kell.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Mondemo91
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 42



« Új hozzászólás #12071 Dátum: 2017.04.12 szerda, 17:34:13 »

3x-4x gyújtást ráadod majd leveszed és újra nyomás alatt a rendszer. Légteleníteni nem kell.

Köszi a választ!  worship
Naplózva

Mondeo Mk3 2.0 16v ghia
7,7l /100km
razsa
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 360


« Új hozzászólás #12072 Dátum: 2017.04.14 péntek, 10:44:39 »

Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne Smiley A 1.8-as benzin motor is láncos vezérlésű? Köszönöm előre is a választ.
Naplózva

MK3 Ghia 2.0 145LE Benzin 2002/10 - 5 ajtós
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #12073 Dátum: 2017.04.14 péntek, 11:20:21 »

Sziasztok! Egy gyors kérdésem lenne Smiley A 1.8-as benzin motor is láncos vezérlésű? Köszönöm előre is a választ.

Mindegyik MKlll-as az.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #12074 Dátum: 2017.04.14 péntek, 11:22:13 »

Sziasztok. Van egy 2.0 benzines mondeom. Gázadáskor és a kormány jobbra-balra tekerésénél kerregő hangot ad. Kicseréltük a szervószivattyút, olajat, de semmi változás. A szervóolaj elég fekete és égett szagú volt.  A motor az olajat nem eszi, 280000km van benne. Mostanság sokat használom az autót, így idén már benne van 22000km. Szinte csak autópályán hajtottam. Szerintetek mi lehet a baj? Kettőstömegűre gondoltunk, de nem csattan leállításkor.

A kettős tömegűnek semmi köze a kormányzáshoz. Hallgassátok meg, hogy honnan jön a kerregő hang, akkor jobban be tudjátok határolni a hiba okát. Szerintem....
Naplózva
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #12075 Dátum: 2017.04.15 szombat, 18:01:54 »

Sziasztok!

Olajfogyásos problémám van. Eddig az autó kb. 4-6 ezer km. alatt evett 3-5 deci kozott. Mostanában havonta 4-5 ezer kilométereket megyek. Hétvégente hosszú távokat autópályán (700 km. egy huzamban) és hétköznap csak rövid távot kétszer (10 km.). Rég néztem az olajszintet, de most megnéztem, a pálca épp beleért, úgyhogy benzinkúton vettem olajat és utántöltöttem. Vártam egy jó fél órát, utána a szint min es max között kb. középen volt. Levezettem a 700 km-t az autóval és ma reggel megint szintet néztem. Épp a minimum jelzés felett volt.

Olajcserém 3 ezer km. múlva esedékes.

Kezdjek félni? Mi történhetett? Az autóban egyébként 200 ezer km. van.

Válaszaitokat előre is köszi!

További fejlemények az ügyben. Ma miután hazaértem a munkából levettem az olaj betöltőjének sapkáját és nem túl erős, de füst szállt fel a betöltőnyílásból pár másodpercig.

Nem igazodok ki a témában, van aki azt mondja kezdjek félni, van aki azt mondja normális? Tehát melyik a helyes? Van aki azt írja kartergáz és akkor baj van, van aki pedig hogy normális jelenség, mert az olaj is melegszik.  Huh?

A héten muszáj elvinnem szerelőhöz. Ma kigyulladt a check engine lámpa is. Régebben az EGR miatt pár ezer km-enként pár km-re felgyulladt, aztán ki lett pucolva. Viszont most nem tudom hogy nincs-e a jelenlegi problémával összefüggésbe a kigyulladt lámpa, úgyhogy muszáj lesz elvinni :/

Nem értem egyébként az egészet. Semmi előjele nem volt. Nem füstöl a motor, ugyanúgy húz szépen a kocsi. Évi 20 ezer kilométereket megyek vele és szinte semmi olajfogyás nem volt. Ezer kilométerenként ellenőriztem és 8 ezer körül 4 deci rá lett töltve. Most meg hirtelen bele sem ért a pálca.

A válaszokat pedig köszönöm!

SZERK.: Nem tudom, hogy egyáltalán ezzel a problémával kapcsolatban éghet-e a check engine lámpa.

Sziasztok!

Újabb probléma jelent meg az eddigiekkel kapcsolatban (azokat idemásoltam).

Mivel az autó ette az olajat rendesen, ezért rendszeresen néztem és egyik nap döbbenten fogadott, hogy nem csökkent az olajszint, hanem nőtt. Az "olajat" megszagolva csak áradt a benzinszag, egyértelműen benzin jut az olajba. Tovább vizsgálódva lefényképeztem az eredményt. A gyertyapipákat lehúzva az összes gyertya szép, kivéve az elsőt, az korom fekete.

Első képen az első hengernél lévő gyertya állapota, a másodikon a többi hengernél lévő gyertya állapota:


Egyébként gyertya kb. 20 ezer kilométerrel ezelőtt lett cserélve az autón. A kérdés, hogy milyen összefüggésben van ez az olajfogyasztásos dologgal, lehet-e köze a check engine lámpa felgyulladásához?

Az én "elméletem" (teljes hozzáértés nélkül), hogy az olajlehúzó gyűrűknél átjutott az olaj az égéstérbe az első hengernél, ezért fogyasztotta az autó az olajat. Viszont ez tökéletlen égést okozott, ezért jelent meg a korom. Gondolom ebből következhet, hogy a gyertya már nem elégíti ki teljesen a feladatát és nem éget el minden üzemanyagot, így visszajut a benzin az olajba. Van ennek az elméletnek realitás alapja?

Egyébként nem azért nem viszem szerelőhöz az autót, mert lusta vagyok, csak külföldön vagyok és nem igazán szeretném itt elvinni rinya Viszont nem tudom, hogy ilyen állapotú autóval hogyan tudnék megtenni 650 kilométert úgy, hogy oda is érjek Magyarországra a szerelőmhöz Huh?

Ötleteiteket, válaszaitokat, tanácsaitokat ismét előre is köszönöm! wave



Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12076 Dátum: 2017.04.15 szombat, 18:16:59 »

Sziasztok!

Újabb probléma jelent meg az eddigiekkel kapcsolatban (azokat idemásoltam).

Mivel az autó ette az olajat rendesen, ezért rendszeresen néztem és egyik nap döbbenten fogadott, hogy nem csökkent az olajszint, hanem nőtt. Az "olajat" megszagolva csak áradt a benzinszag, egyértelműen benzin jut az olajba. Tovább vizsgálódva lefényképeztem az eredményt. A gyertyapipákat lehúzva az összes gyertya szép, kivéve az elsőt, az korom fekete.

Első képen az első hengernél lévő gyertya állapota, a másodikon a többi hengernél lévő gyertya állapota:
[img]http://kephost.com/images/2017/04/15/IMG_1639.th.] [img]http://kephost.com/images/2017/04/15/IMG_1640.th.jpg

Egyébként gyertya kb. 20 ezer kilométerrel ezelőtt lett cserélve az autón. A kérdés, hogy milyen összefüggésben van ez az olajfogyasztásos dologgal, lehet-e köze a check engine lámpa felgyulladásához?

Az én "elméletem" (teljes hozzáértés nélkül), hogy az olajlehúzó gyűrűknél átjutott az olaj az égéstérbe az első hengernél, ezért fogyasztotta az autó az olajat. Viszont ez tökéletlen égést okozott, ezért jelent meg a korom. Gondolom ebből következhet, hogy a gyertya már nem elégíti ki teljesen a feladatát és nem éget el minden üzemanyagot, így visszajut a benzin az olajba. Van ennek az elméletnek realitás alapja?

Egyébként nem azért nem viszem szerelőhöz az autót, mert lusta vagyok, csak külföldön vagyok és nem igazán szeretném itt elvinni rinya Viszont nem tudom, hogy ilyen állapotú autóval hogyan tudnék megtenni 650 kilométert úgy, hogy oda is érjek Magyarországra a szerelőmhöz Huh?

Ötleteiteket, válaszaitokat, tanácsaitokat ismét előre is köszönöm! wave




annyi biztos,hogy az az egy henger nem ment vagy nem mindig.cserélj gyertyát kábelt ott.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #12077 Dátum: 2017.04.15 szombat, 18:31:10 »

annyi biztos,hogy az az egy henger nem ment vagy nem mindig.cserélj gyertyát kábelt ott.

Gyújtótekerccsel nem lehet gond?
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12078 Dátum: 2017.04.15 szombat, 18:37:56 »

Gyújtótekerccsel nem lehet gond?
ezt nem lehet így megmondani.még a diag jönne jól.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12079 Dátum: 2017.04.15 szombat, 22:32:54 »

Sziasztok!

Újabb probléma jelent meg az eddigiekkel kapcsolatban (azokat idemásoltam).

Mivel az autó ette az olajat rendesen, ezért rendszeresen néztem és egyik nap döbbenten fogadott, hogy nem csökkent az olajszint, hanem nőtt. Az "olajat" megszagolva csak áradt a benzinszag, egyértelműen benzin jut az olajba. Tovább vizsgálódva lefényképeztem az eredményt. A gyertyapipákat lehúzva az összes gyertya szép, kivéve az elsőt, az korom fekete.

Első képen az első hengernél lévő gyertya állapota, a másodikon a többi hengernél lévő gyertya állapota:

Egyébként gyertya kb. 20 ezer kilométerrel ezelőtt lett cserélve az autón. A kérdés, hogy milyen összefüggésben van ez az olajfogyasztásos dologgal, lehet-e köze a check engine lámpa felgyulladásához?

Az én "elméletem" (teljes hozzáértés nélkül), hogy az olajlehúzó gyűrűknél átjutott az olaj az égéstérbe az első hengernél, ezért fogyasztotta az autó az olajat. Viszont ez tökéletlen égést okozott, ezért jelent meg a korom. Gondolom ebből következhet, hogy a gyertya már nem elégíti ki teljesen a feladatát és nem éget el minden üzemanyagot, így visszajut a benzin az olajba. Van ennek az elméletnek realitás alapja?

Egyébként nem azért nem viszem szerelőhöz az autót, mert lusta vagyok, csak külföldön vagyok és nem igazán szeretném itt elvinni rinya Viszont nem tudom, hogy ilyen állapotú autóval hogyan tudnék megtenni 650 kilométert úgy, hogy oda is érjek Magyarországra a szerelőmhöz Huh?

Ötleteiteket, válaszaitokat, tanácsaitokat ismét előre is köszönöm! wave



Ez az egész "több lesz az olaj" jelenség nem tipikus dízel tünet szokott lenni? Bár, ha az egyik hengerben nincs rendesen gyújtás +ráadásul van kopás a gyűrűkbe, akkor végülis lehet, elmegy annyi mellette.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
bubika30
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


« Új hozzászólás #12080 Dátum: 2017.04.15 szombat, 22:54:02 »

A kettős tömegűnek semmi köze a kormányzáshoz. Hallgassátok meg, hogy honnan jön a kerregő hang, akkor jobban be tudjátok határolni a hiba okát. Szerintem....
Szia. Köszi a válaszod. Megnéztük és arra véleményre jutottunk, lehet a főtengely ékszíjtárcsa a ludas. Azt mondja aki megnézte, kicsit járkál a tárcsa. Remélem eltaláltuk a hibaforrást. Jó lenne valami video vagy hanganyag erről a híbáról, de nem találtam semmit a neten. Hideg motornál amikór magas a fordulatszám, nem hallani a hangot. Miután beállt az alapjárat 800-ra, kicsi gázadásnál vag a kormány tekergetésénél kerregő hangot ad.
Naplózva

2003/4 Mondeo Mk3 2.0  16v (145Le) Ghia kombi (BWY)
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #12081 Dátum: 2017.04.16 vasárnap, 16:32:51 »

Ez az egész "több lesz az olaj" jelenség nem tipikus dízel tünet szokott lenni? Bár, ha az egyik hengerben nincs rendesen gyújtás +ráadásul van kopás a gyűrűkbe, akkor végülis lehet, elmegy annyi mellette.

Sok helyen olvastam, hogy benzinesnél is előfordul. Többen is írták itt a gyűrűket, gondolom meg van kopva és ha nem ég el rendesen a benzin, az már szépen le tud jutni az olajba.

Jövő héten lecseréljük a gyertyát - kábelt, olajat és szűrőt, meg megnézzük a diagnosztikát. Aztán elindulok vele haza a szerelőmhöz, Ausztriában vagyok és sajnos nem ismerek olyan szerelőt akiben meg is bízok és meg is fizethető Undecided Ha pedig a motorhoz hozzá kell nyúlni, azt valami hozzáértő csinálja, ilyet pedig csak otthon ismerek.

Egyébként ha esetleg tényleg a gyűrűk a hibásak és szét kell szedni a motort, mit érdemes még cserélni, ha már szét van kapva?
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12082 Dátum: 2017.04.16 vasárnap, 17:16:59 »


Egyébként ha esetleg tényleg a gyűrűk a hibásak és szét kell szedni a motort, mit érdemes még cserélni, ha már szét van kapva?


Hát ezt nagyon nehéz így megmondani. Motorgenerálnál minden akkor derül ki mikor megbontják, de alaphangon gyűrűk, szelepszárszimeringek, hengerfejtömítés, csavarok, főtengelytömítések..
Mikor szétborítják, akkor lehet látni, hogy van e nyúlás a vezérműláncban, lánvezetők, feszítő, milyen állapotú a hengerfal, kell e fúrni, vagy elég egy hónolás, ha van kopás valamelyik dugattyún akkor az is csere. Ha a szelephézagokon kell állítani, elegek lesznek e a benne lévő csészék, vagy venni kell e extrát és még sorolhatnám sokáig.
Majd ha szétkapják megmondják mi lesz. Nem lesz kevés.  szomoru1
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #12083 Dátum: 2017.04.18 kedd, 19:08:41 »

Szisztok!

Az autó szerelőnél van, kap új gyertyákat, kábeleket és olajat szűrővel, aztán nekivágunk az útnak haza a szerelőmhöz gatyába rázni a motort. Az autón már abszolút nem ment az első henger az itteni szerelő fele. Amikor beindítottam a motort még járt az első henger, aztán pár száz méter után már megadta magát. Amikor állóra kellett fékezni a motor fulladozott, illetve folyton villant az akku lámpa, a fulladozás miatt. Arra lettem figyelmes, hogy egyszer csak a sebesség mérőm nullán maradt az egyik fulladozás után és nem mozdult a helyéről. A többi műszer továbbra is ment. Utána már átadtam a szerelőnek a kocsit, nem lett újraindítva és kipróbálva.

Lehet, hogy csak megzavarodott a fulladozástól és menni fog, vagy akkor annak is viszlát?
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #12084 Dátum: 2017.04.18 kedd, 19:25:01 »

Szisztok!

Az autó szerelőnél van, kap új gyertyákat, kábeleket és olajat szűrővel, aztán nekivágunk az útnak haza a szerelőmhöz gatyába rázni a motort. Az autón már abszolút nem ment az első henger az itteni szerelő fele. Amikor beindítottam a motort még járt az első henger, aztán pár száz méter után már megadta magát. Amikor állóra kellett fékezni a motor fulladozott, illetve folyton villant az akku lámpa, a fulladozás miatt. Arra lettem figyelmes, hogy egyszer csak a sebesség mérőm nullán maradt az egyik fulladozás után és nem mozdult a helyéről. A többi műszer továbbra is ment. Utána már átadtam a szerelőnek a kocsit, nem lett újraindítva és kipróbálva.

Lehet, hogy csak megzavarodott a fulladozástól és menni fog, vagy akkor annak is viszlát?

Anno az enyém úgy kezdte, hogy először néha durrogott, majd a szervizben még ráálltak az emelőre és soha többet nem indult be. Kicserélték a trafót és hallelujah megjavult.
Naplózva
koncz86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #12085 Dátum: 2017.04.19 szerda, 09:54:18 »

Sziasztok, nem rég csatlakoztam a clubhoz, január óta van egy faceliftes 2003-as 2.0 kombi Mondeóm. Nálam is előjött az örvénylapát probléma, ki fogom venni belőle, az lenne a kérdésem, olyanhoz aki csinált/látott ilyet, hogy elég csak ott ledugózni a szívósort, ahol a vákuummembrános mechanika csatlakozik a tengelyhez? A szívosorok között le kell ledugózni? A szívosorok között lévő tengely megvezetőt ki kell venni?
A másik problémám, alacsony fordulaton felváltás után ránt egyet a motor, magasabb fordulaton nincs ilyen gond, ez mitől lehet? TPM szenzor vagy a kettős tömegű kezd tönkre menni?(leállításkor nem csattan)
Előre is köszönöm a válaszokat!
Naplózva

Ford Mondeo MK3 FL kombi, 2.0 benzin
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #12086 Dátum: 2017.04.19 szerda, 10:07:27 »

Sziasztok, nem rég csatlakoztam a clubhoz, január óta van egy faceliftes 2003-as 2.0 kombi Mondeóm. Nálam is előjött az örvénylapát probléma, ki fogom venni belőle, az lenne a kérdésem, olyanhoz aki csinált/látott ilyet, hogy elég csak ott ledugózni a szívósort, ahol a vákuummembrános mechanika csatlakozik a tengelyhez? A szívosorok között le kell ledugózni? A szívosorok között lévő tengely megvezetőt ki kell venni?
A másik problémám, alacsony fordulaton felváltás után ránt egyet a motor, magasabb fordulaton nincs ilyen gond, ez mitől lehet? TPM szenzor vagy a kettős tömegű kezd tönkre menni?(leállításkor nem csattan)
Előre is köszönöm a válaszokat!
Szia.
Elég a tengelynél ledugózni.(kiherélés= lapátok,tengely,persely kidob)Tömítéseket nézd meg,ha jó állapotban vannak csak tisztítás és vissza.Mivel a tiéd FL ,akár cserélheted az örvénylapátokat is.(+25-35 e Ft)de ha cseréled nézd meg elöbb melyik fajta szívósor vann benne,mert vannak néha meglepik. wow1
másik:nézd át a gyújtásrendszert.
Majd ha csattog,akkor cseréld.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.19 szerda, 10:10:22 írta Vagyokabajnok » Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
koncz86
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


« Új hozzászólás #12087 Dátum: 2017.04.19 szerda, 11:50:27 »

Szia.
Elég a tengelynél ledugózni.(kiherélés= lapátok,tengely,persely kidob)Tömítéseket nézd meg,ha jó állapotban vannak csak tisztítás és vissza.Mivel a tiéd FL ,akár cserélheted az örvénylapátokat is.(+25-35 e Ft)de ha cseréled nézd meg elöbb melyik fajta szívósor vann benne,mert vannak néha meglepik. wow1
másik:nézd át a gyújtásrendszert.
Majd ha csattog,akkor cseréld.

Köszi a választ, az új gyertyák, kábelek már meg vannak rendelve, amint megjön csere, írok, hogy van e változás.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 FL kombi, 2.0 benzin
Flember
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129



E-mail
« Új hozzászólás #12088 Dátum: 2017.04.19 szerda, 21:03:46 »

Megvolt a gyertya/kábel csere az autón. Mosolyogva elköszöntünk a szerelővel, majd 50 méter megtétele után visszafordultam, ugyanis leállt az egyik henger. Kipróbáltuk együtt is a kocsit, minden tökéletesen működött. Majd rájöttünk, ha rátekerem a világítást, akkor áll le az egyik henger.

Most ott van az autó, még vizsgálódik a srác. Addig ia ötlet? Trafó?
Naplózva

Ford Mondeo 1.8 16v Trend (125 LE) - 2001/01/30
SkyFol, 16' O.Z Wheels, FL Lights
Atta20
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 252



E-mail
« Új hozzászólás #12089 Dátum: 2017.04.19 szerda, 21:06:53 »

Megvolt a gyertya/kábel csere az autón. Mosolyogva elköszöntünk a szerelővel, majd 50 méter megtétele után visszafordultam, ugyanis leállt az egyik henger. Kipróbáltuk együtt is a kocsit, minden tökéletesen működött. Majd rájöttünk, ha rátekerem a világítást, akkor áll le az egyik henger.

Most ott van az autó, még vizsgálódik a srác. Addig ia ötlet? Trafó?

Nekem anno a Ford Escortom csinálta ezt mikor nem volt töltés. Lámpa nélkül úgy ahogy elindult a kocsi de amint felkapcsoltam a világítást már leállt.
Naplózva

Ford Mondeo Ghia  2002 1.8 benzin (92kw)
Ford Mondeo ST-Tdci 2006 2.2 diesel (114kw)
Lakhely: Bátonyterenye
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12090 Dátum: 2017.04.21 péntek, 15:11:11 »

Sziasztok.Autóm: 2005 1.8 110le nem fűtött termosztát.A következő problémával küzdök/ szerintem nem egyedül./ Állandóan megy a hűtőventilátorom. A műszerteszt szerint 100 fokos a víz, 10 fokos külső hőmérsékletnél nyílt úton haladva 100-as tempóval. Csak akkor hül pár fokot ha a motort magasabb fordulatszámon járatom, ilyenkor vissza hül 97-98 fokra. Visszaolvasva másnak is van -volt hasonló problémája. A második termosztát van az autóba az első egy calorstat márkájú, volt. A másodikat tegnap tettük bele, ez motorrad, cromax-nál vettem, gyári beszállító. Ez még rosszabb mint az előző volt.... Páran ilyen hibajelenségnél vízpumpát is cseréltek már,-hiába, a hiba nem szűnt meg.Szerintetek mivel próbálkozzak? Esetleg hűtőfolyadék csere? A hűtőrendszer teljes átmosatása? Szerintem valami a hűtőfolyadék áramlásának a sebességével lesz a gond, nem hiszem hogy 2 termosztát egyformán ***. A hűtőrendszert mivel lehet tisztíítani? Van akinek volt hasonló problémája és megoldódott valahogy?
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #12091 Dátum: 2017.04.21 péntek, 15:27:30 »

Sziasztok.Autóm: 2005 1.8 110le nem fűtött termosztát.A következő problémával küzdök/ szerintem nem egyedül./ Állandóan megy a hűtőventilátorom. A műszerteszt szerint 100 fokos a víz, 10 fokos külső hőmérsékletnél nyílt úton haladva 100-as tempóval. Csak akkor hül pár fokot ha a motort magasabb fordulatszámon járatom, ilyenkor vissza hül 97-98 fokra. Visszaolvasva másnak is van -volt hasonló problémája. A második termosztát van az autóba az első egy calorstat márkájú, volt. A másodikat tegnap tettük bele, ez motorrad, cromax-nál vettem, gyári beszállító. Ez még rosszabb mint az előző volt.... Páran ilyen hibajelenségnél vízpumpát is cseréltek már,-hiába, a hiba nem szűnt meg.Szerintetek mivel próbálkozzak? Esetleg hűtőfolyadék csere? A hűtőrendszer teljes átmosatása? Szerintem valami a hűtőfolyadék áramlásának a sebességével lesz a gond, nem hiszem hogy 2 termosztát egyformán ***. A hűtőrendszert mivel lehet tisztíítani? Van akinek volt hasonló problémája és megoldódott valahogy?

Én kapásból gyári termosztátot vettem volna. Milyen meleg a hűtő? A csövek?
Naplózva
preludium75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 85


E-mail
« Új hozzászólás #12092 Dátum: 2017.04.21 péntek, 16:39:51 »

Én kapásból gyári termosztátot vettem volna. Milyen meleg a hűtő? A csövek?
A "gyári "termosztátot melyik gyár gyártja?
A cromax-tól rendeltem gyári termosztátot, és gyári dobozban küldtek motorrad gyártmányút, mondván hogy gyári beszállító.
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12093 Dátum: 2017.04.21 péntek, 16:50:35 »

A "gyári "termosztátot melyik gyár gyártja?
A cromax-tól rendeltem gyári termosztátot, és gyári dobozban küldtek motorrad gyártmányút, mondván hogy gyári beszállító.

"motorrad" Huh? Nem Motorcraft? Az a gyári, igen.
A 100 fok teljesen normális, de akkor még nem kellene mennie a ventillátornak. Valószínű nem a termosztát körül van a hiba, hanem a ventillátornak is van egy ellenállása, ami elromolhat, vagy a vízhőmérséklet jeladó esetleg. Ezekre tippelek.
« Utoljára szerkesztve: 2017.04.21 péntek, 16:54:30 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #12094 Dátum: 2017.04.23 vasárnap, 15:49:14 »

Ma reggel munkába menet szeretett autóm motorja egyszercsak megállt...
Nem örültem túlzottan, hiába indítóztam, nem igazán akart elindulni. Észrevettük, hogy valami csorog a kocsi alatt, és erőteljes benzin szag terjengett.
Üzemanyagcsőnél csurgott rendesen a lé!
Rövid vizsgálódás után rájött a haver, hogy nem konkrétan a csővel van a probléma...
Az üzemanyag tartályból "kicsúszott" az üzemanyagcső.
Valami gyors-záras megoldással van összetoldva, az ment szét. Miután visszapattintottuk a helyére, az istenért sem akart szétjönni újra (hálistennek).
Nem tudom mi  történhetett, de eléggé megijedtem... szerencsére csak ennyi.
Másnál is volt már ilyen, vagy ez valami egyedi dolog lehet?
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #12095 Dátum: 2017.04.23 vasárnap, 17:10:12 »

Ma reggel munkába menet szeretett autóm motorja egyszercsak megállt...
Nem örültem túlzottan, hiába indítóztam, nem igazán akart elindulni. Észrevettük, hogy valami csorog a kocsi alatt, és erőteljes benzin szag terjengett.
Üzemanyagcsőnél csurgott rendesen a lé!
Rövid vizsgálódás után rájött a haver, hogy nem konkrétan a csővel van a probléma...
Az üzemanyag tartályból "kicsúszott" az üzemanyagcső.
Valami gyors-záras megoldással van összetoldva, az ment szét. Miután visszapattintottuk a helyére, az istenért sem akart szétjönni újra (hálistennek).
Nem tudom mi  történhetett, de eléggé megijedtem... szerencsére csak ennyi.
Másnál is volt már ilyen, vagy ez valami egyedi dolog lehet?

Nekem is volt már ilyen, de én nem tudtam visszapattintani, letört az egyik tartó kis bizbasz.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #12096 Dátum: 2017.04.23 vasárnap, 18:38:12 »

Nekem is volt már ilyen, de én nem tudtam visszapattintani, letört az egyik tartó kis bizbasz.

Akkor szerencsém volt úgy tűnik. És azt hiszem nem bízom a véletlenre, vagy odaragasztom, vagy kicseréltetem...
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
MZoli80
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #12097 Dátum: 2017.04.24 hétfő, 11:43:28 »

Sziasztok! A napokban kitakarítottam a fojtószelepházat, az alapjárati motort és a MAP szenzort. A fojtószelepház és a pillangószelep meglepően piszkos volt, szerintem a 150 ekm alatt még nem lehetett tisztítva. A takarítás közben mind a 2 akksi saru le volt véve. Takarítás után elég érdekes dolgokat produkál a motor... Nehezen és lassan esik vissza a fordulat, ezen kívül van úgy hogy menet közben benyomott kuplungnál 1500 és 1800 között van. Megálláskor rendesen visszaesik 750-re. A másik gond, hogy a gázpedál sokkal érzékenyebb lett. Éppenhogy hozzáérek és rögtön adja a gázt, ráadásul olyan hogy finom gázadás nincs. Legkisebb gázadásnál is olyan mintha sokkal jobban lenyomtam volna a pedált.
Van esetleg a leírtakról valakinek tapasztalata? Az alapjárati motort simán kipucoltam féktisztítóval, lehet hogy a mozgórészt be kellett volna zsíroznom? Csak erre tudok gondolni, esetleg a lerakódott szennyeződés eltávolítás a fojtószelepházból ennyire befolyásolja a motort?
Naplózva

2004 Ford Mondeo MK3 2.0 (benzin) Ghia
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12098 Dátum: 2017.04.24 hétfő, 12:37:48 »

Sziasztok! A napokban kitakarítottam a fojtószelepházat, az alapjárati motort és a MAP szenzort. A fojtószelepház és a pillangószelep meglepően piszkos volt, szerintem a 150 ekm alatt még nem lehetett tisztítva. A takarítás közben mind a 2 akksi saru le volt véve. Takarítás után elég érdekes dolgokat produkál a motor... Nehezen és lassan esik vissza a fordulat, ezen kívül van úgy hogy menet közben benyomott kuplungnál 1500 és 1800 között van. Megálláskor rendesen visszaesik 750-re. A másik gond, hogy a gázpedál sokkal érzékenyebb lett. Éppenhogy hozzáérek és rögtön adja a gázt, ráadásul olyan hogy finom gázadás nincs. Legkisebb gázadásnál is olyan mintha sokkal jobban lenyomtam volna a pedált.
Van esetleg a leírtakról valakinek tapasztalata? Az alapjárati motort simán kipucoltam féktisztítóval, lehet hogy a mozgórészt be kellett volna zsíroznom? Csak erre tudok gondolni, esetleg a lerakódott szennyeződés eltávolítás a fojtószelepházból ennyire befolyásolja a motort?

Több dolog is lehet, ezeknek járj utána. 1. Mivel levetted a sarukat, az autó "tanuló módban" van. Ez jó pár 100km-en keresztül is eltarthat és ez idő alatt kb bármilyen viselkedés belefér. Figyeld, hogy idővel javul e.
2. Fals levegőre utal a viselkedés. Szívósort nem piszkáltad? Mögötte a PCV cső repedése lehetséges. Továbbá a t-map és a fojtószelep is a levegő oldalon van, ellenőrizd mindent a helyére raktál e rendesen. T-map kicsit ferdén áll, már megy be a szívósorba a levegő.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
MZoli80
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #12099 Dátum: 2017.04.24 hétfő, 12:48:19 »

Több dolog is lehet, ezeknek járj utána. 1. Mivel levetted a sarukat, az autó "tanuló módban" van. Ez jó pár 100km-en keresztül is eltarthat és ez idő alatt kb bármilyen viselkedés belefér. Figyeld, hogy idővel javul e.
2. Fals levegőre utal a viselkedés. Szívósort nem piszkáltad? Mögötte a PCV cső repedése lehetséges. Továbbá a t-map és a fojtószelep is a levegő oldalon van, ellenőrizd mindent a helyére raktál e rendesen. T-map kicsit ferdén áll, már megy be a szívósorba a levegő.

Eddig 160 km-t mentem vele, talán mintha kicsit javult volna a helyzet. A szívósorhoz nem nyúltam, de ellenőrzöm amiket leírtál, köszönöm!

Az alapjárati motor mozgó részét nem kellett volna bezsírozni vagy befújni wd40-el?
Naplózva

2004 Ford Mondeo MK3 2.0 (benzin) Ghia
Oldalak: 1 ... 235 236 237 238 239 240 241 [242] 243 244 245 246 247 248 249 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.049 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.