Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:59:08 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 250 251 252 253 254 255 256 [257] 258 259 260 261 262 263 264 ... 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4661983 alkalommal)
0 Felhasználó és 14 vendég van a témában
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #12800 Dátum: 2017.09.05 kedd, 14:30:38 »

Sziasztok!

Most értem be a munkahelyemre, érdekes dolgokat tapasztaltam . (25km a táv) Pontosabban csak lestem mint hal a szatyorban.
Lakott területen pontosan 50km/h sebességnél fogyasztás 4,5 liter 4-es sebességfokozat, 2000rpm.
Lakott területen kívül 90km/h 5-ös fokozat 2300rpm
5, 6 liter fogyi  nyes
Fogyasztásmérőt többször nulláztam , tanu van, ketten voltunk a kocsiban, tank 3/4- ig. Hátszél nem volt. vigyor3
Ezek az útszakaszok több kilométeresek, nem pillanatnyi fogyasztás értékekről van szó.
Eddig ezeken a szakaszokon pontosan 1-1,2 literrel többet fogyasztott a kocsim.
Összeszedtem az összes matek tudásom, így sikerült kiszámolnom, hogy egy tank benzinnél (58liter) a 400ft-os 100-as 2800ft-tal kerül többe mint a 95-ös sz@r
De ha igaz amit a fogyimérő mutatott, akkor megsporolok 6 litert a jobb minőségű benzinnel. Ez ugye 2400ft. Tehát -400 forint deficit van így nem éri meg. nyes Inkább kopogjon a motor.......
Vagy mégis megéri?

« Utoljára szerkesztve: 2017.09.05 kedd, 14:37:05 írta kisorob » Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #12801 Dátum: 2017.09.05 kedd, 14:38:03 »

Sziasztok!

Most értem be a munkahelyemre, érdekes dolgokat tapasztaltam . (25km a táv)
Lakott területen pontosan 50km/h sebességnél fogyasztás 4,5 liter 4-es sebességfokozat, 2000rpm.
Lakott területen kívül 90km/h 5-ös fokozat 2300rpm
5, 6 liter fogyi  nyes
Fogyasztásmérőt többször nulláztam , ketten voltunk a kocsiban, tank 3/4- ig. Hátszél nem volt. vigyor3
Ezek az útszakaszok több kilométeresek, nem pillanatnyi fogyasztás értékekről van szó.
Eddig ezeken a szakaszokon pontosan 1-1,2 literrel többet fogyasztott a kocsim.
Összeszedtem az összes matek tudásom, így sikerült kiszámolnom, hogy egy tank benzinnél (58liter) a 400ft-os 100-as 2800ft-tal kerül többe mint a 95-ös sz@r
De ha igaz amit a fogyimérő mutatott, akkor megsporolok 6 litert a jobb minőségű benzinnel. Ez ugye 2400ft. Tehát -400 forint deficit van így nem éri meg. nyes Inkább kopogjon a motor.......
Vagy mégis megéri?



25km... hmm nekünk be sem melegszik addig a motor  nyes Wink Wink     

25km nem releváns  smile
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #12802 Dátum: 2017.09.05 kedd, 14:43:11 »

Sziasztok!

Most értem be a munkahelyemre, érdekes dolgokat tapasztaltam . (25km a táv) Pontosabban csak lestem mint hal a szatyorban.
Lakott területen pontosan 50km/h sebességnél fogyasztás 4,5 liter 4-es sebességfokozat, 2000rpm.
Lakott területen kívül 90km/h 5-ös fokozat 2300rpm
5, 6 liter fogyi  nyes
Fogyasztásmérőt többször nulláztam , tanu van, ketten voltunk a kocsiban, tank 3/4- ig. Hátszél nem volt. vigyor3
Ezek az útszakaszok több kilométeresek, nem pillanatnyi fogyasztás értékekről van szó.
Eddig ezeken a szakaszokon pontosan 1-1,2 literrel többet fogyasztott a kocsim.
Összeszedtem az összes matek tudásom, így sikerült kiszámolnom, hogy egy tank benzinnél (58liter) a 400ft-os 100-as 2800ft-tal kerül többe mint a 95-ös sz@r
De ha igaz amit a fogyimérő mutatott, akkor megsporolok 6 litert a jobb minőségű benzinnel. Ez ugye 2400ft. Tehát -400 forint deficit van így nem éri meg. nyes Inkább kopogjon a motor.......
Vagy mégis megéri?



A kopogás nagyon drága mulatság lehet.
Szélsőséges esetben ki is éghet a dugattyú teteje.

Egy hasznos olvasnivaló ezzel kapcsolatban.
http://www.geree.hu/2010/09/csorgo-szelepek/
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.05 kedd, 14:44:57 írta Caruso » Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #12803 Dátum: 2017.09.05 kedd, 14:47:50 »

25km... hmm nekünk be sem melegszik addig a motor  nyes Wink Wink      

25km nem releváns  smile
Az lehet, előtte még furikáztam a faluban meg voltam mosóban is. De nekem még ilyen jó fogyasztásom sosem volt, nem hiszem, hogy a levegő páratartalmának  változásától lett egy literes különbség.
Ezt az utat évente legalább százszor megjárom , így pontosan tudom mikor mennyit fogyaszt.
Mindegy, engem nagyon felvillanyozott a dolog, kíváncsian várom mi lesz hoszabb távon.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.05 kedd, 14:53:42 írta kisorob » Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12804 Dátum: 2017.09.05 kedd, 14:53:40 »

Mindegy....
Más.

Ird már le szakmailag a fiúknak ( a 100-as racingosoknak) miért jó nekik a 100-as benzin  eplus2
Hétköznapi nons-top használatra.

Hétköznapi autóban, hétköznapi használatra......semennyire. Mert előnye sincs így!
A becsapós a dologban, hogy ha valami nem teljesen van rendben az autóban és emiatt jelentkeznének rendellenességek, azokat "kezeli". Persze nem javítja meg a hibát, de tünetet csökkenthet a tűrőképessége miatt.


Nem fogyaszt belőle kevesebbet.
(Üzemanyagnyomás ugyanaz, injektor nyitási idő ugyanaz, vezérlő program ugyanaz......nincs olyan csodaanyag egyikben sem, amitől kevesebből kijönne ugyanaz a teljesítmény és emiatt a vezérlő ÉREZHETŐEN kevesebbet juttatna be a motorba. Ha lenne ilyen csodaanyag, akkor azt kellene tankolni és alig fogyasztana....  eplus2 )
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #12805 Dátum: 2017.09.05 kedd, 14:53:48 »

Az lehet, előtte még furikáztam a faluban meg voltam mosóban is. De nekem még ilyen jó fogyasztásom sosem volt, nem hiszem, hogy a levegő páratartalmának 
változásától lett egy literes különbség.

Persze értjük.
Ez konyhanyelven azt jelenti,hogy ha csak 2 vajaskenyeret eszel és ezzel betonozol akkor 12-re ko leszel..viszont
ha reggel jó kis császárszalonnát is eszel hozzá akkor egész nap megy a keverő  vigyor3
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12806 Dátum: 2017.09.05 kedd, 14:55:13 »

Én csak 100-ast tankolok, annyi különbséget érzek, hogy 95 benzinnel 5000 felett durvább a hangja, mint 100 benzinnel. Az én fülemnek ronda, ordítós. Használtam injektor tisztítót párszor, valószínűleg valamilyen gázolaj/petróleum származék, mert akkor 3000 felett lehetett hallani csörgést, kellett két tankolás, hogy elmúljon.
Én úgy érzem, hogy 100-as benzinnel finomabban jár. Régebben MOL-nál tankoltam, most a Shell racing 100-ast tankolom. Mint, ha talán jobb volna.


Ez kifejtenéd bővebben?  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3727


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #12807 Dátum: 2017.09.05 kedd, 14:55:53 »

Hétköznapi autóban, hétköznapi használatra......semennyire. Mert előnye sincs így!
A becsapós a dologban, hogy ha valami nem teljesen van rendben az autóban és emiatt jelentkeznének rendellenességek, azokat "kezeli". Persze nem javítja meg a hibát, de tünetet csökkenthet a tűrőképessége miatt.


Nem fogyaszt belőle kevesebbet.
(Üzemanyagnyomás ugyanaz, injektor nyitási idő ugyanaz, vezérlő program ugyanaz......nincs olyan csodaanyag egyikben sem, amitől kevesebből kijönne ugyanaz a teljesítmény és emiatt a vezérlő ÉREZHETŐEN kevesebbet juttatna be a motorba. Ha lenne ilyen csodaanyag, akkor azt kellene tankolni és alig fogyasztana....  eplus2 )

Ha ez igaz lenne (már ha jól gondolom,de szerinted rosszul  eplus2 ) akkor nem lenne versenybenzinre sem szükség,  integet2
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #12808 Dátum: 2017.09.05 kedd, 15:02:16 »


 worship
Ok.

Én csak azt írtam le amit a saját szememmel láttam.
Eddig 90- nél sosem ment 6.5 liter alá, most 5.4-5.6-ot írt ki . Egyébként nem tudom,  kinek mennyit fogyaszt
lehet az enyém sok így.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.05 kedd, 15:04:15 írta kisorob » Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12809 Dátum: 2017.09.05 kedd, 15:08:16 »

Ha ez igaz lenne (már ha jól gondolom,de szerinted rosszul  eplus2 ) akkor nem lenne versenybenzinre sem szükség,  integet2

Mi lenne igaz?

A hétköznapi motorok nem olyan kialakításúak (azaz normál benzinre vannak tervezve), hogy szükségük legyen egy nagyobb oktánszámú benzinre.
A "faragott" motornál a hétköznapinál nagyobb a kompresszió és még egyéb dolog, amihez már olyan üzemanyag kell, ami ezt kibírja öngyulladás nélkül.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12810 Dátum: 2017.09.05 kedd, 15:08:55 »

worship
Ok.

Én csak azt írtam le amit a saját szememmel láttam.
Eddig 90- nél sosem ment 6.5 liter alá, most 5.4-5.6-ot írt ki . Egyébként nem tudom,  kinek mennyit fogyaszt
lehet az enyém sok így.

Attól függ mikor nulláztad és klímázol-e, gurulsz-e jeltőn....stb. eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #12811 Dátum: 2017.09.05 kedd, 15:55:45 »


Ez kifejtenéd bővebben?  eplus2

Egyszerű, 95-el magas fordulaton nem tetszik a hangja. 100-al meg igen. Két egymáshoz nagyon hasonló hangot nem tudok másként leírni.  vigyor3
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12812 Dátum: 2017.09.05 kedd, 17:33:00 »

Én MOL párti vagyok, de csak ésszel. 100-asat csak 1x tankoltam bele (s fogok kb 3-4 havonta) kis tisztítás gyanánt. Amúgy adom, hogy kicsit jobb a fogyasztása minőségibb benzinnel. Nekem úgy -5, -8% akkor a fogyasztás. (a gagyikhoz kénest)
Ezért a MOL most már új 95-ösét nyomatom bele, így is jobb mint a GP, és társai voltak.
Nagy humbuk nincs, azért ha 20%-al többe kerül ne hidd, hogy visszahozza az árát fogyasztásban, de az is biztos, hogy nem csak arra van hatással a jobb üzemanyag.
Úgyhogy megéri egy jobb (pl MOL, OMW, LUKOIL) cégnél alapot (95) tankolni, mint olcsóbbat.

(kormolósokra meg tuti hatványozottabban igaz ez)
tévedsz. a dízel autó sokkal szűkebb tartományban változtatja az "étvágyát" bármilyen vélt vagy valós ok miatt.

Ellenben a fhoshatossal te azt a 5-8%-os változást csak a szürke állományodban érzed.Vagy a pocakban egy görcs,és mire kitolod a pukit,addigra az a kis pedállállás változás okoz neked egy 15%-os fogyasztásnövekedést. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
LZEE
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #12813 Dátum: 2017.09.05 kedd, 20:05:59 »

Sziasztok!

2007-es evjaratu mondeo (1.8 benzin) viszonylag friss tulajdonosaken kernek tanacsot.
- Egy ideje a kormanyszervo "hangoskodik" a legkisebb kormany mozdulatra. Olvastam a forumon, hogy ezt akar az olaj hianya, vagy annak rossz minosege is okozhatja. Olajszint ok volt, de az ellenorzeskor lattam, hogy a benne levo olaj eleg elhasznalt sotet szinu volt gyenge rozsaszin beutessel. Ezert az olaj teljes csereje mellett dontottem (a forumon talalt utmutatas alapjan). Annak ellenere, hogy a gyari (rozsasin) olaj kerult bele, a zaj nem szunt meg.
Amikor a szellosztetes celjabol jobbra-balra tekertem a kormanyt es az elso ket kerek a levegoben allt nem volt hangja, viszont menet kozben ismet bugott a szervo a legkissebb kormany mozdulatra. De szerencsere a szervo hatas jo.
Tudja-e valaki mi lehet a gond?
Szamit-e esetleg az, hogy az elozo tulaj 17 collos felniket tetetett az autora?

Tovabbi kerdesem a motorolajjal kapcsolatos:
- 195.000 km van az autoban, ti mit javasoltok ebben az esetben milyen tipusu olajat hasznaljak? 5W30 vagy 10W40?
- Fontos-e, hogy a gyari olaj keruljon a motorba, vagy az eloirasnak megfelelo mas gyarto olaja is megfelelo?

A valaszokat elore is koszonom!
Tovabbi szep estet kivanok mindenkinek!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12814 Dátum: 2017.09.05 kedd, 20:16:21 »

Sziasztok!

2007-es evjaratu mondeo (1.8 benzin) viszonylag friss tulajdonosaken kernek tanacsot.
- Egy ideje a kormanyszervo "hangoskodik" a legkisebb kormany mozdulatra. Olvastam a forumon, hogy ezt akar az olaj hianya, vagy annak rossz minosege is okozhatja. Olajszint ok volt, de az ellenorzeskor lattam, hogy a benne levo olaj eleg elhasznalt sotet szinu volt gyenge rozsaszin beutessel. Ezert az olaj teljes csereje mellett dontottem (a forumon talalt utmutatas alapjan). Annak ellenere, hogy a gyari (rozsasin) olaj kerult bele, a zaj nem szunt meg.
Amikor a szellosztetes celjabol jobbra-balra tekertem a kormanyt es az elso ket kerek a levegoben allt nem volt hangja, viszont menet kozben ismet bugott a szervo a legkissebb kormany mozdulatra. De szerencsere a szervo hatas jo.
Tudja-e valaki mi lehet a gond?
Szamit-e esetleg az, hogy az elozo tulaj 17 collos felniket tetetett az autora?

Tovabbi kerdesem a motorolajjal kapcsolatos:
- 195.000 km van az autoban, ti mit javasoltok ebben az esetben milyen tipusu olajat hasznaljak? 5W30 vagy 10W40?
- Fontos-e, hogy a gyari olaj keruljon a motorba, vagy az eloirasnak megfelelo mas gyarto olaja is megfelelo?

A valaszokat elore is koszonom!
Tovabbi szep estet kivanok mindenkinek!

5w30, és ha fogy(nem kell meglepődni) tölts utána.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
kisorob
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 52



E-mail
« Új hozzászólás #12815 Dátum: 2017.09.05 kedd, 20:28:35 »

Sziasztok!

2007-es evjaratu mondeo (1.8 benzin) viszonylag friss tulajdonosaken kernek tanacsot.
- Egy ideje a kormanyszervo "hangoskodik" a legkisebb kormany mozdulatra. Olvastam a forumon, hogy ezt akar az olaj hianya, vagy annak rossz minosege is okozhatja. Olajszint ok volt, de az ellenorzeskor lattam, hogy a benne levo olaj eleg elhasznalt sotet szinu volt gyenge rozsaszin beutessel. Ezert az olaj teljes csereje mellett dontottem (a forumon talalt utmutatas alapjan). Annak ellenere, hogy a gyari (rozsasin) olaj kerult bele, a zaj nem szunt meg.
Amikor a szellosztetes celjabol jobbra-balra tekertem a kormanyt es az elso ket kerek a levegoben allt nem volt hangja, viszont menet kozben ismet bugott a szervo a legkissebb kormany mozdulatra. De szerencsere a szervo hatas jo.
Tudja-e valaki mi lehet a gond?
Szamit-e esetleg az, hogy az elozo tulaj 17 collos felniket tetetett az autora?

Tovabbi kerdesem a motorolajjal kapcsolatos:
- 195.000 km van az autoban, ti mit javasoltok ebben az esetben milyen tipusu olajat hasznaljak? 5W30 vagy 10W40?
- Fontos-e, hogy a gyari olaj keruljon a motorba, vagy az eloirasnak megfelelo mas gyarto olaja is megfelelo?

A valaszokat elore is koszonom!
Tovabbi szep estet kivanok mindenkinek!



Szia!
Én kétszer cseréltem benne  szervóolajat 10 ezer km alatt, plusz xado gélt tettem bele, de nem igazán használt, megmaradt a hangja. Az előző tulaj elhanyagolta , fekete olajat engedtem le belőle.
A kopáson pedig nem segít már semmi, csak az alkatrész csere.
Látod-látod ha dízelt vettél volna, akkor  nem hallanád ,
nem zavarna. eplus2
Naplózva

MK3 2.0 GHIA 2005 B4Y 180e km
LZEE
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #12816 Dátum: 2017.09.05 kedd, 20:34:19 »


Szia!
Én kétszer cseréltem benne  szervóolajat 10 ezer km alatt, plusz xado gélt tettem bele, de nem igazán használt, megmaradt a hangja. Az előző tulaj elhanyagolta , fekete olajat engedtem le belőle.
A kopáson pedig nem segít már semmi, csak az alkatrész csere.
Látod-látod ha dízelt vettél volna, akkor  nem hallanád ,
nem zavarna. eplus2

Hat ez nem tul biztato  Grin
Koszonom a valaszt!
Naplózva
LZEE
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #12817 Dátum: 2017.09.05 kedd, 20:41:47 »

5w30, és ha fogy(nem kell meglepődni) tölts utána.

Koszonom a valaszt!
Naplózva
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #12818 Dátum: 2017.09.05 kedd, 20:50:48 »

tévedsz. a dízel autó sokkal szűkebb tartományban változtatja az "étvágyát" bármilyen vélt vagy valós ok miatt.


Attól függ, hogy a diesel hogyan kormol  eplus2 Ha elakar tűnni nagy az étvágya /füstfelhő/, ha látszani akar, akkor csak kerepel  eplus2

Naplózva

mondejó 2.5 V6
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12819 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:00:25 »

Attól függ, hogy a diesel hogyan kormol  eplus2 Ha elakar tűnni nagy az étvágya /füstfelhő/, ha látszani akar, akkor csak kerepel  eplus2


dédelgesd magadban nyugodtan ezt a képet, van itthon olyan dízelem ami 1,7x erősebb mint a véhatosod, nyomatékkülönbségről kár beszélni, mert sírvafakadsz a végén. ha nagyon bántva van akkor 8fölé megy a fogyasztása. normálban meg 7 alatt. hogy bármennyire is tudd tartani vele a lépést a tied megenne közben 15öt
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12820 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:03:28 »

dédelgesd magadban nyugodtan ezt a képet, van itthon olyan dízelem ami 1,7x erősebb mint a véhatosod, nyomatékkülönbségről kár beszélni, mert sírvafakadsz a végén. ha nagyon bántva van akkor 8fölé megy a fogyasztása. normálban meg 7 alatt. hogy bármennyire is tudd tartani vele a lépést a tied megenne közben 15öt

Múltkor, bántva még 12+ -t evett...  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Gegsite
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76



WWW E-mail
« Új hozzászólás #12821 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:10:39 »

dédelgesd magadban nyugodtan ezt a képet, van itthon olyan dízelem ami 1,7x erősebb mint a véhatosod, nyomatékkülönbségről kár beszélni, mert sírvafakadsz a végén. ha nagyon bántva van akkor 8fölé megy a fogyasztása. normálban meg 7 alatt. hogy bármennyire is tudd tartani vele a lépést a tied megenne közben 15öt

Van a v6-osban turbo ? Ja hogy nincs? köszi. Pá!
Naplózva

Geri, EX: 2006 Mk3 2,5i , Most: 2007 Mk4 2,5T
Vodafone 247 65 84
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12822 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:12:04 »

Múltkor, bántva még 12+ -t evett...  eplus2
ha nagyon nagyon bántva van. akkor viszont nagyon lemarad a v6tal nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12823 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:12:30 »

Van a v6-osban turbo ? Ja hogy nincs? köszi. Pá!
egy csomo minden más sincs. nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12824 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:15:57 »

Van a v6-osban turbo ? Ja hogy nincs? köszi. Pá!
nincs, nem is megy valami nagyot nyes
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #12825 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:20:22 »

dédelgesd magadban nyugodtan ezt a képet, van itthon olyan dízelem ami 1,7x erősebb mint a véhatosod, nyomatékkülönbségről kár beszélni, mert sírvafakadsz a végén. ha nagyon bántva van akkor 8fölé megy a fogyasztása. normálban meg 7 alatt. hogy bármennyire is tudd tartani vele a lépést a tied megenne közben 15öt

Hidegen hagy a diesel, mert volt nekem Mk3-as TDCI-soha többé még egy. wave

Inkább visszatértem a szívó benzineshez. Hogy a fogyasztása 15 Liter? Azé csökkentsük a számokat wave

Ja és tudatában voltam a fogyinak, mert hát a buksza  wave bírja, és nem füstöl mint a gyár kémény. eplus2  
Naplózva

mondejó 2.5 V6
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #12826 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:22:15 »

nincs, nem is megy valami nagyot nyes

Háát végre megnézném a tiedet az enyimmel  eplus2
Naplózva

mondejó 2.5 V6
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #12827 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:22:59 »

egy csomo minden más sincs. nyes

Gázálarc a füst miatt  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

mondejó 2.5 V6
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #12828 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:24:55 »

Hidegen hagy a diesel, mert volt nekem Mk3-as TDCI-soha többé még egy. wave

Inkább visszatértem a szívó benzineshez. Hogy a fogyasztása 15 Liter? Azé csökkentsük a számokat wave

Ja és tudatában voltam a fogyinak, mert hát a buksza  wave bírja, és nem füstöl mint a gyár kémény. eplus2  
https://www.youtube.com/watch?v=KtpGohLdceg én ilyenről beszélek nem mk3tdci-ről Wink és ebből se jön ilyen teljesítménynél egy deka füst sem Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
brughom
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 483



E-mail
« Új hozzászólás #12829 Dátum: 2017.09.05 kedd, 21:29:45 »

https://www.youtube.com/watch?v=KtpGohLdceg én ilyenről beszélek nem mk3tdci-ről Wink és ebből se jön ilyen teljesítménynél egy deka füst sem Wink

Hát én órát látok csak, és nem az autót. Értem én a  BMW csak azé nem füstöl, mert kitudja hányszor van vissza vezetve a kipufogó gáz az égéstermékbe, hogy ne legyen oly csúf hátul.
Naplózva

mondejó 2.5 V6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12830 Dátum: 2017.09.06 szerda, 07:30:28 »

Háát végre megnézném a tiedet az enyimmel  eplus2
brrrr... hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #12831 Dátum: 2017.09.06 szerda, 07:31:28 »

Gázálarc a füst miatt  eplus2 eplus2 eplus2
például.meg tulajdonképpen nyomaték,nyugalmas évek,meg minden. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12832 Dátum: 2017.09.06 szerda, 09:11:36 »

Hello Mesterek!
Kinéz nekem egy hf tömítés csere...
Hengerfej csavarrok cserélendők?
Mekkora nyomatékkal kell meghúzni őket?
Sziasztok!
A múlkori kérdéseimre nem kaptam válaszokat... ezek szerint senki sem tudja?
A csavarokat már megrendeltem, de a meghúzási nyomaték + szögek érdekelnének.
Vagy tud valaki leírást róla?
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12833 Dátum: 2017.09.06 szerda, 10:09:19 »

Sziasztok!
A múlkori kérdéseimre nem kaptam válaszokat... ezek szerint senki sem tudja?
A csavarokat már megrendeltem, de a meghúzási nyomaték + szögek érdekelnének.
Vagy tud valaki leírást róla?



Milyen csavart rendeltél?
Nekem a Götze csavarokhoz volt leírás.

Leírást privátban küldöm.


« Utoljára szerkesztve: 2017.09.06 szerda, 11:03:44 írta Freestyle » Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12834 Dátum: 2017.09.06 szerda, 10:50:53 »



Milyen csavart rendeltél?
Nekem a Götze csavarokhoz volt leírás.

Én ez alapján csináltam a motorgenerálomat.



Nem szabad ilyet linkelni, dádá lesz. Inkább írd le.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.06 szerda, 11:15:02 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12835 Dátum: 2017.09.06 szerda, 10:54:27 »

Nem szabad ilyet linkelni, dádá lesz. Inkább írd le.


Főleg, hogy malware-s oldal.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12836 Dátum: 2017.09.06 szerda, 11:02:49 »

Nem szabad ilyet linkelni, dádá lesz. Inkább írd le.

Szerkesztve, törölve.  wave
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12837 Dátum: 2017.09.06 szerda, 11:36:15 »

Szerkesztve, törölve.  wave

Akkor nem lesz leírásom?  rinya
Reinz csavarokat rendelten...
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12838 Dátum: 2017.09.06 szerda, 11:50:56 »

Akkor nem lesz leírásom?  rinya
Reinz csavarokat rendelten...

Le tudom neked írni de csak 15 óra után
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12839 Dátum: 2017.09.06 szerda, 11:55:39 »

Le tudom neked írni de csak 15 óra után

OK. Addig is kösz!
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12840 Dátum: 2017.09.06 szerda, 12:15:47 »

Hello Mesterek!
Kinéz nekem egy hf tömítés csere...
Milyen alkatreszek kellenek az alábbiakon kívül: hf tömítés, kipufogó leömlő töm., szelepfedél töm.
Hengerfej csavarrok cserélendők?
Mekkora nyomatékkal kell meghúzni őket?


Meg van, ismert az oka is a tömítés cserének vagy csak úgy csere?  Shocked
Mert csak úgy nem szokott elromlani a hengerfej tömítés.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Freestyle
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58



E-mail
« Új hozzászólás #12841 Dátum: 2017.09.06 szerda, 12:17:26 »

Akkor nem lesz leírásom?  rinya
Reinz csavarokat rendelten...

Privátban küldtem
Naplózva

2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál Cheesy
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12842 Dátum: 2017.09.06 szerda, 12:57:33 »


Meg van, ismert az oka is a tömítés cserének vagy csak úgy csere?  Shocked
Mert csak úgy nem szokott elromlani a hengerfej tömítés.

Bízunk benne, hogy nem melegedett túl és a hengerfej nem lett csavartkifli.  vigyor3
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #12843 Dátum: 2017.09.06 szerda, 13:00:58 »

Bízunk benne, hogy nem melegedett túl és a hengerfej nem lett csavartkifli.  vigyor3

Na most ha túlmelegedett, akkor nem a hengerfej miatt aggódnék. Hiszen az könnyen javítható.
A megsütéskor ezeknél a motoroknál károsodhatnak a dugattyúgyűrűk....a továbbiakat ugye nem kell leírnom.

Valamint ha van egy hengerfej felújítás, akkor a "friss erő" bizony azonnal követelhet egy gyűrűzést is. Vagyis lehet megint szétszedni.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #12844 Dátum: 2017.09.06 szerda, 14:54:24 »

OK. Addig is kösz!

Akkor megvan?
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12845 Dátum: 2017.09.06 szerda, 15:29:03 »

Akkor megvan?

Megvan. Köszönöm!
Freestyle kolléga elküldte a linket.
Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Robin
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 129


E-mail
« Új hozzászólás #12846 Dátum: 2017.09.06 szerda, 15:37:19 »

Na most ha túlmelegedett, akkor nem a hengerfej miatt aggódnék. Hiszen az könnyen javítható.
A megsütéskor ezeknél a motoroknál károsodhatnak a dugattyúgyűrűk....a továbbiakat ugye nem kell leírnom.

Valamint ha van egy hengerfej felújítás, akkor a "friss erő" bizony azonnal követelhet egy gyűrűzést is. Vagyis lehet megint szétszedni.

Igen, túlmelegedett. Autópályás menet alatt eldurrant az egyik gumitömlő...
Bízom benne hogy nem lett csavartkifli, sztem a gyűrűk rendben vannak, az olaj nem fogy, erő van, csak buborékozik, ill. habos a tartályban a hűtőfolyadék.
Az motorolaj sem vizes, egészséges színe van, és a betöltő sapka alatt sem trutyis.
Amúgy lassú tűzön sütögetném azt, aki ezt a hőmérést kitalálta az autóban, mire pirosba ment a mutató már nem volt benne víz...
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.06 szerda, 15:40:21 írta Robin » Naplózva

2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Heineken76
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


« Új hozzászólás #12847 Dátum: 2017.09.06 szerda, 15:49:49 »

Sziasztok

Az lenne a kérdésem hogy ha 8-10 órát nem megy a kocsi utána indítom ingadozik az alapjárat.10 másodpercet.Aztán megszünik.Ha tele a tank nem jelemző ez a hiba. negyed tanknál már folyamatosan jelentkezik és egyre nehezebben indul.Ezt a leírást találtam.Nagyon jó.Ez alapján van egy nyomástartó szelep az üzemanyag szivattyúnál.Hogy ne keljen üa szivattyút venni.A kérésem az lenne hogy nem csinált valaki olyat hogy az előremenő csőbe egy nyomástartó szelepet berakott?
"Az MK3-as Mondeo (benzines) úgy nevezett MRFS rendszerű, ami azt jelenti, hogy
nincs visszatérő üzemanyag ág a rendszerben. Lényegében csak egy fő üa.
vezeték megy előre a motortérbe. Amit a pumpa a szállít az részben előre megy az
injektorokhoz (rail) részben a szűrőtől visszatér a tankba. A rövidített visszatérő
szakasz végén ül a nyomásszabályzó szelep -benne az üa ellátó rendszerben- ,
ami beállítja a nyomást a tank és az injektorok közti szakaszon. Ha a motor
keveset fogyaszt (pl alapjárat) rengeteg folyik át a nyomásszabályzón vissza a
tankba, ha a motor igénye nagy, akkor kevesebb.
Van ennek a rendszernek előnye és hátránya is. Az előnyét szerintem a Ford
bezsebelte.
A hátránya maradt nekünk.
Van a nyomás alatt álló benzinnek ugyanis egy rossz tulajdonsága: Hajlamos a
"keszonbetegségre". Ha egy 3.8 baros rendszerben a gyújtást, ergó a szivattyút
leállítod akkor annak csökkenni kezd a nyomása a belső komponensek kismértékű
szivárgása miatt (pl pumpa visszacsapó szelep, nyomásszabályzó). A szivárgás
nem gond bizonyos mértékig, pláne, hogy ebben a rendszerben, ezen komponensek
szivárgása a tankon belül marad.
A nyomás esése viszont nem haladhat meg egy bizonyos értéket (legyen mondjuk
10 perc múlva is 3 bar fölött) mert a benzinben "forrni kezd" és a benne lévő gázok
buborékot kezdenek formálni. Pont, ahogy a vérünkben az oldott nitrogén, amikor
búvárkodás után hirtelen jövünk fel és keszonbetegek leszünk.
A forrás létrejötte függ a nyomástól és a hőmérséklettől. Ha magas hőmérsékleten
(ne feledjük a railben lévő benzin egy meleg napon, bemelegedett motornál
igencsak forró tud lenni) leesik a nyomás, akkor a benzin forrni kezd és megindul a
buborékképződés. Ha az injektorok előtt nem benzin, hanem gáz van, akkor az
autó nem indul el elsőre.
Ilyenkor a gáznak kell először átpréselődnie az injektoron és csak utána ér oda a
bezin, amitől beindul az autó.
Hogy ezt a jelenséget elkerüljük, annyit kell biztosítani, hogy a benzin relatíve nagy
nyomása legalább addig megmaradjon, amíg a hőmérséklete jelentősen
visszacsökken a benzinnek. Amikor ugyanis már nem túl magas a benzin
hőmérséklete, alacsony nyomáson se kezd el forrni.
Lefordítva ezt hibaokokra, a nehezen indulás egyik oka lehet, hogy a benzin
nyomást a rendszer nem képes megfelelő szinten tartani a motor leállítása után.
Ennek pedig a gyökér-oka rendszerint a nyomásszabályzó szelep tökéletlen
visszazárása (fém zárófelületek a szelep ülékben nem záródnak össze). Ritkább
esetekben a szivattyú visszacsapó szelepének a tökéletlen zárása. Ezeket pedig
többnyire valami apró szennyeződés bekerülése okozza."
Naplózva
lacee832
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #12848 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 09:55:35 »

sziasztok 1.8. (125LE) benzines mondeót nézek. vezetett szervízkönyves magyar származású ~230E km futással. Mennyire lehet lukara futni egy ilyen mondeóval? Milyen várható kiadások nagyszervízek várhatóak ennyi futás után. (kettőstömegű pl) olvastam a szívósor részeinek kopását, letörését ez kb mennyire valószínű és mennyi használat után fordul elő?

előre is köszönöm a válaszokat!
Naplózva
zsolt0715
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 47


E-mail
« Új hozzászólás #12849 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 10:10:11 »

sziasztok 1.8. (125LE) benzines mondeót nézek. vezetett szervízkönyves magyar származású ~230E km futással. Mennyire lehet lukara futni egy ilyen mondeóval? Milyen várható kiadások nagyszervízek várhatóak ennyi futás után. (kettőstömegű pl) olvastam a szívósor részeinek kopását, letörését ez kb mennyire valószínű és mennyi használat után fordul elő?

előre is köszönöm a válaszokat!

Szia,

Üdv itt.

A szívósort ki kell "belezni". A többiek már itt többször leírták. Semmi nem változik.
Olajfogyasztás lehet probléma, erre nagyon figyelj.
A kettős tömegű állapota az addigi használattól függ...azért ne csússzon a kuplung.Smiley
Ajtók legalja rozsdásodhat. 
Apró technikai problémák - ajtózár, ülésfűtés, alapjárat ugrálás, gyújtás (kábelek, trafó) ilyesmi. Egyébként ezektől eltekintve alapjában véve jó konstrukció.
Ha kérdésed van akkor itt mindig mindenki segítőkész, ezt a helyet csak ajánlani tudom.

Üdv,

FZS
Naplózva

2002 MKIII 2.0 16V TREND
Oldalak: 1 ... 250 251 252 253 254 255 256 [257] 258 259 260 261 262 263 264 ... 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.044 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.