Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:54:00
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Benzinmotorok (1.8, 2.0)
Oldalak:
1
...
267
268
269
270
271
272
273
[
274
]
275
276
277
278
279
280
281
...
284
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0) (Megtekintve 4653143 alkalommal)
0 Felhasználó és 70 vendég van a témában
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13650 Dátum:
2019.06.08 szombat, 15:59:55 »
Idézetet írta: Floridian13 - 2019.06.04 kedd, 17:52:51
Sziasztok,Udvozlok mindenkit! Volna egy kis hibajelensegem.Auto 2l 16 szelep,benzin gaz.2001 es,bar 2003 ban kerult forgalomba,eloszor.272 ezer km.Hideg inditaskor,elsore lefullad,aztan mintha nyomkodnam a gazpedalt,addig,amig be nem all.Most jo idoben,eleg gyorsan,hidegben,telen,nehezebben.Ha rogton indulok,neek,akkor rangat kis gazon,emelt fordulaton megy siman.Melegen,semmi baj.Lampa eg,tul dus,vagy tul szegeny keverek. Valszeg ezert is adtak el.Elotte,minden szenzor cserelve lett,gyertyak,kabelek,trafo is.Nem ford szervizben voltam,hanem sima atlagos masinaval neztuk meg.Tanacs,tipp? Kispesten Mondeo szerviz? Vagy mas valaki? Ajnalottak meg,valami Bandit,70 es korzetszammal,ez is kispest,allitolag taxisok is odajarnak....,Lehet a 2 ua? Elore is koszonom a valaszt!
Vagy valaszokat!
Lambdaszonda.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13651 Dátum:
2019.06.08 szombat, 16:03:12 »
Idézetet írta: bviktr - 2019.06.08 szombat, 15:59:55
Lambdaszonda.
Te látnok vagy?
Hidegen még nincs is zárt körű szabályozás, alapjáratra nincs hatással.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13652 Dátum:
2019.06.08 szombat, 16:06:22 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 16:03:12
Te látnok vagy?
Hidegen még nincs is zárt körű szabályozás, alapjáratra nincs hatással.
Tapasztalat.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13653 Dátum:
2019.06.08 szombat, 16:14:25 »
Idézetet írta: bviktr - 2019.06.08 szombat, 16:06:22
Tapasztalat.
Aha.
Sok azonos tünet esetén számos más probléma is lehet. (Ahogy korábban írtam, hidegen még OL van, nincs lambda szabályozás, tehát attól nem lehet. Ráadásul akkor a gáz vezérlő is rossz jelet kapna, tehát melegen is rossz lenne.)
Egy leírásból, körülményből én nem mernék így kijelenteni semmit.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
bviktr
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 170
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13654 Dátum:
2019.06.08 szombat, 16:40:09 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 16:14:25
Aha.
Sok azonos tünet esetén számos más probléma is lehet. (Ahogy korábban írtam, hidegen még OL van, nincs lambda szabályozás, tehát attól nem lehet. Ráadásul akkor a gáz vezérlő is rossz jelet kapna, tehát melegen is rossz lenne.)
Egy leírásból, körülményből én nem mernék így kijelenteni semmit.
Jó. Ha te mondod akkor nem az.
Nekem az volt anno, ha van OL, ha nincs.
Naplózva
ex.:Mondeo 2.0 4a. '93
Mondeo 2.0 TDCI '12 - UFBA - PowerShift
140Le
163Le (by me)
Van: USB_ELM_FTDI (sw), BT_ELM (sw), VCM2 (HQ)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13655 Dátum:
2019.06.08 szombat, 17:32:45 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 16:14:25
Aha.
Sok azonos tünet esetén számos más probléma is lehet. (Ahogy korábban írtam, hidegen még OL van, nincs lambda szabályozás, tehát attól nem lehet. Ráadásul akkor a gáz vezérlő is rossz jelet kapna, tehát melegen is rossz lenne.)
Egy leírásból, körülményből én nem mernék így kijelenteni semmit.
Ford nem használja a LTFT-et az OL "táblázataiban"?
Úgy hallottam hogy ez gyártónként változik, hogy figyelembe veszi-e vagy sem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13656 Dátum:
2019.06.08 szombat, 18:39:00 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.06.08 szombat, 17:32:45
Ford nem használja a LTFT-et az OL "táblázataiban"?
Úgy hallottam hogy ez gyártónként változik, hogy figyelembe veszi-e vagy sem.
Nem tudom, szerintem erre vonatkozó hiteles, mérnöki infó nincs ill. nem tudható.
Ha azt használná, akkor a hidegindítás és a bemeledési szakasz bajos lenne, mert elszegényedne a keverék, amikor pont dúsabb kell.
Szerintem.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 18:40:58 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13657 Dátum:
2019.06.08 szombat, 19:22:30 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 16:14:25
Aha.
Sok azonos tünet esetén számos más probléma is lehet. (Ahogy korábban írtam, hidegen még OL van, nincs lambda szabályozás, tehát attól nem lehet. Ráadásul akkor a gáz vezérlő is rossz jelet kapna, tehát melegen is rossz lenne.)
Egy leírásból, körülményből én nem mernék így kijelenteni semmit.
Mijazaz OL?
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Robin
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13658 Dátum:
2019.06.08 szombat, 20:07:14 »
Idézetet írta: Floridian13 - 2019.06.08 szombat, 08:41:14
Ma reggel,(12 fok) direktben,gazzal inditottam! Jobb volt,sokkal,nem rangatott ! Erdekes....Par km.utan,fel ora allas,benzinnel indult,rangatgatott....
Rovid ideig,mivel mar kicsit meleg volt a motor. Nos?
Ezért mondom, hogy adaptációs probléma. Eltanulta...
A katalizátor sztem ennek a következménye, rossz a keverékképzés.
Naplózva
2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13659 Dátum:
2019.06.08 szombat, 20:24:20 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 18:39:00
Nem tudom, szerintem erre vonatkozó hiteles, mérnöki infó nincs ill. nem tudható.
Ha azt használná, akkor a hidegindítás és a bemeledési szakasz bajos lenne, mert elszegényedne a keverék, amikor pont dúsabb kell.
Szerintem.
Én arra gondolok, hogy megvan az alap túldúsított táblázat ilyenkor, és ezen valamilyen szinten rákorrigál LTFT alapján.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13660 Dátum:
2019.06.08 szombat, 21:09:40 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.06.08 szombat, 20:24:20
Én arra gondolok, hogy megvan az alap túldúsított táblázat ilyenkor, és ezen valamilyen szinten rákorrigál LTFT alapján.
A hidegindítás, bemelegedés egy relatív rövid és egyszerű rész. Pillanatnyi szenzor állások alapján.
Nem hiszem, hogy belekeverne bármit is a szoftver.
Ráadásul, akkor egy akku csere ill. egy PCM alaphelyzet állítás után ugye nincs sem STFT, sem LTFT.
De nem is kell az indításhoz, bemelegedéshez.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13661 Dátum:
2019.06.08 szombat, 21:14:09 »
Idézetet írta: Robin - 2019.06.08 szombat, 20:07:14
Ezért mondom, hogy adaptációs probléma. Eltanulta...
A katalizátor sztem ennek a következménye, rossz a keverékképzés.
Mi tanult el mit?
Sokszor eldugulnak, legyantásodnak...."elromlanak" a benzin befecskendezők a gázüzem miatt. Mivel akkor nem dolgoznak, nem áramlik át rajtuk a benzin.
Ezért írom sokadszorra, hogy csak tökéletes benzin üzemű motort szabad/lehet gázzal használni -is- használni.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 21:16:00 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Robin
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13662 Dátum:
2019.06.08 szombat, 21:39:22 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 21:14:09
Mi tanult el mit?
Sokszor eldugulnak, legyantásodnak...."elromlanak" a benzin befecskendezők a gázüzem miatt. Mivel akkor nem dolgoznak, nem áramlik át rajtuk a benzin.
Ezért írom sokadszorra, hogy csak tökéletes benzin üzemű motort szabad/lehet gázzal használni -is- használni.
Mint te is tudod az autó saját vezérlője tud bizonyos keretek között alkalmazkodni "tanulni" a megváltozott körülményekhez (bizonyíték erre az akkucsere utáni tanulási folyamat is).
Ugyanígy alkalmazkodik a rosszul programozott gázbeállításokhoz is, próbálja a "legtöbbet kihozni belőle", és mivel induláskor benzinnel kell mennie, nem tud azonnal "ráállni" (befecskendezési idő) ezért dadog. Próbálja csak ki Floridian13: kapcsolja ki a gázrendszer, menjen vele párszáz kilométert benzinnel, és láss csodát jó lesz a benzinüzemmód.
Ettől függetlenül igazad van, hogy csak tökéletes benzinüzemű motort szabad gázzal használni, mert a gázüzemnél az apró hibák is, amik benzinnél észre sem vehetők itt előjönnek.
(tökéletes gyújtás kell, szelephézagok, befecskendezők, mittomén.)
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.08 szombat, 21:51:19 írta Robin
»
Naplózva
2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13663 Dátum:
2019.06.08 szombat, 21:57:52 »
Idézetet írta: Robin - 2019.06.08 szombat, 21:39:22
Mint te is tudod az autó saját vezérlője tud bizonyos keretek között alkalmazkodni "tanulni" a megváltozott körülményekhez (bizonyíték erre az akkucsere utáni tanulási folyamat is).
Ugyanígy alkalmazkodik a rosszul programozott gázbeállításokhoz is, próbálja a "legtöbbet kihozni belőle", és mivel induláskor benzinnel kell mennie, nem tud azonnal "ráállni" (befecskendezési idő) ezért dadog. Próbálja csak ki Floridian13: kapcsolja ki a gázrendszer, menjen vele párszáz kilométert benzinnel, és láss csodát jó lesz a benzinüzemmód.
Ettől függetlenül igazad van, hogy csak tökéletes benzinüzemű motort szabad gázzal használni, mert a gázüzemnél az apró hibák is, amik benzinnél észre sem vehetők itt előjönnek.
(tökéletes gyújtás kell, szelephézagok mittomén.)
Nyugi, nem volt komoly a kérdés.....csak kíváncsi voltam a teoriádra.
Nos, akkor csírájában fojtsuk ezt el.
Az autó motorvezérlője -ami az eredeti, benzin üzemre van tervezve- az ég világon semmit nem adaptál (tanul el) a gázrendszer vezérlőjétől, gázüzemből. Ha ez így lenne elég baj lenne.
Ahogy írtam már, hidegindítás és bemelegedési szakasz....szenzor állások alapján. Környezeti levegő hőmérséklet, beszívott levegő, motor hűtőfolyadék hőmérséklet, motor terhelés (villamos terhelés, segédberendezések hajtása).
Semmi adaptív memória, de oda nem is indítási paramétereket tárol....ha tárol. Akkor tárol, ha változnak az alkatrészek jellemzői. Mind elektromos, mind mechanikus.
Szóval ezt engedjük szépen el....
Ha szerencséje van és tartós benzin üzemtől helyreáll a motorüzem benzinnel (hidegindítás), akkor az azért van/lesz, mert kitisztulnak a benzinbefecskendezők.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13664 Dátum:
2019.06.08 szombat, 23:14:53 »
Sziasztok.ma letekertem a kocsival laza 600km-t és volt időm figyelgetni az auto vizhőfokat miután az alábbi cuxcok ki lettek cserélve:
-hengerfejtömítés/sikolas
-vizpumpa
-3.termosztat (gyári)
-kiegyenlítő tartály
-kiegyenlítő tartály sapka
-előtét ellenállás
Ami még "gyári"
-hűtő
-vízhőfok jeladó
Levideoztam hogyan viselkedett az auto kb 200km autopalyan egyenletes sebesseggel es gazzal tok jol mukodik 96 körül nyit a termo, es szépen visszamegy 87re majd vissza 96ig szépen.viszont amint lassitok vagy autouton megyek 90-100al ez a szép ütem nincs meg mint a pályán, valahogy elfelejt kinyitni, és megse áll 103 fokig amíg bekapcsol a venti menet közben is.a hengerfejezes után kb 1000km-t mentem vele meg mostbezt a 600at de azota többször lement a kiegyenlito szintje a minimumra a maximumrol,gondolom elparolog mert 100 felett van szinte mindig a viz, palyan ritkán megyek.nincs sehol vizfolyas,gatrepedes nem volt a fejen. na mármost szerintem ez igy nagyon nem jó eleg sok penzemben van es még valami mindig nem ok.linkelem a ket videót, valaki help mert kajak felgyujtom már ezt a kocsit.
https://drive.google.com/file/d/1--B-k0U0JizAtOjHhi2QKndDQaGx9dgi/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1X07VALgIxn0tkL4GDSwMI5RvFi_S48nq/view?usp=drivesdk
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13665 Dátum:
2019.06.08 szombat, 23:21:38 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.08 szombat, 23:14:53
Sziasztok.ma letekertem a kocsival laza 600km-t és volt időm figyelgetni az auto vizhőfokat miután az alábbi cuxcok ki lettek cserélve:
-hengerfejtömítés/sikolas
-vizpumpa
-3.termosztat (gyári)
-kiegyenlítő tartály
-kiegyenlítő tartály sapka
-előtét ellenállás
Ami még "gyári"
-hűtő
-vízhőfok jeladó
Levideoztam hogyan viselkedett az auto kb 200km autopalyan egyenletes sebesseggel es gazzal tok jol mukodik 96 körül nyit a termo, es szépen visszamegy 87re majd vissza 96ig szépen.viszont amint lassitok vagy autouton megyek 90-100al ez a szép ütem nincs meg mint a pályán, valahogy elfelejt kinyitni, és megse áll 103 fokig amíg bekapcsol a venti menet közben is.a hengerfejezes után kb 1000km-t mentem vele meg mostbezt a 600at de azota többször lement a kiegyenlito szintje a minimumra a maximumrol,gondolom elparolog mert 100 felett van szinte mindig a viz, palyan ritkán megyek.nincs sehol vizfolyas,gatrepedes nem volt a fejen. na mármost szerintem ez igy nagyon nem jó eleg sok penzemben van es még valami mindig nem ok.linkelem a ket videót, valaki help mert kajak felgyujtom már ezt a kocsit.
https://drive.google.com/file/d/1--B-k0U0JizAtOjHhi2QKndDQaGx9dgi/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/1X07VALgIxn0tkL4GDSwMI5RvFi_S48nq/view?usp=drivesdk
Nyilván nem jó, nem mehet le a szint.
Nekem atomstabil MAX-on áll, évek óta.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13666 Dátum:
2019.06.08 szombat, 23:27:48 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 23:21:38
Nyilván nem jó, nem mehet le a szint.
Nekem atomstabil MAX-on áll, évek óta.
Tudom azért is kértem segítséget..
Amúgy volt olyan hogy maxra feltoltottem, mentem vele zirka 150km-t raneztem es a max felett volt vagy 3 centivel, majd vissza 150km akkor meg minimumon.. Ez mi a tokom
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13667 Dátum:
2019.06.08 szombat, 23:30:53 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.08 szombat, 23:27:48
Tudom azért is kértem segítséget..
Amúgy volt olyan hogy maxra feltoltottem, mentem vele zirka 150km-t raneztem es a max felett volt vagy 3 centivel, majd vissza 150km akkor meg minimumon.. Ez mi a tokom
Minden hűtőfolyadék cső átjárható, nincs dugulás?
Ha lassabban még, kevesebb a beáramló levegő és jobban melegszik. A motor is, kívül.
98 vagy 103 még nem a világ vége.
A folyadék fogyás, na az probléma. Nem szivárog sehol? Biztos?
Annyira sem, hogy esetleg elpárolog?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13668 Dátum:
2019.06.08 szombat, 23:38:51 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 23:30:53
Minden hűtőfolyadék cső átjárható, nincs dugulás?
Ha lassabban még, kevesebb a beáramló levegő és jobban melegszik. A motor is, kívül.
98 vagy 103 még nem a világ vége.
A folyadék fogyás, na az probléma. Nem szivárog sehol? Biztos?
Annyira sem, hogy esetleg elpárolog?
Nem látni sehol hogy szivarogna,de hogy valahol elparologna azt nem tudom.esetleg a radiatornal? Ami nincs ugy szem előtt. Passz.de akkor se tartom normálisnak hogy 100nal megy a venti, nem csak most a 30 fokban, ugyan ez volt 0 foknal meg a minuszokban.
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13669 Dátum:
2019.06.08 szombat, 23:39:27 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.08 szombat, 23:38:51
Nyomáspróba.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13670 Dátum:
2019.06.08 szombat, 23:45:01 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 23:30:53
Minden hűtőfolyadék cső átjárható, nincs dugulás?
Ha lassabban még, kevesebb a beáramló levegő és jobban melegszik. A motor is, kívül.
98 vagy 103 még nem a világ vége.
A folyadék fogyás, na az probléma. Nem szivárog sehol? Biztos?
Annyira sem, hogy esetleg elpárolog?
Nem latni szivargast, ha meg elparolog azt nem latom, vagy nem lathato helyen van, esetleg a radiatornal? A menet kozben meno ventillatort akkor se tartom normalisnak mert ez van most a 30 fokban de a minuszokba is ez volt.meg ha megnezed a videon latszik hogy a palyan menet nyit a termo ugy ahogy kell, viszont ha 20-30km/h val kevesebbel megyek akkor már nem nyit.amugy mikor ilyen 103 104 a viz akkor a hűtő csöve jég hideg.
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13671 Dátum:
2019.06.08 szombat, 23:45:57 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.08 szombat, 23:45:01
Nem latni szivargast, ha meg elparolog azt nem latom, vagy nem lathato helyen van, esetleg a radiatornal? A menet kozben meno ventillatort akkor se tartom normalisnak mert ez van most a 30 fokban de a minuszokba is ez volt.meg ha megnezed a videon latszik hogy a palyan menet nyit a termo ugy ahogy kell, viszont ha 20-30km/h val kevesebbel megyek akkor már nem nyit.amugy mikor ilyen 103 104 a viz akkor a hűtő csöve jég hideg.
*alsó csöve
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13672 Dátum:
2019.06.08 szombat, 23:50:28 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.08 szombat, 23:45:01
Nem latni szivargast, ha meg elparolog azt nem latom, vagy nem lathato helyen van, esetleg a radiatornal? A menet kozben meno ventillatort akkor se tartom normalisnak mert ez van most a 30 fokban de a minuszokba is ez volt.meg ha megnezed a videon latszik hogy a palyan menet nyit a termo ugy ahogy kell, viszont ha 20-30km/h val kevesebbel megyek akkor már nem nyit.amugy mikor ilyen 103 104 a viz akkor a hűtő csöve jég hideg.
A termosztát nyitása nem sebességfüggő.
Fűtőpatronos termoszát van benne?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.09 vasárnap, 12:16:38 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13673 Dátum:
2019.06.08 szombat, 23:53:43 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 23:50:28
A termosztát nyitása nem sebességfüggő.
Fűtőpatronos termoszát van benne? Elvileg nem...
De igen az van benne.
1358178 ezt vettem bele legutobb(gyári) a gates es a mahle után.
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13674 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 00:02:57 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.08 szombat, 23:53:43
De igen az van benne.
1358178 ezt vettem bele legutobb(gyári) a gates es a mahle után.
Megy rá csatlakozó is?
Az alvázszámod küld el.
Ha ez így gyári, akkor nagyobb terhelésnél (3000 rpm+) előfűthet, gyorsíthatja a nyitást.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13675 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 00:08:27 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.09 vasárnap, 00:02:57
Megy rá csatlakozó is?
Az alvázszámod küld el.
Ha ez így gyári, akkor nagyobb terhelésnél (3000 rpm+) előfűthet, gyorsíthatja a nyitást.
Igen megy rá csati is, gyárilag
sci mondeo
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13676 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 00:11:44 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.09 vasárnap, 00:08:27
Igen megy rá csati is, gyárilag
sci mondeo
Tudom.
De voltak váltások, ezért tuti az alvázszám szerinti.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13677 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 00:16:36 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.09 vasárnap, 00:02:57
Megy rá csatlakozó is?
Az alvázszámod küld el.
Ha ez így gyári, akkor nagyobb terhelésnél (3000 rpm+) előfűthet, gyorsíthatja a nyitást.
Igen azt eszrevettem, hogy ha pl visszakapcsolok es nagyobb a fordulat akkor kinyit, vagy ha nyomok egy padlogazt akkor is.de ha 90el megyek nyugisan 5.be porog 2700et kb akkor baszik kinyitni, vagy varosban 50nel se.most vagy megyek 90el 3.ba meg 2.ba 50el hogy meglegyen a fordulat, vagy allandoan nezem a fokot es mondjuk ha 102,megelozve a ventit nyomok egy padlot hogy kinyisson a termo es hogy ne nezzenek majd telen hulyenek hogy megy a venti - 10be,es hogy ne egjen megint at a hengerfej tömítés.ejj ez igy nem élet :/
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13678 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 00:20:38 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.09 vasárnap, 00:16:36
Igen azt eszrevettem, hogy ha pl visszakapcsolok es nagyobb a fordulat akkor kinyit, vagy ha nyomok egy padlogazt akkor is.de ha 90el megyek nyugisan 5.be porog 2700et kb akkor baszik kinyitni, vagy varosban 50nel se.most vagy megyek 90el 3.ba meg 2.ba 50el hogy meglegyen a fordulat, vagy allandoan nezem a fokot es mondjuk ha 102,megelozve a ventit nyomok egy padlot hogy kinyisson a termo es hogy ne nezzenek majd telen hulyenek hogy megy a venti - 10be,es hogy ne egjen megint at a hengerfej tömítés.ejj ez igy nem élet :/
WF0WXXGBBW5G45242
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13679 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 00:24:11 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.09 vasárnap, 00:16:36
Igen azt eszrevettem, hogy ha pl visszakapcsolok es nagyobb a fordulat akkor kinyit, vagy ha nyomok egy padlogazt akkor is.de ha 90el megyek nyugisan 5.be porog 2700et kb akkor baszik kinyitni, vagy varosban 50nel se.most vagy megyek 90el 3.ba meg 2.ba 50el hogy meglegyen a fordulat, vagy allandoan nezem a fokot es mondjuk ha 102,megelozve a ventit nyomok egy padlot hogy kinyisson a termo es hogy ne nezzenek majd telen hulyenek hogy megy a venti - 10be,es hogy ne egjen megint at a hengerfej tömítés.ejj ez igy nem élet :/
Nem baxik kinyitni, hanem akkor a motorvezérlő nem hozza előrébb a nyitást. Vagyis akkor nyit, amikor a patron nyitja.
A fűtőpatronos termosztátos motoroknál, ha jól emlékszem 103°C vagy 106°C-nál indul a ventilátor alacsony fokozat és 109°C-nál a magas fokozat.
Ilyenkor nem siettetni a motorvezérlő, mert nincs "nagy" terhelés.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13680 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 00:37:49 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.09 vasárnap, 00:24:11
Nem baxik kinyitni, hanem akkor a motorvezérlő nem hozza előrébb a nyitást. Vagyis akkor nyit, amikor a patron nyitja.
A fűtőpatronos termosztátos motoroknál, ha jól emlékszem 103°C vagy 106°C-nál indul a ventilátor alacsony fokozat és 109°C-nál a magas fokozat.
Ilyenkor nem siettetni a motorvezérlő, mert nincs "nagy" terhelés.
103nal az alacsony 106nal a magas.tehat az hogy 98 fokos a termosztat az nem jelent semmit?hat mit ne mondjak hulye egy megoldás..
Mint írtam a hűtő meg a vizjelado még nem lett cserelve vagy atnezve.nem lehet hogy "csal" a jelado par fokot? Esetleg a hutoben szuk keresztmetszet mert mondjuk 13 eves es ki tudja az előző gazdaja sima vizet rakott bele vagy mittom en?
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13681 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 00:41:18 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.09 vasárnap, 00:37:49
103nal az alacsony 106nal a magas.tehat az hogy 98 fokos a termosztat az nem jelent semmit?hat mit ne mondjak hulye egy megoldás..
Mint írtam a hűtő meg a vizjelado még nem lett cserelve vagy atnezve.nem lehet hogy "csal" a jelado par fokot? Esetleg a hutoben szuk keresztmetszet mert mondjuk 13 eves es ki tudja az előző gazdaja sima vizet rakott bele vagy mittom en?
klímahűtő-vízhűtő között lesz tele retekkel
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13682 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 00:50:45 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.06.09 vasárnap, 00:41:18
klímahűtő-vízhűtő között lesz tele retekkel
Hali.es szerinted attól lenne ez az egész?
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
Floridian13
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13683 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 06:45:10 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.08 szombat, 21:57:52
Nyugi, nem volt komoly a kérdés.....csak kíváncsi voltam a teoriádra.
Nos, akkor csírájában fojtsuk ezt el.
Az autó motorvezérlője -ami az eredeti, benzin üzemre van tervezve- az ég világon semmit nem adaptál (tanul el) a gázrendszer vezérlőjétől, gázüzemből. Ha ez így lenne elég baj lenne.
Ahogy írtam már, hidegindítás és bemelegedési szakasz....szenzor állások alapján. Környezeti levegő hőmérséklet, beszívott levegő, motor hűtőfolyadék hőmérséklet, motor terhelés (villamos terhelés, segédberendezések hajtása).
Semmi adaptív memória, de oda nem is indítási paramétereket tárol....ha tárol. Akkor tárol, ha változnak az alkatrészek jellemzői. Mind elektromos, mind mechanikus.
Szóval ezt engedjük szépen el....
Ha szerencséje van és tartós benzin üzemtől helyreáll a motorüzem benzinnel (hidegindítás), akkor az azért van/lesz, mert kitisztulnak a benzinbefecskendezők.
Jo reggelt,mindenkinek koszonom szepen,a segiteni akarast! Par dolgot ugyan nem ertettem,de a tobbi atjott
(a roviditesek,amit nem) Mivel jelenleg is hollandban vagyok,szerdan munka utan indulok haza,nem igazan lesz problema,a par szaz km benzinnel! Gondolom nem kell vagyes kozlekedes,otopalya is megfelel.Ha nem,kerlek irjatok! A kinti levego,homerseklet,paratartalom,tenyleg szamit! Parszor konnyebben,simult ki,parszor nehezebben.Talan,nedvesebb levegoben,volt a konnyebb.(parasabbra gondolok)
Naplózva
Mondi 2.0 16V Holland gazos
145 paci
Freestyle
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13684 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 07:38:33 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.06.08 szombat, 20:24:20
Én arra gondolok, hogy megvan az alap túldúsított táblázat ilyenkor, és ezen valamilyen szinten rákorrigál LTFT alapján.
Jól gondolod. Igaz nem mondeónál, de 3 másik márkánál volt ilyen gond ismerősi körben, hogy a nem megfelelő gázrendszer miatt az LTFT érték 10% feletti volt, és benzines hidegindítási problémákat okozott. Adaptációs értékek nullázásával a benzinüzem visszaállt, de gázzal használva újra előjött. A gázrendszer hibajavítása után a benzines üzem is hibátlan lett a 0 közeli LTFT érték miatt...
Naplózva
2001.11 MK3 1.8B 125Le kombínó
254.000 km-nél sufni motorgenerál
Jelenleg 280500 , köszöni jól van
Robin
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 129
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13685 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 12:07:07 »
Idézetet írta: Freestyle - 2019.06.09 vasárnap, 07:38:33
Jól gondolod. Igaz nem mondeónál, de 3 másik márkánál volt ilyen gond ismerősi körben, hogy a nem megfelelő gázrendszer miatt az LTFT érték 10% feletti volt, és benzines hidegindítási problémákat okozott. Adaptációs értékek nullázásával a benzinüzem visszaállt, de gázzal használva újra előjött. A gázrendszer hibajavítása után a benzines üzem is hibátlan lett a 0 közeli LTFT érték miatt...
Hát ezt próbáltam én is a nem szakember szavaival, tudásával elmakogni...
Zárójelben, két különböző gázüzemű autóval megtett kb. 100e. km alatt nem "gyantásodtak" el a befecskendezőim...
Naplózva
2002.05.17 MK3 kombi Ghia 1.8 92kW LPG, 320e km
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13686 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 12:26:06 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.09 vasárnap, 00:37:49
103nal az alacsony 106nal a magas.tehat az hogy 98 fokos a termosztat az nem jelent semmit?hat mit ne mondjak hulye egy megoldás..
Mint írtam a hűtő meg a vizjelado még nem lett cserelve vagy atnezve.nem lehet hogy "csal" a jelado par fokot? Esetleg a hutoben szuk keresztmetszet mert mondjuk 13 eves es ki tudja az előző gazdaja sima vizet rakott bele vagy mittom en?
Nos,
A termosztát nyitási hőmérséklete és a 103 °C és a 106 °C a ventilátor fokozatok bekapcsolási hőmérsékletei. (A fűtőpatron nélküli termosztátnál 98°C -nál indul a ventilátor alacsony fokozata.)
Két különböző dolog. Nem hülye megoldás, minden autó ilyen. A ventilátor kapcsolási és a termosztát nyitási hőmérséklet sosem azonos.
Nekem 14 éves minden az autóban (kivéve a termosztát), a kor nem indokolja a hibát.
A hőfok jeladó nem a csalós fajta, hiszen akkor az kihatna a motorüzemre is.
Nézz be a hűtők közé, nincs-e elkoszolódva. Így kizárható lesz ez is.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.09 vasárnap, 13:28:54 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
B1987
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 138
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13687 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 16:31:55 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.09 vasárnap, 12:26:06
Nos,
A termosztát nyitási hőmérséklete és a 103 °C és a 106 °C a ventilátor fokozatok bekapcsolási hőmérsékletei. (A fűtőpatron nélküli termosztátnál 98°C -nál indul a ventilátor alacsony fokozata.)
Két különböző dolog. Nem hülye megoldás, minden autó ilyen. A ventilátor kapcsolási és a termosztát nyitási hőmérséklet sosem azonos.
Nekem 14 éves minden az autóban (kivéve a termosztát), a kor nem indokolja a hibát.
A hőfok jeladó nem a csalós fajta, hiszen akkor az kihatna a motorüzemre is.
Nézz be a hűtők közé, nincs-e elkoszolódva. Így kizárható lesz ez is.
Okes köszönöm a segítséget, megfogom nézni.amugy ami még érdekes hogy a 103as lassu venti indulas nem mindig van meg viszont ha 103on all a hőfok es nyomok egy gázt(álló helyben próbáltam) akkor bekapcsol a venti, 106on mindig megy azzal nincs gond.meg egy:ha klimazok akkor mindig maxon megy a venti, az ugy ok?
Naplózva
2006 Mondeo mk3 1.8 sci
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13688 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 17:11:03 »
Idézetet írta: B1987 - 2019.06.09 vasárnap, 16:31:55
Okes köszönöm a segítséget, megfogom nézni.amugy ami még érdekes hogy a 103as lassu venti indulas nem mindig van meg viszont ha 103on all a hőfok es nyomok egy gázt(álló helyben próbáltam) akkor bekapcsol a venti, 106on mindig megy azzal nincs gond.meg egy:ha klimazok akkor mindig maxon megy a venti, az ugy ok?
1 vagy 2 ventis a tied?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13689 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 17:32:07 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2019.06.09 vasárnap, 17:11:03
1 vagy 2 ventis a tied?
1 lesz az, 2 ventis pre FL V6 volt inkább....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
TuningWorld96
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 47
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13690 Dátum:
2019.06.09 vasárnap, 18:19:00 »
Sziasztok!
Egy olyan kérdéssel fordulnék hozzátok, hogy nem tudom, mi lehet ez a mellékes hang alapjáraton. Hidegen nem hallatszik, csak amikor 800 körül jár a motor. Illetve az autó bal széle felül jön, ahol van a légszűrő is.
https://drive.google.com/open?id=1-9xbA3z9NynAB5pfHlpcuzspN7fyRzyC
Továbbá még az is érdekelne, hogyha lehúzom a vákumcsövet a szívósorról, akkor miért lesz jobb az alapjáratom? Mert hideg/meleg indításnál kicsit ing, aztán beáll, utána pedig nincs baj vele.
Előre is köszönöm!
Naplózva
2011 Ford Mondeo MK4 Turnier 1.6 SCTI
Floridian13
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13691 Dátum:
2019.06.10 hétfő, 16:31:56 »
Idézetet írta: Floridian13 - 2019.06.09 vasárnap, 06:45:10
Jo reggelt,mindenkinek koszonom szepen,a segiteni akarast! Par dolgot ugyan nem ertettem,de a tobbi atjott
(a roviditesek,amit nem) Mivel jelenleg is hollandban vagyok,szerdan munka utan indulok haza,nem igazan lesz problema,a par szaz km benzinnel! Gondolom nem kell vagyes kozlekedes,otopalya is megfelel.Ha nem,kerlek irjatok! A kinti levego,homerseklet,paratartalom,tenyleg szamit! Parszor konnyebben,simult ki,parszor nehezebben.Talan,nedvesebb levegoben,volt a konnyebb.(parasabbra gondolok)
Van egy uj hirem .Ma de.autopalyan,munkaba menet,11 km-t mentem.Kb. Csak benzinnel.Barmelyik fokozatban,hirtelen gazadaskor,csillingelt! Rovid ideig,kis fordulaton.Hazafele ahogy szokott,semmi gond,nem csilingelt,igaz,gazon jottem.Ugy erzem,mintha nem akarna benzinnel jarkalni
Ez tiszta hulyeseg...Mert ez benzines kocsi,gazzal.Okvetlenul elviszem szervizbe,Kispestre.Megirom,mi volt.Hacsak nem,valakinek van jobb otlete!
Naplózva
Mondi 2.0 16V Holland gazos
145 paci
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13692 Dátum:
2019.06.10 hétfő, 17:02:55 »
Idézetet írta: Floridian13 - 2019.06.10 hétfő, 16:31:56
Van egy uj hirem .Ma de.autopalyan,munkaba menet,11 km-t mentem.Kb. Csak benzinnel.Barmelyik fokozatban,hirtelen gazadaskor,csillingelt! Rovid ideig,kis fordulaton.Hazafele ahogy szokott,semmi gond,nem csilingelt,igaz,gazon jottem.Ugy erzem,mintha nem akarna benzinnel jarkalni
Ez tiszta hulyeseg...Mert ez benzines kocsi,gazzal.Okvetlenul elviszem szervizbe,Kispestre.Megirom,mi volt.Hacsak nem,valakinek van jobb otlete!
Én ebben semmi újat nem látok, az előzményeid alapján.
Vidd szervízbe, ha az megnyugtat, de véleményem szerint ők is azzal fogják kezdeni, amit itt már javasoltak páran, de (nagyon)MegGyőző egészen biztosan, rendbe kell rakni a benzines részt, ha az jó, lehet bszózni a gázzal. Akku saru le pár percre, 5-10-20 perc kinek kedve/hite/tudása/diagnosztikai műszere szerint, majd ha ezután 50-100 km csak benzines üzem után jó minden, akkor be kell lőni a gázt hozzá. Na most ezt te magad simán meg tudod csinálni, és legalább ezután tudod, hogy gázos vagy benzines szerelőhöz menj.
Szerintem.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Floridian13
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13693 Dátum:
2019.06.10 hétfő, 19:48:59 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.06.10 hétfő, 17:02:55
Én ebben semmi újat nem látok, az előzményeid alapján.
Vidd szervízbe, ha az megnyugtat, de véleményem szerint ők is azzal fogják kezdeni, amit itt már javasoltak páran, de (nagyon)MegGyőző egészen biztosan, rendbe kell rakni a benzines részt, ha az jó, lehet bszózni a gázzal. Akku saru le pár percre, 5-10-20 perc kinek kedve/hite/tudása/diagnosztikai műszere szerint, majd ha ezután 50-100 km csak benzines üzem után jó minden, akkor be kell lőni a gázt hozzá. Na most ezt te magad simán meg tudod csinálni, és legalább ezután tudod, hogy gázos vagy benzines szerelőhöz menj.
Szerintem.
Persze,igazad van! MegGyozo is mondta,azt is ertettem,es koszonom is!Viszont a csillingeles,uj.Ez volt az uj hir.Lehet szelepek,talan.A benzin minoseg jo.Total kuton jott.(oszinte vagyok,megijedtem,hiszen 1500 km-t fogok lenyomni vele,legtobbet du.es ejjel.)Holnaputan indulok haza.
Naplózva
Mondi 2.0 16V Holland gazos
145 paci
Ferqo
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2813
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13694 Dátum:
2019.06.10 hétfő, 21:08:39 »
Idézetet írta: Floridian13 - 2019.06.10 hétfő, 19:48:59
A csilingelés, csörgés nem a szelepek hangja,és még csak nem is a dugattyú verődik a hengerfalnak, azért mert a hamarabb begyulladó keverék, "ráver" a dugattyú tetejére, hanem a lezajló folyamtok hangja, az én tudásom szerint..Nekem akkor csörgött be a 1,3cvh FIesta, amikor nagy volt az előgyújtás, oda kellet belőni az előgyújtást, hogy ne csörögjön, illetve a vákumos szabályzó éppen visszavegye az előgyújtást a csörgés megszólalásakor.
De ugye ez már régi móka, a mai autókon mindent a compjúter szabályoz.
Viszont ha jól gondolom a nagy előgyújtás a szegény keverékes üzemmód miatt van, valszeg szegénykeverékkel jársz, az meg nagyon nem tesz jót a motornak.
Ha van egy kis műszaki érzéked, vedd ki a gyertyát, a szegény keverékes üzem gyertyaképe jellegzetesen fehéres, a klasszik őzbarna helyett.
Naplózva
MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001 Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Floridian13
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13695 Dátum:
2019.06.10 hétfő, 21:20:45 »
Idézetet írta: Ferqo - 2019.06.10 hétfő, 21:08:39
A csilingelés, csörgés nem a szelepek hangja,és még csak nem is a dugattyú verődik a hengerfalnak, azért mert a hamarabb begyulladó keverék, "ráver" a dugattyú tetejére, hanem a lezajló folyamtok hangja, az én tudásom szerint..Nekem akkor csörgött be a 1,3cvh FIesta, amikor nagy volt az előgyújtás, oda kellet belőni az előgyújtást, hogy ne csörögjön, illetve a vákumos szabályzó éppen visszavegye az előgyújtást a csörgés megszólalásakor.
De ugye ez már régi móka, a mai autókon mindent a compjúter szabályoz.
Viszont ha jól gondolom a nagy előgyújtás a szegény keverékes üzemmód miatt van, valszeg szegénykeverékkel jársz, az meg nagyon nem tesz jót a motornak.
Ha van egy kis műszaki érzéked, vedd ki a gyertyát, a szegény keverékes üzem gyertyaképe jellegzetesen fehéres, a klasszik őzbarna helyett.
Nagyon szepen koszonom,a feltaro(szamomra) valaszodat!!!
Naplózva
Mondi 2.0 16V Holland gazos
145 paci
Floridian13
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13696 Dátum:
2019.06.14 péntek, 14:48:41 »
Megvolt a 100 benzinen
Reggel,jobb lett kicsit,de nem az volt a fogond
Naplózva
Mondi 2.0 16V Holland gazos
145 paci
Floridian13
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13697 Dátum:
2019.06.17 hétfő, 08:33:55 »
Sziasztok,Mondeo szerviz,nem vallalja,meg a diagnosztikat sem,mert gazos a kocsi
Mi a fax? Vanilyen torveny? LPG doki,meg nem ert a holland gazhoz....
Most mi van?! A masik mondeos,meg csak 2006 vagy utaniakkal foglalkozik,csak.Hoppa,hol is vagyunk? 2019-ben?Elsem hiszem,hogy ilyenek vannak! (gyertya volt kint,2 is,szep ozbarnak) Valami tanacs? Valaki aki elvallalna? Eladni nem akarom....
Koszi elore is!
Naplózva
Mondi 2.0 16V Holland gazos
145 paci
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13698 Dátum:
2019.06.17 hétfő, 08:41:42 »
Idézetet írta: Floridian13 - 2019.06.17 hétfő, 08:33:55
Sziasztok,Mondeo szerviz,nem vallalja,meg a diagnosztikat sem,mert gazos a kocsi
Mi a fax? Vanilyen torveny? LPG doki,meg nem ert a holland gazhoz....
Most mi van?! A masik mondeos,meg csak 2006 vagy utaniakkal foglalkozik,csak.Hoppa,hol is vagyunk? 2019-ben?Elsem hiszem,hogy ilyenek vannak! (gyertya volt kint,2 is,szep ozbarnak) Valami tanacs? Valaki aki elvallalna? Eladni nem akarom....
Koszi elore is!
Van ilyen.
LPG-s autó javítására más előírások vannak.
Nem minden szerviz végezheti. Sőt, sok mélygarázsba még beállni sem szabad vele.
2019-ben sem.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Floridian13
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 22
Válasz: Benzinmotorok (1.8, 2.0)
«
Új hozzászólás #13699 Dátum:
2019.06.18 kedd, 17:08:15 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.17 hétfő, 08:41:42
Van ilyen.
LPG-s autó javítására más előírások vannak.
Nem minden szerviz végezheti. Sőt, sok mélygarázsba még beállni sem szabad vele.
2019-ben sem.
Nem is vartam mast. Majd 2050-ben,talan mi is felerunk europahoz! A felfogas sem jobb.....
Naplózva
Mondi 2.0 16V Holland gazos
145 paci
Oldalak:
1
...
267
268
269
270
271
272
273
[
274
]
275
276
277
278
279
280
281
...
284
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ