Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 09:47:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 272 273 274 275 276 277 278 [279] 280 281 282 283 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4653042 alkalommal)
0 Felhasználó és 86 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13900 Dátum: 2020.03.28 szombat, 18:16:41 »

Köszönöm.  worship

Amennyiben mégis szivárog mostmár legalább tudni fogom, hogy csakis a sorrend lehetett a hibás. Majd sorra járom a szervizeket ahol körberöhögnek amikor a munka megrendelése előtt megkérdezem: Tudják-e a megfelelő sorrendet ÉS ezt tudják-e igazolni. Kicserélgetem még 4-5 alkalommal a tömítést és/vagy olajosan eladom, esetleg végre megjön az eszem és elviszem egy megbízható szakszervizbe (melyet ugye nem ismerek mivel nem volt még Ford-om). Azt viszont sejtem, hogy minimum 100-150 km távolságban lesz.

Szerinted a cinizmus megoldás valamire? 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolt5050
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


« Új hozzászólás #13901 Dátum: 2020.03.28 szombat, 18:47:38 »

Szerinted a cinizmus megoldás valamire? 

Kb. annyi a megoldásértéke mint félszavakat odavetni. Még abban az esetben is ha a félszavak mögött valós, sok éves tapasztalat áll, ha áll. Szakmai körökben nyilván hatásos, bennfentes (vélt vagy valós). Szakmán kívül alkalmazva inkább nem minősíteném.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 1,8 benzin/LPG
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13902 Dátum: 2020.03.28 szombat, 19:20:29 »

Kb. annyi a megoldásértéke mint félszavakat odavetni. Még abban az esetben is ha a félszavak mögött valós, sok éves tapasztalat áll, ha áll. Szakmai körökben nyilván hatásos, bennfentes (vélt vagy valós). Szakmán kívül alkalmazva inkább nem minősíteném.

Emlékezz, hogy te hogyan kezdtél be itt (segítséget várva, de előre kikötésekkel)...... már magamon is csodálkozom, hogy egyáltalán reagáltam rá akkor.  Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
e_david
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #13903 Dátum: 2020.03.30 hétfő, 22:13:50 »

Sziasztok!

Ma kitisztítottam a MAP szenzort (2.0 benzin) és visszahelyezéskor leejtettem a rögzítő csavart, ami valahol a motortérben van azóta is.
Tudjátok honnan lehetne ilyen csavart szerezni? 20-as torx-al jött le.
Naplózva

MK3 Futura 2.0i (2003) pre-FL -- 5 doors --  Moondust Silver -- 146 LE
Ferqo
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2813



E-mail
« Új hozzászólás #13904 Dátum: 2020.03.30 hétfő, 22:44:39 »

Sziasztok!

Ma kitisztítottam a MAP szenzort (2.0 benzin) és visszahelyezéskor leejtettem a rögzítő csavart, ami valahol a motortérben van azóta is.
Tudjátok honnan lehetne ilyen csavart szerezni? 20-as torx-al jött le.
Csavarbolt. Elviszed mintának a megmaradtat, és kérsz egy (pár) ugyanolyat. Ha nem torx fejű, hanem sima kereszthornyosat, vagy egyenes sliccűt tudsz venni, akkor sem vétettél túl agy hibát.
Naplózva

MKIV 2.0 TDCi 2014
Ex:MkIII TDDI 2001  Lalahun Editon
Ex: MkII 2.0 Ghia Turnier 1998
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13905 Dátum: 2020.03.30 hétfő, 23:17:18 »

Csavarbolt. Elviszed mintának a megmaradtat, és kérsz egy (pár) ugyanolyat. Ha nem torx fejű, hanem sima kereszthornyosat, vagy egyenes sliccűt tudsz venni, akkor sem vétettél túl agy hibát.

Milyen minta, milyen megmaradt?

Írja, hogy leejtette...NINCS!  vigyor3

Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13906 Dátum: 2020.03.30 hétfő, 23:17:50 »

Sziasztok!

Ma kitisztítottam a MAP szenzort (2.0 benzin) és visszahelyezéskor leejtettem a rögzítő csavart, ami valahol a motortérben van azóta is.
Tudjátok honnan lehetne ilyen csavart szerezni? 20-as torx-al jött le.

Műanyagba fog, egy kb. 3.5 mm -es magméretú rövid lemezcsavar megfelelő.


Felesleges tisztogatni a MAP-ot, az nem az a fajta amit tisztogatni kell.   Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
e_david
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19



E-mail
« Új hozzászólás #13907 Dátum: 2020.03.30 hétfő, 23:31:33 »

Műanyagba fog, egy kb. 3.5 mm -es magméretú rövid lemezcsavar megfelelő.


Felesleges tisztogatni a MAP-ot, az nem az a fajta amit tisztogatni kell.   Cool

Köszi a gyors választ!
Most van időm ilyenekkel szöszölni, és mióta megvan a kocsi, nem volt tisztítva (és ahogy láttam előtte sem).
Kitakarítottam az alapjárati motort és a pillangószelep házat is, egyből szebben indul a paripa
Naplózva

MK3 Futura 2.0i (2003) pre-FL -- 5 doors --  Moondust Silver -- 146 LE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13908 Dátum: 2020.03.31 kedd, 07:04:08 »

Köszi a gyors választ!
Most van időm ilyenekkel szöszölni, és mióta megvan a kocsi, nem volt tisztítva (és ahogy láttam előtte sem).
Kitakarítottam az alapjárati motort és a pillangószelep házat is, egyből szebben indul a paripa

Ennek van értelme, másnak nem szabad koszosnak lennie.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13909 Dátum: 2020.05.05 kedd, 10:38:05 »

Sziasztok,

eddig csak gyári vagy gyárival megegyező NGK gyertyákat használtam, aminek darabja manapság már 5 ezer Ft. A Cromax oldalán viszont elérhető hozzá "hagyományos" (Platina helyett) megnevezéssel Denso 1200Ft-ért.

Kérdésem, hogy ez jó lehet bele? Csak annyi a különbség hogy nem 60, hanem 20ezrenként kell cserélni? Vagy nem fog megfelelően működni az amúgy is érzékeny gyújtási rendszer?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13910 Dátum: 2020.05.07 csütörtök, 18:50:59 »

Sziasztok,

eddig csak gyári vagy gyárival megegyező NGK gyertyákat használtam, aminek darabja manapság már 5 ezer Ft. A Cromax oldalán viszont elérhető hozzá "hagyományos" (Platina helyett) megnevezéssel Denso 1200Ft-ért.

Kérdésem, hogy ez jó lehet bele? Csak annyi a különbség hogy nem 60, hanem 20ezrenként kell cserélni? Vagy nem fog megfelelően működni az amúgy is érzékeny gyújtási rendszer?

Senki? vigyor3

Akkor egy másik kérdés, Tesla vagy Magneti Marelli kábelszett?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #13911 Dátum: 2020.05.07 csütörtök, 19:23:01 »

Senki? vigyor3

Akkor egy másik kérdés, Tesla vagy Magneti Marelli kábelszett?
Szia!
Szerintem ez: http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_725979/Ford-13-gyujtokabel-keszlet-akcio
Anno az mk1-hez vettem tőle kábelt, jó minőség, és 3 év gari, többen ajánlották régebb.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13912 Dátum: 2020.05.07 csütörtök, 19:57:08 »

Szia!
Szerintem ez: http://gyujtokabel.unas.hu/spd/unas_725979/Ford-13-gyujtokabel-keszlet-akcio
Anno az mk1-hez vettem tőle kábelt, jó minőség, és 3 év gari, többen ajánlották régebb.

Szia,

köszi az ajánlást. worship Volt már tőle kábelem, de most mást próbálnék meg.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13913 Dátum: 2020.05.07 csütörtök, 21:51:36 »

Senki? vigyor3

Akkor egy másik kérdés, Tesla vagy Magneti Marelli kábelszett?

De ha a rézmagosat 3x olyan gyakran kell cserélni, akkor túl sokat nem fogsz spórolni  Wink  Kábelből én csak NGK-t vennék, de a mutkoriban GSR mondta, hogy a tesla kábelek jók, ajánlotta.
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.08 péntek, 07:43:17 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13914 Dátum: 2020.05.07 csütörtök, 22:09:38 »

De ha a rézmagost 3x olyan gyakran kell cserélni, akkor túl sokat nem fogsz spórolni  Wink  Kábelből én csak NGK-t vennék, de a mutkoriban GSR mondta, hogy a tesla kábelek jók, ajánlotta.

Ha elmegy 20ezret, akkor nekem megéri, főleg hogy a drágábbnál sem garantálja semmi a 60ezret. (írom ezt annak ellenére, hogy ment már el nálam 80-at, ugyanakkor volt hogy csak 10-et) Ráadásul közben találtam hasonló áron Bosch-t is ami platina.
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13915 Dátum: 2020.05.17 vasárnap, 18:59:31 »

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha T-Map szenzort szeretnék venni, akkor a Bosch teljesen megfelelő hozzá minőségben, vagy csak a gyári ajánlott ebből az alkatrészből? Azért kérdezem, mert a gyári konkrétan 3x annyiba kerül mint a Bosch. És még egy kérdés: márkakereskedésben csak gyárit tudnak adni, tehát Bosch-ra ne is kérdezzek ott ugye?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13916 Dátum: 2020.05.17 vasárnap, 21:50:50 »

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha T-Map szenzort szeretnék venni, akkor a Bosch teljesen megfelelő hozzá minőségben, vagy csak a gyári ajánlott ebből az alkatrészből? Azért kérdezem, mert a gyári konkrétan 3x annyiba kerül mint a Bosch. És még egy kérdés: márkakereskedésben csak gyárit tudnak adni, tehát Bosch-ra ne is kérdezzek ott ugye?

Röviden MAP szenzor az a MAP-T.
Vegyél bele NGK (NTK) szenzort, de a Bosch is jó.  De miért is? Miből gondolod, hogy rossz? Elég ritkán megy tönkre....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
greed
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27


E-mail
« Új hozzászólás #13917 Dátum: 2020.05.20 szerda, 19:01:11 »

Üdv mindenkinek,
Kicsit Off topik kérdéssel fordulnék hozzátok. Nem kimondottan Mondeoval kapcsolatban, bár a motor és még sok minden ugyanaz. ST 150 Fiestaról lenne szó. Van egy makacs szervó probléma, ami nem akar megszűnni. Elküldtem a pumpát felújítani, de visszaküldték, hogy nem lehet, de van nekik olcsón ami jó bele. Gyanús volt ez az olcsón, mert gyakorlatilag külföldtől kezdve mindenhol vadásztam, de ami biztosan belevaló volt, az mindenhol csillagászati áron volt kapható. Mindegy, gondoltam biztosan jó. Feltételezem Mondeo pumpát kaptam. Az egyik kérdésem pont az lenne, hogy tudja e valaki, hogy van e a két pumpa között különbség? Külsőre ugyanaz, csatlakozások ugyanazok, de vajon ugyanazt a nyomást is tudják? A rendszerben gyakorlatilag minden tömítés új, felújított a magasnyomású oldali cső, nem engedi a nyomást sehol vákuumpumpával ellenőrizve. Tényleg minden tömítés új, de a szervó továbbra is hangos és viszonylag kemény. Többszöri légtelenítés  - szakszerűen vákuumpumpával - ellenére sem akar összeállni. Egyszerűen már nem tudok másra gyanakodni, mint , hogy ez az új Pumpa bizony nem tudja azt a nyomást ami a rendszernek kellene. Esetleg valakinek lenne valami ötlete, vagy ismerete azzal kapcsolatban, hogy a Mondeo Pumpa és az st 150 pumpa között van e különbség? Ez fontos lenne az esetleges következő alkatrész kiválasztása során is. Ha bárkinek bármilyen építő jellegű és/vagy segítő szándékú hozzászólása lenne, azt szívesen fogadnám.
Naplózva
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13918 Dátum: 2020.05.24 vasárnap, 00:01:59 »

Röviden MAP szenzor az a MAP-T.
Vegyél bele NGK (NTK) szenzort, de a Bosch is jó.  De miért is? Miből gondolod, hogy rossz? Elég ritkán megy tönkre....

Nem tudom, hogy konkrétan annak van e gondja, de visszaolvastam itt a fórumon és volt akinek ugyan olyan problémája volt a MAP szenzor tisztítása után mint nekem van már egy ideje. Arról van szó, hogy hidegen indítva a motort az alapjáratot ugye egy ideig magasabban tartja és szépen lassan visszaengedi. Ezzel nincs is gond, ez ha jól tudom rendben működő alapjárati motort jelent. Viszont miután már viszonylag melegebb a motor, néha állóra fékezésénél szinte lefulladásig leejti a fordulatot aztán a lefulladás határán gyorsan ad neki egy kis "gázfröccsöt". Ezt csinálta az eredeti Ford használt alapjárati motorral is és próba képpen vettem egy teljesen új utángyártott ERA alapjárati motort, de ezzel sem történt változás. A MAP szenzort mi is tisztítottuk korábban, és ahogy írtam volt egy hozzászóló itt akinek ugyan ilyen tünetei lettek a szenzor tisztítása után, ezért gondoltam hogy vennék bele egy Bosch MAP szenzort, hátha.... Egyébként a fojtószelep ház is pucolva lett természetesen és a PCV csövem is új. Vákuum csöveket is végig vizslattam, de nem láttam repedést. Tapasztalatom alapján akksi saru levétele és visszarakása után egyébként egy ideig nem produkálja ezt a fordulatszám leejtést, jó pár nap és/vagy km megtétele után egyszer csak elkezdi és utána már csak megint az akksi saru levétele segít egy ideig.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13919 Dátum: 2020.05.24 vasárnap, 12:16:31 »

Nem tudom, hogy konkrétan annak van e gondja, de visszaolvastam itt a fórumon és volt akinek ugyan olyan problémája volt a MAP szenzor tisztítása után mint nekem van már egy ideje. Arról van szó, hogy hidegen indítva a motort az alapjáratot ugye egy ideig magasabban tartja és szépen lassan visszaengedi. Ezzel nincs is gond, ez ha jól tudom rendben működő alapjárati motort jelent. Viszont miután már viszonylag melegebb a motor, néha állóra fékezésénél szinte lefulladásig leejti a fordulatot aztán a lefulladás határán gyorsan ad neki egy kis "gázfröccsöt". Ezt csinálta az eredeti Ford használt alapjárati motorral is és próba képpen vettem egy teljesen új utángyártott ERA alapjárati motort, de ezzel sem történt változás. A MAP szenzort mi is tisztítottuk korábban, és ahogy írtam volt egy hozzászóló itt akinek ugyan ilyen tünetei lettek a szenzor tisztítása után, ezért gondoltam hogy vennék bele egy Bosch MAP szenzort, hátha.... Egyébként a fojtószelep ház is pucolva lett természetesen és a PCV csövem is új. Vákuum csöveket is végig vizslattam, de nem láttam repedést. Tapasztalatom alapján akksi saru levétele és visszarakása után egyébként egy ideig nem produkálja ezt a fordulatszám leejtést, jó pár nap és/vagy km megtétele után egyszer csak elkezdi és utána már csak megint az akksi saru levétele segít egy ideig.

Milyen évjáratú az autód?
Akku saru levétel után a PCM újratanulja az alapjárati szabályzó szelep helyzetet, állást.
Ha csak ki- beraksz egy másikat, az nem feltétlenül lesz jó egyből.
Melegen nem az alapjárati szabályzó szelep állítja/tartja az alapjáratot!
Amúgy amíg van járműsebesség, alapjárati fordulatszám felett kell maradnia a fordulatnak és megállás után ejti vissza alapra. Ezt így csinálja?
A jelenséget nem okozza MAP szenzor, de nem is koszolódik el.
Az írásod alapján meg pláne felesleges is.
"A MAP szenzort mi is tisztítottuk korábban, és ahogy írtam volt egy hozzászóló itt akinek ugyan ilyen tünetei lettek a szenzor tisztítása után, ezért gondoltam hogy vennék bele egy Bosch MAP szenzort"

A PCV szeleped is jó?
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13920 Dátum: 2020.05.24 vasárnap, 12:43:42 »



A PCV szeleped is jó?

Azt hogy lehet ellenőrizni?
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13921 Dátum: 2020.05.24 vasárnap, 13:03:08 »

Azt hogy lehet ellenőrizni?

Ki kell venni, megnézni működik-e rendesen.
(szívósor leszerelése után)

Tudod mi az a szelep, mi a feladata, hogyan működik, miből áll?
Ha igen, akkor nem értem a kérdést.
Ha nem, ne piszkáld.  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.24 vasárnap, 13:05:02 írta Meg Győző » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13922 Dátum: 2020.05.24 vasárnap, 16:52:09 »

Milyen évjáratú az autód?
Akku saru levétel után a PCM újratanulja az alapjárati szabályzó szelep helyzetet, állást.
Ha csak ki- beraksz egy másikat, az nem feltétlenül lesz jó egyből.
Melegen nem az alapjárati szabályzó szelep állítja/tartja az alapjáratot!
Amúgy amíg van járműsebesség, alapjárati fordulatszám felett kell maradnia a fordulatnak és megállás után ejti vissza alapra. Ezt így csinálja?
A jelenséget nem okozza MAP szenzor, de nem is koszolódik el.
Az írásod alapján meg pláne felesleges is.
"A MAP szenzort mi is tisztítottuk korábban, és ahogy írtam volt egy hozzászóló itt akinek ugyan ilyen tünetei lettek a szenzor tisztítása után, ezért gondoltam hogy vennék bele egy Bosch MAP szenzort"

A PCV szeleped is jó?

Az autó 2004 év végi évjáratú.
"Amúgy amíg van járműsebesség, alapjárati fordulatszám felett kell maradnia a fordulatnak és megállás után ejti vissza alapra. Ezt így csinálja?"
Igen, pontosan így. Tehát amíg megy az autó vagy akár csak gurul egy kicsit is, addig fent tartja olyan 1000 környékén a fordulatot, aztán mikor állóra fékezem az autót csak akkor ejti le sokszor fulladásig az alapjáratot. Meg amikor parkolásnál teljesen kitekerem a kormányt akkor is lebicsaklik a fordulatszám fulladás körülire egy pillanatra. PCV szelep helyes működését sajnos nem tudom, az nem lett ellenőrizve.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13923 Dátum: 2020.05.25 hétfő, 11:55:58 »

Az autó 2004 év végi évjáratú.
"Amúgy amíg van járműsebesség, alapjárati fordulatszám felett kell maradnia a fordulatnak és megállás után ejti vissza alapra. Ezt így csinálja?"
Igen, pontosan így. Tehát amíg megy az autó vagy akár csak gurul egy kicsit is, addig fent tartja olyan 1000 környékén a fordulatot, aztán mikor állóra fékezem az autót csak akkor ejti le sokszor fulladásig az alapjáratot. Meg amikor parkolásnál teljesen kitekerem a kormányt akkor is lebicsaklik a fordulatszám fulladás körülire egy pillanatra. PCV szelep helyes működését sajnos nem tudom, az nem lett ellenőrizve.


Egyébként azzal, hogy a jármű mozgása közben rendben fent tartja a fordulatot és csak megállás utána ejti vissza, azt miért kérdezted? Ezzel esetleg ki lehet valamit szűrni?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #13924 Dátum: 2020.05.25 hétfő, 22:44:08 »

Milyen évjáratú az autód?
Akku saru levétel után a PCM újratanulja az alapjárati szabályzó szelep helyzetet, állást.
Ha csak ki- beraksz egy másikat, az nem feltétlenül lesz jó egyből.
Melegen nem az alapjárati szabályzó szelep állítja/tartja az alapjáratot!
Amúgy amíg van járműsebesség, alapjárati fordulatszám felett kell maradnia a fordulatnak és megállás után ejti vissza alapra. Ezt így csinálja?
A jelenséget nem okozza MAP szenzor, de nem is koszolódik el.
Az írásod alapján meg pláne felesleges is.
"A MAP szenzort mi is tisztítottuk korábban, és ahogy írtam volt egy hozzászóló itt akinek ugyan ilyen tünetei lettek a szenzor tisztítása után, ezért gondoltam hogy vennék bele egy Bosch MAP szenzort"

A PCV szeleped is jó?

Nekem speciel nem mindig tartja megemelt fordulaton üresben gurulva és még nem jöttem rá hogy ez miért van mert hol van emelt alapjárat hol meg nincs!
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #13925 Dátum: 2020.05.25 hétfő, 22:50:29 »

Sziasztok!
Az lenne a kérdésem, hogy ha T-Map szenzort szeretnék venni, akkor a Bosch teljesen megfelelő hozzá minőségben, vagy csak a gyári ajánlott ebből az alkatrészből? Azért kérdezem, mert a gyári konkrétan 3x annyiba kerül mint a Bosch. És még egy kérdés: márkakereskedésben csak gyárit tudnak adni, tehát Bosch-ra ne is kérdezzek ott ugye?

Szia!

Nem érdemes a gyárit megvenni mert azt is ugyanúgy a Bosch gyártja csak más felirat van rászitázva:

http://keptarhely.eu/view.php?file=20200525v01sgofzd.jpeg
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13926 Dátum: 2020.05.26 kedd, 06:39:25 »

Egyébként azzal, hogy a jármű mozgása közben rendben fent tartja a fordulatot és csak megállás utána ejti vissza, azt miért kérdezted? Ezzel esetleg ki lehet valamit szűrni?

Kis kommunikációs hézag van kettőtök között úgy érzem. Nem az a lényeg, hogy visszaejti e a fordulatot vagy sem. Az teljesen normális, hogy leejti, a lényeg az, hogy AMIKOR leejti, akkor ez annyira drasztikus, hogy le akar fulladni a motor. Ez a nem ok. Nekem volt ilyen régen de az az igazság nem emlékszem rá biztosan mi volt a megoldás. Amikor még nem volt kibelezve a szívósor, akkor a pillangó mozgatórúdja állandóan lepattant a gömbcsuklóról és olyankor idiótán viselkedett a kocsi. Lehet, hogy ez volt, de lehet, hogy valami mást piszmogtam rajta ami megoldotta. Azért less rá. Egy biztos, se t-mapot, se alapjárati szelepet nem cseréltem soha.
« Utoljára szerkesztve: 2020.05.26 kedd, 08:40:57 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13927 Dátum: 2020.05.27 szerda, 16:32:02 »

Kis kommunikációs hézag van kettőtök között úgy érzem. Nem az a lényeg, hogy visszaejti e a fordulatot vagy sem. Az teljesen normális, hogy leejti, a lényeg az, hogy AMIKOR leejti, akkor ez annyira drasztikus, hogy le akar fulladni a motor. Ez a nem ok. Nekem volt ilyen régen de az az igazság nem emlékszem rá biztosan mi volt a megoldás. Amikor még nem volt kibelezve a szívósor, akkor a pillangó mozgatórúdja állandóan lepattant a gömbcsuklóról és olyankor idiótán viselkedett a kocsi. Lehet, hogy ez volt, de lehet, hogy valami mást piszmogtam rajta ami megoldotta. Azért less rá. Egy biztos, se t-mapot, se alapjárati szelepet nem cseréltem soha.

Köszi a tippet. Megnéztem, de nekem nincs kipattanva a rúd a csuklóról, tehát más lesz a ludas. Egyébként a "benzines" topikot folyamatosan figyelemmel kísérem, és azt láttam korábban is, hogy az elmúlt hónapokban többen is kísértetiesen hasonló gonddal küzdöttek, de senki nem jött vissza megírni, hogy sikerült e megoldani a problémát vagy csak nekem kerülte el a figyelmemet.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13928 Dátum: 2020.05.27 szerda, 22:52:08 »

Köszi a tippet. Megnéztem, de nekem nincs kipattanva a rúd a csuklóról, tehát más lesz a ludas. Egyébként a "benzines" topikot folyamatosan figyelemmel kísérem, és azt láttam korábban is, hogy az elmúlt hónapokban többen is kísértetiesen hasonló gonddal küzdöttek, de senki nem jött vissza megírni, hogy sikerült e megoldani a problémát vagy csak nekem kerülte el a figyelmemet.

Hát igen, Szívesen megírnám én is ha tudnám mitől múlt el pontosan. Annyit tudok megírni, hogy leírom miket cseréltem/tisztítottam én eddig a motortérben aminek köze lehet a működéshez:
szívósor belezés, triumvirátus csere, generátor csere, fojtószelep egr és alapjárati motor tisztítás.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
probi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 133


« Új hozzászólás #13929 Dátum: 2020.05.29 péntek, 13:02:58 »

Köszi a tippet. Megnéztem, de nekem nincs kipattanva a rúd a csuklóról, tehát más lesz a ludas. Egyébként a "benzines" topikot folyamatosan figyelemmel kísérem, és azt láttam korábban is, hogy az elmúlt hónapokban többen is kísértetiesen hasonló gonddal küzdöttek, de senki nem jött vissza megírni, hogy sikerült e megoldani a problémát vagy csak nekem kerülte el a figyelmemet.
Nekem is voltak ilyen hibák, és emlékezetem szerint le is írtam, miket csináltunk. Fojtószelep tisztítás, MAP szenzor tisztítás, fojtószelep-jeladó ellenőrzés, gyertyák, trafó, gyújtókábel-ellenőrzés, szükség esetén csere. A legnagyobb javulást (persze ez egyik kedves topiktársunk segítsége után worship) az alapjárati motor cseréje hozta nálam.
Naplózva

MK3 2003/06, 1.8 benzines GHIA
felixima
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4



E-mail
« Új hozzászólás #13930 Dátum: 2020.05.29 péntek, 18:57:38 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Most vettem egy 2005-ös 1.8 benzines 125 lovas verdát, és hát 3 hengeres a kicsike, illetve teljesen olyan hogy pontos legyek. Jól tudom, hogy ez típushiba ennél a motornál? Első lépés a gyújtásrendszer cseréje? Gyertyákat kivettem, és (sajnos) őzbarnák. Ezek szerint szikra van?
Köszönöm előre is a segítségeteket.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #13931 Dátum: 2020.05.29 péntek, 19:40:01 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Most vettem egy 2005-ös 1.8 benzines 125 lovas verdát, és hát 3 hengeres a kicsike, illetve teljesen olyan hogy pontos legyek. Jól tudom, hogy ez típushiba ennél a motornál? Első lépés a gyújtásrendszer cseréje? Gyertyákat kivettem, és (sajnos) őzbarnák. Ezek szerint szikra van?
Köszönöm előre is a segítségeteket.

Nem tudod jól.Vagy minden autónál típushiba,ahol 1henger nem megy... zavart2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
SPANNER
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2579


spannerattila@freemail.hu
« Új hozzászólás #13932 Dátum: 2020.05.29 péntek, 22:54:02 »

Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni. Most vettem egy 2005-ös 1.8 benzines 125 lovas verdát, és hát 3 hengeres a kicsike, illetve teljesen olyan hogy pontos legyek. Jól tudom, hogy ez típushiba ennél a motornál? Első lépés a gyújtásrendszer cseréje? Gyertyákat kivettem, és (sajnos) őzbarnák. Ezek szerint szikra van?
Köszönöm előre is a segítségeteket.


Szia!

Ha jól láttam pécsi vagy ezért én rá tudok nézni és ha szeretnéd akkor tudok is neked segíteni akár az alkatrészekben akár a javításban ezért ha gondolod privátban írd meg a számod és holnap felhívak! Ja és üdv a klubban!  worship
Naplózva

MK4 2.0L 16V 146LE 2008-as AOBA Duratec HE Titanium-X Sedan Manual Stardust Silver
EX: MK3 2.0L 16V 146LE 2004-es CJBA Duratec HE Ghia Sedan Manual Octane Blue
EX: MK2 2.0L 16V 131LE 1998-as Zetec Ghia Limusine Manual Petrol Blue
EX: MK2 1.8L 16V 115LE 1997-es Zetec Ghia Kombi Manual Black
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13933 Dátum: 2020.06.08 hétfő, 16:12:18 »

Sziasztok!
Szelepfedél (műanyag szelepfedél) tömítésnek a Victor Reinz féle tömítéssel nem nyúlok mellé? Eredetileg gyári Fordot szerettem volna, de a Reinz tömítéshez sokkal jobb áron jutnék most hozzá. Van rá esetleg tapasztalat, hogy után gyártott szelepfedél tömítéssel csak szívni fog az ember? Mondjuk ki tudja a gyári Fordnak eladott tömítésnek is ki a beszállítója, lehet pont Reinz az is.
« Utoljára szerkesztve: 2020.06.08 hétfő, 16:55:32 írta Peti06 » Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13934 Dátum: 2020.06.08 hétfő, 18:44:19 »

Sziasztok!
Szelepfedél (műanyag szelepfedél) tömítésnek a Victor Reinz féle tömítéssel nem nyúlok mellé? Eredetileg gyári Fordot szerettem volna, de a Reinz tömítéshez sokkal jobb áron jutnék most hozzá. Van rá esetleg tapasztalat, hogy után gyártott szelepfedél tömítéssel csak szívni fog az ember? Mondjuk ki tudja a gyári Fordnak eladott tömítésnek is ki a beszállítója, lehet pont Reinz az is.

Én is Reinz-ra cseréltem, nincs vele semmi gond. Nagy eséllyel a gyári is Reinz vagy Elring. Mindegy mit veszel bele csak gagyi ne legyen. 3 fontos dologra figyelj, 1) rendesen tisztísd meg a felületeket 2) a vezérműfedél és a motorblokk találkozásánál kellhet egy pötty tömítés 3) A csavarokat megfelelő sorrendben húzd meg. Hajrá
« Utoljára szerkesztve: 2020.06.09 kedd, 06:11:33 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13935 Dátum: 2020.06.09 kedd, 20:54:34 »

Én is Reinz-ra cseréltem, nincs vele semmi gond. Nagy eséllyel a gyári is Reinz vagy Elring. Mindegy mit veszel bele csak gagyi ne legyen. 3 fontos dologra figyelj, 1) rendesen tisztísd meg a felületeket 2) a vezérműfedél és a motorblokk találkozásánál kellhet egy pötty tömítés 3) A csavarokat megfelelő sorrendben húzd meg. Hajrá

Köszi  eljen
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Tuklasz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #13936 Dátum: 2020.06.10 szerda, 22:21:47 »

Sziasztok!

Decemberben lettem tulajdonosa  egy 2001 1.8 benzin 125le mondeonak,amiben motort cseréltünk mert motorhibásan vettem,Eddig semmi probléma nem volt,most hogy melegebb idő van,azt vettem észre hogy városi közlekedésben,hogy ha leállítom a kocsit elkezdi nyomni kifele a kiegyenlítő tartálynál a hűtőfolyadékot,itthon beindítottam a kiegyelítő tartály minimum jelzése alatt volt a szint,minden oké,vízhőfok mutató beáll középre,fűtés van,és egyszer megindul a vízszint felfele a kiegyenlítő tartályban,nyomás nincs a rendszerben minden cső puha,fordulatra egy minimálisan csökken a szint,de ha visszaáll alapjáratra ismét emelkedik a szint,leállítás után kb 3-5perc mulva
a vízszint ismét visszaáll a kezdő szintre ,ventilátor nem kapcsol,a vízhőfok mutató középről nem mozdul!Kérdesem lenne hogy szerintetek vízkavaró baj leszvagy termosztát?A ventilátornak mikor kellene elindulnia?A vízhőfok mutató hogy áll mikor kapcsol a ventilátor?Biztosíték jó relék is,ventilátor is(relén keresztül tesztelve mind a két fokozat megy).Kicsit hosszúra sikeredett de remélem érthető voltam,válaszokat előre is köszönöm!
Naplózva

Ford Mondeo Mk III 2001 1.8 16v 125Le  Ford Escort MK VI 1993 1.8 16V 105LE
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13937 Dátum: 2020.06.11 csütörtök, 08:12:23 »

Sziasztok!

Decemberben lettem tulajdonosa  egy 2001 1.8 benzin 125le mondeonak,amiben motort cseréltünk mert motorhibásan vettem,Eddig semmi probléma nem volt,most hogy melegebb idő van,azt vettem észre hogy városi közlekedésben,hogy ha leállítom a kocsit elkezdi nyomni kifele a kiegyenlítő tartálynál a hűtőfolyadékot,itthon beindítottam a kiegyelítő tartály minimum jelzése alatt volt a szint,minden oké,vízhőfok mutató beáll középre,fűtés van,és egyszer megindul a vízszint felfele a kiegyenlítő tartályban,nyomás nincs a rendszerben minden cső puha,fordulatra egy minimálisan csökken a szint,de ha visszaáll alapjáratra ismét emelkedik a szint,leállítás után kb 3-5perc mulva
a vízszint ismét visszaáll a kezdő szintre ,ventilátor nem kapcsol,a vízhőfok mutató középről nem mozdul!Kérdesem lenne hogy szerintetek vízkavaró baj leszvagy termosztát?A ventilátornak mikor kellene elindulnia?A vízhőfok mutató hogy áll mikor kapcsol a ventilátor?Biztosíték jó relék is,ventilátor is(relén keresztül tesztelve mind a két fokozat megy).Kicsit hosszúra sikeredett de remélem érthető voltam,válaszokat előre is köszönöm!

Gyanús, hogy vagy a kiegyenlítő tartály repedt, és elengedi a nyomást, vagy a kupakja engedi.
A mutató teljesen haszontalan, 50-115°C középen áll. Célműszerrel kell nézni.
Naplózva
Tuklasz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #13938 Dátum: 2020.06.11 csütörtök, 14:04:22 »

Gyanús, hogy vagy a kiegyenlítő tartály repedt, és elengedi a nyomást, vagy a kupakja engedi.
A mutató teljesen haszontalan, 50-115°C középen áll. Célműszerrel kell nézni.
Köszi délután kiszedem és nyomáspróbázom!
Naplózva

Ford Mondeo Mk III 2001 1.8 16v 125Le  Ford Escort MK VI 1993 1.8 16V 105LE
Tuklasz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8



E-mail
« Új hozzászólás #13939 Dátum: 2020.06.11 csütörtök, 21:28:32 »

Köszi délután kiszedem és nyomáspróbázom!

 worship Ezer hála és köszönet tényleg az volt a ludas,kicseréltem és láss csodát minden oké,ventilátor is indul! Wink  taps
Naplózva

Ford Mondeo Mk III 2001 1.8 16v 125Le  Ford Escort MK VI 1993 1.8 16V 105LE
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #13940 Dátum: 2020.06.11 csütörtök, 21:54:53 »

worship Ezer hála és köszönet tényleg az volt a ludas,kicseréltem és láss csodát minden oké,ventilátor is indul! Wink  taps

 eljen
Naplózva
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13941 Dátum: 2020.06.13 szombat, 13:56:34 »

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a trafót lefogató hátsó 2 csavarjához egy lemezzel rögzített kis elektromos "kütyü" mi célt szolgál?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #13942 Dátum: 2020.06.13 szombat, 14:20:05 »

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a trafót lefogató hátsó 2 csavarjához egy lemezzel rögzített kis elektromos "kütyü" mi célt szolgál?

Zavarszűrő kondenzátor.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13943 Dátum: 2020.06.13 szombat, 14:22:04 »

Sziasztok!

Tudja valaki, hogy a trafót lefogató hátsó 2 csavarjához egy lemezzel rögzített kis elektromos "kütyü" mi célt szolgál?

Erről tudnál képet betenni? Én nem találkoztam ott semmivel. vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13944 Dátum: 2020.06.13 szombat, 14:57:32 »


https://imgshare.io/image/N2lMrZ

Erről tudnál képet betenni? Én nem találkoztam ott semmivel. vigyor3
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Zolibácsi
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3370



« Új hozzászólás #13945 Dátum: 2020.06.13 szombat, 15:37:28 »


Köszi. worship

Na nekem ilyen nincs rajta. Az baj? Érdemes beszerezni? (ha egyáltalán lehet ilyet külön venni) vigyor3
Naplózva

MK5 2.0TDCi Titanium PS
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #13946 Dátum: 2020.06.13 szombat, 16:42:51 »

Fogalmam sincs. Hátha GSR elmondja miért nincs neked. Nekem mindenesetre ott van. Biztos az én autómban sok zavart kell szűrni  hehe

Köszi. worship

Na nekem ilyen nincs rajta. Az baj? Érdemes beszerezni? (ha egyáltalán lehet ilyet külön venni) vigyor3
« Utoljára szerkesztve: 2020.06.13 szombat, 18:09:45 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13947 Dátum: 2020.06.13 szombat, 21:49:20 »

Zavarszűrő kondenzátor.

Köszönöm!  eljen
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
Peti06
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 220


« Új hozzászólás #13948 Dátum: 2020.06.13 szombat, 21:52:05 »

Válasz
Köszi. worship

Na nekem ilyen nincs rajta. Az baj? Érdemes beszerezni? (ha egyáltalán lehet ilyet külön venni) vigyor3

Csatlakozó sem lóg neked ott a levegőben? Mert ugye erre megy egy csatlakozó is  Wink
Naplózva

Ford Mondeo MK3 2.0 Benzin (2004)
kisgeee
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 38


« Új hozzászólás #13949 Dátum: 2020.06.15 hétfő, 10:48:18 »

Köszi. worship

Na nekem ilyen nincs rajta. Az baj? Érdemes beszerezni? (ha egyáltalán lehet ilyet külön venni) vigyor3

Nekem felcserélték a motorburkolat tartóit annó..., így nem tudták visszarakni a helyére csak máshova. Ez okozhat problémát, hogy nem a trafóra van fogatva?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 272 273 274 275 276 277 278 [279] 280 281 282 283 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.