Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:04:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 275 276 277 278 279 280 281 [282] 283 284   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Benzinmotorok (1.8, 2.0)  (Megtekintve 4662041 alkalommal)
0 Felhasználó és 32 vendég van a témában
momcrew
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 145


E-mail
« Új hozzászólás #14050 Dátum: 2021.02.15 hétfő, 14:24:32 »

Ilyen olajfogyasztás milyen tünettel jár? Kék füst?? Korom??

Erre én is kíváncsi vagyok, mert, ha jól számolok (nem tudok) akkor az 10 literes fogyasztással 1:20 -as keverék. Az még a Simson gyertyáját is beköpi.
Naplózva

MK4, 2007, HUBA, 2.5t
MK3, 2004, CHBA, 1.8 Ghia
konczbalazs
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


« Új hozzászólás #14051 Dátum: 2021.03.16 kedd, 19:02:36 »

Üdv.
2001 es 1.8 asomnak elég drámai az olajfogyasztása. Legutóbbi 300 km es úton benyakalt fél litert. Mik a tapasztalatok, a szelepszár szimmeringek cseréje és egy gyűrűzés megoldhatja a problémát?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14052 Dátum: 2021.03.16 kedd, 19:29:09 »

Üdv.
2001 es 1.8 asomnak elég drámai az olajfogyasztása. Legutóbbi 300 km es úton benyakalt fél litert. Mik a tapasztalatok, a szelepszár szimmeringek cseréje és egy gyűrűzés megoldhatja a problémát?
ha már a henger is hordósra kopott-minden bizonnyal,akkor nem.Teljes motor generál.5-600 e ft.Esetleg bontott motor,de az sem lesz sokkal kevésbé kopott már.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Moonsorrow
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #14053 Dátum: 2021.03.18 csütörtök, 20:31:30 »

Sziasztok! Az EGR szelep hibája okozhat olajfogyasztást (1000km/3l)? Köszi előre is!
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.19 péntek, 18:51:43 írta Moonsorrow » Naplózva
Moonsorrow
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #14054 Dátum: 2021.03.21 vasárnap, 22:40:11 »

Vagy megfordítanám: az olajfogyasztás nyírja ki az EGR szelepet?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #14055 Dátum: 2021.03.22 hétfő, 05:11:01 »

Sziasztok! Az EGR szelep hibája okozhat olajfogyasztást (1000km/3l)? Köszi előre is!

Nem. A 3L/1000km az nagyon sok
« Utoljára szerkesztve: 2021.03.22 hétfő, 05:16:00 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #14056 Dátum: 2021.03.22 hétfő, 05:15:21 »

Vagy megfordítanám: az olajfogyasztás nyírja ki az EGR szelepet?

A koksz idővel eltömítheti, hibát okozhat a működésben, igen.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Moonsorrow
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #14057 Dátum: 2021.03.22 hétfő, 17:41:48 »

A koksz idővel eltömítheti, hibát okozhat a működésben, igen.

Mi a tapasztalat ilyen olajfogyasztás orvosolható így: hengerfej felújítás, szelepszár szimering+szelepvezetők cseréje, gyűrűsor, csapágy, hengerfej tömítés csere?
Vagy ez már teljes motorgenerált igényel?
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #14058 Dátum: 2021.03.23 kedd, 18:12:47 »

Mi a tapasztalat ilyen olajfogyasztás orvosolható így: hengerfej felújítás, szelepszár szimering+szelepvezetők cseréje, gyűrűsor, csapágy, hengerfej tömítés csere?
Vagy ez már teljes motorgenerált igényel?

Nehéz így megmondani. Én szeptemberben generáloztam a motort sajátkezüleg, otthon, sokat rizikóztam, de szerencsém volt. A motor, habár fél millió km volt benne, a gyári hónolás tisztán látható volt, semmi nem volt szétkopva. Így csak felérdesítettem a hengerfalat és ment bele az új gyári dugattyú/gyűrűk, összes csapágysor, vezérmű, szelepszár szimeringek, mindent cseréltem, amit el tudsz képzelni. Még kuplung/kettőstémegűt is cseréltem, hamár ottvagyok. Nekem le voltak tapadva az olajlehúzó gyűrűk, meg a szelepszár szimeringek is elég merevek voltak már. Olajfogyasztásom 5w-40-el kb. 1.5L/10000km volt, 5w-30-al valószínű sokkal több. Most, 5w-30-al, 8000km után abszolut 0. Milliméterre pontosan ugyanott van az olajszint.
Sajnos nem lehet tudni mielőtt megbontod a motort, hogy kell e fúrni a hengereket vagy sem. Nekem szerencsém volt.

Egy két kép:








Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14059 Dátum: 2021.03.23 kedd, 18:32:55 »

Nehéz így megmondani. Én szeptemberben generáloztam a motort sajátkezüleg, otthon, sokat rizikóztam, de szerencsém volt. A motor, habár fél millió km volt benne, a gyári hónolás tisztán látható volt, semmi nem volt szétkopva. Így csak felérdesítettem a hengerfalat és ment bele az új gyári dugattyú/gyűrűk, összes csapágysor, vezérmű, szelepszár szimeringek, mindent cseréltem, amit el tudsz képzelni. Még kuplung/kettőstémegűt is cseréltem, hamár ottvagyok. Nekem le voltak tapadva az olajlehúzó gyűrűk, meg a szelepszár szimeringek is elég merevek voltak már. Olajfogyasztásom 5w-40-el kb. 1.5L/10000km volt, 5w-30-al valószínű sokkal több. Most, 5w-30-al, 8000km után abszolut 0. Milliméterre pontosan ugyanott van az olajszint.
Sajnos nem lehet tudni mielőtt megbontod a motort, hogy kell e fúrni a hengereket vagy sem. Nekem szerencsém volt.

Egy két kép:

[img width=450 height=600]https://i.imgur.com/35V0qvb.jpg[

[img width=800 height=600]https://i.imgur.com/XwqwNFA.jpg[

[img width=800 height=600]https://i.imgur.com/Z8kmHFS.jpg[

[img width=800 height=600]https://i.imgur.com/h19LxxH.jpg[

én egyszer hallottam egy gyártási technológiáról, hogy a henger felülete felület edzett vagy valami hasonló, és ha felfurjak a gyári hengerelt,pont ezt a kemény réteget veszíti el. Így a fúrás sem segít sokat egy hordosra kopott mocin. Fűzött blokk....gyáriban.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #14060 Dátum: 2021.03.24 szerda, 00:02:20 »

én egyszer hallottam egy gyártási technológiáról, hogy a henger felülete felület edzett vagy valami hasonló, és ha felfurjak a gyári hengerelt,pont ezt a kemény réteget veszíti el. Így a fúrás sem segít sokat egy hordosra kopott mocin. Fűzött blokk....gyáriban.

Én nem értek hozzá, hogy pontosam milyen technológiával készítik, csak annyit tudok, hogy túlméretes dugattyúkat és gyűrűket lehet kapni hozzá, akkor valószínű fúrható valamennyire.  fejvakaras

Itt az én hengerfalam mielőtt hozzányúltam. Gyönyörűen látható körbe a gyári hónolás. És válla se volt a hengernek felül (barna sáv körbe), semmit nem éreztem a körmömmel.

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14061 Dátum: 2021.03.24 szerda, 06:34:40 »

én egyszer hallottam egy gyártási technológiáról, hogy a henger felülete felület edzett vagy valami hasonló, és ha felfurjak a gyári hengerelt,pont ezt a kemény réteget veszíti el. Így a fúrás sem segít sokat egy hordosra kopott mocin. Fűzött blokk....gyáriban.

Létezik ilyen, amikor az alu blokknak a felülete kezelt belül, hogy bírja a kiképzést. Szerencsére ez nem ilyen, ebben vas perselyek vannak a hengerekben.
Naplózva
Moonsorrow
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #14062 Dátum: 2021.03.24 szerda, 10:23:59 »

Én nem értek hozzá, hogy pontosam milyen technológiával készítik, csak annyit tudok, hogy túlméretes dugattyúkat és gyűrűket lehet kapni hozzá, akkor valószínű fúrható valamennyire.  fejvakaras

Itt az én hengerfalam mielőtt hozzányúltam. Gyönyörűen látható körbe a gyári hónolás. És válla se volt a hengernek felül (barna sáv körbe), semmit nem éreztem a körmömmel.



Köszönöm szépen a sok hasznos információt!

Nekem azt mondta egy korábban a Ford szervizben dolgozó szerelő, hogy a hengerfalakkal nem szokott gond lenni.
Naplózva
Moonsorrow
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #14063 Dátum: 2021.03.24 szerda, 10:26:22 »

Még egy kérdésem lenne: ha fennáll egy ilyen 3dl/100km-es olajfogyasztás, az rossz CO értéket kell, hogy okozzon?
Naplózva
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #14064 Dátum: 2021.04.01 csütörtök, 19:20:27 »

Sziasztok! Sajnos a neten nem találom így a segítségeteket kérem ismét. A szelepfedelemnél az egyik csavarnál állt az olaj nem sok ugyan de volt olaj. A meghúzási sorrendet nem találom sehol. Nem szeretném össze vissza csavargatni.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #14065 Dátum: 2021.04.01 csütörtök, 20:07:00 »

Sziasztok! Sajnos a neten nem találom így a segítségeteket kérem ismét. A szelepfedelemnél az egyik csavarnál állt az olaj nem sok ugyan de volt olaj. A meghúzási sorrendet nem találom sehol. Nem szeretném össze vissza csavargatni.



A meghúzási nyomaték 10Nm. Ha továbbra is ereszt, ki kell cseréld a tömítést.
Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #14066 Dátum: 2021.04.01 csütörtök, 20:48:31 »



A meghúzási nyomaték 10Nm. Ha továbbra is ereszt, ki kell cseréld a tömítést.

Köszönöm szépen! De Szerintem cserélem az a tuti.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #14067 Dátum: 2021.04.01 csütörtök, 21:36:55 »

Válasz
Köszönöm szépen! De Szerintem cserélem az a tuti.

Két dolog.
1) Az alábbi ábrán látható két pontra kell tenni egy pötty tömítőt, a motorblokk és a vezérműlánc fedél találkozásához, ellenkező esetben ott ereszthet.
2) Figyelj oda, hogy más a tömítés a műanyag és más az alu szelepfedélhez. A jót vedd mielőtt nekiállsz leszedni.

Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Nándi80
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #14068 Dátum: 2021.04.13 kedd, 22:44:46 »

Kedves sorstársak!

2003-as 2.0 kombim dadog, diagnosztika szerint egr szelep, 400-s hibakód. Esélyes lehet a tisztítás, mint olcsó megoldás, vagy valószínűbb a csere? Ha az utóbbi, akor jó-e a 24E Ft-os, vagy vegyem a 60E-eset?

Üdv, N. Smiley
Naplózva
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #14069 Dátum: 2021.04.14 szerda, 17:21:25 »

Kedves sorstársak!

2003-as 2.0 kombim dadog, diagnosztika szerint egr szelep, 400-s hibakód. Esélyes lehet a tisztítás, mint olcsó megoldás, vagy valószínűbb a csere? Ha az utóbbi, akor jó-e a 24E Ft-os, vagy vegyem a 60E-eset?

Üdv, N. Smiley

Benzinesnél ritkán koszos. Nekem majd fél milla km után sem volt sokmindent tisztítani rajta. Ha hibát dob akkor általában elromlott. Az, hogy melyik jó, arról nem tudok nyilatkozni, nekem még az eredeti van benne.
Ha utángyártottat kéne vennem, akkor valami megbízhatóbb márkát vennék, Magneti Marelli, NRF vagy hasonló.

https://www.autodoc.hu/magneti-marelli/13823765
https://www.autodoc.hu/nrf/13680230
https://www.autodoc.hu/lucas/13710043
« Utoljára szerkesztve: 2021.04.14 szerda, 17:28:59 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
SarvariJ
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #14070 Dátum: 2021.05.19 szerda, 21:17:28 »

Sziasztok!

Szeretnék tanácsot kérni.
Van egy 2001-es kétliteres Mondeóm. Eddig tökéletesen műkodött, de kb 8-9 hónapja főleg hideg indulás után (nyáron is 30 fokban) párszáz méter után, üresben leállt. Indítás után simán ment és fordulaton is jól ment.
Cseréltem már három alapjárati motort, egy ideig nem jön vissza a hiba, aztán 1-2 hét után megint előjön.
Pár napja kitisztítottam a pillangós szelepet, bár a tengely olajozása eszembe sem jutott. Pár napig jól ment, de tegnap úgy 60 km után, üzemleleg motornál, üresben (kereszteződésbe érve) megint leállt.
utána ment simán.
Néha 1500-175 közötti fordulatszám tartományban van egy kicsi kihagyás, és a 3. henger gyújtókábelét már jó párszor cseréltem.
Kb. egy hónapja a szivósor lapátjait kivették.
És elég sűrűn világít a sárga lámpa. Ez miatt korábban cseréltünk Lamda szondát is, de pár nap múlva az újnál is világított a lámpa.

Fogamam nincs mit csináljak vele.
Persze az egy-egy leállást túl lehet élni, főleg, ha figyeled a motort és időben rúgsz neki egy kis gázt, de tartok tőle, hogy egyszer megáll és nem indul újra.

Kérem adjatok tanácsit mit cseréljek ki, vagy hova vigyem el az autót javításra.
Köszönöm!

     
Naplózva
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #14071 Dátum: 2021.05.25 kedd, 20:27:53 »

Sziasztok! most 3 órája a páromat vittem el barátnőjéhez. Már akkor éreztem hogy valami nem oké. Lámpánál állva érezhetően kihagy de nem áll le. Utána már menet közben is érezhető volt hogy meg meg torpan a kocsi. Gyorsan összekötöttem elm327+forsan-el. Hiba kód: P0108-p Baro érzékelő ezt fedélzeti diagnosztika obd-II. Utána van olyan táplálási soros szabályzó modul itt hibakód: p0108. Check lámpa világít. Ezt követően töröltem mindent. Most Hiba kód: p0109 időszakonként fellépő hiba a tmap áramkörben. Ez szerintetek a szívósoron lévő map szenzor szórakozik?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14072 Dátum: 2021.05.25 kedd, 21:45:55 »

Sziasztok! most 3 órája a páromat vittem el barátnőjéhez. Már akkor éreztem hogy valami nem oké. Lámpánál állva érezhetően kihagy de nem áll le. Utána már menet közben is érezhető volt hogy meg meg torpan a kocsi. Gyorsan összekötöttem elm327+forsan-el. Hiba kód: P0108-p Baro érzékelő ezt fedélzeti diagnosztika obd-II. Utána van olyan táplálási soros szabályzó modul itt hibakód: p0108. Check lámpa világít. Ezt követően töröltem mindent. Most Hiba kód: p0109 időszakonként fellépő hiba a tmap áramkörben. Ez szerintetek a szívósoron lévő map szenzor szórakozik?
igen,és vagya csati vagy a vezetékelése.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #14073 Dátum: 2021.05.25 kedd, 22:26:17 »

igen,és vagya csati vagy a vezetékelése.
Lehet tesztelni valahogy a vezetéket vagy map szenzort? Potyára nem akarnék venni.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #14074 Dátum: 2021.05.26 szerda, 20:31:32 »

Lehet tesztelni valahogy a vezetéket vagy map szenzort? Potyára nem akarnék venni.
Tudtam szerezni bontottat 2500-ért. Eddig még minden jó.
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14075 Dátum: 2021.05.26 szerda, 21:47:46 »

Lehet tesztelni valahogy a vezetéket vagy map szenzort? Potyára nem akarnék venni.
diaggal lehet élő adatokat olvasni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Péterevics
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #14076 Dátum: 2021.06.01 kedd, 11:09:02 »

Sziasztok! Megszeretném kérdezni, hogy az 1,8 benzines ez láncos vezérlés ugye? Vagyis egyszerü 4 hengeres szívó motor! nekem 8 l megáll szépen megy. Viszont a váltóba kell e olajat cserélni?  És még egy kérdésem lenne mi az amire kiemelten odafigyeljek? megköszönném a válaszootokat! Illetve ,hogy képezzem magam hozzá mert mint a parasztgyerek pesten úgy érzem magam ha beülök!
Naplózva
nzoli
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 201


E-mail
« Új hozzászólás #14077 Dátum: 2021.06.05 szombat, 19:02:19 »

Sziasztok! Mostanában érzem hogy valami még mindig nem jó a kocsin. A múltkor volt a map szenzor az azóta jó is. Ma a motortér kapott egy kis féktisztítót és lett itt baj. A kocsival szemben állok és balról a második és harmadik injektorhoz fújok egy kis féktisztítót a kocsi elkezd zakatolni meg akarna fulladni kis híján leáll. Balról az első és a negyediknél ha odafújok akkor minden oké nem csinál ilyesmit. Valószínű hogy fals levegőt szívbe. Abban kérem a segítségeteket hogy oda milyen o gyűrű megy?
Naplózva

2008 Ford Mondeo mk4 ba7 sedan 107kw 2.0 145 le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14078 Dátum: 2021.06.05 szombat, 20:21:51 »

Sziasztok! Megszeretném kérdezni, hogy az 1,8 benzines ez láncos vezérlés ugye? Vagyis egyszerü 4 hengeres szívó motor! nekem 8 l megáll szépen megy. Viszont a váltóba kell e olajat cserélni?  És még egy kérdésem lenne mi az amire kiemelten odafigyeljek? megköszönném a válaszootokat! Illetve ,hogy képezzem magam hozzá mert mint a parasztgyerek pesten úgy érzem magam ha beülök!
Láncos.Gyárilag lifetime olaj van a váltóban,de csak jót tesz neki a csere főleg 100e felett.
Az olajfogyasztásra figyelj,ellene nem tudsz sok mindent tenni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Hanko77
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 372



E-mail
« Új hozzászólás #14079 Dátum: 2021.06.06 vasárnap, 12:51:21 »

Sziasztok! Mostanában érzem hogy valami még mindig nem jó a kocsin. A múltkor volt a map szenzor az azóta jó is. Ma a motortér kapott egy kis féktisztítót és lett itt baj. A kocsival szemben állok és balról a második és harmadik injektorhoz fújok egy kis féktisztítót a kocsi elkezd zakatolni meg akarna fulladni kis híján leáll. Balról az első és a negyediknél ha odafújok akkor minden oké nem csinál ilyesmit. Valószínű hogy fals levegőt szívbe. Abban kérem a segítségeteket hogy oda milyen o gyűrű megy?

A válasz valahol itt lesz...
https://ford.7zap.com/hu/car/99/no/5/1534/15217/66064/#4
Naplózva

Mondeo 1.6 16V CLX 1997/10
5ajtó,2lufi,Szervó,ABS.Elektromos ablak.Központ zár.Fűthető szélvédő,(ami sajna,már nem fűthető) és fűtött ablakmosófúvókák.Elektromos ülésmagasság állítás.Ködfényszóró.
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #14080 Dátum: 2021.10.27 szerda, 20:50:22 »

Sziasztok!

Kérdést szeretnék feltenni.
2002/1.8 Benzin 125le.
Egy ideje olyan probléma van, hogy melegen az alapjarat ingadozik, bele-bele köhög.
Illetve terhelésen döglik, ahogy szoktak mondani. Szóval ha alacsony fordulaton vissza gyorsítok, gyakran be rángat egyet kettőt. Erő van, indul jól, oké minden ezeken kívül. Olyan mint ha ki hagyna. De csak ha alacsony fordulaton taposok oda. Hiba lámpa nincs. Gyújtókábel szettben csak huszonpárezer km. Gyertyakban szintén. Fojtószelep pucolva lett, nincs javulás. Most tettem spurit a benyába. Trafót akarunk cserélni az lesz valszeg a következő. Termosztát rendben, volt gépre dugva, élő adattal néztük nyit szépen és 90/93 között tartja. Tisztelettel érdeklődnék milyen irányba lenne érdemes tovább indulni. Köszönöm
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14081 Dátum: 2021.10.28 csütörtök, 15:55:13 »

Sziasztok!

Kérdést szeretnék feltenni.
2002/1.8 Benzin 125le.
Egy ideje olyan probléma van, hogy melegen az alapjarat ingadozik, bele-bele köhög.
Illetve terhelésen döglik, ahogy szoktak mondani. Szóval ha alacsony fordulaton vissza gyorsítok, gyakran be rángat egyet kettőt. Erő van, indul jól, oké minden ezeken kívül. Olyan mint ha ki hagyna. De csak ha alacsony fordulaton taposok oda. Hiba lámpa nincs. Gyújtókábel szettben csak huszonpárezer km. Gyertyakban szintén. Fojtószelep pucolva lett, nincs javulás. Most tettem spurit a benyába. Trafót akarunk cserélni az lesz valszeg a következő. Termosztát rendben, volt gépre dugva, élő adattal néztük nyit szépen és 90/93 között tartja. Tisztelettel érdeklődnék milyen irányba lenne érdemes tovább indulni. Köszönöm


Trafó csere után érdemes visszatérni a dologra.
Naplózva
Runo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 164



« Új hozzászólás #14082 Dátum: 2021.10.29 péntek, 13:27:09 »

Üdv!

Trafócsere nem hozott eredményt.
Naplózva

Mk3 - 1.8 - 110 LE - Benzin - Sedan - Trend
adamo1990
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #14083 Dátum: 2021.10.29 péntek, 17:48:51 »

Sziasztok!

https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/kartergaz_rendszer_alkatreszei/kartergazcso_a_szelepig_ford_mondeo_2004_01-2007_21945

Ez a PCV cső jó az 2004.08. gyártott 1.8-as 125 LE motorhoz is? mert a linken csak a 2.0 literes motorhoz van írva.
Illetve esetleg más helyet ahol olcsóbban be lehet szerezni ?

Válaszokat előre is köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14084 Dátum: 2021.10.29 péntek, 18:13:44 »

Sziasztok!

https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/kartergaz_rendszer_alkatreszei/kartergazcso_a_szelepig_ford_mondeo_2004_01-2007_21945

Ez a PCV cső jó az 2004.08. gyártott 1.8-as 125 LE motorhoz is? mert a linken csak a 2.0 literes motorhoz van írva.
Illetve esetleg más helyet ahol olcsóbban be lehet szerezni ?

Válaszokat előre is köszönöm.
ez az évjárat alapján a 2.0 ugyan az mint a tiéd,de alvázszám alapján lenne tuti:
És ford kereskedésben olcsóbb.


Keresett cikkszám
Cikkszám:   1440473
Megnevezés:   KARTERGÁZCSŐ DURATEC-HE
Bruttó listaár:   19.884 Ft
Kedvezmény:   10.00 %
Kedvezményes bruttó ár/db:   17.896 Ft
Üllői út:   3 darab
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
adamo1990
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 16


E-mail
« Új hozzászólás #14085 Dátum: 2021.10.29 péntek, 18:23:28 »

ez az évjárat alapján a 2.0 ugyan az mint a tiéd,de alvázszám alapján lenne tuti:
És ford kereskedésben olcsóbb.


Keresett cikkszám
Cikkszám:   1440473
Megnevezés:   KARTERGÁZCSŐ DURATEC-HE
Bruttó listaár:   19.884 Ft
Kedvezmény:   10.00 %
Kedvezményes bruttó ár/db:   17.896 Ft
Üllői út:   3 darab

köszönöm az információt !
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #14086 Dátum: 2021.10.29 péntek, 19:23:36 »

Üdv!

Trafócsere nem hozott eredményt.

A rángatás is megmaradt? Milyen márkájú gyújtásalkatrészek kerültek be? Elég kényes ez a motor.
Alapjárati szelepet esetleg takarítottátok?
Generátor tölt rendesen?
« Utoljára szerkesztve: 2021.10.29 péntek, 21:07:17 írta tpmportal » Naplózva
Moonsorrow
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #14087 Dátum: 2021.11.10 szerda, 22:38:33 »

Szép estét!

Motorfelújítás után is gyári Ford 5w-30-as olajat használjak? (hengerfej felújítás, tömítések, gyűrűzés, szelepszárszimering, stb.)

A választ köszönöm előre is!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14088 Dátum: 2021.11.11 csütörtök, 18:08:45 »

Szép estét!

Motorfelújítás után is gyári Ford 5w-30-as olajat használjak? (hengerfej felújítás, tömítések, gyűrűzés, szelepszárszimering, stb.)

A választ köszönöm előre is!
igen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Moonsorrow
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #14089 Dátum: 2021.11.28 vasárnap, 15:16:05 »

sikerült a 2.0 benzines motorba 5 liter olajat beleöntenie a szerelőnek, falbav fog gondot okozni? Van tapasztalat?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14090 Dátum: 2021.11.28 vasárnap, 17:27:21 »

sikerült a 2.0 benzines motorba 5 liter olajat beleöntenie a szerelőnek, falbav fog gondot okozni? Van tapasztalat?

nem,a szűrővel együtt 4,7liter a feltöltési mennyiség.+3dl...elmész 100km-t,és meglesz a normál szint. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Moonsorrow
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #14091 Dátum: 2021.11.28 vasárnap, 17:31:28 »

nem,a szűrővel együtt 4,7liter a feltöltési mennyiség.+3dl...elmész 100km-t,és meglesz a normál szint. vigyor3
Már nem eszik olajat, most lett teljesen felújítva vigyor3 (12ekm alatt semmi fogyás sem volt a nívón) Így is maradhat? Előtte 50km alatt is megette volna a 3dl-t.   smile
Jó, hogy írtad a szűrő 3 decijét, mert nem tudtam, hogy az benne van-e a4,3-ban. Ezek szerint nincs.
Naplózva
Moonsorrow
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


E-mail
« Új hozzászólás #14092 Dátum: 2021.12.01 szerda, 22:42:55 »

Az olajbetöltőn próbáltam leszívni olajat, de nem nagyon ment. Valahogy megoldható?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #14093 Dátum: 2021.12.01 szerda, 23:07:26 »

Az olajbetöltőn próbáltam leszívni olajat, de nem nagyon ment. Valahogy megoldható?
feleslegesen kínlódsz
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #14094 Dátum: 2021.12.02 csütörtök, 16:15:44 »

Az olajbetöltőn próbáltam leszívni olajat, de nem nagyon ment. Valahogy megoldható?
nívópálca helyén nagyobb esélyed van
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Sentinel
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6


E-mail
« Új hozzászólás #14095 Dátum: 2022.03.22 kedd, 11:10:36 »

Valószínűleg nekem is szívósor gondom lesz... 2000-es fordulat körül gázadásra semmi, gyenge, felette viszont elkezd szépen húzni 4-5000-ig... alapjárat valamikor kicsit ingadozik, de melegen leesik kb 750-re amit én eléggé alacsonynak tartok... az vagy EGR, vagy lambda szonda. 1100-1200 körüli a fordulat most a nulla fok körüli időben... Szerintem autópályán 130-170 km/h meg a városi 50-60 km/h átlagából tök jó a 12L-es fogyasztás százon... Ha pályán mennék hosszúba 100-al akkor lehet hogy 6.4-ből megúsznám, mint 5 éve osztrákban  Grin
A rossz az hogy megyek majdnem napi 100km-t csak munkába meg haza és a jelenlegi üzemanyagárak, meg a "nem tudok időben elindúlni" és sietni kell miatt, nem tudom hosszútávon finanszírozni az üzemben tartását...
Rendberakom/-rakatom amennyire csak lehet meg a büdzsé engedi és el kell hogy adjam  Cry
Naplózva
Gabesz92
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #14096 Dátum: 2022.06.29 szerda, 16:06:47 »

Sziasztok!

Ma elvittem a szerelőhöz a kocsit, hogy kiüssük a hibakódkat (EGR szeleptisztítás volt, aztán ránéztünk, hogy van-e más is), és volt benne egy ilyen - P1520 Imrc áramkör meghibásodás

Ez nem régi, bennemaradt hiba, mert már találkoztam vele amikor először jött az EGR hiba, és ki lett ütve.

Amiatt kérnék segítséget, hogy egyszer mondtak olyat, hogy a szívósor szelepek mennek tönkre, ami komplett csere lenne, az alkatrészes meg azt mondta, hogy ez csak a vákuumszelep vezérlőjének a hibája....

Most azt olvastam, hogy anno hajlamos volt ez a motor bekapni a szívószelepeket, de az a 02-03-as autók után már javítva lettek (az enyém 05-ös).

Van valakinek esetleg tapasztalata, a hiba terén?
Naplózva

'05 Mk3 2.0 16V/145 LE sedan, benzin
Gabesz92
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #14097 Dátum: 2022.06.29 szerda, 16:50:43 »

Utánanéztem, az alvázszám alapján '05 Novemberi gyártású a kocsi, tehát ELVILEG a szelep már javított verzió
Naplózva

'05 Mk3 2.0 16V/145 LE sedan, benzin
bigzso
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 317


« Új hozzászólás #14098 Dátum: 2022.07.26 kedd, 13:58:10 »

Hali!
A motorom gázadásnál és terhelésen elkezdett "csörögni, rezonálni". Ha az autó nem mozog, csak gázfröccöt adok, akkor csak az elején hallható ez a csörgésszerű hang, menet közben viszont amíg adom a gázt, terhelésen van az autó, folyamatos. Itt egy hangfájlt: https://wsi.li/dl/sCJwvh3aXn5vfA33G/ (Aimp le tudja játszani), minden gázadás elején jól hallható ez a magas hang.
Szerelőm, azt mondta, rakjak bele 100-as benzint (ársapka nélküli benzint?  falbav ), attól talán jobb lesz, de én nem nagyon bízok abban, hogy ez a baja.
Köszi.
« Utoljára szerkesztve: 2022.07.26 kedd, 13:59:42 írta bigzso » Naplózva

2003.09. FL Mk3 1.8 benzin CHBB hatchback
zee83
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #14099 Dátum: 2022.08.09 kedd, 11:53:03 »

Hello!
A velemenyeteket szeretnem kerni. 1.8-as benzines, 92 kw-os sedan Mondeo. Sokszor nehezen indult, mostanaban mar alacsony fordulaton hajlamos volt leallni (keresztezodesekben / pirosnal). Elvittem szervizbe, azt mondjak uzemanyag szivattyuval van a gond, cserelik. Viszont mivel tele van a tank nem szeretnek kiszerelni, hanem valahol, valamilyen lemezen vagnanak egy 'lyukat' es hajlitanak ki, hogy ki tudjak cserelni, amit csere utan visszapottyintenenek par helyen. Ez mennyire para, mennyire marad 'biztonsagos' ettol az auto?
Udv.
Zoli
Naplózva
Oldalak: 1 ... 275 276 277 278 279 280 281 [282] 283 284   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.069 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.