Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.26 szerda, 02:47:13 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 254 255 256 257 258 259 260 [261] 262 263 264 265 266 267 268 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13782680 alkalommal)
0 Felhasználó és 81 vendég van a témában
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #13000 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:31:07 »

műszerteszthez nem is kell fedcomp...

Egyszer régen próbáltam a műszertesztet, de nem sikerült. Ezért gondoltam, hogy fedcomp kell hozzá...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #13001 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:39:23 »

Szia!

Alf, majd biztosan megírja műszakilag helyesen, de szerintem azt a generátort meg kéne vizsgálni.  A gerjesztést és így a feszültség tartását az ECU szabályozza, szerintem ott lehet még gond a generátorral. Amikor az én akkum is hirtelen meghalt elvitte a generátor egyik tekercselését és a dióda hidat is  szomoru1 lehet nálad is lesznek egyébb gondok.
Le kéne hívnod a műszerfalra teszt üzemben a töltő feszültséget és megfigyelni mennyire stabil, hogy mit csinál.
eljen biztosan a generátorban van gond.ilyenkor már be indulnak az automata fűtések,és maxira terhelődik a generátor.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #13002 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 18:52:22 »

Egyszer régen próbáltam a műszertesztet, de nem sikerült. Ezért gondoltam, hogy fedcomp kell hozzá...

Próbáld meg még 1x. Fontos előszőr nyomod a napi számláló nullázóját és el ne engedd! Úgy adsz gyújtást, közben tarsd végig lenyomva míg át nem vált teszt üzemre. Ekkor indítsd be a gépet, de a kulcsot már véletlenül se fordítsd visszafelé!!! Ha jár a motor tudod léptetni a teszt menűt körbe-körbe. Meg fogod találni a töltő feszt is.
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #13003 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 19:02:29 »

Próbáld meg még 1x. Fontos előszőr nyomod a napi számláló nullázóját és el ne engedd! Úgy adsz gyújtást, közben tarsd végig lenyomva míg át nem vált teszt üzemre. Ekkor indítsd be a gépet, de a kulcsot már véletlenül se fordítsd visszafelé!!! Ha jár a motor tudod léptetni a teszt menűt körbe-körbe. Meg fogod találni a töltő feszt is.

Az archívumban leírtak szerint nem gyújtáson kell megvárni a teszt üzemmódot, hanem a motor beindítása után tovább kell nyomni 10 másodpercig.  Amikor próbáltam, akkor egyszerűen lenullázta a napi számlálót, de tesztüzemmód nem indult. Reggel megpróbálom a Te módszereddel.  worship
Naplózva
V.Tamás
Vendég
« Új hozzászólás #13004 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 19:08:01 »

Az archívumban leírtak szerint nem gyújtáson kell megvárni a teszt üzemmódot, hanem a motor beindítása után tovább kell nyomni 10 másodpercig.  Amikor próbáltam, akkor egyszerűen lenullázta a napi számlálót, de tesztüzemmód nem indult. Reggel megpróbálom a Te módszereddel.  worship

Próbáld csak meg, szerintem sikerülni fog. Fontos! Napi számlálót nyomod még gyújtás előtt és úgy tartod, el nem engeded!!. Közben gyújtás rá és akár indíthatsz is, de én meg szoktam várni a teszt üzem létrejöttét.
Naplózva
krecsopapa
Vendég
« Új hozzászólás #13005 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 19:11:56 »

Sziasztok!
Ma délelőtt Hévíz-Dunaújváros 180km 80-nal rinya
Még indulás után elszált az ötödik, folyamatosan kidobta!
Ha valaki tapasztalt már ilyent, kérem irja meg, mire számíthatok anyagilag falbav

Köszönettel:
KJ
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #13006 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 19:27:31 »

Sziasztok!

A múlt héten hirtelen meghalt az akkumulátorom. Kicseréltem, azóta  többször is, reggeli hidegindításkor durván ingadozott az alapjárat. Mintha az ECU nem tudta volna eldönteni, hogy 750, 1000, 1200 vagy 1500-as fordulatot tartson... Ahogy a motor melegedett, úgy csökkent a jelenség. Közben a belső világítás is vibrált egy picit, de sokkal szaporábban, mint ahogy az alapjárat ingadozott. A vibrálás feltehetőleg a generátor bronzkefék miatt van, ezt kicseréltetem, de okozhat ilyen ingadozást az alapjáratban? Ha nem, akkor mi okozza? Az én kocsimban nincs MAF szenzor.

Üdv,

Arrabonus
Mérjél töltést is üressen és terhelve.Az is ad neked kiindulást milyen a generátor.A töltésnek 14.4v akkor nagyon jó mindkét esetben.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #13007 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 19:46:00 »

Sziasztok!
Ma délelőtt Hévíz-Dunaújváros 180km 80-nal rinya
Még indulás után elszált az ötödik, folyamatosan kidobta!
Ha valaki tapasztalt már ilyent, kérem irja meg, mire számíthatok anyagilag falbav

Köszönettel:
KJ

Nem lépnek át a kérdéseden, csak még nem olvasta olyan ember aki érdemben hozzá tudott volna szólni.  wave
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #13008 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 19:55:46 »

.....Azért meg bocsika ,hogy félre lehet érteni amit leírtam.De még egyszer a nehéz felfogásúak kedvé ért......


Értettem én, csak probltám egy kis mosolyt deríteni az arcokra, tehát a nehéz felfogásuak kedvéért, ez csak egy poén volt.... eplus2 hehe integet2 vigyor3 nyes integet2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Sakos
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4943



E-mail
« Új hozzászólás #13009 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 20:03:51 »

Hali,

a gyári ford 5w30 olajból két fajta van, F-es és nem F-es, az F-es 2008-tól érvényben lévő szabványnak megfelelő (Ford WSS-M2C 913-C)
szerintem nem mindegy melyikről van éppen szó. Amúgy én Liqui Moly-t használok Smiley
Az F-es is BP gyártmány és Castrol forgalmazás vagy fordítva. Rajta van a cimkén. Anno kértem termékspecifikációt a Magnatec és Ford olajra a Castrol Hungáriától, és gyakorlatilag szóról szóra ugyanaz volt. Egy paraméterben (talán lobbanáspont, de nem emlékszem) volt kicsi különbség a Ford javára.)
Naplózva

2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #13010 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 20:27:19 »

Az archívumban leírtak szerint nem gyújtáson kell megvárni a teszt üzemmódot, hanem a motor beindítása után tovább kell nyomni 10 másodpercig.  Amikor próbáltam, akkor egyszerűen lenullázta a napi számlálót, de tesztüzemmód nem indult. Reggel megpróbálom a Te módszereddel.  worship

mielőtt a kulcsot beteszed a gyújtáskapcsolóba, azelőtt kell elkezdeni nyomni a napit. Benyomod-beteszed-elfordítod (ameddig akarod) - ha kiírja hogy "test" elengeded. (érted, nem?  eplus2 )
A hiba oka vélhetően generátor-akku vonalon keresendő. Az enyémen akkor állítgatta össze vissza az alapjáratot, amikor egy napig nyitva volt a csomagtartó és világított benne a lámpa. (írtam is ide róla)
Az enyémen várhatóan az akksi sem tökéletes, mert pár nap állás után már panaszkodik az első indítást követően: a két sárga lámpa a műszeregység középső alsó részén 2mp-ig világít indítás után (ESP meg ami mellette van). Nem csoda, mert 11,5V van az akksiban ilyenkor.  gun (motorcraft akksi, 1,5 éve vettem a Cromaxtól)

Néztem a töltést, 14,2 terheletlen alapjáraton. Nem túl acélos, pedig új kefék, csapágyak, szabályozott csúszógyűrű a generátoron.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #13011 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 20:59:51 »

mielőtt a kulcsot beteszed a gyújtáskapcsolóba, azelőtt kell elkezdeni nyomni a napit. Benyomod-beteszed-elfordítod (ameddig akarod) - ha kiírja hogy "test" elengeded. (érted, nem?  eplus2 )
Értem én, még ha nehéz is a felfogásom  nyes
A hiba oka vélhetően generátor-akku vonalon keresendő. Az enyémen akkor állítgatta össze vissza az alapjáratot, amikor egy napig nyitva volt a csomagtartó és világított benne a lámpa. (írtam is ide róla)
Az enyémen várhatóan az akksi sem tökéletes, mert pár nap állás után már panaszkodik az első indítást követően: a két sárga lámpa a műszeregység középső alsó részén 2mp-ig világít indítás után (ESP meg ami mellette van). Nem csoda, mert 11,5V van az akksiban ilyenkor.  gun (motorcraft akksi, 1,5 éve vettem a Cromaxtól)

Néztem a töltést, 14,2 terheletlen alapjáraton. Nem túl acélos, pedig új kefék, csapágyak, szabályozott csúszógyűrű a generátoron.
Az előző akksim nekem is kb 1,5 éves volt, de én januárban többször is gyalázatosan lemerítettem. Az is csoda, hogy mostanáig bírta...

Remélem az újnak nincs semmi baja, bár ez még garanciális. A régi és az új is Bosch Silver S3 az Auchanból. 17.000-ért szerintem megéri.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #13012 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 21:39:10 »

Értem én, még ha nehéz is a felfogásom  :nyes:Az előző akksim nekem is kb 1,5 éves volt, de én januárban többször is gyalázatosan lemerítettem. Az is csoda, hogy mostanáig bírta...

Remélem az újnak nincs semmi baja, bár ez még garanciális. A régi és az új is Bosch Silver S3 az Auchanból. 17.000-ért szerintem megéri.

Ez az akku nálam ennyit tudott 3/4 év után....
http://www.youtube.com/watch?v=QN8jfk04ORw

« Utoljára szerkesztve: 2011.10.17 hétfő, 07:41:50 írta Bunyek » Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #13013 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 21:44:37 »

Értem én, még ha nehéz is a felfogásom  :nyes:Az előző akksim nekem is kb 1,5 éves volt, de én januárban többször is gyalázatosan lemerítettem. Az is csoda, hogy mostanáig bírta...

Remélem az újnak nincs semmi baja, bár ez még garanciális. A régi és az új is Bosch Silver S3 az Auchanból. 17.000-ért szerintem megéri.
Mik a paraméterei?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #13014 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 21:49:35 »

Mik a paraméterei?
nekem s5 dohog benne.. hátha az jobb Smiley
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #13015 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 21:59:03 »

Ez az akku nálam ennyit tudott 3/4-es év után....
http://www.youtube.com/watch?v=QN8jfk04ORw

Az enyém is ezt művelte a múlt héten.   rinya
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #13016 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 22:00:42 »

Mik a paraméterei?

Azt hiszem 75Ah 540A, de holnap megnézem pontosan.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #13017 Dátum: 2011.10.16 vasárnap, 22:07:54 »

Azt hiszem 75Ah 540A, de holnap megnézem pontosan.

Az enyém másfél éve hibátlan igaz nemvolt olcsó:Varta Silver 85AH 800A indítóáramu és a helyére mm pontosan befér.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #13018 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 09:47:40 »

Mérjél töltést is üressen és terhelve.Az is ad neked kiindulást milyen a generátor.A töltésnek 14.4v akkor nagyon jó mindkét esetben.
Gyújtás bekapcsolva, motor áll:              12.6V
Motor jár, fogyasztók kikapcsolva:  14.6~14.7V
Motor jár, tompított bekapcsolva:    13.9~14.0V

Csak a tompított bekapcsolásakor esik le a feszültség; féklámpa, hátsó szélvédő fűtés nincs rá hatással.
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #13019 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 12:08:06 »

Azt hiszem 75Ah 540A, de holnap megnézem pontosan.

az 540A elég sovány
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13020 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 12:11:55 »

Gyújtás bekapcsolva, motor áll:              12.6V
Motor jár, fogyasztók kikapcsolva:  14.6~14.7V
Motor jár, tompított bekapcsolva:    13.9~14.0V

Csak a tompított bekapcsolásakor esik le a feszültség; féklámpa, hátsó szélvédő fűtés nincs rá hatással.

Pár óra múlva megyek vhová, akkor megnézem nálam hogy alakulnak a feszültségszintek, de ez a 13,9 kevésnek tűnik.
Lehet, hogy nem tud elég áramot leadni a generátor. Ha ez így van, akkor szénkefe cserére kell számítanod.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37282


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #13021 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 13:02:49 »

Pár óra múlva megyek vhová, akkor megnézem nálam hogy alakulnak a feszültségszintek, de ez a 13,9 kevésnek tűnik.
Lehet, hogy nem tud elég áramot leadni a generátor. Ha ez így van, akkor szénkefe cserére kell számítanod.

Pedig nekem is ennyi, mindig is ennyi volt, új akkum van.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #13022 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 13:20:45 »

Gyújtás bekapcsolva, motor áll:              12.6V
Motor jár, fogyasztók kikapcsolva:  14.6~14.7V
Motor jár, tompított bekapcsolva:    13.9~14.0V

Csak a tompított bekapcsolásakor esik le a feszültség; féklámpa, hátsó szélvédő fűtés nincs rá hatással.
A 14,7 nagyon sok. Szerintem ott fesszabályzó gond lesz.  Tompítottal simán jó a 13,9 tekintve hogy halogénes, nem?
14,4V-ot kell töltenie alapjáraton, de majd megnézem a TIS-ben, ha lesz időmm, mik a pontos elvárások.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #13023 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 14:02:55 »

Pedig nekem is ennyi, mindig is ennyi volt, új akkum van.
Benzinesnél kicsit alcsonyabb a feszültség mint a dizelnél.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #13024 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 14:13:22 »

A 14,7 nagyon sok. Szerintem ott fesszabályzó gond lesz.  Tompítottal simán jó a 13,9 tekintve hogy halogénes, nem?
14,4V-ot kell töltenie alapjáraton, de majd megnézem a TIS-ben, ha lesz időmm, mik a pontos elvárások.
Nekünk 13,6V tompítottal. Igaz 7 éves az akksink ami lassan cserélve lesz  szomoru1
Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #13025 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 14:19:48 »

Nekünk 13,6V tompítottal. Igaz 7 éves az akksink ami lassan cserélve lesz  szomoru1
Mindkét esetben nálam 14.4V a mért adat.A töltésnél.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Trekxc
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1674


Trek a bringa és xc=cross country


E-mail
« Új hozzászólás #13026 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 14:22:25 »

Mindkét esetben nálam 14.4V a mért adat.A töltésnél.
Akksi milyen korú? Gondolom fiatal darab? 1,5 éves most látom   worship
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.17 hétfő, 14:25:14 írta Trekxc » Naplózva

2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #13027 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 15:20:25 »

Mindkét esetben nálam 14.4V a mért adat.A töltésnél.
xenonos a gép?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Leni
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 600



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13028 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 18:49:28 »

Sziasztok!

Ismerősömnek 2006os tdci-je van és mostanában elég furcsa dolgot csinál. Menet közben néha el kezd rángatni, villognak az izzók a müszerfalban, sőt ma még a töltésvisszajelzó is felvillant. Gázadásra abbahagyta. Néztünk neki töltőfeszt, 13,8-14,1, bár igaz akkor nem produkálta a tüneteket. Generátor okozhat rángatást? Találkozott már vki ilyennel?
Naplózva

volt:2001 TDDi, Kombi, Ghia, Facelift hűtőrács,  Egrus Kipufogó-vég,
Skoda Octavia 1.8 TSI (2011)
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13029 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 19:00:10 »

Sziasztok!

Ismerősömnek 2006os tdci-je van és mostanában elég furcsa dolgot csinál. Menet közben néha el kezd rángatni, villognak az izzók a müszerfalban, sőt ma még a töltésvisszajelzó is felvillant. Gázadásra abbahagyta. Néztünk neki töltőfeszt, 13,8-14,1, bár igaz akkor nem produkálta a tüneteket. Generátor okozhat rángatást? Találkozott már vki ilyennel?

Generátor v esetleg testkábel.
Az elektromosság topicban folytassuk...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #13030 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 19:30:55 »

Azt hiszem 75Ah 540A, de holnap megnézem pontosan.

Helyesen: 72Ah, 570A.
Naplózva
arrabonus
Vendég
« Új hozzászólás #13031 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 19:32:44 »

A 14,7 nagyon sok. Szerintem ott fesszabályzó gond lesz.  Tompítottal simán jó a 13,9 tekintve hogy halogénes, nem?
14,4V-ot kell töltenie alapjáraton, de majd megnézem a TIS-ben, ha lesz időmm, mik a pontos elvárások.

Úgy látszik elszégyellte magát, mert délután 14.4~14.5V volt... Igen, halogénes.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13032 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 19:42:48 »

Úgy látszik elszégyellte magát, mert délután 14.4~14.5V volt... Igen, halogénes.

Nem lenne rossz, ha az elektromosság topicban folytatnánk.

Elektromos topic
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.17 hétfő, 19:44:27 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
dfeco
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 307


« Új hozzászólás #13033 Dátum: 2011.10.17 hétfő, 23:25:40 »

Sziasztok!

Elhatátoztam az egr dugozást, összekötve egy izzítógyertyacserével.

EGR dugója van valakinek eladó? (mondjuk ingyen beka3)

Izzítógyertya cserénél a szivósortömítést érdemes alapból cserélni?
A cromaxon kerestem de nem találtam, hol lehet venni, ha kell? szomoru1

Izzítógyertyából a gyárin kívül van értelmes alternatíva?

Köszi!

Sikerült kicserélni az ízzítógyertát a javasolt módon(hidegen, csavarlazító többször)
így azé' egyenletesebben jár a motor:) (csak 1 müködött a 4ből)

Az egr, szívósor takarítás elég megdöbbentő volt volt olyan nyílás amelyikben körkörösen 0,5cm trutyi volt. wow1
Köszönöm a részletes leírásokat a wikin és fórumon! worship

Üdv!
Naplózva

MK3 2.2 TDCi Ghia - Hatchback - 2005/05 - 430e km
EGR off, +elekt.kieg.fűtés, ZEN
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #13034 Dátum: 2011.10.18 kedd, 07:00:38 »

Sikerült kicserélni az ízzítógyertát a javasolt módon(hidegen, csavarlazító többször)
így azé' egyenletesebben jár a motor:) (csak 1 müködött a 4ből)

Az egr, szívósor takarítás elég megdöbbentő volt volt olyan nyílás amelyikben körkörösen 0,5cm trutyi volt. wow1
Köszönöm a részletes leírásokat a wikin és fórumon! worship

Üdv!

Több helyen is javasolják, hogy csakis melegen szabad csinálni. Például itt: http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Glow_Plugs_-_Changing_TDDi_/_TDCi
Valaki magyarázza már meg hogy miért javasoljuk ezen a fórumon, hogy hidegen kell?
Mondjuk ennek tükrében: http://hu.wikipedia.org/wiki/H%C5%91t%C3%A1gul%C3%A1si_egy%C3%BCtthat%C3%B3
mivel az acél hőtágulása sokkal kisebb mint az alumíniumé.
« Utoljára szerkesztve: 2011.10.18 kedd, 07:05:55 írta DomeSL » Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #13035 Dátum: 2011.10.18 kedd, 07:33:02 »

Több helyen is javasolják, hogy csakis melegen szabad csinálni. Például itt: http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Glow_Plugs_-_Changing_TDDi_/_TDCi
Valaki magyarázza már meg hogy miért javasoljuk ezen a fórumon, hogy hidegen kell?
Mondjuk ennek tükrében: http://hu.wikipedia.org/wiki/H%C5%91t%C3%A1gul%C3%A1si_egy%C3%BCtthat%C3%B3
mivel az acél hőtágulása sokkal kisebb mint az alumíniumé.

Mi az acel es mi az alu? Ha a lyukat furjak aluba es a gyertya van acelbol, akkor melegen lenne jobb, mert jobban tagul a menet, mint a belecsavart cucc. Ha a blokk van acelbol es a gyertya az alu, akkor kellene hidegen, hogy ne szoruljon bele meg jobban melegen.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #13036 Dátum: 2011.10.18 kedd, 09:47:33 »

Sikerült kicserélni az ízzítógyertát a javasolt módon(hidegen, csavarlazító többször)
így azé' egyenletesebben jár a motor:) (csak 1 müködött a 4ből)

Az egr, szívósor takarítás elég megdöbbentő volt volt olyan nyílás amelyikben körkörösen 0,5cm trutyi volt. wow1
Köszönöm a részletes leírásokat a wikin és fórumon! worship

Üdv!
Gratula! wave
Az egyenletesebb járást inkább írjuk az egr/szívósor tisztítás miatt javuló levegőellátás számlájára. az izzítók csak 4 fok alatt dolgoznak, indítás után.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
dfeco
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 307


« Új hozzászólás #13037 Dátum: 2011.10.18 kedd, 09:51:11 »

Mi az acel es mi az alu? Ha a lyukat furjak aluba es a gyertya van acelbol, akkor melegen lenne jobb, mert jobban tagul a menet, mint a belecsavart cucc. Ha a blokk van acelbol es a gyertya az alu, akkor kellene hidegen, hogy ne szoruljon bele meg jobban melegen.

AndyA

Egyetemi tanár barátom is a "meleg" mellett voksolt.
Akkor visszarakom a régit és majd melegen kicserélem  nyes
Remélhetőleg 120e km múlva merül fel újra ez a dilemma,  addig talán eldől a kérdés itt a fórumon email
EGR dugója van valakinek elfekvőben?
Naplózva

MK3 2.2 TDCi Ghia - Hatchback - 2005/05 - 430e km
EGR off, +elekt.kieg.fűtés, ZEN
dfeco
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 307


« Új hozzászólás #13038 Dátum: 2011.10.18 kedd, 09:55:20 »

Gratula! wave
Az egyenletesebb járást inkább írjuk az egr/szívósor tisztítás miatt javuló levegőellátás számlájára. az izzítók csak 4 fok alatt dolgoznak, indítás után.

Igen, gondolom az ECU nincs felkészülve arra, hogy mi van ha hengerenként változik a beáramló levegő mennyisége. rinya
Pedig, már kezdtem felkészíteni az asszonyt.... már emlegettem, hogy porlasztó, csak az árat nem mondtam még eplus2
Naplózva

MK3 2.2 TDCi Ghia - Hatchback - 2005/05 - 430e km
EGR off, +elekt.kieg.fűtés, ZEN
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13039 Dátum: 2011.10.18 kedd, 10:09:45 »

Mi az acel es mi az alu? Ha a lyukat furjak aluba es a gyertya van acelbol, akkor melegen lenne jobb, mert jobban tagul a menet, mint a belecsavart cucc. Ha a blokk van acelbol es a gyertya az alu, akkor kellene hidegen, hogy ne szoruljon bele meg jobban melegen.

AndyA

Blokk? A gyertya a fejben van... az van aluból (de asszem a blokk is).
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #13040 Dátum: 2011.10.18 kedd, 15:52:32 »

Blokk? A gyertya a fejben van... az van aluból (de asszem a blokk is).

Mindegy, amibe belecsavarod. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #13041 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:05:41 »

Bocs.De nekem ép akkor nem volt valami jó hangulatom. worship worship

Értettem én, csak probltám egy kis mosolyt deríteni az arcokra, tehát a nehéz felfogásuak kedvéért, ez csak egy poén volt.... eplus2 hehe integet2 vigyor3 nyes integet2
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #13042 Dátum: 2011.10.18 kedd, 19:41:27 »

Több helyen is javasolják, hogy csakis melegen szabad csinálni. Például itt: http://www.fordwiki.co.uk/index.php?title=Glow_Plugs_-_Changing_TDDi_/_TDCi
Valaki magyarázza már meg hogy miért javasoljuk ezen a fórumon, hogy hidegen kell?
Mondjuk ennek tükrében: http://hu.wikipedia.org/wiki/H%C5%91t%C3%A1gul%C3%A1si_egy%C3%BCtthat%C3%B3
mivel az acél hőtágulása sokkal kisebb mint az alumíniumé.
nem kellene melegen szerelni,csak a különböző anyagok menettel törénő bontása biztosabb 80-100fok körül.
Amúgy én hidegen szedtem ki őket-simán kijöttek,viszont használtam a csere alkalmával hőállózsírt,ami biztosít a későbbi bonthatósánál.
És a gyárban is a Tis szerint speciális zsírral kenik be a menetet az izzítókon a bonthatóság érdekében.És ezért nem is kell melegen nekiállni a műveletnek.Persze egy-egy beszakadt gyertya és hf javítás felveti ennek a szükségességét,de kitudja ,hogy mennyi km után akarták őket kicserélni.Én 110enél cseréltem gond nélkül,így volt ez Stealt-nél  és Lászlónál is.Csak néhány pl.
Amúgy pont László tud mesélni egy jó sztorit a speciális kenőanyagról(kérdezzétek csak meg),amit a gyertyára kell maszatolniuk a szagszervízben a cserekor! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #13043 Dátum: 2011.10.18 kedd, 20:13:39 »

Hát én alapjáraton hagyom járni 10-15 percet és utánna gyakorlatilag kézzel kitekertem min a 4-et 9 év után... szomoru1
Nem tudom mennyire melegedik be ,de nemis meleg nemis hideg... eplus2
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13044 Dátum: 2011.10.18 kedd, 20:15:43 »

Én 110enél cseréltem gond nélkül

Volt rossz közöttük?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #13045 Dátum: 2011.10.18 kedd, 20:39:01 »

Volt rossz közöttük?
2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #13046 Dátum: 2011.10.18 kedd, 20:56:18 »

2

És érezhető a változás?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #13047 Dátum: 2011.10.18 kedd, 21:09:25 »

Blokk? A gyertya a fejben van... az van aluból (de asszem a blokk is).
Az öntöttvas  Wink
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #13048 Dátum: 2011.10.19 szerda, 07:42:48 »

És érezhető a változás?
nálam érezhető volt..
1 és egy félig volt rossz.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #13049 Dátum: 2011.10.19 szerda, 07:47:24 »

Az öntöttvas  Wink
ha bevégzi, jó lesz konvektornak. Grin
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Oldalak: 1 ... 254 255 256 257 258 259 260 [261] 262 263 264 265 266 267 268 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.076 másodperc alatt készült el 20 lekéréssel.