Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:52:38 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 361 362 363 364 365 366 367 [368] 369 370 371 372 373 374 375 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14624565 alkalommal)
0 Felhasználó és 71 vendég van a témában
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #18350 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:21:06 »

CKP    Crankshaft Position Sensor / forgattyús tengely vonatkozási helyzet (pozíció) jeladó
CMP    Camshaft Position / bütyköstengely helyzete

Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18351 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:34:40 »

Ez a camshaft main position kibontás honnét van? én idáig csak CaMshatf Position kibontást láttam. (pl a TIS-ben)
A jelformája meg pl. ilyen (HALL effect verzió):
http://www.aa1car.com/library/crank_sensors.htm
A tdci befecskendezés vezérléséből következően nem figyelheti csak a felső holtpontot (melyik hengernél?), mert az nem elég infó a befecskendezés ütemezéséhez. SZVSZ.

De ha már ki-az-okosabbat játszunk, a CKP kibontásból kimaradt egy "k" betű, merthogy CranKshaft. Smiley

Ne játsszunk ki-az-okosabbat. Valóban kihagytam, javítottam.
A tisben is irkálnak mindenfélét, ott is lehet hiba. Írják így is, úgy is, a maines változat logikusabb.
Már lenn leírtam, de akkor most egy kicsit másként: természetesen az 1-es hengert figyeljük, a többit nem kell.
A felső jeladónak csak annyi a szerepe, hogy szinkronban van-e a főtengellyel a vezérműtengely. Tehát csak egy jelet ad le, a holtponton.
Azt is tudjuk, hogy a főtengely sebessége nem egyezik meg a vezérműtengelyével, ott van egy 2-es szorzó.
A cmp jeladó a szelepek nyitásának a megállapításához is jó.
A lendkeréken 36 felé van osztva a kör, de csak 35 fog van, az utolsó „letörve”. Innen tudják a felső holtpontot. Természetesen, itt is az első hengerről van szó.
A többi fog viszont jó arra, hogy tudjuk a főtengely helyzetét, azaz 10 fokos diszkrét értékenként. Persze, a többi fokot is ki lehet interpolálni, meg is teszik,
a fordulatszám alapján.
Azért nem elég csak a felső holtpont jeladót figyelembe venni, mert ha pl 1000-et fordul a motor, akkor durván 1,6 ms a 10 fok a holtpont előtt.
Az 1000-es fordulatról 2000-re 1-2 másodperc alatt felpörög, legyen 1 az egyszerűbb számolás miatt. Tehát másodpercenként 1000-et emelkedik a fordulatszám.
16,6-ot fordul másodpercenként, ez ugrik fel 33,33-ra. Ugyanakkora időzítésnél 1,6 ms, ez a 2000-es fordulatnál már 20 fokot jelent.
Persze ütemenként van a jel, de akkor is, a szöggyorsulás miatt jelentősen elmászna a gyújtási szög. Na ezért van az alsó jeladó, az már szöget érzékel.
Ott is fennáll ez a veszély, de pont 1/36-oda, amit könnyebb korrigálni.
Tehát valójában csak a felső jeladó nem is alkalmas a befecskendezés időzítéséhez, még ha minden hengernél is lenne (de valójában 2 is elég lenne, gondoljunk a szorzóra).
Hát ez az oka annak, hogy a felső csak holtpontot érzékel, az alsó meg szöget. Ezért van a cmp-ben a main, és nincs benne szög.

Hogy hall, induktív vagy akár optikai jeladót alkalmaznak, az teljesen mind1.
A hall négyszögjelet ad, az induktív meg tangens-szerűt, és ugye a lefutó élre billen a komparátor. Ott, ahol a fog hiányzik, nagyobb a jel amplitúdója, mert a kondi hosszabb ideig fog töltődni.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.07 csütörtök, 18:36:13 írta Angel » Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18352 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:35:16 »

CKP    Crankshaft Position Sensor / forgattyús tengely vonatkozási helyzet (pozíció) jeladó
CMP    Camshaft Position / bütyköstengely helyzete

A CMP NEM ad pozíciót. Csak holtpontot.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #18353 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:47:28 »

A CMP NEM ad pozíciót. Csak holtpontot.

leirtam a hivatalos szakkifejezését nálunk.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18354 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 18:53:45 »

leirtam a hivatalos szakkifejezését nálunk.

Jó, értem én, én meg leírtam, miért logikusabb a másik. Néha a kifejezések félrecsúsznak. Kockás füzet... led dióda, cd lemez. Sokszor használják a biturbó kifejezést, ha a V motorra raknak 2 turbót, holott azt twin turbónak (iker) kéne hívni, csak a 2 lépcsős - 2 különböző turbót kéne hívni biturbónak.
Hát ennyi.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #18355 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 19:35:19 »

Jó, értem én, én meg leírtam, miért logikusabb a másik. Néha a kifejezések félrecsúsznak. Kockás füzet... led dióda, cd lemez. Sokszor használják a biturbó kifejezést, ha a V motorra raknak 2 turbót, holott azt twin turbónak (iker) kéne hívni, csak a 2 lépcsős - 2 különböző turbót kéne hívni biturbónak.
Hát ennyi.

Hogy szerinted mi a logikusabb az egy dolog......én leirtam a hivatalos szakkifejezését....felőlem vitázhattok tovább, én nem fogok... eplus2
Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18356 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 19:45:58 »

Hatalmas köszönet Alfnak a diagnosztikáért. Nagyon érdekes és hasznos volt.  worship Jó tudni, hogy rendben van a vas!

Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18357 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 19:49:08 »

Hogy szerinted mi a logikusabb az egy dolog......én leirtam a hivatalos szakkifejezését....felőlem vitázhattok tovább, én nem fogok... eplus2

Hát bakker... valamit elnézhettem, mert most a guglival egy mainost se találok... hát, akkor mégis
CMP    Camshaft Position
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18358 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 20:00:13 »

Hatalmas köszönet Alfnak a diagnosztikáért. Nagyon érdekes és hasznos volt.  worship Jó tudni, hogy rendben van a vas!


eljen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
áki79
Vendég
« Új hozzászólás #18359 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 21:45:07 »

Köszönöm mindenkinek a gyors reakciókat!
Igazából ez ha belegondolok nem a beindul lefullad hanem a be se indul eset inkább!
Este csináltam pár képet a szívósor részről, ha jól gondolom akkor megtaláltam a CMP jeladót a csatlakozó rajta szürke, viszont leszedve a csatit alatta már fekete a műanyag, tehát innentől ez nem kérdés hogy cserés és csak reménykedek benne, hogy ennyi baja van!
A biztonság kedvéért ha szembe állok a kocsival akkor a műanyag szívósor fedél felett kicsit a közepétől jobb találom és 3 eres csatlakozó megy rá? 1db csavar fogja elvileg a motorblokkhoz ha jól gondolom.
Tehát most első körben meglépem a CMP cserét aztán a többit meglátjuk.

Sziasztok!
Nos az enyém olaszban állt meg alattam,jeladók cserélve lettek a közelmultban. Nekem a közös nyomócsőn lévő valami adta meg magát! Menet közben leállt! Csak hogy akinek hasonló gondja van gondoljon erre is! wave
Naplózva
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #18360 Dátum: 2012.06.07 csütörtök, 22:18:41 »

Sziasztok!
Nos az enyém olaszban állt meg alattam,jeladók cserélve lettek a közelmultban. Nekem a közös nyomócsőn lévő valami adta meg magát! Menet közben leállt! Csak hogy akinek hasonló gondja van gondoljon erre is! wave

tamogatom, mert en is nemreg csereltem!! nekem hidegen indult, melegen nem akart soha!
Naplózva
tapt
Vendég
« Új hozzászólás #18361 Dátum: 2012.06.08 péntek, 10:22:19 »

Sziasztok!

2022.12.havi TDCI Mondim porlasztócsúcsai kezdik megadni magukat (konkrétan nagy gázadásnál bejelez, esetenként le is fullad Sad ).
Tudtok valakit, aki rá tudna nézni, esetleg meg is javítaná/cserélné és megbízható?
Persze egy kb ár is jó lenne. Smiley

Köszi,

Tamás
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18362 Dátum: 2012.06.08 péntek, 10:31:56 »

Sziasztok!

2022.12.havi TDCI Mondim porlasztócsúcsai kezdik megadni magukat (konkrétan nagy gázadásnál bejelez, esetenként le is fullad Sad ).
Tudtok valakit, aki rá tudna nézni, esetleg meg is javítaná/cserélné és megbízható?
Persze egy kb ár is jó lenne. Smiley

Köszi,

Tamás
10év múlva 12havi?
Vik,a Lurdyval szemben!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18363 Dátum: 2012.06.08 péntek, 10:33:41 »

tamogatom, mert en is nemreg csereltem!! nekem hidegen indult, melegen nem akart soha!
ezeket nem kell találomra cserélni,mert van saját hibakodja!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
pisti0007
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 73



E-mail
« Új hozzászólás #18364 Dátum: 2012.06.08 péntek, 10:41:25 »

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.Most cserélem a hosszbordás szíjat és a generátorra szabadonfutót akarok tenni.Ezt a szabadonfutót hol tudom beszerezni és mi a neve vagy száma?Előre is köszönöm a segítséget.
Naplózva

2003. 12. Mondeo MK3 Sedan Trend TDCI 115 Le HJBB
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18365 Dátum: 2012.06.08 péntek, 10:42:46 »

Sziasztok!
A segítségeteket szeretném kérni.Most cserélem a hosszbordás szíjat és a generátorra szabadonfutót akarok tenni.Ezt a szabadonfutót hol tudom beszerezni és mi a neve vagy száma?Előre is köszönöm a segítséget.

Relhistet keresd.
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #18366 Dátum: 2012.06.08 péntek, 10:46:51 »

Relhistet keresd.

Rádió kód ügyben meg Alfot.  vigyor3
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
khorvat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18367 Dátum: 2012.06.08 péntek, 13:13:11 »

CMP ma megérkezett ki is van cserélve, de nem ez vagy nem csak ez a ludas nálam sajnos! Továbbra sem indul a gépsárkány, következő, hogy ma Ford szervizben diagnosztikára viszem, hátha lesz vmi hibakód ami segít a nyomozásban!
Számomra rossz esetben ezek a tünetek akár jelenthetik például, hogy meghalt teljesen a magasnyomású szivattyúm, az ha feladja a harcot az ilyen? Nincs semmi előjele?

Ezt a nyomócső hibát csápos emelővel körbe nézve könnyen meg lehet találni jó eséllyel, vagy kell hozzá egy adag szerencse is hogy jól látható nyoma legyen?

Sziasztok!
Nos az enyém olaszban állt meg alattam,jeladók cserélve lettek a közelmultban. Nekem a közös nyomócsőn lévő valami adta meg magát! Menet közben leállt! Csak hogy akinek hasonló gondja van gondoljon erre is! wave
Naplózva

MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18368 Dátum: 2012.06.08 péntek, 14:11:33 »

CMP ma megérkezett ki is van cserélve, de nem ez vagy nem csak ez a ludas nálam sajnos! Továbbra sem indul a gépsárkány, következő, hogy ma Ford szervizben diagnosztikára viszem, hátha lesz vmi hibakód ami segít a nyomozásban!
Számomra rossz esetben ezek a tünetek akár jelenthetik például, hogy meghalt teljesen a magasnyomású szivattyúm, az ha feladja a harcot az ilyen? Nincs semmi előjele?

Ezt a nyomócső hibát csápos emelővel körbe nézve könnyen meg lehet találni jó eséllyel, vagy kell hozzá egy adag szerencse is hogy jól látható nyoma legyen?

A magasnyomású nem úgy hal meg, hogy hirtelen, és nem indul a gép, hanem egyre kevésbé tudja megcsinálni a kellő nyomást, és hibát is dob.
A diag kell, anélkül kár lenne találgatni. Ezt a csápos emelőt nem értem. A nyomócső a motor tetején van...
Az ilyen nem indulós hiba inkább érzékelő lesz, akár a magas nyomásé, v ilyesmi. De inkább elébb a hibakód olvasás...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
csaba14
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4343



E-mail
« Új hozzászólás #18369 Dátum: 2012.06.08 péntek, 14:21:58 »

10év múlva 12havi?
Vik,a Lurdyval szemben!

És már kivannnnaaak a csúúcsok  wow1 eplus2
Naplózva

2005 5 ajtós tdci 130 le ,bör,dvd navi ...
khorvat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18370 Dátum: 2012.06.08 péntek, 20:48:45 »

A magasnyomású nem úgy hal meg, hogy hirtelen, és nem indul a gép, hanem egyre kevésbé tudja megcsinálni a kellő nyomást, és hibát is dob.
A diag kell, anélkül kár lenne találgatni. Ezt a csápos emelőt nem értem. A nyomócső a motor tetején van...
Az ilyen nem indulós hiba inkább érzékelő lesz, akár a magas nyomásé, v ilyesmi. De inkább elébb a hibakód olvasás...
Hiba kód nincs érdemleges, csak akksi alacsonytöltöttségére utaló, illetve az EGR OFF miatti, CMP jeladó fixen új , mellette volt próbálva egy új CKP jeladó is de ekkor se indult. Első porlasztó csúcs kiszedve de nem mutat megfelelő működést, nem porlaszt.
Hétfőn a 4 csúcsot megpróbálom ellenőríztetni műszeresen ultrahanggal ha jól értettem, és egy kicsit átnyomatni nagyobb nyomáson hátha kiköhög vmit, de azért meglepő, hogy az 1 éve felújított 4 csúcsból egyik se mutat jó működést!
Laikusként nekem gyanusabb hogy oda már egyáltalán nem is jut üzemanyag.

Tanktól nézve go szűrőn, szivattyún át magasnyomású csövekig, hogy néz ki ez az üzemanyagrendszer logikailag sorban felépítve, ha vki vágja ezt a témát megköszönnöm leírná.
Az a gyanum hogy a 4 PCS-re az jön ki hogy azok mennének ha kapnának go-t.
Szivattyút így hogy be se indul a motor lehet vhogy ellenőrízni, hogy rendesen működik-e?
Érdemes lehet az 1 éves gyári goszűrőt szintén gyári újra cserélni? Létezhet hogy a szűrőnél alakul ki ekkora dugulás a kocsiszámára újnak számító Agip DieselTech még gyanus nekem 3 utolsó tankolásom náluk volt előtte sose jártam itt, lehet benyaltam vmi nem teljesen tiszta go-t?
CMP,CKP pároson kívül milyen elektromos dolog romolhatott még el ami hiba  kódott se feltétlen dob, az ECU vezérléslehet ilyen?
Nem baj hétvégén agyalok még hogy jövő héten miket kellene végig ellenőrízni.
Naplózva

MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #18371 Dátum: 2012.06.08 péntek, 21:30:30 »

Hiba kód nincs érdemleges, csak akksi alacsonytöltöttségére utaló, illetve az EGR OFF miatti, CMP jeladó fixen új , mellette volt próbálva egy új CKP jeladó is de ekkor se indult. Első porlasztó csúcs kiszedve de nem mutat megfelelő működést, nem porlaszt.
Hétfőn a 4 csúcsot megpróbálom ellenőríztetni műszeresen ultrahanggal ha jól értettem, és egy kicsit átnyomatni nagyobb nyomáson hátha kiköhög vmit, de azért meglepő, hogy az 1 éve felújított 4 csúcsból egyik se mutat jó működést!
Laikusként nekem gyanusabb hogy oda már egyáltalán nem is jut üzemanyag.

Tanktól nézve go szűrőn, szivattyún át magasnyomású csövekig, hogy néz ki ez az üzemanyagrendszer logikailag sorban felépítve, ha vki vágja ezt a témát megköszönnöm leírná.
Az a gyanum hogy a 4 PCS-re az jön ki hogy azok mennének ha kapnának go-t.
Szivattyút így hogy be se indul a motor lehet vhogy ellenőrízni, hogy rendesen működik-e?
Érdemes lehet az 1 éves gyári goszűrőt szintén gyári újra cserélni? Létezhet hogy a szűrőnél alakul ki ekkora dugulás a kocsiszámára újnak számító Agip DieselTech még gyanus nekem 3 utolsó tankolásom náluk volt előtte sose jártam itt, lehet benyaltam vmi nem teljesen tiszta go-t?
CMP,CKP pároson kívül milyen elektromos dolog romolhatott még el ami hiba  kódott se feltétlen dob, az ECU vezérléslehet ilyen?
Nem baj hétvégén agyalok még hogy jövő héten miket kellene végig ellenőrízni.

kannából direktbe inditás, ha onnan sem indul mehetsz tovább...lényeg ne legyen levegős sehol..
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18372 Dátum: 2012.06.08 péntek, 23:07:17 »

Hiba kód nincs érdemleges, csak akksi alacsonytöltöttségére utaló, illetve az EGR OFF miatti, CMP jeladó fixen új , mellette volt próbálva egy új CKP jeladó is de ekkor se indult. Első porlasztó csúcs kiszedve de nem mutat megfelelő működést, nem porlaszt.
Hétfőn a 4 csúcsot megpróbálom ellenőríztetni műszeresen ultrahanggal ha jól értettem, és egy kicsit átnyomatni nagyobb nyomáson hátha kiköhög vmit, de azért meglepő, hogy az 1 éve felújított 4 csúcsból egyik se mutat jó működést!
Laikusként nekem gyanusabb hogy oda már egyáltalán nem is jut üzemanyag.

Tanktól nézve go szűrőn, szivattyún át magasnyomású csövekig, hogy néz ki ez az üzemanyagrendszer logikailag sorban felépítve, ha vki vágja ezt a témát megköszönnöm leírná.
Az a gyanum hogy a 4 PCS-re az jön ki hogy azok mennének ha kapnának go-t.
Szivattyút így hogy be se indul a motor lehet vhogy ellenőrízni, hogy rendesen működik-e?
Érdemes lehet az 1 éves gyári goszűrőt szintén gyári újra cserélni? Létezhet hogy a szűrőnél alakul ki ekkora dugulás a kocsiszámára újnak számító Agip DieselTech még gyanus nekem 3 utolsó tankolásom náluk volt előtte sose jártam itt, lehet benyaltam vmi nem teljesen tiszta go-t?
CMP,CKP pároson kívül milyen elektromos dolog romolhatott még el ami hiba  kódott se feltétlen dob, az ECU vezérléslehet ilyen?
Nem baj hétvégén agyalok még hogy jövő héten miket kellene végig ellenőrízni.
Egy dolgot kihagytatok:Mivel az évjáratból kiindulva megkellett volna mérni induláskor kapnak-e vezérlést a csúcsok??Mivel a diesel vezérlőd külön van az ECU-tól,amit a bal első sárvédőben találtok.ott is lehet érintkezési hiba.Amikor nem indul és forgat egy kis idő után villog az izzítás jeled???
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
khorvat
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 64



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18373 Dátum: 2012.06.09 szombat, 08:37:35 »

Egy dolgot kihagytatok:Mivel az évjáratból kiindulva megkellett volna mérni induláskor kapnak-e vezérlést a csúcsok??Mivel a diesel vezérlőd külön van az ECU-tól,amit a bal első sárvédőben találtok.ott is lehet érintkezési hiba.Amikor nem indul és forgat egy kis idő után villog az izzítás jeled???
Amikor nem indul a motor és próbál forgatni, utána következetesen nem jelenik meg a műszerfalon a villogó izzítás jel, és ez előtte is csak nagy ritkán fordult elő kb. ilyen félévente 1x.
Most is a hiba fennállása óta 1 alkalommal figyeltem fel hogy villog az izzításjelző, de ez nem is csoda úgy gondolom mert akkor 1 percen belül volt 3 indítási kisérlet kb.
Lényeg, hogy a műszerfalon a sikertelen indítás után nincs semmi hiba visszajelzés.

Ezt a diesel vezérlő külön van és jön-e belőle jel a porlasztóknak dolgot viszont nagyon érdemes lesz még megnézni köszi a tippet, nekem kezdetekóta az a gyanum vmi elektromos hiba, lecsúszott csatlakozó stb. és nem mechanikus, dugulásos dolog az üzemanyagrendszerben.
Naplózva

MKIII - 2.0TDCI, 2002.12., 5 ajtós Trend - HJBB, EGR off, ZEN.
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #18374 Dátum: 2012.06.09 szombat, 16:15:23 »

Amikor nem indul a motor és próbál forgatni, utána következetesen nem jelenik meg a műszerfalon a villogó izzítás jel, és ez előtte is csak nagy ritkán fordult elő kb. ilyen félévente 1x.
Most is a hiba fennállása óta 1 alkalommal figyeltem fel hogy villog az izzításjelző, de ez nem is csoda úgy gondolom mert akkor 1 percen belül volt 3 indítási kisérlet kb.
Lényeg, hogy a műszerfalon a sikertelen indítás után nincs semmi hiba visszajelzés.

Ezt a diesel vezérlő külön van és jön-e belőle jel a porlasztóknak dolgot viszont nagyon érdemes lesz még megnézni köszi a tippet, nekem kezdetekóta az a gyanum vmi elektromos hiba, lecsúszott csatlakozó stb. és nem mechanikus, dugulásos dolog az üzemanyagrendszerben.
és a középkonzol órában a piros led nem villog?
Ha nem indul és nincs izzító jelzés, akkor az nem valószínű, hogy üzemanyag rendszeri gond.
Főrelé, immobiliser.

Tisler által írt ICU dolog érdekes lehet, de ha az injektorok vezérlésével gond van, akkor is van izzításjelző villogás.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #18375 Dátum: 2012.06.09 szombat, 20:00:10 »

10év múlva 12havi?
Vik,a Lurdyval szemben!

tudod vissza a jövöbe  vigyor3
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
tapt
Vendég
« Új hozzászólás #18376 Dátum: 2012.06.09 szombat, 20:06:39 »

Hello,

köszi a tippet. A címet/a szervíz nevét meg tudja vki mondani?

KÖszi,

Tamás

10év múlva 12havi?
Vik,a Lurdyval szemben!

Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18377 Dátum: 2012.06.09 szombat, 20:31:37 »

Hello,

köszi a tippet. A címet/a szervíz nevét meg tudja vki mondani?

KÖszi,

Tamás

bp.könyves kálmán krt.autó fort
Németh Viktor
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
tapt
Vendég
« Új hozzászólás #18378 Dátum: 2012.06.09 szombat, 22:13:15 »

Köszönöm

bp.könyves kálmán krt.autó fort
Németh Viktor
Naplózva
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #18379 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 00:58:15 »

Sziasztok
Érdeklődnék hogy ki cserélt már főtengely tárcsát annak van e előjele hogy szét fog menni?mert nekem olyan gondom van hogy indításkor van mikor berezeg valami de nem mindig és nem tudom hogy mi lehet az
Köszi előre is  worship
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #18380 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 06:50:37 »

Sziasztok
Érdeklődnék hogy ki cserélt már főtengely tárcsát annak van e előjele hogy szét fog menni?mert nekem olyan gondom van hogy indításkor van mikor berezeg valami de nem mindig és nem tudom hogy mi lehet az
Köszi előre is  worship

Tisztelt Fórumtárs!
A főtengely ékszijtárcsa esetleges elfáradásáról, és meghibásodásáról, könnyen meglehet győzödni szabad szemmel. Változó terhelésnek kell alávetni a tárcsát. Pl bekapcsoljuk a klimát. Ha a klima ki-be kapcsolása közben, oldal irányu koválygást végez, vagy berezonál a tárcsa, akkor sajnos cserére szorul. Elfáradt, vagy teljesen szétverődött, a tárcsában lévő gumi szilent. Maga a tárcsa aránylag könnyen cserélhető, ha van az embernek légkulcsa. 3 db csavar fogja. Légkulcs nélkül is megoldható, de egy kicsit macerásab levenni. Ilyenkor mindenképp rögziteni kell a tárcsát elfordulás ellen , mert nem bírod másként lelazitani a csavarokat. 2 csavart kicsavarva, a tárcsát elforditva, letudod venni a szijat majd a tárcsát. Vissza szerelés forditott sorrendben történik. Jó szerelgetést. wave
Tisztelettel László!
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.10 vasárnap, 14:48:24 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18381 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:02:46 »

Hogy miért érdemes Ervinhez elmenni egy turbótisztításra..Minket ez várt, amikor Ervin szétszedte a turbót.



A szerelés végére állt össze a kép, hogy mi okozta ezt. Egy "szakember" úgy rakta össze a turbót még valamikor mikor még nem volt nálam az autó, hogy a szabályozó nem tudott működni, így mindig szinte maximum terhelést kapott a turbó. A turbina lapátjai megégtek, darabkák törtek le róla, és az okozta azt, hogy a kis terelők teljesen tönkrementek, elhajlottak. Ervinnek köszönet a precíz munkáért, hogy még így is járóképes maradt az autó, és haza tudtam jönni vele!
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18382 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:23:13 »

Hogy miért érdemes Ervinhez elmenni egy turbótisztításra..Minket ez várt, amikor Ervin szétszedte a turbót.

A szerelés végére állt össze a kép, hogy mi okozta ezt. Egy "szakember" úgy rakta össze a turbót még valamikor mikor még nem volt nálam az autó, hogy a szabályozó nem tudott működni, így mindig szinte maximum terhelést kapott a turbó. A turbina lapátjai megégtek, darabkák törtek le róla, és az okozta azt, hogy a kis terelők teljesen tönkrementek, elhajlottak. Ervinnek köszönet a precíz munkáért, hogy még így is járóképes maradt az autó, és haza tudtam jönni vele!
Undecided ez egy új turbot jelent Undecided

nekem egy gt2056v-m van ilyen állapotban egy 3.0 v6 cdi merciről Sad az is kuka Sad
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18383 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:28:57 »

Undecided ez egy új turbot jelent Undecided

Tudom, már folyamatban.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18384 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:33:27 »

Tudom, már folyamatban.
tyű! ehhez képest mégis tudta a 2,5bart!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18385 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:34:27 »

tyű! ehhez képest mégis tudta a 2,5bart!
annak ehez nem sok köze vigyor3

ennyitől csak később indul meg. legalábbis nekem így mondták.
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18386 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:38:29 »

tyű! ehhez képest mégis tudta a 2,5bart!

Ezen mi is meglepődtünk, pedig direkt mondtam Ervinnek, hogy csináltuk a diagot és jónak tűnt minden.

Jah és a fogyasztása az autónak se tükrözte ezt, hogy ennyire ***.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.10 vasárnap, 20:41:18 írta Shad » Naplózva
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18387 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:40:43 »

annak ehez nem sok köze vigyor3

ennyitől csak később indul meg. legalábbis nekem így mondták.

Ez így van. Legalábbis első érzésre ezt mondom. A szerelés előtt baromi lusta volt az autó, tényleg lassan indult meg. Panaszkodtam is, hogy nagy a lyuk. Most egy másik turbónak a belseje van benne az enyémbe, hogy tudjam használni az autót, persze csak óvatosan a turbina miatt, de baromira érezhető már így is, hogy mennyit számít. Egyszerűen nyomtam a gázt és gyorsult az autó, nem volt az a kb 2 másodperces lyuk. Nagyon kíváncsi vagyok, ha benne lesz végre egy komplett hibátlan turbó, hogy mit fog menni az autó vigyor3
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18388 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:46:52 »

Ez így van. Legalábbis első érzésre ezt mondom. A szerelés előtt baromi lusta volt az autó, tényleg lassan indult meg. Panaszkodtam is, hogy nagy a lyuk. Most egy másik turbónak a belseje van benne az enyémbe, hogy tudjam használni az autót, persze csak óvatosan a turbina miatt, de baromira érezhető már így is, hogy mennyit számít. Egyszerűen nyomtam a gázt és gyorsult az autó, nem volt az a kb 2 másodperces lyuk. Nagyon kíváncsi vagyok, ha benne lesz végre egy komplett hibátlan turbó, hogy mit fog menni az autó vigyor3
a geometriát cseréltétek, és maradt a te turbodnak a középrésze?? vagy ha nem, akkor nem értem vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18389 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:49:48 »

Tudom, már folyamatban.
Akkor Ervin nem fogadta meg a saját tanácsát smile  Mikor nekem is csere lett a takarításból, akkor azt mondta fog tartani polcon mindig 1 turbót, ilyen esetekre.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18390 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 20:52:08 »

a geometriát cseréltétek, és maradt a te turbodnak a középrésze?? vagy ha nem, akkor nem értem vigyor3

Amit a második képen látsz, az lett kicserélve. Ki lett szedve egy másik turbóból átmenetileg egy jó, és az lett berakva. Amiből pedig kiszedtük az a turbó lesz majd kompletten betéve az enyémbe, csak azon egy csapágyat még ki kell cserélni, azért nem akarta Ervin berakni már most. Ha kész lesz, akkor egy nagyon jó állapotú csigám lesz.

Tudom bonyolult  taps
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18391 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 21:00:00 »

Amit a második képen látsz, az lett kicserélve. Ki lett szedve egy másik turbóból átmenetileg egy jó, és az lett berakva. Amiből pedig kiszedtük az a turbó lesz majd kompletten betéve az enyémbe, csak azon egy csapágyat még ki kell cserélni, azért nem akarta Ervin berakni már most. Ha kész lesz, akkor egy nagyon jó állapotú csigám lesz.

Tudom bonyolult  taps
akkor a geometriát cseréltétek és maradt benne a tiednek a középrésze Wink nyes

támcsapágycserés??
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18392 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 21:01:06 »

Akkor Ervin nem fogadta meg a saját tanácsát smile  Mikor nekem is csere lett a takarításból, akkor azt mondta fog tartani polcon mindig 1 turbót, ilyen esetekre.
az a baj, hogy ha valakinek fel kell rakni, akkor megint keresgélni kell jó állapotút... vagy rögtön több darabot kell tartani a polcon eplus2
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18393 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 21:33:31 »

akkor a geometriát cseréltétek és maradt benne a tiednek a középrésze Wink nyes

támcsapágycserés??

Bronzpersely? Azt hiszem..Nem tudom pontosan.
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #18394 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 21:50:37 »

Akkor Ervin nem fogadta meg a saját tanácsát smile  Mikor nekem is csere lett a takarításból, akkor azt mondta fog tartani polcon mindig 1 turbót, ilyen esetekre.
De, volt 2 is...csak az elmúlt 4 hétben elfogyott... vigyor3  falbav és még nem frissítettem.. vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18395 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 21:52:11 »

De, volt 2 is...csak az elmúlt 4 hétben elfogyott... vigyor3  falbav és még nem frissítettem.. vigyor3
Akkó megy a bót wave
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18396 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 21:54:11 »

De, volt 2 is...csak az elmúlt 4 hétben elfogyott... vigyor3  falbav és még nem frissítettem.. vigyor3
dobtam pü-ben képeket vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #18397 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 21:57:10 »

Akkor Ervin nem fogadta meg a saját tanácsát smile  Mikor nekem is csere lett a takarításból, akkor azt mondta fog tartani polcon mindig 1 turbót, ilyen esetekre.
C :nyes:sodálom hogy nincs neki ráktáron vagy 5db
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.10 vasárnap, 21:59:49 írta Huszár Balázs » Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
H. Balázs
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1667



« Új hozzászólás #18398 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 21:58:44 »

De, volt 2 is...csak az elmúlt 4 hétben elfogyott... vigyor3  falbav és még nem frissítettem.. vigyor3
Akkor iparkodjál  eplus2
Naplózva

2014/9 Mondeo 2.0 tdci tit 140 le

2021.06 2.0 tdci Transit Jumbo 170 ló
2010 Ducato 2.3 120 ló
 EX 2006/12 Mondeo 2,0 tdci  combi eur4 DPF 130 ló EGR OFF (CigisBalu)
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #18399 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 22:07:25 »

Akkor iparkodjál  eplus2
Eszik a turbókat  Wink, és csak az döglik meg amelyik meg van akadva...vagy megetetik a szűrő felől..
Amelyik meg van csinálva annyit elmegy mint a motor...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Oldalak: 1 ... 361 362 363 364 365 366 367 [368] 369 370 371 372 373 374 375 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.124 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.