Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 23:48:33 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 365 366 367 368 369 370 371 [372] 373 374 375 376 377 378 379 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14624512 alkalommal)
0 Felhasználó és 66 vendég van a témában
luim75
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 58


« Új hozzászólás #18550 Dátum: 2012.06.20 szerda, 23:06:19 »

Akkor te vitted el a nekem legyártott iktatót  laugh
Akkor igen de olyan szépen ajánlotta hogy fel rakja és d.u. csinál egy másikat!!!Azért köszönöm neked is az alkalmi vásárlást. wave
Naplózva

2002/12 Tdci, Ghia.Kombi,Automata,Egr:off,Zen
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18551 Dátum: 2012.06.20 szerda, 23:10:54 »

Akkor igen de olyan szépen ajánlotta hogy fel rakja és d.u. csinál egy másikat!!!Azért köszönöm neked is az alkalmi vásárlást. wave

Ma került bele az enyémbe  eplus2
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18552 Dátum: 2012.06.20 szerda, 23:12:27 »

Ma került bele az enyémbe  eplus2

Az iktatóval mit lehet nyerni? Nem gond az emissziós adatoknál? Nekem nem .hu kell vizsgáznom, hanem .at, azért nem mindegy. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18553 Dátum: 2012.06.20 szerda, 23:20:58 »

Az iktatóval mit lehet nyerni? Nem gond az emissziós adatoknál? Nekem nem .hu kell vizsgáznom, hanem .at, azért nem mindegy. Smiley

AndyA

Ahhoz tudni kéne, hogy Ausztriában mit néznek a műszakin/zöldkártyán. Az értékek kis mértékben javulhatnak is, de romlani nem fognak. Mivel nincs fojtás, így elvileg jobban megy az autó, bár nekem nincs összehasonlítási alapom, mert új a turbóm is. Nincs füst visszaáramlás a turbóhoz, ami mindenképpen előny. Szerintem megéri! Hogy itthon műszakin gond lesz-e, az 2 év múlva kiderül. De ha valaki megtartja a katalizátort is, akkor vizsga előtt vissza lehet azt szerintem cserélni.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18554 Dátum: 2012.06.20 szerda, 23:21:47 »

Ahhoz tudni kéne, hogy Ausztriában mit néznek a műszakin/zöldkártyán. Az értékek kis mértékben javulhatnak is, de romlani nem fognak. Mivel nincs fojtás, így elvileg jobban megy az autó, bár nekem nincs összehasonlítási alapom, mert új a turbóm is. Nincs füst visszaáramlás a turbóhoz, ami mindenképpen előny. Szerintem megéri! Hogy itthon műszakin gond lesz-e, az 2 év múlva kiderül. De ha valaki megtartja a katalizátort is, akkor vizsga előtt vissza lehet azt szerintem cserélni.
milyen lett az új túrbóval?? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18555 Dátum: 2012.06.20 szerda, 23:27:15 »

milyen lett az új túrbóval?? vigyor3

Kb új autóm lett  nyes
Régivel olyan volt, mintha meglökték volna az autót úgy 2500-nál aztán gurult. Most meg olyan mintha folyamatosan tolnák 1700-tól! Jól megy nagyon. Minimális az az idő ami eltelik a gázra lépés, és a teljesítmény leadása között. Ez előtt eltelt úgy 2 másodperc.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18556 Dátum: 2012.06.20 szerda, 23:27:58 »

Kb új autóm lett  nyes
Régivel olyan volt, mintha meglökték volna az autót úgy 2500-nál aztán gurult. Most meg olyan mintha folyamatosan tolnák 1700-tól! Jól megy nagyon. Minimális az az idő ami eltelik a gázra lépés, és a teljesítmény leadása között. Ez előtt eltelt úgy 2 másodperc.
eljen akkor megérte eljen
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #18557 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 11:25:30 »

Ez mikori SW?
Mármint milyen dátum előtt nem ilyen?

jó kérdés.nem tudom a választ.
a gyári diag bobja fel,ha van frissebb verzió a rajta levohoz képest.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #18558 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 13:35:27 »

Ahhoz tudni kéne, hogy Ausztriában mit néznek a műszakin/zöldkártyán. Az értékek kis mértékben javulhatnak is, de romlani nem fognak. Mivel nincs fojtás, így elvileg jobban megy az autó, bár nekem nincs összehasonlítási alapom, mert új a turbóm is. Nincs füst visszaáramlás a turbóhoz, ami mindenképpen előny. Szerintem megéri! Hogy itthon műszakin gond lesz-e, az 2 év múlva kiderül. De ha valaki megtartja a katalizátort is, akkor vizsga előtt vissza lehet azt szerintem cserélni.

A kati iktatóval kapcsolatban azért vannak fenntartásaim, de vannak itt okosabb emberek nálam a témában.

Az EGR dugózásánál pozitív a kisebb fogyasztás (kevesebb CO2), illetve a kevesebb korom... cserébe a NOx megnő (elvileg ezt kellene csökkentenie az EGR-nek).
A katalizátor kiszedésével szerintem inkább romlik, mint semleges (vagy javul...) az emisszió.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18559 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 14:02:25 »

A kati iktatóval kapcsolatban azért vannak fenntartásaim, de vannak itt okosabb emberek nálam a témában.

Az EGR dugózásánál pozitív a kisebb fogyasztás (kevesebb CO2), illetve a kevesebb korom... cserébe a NOx megnő (elvileg ezt kellene csökkentenie az EGR-nek).
A katalizátor kiszedésével szerintem inkább romlik, mint semleges (vagy javul...) az emisszió.

Az EGR és hasonló trükkök sokszor azért vannak, hogy a gyártó képes legyen a megcélzott emissziós normát névleg teljesíteni. Sajnos akár azon az áron is, hogy többletfogyasztást okoz - ami lássuk be, öléggé marhaság. Pl. pár % NOx csökkentésért kétannyit növelni a CO2 kibocsátást? Na ne má'...

Volt olyan autó is, ahol a hidegindítás után X motorhőmérsékletig egyszerűen beszívott levegőt kevertek a kipufogógázhoz, hogy abban ne lépje túl a határértéket az emisszió... Azt meg nem nézte a vizsgálat, hogy az adott fordulatszámhoz és lökettérfogathoz tartozó lehetséges kipufogógáz mennyiségét vagy x2 túlteljesítette a járgány.

Azzal együtt én a katalizátort nem venném ki a cuccból - van azért egy olyan kismértékű többletfogyasztás, amit meg lehet magyarázni a keletkező káros anyagok minőségében bekövetkező pozitív változással.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Shad
Vendég
« Új hozzászólás #18560 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 15:04:36 »

A kati iktatóval kapcsolatban azért vannak fenntartásaim, de vannak itt okosabb emberek nálam a témában.

Az EGR dugózásánál pozitív a kisebb fogyasztás (kevesebb CO2), illetve a kevesebb korom... cserébe a NOx megnő (elvileg ezt kellene csökkentenie az EGR-nek).
A katalizátor kiszedésével szerintem inkább romlik, mint semleges (vagy javul...) az emisszió.

Bunyeknek vannak mért adatai katalizátorral és nélküle. Én az alapján mondtam, hogy akár javulhat is.
Naplózva
Victore
Vendég
« Új hozzászólás #18561 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 15:46:27 »

Bunyeknek vannak mért adatai katalizátorral és nélküle. Én az alapján mondtam, hogy akár javulhat is.

Ez elég meglepő lenne , persze lehet hogy csak a globális katalizátor-összeesküvés sötét fátylának rabja vagyok. Smiley
Ha katalizátor nélkül jobb az emisszió (de legalábbis nem romlik), akkor elég nagy blama lenne ha minden autóba feleslegesen szerelnék be gyártáskor.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #18562 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 17:25:20 »

NOx-ot nem mértem mert nemis érdekelt...."K" érték csökkent ennyi elég is volt.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18563 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 18:57:35 »

Ez elég meglepő lenne , persze lehet hogy csak a globális katalizátor-összeesküvés sötét fátylának rabja vagyok. Smiley
Ha katalizátor nélkül jobb az emisszió (de legalábbis nem romlik), akkor elég nagy blama lenne ha minden autóba feleslegesen szerelnék be gyártáskor.

A motor többféle károsanyagot bocsát ki. Az egyik a nox, ami egy rusnya dolog, ebből lesznek a savas esők.
A többi, a korom és a co2, nem annyira veszélyes, de látványosabb. Ezért van az, hogy a dpf akár fél literrel megemeli a fogyit.
A tdci 2.0-ból volt dpf-es, és biz ennyivel magasabb az átlagfogyija. Ugyanúgy az egr, ami megváltoztatja az égéstér hőmérsékletét.
Ha kiszeded, kevesebb korom lesz, több nox.
Katalizátor. Az egy oxigén-tároló. Ha sok oxigén van a kipuffban, felveszi, ha kevés, leadja, és ezzel lehet eltüntetni a szén-monoxidot, és így tovább.
Persze az is egy fojtás. Valamennyi kell, de talán kevesebb is elég. Ha mindent kiszedsz, kevesebb korom, több szénmonoxid és nox lesz.
Hát ennyi a lényeg.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18564 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 19:14:43 »

A motor többféle károsanyagot bocsát ki. Az egyik a nox, ami egy rusnya dolog, ebből lesznek a savas esők.
A többi, a korom és a co2, nem annyira veszélyes, de látványosabb. Ezért van az, hogy a dpf akár fél literrel megemeli a fogyit.
A tdci 2.0-ból volt dpf-es, és biz ennyivel magasabb az átlagfogyija. Ugyanúgy az egr, ami megváltoztatja az égéstér hőmérsékletét.
Ha kiszeded, kevesebb korom lesz, több nox.
Katalizátor. Az egy oxigén-tároló. Ha sok oxigén van a kipuffban, felveszi, ha kevés, leadja, és ezzel lehet eltüntetni a szén-monoxidot, és így tovább.
Persze az is egy fojtás. Valamennyi kell, de talán kevesebb is elég. Ha mindent kiszedsz, kevesebb korom, több szénmonoxid és nox lesz.
Hát ennyi a lényeg.

Majdnem. A DPF azt csinálja, hogy megfogja a kormot, majd időnként - erős terhelésnél, autópályamenetben - elégeti, amihez plusz üzemanyagot használ fel. Azaz az össz CO2-t egyértelműen növeli.

A DPF-nek, és úgy általában a katalizátoroknak a NOx-hoz semmi köze, még csak mostanában csinálják az első NOx szűrő katalizátorokat. Az EGR részterhelésen visszavezeti a kipufogógázt a szívóoldalra, ettől elvileg a NOx érték csökkenését várják. A gyakorlatban lehet, hogy így is van, de számos egyéb hátrányos dolog is van közben, mint pl. a szívóoldal elkormolódása, ami meg akadályozhatja a motor levegőellátását, ami meg megintcsak a káros anyagok fokozott képződését idézi elő, a teljesítménycsökkenés mellett - ami megintcsak azt jelenti, hogy rálép a gázra az ember, magasabb lesz az üzemanyagfogyasztás.

Szóval optimális esetben is vannak megkérdőjelezhető pontjai a dolognak, miközben a korántsem ideális világban akár még többet is árthat, mint amennyit használ...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #18565 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 20:42:52 »

A motor többféle károsanyagot bocsát ki. Az egyik a nox, ami egy rusnya dolog, ebből lesznek a savas esők.
A többi, a korom és a co2, nem annyira veszélyes, de látványosabb. Ezért van az, hogy a dpf akár fél literrel megemeli a fogyit.
A tdci 2.0-ból volt dpf-es, és biz ennyivel magasabb az átlagfogyija. Ugyanúgy az egr, ami megváltoztatja az égéstér hőmérsékletét.
Ha kiszeded, kevesebb korom lesz, több nox.
Katalizátor. Az egy oxigén-tároló. Ha sok oxigén van a kipuffban, felveszi, ha kevés, leadja, és ezzel lehet eltüntetni a szén-monoxidot, és így tovább.
Persze az is egy fojtás. Valamennyi kell, de talán kevesebb is elég. Ha mindent kiszedsz, kevesebb korom, több szénmonoxid és nox lesz.
Hát ennyi a lényeg.
Nem, a lényeg az, hogy egy autó amelyik 100 km-en 5 liter gázolajat éget globálisan sokkal kevésbé szennyezi a környezetet, mint amelyik 7-et ez ilyen egyszerű...a többi rizsa...majd pár év múlva ugyis más álláspont lesz, úgy mint most már azt mondják a DPF-re hogy sokkal károsabb mint nélküle, mert a tüdőben a nagyon kicsi korom részecskék amik a DPF-ből jönnek (lényegesen nagyobb mennyiségben mint a DPF nélküli gépeknél) átjutnak az érfalon és töbszörösen rákkeltőbbek mint a hagyományos korom, melynek javarészét kiköhögi az ember anélkül, hogy a véráramba kerülne....pár éve meg a DPF volt a jó dolog..ma meg itt tartanak, jövőre meg más mese, de a lényeg, hogy amelyik kevesebbet éget, az szennyez összességében kevésbé.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #18566 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 20:54:57 »

Nem, a lényeg az, hogy egy autó amelyik 100 km-en 5 liter gázolajat éget globálisan sokkal kevésbé szennyezi a környezetet, mint amelyik 7-et ez ilyen egyszerű...a többi rizsa...majd pár év múlva ugyis más álláspont lesz, úgy mint most már azt mondják a DPF-re hogy sokkal károsabb mint nélküle, mert a tüdőben a nagyon kicsi korom részecskék amik a DPF-ből jönnek (lényegesen nagyobb mennyiségben mint a DPF nélküli gépeknél) átjutnak az érfalon és töbszörösen rákkeltőbbek mint a hagyományos korom, melynek javarészét kiköhögi az ember anélkül, hogy a véráramba kerülne....pár éve meg a DPF volt a jó dolog..ma meg itt tartanak, jövőre meg más mese, de a lényeg, hogy amelyik kevesebbet éget, az szennyez összességében kevésbé.

CO2 szempontból igen. De NOx szempontjából nem egyértelmű.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #18567 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 21:08:00 »

CO2 szempontból igen. De NOx szempontjából nem egyértelmű.

AndyA
Még az sem biztos...mert lehet hogy adott mennyiségben több, de mivel kevesebb a mennyiség ezért lehet nem!
De szummában a 100 on elégetett 5 kevésbé terheli a környezetet, mint az elégetett 7....a fizika a kémia, az anyag és energiamegmaradás törvényeit még mi mondeosok sem mindig tudjuk megváltoztatni... nyes Wink
De páran igen...azoknál jobban szennyez az 5 liter... vigyor3  hehe
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #18568 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 21:18:58 »

CO2 szempontból igen. De NOx szempontjából nem egyértelmű.

AndyA
még szocialista időkről származó autók/teherautók járhatnak az utakon, addig szerintem a mi min eu3-asainkkal nincs gond vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #18569 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 22:33:43 »

másoknak is garrett m24 ec-3 csiga van fent?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18570 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 23:28:29 »

Majdnem.

Én jól írtam...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18571 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 23:35:42 »

Még az sem biztos...mert lehet hogy adott mennyiségben több, de mivel kevesebb a mennyiség ezért lehet nem!
De szummában a 100 on elégetett 5 kevésbé terheli a környezetet, mint az elégetett 7....a fizika a kémia, az anyag és energiamegmaradás törvényeit még mi mondeosok sem mindig tudjuk megváltoztatni... nyes Wink
De páran igen...azoknál jobban szennyez az 5 liter... vigyor3  hehe

Ha csak 1 litert beleöntesz egy kútba, hogy szennyezi... aztán ha elégeted, kevés anyag marad vissza, máris nem szennyezi annyira.
A nox károsabb, mint a korom. Valamint, ha a go végterméke mondjuk csak co2 és víz lenne, akkor jogos lenne a felvetés. De többféle anyag marad a végén.
Érzésből én is egyetértek, mert az lenne ám a tuti, ha az újabb 5 helyett 4-et enne, én akkor én is úgy érezném, hogy na, az kevésbé szennyez.
Szép példa, a grillezés. Begyújtod a tüzet, nem gyulladt meg rendesen a szén. Füstöl, mint a fene... vagyis, nem tökéletes az égés.
Odaballagsz a fújtatóhoz, és fújsz rá párat. Felizzik a parázs, abbamarad a füst. Jó az égés, megszűnik a füst, sima co2 lesz a végtermék.
Meg némi kaja. Vagyis, teljesen feldolgoztad a végterméket.
A szemétégető erőmű is hasonló. Némi energiába kerül a füstgáz megtisztítása. Mindezt persze némi co2 árán.
De inkább a co2, mint valami más ronda anyag.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #18572 Dátum: 2012.06.22 péntek, 20:53:11 »

Ez elég meglepő lenne , persze lehet hogy csak a globális katalizátor-összeesküvés sötét fátylának rabja vagyok. Smiley
Ha katalizátor nélkül jobb az emisszió (de legalábbis nem romlik), akkor elég nagy blama lenne ha minden autóba feleslegesen szerelnék be gyártáskor.
az enyémben csak akadályozza a füstöt a szabadba jutásban eplus2

azért van hogy füstöljön! akinek meg priusa van ami nem füstöl vegyen mellé alkoholmentes sört meg guminőt!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #18573 Dátum: 2012.06.22 péntek, 22:16:31 »

Valaki azt mondja meg, hogy a mi katalizátoraink a benzpirénekkel kezdenek-e valamit, valamint a nanorészecskékhez hozzá szagolnak-e. Ha csak a CO továbbégetésével küszködik, akkor bánja kánya, meg őszintén szólva a Nitrogén oxidjai se nagyon izgatnak, csak mások izgulnak rá túlságosan.
Ha csak 1 litert beleöntesz egy kútba, hogy szennyezi... aztán ha elégeted, kevés anyag marad vissza, máris nem szennyezi annyira.
A nox károsabb, mint a korom. Valamint, ha a go végterméke mondjuk csak co2 és víz lenne, akkor jogos lenne a felvetés. De többféle anyag marad a végén.
Érzésből én is egyetértek, mert az lenne ám a tuti, ha az újabb 5 helyett 4-et enne, én akkor én is úgy érezném, hogy na, az kevésbé szennyez.
Szép példa, a grillezés. Begyújtod a tüzet, nem gyulladt meg rendesen a szén. Füstöl, mint a fene... vagyis, nem tökéletes az égés.
Odaballagsz a fújtatóhoz, és fújsz rá párat. Felizzik a parázs, abbamarad a füst. Jó az égés, megszűnik a füst, sima co2 lesz a végtermék.
Meg némi kaja. Vagyis, teljesen feldolgoztad a végterméket.
A szemétégető erőmű is hasonló. Némi energiába kerül a füstgáz megtisztítása. Mindezt persze némi co2 árán.
De inkább a co2, mint valami más ronda anyag.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
sxw
Vendég
« Új hozzászólás #18574 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 11:28:38 »

Üdvozlet

Új vagyok itt, imádott Saabomat cseréltem le egy kenyelmes gazdasagos 130 LE-s MKIII Mondeora. Most 760 euro minusznál járok (Frankfurtnál eldobta magát a turbó, amire elotte két héttel mondta a szerelöm, hogy jól néz ki) és ha meghozzák még megy turbócserére, valamint van egy P1631-es hibakódunk.
Ennek lehet köze ahhoz, hogy (már bemelegedve) padlózásnál 3-4-5-ben hangosan felkerepelt a motor és fekete füst jött belőle. Ezzel egyebkent is szervizbe vittem volna, bár normál használatnál nem csinálta.
Valamint néha az alapjárat is érdekes volt, mert bár szép egyenletes és gázadás után is szépen finoman áll vissza, de néha melegen 900-as és hidegen inditáskor 750-es, néha meg pont forditva ahogy kell.
Mivel egyébként tetszik a gép és most szervizeltettem, műszakiztattam, megtartanám, de mit lehet csinálni a kerregéssel ami nyomatékon jön csak elő, valamint a P1631-gyel?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18575 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 11:36:27 »

Üdvozlet

Új vagyok itt, imádott Saabomat cseréltem le egy kenyelmes gazdasagos 130 LE-s MKIII Mondeora. Most 760 euro minusznál járok (Frankfurtnál eldobta magát a turbó, amire elotte két héttel mondta a szerelöm, hogy jól néz ki) és ha meghozzák még megy turbócserére, valamint van egy P1631-es hibakódunk.
Ennek lehet köze ahhoz, hogy (már bemelegedve) padlózásnál 3-4-5-ben hangosan felkerepelt a motor és fekete füst jött belőle. Ezzel egyebkent is szervizbe vittem volna, bár normál használatnál nem csinálta.
Valamint néha az alapjárat is érdekes volt, mert bár szép egyenletes és gázadás után is szépen finoman áll vissza, de néha melegen 900-as és hidegen inditáskor 750-es, néha meg pont forditva ahogy kell.
Mivel egyébként tetszik a gép és most szervizeltettem, műszakiztattam, megtartanám, de mit lehet csinálni a kerregéssel ami nyomatékon jön csak elő, valamint a P1631-gyel?

P1631 Main Relay (power hold) Azaz, a főrelével van gond. Amíg ezt meg nem oldottátok, kár továbbmenni.
A kerregés milyen? Jöhet a szíjaktól (feszítő, szíjtárcsa), a turbóból (remélem, nem), vagy a motorból, pl rossz csúcsok esetén. Ott persze lenne hibakód, és annak csattogó hangja van.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #18576 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 12:13:25 »

Sziasztok.Ma olaj csere volt és mondtam a szerelőmnek,hogy szedjük szét az üzemanyag szűrőt és nézzük meg,hogy van e benne valami fém reszelék.
Én az előző olaj csernél raktam a szűrő aljára 2db kicsi de erős mágnest.Hát a mágnes jó munkát végzett.Volt benne reszelék.Most az a kérdés,hogy a vadi új csúcsaim meddig bírhatják így.
Amióta beletettem az új csúcsokat kb 10000km-ert mentem.Azt gondolom,hogy talán még nem tette tönkre a csúcsokat de azt is tudom,hogy pumpacserét fogok végre hajtani mert féltem a vadi új csúcsaimat.
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
sxw
Vendég
« Új hozzászólás #18577 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 12:24:08 »

P1631 Main Relay (power hold) Azaz, a főrelével van gond. Amíg ezt meg nem oldottátok, kár továbbmenni.
A kerregés milyen? Jöhet a szíjaktól (feszítő, szíjtárcsa), a turbóból (remélem, nem), vagy a motorból, pl rossz csúcsok esetén. Ott persze lenne hibakód, és annak csattogó hangja van.
Szia
Volt egy mormogás, de az a feszitő-ékszíj cseréjével megszünt.
Ez a kerregés csattogás (ahogy tetszik Wink)a motorból jön, de csak nagy terhelésnél. A szerelőm szerint "behugyozik" az egyik csúcs, de nem tudja megállapítani melyik és hibakód nem jött elő más.
Mikkor vettem volt egy P2337-es hibakód és a P1631. Akkor szét lett szedve és az egyik injektor (az egyetlen ami nem a gyári volt a motoron levő cimke szerint) a hármas hengerben ki lett cserélve mivel formára is különbözött a másik háromtól és a szériaszáma sem EJDR00101Z volt, mint a többinek, hanem EJDR00301Z.
Ezért ez cserélve lett egy garanciás bontottra és fel lettek programozva az ECU-ba.
Ezután a nyomatékon produkált kerregést és füstot leszámítva nem volt gondja 1500 km-en keresztül, amíg el nem szállt a turbó
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18578 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 12:32:02 »

Szia
Volt egy mormogás, de az a feszitő-ékszíj cseréjével megszünt.
Ez a kerregés csattogás (ahogy tetszik Wink)a motorból jön, de csak nagy terhelésnél. A szerelőm szerint "behugyozik" az egyik csúcs, de nem tudja megállapítani melyik és hibakód nem jött elő más.
Mikkor vettem volt egy P2337-es hibakód és a P1631. Akkor szét lett szedve és az egyik injektor (az egyetlen ami nem a gyári volt a motoron levő cimke szerint) a hármas hengerben ki lett cserélve mivel formára is különbözött a másik háromtól és a szériaszáma sem EJDR00101Z volt, mint a többinek, hanem EJDR00301Z.
Ezért ez cserélve lett egy garanciás bontottra és fel lettek programozva az ECU-ba.
Ezután a nyomatékon produkált kerregést és füstot leszámítva nem volt gondja 1500 km-en keresztül, amíg el nem szállt a turbó

Hát akkor érdemes lenne bevizsgáltatni mind a 4 csúcsot... a pisilő csúcs könnyen idézhet elő dugattyúlyukadást.
Én a helyedben hazajönnék, és itt csináltatnám meg. Van nagyon jó szerelőnk. A bevizsgálás is olcsóbb lesz.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18579 Dátum: 2012.06.24 vasárnap, 22:19:46 »

Sziasztok.Ma olaj csere volt és mondtam a szerelőmnek,hogy szedjük szét az üzemanyag szűrőt és nézzük meg,hogy van e benne valami fém reszelék.
Én az előző olaj csernél raktam a szűrő aljára 2db kicsi de erős mágnest.Hát a mágnes jó munkát végzett.Volt benne reszelék.Most az a kérdés,hogy a vadi új csúcsaim meddig bírhatják így.
Amióta beletettem az új csúcsokat kb 10000km-ert mentem.Azt gondolom,hogy talán még nem tette tönkre a csúcsokat de azt is tudom,hogy pumpacserét fogok végre hajtani mert féltem a vadi új csúcsaimat.

A hiba ott volt amikor a csúcsokat cseréltétek go szürót is kellett volna cserélni és akkor egyből megnézni.mondjuk nálam alapból ment a pumpa is.Szerintem ha lecseréled menj vele pár tankot prémiummal.Én azóta mióta lecseréltünk 4 csúcs-szivattyú csak prémiummal járok.Elképzelhető,hogy már sajnos kaptak!!!!Azért 10e km sok.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Adamkoo
Vendég
« Új hozzászólás #18580 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 11:26:30 »

Sziasztok!
Következő probléma... 900 kmrel korábban lettek felújított csúcsok betéve, eddig semmi gond nem volt, viszont szombaton 2esbe vissza váltásnál lefulladtam, pont a sineken... szomoru1 és utána be sem tudtam gyújtani, csak 4edszerre kuplung nélkül.Aztán másnap a kereszteződésben jártam ugyan így rinya. Ez pumpa gond lehet?
Köszi előre is!
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18581 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 11:28:31 »

Sziasztok!
Következő probléma... 900 kmrel korábban lettek felújított csúcsok betéve, eddig semmi gond nem volt, viszont szombaton 2esbe vissza váltásnál lefulladtam, pont a sineken... szomoru1 és utána be sem tudtam gyújtani, csak 4edszerre kuplung nélkül.Aztán másnap a kereszteződésben jártam ugyan így rinya. Ez pumpa gond lehet?
Köszi előre is!

Inkább cmp... olvass hibát.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #18582 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 12:21:44 »

Sziasztok!
Következő probléma... 900 kmrel korábban lettek felújított csúcsok betéve, eddig semmi gond nem volt, viszont szombaton 2esbe vissza váltásnál lefulladtam, pont a sineken... szomoru1 és utána be sem tudtam gyújtani, csak 4edszerre kuplung nélkül.Aztán másnap a kereszteződésben jártam ugyan így rinya. Ez pumpa gond lehet?
Köszi előre is!

A lefulladások helyéből ítélve arra tippelnék, hogy az autód meg akar ölni. Keress ördögűzőt!

(Amúgy amit Angel mondott.)
Naplózva
hun507@vipmail.hu
Vendég
« Új hozzászólás #18583 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 17:23:08 »

Tisztelt publikum!
Fogy a hűtővizem elég rendesen. Csütörtökön 5liter belement (nagyon ment fel a hőfok mutató ezért csekkoltam a vizet.)
Azóta 300-400km-t mentem, és ma megint beletöltöttem 3litert:S Mi lehet a baj?
(azóta szinte mindig bepárásodik az autó mire visszaérek ha leállítom, becsukom..)
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #18584 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 17:30:15 »

Tisztelt publikum!
Fogy a hűtővizem elég rendesen. Csütörtökön 5liter belement (nagyon ment fel a hőfok mutató ezért csekkoltam a vizet.)
Azóta 300-400km-t mentem, és ma megint beletöltöttem 3litert:S Mi lehet a baj?
(azóta szinte mindig bepárásodik az autó mire visszaérek ha leállítom, becsukom..)
ez nem játék, mielőbb meg kell keresni a szivárgás helyét (vízpumpa körül?) és javítani, mert ha megint elfő.. rossz belegondolni.
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #18585 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 17:38:33 »

Az lehet,hogy kaptak de ha kicserélem a pumpát és át mosunk mindent azért még nem kell a csúcsokat kidobnom.Még nem vettem észre semmit.Mármint nem indul füsttel meg ilyenek.

Na meg rendeltem a pumpát gyárában fel újítottat.

A hiba ott volt amikor a csúcsokat cseréltétek go szürót is kellett volna cserélni és akkor egyből megnézni.mondjuk nálam alapból ment a pumpa is.Szerintem ha lecseréled menj vele pár tankot prémiummal.Én azóta mióta lecseréltünk 4 csúcs-szivattyú csak prémiummal járok.Elképzelhető,hogy már sajnos kaptak!!!!Azért 10e km sok.
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.25 hétfő, 19:50:12 írta tuza35 » Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
Mad-V
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1995



« Új hozzászólás #18586 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 18:13:40 »

Tisztelt publikum!
Fogy a hűtővizem elég rendesen. Csütörtökön 5liter belement (nagyon ment fel a hőfok mutató ezért csekkoltam a vizet.)
Azóta 300-400km-t mentem, és ma megint beletöltöttem 3litert:S Mi lehet a baj?
(azóta szinte mindig bepárásodik az autó mire visszaérek ha leállítom, becsukom..)

Fűtő radiátort nézd meg, és a vízpumpát első körben, meg persze nézd át a csöveket, hátha csak egy bilincs adta meg magát.
Naplózva
hun507@vipmail.hu
Vendég
« Új hozzászólás #18587 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 18:52:12 »

Fűtő radiátort nézd meg, és a vízpumpát első körben, meg persze nézd át a csöveket, hátha csak egy bilincs adta meg magát.

vízpumpa, csövek tök szárazak. hol a radiátor?
Naplózva
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #18588 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 19:06:33 »

Sziasztok
meg tudná nekem valaki mondani hogy a pill fogyasztást honnan számolja ki a kompjuter mert olyan észrevételem van hogy elég lassan áll be és még leejtön is nem mindig megy le nullára és  fogyasztásom is megnőtt.Mikor Vik tempomatositotta akkor jó volt
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
Ronnydown
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 179

ronnydown@hotmail.com
« Új hozzászólás #18589 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 19:43:00 »

Azt ki lehet olvasni valahol, hogy milyen SW van a paripán?
Melyik a legfrissebb verziójú SW mostanság?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 kombi MK V, Vignale, Powershift, 2016.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18590 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 20:11:19 »

vízpumpa, csövek tök szárazak. hol a radiátor?

Ha a radiátornál tűnne el 3 liter, az meglátszana a szőnyegen.
Ha a vízpumpa ereszt, azt nehéz észrevenni, mert a menetszél elfújja. Én ott keresgélnék...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #18591 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 20:24:46 »

Ha a radiátornál tűnne el 3 liter, az meglátszana a szőnyegen.
Ha a vízpumpa ereszt, azt nehéz észrevenni, mert a menetszél elfújja. Én ott keresgélnék...
Hat pont azt irja, hogy beparasodik az auto. Tehat hol is van a radiator?
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18592 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 21:19:54 »

Hat pont azt irja, hogy beparasodik az auto. Tehat hol is van a radiator?

Ja...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
hun507@vipmail.hu
Vendég
« Új hozzászólás #18593 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 21:37:43 »

Ha a radiátornál tűnne el 3 liter, az meglátszana a szőnyegen.
Ha a vízpumpa ereszt, azt nehéz észrevenni, mert a menetszél elfújja. Én ott keresgélnék...

járattam álló helyzetben is meleg motorral, hogy menjen a hűtővíz jópár percig, de a vízpumpa csont száraz (szerencsére:)
Naplózva
GiN
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1950



E-mail
« Új hozzászólás #18594 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 21:39:33 »

járattam álló helyzetben is meleg motorral, hogy menjen a hűtővíz jópár percig, de a vízpumpa csont száraz (szerencsére:)
motorháztérben nincs páralecsapódás? kiegyenlítő körül?
Naplózva

Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar, ZEN INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #18595 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 22:24:08 »

járattam álló helyzetben is meleg motorral, hogy menjen a hűtővíz jópár percig, de a vízpumpa csont száraz (szerencsére:)

Most úgysem kell fűtés. Én valahogy áthidalnám a motortérből a radiátort, és megnézném, akkor ereszt-e.
Így nem bombázod szét feleslegesen a középkonzolt/műszerfalat.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #18596 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 23:28:44 »

Tisztelt publikum!
Fogy a hűtővizem elég rendesen. Csütörtökön 5liter belement (nagyon ment fel a hőfok mutató ezért csekkoltam a vizet.)
Azóta 300-400km-t mentem, és ma megint beletöltöttem 3litert:S Mi lehet a baj?
(azóta szinte mindig bepárásodik az autó mire visszaérek ha leállítom, becsukom..)
Meg nézd meg nem-e repedt a kiegyenlítő tartály meg a hütő nem lukas-e.Az ok,hogy minden száraz de azért nézz van rajta esetleg rászáradt folt.Mert ha ereszt és a cső-hütő meleg akkor ugye rászárad és nem lesz nyoma.Off autóval így jártam lukas volt a hütő és több idő kellett mire rájöttünk.Ha meg párásodik a lábnál jobb vagy bal oldalon lekéne venni a burkolatot és kézzel benyúlni nem vizes a szőnyeg??Valahol nyoma kell hogy legyen.A hütőt meg nyomás próba alatt tudod hütősnél 100%-ban megnézni ereszt-e???De így ne menj vele mert egyszer túl megy a mutató és hengerfejes lesz.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
polgab
Vendég
« Új hozzászólás #18597 Dátum: 2012.06.26 kedd, 10:20:25 »

járattam álló helyzetben is meleg motorral, hogy menjen a hűtővíz jópár percig, de a vízpumpa csont száraz (szerencsére:)
alapjáraton mi is néztük anno és nem láttunk folyást vizpumpánál, mégis pumpa csere oldotta meg nálam a vizfogyást,
egyszerűen csak terhelésnél folyatott, pl ha városban rohangáltam nem fogyott, de autópályán elment egy liter is.
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #18598 Dátum: 2012.06.26 kedd, 11:41:35 »

miért van ilyen szhar hangja az autómnak már hetek óta?

http://www.youtube.com/watch?v=jgkdOByf-oY

Nagyon kerreg...
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37285


www.mondeo.hu


WWW E-mail
« Új hozzászólás #18599 Dátum: 2012.06.26 kedd, 12:03:12 »

miért van ilyen szhar hangja az autómnak már hetek óta?

http://www.youtube.com/watch?v=jgkdOByf-oY

Nagyon kerreg...

Porlsztócsúcs! Smiley
(Olaj mikor volt cserélve?)
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak: 1 ... 365 366 367 368 369 370 371 [372] 373 374 375 376 377 378 379 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.108 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.