Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.06.25 kedd, 09:09:43 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 523 524 525 526 527 528 529 [530] 531 532 533 534 535 536 537 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13775197 alkalommal)
0 Felhasználó és 37 vendég van a témában
pietro6923
Vendég
« Új hozzászólás #26450 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 20:14:38 »

és az egr miatt mehet vészüzembe?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #26451 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 20:32:08 »

és az egr miatt mehet vészüzembe?

neked vákumos nem elektromos.Amit írtam nézz utána.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
pietro6923
Vendég
« Új hozzászólás #26452 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 20:33:23 »

Akkor talán újra csúcsokat meg a szivattyút megnézni és az semmit sem tesz,hogy tavaly még jó volt.Ez egyik napról a másikra kuka lesz.Még megkellene  nézni az injektor befecskendező vezérlőt ami neked a bal első sárvédő mögött helyezkedik el hátha beázott és kontakt hibás.ne járj vele sokat szinte semmit a vész üzem módban hanem járj utána mielőbb

Vinném én szervízbe csak itt elég gyér a kinálat szerelő terén, és az hogy megnézik 300 euronál kezdődik, azért szeretném én kizárni amit házilag lehet! ha itt megtudnák mondani végre mi a baja, én lennék a leg boldogabb... az autót nagyon szeretem csak tudjam mi van ha uj pumpa és porlasztócsúcsok kellenek neki, azt is megkapja csak tutira az legyen a baj!!
 
Naplózva
pietro6923
Vendég
« Új hozzászólás #26453 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 20:57:13 »

neked vákumos nem elektromos.Amit írtam nézz utána.
Ne harai de vadászom fél orája merre keressem az infokat?Smiley
Naplózva
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #26454 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 21:47:17 »

Ne harai de vadászom fél orája merre keressem az infokat?Smiley

kiveszed a bal első dobbetétet! leveszed az első lökhárítót!ott lesz egy fekete doboz a kerék előtt szétszeded de csak óvatosan el ne törd mert utána vissza kell raknod némi sziló és két 6-os hosszú csavarral össze lehet!na ha levetted lehúzod a csatikat és befújkálod kontakt spray-vel a csatikat és ha meg van repedve a vezérlőn a műanyag ott is!nekem is ez volt a baj!magasnyomású szivattyúról is lehúzod a csatikat és befújod(bal oldalon van a szívósor alatt)!illetve a test kábeleket is fújkáld be!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #26455 Dátum: 2013.05.19 vasárnap, 23:58:35 »

Meg tudná valaki ennek a Vik nek vagy Vic-nek a számá adni?
Csak mert mindenki máskép írja a nevét!
Kössz!
Ment pü-ben.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #26456 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 09:21:30 »

Na szétnéztem az EGR szelep alatti gumi csőnél látszik valami trutymós olajos valami...meg nem tudom ott mi van mögötte a guminak de ott is minden trutymós. Ez most csak azért zavar mert eddig mindig 6 körül ment. Tudom hinni nem lehet úgy neki, de zavaró hogy eddig 3éve nálam van és nem volt ilyen.

A lökös mögött van egy 15-20 cm széles alsó takarólemez. Ha azt kiveszed, alulról hozzáférsz az EGR-cső alsó végéhez, ki tudod csavarni a bilincset. A felső nem gond. Utána takarítás, és jól nyomkodd meg, hogy látsz-e rajta a trutymós rész környékén repedést. Ha igen, csere.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meszike007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 821



WWW E-mail
« Új hozzászólás #26457 Dátum: 2013.05.20 hétfő, 21:45:44 »

Szia!

MIt mond a hibakód? Nekem PL a mags nyomású szelep ment el, 30.000 a csere szereléssel, és megoldotta a gondot.
Nézd meg, hogy van-e vas reszelék a szűrőben!

Meszi


Sziasztok erre mondjatok valamit ha tudtok: Nekem egy 2002.08. havi 2.0tdci 131 le mondeo kombim van. valós 169000 km, a gondom az hogy olaszországban élek és itt a szerelők súrolják a balfaszság határait... leírom az elejétől. tavaj augusztusban vettem az autót, második nap visszavittem mert ötödikbe gázadásra vészüzembe állt és villogtatta az izzitásjelzőt, uj szívósort kapott, és felujították a pumpát, még garanciában. azóta minden rendbe volt elmentem 30000 km, a szükséges dolgokat szűrüket olajat mindig cserélem 15000 kmnél. egy hónapja villant be ujra az izzitásjelző, azonnal rohantam a fordhoz(olaszország) ahol a tanktol indulva mindent áttakarítottak,  azt mondták a pumpa és a porlasztok be lettek vizsgálva és jók. valami szelepet kellett cserélni a pumpa előtt ami 400euro volt. ezek után ujra vidáman beültem az autóba, és hazamentem magyarországra, minden ok volt. tegnap viszont olaszország felé először 160 nál, aztán szép lassan már  110 is viszüzembe kapcsol az auto, a fogyasztás jo klimával elötte 150 nél 5.7 re jött ki. nem füstöl vészesen... hol érdemes kezdeni? mit javasoltok? ja és mégegy érdekesség ha vészüzembe is kapcsol még simán gyorsul 160-180ig csak nagyon lassan, le nem áll

Naplózva

2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #26458 Dátum: 2013.05.21 kedd, 11:17:31 »

Na elvittem egy szerelőhöz.. hogy átnézze a motort mert már anno említettem nektek, hogyha meleg a motor akkor alacsony fordulatról indul a gépezet, de nem foglalkoztam vele mert "csak" ez volt vele, de most már inkább bevállaltam mert gyülekeznek a bajok mostanában (olajtrutymó a motor elején, magas-fogyasztás igaz csak kiírása szerint mert nem volt időm kiszámolni rendesen meg egy kicsit olyan mintha nem lenne meg az összes paci a 130-ból, de lehet csak befilmezem már). Jól kezdte az öreg.. valószínű porlasztó probléma hozzáteszem semmi villogó jelzés nem volt még meg egyenletesen jár amikor megy de 230e km már van benne. Mondta hogy inkább a rosszabbra gondoljak elején, de nem biztos hogy ez van. Megnézi diagon meg megnézi a nyomást meg stb. Úgyhogy ha valaki tud nekem valami ötletet adni ahonnan jó áron tudok szerezni porlasztót meg ami kell hozzá nagyon megköszönném.

45 rugó/db a felújítás. Annál olcsóbbat nem tudsz. Megbízható céget majd mondanak neked itt. Szivattyú felújítás, ha kell, 130 körül. Plusz új csövezés, de minimum alapos tisztítás, 20-30-50 ezer.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #26459 Dátum: 2013.05.21 kedd, 11:23:14 »

45 rugó/db a felújítás. Annál olcsóbbat nem tudsz. Megbízható céget majd mondanak neked itt. Szivattyú felújítás, ha kell, 130 körül. Plusz új csövezés, de minimum alapos tisztítás, 20-30-50 ezer.

AndyA


A Filepdízelnél nekem a kapcsolószeéep és a csúcs cseréje volt cakk-pakk 70e. Ebben benne van a diagnosztika, a ki- és beszerelés, az alkatrész és a felprogramozás. Itt tudsz bővebb felvilágosítást kapni. Sz.fehérváron és Bp X. kerületben van műhelyük.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #26460 Dátum: 2013.05.21 kedd, 11:57:35 »

A Filepdízelnél nekem a kapcsolószeéep és a csúcs cseréje volt cakk-pakk 70e. Ebben benne van a diagnosztika, a ki- és beszerelés, az alkatrész és a felprogramozás. Itt tudsz bővebb felvilágosítást kapni. Sz.fehérváron és Bp X. kerületben van műhelyük.

Jaja, ők csak azt cserélik, amit valóban kell, így meg lehet úszni olcsóbban is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #26461 Dátum: 2013.05.21 kedd, 12:17:40 »

Jaja, ők csak azt cserélik, amit valóban kell, így meg lehet úszni olcsóbban is.

AndyA

Ebben a legdrágább a csúcs volt. (ha jól emlékszem 30e körül)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #26462 Dátum: 2013.05.21 kedd, 12:21:03 »

Drága hobby ez a tdci  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #26463 Dátum: 2013.05.21 kedd, 12:46:57 »

Drága hobby ez a tdci  vigyor3
a hobby már csak ilyen.minden téren.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
kraki
Vendég
« Új hozzászólás #26464 Dátum: 2013.05.22 szerda, 13:59:28 »

Sziasztok!  Wink
2003-as kombi TDCI Mondeóm van. 120ezer kilométert mentem vele, egyszer kellett kuplung szettet cserélni, egyszer a vezérműszíj görgőit cserélni, egyszer (sok éve) lengéscsillapítókat és féktárcsákat, ennyi volt vele (illetve a klíma behalt, de azt úgy hagytam, most nem müxik). Most nagyon kopogós és kemény lett az eleje, gondolom megint lengéscsillapítós téma, de lehet, hogy futómű alkatrészek cseréje is lesz. Elkezdeném beszerezni a hozzávalókat, mit javasoltok, miket vásárolgassak össze? És persze, ha van valakinek eladó cucca ezekben a témákban, azok is jöhetnek!
köszi: András 06/70 22-00-444
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #26465 Dátum: 2013.05.22 szerda, 14:08:09 »

Sziasztok!  Wink
2003-as kombi TDCI Mondeóm van. 120ezer kilométert mentem vele, egyszer kellett kuplung szettet cserélni, egyszer a vezérműszíj görgőit cserélni, egyszer (sok éve) lengéscsillapítókat és féktárcsákat, ennyi volt vele (illetve a klíma behalt, de azt úgy hagytam, most nem müxik). Most nagyon kopogós és kemény lett az eleje, gondolom megint lengéscsillapítós téma, de lehet, hogy futómű alkatrészek cseréje is lesz. Elkezdeném beszerezni a hozzávalókat, mit javasoltok, miket vásárolgassak össze? És persze, ha van valakinek eladó cucca ezekben a témákban, azok is jöhetnek!
köszi: András 06/70 22-00-444

Egy helyre, mondom! Smiley

Pláne, hogy ennek semmi köze a TDCi motorokhoz azon kívül, hogy olyan van az autódban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kozi
Vendég
« Új hozzászólás #26466 Dátum: 2013.05.22 szerda, 15:09:40 »

Sziasztok!

A segítségeteket kérem.Az autóm hidegen nehezen indul,kéken füstöl, izzításjelző villog,és kb.mint egy Babetta úgy gyorsul.135 ezer van a motorban.
Amíg nem tudom kiolvastatni a hibakódot mit érdemes megnéznem,megnézetnem? Talán másnak is volt hasonló.
Előre is köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #26467 Dátum: 2013.05.22 szerda, 15:43:53 »

Sziasztok!

A segítségeteket kérem.Az autóm hidegen nehezen indul,kéken füstöl, izzításjelző villog,és kb.mint egy Babetta úgy gyorsul.135 ezer van a motorban.
Amíg nem tudom kiolvastatni a hibakódot mit érdemes megnéznem,megnézetnem? Talán másnak is volt hasonló.
Előre is köszönöm.
ha rég volt go szűrő cserélve,akkor azt mindenképp érdemes,de kell a hibakódolvasás.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
roberto76
Vendég
« Új hozzászólás #26468 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:05:48 »

Lassan kész lesz az autóm!

Szervízben ültem egy németből behozott ott chippelt változatban annyi hogy  az már face változat.
Mit mondjak tetszetős! Gondolkodom ha rendbe szedik a kicsikét kap egyet szülinapomra nyes.
Nem tud vki megbízható chipest elérhető áron?
Naplózva
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #26469 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:09:38 »

Lassan kész lesz az autóm!

Szervízben ültem egy németből behozott ott chippelt változatban annyi hogy  az már face változat.
Mit mondjak tetszetős! Gondolkodom ha rendbe szedik a kicsikét kap egyet szülinapomra nyes.
Nem tud vki megbízható chipest elérhető áron?

itt a fórumon keresd Bunyeket ő szokta ezt intézni!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #26470 Dátum: 2013.05.22 szerda, 18:58:46 »

Olvastam az új cikket a kartergáz leválasztóról a FAQ-ban.
Nagyon klassz. Örvendetes, hogy a tagok így járulnak hozzá a forumhoz.

Egy kérdés. Miért nem engedjük a kartergázt simán ki a kocsi alján egy csövön, mint régen a 127-es Polskin?

« Utoljára szerkesztve: 2013.05.22 szerda, 19:04:07 írta DomeSL » Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #26471 Dátum: 2013.05.22 szerda, 19:12:57 »

Olvastam az új cikket a kartergáz leválasztóról a FAQ-ban.
Nagyon klassz. Örvendetes, hogy a tagok így járulnak hozzá a forumhoz.

Egy kérdés. Miért nem engedjük a kartergázt simán ki a kocsi alján egy csövön, mint régen a 127-es Polskin?


környezet védelem ?
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #26472 Dátum: 2013.05.22 szerda, 19:14:12 »

Aha. Gondolom azt a fél decit amit összegyűlik a leválasztóban elviszitek egy benzinkútra.
A kiszedett katalizátorokról és ledugózott EGR-ekről nem is beszélve.

környezet védelem ?
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #26473 Dátum: 2013.05.22 szerda, 19:25:13 »

én oda öntöm ahova a motorolajat egy kannába..azt meg leadom.
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.22 szerda, 19:44:29 írta Bunyek » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #26474 Dátum: 2013.05.22 szerda, 19:30:54 »

Lassan kész lesz az autóm!

Szervízben ültem egy németből behozott ott chippelt változatban annyi hogy  az már face változat.
Mit mondjak tetszetős! Gondolkodom ha rendbe szedik a kicsikét kap egyet szülinapomra nyes.
Nem tud vki megbízható chipest elérhető áron?


Bunyek mestert keresd.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #26475 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:01:54 »

Olvastam az új cikket a kartergáz leválasztóról a FAQ-ban.
Nagyon klassz. Örvendetes, hogy a tagok így járulnak hozzá a forumhoz.

Egy kérdés. Miért nem engedjük a kartergázt simán ki a kocsi alján egy csövön, mint régen a 127-es Polskin?


Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy tetszik a cikk. Nem akarom magam fényezni, de a tank a gyári kialakitásúnál is hatékonyabb. Volt szerencsém mindkettőt beépítve kipróbálni. Az elöállitási költsége viszont cakum-puder, nem éri el a 3000 Ft. Ide haza egy gyári kialakitású tank, alsó hangon 12-15 ezer pénz. Szerintem ez nagyon nem mindegy. A vörösréz katalizátorról is megcsinálom a cikket, és azt is közkincsé teszem. A kettő nekem beépitve rendszeresen hozza a min 0.5 l/100Km üza megtakaritás. A leválsztó tankot kiszereltem, átfestés céljából. Igy a nagy talin ha találkozunk, mindenki aki ott van megnézheti, mert elviszem magammal. A végleges beszerelésről is csinálok képeket, és kiegészitjük vele a cikket.
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #26476 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:03:42 »

Köszönöm a választ.
Őszintén szólva tőled az utolsó kérdésre is vártam volna választ.
Van valami biztonság technikai vagy funkcionális oka, vagy tényleg csak a környezet védelem.

Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy tetszik a cikk. Nem akarom magam fényezni, de a tank a gyári kialakitásúnál is hatékonyabb. Volt szerencsém mindkettőt beépítve kipróbálni. Az elöállitási költsége viszont cakum-puder, nem éri el a 3000 Ft. Ide haza egy gyári kialakitású tank, alsó hangon 12-15 ezer pénz. Szerintem ez nagyon nem mindegy. A vörösréz katalizátorról is megcsinálom a cikket, és azt is közkincsé teszem. A kettő nekem beépitve rendszeresen hozza a min 0.5 l/100Km üza megtakaritás. A leválsztó tankot kiszereltem, átfestés céljából. Igy a nagy talin ha találkozunk, mindenki aki ott van megnézheti, mert elviszem magammal. A végleges beszerelésről is csinálok képeket, és kiegészitjük vele a cikket.
Tisztelettel László! worship

Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #26477 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:20:35 »

Aha. Gondolom azt a fél decit amit összegyűlik a leválasztóban elviszitek egy benzinkútra.
A kiszedett katalizátorokról és ledugózott EGR-ekről nem is beszélve.

az EGR ledugozást motor védelemnek hívják az egész más mint a környezet védelem
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #26478 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:22:43 »

Köszönöm a választ.
Őszintén szólva tőled az utolsó kérdésre is vártam volna választ.
Van valami biztonság technikai vagy funkcionális oka, vagy tényleg csak a környezet védelem.

Tisztelt Fórumtárs!
Én per pillanat két okot tudok. Az egyik, a karterben felgyülemlett gázt minden képp el kell vezetni. Szélsőséges esetben robbanást tud okozni a forgyttyús szekrényben. A másik a környezet védelem. Mi úgy vezetjük el a keletkező kartergázt, hogy leválaszjuk a benne lévő szennyező anyagokat a leválasztó tankkal és a vörösréz katalizátorral átalakitjuk, éghetővé tesszük, ezt az égést nem éppen támogató gázt. Evvel viszont javitjuk a gépsárkány környezet szennyezési mutatóit is, mert a vissza vezetett gáz most maradéktalanul elég. Ennek tudható be a szerény de kimutatható üza fogyasztás csökkenés is.
Röviden ennyi. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.05.23 csütörtök, 12:12:53 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #26479 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:34:13 »

Tényleg?
A gyárban nem hiszem, hogy azért szerelik be, hogy elromoljon a motor. Annak olcsóbb módját is találnák.

az EGR ledugozást motor védelemnek hívják az egész más mint a környezet védelem
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #26480 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:34:55 »

Köszönöm.
Magyarul a levegőbe is lehetne engedni.

Tisztelt Fórumtárs!
Én per pillanat két okot tudok. Az egyik, a karterben felgyülemlett gázt minden képp el kell vezetni. Szélsőséges esetben robbanást tud okozni a forgyttyús szekrényben. A másik a környezet védelem. Mi úgy vezetjük el a keletkező kartergázt, hogy leválaszjuk a benne lévő szennyező anyagokat a leválasztó tankkal és a vörösréz katalizátorral átalakitjuk éghetővé tesszük, ezt az égést nem éppen támogató gázt. Evvel viszont javitjuk a gépsárkány környezet szennyezési mutatóit is, mert a vissza vezetett gáz most maradéktalanul elég. Ennek tudható be a szerény de kimutatható üza fogyasztás csökkenés is.
Röviden ennyi. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
kozi
Vendég
« Új hozzászólás #26481 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:38:27 »

ha rég volt go szűrő cserélve,akkor azt mindenképp érdemes,de kell a hibakódolvasás.

9.E.Km van a gyári szűrőben és a motorban  is.
Mára ígérte a környéken lakó szakember a hibakód olvasást, de aztán áttette holnap reggelre,írom majd hogy mi a szitu,hátha v.kinek segít majd.
Köszi a segítséget!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #26482 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:39:10 »

Köszönöm.
Magyarul a levegőbe is lehetne engedni.


Előbb-utóbb (motor mechanikai állapotától függően) elfogyna az olajad, ha kiengeded a gázt, mivel olajgőzt tartalmaz.
Ezért jó a szűrő -ami sok egyéb márkánál van és mérik is az áteresztő képességét- mert leválasztja a kartergázban lévő olajat és visszavezeti a motorba, majd a tisztított gázt visszavezetik a szívó oldalra...szintén szabályzott, meghatározott mértékben.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #26483 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:47:31 »

Előbb-utóbb (motor mechanikai állapotától függően) elfogyna az olajad, ha kiengeded a gázt, mivel olajgőzt tartalmaz.
Ezért jó a szűrő -ami sok egyéb márkánál van és mérik is az áteresztő képességét- mert leválasztja a kartergázban lévő olajat és visszavezeti a motorba, majd a tisztított gázt visszavezetik a szívó oldalra...szintén szabályzott, meghatározott mértékben.


mondj egy ilyen motort lécci!
Naplózva
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #26484 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:49:41 »

Tényleg?
A gyárban nem hiszem, hogy azért szerelik be, hogy elromoljon a motor. Annak olcsóbb módját is találnák.

jó a meglátasod.semmit nem azért szerelnek bele,hogy tönkre tegye a motort.pl.hajtókar de ha eltört bizony elrontja a motort.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #26485 Dátum: 2013.05.22 szerda, 20:52:39 »

mondj egy ilyen motort lécci!

Kezdődik.....  vigyor3
Van ilyen, hidd el..... pl. a propelleres márkában is  Wink

De ez egy mondeo fórum, itt nem beszélünk másról.   wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #26486 Dátum: 2013.05.22 szerda, 21:26:13 »

De ez egy mondeo fórum, itt nem beszélünk másról.   wave
És ez igaz a megoldásokra is!  eplus2
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #26487 Dátum: 2013.05.22 szerda, 21:27:38 »

Olvastam az új cikket a kartergáz leválasztóról a FAQ-ban.
Nagyon klassz. Örvendetes, hogy a tagok így járulnak hozzá a forumhoz.

Egy kérdés. Miért nem engedjük a kartergázt simán ki a kocsi alján egy csövön, mint régen a 127-es Polskin?


Azért kell a tartály, mert ha hirtelen megugrik a leválasztóban az olajszint, akkor tudod, hogy már vinni kell generálozni!  hehe
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #26488 Dátum: 2013.05.22 szerda, 21:30:07 »

Kezdődik.....  vigyor3
Van ilyen, hidd el..... pl. a propelleres márkában is  Wink

De ez egy mondeo fórum, itt nem beszélünk másról.   wave

Mi kezdődik??? 
nem tudok ilyenről...de érdekelne...te tudsz..oszd meg...ennyi.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #26489 Dátum: 2013.05.22 szerda, 22:06:03 »

Köszi!! még nem hívott a srác! valahogy reménykedem hogy nem ez lesz a probléma de inkább a legrosszabbra készülök! Sógorom kocsiját is most csinálta meg jól (őneki 2004es Passat-ja van és turbó-jának volt vákuum baja, pedig már pár szerelő egészturbót akart cserélni) De amúgy ha tényleg porlasztó baja van a kicsinek akkor azt hogy veszem észre tényleg? Most jobban azokat kérdezek akiknek már volt csere? Mennyi km-nél meg ilyesmi?

Hát a km nem mérvadó (az enyémben sem annyi van szerintem, amit az óra mutat). Nekem konkrétan ugrált az alapjáratom és gyorsításkor volt egy kis traktoros hang. Meg lett poharazva és kiderült, hogy az egyik porlasztó beadta a kulcsot. A poharazás (szaknyelven résolajveszteség mérés) sok mindent elárul a porlasztó állapotáról. Amikor go szűrőt cserélsz, akkor ha a szűrő aljában fémreszeléket látsz, akkor a szivattyú adta be vagy fogja rövid időn belül beadni a kulcsot. Az alapjárat, ha jól emlékszem olyan 790-810 között kell, hogy legyen normál esetben.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5605



« Új hozzászólás #26490 Dátum: 2013.05.22 szerda, 22:24:53 »

Lassan kész lesz az autóm!

Szervízben ültem egy németből behozott ott chippelt változatban annyi hogy  az már face változat.
Mit mondjak tetszetős! Gondolkodom ha rendbe szedik a kicsikét kap egyet szülinapomra nyes.
Nem tud vki megbízható chipest elérhető áron?


Bunyek...
Naplózva

2016.06. MKV 2.0 TDCI BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL

Ex:2009.08. MKIV 2.0 TDCI Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TDDI GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #26491 Dátum: 2013.05.22 szerda, 22:42:31 »

Tényleg?
A gyárban nem hiszem, hogy azért szerelik be, hogy elromoljon a motor. Annak olcsóbb módját is találnák.

Az EGR azért van, hogy a motor képes legyen teljesíteni az ilyen-olyan környezetvédelmi előírásokat...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #26492 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 12:16:42 »

Azért kell a tartály, mert ha hirtelen megugrik a leválasztóban az olajszint, akkor tudod, hogy már vinni kell generálozni!  hehe
Tisztelt Fórumtárs!
Ez is egy szempont, de én ezt legutoljára hagyom. hehe eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
djgin
Vendég
« Új hozzászólás #26493 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 12:33:43 »

Sziasztok!

MKIII Mondeo 2.0 TDCi motornál tervezem a hosszbordás szíjak cseréjét (generátor + szervo). Kérdésem, hogy érdemes-e/kell-e cserélni ilyenkor a görgőket/feszítőket is? Anyagi kérdés a dolog, mert a szíjak pár ezer Ft-ba kerülnek, viszont a feszítő mindkét eseteben 25e felett van. Az autóban 180e km van, évi 15-20-t megyek vele és szeretném még pár évig használni.

Előre is köszi a tanácsot!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #26494 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 13:00:57 »

Sziasztok!

MKIII Mondeo 2.0 TDCi motornál tervezem a hosszbordás szíjak cseréjét (generátor + szervo). Kérdésem, hogy érdemes-e/kell-e cserélni ilyenkor a görgőket/feszítőket is? Anyagi kérdés a dolog, mert a szíjak pár ezer Ft-ba kerülnek, viszont a feszítő mindkét eseteben 25e felett van. Az autóban 180e km van, évi 15-20-t megyek vele és szeretném még pár évig használni.

Előre is köszi a tanácsot!

Ha nincs baja a feszítőnek meg a görgőknek, akkor miért kellene?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
sosos
Vendég
« Új hozzászólás #26495 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 13:24:07 »

Tisztelt Mondeo Guruk,
Kérem szíves véleményeteket és tanácsotokat az alábbiakról:

2005 ös Mondeo TDCI 2.0, 96ezer km, FMB motor kód, nincs hiba kód

Probléma:
Egy hete az auót 5-dik és 6 sebességben nem húz, alacsonyabb fokozatokban nem észrevhető, viszon nagyon füstöl.
Néha az autó gázadásra hezitál néha mintha hátulról megcsapnák és néha 4-ben 2-ezres fordulaton padló gázzal sem akar gyorsulni.  falbav

Márka független szervizben nem találtak hibakódot, ford szervizben még nem voltam, illetve csak 3 hét múlva lenne időpont (Autofort KönyvesK krt)

Kérem szíves véleményeteket

Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26991


E-mail
« Új hozzászólás #26496 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 14:07:24 »

Tisztelt Mondeo Guruk,
Kérem szíves véleményeteket és tanácsotokat az alábbiakról:

2005 ös Mondeo TDCI 2.0, 96ezer km, FMB motor kód, nincs hiba kód

Probléma:
Egy hete az auót 5-dik és 6 sebességben nem húz, alacsonyabb fokozatokban nem észrevhető, viszon nagyon füstöl.
Néha az autó gázadásra hezitál néha mintha hátulról megcsapnák és néha 4-ben 2-ezres fordulaton padló gázzal sem akar gyorsulni.  falbav

Márka független szervizben nem találtak hibakódot, ford szervizben még nem voltam, illetve csak 3 hét múlva lenne időpont (Autofort KönyvesK krt)

Kérem szíves véleményeteket



Pedig oda pont a legjobb helyre vinnéd Vikhez (Németh Viktor). Smiley

Turbocsöved nézd meg, ha valahol olajos, akkor ott alighanem kirepedt. Szökik a turbonyomás.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Jani001
Vendég
« Új hozzászólás #26497 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 14:20:30 »

Tisztelt Mondeo Guruk,
Kérem szíves véleményeteket és tanácsotokat az alábbiakról:

2005 ös Mondeo TDCI 2.0, 96ezer km, FMB motor kód, nincs hiba kód

Probléma:
Egy hete az auót 5-dik és 6 sebességben nem húz, alacsonyabb fokozatokban nem észrevhető, viszon nagyon füstöl.
Néha az autó gázadásra hezitál néha mintha hátulról megcsapnák és néha 4-ben 2-ezres fordulaton padló gázzal sem akar gyorsulni.  falbav

Márka független szervizben nem találtak hibakódot, ford szervizben még nem voltam, illetve csak 3 hét múlva lenne időpont (Autofort KönyvesK krt)
Nálam is ez volt, az EGR-től lefelémenő intercooler cső lyukadt ki, ezért nem dolgozik a turbó rendesen,és semmi hibakód nincs.Ideiglenesen szigszalaggal körbetekerheted, cserélni kell.Kb. 20 e egy ilyen cső.

Kérem szíves véleményeteket


Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48468



« Új hozzászólás #26498 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 17:21:10 »

Tisztelt Mondeo Guruk,
Kérem szíves véleményeteket és tanácsotokat az alábbiakról:

2005 ös Mondeo TDCI 2.0, 96ezer km, FMB motor kód, nincs hiba kód

Probléma:
Egy hete az auót 5-dik és 6 sebességben nem húz, alacsonyabb fokozatokban nem észrevhető, viszon nagyon füstöl.
Néha az autó gázadásra hezitál néha mintha hátulról megcsapnák és néha 4-ben 2-ezres fordulaton padló gázzal sem akar gyorsulni.  falbav

Márka független szervizben nem találtak hibakódot, ford szervizben még nem voltam, illetve csak 3 hét múlva lenne időpont (Autofort KönyvesK krt)

Kérem szíves véleményeteket


keress olajos szakaszt a gumicsőrendszeren.valamelyik turbócsőved kilukadt.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
pietro6923
Vendég
« Új hozzászólás #26499 Dátum: 2013.05.23 csütörtök, 21:56:56 »

Jo estét sziasztok! sterelő csak szerdára adott időpontot. holnap megnázem ezt az injektor befecskendező vezérlőt ahogy mondtátok, a kérdésem még csak annyi lenne ha a vákumos egr koszos, attól mehet e vész üzembe? és ezt a vákumost is ugyan ugy ledugozhatom?
köszi mindenkinek a segítséget
Naplózva
Oldalak: 1 ... 523 524 525 526 527 528 529 [530] 531 532 533 534 535 536 537 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.131 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.