Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 07:56:27
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
523
524
525
526
527
528
529
[
530
]
531
532
533
534
535
536
537
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14638944 alkalommal)
0 Felhasználó és 147 vendég van a témában
pietro6923
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26450 Dátum:
2013.05.19 vasárnap, 20:14:38 »
és az egr miatt mehet vészüzembe?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26451 Dátum:
2013.05.19 vasárnap, 20:32:08 »
Idézetet írta: pietro6923 - 2013.05.19 vasárnap, 20:14:38
és az egr miatt mehet vészüzembe?
neked vákumos nem elektromos.Amit írtam nézz utána.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
pietro6923
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26452 Dátum:
2013.05.19 vasárnap, 20:33:23 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.05.19 vasárnap, 18:34:35
Akkor talán újra csúcsokat meg a szivattyút megnézni és az semmit sem tesz,hogy tavaly még jó volt.Ez egyik napról a másikra kuka lesz.Még megkellene nézni az injektor befecskendező vezérlőt ami neked a bal első sárvédő mögött helyezkedik el hátha beázott és kontakt hibás.ne járj vele sokat szinte semmit a vész üzem módban hanem járj utána mielőbb
Vinném én szervízbe csak itt elég gyér a kinálat szerelő terén, és az hogy megnézik 300 euronál kezdődik, azért szeretném én kizárni amit házilag lehet! ha itt megtudnák mondani végre mi a baja, én lennék a leg boldogabb... az autót nagyon szeretem csak tudjam mi van ha uj pumpa és porlasztócsúcsok kellenek neki, azt is megkapja csak tutira az legyen a baj!!
Naplózva
pietro6923
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26453 Dátum:
2013.05.19 vasárnap, 20:57:13 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.05.19 vasárnap, 20:32:08
neked vákumos nem elektromos.Amit írtam nézz utána.
Ne harai de vadászom fél orája merre keressem az infokat?
Naplózva
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26454 Dátum:
2013.05.19 vasárnap, 21:47:17 »
Idézetet írta: pietro6923 - 2013.05.19 vasárnap, 20:57:13
Ne harai de vadászom fél orája merre keressem az infokat?
kiveszed a bal első dobbetétet! leveszed az első lökhárítót!ott lesz egy fekete doboz a kerék előtt szétszeded de csak óvatosan el ne törd mert utána vissza kell raknod némi sziló és két 6-os hosszú csavarral össze lehet!na ha levetted lehúzod a csatikat és befújkálod kontakt spray-vel a csatikat és ha meg van repedve a vezérlőn a műanyag ott is!nekem is ez volt a baj!magasnyomású szivattyúról is lehúzod a csatikat és befújod(bal oldalon van a szívósor alatt)!illetve a test kábeleket is fújkáld be!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26455 Dátum:
2013.05.19 vasárnap, 23:58:35 »
Idézetet írta: Mosy - 2013.05.19 vasárnap, 01:40:36
Meg tudná valaki ennek a Vik nek vagy Vic-nek a számá adni?
Csak mert mindenki máskép írja a nevét!
Kössz!
Ment pü-ben.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26456 Dátum:
2013.05.20 hétfő, 09:21:30 »
Idézetet írta: kiscsaszi - 2013.05.20 hétfő, 01:08:51
Na szétnéztem az EGR szelep alatti gumi csőnél látszik valami trutymós olajos valami...meg nem tudom ott mi van mögötte a guminak de ott is minden trutymós. Ez most csak azért zavar mert eddig mindig 6 körül ment. Tudom hinni nem lehet úgy neki, de zavaró hogy eddig 3éve nálam van és nem volt ilyen.
A lökös mögött van egy 15-20 cm széles alsó takarólemez. Ha azt kiveszed, alulról hozzáférsz az EGR-cső alsó végéhez, ki tudod csavarni a bilincset. A felső nem gond. Utána takarítás, és jól nyomkodd meg, hogy látsz-e rajta a trutymós rész környékén repedést. Ha igen, csere.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meszike007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 821
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26457 Dátum:
2013.05.20 hétfő, 21:45:44 »
Szia!
MIt mond a hibakód? Nekem PL a mags nyomású szelep ment el, 30.000 a csere szereléssel, és megoldotta a gondot.
Nézd meg, hogy van-e vas reszelék a szűrőben!
Meszi
Idézetet írta: pietro6923 - 2013.05.19 vasárnap, 12:16:49
Sziasztok erre mondjatok valamit ha tudtok: Nekem egy 2002.08. havi 2.0tdci 131 le mondeo kombim van. valós 169000 km, a gondom az hogy olaszországban élek és itt a szerelők súrolják a balfaszság határait... leírom az elejétől. tavaj augusztusban vettem az autót, második nap visszavittem mert ötödikbe gázadásra vészüzembe állt és villogtatta az izzitásjelzőt, uj szívósort kapott, és felujították a pumpát, még garanciában. azóta minden rendbe volt elmentem 30000 km, a szükséges dolgokat szűrüket olajat mindig cserélem 15000 kmnél. egy hónapja villant be ujra az izzitásjelző, azonnal rohantam a fordhoz(olaszország) ahol a tanktol indulva mindent áttakarítottak, azt mondták a pumpa és a porlasztok be lettek vizsgálva és jók. valami szelepet kellett cserélni a pumpa előtt ami 400euro volt. ezek után ujra vidáman beültem az autóba, és hazamentem magyarországra, minden ok volt. tegnap viszont olaszország felé először 160 nál, aztán szép lassan már 110 is viszüzembe kapcsol az auto, a fogyasztás jo klimával elötte 150 nél 5.7 re jött ki. nem füstöl vészesen... hol érdemes kezdeni? mit javasoltok? ja és mégegy érdekesség ha vészüzembe is kapcsol még simán gyorsul 160-180ig csak nagyon lassan, le nem áll
Naplózva
2003.03.20 Ford Mondeo 2.0 TCDI Trend tournier kombi fehér 131 LE, 6 seb, 4 kerék, 1 kormány, HHO generátor, EGR off, Catalisator off by Ervin.
2001.01.01 Ford Focus Trend 1.8 TDDI 88 LE 4 kerék, 1 kormány
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26458 Dátum:
2013.05.21 kedd, 11:17:31 »
Idézetet írta: kiscsaszi - 2013.05.21 kedd, 11:03:02
Na elvittem egy szerelőhöz.. hogy átnézze a motort mert már anno említettem nektek, hogyha meleg a motor akkor alacsony fordulatról indul a gépezet, de nem foglalkoztam vele mert "csak" ez volt vele, de most már inkább bevállaltam mert gyülekeznek a bajok mostanában (olajtrutymó a motor elején, magas-fogyasztás igaz csak kiírása szerint mert nem volt időm kiszámolni rendesen meg egy kicsit olyan mintha nem lenne meg az összes paci a 130-ból, de lehet csak befilmezem már). Jól kezdte az öreg.. valószínű porlasztó probléma hozzáteszem semmi villogó jelzés nem volt még meg egyenletesen jár amikor megy de 230e km már van benne. Mondta hogy inkább a rosszabbra gondoljak elején, de nem biztos hogy ez van. Megnézi diagon meg megnézi a nyomást meg stb. Úgyhogy ha valaki tud nekem valami ötletet adni ahonnan jó áron tudok szerezni porlasztót meg ami kell hozzá nagyon megköszönném.
45 rugó/db a felújítás. Annál olcsóbbat nem tudsz. Megbízható céget majd mondanak neked itt. Szivattyú felújítás, ha kell, 130 körül. Plusz új csövezés, de minimum alapos tisztítás, 20-30-50 ezer.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26459 Dátum:
2013.05.21 kedd, 11:23:14 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.21 kedd, 11:17:31
45 rugó/db a felújítás. Annál olcsóbbat nem tudsz. Megbízható céget majd mondanak neked itt. Szivattyú felújítás, ha kell, 130 körül. Plusz új csövezés, de minimum alapos tisztítás, 20-30-50 ezer.
AndyA
A Filepdízelnél nekem a kapcsolószeéep és a csúcs cseréje volt cakk-pakk 70e. Ebben benne van a diagnosztika, a ki- és beszerelés, az alkatrész és a felprogramozás.
Itt
tudsz bővebb felvilágosítást kapni. Sz.fehérváron és Bp X. kerületben van műhelyük.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26460 Dátum:
2013.05.21 kedd, 11:57:35 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.05.21 kedd, 11:23:14
A Filepdízelnél nekem a kapcsolószeéep és a csúcs cseréje volt cakk-pakk 70e. Ebben benne van a diagnosztika, a ki- és beszerelés, az alkatrész és a felprogramozás.
Itt
tudsz bővebb felvilágosítást kapni. Sz.fehérváron és Bp X. kerületben van műhelyük.
Jaja, ők csak azt cserélik, amit valóban kell, így meg lehet úszni olcsóbban is.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26461 Dátum:
2013.05.21 kedd, 12:17:40 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.05.21 kedd, 11:57:35
Jaja, ők csak azt cserélik, amit valóban kell, így meg lehet úszni olcsóbban is.
AndyA
Ebben a legdrágább a csúcs volt. (ha jól emlékszem 30e körül)
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26462 Dátum:
2013.05.21 kedd, 12:21:03 »
Drága hobby ez a tdci
Naplózva
Imádom a dízeleket!
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26463 Dátum:
2013.05.21 kedd, 12:46:57 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.21 kedd, 12:21:03
Drága hobby ez a tdci
a hobby már csak ilyen.minden téren.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
kraki
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26464 Dátum:
2013.05.22 szerda, 13:59:28 »
Sziasztok!
2003-as kombi TDCI Mondeóm van. 120ezer kilométert mentem vele, egyszer kellett kuplung szettet cserélni, egyszer a vezérműszíj görgőit cserélni, egyszer (sok éve) lengéscsillapítókat és féktárcsákat, ennyi volt vele (illetve a klíma behalt, de azt úgy hagytam, most nem müxik). Most nagyon kopogós és kemény lett az eleje, gondolom megint lengéscsillapítós téma, de lehet, hogy futómű alkatrészek cseréje is lesz. Elkezdeném beszerezni a hozzávalókat, mit javasoltok, miket vásárolgassak össze? És persze, ha van valakinek eladó cucca ezekben a témákban, azok is jöhetnek!
köszi: András 06/70 22-00-444
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26465 Dátum:
2013.05.22 szerda, 14:08:09 »
Idézetet írta: kraki - 2013.05.22 szerda, 13:59:28
Sziasztok!
2003-as kombi TDCI Mondeóm van. 120ezer kilométert mentem vele, egyszer kellett kuplung szettet cserélni, egyszer a vezérműszíj görgőit cserélni, egyszer (sok éve) lengéscsillapítókat és féktárcsákat, ennyi volt vele (illetve a klíma behalt, de azt úgy hagytam, most nem müxik). Most nagyon kopogós és kemény lett az eleje, gondolom megint lengéscsillapítós téma, de lehet, hogy futómű alkatrészek cseréje is lesz. Elkezdeném beszerezni a hozzávalókat, mit javasoltok, miket vásárolgassak össze? És persze, ha van valakinek eladó cucca ezekben a témákban, azok is jöhetnek!
köszi: András 06/70 22-00-444
Egy helyre, mondom!
Pláne, hogy ennek semmi köze a TDCi motorokhoz azon kívül, hogy olyan van az autódban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kozi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26466 Dátum:
2013.05.22 szerda, 15:09:40 »
Sziasztok!
A segítségeteket kérem.Az autóm hidegen nehezen indul,kéken füstöl, izzításjelző villog,és kb.mint egy Babetta úgy gyorsul.135 ezer van a motorban.
Amíg nem tudom kiolvastatni a hibakódot mit érdemes megnéznem,megnézetnem? Talán másnak is volt hasonló.
Előre is köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26467 Dátum:
2013.05.22 szerda, 15:43:53 »
Idézetet írta: kozi - 2013.05.22 szerda, 15:09:40
Sziasztok!
A segítségeteket kérem.Az autóm hidegen nehezen indul,kéken füstöl, izzításjelző villog,és kb.mint egy Babetta úgy gyorsul.135 ezer van a motorban.
Amíg nem tudom kiolvastatni a hibakódot mit érdemes megnéznem,megnézetnem? Talán másnak is volt hasonló.
Előre is köszönöm.
ha rég volt go szűrő cserélve,akkor azt mindenképp érdemes,de kell a hibakódolvasás.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
roberto76
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26468 Dátum:
2013.05.22 szerda, 18:05:48 »
Lassan kész lesz az autóm!
Szervízben ültem egy németből behozott ott chippelt változatban annyi hogy az már face változat.
Mit mondjak tetszetős! Gondolkodom ha rendbe szedik a kicsikét kap egyet szülinapomra
.
Nem tud vki megbízható chipest elérhető áron?
Naplózva
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26469 Dátum:
2013.05.22 szerda, 18:09:38 »
Idézetet írta: roberto76 - 2013.05.22 szerda, 18:05:48
Lassan kész lesz az autóm!
Szervízben ültem egy németből behozott ott chippelt változatban annyi hogy az már face változat.
Mit mondjak tetszetős! Gondolkodom ha rendbe szedik a kicsikét kap egyet szülinapomra
.
Nem tud vki megbízható chipest elérhető áron?
itt a fórumon keresd Bunyeket ő szokta ezt intézni!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
DomeSL
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2047
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26470 Dátum:
2013.05.22 szerda, 18:58:46 »
Olvastam az új cikket a kartergáz leválasztóról a FAQ-ban.
Nagyon klassz. Örvendetes, hogy a tagok így járulnak hozzá a forumhoz.
Egy kérdés. Miért nem engedjük a kartergázt simán ki a kocsi alján egy csövön, mint régen a 127-es Polskin?
«
Utoljára szerkesztve: 2013.05.22 szerda, 19:04:07 írta DomeSL
»
Naplózva
2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26471 Dátum:
2013.05.22 szerda, 19:12:57 »
Idézetet írta: DomeSL - 2013.05.22 szerda, 18:58:46
Olvastam az új cikket a kartergáz leválasztóról a FAQ-ban.
Nagyon klassz. Örvendetes, hogy a tagok így járulnak hozzá a forumhoz.
Egy kérdés. Miért nem engedjük a kartergázt simán ki a kocsi alján egy csövön, mint régen a 127-es Polskin?
környezet védelem ?
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
DomeSL
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2047
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26472 Dátum:
2013.05.22 szerda, 19:14:12 »
Aha. Gondolom azt a fél decit amit összegyűlik a leválasztóban elviszitek egy benzinkútra.
A kiszedett katalizátorokról és ledugózott EGR-ekről nem is beszélve.
Idézetet írta: coboy - 2013.05.22 szerda, 19:12:57
környezet védelem ?
Naplózva
2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26473 Dátum:
2013.05.22 szerda, 19:25:13 »
én oda öntöm ahova a motorolajat egy kannába..azt meg leadom.
«
Utoljára szerkesztve: 2013.05.22 szerda, 19:44:29 írta Bunyek
»
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26474 Dátum:
2013.05.22 szerda, 19:30:54 »
Idézetet írta: roberto76 - 2013.05.22 szerda, 18:05:48
Lassan kész lesz az autóm!
Szervízben ültem egy németből behozott ott chippelt változatban annyi hogy az már face változat.
Mit mondjak tetszetős! Gondolkodom ha rendbe szedik a kicsikét kap egyet szülinapomra
.
Nem tud vki megbízható chipest elérhető áron?
Bunyek mestert keresd.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26475 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:01:54 »
Idézetet írta: DomeSL - 2013.05.22 szerda, 18:58:46
Olvastam az új cikket a kartergáz leválasztóról a FAQ-ban.
Nagyon klassz. Örvendetes, hogy a tagok így járulnak hozzá a forumhoz.
Egy kérdés. Miért nem engedjük a kartergázt simán ki a kocsi alján egy csövön, mint régen a 127-es Polskin?
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy tetszik a cikk. Nem akarom magam fényezni, de a tank a gyári kialakitásúnál is hatékonyabb. Volt szerencsém mindkettőt beépítve kipróbálni. Az elöállitási költsége viszont cakum-puder, nem éri el a 3000 Ft. Ide haza egy gyári kialakitású tank, alsó hangon 12-15 ezer pénz. Szerintem ez nagyon nem mindegy. A vörösréz katalizátorról is megcsinálom a cikket, és azt is közkincsé teszem. A kettő nekem beépitve rendszeresen hozza a min 0.5 l/100Km üza megtakaritás. A leválsztó tankot kiszereltem, átfestés céljából. Igy a nagy talin ha találkozunk, mindenki aki ott van megnézheti, mert elviszem magammal. A végleges beszerelésről is csinálok képeket, és kiegészitjük vele a cikket.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
DomeSL
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2047
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26476 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:03:42 »
Köszönöm a választ.
Őszintén szólva tőled az utolsó kérdésre is vártam volna választ.
Van valami biztonság technikai vagy funkcionális oka, vagy tényleg csak a környezet védelem.
Idézetet írta: László - 2013.05.22 szerda, 20:01:54
Tisztelt Fórumtárs!
Örülök, hogy tetszik a cikk. Nem akarom magam fényezni, de a tank a gyári kialakitásúnál is hatékonyabb. Volt szerencsém mindkettőt beépítve kipróbálni. Az elöállitási költsége viszont cakum-puder, nem éri el a 3000 Ft. Ide haza egy gyári kialakitású tank, alsó hangon 12-15 ezer pénz. Szerintem ez nagyon nem mindegy. A vörösréz katalizátorról is megcsinálom a cikket, és azt is közkincsé teszem. A kettő nekem beépitve rendszeresen hozza a min 0.5 l/100Km üza megtakaritás. A leválsztó tankot kiszereltem, átfestés céljából. Igy a nagy talin ha találkozunk, mindenki aki ott van megnézheti, mert elviszem magammal. A végleges beszerelésről is csinálok képeket, és kiegészitjük vele a cikket.
Tisztelettel László!
Naplózva
2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26477 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:20:35 »
Idézetet írta: DomeSL - 2013.05.22 szerda, 19:14:12
Aha. Gondolom azt a fél decit amit összegyűlik a leválasztóban elviszitek egy benzinkútra.
A kiszedett katalizátorokról és ledugózott EGR-ekről nem is beszélve.
az EGR ledugozást motor védelemnek hívják az egész más mint a környezet védelem
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26478 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:22:43 »
Idézetet írta: DomeSL - 2013.05.22 szerda, 20:03:42
Köszönöm a választ.
Őszintén szólva tőled az utolsó kérdésre is vártam volna választ.
Van valami biztonság technikai vagy funkcionális oka, vagy tényleg csak a környezet védelem.
Tisztelt Fórumtárs!
Én per pillanat két okot tudok. Az egyik, a karterben felgyülemlett gázt minden képp el kell vezetni. Szélsőséges esetben robbanást tud okozni a forgyttyús szekrényben. A másik a környezet védelem. Mi úgy vezetjük el a keletkező kartergázt, hogy leválaszjuk a benne lévő szennyező anyagokat a leválasztó tankkal és a vörösréz katalizátorral átalakitjuk, éghetővé tesszük, ezt az égést nem éppen támogató gázt. Evvel viszont javitjuk a gépsárkány környezet szennyezési mutatóit is, mert a vissza vezetett gáz most maradéktalanul elég. Ennek tudható be a szerény de kimutatható üza fogyasztás csökkenés is.
Röviden ennyi.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.05.23 csütörtök, 12:12:53 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
DomeSL
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2047
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26479 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:34:13 »
Tényleg?
A gyárban nem hiszem, hogy azért szerelik be, hogy elromoljon a motor. Annak olcsóbb módját is találnák.
Idézetet írta: coboy - 2013.05.22 szerda, 20:20:35
az EGR ledugozást motor védelemnek hívják az egész más mint a környezet védelem
Naplózva
2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
DomeSL
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2047
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26480 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:34:55 »
Köszönöm.
Magyarul a levegőbe is lehetne engedni.
Idézetet írta: László - 2013.05.22 szerda, 20:22:43
Tisztelt Fórumtárs!
Én per pillanat két okot tudok. Az egyik, a karterben felgyülemlett gázt minden képp el kell vezetni. Szélsőséges esetben robbanást tud okozni a forgyttyús szekrényben. A másik a környezet védelem. Mi úgy vezetjük el a keletkező kartergázt, hogy leválaszjuk a benne lévő szennyező anyagokat a leválasztó tankkal és a vörösréz katalizátorral átalakitjuk éghetővé tesszük, ezt az égést nem éppen támogató gázt. Evvel viszont javitjuk a gépsárkány környezet szennyezési mutatóit is, mert a vissza vezetett gáz most maradéktalanul elég. Ennek tudható be a szerény de kimutatható üza fogyasztás csökkenés is.
Röviden ennyi.
Tisztelettel László!
Naplózva
2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
kozi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26481 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:38:27 »
Idézetet írta: alf - 2013.05.22 szerda, 15:43:53
ha rég volt go szűrő cserélve,akkor azt mindenképp érdemes,de kell a hibakódolvasás.
9.E.Km van a gyári szűrőben és a motorban is.
Mára ígérte a környéken lakó szakember a hibakód olvasást, de aztán áttette holnap reggelre,írom majd hogy mi a szitu,hátha v.kinek segít majd.
Köszi a segítséget!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26482 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:39:10 »
Idézetet írta: DomeSL - 2013.05.22 szerda, 20:34:55
Köszönöm.
Magyarul a levegőbe is lehetne engedni.
Előbb-utóbb (motor mechanikai állapotától függően) elfogyna az olajad, ha kiengeded a gázt, mivel olajgőzt tartalmaz.
Ezért jó a szűrő -ami sok egyéb márkánál van és mérik is az áteresztő képességét- mert leválasztja a kartergázban lévő olajat és visszavezeti a motorba, majd a tisztított gázt visszavezetik a szívó oldalra...szintén szabályzott, meghatározott mértékben.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26483 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:47:31 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.22 szerda, 20:39:10
Előbb-utóbb (motor mechanikai állapotától függően) elfogyna az olajad, ha kiengeded a gázt, mivel olajgőzt tartalmaz.
Ezért jó a szűrő -ami sok egyéb márkánál van és mérik is az áteresztő képességét- mert leválasztja a kartergázban lévő olajat és visszavezeti a motorba, majd a tisztított gázt visszavezetik a szívó oldalra...szintén szabályzott, meghatározott mértékben.
mondj egy ilyen motort lécci!
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26484 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:49:41 »
Idézetet írta: DomeSL - 2013.05.22 szerda, 20:34:13
Tényleg?
A gyárban nem hiszem, hogy azért szerelik be, hogy elromoljon a motor. Annak olcsóbb módját is találnák.
jó a meglátasod.semmit nem azért szerelnek bele,hogy tönkre tegye a motort.pl.hajtókar de ha eltört bizony elrontja a motort.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26485 Dátum:
2013.05.22 szerda, 20:52:39 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.05.22 szerda, 20:47:31
mondj egy ilyen motort lécci!
Kezdődik.....
Van ilyen, hidd el..... pl. a propelleres márkában is
De ez egy mondeo fórum, itt nem beszélünk másról.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26486 Dátum:
2013.05.22 szerda, 21:26:13 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.22 szerda, 20:52:39
De ez egy mondeo fórum, itt nem beszélünk másról.
És ez igaz a megoldásokra is!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26487 Dátum:
2013.05.22 szerda, 21:27:38 »
Idézetet írta: DomeSL - 2013.05.22 szerda, 18:58:46
Olvastam az új cikket a kartergáz leválasztóról a FAQ-ban.
Nagyon klassz. Örvendetes, hogy a tagok így járulnak hozzá a forumhoz.
Egy kérdés. Miért nem engedjük a kartergázt simán ki a kocsi alján egy csövön, mint régen a 127-es Polskin?
Azért kell a tartály, mert ha hirtelen megugrik a leválasztóban az olajszint, akkor tudod, hogy már vinni kell generálozni!
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26488 Dátum:
2013.05.22 szerda, 21:30:07 »
Idézetet írta: GSR - 2013.05.22 szerda, 20:52:39
Kezdődik.....
Van ilyen, hidd el..... pl. a propelleres márkában is
De ez egy mondeo fórum, itt nem beszélünk másról.
Mi kezdődik???
nem tudok ilyenről...de érdekelne...te tudsz..oszd meg...ennyi.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26489 Dátum:
2013.05.22 szerda, 22:06:03 »
Idézetet írta: kiscsaszi - 2013.05.22 szerda, 21:59:00
Köszi!! még nem hívott a srác! valahogy reménykedem hogy nem ez lesz a probléma de inkább a legrosszabbra készülök! Sógorom kocsiját is most csinálta meg jól (őneki 2004es Passat-ja van és turbó-jának volt vákuum baja, pedig már pár szerelő egészturbót akart cserélni) De amúgy ha tényleg porlasztó baja van a kicsinek akkor azt hogy veszem észre tényleg? Most jobban azokat kérdezek akiknek már volt csere? Mennyi km-nél meg ilyesmi?
Hát a km nem mérvadó (az enyémben sem annyi van szerintem, amit az óra mutat). Nekem konkrétan ugrált az alapjáratom és gyorsításkor volt egy kis traktoros hang. Meg lett poharazva és kiderült, hogy az egyik porlasztó beadta a kulcsot. A poharazás (szaknyelven résolajveszteség mérés) sok mindent elárul a porlasztó állapotáról. Amikor go szűrőt cserélsz, akkor ha a szűrő aljában fémreszeléket látsz, akkor a szivattyú adta be vagy fogja rövid időn belül beadni a kulcsot. Az alapjárat, ha jól emlékszem olyan 790-810 között kell, hogy legyen normál esetben.
Naplózva
Cs12
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5605
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26490 Dátum:
2013.05.22 szerda, 22:24:53 »
Idézetet írta: roberto76 - 2013.05.22 szerda, 18:05:48
Lassan kész lesz az autóm!
Szervízben ültem egy németből behozott ott chippelt változatban annyi hogy az már face változat.
Mit mondjak tetszetős! Gondolkodom ha rendbe szedik a kicsikét kap egyet szülinapomra
.
Nem tud vki megbízható chipest elérhető áron?
Bunyek...
Naplózva
2016.06. MKV 2.0 TD
CI
BiTurbo ST-Line, 211LE, FULL
Ex:2009.08. MKIV 2.0 TD
CI
Titanium-S, 165LE CHIP, Automata, EGR+DPF OFF, FULL
Ex:2001.11. MKIII 2.0 TD
DI
GHIA,150LE,CHIP(BUNYEK),EGR OFF, FULL
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26491 Dátum:
2013.05.22 szerda, 22:42:31 »
Idézetet írta: DomeSL - 2013.05.22 szerda, 20:34:13
Tényleg?
A gyárban nem hiszem, hogy azért szerelik be, hogy elromoljon a motor. Annak olcsóbb módját is találnák.
Az EGR azért van, hogy a motor képes legyen teljesíteni az ilyen-olyan környezetvédelmi előírásokat...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26492 Dátum:
2013.05.23 csütörtök, 12:16:42 »
Idézetet írta: Styleair - 2013.05.22 szerda, 21:27:38
Azért kell a tartály, mert ha hirtelen megugrik a leválasztóban az olajszint, akkor tudod, hogy már vinni kell generálozni!
Tisztelt Fórumtárs!
Ez is egy szempont, de én ezt legutoljára hagyom.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
djgin
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26493 Dátum:
2013.05.23 csütörtök, 12:33:43 »
Sziasztok!
MKIII Mondeo 2.0 TDCi motornál tervezem a hosszbordás szíjak cseréjét (generátor + szervo). Kérdésem, hogy érdemes-e/kell-e cserélni ilyenkor a görgőket/feszítőket is? Anyagi kérdés a dolog, mert a szíjak pár ezer Ft-ba kerülnek, viszont a feszítő mindkét eseteben 25e felett van. Az autóban 180e km van, évi 15-20-t megyek vele és szeretném még pár évig használni.
Előre is köszi a tanácsot!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26494 Dátum:
2013.05.23 csütörtök, 13:00:57 »
Idézetet írta: djgin - 2013.05.23 csütörtök, 12:33:43
Sziasztok!
MKIII Mondeo 2.0 TDCi motornál tervezem a hosszbordás szíjak cseréjét (generátor + szervo). Kérdésem, hogy érdemes-e/kell-e cserélni ilyenkor a görgőket/feszítőket is? Anyagi kérdés a dolog, mert a szíjak pár ezer Ft-ba kerülnek, viszont a feszítő mindkét eseteben 25e felett van. Az autóban 180e km van, évi 15-20-t megyek vele és szeretném még pár évig használni.
Előre is köszi a tanácsot!
Ha nincs baja a feszítőnek meg a görgőknek, akkor miért kellene?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
sosos
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26495 Dátum:
2013.05.23 csütörtök, 13:24:07 »
Tisztelt Mondeo Guruk,
Kérem szíves véleményeteket és tanácsotokat az alábbiakról:
2005 ös Mondeo TDCI 2.0, 96ezer km, FMB motor kód, nincs hiba kód
Probléma:
Egy hete az auót 5-dik és 6 sebességben nem húz, alacsonyabb fokozatokban nem észrevhető, viszon nagyon füstöl.
Néha az autó gázadásra hezitál néha mintha hátulról megcsapnák és néha 4-ben 2-ezres fordulaton padló gázzal sem akar gyorsulni.
Márka független szervizben nem találtak hibakódot, ford szervizben még nem voltam, illetve csak 3 hét múlva lenne időpont (Autofort KönyvesK krt)
Kérem szíves véleményeteket
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26496 Dátum:
2013.05.23 csütörtök, 14:07:24 »
Idézetet írta: sosos - 2013.05.23 csütörtök, 13:24:07
Tisztelt Mondeo Guruk,
Kérem szíves véleményeteket és tanácsotokat az alábbiakról:
2005 ös Mondeo TDCI 2.0, 96ezer km, FMB motor kód, nincs hiba kód
Probléma:
Egy hete az auót 5-dik és 6 sebességben nem húz, alacsonyabb fokozatokban nem észrevhető, viszon nagyon füstöl.
Néha az autó gázadásra hezitál néha mintha hátulról megcsapnák és néha 4-ben 2-ezres fordulaton padló gázzal sem akar gyorsulni.
Márka független szervizben nem találtak hibakódot, ford szervizben még nem voltam, illetve csak 3 hét múlva lenne időpont (Autofort KönyvesK krt)
Kérem szíves véleményeteket
Pedig oda pont a legjobb helyre vinnéd Vikhez (Németh Viktor).
Turbocsöved nézd meg, ha valahol olajos, akkor ott alighanem kirepedt. Szökik a turbonyomás.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Jani001
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26497 Dátum:
2013.05.23 csütörtök, 14:20:30 »
Idézetet írta: sosos - 2013.05.23 csütörtök, 13:24:07
Tisztelt Mondeo Guruk,
Kérem szíves véleményeteket és tanácsotokat az alábbiakról:
2005 ös Mondeo TDCI 2.0, 96ezer km, FMB motor kód, nincs hiba kód
Probléma:
Egy hete az auót 5-dik és 6 sebességben nem húz, alacsonyabb fokozatokban nem észrevhető, viszon nagyon füstöl.
Néha az autó gázadásra hezitál néha mintha hátulról megcsapnák és néha 4-ben 2-ezres fordulaton padló gázzal sem akar gyorsulni.
Márka független szervizben nem találtak hibakódot, ford szervizben még nem voltam, illetve csak 3 hét múlva lenne időpont (Autofort KönyvesK krt)
Nálam is ez volt, az EGR-től lefelémenő intercooler cső lyukadt ki, ezért nem dolgozik a turbó rendesen,és semmi hibakód nincs.Ideiglenesen szigszalaggal körbetekerheted, cserélni kell.Kb. 20 e egy ilyen cső.
Kérem szíves véleményeteket
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26498 Dátum:
2013.05.23 csütörtök, 17:21:10 »
Idézetet írta: sosos - 2013.05.23 csütörtök, 13:24:07
Tisztelt Mondeo Guruk,
Kérem szíves véleményeteket és tanácsotokat az alábbiakról:
2005 ös Mondeo TDCI 2.0, 96ezer km, FMB motor kód, nincs hiba kód
Probléma:
Egy hete az auót 5-dik és 6 sebességben nem húz, alacsonyabb fokozatokban nem észrevhető, viszon nagyon füstöl.
Néha az autó gázadásra hezitál néha mintha hátulról megcsapnák és néha 4-ben 2-ezres fordulaton padló gázzal sem akar gyorsulni.
Márka független szervizben nem találtak hibakódot, ford szervizben még nem voltam, illetve csak 3 hét múlva lenne időpont (Autofort KönyvesK krt)
Kérem szíves véleményeteket
keress olajos szakaszt a gumicsőrendszeren.valamelyik turbócsőved kilukadt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
pietro6923
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #26499 Dátum:
2013.05.23 csütörtök, 21:56:56 »
Jo estét sziasztok! sterelő csak szerdára adott időpontot. holnap megnázem ezt az injektor befecskendező vezérlőt ahogy mondtátok, a kérdésem még csak annyi lenne ha a vákumos egr koszos, attól mehet e vész üzembe? és ezt a vákumost is ugyan ugy ledugozhatom?
köszi mindenkinek a segítséget
Naplózva
Oldalak:
1
...
523
524
525
526
527
528
529
[
530
]
531
532
533
534
535
536
537
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ