Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.29 hétfő, 07:28:30 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 859 860 861 862 863 864 865 [866] 867 868 869 870 871 872 873 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13332059 alkalommal)
0 Felhasználó és 20 vendég van a témában
Nody
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #43250 Dátum: 2017.08.30 szerda, 17:28:33 »

Simán. Amíg tol a vízpumpa, addig megy kifelé a víz, de menetközben kinek tűnik fel? Amikor meg megállsz, max. csak szivárog kicsit, és pillanatok alatt felszárad minden nyoma a blokk melegétől.

AndyA

Nekem a kilyukadt  EGR-hűtő produkált hasonlót, de annak volt látszatja!  wow1 rinya

Nody
Naplózva

MK3 2.0 TDCi 2006 N7BA B4Y INA EGRoff
 R 1 3 5
 └-┼┼┤
    2 4 6
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43251 Dátum: 2017.08.30 szerda, 17:33:55 »

Sziasztok !

Valakinek volt már hengerfej problémája 2.0 tdci-vel ? Az utóbbi időben fogy a vizem Sad
100km-en eltünik kb 2L vizem és nem találok folyást....
Nem folyik az olajba, nem fújja a rendszert, nem bugyborékol, és nemolajos a vizem,
a beltérben sincs fagyálló szag...
Egyszerűen valahová eltünik....
Valakinek lenne ötlete ?
Köszönöm
Tisztelt Fórumtárs!
A mondeoknál ritka a hengerfej probléma. A te esetedben egy vízszivattyú csere megoldja a problémát.  Javaslom, hogy olyan szivattyút vegyél amivel együtt adják a megfelelő tömítéseket és nem utolsó sorban a bordás tengelyre való speciális kenőzsírt. Ha külön veszed "felújító" készlet címén a zsírt és a tömítéseket akkor a készlet majdnem 10 ezer forint. Egyébként szivattyúval együtt 22-25 ezer pénz. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Domeeno
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #43252 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 08:01:34 »

jól gondolod.

update!
Még nem jutottam el a rendszer kitakarításáig, de azt vettem észre ha kikapcsolom az ESP-t olyan mintha kevésbé "füstölne" Van valami köze a kettőnek egymáshoz, vagy csak beképzelem?  szomoru1 falbav
Naplózva

2005 Mondeo 2.2 TDCi  155LE, 6 gang, Titanium-X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #43253 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 08:04:20 »

update!
Még nem jutottam el a rendszer kitakarításáig, de azt vettem észre ha kikapcsolom az ESP-t olyan mintha kevésbé "füstölne" Van valami köze a kettőnek egymáshoz, vagy csak beképzelem?  szomoru1 falbav

Semmi közük egymáshoz.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26657


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #43254 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 09:20:09 »

Semmi közük egymáshoz.

Ha kipörögne a kerék, akkor nem a befecskendezést szabályozza le?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43255 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 09:26:26 »

Ha kipörögne a kerék, akkor nem a befecskendezést szabályozza le?

Elveszi a gyújtást az elektronika. eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #43256 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 09:45:28 »

Ha kipörögne a kerék, akkor nem a befecskendezést szabályozza le?

Nem teljesen így van, de nem ez a lényeg.
Ugyanis semmilyen beavatkozás/leszabályozás sincs, csak az ESP kapcsoló ki- bekapcsolása. Vagyis csak online vagy offline az ESP.
 
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #43257 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 09:46:02 »

Elveszi a gyújtást az elektronika. eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA

Kikapcsolja az öngyulladást?  fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43258 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 09:50:17 »

Kikapcsolja az öngyulladást?  fejvakaras

Mondtam már párszor, hogy mielőtt elkezdesz fórumozni, kapcsold be az iróniadetektorod... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #43259 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 10:22:57 »

Kikapcsolja az öngyulladást?  fejvakaras

Bemegy a kismanó és elfújja a lángot Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43260 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 10:34:11 »

Bemegy a kismanó és elfújja a lángot Cheesy
dehogy is, bemegy és ellopja a gázolajat hehe
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #43261 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 10:48:26 »

dehogy is, bemegy és ellopja a gázolajat hehe

Le kell szerződtessek egy ilyen manót, mint gázolaj beszállító Cheesy
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Domeeno
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 175



E-mail
« Új hozzászólás #43262 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 12:48:21 »

Nem teljesen így van, de nem ez a lényeg.
Ugyanis semmilyen beavatkozás/leszabályozás sincs, csak az ESP kapcsoló ki- bekapcsolása. Vagyis csak online vagy offline az ESP.
 
Köszönöm!!
Naplózva

2005 Mondeo 2.2 TDCi  155LE, 6 gang, Titanium-X
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43263 Dátum: 2017.08.31 csütörtök, 12:57:12 »

Bemegy a kismanó és elfújja a lángot Cheesy
hirtelen benzinessé változtatja oszt az meg azonnal megáll.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #43264 Dátum: 2017.09.01 péntek, 07:52:44 »

Mondtam már párszor, hogy mielőtt elkezdesz fórumozni, kapcsold be az iróniadetektorod... Smiley

AndyA

Mindig működik, ahogy a faxság detektorom is.....és most az jelzett!  eplus2
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43265 Dátum: 2017.09.01 péntek, 09:51:03 »

Mindig működik, ahogy a faxság detektorom is.....és most az jelzett!  eplus2

Tudod, azt a fajta, ahogyan mondtad, faxságot, amit az ember szándékosan követ el, nyilvánvalóan hülyeség, ráadásul egyértelműen az olvasó tudtára adja némi smileykkal (mivel az élőszó hangsúlya nem áll rendelkezésre írásban), hogy ez alapvetően vicc, azt hívják iróniának.

Úgyhogy vizsgáld felül a masináid működését, szerintem egy kis újrahuzalozásra lenne szükség. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #43266 Dátum: 2017.09.01 péntek, 10:05:12 »

Tudod, azt a fajta, ahogyan mondtad, faxságot, amit az ember szándékosan követ el, nyilvánvalóan hülyeség, ráadásul egyértelműen az olvasó tudtára adja némi smileykkal (mivel az élőszó hangsúlya nem áll rendelkezésre írásban), hogy ez alapvetően vicc, azt hívják iróniának.

Úgyhogy vizsgáld felül a masináid működését, szerintem egy kis újrahuzalozásra lenne szükség. Smiley

AndyA



Tudod, egyszerű ez.
Akiről tudom, hogy tudja és mégis faxságot ír ..... akkor nyilvánvaló az irónia.  Cool
De akiből nem nézem ki, hogy tudja és faxságot is, akkor nem az "irónia lámpa" kapcsolódik fel a detektoron, hanem a faxság lámpa.  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.01 péntek, 10:08:52 írta Bekre Pál » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
martoni
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #43267 Dátum: 2017.09.01 péntek, 12:42:46 »

ennyi.egy rövidke cső,és teszt.
A vezérműtengely jeladót kicseréltem, az előző indítási hiba kb. 1 hét múlva ismét jelentkezett egyszer.
Az EGR hűtőt kicseréltettem tegnap, mára 1,5l víz hiányzik az autóból...Nincs fagyálló szag az autóban, nincs tócsa az autó alatt...Egyébként az autó tökéletesen megy, nincs fehér füstje, nincs teljesítmény csökkenés.
Mi lehet a gond?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #43268 Dátum: 2017.09.01 péntek, 12:53:13 »

A vezérműtengely jeladót kicseréltem, az előző indítási hiba kb. 1 hét múlva ismét jelentkezett egyszer.
Az EGR hűtőt kicseréltettem tegnap, mára 1,5l víz hiányzik az autóból...Nincs fagyálló szag az autóban, nincs tócsa az autó alatt...Egyébként az autó tökéletesen megy, nincs fehér füstje, nincs teljesítmény csökkenés.
Mi lehet a gond?

Lehűlt a fagyálló és még nem volt tegnap teljesen légtelenítve?  fejvakaras

+ egyéb szerelési ill. alkatrész hiba is lehetséges.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43269 Dátum: 2017.09.01 péntek, 12:53:33 »



Tudod, egyszerű ez.
Akiről tudom, hogy tudja és mégis faxságot ír ..... akkor nyilvánvaló az irónia.  Cool
De akiből nem nézem ki, hogy tudja és faxságot is, akkor nem az "irónia lámpa" kapcsolódik fel a detektoron, hanem a faxság lámpa.  eplus2

Kb. te voltál így ezzel egyedül. Tudod, ha az autópályán mindenki szembejön... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #43270 Dátum: 2017.09.01 péntek, 12:57:27 »

Kb. te voltál így ezzel egyedül. Tudod, ha az autópályán mindenki szembejön... Smiley

AndyA

Nem, csak te!   eplus2  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43271 Dátum: 2017.09.01 péntek, 16:01:01 »

A vezérműtengely jeladót kicseréltem, az előző indítási hiba kb. 1 hét múlva ismét jelentkezett egyszer.
Az EGR hűtőt kicseréltettem tegnap, mára 1,5l víz hiányzik az autóból...Nincs fagyálló szag az autóban, nincs tócsa az autó alatt...Egyébként az autó tökéletesen megy, nincs fehér füstje, nincs teljesítmény csökkenés.
Mi lehet a gond?
ellenőrizd a vízpumpa alatt.nyúlj alá.ha nedves az alja,megvan a hiba.azért nem látsz nyomot,mert el is párolog a meleg blokkon és önindítón.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #43272 Dátum: 2017.09.01 péntek, 18:52:51 »

Kettőstömegű kuplung lehet? Mert már az csinál mindent, remeg a kasztni 1000-es fordulaton, hangot ad néha váltásnál, remeg a pedál. Csere érett, de ez adhatja a kelepelő, kopog hangot?
Az a kettostomegu lesz, ugyanazt produkalta az en mondeom is, raadasul vasarlas utan egy hettel kezdte. Teljes szett csere lett a vege.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Jaki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20



E-mail
« Új hozzászólás #43273 Dátum: 2017.09.02 szombat, 18:13:31 »

Üdv!
Mostanság sorba halnak a vízpumpák.Valaki leírná a vízpumpa csere menetét!Csak azt bontanám meg ami szükséges.Elvesztem a webshopok kínálatában.Van szivattyú fedéllel,fedél nélkül.Tömítéssel ill. anélkül.Erről a bizonyos speciális zsírról meg semmi említés.Egy linket ha kérhetnék ill. felvilágosítást,hogy most akkor melyik lesz a jó nekem.Opel fagyálló jó bele,keverhető a benne lévővel?Autó adatai lentebb.Előre is köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.02 szombat, 18:25:29 írta Jaki » Naplózva

Ford Mondeo MK3 Ghia 2.0 TDCI ferdehátú,FMBA,6 gang,2005.09
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43274 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 08:05:30 »

Üdv!
Mostanság sorba halnak a vízpumpák.Valaki leírná a vízpumpa csere menetét!Csak azt bontanám meg ami szükséges.Elvesztem a webshopok kínálatában.Van szivattyú fedéllel,fedél nélkül.Tömítéssel ill. anélkül.Erről a bizonyos speciális zsírról meg semmi említés.Egy linket ha kérhetnék ill. felvilágosítást,hogy most akkor melyik lesz a jó nekem.Opel fagyálló jó bele,keverhető a benne lévővel?Autó adatai lentebb.Előre is köszönöm.
Tisztelt Fórumtárs!
A vízszivattyú csere nem egy bonyolult dolog.

-Hűtővíz leereszt.
-Motor burkolat le ha van.
-Szervószij le.
-Szervószivattyú leválaszt a vízszivattyúról. 3db csavar fogja. Félre hajt. A szervóolajkört nem kell megbontani.
-Szívósor leszerel.
-Vízszivattyúra menő csövek leszel.
-Vízszivattyú kiszerel 4 db csavar fogja.
-A vízszivattyú talpában lévő olajtermosztát kiszerel.
A beszerelés értelem szerűen fordított sorrendben.

A vízszivattyú megvehető fedél nélkül is. Minden probléma nélkül átszerelhető a régiről. A tömítéseket értelem szerűen cserélni kell. A speciális kenőzsírról annyit. Itt nem szabad spórolni mert többe kerülhet a leves mint a hús. Érdemes olyan szivattyút venni amihez adják a teljes tömítő készletet és a speciális zsírt a szervószivattyú bordás tengelyére. Ez a készlet a Bárdinál 21 ezer Ft. Ha külön-külön veszed meg drágábban jössz ki.
A fagyállóval kapcsolatban mindenképp alumínium barát legyen. Egy ilyen munka után természetes a hűtővíz teljes cseréje. A Bárdi -76°C koncentrátum megfelel.
Sok sikert a cseréhez. wave
Tisztelettel László! worship
 
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.03 vasárnap, 08:12:47 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43275 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 16:40:12 »

Az a kettostomegu lesz, ugyanazt produkalta az en mondeom is, raadasul vasarlas utan egy hettel kezdte. Teljes szett csere lett a vege.

Mások porlasztót mondanak?!!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Jaki
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20



E-mail
« Új hozzászólás #43276 Dátum: 2017.09.03 vasárnap, 17:44:37 »

Tisztelt Fórumtárs!
A vízszivattyú csere nem egy bonyolult dolog.

-Hűtővíz leereszt.
-Motor burkolat le ha van.
-Szervószij le.
-Szervószivattyú leválaszt a vízszivattyúról. 3db csavar fogja. Félre hajt. A szervóolajkört nem kell megbontani.
-Szívósor leszerel.
-Vízszivattyúra menő csövek leszel.
-Vízszivattyú kiszerel 4 db csavar fogja.
-A vízszivattyú talpában lévő olajtermosztát kiszerel.
A beszerelés értelem szerűen fordított sorrendben.

A vízszivattyú megvehető fedél nélkül is. Minden probléma nélkül átszerelhető a régiről. A tömítéseket értelem szerűen cserélni kell. A speciális kenőzsírról annyit. Itt nem szabad spórolni mert többe kerülhet a leves mint a hús. Érdemes olyan szivattyút venni amihez adják a teljes tömítő készletet és a speciális zsírt a szervószivattyú bordás tengelyére. Ez a készlet a Bárdinál 21 ezer Ft. Ha külön-külön veszed meg drágábban jössz ki.
A fagyállóval kapcsolatban mindenképp alumínium barát legyen. Egy ilyen munka után természetes a hűtővíz teljes cseréje. A Bárdi -76°C koncentrátum megfelel.
Sok sikert a cseréhez. wave
Tisztelettel László! worship
 
Tisztelt László!
Köszönöm az infót.Leműtöttem,jövő héten anyagbeszerzés.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 Ghia 2.0 TDCI ferdehátú,FMBA,6 gang,2005.09
Kacaj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


« Új hozzászólás #43277 Dátum: 2017.09.04 hétfő, 18:18:21 »

Üdv Urak.
Akadt számomra egy érdekes probléma. Egy barátom 115Le mondóján a szíjrendszer megért a cserére. Próbáltunk legmegfelelőbb minőségű alkatrészeket beszerezni. Gates szíjfeszítő vezetőgörgők és szíj, Febi főtengely szíjtárcsa. Generátort felújítottuk csapágy csúszógyűrű bronzkefe csere +szabadonfutósítás. Ősze raktuk minden tőkellétes, már irigyeltem a motor csendes járását az enyémhez képeset. A srác kb 2000km ment a géppel, és most a főtengely szíjtárcsának olyan hangja van mint csere előtt. Kibontottuk megvizsgáltuk, a szíjtárcsának semmi baja. Próbakép felraktuk az enyémre, és hihetetlen módon az én autómon csendben van tökéletes.
Mondjuk az enyémnek mikor szíjtárcsa problémája volt, teljesen hangtalanul ment tönkre a végén kőrbe forgott a külső szíjverető.
Szóval nem e okozhat ilyen problémát valamelyik porlasztó. Nem igen tudok másra gondolni, motor járása elég egyenletes, fogyasztása megfelelő, nem fűstől még gyorsításra sem. Enyémhez képest a húzása elég vérszegény. A szíjrendszer többi alkatrésze hibátlan.

Üdv Urak.
Megoldás született ere a problémára.
Gondoltam leírom hátha más is találkozik érthetetlen módon hangoskodó szíjtárcsa problémával, pláne ha a régi után az új is csattog.
A hiba a kipufogó rendszerben volt. Mivel német behozott az autó, valami oknál fogva a gyári katalizátor után be volt fabrikálva egy univerzális katalizátor. Ez le volt kokszosodva szinte teljesen elvolt tömődve. Vissza alakítás után gyári állapotra, a szíjtárcsa elhalhatott csendben tette a dolgát. Lovak is vissza tértek az autóba, hangja is normális mondeós  lett.        
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.05 kedd, 07:45:46 írta AndyA » Naplózva

2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #43278 Dátum: 2017.09.05 kedd, 07:46:57 »

Üdv Urak.
Megoldás született ere a problémára.
Gondoltam leírom hátha más is találkozik érthetetlen módon hangoskodó szíjtárcsa problémával, pláne ha a régi után az új is csattog.
A hiba a kipufogó rendszerben volt. Mivel német behozott az autó, valami oknál fogva a gyári katalizátor után be volt fabrikálva egy univerzális katalizátor. Ez le volt kokszosodva szinte teljesen elvolt tömődve. Vissza alakítás után gyári állapotra, a szíjtárcsa elhalhatott csendben tette a dolgát. Lovak is vissza tértek az autóba, hangja is normális mondeós  lett.        


Azt DPF-nek hívják, nem univerzális. A Németeknél vannak ilyenek, gyárilag.
Nem látok összefüggést a szíjtárcsával.
"a főtengely szíjtárcsának olyan hangja van mint csere előtt." Nem a szíjtárcsának volt hangja, ahogy ki is derült.  wave


 
« Utoljára szerkesztve: 2017.09.05 kedd, 07:54:21 írta Remek Elek » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Kacaj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


« Új hozzászólás #43279 Dátum: 2017.09.05 kedd, 17:39:58 »

Azt DPF-nek hívják, nem univerzális. A Németeknél vannak ilyenek, gyárilag.
Nem látok összefüggést a szíjtárcsával.
"a főtengely szíjtárcsának olyan hangja van mint csere előtt." Nem a szíjtárcsának volt hangja, ahogy ki is derült.  wave


 
Igen mi is azt hittük, hogy dpfes  az autó a német gazdája is azt mondta. De kiszerelés után a kis táblán  2007 HJS universal catalyst van feltüntetve.  Nem hinném, hogy dpf lenne. Érzékelő egy darab se rajta. A főtengely szíjtárcsa, biztos csattogott.  Kínunkban le hefteltűk a régit ami rajta volt és az csendben forgott. Az autó hangja is olyan tompa volt, hogy vetekedett egy benzines mondeoval aminél az örvény lapátok kelepelnek már szépen. Ja és még annyi az új főtengely szíjtárcsa nagyon felmelegedett alapjárati
működés közben kb 5 perc és forró volt. A közép dobot cserélni kellet újra, a régiből kivágtak 60cm cső szakaszt. Azóta az autó teljesen elfogadhatóan megy, hiányzott vagy 30-40le. Haver észre se vette, előtte matizza volt. 
       
Naplózva

2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #43280 Dátum: 2017.09.05 kedd, 22:15:45 »

Mások porlasztót mondanak?!!
Ad hibakodot? Mert nekem semmit nem jelzett ki de ugyanigy viselkedett. Bontottak, csereltek mindent, kettostomegut tarcsat villat csapagyat es most nincs hang nincs beremeges.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #43281 Dátum: 2017.09.06 szerda, 01:40:13 »

Sziasztok,

SOS véleményetekre vagyok kíváncsi...

Ma éjjel indultam el Pestről vidékre, és kiérve az M3-ra 140 tempomatra be is álltam.
Rögtön az első emelkedőnél azt vettem észre, hogy hirtelen lassul az autó... Visszakapcsolva 5-be éreztem, hogy alig van ereje a gépnek. Addig szépen húzott, de most gyenge..
Mivel el kellett jutnom vidékre, kb 180 km-t letekertem vele, végül is ment a pályán 140km/h környékén.

Olyan, mintha elszállt volna a turbó.
A másik érdekes jelenség, hogy a vízhőfok mutató meg sem mozdult, feküdt végig a 60 fok alatt. Lehet csak a jeladó szállt el, és nincs köze a sztorihoz, de fura az egybe esés..
Mikor lejöttem a pályáról, városban 2-3-4 sebességben elég erőtlen volt, 5-ben már kicsit erőteljesebb, de messze nem a régi az ereje.
Miután leállítottam, a hűtő ventillátor még ment egy darabig, ez sem volt szokás korábban.
Felnyitva a motorháztetőt, a turbó jobb oldalán lévő cső elég trutyis.
És amúgy pont pár napja figyeltem fel rá, hogy gyorsításkor hallottam kis szuszogó hangot.

Egy ideje azt is észrevettem, hogy alapjáraton a motor nem egyenletesen jár, hanem mintha lüktető lenne  a hangja, bár a fordulatszám mutató nem mozdul meg, stabilan áll.

Most vidéken vagyok, nem tudom ilyen állapotban délután be merjem vállalni a közel 200km-es utat vissza Pestre?
Ha tényleg a turbó halt be, nem nyírok ki valamit?

Az autó: 2004-es 2,2 Tdci, 300e km-t éppen átlépve.

  rinya rinya rinya rinya rinya rinya rinya rinya rinya
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43282 Dátum: 2017.09.06 szerda, 05:06:03 »

Ad hibakodot? Mert nekem semmit nem jelzett ki de ugyanigy viselkedett. Bontottak, csereltek mindent, kettostomegut tarcsat villat csapagyat es most nincs hang nincs beremeges.

Nincs semmi, füst se és hibakód se.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43283 Dátum: 2017.09.06 szerda, 07:11:50 »

Sziasztok,

SOS véleményetekre vagyok kíváncsi...

Ma éjjel indultam el Pestről vidékre, és kiérve az M3-ra 140 tempomatra be is álltam.
Rögtön az első emelkedőnél azt vettem észre, hogy hirtelen lassul az autó... Visszakapcsolva 5-be éreztem, hogy alig van ereje a gépnek. Addig szépen húzott, de most gyenge..
Mivel el kellett jutnom vidékre, kb 180 km-t letekertem vele, végül is ment a pályán 140km/h környékén.

Olyan, mintha elszállt volna a turbó.
A másik érdekes jelenség, hogy a vízhőfok mutató meg sem mozdult, feküdt végig a 60 fok alatt. Lehet csak a jeladó szállt el, és nincs köze a sztorihoz, de fura az egybe esés..
Mikor lejöttem a pályáról, városban 2-3-4 sebességben elég erőtlen volt, 5-ben már kicsit erőteljesebb, de messze nem a régi az ereje.
Miután leállítottam, a hűtő ventillátor még ment egy darabig, ez sem volt szokás korábban.
Felnyitva a motorháztetőt, a turbó jobb oldalán lévő cső elég trutyis.
És amúgy pont pár napja figyeltem fel rá, hogy gyorsításkor hallottam kis szuszogó hangot.

Egy ideje azt is észrevettem, hogy alapjáraton a motor nem egyenletesen jár, hanem mintha lüktető lenne  a hangja, bár a fordulatszám mutató nem mozdul meg, stabilan áll.

Most vidéken vagyok, nem tudom ilyen állapotban délután be merjem vállalni a közel 200km-es utat vissza Pestre?
Ha tényleg a turbó halt be, nem nyírok ki valamit?

Az autó: 2004-es 2,2 Tdci, 300e km-t éppen átlépve.

  rinya rinya rinya rinya rinya rinya rinya rinya rinya

Tisztelt Fórumtárs!
Nagy valószínűséggel valamelyik turbócsöved adta meg magát. Erre utaló jel az olajfolt és a sziszegő hang. A repedést könnyű megkeresni mert ott kifújja a turbónyomás az olajpárát. Hosszútávon ne használd így, mert ilyenkor a turbó állandóan maximumon pörög. A lyukas csövet ideiglenesen bandázsolva haza jöhetsz Pestre.  A vízhőfokkal kapcsolatban. Lehet termosztát jeladó vagy akár műszerprobléma is.wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #43284 Dátum: 2017.09.06 szerda, 09:53:30 »

Tisztelt Fórumtárs!
Nagy valószínűséggel valamelyik turbócsöved adta meg magát. Erre utaló jel az olajfolt és a sziszegő hang. A repedést könnyű megkeresni mert ott kifújja a tur80-as bónyomás az olajpárát. Hosszútávon ne használd így, mert ilyenkor a turbó állandóan maximumon pörög. A lyukas csövet ideiglenesen bandázsolva haza jöhetsz Pestre.  A vízhőfokkal kapcsolatban. Lehet termosztát jeladó vagy akár műszerprobléma is.wave
Tisztelettel László! worship


Ma reggeli update: az autó indult, hosszabb távot nem mentem, de az ereje visszatért most úgy tűnik...
Viszont a turbót takaró lemez alól füst szállt fel...
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43285 Dátum: 2017.09.06 szerda, 10:30:12 »


Ma reggeli update: az autó indult, hosszabb távot nem mentem, de az ereje visszatért most úgy tűnik...
Viszont a turbót takaró lemez alól füst szállt fel...

Az nem jó hír...

A turbó elég meleg tud lenni, ha oda rákerül olaj, az bizony füstöl. Ha a kupufogó füstölne ott, akkor nem szálldogálna a füst, mert ott nyomás is van, az pöfögne kifelé ütemesen. De azt meg kellene nézni, honnan kerül oda olaj. Ha a turbóból, az nem nagyon jó hír... Ellenőrizd a turbóhoz vezető olajcsövet, hátha az szivárog. Less bele a turbócsőbe is a kimenő (fújt) oldalon. Ha tiszta papírzsepivel beletörölsz, lehet benne egy kis olajpára, szürke fátyol a zsepin, de annál több nem. Ha "csöpög" benne az olaj, akkor nem járnék vele sokat, mert ha elkezdi szívni befelé a motorba, nem tudod leállítani többé és minden gajra megy. Ez persze a legrosszabb lehetőség, de jobb inkább utánajárni, mint pórul. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
c.ronaldo1793
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #43286 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 15:45:12 »

Sziasztok!
Azt vettem észre, hogy egyenetlen a motorjárás (de az alapjárat rendben van, stabil 900RPM) illetve enyhe csattogó hang jön a generátor felől.
Füst illetve hibakód nincsen.
Valakinek ötlete?

Ford Mondeo Mk3 2.0 TDCI  2001
Olajcsere megvolt, szűrőkkel együtt. Gyári olajat kapott!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43287 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 15:47:38 »

Sziasztok!
Azt vettem észre, hogy egyenetlen a motorjárás (de az alapjárat rendben van, stabil 900RPM) illetve enyhe csattogó hang jön a generátor felől.
Füst illetve hibakód nincsen.
Valakinek ötlete?

Ford Mondeo Mk3 2.0 TDCI  2001
Olajcsere megvolt, szűrőkkel együtt. Gyári olajat kapott!

900 már magas alapjáratnak.

Mérj feszültséget az akksin, hogy mennyi az annyi. Terhelés nélkül 14,4V-nak kellene lennie, hőmérséklet szerint 1-2 tizeddel lehet kevesebb. Azután kapcsolj rá mindent, amit tudsz, szélvédőfűtés elöl-hátul, lámpák, ködlámpa minden, és akkor is mérj. Alapjáraton nem tudja a 14,4-et, de kis gázzal (max. 1500-ig pörgetve) megint kellene tudnia.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
c.ronaldo1793
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #43288 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 16:03:34 »

Érdekesség még az is, hogy emelve a fordulatot, megszűnik a hang!
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43289 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 16:07:41 »

Érdekesség még az is, hogy emelve a fordulatot, megszűnik a hang!

A generátor-szíjkör valamelyik görgőjében a csapágy lehet. Le kell akasztani a szíjat és egyenként megnézni őket. Van szíjlazítód kéznél?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
c.ronaldo1793
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #43290 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 16:11:06 »

Sajnos nincs!Remélem nem valami komolyabb!
De mitől lehet egyenetlen a motorjárás?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43291 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 16:41:09 »

Sajnos nincs!Remélem nem valami komolyabb!
De mitől lehet egyenetlen a motorjárás?
a generátortól pl....(akku,töltés).
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43292 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 16:55:32 »

Sajnos nincs!Remélem nem valami komolyabb!
De mitől lehet egyenetlen a motorjárás?

Nem egyenletes a generátor töltése, vagy az akksi nicns toppon, és csipegeti a töltést, az elektronika meg próbál utánaállítani, ahogyan tud, valami ilyesmi.

Mikori az akksid?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
c.ronaldo1793
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #43293 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 17:38:31 »

Az másfél éves!
Viszont enyhe égett szagot is felfedeztem a generátortól valószínűleg cserés lesz?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43294 Dátum: 2017.09.07 csütörtök, 17:56:38 »

Az másfél éves!
Viszont enyhe égett szagot is felfedeztem a generátortól valószínűleg cserés lesz?
exakt módon kell,lehet ellenőrizni.nem szagra szokták cserélni.Vidd el autóvillamossági szerelőhöz.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #43295 Dátum: 2017.09.08 péntek, 22:28:28 »

Az nem jó hír...

A turbó elég meleg tud lenni, ha oda rákerül olaj, az bizony füstöl. Ha a kupufogó füstölne ott, akkor nem szálldogálna a füst, mert ott nyomás is van, az pöfögne kifelé ütemesen. De azt meg kellene nézni, honnan kerül oda olaj. Ha a turbóból, az nem nagyon jó hír... Ellenőrizd a turbóhoz vezető olajcsövet, hátha az szivárog. Less bele a turbócsőbe is a kimenő (fújt) oldalon. Ha tiszta papírzsepivel beletörölsz, lehet benne egy kis olajpára, szürke fátyol a zsepin, de annál több nem. Ha "csöpög" benne az olaj, akkor nem járnék vele sokat, mert ha elkezdi szívni befelé a motorba, nem tudod leállítani többé és minden gajra megy. Ez persze a legrosszabb lehetőség, de jobb inkább utánajárni, mint pórul. Smiley

AndyA


újabb update:
a másnap reggeli indítás óta minden olyan mint volt, van erő, semmi hiba, megy szépen ahogy eddig...
Működik a vizhőfok műszer is..

Nem lehet, hogy vmi elektromos gebasz lehetett és letiltott a gép?
Bár semmi jelét nem láttam, nem volt hiabüzenet, villogás, vagy bármi jele...


Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43296 Dátum: 2017.09.09 szombat, 09:22:43 »

újabb update:
a másnap reggeli indítás óta minden olyan mint volt, van erő, semmi hiba, megy szépen ahogy eddig...
Működik a vizhőfok műszer is..

Nem lehet, hogy vmi elektromos gebasz lehetett és letiltott a gép?
Bár semmi jelét nem láttam, nem volt hiabüzenet, villogás, vagy bármi jele...

Én azért nem hagynám annyiban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Levis
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1113


engineer76@freemail.hu
E-mail
« Új hozzászólás #43297 Dátum: 2017.09.09 szombat, 10:36:29 »

Én azért nem hagynám annyiban.

AndyA

persze, megy egy átnézésre, mindenképpen.
Naplózva

Most: Ford Mondeo MKV 2.0 TDCi Titanium Individual, 2015/04, MT6
        
Volt:  Ford Mondeo MKIII 2.2 TDCi Ghia, 2004/12, MT6
        Ford Mondeo MKI 1.8 B Ghia, 1993/08
deezz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 39


« Új hozzászólás #43298 Dátum: 2017.09.10 vasárnap, 00:58:16 »

Sziasztok!
Bevásároltam ELM327-ből, ebay. USB-st választottam, gondoltam ne a legolcsóbb Bluetooth-os legyen, meg hátha a zavarvédelemben is jobb. Sajnos a Forscan-nek nem tetszik a választott klón ELM. Menthető valahogy a dolog vagy jó lesz varjút dobálni? Láttam Ford és Mazda címkézett ELM cuccokat a listában, ezek valóban működnek a Forscan-nel? Segítenétek beazonosítani hogy melyik nyugszik biztosan?
Köszi.
Naplózva

2.0 TDCI GHIA TURNIER 130LE 2002.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43299 Dátum: 2017.09.10 vasárnap, 08:10:53 »

Sziasztok!
Bevásároltam ELM327-ből, ebay. USB-st választottam, gondoltam ne a legolcsóbb Bluetooth-os legyen, meg hátha a zavarvédelemben is jobb. Sajnos a Forscan-nek nem tetszik a választott klón ELM. Menthető valahogy a dolog vagy jó lesz varjút dobálni? Láttam Ford és Mazda címkézett ELM cuccokat a listában, ezek valóban működnek a Forscan-nel? Segítenétek beazonosítani hogy melyik nyugszik biztosan?
Köszi.


Ez biztosan működik:

https://www.aliexpress.com/item/ELM327-USB-V1-5-modified-for-Ford-ELMconfig-CH340-25K80-chip-HS-CAN-MS-CAN/32761065127.html?spm=2114.search0104.3.1.cUoeNs&ws_ab_test=searchweb0_0,searchweb201602_3_10152_10065_10151_10068_10304_10307_10137_10060_10302_10155_10154_10056_10055_10054_5470020_10059_100031_10099_5460020_10338_10103_10102_440_10052_10053_10142_10107_10050_10051_5380020_10171_10326_10084_10083_10080_10082_10081_10110_10111_10112_10113_10114_143_10312_10313_10314_10078_10079_10073-10052_10102,searchweb201603_2,ppcSwitch_3&btsid=0317ff06-a2e3-4b97-aa75-3e8247d85424&algo_expid=080117a4-708b-402c-a62a-a2d3389849f5-0&algo_pvid=080117a4-708b-402c-a62a-a2d3389849f5

Ráadásul kapcsolós verzió, azaz tudja mind a két CAN-bus-t.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 859 860 861 862 863 864 865 [866] 867 868 869 870 871 872 873 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.129 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.