Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.25 csütörtök, 21:45:59 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 866 867 868 869 870 871 872 [873] 874 875 876 877 878 879 880 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13317142 alkalommal)
0 Felhasználó és 18 vendég van a témában
wofer
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3726


Minden a mágnes körül forog,csak észre kell venni!


E-mail
« Új hozzászólás #43600 Dátum: 2017.11.15 szerda, 00:18:30 »

No az ebay kínai termosztátban pont az a kis o gyűrü nincs. Ezért már új korában sem zár rendesen.

De legalább occó  vigyor3
Naplózva

https://audioshop.hu/ Subwoofer guru + minden ami autóhifi!
Fordok,3 Capri,1Focus,3 Mondeo,S-MAX,Grand C-MAX, egyelőre OFF Skoda Octavia
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43601 Dátum: 2017.11.15 szerda, 06:54:14 »

De legalább occó  vigyor3
eplus2
Naplózva
trnokikoma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #43602 Dátum: 2017.11.15 szerda, 15:52:12 »

Sziasztok
Főtengely szijtárcsa csere mennyire bonyolult? csak csavarok be és ennyi? kerepel sajnos elég rendesen
Naplózva

Mondeo mk4 2008, 140LE, automata, 289.000km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43603 Dátum: 2017.11.15 szerda, 15:56:01 »

Sziasztok
Főtengely szijtárcsa csere mennyire bonyolult? csak csavarok be és ennyi? kerepel sajnos elég rendesen
nem bonyesz.van rajta egy 5ös illesztő furat,mega  főtengelyen is,abba kell egy 5ös fúrószárat illeszteni, és úgy lehúzni a csavarokat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43604 Dátum: 2017.11.15 szerda, 15:59:56 »

Sziasztok
Főtengely szijtárcsa csere mennyire bonyolult? csak csavarok be és ennyi? kerepel sajnos elég rendesen

Meg kell lazítani a generátorszíjat, bár azt nem hivatalosan lehet pont a főtengely tárcsa lelazításával.

Célszerű hozzá légkulcsot használni, eléggé meg tud ragadni, ha rég volt leszedve. Ha csak sima kulcs van, akkor kétemberes, kell valaki, aki odabenn nyomja a féket hatosban a váltóval, különben elforog. Elvileg egy készlet csavar háromszor használható, utána cserélni kell. Mivel alátéttel egybeöntött "kalapos" csavarokról van szó, ilyet nemigen kapsz sehol, csak Ford kereskedésben. 4000 Ft körül van a három darab, annyira nem veszélyes. Csavarrögzítő és hasonló nem kell hozzá, rendesen nyomatékra kell húzni, és annyi.

Papírforma szerint a felrakásához központosító szerszám kellene, de a gyakorlatban a három csavar úgy a helyére teszi, hogy nem tudod elhibázni. Ha nincs szíjlazítód, akkor egy csavar lazára betekerve, majd rongy/fadarab segítségével, hogy ne sérüljön, a helyére nyomni a tárcsát valami alkalmas eszközzel (pajszer Smiley), és bele a másik két csavart is.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
trnokikoma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #43605 Dátum: 2017.11.15 szerda, 16:29:10 »

a tárcsát csavarral együtt kapom, köszi a segitseget

Meg kell lazítani a generátorszíjat, bár azt nem hivatalosan lehet pont a főtengely tárcsa lelazításával.

Célszerű hozzá légkulcsot használni, eléggé meg tud ragadni, ha rég volt leszedve. Ha csak sima kulcs van, akkor kétemberes, kell valaki, aki odabenn nyomja a féket hatosban a váltóval, különben elforog. Elvileg egy készlet csavar háromszor használható, utána cserélni kell. Mivel alátéttel egybeöntött "kalapos" csavarokról van szó, ilyet nemigen kapsz sehol, csak Ford kereskedésben. 4000 Ft körül van a három darab, annyira nem veszélyes. Csavarrögzítő és hasonló nem kell hozzá, rendesen nyomatékra kell húzni, és annyi.

Papírforma szerint a felrakásához központosító szerszám kellene, de a gyakorlatban a három csavar úgy a helyére teszi, hogy nem tudod elhibázni. Ha nincs szíjlazítód, akkor egy csavar lazára betekerve, majd rongy/fadarab segítségével, hogy ne sérüljön, a helyére nyomni a tárcsát valami alkalmas eszközzel (pajszer Smiley), és bele a másik két csavart is.

AndyA

Naplózva

Mondeo mk4 2008, 140LE, automata, 289.000km
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43606 Dátum: 2017.11.15 szerda, 19:59:12 »

De legalább occó  vigyor3

9 usd volt az ára, írok nekik, hátha esetleg javítanak rajta...
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #43607 Dátum: 2017.11.15 szerda, 21:16:47 »

Sziasztok!
Gondoltam feltöltöm az ablakmosót téli folyadékkal...de ha már itt vagyok megnézem a motorolajszintet is...
Ilyet még nem láttam. A nívó pálca tök száraz!  Shocked Huh?
A olaj visszajelző a műszerfalon üzemel, hiszen indítást követően kialszik. Nem zajos a motor egyenletesen húz...
Most holnap az első kutig megyek óvatosan vele. és utánatöltök.
( kisebb olajcsöppenés az van, de már nem mai probléma. Ennyit elcsepegtettem volna?
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43608 Dátum: 2017.11.15 szerda, 21:33:12 »

Sziasztok!
Gondoltam feltöltöm az ablakmosót téli folyadékkal...de ha már itt vagyok megnézem a motorolajszintet is...
Ilyet még nem láttam. A nívó pálca tök száraz!  Shocked Huh?
A olaj visszajelző a műszerfalon üzemel, hiszen indítást követően kialszik. Nem zajos a motor egyenletesen húz...
Most holnap az első kutig megyek óvatosan vele. és utánatöltök.
( kisebb olajcsöppenés az van, de már nem mai probléma. Ennyit elcsepegtettem volna?
addig örülj még az kialszik, az az olajnyomás visszajelzője
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Zsolti1973
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 112



E-mail
« Új hozzászólás #43609 Dátum: 2017.11.16 csütörtök, 15:02:27 »

Sziasztok!
Gondoltam feltöltöm az ablakmosót téli folyadékkal...de ha már itt vagyok megnézem a motorolajszintet is...
Ilyet még nem láttam. A nívó pálca tök száraz!  Shocked Huh?
A olaj visszajelző a műszerfalon üzemel, hiszen indítást követően kialszik. Nem zajos a motor egyenletesen húz...
Most holnap az első kutig megyek óvatosan vele. és utánatöltök.
( kisebb olajcsöppenés az van, de már nem mai probléma. Ennyit elcsepegtettem volna?
Szia!
Egy jó tanács,én igy csinálom,söt mikor nehézgépes suliba jártam s utánna a meloban is úgy tanitották az "öreg"szakik,napi elsö inditás elött nézd meg az olaj,viz,s egyébb szinteket!
Én minden nap megteszem,csak a szememnek hiszek,nem bizok mindent az elektronikára Smiley
Idöben nem sok,s megéri...
Üdv.Zsolti
Naplózva

Ford Mondeo MK3 (kombi)  2,0 TDCi  130LE  2006.07
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43610 Dátum: 2017.11.16 csütörtök, 15:45:08 »

addig örülj még az kialszik, az az olajnyomás visszajelzője

Még -> míg (amíg, ameddig).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
pepe100000000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #43611 Dátum: 2017.11.19 vasárnap, 09:57:03 »

Sziasztok Smiley
Régebben volt olyan problémám h nem húzott az auto egy chipelés segitett rajta és még a fogyasztásom is jobblett 2.0 Tdci (5.1) liters fogyasztás!
A problémám az hogy ha sebességet váltok akkor gondolkodik az auto elég sokat és hát előzésnél ez nem tul szerencsés! (tegnap este majdnem össze is törtem magam ez miatt! hozzá teszem egy 70 el halado suzukit nem volt hajlando megelőzni)
Ugyanakkor van amikor nagyon szépen megindul!
Amit még észre vettem hogy bejött a hűvösebb idő és felsőbb tartományokban sokkal jobban megy mint amikor meleg van!
Viszont a vizhőfokom nem igen akar változni kivéve ha hosszabb uton tartosan 100 felett megyek, miután már csak 50 el ujra vissza megy!
Sajnos ezeket vettem csak észre valakinek van ötlete h mi lehet a baj?
Szerelőhöz elvittem márka szervizbe de foggalma sincs :/
hibakód nincs semmi tisztitásokat elvégeztem légtömegmérőn egr-n már nem tudom mi lehet a baj :/
2003 as az autom ez még a vákuum szabályzos ! Vákuum csövek rendben!
Válaszotokat nagyon szépen köszönöm előre is!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43612 Dátum: 2017.11.19 vasárnap, 10:13:49 »

Sziasztok Smiley
Régebben volt olyan problémám h nem húzott az auto egy chipelés segitett rajta és még a fogyasztásom is jobblett 2.0 Tdci (5.1) liters fogyasztás!
A problémám az hogy ha sebességet váltok akkor gondolkodik az auto elég sokat és hát előzésnél ez nem tul szerencsés! (tegnap este majdnem össze is törtem magam ez miatt! hozzá teszem egy 70 el halado suzukit nem volt hajlando megelőzni)
Ugyanakkor van amikor nagyon szépen megindul!
Amit még észre vettem hogy bejött a hűvösebb idő és felsőbb tartományokban sokkal jobban megy mint amikor meleg van!
Viszont a vizhőfokom nem igen akar változni kivéve ha hosszabb uton tartosan 100 felett megyek, miután már csak 50 el ujra vissza megy!
Sajnos ezeket vettem csak észre valakinek van ötlete h mi lehet a baj?
Szerelőhöz elvittem márka szervizbe de foggalma sincs :/
hibakód nincs semmi tisztitásokat elvégeztem légtömegmérőn egr-n már nem tudom mi lehet a baj :/
2003 as az autom ez még a vákuum szabályzos ! Vákuum csövek rendben!
Válaszotokat nagyon szépen köszönöm előre is!
a turbónyomást kellene ellenőrizni terhelés alatt-menet közben. 3ik padlógáz,megkell lennie a 2,5barnak a diag szerint.
A termosztátokat pedig ellenőrizni és cserélni kell ha rosszak.Ezt  szervízben azért illett volna megnézniük. Az hogy fogalmuk sincsen elég furcsán hangzik.
Hibakód nem lesz,azt ne is keressenek.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
pepe100000000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #43613 Dátum: 2017.11.19 vasárnap, 10:52:52 »

Köszönöm a segítséget!
Egyébként a turboba is kb 4000 km van azt is már cseréltem egyszer szoval nem hinném h az lenne a probléma de akármi lehet!
A szervizröl meg megvan a véleményem!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43614 Dátum: 2017.11.19 vasárnap, 11:38:34 »

Köszönöm a segítséget!
Egyébként a turboba is kb 4000 km van azt is már cseréltem egyszer szoval nem hinném h az lenne a probléma de akármi lehet!
A szervizröl meg megvan a véleményem!
lehet egy 10e ftos ,lukas turbócső hiba is....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
pepe100000000
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 29



E-mail
« Új hozzászólás #43615 Dátum: 2017.11.19 vasárnap, 20:27:09 »

lehet egy 10e ftos ,lukas turbócső hiba is....
Azt is leszedtem megnéztem de én nem találtam rajta semmi hibát :/
Mindegy valamikor megnézetem a turbonyomást hát ha ott van valami :/
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43616 Dátum: 2017.11.19 vasárnap, 20:28:21 »

Azt is leszedtem megnéztem de én nem találtam rajta semmi hibát :/
Mindegy valamikor megnézetem a turbonyomást hát ha ott van valami :/
ok. a mérés sokat elárul majd.Amúgy 6db gumicsőszakasz van a turbórendszerben.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rottbali
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #43617 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 07:53:41 »

Sziasztok,

Olyan problémám van, hogy melegen ha nem tekerem 2-3 másodpercig az önindítót a videón látható módon indul be. Amikor tekertetem vele akkor amikor beindul kb 400as fordulaton jár egy darabig, gázt hiába nyomom a fordulat attól nem megy fel egyszer csak felugrik és onnantól kezdve ok. Valakinek volt már hasonló gondja?
https://youtu.be/KssXFyuHbsw
Naplózva

Ford Mondeo MKIII Turnier kombi 2004.12. 2.0TDCI 96kw/130le
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #43618 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 14:36:12 »

Sziasztok,

Olyan problémám van, hogy melegen ha nem tekerem 2-3 másodpercig az önindítót a videón látható módon indul be. Amikor tekertetem vele akkor amikor beindul kb 400as fordulaton jár egy darabig, gázt hiába nyomom a fordulat attól nem megy fel egyszer csak felugrik és onnantól kezdve ok. Valakinek volt már hasonló gondja?
https://youtu.be/KssXFyuHbsw

Ez szerintem üzemanyagrendszeri hiba. Lehet, hogy levegős, de az is lehet, hogy a szivattyú és/vagy a porlasztó(k) haldokolnak. El kell vinni egy olyan szerelőhöz, aki látott már mondeot és ő megmondja, hogy mi a problem.
Naplózva
rottbali
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #43619 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 15:27:57 »

Ez szerintem üzemanyagrendszeri hiba. Lehet, hogy levegős, de az is lehet, hogy a szivattyú és/vagy a porlasztó(k) haldokolnak. El kell vinni egy olyan szerelőhöz, aki látott már mondeot és ő megmondja, hogy mi a problem.

~80 ezerrel előtt lettek felújítva porlasztók, magasnyomású, ekkor lett tank tisztítva csövek cserélve, üzemanyagnyomás kapcsoló is cserélve lett. Elképzelhető, hogy csak ennyit bírt volna? Mert ez a művelet majdnem 400 ezer huf volt. 5 forintos üzemanyagrendszer költség azért szerintem kicsit durva km-ként és hozzá jön a 60 ezrenként cserés hosszbordás szett, hát durva.
Naplózva

Ford Mondeo MKIII Turnier kombi 2004.12. 2.0TDCI 96kw/130le
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43620 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 15:56:46 »

Ez szerintem üzemanyagrendszeri hiba. Lehet, hogy levegős, de az is lehet, hogy a szivattyú és/vagy a porlasztó(k) haldokolnak. El kell vinni egy olyan szerelőhöz, aki látott már mondeot és ő megmondja, hogy mi a problem.
és ezt mi alapján? vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #43621 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 16:59:03 »

és ezt mi alapján? vigyor3

Tudsz olvasni? Azzal kezdtem, hogy SZERINTEM. Amúgy nekem pont ezt csinálta, amikor el kezdett levegősödni. Az alapján. Egyébként bocs, de miért velem kötekedsz és miért nem neki segítesz?
Naplózva
rottbali
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #43622 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 17:14:09 »

Tudsz olvasni? Azzal kezdtem, hogy SZERINTEM. Amúgy nekem pont ezt csinálta, amikor el kezdett levegősödni. Az alapján. Egyébként bocs, de miért velem kötekedsz és miért nem neki segítesz?

At nézem tüzetesen hátha találok valamit.
Megcsinaljuk az itt található tisztítás protechel. Ha nem segit semmi akkor elviszem diagra.
Levegősödésre van valami tuti felderítő módszer?
Naplózva

Ford Mondeo MKIII Turnier kombi 2004.12. 2.0TDCI 96kw/130le
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43623 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 17:43:05 »

At nézem tüzetesen hátha találok valamit.
Megcsinaljuk az itt található tisztítás protechel. Ha nem segit semmi akkor elviszem diagra.
Levegősödésre van valami tuti felderítő módszer?
az akksit és a generátort is ellenőrizzétek.Töltő fesz,áram.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #43624 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 18:01:07 »

At nézem tüzetesen hátha találok valamit.
Megcsinaljuk az itt található tisztítás protechel. Ha nem segit semmi akkor elviszem diagra.
Levegősödésre van valami tuti felderítő módszer?

A fals levegőt átnézéssel nem tudod megtalálni. Az egy kicsit bonyolultabb, de otthon is megvalósítható.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43625 Dátum: 2017.11.20 hétfő, 20:54:49 »

Tudsz olvasni? Azzal kezdtem, hogy SZERINTEM. Amúgy nekem pont ezt csinálta, amikor el kezdett levegősödni. Az alapján. Egyébként bocs, de miért velem kötekedsz és miért nem neki segítesz?
tudok, azért kérdeztem, hogy neked ez honnan jön? vigyor3

2 hasonló tünettől még lehet más a probléma.

nem kötekszem én, csak írsz feleslegesn annyi hülyeséget, hogy elmondani nem lehet, de gondolom jól esik mindenkinek hülyeségeket irogatni...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Joe83
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #43626 Dátum: 2017.11.21 kedd, 08:48:49 »

Űdv mindenkinek!
Olvastam már párszor a tdci befecskendezök újra kodolásárol felprogramozásárol hogy mikor milyen esetekben szükség erre a lepésre.De sehol nem találtam arra választ hogy ezt a müveletet hány alkalommal lehet elvégezni.Tehát a kérdésem a következö.Hányszor lehet a csucsokat újra kódolni?Valaszokat elöre is megköszönöm
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43627 Dátum: 2017.11.21 kedd, 08:55:10 »

Űdv mindenkinek!
Olvastam már párszor a tdci befecskendezök újra kodolásárol felprogramozásárol hogy mikor milyen esetekben szükség erre a lepésre.De sehol nem találtam arra választ hogy ezt a müveletet hány alkalommal lehet elvégezni.Tehát a kérdésem a következö.Hányszor lehet a csucsokat újra kódolni?Valaszokat elöre is megköszönöm

Akárhányszor, nem ettől kopik el. A kérdés persze az, hogy mi az értelme.

Ezek a kódok arra valók, hogy a segítségükkel a motorvezérlő optimális porlasztási képet tudjon előállítani az egyes csúcsok gyártási pontatlanságaiból adódó eltérések ellenére. A motorvezérlés az idő múlásával folyamatosan változtat ezeken az értékeken, a "gyári" kód csak egy kezdőérték, ami a vadonatúj, gyári állapotban bemért csúcsra érvényes. Ahogyan a motor és a porlasztók viselkednek, az alapján a vezérlés folyamatosan tologatja az értékeket egészen addig, míg a határértéket túl nem lépik. Ilyenkor van villogó malacfarok, kuka a csúcs, lehet vinni felújíttatni...

Ennek az egyik ideiglenes megoldása a gyári kódok újraírása. A vezérlés ilyenkor elkezdi újratanulni a csúcsokat, és ha valóban döglöttek, elég hamar, 5-10-15 ezer km után eljut ugyanahhoz a következtetéshez: villogó malacfarok -> felújítás. Ilyenkor lehet megint újraírni, de egyre rövidebb lesz az idő, amit nyerni lehet vele, és a problémát ténylegesen nem oldja meg.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Joe83
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #43628 Dátum: 2017.11.21 kedd, 09:16:55 »

Akárhányszor, nem ettől kopik el. A kérdés persze az, hogy mi az értelme.

Ezek a kódok arra valók, hogy a segítségükkel a motorvezérlő optimális porlasztási képet tudjon előállítani az egyes csúcsok gyártási pontatlanságaiból adódó eltérések ellenére. A motorvezérlés az idő múlásával folyamatosan változtat ezeken az értékeken, a "gyári" kód csak egy kezdőérték, ami a vadonatúj, gyári állapotban bemért csúcsra érvényes. Ahogyan a motor és a porlasztók viselkednek, az alapján a vezérlés folyamatosan tologatja az értékeket egészen addig, míg a határértéket túl nem lépik. Ilyenkor van villogó malacfarok, kuka a csúcs, lehet vinni felújíttatni...

Ennek az egyik ideiglenes megoldása a gyári kódok újraírása. A vezérlés ilyenkor elkezdi újratanulni a csúcsokat, és ha valóban döglöttek, elég hamar, 5-10-15 ezer km után eljut ugyanahhoz a következtetéshez: villogó malacfarok -> felújítás. Ilyenkor lehet megint újraírni, de egyre rövidebb lesz az idő, amit nyerni lehet vele, és a problémát ténylegesen nem oldja meg.

AndyA
Értem.Nagyon szépen köszönöm.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.21 kedd, 09:25:27 írta AndyA » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43629 Dátum: 2017.11.21 kedd, 09:25:58 »

Értem.Nagyon szépen köszönöm.


Mindig a /quote után írj, különben a válaszod belemosódik az idézetbe.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #43630 Dátum: 2017.11.21 kedd, 11:12:53 »

tudok, azért kérdeztem, hogy neked ez honnan jön? vigyor3

2 hasonló tünettől még lehet más a probléma.

nem kötekszem én, csak írsz feleslegesn annyi hülyeséget, hogy elmondani nem lehet, de gondolom jól esik mindenkinek hülyeségeket irogatni...

Gondolom, neked meg jól esik másoknak beszólogatni ahelyett, hogy segítenél. De tudod mit? Ez legyen a te problémád. Befejeztem veled a diskurzust.
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.21 kedd, 16:23:20 írta Lacika71 » Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #43631 Dátum: 2017.11.21 kedd, 19:22:46 »

Sziasztok,

Olyan problémám van, hogy melegen ha nem tekerem 2-3 másodpercig az önindítót a videón látható módon indul be. Amikor tekertetem vele akkor amikor beindul kb 400as fordulaton jár egy darabig, gázt hiába nyomom a fordulat attól nem megy fel egyszer csak felugrik és onnantól kezdve ok. Valakinek volt már hasonló gondja?
https://youtu.be/KssXFyuHbsw
A generátor is tud hasonlót produkálni. Vedd le a bordás szíjat és indítsd be, úgy azonnal kiderül.
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43632 Dátum: 2017.11.21 kedd, 19:27:44 »

Gondolom, neked meg jól esik másoknak beszólogatni ahelyett, hogy segítenél. De tudod mit? Ez legyen a te problémád. Befejeztem veled a diskurzust.
sajnos nem vagyok jós, az ilyen jellegű hibákat korrekten nem lehet monitor mögül megitélni, de van, hogy még élőben sem egyszerű. hülyeséget írni én is tudok rá, szerintem a kipufogócsapágyat kéne cserélni vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Gaaabika
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #43633 Dátum: 2017.11.21 kedd, 20:02:53 »

Hellò.  2003as Ford Mondeom van.  2.0 tdci motorral. Nemrèg vàsàroltam.  Eddig minden rendbe  volt.  Pàr dolgot cserèltünk rajta.  Minap vezetès közbe kètszer rangatott, aztàn ment tovàbb.  De azòta halatszik csendbe a szelep zörej.   Mi lehet az oka?  :-)  falbav falbav falbav
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43634 Dátum: 2017.11.21 kedd, 20:06:10 »

Hellò.  2003as Ford Mondeom van.  2.0 tdci motorral. Nemrèg vàsàroltam.  Eddig minden rendbe  volt.  Pàr dolgot cserèltünk rajta.  Minap vezetès közbe kètszer rangatott, aztàn ment tovàbb.  De azòta halatszik csendbe a szelep zörej.   Mi lehet az oka?  :-)  falbav falbav falbav
biztos nincs összefüggés.
Nem árthat neki egy sw frissítés,de okozhatja egy rosszabb minőségű üzemanyag is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gaaabika
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #43635 Dátum: 2017.11.21 kedd, 20:26:19 »

biztos nincs összefüggés.
Nem árthat neki egy sw frissítés,de okozhatja egy rosszabb minőségű üzemanyag is.

tehát tankoljak másik kúton és lehet megszünik a  szelep zörej is ?  Wink
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43636 Dátum: 2017.11.21 kedd, 20:43:13 »

tehát tankoljak másik kúton és lehet megszünik a  szelep zörej is ?  Wink
amit szelepzörejnek hallasz,elképzelhető, hogy az üzemanyag nyomás miatt van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gaaabika
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #43637 Dátum: 2017.11.21 kedd, 20:53:11 »

amit szelepzörejnek hallasz,elképzelhető, hogy az üzemanyag nyomás miatt van.

szal lehet h a düzni v a magasnyomás pumpa? Cheesy
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #43638 Dátum: 2017.11.21 kedd, 21:01:19 »

szal lehet h a düzni v a magasnyomás pumpa? Cheesy
a nyomás okozta hang szinte teljesen normális.alapjáraton kb 260bar, frodulaton a max közel 1800bar.

De nem tudni te mit is hallasz... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43639 Dátum: 2017.11.21 kedd, 21:14:44 »

szal lehet h a düzni v a magasnyomás pumpa? Cheesy

Persze. Belever a dűzni a karterbe!  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #43640 Dátum: 2017.11.21 kedd, 21:25:54 »

Persze. Belever a dűzni a karterbe!  eplus2 taps taps taps taps taps

AndyA
Az eredeti kérdésre válaszolva:
Nekem Auchan-os gázolajtol olyan traktor volt mint a csuda.
ÖMV-vel jól megy és mióta a termosztát is ki lett cserélve még halkabb is lett (Ez a feleségemnek is feltűnt.)
Persze a mutató is peckesen áll ahogy korábban említettétek! Smiley (Ez is feltűnt neki!  nyes )


AndyA: Ilyenkor kell meghabcungolni a dűzni!! Smiley

Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #43641 Dátum: 2017.11.21 kedd, 22:33:18 »

Az eredeti kérdésre válaszolva:
Nekem Auchan-os gázolajtol olyan traktor volt mint a csuda.
ÖMV-vel jól megy és mióta a termosztát is ki lett cserélve még halkabb is lett (Ez a feleségemnek is feltűnt.)
Persze a mutató is peckesen áll ahogy korábban említettétek! Smiley (Ez is feltűnt neki!  nyes )


AndyA: Ilyenkor kell meghabcungolni a dűznit!! Smiley

Tudom! Pont erre való a bukófrekvenciás hullámtizedelő, amit a múltkor rendeltem az Aliexpress-ről!  eplus2 taps taps taps taps taps

Auchannál háromszor tankoltam: először, utoljára, és soha többet. Pedig még K-Guard N&F adalékot is kapott. Szerencsémre éppen Ausztriába indultam, és csak annyit tankoltam, amennyit muszáj volt. Az első alkalmas kútnál Neusiedlben kapott teli tankot, és mire Bécset megjártam, hazafelé az újra osztrák üzemanyaggal teli tankolás helyre is tette a lelkivilágát.

N.B., 139 ezer km óta van nálam az autó, 363 ezer van most benne, és még gyári a teljes adagolórendszer (a GO-szűrőt kivéve Smiley). Eközben kb. a két kezemen meg tudom számolni, hányszor kapott magyar üzemanyagot. Amikor igen, akkor sem tisztán, minimum a K-Guard N&F adalékkal, de sokszor csak az osztrák gázolajat higítottam magyarral, hogy visszaérjek Ausztriába teli tankolni. Nyári gumin pár hónapja 208-nál kellett elvenni a gázt az A99-en (ez a magyar M0 megfelelője München körül), mert jött az útfelbontás és a sebességkorlátozás. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
edk
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 687


E-mail
« Új hozzászólás #43642 Dátum: 2017.11.22 szerda, 05:44:37 »

Persze a mutató is peckesen áll ahogy korábban említettétek! Smiley (Ez is feltűnt neki!  nyes )
Fél  6 helyett 12?  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #43643 Dátum: 2017.11.22 szerda, 11:27:10 »

Fél  6 helyett 12?  eplus2 eplus2 eplus2

 nyes  nyes
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #43644 Dátum: 2017.11.22 szerda, 11:29:54 »

Adott ez a cikk:
http://totalcar.hu/magazin/technika/2017/11/21/ime_a_legmegbizhatobb_motorok_hasznalt_autokban/

A Ford dízel motorokról ezt írja:
"Dízelek: Bár néhány éve egy több mint 700 ezer kilométeres futásteljesítménye ellenére tökéletes állapotú 1,8 literes Duratorq TDCI-t próbáltunk egy első generációs Focusban, manapság inkább a PSA-eredetű, kétliteres és a fiatalabb 1,6-os turbódízeleket ajánlja a szakértő, mert a Ford motorok zöme mára rettenetes állapotban van, jellemző rájuk az olajszivárgás, a régi TDDI, vagyis az adagolós motor esetén pedig gazdasági totálkárt jelent, ha fel kell újítani az adagolóját. "

A FMBA motorkódos 2 literes TDCi történetét nem ismerem. Tudnétok segíteni ezzel kapcsolatban?
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.22 szerda, 13:00:25 írta AndyA » Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #43645 Dátum: 2017.11.22 szerda, 12:06:13 »

Sziasztok!

Ne kövezzetek meg!!!
A tdci motoroknál mennyire kell számolni a kopással?
mármint a hordó jelenséggel, lehúzó vagy egyéb gyűrűkkel, szelepszár szimmeringgel....
Vagy a dizel motornak csak az üzemanyagrendszer a hátulütője?
Köszi
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #43646 Dátum: 2017.11.22 szerda, 12:19:08 »

Sziasztok!

Ne kövezzetek meg!!!
A tdci motoroknál mennyire kell számolni a kopással?
mármint a hordó jelenséggel, lehúzó vagy egyéb gyűrűkkel, szelepszár szimmeringgel....
Vagy a dizel motornak csak az üzemanyagrendszer a hátulütője?
Köszi

Üzemanyagrendszeren kívül más nyűgje nem nagyon szokott lenni a TDCI-knek.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #43647 Dátum: 2017.11.22 szerda, 12:44:27 »

Üzemanyagrendszeren kívül más nyűgje nem nagyon szokott lenni a TDCI-knek.

Köszi!
Üzemanyagrendszer állapotát hogyan lehet kideríteni?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43648 Dátum: 2017.11.22 szerda, 12:46:50 »

Sziasztok!

Ne kövezzetek meg!!!
A tdci motoroknál mennyire kell számolni a kopással?
mármint a hordó jelenséggel, lehúzó vagy egyéb gyűrűkkel, szelepszár szimmeringgel....
Vagy a dizel motornak csak az üzemanyagrendszer a hátulütője?
Köszi
5-600ekmig nem nagyon szokott baj lenni. himbasor tud felszakadni a hengerfejben
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #43649 Dátum: 2017.11.22 szerda, 13:03:21 »

5-600ekmig nem nagyon szokott baj lenni. himbasor tud felszakadni a hengerfejben

Köszi! Hét azt hiszem ennyi km után bármi elfogadott!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Oldalak: 1 ... 866 867 868 869 870 871 872 [873] 874 875 876 877 878 879 880 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.099 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.