Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.16 kedd, 10:19:47 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 867 868 869 870 871 872 873 [874] 875 876 877 878 879 880 881 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13280046 alkalommal)
0 Felhasználó és 35 vendég van a témában
liftecsehi78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #43650 Dátum: 2017.11.22 szerda, 18:45:54 »

Üdv Fórumtársak!
Ford Mondeo mk3 tdci-nél nem akar melegedni a hűtővíz hőfoka,hosszabb távon sem.Vagyis csak minimális mértékben.A főköri termosztátot kicseréltük,de nincs változás.Gondolom most a következő lépés az olajköri termosztát csere ill. felújítás lenne.Egy oldalon találtam utángyártott olajköri termosztátot.Problémám,az,hogy a gyári alkatrészről nem találok méreteket.Valaki tud esetleg méreteket adni,ill. olyan képet,amin le van méretezve a szóban forgó alkatrész?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48445



« Új hozzászólás #43651 Dátum: 2017.11.22 szerda, 19:05:50 »

Üdv Fórumtársak!
Ford Mondeo mk3 tdci-nél nem akar melegedni a hűtővíz hőfoka,hosszabb távon sem.Vagyis csak minimális mértékben.A főköri termosztátot kicseréltük,de nincs változás.Gondolom most a következő lépés az olajköri termosztát csere ill. felújítás lenne.Egy oldalon találtam utángyártott olajköri termosztátot.Problémám,az,hogy a gyári alkatrészről nem találok méreteket.Valaki tud esetleg méreteket adni,ill. olyan képet,amin le van méretezve a szóban forgó alkatrész?
nincs többféle méret.egy méretben létezik.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #43652 Dátum: 2017.11.22 szerda, 22:59:52 »

Üdv Fórumtársak!
Ford Mondeo mk3 tdci-nél nem akar melegedni a hűtővíz hőfoka,hosszabb távon sem.Vagyis csak minimális mértékben.A főköri termosztátot kicseréltük,de nincs változás.Gondolom most a következő lépés az olajköri termosztát csere ill. felújítás lenne.Egy oldalon találtam utángyártott olajköri termosztátot.Problémám,az,hogy a gyári alkatrészről nem találok méreteket.Valaki tud esetleg méreteket adni,ill. olyan képet,amin le van méretezve a szóban forgó alkatrész?
gyári meg kínai van. gyárit vegyél
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #43653 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 07:56:01 »

gyári meg kínai van. gyárit vegyél
Nekem már vissza is térítették a kínai termosztát árát. Pocsék, nehogy megvegye valaki.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43654 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 15:10:07 »

Sziasztok!

Többször írtam ide, hogy induláskor amikor engedem fel a kuplungot 1esben recsegő hangot hallok, mintha rossz lenne az égés.
Illetve voltak még ezek is:
- Keményebb volt a járása a motornak hidegen,
- Reggelente nagy hidegben fehér füst volt(izzítók jók) pár secig
- Napközbeni indításnál nyáron is volt hogy jött egy füst pamacs indítás pillanatában.
- Reggeli hideg indításnál ingadozott az alapjárat picit felfelé és az alapjárat között, meg gázadásra lentről állt be az alapjáratom, de csak kinyomott kuplungnál

Hibakódom soha sem volt még, semmilyen.
Viszont voltam egy Mondeos szerelőnél és kíváncsiságból megnéztük a résolajakat.
1 henger nagyon jó, 2-es henger nagyon sok, 3-as és 4-es még határon

Ezért vettem bontott papírral rendelkező porlasztókat és a biztonság kedvéért bevizsgáltattam őket. 3 kapott kódot, 1 nem.
Az 1-es hengeremben lévőt hagytam, a többi 3-at kicseréltem.

És minden hiba megszűnt amiket felsoroltam! sokkal csendesebb a járása és picivel könyebben is indul.
Most amik voltak a kocsiban azokat felújítom teljesen, aztán azok mennek majd vissza.

Úgyhogy most örülök, mert tök jó lett a kocsi!
Gondoltam megosztom veletek!

Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
liftecsehi78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #43655 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 15:35:11 »

gyári meg kínai van. gyárit vegyél
Köszönöm! worship
Naplózva
liftecsehi78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #43656 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 15:40:06 »

Nekem már vissza is térítették a kínai termosztát árát. Pocsék, nehogy megvegye valaki.
Köszönöm a segítséget!
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.23 csütörtök, 15:41:49 írta Zsolteey » Naplózva
liftecsehi78
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #43657 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 15:41:16 »

nincs többféle méret.egy méretben létezik.
Köszönöm a segítséget!
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #43658 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 16:25:03 »

Sziasztok!

Többször írtam ide, hogy induláskor amikor engedem fel a kuplungot 1esben recsegő hangot hallok, mintha rossz lenne az égés.
Illetve voltak még ezek is:
- Keményebb volt a járása a motornak hidegen,
- Reggelente nagy hidegben fehér füst volt(izzítók jók) pár secig
- Napközbeni indításnál nyáron is volt hogy jött egy füst pamacs indítás pillanatában.
- Reggeli hideg indításnál ingadozott az alapjárat picit felfelé és az alapjárat között, meg gázadásra lentről állt be az alapjáratom, de csak kinyomott kuplungnál

Hibakódom soha sem volt még, semmilyen.
Viszont voltam egy Mondeos szerelőnél és kíváncsiságból megnéztük a résolajakat.
1 henger nagyon jó, 2-es henger nagyon sok, 3-as és 4-es még határon

Ezért vettem bontott papírral rendelkező porlasztókat és a biztonság kedvéért bevizsgáltattam őket. 3 kapott kódot, 1 nem.
Az 1-es hengeremben lévőt hagytam, a többi 3-at kicseréltem.

És minden hiba megszűnt amiket felsoroltam! sokkal csendesebb a járása és picivel könyebben is indul.
Most amik voltak a kocsiban azokat felújítom teljesen, aztán azok mennek majd vissza.

Úgyhogy most örülök, mert tök jó lett a kocsi!
Gondoltam megosztom veletek!



Azért az sem árt, ha a szűrő alját is megnézed cserekor, hogy van-e benne apró fémszemcse. A szűrőben levő gázolajat leengeded egy pl vajas dobozba, majd megnézed, hogy van-e benne apró szemcse. Ha van, akkor egy mágnest teszel az aljához és, ha a szemcsék odamennek, akkor kezdhetsz aggódni, mert akkor a szivattyú is megérett a felújításra, különben a felújított porlasztóid hamar hazavágja.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43659 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 17:57:44 »

Azért az sem árt, ha a szűrő alját is megnézed cserekor, hogy van-e benne apró fémszemcse. A szűrőben levő gázolajat leengeded egy pl vajas dobozba, majd megnézed, hogy van-e benne apró szemcse. Ha van, akkor egy mágnest teszel az aljához és, ha a szemcsék odamennek, akkor kezdhetsz aggódni, mert akkor a szivattyú is megérett a felújításra, különben a felújított porlasztóid hamar hazavágja.
Minden 10e kmnél cserélem és megnéztem, nincs fém benne
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43660 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 18:02:36 »

Azért az sem árt, ha a szűrő alját is megnézed cserekor, hogy van-e benne apró fémszemcse. A szűrőben levő gázolajat leengeded egy pl vajas dobozba, majd megnézed, hogy van-e benne apró szemcse. Ha van, akkor egy mágnest teszel az aljához és, ha a szemcsék odamennek, akkor kezdhetsz aggódni, mert akkor a szivattyú is megérett a felújításra, különben a felújított porlasztóid hamar hazavágja.

Meg hogy az 1es porlasztómnak tökéletes a résolaj, ebből gondolom, hogy akkor a fém reszeléktől mind a 4 rossz lett volna, meg már hibakódom is lett volna
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #43661 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 18:07:15 »

Meg hogy az 1es porlasztómnak tökéletes a résolaj, ebből gondolom, hogy akkor a fém reszeléktől mind a 4 rossz lett volna, meg már hibakódom is lett volna


Nem feltétlen. Hibakódot az itt olvasottak alapján a legvégső esetben dobja.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43662 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 18:15:51 »

Nem feltétlen. Hibakódot az itt olvasottak alapján a legvégső esetben dobja.
Most lesz jövő héten szűrő cserém majd megnézem ismét.
De ha a magas résolaj mellett is előtudta állítani a kellő nyomást akkor talán nem kopott annyira még.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #43663 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 18:18:36 »

Most lesz jövő héten szűrő cserém majd megnézem ismét.
De ha a magas résolaj mellett is előtudta állítani a kellő nyomást akkor talán nem kopott annyira még.

Vágd le a szűrő tetejét és nézz bele. Ott is lehetnek apró, oda nem illő szemcsék.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43664 Dátum: 2017.11.23 csütörtök, 18:20:40 »

Vágd le a szűrő tetejét és nézz bele. Ott is lehetnek apró, oda nem illő szemcsék.

Szedtem már szét 2x, az utolsót csak leengedtem. nem volt benne. Majd jövő héten szétbontom a mostanit
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Joe83
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #43665 Dátum: 2017.11.24 péntek, 09:41:54 »

Szép napot fanok!
Van egy 2002 es tdci mondim.
Olyan gondom van hogy hidegen elég kopogos hangja van a motornak terheles alatt.Alapjáratn szép hangja van.Mitöl lehet ez?
A masik meg az hogy a fötengely jeladóra csinaltunk egy élő diagot és felvátva irja ki hogy várakozás és szinkronizálva de ezt nagyon gyorsan valtakozik.Ez normális?Köszi elöre is a valadzokat
Naplózva
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #43666 Dátum: 2017.11.24 péntek, 21:43:04 »

Sziasztok,

A hétvégén tervezem (azaz lehet, hogy nem jön össze), hogy EGR szelep és szívósor tisztítás lesz.
A hengerfej szívószelepeit mivel célszerű tisztítani?
Tekerjem addig a főtengelyt amíg nem zár és csak akkor matatni.
Ha van valakinek ötlete azt szívesen fogadom.

Köszi, előre is!
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
deezz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 39


« Új hozzászólás #43667 Dátum: 2017.11.24 péntek, 23:25:05 »

Sziasztok,

a hosszbordás szíj cserénél, a motorblokk oldalán elhelyezkedő görgőt hogyan tudom kicserélni ? fejvakaras
Naplózva

2.0 TDCI GHIA TURNIER 130LE 2002.
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43668 Dátum: 2017.11.24 péntek, 23:36:40 »

Sziasztok,

a hosszbordás szíj cserénél, a motorblokk oldalán elhelyezkedő görgőt hogyan tudom kicserélni ? fejvakaras

Van benne egy lemez, azt kipattintod, akkor kijön a csavarral együtt.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
deezz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 39


« Új hozzászólás #43669 Dátum: 2017.11.25 szombat, 00:19:30 »

Van benne egy lemez, azt kipattintod, akkor kijön a csavarral együtt.

Egy nagyon picit pontosítanád ?  Nem rémlik hogy mit pattinthatnék ott ki. Kilazítottam a görgő közepén a csavart, de a hossza nem engedte kifordítani a szűk helyen.  miaz
Naplózva

2.0 TDCI GHIA TURNIER 130LE 2002.
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43670 Dátum: 2017.11.25 szombat, 05:58:43 »

Egy nagyon picit pontosítanád ?  Nem rémlik hogy mit pattinthatnék ott ki. Kilazítottam a görgő közepén a csavart, de a hossza nem engedte kifordítani a szűk helyen.  miaz


A görgő csapágy belső lyukába van lemez bepattintva. A lemez közepén a tartócsavar lyuka. Azt a lemezt ha kipattintod a csapágyból akkor kijön. Nem kitaláció, én cseréltem a sajátomat. Csak így jött ki.
A lemez a csavar feje alatt van. Ha fellazítod a csavart akkor ki csavarhúzóval kijön, nem nagy perem tartja
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #43671 Dátum: 2017.11.25 szombat, 07:30:26 »

Sziasztok,

A hétvégén tervezem (azaz lehet, hogy nem jön össze), hogy EGR szelep és szívósor tisztítás lesz.
A hengerfej szívószelepeit mivel célszerű tisztítani?
Tekerjem addig a főtengelyt amíg nem zár és csak akkor matatni.
Ha van valakinek ötlete azt szívesen fogadom.

Köszi, előre is!
A szelepket nem szokták babrálni. 
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
pingumadar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4



E-mail
« Új hozzászólás #43672 Dátum: 2017.11.25 szombat, 07:56:14 »

szervusztok, új fiú vagyok a placcon' (részben, mert azért a MK1-es tádé megvolt, akkoriban itt is előfordultam olvasó üzemmódban Smiley ) most hozzám keveredett egy tdci MK3-as kombi. a napokban vettem, mert kinőttük az előző paripát (galant) nem fért el a fiam + a pecacucc. ezzel az autóval ilyen gondom nincs a méret pont bőven nagy, tehát teccik'.  viszont - így vettem, tájékoztatott az eladó is - a hideg indítással gondok vannak, pöcc-röff indul de füstöl rendesen, a motor egyenetlenül, "hullámozva" jár. meleg üzem az jónak tűnik megy mint a repülőgép, bár ott is van némi bizonytalanság a pedálállás kb. első harmadában, negyedében -fordulatszámtól függetlenül - van egy kis toporgás, nem sima a motorjárása. ez lassú löttyögésnél nem annyira jó érzés...a lényeg, hogy keresek fót, újpest, rákospalota háromszögben valakit aki értelmes áron, jól szerel, diagnosztizál és nem azzal kezdi: csillió forint és talán jó lesz. tudom nagyok az igényeim, de hátha...az esetleges tippeket tanácsokat előre is köszönöm.  

ui: ezt még közben kiguberáltam: a gödöllöi   http://www.dieselgodollo.hu/  ?
Naplózva

2.0 TDCI n7ba kombi, mert nagyputtonyba jó pakolni
deezz
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 39


« Új hozzászólás #43673 Dátum: 2017.11.25 szombat, 09:19:39 »

A görgő csapágy belső lyukába van lemez bepattintva. A lemez közepén a tartócsavar lyuka. Azt a lemezt ha kipattintod a csapágyból akkor kijön. Nem kitaláció, én cseréltem a sajátomat. Csak így jött ki.
A lemez a csavar feje alatt van. Ha fellazítod a csavart akkor ki csavarhúzóval kijön, nem nagy perem tartja

Köszönöm! Erről még nem tudtam, a szíjcsere leírásból ez kimaradt. Mikor kilazítottam a csavart csak ki-be mozgott azon a szűk helyen, nem adta magát ez a pattintás számomra. A generátort valamikor úgyis kiszedem, akkor majd megcsinálom.  worship
Naplózva

2.0 TDCI GHIA TURNIER 130LE 2002.
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43674 Dátum: 2017.11.25 szombat, 11:13:08 »

Köszönöm! Erről még nem tudtam, a szíjcsere leírásból ez kimaradt. Mikor kilazítottam a csavart csak ki-be mozgott azon a szűk helyen, nem adta magát ez a pattintás számomra. A generátort valamikor úgyis kiszedem, akkor majd megcsinálom.  worship

Ha minden igaz erről van szó, a csavar lehet másféle, meg csak sima a görgő.
https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=7067382&lng=hu&e=214&m=1
« Utoljára szerkesztve: 2017.11.25 szombat, 11:14:57 írta Thomas8607 » Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
sandoar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #43675 Dátum: 2017.11.25 szombat, 22:41:47 »

Sziasztok!
Feltettem a generátor fix szíjtárcsája helyére a szabadonfutóst (INA). És varázsütésre minden csúnya hang megszűnt, nagyon köszönöm a korrekt leírást és mindenkinek ajánlom a cserét, akinek még a fix szíjtárcsa van fenn.  wave wave
Naplózva

2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
bari012
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 237


E-mail
« Új hozzászólás #43676 Dátum: 2017.11.26 vasárnap, 11:21:51 »

Sziasztok!
Feltettem a generátor fix szíjtárcsája helyére a szabadonfutóst (INA). És varázsütésre minden csúnya hang megszűnt, nagyon köszönöm a korrekt leírást és mindenkinek ajánlom a cserét, akinek még a fix szíjtárcsa van fenn.  wave wave
Szia,
hidegen pár percig kis ciripelés hallható nekem a motortérből, 20E Km-rel ezelőtt lettek cserélve a szíjak, elképzelhető, hogy a generátor szabadonfutósításának a hiánya okozza?  worship
Naplózva

2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - modified, 300 HP, 540 Nm


Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #43677 Dátum: 2017.11.26 vasárnap, 20:53:18 »

Sziasztok!

Az utóbbi időben arra lettem figyelmes hogy menet közben 1500-2200 fordulat között a motorból mély búgó hang halható. Ami érdekes az hogy halható terhelve és motorfék üzemben is. Nagyon zavar mert ebben a tartományban használom. Főtengely szíjtárcsa ellenőrizve jó, generátor szabadonfutósítva, szeróvószíj feszítőgörgő ok. Ha menet közben kinyomom a kuplungot akkor megszűnik, tehát kerékcsapágyak, gumik, féltengelycsapágy ok. Egyértelműen a motor morog, búg.
Esetleg volt már valakinek gondja kipufogórendszerrel, katalizátorral? Turbót most cseréltem rajta de nem szűnt meg a hang. Kertőstömegű lendkerék 5 éve lett cserélve, esetleg okozhatja, nem csattog ill. nem ráz.

Vezettem másik két ugyan ilyen mondeót de azok nagyságrendekkel halkabbak voltak, diesel hangjuk van de nem morognak búgnak.

Az auto: 2003 FMBA TDCI 2,0 130le.  356 000km

Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #43678 Dátum: 2017.11.26 vasárnap, 21:50:57 »

Sziasztok!

Az utóbbi időben arra lettem figyelmes hogy menet közben 1500-2200 fordulat között a motorból mély búgó hang halható. Ami érdekes az hogy halható terhelve és motorfék üzemben is. Nagyon zavar mert ebben a tartományban használom. Főtengely szíjtárcsa ellenőrizve jó, generátor szabadonfutósítva, szeróvószíj feszítőgörgő ok. Ha menet közben kinyomom a kuplungot akkor megszűnik, tehát kerékcsapágyak, gumik, féltengelycsapágy ok. Egyértelműen a motor morog, búg.
Esetleg volt már valakinek gondja kipufogórendszerrel, katalizátorral? Turbót most cseréltem rajta de nem szűnt meg a hang. Kertőstömegű lendkerék 5 éve lett cserélve, esetleg okozhatja, nem csattog ill. nem ráz.

Vezettem másik két ugyan ilyen mondeót de azok nagyságrendekkel halkabbak voltak, diesel hangjuk van de nem morognak búgnak.

Az auto: 2003 FMBA TDCI 2,0 130le.  356 000km


Minden fokozatban ennél a fordulatnál jön a hang? Vagy esetleg sebességfüggő?
Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #43679 Dátum: 2017.11.27 hétfő, 07:48:27 »

Szia,
hidegen pár percig kis ciripelés hallható nekem a motortérből, 20E Km-rel ezelőtt lettek cserélve a szíjak, elképzelhető, hogy a generátor szabadonfutósításának a hiánya okozza?  worship

Akár igen, akár nem, azt érdemes felrakatni minél előbb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #43680 Dátum: 2017.11.27 hétfő, 08:01:15 »

Minden fokozatban ennél a fordulatnál jön a hang? Vagy esetleg sebességfüggő?

Minden fokozatban, és nem sebesség függő. Ha menet közben kinyomom a kuplungot akkor csend van az autóban, de ha felpörgetem a motort ismét halható ez a mély morgó hang, az biztos hogy nem csapágyhang.
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
Bitmester
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 100


« Új hozzászólás #43681 Dátum: 2017.11.27 hétfő, 15:33:03 »

A szelepket nem szokták babrálni. 


Köszönöm!

Volt benne "dzsúz" rendesen!
Képet nem készítettem mert elég későn kezdtem neki (lányom világított zseblámpával az összeszerelésnél) de olyan 25-30%-os szükölés lehetett az EGR szelep körüli résznél.
Füstölést ma este tudom megnéézni "pontosabban" az M0 megyeri felhajtójánál. (Mögöttem jövő lámpájában akkor látom a füstöt Smiley )

Első "tesztek" azt utatták, hogy tökig kellett nyomni (és 3500-ig húzatni), hogy legyen füst.
Szerintem az sem volt akkora, mint korábban!
Naplózva

Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos

Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke Smiley
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #43682 Dátum: 2017.11.27 hétfő, 16:23:50 »

Köszönöm!

Volt benne "dzsúz" rendesen!
Képet nem készítettem mert elég későn kezdtem neki (lányom világított zseblámpával az összeszerelésnél) de olyan 25-30%-os szükölés lehetett az EGR szelep körüli résznél.
Füstölést ma este tudom megnéézni "pontosabban" az M0 megyeri felhajtójánál. (Mögöttem jövő lámpájában akkor látom a füstöt Smiley )

Első "tesztek" azt utatták, hogy tökig kellett nyomni (és 3500-ig húzatni), hogy legyen füst.
Szerintem az sem volt akkora, mint korábban!


Mert most már rendesen kap levegőt. Dugózd le és nem fog kokszosodni a szívósorod. Nem beszélve arról, hogy frissebb levegőt fog kapni a motor és nem azt a trutyisat, amit a kipuból visszavezet az EGR szelep.
Naplózva
IstenS
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #43683 Dátum: 2017.11.27 hétfő, 21:37:11 »

Üdv mindenkit, mint új tag. Kérdésem a következő, adott egy 2005-ös 2.2 tdci motoros járgány. Majd 2 éve mikor szervízben voltam( cromax) a munkafelvevő azt mondta hamarosan cserélni kell a generátornál valami bakot vagy mit, olyanra emlékszem, hogy valami műanyagban vagy gumiban van a generátor és már elég rossz a hangja. Most megint voltam szervízben de nem ott, és a szerelő közölte velem hogy lassan cserélni kell a kuplungot mert eleg rossz hangja van a kettőstömegűnek, azt állítja, hogy 80 ezrenként mehet a kukába, ez nekem furi egy kicsit. Mia véleményetek. A km.allást nem merem ide írni mert nem fogjátok elhinni, maradjunk annyiban, hogy elég kevés. A válaszokat és a segítséget előre is köszi. Attila.

Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #43684 Dátum: 2017.11.27 hétfő, 22:12:51 »

Üdv mindenkit, mint új tag. Kérdésem a következő, adott egy 2005-ös 2.2 tdci motoros járgány. Majd 2 éve mikor szervízben voltam( cromax) a munkafelvevő azt mondta hamarosan cserélni kell a generátornál valami bakot vagy mit, olyanra emlékszem, hogy valami műanyagban vagy gumiban van a generátor és már elég rossz a hangja. Most megint voltam szervízben de nem ott, és a szerelő közölte velem hogy lassan cserélni kell a kuplungot mert eleg rossz hangja van a kettőstömegűnek, azt állítja, hogy 80 ezrenként mehet a kukába, ez nekem furi egy kicsit. Mia véleményetek. A km.allást nem merem ide írni mert nem fogjátok elhinni, maradjunk annyiban, hogy elég kevés. A válaszokat és a segítséget előre is köszi. Attila.



80ezer alatt is le lehet rúgni egy kuplungot, de átlag többet szokott bírni.
Generátornál a feszítőre gondolhatott. Így néz ki: http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Diesel_hosszbordas_szij_csere/11_mk3_diesel_hosszbordas_szij_csere.jpg
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
IstenS
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #43685 Dátum: 2017.11.27 hétfő, 22:22:29 »

Az előző autóm  egy focus 1,6 benzin volt, 130ezer km volt benne gyári volt a kuplungja még mikor el adtam. Úgy hogy nincs falábam.
Az ok hogy úgynéz ki, én nem nagyon szerelek autót, van más hobbim. Kéne egy megbízható szerelde.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #43686 Dátum: 2017.11.28 kedd, 07:35:40 »

Üdv mindenkit, mint új tag. Kérdésem a következő, adott egy 2005-ös 2.2 tdci motoros járgány. Majd 2 éve mikor szervízben voltam( cromax) a munkafelvevő azt mondta hamarosan cserélni kell a generátornál valami bakot vagy mit, olyanra emlékszem, hogy valami műanyagban vagy gumiban van a generátor és már elég rossz a hangja. Most megint voltam szervízben de nem ott, és a szerelő közölte velem hogy lassan cserélni kell a kuplungot mert eleg rossz hangja van a kettőstömegűnek, azt állítja, hogy 80 ezrenként mehet a kukába, ez nekem furi egy kicsit. Mia véleményetek. A km.allást nem merem ide írni mert nem fogjátok elhinni, maradjunk annyiban, hogy elég kevés. A válaszokat és a segítséget előre is köszi. Attila.

Nem a futásteljesítmény a lényeg, hanem hogy ki és hogyan vezette az autót. Az enyém is 2.2-es, 366 ezer km van benne, és még működik a DMF, bár már hallani néha rajta, hogy nem gyári új. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #43687 Dátum: 2017.11.28 kedd, 07:36:34 »

Az előző autóm  egy focus 1,6 benzin volt, 130ezer km volt benne gyári volt a kuplungja még mikor el adtam. Úgy hogy nincs falábam.
Az ok hogy úgynéz ki, én nem nagyon szerelek autót, van más hobbim. Kéne egy megbízható szerelde.

Semmi gond, de súgj egy picit. Mondjuk legalább egy megyét mondj, hogy merre laksz... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43688 Dátum: 2017.11.28 kedd, 09:42:24 »

Semmi gond, de súgj egy picit. Mondjuk legalább egy megyét mondj, hogy merre laksz... Smiley

AndyA

Sziasztok!

Az Injektor Offset értéke mi alapján keletkezik? Miből számolja ki?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #43689 Dátum: 2017.11.28 kedd, 12:02:17 »

Hali!
Az a problémám hogy melegen nehezen indul az autó. Hogy  is írjam. Rendesen teker az önindító, de a motor nehezen veszi fel a fordulatot. Tovább kell indítózni mint hideg motornál. Hideg motornál pöc röf, indul.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #43690 Dátum: 2017.11.28 kedd, 12:57:25 »

Hali!
Az a problémám hogy melegen nehezen indul az autó. Hogy  is írjam. Rendesen teker az önindító, de a motor nehezen veszi fel a fordulatot. Tovább kell indítózni mint hideg motornál. Hideg motornál pöc röf, indul.

Izzitokat erdemes lenne megnezni.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #43691 Dátum: 2017.11.28 kedd, 13:17:14 »

Izzitokat erdemes lenne megnezni.
Akkor hidegen is nehezen indulna. Vagy nem?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
IstenS
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4


E-mail
« Új hozzászólás #43692 Dátum: 2017.11.28 kedd, 14:02:27 »

Ja, bocs Budapest. worship
Naplózva
rottbali
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 32


E-mail
« Új hozzászólás #43693 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 08:27:09 »

Sziasztok,

Olyan problémám van, hogy melegen ha nem tekerem 2-3 másodpercig az önindítót a videón látható módon indul be. Amikor tekertetem vele akkor amikor beindul kb 400as fordulaton jár egy darabig, gázt hiába nyomom a fordulat attól nem megy fel egyszer csak felugrik és onnantól kezdve ok. Valakinek volt már hasonló gondja?
https://youtu.be/KssXFyuHbsw

Sziasztok,

Megoldódott az indítási gond. Ahogy jött 1-2 hidegebb nap reggel kín keservesen indult az autó. Épphogy megforgatta az önindító. Egyből aksira kezdtem gyanakodni. Elmentem szakihoz kimérte és megállapította, hogy az akkunak semmi baja. Mért töltést is az is jó. Szerinte az önindítóval lesz a bibi (méregette indítózás közben).
Rendeltem új önindítót (kovácsautónál 25ezer párszáz) tegnapra meg is érkezett és kicseréltük, hideg és melegindítási hiba megszűnt.   taps
Naplózva

Ford Mondeo MKIII Turnier kombi 2004.12. 2.0TDCI 96kw/130le
berek21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33



E-mail
« Új hozzászólás #43694 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 16:03:43 »

Sziasztok.
Szeretnék majd cserélni szíjhajtást, görgőkkel, feszítőkkel, ha kell akkor szíjtárcsával együtt. Esetleg a generátort is szabadonfutósra cserélni. Az lenne a kérdésem, hogy hol találom hozzá a legjobb ár-érték arányban levő alkatrészeket.
A motor 2.2 TDCI, 114 kilowatt, 2005.05. havi.
Naplózva

S-Max 2.2 TDCI Titanium Black Panther  18" Mystique Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48445



« Új hozzászólás #43695 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 17:04:04 »

Sziasztok.
Szeretnék majd cserélni szíjhajtást, görgőkkel, feszítőkkel, ha kell akkor szíjtárcsával együtt. Esetleg a generátort is szabadonfutósra cserélni. Az lenne a kérdésem, hogy hol találom hozzá a legjobb ár-érték arányban levő alkatrészeket.
A motor 2.2 TDCI, 114 kilowatt, 2005.05. havi.
gates sok kedvességgel a Bárdinál.vagy ina.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
berek21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33



E-mail
« Új hozzászólás #43696 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 17:49:26 »

gates sok kedvességgel a Bárdinál.vagy ina.
Ránézek köszi. Esetleg azt lehet tudni hogy ilyenkor mit érdemes cserélni még? Most vettem, és nem akarok lukra futni.
Naplózva

S-Max 2.2 TDCI Titanium Black Panther  18" Mystique Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48445



« Új hozzászólás #43697 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 18:39:14 »

Ránézek köszi. Esetleg azt lehet tudni hogy ilyenkor mit érdemes cserélni még? Most vettem, és nem akarok lukra futni.
olajat,szűrőket,fékolajat méretni,ha nagyon barna-fekete a szervóolaj akkor azt is cserélni.fagyállót 7évente cserélni.ha nem volt,vagy nem ismert akkor ezeket.Akku legyen téli üzemre készen-feltöltve.és a többi fagyálló folyadék ellenőrzése.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
berek21
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 33



E-mail
« Új hozzászólás #43698 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 19:23:08 »

olajat,szűrőket,fékolajat méretni,ha nagyon barna-fekete a szervóolaj akkor azt is cserélni.fagyállót 7évente cserélni.ha nem volt,vagy nem ismert akkor ezeket.Akku legyen téli üzemre készen-feltöltve.és a többi fagyálló folyadék ellenőrzése.
Ezek alapdolgok nálam is. Az akksi például új 96 amperes. Gondoltam itt a vízpumpára, vagy valami egyébre. Kellene 2 darab jó xenon izzó is, mert ami van az gatya. Szóval van meló, de szeretek mókolni Wink
Naplózva

S-Max 2.2 TDCI Titanium Black Panther  18" Mystique Silver
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #43699 Dátum: 2017.11.30 csütörtök, 20:50:26 »

Ezek alapdolgok nálam is. Az akksi például új 96 amperes. Gondoltam itt a vízpumpára, vagy valami egyébre. Kellene 2 darab jó xenon izzó is, mert ami van az gatya. Szóval van meló, de szeretek mókolni Wink

HID-ből kapsz fületlen gombér' kici kínaitól óccóér'. Én ilyet vettem, kifogásmentes:

https://www.aliexpress.com/item/12V-35W-55W-HID-D2S-D2R-D1S-D1R-D3S-D3R-D4S-D4R-AC-HID-XENON-Bulb/32823061845.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.jYJBO3

D2C típust jelölj, az biztosan jó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 867 868 869 870 871 872 873 [874] 875 876 877 878 879 880 881 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.081 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.