Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 18:37:18
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
867
868
869
870
871
872
873
[
874
]
875
876
877
878
879
880
881
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14619858 alkalommal)
0 Felhasználó és 55 vendég van a témában
liftecsehi78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43650 Dátum:
2017.11.22 szerda, 18:45:54 »
Üdv Fórumtársak!
Ford Mondeo mk3 tdci-nél nem akar melegedni a hűtővíz hőfoka,hosszabb távon sem.Vagyis csak minimális mértékben.A főköri termosztátot kicseréltük,de nincs változás.Gondolom most a következő lépés az olajköri termosztát csere ill. felújítás lenne.Egy oldalon találtam utángyártott olajköri termosztátot.Problémám,az,hogy a gyári alkatrészről nem találok méreteket.Valaki tud esetleg méreteket adni,ill. olyan képet,amin le van méretezve a szóban forgó alkatrész?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43651 Dátum:
2017.11.22 szerda, 19:05:50 »
Idézetet írta: liftecsehi78 - 2017.11.22 szerda, 18:45:54
Üdv Fórumtársak!
Ford Mondeo mk3 tdci-nél nem akar melegedni a hűtővíz hőfoka,hosszabb távon sem.Vagyis csak minimális mértékben.A főköri termosztátot kicseréltük,de nincs változás.Gondolom most a következő lépés az olajköri termosztát csere ill. felújítás lenne.Egy oldalon találtam utángyártott olajköri termosztátot.Problémám,az,hogy a gyári alkatrészről nem találok méreteket.Valaki tud esetleg méreteket adni,ill. olyan képet,amin le van méretezve a szóban forgó alkatrész?
nincs többféle méret.egy méretben létezik.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43652 Dátum:
2017.11.22 szerda, 22:59:52 »
Idézetet írta: liftecsehi78 - 2017.11.22 szerda, 18:45:54
Üdv Fórumtársak!
Ford Mondeo mk3 tdci-nél nem akar melegedni a hűtővíz hőfoka,hosszabb távon sem.Vagyis csak minimális mértékben.A főköri termosztátot kicseréltük,de nincs változás.Gondolom most a következő lépés az olajköri termosztát csere ill. felújítás lenne.Egy oldalon találtam utángyártott olajköri termosztátot.Problémám,az,hogy a gyári alkatrészről nem találok méreteket.Valaki tud esetleg méreteket adni,ill. olyan képet,amin le van méretezve a szóban forgó alkatrész?
gyári meg kínai van. gyárit vegyél
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vzoli
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43653 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 07:56:01 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.11.22 szerda, 22:59:52
gyári meg kínai van. gyárit vegyél
Nekem már vissza is térítették a kínai termosztát árát. Pocsék, nehogy megvegye valaki.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43654 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 15:10:07 »
Sziasztok!
Többször írtam ide, hogy induláskor amikor engedem fel a kuplungot 1esben recsegő hangot hallok, mintha rossz lenne az égés.
Illetve voltak még ezek is:
- Keményebb volt a járása a motornak hidegen,
- Reggelente nagy hidegben fehér füst volt(izzítók jók) pár secig
- Napközbeni indításnál nyáron is volt hogy jött egy füst pamacs indítás pillanatában.
- Reggeli hideg indításnál ingadozott az alapjárat picit felfelé és az alapjárat között, meg gázadásra lentről állt be az alapjáratom, de csak kinyomott kuplungnál
Hibakódom soha sem volt még, semmilyen.
Viszont voltam egy Mondeos szerelőnél és kíváncsiságból megnéztük a résolajakat.
1 henger nagyon jó, 2-es henger nagyon sok, 3-as és 4-es még határon
Ezért vettem bontott papírral rendelkező porlasztókat és a biztonság kedvéért bevizsgáltattam őket. 3 kapott kódot, 1 nem.
Az 1-es hengeremben lévőt hagytam, a többi 3-at kicseréltem.
És minden hiba megszűnt amiket felsoroltam! sokkal csendesebb a járása és picivel könyebben is indul.
Most amik voltak a kocsiban azokat felújítom teljesen, aztán azok mennek majd vissza.
Úgyhogy most örülök, mert tök jó lett a kocsi!
Gondoltam megosztom veletek!
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
liftecsehi78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43655 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 15:35:11 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.11.22 szerda, 22:59:52
gyári meg kínai van. gyárit vegyél
Köszönöm!
Naplózva
liftecsehi78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43656 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 15:40:06 »
Idézetet írta: VZoli - 2017.11.23 csütörtök, 07:56:01
Nekem már vissza is térítették a kínai termosztát árát. Pocsék, nehogy megvegye valaki.
Köszönöm a segítséget!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.11.23 csütörtök, 15:41:49 írta Zsolteey
»
Naplózva
liftecsehi78
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 11
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43657 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 15:41:16 »
Idézetet írta: alf® - 2017.11.22 szerda, 19:05:50
nincs többféle méret.egy méretben létezik.
Köszönöm a segítséget!
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43658 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 16:25:03 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2017.11.23 csütörtök, 15:10:07
Sziasztok!
Többször írtam ide, hogy induláskor amikor engedem fel a kuplungot 1esben recsegő hangot hallok, mintha rossz lenne az égés.
Illetve voltak még ezek is:
- Keményebb volt a járása a motornak hidegen,
- Reggelente nagy hidegben fehér füst volt(izzítók jók) pár secig
- Napközbeni indításnál nyáron is volt hogy jött egy füst pamacs indítás pillanatában.
- Reggeli hideg indításnál ingadozott az alapjárat picit felfelé és az alapjárat között, meg gázadásra lentről állt be az alapjáratom, de csak kinyomott kuplungnál
Hibakódom soha sem volt még, semmilyen.
Viszont voltam egy Mondeos szerelőnél és kíváncsiságból megnéztük a résolajakat.
1 henger nagyon jó, 2-es henger nagyon sok, 3-as és 4-es még határon
Ezért vettem bontott papírral rendelkező porlasztókat és a biztonság kedvéért bevizsgáltattam őket. 3 kapott kódot, 1 nem.
Az 1-es hengeremben lévőt hagytam, a többi 3-at kicseréltem.
És minden hiba megszűnt amiket felsoroltam! sokkal csendesebb a járása és picivel könyebben is indul.
Most amik voltak a kocsiban azokat felújítom teljesen, aztán azok mennek majd vissza.
Úgyhogy most örülök, mert tök jó lett a kocsi!
Gondoltam megosztom veletek!
Azért az sem árt, ha a szűrő alját is megnézed cserekor, hogy van-e benne apró fémszemcse. A szűrőben levő gázolajat leengeded egy pl vajas dobozba, majd megnézed, hogy van-e benne apró szemcse. Ha van, akkor egy mágnest teszel az aljához és, ha a szemcsék odamennek, akkor kezdhetsz aggódni, mert akkor a szivattyú is megérett a felújításra, különben a felújított porlasztóid hamar hazavágja.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43659 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 17:57:44 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.11.23 csütörtök, 16:25:03
Azért az sem árt, ha a szűrő alját is megnézed cserekor, hogy van-e benne apró fémszemcse. A szűrőben levő gázolajat leengeded egy pl vajas dobozba, majd megnézed, hogy van-e benne apró szemcse. Ha van, akkor egy mágnest teszel az aljához és, ha a szemcsék odamennek, akkor kezdhetsz aggódni, mert akkor a szivattyú is megérett a felújításra, különben a felújított porlasztóid hamar hazavágja.
Minden 10e kmnél cserélem és megnéztem, nincs fém benne
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43660 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 18:02:36 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.11.23 csütörtök, 16:25:03
Azért az sem árt, ha a szűrő alját is megnézed cserekor, hogy van-e benne apró fémszemcse. A szűrőben levő gázolajat leengeded egy pl vajas dobozba, majd megnézed, hogy van-e benne apró szemcse. Ha van, akkor egy mágnest teszel az aljához és, ha a szemcsék odamennek, akkor kezdhetsz aggódni, mert akkor a szivattyú is megérett a felújításra, különben a felújított porlasztóid hamar hazavágja.
Meg hogy az 1es porlasztómnak tökéletes a résolaj, ebből gondolom, hogy akkor a fém reszeléktől mind a 4 rossz lett volna, meg már hibakódom is lett volna
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43661 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 18:07:15 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2017.11.23 csütörtök, 18:02:36
Meg hogy az 1es porlasztómnak tökéletes a résolaj, ebből gondolom, hogy akkor a fém reszeléktől mind a 4 rossz lett volna, meg már hibakódom is lett volna
Nem feltétlen. Hibakódot az itt olvasottak alapján a legvégső esetben dobja.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43662 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 18:15:51 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.11.23 csütörtök, 18:07:15
Nem feltétlen. Hibakódot az itt olvasottak alapján a legvégső esetben dobja.
Most lesz jövő héten szűrő cserém majd megnézem ismét.
De ha a magas résolaj mellett is előtudta állítani a kellő nyomást akkor talán nem kopott annyira még.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43663 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 18:18:36 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2017.11.23 csütörtök, 18:15:51
Most lesz jövő héten szűrő cserém majd megnézem ismét.
De ha a magas résolaj mellett is előtudta állítani a kellő nyomást akkor talán nem kopott annyira még.
Vágd le a szűrő tetejét és nézz bele. Ott is lehetnek apró, oda nem illő szemcsék.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43664 Dátum:
2017.11.23 csütörtök, 18:20:40 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2017.11.23 csütörtök, 18:18:36
Vágd le a szűrő tetejét és nézz bele. Ott is lehetnek apró, oda nem illő szemcsék.
Szedtem már szét 2x, az utolsót csak leengedtem. nem volt benne. Majd jövő héten szétbontom a mostanit
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Joe83
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 28
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43665 Dátum:
2017.11.24 péntek, 09:41:54 »
Szép napot fanok!
Van egy 2002 es tdci mondim.
Olyan gondom van hogy hidegen elég kopogos hangja van a motornak terheles alatt.Alapjáratn szép hangja van.Mitöl lehet ez?
A masik meg az hogy a fötengely jeladóra csinaltunk egy élő diagot és felvátva irja ki hogy várakozás és szinkronizálva de ezt nagyon gyorsan valtakozik.Ez normális?Köszi elöre is a valadzokat
Naplózva
Bitmester
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43666 Dátum:
2017.11.24 péntek, 21:43:04 »
Sziasztok,
A hétvégén tervezem (azaz lehet, hogy nem jön össze), hogy EGR szelep és szívósor tisztítás lesz.
A hengerfej szívószelepeit mivel célszerű tisztítani?
Tekerjem addig a főtengelyt amíg nem zár és csak akkor matatni.
Ha van valakinek ötlete azt szívesen fogadom.
Köszi, előre is!
Naplózva
Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos
Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke
deezz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 39
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43667 Dátum:
2017.11.24 péntek, 23:25:05 »
Sziasztok,
a hosszbordás szíj cserénél, a motorblokk oldalán elhelyezkedő görgőt hogyan tudom kicserélni ?
Naplózva
2.0 TDCI GHIA TURNIER 130LE 2002.
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43668 Dátum:
2017.11.24 péntek, 23:36:40 »
Idézetet írta: deezz - 2017.11.24 péntek, 23:25:05
Sziasztok,
a hosszbordás szíj cserénél, a motorblokk oldalán elhelyezkedő görgőt hogyan tudom kicserélni ?
Van benne egy lemez, azt kipattintod, akkor kijön a csavarral együtt.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
deezz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 39
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43669 Dátum:
2017.11.25 szombat, 00:19:30 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2017.11.24 péntek, 23:36:40
Van benne egy lemez, azt kipattintod, akkor kijön a csavarral együtt.
Egy nagyon picit pontosítanád ? Nem rémlik hogy mit pattinthatnék ott ki. Kilazítottam a görgő közepén a csavart, de a hossza nem engedte kifordítani a szűk helyen.
Naplózva
2.0 TDCI GHIA TURNIER 130LE 2002.
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43670 Dátum:
2017.11.25 szombat, 05:58:43 »
Idézetet írta: deezz - 2017.11.25 szombat, 00:19:30
Egy nagyon picit pontosítanád ? Nem rémlik hogy mit pattinthatnék ott ki. Kilazítottam a görgő közepén a csavart, de a hossza nem engedte kifordítani a szűk helyen.
A görgő csapágy belső lyukába van lemez bepattintva. A lemez közepén a tartócsavar lyuka. Azt a lemezt ha kipattintod a csapágyból akkor kijön. Nem kitaláció, én cseréltem a sajátomat. Csak így jött ki.
A lemez a csavar feje alatt van. Ha fellazítod a csavart akkor ki csavarhúzóval kijön, nem nagy perem tartja
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43671 Dátum:
2017.11.25 szombat, 07:30:26 »
Idézetet írta: Bitmester - 2017.11.24 péntek, 21:43:04
Sziasztok,
A hétvégén tervezem (azaz lehet, hogy nem jön össze), hogy EGR szelep és szívósor tisztítás lesz.
A hengerfej szívószelepeit mivel célszerű tisztítani?
Tekerjem addig a főtengelyt amíg nem zár és csak akkor matatni.
Ha van valakinek ötlete azt szívesen fogadom.
Köszi, előre is!
A szelepket nem szokták babrálni.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
pingumadar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43672 Dátum:
2017.11.25 szombat, 07:56:14 »
szervusztok, új fiú vagyok a placcon' (részben, mert azért a MK1-es tádé megvolt, akkoriban itt is előfordultam olvasó üzemmódban
) most hozzám keveredett egy tdci MK3-as kombi. a napokban vettem, mert kinőttük az előző paripát (galant) nem fért el a fiam + a pecacucc. ezzel az autóval ilyen gondom nincs a méret pont bőven nagy, tehát teccik'. viszont - így vettem, tájékoztatott az eladó is - a hideg indítással gondok vannak, pöcc-röff indul de füstöl rendesen, a motor egyenetlenül, "hullámozva" jár. meleg üzem az jónak tűnik megy mint a repülőgép, bár ott is van némi bizonytalanság a pedálállás kb. első harmadában, negyedében -fordulatszámtól függetlenül - van egy kis toporgás, nem sima a motorjárása. ez lassú löttyögésnél nem annyira jó érzés...a lényeg, hogy keresek fót, újpest, rákospalota háromszögben valakit aki értelmes áron, jól szerel, diagnosztizál és nem azzal kezdi: csillió forint és talán jó lesz. tudom nagyok az igényeim, de hátha...az esetleges tippeket tanácsokat előre is köszönöm.
ui: ezt még közben kiguberáltam: a gödöllöi
http://www.dieselgodollo.hu/
?
Naplózva
2.0 TDCI n7ba kombi, mert nagyputtonyba jó pakolni
deezz
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 39
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43673 Dátum:
2017.11.25 szombat, 09:19:39 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2017.11.25 szombat, 05:58:43
A görgő csapágy belső lyukába van lemez bepattintva. A lemez közepén a tartócsavar lyuka. Azt a lemezt ha kipattintod a csapágyból akkor kijön. Nem kitaláció, én cseréltem a sajátomat. Csak így jött ki.
A lemez a csavar feje alatt van. Ha fellazítod a csavart akkor ki csavarhúzóval kijön, nem nagy perem tartja
Köszönöm! Erről még nem tudtam, a szíjcsere leírásból ez kimaradt. Mikor kilazítottam a csavart csak ki-be mozgott azon a szűk helyen, nem adta magát ez a pattintás számomra. A generátort valamikor úgyis kiszedem, akkor majd megcsinálom.
Naplózva
2.0 TDCI GHIA TURNIER 130LE 2002.
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43674 Dátum:
2017.11.25 szombat, 11:13:08 »
Idézetet írta: deezz - 2017.11.25 szombat, 09:19:39
Köszönöm! Erről még nem tudtam, a szíjcsere leírásból ez kimaradt. Mikor kilazítottam a csavart csak ki-be mozgott azon a szűk helyen, nem adta magát ez a pattintás számomra. A generátort valamikor úgyis kiszedem, akkor majd megcsinálom.
Ha minden igaz erről van szó, a csavar lehet másféle, meg csak sima a görgő.
https://cdn.pkwteile.de/thumb?id=7067382&lng=hu&e=214&m=1
«
Utoljára szerkesztve: 2017.11.25 szombat, 11:14:57 írta Thomas8607
»
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
sandoar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43675 Dátum:
2017.11.25 szombat, 22:41:47 »
Sziasztok!
Feltettem a generátor fix szíjtárcsája helyére a szabadonfutóst (INA). És varázsütésre minden csúnya hang megszűnt, nagyon köszönöm a korrekt leírást és mindenkinek ajánlom a cserét, akinek még a fix szíjtárcsa van fenn.
Naplózva
2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
bari012
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 240
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43676 Dátum:
2017.11.26 vasárnap, 11:21:51 »
Idézetet írta: sandoar - 2017.11.25 szombat, 22:41:47
Sziasztok!
Feltettem a generátor fix szíjtárcsája helyére a szabadonfutóst (INA). És varázsütésre minden csúnya hang megszűnt, nagyon köszönöm a korrekt leírást és mindenkinek ajánlom a cserét, akinek még a fix szíjtárcsa van fenn.
Szia,
hidegen pár percig kis ciripelés hallható nekem a motortérből, 20E Km-rel ezelőtt lettek cserélve a szíjak, elképzelhető, hogy a generátor szabadonfutósításának a hiánya okozza?
Naplózva
2008 Mondeo Titanium-X (BA7) 2.5T (HUBA) 162 kW - Modified: 300 HP, 540 Nm
Past: 2006 Mondeo GHIA (B5Y) 2.2 TDCI (QJBB) 114 kW - Remapped: 183 HP, 454 Nm
egyuri
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43677 Dátum:
2017.11.26 vasárnap, 20:53:18 »
Sziasztok!
Az utóbbi időben arra lettem figyelmes hogy menet közben 1500-2200 fordulat között a motorból mély búgó hang halható. Ami érdekes az hogy halható terhelve és motorfék üzemben is. Nagyon zavar mert ebben a tartományban használom. Főtengely szíjtárcsa ellenőrizve jó, generátor szabadonfutósítva, szeróvószíj feszítőgörgő ok. Ha menet közben kinyomom a kuplungot akkor megszűnik, tehát kerékcsapágyak, gumik, féltengelycsapágy ok. Egyértelműen a motor morog, búg.
Esetleg volt már valakinek gondja kipufogórendszerrel, katalizátorral? Turbót most cseréltem rajta de nem szűnt meg a hang. Kertőstömegű lendkerék 5 éve lett cserélve, esetleg okozhatja, nem csattog ill. nem ráz.
Vezettem másik két ugyan ilyen mondeót de azok nagyságrendekkel halkabbak voltak, diesel hangjuk van de nem morognak búgnak.
Az auto: 2003 FMBA TDCI 2,0 130le. 356 000km
Naplózva
MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43678 Dátum:
2017.11.26 vasárnap, 21:50:57 »
Idézetet írta: egyuri - 2017.11.26 vasárnap, 20:53:18
Sziasztok!
Az utóbbi időben arra lettem figyelmes hogy menet közben 1500-2200 fordulat között a motorból mély búgó hang halható. Ami érdekes az hogy halható terhelve és motorfék üzemben is. Nagyon zavar mert ebben a tartományban használom. Főtengely szíjtárcsa ellenőrizve jó, generátor szabadonfutósítva, szeróvószíj feszítőgörgő ok. Ha menet közben kinyomom a kuplungot akkor megszűnik, tehát kerékcsapágyak, gumik, féltengelycsapágy ok. Egyértelműen a motor morog, búg.
Esetleg volt már valakinek gondja kipufogórendszerrel, katalizátorral? Turbót most cseréltem rajta de nem szűnt meg a hang. Kertőstömegű lendkerék 5 éve lett cserélve, esetleg okozhatja, nem csattog ill. nem ráz.
Vezettem másik két ugyan ilyen mondeót de azok nagyságrendekkel halkabbak voltak, diesel hangjuk van de nem morognak búgnak.
Az auto: 2003 FMBA TDCI 2,0 130le. 356 000km
Minden fokozatban ennél a fordulatnál jön a hang? Vagy esetleg sebességfüggő?
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43679 Dátum:
2017.11.27 hétfő, 07:48:27 »
Idézetet írta: bari012 - 2017.11.26 vasárnap, 11:21:51
Szia,
hidegen pár percig kis ciripelés hallható nekem a motortérből, 20E Km-rel ezelőtt lettek cserélve a szíjak, elképzelhető, hogy a generátor szabadonfutósításának a hiánya okozza?
Akár igen, akár nem, azt érdemes felrakatni minél előbb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
egyuri
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43680 Dátum:
2017.11.27 hétfő, 08:01:15 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2017.11.26 vasárnap, 21:50:57
Minden fokozatban ennél a fordulatnál jön a hang? Vagy esetleg sebességfüggő?
Minden fokozatban, és nem sebesség függő. Ha menet közben kinyomom a kuplungot akkor csend van az autóban, de ha felpörgetem a motort ismét halható ez a mély morgó hang, az biztos hogy nem csapágyhang.
Naplózva
MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
Bitmester
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 100
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43681 Dátum:
2017.11.27 hétfő, 15:33:03 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2017.11.25 szombat, 07:30:26
A szelepket nem szokták babrálni.
Köszönöm!
Volt benne "dzsúz" rendesen!
Képet nem készítettem mert elég későn kezdtem neki (lányom világított zseblámpával az összeszerelésnél) de olyan 25-30%-os szükölés lehetett az EGR szelep körüli résznél.
Füstölést ma este tudom megnéézni "pontosabban" az M0 megyeri felhajtójánál. (Mögöttem jövő lámpájában akkor látom a füstöt
)
Első "tesztek" azt utatták, hogy tökig kellett nyomni (és 3500-ig húzatni), hogy legyen füst.
Szerintem az sem volt akkora, mint korábban!
Naplózva
Ami van:
MK IV. 2008 1.6 Benzin. LX. Jobb kormányos.
Itt mindenkinek ezen az oldalon van a kormány.
Szürke - mert a szín fontos
Ami volt:
MK III. 2003. Dec 2.0 TDCi FMBA Kombi Bal kormányos.
Ja és a szín: pezsgő azaz szürke
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43682 Dátum:
2017.11.27 hétfő, 16:23:50 »
Idézetet írta: Bitmester - 2017.11.27 hétfő, 15:33:03
Köszönöm!
Volt benne "dzsúz" rendesen!
Képet nem készítettem mert elég későn kezdtem neki (lányom világított zseblámpával az összeszerelésnél) de olyan 25-30%-os szükölés lehetett az EGR szelep körüli résznél.
Füstölést ma este tudom megnéézni "pontosabban" az M0 megyeri felhajtójánál. (Mögöttem jövő lámpájában akkor látom a füstöt
)
Első "tesztek" azt utatták, hogy tökig kellett nyomni (és 3500-ig húzatni), hogy legyen füst.
Szerintem az sem volt akkora, mint korábban!
Mert most már rendesen kap levegőt. Dugózd le és nem fog kokszosodni a szívósorod. Nem beszélve arról, hogy frissebb levegőt fog kapni a motor és nem azt a trutyisat, amit a kipuból visszavezet az EGR szelep.
Naplózva
IstenS
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43683 Dátum:
2017.11.27 hétfő, 21:37:11 »
Üdv mindenkit, mint új tag. Kérdésem a következő, adott egy 2005-ös 2.2 tdci motoros járgány. Majd 2 éve mikor szervízben voltam( cromax) a munkafelvevő azt mondta hamarosan cserélni kell a generátornál valami bakot vagy mit, olyanra emlékszem, hogy valami műanyagban vagy gumiban van a generátor és már elég rossz a hangja. Most megint voltam szervízben de nem ott, és a szerelő közölte velem hogy lassan cserélni kell a kuplungot mert eleg rossz hangja van a kettőstömegűnek, azt állítja, hogy 80 ezrenként mehet a kukába, ez nekem furi egy kicsit. Mia véleményetek. A km.allást nem merem ide írni mert nem fogjátok elhinni, maradjunk annyiban, hogy elég kevés. A válaszokat és a segítséget előre is köszi. Attila.
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43684 Dátum:
2017.11.27 hétfő, 22:12:51 »
Idézetet írta: IstenS - 2017.11.27 hétfő, 21:37:11
Üdv mindenkit, mint új tag. Kérdésem a következő, adott egy 2005-ös 2.2 tdci motoros járgány. Majd 2 éve mikor szervízben voltam( cromax) a munkafelvevő azt mondta hamarosan cserélni kell a generátornál valami bakot vagy mit, olyanra emlékszem, hogy valami műanyagban vagy gumiban van a generátor és már elég rossz a hangja. Most megint voltam szervízben de nem ott, és a szerelő közölte velem hogy lassan cserélni kell a kuplungot mert eleg rossz hangja van a kettőstömegűnek, azt állítja, hogy 80 ezrenként mehet a kukába, ez nekem furi egy kicsit. Mia véleményetek. A km.allást nem merem ide írni mert nem fogjátok elhinni, maradjunk annyiban, hogy elég kevés. A válaszokat és a segítséget előre is köszi. Attila.
80ezer alatt is le lehet rúgni egy kuplungot, de átlag többet szokott bírni.
Generátornál a feszítőre gondolhatott. Így néz ki:
http://www.mondeo.hu/FAQ/MK3_Diesel_hosszbordas_szij_csere/11_mk3_diesel_hosszbordas_szij_csere.jpg
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
IstenS
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43685 Dátum:
2017.11.27 hétfő, 22:22:29 »
Az előző autóm egy focus 1,6 benzin volt, 130ezer km volt benne gyári volt a kuplungja még mikor el adtam. Úgy hogy nincs falábam.
Az ok hogy úgynéz ki, én nem nagyon szerelek autót, van más hobbim. Kéne egy megbízható szerelde.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43686 Dátum:
2017.11.28 kedd, 07:35:40 »
Idézetet írta: IstenS - 2017.11.27 hétfő, 21:37:11
Üdv mindenkit, mint új tag. Kérdésem a következő, adott egy 2005-ös 2.2 tdci motoros járgány. Majd 2 éve mikor szervízben voltam( cromax) a munkafelvevő azt mondta hamarosan cserélni kell a generátornál valami bakot vagy mit, olyanra emlékszem, hogy valami műanyagban vagy gumiban van a generátor és már elég rossz a hangja. Most megint voltam szervízben de nem ott, és a szerelő közölte velem hogy lassan cserélni kell a kuplungot mert eleg rossz hangja van a kettőstömegűnek, azt állítja, hogy 80 ezrenként mehet a kukába, ez nekem furi egy kicsit. Mia véleményetek. A km.allást nem merem ide írni mert nem fogjátok elhinni, maradjunk annyiban, hogy elég kevés. A válaszokat és a segítséget előre is köszi. Attila.
Nem a futásteljesítmény a lényeg, hanem hogy ki és hogyan vezette az autót. Az enyém is 2.2-es, 366 ezer km van benne, és még működik a DMF, bár már hallani néha rajta, hogy nem gyári új.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43687 Dátum:
2017.11.28 kedd, 07:36:34 »
Idézetet írta: IstenS - 2017.11.27 hétfő, 22:22:29
Az előző autóm egy focus 1,6 benzin volt, 130ezer km volt benne gyári volt a kuplungja még mikor el adtam. Úgy hogy nincs falábam.
Az ok hogy úgynéz ki, én nem nagyon szerelek autót, van más hobbim. Kéne egy megbízható szerelde.
Semmi gond, de súgj egy picit. Mondjuk legalább egy megyét mondj, hogy merre laksz...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43688 Dátum:
2017.11.28 kedd, 09:42:24 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.11.28 kedd, 07:36:34
Semmi gond, de súgj egy picit. Mondjuk legalább egy megyét mondj, hogy merre laksz...
AndyA
Sziasztok!
Az Injektor Offset értéke mi alapján keletkezik? Miből számolja ki?
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43689 Dátum:
2017.11.28 kedd, 12:02:17 »
Hali!
Az a problémám hogy melegen nehezen indul az autó. Hogy is írjam. Rendesen teker az önindító, de a motor nehezen veszi fel a fordulatot. Tovább kell indítózni mint hideg motornál. Hideg motornál pöc röf, indul.
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43690 Dátum:
2017.11.28 kedd, 12:57:25 »
Idézetet írta: spyware - 2017.11.28 kedd, 12:02:17
Hali!
Az a problémám hogy melegen nehezen indul az autó. Hogy is írjam. Rendesen teker az önindító, de a motor nehezen veszi fel a fordulatot. Tovább kell indítózni mint hideg motornál. Hideg motornál pöc röf, indul.
Izzitokat erdemes lenne megnezni.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43691 Dátum:
2017.11.28 kedd, 13:17:14 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.11.28 kedd, 12:57:25
Izzitokat erdemes lenne megnezni.
Akkor hidegen is nehezen indulna. Vagy nem?
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
IstenS
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 4
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43692 Dátum:
2017.11.28 kedd, 14:02:27 »
Ja, bocs Budapest.
Naplózva
rottbali
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 32
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43693 Dátum:
2017.11.30 csütörtök, 08:27:09 »
Idézetet írta: rottbali - 2017.11.20 hétfő, 07:53:41
Sziasztok,
Olyan problémám van, hogy melegen ha nem tekerem 2-3 másodpercig az önindítót a videón látható módon indul be. Amikor tekertetem vele akkor amikor beindul kb 400as fordulaton jár egy darabig, gázt hiába nyomom a fordulat attól nem megy fel egyszer csak felugrik és onnantól kezdve ok. Valakinek volt már hasonló gondja?
https://youtu.be/KssXFyuHbsw
Sziasztok,
Megoldódott az indítási gond. Ahogy jött 1-2 hidegebb nap reggel kín keservesen indult az autó. Épphogy megforgatta az önindító. Egyből aksira kezdtem gyanakodni. Elmentem szakihoz kimérte és megállapította, hogy az akkunak semmi baja. Mért töltést is az is jó. Szerinte az önindítóval lesz a bibi (méregette indítózás közben).
Rendeltem új önindítót (kovácsautónál 25ezer párszáz) tegnapra meg is érkezett és kicseréltük, hideg és melegindítási hiba megszűnt.
Naplózva
Ford Mondeo MKIII Turnier kombi 2004.12. 2.0TDCI 96kw/130le
berek21
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43694 Dátum:
2017.11.30 csütörtök, 16:03:43 »
Sziasztok.
Szeretnék majd cserélni szíjhajtást, görgőkkel, feszítőkkel, ha kell akkor szíjtárcsával együtt. Esetleg a generátort is szabadonfutósra cserélni. Az lenne a kérdésem, hogy hol találom hozzá a legjobb ár-érték arányban levő alkatrészeket.
A motor 2.2 TDCI, 114 kilowatt, 2005.05. havi.
Naplózva
S-Max 2.2 TDCI Titanium Black Panther 18" Mystique Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43695 Dátum:
2017.11.30 csütörtök, 17:04:04 »
Idézetet írta: berek21 - 2017.11.30 csütörtök, 16:03:43
Sziasztok.
Szeretnék majd cserélni szíjhajtást, görgőkkel, feszítőkkel, ha kell akkor szíjtárcsával együtt. Esetleg a generátort is szabadonfutósra cserélni. Az lenne a kérdésem, hogy hol találom hozzá a legjobb ár-érték arányban levő alkatrészeket.
A motor 2.2 TDCI, 114 kilowatt, 2005.05. havi.
gates sok kedvességgel a Bárdinál.vagy ina.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
berek21
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43696 Dátum:
2017.11.30 csütörtök, 17:49:26 »
Idézetet írta: alf® - 2017.11.30 csütörtök, 17:04:04
gates sok kedvességgel a Bárdinál.vagy ina.
Ránézek köszi. Esetleg azt lehet tudni hogy ilyenkor mit érdemes cserélni még? Most vettem, és nem akarok lukra futni.
Naplózva
S-Max 2.2 TDCI Titanium Black Panther 18" Mystique Silver
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43697 Dátum:
2017.11.30 csütörtök, 18:39:14 »
Idézetet írta: berek21 - 2017.11.30 csütörtök, 17:49:26
Ránézek köszi. Esetleg azt lehet tudni hogy ilyenkor mit érdemes cserélni még? Most vettem, és nem akarok lukra futni.
olajat,szűrőket,fékolajat méretni,ha nagyon barna-fekete a szervóolaj akkor azt is cserélni.fagyállót 7évente cserélni.ha nem volt,vagy nem ismert akkor ezeket.Akku legyen téli üzemre készen-feltöltve.és a többi fagyálló folyadék ellenőrzése.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
berek21
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 33
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43698 Dátum:
2017.11.30 csütörtök, 19:23:08 »
Idézetet írta: alf® - 2017.11.30 csütörtök, 18:39:14
olajat,szűrőket,fékolajat méretni,ha nagyon barna-fekete a szervóolaj akkor azt is cserélni.fagyállót 7évente cserélni.ha nem volt,vagy nem ismert akkor ezeket.Akku legyen téli üzemre készen-feltöltve.és a többi fagyálló folyadék ellenőrzése.
Ezek alapdolgok nálam is. Az akksi például új 96 amperes. Gondoltam itt a vízpumpára, vagy valami egyébre. Kellene 2 darab jó xenon izzó is, mert ami van az gatya. Szóval van meló, de szeretek mókolni
Naplózva
S-Max 2.2 TDCI Titanium Black Panther 18" Mystique Silver
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43699 Dátum:
2017.11.30 csütörtök, 20:50:26 »
Idézetet írta: berek21 - 2017.11.30 csütörtök, 19:23:08
Ezek alapdolgok nálam is. Az akksi például új 96 amperes. Gondoltam itt a vízpumpára, vagy valami egyébre. Kellene 2 darab jó xenon izzó is, mert ami van az gatya. Szóval van meló, de szeretek mókolni
HID-ből kapsz fületlen gombér' kici kínaitól óccóér'. Én ilyet vettem, kifogásmentes:
https://www.aliexpress.com/item/12V-35W-55W-HID-D2S-D2R-D1S-D1R-D3S-D3R-D4S-D4R-AC-HID-XENON-Bulb/32823061845.html?spm=a2g0s.9042311.0.0.jYJBO3
D2C típust jelölj, az biztosan jó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
867
868
869
870
871
872
873
[
874
]
875
876
877
878
879
880
881
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ