Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.16 kedd, 21:28:31 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 870 871 872 873 874 875 876 [877] 878 879 880 881 882 883 884 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13281137 alkalommal)
0 Felhasználó és 13 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #43800 Dátum: 2017.12.22 péntek, 10:42:53 »

kérdésem lenne:
2002 2.0 TDCI 130 LE
malacfarok nekiállt villogni erőtlen a gép reggel rosszul indult  
Hibakód: P2339
mi lehet a gond a hibát törölni se tudjuk ( kétfajta géppel próbáltuk)
Hol kezdjem?
köszi az építő jellegü válaszokT ELŐRE...

4-es henger kopogásos égés. Meg kellene nézetni a befecskendezőt (meg akkor már a többit is), mert alighanem halálán van. Kezdd el dobálni az aprót a malacperselybe, és kérj injektorfelújítást karácsonyi ajándéknak... Smiley

Ideiglenesen az injektort az eredeti kódjával újraprogamozva megszűntethető, de nem fog soká tartani, míg visszajön. Pár ezer km-t azért lehet nyerni vele, ha most éppen "nincs kedved" felújíttatni. Addig meg ne nyomj kövér gázt neki, csak finoman, öregurasan.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
horvil87
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23


E-mail
« Új hozzászólás #43801 Dátum: 2017.12.22 péntek, 11:03:50 »

Elég sima GO-t, de nem mindegy, hogy hol. Pl. Auchan kútnál telitankkal alig jutottam el Bécsbe, a határ után azonnal higítottam az első kútnál... Sad

De ha ÖMV-hez jársz, ott megveheted a simát is, általában nincs vele gond.

A matek meg úgy néz ki, hogy mondjuk 200 ezer km = 2000 * 100 km, azaz 2000 * 7 liter = 14000 liter GO. Ennyire fizetsz mondjuk 30 Ft-tal többet, azaz kb. 400 ezer Ft-tal többet az évek során. Ez nagyjából a teljes rendszer felújításának ára, azaz ha a sima GO-tól 200 ezer alatt tönkremegy, akkor pont annyit spóroltál a prémium GO árán, hogy "ingyen" fel tudod újíttatni, és lesz egy 0 km-es, új rendszered. Ha prémiumot tankolsz, akkor ezt a pénzt kidobtad az ablakon, ellenben 200 ezer km után nem lesz vadi újonnan felújított állapotban a rendszer, hiába prémium az az üzemanyag...

Szóval felejtsd el. Tankolj normális helyen, és kész. A sima GO-val hosszabb távon jobban jársz.

AndyA
Csak az a helyzet,hogy dolgoztam benzinkuton, es 99%-ban a mol szallit mindenhova. A maxxmotion-t meg egyenesen az osztrakoktol hozzak. Azt a kulonbozetet meg ugyse teszen felre tankolasonkent,hogy egeszben meglegyen egy felujitasra Cheesy
Naplózva

MK3 2004 2.0 TDCI KOMBI GHIA 116LE HJBC
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #43802 Dátum: 2017.12.22 péntek, 11:11:02 »

Csak az a helyzet,hogy dolgoztam benzinkuton, es 99%-ban a mol szallit mindenhova. A maxxmotion-t meg egyenesen az osztrakoktol hozzak. Azt a kulonbozetet meg ugyse teszen felre tankolasonkent,hogy egeszben meglegyen egy felujitasra Cheesy

Nem az a lényeg, hanem az, hogy még egyszer kifizeted, közben nem spórolsz meg általa semmit.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #43803 Dátum: 2017.12.22 péntek, 11:26:17 »

Elég sima GO-t, de nem mindegy, hogy hol. Pl. Auchan kútnál telitankkal alig jutottam el Bécsbe, a határ után azonnal higítottam az első kútnál... Sad

De ha ÖMV-hez jársz, ott megveheted a simát is, általában nincs vele gond.

A matek meg úgy néz ki, hogy mondjuk 200 ezer km = 2000 * 100 km, azaz 2000 * 7 liter = 14000 liter GO. Ennyire fizetsz mondjuk 30 Ft-tal többet, azaz kb. 400 ezer Ft-tal többet az évek során. Ez nagyjából a teljes rendszer felújításának ára, azaz ha a sima GO-tól 200 ezer alatt tönkremegy, akkor pont annyit spóroltál a prémium GO árán, hogy "ingyen" fel tudod újíttatni, és lesz egy 0 km-es, új rendszered. Ha prémiumot tankolsz, akkor ezt a pénzt kidobtad az ablakon, ellenben 200 ezer km után nem lesz vadi újonnan felújított állapotban a rendszer, hiába prémium az az üzemanyag...

Szóval felejtsd el. Tankolj normális helyen, és kész. A sima GO-val hosszabb távon jobban jársz.

AndyA

99%-ban Auchannál tankolok. Múlt hét pénteken elfelejtettem, mikor indultam haza, ezért Shell került bele. Így ~550 km után pont ugyanott van a mutató, mint ahol az Auchanossal szokott.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szell.n
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #43804 Dátum: 2017.12.22 péntek, 12:48:50 »

4-es henger kopogásos égés. Meg kellene nézetni a befecskendezőt (meg akkor már a többit is), mert alighanem halálán van. Kezdd el dobálni az aprót a malacperselybe, és kérj injektorfelújítást karácsonyi ajándéknak... Smiley

Ideiglenesen az injektort az eredeti kódjával újraprogamozva megszűntethető, de nem fog soká tartani, míg visszajön. Pár ezer km-t azért lehet nyerni vele, ha most éppen "nincs kedved" felújíttatni. Addig meg ne nyomj kövér gázt neki, csak finoman, öregurasan.

AndyA
Naplózva

Mr.Windd
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #43805 Dátum: 2017.12.22 péntek, 12:56:21 »

Elég sima GO-t, de nem mindegy, hogy hol. Pl. Auchan kútnál telitankkal alig jutottam el Bécsbe, a határ után azonnal higítottam az első kútnál... Sad

De ha ÖMV-hez jársz, ott megveheted a simát is, általában nincs vele gond.

A matek meg úgy néz ki, hogy mondjuk 200 ezer km = 2000 * 100 km, azaz 2000 * 7 liter = 14000 liter GO. Ennyire fizetsz mondjuk 30 Ft-tal többet, azaz kb. 400 ezer Ft-tal többet az évek során. Ez nagyjából a teljes rendszer felújításának ára, azaz ha a sima GO-tól 200 ezer alatt tönkremegy, akkor pont annyit spóroltál a prémium GO árán, hogy "ingyen" fel tudod újíttatni, és lesz egy 0 km-es, új rendszered. Ha prémiumot tankolsz, akkor ezt a pénzt kidobtad az ablakon, ellenben 200 ezer km után nem lesz vadi újonnan felújított állapotban a rendszer, hiába prémium az az üzemanyag...

Szóval felejtsd el. Tankolj normális helyen, és kész. A sima GO-val hosszabb távon jobban jársz.

AndyA

Én pl ugyanúgy 99%-ban az Auchannál tankolok, mint ahogy Zsolteey is, és semmi bajom nem volt vele. A ~1000 km-t szinte mindig el tudtam menni egy teli tankkal. De mindenki azt tankol, amit akar.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.22 péntek, 16:05:07 írta Lacika71 » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #43806 Dátum: 2017.12.22 péntek, 13:57:04 »

99%-ban Auchannál tankolok. Múlt hét pénteken elfelejtettem, mikor indultam haza, ezért Shell került bele. Így ~550 km után pont ugyanott van a mutató, mint ahol az Auchanossal szokott.

Nem ez volt a baja, hanem hogy pályatempónál úgy zörgött a motor, hogy féltem, nem bírja ki az első osztrák kútig...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Signat1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #43807 Dátum: 2017.12.22 péntek, 20:11:41 »

Sziasztok!

2005-ös N7BA borzasztó feketén füstöl.Gazdi szerint nemrég felújították a befecskendezőket.

Esetleg tipp ami gyakori ezeknél a kocsiknál?

Peace
Naplózva
Signat1
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 12


E-mail
« Új hozzászólás #43808 Dátum: 2017.12.22 péntek, 20:12:37 »

Sziasztok!

2005-ös N7BA borzasztó feketén füstöl.Gazdi szerint nemrég felújították a befecskendezőket.

Esetleg tipp ami gyakori ezeknél a kocsiknál?

Peace

Hibakód nincsen...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #43809 Dátum: 2017.12.22 péntek, 20:15:27 »

Sziasztok!

2005-ös N7BA borzasztó feketén füstöl.Gazdi szerint nemrég felújították a befecskendezőket.

Esetleg tipp ami gyakori ezeknél a kocsiknál?

Peace

Visszavinni, ahol felújították, és szakértsék meg garanciában.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #43810 Dátum: 2017.12.22 péntek, 22:06:16 »

Sziasztok!

A hideg beálltával megint jelentkezett a hőfok gondom. A jelenség: nem melegszik a motor.
A jelenségek:
1: Alapjáraton ketyegve soha nem melegszik be ha órákig járatom akkor is csak 60 fokig megy.
2. Ha városban megyek akkor fél óra alatt aléri a középtartomány elejét. Ha országúton akkor semmi melegedés 60 fok.
3. Ha elindulok és ráteszem a fűtést akkor soha nem melegszik be.
Olajköri termosztát jó, a főköri termosztátból van már itthon 5db mind ugyan azt produkálja.

Kipróbáltam László kollega ötletét (FAQ) de azzal sem jó.

Nem hagyott nyugodni a dolog ezért el kezdtem vizsgálódni az autó hűtőrendszerében. A következő érdekes dolgot tapasztaltam. Olyan mintha a fő termosztát állandóan nyitva lenne. Hideg motort elindítottam és azt vettem észre, hogy melegszik a vastag cső ami a termosztáttól megy a hűtőre. Elkezdtem méregetni és elég érdekes dolgokat tapasztaltam. Amikor a hűtővíz 60 fokos óra és számítógép szerint is akkor a hűtő bemeneti oldala 50 fokos. És gyakorlatilag együtt melegszik a motorral tehát teljesen olyan a jelenség mintha nyitva lenne a termosztát. De ha kiveszem akkor zárva van. Utóbbi 1 hétben már a harmadikat próbálom és mind ugyan azt csinálja. Most egy renault termosztát van benne aminek a zárótányérján gumitömítés van de ezzel is ugyan az a helyzet.
Most már kezdek gyanakodni, hogy nem a termosztáttal van a baj. De akkor mi lehet a hiba? Mitől nyit ki egy termosztát idő előtt? Vagy mitől megy át a víz egy zárt termosztáton? A gumitömítést megnéztem, nem hibás, a házat is néztem semmi hiba nem látszódik rajta.
Egy dolog viszont érdekes, mégpedig a légtelenítő cső ami kijön a hengerfej oldalából és rámegy a termosztátház légtelenítőjére, na ott az teljesen átjárható tehát a hengerfejből kijövő víz akadálytalanul át tud menni a vastag csőbe a hűtő felé.
Ha valaki tudja a megoldást, vagy érdemben hozzá tud szólni a témához kérem ne tartsa magában az információt.
Köszönettel: Ákos
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.22 péntek, 22:12:09 írta szoszo » Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #43811 Dátum: 2017.12.23 szombat, 07:28:49 »

Sziasztok!

2005-ös N7BA borzasztó feketén füstöl.Gazdi szerint nemrég felújították a befecskendezőket.

Esetleg tipp ami gyakori ezeknél a kocsiknál?

Peace
Turbócső lyukadás vagy egr rossz nem zár. De ha nem lettek beírva az új porlasztókódok attól is füstölhet. Tudni kellene, hogy mi történt a porlasztó felújításnál.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.23 szombat, 07:31:20 írta szoszo » Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #43812 Dátum: 2017.12.23 szombat, 07:39:14 »


Én is megcsináltam a László féle olajköri termosztát átalakítást (az új olajköri nem zárt rendesen), ill. beépítettem a 92°C termosztátot. A tapasztalatom a következő: gyorsabban melegszik a motor, de a lényeg az hogy ha felmelegedett akkor már nem hűl vissza városi használatban sem!!

A  hengerfejből jövő légtelenítő cső valóban megkerüli a főtermosztátot,ezért kismértékben melegedhet a vízhűtő felső csöve.   
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #43813 Dátum: 2017.12.23 szombat, 07:47:38 »

Sziasztok!

A hideg beálltával megint jelentkezett a hőfok gondom. A jelenség: nem melegszik a motor.
A jelenségek:
1: Alapjáraton ketyegve soha nem melegszik be ha órákig járatom akkor is csak 60 fokig megy.
2. Ha városban megyek akkor fél óra alatt aléri a középtartomány elejét. Ha országúton akkor semmi melegedés 60 fok.
3. Ha elindulok és ráteszem a fűtést akkor soha nem melegszik be.
Olajköri termosztát jó, a főköri termosztátból van már itthon 5db mind ugyan azt produkálja.

Kipróbáltam László kollega ötletét (FAQ) de azzal sem jó.

Nem hagyott nyugodni a dolog ezért el kezdtem vizsgálódni az autó hűtőrendszerében. A következő érdekes dolgot tapasztaltam. Olyan mintha a fő termosztát állandóan nyitva lenne. Hideg motort elindítottam és azt vettem észre, hogy melegszik a vastag cső ami a termosztáttól megy a hűtőre. Elkezdtem méregetni és elég érdekes dolgokat tapasztaltam. Amikor a hűtővíz 60 fokos óra és számítógép szerint is akkor a hűtő bemeneti oldala 50 fokos. És gyakorlatilag együtt melegszik a motorral tehát teljesen olyan a jelenség mintha nyitva lenne a termosztát. De ha kiveszem akkor zárva van. Utóbbi 1 hétben már a harmadikat próbálom és mind ugyan azt csinálja. Most egy renault termosztát van benne aminek a zárótányérján gumitömítés van de ezzel is ugyan az a helyzet.
Most már kezdek gyanakodni, hogy nem a termosztáttal van a baj. De akkor mi lehet a hiba? Mitől nyit ki egy termosztát idő előtt? Vagy mitől megy át a víz egy zárt termosztáton? A gumitömítést megnéztem, nem hibás, a házat is néztem semmi hiba nem látszódik rajta.
Egy dolog viszont érdekes, mégpedig a légtelenítő cső ami kijön a hengerfej oldalából és rámegy a termosztátház légtelenítőjére, na ott az teljesen átjárható tehát a hengerfejből kijövő víz akadálytalanul át tud menni a vastag csőbe a hűtő felé.
Ha valaki tudja a megoldást, vagy érdemben hozzá tud szólni a témához kérem ne tartsa magában az információt.
Köszönettel: Ákos

Az olalköri termosztátot tesztelted? Nekem az volt a bűnös, hidegen szépen zárt de 60°C-nál kinyitott! A nyitási hőmérsékletének 80-90°C körül kell lennie. Én egy próba elejéig elszorítottam az olajköri termosztát csövét egy szorítóval és mentem egy próbakört. Azonnal szépen elkezdett melegedni a motor. Ezután vettem új olajkörit ami hidegen sem zárt rendesen falbav Ezt alakítottam át László leírása alapján azóta jól működik .

 
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #43814 Dátum: 2017.12.23 szombat, 07:50:06 »

Én is megcsináltam a László féle olajköri termosztát átalakítást (az új olajköri nem zárt rendesen), ill. beépítettem a 92°C termosztátot. A tapasztalatom a következő: gyorsabban melegszik a motor, de a lényeg az hogy ha felmelegedett akkor már nem hűl vissza városi használatban sem!!

A  hengerfejből jövő légtelenítő cső valóban megkerüli a főtermosztátot,ezért kismértékben melegedhet a vízhűtő felső csöve.   

És mennyire melegszik a termosztát utáni vastag cső?
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #43815 Dátum: 2017.12.23 szombat, 07:55:34 »

Az olalköri termosztátot tesztelted? Nekem az volt a bűnös, hidegen szépen zárt de 60°C-nál kinyitott! A nyitási hőmérsékletének 80-90°C körül kell lennie. Én egy próba elejéig elszorítottam az olajköri termosztát csövét egy szorítóval és mentem egy próbakört. Azonnal szépen elkezdett melegedni a motor. Ezután vettem új olajkörit ami hidegen sem zárt rendesen falbav Ezt alakítottam át László leírása alapján azóta jól működik .

 

Csak azt nem értem, hogy mi köze az olajköri termosztátnak ahhoz, hogy a főtermosztát utáni csőszakasz melegszik és a hűtő is.
Egyébként tavaly lett cserélve nekem is az olajköri de akkor amikor rossz volt melegedett a cső, most meg nem.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #43816 Dátum: 2017.12.23 szombat, 08:00:53 »

Na most az olajköri termosztátnak mi a nyitási hőmérséklete? mert a FAQ-ban 80-84 Fok van. De itt az egyik hozzászólásban meg azt írja László, hogy 90-94 Fok.
Most mi az igazság? Értelem szerűen én 90-94 fokot tartanám ésszerűnek.
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.23 szombat, 08:43:46 írta szoszo » Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #43817 Dátum: 2017.12.23 szombat, 09:27:08 »

Csak azt nem értem, hogy mi köze az olajköri termosztátnak ahhoz, hogy a főtermosztát utáni csőszakasz melegszik és a hűtő is.
Egyébként tavaly lett cserélve nekem is az olajköri de akkor amikor rossz volt melegedett a cső, most meg nem.

Ha jól tudom akkor az olajköri termosztát csövében a hűtőfolyadék áramlási iránya az olajhűtő felől a vízszivattyú irányában áramlik, tehát nem minden esetben ellenőrizhető tapintással a működése.  Amíg az olajköri termosztát nem nyit ki addig az olajhűtő csövének hidegnek kell lennie ugyanis nem szabad hogy hűtőfolyadék áramlás legyen benne.

Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
szoszo
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 197



E-mail
« Új hozzászólás #43818 Dátum: 2017.12.23 szombat, 10:45:40 »

Ha jól tudom akkor az olajköri termosztát csövében a hűtőfolyadék áramlási iránya az olajhűtő felől a vízszivattyú irányában áramlik, tehát nem minden esetben ellenőrizhető tapintással a működése.  Amíg az olajköri termosztát nem nyit ki addig az olajhűtő csövének hidegnek kell lennie ugyanis nem szabad hogy hűtőfolyadék áramlás legyen benne.



Az olajköri termosztát a nyomóágban van, tehát onnan kifelé jön a víz, tehát ha átereszt akkor melegszik a cső.
Naplózva

Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
barnab
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 71


E-mail
« Új hozzászólás #43819 Dátum: 2017.12.23 szombat, 11:13:05 »

Na most az olajköri termosztátnak mi a nyitási hőmérséklete? mert a FAQ-ban 80-84 Fok van. De itt az egyik hozzászólásban meg azt írja László, hogy 90-94 Fok.
Most mi az igazság? Értelem szerűen én 90-94 fokot tartanám ésszerűnek.
Heló.
én vettem a leírásban FAQ szereplő "VERNET VTH6244.92J" típusú termosztátot és most hamarabb melegszik az autó mert a fő termosztát is jól zár (már 2 mondeot csináltam meg így). worship worship worship
az olajköri már érdekesebb: én a gyárit addig forgattam míg nem találtam jólzáró pontot. próbálkoztam más megoldásokkal is, de nemjött be.
az olajköriben találtam több okot: szennyeződés miatt nemjól zárót, a vízpumpa tömítés "fekete festék" anyaga levált és pont az oajköri termo tömítő felületére ragadr, nem körkörös felfekvésűt (új gyári).
most 0 fok körűl fűtés nélkűl 6-7km , fűtéssel kb 10 km alatt éri el a 80 fokot és max 89 fokot éri el NORMÁL használat mellet (hosszab távon) és 10 perc álló helyzetben 70 fokra hűl vissza fűtés mellet.

ha jóltudom akkor az olajköri 85c nél nyit 80c nál zár vissza mivel hamarabb kell nyitnia mint a 88c főkörinek  wave
Naplózva

FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43820 Dátum: 2017.12.23 szombat, 11:26:53 »

Na most az olajköri termosztátnak mi a nyitási hőmérséklete? mert a FAQ-ban 80-84 Fok van. De itt az egyik hozzászólásban meg azt írja László, hogy 90-94 Fok.
Most mi az igazság? Értelem szerűen én 90-94 fokot tartanám ésszerűnek.
Tisztelt Fórumtárs!
Én az olajköri termosztát normál működése esetére nyitóhőmérséklet 80-84°C-t írtam. A FAQ topikban irt cikkben szereplő olajtermosztát nyitóhőmérséklete 90-92°C helyesen 80-84°C
Az olajköri termosztáttal kapcsolatban olyan átalakításon dolgozom, hogy a nyitó hőmérséklet valóban 90-94°C között legyen, ami nagyon sokat javíthatna a motor normál üzemi hőfokának mihamarabbi elérése szempontjából. wave
Az észrevételt köszönöm, és itt kérem az illetékes admint a javítás eszközlésére.
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.23 szombat, 12:21:19 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43821 Dátum: 2017.12.23 szombat, 11:31:48 »

Az olajköri termosztát a nyomóágban van, tehát onnan kifelé jön a víz, tehát ha átereszt akkor melegszik a cső.
Tisztelt Fórumtárs!
Egyetértek, eljen mert mindig a forróvizet nyomjuk a hűtőbe és nem fordítva. Wink
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #43822 Dátum: 2017.12.23 szombat, 14:27:40 »

Tisztelt Fórumtárs!
Egyetértek, eljen mert mindig a forróvizet nyomjuk a hűtőbe és nem fordítva. Wink
Tisztelettel László! worship

Engem az zavart meg hogy az olajköri termosztát a vízszivattyúban van elhelyezve ami a hűtőkőr szívóoldala, de az alumínium ház már valóban a nyomóoldal.
Akkor minden rendben van nálam is mert hideg az olajütőre menő csövem, tehát jól zár a módosított termosztát.

Kaphatunk előzetes infót az olajköri termosztát nyitási hőmérsékletének emeléséről?
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43823 Dátum: 2017.12.23 szombat, 15:36:48 »

Engem az zavart meg hogy az olajköri termosztát a vízszivattyúban van elhelyezve ami a hűtőkőr szívóoldala, de az alumínium ház már valóban a nyomóoldal.
Akkor minden rendben van nálam is mert hideg az olajütőre menő csövem, tehát jól zár a módosított termosztát.

Kaphatunk előzetes infót az olajköri termosztát nyitási hőmérsékletének emeléséről?
Tisztelt Fórumtárs!
Természetesen ha az átalakítással és a próbákkal végeztem és a rendszer biztonságosan működik akkor, mint eddig ezután is megosztom a gondolataimat a mélyen tisztelt publikummal a FAQ topikban.
Előzetesként annyit.
Az már biztos, hogy a nyitási hőmérsékletet nem nagyon lehet változtatni, a szabályozóelem hőmérsékletfüggő, kémiai összetételéből adódó, állandó tágulási együtthatója miatt. Viszont a zárási hőfok az eredményekkel kecsegtet, a változtatási lehetőséget illetően. Ha a rendszer hamarabb lezár akkor a többszöri nyitás és zárás után gyorsabban és magasabb hőfokon stabilizálódik a hűtővíz hőmérséklete.  wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.23 szombat, 15:44:20 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
lali002
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 66


E-mail
« Új hozzászólás #43824 Dátum: 2017.12.23 szombat, 16:08:33 »

Sziasztok, teljesen új (nem felújított) mk3 2.2 tdci elektromos egr eladó. 45.000 ft lenne postával együtt.
Naplózva

2006. Mondeo 2.2 ST Tdci (Performance Blue)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #43825 Dátum: 2017.12.23 szombat, 17:51:59 »

Sziasztok, teljesen új (nem felújított) mk3 2.2 tdci elektromos egr eladó. 45.000 ft lenne postával együtt.

Ezt ide kellene tenni.
Naplózva
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #43826 Dátum: 2017.12.23 szombat, 18:22:59 »

Találkozott már valaki a következő jelenséggel: kigyult a szervizlampaaz auto megy normálisan a hobakódok pedig P0500 és U1039?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
egyuri
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 98



E-mail
« Új hozzászólás #43827 Dátum: 2017.12.23 szombat, 19:11:54 »

Tisztelt Fórumtárs!
Természetesen ha az átalakítással és a próbákkal végeztem és a rendszer biztonságosan működik akkor, mint eddig ezután is megosztom a gondolataimat a mélyen tisztelt publikummal a FAQ topikban.
Előzetesként annyit.
Az már biztos, hogy a nyitási hőmérsékletet nem nagyon lehet változtatni, a szabályozóelem hőmérsékletfüggő, kémiai összetételéből adódó, állandó tágulási együtthatója miatt. Viszont a zárási hőfok az eredményekkel kecsegtet, a változtatási lehetőséget illetően. Ha a rendszer hamarabb lezár akkor a többszöri nyitás és zárás után gyorsabban és magasabb hőfokon stabilizálódik a hűtővíz hőmérséklete.  wave
Tisztelettel László! worship

Várjuk az eredményeket.  worship
Naplózva

MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
H Zsolt70
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 602



E-mail
« Új hozzászólás #43828 Dátum: 2017.12.23 szombat, 19:49:31 »

Az olajköri termosztáttal kapcsolatban olyan átalakításon dolgozom, hogy a nyitó hőmérséklet valóban 90-94°C között legyen, ami nagyon sokat javíthatna a motor normál üzemi hőfokának mihamarabbi elérése szempontjából. wave

A termosztát tengelyének a  rövidítésével emelhető a nyitási hőmérséklet. Kézzel ki lehet húzni a közepéből a tengelyt, műszerészsatu reszelő, sajnos próbálgatós 0.5 mm kb 1-3 ℃ + figyelni kell, hogy eleget nyisson. Barbár megoldás de működik. https://www.kephost.com/images/2017/12/23/IMG_20171223_1908301.jpg
« Utoljára szerkesztve: 2017.12.24 vasárnap, 01:03:36 írta H Zsolt70 » Naplózva

EX Mondeo 2.0 Tdci 2005   1 3 5  └-┼┼┤    2 4 6  340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #43829 Dátum: 2017.12.24 vasárnap, 07:07:48 »

Sziasztok. Látom sok fórumtárs küszködik hasonló, mondhatni tipikus mk3 hibakkal. Nekem is jelentkezik ez a melegedési probléma, de itt nem nagyon talalni ugyes szerelőt. Illetve ügyes szerelő van, de ezekre a spécibb hibákra nincs türelmük rákeresni és megoldani. Most a légzsáklámpával gyűlt meg a bajom, mindent cseréltünk (elkeptam egy szarvast és kinyíltak a légzsákok valamint az övfeszítők) mégsem aludt ki a lámpa. Erre lenne valakinek javaslata?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #43830 Dátum: 2017.12.24 vasárnap, 09:05:50 »

Sziasztok. Látom sok fórumtárs küszködik hasonló, mondhatni tipikus mk3 hibakkal. Nekem is jelentkezik ez a melegedési probléma, de itt nem nagyon talalni ugyes szerelőt. Illetve ügyes szerelő van, de ezekre a spécibb hibákra nincs türelmük rákeresni és megoldani. Most a légzsáklámpával gyűlt meg a bajom, mindent cseréltünk (elkeptam egy szarvast és kinyíltak a légzsákok valamint az övfeszítők) mégsem aludt ki a lámpa. Erre lenne valakinek javaslata?
Légzsák vezérlőben a crash flag reset megvolt?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43831 Dátum: 2017.12.24 vasárnap, 10:19:48 »

A termosztát tengelyének a  rövidítésével emelhető a nyitási hőmérséklet. Kézzel ki lehet húzni a közepéből a tengelyt, műszerészsatu reszelő, sajnos próbálgatós 0.5 mm kb 1-3 ℃ + figyelni kell, hogy eleget nyisson. Barbár megoldás de működik. https://www.kephost.com/images/2017/12/23/IMG_20171223_1908301.jpg
Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm a tippet amin én is gondolkodtam de végül elvetettem, mivel igazán nem is a nyitási hőmérséklet a valódi probléma hanem a termosztát rendes tömített zárásának hiánya. Ennek az oka, a rendszerben oda nem illő vízkeringetés, ami a főköri vízhőmérséklet drasztikus vissza hűlését eredményezi. Jelen pillanatban azon dolgozom, hogy a termosztát magasabb hőmérsékleten záródjon és ez, minden körülmények között az eddiginél erősebben és stabilabban történjen meg. Ezzel kapcsolatban a kísérleteim igen csak biztatóak. wave
Tisztelettel László! worship  
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #43832 Dátum: 2017.12.24 vasárnap, 12:05:32 »

Légzsák vezérlőben a crash flag reset megvolt?
Nem hiszem/tudom. De ha elarulnad megcsinalnam. Gondolom Forscannal (extended licensszel) mefg lehet. Nagyon koszonom.
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #43833 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 14:49:51 »

Jó napot!
Kellemes Ünnepeket kivánok mondenkinek!
Megleptem magam karácsonyra egy 2005-ös 2,2 tdci -vel,ellenőrizhető 160000 km-vel.
Nagyon egyben van,de persze azért adták el apróért mert nem indul.
Az akku rosz,öninditó halott,ezeket már beszereztem az e-bay-on.
Ki is cseréltem tegnap.
A porlasztók ki voltak szedve mivel nem indult.
Az ADAC vizsgálat szerint ezek a hibakódok voltak:
1 B1318
2 U1262
3 P0201
4 P0203
Porlasztókat visszaraktam,ujraprogramoztam.
Új üa szűrő,kilevegőztettem,próbálom inditani,semmi életjel,próbáltam start spray-t is,de semmi eredmény.
Bármilyen ötletet,tanácsot szívesen meghalgatok.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #43834 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 16:00:08 »

Jó napot!
Kellemes Ünnepeket kivánok mondenkinek!
Megleptem magam karácsonyra egy 2005-ös 2,2 tdci -vel,ellenőrizhető 160000 km-vel.
Nagyon egyben van,de persze azért adták el apróért mert nem indul.
Az akku rosz,öninditó halott,ezeket már beszereztem az e-bay-on.
Ki is cseréltem tegnap.
A porlasztók ki voltak szedve mivel nem indult.
Az ADAC vizsgálat szerint ezek a hibakódok voltak:
1 B1318
2 U1262
3 P0201
4 P0203
Porlasztókat visszaraktam,ujraprogramoztam.
Új üa szűrő,kilevegőztettem,próbálom inditani,semmi életjel,próbáltam start spray-t is,de semmi eredmény.
Bármilyen ötletet,tanácsot szívesen meghalgatok.


Az utolsó kettő hibakód aztmondja hogy vagy nem jó a porlasztók csatlakozója, vagy a vezeték megsérült valahol, vagy letestel valahol. 1-es és 3-as. Nem járt nyest a környéken? Akkor olvastál hibakódot miután indítóztál, mert úgy kellene majd leírni őket.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #43835 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 16:45:41 »

Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

Kérdésem és egyben a segítséget és kérnék kedves fórumtársaktól.

 ford mondeo mk3 főtengely ékszíjtárcsa csere.

- nagyon zörög
- kóvályog egy kicsit, ennek veszélye? széteshet-e?

- házilag tudom cserélni, mennyire hozzáférhető? ( szíjak már sk cseréltem. ill. feszítőt is)

Köszönöm




Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43836 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 17:09:39 »

Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

Kérdésem és egyben a segítséget és kérnék kedves fórumtársaktól.

 ford mondeo mk3 főtengely ékszíjtárcsa csere.

- nagyon zörög
- kóvályog egy kicsit, ennek veszélye? széteshet-e?

- házilag tudom cserélni, mennyire hozzáférhető? ( szíjak már sk cseréltem. ill. feszítőt is)

Köszönöm





Tisztelt Fórumtárs!
A főtengely ékszijtárcsa csere nem nagy munka. Ha van légkulcs akkor egy 15 fejjel két csavar teljesen kicsavar majd a harmadik oldva a szíj levehető és a tárcsa cserélhető. Ha nincs légkulcs akkor a gépet sebességbe téve 15 krova kulccsal lelazítható. Elképzelhető, hogy a kulcs nyelét meg kell hosszabbítani abban az esetben, ha a csavarok megvannak tépve. A visszaszerelés fordított sorrendben történik. Sok sikert a cseréhez. Az ékszíjtárcsa mátkáját tekintve ne spórolj. Inkább a közép vagy felső kategóriából válassz mert, olcsó húsnak híg a leve alapon nem mindig az olcsó a valóban olcsó. Többek tapasztalata alapján írom.  wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #43837 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 18:12:37 »

Az utolsó kettő hibakód aztmondja hogy vagy nem jó a porlasztók csatlakozója, vagy a vezeték megsérült valahol, vagy letestel valahol. 1-es és 3-as. Nem járt nyest a környéken? Akkor olvastál hibakódot miután indítóztál, mert úgy kellene majd leírni őket.
Naplózva
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #43838 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 18:17:18 »


A sikertelen próbálkozások után nem volt hibakód.
Viszont a porlasztókódok minden olvasásnál külömböznek a megadottól.
Néha mind a négyre csak nullákat mutat
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #43839 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 20:07:35 »

Tisztelt Fórumtárs!
A főtengely ékszijtárcsa csere nem nagy munka. Ha van légkulcs akkor egy 15 fejjel két csavar teljesen kicsavar majd a harmadik oldva a szíj levehető és a tárcsa cserélhető. Ha nincs légkulcs akkor a gépet sebességbe téve 15 krova kulccsal lelazítható. Elképzelhető, hogy a kulcs nyelét meg kell hosszabbítani abban az esetben, ha a csavarok megvannak tépve. A visszaszerelés fordított sorrendben történik. Sok sikert a cseréhez. Az ékszíjtárcsa mátkáját tekintve ne spórolj. Inkább a közép vagy felső kategóriából válassz mert, olcsó húsnak híg a leve alapon nem mindig az olcsó a valóban olcsó. Többek tapasztalata alapján írom.  wave
Tisztelettel László! worship

Köszönöm. Már csak egy kérdésem lenne... a kocsival szemben bal kéz felüli oldalon a kerékdob mellett van. Kereket levéve, műanyag kerékdoblemez leszerelve, vagy annak egy része elérhető a tárcsa? Jó oldalról beszélek?  vigyor3  worship
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #43840 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 20:09:31 »

Köszönöm. Már csak egy kérdésem lenne... a kocsival szemben bal kéz felüli oldalon a kerékdob mellett van. Kereket levéve, műanyag kerékdoblemez leszerelve, vagy annak egy része elérhető a tárcsa? Jó oldalról beszélek?  vigyor3  worship
generátor oldalon  vigyor3
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48445



« Új hozzászólás #43841 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 20:18:00 »


igen
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48445



« Új hozzászólás #43842 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 20:18:52 »

Jó napot!
Kellemes Ünnepeket kivánok mondenkinek!
Megleptem magam karácsonyra egy 2005-ös 2,2 tdci -vel,ellenőrizhető 160000 km-vel.
Nagyon egyben van,de persze azért adták el apróért mert nem indul.
Az akku rosz,öninditó halott,ezeket már beszereztem az e-bay-on.
Ki is cseréltem tegnap.
A porlasztók ki voltak szedve mivel nem indult.
Az ADAC vizsgálat szerint ezek a hibakódok voltak:
1 B1318
2 U1262
3 P0201
4 P0203
Porlasztókat visszaraktam,ujraprogramoztam.
Új üa szűrő,kilevegőztettem,próbálom inditani,semmi életjel,próbáltam start spray-t is,de semmi eredmény.
Bármilyen ötletet,tanácsot szívesen meghalgatok.

meglepted magad egy kis bügykölnivalóval? nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Arpad
Vendég
« Új hozzászólás #43843 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 20:42:06 »

meglepted magad egy kis bügykölnivalóval? nyes
Igen
Naplózva
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #43844 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 21:28:45 »

igen
köszönöm  worship
Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
sandoar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #43845 Dátum: 2017.12.25 hétfő, 22:29:49 »

Köszönöm. Már csak egy kérdésem lenne... a kocsival szemben bal kéz felüli oldalon a kerékdob mellett van. Kereket levéve, műanyag kerékdoblemez leszerelve, vagy annak egy része elérhető a tárcsa? Jó oldalról beszélek?  vigyor3  worship

Nekem a főtengely szíjtárcsa csere nem hozta meg a várt eredményt, viszont a generátor szabadonfutósítása igen. Megszűntek a csúnya hangok. Szerelési tudnivalók a Wiki-ben. Üdv.
Naplózva

2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #43846 Dátum: 2017.12.26 kedd, 07:49:25 »

Köszönöm. Már csak egy kérdésem lenne... a kocsival szemben bal kéz felüli oldalon a kerékdob mellett van. Kereket levéve, műanyag kerékdoblemez leszerelve, vagy annak egy része elérhető a tárcsa? Jó oldalról beszélek?  vigyor3  worship
Tisztelt Fórumtárs!
Jó oldalról beszélsz. A tárcsa felhelyezésekor 1 db csavart becsavarva, a szíj a tárcsával a forgásiránynak megfelelően forgatva felhelyezhető, minden erőlködés nélkül. Ezután a további 2 csavart behajtva az összes csavart megfelelően rögzíteni. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26968


E-mail
« Új hozzászólás #43847 Dátum: 2017.12.26 kedd, 09:29:02 »

Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!

Kérdésem és egyben a segítséget és kérnék kedves fórumtársaktól.

 ford mondeo mk3 főtengely ékszíjtárcsa csere.

- nagyon zörög
- kóvályog egy kicsit, ennek veszélye? széteshet-e?

- házilag tudom cserélni, mennyire hozzáférhető? ( szíjak már sk cseréltem. ill. feszítőt is)

Köszönöm

Ha van valaki, aki odabenn lépi a féket, akkor meg tudod csinálni.

Optimális eset, ha van eszközöd a generátorszíj lazításához. Ha nincs, elég egyszerű csinálni is. Egy 20-as, 30-as laposvas kell hozzá, úgy fél méter, meg egy fél collos tekerőszárról a fél collos dugó négyszögletes végéből egy centi. Ha belesel felülről, a szíjfeszítőn látni fogsz egy négyzetes lyukat. Olyan szögben kell a dugó végét a vasra hegeszteni, hogy menetirány szerint előre tudd húzni vele, ill. lelazított állapotban, amikor hátrahajlik, még ki tudd venni a célszerszámot, ne feszüljön hátrafelé neki semminek.

A szíjtárcsához úgy férsz hozzá, hogy felbakolod az autót (nem csak az emelővel, hanem valami fix alátámasztással is!), majd jobb első kerék le, műanyag burkolatokat kiszeded, és helyben is vagy. 15-ös kulcs, optimális esetben légkulccsal, mert idővel igen össze tud gyógyulni. Ha ilyen nincs, akkor legmagasabb fokozatba rakott váltónál valaki odabenn rátapad a fékpedálra, te meg tekered kívül, ahogy bírod. Smiley

Ha nincs lazító szerszám, akkor is ugyanígy megy azzal a különbséggel, hogy az új szíjtárcsa felrakásánál egy csavart beszerelsz lazára, majd elforgatod a tárcsát annyira, hogy a másik két csavart is a helyére tudd tenni. Ha jó állapotban van a feszítőd, ez kézzel nem nagyon fog menni. Egy darab fa támasztéknak, hogy ne sérüljön meg a szíjtárcsa, és egy pajszer segít ilyenkor. Ha kézzel simán el tudtad fordítani, akkor meggondolandó idővel a feszítő cseréje is, mert akkor már nem áll a helyzete magaslatán.

A szíjtárcsa csavarjait elvileg háromszor szabad beszerelni, azaz kettő cseréig jók, a harmadik cserénél a csavarok is cserések. 4000 Ft körüli összeg Ford kereskedésben, mert olyan "kalapos" csavarok, amiket normál boltban nemigen kapni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #43848 Dátum: 2017.12.26 kedd, 16:21:39 »

Az autom meg odebb all az uzemanyagrendsuer odavan viszont felmelegszik uzemire alig jarok 100felett minimum 60km-es tavon! Mindjatok meg miert fogyaszt atlagban 10litert? Cheesy
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


keczka
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 158



E-mail
« Új hozzászólás #43849 Dátum: 2017.12.26 kedd, 17:30:13 »

Visszaternek meg egyszer mert senkitol nem kaptam valaszt. Hogyan lell a Crash Flag Reset -et csinalni Forscan-al?
Naplózva

Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Oldalak: 1 ... 870 871 872 873 874 875 876 [877] 878 879 880 881 882 883 884 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.177 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.