Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 13:16:24
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
870
871
872
873
874
875
876
[
877
]
878
879
880
881
882
883
884
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14681028 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43800 Dátum:
2017.12.22 péntek, 10:42:53 »
Idézetet írta: szell.n - 2017.12.22 péntek, 10:37:24
kérdésem lenne:
2002 2.0 TDCI 130 LE
malacfarok nekiállt villogni erőtlen a gép reggel rosszul indult
Hibakód: P2339
mi lehet a gond a hibát törölni se tudjuk ( kétfajta géppel próbáltuk)
Hol kezdjem?
köszi az építő jellegü válaszokT ELŐRE...
4-es henger kopogásos égés. Meg kellene nézetni a befecskendezőt (meg akkor már a többit is), mert alighanem halálán van. Kezdd el dobálni az aprót a malacperselybe, és kérj injektorfelújítást karácsonyi ajándéknak...
Ideiglenesen az injektort az eredeti kódjával újraprogamozva megszűntethető, de nem fog soká tartani, míg visszajön. Pár ezer km-t azért lehet nyerni vele, ha most éppen "nincs kedved" felújíttatni. Addig meg ne nyomj kövér gázt neki, csak finoman, öregurasan.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
horvil87
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43801 Dátum:
2017.12.22 péntek, 11:03:50 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.12.22 péntek, 10:38:14
Elég sima GO-t, de nem mindegy, hogy hol. Pl. Auchan kútnál telitankkal alig jutottam el Bécsbe, a határ után azonnal higítottam az első kútnál...
De ha ÖMV-hez jársz, ott megveheted a simát is, általában nincs vele gond.
A matek meg úgy néz ki, hogy mondjuk 200 ezer km = 2000 * 100 km, azaz 2000 * 7 liter = 14000 liter GO. Ennyire fizetsz mondjuk 30 Ft-tal többet, azaz kb. 400 ezer Ft-tal többet az évek során. Ez nagyjából a teljes rendszer felújításának ára, azaz ha a sima GO-tól 200 ezer alatt tönkremegy, akkor pont annyit spóroltál a prémium GO árán, hogy "ingyen" fel tudod újíttatni, és lesz egy 0 km-es, új rendszered. Ha prémiumot tankolsz, akkor ezt a pénzt kidobtad az ablakon, ellenben 200 ezer km után nem lesz vadi újonnan felújított állapotban a rendszer, hiába prémium az az üzemanyag...
Szóval felejtsd el. Tankolj normális helyen, és kész. A sima GO-val hosszabb távon jobban jársz.
AndyA
Csak az a helyzet,hogy dolgoztam benzinkuton, es 99%-ban a mol szallit mindenhova. A maxxmotion-t meg egyenesen az osztrakoktol hozzak. Azt a kulonbozetet meg ugyse teszen felre tankolasonkent,hogy egeszben meglegyen egy felujitasra
Naplózva
MK3 2004 2.0 TDCI KOMBI GHIA 116LE HJBC
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43802 Dátum:
2017.12.22 péntek, 11:11:02 »
Idézetet írta: horvil87 - 2017.12.22 péntek, 11:03:50
Csak az a helyzet,hogy dolgoztam benzinkuton, es 99%-ban a mol szallit mindenhova. A maxxmotion-t meg egyenesen az osztrakoktol hozzak. Azt a kulonbozetet meg ugyse teszen felre tankolasonkent,hogy egeszben meglegyen egy felujitasra
Nem az a lényeg, hanem az, hogy még egyszer kifizeted, közben nem spórolsz meg általa semmit.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43803 Dátum:
2017.12.22 péntek, 11:26:17 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.12.22 péntek, 10:38:14
Elég sima GO-t, de nem mindegy, hogy hol. Pl. Auchan kútnál telitankkal alig jutottam el Bécsbe, a határ után azonnal higítottam az első kútnál...
De ha ÖMV-hez jársz, ott megveheted a simát is, általában nincs vele gond.
A matek meg úgy néz ki, hogy mondjuk 200 ezer km = 2000 * 100 km, azaz 2000 * 7 liter = 14000 liter GO. Ennyire fizetsz mondjuk 30 Ft-tal többet, azaz kb. 400 ezer Ft-tal többet az évek során. Ez nagyjából a teljes rendszer felújításának ára, azaz ha a sima GO-tól 200 ezer alatt tönkremegy, akkor pont annyit spóroltál a prémium GO árán, hogy "ingyen" fel tudod újíttatni, és lesz egy 0 km-es, új rendszered. Ha prémiumot tankolsz, akkor ezt a pénzt kidobtad az ablakon, ellenben 200 ezer km után nem lesz vadi újonnan felújított állapotban a rendszer, hiába prémium az az üzemanyag...
Szóval felejtsd el. Tankolj normális helyen, és kész. A sima GO-val hosszabb távon jobban jársz.
AndyA
99%-ban Auchannál tankolok. Múlt hét pénteken elfelejtettem, mikor indultam haza, ezért Shell került bele. Így ~550 km után pont ugyanott van a mutató, mint ahol az Auchanossal szokott.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
szell.n
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 290
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43804 Dátum:
2017.12.22 péntek, 12:48:50 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.12.22 péntek, 10:42:53
4-es henger kopogásos égés. Meg kellene nézetni a befecskendezőt (meg akkor már a többit is), mert alighanem halálán van. Kezdd el dobálni az aprót a malacperselybe, és kérj injektorfelújítást karácsonyi ajándéknak...
Ideiglenesen az injektort az eredeti kódjával újraprogamozva megszűntethető, de nem fog soká tartani, míg visszajön. Pár ezer km-t azért lehet nyerni vele, ha most éppen "nincs kedved" felújíttatni. Addig meg ne nyomj kövér gázt neki, csak finoman, öregurasan.
AndyA
Naplózva
Mr.Windd
Lacika71
Vendég
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43805 Dátum:
2017.12.22 péntek, 12:56:21 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.12.22 péntek, 10:38:14
Elég sima GO-t, de nem mindegy, hogy hol. Pl. Auchan kútnál telitankkal alig jutottam el Bécsbe, a határ után azonnal higítottam az első kútnál...
De ha ÖMV-hez jársz, ott megveheted a simát is, általában nincs vele gond.
A matek meg úgy néz ki, hogy mondjuk 200 ezer km = 2000 * 100 km, azaz 2000 * 7 liter = 14000 liter GO. Ennyire fizetsz mondjuk 30 Ft-tal többet, azaz kb. 400 ezer Ft-tal többet az évek során. Ez nagyjából a teljes rendszer felújításának ára, azaz ha a sima GO-tól 200 ezer alatt tönkremegy, akkor pont annyit spóroltál a prémium GO árán, hogy "ingyen" fel tudod újíttatni, és lesz egy 0 km-es, új rendszered. Ha prémiumot tankolsz, akkor ezt a pénzt kidobtad az ablakon, ellenben 200 ezer km után nem lesz vadi újonnan felújított állapotban a rendszer, hiába prémium az az üzemanyag...
Szóval felejtsd el. Tankolj normális helyen, és kész. A sima GO-val hosszabb távon jobban jársz.
AndyA
Én pl ugyanúgy 99%-ban az Auchannál tankolok, mint ahogy Zsolteey is, és semmi bajom nem volt vele. A ~1000 km-t szinte mindig el tudtam menni egy teli tankkal. De mindenki azt tankol, amit akar.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.12.22 péntek, 16:05:07 írta Lacika71
»
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43806 Dátum:
2017.12.22 péntek, 13:57:04 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.12.22 péntek, 11:26:17
99%-ban Auchannál tankolok. Múlt hét pénteken elfelejtettem, mikor indultam haza, ezért Shell került bele. Így ~550 km után pont ugyanott van a mutató, mint ahol az Auchanossal szokott.
Nem ez volt a baja, hanem hogy pályatempónál úgy zörgött a motor, hogy féltem, nem bírja ki az első osztrák kútig...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Signat1
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43807 Dátum:
2017.12.22 péntek, 20:11:41 »
Sziasztok!
2005-ös N7BA borzasztó feketén füstöl.Gazdi szerint nemrég felújították a befecskendezőket.
Esetleg tipp ami gyakori ezeknél a kocsiknál?
Peace
Naplózva
Signat1
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 12
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43808 Dátum:
2017.12.22 péntek, 20:12:37 »
Idézetet írta: Signat1 - 2017.12.22 péntek, 20:11:41
Sziasztok!
2005-ös N7BA borzasztó feketén füstöl.Gazdi szerint nemrég felújították a befecskendezőket.
Esetleg tipp ami gyakori ezeknél a kocsiknál?
Peace
Hibakód nincsen...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43809 Dátum:
2017.12.22 péntek, 20:15:27 »
Idézetet írta: Signat1 - 2017.12.22 péntek, 20:11:41
Sziasztok!
2005-ös N7BA borzasztó feketén füstöl.Gazdi szerint nemrég felújították a befecskendezőket.
Esetleg tipp ami gyakori ezeknél a kocsiknál?
Peace
Visszavinni, ahol felújították, és szakértsék meg garanciában.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43810 Dátum:
2017.12.22 péntek, 22:06:16 »
Sziasztok!
A hideg beálltával megint jelentkezett a hőfok gondom. A jelenség: nem melegszik a motor.
A jelenségek:
1: Alapjáraton ketyegve soha nem melegszik be ha órákig járatom akkor is csak 60 fokig megy.
2. Ha városban megyek akkor fél óra alatt aléri a középtartomány elejét. Ha országúton akkor semmi melegedés 60 fok.
3. Ha elindulok és ráteszem a fűtést akkor soha nem melegszik be.
Olajköri termosztát jó, a főköri termosztátból van már itthon 5db mind ugyan azt produkálja.
Kipróbáltam László kollega ötletét (FAQ) de azzal sem jó.
Nem hagyott nyugodni a dolog ezért el kezdtem vizsgálódni az autó hűtőrendszerében. A következő érdekes dolgot tapasztaltam. Olyan mintha a fő termosztát állandóan nyitva lenne. Hideg motort elindítottam és azt vettem észre, hogy melegszik a vastag cső ami a termosztáttól megy a hűtőre. Elkezdtem méregetni és elég érdekes dolgokat tapasztaltam. Amikor a hűtővíz 60 fokos óra és számítógép szerint is akkor a hűtő bemeneti oldala 50 fokos. És gyakorlatilag együtt melegszik a motorral tehát teljesen olyan a jelenség mintha nyitva lenne a termosztát. De ha kiveszem akkor zárva van. Utóbbi 1 hétben már a harmadikat próbálom és mind ugyan azt csinálja. Most egy renault termosztát van benne aminek a zárótányérján gumitömítés van de ezzel is ugyan az a helyzet.
Most már kezdek gyanakodni, hogy nem a termosztáttal van a baj. De akkor mi lehet a hiba? Mitől nyit ki egy termosztát idő előtt? Vagy mitől megy át a víz egy zárt termosztáton? A gumitömítést megnéztem, nem hibás, a házat is néztem semmi hiba nem látszódik rajta.
Egy dolog viszont érdekes, mégpedig a légtelenítő cső ami kijön a hengerfej oldalából és rámegy a termosztátház légtelenítőjére, na ott az teljesen átjárható tehát a hengerfejből kijövő víz akadálytalanul át tud menni a vastag csőbe a hűtő felé.
Ha valaki tudja a megoldást, vagy érdemben hozzá tud szólni a témához kérem ne tartsa magában az információt.
Köszönettel: Ákos
«
Utoljára szerkesztve: 2017.12.22 péntek, 22:12:09 írta szoszo
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43811 Dátum:
2017.12.23 szombat, 07:28:49 »
Idézetet írta: Signat1 - 2017.12.22 péntek, 20:11:41
Sziasztok!
2005-ös N7BA borzasztó feketén füstöl.Gazdi szerint nemrég felújították a befecskendezőket.
Esetleg tipp ami gyakori ezeknél a kocsiknál?
Peace
Turbócső lyukadás vagy egr rossz nem zár. De ha nem lettek beírva az új porlasztókódok attól is füstölhet. Tudni kellene, hogy mi történt a porlasztó felújításnál.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.12.23 szombat, 07:31:20 írta szoszo
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
egyuri
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43812 Dátum:
2017.12.23 szombat, 07:39:14 »
Én is megcsináltam a László féle olajköri termosztát átalakítást (az új olajköri nem zárt rendesen), ill. beépítettem a 92°C termosztátot. A tapasztalatom a következő: gyorsabban melegszik a motor, de a lényeg az hogy ha felmelegedett akkor már nem hűl vissza városi használatban sem!!
A hengerfejből jövő légtelenítő cső valóban megkerüli a főtermosztátot,ezért kismértékben melegedhet a vízhűtő felső csöve.
Naplózva
MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
egyuri
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43813 Dátum:
2017.12.23 szombat, 07:47:38 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.12.22 péntek, 22:06:16
Sziasztok!
A hideg beálltával megint jelentkezett a hőfok gondom. A jelenség: nem melegszik a motor.
A jelenségek:
1: Alapjáraton ketyegve soha nem melegszik be ha órákig járatom akkor is csak 60 fokig megy.
2. Ha városban megyek akkor fél óra alatt aléri a középtartomány elejét. Ha országúton akkor semmi melegedés 60 fok.
3. Ha elindulok és ráteszem a fűtést akkor soha nem melegszik be.
Olajköri termosztát jó, a főköri termosztátból van már itthon 5db mind ugyan azt produkálja.
Kipróbáltam László kollega ötletét (FAQ) de azzal sem jó.
Nem hagyott nyugodni a dolog ezért el kezdtem vizsgálódni az autó hűtőrendszerében. A következő érdekes dolgot tapasztaltam. Olyan mintha a fő termosztát állandóan nyitva lenne. Hideg motort elindítottam és azt vettem észre, hogy melegszik a vastag cső ami a termosztáttól megy a hűtőre. Elkezdtem méregetni és elég érdekes dolgokat tapasztaltam. Amikor a hűtővíz 60 fokos óra és számítógép szerint is akkor a hűtő bemeneti oldala 50 fokos. És gyakorlatilag együtt melegszik a motorral tehát teljesen olyan a jelenség mintha nyitva lenne a termosztát. De ha kiveszem akkor zárva van. Utóbbi 1 hétben már a harmadikat próbálom és mind ugyan azt csinálja. Most egy renault termosztát van benne aminek a zárótányérján gumitömítés van de ezzel is ugyan az a helyzet.
Most már kezdek gyanakodni, hogy nem a termosztáttal van a baj. De akkor mi lehet a hiba? Mitől nyit ki egy termosztát idő előtt? Vagy mitől megy át a víz egy zárt termosztáton? A gumitömítést megnéztem, nem hibás, a házat is néztem semmi hiba nem látszódik rajta.
Egy dolog viszont érdekes, mégpedig a légtelenítő cső ami kijön a hengerfej oldalából és rámegy a termosztátház légtelenítőjére, na ott az teljesen átjárható tehát a hengerfejből kijövő víz akadálytalanul át tud menni a vastag csőbe a hűtő felé.
Ha valaki tudja a megoldást, vagy érdemben hozzá tud szólni a témához kérem ne tartsa magában az információt.
Köszönettel: Ákos
Az olalköri termosztátot tesztelted? Nekem az volt a bűnös, hidegen szépen zárt de 60°C-nál kinyitott! A nyitási hőmérsékletének 80-90°C körül kell lennie. Én egy próba elejéig elszorítottam az olajköri termosztát csövét egy szorítóval és mentem egy próbakört. Azonnal szépen elkezdett melegedni a motor. Ezután vettem új olajkörit ami hidegen sem zárt rendesen
Ezt alakítottam át László leírása alapján azóta jól működik .
Naplózva
MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43814 Dátum:
2017.12.23 szombat, 07:50:06 »
Idézetet írta: egyuri - 2017.12.23 szombat, 07:39:14
Én is megcsináltam a László féle olajköri termosztát átalakítást (az új olajköri nem zárt rendesen), ill. beépítettem a 92°C termosztátot. A tapasztalatom a következő: gyorsabban melegszik a motor, de a lényeg az hogy ha felmelegedett akkor már nem hűl vissza városi használatban sem!!
A hengerfejből jövő légtelenítő cső valóban megkerüli a főtermosztátot,ezért kismértékben melegedhet a vízhűtő felső csöve.
És mennyire melegszik a termosztát utáni vastag cső?
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43815 Dátum:
2017.12.23 szombat, 07:55:34 »
Idézetet írta: egyuri - 2017.12.23 szombat, 07:47:38
Az olalköri termosztátot tesztelted? Nekem az volt a bűnös, hidegen szépen zárt de 60°C-nál kinyitott! A nyitási hőmérsékletének 80-90°C körül kell lennie. Én egy próba elejéig elszorítottam az olajköri termosztát csövét egy szorítóval és mentem egy próbakört. Azonnal szépen elkezdett melegedni a motor. Ezután vettem új olajkörit ami hidegen sem zárt rendesen
Ezt alakítottam át László leírása alapján azóta jól működik .
Csak azt nem értem, hogy mi köze az olajköri termosztátnak ahhoz, hogy a főtermosztát utáni csőszakasz melegszik és a hűtő is.
Egyébként tavaly lett cserélve nekem is az olajköri de akkor amikor rossz volt melegedett a cső, most meg nem.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43816 Dátum:
2017.12.23 szombat, 08:00:53 »
Na most az olajköri termosztátnak mi a nyitási hőmérséklete? mert a FAQ-ban 80-84 Fok van. De itt az egyik hozzászólásban meg azt írja László, hogy 90-94 Fok.
Most mi az igazság? Értelem szerűen én 90-94 fokot tartanám ésszerűnek.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.12.23 szombat, 08:43:46 írta szoszo
»
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
egyuri
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43817 Dátum:
2017.12.23 szombat, 09:27:08 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.12.23 szombat, 07:55:34
Csak azt nem értem, hogy mi köze az olajköri termosztátnak ahhoz, hogy a főtermosztát utáni csőszakasz melegszik és a hűtő is.
Egyébként tavaly lett cserélve nekem is az olajköri de akkor amikor rossz volt melegedett a cső, most meg nem.
Ha jól tudom akkor az olajköri termosztát csövében a hűtőfolyadék áramlási iránya az olajhűtő felől a vízszivattyú irányában áramlik, tehát nem minden esetben ellenőrizhető tapintással a működése. Amíg az olajköri termosztát nem nyit ki addig az olajhűtő csövének hidegnek kell lennie ugyanis nem szabad hogy hűtőfolyadék áramlás legyen benne.
Naplózva
MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
szoszo
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 197
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43818 Dátum:
2017.12.23 szombat, 10:45:40 »
Idézetet írta: egyuri - 2017.12.23 szombat, 09:27:08
Ha jól tudom akkor az olajköri termosztát csövében a hűtőfolyadék áramlási iránya az olajhűtő felől a vízszivattyú irányában áramlik, tehát nem minden esetben ellenőrizhető tapintással a működése. Amíg az olajköri termosztát nem nyit ki addig az olajhűtő csövének hidegnek kell lennie ugyanis nem szabad hogy hűtőfolyadék áramlás legyen benne.
Az olajköri termosztát a nyomóágban van, tehát onnan kifelé jön a víz, tehát ha átereszt akkor melegszik a cső.
Naplózva
Ford Mondeo MK3 TDCI 2005 116 Le Euro4 Silver Kombi
barnab
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 71
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43819 Dátum:
2017.12.23 szombat, 11:13:05 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.12.23 szombat, 08:00:53
Na most az olajköri termosztátnak mi a nyitási hőmérséklete? mert a FAQ-ban 80-84 Fok van. De itt az egyik hozzászólásban meg azt írja László, hogy 90-94 Fok.
Most mi az igazság? Értelem szerűen én 90-94 fokot tartanám ésszerűnek.
Heló.
én vettem a leírásban FAQ szereplő "VERNET VTH6244.92J" típusú termosztátot és most hamarabb melegszik az autó mert a fő termosztát is jól zár (már 2 mondeot csináltam meg így).
az olajköri már érdekesebb: én a gyárit addig forgattam míg nem találtam jólzáró pontot. próbálkoztam más megoldásokkal is, de nemjött be.
az olajköriben találtam több okot: szennyeződés miatt nemjól zárót, a vízpumpa tömítés "fekete festék" anyaga levált és pont az oajköri termo tömítő felületére ragadr, nem körkörös felfekvésűt (új gyári).
most 0 fok körűl fűtés nélkűl 6-7km , fűtéssel kb 10 km alatt éri el a 80 fokot és max 89 fokot éri el NORMÁL használat mellet (hosszab távon) és 10 perc álló helyzetben 70 fokra hűl vissza fűtés mellet.
ha jóltudom akkor az olajköri 85c nél nyit 80c nál zár vissza mivel hamarabb kell nyitnia mint a 88c főkörinek
Naplózva
FORD 2.0 MONDEO TDCI 130LE 2005
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43820 Dátum:
2017.12.23 szombat, 11:26:53 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.12.23 szombat, 08:00:53
Na most az olajköri termosztátnak mi a nyitási hőmérséklete? mert a FAQ-ban 80-84 Fok van. De itt az egyik hozzászólásban meg azt írja László, hogy 90-94 Fok.
Most mi az igazság? Értelem szerűen én 90-94 fokot tartanám ésszerűnek.
Tisztelt Fórumtárs!
Én az olajköri termosztát normál működése esetére nyitóhőmérséklet 80-84°C-t írtam.
A FAQ topikban irt cikkben szereplő olajtermosztát nyitóhőmérséklete 90-92°C helyesen 80-84°C
Az olajköri termosztáttal kapcsolatban olyan átalakításon dolgozom, hogy a nyitó hőmérséklet valóban 90-94°C között legyen, ami nagyon sokat javíthatna a motor normál üzemi hőfokának mihamarabbi elérése szempontjából.
Az észrevételt köszönöm, és itt kérem az illetékes admint a javítás eszközlésére.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.12.23 szombat, 12:21:19 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43821 Dátum:
2017.12.23 szombat, 11:31:48 »
Idézetet írta: szoszo - 2017.12.23 szombat, 10:45:40
Az olajköri termosztát a nyomóágban van, tehát onnan kifelé jön a víz, tehát ha átereszt akkor melegszik a cső.
Tisztelt Fórumtárs!
Egyetértek,
mert mindig a forróvizet nyomjuk a hűtőbe és nem fordítva.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
egyuri
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43822 Dátum:
2017.12.23 szombat, 14:27:40 »
Idézetet írta: László - 2017.12.23 szombat, 11:31:48
Tisztelt Fórumtárs!
Egyetértek,
mert mindig a forróvizet nyomjuk a hűtőbe és nem fordítva.
Tisztelettel László!
Engem az zavart meg hogy az olajköri termosztát a vízszivattyúban van elhelyezve ami a hűtőkőr szívóoldala, de az alumínium ház már valóban a nyomóoldal.
Akkor minden rendben van nálam is mert hideg az olajütőre menő csövem, tehát jól zár a módosított termosztát.
Kaphatunk előzetes infót az olajköri termosztát nyitási hőmérsékletének emeléséről?
Naplózva
MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43823 Dátum:
2017.12.23 szombat, 15:36:48 »
Idézetet írta: egyuri - 2017.12.23 szombat, 14:27:40
Engem az zavart meg hogy az olajköri termosztát a vízszivattyúban van elhelyezve ami a hűtőkőr szívóoldala, de az alumínium ház már valóban a nyomóoldal.
Akkor minden rendben van nálam is mert hideg az olajütőre menő csövem, tehát jól zár a módosított termosztát.
Kaphatunk előzetes infót az olajköri termosztát nyitási hőmérsékletének emeléséről?
Tisztelt Fórumtárs!
Természetesen ha az átalakítással és a próbákkal végeztem és a rendszer biztonságosan működik akkor, mint eddig ezután is megosztom a gondolataimat a mélyen tisztelt publikummal a FAQ topikban.
Előzetesként annyit.
Az már biztos, hogy a nyitási hőmérsékletet nem nagyon lehet változtatni, a szabályozóelem hőmérsékletfüggő, kémiai összetételéből adódó, állandó tágulási együtthatója miatt. Viszont a zárási hőfok az eredményekkel kecsegtet, a változtatási lehetőséget illetően. Ha a rendszer hamarabb lezár akkor a többszöri nyitás és zárás után gyorsabban és magasabb hőfokon stabilizálódik a hűtővíz hőmérséklete.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2017.12.23 szombat, 15:44:20 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
lali002
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 66
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43824 Dátum:
2017.12.23 szombat, 16:08:33 »
Sziasztok, teljesen új (nem felújított) mk3 2.2 tdci elektromos egr eladó. 45.000 ft lenne postával együtt.
Naplózva
2006. Mondeo 2.2 ST Tdci (Performance Blue)
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43825 Dátum:
2017.12.23 szombat, 17:51:59 »
Idézetet írta: lali002 - 2017.12.23 szombat, 16:08:33
Sziasztok, teljesen új (nem felújított) mk3 2.2 tdci elektromos egr eladó. 45.000 ft lenne postával együtt.
Ezt
ide
kellene tenni.
Naplózva
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43826 Dátum:
2017.12.23 szombat, 18:22:59 »
Találkozott már valaki a következő jelenséggel: kigyult a szervizlampaaz auto megy normálisan a hobakódok pedig P0500 és U1039?
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
egyuri
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 98
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43827 Dátum:
2017.12.23 szombat, 19:11:54 »
Idézetet írta: László - 2017.12.23 szombat, 15:36:48
Tisztelt Fórumtárs!
Természetesen ha az átalakítással és a próbákkal végeztem és a rendszer biztonságosan működik akkor, mint eddig ezután is megosztom a gondolataimat a mélyen tisztelt publikummal a FAQ topikban.
Előzetesként annyit.
Az már biztos, hogy a nyitási hőmérsékletet nem nagyon lehet változtatni, a szabályozóelem hőmérsékletfüggő, kémiai összetételéből adódó, állandó tágulási együtthatója miatt. Viszont a zárási hőfok az eredményekkel kecsegtet, a változtatási lehetőséget illetően. Ha a rendszer hamarabb lezár akkor a többszöri nyitás és zárás után gyorsabban és magasabb hőfokon stabilizálódik a hűtővíz hőmérséklete.
Tisztelettel László!
Várjuk az eredményeket.
Naplózva
MK4 2.0 TDCI 163LE (TXBA) Titanium
Ex:2003 Mk3 2.0/130LE (FMBA) kombi, MMT6
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43828 Dátum:
2017.12.23 szombat, 19:49:31 »
Idézetet írta: László - 2017.12.23 szombat, 11:26:53
Az olajköri termosztáttal kapcsolatban olyan átalakításon dolgozom, hogy a nyitó hőmérséklet valóban 90-94°C között legyen, ami nagyon sokat javíthatna a motor normál üzemi hőfokának mihamarabbi elérése szempontjából.
A termosztát tengelyének a rövidítésével emelhető a nyitási hőmérséklet. Kézzel ki lehet húzni a közepéből a tengelyt, műszerészsatu reszelő, sajnos próbálgatós 0.5 mm kb 1-3 ℃ + figyelni kell, hogy eleget nyisson. Barbár megoldás de működik.
https://www.kephost.com/images/2017/12/23/IMG_20171223_1908301.jpg
«
Utoljára szerkesztve: 2017.12.24 vasárnap, 01:03:36 írta H Zsolt70
»
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43829 Dátum:
2017.12.24 vasárnap, 07:07:48 »
Sziasztok. Látom sok fórumtárs küszködik hasonló, mondhatni tipikus mk3 hibakkal. Nekem is jelentkezik ez a melegedési probléma, de itt nem nagyon talalni ugyes szerelőt. Illetve ügyes szerelő van, de ezekre a spécibb hibákra nincs türelmük rákeresni és megoldani. Most a légzsáklámpával gyűlt meg a bajom, mindent cseréltünk (elkeptam egy szarvast és kinyíltak a légzsákok valamint az övfeszítők) mégsem aludt ki a lámpa. Erre lenne valakinek javaslata?
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43830 Dátum:
2017.12.24 vasárnap, 09:05:50 »
Idézetet írta: keczka - 2017.12.24 vasárnap, 07:07:48
Sziasztok. Látom sok fórumtárs küszködik hasonló, mondhatni tipikus mk3 hibakkal. Nekem is jelentkezik ez a melegedési probléma, de itt nem nagyon talalni ugyes szerelőt. Illetve ügyes szerelő van, de ezekre a spécibb hibákra nincs türelmük rákeresni és megoldani. Most a légzsáklámpával gyűlt meg a bajom, mindent cseréltünk (elkeptam egy szarvast és kinyíltak a légzsákok valamint az övfeszítők) mégsem aludt ki a lámpa. Erre lenne valakinek javaslata?
Légzsák vezérlőben a crash flag reset megvolt?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43831 Dátum:
2017.12.24 vasárnap, 10:19:48 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2017.12.23 szombat, 19:49:31
A termosztát tengelyének a rövidítésével emelhető a nyitási hőmérséklet. Kézzel ki lehet húzni a közepéből a tengelyt, műszerészsatu reszelő, sajnos próbálgatós 0.5 mm kb 1-3 ℃ + figyelni kell, hogy eleget nyisson. Barbár megoldás de működik.
https://www.kephost.com/images/2017/12/23/IMG_20171223_1908301.jpg
Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm a tippet amin én is gondolkodtam de végül elvetettem, mivel igazán nem is a nyitási hőmérséklet a valódi probléma hanem a termosztát rendes tömített zárásának hiánya. Ennek az oka, a rendszerben oda nem illő vízkeringetés, ami a főköri vízhőmérséklet drasztikus vissza hűlését eredményezi. Jelen pillanatban azon dolgozom, hogy a termosztát magasabb hőmérsékleten záródjon és ez, minden körülmények között az eddiginél erősebben és stabilabban történjen meg. Ezzel kapcsolatban a kísérleteim igen csak biztatóak.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43832 Dátum:
2017.12.24 vasárnap, 12:05:32 »
Idézetet írta: Relhist - 2017.12.24 vasárnap, 09:05:50
Légzsák vezérlőben a crash flag reset megvolt?
Nem hiszem/tudom. De ha elarulnad megcsinalnam. Gondolom Forscannal (extended licensszel) mefg lehet. Nagyon koszonom.
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Arpad
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43833 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 14:49:51 »
Jó napot!
Kellemes Ünnepeket kivánok mondenkinek!
Megleptem magam karácsonyra egy 2005-ös 2,2 tdci -vel,ellenőrizhető 160000 km-vel.
Nagyon egyben van,de persze azért adták el apróért mert nem indul.
Az akku rosz,öninditó halott,ezeket már beszereztem az e-bay-on.
Ki is cseréltem tegnap.
A porlasztók ki voltak szedve mivel nem indult.
Az ADAC vizsgálat szerint ezek a hibakódok voltak:
1 B1318
2 U1262
3 P0201
4 P0203
Porlasztókat visszaraktam,ujraprogramoztam.
Új üa szűrő,kilevegőztettem,próbálom inditani,semmi életjel,próbáltam start spray-t is,de semmi eredmény.
Bármilyen ötletet,tanácsot szívesen meghalgatok.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 992
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43834 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 16:00:08 »
Idézetet írta: Arpad - 2017.12.25 hétfő, 14:49:51
Jó napot!
Kellemes Ünnepeket kivánok mondenkinek!
Megleptem magam karácsonyra egy 2005-ös 2,2 tdci -vel,ellenőrizhető 160000 km-vel.
Nagyon egyben van,de persze azért adták el apróért mert nem indul.
Az akku rosz,öninditó halott,ezeket már beszereztem az e-bay-on.
Ki is cseréltem tegnap.
A porlasztók ki voltak szedve mivel nem indult.
Az ADAC vizsgálat szerint ezek a hibakódok voltak:
1 B1318
2 U1262
3 P0201
4 P0203
Porlasztókat visszaraktam,ujraprogramoztam.
Új üa szűrő,kilevegőztettem,próbálom inditani,semmi életjel,próbáltam start spray-t is,de semmi eredmény.
Bármilyen ötletet,tanácsot szívesen meghalgatok.
Az utolsó kettő hibakód aztmondja hogy vagy nem jó a porlasztók csatlakozója, vagy a vezeték megsérült valahol, vagy letestel valahol. 1-es és 3-as. Nem járt nyest a környéken? Akkor olvastál hibakódot miután indítóztál, mert úgy kellene majd leírni őket.
Naplózva
Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43835 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 16:45:41 »
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
Kérdésem és egyben a segítséget és kérnék kedves fórumtársaktól.
ford mondeo mk3 főtengely ékszíjtárcsa csere.
- nagyon zörög
- kóvályog egy kicsit, ennek veszélye? széteshet-e?
- házilag tudom cserélni, mennyire hozzáférhető? ( szíjak már sk cseréltem. ill. feszítőt is)
Köszönöm
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43836 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 17:09:39 »
Idézetet írta: him007 - 2017.12.25 hétfő, 16:45:41
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
Kérdésem és egyben a segítséget és kérnék kedves fórumtársaktól.
ford mondeo mk3 főtengely ékszíjtárcsa csere.
- nagyon zörög
- kóvályog egy kicsit, ennek veszélye? széteshet-e?
- házilag tudom cserélni, mennyire hozzáférhető? ( szíjak már sk cseréltem. ill. feszítőt is)
Köszönöm
Tisztelt Fórumtárs!
A főtengely ékszijtárcsa csere nem nagy munka. Ha van légkulcs akkor egy 15 fejjel két csavar teljesen kicsavar majd a harmadik oldva a szíj levehető és a tárcsa cserélhető. Ha nincs légkulcs akkor a gépet sebességbe téve 15 krova kulccsal lelazítható. Elképzelhető, hogy a kulcs nyelét meg kell hosszabbítani abban az esetben, ha a csavarok megvannak tépve. A visszaszerelés fordított sorrendben történik. Sok sikert a cseréhez. Az ékszíjtárcsa mátkáját tekintve ne spórolj. Inkább a közép vagy felső kategóriából válassz mert, olcsó húsnak híg a leve alapon nem mindig az olcsó a valóban olcsó. Többek tapasztalata alapján írom.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Arpad
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43837 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 18:12:37 »
Idézetet írta: Thomas8607 - 2017.12.25 hétfő, 16:00:08
Az utolsó kettő hibakód aztmondja hogy vagy nem jó a porlasztók csatlakozója, vagy a vezeték megsérült valahol, vagy letestel valahol. 1-es és 3-as. Nem járt nyest a környéken? Akkor olvastál hibakódot miután indítóztál, mert úgy kellene majd leírni őket.
Naplózva
Arpad
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43838 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 18:17:18 »
Idézetet írta: Arpad - 2017.12.25 hétfő, 18:12:37
A sikertelen próbálkozások után nem volt hibakód.
Viszont a porlasztókódok minden olvasásnál külömböznek a megadottól.
Néha mind a négyre csak nullákat mutat
Naplózva
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43839 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 20:07:35 »
Idézetet írta: László - 2017.12.25 hétfő, 17:09:39
Tisztelt Fórumtárs!
A főtengely ékszijtárcsa csere nem nagy munka. Ha van légkulcs akkor egy 15 fejjel két csavar teljesen kicsavar majd a harmadik oldva a szíj levehető és a tárcsa cserélhető. Ha nincs légkulcs akkor a gépet sebességbe téve 15 krova kulccsal lelazítható. Elképzelhető, hogy a kulcs nyelét meg kell hosszabbítani abban az esetben, ha a csavarok megvannak tépve. A visszaszerelés fordított sorrendben történik. Sok sikert a cseréhez. Az ékszíjtárcsa mátkáját tekintve ne spórolj. Inkább a közép vagy felső kategóriából válassz mert, olcsó húsnak híg a leve alapon nem mindig az olcsó a valóban olcsó. Többek tapasztalata alapján írom.
Tisztelettel László!
Köszönöm. Már csak egy kérdésem lenne... a kocsival szemben bal kéz felüli oldalon a kerékdob mellett van. Kereket levéve, műanyag kerékdoblemez leszerelve, vagy annak egy része elérhető a tárcsa? Jó oldalról beszélek?
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43840 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 20:09:31 »
Idézetet írta: him007 - 2017.12.25 hétfő, 20:07:35
Köszönöm. Már csak egy kérdésem lenne... a kocsival szemben bal kéz felüli oldalon a kerékdob mellett van. Kereket levéve, műanyag kerékdoblemez leszerelve, vagy annak egy része elérhető a tárcsa? Jó oldalról beszélek?
generátor oldalon
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43841 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 20:18:00 »
Idézetet írta: him007 - 2017.12.25 hétfő, 20:09:31
igen
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43842 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 20:18:52 »
Idézetet írta: Arpad - 2017.12.25 hétfő, 14:49:51
Jó napot!
Kellemes Ünnepeket kivánok mondenkinek!
Megleptem magam karácsonyra egy 2005-ös 2,2 tdci -vel,ellenőrizhető 160000 km-vel.
Nagyon egyben van,de persze azért adták el apróért mert nem indul.
Az akku rosz,öninditó halott,ezeket már beszereztem az e-bay-on.
Ki is cseréltem tegnap.
A porlasztók ki voltak szedve mivel nem indult.
Az ADAC vizsgálat szerint ezek a hibakódok voltak:
1 B1318
2 U1262
3 P0201
4 P0203
Porlasztókat visszaraktam,ujraprogramoztam.
Új üa szűrő,kilevegőztettem,próbálom inditani,semmi életjel,próbáltam start spray-t is,de semmi eredmény.
Bármilyen ötletet,tanácsot szívesen meghalgatok.
meglepted magad egy kis bügykölnivalóval?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Arpad
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43843 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 20:42:06 »
Idézetet írta: alf® - 2017.12.25 hétfő, 20:18:52
meglepted magad egy kis bügykölnivalóval?
Igen
Naplózva
him007
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 505
02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43844 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 21:28:45 »
Idézetet írta: alf® - 2017.12.25 hétfő, 20:18:00
igen
köszönöm
Naplózva
Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig is érdemlik meg...
sandoar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43845 Dátum:
2017.12.25 hétfő, 22:29:49 »
Idézetet írta: him007 - 2017.12.25 hétfő, 20:07:35
Köszönöm. Már csak egy kérdésem lenne... a kocsival szemben bal kéz felüli oldalon a kerékdob mellett van. Kereket levéve, műanyag kerékdoblemez leszerelve, vagy annak egy része elérhető a tárcsa? Jó oldalról beszélek?
Nekem a főtengely szíjtárcsa csere nem hozta meg a várt eredményt, viszont a generátor szabadonfutósítása igen. Megszűntek a csúnya hangok. Szerelési tudnivalók a Wiki-ben. Üdv.
Naplózva
2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43846 Dátum:
2017.12.26 kedd, 07:49:25 »
Idézetet írta: him007 - 2017.12.25 hétfő, 20:07:35
Köszönöm. Már csak egy kérdésem lenne... a kocsival szemben bal kéz felüli oldalon a kerékdob mellett van. Kereket levéve, műanyag kerékdoblemez leszerelve, vagy annak egy része elérhető a tárcsa? Jó oldalról beszélek?
Tisztelt Fórumtárs!
Jó oldalról beszélsz. A tárcsa felhelyezésekor 1 db csavart becsavarva, a szíj a tárcsával a forgásiránynak megfelelően forgatva felhelyezhető, minden erőlködés nélkül. Ezután a további 2 csavart behajtva az összes csavart megfelelően rögzíteni.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43847 Dátum:
2017.12.26 kedd, 09:29:02 »
Idézetet írta: him007 - 2017.12.25 hétfő, 16:45:41
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
Kérdésem és egyben a segítséget és kérnék kedves fórumtársaktól.
ford mondeo mk3 főtengely ékszíjtárcsa csere.
- nagyon zörög
- kóvályog egy kicsit, ennek veszélye? széteshet-e?
- házilag tudom cserélni, mennyire hozzáférhető? ( szíjak már sk cseréltem. ill. feszítőt is)
Köszönöm
Ha van valaki, aki odabenn lépi a féket, akkor meg tudod csinálni.
Optimális eset, ha van eszközöd a generátorszíj lazításához. Ha nincs, elég egyszerű csinálni is. Egy 20-as, 30-as laposvas kell hozzá, úgy fél méter, meg egy fél collos tekerőszárról a fél collos dugó négyszögletes végéből egy centi. Ha belesel felülről, a szíjfeszítőn látni fogsz egy négyzetes lyukat. Olyan szögben kell a dugó végét a vasra hegeszteni, hogy menetirány szerint előre tudd húzni vele, ill. lelazított állapotban, amikor hátrahajlik, még ki tudd venni a célszerszámot, ne feszüljön hátrafelé neki semminek.
A szíjtárcsához úgy férsz hozzá, hogy felbakolod az autót (nem csak az emelővel, hanem valami fix alátámasztással is!), majd jobb első kerék le, műanyag burkolatokat kiszeded, és helyben is vagy. 15-ös kulcs, optimális esetben légkulccsal, mert idővel igen össze tud gyógyulni. Ha ilyen nincs, akkor legmagasabb fokozatba rakott váltónál valaki odabenn rátapad a fékpedálra, te meg tekered kívül, ahogy bírod.
Ha nincs lazító szerszám, akkor is ugyanígy megy azzal a különbséggel, hogy az új szíjtárcsa felrakásánál egy csavart beszerelsz lazára, majd elforgatod a tárcsát annyira, hogy a másik két csavart is a helyére tudd tenni. Ha jó állapotban van a feszítőd, ez kézzel nem nagyon fog menni. Egy darab fa támasztéknak, hogy ne sérüljön meg a szíjtárcsa, és egy pajszer segít ilyenkor. Ha kézzel simán el tudtad fordítani, akkor meggondolandó idővel a feszítő cseréje is, mert akkor már nem áll a helyzete magaslatán.
A szíjtárcsa csavarjait elvileg háromszor szabad beszerelni, azaz kettő cseréig jók, a harmadik cserénél a csavarok is cserések. 4000 Ft körüli összeg Ford kereskedésben, mert olyan "kalapos" csavarok, amiket normál boltban nemigen kapni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
FrancoNero
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5613
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43848 Dátum:
2017.12.26 kedd, 16:21:39 »
Az autom meg odebb all az uzemanyagrendsuer odavan viszont felmelegszik uzemire alig jarok 100felett minimum 60km-es tavon! Mindjatok meg miert fogyaszt atlagban 10litert?
Naplózva
Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"
"NO SMOKE NO FUN"
400,000+
keczka
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 158
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #43849 Dátum:
2017.12.26 kedd, 17:30:13 »
Visszaternek meg egyszer mert senkitol nem kaptam valaszt. Hogyan lell a Crash Flag Reset -et csinalni Forscan-al?
Naplózva
Ford Mondeo mk4 2012/07 kombi Euro 5
Ex. Ford Mondeo mk3 2006/11 kombi Euro 4
Oldalak:
1
...
870
871
872
873
874
875
876
[
877
]
878
879
880
881
882
883
884
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ