Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.26 péntek, 05:58:17 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 875 876 877 878 879 880 881 [882] 883 884 885 886 887 888 889 ... 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13319146 alkalommal)
0 Felhasználó és 5 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #44050 Dátum: 2018.01.31 szerda, 11:23:31 »

A turbó, ha rossz akkor füstöl, vagy füst nélkül is lehet rossz?
ha lóg a tengelye,nem biztos, hogy föstöl.talán ha beér a házba a lapát,de akkor sem biztos.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #44051 Dátum: 2018.01.31 szerda, 11:43:33 »

ha lóg a tengelye,nem biztos, hogy föstöl.talán ha beér a házba a lapát,de akkor sem biztos.
nem áll,de milyen szépen lóg, mondá a 85 éves székely bácsi  eplus2


A logó tengely okoz teljesítmény csökkenést? tud, már tudom...

Tudom otthon ellenőrizni a lógást?


« Utoljára szerkesztve: 2018.01.31 szerda, 16:07:50 írta legyozo » Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #44052 Dátum: 2018.01.31 szerda, 14:25:10 »

nem áll,de milyen szépen lóg, mondá a 85 éves székely bácsi  eplus2


A logó tengely okoz teljesítmény csökkenést? tud, már tudom...

Tudom otthon ellenőrizni a lógást




Igen. Leveszed a csövet és az ujjaddal megmozgatod a tengelyt sugárirányba.
Naplózva
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44053 Dátum: 2018.01.31 szerda, 15:02:21 »

Igen. Leveszed a csövet és az ujjaddal megmozgatod a tengelyt sugárirányba.

Lehet hülyeséget írok, de én beszéltem egy turbófelújítással foglalkozó céggel. Ahol elég sok Mondeos turbó is megfordult már. Részletesen elmagyarázott mindent nekem telefonon.
Keresztirányban lehet minimális lógása, ami az olajnyomásra megszűnik járó motornál. Tengely irányban viszont nem szabad mozognia semennyit.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
legyozo
Vendég
« Új hozzászólás #44054 Dátum: 2018.01.31 szerda, 16:12:21 »

Igen. Leveszed a csövet és az ujjaddal megmozgatod a tengelyt sugárirányba.

Köszönöm, hétvégén meglesz.


Lehet hülyeséget írok, de én beszéltem egy turbófelújítással foglalkozó céggel. Ahol elég sok Mondeos turbó is megfordult már. Részletesen elmagyarázott mindent nekem telefonon.
Keresztirányban lehet minimális lógása, ami az olajnyomásra megszűnik járó motornál. Tengely irányban viszont nem szabad mozognia semennyit.
nem tudom, majd a tudorok mondanak valamit
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #44055 Dátum: 2018.01.31 szerda, 19:33:33 »

Lehet hülyeséget írok, de én beszéltem egy turbófelújítással foglalkozó céggel. Ahol elég sok Mondeos turbó is megfordult már. Részletesen elmagyarázott mindent nekem telefonon.
Keresztirányban lehet minimális lógása, ami az olajnyomásra megszűnik járó motornál. Tengely irányban viszont nem szabad mozognia semennyit.


A legegyszerűbb az, ha bele tudsz nézni a turboba. Ha látszanak a lapát surlódási nyomai a turboházon, az nem annyira jó.
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44056 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 06:20:28 »

Üdv!

Tudnátok abban segíteni, hogy mk3, 2.2tdci motortól kell e jobban tartani mint a többi tdci-től?mennyi ajánlott kategória?

Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44057 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 07:34:29 »

Üdv!

Tudnátok abban segíteni, hogy mk3, 2.2tdci motortól kell e jobban tartani mint a többi tdci-től?mennyi ajánlott kategória?



Attól inkább kevésbé. A tapasztalatok szerint valamivel jobban bírják, mint a 2 literesek. Más a CR-szivattyú a 2.2-ben, ami visszafelé az összes 2 literesbe is beépíthető, de a 2 literesek szivattyúja nem jó a 2.2-eseknek. Nekem eddig az érintetlen, gyári adagolórendszerrel jár az autó 375 ezer km-nél. Mondjuk az is igaz, hogy én főleg külföldön tankolok és pályán járok sokat, de attól még 140 ezret elment magyar gázolajjal újkorától addig, míg én megvettem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44058 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 08:16:12 »

Attól inkább kevésbé. A tapasztalatok szerint valamivel jobban bírják, mint a 2 literesek. Más a CR-szivattyú a 2.2-ben, ami visszafelé az összes 2 literesbe is beépíthető, de a 2 literesek szivattyúja nem jó a 2.2-eseknek. Nekem eddig az érintetlen, gyári adagolórendszerrel jár az autó 375 ezer km-nél. Mondjuk az is igaz, hogy én főleg külföldön tankolok és pályán járok sokat, de attól még 140 ezret elment magyar gázolajjal újkorától addig, míg én megvettem.

AndyA

Szia!
Köszönöm szépen!
Ebben (elvileg) 2006-os,  270ekm van, 240-nél cserélve volt a kéttömegű meg valami levegő útját irányító szelep! 2 tulaj!
Van valami amitire jobban szemügyre kell vennem ha megnézem?
Van Valami típushibája?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #44059 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 09:10:04 »

Üdv!

Tudnátok abban segíteni, hogy mk3, 2.2tdci motortól kell e jobban tartani mint a többi tdci-től?mennyi ajánlott kategória?



Rokonságba 2 van/volt. Az egyiknél olyan 350-ig bírta a gyári rendszer, aztán jött a malacfarok és Filepdiesel. A másik közel van már a 400-hoz, még bírja.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44060 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 09:14:10 »

Rokonságba 2 van/volt. Az egyiknél olyan 350-ig bírta a gyári rendszer, aztán jött a malacfarok és Filepdiesel. A másik közel van már a 400-hoz, még bírja.

Köszönöm, tehát ha normálisan van cserélve a szükséges szűrő és rendes üzemanyag van benne, akkor általánosságban, elvileg nem lesz baj 350-400-ig?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44061 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 09:21:56 »

Köszönöm, tehát ha normálisan van cserélve a szükséges szűrő és rendes üzemanyag van benne, akkor általánosságban, elvileg nem lesz baj 350-400-ig?

Igen, ebben az esetben kb. elvárható tőle egy normális futásteljesítmény. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44062 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 09:46:52 »

Igen, ebben az esetben kb. elvárható tőle egy normális futásteljesítmény. Smiley

AndyA

Van esetleg még valami ami gyenge pontja? Kasztni mennyire rohad? Futómű? Elektromos rendszer?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44063 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 09:52:14 »

Van esetleg még valami ami gyenge pontja? Kasztni mennyire rohad? Futómű? Elektromos rendszer?

Összes Mondeo gyárilag 12 éves átrozsdásodás elleni garanciával érkezett. Ehhez persze az kell, hogy évente márkaszervizben átnézzék, és ha kell, gyári technológiával javítsák, ami javítandó. Az én autóimon csak ott van bármi érdemi rozsda, ahol sérült és javított volt (illetve már nincs, mert megcsináltattam Smiley).

Az MK3 futómű igen barátságosan jó, de persze nem szabad hagyni szétesni, mert akkor rossz lesz. Smiley

Villanyosan sincs komoly baja az autóknak. Ismert problémák vannak, pl. ülés alatt elharapja a lemez széle a drótot és leáll az ülésfűtés, de rejtélyes, kibogozhatatlan hibák, amikor önálló tudatra ébred az elektronika, nem jellemzőek.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44064 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 09:56:22 »

Összes Mondeo gyárilag 12 éves átrozsdásodás elleni garanciával érkezett. Ehhez persze az kell, hogy évente márkaszervizben átnézzék, és ha kell, gyári technológiával javítsák, ami javítandó. Az én autóimon csak ott van bármi érdemi rozsda, ahol sérült és javított volt (illetve már nincs, mert megcsináltattam Smiley).

Az MK3 futómű igen barátságosan jó, de persze nem szabad hagyni szétesni, mert akkor rossz lesz. Smiley

Villanyosan sincs komoly baja az autóknak. Ismert problémák vannak, pl. ülés alatt elharapja a lemez széle a drótot és leáll az ülésfűtés, de rejtélyes, kibogozhatatlan hibák, amikor önálló tudatra ébred az elektronika, nem jellemzőek.

AndyA


Nagyon köszönöm, egy mk3 a vágyam, megnézem amit kinéztem!
Köszönöm mégegyszer mindenkinek!!!! worship : worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #44065 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 10:28:42 »


Nagyon köszönöm, egy mk3 a vágyam, megnézem amit kinéztem!
Köszönöm mégegyszer mindenkinek!!!! worship : worship

Azért a biztonság kedvéért vigyél magaddal valakit, aki valamennyire ért a Mondeokhoz, hogy ne érjen a vásárlás után nagy meglepetés.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44066 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 10:44:34 »

Azért a biztonság kedvéért vigyél magaddal valakit, aki valamennyire ért a Mondeokhoz, hogy ne érjen a vásárlás után nagy meglepetés.

Az még így is érheti, függetlenül attól, hogy Mondeót néz vagy mást. Használt autó mindig lutri. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44067 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 10:45:58 »

Szia!
Köszönöm szépen!
Ebben (elvileg) 2006-os,  270ekm van, 240-nél cserélve volt a kéttömegű meg valami levegő útját irányító szelep! 2 tulaj!
Van valami amitire jobban szemügyre kell vennem ha megnézem?
Van Valami típushibája?

A főoldalról indulva találsz útmutatót használt Mondeó vásárláshoz, ha emlékeim nem csalnak.

De inkább keress valakit, aki látott már ilyet és ismeri a modellt, és őt is vidd magaddal.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44068 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 11:49:02 »

A főoldalról indulva találsz útmutatót használt Mondeó vásárláshoz, ha emlékeim nem csalnak.

De inkább keress valakit, aki látott már ilyet és ismeri a modellt, és őt is vidd magaddal.

AndyA

Köszi!
Már többször is elolvastam az útmutatót!! Wink worship
természetesen átnézetem vásárlás előtt, csak azért kérdézgetek, hogy én is képben legyek valamennyire és tudjam miket kell alaposabban átnézetni!!!
Nálatok jobban még egy szakszervíz sem ismeri a mondeókat!!!! worship worship worship
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #44069 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 12:10:57 »

Köszönöm, tehát ha normálisan van cserélve a szükséges szűrő és rendes üzemanyag van benne, akkor általánosságban, elvileg nem lesz baj 350-400-ig?

Azért maradjon a zsebben egy fél milla, legyen mihez nyúlni, ha beüt a krach. Bármennyire is alapos vagy, a legfiatalabb MK3 is már tizenéves, ennyi idő alatt bármi és annak az ellenkezője is megtörténhetett vele.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44070 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 12:28:32 »

Azért maradjon a zsebben egy fél milla, legyen mihez nyúlni, ha beüt a krach. Bármennyire is alapos vagy, a legfiatalabb MK3 is már tizenéves, ennyi idő alatt bármi és annak az ellenkezője is megtörténhetett vele.

Igen tudom, pont ettől tartok! rinya
Hogyan lehet az üzemanyag rendszer állapotát felmérni?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44071 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 14:46:47 »

Köszi!
Már többször is elolvastam az útmutatót!! Wink worship
természetesen átnézetem vásárlás előtt, csak azért kérdézgetek, hogy én is képben legyek valamennyire és tudjam miket kell alaposabban átnézetni!!!
Nálatok jobban még egy szakszervíz sem ismeri a mondeókat!!!! worship worship worship

Azért erre is van ellenpélda. Smiley

Pl. ha elviszed az autót átvizsgálásra a Lurdyval szembe a Petrányihoz, és Vikkel átnézeted.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44072 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 14:48:14 »

Tisztelt László!

A kartergáz lecsapatóról kérdeznék. A katalizátorral együtt.
Ami a leírásodban vannak képek azon a bekötése nem látszik, csak a csövek, de fentről a szelepdekni csonkjáról megy a cső oda a motor elé le, bele a lecsapatóba, majd az onnét kijött gáz megy át a rézcsöveken és vissza a szívócsonkba a turbó elé?

Köszi!
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #44073 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 14:54:30 »

Azért erre is van ellenpélda. Smiley

Pl. ha elviszed az autót átvizsgálásra a Lurdyval szembe a Petrányihoz, és Vikkel átnézeted.

AndyA

Auto-Fort.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44074 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 15:01:33 »

Azért erre is van ellenpélda. Smiley

Pl. ha elviszed az autót átvizsgálásra a Lurdyval szembe a Petrányihoz, és Vikkel átnézeted.

AndyA

Az Ő nevét már töbször olvastam itt a fórumon! Gondolom nagy Guru! Wink worship
Nem tudtok véletlen privát elérhetőséget hozzá?
Beszélnék vele, vállal e ilyesmit magánemberként is?!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44075 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 15:31:39 »

Auto-Fort.

Mindegy... Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44076 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 15:32:47 »

Az Ő nevét már töbször olvastam itt a fórumon! Gondolom nagy Guru! Wink worship
Nem tudtok véletlen privát elérhetőséget hozzá?
Beszélnék vele, vállal e ilyesmit magánemberként is?!

Javítást vállal otthon is, de arra szerintem nem fogod tudni rávenni, hogy elmenjen veled akárhová. A maximum az, hogy megbeszélt időben a jelenlegi tulajjal együtt begurultok hozzá a kereskedésbe, és ott átnézi az autót.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #44077 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 16:18:56 »

Tisztelt László!

A kartergáz lecsapatóról kérdeznék. A katalizátorral együtt.
Ami a leírásodban vannak képek azon a bekötése nem látszik, csak a csövek, de fentről a szelepdekni csonkjáról megy a cső oda a motor elé le, bele a lecsapatóba, majd az onnét kijött gáz megy át a rézcsöveken és vissza a szívócsonkba a turbó elé?

Köszi!
Tisztelt Fórumtárs!
Ahogy írtad az olajleválasztó tank és a katalizátor sorba van kötve és a teljes rendszer a szelepfedél és a turbó szívó oldalába van becsatlakoztatva. Több éves tapasztalat. A leválasztó tankot olajcsere periódusonként érdemes leereszteni. Benzines gépeknél ezt sokkal sűrűbben kell elvégezni. Nagyon sok szennyeződéstől óvja meg a gépet. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44078 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 17:04:39 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ahogy írtad az olajleválasztó tank és a katalizátor sorba van kötve és a teljes rendszer a szelepfedél és a turbó szívó oldalába van becsatlakoztatva. Több éves tapasztalat. A leválasztó tankot olajcsere periódusonként érdemes leereszteni. Benzines gépeknél ezt sokkal sűrűbben kell elvégezni. Nagyon sok szennyeződéstől óvja meg a gépet. wave
Tisztelettel László! worship

Ezt aláírom! Olyan szutyok szokott kijönni belőle, hogy lyally.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44079 Dátum: 2018.02.01 csütörtök, 17:10:44 »

Tisztelt Fórumtárs!
Ahogy írtad az olajleválasztó tank és a katalizátor sorba van kötve és a teljes rendszer a szelepfedél és a turbó szívó oldalába van becsatlakoztatva. Több éves tapasztalat. A leválasztó tankot olajcsere periódusonként érdemes leereszteni. Benzines gépeknél ezt sokkal sűrűbben kell elvégezni. Nagyon sok szennyeződéstől óvja meg a gépet. wave
Tisztelettel László! worship

Értem akkor. Akkor az nem gond hogy ilyen hosszú cső vezetékkel van összekötve?
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #44080 Dátum: 2018.02.02 péntek, 07:15:03 »

Értem akkor. Akkor az nem gond hogy ilyen hosszú cső vezetékkel van összekötve?
Tisztelt Fórumtárs!
A motor szívóoldala a turbóval egyetemben, minden gond nélkül átszívja a kartergázt a leválasztótankon és a katalizátoron keresztül. A leválasztóhoz menő hosszabb csőrendszer nem befolyásolja a motor dinamikáját. Egy dolgot tanácsolhatok. A kezdetben alkalmazott műanyag technikai csövet kicseréltem gumicsőre. A technikai cső a jelentős hőmérséklet és az olajpára együttes hatására, egy idő után lekeményedett és attól féltem hogy egyszer elreped vagy eltörik az állandó rezonancia miatt. A gumicsővel semmi gondom nincs. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Joe83
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #44081 Dátum: 2018.02.02 péntek, 08:23:30 »

Üdv mindenkinek
Kis segítség kéne.
Meg tudná nekem valaki mondani hogy 2002 es tdci 130le mondeonak mennyi a injektorok normális korrekciós értéke hideg és meleg motornál.Köszi
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44082 Dátum: 2018.02.02 péntek, 08:32:51 »

Üdv mindenkinek
Kis segítség kéne.
Meg tudná nekem valaki mondani hogy 2002 es tdci 130le mondeonak mennyi a injektorok normális korrekciós értéke hideg és meleg motornál.Köszi

Mivel többnyire melegen közlekedsz a motorral, a hideg értékeknek túl nagy jelentőséget nem tulajdonítanék. Meg úgy egyébként sem jelent túl sokat, hogy mit látsz, inkább csak tájékozódásnak jó, a Ford legalábbis semmi hivatalos értéket nem ad meg erre.

A gyakorlati tapasztalatok alapján levont ökölszabály szerint +/- 1 mg-ig semmi gond, ha 1-2 között van, akkor már lehet elkezdeni aggódni egy picit, és ha 2 fölött van, akkor érdemes szórni az aprót a malacperselybe, hogy ha egyszercsak kirakja a villogó malacfarkat, akkor legyen miből felújíttatni a döglődő injektort.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Joe83
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #44083 Dátum: 2018.02.02 péntek, 08:49:50 »

Mivel többnyire melegen közlekedsz a motorral, a hideg értékeknek túl nagy jelentőséget nem tulajdonítanék. Meg úgy egyébként sem jelent túl sokat, hogy mit látsz, inkább csak tájékozódásnak jó, a Ford legalábbis semmi hivatalos értéket nem ad meg erre.

A gyakorlati tapasztalatok alapján levont ökölszabály szerint +/- 1 mg-ig semmi gond, ha 1-2 között van, akkor már lehet elkezdeni aggódni egy picit, és ha 2 fölött van, akkor érdemes szórni az aprót a malacperselybe, hogy ha egyszercsak kirakja a villogó malacfarkat, akkor legyen miből felújíttatni a döglődő injektort.

AndyA


Köszi szépen.Sajna nekem az eggyik injektorom az 3 körül van 2db -0.6mg a negyedik pedig 0.6mg.Hidegen rendesen kopog a motor és gazolaj szaga van a kipufnak.Melegen is kopog de halkabb olyan hangja van mintha egy lemez darabot kalapáccsal ütnénk
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44084 Dátum: 2018.02.02 péntek, 09:57:17 »


Köszi szépen.Sajna nekem az eggyik injektorom az 3 körül van 2db -0.6mg a negyedik pedig 0.6mg.Hidegen rendesen kopog a motor és gazolaj szaga van a kipufnak.Melegen is kopog de halkabb olyan hangja van mintha egy lemez darabot kalapáccsal ütnénk

Azt az egy injektort nézesd meg, és alkalmasint nem árt felújíttatni. Meg a CR-szivattyúra is rá kellene nézni, alighanem.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Joe83
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 28


E-mail
« Új hozzászólás #44085 Dátum: 2018.02.02 péntek, 11:32:34 »

Azt az egy injektort nézesd meg, és alkalmasint nem árt felújíttatni. Meg a CR-szivattyúra is rá kellene nézni, alighanem.

AndyA
O.k köszi szépen
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44086 Dátum: 2018.02.02 péntek, 13:34:58 »

Sziasztok!

Szeretném kikérni a véleményeteket az alábbi autóval kapcsolatban?!
Illetve valaki nem ismeri véletlen?
Szeretném ha hozzáértő szemek is elmondanák a véleményüket ezért is rakom ide fel!
Vásárlás céljából, kérem segítsetek!  worship
(Külön köszönet Andy! worship)
Köszönöm

http://imageupper.com/i/?S1200010060011T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060021T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060031T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060041T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060051T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060061T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060071T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060081T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060091T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060101T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060111T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060121T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060131T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060141T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060151T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060161T15175743782151614
http://imageupper.com/i/?S1200010060171T15175743782151614
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
gtuby
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 393


E-mail
« Új hozzászólás #44087 Dátum: 2018.02.02 péntek, 22:47:54 »

Sziasztok, már 9 éve vettem a Mondeom (2005 TDCI 130le FMBA vákumos turbó) és már akkor észre vettem, hogy nagyon hidegben kis terheléssel kis fordulaton (1500-2000 között) picit rángat a motor míg be nem melegszik.
Alig volt észrevehető (és keveset is használom hidegen), így nem nagyon foglalkoztam vele eddig, de  most már egyre melegebb időben is csinálja (+10 fok alatt).
Megnézetném valakivel, de nem ismerek egy megbízható szakit sem. Tudtok ajánlani valakit? Esetleg ötlet, hogy miért csinálja a tüneteket a vas?
Itt Siófokon nem tudok senkit aki értene hozzá. El is utaznék egy megbízható szervízbe lehetőleg Siófok-Bp esetleg Siófok-Pécs vonalon.

Még egy kérdés:
Eltörött a töltőlevegő csövem az egr előtt, kb 5 évet bírt az utángyártott amire kicseréltem a gyárit (5éve). Kijavítottam ideiglenesen, de természetesen vennék egy újat, de nem tudom milyet...
A Cromaxnál 5000.- forintól indulnak az utángyártottak, de van 7 és 12e ért is. Van tapasztalatotok valamelyikkel?
https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/levegocso/fuggoleges_levegocso_toltolevego_rendszerhez_ford_mondeo_16266
Naplózva

2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48449



« Új hozzászólás #44088 Dátum: 2018.02.03 szombat, 09:10:02 »

Sziasztok, már 9 éve vettem a Mondeom (2005 TDCI 130le FMBA vákumos turbó) és már akkor észre vettem, hogy nagyon hidegben kis terheléssel kis fordulaton (1500-2000 között) picit rángat a motor míg be nem melegszik.
Alig volt észrevehető (és keveset is használom hidegen), így nem nagyon foglalkoztam vele eddig, de  most már egyre melegebb időben is csinálja (+10 fok alatt).
Megnézetném valakivel, de nem ismerek egy megbízható szakit sem. Tudtok ajánlani valakit? Esetleg ötlet, hogy miért csinálja a tüneteket a vas?
Itt Siófokon nem tudok senkit aki értene hozzá. El is utaznék egy megbízható szervízbe lehetőleg Siófok-Bp esetleg Siófok-Pécs vonalon.

Még egy kérdés:
Eltörött a töltőlevegő csövem az egr előtt, kb 5 évet bírt az utángyártott amire kicseréltem a gyárit (5éve). Kijavítottam ideiglenesen, de természetesen vennék egy újat, de nem tudom milyet...
A Cromaxnál 5000.- forintól indulnak az utángyártottak, de van 7 és 12e ért is. Van tapasztalatotok valamelyikkel?
https://cromax.hu/motor/levego_rendszer/levegocso/fuggoleges_levegocso_toltolevego_rendszerhez_ford_mondeo_16266
izzítógyertyák,és vagy ha van a kiegfűtés gyertyái okozhatják a rángatást.lehet ellenőrizni.
Turbócső a gyári 25körül van,én nem venném meg,mert alin 3ért jön szilikon.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rstwingo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1123


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #44089 Dátum: 2018.02.03 szombat, 11:20:48 »

Srácok

Ez minek a csőve ??  a generátor mögött van
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Kacaj
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41


« Új hozzászólás #44090 Dátum: 2018.02.03 szombat, 11:39:11 »

Srácok

Ez minek a csőve ??  a generátor mögött van
[img]http://www.***/images/hdd1/2018/02/03/62420180203_105857.jpg
Turbó olaj nyomócső.
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.03 szombat, 12:20:30 írta alf® » Naplózva

2015.12.10. MkV 2.0 TDCI 150Le.
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #44091 Dátum: 2018.02.03 szombat, 13:16:46 »

Tisztelt Fórumtársak!
Kipróbálta már valaki rajtam kívül az olajtermosztát központosítót?
Kíváncsi vagyok a tapasztalatokra. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44092 Dátum: 2018.02.03 szombat, 14:17:18 »



Sziasztok!
Megnéztem, kipróbáltam az autót!
Nem tűnik rossznak!
Az normális, hogy az olajbeöntőt levéve némi kartergázt láttam kijönni?elmondása szerint nem kellett soha olajat utántölteni!
A kettes fokozatot néha nehezen vette be? A többivel nem volt gond!
Lehetséges az, hogy a klíma vagy a ventillátor szabadonfutósra lett csinálva!?(azt mondta azért van fura hangja, ami kicsit ilyen darálosnak tűnt, meg hogy az utána abba maradt!)?
Többször is indítottam, pöccre indult, de gázföccsnél a fordulat visszaesett és utána állt be a normális értékre!? De szinte azonnal! menet közben nem csinált ilyet mikor kinyomtam a kuplungot!Valamint a gage teszt során darabosan ment végig a fordulatszám mutató!?
Fékezésnél enyhe rázást éreztem talán a kormányon, a két első tárcsa már elég kopott volt, viszont a hátsókon szinte kopás sem volt!?
9813 kód van benne, azt megtaláltam battery voltage low, gondolom merülőben van az akksi!?
A leírt problémákat mennyire ítélitek súlyosnak???
Az ajtók alján nem láttam rozsdát, bár alá nem tudtam nézni!
Elvileg 145ekm-rel vette most 270 van benne, a kormány nem vészes kopással de a váltógomb és a váltószoknya elég kopott volt, valamint a fékpedálgumi jobb oldala rendesen a fémig volt kikopva(az alsó sarka a másik oldalon nem volt kopás!
Köszönöm a véleményeket!!!!!!!!!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #44093 Dátum: 2018.02.03 szombat, 16:48:18 »


Sziasztok!
Megnéztem, kipróbáltam az autót!
Nem tűnik rossznak!
Az normális, hogy az olajbeöntőt levéve némi kartergázt láttam kijönni?elmondása szerint nem kellett soha olajat utántölteni!
A kettes fokozatot néha nehezen vette be? A többivel nem volt gond!
Lehetséges az, hogy a klíma vagy a ventillátor szabadonfutósra lett csinálva!?(azt mondta azért van fura hangja, ami kicsit ilyen darálosnak tűnt, meg hogy az utána abba maradt!)?
Többször is indítottam, pöccre indult, de gázföccsnél a fordulat visszaesett és utána állt be a normális értékre!? De szinte azonnal! menet közben nem csinált ilyet mikor kinyomtam a kuplungot!Valamint a gage teszt során darabosan ment végig a fordulatszám mutató!?
Fékezésnél enyhe rázást éreztem talán a kormányon, a két első tárcsa már elég kopott volt, viszont a hátsókon szinte kopás sem volt!?
9813 kód van benne, azt megtaláltam battery voltage low, gondolom merülőben van az akksi!?
A leírt problémákat mennyire ítélitek súlyosnak???
Az ajtók alján nem láttam rozsdát, bár alá nem tudtam nézni!
Elvileg 145ekm-rel vette most 270 van benne, a kormány nem vészes kopással de a váltógomb és a váltószoknya elég kopott volt, valamint a fékpedálgumi jobb oldala rendesen a fémig volt kikopva(az alsó sarka a másik oldalon nem volt kopás!
Köszönöm a véleményeket!!!!!!!!!


Ott mindig jön egy kis gáz, az nem gond.

Az MMT6-os váltónál jellemző hiba, hogy hármasból vissza kettesbe nehezebb betenni, amíg még hideg a váltó.

Ventilátor simán csapágyas. Ki kell cserélni egy jó állapotú bontottra, kb. 5 ezer Ft.

Indítani mindig gáz nélkül kell, és magától alulről felfelé kell beálljon az alapjárat. Ha pöckölni kell a gázt, és fentről le áll be utána az alapjárat, az nem jó jel...

A fordulatszám műszer dadog. Ki tudod cserélni a komplett műszerblokkot, ha zavar, amúgy sok jelentősége nincs.

Kopott/elfékezett a tárcsa. Csere után jó lesz.

Akksi csere is szükséges lehet hamarosan, ha ilyeneket ír.

FL2-es ajtó nem szokott rozsdásodni, akkorra már megoldották.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Thomas8607
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 990


E-mail
« Új hozzászólás #44094 Dátum: 2018.02.03 szombat, 17:11:25 »

Ott mindig jön egy kis gáz, az nem gond.

Az MMT6-os váltónál jellemző hiba, hogy hármasból vissza kettesbe nehezebb betenni, amíg még hideg a váltó.

Ventilátor simán csapágyas. Ki kell cserélni egy jó állapotú bontottra, kb. 5 ezer Ft.

Indítani mindig gáz nélkül kell, és magától alulről felfelé kell beálljon az alapjárat. Ha pöckölni kell a gázt, és fentről le áll be utána az alapjárat, az nem jó jel...

A fordulatszám műszer dadog. Ki tudod cserélni a komplett műszerblokkot, ha zavar, amúgy sok jelentősége nincs.

Kopott/elfékezett a tárcsa. Csere után jó lesz.

Akksi csere is szükséges lehet hamarosan, ha ilyeneket ír.

FL2-es ajtó nem szokott rozsdásodni, akkorra már megoldották.

AndyA

Indítás után amikor jár a motor, akkor ha gázfröccsöt ad akkor alapjárat alá esik az alapjárat és onnét ugrik feljebb a megfelelő alapjáratra.
Én erre gondolok.
Naplózva

Ford Mk4 2.0 Tdci 163Le 2013
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44095 Dátum: 2018.02.03 szombat, 17:16:29 »

Ott mindig jön egy kis gáz, az nem gond.

Az MMT6-os váltónál jellemző hiba, hogy hármasból vissza kettesbe nehezebb betenni, amíg még hideg a váltó.

Ventilátor simán csapágyas. Ki kell cserélni egy jó állapotú bontottra, kb. 5 ezer Ft.

Indítani mindig gáz nélkül kell, és magától alulről felfelé kell beálljon az alapjárat. Ha pöckölni kell a gázt, és fentről le áll be utána az alapjárat, az nem jó jel...

A fordulatszám műszer dadog. Ki tudod cserélni a komplett műszerblokkot, ha zavar, amúgy sok jelentősége nincs.

Kopott/elfékezett a tárcsa. Csere után jó lesz.

Akksi csere is szükséges lehet hamarosan, ha ilyeneket ír.

FL2-es ajtó nem szokott rozsdásodni, akkorra már megoldották.

AndyA

Szia!
Köszi szépen! Tehát az a lényeg, hogy lentről felfelé haladva álljon be az alapjárat? Amikor gázfröccsöt adtam neki akkor visszaeset kb750-ig és utána állt be kb 875-900 közé!? Viszont nagyobb gázadásra sem füstölt inkább egy minimális gőz jött ki! Ami furcsa, szerintem megjáratta mielőtt mentem, mert még indulás előtt a motor indítása előtt néztem az olajszintet ami még le sem folyt, valamint még akkor néztem a kartergázt is! Felajánlotta, hogy kinyitja a motorteret, majd beindította de láttam, hogy 2x,3x kis gázt adott neki!Ha nem lett volna indítva akkor nem füstölt volna az olajbentő nyílásnál! Fura, hogy 2. Tulaként nincs meg a szervízkönyv, emlékezetből azt mondta talán a petrányinál volt vezetve!
A váltó 1-ből kettesbe is akadozva ment, nekeü a focusban 270van de sokkal szebben lehet kapcsolni a kettest, bér az benzines!
A mutató miért ugrál?
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44096 Dátum: 2018.02.03 szombat, 17:18:26 »

Indítás után amikor jár a motor, akkor ha gázfröccsöt ad akkor alapjárat alá esik az alapjárat és onnét ugrik feljebb a megfelelő alapjáratra.
Én erre gondolok.

Én is erre gondoltam! Köszi! worship Wink
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #44097 Dátum: 2018.02.04 vasárnap, 11:39:36 »

Én is erre gondoltam! Köszi! worship Wink

Az nem teljesen jó az álmoskönyv szerint. Ez mondjuk itt a fórumon a vásárlási tanácsokban is le van írva.
"Érdemes megfigyelni a hideg – félmeleg – meleg alapjáratot, ill. a terheletlen helyzetben az alapjáratra visszaállás módját. Az alapjárati üzemanyag nyomás instabilitására utal (porlasztók okozzák), ha "alulról" áll be az alapjáratra azaz előbb lemegy 700 körülre (vagy 900 alá hidegben) és onnét áll be 750 vagy 900-as fordulatra. Jó esetben szép finoman csökken vissza a fordulatszám."
http://mondeo.hu/index.php?topic=5065.0
« Utoljára szerkesztve: 2018.02.04 vasárnap, 11:42:42 írta Lacika71 » Naplózva
Lacko1984
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 923



E-mail
« Új hozzászólás #44098 Dátum: 2018.02.04 vasárnap, 12:38:14 »

Az nem teljesen jó az álmoskönyv szerint. Ez mondjuk itt a fórumon a vásárlási tanácsokban is le van írva.
"Érdemes megfigyelni a hideg – félmeleg – meleg alapjáratot, ill. a terheletlen helyzetben az alapjáratra visszaállás módját. Az alapjárati üzemanyag nyomás instabilitására utal (porlasztók okozzák), ha "alulról" áll be az alapjáratra azaz előbb lemegy 700 körülre (vagy 900 alá hidegben) és onnét áll be 750 vagy 900-as fordulatra. Jó esetben szép finoman csökken vissza a fordulatszám."
http://mondeo.hu/index.php?topic=5065.0

Köszi! Szerencsémre elolvastam ezért is figyeltem rá és lettem figyelmes a dologra! Valószinű ezért(is) nem is fogom megvenni!
Naplózva

Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
him007
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 505


02. 06. Ford Mondeo Turner 2.0 TDCI Ghia


E-mail
« Új hozzászólás #44099 Dátum: 2018.02.04 vasárnap, 13:11:34 »

Sziasztok,

infót szeretnék kérni. Észrevételem, hogy a motor hőmérséklet visszajelző műszer fals adatokat (?) mutat. Hosszabb utazás során sem megy feljebb a megszokott motor hőfok. Azaz kb 1/4 ig. Vagy éppen a max hőmérséklet  feléig sem. A megszokott alatt a középső tartományra gondolok.
Így szerintem ez így nem biztos és váratlan meglepetés is lehet a vége.
Mi lehet a hiba, hol találom a hibás alkatrészt, mennyibe kerülhet a javítása...

Köszönöm.  worship
üdv.
Nándi

Naplózva

Jó utat mindenkinek, és vigyázzunk a motorosokra is, akkor is ,ha nem mindig  is érdemlik meg... Smiley
Oldalak: 1 ... 875 876 877 878 879 880 881 [882] 883 884 885 886 887 888 889 ... 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.082 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.