Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 03:51:58 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 812 813 814 815 816 817 818 [819] 820 821 822 823 824 825 826 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14684889 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
Laci66
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 10


E-mail
« Új hozzászólás #40900 Dátum: 2016.08.05 péntek, 22:29:16 »

Sziasztok!
Tudnátok valakit ajánlani Siófok környékén( Sz.f.vár, Veszprém bele fér) motor diagnosztizálásra, mert  most vagyok túl egy turbócső lyukadás helyreállításon, de valami még mindig nem stimmel, mert lényegesen erősebb, de nem megy rendesen még mindig az autó( de legalább már nem kapcsolgat össze-vissza az automataváltó, és nem füstöl eplus2 ...). Az autó MK3 2004 2.0TDCI130Le Ghia Aut.
Köszi előre is.
Naplózva

Laci66
MK3 2004 2.0TDCI 130Le Ghia, Aut.
Waterminator
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 177


30-9333-485


E-mail
« Új hozzászólás #40901 Dátum: 2016.08.07 vasárnap, 14:22:04 »

Sziasztok!
Csak szeretném megosztani egy turbócsőrepedés képét. Ez éppen Bulgáriában történt és csak óvatosan alacsony fordulatszámon tudtam hazajönni vele. Ez a cső közvetlenül a turbó alatt van és gondolom a rezonancia csökkentése miatt tervezték oda. Ja, és 18.350Ft az ára ennek a kis 10cm-es "vacaknak"..... falbav Én ilyet még nem láttam. wow1

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv: István
Naplózva

2005.MK3. 2.0 TDCI Ghia. sedan FMBA 6 seb. 131 le 490.000Km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40902 Dátum: 2016.08.07 vasárnap, 14:34:43 »

Sziasztok!
Csak szeretném megosztani egy turbócsőrepedés képét. Ez éppen Bulgáriában történt és csak óvatosan alacsony fordulatszámon tudtam hazajönni vele. Ez a cső közvetlenül a turbó alatt van és gondolom a rezonancia csökkentése miatt tervezték oda. Ja, és 18.350Ft az ára ennek a kis 10cm-es "vacaknak"..... falbav Én ilyet még nem láttam. wow1

A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Üdv: István

Ugh...

Kb. 150 fontért, vagyis 55 ezer Ft-ért megkapod a teljes csőkészletet 3-rétegű szilikonból, 4 szín közül választhatóan. Garantáltan soha többé nem durran el:

http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=59&product_id=253

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Nody
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 21


« Új hozzászólás #40903 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 14:44:30 »

Ugh...

Kb. 150 fontért, vagyis 55 ezer Ft-ért megkapod a teljes csőkészletet 3-rétegű szilikonból, 4 szín közül választhatóan. Garantáltan soha többé nem durran el:

http://www.dphsiliconehose.co.uk/index.php?route=product/product&path=59&product_id=253

AndyA


Üdv.
Ez itt ugyan az csak kicsit olcsóbb.   Wink

https://www.ebay.com/itm/301009009084

Már csak a postaköltség a kérdéses.
Naplózva

MK3 2.0 TDCi 2006 N7BA B4Y INA EGRoff
 R 1 3 5
 └-┼┼┤
    2 4 6
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40904 Dátum: 2016.08.08 hétfő, 14:53:35 »


Üdv.
Ez itt ugyan az csak kicsit olcsóbb.   Wink

https://www.ebay.com/itm/301009009084

Már csak a postaköltség a kérdéses.

Saccoltam valamit postaköltségre.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #40905 Dátum: 2016.08.10 szerda, 17:12:54 »

Tudtok ajánlani valakit aki jó áron javít turbo elektronikát?

Mert az baja hogy van amikor jó van amikor meg nem állítja a geometriát és elég égett szaga is van.
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Aaradi75
Vendég
« Új hozzászólás #40906 Dátum: 2016.08.10 szerda, 20:48:19 »

Sziasztok,
A 10 nappal ezelőtti komáromi felhőszakadáskor viz került a motorba. 90%-os valószínűlséggel meghajlott az egyes hengerben a hajtókar.
A javítás "olcsósága" miatt eladó motort keresek.

Ford Mondeo 2.0 TDCI, 130lovas GHIA (2003-as)változat. Motorkód: FMBA

Minden segítséget, ötletet szivesen fogadok.
Üdv
Árpi
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40907 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 08:30:17 »

Tudtok ajánlani valakit aki jó áron javít turbo elektronikát?

Mert az baja hogy van amikor jó van amikor meg nem állítja a geometriát és elég égett szaga is van.

Valahol Fehérvár felé van szaki, aki garanciával javítja, de ennél sajnos nem tudok többet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40908 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 08:31:38 »

Sziasztok,
A 10 nappal ezelőtti komáromi felhőszakadáskor viz került a motorba. 90%-os valószínűlséggel meghajlott az egyes hengerben a hajtókar.
A javítás "olcsósága" miatt eladó motort keresek.

Ford Mondeo 2.0 TDCI, 130lovas GHIA (2003-as)változat. Motorkód: FMBA

Minden segítséget, ötletet szivesen fogadok.
Üdv
Árpi

Azt hogyan sikerült...? Sad

Keresd a bontósokat, szerintem találsz: mk2 (telefonon, az avatarjában megtalálod), motorcraft. Meg még sokan mások.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #40909 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 10:35:16 »

Valahol Fehérvár felé van szaki, aki garanciával javítja, de ennél sajnos nem tudok többet.

AndyA

Valami elérhetőség jó lenne pedig mert az egyik helyen 55e-t mondtak. Sad
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40910 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 10:47:13 »

Valami elérhetőség jó lenne pedig mert az egyik helyen 55e-t mondtak. Sad

Körül kell nézni kicsit:

http://mondeo.hu/index.php?topic=5198.0

Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Szlobi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 943



E-mail
« Új hozzászólás #40911 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 11:18:06 »

Körül kell nézni kicsit:

http://mondeo.hu/index.php?topic=5198.0

Smiley

AndyA

 worship
Naplózva

2008 MK4 Titanium 2.0 TDCI 180Le/400Nm Kombi. EGR-OFF,DPF-OFF.  eljen
Norbi29
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 11


E-mail
« Új hozzászólás #40912 Dátum: 2016.08.11 csütörtök, 13:33:24 »

Üdv. Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2005-ös 2.0 TDCi gépem pár hete megadta magát. Indítás után 5-6 másodpercig még járt, majd aztán vészüzem és leállt. Hibát kiolvastuk, adagoló rendszer. Csúcsokat elvittük megnézetni, azt mondták mind 4 off. Jó, felújították, vissza a kocsiba de az azóta sem indul. Nem vagyok túlságosan otthon a témában, szóval ti mit mondanátok mi baja lehet még? Magasnyomásút is meg kéne nézetni?
Naplózva

MK3 2.0 benzin/gáz 2002 Ghia
korábban: MK3 2.0 TDCi 2005 Ghia kombi
                   MK2 1.8 TD 1998 kombi
zsapeti
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 974



E-mail
« Új hozzászólás #40913 Dátum: 2016.08.12 péntek, 08:13:03 »

Üdv. Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2005-ös 2.0 TDCi gépem pár hete megadta magát. Indítás után 5-6 másodpercig még járt, majd aztán vészüzem és leállt. Hibát kiolvastuk, adagoló rendszer. Csúcsokat elvittük megnézetni, azt mondták mind 4 off. Jó, felújították, vissza a kocsiba de az azóta sem indul. Nem vagyok túlságosan otthon a témában, szóval ti mit mondanátok mi baja lehet még? Magasnyomásút is meg kéne nézetni?

Látom a „szokásos” szakik nem válaszolnak, leírom hogy én mit gondolok róla. Van tapasztalat…
Első körben szerintem kicsit elkapkodtátok a dolgot, vagy nem írtad le pontosan a javítás folyamatát. Az, hogy miért áll le nem tudom, de a hibakód biztos sokat segítene ha tudnánk.
Ha rosszak a csúcsok, akkor nem feltétlenül csak azzal lehet baj, hanem akár már a tanknál is kezdve, egy retkes tank is okozhat problémát. Nekem amikor anno behaltak a csúcsok a 2002-es TDCi-ben, akkor a fórum „félhivatalos” szerelője Vik csinálta a javítást. Cserélve lettek az injektorok, a magasnyomású csövek és a visszavezető csövek is biztos ami biztos alapon. Az, hogy ilyenkor üa. szűrő csere is van az alap, nem tudom ez megtörtént-e nálatok. A csere alkalmával meg lehet ejteni egy felületes nagynyomású szivattyú vizsgálatot is, úgy, hogy a tank felöli betáp oldalon valami edénybe kiöntitek a szűrőben lévő GO-t és egy mágnessel megnézitek mocorog-e benne valami. Ha kis fémszemcséket szed össze a mágnes akkor gáz van, ha nem akkor talán rendben van a szivattyú. Ezen a kis vizsgálaton mindenképp érdemes átmenni, mert ha teszem azt most beraktad a felújított csúcsokat és a szivattyú továbbra is tolja beléjük a nem odavaló dolgokat, akkor az új csúcsok is hamar el fognak fogyni sajnos.
Naplózva

MKIII. 2.0 TDCi Trend kombi /2002.12./ --> ex/Citroen Evasion 1.9 TD --> ex/Galaxy 2.0 TDCi 2006-->ex/Renault Grand Espace 2.0T
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #40914 Dátum: 2016.08.12 péntek, 08:38:02 »

Üdv. Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2005-ös 2.0 TDCi gépem pár hete megadta magát. Indítás után 5-6 másodpercig még járt, majd aztán vészüzem és leállt. Hibát kiolvastuk, adagoló rendszer. Csúcsokat elvittük megnézetni, azt mondták mind 4 off. Jó, felújították, vissza a kocsiba de az azóta sem indul. Nem vagyok túlságosan otthon a témában, szóval ti mit mondanátok mi baja lehet még? Magasnyomásút is meg kéne nézetni?

Vezérműtengely jeladó?
Villog az izzításjelző? Ha igen, akkor kellene hibakódot olvasni, amikor villog.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #40915 Dátum: 2016.08.12 péntek, 10:20:54 »

Üdv. Egy kis segítséget szeretnék kérni. 2005-ös 2.0 TDCi gépem pár hete megadta magát. Indítás után 5-6 másodpercig még járt, majd aztán vészüzem és leállt. Hibát kiolvastuk, adagoló rendszer. Csúcsokat elvittük megnézetni, azt mondták mind 4 off. Jó, felújították, vissza a kocsiba de az azóta sem indul. Nem vagyok túlságosan otthon a témában, szóval ti mit mondanátok mi baja lehet még? Magasnyomásút is meg kéne nézetni?
falslevegőt szippant a rendszer.kikell zárni a résolaj visszavezetést ,és úgy próbálni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jedematik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #40916 Dátum: 2016.08.14 vasárnap, 21:56:28 »

Ha jól tudom: (ha nem, akkor javítsatok légyszi!)
A 130 lovasnak elektronikus a turbó vezérlése, a 115-ösnek vákumdobos. Előbbi EU4-es, utóbbi EU3-as motor. Úgy tudom, csúcsteljesítményben minimális a különbség, inkább azért megy jobban az EU4-es, mert szélesebb fordulatszám tartományban húz. Alacsonyabb fordulaton elindul. Hozzá kell még tennem, hogy az elektronikussal azért szoktak lenni gondok...

Naplózva

2003  130 TDCI mondeo Ghia-x  automata váltó, jobb kormányos
jedematik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #40917 Dátum: 2016.08.14 vasárnap, 21:59:04 »

Ha jól tudom: (ha nem, akkor javítsatok légyszi!)
A 130 lovasnak elektronikus a turbó vezérlése, a 115-ösnek vákumdobos. Előbbi EU4-es, utóbbi EU3-as motor. Úgy tudom, csúcsteljesítményben minimális a különbség, inkább azért megy jobban az EU4-es, mert szélesebb fordulatszám tartományban húz. Alacsonyabb fordulaton elindul. Hozzá kell még tennem, hogy az elektronikussal azért szoktak lenni gondok...

nekem 130 lovas van és a turbó vákumos.
elég jól megy de nem tudok hasonlitani a másikhoz mert nem probáltam Cheesy
amugy autómata váltós Shocked
Naplózva

2003  130 TDCI mondeo Ghia-x  automata váltó, jobb kormányos
jedematik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #40918 Dátum: 2016.08.14 vasárnap, 22:03:00 »

üdv mindenkinek

nemrég vettem egy MK3 130 lovas autómata váltós verdát.
kérdésem az volna ,ha valaki tudna válaszolni,hogy mennyire vészes az ha 2 porlasztónál alul a tömitésnél olajos. Valamenyire szivárog.
Hosszab utat tervezek ,az esetleg lehet gond?

előre is köszi a válaszokat worship
Naplózva

2003  130 TDCI mondeo Ghia-x  automata váltó, jobb kormányos
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #40919 Dátum: 2016.08.16 kedd, 19:32:01 »

üdv mindenkinek

nemrég vettem egy MK3 130 lovas autómata váltós verdát.
kérdésem az volna ,ha valaki tudna válaszolni,hogy mennyire vészes az ha 2 porlasztónál alul a tömitésnél olajos. Valamenyire szivárog.
Hosszab utat tervezek ,az esetleg lehet gond?

előre is köszi a válaszokat worship
nincs tőle nagy baja, cserélni kell majd idővel 2 újra
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
rapidez
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3


E-mail
« Új hozzászólás #40920 Dátum: 2016.08.17 szerda, 08:21:41 »

Sziasztok!   help
1 éve vagyok boldog tulaja egy 2003as TDCI mondinak és imádom, ám 3 hét múlva mennénk horvátországba vele és tegnap este hazafelé villogni kezdett az izzításjelző és leállt az autóm, 1-2 perc várakozás után beindítottam és hibátlanul hazavitt. Rádugtam az obd hibakódkiolvasót és a p0251es kódot dobta ki, tudna valaki segíteni nekem miskolc környékén hozzáértőt akihez érdemes lenne elvinnem??? Köszönöm a segítségeteket előre!
Naplózva

2003 Mondeo Mk3 2.0 TDCI Wink
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #40921 Dátum: 2016.08.17 szerda, 08:44:53 »

Sziasztok!   help
1 éve vagyok boldog tulaja egy 2003as TDCI mondinak és imádom, ám 3 hét múlva mennénk horvátországba vele és tegnap este hazafelé villogni kezdett az izzításjelző és leállt az autóm, 1-2 perc várakozás után beindítottam és hibátlanul hazavitt. Rádugtam az obd hibakódkiolvasót és a p0251es kódot dobta ki, tudna valaki segíteni nekem miskolc környékén hozzáértőt akihez érdemes lenne elvinnem??? Köszönöm a segítségeteket előre!

Amikor villog az izzításjelző, akkor olvasd ki a hibakódot.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #40922 Dátum: 2016.08.17 szerda, 13:50:35 »

Sziasztok!

Mitől lehet az, hogy ha fixen tartom egy bizonyos fordulatszámon a motort (kb. 1900-2000) megnő a nyomás . 750 bar körül kellene lennie és felmegy 1200-ra.
Ettől füstöl, dadog és rángat az autó.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #40923 Dátum: 2016.08.17 szerda, 20:29:19 »

Sziasztok!

Mitől lehet az, hogy ha fixen tartom egy bizonyos fordulatszámon a motort (kb. 1900-2000) megnő a nyomás . 750 bar körül kellene lennie és felmegy 1200-ra.
Ettől füstöl, dadog és rángat az autó.
mérj turbónyomást.ha nincs meg a levegőmennyiség,az okozhat ilyet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jedematik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #40924 Dátum: 2016.08.18 csütörtök, 23:12:54 »

nincs tőle nagy baja, cserélni kell majd idővel 2 újra

oké köszi egy kicsit megnyugodtam.
Naplózva

2003  130 TDCI mondeo Ghia-x  automata váltó, jobb kormányos
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #40925 Dátum: 2016.08.19 péntek, 08:37:42 »

mérj turbónyomást.ha nincs meg a levegőmennyiség,az okozhat ilyet.

Mennyinek kell lennie?
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #40926 Dátum: 2016.08.19 péntek, 17:49:31 »

Mennyinek kell lennie?
menetközben 2,5bar max. diaggal mérve.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jedematik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #40927 Dátum: 2016.08.19 péntek, 19:36:41 »

üdv mindenkinek !

Tudna valaki infót adni,hogy a motor jobb oldalán lévő bordás szíjat hogyan lehet cserélni?
Hátha valaki már küzdött vele.
Elég viseltnek látom ,ezért lecserélném.

köszi előre is!
Naplózva

2003  130 TDCI mondeo Ghia-x  automata váltó, jobb kormányos
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #40928 Dátum: 2016.08.19 péntek, 20:42:34 »

üdv mindenkinek !

Tudna valaki infót adni,hogy a motor jobb oldalán lévő bordás szíjat hogyan lehet cserélni?
Hátha valaki már küzdött vele.
Elég viseltnek látom ,ezért lecserélném.

köszi előre is!
Gyár szerint:
Szíjlazító kézikészülékkel a szíjat fellazítod,és letolod a generátorszíjtárcsáról.Leírás a készítéséhez a  wikiben.
Jobb első kerék levesz.
Kormányösszekötő szétköt,kerékagy előrefordít.
Oldalról a generátort leszed 3 csavarral+az elektromos csatlakozásokat lekötöd,és ha nem veszed ki,akkor csak félreteszed az útból.
Az automata szíjfeszítőt leveszed 2 csavarral-ebbe van a szíj belefűzve.Az új szíjat ismét belekell fűzni a feszítőbe.

Visszafelé minden ugyan ez fordítva.


Ellenben ha a szíj viseletes,akkor a rendszer elemei is azok.

Szíj.
Szíjfeszítő.
Kéttömegű főtengely szíjtárcsa.
1vezető és 1 támasztó görgő.
A generátor csapágyai,illetve szabadonfutó szíjtárcsa beszerelése javasolt.


Persze a szíjat több módon is lelehet cserélni,de ez a hivatalos változat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Viló
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1815



WWW E-mail
« Új hozzászólás #40929 Dátum: 2016.08.19 péntek, 21:42:10 »

menetközben 2,5bar max. diaggal mérve.

Ha nem lenne meg akkor kormolna is, de nem teszi. Meg megy is szépen.
Naplózva

1997  1.8TD kombi fel-GHIA-sítva.

2004  F1 2.0 TDCi kombi automata.
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #40930 Dátum: 2016.08.19 péntek, 22:49:47 »

Ha nem lenne meg akkor kormolna is, de nem teszi. Meg megy is szépen.
ettol meg nem biztos hogy nem fuj ki valahol...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #40931 Dátum: 2016.08.19 péntek, 23:00:21 »

Ha nem lenne meg akkor kormolna is, de nem teszi. Meg megy is szépen.
egyáltalán nem biztos. ha nincs nyomás egyszerűen nem ad be annyi anyagot. különben részterhelésen is ömlene a kox. vagy lehet már inkább széndarabok vigyor3
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
jedematik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #40932 Dátum: 2016.08.20 szombat, 20:00:18 »

Gyár szerint:
Szíjlazító kézikészülékkel a szíjat fellazítod,és letolod a generátorszíjtárcsáról.Leírás a készítéséhez a  wikiben.
Jobb első kerék levesz.
Kormányösszekötő szétköt,kerékagy előrefordít.
Oldalról a generátort leszed 3 csavarral+az elektromos csatlakozásokat lekötöd,és ha nem veszed ki,akkor csak félreteszed az útból.
Az automata szíjfeszítőt leveszed 2 csavarral-ebbe van a szíj belefűzve.Az új szíjat ismét belekell fűzni a feszítőbe.

Visszafelé minden ugyan ez fordítva.


Ellenben ha a szíj viseletes,akkor a rendszer elemei is azok.

Szíj.
Szíjfeszítő.
Kéttömegű főtengely szíjtárcsa.
1vezető és 1 támasztó görgő.
A generátor csapágyai,illetve szabadonfutó szíjtárcsa beszerelése javasolt.


Persze a szíjat több módon is lelehet cserélni,de ez a hivatalos változat.


köszi szépen ezt megcsináltam már. A motor másik oldalon lévő szíj hajtása érdekelne.
Naplózva

2003  130 TDCI mondeo Ghia-x  automata váltó, jobb kormányos
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #40933 Dátum: 2016.08.20 szombat, 20:08:59 »

köszi szépen ezt megcsináltam már. A motor másik oldalon lévő szíj hajtása érdekelne.
az a bal oldalon van. Wink tudod,bal kéz,bal sárvédő,bal kerék,stb.... vigyor3

A szervószíjat egy flexkulccsal tudod meglazítani.ennyi. Wink nyes


http://mondeo.hu/wiki/index.php/Szervószíj_feszítő_görgő_átalakítás_-_TDCi
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
jedematik
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 22


E-mail
« Új hozzászólás #40934 Dátum: 2016.08.20 szombat, 21:54:05 »

az a bal oldalon van. Wink tudod,bal kéz,bal sárvédő,bal kerék,stb.... vigyor3

A szervószíjat egy flexkulccsal tudod meglazítani.ennyi. Wink nyes


http://mondeo.hu/wiki/index.php/Szervószíj_feszítő_görgő_átalakítás_-_TDCi


köszi az lessz ! worship
De ahogy nézzük,mert nekem a kormány is jobb oldalt van wow1
Naplózva

2003  130 TDCI mondeo Ghia-x  automata váltó, jobb kormányos
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40935 Dátum: 2016.08.20 szombat, 23:02:02 »

Gyár szerint:
Szíjlazító kézikészülékkel a szíjat fellazítod,és letolod a generátorszíjtárcsáról.Leírás a készítéséhez a  wikiben.
Jobb első kerék levesz.
Kormányösszekötő szétköt,kerékagy előrefordít.
Oldalról a generátort leszed 3 csavarral+az elektromos csatlakozásokat lekötöd,és ha nem veszed ki,akkor csak félreteszed az útból.
Az automata szíjfeszítőt leveszed 2 csavarral-ebbe van a szíj belefűzve.Az új szíjat ismét belekell fűzni a feszítőbe.

Visszafelé minden ugyan ez fordítva.


Ellenben ha a szíj viseletes,akkor a rendszer elemei is azok.

Szíj.
Szíjfeszítő.
Kéttömegű főtengely szíjtárcsa.
1vezető és 1 támasztó görgő.
A generátor csapágyai,illetve szabadonfutó szíjtárcsa beszerelése javasolt.


Persze a szíjat több módon is lelehet cserélni,de ez a hivatalos változat.


Megalofax...

Nem kell megbontani a kormányösszekötőt. Nem kell kivenni a generátort a helyéről elég csak félretolni, azt meg csak ehhez kellene.

De még ha is kell venni a generátort, akkor is kijön felfelé, csak a GO-szűrőt félre kell húzni (és le kell venni róla a légterelőt, akkor kifér).

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
WildDaemon
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 143


E-mail
« Új hozzászólás #40936 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 07:51:20 »

Sziasztok!

Kb 600 km-t futott új delphi porlasztókkal hideg indításnál egy rövid ideig kopogós motorhang mennyire normális?
Nem kormol, nem füstöl.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCi Ghia kombi 2006/10/30 (Machine Silver) Euro IV.
'96 MK2 1.8TD Turnier Ghia (benzinkék)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #40937 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 11:22:29 »


köszi az lessz ! worship
De ahogy nézzük,mert nekem a kormány is jobb oldalt van wow1
lyally.attól a szíj még továbbra is bal oldalt van.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #40938 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 11:23:05 »

Sziasztok!

Kb 600 km-t futott új delphi porlasztókkal hideg indításnál egy rövid ideig kopogós motorhang mennyire normális?
Nem kormol, nem füstöl.
egy darabig az.Dominak is pár ezer km után normalizálódot...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #40939 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 11:25:26 »

Megalofax...

Nem kell megbontani a kormányösszekötőt. Nem kell kivenni a generátort a helyéről elég csak félretolni, azt meg csak ehhez kellene.

De még ha is kell venni a generátort, akkor is kijön felfelé, csak a GO-szűrőt félre kell húzni (és le kell venni róla a légterelőt, akkor kifér).

AndyA
gigalofax.ezek már mind a nemhivatalos verzók.Abból meg van jópár.....azzal kezdtem.ez a gyári TIS szerinti előírás.
Én pl mindig lefelé vettem ki a generátort... vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40940 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 11:28:59 »

gigalofax.ezek már mind a nemhivatalos verzók.Abból meg van jópár.....azzal kezdtem.ez a gyári TIS szerinti előírás.
Én pl mindig lefelé vettem ki a generátort... vigyor3

Ha csak szíjat cserélsz, nem kell kivenni a generátort. Akkor meg nem kell a kormányösszekötőt hosszú bottal sem birizgálni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #40941 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 11:33:14 »

Ha csak szíjat cserélsz, nem kell kivenni a generátort. Akkor meg nem kell a kormányösszekötőt hosszú bottal sem birizgálni.

AndyA
Nevitázzálmárbaxi! eplus2
TIS szerint a generátort lekell venni.Annak meg a módja a leírás szerint oldalról a kormányösszekötőt szétbontva.

Mindenki tudja,hogy máshogy is meglehet oldani,de az mind eltér már ettől.

Ráadásul km-ekkel ezelőtt kiderült,hogy a delikvens a szervószíjra gondolt. nyes
Keress egy nyugodt helyet,és használd a bal  kezedet. hehe
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40942 Dátum: 2016.08.21 vasárnap, 11:49:21 »

Nevitázzálmárbaxi! eplus2
TIS szerint a generátort lekell venni.Annak meg a módja a leírás szerint oldalról a kormányösszekötőt szétbontva.

Mindenki tudja,hogy máshogy is meglehet oldani,de az mind eltér már ettől.

Ráadásul km-ekkel ezelőtt kiderült,hogy a delikvens a szervószíjra gondolt. nyes
Keress egy nyugodt helyet,és használd a bal  kezedet. hehe

Le igen, de ki nem feltétlenül. Smiley

AndyA

P.s.: Melyik balt?  hehe taps taps taps taps taps
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Szpeki
Vendég
« Új hozzászólás #40943 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 10:15:13 »

Sziasztok!

Bekerültem én is a csapatba  worship
Nemrég hozzájutottam egy kombi mk3-hoz 2004-es! KEllet a kombi jön a család  vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3

Van egy nemtetsző probléma a kocsival! Leállításkor semmi csörgő zörgő hang, egyszerűen csak megrázza a kasznit a motor! illetve induláskor (minden gázadásos) ropogó hangot hallok előröl!
Lehet motortartó bak, és emiatt a féltengelyt kinyírta?  gun
 a hosszbordás szíjtól fúra hang... kattog, pattog.. olvastam a szabadonfutóról!  Lehet az?

Köszönöm

Szpeki
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.22 hétfő, 10:17:46 írta Szpeki » Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40944 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 10:57:54 »

Sziasztok!

Bekerültem én is a csapatba  worship
Nemrég hozzájutottam egy kombi mk3-hoz 2004-es! KEllet a kombi jön a család  vigyor3 vigyor3 vigyor3 vigyor3

Van egy nemtetsző probléma a kocsival! Leállításkor semmi csörgő zörgő hang, egyszerűen csak megrázza a kasznit a motor! illetve induláskor (minden gázadásos) ropogó hangot hallok előröl!
Lehet motortartó bak, és emiatt a féltengelyt kinyírta?  gun
 a hosszbordás szíjtól fúra hang... kattog, pattog.. olvastam a szabadonfutóról!  Lehet az?

Köszönöm

Szpeki

Leállítást próbáld kinyomott kuplunggal, ha olyankor nem csinálja, akkor eléggé esélyesen a kettős tömegű, és az nem jó hír. Ha kuplungolva is csörög, akkor valami rezonancia. Az egyik turbocső rögzítése, vagy mi, szokott elmállani, valahol van róla egy FAQ cikk is.

A ropogó hang sem jó hír. Próbáld meg, hogy koppig tekert kormánnyal előre ill. hátra meggurítod az autót. Ha féltengely, hallani fogod.

Hosszbordás szíj: Akármi is lehet. Van benne három görgő és egy szíjtárcsa, amelyek bármelyike lehet a ludas.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Szpeki
Vendég
« Új hozzászólás #40945 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 11:06:26 »

Kinyomott kuplungnál is csinálja!
inkább akkor úgy fogalmazok csúnyán áll le a motor! (nem csörög zörög) asszony mondta.. huhh amikor megnyomtad a gáz akkor nagyon megmozdult a motor! Ebből gondoltam erre!







Leállítást próbáld kinyomott kuplunggal, ha olyankor nem csinálja, akkor eléggé esélyesen a kettős tömegű, és az nem jó hír. Ha kuplungolva is csörög, akkor valami rezonancia. Az egyik turbocső rögzítése, vagy mi, szokott elmállani, valahol van róla egy FAQ cikk is.

A ropogó hang sem jó hír. Próbáld meg, hogy koppig tekert kormánnyal előre ill. hátra meggurítod az autót. Ha féltengely, hallani fogod.

Hosszbordás szíj: Akármi is lehet. Van benne három görgő és egy szíjtárcsa, amelyek bármelyike lehet a ludas.

AndyA
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40946 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 11:47:03 »

Kinyomott kuplungnál is csinálja!
inkább akkor úgy fogalmazok csúnyán áll le a motor! (nem csörög zörög) asszony mondta.. huhh amikor megnyomtad a gáz akkor nagyon megmozdult a motor! Ebből gondoltam erre!

Akkor az alsó motortámaszt nézd meg. A felsőkkel ritkán van baj, de az alsóban a gumi simán elmehetett vadászni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Szpeki
Vendég
« Új hozzászólás #40947 Dátum: 2016.08.22 hétfő, 20:12:57 »

Akkor az alsó motortámaszt nézd meg. A felsőkkel ritkán van baj, de az alsóban a gumi simán elmehetett vadászni.

AndyA

Nincs róla egy kép, hogy melyiket hol találom!? Hogy végig tudjam ellenőrizni őket!?
Vagy ha alámászok könnyen megtalálom!?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #40948 Dátum: 2016.08.23 kedd, 08:17:32 »

Nincs róla egy kép, hogy melyiket hol találom!? Hogy végig tudjam ellenőrizni őket!?
Vagy ha alámászok könnyen megtalálom!?

Ha alámászol és nem találod az alsó motortámaszt, akkor inkább hagyd a fenébe az egészet és vidd szerelőhöz.  eplus2 taps taps taps taps taps

Súgás 1: Ha van alsó motorburkolat, azt le kell venni előbb.

Súgás 2: Noha motortámasznak hívják, inkább kicsit a váltó felé keresd.

Súgás 3: Ezt keresed: http://s2.photobucket.com/user/totalguy/media/Car%20pics/23062011674.jpg.html

Ugyanitt látod, hogy mennyire el tud vásni idővel.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
agostonb
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 355


E-mail
« Új hozzászólás #40949 Dátum: 2016.08.23 kedd, 12:00:59 »

Sziasztok!
Van egy gondom a motorommal, így leírom hátha találkozott már valaki ilyennel, és esetleg van 5lete rá.
Nemrég kicsit zajosabb kezdett lenni a motorom úgy 1500-2000 ford. között. Gondoltam a turbó alsó nyúlványhoz csatlakozásánál ahol szokott a gumi alátátek gyengülésekor hangot adni. Megnéztem, ott nem volt gond. Másnap reggel már beindítva égtelen nagy kalamoló hang a motorból, mintha valaki egy kalapáccsal ki akarna jönni a motorból. Fémes hangú ütések. De pöccre indult, és ugyanúgy ment, húzott. 2000 ford. fölött teljesen eltűnt álló helyzetben, és haladva a is a bazi nagy motorhang. Szerelőhöz elgurultam, mert nem tudtam mi tévő legyek, s nem lévén 5letem megmutattam neki. Azt mondta, nagy valószínüséggel ekkora hang csak akkor jön ki a motorból ha pl. a dugattyú csapszeg perselye eltörik, és felüt a hengerfejbe a dugattyú e miatt. A hang alapján tényleg ezt lehetett gondolni. Mondta, el kell kezdje alulról és felülről bontani a motort, és meglátszik. Lekapva a hengerfejet, semmi probléma. nem üt bele semmi sehová. A hengeren semmi kopás, gyűrűkön semmi kopás, csapszegperselyek, hajtókar csapágyak a főtengelyen, aztán a nyugvó főtengelycsapágyaknak sincs semmi baja. Mostanra ki lett kapva a motort, totál szétszedve az utolsó csavarig, és semmi. Semmi probléma ami láthatóan ekkora hangot okozhatott volna. A láncterelők műanyag borításán látszik pár nagyobb bekopás, de összevetve a lánchosszat alig futott TDCi-ével semmi hossz különbség. Itt vagyunk egy szétszedett látszólag semmi baja motorral, és felmerül a kérdés, hogy lesz ez jó ha nincs mit javítani rajta? Mielőtt felmerülne a 2-tömegű lendkerék kérdése, mondom, hogy automata az autóm. Nomeg a főtengelyvégi szíjtárcsa volt az első ami le lett kapva, a hang akkor is maradt. Víz nem folyt a hengerbe, a hűtővíz nem bugyogott, a hengerfej tömítés ép.
5let?
« Utoljára szerkesztve: 2016.08.23 kedd, 13:01:42 írta agostonb » Naplózva

2003/01/28 MkIII 2.0 TDCi Ghia automata+Tempomat+utólagos D2s+minden Silver+bajusz+kormányváltó
Oldalak: 1 ... 812 813 814 815 816 817 818 [819] 820 821 822 823 824 825 826 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.077 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.