Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.03.28 csütörtök, 17:15:02 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 945 946 947 948 949 950 951 [952] 953 954 955 956 957 958   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 13203185 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
BDWTeam
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2763



WWW E-mail
« Új hozzászólás #47550 Dátum: 2021.11.20 szombat, 17:42:53 »

Szia!
Az első tanácsom, hogy VIDD VISSZA! Gondolom, hogy szabad szemmel messziről is jól látható összeget hagytál a szervizben. Oldják meg!
Lehet szakszerűtlen javítás, lehet, hogy csak nem lettek az új kódok feltanítva, lehet a porlasztó is rosszul javítva, egyszóval ezer oka lehet.
Egy biztos, hogy ne fogadd el, hogy szarabb mint volt!

Sziasztok, Jóreggelt! Szeretnék egy kis segítséget kérni, hátha van köztünk szerelő, netán nálam jobban hozzáértő. 2.0 tdci 130 lovas 2007 es mondeo mkIII. Most kapott új porlasztókat, új nagynyomású, olaj és összes szűrő cserélve. A problémám az lenne, hogy szervízben, számlával csinálták. De az autó elképesztő módon csattog, hangosabb mint volt sokkal. Nagyon kormol és erőtlen. És hozzáteszem kapott új turbót ( felújítottat) és egy teljesen új vezérlőelektronikát. Gyengébb is az autó jóval. Vittem másik szervízbe, ott azt mondták rá, hogy a 3-as porlasztó néha többet fecskendez be, kb minden 10-ik beporlasztásnál. Lehetne ez a baj? Netán a vezérműláncot 1 fokkal vagy foggal  nem rakhatták el. Alapjáraton is nagyon csattogosan jár. Hátha valaki tud segíteni. Diagnosztikám sajnos nincsen. Előre is köszönöm.
Naplózva

"Mindig kész vagyok tanulni, de azt nem szeretem ha kioktatnak!"
S.W.Churchill

----------------------------------------------------
Lancia Delta 1.6 Multijet (2011) #szarolasz
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47551 Dátum: 2021.11.20 szombat, 23:10:46 »

Sziasztok, Jóreggelt! Szeretnék egy kis segítséget kérni, hátha van köztünk szerelő, netán nálam jobban hozzáértő. 2.0 tdci 130 lovas 2007 es mondeo mkIII. Most kapott új porlasztókat, új nagynyomású, olaj és összes szűrő cserélve. A problémám az lenne, hogy szervízben, számlával csinálták. De az autó elképesztő módon csattog, hangosabb mint volt sokkal. Nagyon kormol és erőtlen. És hozzáteszem kapott új turbót ( felújítottat) és egy teljesen új vezérlőelektronikát. Gyengébb is az autó jóval. Vittem másik szervízbe, ott azt mondták rá, hogy a 3-as porlasztó néha többet fecskendez be, kb minden 10-ik beporlasztásnál. Lehetne ez a baj? Netán a vezérműláncot 1 fokkal vagy foggal  nem rakhatták el. Alapjáraton is nagyon csattogosan jár. Hátha valaki tud segíteni. Diagnosztikám sajnos nincsen. Előre is köszönöm.

Az porlasztók kódolása után kell neki vagy pár ezer km, hogy "megtanulja" az új porlasztókat. Viszont addig sem lehet látványosan erőtlen. Vidd vissza, ahol csinálták, hogy ez így nem jó, fussanak neki újra.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Alfa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #47552 Dátum: 2021.12.01 szerda, 15:06:55 »

Amikor villog az izzításjel,akkor kell hibakódot olvastatni,és utána lehet a javításon agyalni.

Most ott tartok, hogy hibakód olvasás volt.....    P2337 elösszőr.. / a 2-es henger befecskendező fúvoka hiba....
Második olvasás eredménye.......                      KWP 2000

Iilyenkor mi a teendő???
 
Köszönöm a véleményeket
Naplózva

2003 as  Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47553 Dátum: 2021.12.01 szerda, 15:42:49 »

Most ott tartok, hogy hibakód olvasás volt.....    P2337 elösszőr.. / a 2-es henger befecskendező fúvoka hiba....
Második olvasás eredménye.......                      KWP 2000

Iilyenkor mi a teendő???
 
Köszönöm a véleményeket

Először vidd el poharazásra (résolaj mérés), ha esetleg tudják a szállított mennyiségeket is tesztelni, az bónusz.

Addig meg kezd el dobálni az aprót a malacperselybe, mert sajna esélyes, hogy találni fognak valamit, ami zsebbe nyúlós lehet.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2021.12.09 csütörtök, 13:33:13 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47554 Dátum: 2021.12.01 szerda, 16:14:50 »

Most ott tartok, hogy hibakód olvasás volt.....    P2337 elösszőr.. / a 2-es henger befecskendező fúvoka hiba....
Második olvasás eredménye.......                      KWP 2000

Iilyenkor mi a teendő???
 
Köszönöm a véleményeket
rövid távon:
A csúcsok újra programozása, és hibakód törlés.
Hosszú távon:
Üza rendszer felújítás,de ez már vetekszik az autó értékével.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
asram54
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #47555 Dátum: 2021.12.09 csütörtök, 11:05:52 »

Sziasztok! Hozzá tudnék jutni egy autóhoz ami mindenben megegyezik az én autómmal csak a motorkódja más. Az enyém motorkódja HJCB a donornak szánt üzemképes autóé pedig HJBB. A donornak szánt autó alkatrészei beépíthetőek az enyémbe, mert ha igen akkor megveszem. Előre is köszönöm a hozzáértőek hozzászólásait. Üdv. Mindenkinek.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47556 Dátum: 2021.12.09 csütörtök, 13:34:28 »

Sziasztok! Hozzá tudnék jutni egy autóhoz ami mindenben megegyezik az én autómmal csak a motorkódja más. Az enyém motorkódja HJCB a donornak szánt üzemképes autóé pedig HJBB. A donornak szánt autó alkatrészei beépíthetőek az enyémbe, mert ha igen akkor megveszem. Előre is köszönöm a hozzáértőek hozzászólásait. Üdv. Mindenkinek.

Pontosan mit akarsz átszerelni, ami kérdéses? Nyilván egy lengőkar passzos lesz, annak semmi köze a motrkódhoz. Amúgy jó eséllyel majd' minden csereszabatos lehet.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Alfa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #47557 Dátum: 2021.12.10 péntek, 11:16:15 »

rövid távon:
A csúcsok újra programozása, és hibakód törlés.
Hosszú távon:
Üza rendszer felújítás,de ez már vetekszik az autó értékével.

Mint laikus kérdezem, :-)

melyik a 2-es  fúvóka.... hogyan van a hengerek sorrendje, jobról vagy balról kell számolni?   1-3-2-4  ?

Lehet csak azt az egy hibás befecskendező fúvókát cserélni?
Naplózva

2003 as  Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
asram54
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #47558 Dátum: 2021.12.10 péntek, 11:41:31 »

Pontosan mit akarsz átszerelni, ami kérdéses? Nyilván egy lengőkar passzos lesz, annak semmi köze a motrkódhoz. Amúgy jó eséllyel majd' minden csereszabatos lehet.

AndyA
Üzemanyag renszer elemei (pl. magasnyomású pumpa, porlasztók). Generátor, önindító, EGR szelep, turbó, kipufogó rendszer.
Az érdekelne, hogy mit tudnék felhasználni ha nekem valami megadná magát? Az átkódolásokat ha kell egy barátom meg tudná oldani.
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #47559 Dátum: 2021.12.10 péntek, 12:45:12 »

Üzemanyag renszer elemei (pl. magasnyomású pumpa, porlasztók). Generátor, önindító, EGR szelep, turbó, kipufogó rendszer.
Az érdekelne, hogy mit tudnék felhasználni ha nekem valami megadná magát? Az átkódolásokat ha kell egy barátom meg tudná oldani.
legrosszabb esetben, kábelkötegestől, motorvezérlőstől minden átrakható 1az1ben
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47560 Dátum: 2021.12.10 péntek, 13:54:46 »

legrosszabb esetben, kábelkötegestől, motorvezérlőstől minden átrakható 1az1ben

Na igen, de szerintem pont ezt szeretné elkerülni, hogy szét kelljen bombázni a kábelkötegig bezárólag az egész motorteret. Pont azt aligha akar cserélni, úgy vélem. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
asram54
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #47561 Dátum: 2021.12.10 péntek, 16:05:25 »

Hát igen, kábelköteget nem szeretnék cserélni. Anélkül nem megy a dolog?
Naplózva
Alfa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #47562 Dátum: 2021.12.15 szerda, 15:17:34 »

Üdv,

szeretném kérdeni,hogy a " P2337" kód mit jelent?
Naplózva

2003 as  Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47563 Dátum: 2021.12.15 szerda, 15:48:29 »

Üdv,

szeretném kérdeni,hogy a " P2337" kód mit jelent?

P2337 Cylinder #2 Above Knock Threshold

Üzemanyag rendszer hiba. A csúcs biztos benne van...
A 2 hengernel a kopogas érzékelő bejelzett, tökéletlen égés.
De lentebb már kaptál tanácsot korábban erre.
« Utoljára szerkesztve: 2021.12.15 szerda, 15:51:19 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47564 Dátum: 2021.12.15 szerda, 15:54:45 »

P2337 Cylinder #2 Above Knock Threshold

Üzemanyag rendszer hiba. A csúcs biztos benne van...
A 2 hengernel a kopogas érzékelő bejelzett, tökéletlen égés.
De lentebb már kaptál tanácsot korábban erre.

Fentebb. :-)

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47565 Dátum: 2021.12.15 szerda, 16:41:18 »

Fentebb. :-)

AndyA
neked...  vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47566 Dátum: 2021.12.15 szerda, 16:41:47 »

Mint laikus kérdezem, :-)

melyik a 2-es  fúvóka.... hogyan van a hengerek sorrendje, jobról vagy balról kell számolni?   1-3-2-4  ?

Lehet csak azt az egy hibás befecskendező fúvókát cserélni?

http://auto-diagnostics.info/pdf/focom-icu-info-en.pdf

mindent lehet...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Alfa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #47567 Dátum: 2021.12.22 szerda, 11:16:59 »


Találtam a 96kw motorhoz befecskendezőfúvókát.... de miután megirtam a motor kódott:  N7BB azt mondta az eladó,hogy a fúvóka száma is kell,mert a mkód nem elegendő...mert több fajta is lehet beépítve....
a szerelőm viszont azt mondja, hogy a motor kód,és a 96 kw szám a fontos...
 a fúvóka szám csak a kiszerelés után látható?..
Naplózva

2003 as  Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47568 Dátum: 2021.12.22 szerda, 11:31:30 »

Találtam a 96kw motorhoz befecskendezőfúvókát.... de miután megirtam a motor kódott:  N7BB azt mondta az eladó,hogy a fúvóka száma is kell,mert a mkód nem elegendő...mert több fajta is lehet beépítve....
a szerelőm viszont azt mondja, hogy a motor kód,és a 96 kw szám a fontos...
 a fúvóka szám csak a kiszerelés után látható?..

http://mondeo.hu/index.php?topic=19585.0

Hátha segít.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Alfa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #47569 Dátum: 2021.12.22 szerda, 13:01:31 »


Köszi a választ,
 a tblázatból kiolvasva , az autóm 2003 . 07.03 gyártási dátum, ezek szerint Delphi.....ilyen jelölést találtam a henger feletti "elosztó" csövön...
Naplózva

2003 as  Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47570 Dátum: 2021.12.22 szerda, 13:03:37 »

Köszi a választ,
 a tblázatból kiolvasva , az autóm 2003 . 07.03 gyártási dátum, ezek szerint Delphi.....ilyen jelölést találtam a henger feletti "elosztó" csövön...

Igen, az MK3 dizlikben Delphi az adagolórendszer. De nem mindegy, hogy melyik porlasztó van a motorodban.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Alfa
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 40


E-mail
« Új hozzászólás #47571 Dátum: 2021.12.22 szerda, 13:19:35 »

Igen, az MK3 dizlikben Delphi az adagolórendszer. De nem mindegy, hogy melyik porlasztó van a motorodban.

AndyA

állítólag kiszerelés nélkül is látszik a porlasztó száma,vagy ki kell szerelni..../ azért kérdem,mert gurul az autó.. /?
Naplózva

2003 as  Ford Mondeo Ghia Kombi, 2.0 TDCI, 130L. 6-os váltó
rstwingo
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 1120


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47572 Dátum: 2021.12.22 szerda, 15:28:02 »

állítólag kiszerelés nélkül is látszik a porlasztó száma,vagy ki kell szerelni..../ azért kérdem,mert gurul az autó.. /?

Simán telefonnal lefotózható, én annak idején igy csináltam
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
Gaborm911
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #47573 Dátum: 2021.12.23 csütörtök, 13:22:52 »

Sziasztok. Igaz nem mondeo hanem transit. Adott egy MK7 transit 2,2 tdci 125 LE, regenerálás közben nagyon füstöl, es nem hagyja rá, képes akár 4 órán keresztül is csinálni. Kékes fehér füst ömlik belőle. Közben esett egy lánc csere is. Szerelő elmondása szerint 0,5 fokkal volt elmenve és a dpf ben cseréltek valami szenzort. De nem segített. Szerintük dpf csere. Viszont lánccsere után hegyesebben jár az autó és szerintem em is megy úgy. Forscan van a háznál. Netán ha valaki tudna nekem értékeket mondani, hogy mi lenne az ideális a dpf érzékelőknél lehet rájönnék a hibára. A másik hogy 2-3000 km belement sajnos megnyúlt lánccal, elképzelhető, hogy miután ki lett cserélve, utána kellett volna állítani a befecskendezésnek?   Előre is nagyon köszönöm. És Kellemes Ünnepeket!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47574 Dátum: 2021.12.23 csütörtök, 14:44:48 »

Sziasztok. Igaz nem mondeo hanem transit. Adott egy MK7 transit 2,2 tdci 125 LE, regenerálás közben nagyon füstöl, es nem hagyja rá, képes akár 4 órán keresztül is csinálni. Kékes fehér füst ömlik belőle. Közben esett egy lánc csere is. Szerelő elmondása szerint 0,5 fokkal volt elmenve és a dpf ben cseréltek valami szenzort. De nem segített. Szerintük dpf csere. Viszont lánccsere után hegyesebben jár az autó és szerintem em is megy úgy. Forscan van a háznál. Netán ha valaki tudna nekem értékeket mondani, hogy mi lenne az ideális a dpf érzékelőknél lehet rájönnék a hibára. A másik hogy 2-3000 km belement sajnos megnyúlt lánccal, elképzelhető, hogy miután ki lett cserélve, utána kellett volna állítani a befecskendezésnek?   Előre is nagyon köszönöm. És Kellemes Ünnepeket!
szia. Talán hasznos tipp...de a tranyó nem mondi....és az évjáratok is elcsúsznak a motorverzióknál.

nem lehet, hogy a kipufogő rendszerben van egy evaporátor ? Ha így van,elképzelhető, hogy az izzító kiégett és vagy a biztije, vagy a csőve eldugult a koromtól és nem fecskendez be.Ezért nem fut le a regeneráció.De van még egy nyomáskülönbség szenzor,aminek a csövei szoktak elporladni, vagy, és a hőfok szenzorok működése is fontos a dpf-ben.

Ha nincs evaporátor, és a motorba fecskendez  regeneráció során,akkor az izzító gyertyákat kellene ellenőrizni első körben,aztán a szenzorokat.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23819


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #47575 Dátum: 2021.12.23 csütörtök, 20:29:55 »

Talán hasznos tipp...de a tranyó nem mondi....és az évjáratok is elcsúsznak a motorverzióknál.
meg nagyjából semmiben sem egyezik mk3 mondeoval, azon kívül, hogy mind2t puma motornak hívják.

az már csak további öröm, hogy azt se tudjuk ő mk7 alatt mire gondolt, 2.2 volt densoval/siemenssel, euro4/5 ben, stb. évjárat, motorkód, kw, fwd/rwd stb nélkül ezt ki nem találja senki, hogy mire gondolt költő...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
asram54
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #47576 Dátum: 2022.01.07 péntek, 14:18:30 »

Sziasztok! Ford Mondeo TDCI 2.0 Diesel 2005-ös Kombi, motor kód :HJBC. Hibajelenség:indítás után izzításjelző villog, motorfordulatszám nem emelkedik 3000 fölé.
  A diag hibakód:P132B (Turbótöltő töltésvezérlés pozíció érzékelő áramkőr).A legnagyobb hidegben is pöccre indul. Álló motornál a gyújtás ráadásakor, a turbóelektronikánál
 a turbóvezérlő rúd megse mozdul. Ha a turbóvezérlő rúdról leveszem a zégergyűrűt és lehúzom a kart,
 akkor indításkor ugyanúgy villog az izzításjelző, de a motor gázadásra rendesen felpörög.
Ez elektronika szétszerelésénél megnéztem, a benne lévő 12 V-os motor működik.
A bemenő stekkeren a zöld vezetéken gyújtás ráadásakor van 12 volt. Porlasztók résolaj mérését megcsináltam, majdnem azonos minden hengernél.
Turbó 2 hónapja lett felújítva, a szerelő akkor azt mondta, hogy lehet majd gond a közeljövőben a turbó elektronikával is.
(Hogy honnan tudta nem tudom!). Szerintetek mi lehet a gond??? Előre is köszönöm a hozzászólásokat, legyen szép napotok!
 
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47577 Dátum: 2022.01.07 péntek, 15:15:07 »

Sziasztok! Ford Mondeo TDCI 2.0 Diesel 2005-ös Kombi, motor kód :HJBC. Hibajelenség:indítás után izzításjelző villog, motorfordulatszám nem emelkedik 3000 fölé.
  A diag hibakód:P132B (Turbótöltő töltésvezérlés pozíció érzékelő áramkőr).A legnagyobb hidegben is pöccre indul. Álló motornál a gyújtás ráadásakor, a turbóelektronikánál
 a turbóvezérlő rúd megse mozdul. Ha a turbóvezérlő rúdról leveszem a zégergyűrűt és lehúzom a kart,
 akkor indításkor ugyanúgy villog az izzításjelző, de a motor gázadásra rendesen felpörög.
Ez elektronika szétszerelésénél megnéztem, a benne lévő 12 V-os motor működik.
A bemenő stekkeren a zöld vezetéken gyújtás ráadásakor van 12 volt. Porlasztók résolaj mérését megcsináltam, majdnem azonos minden hengernél.
Turbó 2 hónapja lett felújítva, a szerelő akkor azt mondta, hogy lehet majd gond a közeljövőben a turbó elektronikával is.
(Hogy honnan tudta nem tudom!). Szerintetek mi lehet a gond??? Előre is köszönöm a hozzászólásokat, legyen szép napotok!
 
Vészüzem.Csökkentett üza rendszernyomás,turbó nyomás nélkül. Csak azért,hogy a szerelőhöz el tudj gurulni vele.
Álló autónál sebesség jel nélkül nincs turbó nyomás normál helyzetben sem.

Talán a turbó elektronika? ....!!!
Nem csak motor van az elektronikában,sőt nem is az a hibakód.  ...pozíció érzékelő áramkör.
Még ha a motor működik is, a pozíció érzékelés halott.
Szerezz egy bontott elektronikát, vagy javíttasd meg ezt, ha lehet.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
asram54
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #47578 Dátum: 2022.01.07 péntek, 16:33:14 »

Köszönöm a hozzászólásodat!
Naplózva
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #47579 Dátum: 2022.01.12 szerda, 11:34:46 »

Hello,

számomra az nehezen érthető, hogy ez miért csak mínuszban vagy több nap állás után jön elő. Az előző 10 hónapban nem volt ilyen...
( az izzítógyertyákat kicsrélték már, de a hiba fennáll továbbra is )
Köszi.






a leállás nem az miatt van.Levegősödés,ezért a hibakód is....nehéz megtalálni a hibát.Csatikban ó gyűrűket kell cserélni vitonra az üza cső rendszerben,és a résolaj visszavezetésnél is-ellenőrzés,javítás ha valahol szivárog.
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47580 Dátum: 2022.01.12 szerda, 13:14:49 »

Hello,

számomra az nehezen érthető, hogy ez miért csak mínuszban vagy több nap állás után jön elő. Az előző 10 hónapban nem volt ilyen...
( az izzítógyertyákat kicsrélték már, de a hiba fennáll továbbra is )
Köszi.




És az üza rendszeren nem történt semmi javítás? A levegős rendszer hibát meg kell szüntetni,le ellenőrizni
.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #47581 Dátum: 2022.01.12 szerda, 14:04:59 »

Csak jövő héten tudom visszavinni, közben az asszonypajti autója is elromlott, ezzel kell járnunk. Remélem, hogy megtalálják a hibáját és nem a p.csúcsokkal lesz újra gond...



És az üza rendszeren nem történt semmi javítás? A levegős rendszer hibát meg kell szüntetni,le ellenőrizni
.

Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #47582 Dátum: 2022.01.20 csütörtök, 13:14:17 »

Hello,

most már nézik az autót, ott persze beindul azonnal a nagy hidegben is.
Izzítás jó, nyomásértékek rendben, hibakód nincs, csövek is oké.

Állítólag nagyon hideg lesz a hétvégén, remélem produkálja a szervizben is majd a hibát, azaz : nem csak nekem áll le a motor reggel, hidegben indítás után 1 másodperccel és csak fél-1 perc mulva indul be újra..

Üdv



Csak jövő héten tudom visszavinni, közben az asszonypajti autója is elromlott, ezzel kell járnunk. Remélem, hogy megtalálják a hibáját és nem a p.csúcsokkal lesz újra gond...



Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #47583 Dátum: 2022.01.28 péntek, 10:10:08 »

Azt mondták, hogy nem levegős, hibakód nincs, nyomásérték rendben, izzítás is ok.Nagy hidegben viszont első indítás után leáll a motor, azután 2-3.próbálkozásra indul csak be.

Egy kérdésem van már csak: hallottatok olyanról, hogy a hidegindítást követő motor leállás akku hiba miatt van?
Mesélte egy tag, hogy neki is ez volt a gondja és akku cserével megszűnt. (kb 5 éves exide van benne, szerintem ez még azért nem olyan túl nagy kor.)

Köszi!







És az üza rendszeren nem történt semmi javítás? A levegős rendszer hibát meg kell szüntetni,le ellenőrizni
.

Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47584 Dátum: 2022.01.28 péntek, 10:46:33 »

Azt mondták, hogy nem levegős, hibakód nincs, nyomásérték rendben, izzítás is ok.Nagy hidegben viszont első indítás után leáll a motor, azután 2-3.próbálkozásra indul csak be.

Egy kérdésem van már csak: hallottatok olyanról, hogy a hidegindítást követő motor leállás akku hiba miatt van?
Mesélte egy tag, hogy neki is ez volt a gondja és akku cserével megszűnt. (kb 5 éves exide van benne, szerintem ez még azért nem olyan túl nagy kor.)

Köszi!

5 éves?!?! Csoda, hogy még beindul vele az autó... :-( Manapság 2-3 év egy akksinál az, amíg még bizton számíthatsz rá, hogy beindul és megy vele az autó. Igaz, én messzire járok az autóval, ahol nem engedhetem meg magamnak, hogy ott hagyjon az út szélén, így a haldoklás első jelére azonnal cserélem, de ez így nekem átlag 2-3 évet szokott jelenteni. A legutóbbi 72 Ah-s Bosch S4 úgy állt meg alattam 2,5 év után, hogy kétséges volt, hazaérek-e vele, és kapásból mentem még a Bécsből hazaúton új akksit venni. Le sem mertem állítani a motort, míg a Kaufferhez nem értem az udvarba... Ott rögtön szedtem ki az akkut és adtam le nekik, és már az újjal mentem tovább.

Kérj kölcsön egy akksit, és próbáld ki azzal. Amúgy jó kérdés, de el tudom képzelni. Az indítás jól odarúg az akksinak, kihúzza belőle azt a kevés villanyt is, ami még van benne. Indítás utána feszszabályzónak kell 1-2-3 másodperc, hogy beállítsa a gerjesztést, addig nincs még meg a rendes töltőfesz. Ha ilyenkor a jól lehúzott akksi elkezdi nyelni a villanyt, lemehet oda a fesz, ami már nem elég a vezérlőelektronikának, és az feladja. Megpróbálhatsz feszt mérni ilyenkor, hátha abból kiderül valami.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47585 Dátum: 2022.01.28 péntek, 11:59:08 »

Azt mondták, hogy nem levegős, hibakód nincs, nyomásérték rendben, izzítás is ok.Nagy hidegben viszont első indítás után leáll a motor, azután 2-3.próbálkozásra indul csak be.

Egy kérdésem van már csak: hallottatok olyanról, hogy a hidegindítást követő motor leállás akku hiba miatt van?
Mesélte egy tag, hogy neki is ez volt a gondja és akku cserével megszűnt. (kb 5 éves exide van benne, szerintem ez még azért nem olyan túl nagy kor.)

Köszi!







furcsálnám.Be sem indulna.De kölcsönkérni nem sokba kerül egy másik akku.Vagy bikázni másik autóval.
Hamarabb viccel meg a cmp...de korábban is üza nyomás problémát mutatott a hibakiolvasás.Nem?
« Utoljára szerkesztve: 2022.01.28 péntek, 12:06:34 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #47586 Dátum: 2022.01.28 péntek, 13:18:00 »

Igen azt, de az még egy évvel ezelőtt januárban volt.
Most semmi hibakód nincs benne, a probléma viszont a hideg beálltával ugyanaz...
( beindul azonnal de 1 mp után lefullad.aztán 2-3x kell indítgatni, hogy beinduljon,általában mínuszban vagy több nap állás után )





furcsálnám.Be sem indulna.De kölcsönkérni nem sokba kerül egy másik akku.Vagy bikázni másik autóval.
Hamarabb viccel meg a cmp...de korábban is üza nyomás problémát mutatott a hibakiolvasás.Nem?
Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47587 Dátum: 2022.01.28 péntek, 14:35:51 »

Igen azt, de az még egy évvel ezelőtt januárban volt.
Most semmi hibakód nincs benne, a probléma viszont a hideg beálltával ugyanaz...
( beindul azonnal de 1 mp után lefullad.aztán 2-3x kell indítgatni, hogy beinduljon,általában mínuszban vagy több nap állás után )





cmp mikori? Ha eredeti, nagyon nem nyúlnál mellé, ha kicseréled, mert nem egy nagy összeg.Valami 8e pénz.Ha nem az volt,ennyibe fájt.Annak sincs általában hibakód...
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #47588 Dátum: 2022.01.28 péntek, 15:10:04 »

Utóbbi 10 évben nem volt cserélve, ez is összefügghet a mínuszos időjárással?
Plusz fokokban semmi baj az autóval.





cmp mikori? Ha eredeti, nagyon nem nyúlnál mellé, ha kicseréled, mert nem egy nagy összeg.Valami 8e pénz.Ha nem az volt,ennyibe fájt.Annak sincs általában hibakód...
« Utoljára szerkesztve: 2022.01.28 péntek, 16:01:36 írta wmatyas » Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47589 Dátum: 2022.01.28 péntek, 17:41:31 »

Utóbbi 10 évben nem volt cserélve, ez is összefügghet a mínuszos időjárással?
Plusz fokokban semmi baj az autóval.





akár igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Gaborm911
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5


E-mail
« Új hozzászólás #47590 Dátum: 2022.02.17 csütörtök, 18:45:36 »

Siasztok Tagok!

A segítségeteket szeretném kérni, hátha valaki esetleg kicsit jártasabb a mondeo elektronikában,

Egyik nap találtam egy bontott autót, csak kesztyűtartó kellett volna, de olan jó áron adták, hogy elhoztam az egész autót.
A sajátom egy alap felszereltségű MK3 2007 2.0 tdci 130 lovas autó.
A donor autó ugyan ez 2005 ből és ghia felszereltésggel, amiben pluszban volt gyári fejtámla monitor.
Na már most én átraktam a komplett belsejét az autónak, üléseket amik fűthetőek, az enyém nem volt az, akkor ugye ezzel együtt a dvd és monitort.
akkor a gyári denso nagy navit, fűthető szélvédőt, xenont, fényérzékelős tükröt.
Sajnos hát én nekem ebben nem volt tapasztalatom, és nem tudtam, hogy ehhez kábelköteg csere is kell.
Nagy szívások után sikerült a komplett ( beltér, műszerfal, motortér) köteget kicserélni. ahogyan átraktuk a komfortmodult is .
A bontott autóban működött minden, sajnos nálam ami múködik az a denso nagynavi, annyiban hogy önmagátról kapcsolja a klímát. teljesen széthyülült az autó, lámpáim nem mennek, tompitottat kapcsolok akkor a ködlámpa megy stb..próba szerűen átraktuk a másik autó ECu ját is, azon kívül hogy nem jár szépen, nyílván mivel a porlasztók nem ehhez vannak feltanítva..sajnos a beltéri dolgokban semmi se váltzott..tqalán annyi h a világításom most normális lett, és a jobb oldali ülésfűtés bekapcsol és a szélévődő fűtés..!
Hátha tudna nekem ebben valaki valami okosságot mondani, vagy mindenképpen kerítenem kell valaki laptop mágust aki nagyon benne van a fordokban hátha meg tudja nekem valahogy csinálni?
Előre is köszönöm a a válaszokat!
« Utoljára szerkesztve: 2022.02.18 péntek, 11:47:04 írta AndyA » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47591 Dátum: 2022.02.17 csütörtök, 20:50:08 »


talán kaptál korábban (is) választ. Roll Eyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
rstwingo
Törzstag
***
Elérhető Elérhető

Hozzászólások: 1120


csak vagyok


E-mail
« Új hozzászólás #47592 Dátum: 2022.02.18 péntek, 06:47:39 »



Az ecuba menő kábelköteget is átraktátok ? mert ha nem , akkor pár vezeték hiányozhat
Nem irod milyen volt a fűtésed, mert ha sima manuál, akkor a denzóhoz  át kell rakni a boxot is vagy legalább a hőmérséklet érzékelőket a megfelelő helyekre
Naplózva

2012-s MK4 2.0 TDCI Titanium Luxury  Lunar Sky kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TDCI 2.0 TURNIER VIVA X - kombi-130 pacis-Mashine Silv
nyerscsaba
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #47593 Dátum: 2022.02.23 szerda, 07:54:17 »

Tisztelt Fórumtársak!
Egy érdekes témában szeretnék segítséget kérni:Nyers Csaba vagyok Kaposvárról,egy Mk3-as 2.0-es,2005-ös tdci tulaja már 8. éve.Szoktam olvasgatni a Mondeo fórumot.Van egy gondom,amivel kapcsolatban szeretnék véleményt,vagy segítséget kérni Tőletek.
Van egy chip módosításom az autóm már 2016-2017 óta,a sásdi Szabó Robi csinálta.Kétszer volt turbó cserém,az elsőnél természetes kopás volt a diag.,a másodiknál 30.000km után tengelytörés.Ez után tettem bele egy nyomásmérőt,kiderült 2bar fölött nyom.Viszza mentem a Robihoz,rácsatlakozott,azt mondta minden jónak tűnik.A komputer 1,5-ig együtt megy az órával,ezután az óra tovább megy,a komp.pedig húz egy vizszintes vonalat.Lehet olyan,hogy a szenzor méréshatára csak 1,5 bar,vagy a mergírt programba van mégis valami ami miatt nem szabályoz le?Ja,és hibaüzenetet soha nem írt ki.A nyomásszenzor adatai:4S7Q-9F479-AA , 5003 , A05003167.aZ AUTÓ MEGY AHOGY KELL,5,5-5,6-OT ESZIK FÉLÉVES CIKLUSOKBAN MÉRVE.A szenzor meghibásodása esetén csak olyanokat hallottam,hogy nem megy ,megnő a fogyi,stb.Ha tudsz valamit az esettel kapcsolatban, írjatok, légy szíves, mielőtt fölösleges költekezésbe kellene kezdenem.
Előre is köszönöm,megtaláltok a nyerscsab4@gmail.com-on,vagy a face messengeren.

Üdv.:Nyers Csaba
« Utoljára szerkesztve: 2022.02.23 szerda, 08:05:11 írta AndyA » Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47594 Dátum: 2022.02.23 szerda, 10:24:01 »

Tisztelt Fórumtársak!
Egy érdekes témában szeretnék segítséget kérni:Nyers Csaba vagyok Kaposvárról,egy Mk3-as 2.0-es,2005-ös tdci tulaja már 8. éve.Szoktam olvasgatni a Mondeo fórumot.Van egy gondom,amivel kapcsolatban szeretnék véleményt,vagy segítséget kérni Tőletek.
Van egy chip módosításom az autóm már 2016-2017 óta,a sásdi Szabó Robi csinálta.Kétszer volt turbó cserém,az elsőnél természetes kopás volt a diag.,a másodiknál 30.000km után tengelytörés.Ez után tettem bele egy nyomásmérőt,kiderült 2bar fölött nyom.Viszza mentem a Robihoz,rácsatlakozott,azt mondta minden jónak tűnik.A komputer 1,5-ig együtt megy az órával,ezután az óra tovább megy,a komp.pedig húz egy vizszintes vonalat.Lehet olyan,hogy a szenzor méréshatára csak 1,5 bar,vagy a mergírt programba van mégis valami ami miatt nem szabályoz le?Ja,és hibaüzenetet soha nem írt ki.A nyomásszenzor adatai:4S7Q-9F479-AA , 5003 , A05003167.aZ AUTÓ MEGY AHOGY KELL,5,5-5,6-OT ESZIK FÉLÉVES CIKLUSOKBAN MÉRVE.A szenzor meghibásodása esetén csak olyanokat hallottam,hogy nem megy ,megnő a fogyi,stb.Ha tudsz valamit az esettel kapcsolatban, írjatok, légy szíves, mielőtt fölösleges költekezésbe kellene kezdenem.
Előre is köszönöm,megtaláltok a nyerscsab4@gmail.com-on,vagy a face messengeren.

Üdv.:Nyers Csaba
szia.
A Robi nagyon ügyes,nekem 3 autómat írta meg.
Javaslat.
Én beszereznék másik MAP szenzort,ugyanis az nem állhat meg 1,5bar-nál. Diaggal beleméri a légköri nyomást is általában,tehát a diag a max nyomásnál 2,5bart kell mutasson,míg a manuális mérő 1,5bart.Ellenben nekem gyakran túltöltéskor felment 2,7-re is a diag szerinti nyomás.Ezért gondolom,hogy valami baj lehet a MAP od jelével.Ráadásul a "húz egy vízszintes vonalat" egy bizonyos nyomás felett, már önmagában nem jó érték a diagnál.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Digi
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


« Új hozzászólás #47595 Dátum: 2022.02.24 csütörtök, 11:11:18 »

Üdvözlök mindenkit!
Sokat tapasztalt Mondeo tulajoktól várnék segítséget- tanácsot. Adott egy Mondeo TDCI 2.0  131 le 2002 évjárat.  Jelenség a következő: hidegben (-10 és kb.+10 fok között)  míg a motor el nem ér olyan 30-40 fokot menet közben gáz adás nélkül 4 fokozatban önállóan elkezd gyorsítani és a fordulatot felemeli kb. 1700-1800 ra. Ha megérintem egy pillanatra a fék pedált vagy a kuplung pedált vissza ejti a fordulatot, igy halad kb. 40 métert és újra elkezd gyorsítani emelve a fordulatot. És ez igy megy 8-10 kilométeren át, eztán elmúlik a jelenség. Ha üresbe van téve akkor hidegen sem emeli az alapjáratot 1100 fölé. Tempomat nincs az autóban, és nem mindig jelentkezik a tünet. Valamikor napokra eltűnik. Hiba tárolóba nagy ritkán a kopásérzékelőt jelzi hibának.
Volt-e hasonló gondja valakinek? Válaszotokat előre is köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48439



« Új hozzászólás #47596 Dátum: 2022.02.24 csütörtök, 11:23:24 »

Üdvözlök mindenkit!
Sokat tapasztalt Mondeo tulajoktól várnék segítséget- tanácsot. Adott egy Mondeo TDCI 2.0  131 le 2002 évjárat.  Jelenség a következő: hidegben (-10 és kb.+10 fok között)  míg a motor el nem ér olyan 30-40 fokot menet közben gáz adás nélkül 4 fokozatban önállóan elkezd gyorsítani és a fordulatot felemeli kb. 1700-1800 ra. Ha megérintem egy pillanatra a fék pedált vagy a kuplung pedált vissza ejti a fordulatot, igy halad kb. 40 métert és újra elkezd gyorsítani emelve a fordulatot. És ez igy megy 8-10 kilométeren át, eztán elmúlik a jelenség. Ha üresbe van téve akkor hidegen sem emeli az alapjáratot 1100 fölé. Tempomat nincs az autóban, és nem mindig jelentkezik a tünet. Valamikor napokra eltűnik. Hiba tárolóba nagy ritkán a kopásérzékelőt jelzi hibának.
Volt-e hasonló gondja valakinek? Válaszotokat előre is köszönöm.

volt. http://mondeo.hu/index.php?topic=6.msg299024#msg299024


Javíttasd meg a generátort.Kopott a bronzkefe és vagy a csúszógyűrű.Ezért nem megfelelő a töltés,ez miatt az ecu emeli a fordulat számot,próbál kompenzálni.
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban
« Utoljára szerkesztve: 2022.02.24 csütörtök, 11:27:09 írta alf® » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26957


E-mail
« Új hozzászólás #47597 Dátum: 2022.02.24 csütörtök, 15:02:12 »

volt. http://mondeo.hu/index.php?topic=6.msg299024#msg299024


Javíttasd meg a generátort.Kopott a bronzkefe és vagy a csúszógyűrű.Ezért nem megfelelő a töltés,ez miatt az ecu emeli a fordulat számot,próbál kompenzálni.
http://mondeo.hu/wiki/index.php?title=Villog%C3%B3_f%C3%A9nyek-avagy,hogyan_cser%C3%A9lj%C3%BCnk_bronzkef%C3%A9ket_a_gener%C3%A1torban

Ennél biztosabb megoldás egy felújított generátor a Kertész utcából. Az enyém pl. olyan állapotban volt, hogy hiába cseréltem volna benne bronzkefét, soká utána sem húzta volna.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
feher_krisztian
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1


E-mail
« Új hozzászólás #47598 Dátum: 2022.03.09 szerda, 21:03:21 »

Szerintem ha az itt futó tdci-k nagy részénél szétszednénk a magasnyomásút, találnák benne hibát.
A hibakód kiolvasás a diagnosztika első lépése, nem maga a diagnosztika. Sok helyen sajnos ezt elfelejtik.
Sokkal valószínűbb, hogy valamelyik porlasztó adta meg magát, vagy elektronikusan, vagy mechanikusan. Mechanikus hiba inkább fokozatos, alapjáraton is jelentkező egyenetlen járást, füstölést és magasabb fogyasztást okoz, míg elektronikai hibánál nem nyit ki a porlasztó, ami miatt a visszafolyás óriási lesz, amire az ECU letilt.
fekete füst turbó hibára utalhat (főleg az elektromos állítású turbóknál).
2003-as facelift előtti gépeken okozhat problémát  az akksi alatt lévő földelés korróziója (IDM egységföldelési hibája).
Azt érdemes tudni, hogy az ECU az üa. rendszer nyomásproblémájára reagálva először a P0251-es kódot rögzíti. Sokszor ezen kód alapján mondják, hogy CR pumpa hiba, pedig az általad is idézett eljárás szerint akár még gázolajszűrő probléma is lehet (restriction in the low pressure fuel system).
Az enyémen pl. résolajcső tömítetlenség miatt jelentkezett a p0251 (de erre is egyből azt mondra a ford szerviz, hogy porlasztó és CR pumpa csere, aztán megtalálták a friss gázolajat a 2-es porlasztó nyaka körül  hehe )
Naplózva
wmatyas
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173



E-mail
« Új hozzászólás #47599 Dátum: 2022.03.20 vasárnap, 14:54:05 »

Hello,

A szakik azt mondták, hogy kevés a kompresszió a motorban, azért indul nehezen hidegben, vagy több nap állás után. Javaslat:izzítsak pár mp elteltével egymas után háromszor, akkor jó lesz.
Nem lett jó...
Ma éjjel - 5 volt, mikor indítani próbáltam délelőtt már 10 fok, mégse indult, csak kb. negyedjére. (kicsit beindul, aztán leáll)
Tettem az olajhoz egy adag Xado Atomex adalekot de semmi javulás eddig.
Mit lehet még tenni a kompresszió növeléséhez?( A motor megbontása nélkül.)
Már ha egyáltalán ez a baja tenyleg, 235e km-nél...

Köszi, üdv!






Igen azt, de az még egy évvel ezelőtt januárban volt.
Most semmi hibakód nincs benne, a probléma viszont a hideg beálltával ugyanaz...
( beindul azonnal de 1 mp után lefullad.aztán 2-3x kell indítgatni, hogy beinduljon,általában mínuszban vagy több nap állás után )





Naplózva

MKIII 2005 2.0 TDCI Turnier, Trend
Oldalak: 1 ... 945 946 947 948 949 950 951 [952] 953 954 955 956 957 958   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.087 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.