Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 22:53:53 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14683142 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
kardosl
Vendég
« Új hozzászólás #1900 Dátum: 2010.02.01 hétfő, 13:34:01 »

Cromaxot nem tudod elérni?Ott lehet, van a polcon...........Kicserélni meg nem nagy kunszt,távsegítséggel kicseréled azt te is! vigyor3 Wink wave
Egyébként van egy fényképes leírás a cseréjéről..... Roll Eyes
Nos..., sajnos csak most tudok írni. nem bírtam bevinni az autót  a szervízbe jan. elején, egy barátomat kértem meg rá, de ő is csak, 2 hete tudott rá időt szakítani. Ismét ugyanaz a szitu, annyi különbséggel, hogy most nem egy porlasztót kellett programozni, hanem mindet... A számla most is a szokásos ~3200HuF körüli összeg. A tanácsotokat megfogadva elkértük a kiolvasott kódokat: P0200, P2339, P0404:72-28. A kinyomtatott oldalak bal felén különböző kódok vannak, de csak ez a három van feketével szedve és ezekhez van a jobboldali felén magyarázat. Mindhárom kód magyarázatában szerepel a PCM (már amennyire értem/értelmezem a leírásokat). Viszont vannak ilyenek is a bal részen: Hibás ACM, Hibás EATC, Hibás CDP, Hibás FFH, Hibás GDM...
Ja és a haver mondta a szervízben a fekete/szürke verziót a PCM-re, ott azt válaszolták, hogy ilyenről nem hallottak és ők csak leadják a rendelést és amilyen színű érkezik...
Köszönöm a múltkori segítségeteket, megpróbálom beszerezni a szürkét...
üdv. Laci
Naplózva
nandi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 123


E-mail
« Új hozzászólás #1901 Dátum: 2010.02.01 hétfő, 14:10:29 »

Sziasztok!
Van valami jó kis motorolaj forrásunk?
Lassan csere szükségeltetik...
köszi
Naplózva

MKIII facelift 2004 Ghia érintőképernyős navi TDCi 130 LE M6
francoe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1612



« Új hozzászólás #1902 Dátum: 2010.02.01 hétfő, 14:23:09 »

Sziasztok!
Van valami jó kis motorolaj forrásunk?
Lassan csere szükségeltetik...
köszi
Nagyautó, Cromax... a megfelelő témákban.
Naplózva

X-Trend | 2003.08 | TDCi 85 kW | "bálna" --
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #1903 Dátum: 2010.02.01 hétfő, 18:12:36 »

Nos..., sajnos csak most tudok írni. nem bírtam bevinni az autót  a szervízbe jan. elején, egy barátomat kértem meg rá, de ő is csak, 2 hete tudott rá időt szakítani. Ismét ugyanaz a szitu, annyi különbséggel, hogy most nem egy porlasztót kellett programozni, hanem mindet... A számla most is a szokásos ~3200HuF körüli összeg. A tanácsotokat megfogadva elkértük a kiolvasott kódokat: P0200, P2339, P0404:72-28. A kinyomtatott oldalak bal felén különböző kódok vannak, de csak ez a három van feketével szedve és ezekhez van a jobboldali felén magyarázat. Mindhárom kód magyarázatában szerepel a PCM (már amennyire értem/értelmezem a leírásokat). Viszont vannak ilyenek is a bal részen: Hibás ACM, Hibás EATC, Hibás CDP, Hibás FFH, Hibás GDM...
Ja és a haver mondta a szervízben a fekete/szürke verziót a PCM-re, ott azt válaszolták, hogy ilyenről nem hallottak és ők csak leadják a rendelést és amilyen színű érkezik...
Köszönöm a múltkori segítségeteket, megpróbálom beszerezni a szürkét...
üdv. Laci
Ez a sok elektromos hiba utalhat valamilyen kontakthibára is.Nem volt törve az eleje?Csatikat akkusaru nélkül szét kell szedegetni és megfújkálni wd40el.
A cmp-t elvileg fríssített verzióval adják-tehát a szürkét-így ha csak nem beakarnak palizni egy elfekvő raktári darabbal,akkor az újat fogod kapni. Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Motorcraft
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #1904 Dátum: 2010.02.01 hétfő, 18:36:52 »

Sziasztok.

Szeretném megosztani veletek az én és az autóm problémáját.
Az autóm 2004-es 130LE 6 sebességes TDCI. 107000 km-t futott. Első tulajdonosa vagyok.
A problémám a multhét csütörtök este kezdődött amikor is arra lettem figyelmes hogy nagyon minimálisan de ingadozik az alapjáraton, valamint a motortérből " pittyegéshez" hasonló hangot adott, az EGR környékén hallottam.
Másnap irány a szakszervíz hibakód olvasás. Egyetlen hibakód volt tárolva  motorvezérlő tárolt egy hibát.
Törölték a hibát.
A hang teljesen megszünt, viszont az alapjárat ingadozás még néha be- be köszöngetet azóta is.
Mai napon egy hoszabb útra mentem ( KB 150 km-esre), és a hazafelé úton  egy előzés befejesése után kb 140km/h sebességnél hirtelen leált a motor. Minden visszajelző kigyulladt a műszerfalon, mint amikor ráadom a gyujtást, + az izzítás visszajelzője villogott egy párat. Megáltam az autóval, ráindítottam, és úgy inbult be mint aminek semmi baja. Minden azonnal elaludt a műszerfalon. Haza is jöttem vele minden gond nélkül.
Szerdán viszem ismét szervízbe. Már a multkor is azt mondták ha tovább csinálja a dolgot lehet hogy ujra kell telepíteni a motorvezérlőt. Mondeonál még ebben a szervízben nem vot erre példa, de az 1.6 TDCI Focusoknak ez a tipushibája.
Naplózva

Tel: 0670 3848399

Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Sport M6
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #1905 Dátum: 2010.02.01 hétfő, 19:07:55 »

Sziasztok.

Szeretném megosztani veletek az én és az autóm problémáját.
Az autóm 2004-es 130LE 6 sebességes TDCI. 107000 km-t futott. Első tulajdonosa vagyok.
A problémám a multhét csütörtök este kezdődött amikor is arra lettem figyelmes hogy nagyon minimálisan de ingadozik az alapjáraton, valamint a motortérből " pittyegéshez" hasonló hangot adott, az EGR környékén hallottam.
Másnap irány a szakszervíz hibakód olvasás. Egyetlen hibakód volt tárolva  motorvezérlő tárolt egy hibát.
Törölték a hibát.
A hang teljesen megszünt, viszont az alapjárat ingadozás még néha be- be köszöngetet azóta is.
Mai napon egy hoszabb útra mentem ( KB 150 km-esre), és a hazafelé úton  egy előzés befejesése után kb 140km/h sebességnél hirtelen leált a motor. Minden visszajelző kigyulladt a műszerfalon, mint amikor ráadom a gyujtást, + az izzítás visszajelzője villogott egy párat. Megáltam az autóval, ráindítottam, és úgy inbult be mint aminek semmi baja. Minden azonnal elaludt a műszerfalon. Haza is jöttem vele minden gond nélkül.
Szerdán viszem ismét szervízbe. Már a multkor is azt mondták ha tovább csinálja a dolgot lehet hogy ujra kell telepíteni a motorvezérlőt. Mondeonál még ebben a szervízben nem vot erre példa, de az 1.6 TDCI Focusoknak ez a tipushibája.

Az alapjárati gondoknak jót tesz egy Maf pucolás,illetve az izzítók ellenörzése-cseréje.
Eu4 es a mocid?Elektromos az egr és a turbó?
Ha igen,akkor a turbó elektronikája is szóbajöhet.
A legegyszerűbb hibák,a go szűrő eldugulása,illetve a go szivárgás a csúcsok körül és a résolajcsöveknél.
A legrosszabb lehetőség a csúcsok hibája,de ahhoz még kevés van benne,ha te vagy az első gazdija.
Mindenesetre a hibakód nélkül csak találgatni lehet,de ne hagyjon nyugodni,valszeg egyébként sem fog,vidd el hibakódolvasásra!Tudom hogy voltál,de tudni kellene a hibakód számát!
Az ecut nem kell programozni,azon frissíteni lehet az sw-t,ha van hozzá!
A csúcsokat lehet újraprogizni,de azzal csak kitolod rövid időre a csere szükségességét,és nem is biztos,hogy olyan jót fog tenni a dugattyúknak.....szóval az nepper szokás.....bár kinek a pap,kinek a neje. Wink wave

Ja,és kifelejtettem a CMP jeladó lehetőségét.......! Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.01 hétfő, 19:37:42 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Motorcraft
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #1906 Dátum: 2010.02.01 hétfő, 19:42:14 »

Az alapjárati gondoknak jót tesz egy Maf pucolás,illetve az izzítók ellenörzése-cseréje.
Eu4 es a mocid?Elektromos az egr és a turbó?
Ha igen,akkor a turbó elektronikája is szóbajöhet.
A legegyszerűbb hibák,a go szűrő eldugulása,illetve a go szivárgás a csúcsok körül és a résolajcsöveknél.
A legrosszabb lehetőség a csúcsok hibája,de ahhoz még kevés van benne,ha te vagy az első gazdija.
Mindenesetre a hibakód nélkül csak találgatni lehet,de ne hagyjon nyugodni,valszeg egyébként sem fog,vidd el hibakódolvasásra!Tudom hogy voltál,de tudni kellene a hibakód számát!
Az ecut nem kell programozni,azon frissíteni lehet az sw-t,ha van hozzá!
A csúcsokat lehet újraprogizni,de azzal csak kitolod rövid időre a csere szükségességét,és nem is biztos,hogy olyan jót fog tenni a dugattyúknak.....szóval az nepper szokás.....bár kinek a pap,kinek a neje. Wink wave

Köszönöm az infókat.Az én motorom csak Eu3-as.Szerdán megint viszem hibakódolvasásra aztán majd meglátjuk.A csúcsokra azért nem gondolok,mert annak komolyabb hangja lenne alapjáraton is,viszont ennek szép hangja van alapjáraton és a menetteljesítménye sem romlott.Mindenesetre,ha többet tudok a hiba okáról még jelentkezem.
A hiba mellett csak annak tudtam örülni,hogy nem hagyott cserben az autóm és lábon  hazaértem vele.
Naplózva

Tel: 0670 3848399

Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Sport M6
kardosl
Vendég
« Új hozzászólás #1907 Dátum: 2010.02.01 hétfő, 22:26:10 »

Ez a sok elektromos hiba utalhat valamilyen kontakthibára is.Nem volt törve az eleje?Csatikat akkusaru nélkül szét kell szedegetni és megfújkálni wd40el.
A cmp-t elvileg fríssített verzióval adják-tehát a szürkét-így ha csak nem beakarnak palizni egy elfekvő raktári darabbal,akkor az újat fogod kapni. Wink wave
Te vagy az első, aki felveti ezt hogy volt-e az eleje törve. Annyi történt, hogy x éve egy éjjel bepillantottam egy épülő körforgalomba, a szegélykövet kiütötték az első kerekek és a frissen beöntött földkupac fogott meg. Az autó a saját lábán kijött, hazamentem vele (még kb 90km-t). Másnap gumis, mert ki kellett kalapálni a felnit, azután szervíz ott azt mondták megúsztam, semmi rendellenesség. Ezen eset után kb. 1-2 hónapra jelentkezett előszőr a hiba, az ominúzus vasúti átjárós esettel. A többedik hasonló eset után kontakthibára gyanakodtam én is, de csak mint laikus.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1908 Dátum: 2010.02.01 hétfő, 22:46:24 »

Sziasztok.

Szeretném megosztani veletek az én és az autóm problémáját.
Az autóm 2004-es 130LE 6 sebességes TDCI. 107000 km-t futott. Első tulajdonosa vagyok.
A problémám a multhét csütörtök este kezdődött amikor is arra lettem figyelmes hogy nagyon minimálisan de ingadozik az alapjáraton, valamint a motortérből " pittyegéshez" hasonló hangot adott, az EGR környékén hallottam.
Másnap irány a szakszervíz hibakód olvasás. Egyetlen hibakód volt tárolva  motorvezérlő tárolt egy hibát.
Törölték a hibát.
A hang teljesen megszünt, viszont az alapjárat ingadozás még néha be- be köszöngetet azóta is.
Mai napon egy hoszabb útra mentem ( KB 150 km-esre), és a hazafelé úton  egy előzés befejesése után kb 140km/h sebességnél hirtelen leált a motor. Minden visszajelző kigyulladt a műszerfalon, mint amikor ráadom a gyujtást, + az izzítás visszajelzője villogott egy párat. Megáltam az autóval, ráindítottam, és úgy inbult be mint aminek semmi baja. Minden azonnal elaludt a műszerfalon. Haza is jöttem vele minden gond nélkül.
Szerdán viszem ismét szervízbe. Már a multkor is azt mondták ha tovább csinálja a dolgot lehet hogy ujra kell telepíteni a motorvezérlőt. Mondeonál még ebben a szervízben nem vot erre példa, de az 1.6 TDCI Focusoknak ez a tipushibája.

Érdekes. eur3-on villogó izzításjelző tudtommal csak üa. rendzeri nyomásprobléma miatt lehet. Az EGR alatt van a CR szivattyú, simán lehet, hogy a nyomásállító szelep hangját hallottad. Kell a hibakód.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #1909 Dátum: 2010.02.02 kedd, 05:02:08 »

Érdekes. eur3-on villogó izzításjelző tudtommal csak üa. rendzeri nyomásprobléma miatt lehet. Az EGR alatt van a CR szivattyú, simán lehet, hogy a nyomásállító szelep hangját hallottad. Kell a hibakód.
igen.így némileg szűkül a kör.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Motorcraft
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #1910 Dátum: 2010.02.02 kedd, 07:05:40 »

Érdekes. eur3-on villogó izzításjelző tudtommal csak üa. rendzeri nyomásprobléma miatt lehet. Az EGR alatt van a CR szivattyú, simán lehet, hogy a nyomásállító szelep hangját hallottad. Kell a hibakód.


Igen. A multhéten a szerelők is azt mondták hogy az a hang a CR nyomás ingadozásának a hangja.
 De mióta hibakódolvasás volt ez a hang megszünt. A hibakódot pedig az ECU-ra dobta.
Azért kiváncsi leszek hogy holnap milyen hibakódot ír ki.
Úgy is ott leszek, majd felírom a kódot és megosztom veletek.
Naplózva

Tel: 0670 3848399

Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Sport M6
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1911 Dátum: 2010.02.02 kedd, 10:32:03 »


Igen. A multhéten a szerelők is azt mondták hogy az a hang a CR nyomás ingadozásának a hangja.
 De mióta hibakódolvasás volt ez a hang megszünt. A hibakódot pedig az ECU-ra dobta.
Azért kiváncsi leszek hogy holnap milyen hibakódot ír ki.
Úgy is ott leszek, majd felírom a kódot és megosztom veletek.
Sajnos erre megint csak a menet közbeni diag a javaslatom.  Figyelni kell, mert a szerviz próba-szerencse alapon egy-két lépésben eljut a teljes porlasztósor, CR pumpa, rail öntvény és egyéb drága dolgok cseréjéig.
Lehetett szimplán rossz minőségű gázolaj is. A hibakód törléstől biztos nem múlik el a hang, fordítva viszont igen: a hang elmúltával a törölt hibakód nem jön elő ismét.
Mit jelent, hogy ECU-ra dobta a kódot? Olyan DTC volt, ami az ecu működésére vonatkozik?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Motorcraft
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 290


E-mail
« Új hozzászólás #1912 Dátum: 2010.02.02 kedd, 11:33:49 »

Sajnos erre megint csak a menet közbeni diag a javaslatom.  Figyelni kell, mert a szerviz próba-szerencse alapon egy-két lépésben eljut a teljes porlasztósor, CR pumpa, rail öntvény és egyéb drága dolgok cseréjéig.
Lehetett szimplán rossz minőségű gázolaj is. A hibakód törléstől biztos nem múlik el a hang, fordítva viszont igen: a hang elmúltával a törölt hibakód nem jön elő ismét.
Mit jelent, hogy ECU-ra dobta a kódot? Olyan DTC volt, ami az ecu működésére vonatkozik?

Lehet hogy igazad van.
Azt hiszem hogy az Ecu működésére vonatkozó hibakódot adott meg a gép.
Nem félek attól hogy lehúz a szervíz, az unokatestvérem a "vezérszerelő".
Naplózva

Tel: 0670 3848399

Ford Mondeo 2004 2.0 TDCI Sport M6
DomeSL
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2047


demeter.l@3i.hu
E-mail
« Új hozzászólás #1913 Dátum: 2010.02.02 kedd, 12:14:55 »

Lehet hogy igazad van.
Azt hiszem hogy az Ecu működésére vonatkozó hibakódot adott meg a gép.
Nem félek attól hogy lehúz a szervíz, az unokatestvérem a "vezérszerelő".

Rokonnal soha nem szabad kezdeni.  eplus2
Naplózva

2004 Mk3 2.0 TDCI kombi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1914 Dátum: 2010.02.02 kedd, 12:24:51 »

Lehet hogy igazad van.
Azt hiszem hogy az Ecu működésére vonatkozó hibakódot adott meg a gép.
Nem félek attól hogy lehúz a szervíz, az unokatestvérem a "vezérszerelő".
Jó, ha bízhatsz a szerelőben. Érdemes a hibakeresésre rászánni az időt, mert sokat lehet vele spórolni. A ford szervizek ezen a ponton elvéreznek.
Kell az a DTC....
Figyelni kell, mert az egyes DTC-k jelentése kissé más lehet a fordnál, mint máshol. Tehát ford és motor spec. DTC listából kell kiindulni. Az ECU-höz köthető kód nem biztos, hogy az ECU hibájára utal, sokkal valószínűbb, hogy ott bukik ki pl. a nyomásállítási hiba.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
sz.z.csicsi
Vendég
« Új hozzászólás #1915 Dátum: 2010.02.02 kedd, 18:50:39 »

Sziasztok.

Szeretném megosztani veletek az én és az autóm problémáját.
Az autóm 2004-es 130LE 6 sebességes TDCI. 107000 km-t futott. Első tulajdonosa vagyok.
A problémám a multhét csütörtök este kezdődött amikor is arra lettem figyelmes hogy nagyon minimálisan de ingadozik az alapjáraton, valamint a motortérből " pittyegéshez" hasonló hangot adott, az EGR környékén hallottam.
Másnap irány a szakszervíz hibakód olvasás. Egyetlen hibakód volt tárolva  motorvezérlő tárolt egy hibát.
Törölték a hibát.
A hang teljesen megszünt, viszont az alapjárat ingadozás még néha be- be köszöngetet azóta is.
Mai napon egy hoszabb útra mentem ( KB 150 km-esre), és a hazafelé úton  egy előzés befejesése után kb 140km/h sebességnél hirtelen leált a motor. Minden visszajelző kigyulladt a műszerfalon, mint amikor ráadom a gyujtást, + az izzítás visszajelzője villogott egy párat. Megáltam az autóval, ráindítottam, és úgy inbult be mint aminek semmi baja. Minden azonnal elaludt a műszerfalon. Haza is jöttem vele minden gond nélkül.
Szerdán viszem ismét szervízbe. Már a multkor is azt mondták ha tovább csinálja a dolgot lehet hogy ujra kell telepíteni a motorvezérlőt. Mondeonál még ebben a szervízben nem vot erre példa, de az 1.6 TDCI Focusoknak ez a tipushibája.

Nekem is ilyen jelenségeim voltak.De 1x már be se indult .Na ekkor cseréltem ki a cmp jeladót.5-6000 ft. és egyből indult.Viszont ami a nyűgöm :Alapjárati ingadozás .Jelenség be inditom tökéletesen jár a motor és kb 10 mp. után ingadozik -dadog. Lehet fogni a hibát a gázolaj szűrőre?Nem gyári van benne és nemtom pontosan de lehet hogy a cseréje óta csinálja. És néha kigyorsitásnál kigyullad az izzitás jelző.Amit persze nem tudtak kiolvasni se a boschal se a würthössel.fogyi sztem jó :5.8- 6.3
Naplózva
2.0tddi ghia
Vendég
« Új hozzászólás #1916 Dátum: 2010.02.02 kedd, 19:13:44 »

Helló

Én eddig cromaxnál vettem az 5w30at.
de találtam egy olcsobb helyet. formula3000.hu nézd meg

Sziasztok!
Van valami jó kis motorolaj forrásunk?
Lassan csere szükségeltetik...
köszi
Naplózva
hcsabi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 141



« Új hozzászólás #1917 Dátum: 2010.02.02 kedd, 19:30:15 »

Ettől a nagyautónál olcsóbban kapsz keresd itt a forumon .
Naplózva

Mondeo 2.0 tddi
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1918 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 13:19:57 »

Hála Vik és Libertate fórumtársak közreműködésének és 125eFt-nak, 2,5 nap után ismét lett autóm.   wave  wave wave

Jó dolog az elektromos motorvezérlés, de azért észnél kell lenni. Mikor szétszállt a turbó, a műszerfalon semmi nem mutatta a hibát. Persze, mi is mutatta volna, mert az EURIII-as TDCi motornál nincs elektromos lapátszög állítás. Pedig egy ilyen hiba végzetes lehet a motorra nézve. Beszívott alkatrészek, felturbósodás. 
De rondha hangja volt...  gun

Szétszedtem a bekrepált turbóegységet. Illetve szétszedni nem kellett nagyon, mert mikor levettem a kipufogó leölőről, nyilvánvalóvá vált a probléma: tengelytörés. Ez maradt belőle (csinálok majd jobb képeket is)
Ez a turbinakerék maradványa. Gyárilag közös tengelyen van a kompresszorkerékkel.


Ismét a turbinakerék. Jól látszik a lapátok sérülése ill az egyik lapát törése is. Ez érdekes, mert kormos a törés helye, azaz valószínűleg ez volt a tengelytörés oka.


A garrett gt1749V kipufogó oldali része, középen hiányzik a turbinakerék. A füstterelő lamellák (vgt-s turbó) koszoruja egyelőre még a leömlőben van.


A sérült GT1749V a maga valójában. A fényes rész a kompresszor oldal, a intercooler felé menő csőcsonknál fogom.
Jól látszik a lapátszögállító vákuumdob és a rudazat, valamint a kompresszoroldal hiánya.


Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #1919 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 13:28:58 »

Szétszedtem a bekrepált turbóegységet.

Valami újabb típushiba lesz itt kérem szépen?Huh?Huh??

Mikor nekem eltört a tengelyem, akkor magyaráztak valami lapáttröésről, de akkor nem értettem, most se teljesen de nagyjából. Szóval valószínű Nekem ugyanezért szállt el a turbóm...  wow1
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
gorzas
Vendég
« Új hozzászólás #1920 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 17:54:24 »

Sziasztok,
Segitsegeteket szeretnem kerni.
Ma reggel az autom "veszuzemmodba" vagta magat (izzito jelzo villog, turbo kikapcs), eljottem vele a munkahelyemre, de most mar be sem roffen.
Onindito forog, de nem indul.
Mar lattam tobb hozzaszolast is a dologgal kapcsolatban, de konkret problemamegoldas nem szuletett. (regebbi HSZ-ket nem neztem at)
Mire szamithatok? Pcsucs csere? rinya
Vik-et lehet zargatni szemelyesen ilyen problemaval?, kicsit meg vagyok love es nem tudom kihez forduljak. Meg a kocsit is el kell szallitatatnom valahogy.

Koszonom elore is a segitseget worship
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #1921 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 19:43:24 »

Sziasztok,
Segitsegeteket szeretnem kerni.
Ma reggel az autom "veszuzemmodba" vagta magat (izzito jelzo villog, turbo kikapcs), eljottem vele a munkahelyemre, de most mar be sem roffen.
Onindito forog, de nem indul.
Mar lattam tobb hozzaszolast is a dologgal kapcsolatban, de konkret problemamegoldas nem szuletett. (regebbi HSZ-ket nem neztem at)
Mire szamithatok? Pcsucs csere? rinya
Vik-et lehet zargatni szemelyesen ilyen problemaval?, kicsit meg vagyok love es nem tudom kihez forduljak. Meg a kocsit is el kell szallitatatnom valahogy.

Koszonom elore is a segitseget worship
igen,csúcs lehet,de 1 diag lenne pontos.Esetleg cmp.....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1922 Dátum: 2010.02.04 csütörtök, 21:08:23 »

Sziasztok,
Segitsegeteket szeretnem kerni.
Ma reggel az autom "veszuzemmodba" vagta magat (izzito jelzo villog, turbo kikapcs), eljottem vele a munkahelyemre, de most mar be sem roffen.
Onindito forog, de nem indul.
Mar lattam tobb hozzaszolast is a dologgal kapcsolatban, de konkret problemamegoldas nem szuletett. (regebbi HSZ-ket nem neztem at)
Mire szamithatok? Pcsucs csere? rinya
Vik-et lehet zargatni szemelyesen ilyen problemaval?, kicsit meg vagyok love es nem tudom kihez forduljak. Meg a kocsit is el kell szallitatatnom valahogy.

Koszonom elore is a segitseget worship
Ha be sem indul, az azt jelenti, nem nyitnak a porlasztók. Vagy nem kap üzemanyagot. Ez utóbbi akár immobiliser problémától is lehet.
Porlasztó gondnál beindul, de össze-vissza jár (karácsony előtt láttam tálasgy fórumtárs porlasztóhibás autóját. A motor majd kiugrott és olyan füstöt csinált, hogy nem lehetett tőle látni) és füstöl.
A vezérlés hiánya lehet CMP-CKP probléma is.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
gorzas
Vendég
« Új hozzászólás #1923 Dátum: 2010.02.05 péntek, 08:16:36 »

A vezérlés hiánya lehet CMP-CKP probléma is.

Koszonom szepen a hsz-ket. Valaki el tudna kuldeni PU-be Vik szamat, szeretnem vele felvenni a kapcsolatot.
Sajnos ide mar egy hete nem jelentkezett be, igy nem tudok vele beszelni.
Fontos lenne szomoru1
 worship
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #1924 Dátum: 2010.02.05 péntek, 12:18:35 »

Koszonom szepen a hsz-ket. Valaki el tudna kuldeni PU-be Vik szamat, szeretnem vele felvenni a kapcsolatot.
Sajnos ide mar egy hete nem jelentkezett be, igy nem tudok vele beszelni.
Fontos lenne szomoru1
 worship
síel.
Hol van a gép helyileg?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
gorzas
Vendég
« Új hozzászólás #1925 Dátum: 2010.02.05 péntek, 13:25:07 »

síel.
Hol van a gép helyileg?


Nah rinya ez nem jo hir.
Gyal-on pihan a kicsike, a munkahelyemen.
Valakinek van kod kiolvasoja es raer hetvegen?
Kezdem feladni a remenyt falbav

Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1926 Dátum: 2010.02.05 péntek, 15:21:32 »

egyik szerelő kolléga levett gy tdci turbót és akkor nézet egy nagyot mert GT15-ös volt rajta....azt hittem hogy GT17 van mindegyiken....
jövő héten ránézek mert egy izmost tuning példány lessz az autóból elvileg....
Naplózva
attjuhasz
Vendég
« Új hozzászólás #1927 Dátum: 2010.02.05 péntek, 20:02:29 »

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni abban hogy mi az ami a Mondeo motrának az elején van le kell szedni a motort takaró műanyag cuccost  és 3 gumicső megy rá egy az EGR szelepből egy a levegő szűrőtől, és egy harmadik azt nem tudom honnét pontosan. Maga a dolog a motorra van ráerősítve egy hengeres kb 10 cm hosszú 4cm átmérőjű valami de nem tudom mi az és mi a funkciója. Gondolom nektek ez alap. Nagyon megköszönném ha valaki meg tudná mondani... A mondeo egy 2006-os TDCI 115 lovas.
Naplózva
gyalak
Vendég
« Új hozzászólás #1928 Dátum: 2010.02.05 péntek, 20:43:09 »

Sziasztok!
Segítségeteket szeretném kérni abban hogy mi az ami a Mondeo motrának az elején van le kell szedni a motort takaró műanyag cuccost  és 3 gumicső megy rá egy az EGR szelepből egy a levegő szűrőtől, és egy harmadik azt nem tudom honnét pontosan. Maga a dolog a motorra van ráerősítve egy hengeres kb 10 cm hosszú 4cm átmérőjű valami de nem tudom mi az és mi a funkciója. Gondolom nektek ez alap. Nagyon megköszönném ha valaki meg tudná mondani... A mondeo egy 2006-os TDCI 115 lovas.
Kap hajtást ez a valami szíjon keresztül?
Naplózva
attjuhasz
Vendég
« Új hozzászólás #1929 Dátum: 2010.02.05 péntek, 20:45:24 »

Kap hajtást ez a valami szíjon keresztül?


Nem ez egy elektromos valami. Van rajta egy csatlakozó.. Mintha egy érzékelő lenne vagy valami ilyesmi--
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #1930 Dátum: 2010.02.05 péntek, 21:01:41 »

Nem ez egy elektromos valami. Van rajta egy csatlakozó.. Mintha egy érzékelő lenne vagy valami ilyesmi--
Melyik oldalon van?
Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
attjuhasz
Vendég
« Új hozzászólás #1931 Dátum: 2010.02.05 péntek, 21:09:19 »

Melyik oldalon van?
ahogy szemben állsz az autóval a hűtő és maga motor között a motorra szerelve. ez egy kis cucos ne gondolj semmi nagyra...
Naplózva
nagytomi
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1096



« Új hozzászólás #1932 Dátum: 2010.02.05 péntek, 21:13:59 »

ahogy szemben állsz az autóval a hűtő és maga motor között a motorra szerelve. ez egy kis cucos ne gondolj semmi nagyra...
Az ott?

Naplózva

2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
attjuhasz
Vendég
« Új hozzászólás #1933 Dátum: 2010.02.05 péntek, 21:24:40 »

Az ott?



Hopp az enyém nem teljesen így néz ki.... de valami hasonló és ott van csak vízszintesen. 3 vékony cső megy rá EGR-ről, a levegőszűrőről és egy harmadik valahonnét másholról.

Neked az ott mi?
« Utoljára szerkesztve: 2010.02.05 péntek, 22:03:12 írta Scratch » Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #1934 Dátum: 2010.02.05 péntek, 23:05:09 »

Az ott?



a tied fix turbós?
Basszus a ford is ugy varjált mint az állat..... falbav
Naplózva
attjuhasz
Vendég
« Új hozzászólás #1935 Dátum: 2010.02.05 péntek, 23:53:35 »

a tied fix turbós?
Basszus a ford is ugy varjált mint az állat..... falbav

Ez jó kérdés.. mi a különbség a fix és a nem fix között, de lefényképezem majd azt amire kíváncsi vagyok, mert látom így nehéz kitalálni... Sad
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1936 Dátum: 2010.02.06 szombat, 02:44:32 »

Ez jó kérdés.. mi a különbség a fix és a nem fix között, de lefényképezem majd azt amire kíváncsi vagyok, mert látom így nehéz kitalálni... Sad
A fix geometriás turbónál nem lehet variálni a füstgázterelő lamellák lapát szögén. A változó geometriájúnál lehet változtatni a lapát szöget, így a turbó rugalmasabban tudja kiszolgálni a motor égéslevegő szükségletét. A változó geometriájúból a működtetés lehet vákuumos és elektromos. A vákuumosak az EUIII-asok az elektromossal az EUIV-es, mert az elektromost pontosabban gyorsabban lehet szabályozni.
Naplózva
habu
Vendég
« Új hozzászólás #1937 Dátum: 2010.02.06 szombat, 07:55:57 »

Segitséget szeretnék kérni abban ,hogy a gépem melegen nemakar elsőre beindulni.Aszt csinálja,hogy inditom elkapja és leáll kb harmsdszori inditásra indul be.Alapjárat jó stabil a fogyasztása is jó.Ja és menet közbe ha kuplungolok,akkor nem megy mindig vissza az alapjárat,hanem ezer vagy ezeröt környékén pörög.A lenkerék miat csinálhatja ezt mert szerintem megadja magát,leállitásnál zörög benne a rugó.
Naplózva
attjuhasz
Vendég
« Új hozzászólás #1938 Dátum: 2010.02.06 szombat, 08:50:41 »

A fix geometriás turbónál nem lehet variálni a füstgázterelő lamellák lapát szögén. A változó geometriájúnál lehet változtatni a lapát szöget, így a turbó rugalmasabban tudja kiszolgálni a motor égéslevegő szükségletét. A változó geometriájúból a működtetés lehet vákuumos és elektromos. A vákuumosak az EUIII-asok az elektromossal az EUIV-es, mert az elektromost pontosabban gyorsabban lehet szabályozni.
Most már csak az eredeti kérdésre lenne jó választ kapni, hogy mi az ott nekem, mert ezeken a képeken amit csatoltatok még légtömeg mérőt sem látok. Nem tudom hol lehetne képeket szerezni, mert most ebben a hidegben nem akarom lebontani a a motortakarót, hogy le tudjam fényképezni és neten még nem találtam olyan képet... Sad
Naplózva
fazekas1968
Vendég
« Új hozzászólás #1939 Dátum: 2010.02.06 szombat, 09:59:15 »

Sziasztok!

Minap írtam,hogy hidegen borzasztóan akadozik az alapjáratom.Egy hét alatt a szervízben megállapították,hogy újra a porlasztócsúcsaim döglöttek meg 18000km-t mentem ezekkel a gyári porlasztó csúcsokkal,melyeket a szervízben 300000-ezer Forintért cserélték ki a 4-et és most újra ennyit akarnak lehúzni rólam falbav.Kérlek írjátok meg,hogy létezhet,hogy ennyi idő alatt tönkre mennyen a 4 csúcs(shellnél tankolok).A szervíz azt mondja,hogy letelt az 1 éves garancia,én viszont azt mondom,hogy csak 18000km mentem vele másfél év alatt.Azt szeretném kérni,hogy tételesen soroljátok fel,hogy az akadozott hideg alapjáratot mi okozhatja még.EGR nincs dugózva, nagynyomású cserélve,veztengelyhelyzetérzékelő cserélve 3 izzító cserélve.Segítségeteket előre is köszönöm
                                                                       
Lanyó
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1940 Dátum: 2010.02.06 szombat, 11:00:33 »

Most már csak az eredeti kérdésre lenne jó választ kapni, hogy mi az ott nekem, mert ezeken a képeken amit csatoltatok még légtömeg mérőt sem látok. Nem tudom hol lehetne képeket szerezni, mert most ebben a hidegben nem akarom lebontani a a motortakarót, hogy le tudjam fényképezni és neten még nem találtam olyan képet... Sad
Nem érted, hogy nem kapsz választ arra amit ki kellene találnunk anélkül, hogy lenne róla egy kép mert te fázol képet csinálni? Szerintem várj a válaszra, de nehogy kitavaszodjon közbe  Undecided
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1941 Dátum: 2010.02.06 szombat, 11:06:03 »

Sziasztok!

Minap írtam,hogy hidegen borzasztóan akadozik az alapjáratom.Egy hét alatt a szervízben megállapították,hogy újra a porlasztócsúcsaim döglöttek meg 18000km-t mentem ezekkel a gyári porlasztó csúcsokkal,melyeket a szervízben 300000-ezer Forintért cserélték ki a 4-et és most újra ennyit akarnak lehúzni rólam falbav.Kérlek írjátok meg,hogy létezhet,hogy ennyi idő alatt tönkre mennyen a 4 csúcs(shellnél tankolok).A szervíz azt mondja,hogy letelt az 1 éves garancia,én viszont azt mondom,hogy csak 18000km mentem vele másfél év alatt.Azt szeretném kérni,hogy tételesen soroljátok fel,hogy az akadozott hideg alapjáratot mi okozhatja még.EGR nincs dugózva, nagynyomású cserélve,veztengelyhelyzetérzékelő cserélve 3 izzító cserélve.Segítségeteket előre is köszönöm
                                                                       
Lanyó
Ennek lenyúlás szaga van  Undecided A 18ekm kb még az a határ amit egy felprogramozott csúcs is elmegy. Vagy felprogramozott vagy felújított volt , de  a felújítottnak is a többszörösét kell elmennie. Szerintem valaki valahol most örül az általad szponzorált új csúcsainak.
Illetve egy dolog lehet még, volt egy széria ahol lehette anyaglevállás a rail csőröl esetleg az még szétvághatja  a csúcsot de ennek kicsi az esélye. Szerintem inkább simán lehúztak, mint amikor egy 8000 Ft-os turbócsőrepedést papíron turbócserével akarnak megoldani  Undecided
Naplózva
attjuhasz
Vendég
« Új hozzászólás #1942 Dátum: 2010.02.06 szombat, 11:18:30 »

Na megtudtam mi az a hengeres valami "Kipufogó gáz emissziós szelep" . Árulja már el valaki mire szolgál az, mit csinál? Elromolhat az?
Naplózva
stealt
Vendég
« Új hozzászólás #1943 Dátum: 2010.02.06 szombat, 11:35:28 »

Na megtudtam mi az a hengeres valami "Kipufogó gáz emissziós szelep" . Árulja már el valaki mire szolgál az, mit csinál? Elromolhat az?
Exhausting Gas Recuperator= EGR szelep A füstgázt engedi vissza az égéstérbe ezzel csökkentve az égéskamra hőmérsékletét. Így a NOX kibocsátás alacsonyabb. Csak az NOX emisszio miatt van szerepe. Ez a kb felesleges alkatrész. HA nyitott helyzetben áll be akkor nem indul vagy rohadtul füstölni fog az autó. Dugót neki illetve az EUIV-es motoroknál sajnos dob a dugózáskor hibakódot. A penumatiks vezérlésűeknél nincs ilyne gond mert azok EUIII-asok. Ott gátlástalanúl le kell dugózni és még füstölni se fog utána a kocsi, viszont legalább egy picit rugalmasabb lesz a motor. Ja meg nem fog annyira kopni mert nem eteted a saját kormos mocskával.
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #1944 Dátum: 2010.02.06 szombat, 11:47:07 »

Na megtudtam mi az a hengeres valami "Kipufogó gáz emissziós szelep" . Árulja már el valaki mire szolgál az, mit csinál? Elromolhat az?
Látnoki képességeim bírtokában, nem ilyen az a valami amire gondolsz?
http://fordbonto.bolt.hu/images/P0264940.JPG
Ha igen, akkor ez a lentebb említett EGR vákuum szabályzója. A villanyos EGR-nél ilyen nincs. Amúgy az egr rendszerben nem ezzel szokott gond lenni.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
attjuhasz
Vendég
« Új hozzászólás #1945 Dátum: 2010.02.06 szombat, 11:53:06 »

Látnoki képességeim bírtokában, nem ilyen az a valami amire gondolsz?
http://fordbonto.bolt.hu/images/P0264940.JPG
Ha igen, akkor ez a lentebb említett EGR vákuum szabályzója. A villanyos EGR-nél ilyen nincs. Amúgy az egr rendszerben nem ezzel szokott gond lenni.
http://www.cromax.hu/showPic.php?pic=P0231220.JPG ezen a linken van róla kép és az autómon világít a MIL lámpa, hogy a visszavezetett gáz mennyisége kevés...  falbav
Naplózva
kasuki
Vendég
« Új hozzászólás #1946 Dátum: 2010.02.06 szombat, 11:54:22 »

Sziasztok! Nekem van 4db porlsztocsucsom elado gyári uj! 2000-es TDCI giha motorhoz!olcson odaadom mert már nincs rá szükségem 35e/db T:0670-2159562 Üdv:Gábor
Naplózva
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #1947 Dátum: 2010.02.06 szombat, 11:55:58 »

Segitséget szeretnék kérni abban ,hogy a gépem melegen nemakar elsőre beindulni.Aszt csinálja,hogy inditom elkapja és leáll kb harmsdszori inditásra indul be.Alapjárat jó stabil a fogyasztása is jó.Ja és menet közbe ha kuplungolok,akkor nem megy mindig vissza az alapjárat,hanem ezer vagy ezeröt környékén pörög.A lenkerék miat csinálhatja ezt mert szerintem megadja magát,leállitásnál zörög benne a rugó.
Első körben, nem ártana egy cr rendszer tisztítás. Egy flakon Pro-tec a tankba megoldja az váltás közbeni fordulatszám esés hiányát. Ha továbbra is marad a meleginditási gond, akkor az üzemnyag rendszerben kell kutakodni a tanktól a porlasztócsúcsokig. Lehet pl.: nyomásszabályzó szelep hiba is. De egy diagnosztika kimutatja. A lendkerékzörgés az nekem is van. Kuplunggal állítom le és kész.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
TZS
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1410



E-mail
« Új hozzászólás #1948 Dátum: 2010.02.06 szombat, 11:59:39 »

http://www.cromax.hu/showPic.php?pic=P0231220.JPG ezen a linken van róla kép és az autómon világít a MIL lámpa, hogy a visszavezetett gáz mennyisége kevés...  falbav
Akkor ne ezzel foglakozz, hanem tisztítsd vagy tisztítassd ki az EGR szelepet és a szívócsonkot, ha ez megvan, dugózd le az EGR szelepet.
A mikéntjére keress rá itt az oldalon a keresőben, mert párszor más kiveséztük a témát.
Naplózva

2016 MK-II facelift Kuga 2.0 TDCI AWD (Mondeo szívvel)
ex: 2011 MK-IV 2.0 TDCi
ex: 2003 MK-III facelift 2.0 TDCI
ex: 1993 MK-I 2.0 ZETEC

"Összejönni - jó kezdés. Együtt maradni - haladás. Együtt is dolgozni - siker." Henry Ford
attjuhasz
Vendég
« Új hozzászólás #1949 Dátum: 2010.02.06 szombat, 12:09:06 »

Akkor ne ezzel foglakozz, hanem tisztítsd vagy tisztítassd ki az EGR szelepet és a szívócsonkot, ha ez megvan, dugózd le az EGR szelepet.
A mikéntjére keress rá itt az oldalon a keresőben, mert párszor más kiveséztük a témát.
EGR szelep cserélve teljesen újra, szívósor tisztítva, még a légtömegmérő is kitakarítva (bár ennek nem tudom mi köze hozzá) és ahiba mindig visszatér...  rinya
Naplózva
Oldalak: 1 ... 32 33 34 35 36 37 38 [39] 40 41 42 43 44 45 46 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.083 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.