Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.26 kedd, 02:11:08
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
66
67
68
69
70
71
72
[
73
]
74
75
76
77
78
79
80
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14678195 alkalommal)
0 Felhasználó és 30 vendég van a témában
Sakos
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4955
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3600 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 16:58:58 »
Idézetet írta: chriskn - 2010.05.27 csütörtök, 15:55:25
Nekem 99% annyi volt benne mint amivel vettem. Az ékszíjfeszítő hiba hogy jelentkezik? Nam találtam meg a fórumbran. Fhosok, mert nem lessz egyhamar több 100ezrem rá ha elszáll valami cucc benne. A kocsi meg kell minden nap. Asszem veszek valami kis rípolni valo P106D- t - ha beleférek egyáltalán a 2 méteremmel meg a 110kilómmal
De azért köszi a biztatást!
Meleg alapjáraton (750-es fordulatszám) elkezd egy berregő, kopogó hang jönni a motortérből, ami a legkisebb gázadásra megszűnik. Nem veszélyes, nyugodtan lehet vele közlekedni. Hosszú ideig inkább csak bosszantó.
Naplózva
2.0TDCi Titanium 211LE PS - 2016 Kék fenevad
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3601 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 17:30:10 »
Idézetet írta: Sakos - 2010.05.27 csütörtök, 16:58:58
Meleg alapjáraton (750-es fordulatszám) elkezd egy berregő, kopogó hang jönni a motortérből, ami a legkisebb gázadásra megszűnik. Nem veszélyes, nyugodtan lehet vele közlekedni. Hosszú ideig inkább csak bosszantó.
Ha ez az a hang,ami a jobb elejéből jön,akk nekünk is szól és még mindig jó a gép,pedig már 330ezer van benne...Se porlasztó,se kuplung csere nem volt
nem is értem,hogyan...
Naplózva
teo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3602 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 17:33:17 »
100ezernél én is hallom a szíj hangját alapjáraton. Nem kopog, nem csattog, hanem leginkább mint mikor egy ló prüszköl. De ezen nem lepődöm meg, hiszen van benne sok, vagy 155.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3603 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 17:41:27 »
Idézetet írta: chriskn - 2010.05.27 csütörtök, 15:21:24
Sziasztok. Nekem 2007/02 utolsó kiadású MKIII 2.0L TDCI m van, 95000Km el amit 75000 el vettem. Azt gondoltam még egy jó darabig fog szolgálni mindenféle nagyobb invesztíció nélkül is! Most meg olvasok itt mindenféle feszítő, porlasztó, kuplung cseréket alig több (vagy még kevesebb km-nél) is mint amennyi nekem van. Hiába rakom a dieselbe az adalékot rendszeresen (adalék nélkul még nem is használtam a kocsim) hiába kímélem? Padlógázt még az életben nem nyomtam neki, pedig már több mint 1 éve nálam van, kímélem ahogy csak lehet. Nem szaggat, startol amikor csak kell, egyszer volt p132b hibakód (azthiszem - úgy megrémültem, hogy el is felejtettem) kicserélték garanciában az egész turbómat(mindenestől-azon van most olyan 15000). Kezdek félni, hogy hiába vettem több milliós autót, csak 100-120e km ig fog szolgálni? Aztán rákölteném egy majdnem másik autó árát - vagy kiviszem a bontóba? Hogy van ez most? Nyugtassatok meg! Azt hallottam, 2006 óta valami más rendszerű porlasztokat raknak a DURATORQ motorokba, amik nem romlanak olyan hamar. Ez igaz? Hogyan lehet kímélni a kuplungot és a lendkereket? Köszi a tippeket!
Ne zacci összes költeményét,hanem stealt összest olvass!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.27 csütörtök, 17:50:53 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
2.2_TDCI
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3604 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 18:40:42 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.26 szerda, 20:54:45
az pedig üzemanyagrendszeri nyomás hiba.Kell a hibakód,ha nincs olvastasd ki!
Házilag még elvégezhető:
-go szűrő csere
-ha van szivárgás a csúcsok vagy a szűrő körül,akkor azt megkell szüntetni
Szűrőt cseréltem, leperemeztem semmi kosz nincs benne... voltam szervizbe kiolvastatni a hibáját ez lett az eredmény: P0251, C1975 Szivattyút írta ki hibának, csak sajnos az nincs Magyarországon csak Németbe, de az is felújított és cseredarabos.. jahh meg 2.20000.Ft De ezzel még nincs vége a dolognak, mert a szivattyú kopása miatt a porlasztók megint be fognak szarni..... Azt hiszem megy a háztól..
Naplózva
chriskn
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3605 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 19:53:45 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.27 csütörtök, 17:41:27
Ne zacci összes költeményét,hanem stealt összest olvass!
Nehari, de ezt nem értettem
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3606 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 20:09:58 »
Idézetet írta: 2.2_TDCI - 2010.05.27 csütörtök, 18:40:42
Szűrőt cseréltem, leperemeztem semmi kosz nincs benne... voltam szervizbe kiolvastatni a hibáját ez lett az eredmény: P0251, C1975 Szivattyút írta ki hibának, csak sajnos az nincs Magyarországon csak Németbe, de az is felújított és cseredarabos.. jahh meg 2.20000.Ft De ezzel még nincs vége a dolognak, mert a szivattyú kopása miatt a porlasztók megint be fognak ***ni..... Azt hiszem megy a háztól..
Keresd meg Vic-et. Nem a szivattyú szokott elromlani, hanem a szabályzó (kb 40e).
(Gondolom, az Ivanicsnál voltál - ők cseréltetik ész nélkül a szippancsot).
Ha a szippancs kopna, a szűrő tele lenne fémreszelékkel.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
2.2_TDCI
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3607 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 20:30:49 »
Idézetet írta: Angel - 2010.05.27 csütörtök, 20:09:58
Keresd meg Vic-et. Nem a szivattyú szokott elromlani, hanem a szabályzó (kb 40e).
(Gondolom, az Ivanicsnál voltál - ők cseréltetik ész nélkül a szippancsot).
Ha a szippancs kopna, a szűrő tele lenne fémreszelékkel.
Nagynyomású szivattyú szelep lett cserélve 25e Ft. De azzal is épp olyan rossz...
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3608 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 20:34:21 »
Idézetet írta: 2.2_TDCI - 2010.05.27 csütörtök, 18:40:42
Szűrőt cseréltem, leperemeztem semmi kosz nincs benne... voltam szervizbe kiolvastatni a hibáját ez lett az eredmény: P0251, C1975 Szivattyút írta ki hibának, csak sajnos az nincs Magyarországon csak Németbe, de az is felújított és cseredarabos.. jahh meg 2.20000.Ft De ezzel még nincs vége a dolognak, mert a szivattyú kopása miatt a porlasztók megint be fognak ***ni..... Azt hiszem megy a háztól..
Nyugalom.
A P0251 sokminden lehet. Nálam pl. résolajcső szivárgás miatt volt. És lehet porlasztó miatt is.
A szivattyú csak akkor hibás, ha
- nem tudja megcsinálni az adott fordulatszámhoz tartozó nyomást: 4-10bar@0RPM; 210-290bar@750RPM és max1630bar@2500RPM (teljes terhelésen)
- fémreszelék van a poharazásnál levett üzemanyag mintában.
A jó hír az, hogy ha szivattyú oldali a hiba, más, nyomásállító szelepre vonatkozó hibakód is kell legyen. A C1975 nem az.
A P0251 hiba előállhat az alacsony nyomású szakasz levegősödése és nem kellő átjárhatósága miatt is, így ezzel kell kezdeni a vizsgálatot.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3609 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 20:43:53 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.05.27 csütörtök, 11:00:23
Szerintem ne cserélj, majd tanulunk a te károdon ...
Na felugrott a szabadonfutó, kb 2 óra alatt fel lehet rakni.
Nekem kicsit szívás volt a generátor tengyely csavart fellazítani, de egy kis kalapálás segített..
Mint korábban írtam semmit nem cseréltem, csak a tárcsát, de így is szinte tökéletes csendben van a hajtás,
pedig a feszítőm szilentjei már szerintem eléggé ki vannak.
Melegen kicsit hallani, hogy nem tökéletes a feszítő, de avatatlan fül tuti nem veszi észre.
Alapjáraton gáz nélküli araszolás közben (mikor ügye különösen berregni szokott) teljesen csendben van.
Mindenkinek javaslom a szabadonfutó beépítését, akinek nem berreg még annak is (van ilyen egyáltalán??), mert 12e forinttal megelőzheti a feszítő és a főtengely tárcsa idő előtti tönkremenetelét.
ÉS ráadásnak csöndbe lesz az autója!!
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.27 csütörtök, 20:45:26 írta gtuby
»
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
2.2_TDCI
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3610 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 20:53:01 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.05.27 csütörtök, 20:34:21
Nyugalom.
A P0251 sokminden lehet. Nálam pl. résolajcső szivárgás miatt volt. És lehet porlasztó miatt is.
A szivattyú csak akkor hibás, ha
- nem tudja megcsinálni az adott fordulatszámhoz tartozó nyomást: 4-10bar@0RPM; 210-290bar@750RPM és max1630bar@2500RPM (teljes terhelésen)
- fémreszelék van a poharazásnál levett üzemanyag mintában.
A jó hír az, hogy ha szivattyú oldali a hiba, más, nyomásállító szelepre vonatkozó hibakód is kell legyen. A C1975 nem az.
A P0251 hiba előállhat az alacsony nyomású szakasz levegősödése és nem kellő átjárhatósága miatt is, így ezzel kell kezdeni a vizsgálatot.
Megvolt a poharazás, fémreszelék nem volt benne,de az 1. az kuka 2.4. az jó, de viszont a 3. az fele a 2. és a 4. porlasztónak. Ezeknek egyformának kell lenniük?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3611 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 20:57:24 »
Idézetet írta: 2.2_TDCI - 2010.05.27 csütörtök, 20:53:01
Megvolt a poharazás, fémreszelék nem volt benne,de az 1. az kuka 2.4. az jó, de viszont a 3. az fele a 2. és a 4. porlasztónak. Ezeknek egyformának kell lenniük?
igen-jó lenne.de ha ílyen értékek vannak ,akkor mégiscsak a porlasztók miatt dobja vészüzemre a verdát.
Itt miért írtad,hogy jók?Cseréltétek őket?És a csere után dobálja a vészüzemet?
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg506287#msg506287
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.27 csütörtök, 21:01:38 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3612 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 20:59:04 »
Idézetet írta: chriskn - 2010.05.27 csütörtök, 19:53:45
Nehari, de ezt nem értettem
nembaj.sokan mások igen.
Annyit érdemes tudnod,hogy Stealt 0tól jár 200e km fölött,minden probléma nélkül.Kivéve néhány kutyát.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3613 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 20:59:26 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.05.27 csütörtök, 20:43:53
Na felugrott a szabadonfutó, kb 2 óra alatt fel lehet rakni.
Nekem kicsit szívás volt a generátor tengyely csavart fellazítani, de egy kis kalapálás segített..
Mint korábban írtam semmit nem cseréltem, csak a tárcsát, de így is szinte tökéletes csendben van a hajtás,
pedig a feszítőm szilentjei már szerintem eléggé ki vannak.
Melegen kicsit hallani, hogy nem tökéletes a feszítő, de avatatlan fül tuti nem veszi észre.
Alapjáraton gáz nélküli araszolás közben (mikor ügye különösen berregni szokott) teljesen csendben van.
Mindenkinek javaslom a szabadonfutó beépítését, akinek nem berreg még annak is (van ilyen egyáltalán??), mert 12e forinttal megelőzheti a feszítő és a főtengely tárcsa idő előtti tönkremenetelét.
ÉS ráadásnak csöndbe lesz az autója!!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
2.2_TDCI
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3614 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 21:06:23 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.27 csütörtök, 20:57:24
igen-jó lenne.de ha ílyen értékek vannak ,akkor mégiscsak a porlasztók miatt dobja vészüzemre a verdát.
Itt miért írtad,hogy jók?Cseréltétek őket?És a csere után dobálja a vészüzemet?
http://mondeo.hu/index.php?topic=1456.msg506287#msg506287
Porlasztók voltak cserélve 105000Km-nél most van benne 123450km gondoltam nem lehetnek rosszak, illetve a gép se írta ki, meg porlasztóra utaló dolgokat nem csinál.. Szépen indul, nem füstöl, alapjárat jó.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3615 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 21:10:56 »
Idézetet írta: 2.2_TDCI - 2010.05.27 csütörtök, 21:06:23
Porlasztók voltak cserélve 105000Km-nél most van benne 123450km gondoltam nem lehetnek rosszak, illetve a gép se írta ki, meg porlasztóra utaló dolgokat nem csinál.. Szépen indul, nem füstöl, alapjárat jó.
akkor már csak az a kérdés,hogy nem -e jártál úgy mint Relhist!
Biztos újak kerültek bele?Biztos a hozzávalók kerültek bele?Nem csak újraprogizták őket?Számla volt az újakról? A régiket lekellett adni?Az újakat felprogizták az ecu-ban rendesen?
Ha csak újraprogizták őket,akkor sem füstöl a rossz porlasztókkal.....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3616 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 21:18:27 »
Idézetet írta: 2.2_TDCI - 2010.05.27 csütörtök, 21:06:23
Porlasztók voltak cserélve 105000Km-nél most van benne 123450km gondoltam nem lehetnek rosszak, illetve a gép se írta ki, meg porlasztóra utaló dolgokat nem csinál.. Szépen indul, nem füstöl, alapjárat jó.
egy 2.2esnél nem cserélnek 100e-nél csúcsokat-nem jellemző.......hol csinálták?Hol diagnosztizálták a csúcs cserét?Mennyibe került a 4 pcsúcs csere?
Mégiscsak felmerült néhány kérdés.......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
2.2_TDCI
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3617 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 21:22:25 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.27 csütörtök, 21:18:27
egy 2.2esnél nem cserélnek 100e-nél csúcsokat-nem jellemző.......hol csinálták?Hol diagnosztizálták a csúcs cserét?Mennyibe került a 4 pcsúcs csere?
Mégiscsak felmerült néhány kérdés.......
Előző tulajnál cserélték, az Auto-Fort cseréltek és tuti, hogy újak lettek belerakva, mert teljesen más a sorozatszám. Dolgozik ott egy ismerősöm és ismeri az autó előéletét, és csak nem vágna át?!
Naplózva
chriskn
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3618 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 21:39:14 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.27 csütörtök, 20:59:04
nembaj.sokan mások igen.
Annyit érdemes tudnod,hogy Stealt 0tól jár 200e km fölött,minden probléma nélkül.Kivéve néhány kutyát.....
Ha nem is akartad hogy megértsem, akkor minek írtad? Ezzel nagyot mondtál? Büszkék rád a többiek? felvilágosítanál?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3619 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 22:14:22 »
Idézetet írta: chriskn - 2010.05.27 csütörtök, 21:39:14
Ha nem is akartad hogy megértsem, akkor minek írtad? Ezzel nagyot mondtál? Büszkék rád a többiek? felvilágosítanál?
zacci kifogott egy leharcolt példányt és mindenért a fordot hibáztatja és szapulja
stealt 0km-en vette és semmien problémája sincs vele
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.27 csütörtök, 23:02:05 írta HZsolt92
»
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3620 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 23:00:50 »
Idézetet írta: 2.2_TDCI - 2010.05.27 csütörtök, 20:53:01
Megvolt a poharazás, fémreszelék nem volt benne,de az 1. az kuka 2.4. az jó, de viszont a 3. az fele a 2. és a 4. porlasztónak. Ezeknek egyformának kell lenniük?
Ha nincs reszelék, 90% hogy nem a szivattyú a hibás. P0251-es hibával megdöglő porlasztóra volt itt példa: eltömődött porlasztó esetén terheléskor nem jön létre az elvárt nyomásesés a porlasztóknál, így a rail nyomása kikerül a megszabott működési tartományból.
Ha tényleg csak 23eKm-t futottak a porlasztók, érdemes bevinni a gépet dizel specialistához (pl. Filep Diesel), mert elképzelhető, hogy tisztítással javítható a dolog.
Nem érdemes pénzt költeni a próba-szerencse megoldási útból, mert pl. a szelepre (IMV) kölött 25eFt-ból már meglenne a porlasztók teljes diagnózisa (kiszerelve, próbapadon bemérve a gyári értékek alapján).
Gyári üzemanyagszűrőt használtál?
(érdekes, hogy a szervizek állandóan szivattyút akarnak cserélni...)
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.27 csütörtök, 23:11:51 írta Relhist
»
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3621 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 23:01:50 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.05.27 csütörtök, 20:43:53
Na felugrott a szabadonfutó, kb 2 óra alatt fel lehet rakni.
Nekem kicsit szívás volt a generátor tengyely csavart fellazítani, de egy kis kalapálás segített..
Mint korábban írtam semmit nem cseréltem, csak a tárcsát, de így is szinte tökéletes csendben van a hajtás,
pedig a feszítőm szilentjei már szerintem eléggé ki vannak.
Melegen kicsit hallani, hogy nem tökéletes a feszítő, de avatatlan fül tuti nem veszi észre.
Alapjáraton gáz nélküli araszolás közben (mikor ügye különösen berregni szokott) teljesen csendben van.
Mindenkinek javaslom a szabadonfutó beépítését, akinek nem berreg még annak is (van ilyen egyáltalán??), mert 12e forinttal megelőzheti a feszítő és a főtengely tárcsa idő előtti tönkremenetelét.
ÉS ráadásnak csöndbe lesz az autója!!
Remélem, hogy a szabadonfutó tartósságával sem lesz probléma.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3622 Dátum:
2010.05.27 csütörtök, 23:09:43 »
Idézetet írta: chriskn - 2010.05.27 csütörtök, 21:39:14
Ha nem is akartad hogy megértsem, akkor minek írtad? Ezzel nagyot mondtál? Büszkék rád a többiek? felvilágosítanál?
Én elég sok km-et vezetek és mindig 0km-el veszek autót. Oda szoktam figyelni a kocsikra mert a régiek 4 éves korukban shiftelődnek tovább az asszonynak (tehát a családban marad így illik vigyázni rá). Ez a mostani mondeo sorsa is. Előtte sose volt dizelem csak benzinesek. Ez a teljesítménye és fenntartási költsége mellett meggyőzött arról hogy többet otto motorral hajtott jármű be se tehesse a kerekét a garázsba.
Most 203ekm-nél tartok
Ez alatt amit cserélni kellett:
20ekm-ként olaj, olajszűrő, levegőszűrő, pollenszűrő
60ekm-ként gázolajszűrő
70ekm (EGR szelep) le lett dugózva így már örök élet
70ekm-ként egy kerék gumigarnitúra
100ekm-ként fékbetét
120ekm-ként 4db izzító
140ekm-ként 1db generátorszíj és feszítő
197ekm-ként első csapágy
200ekm egy féktárcsa (először átbaxtak 100ekm-nél mert nem kellett volna cserélni)
És kellett még bele 14 010 liter gázolaj. Tudom, hogy járok vele, benzinsel egy 3,0V6 kéne ugyanehhez, csak az nem 6,8-at hanem 10,5-et enne nálam. Igy nekem eddig 2,5 milliót spórolt üzemanyag áron. Ebből sok porlasztócsúcs meg turbo csere is beleférne, csak éppen eddig még nem mondta senki hogy menjenek tönkre. Így kénytelen vagyok még a gyáriakkal járni.
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3623 Dátum:
2010.05.28 péntek, 08:38:12 »
Idézetet írta: chriskn - 2010.05.27 csütörtök, 21:39:14
Ha nem is akartad hogy megértsem, akkor minek írtad? Ezzel nagyot mondtál? Büszkék rád a többiek? felvilágosítanál?
Alfra büszkék vagyunk mellesleg. Ottan van a sok
meg minden. Nem akart ő megbántani. Csak nem vette figyelembe, hogy még nagyon új tag vagy és nem ismered a fórumgurukat! Na hajrá, t.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
chriskn
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3624 Dátum:
2010.05.28 péntek, 08:40:05 »
Ok semmi gáz, csak bosszantott, hogy nem értettem a dolgot
de mit leírt annak az alapján már értem
Tényleg új vagyok, viszont ennek a fórumnak és VIK nek köszönhetem a tempomatom, és ha minden igaz a fedélzeti PC met is!
Naplózva
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3625 Dátum:
2010.05.28 péntek, 08:43:22 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.05.27 csütörtök, 20:43:53
Na felugrott a szabadonfutó, kb 2 óra alatt fel lehet rakni.
Nekem kicsit szívás volt a generátor tengyely csavart fellazítani, de egy kis kalapálás segített..
Mint korábban írtam semmit nem cseréltem, csak a tárcsát, de így is szinte tökéletes csendben van a hajtás,
pedig a feszítőm szilentjei már szerintem eléggé ki vannak.
Melegen kicsit hallani, hogy nem tökéletes a feszítő, de avatatlan fül tuti nem veszi észre.
Alapjáraton gáz nélküli araszolás közben (mikor ügye különösen berregni szokott) teljesen csendben van.
Mindenkinek javaslom a szabadonfutó beépítését, akinek nem berreg még annak is (van ilyen egyáltalán??), mert 12e forinttal megelőzheti a feszítő és a főtengely tárcsa idő előtti tönkremenetelét.
ÉS ráadásnak csöndbe lesz az autója!!
Sirály!
Lehet, hogy én is így csinálom. Szíjjat azért lecserélted?
Mondjuk, ha egyszer szétszedjük akkor azt a 3 görgőt én lehet ledobom plusz alupogácsa. Ebben az esetben lehet többet nem is kell szerelnem ezt a részt.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3626 Dátum:
2010.05.28 péntek, 09:03:36 »
Idézetet írta: Trekxc - 2010.05.28 péntek, 08:43:22
Sirály!
Lehet, hogy én is így csinálom. Szíjjat azért lecserélted?
Mondjuk, ha egyszer szétszedjük akkor azt a 3 görgőt én lehet ledobom plusz alupogácsa. Ebben az esetben lehet többet nem is kell szerelnem ezt a részt.
Nem nem cseréltem a szíjat még, valamikor rá szánom magam,h alupogácsásítom a feszítőt, majd akkor..., de előtte még szívósor pucolás vár rám.
Görgőim még jók, így arra nem akartam költeni, úgy is meghallom, ha kezdenek halódni....
Túl kényes a fülem a rendellenes zörejekre, hogy ilyen hibákat ne vegyek észre... azért is cseréltem a szíjtárcsát is.
Ráadásul ha nem veszem észre akkor sem tud kárt okozni a görgő halála.
Persze ha szervízbe csináltattam volna akkor cseréltettem volna mindent én is, de így,h bármikor megtudom magam csinálni...
jó munkát Trekxc!
Relhist! te meg ne fesd az Ördögöt a falra...
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.28 péntek, 11:42:43 írta gtuby
»
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3627 Dátum:
2010.05.28 péntek, 09:21:13 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.05.28 péntek, 09:03:36
Nem nem cseréltem a szíjat még, valamikor rá szánom magam,h alupogácsásítom a feszítőt, majd akkor..., de előtte még szívósor pucolás vár rám.
Görgőim még jók, így arra nem akartam költeni, úgy is meghallom, ha kezdenek halódni....
Túl kényes a fülem a rendellenes zörejekre, hogy ilyen hibákat ne vegyek észre... azért is cseréltem a szíjtárcsát is.
Ráadásul ha nem veszem észre akkor sem tud kárt okozni a görgő halála.
Persze ha szervízbe csináltattam volna akkor cseréltettem volna mindent én is, de így,h bármikor megtudom magam csinálni...
jó munkát Trekxc!
ALF! te meg ne fesd az Ördögöt a falra...
Köszi és beleültetted a bogarat a fülembe. Az asszony verdájában 130-nál volt cserélve minden. Most 160 van benne akkor úgy gondolom ezek alapján érdemes csak a szabadonfutót lecserélni. Hétvégén átbeszéljük.
Az enyémben sajna berreg rendesen. Még nem volt cserélve benne és 127 van a gépben.
Relhist gáz, ha még egyet rendelek? Már 3db van a nevem mellett meg már lassan külön autó hozza a 18db görgőt
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.28 péntek, 09:44:40 írta Trekxc
»
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3628 Dátum:
2010.05.28 péntek, 09:58:54 »
Idézetet írta: Trekxc - 2010.05.28 péntek, 09:21:13
Köszi és beleültetted a bogarat a fülembe. Az asszony verdájában 130-nál volt cserélve minden. Most 160 van benne akkor úgy gondolom ezek alapján érdemes csak a szabadonfutót lecserélni. Hétvégén átbeszéljük.
Az enyémben sajna berreg rendesen. Még nem volt cserélve benne és 127 van a gépben.
Relhist gáz, ha még egyet rendelek? Már 3db van a nevem mellett meg már lassan külön autó hozza a 18db görgőt
miért lenne probléma? frissítsd a listát kedved szerint.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3629 Dátum:
2010.05.28 péntek, 10:15:20 »
Idézetet írta: Relhist - 2010.05.28 péntek, 09:58:54
miért lenne probléma? frissítsd a listát kedved szerint.
Hétvégén átbeszéljük a dolgot otthon és hétfőn jelentkezem.
Ugyanis lehet, hogy eladjuk jövőre ezt az autót, akkor meg nem kap semmiféle beruházást csak a szükségeset.
Persze egy szabadonfutó növeli az értékét azaz az is lehet, hogy 2x-en megtérül a befektetés
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3630 Dátum:
2010.05.28 péntek, 10:16:58 »
Idézetet írta: Trekxc - 2010.05.28 péntek, 10:15:20
Hétvégén átbeszéljük a dolgot otthon és hétfőn jelentkezem.
Ugyanis lehet, hogy eladjuk jövőre ezt az autót, akkor meg nem kap semmiféle beruházást csak a szükségeset.
Persze egy szabadonfutó növeli az értékét azaz az is lehet, hogy 2x-en megtérül a befektetés
A csöndes tdci ritka, mint a fehér holló.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3631 Dátum:
2010.05.28 péntek, 11:46:31 »
Idézetet írta: Trekxc - 2010.05.28 péntek, 09:21:13
Köszi és beleültetted a bogarat a fülembe. Az asszony verdájában 130-nál volt cserélve minden. Most 160 van benne akkor úgy gondolom ezek alapján érdemes csak a szabadonfutót lecserélni. Hétvégén átbeszéljük.
Az enyémben sajna berreg rendesen. Még nem volt cserélve benne és 127 van a gépben.
Relhist gáz, ha még egyet rendelek? Már 3db van a nevem mellett meg már lassan külön autó hozza a 18db görgőt
Szerintem érdemes lecserélni, már csak a hangja miatt is! Ha nem adod el akkor nő az élettartalma a feszítő főtengely tárcsa kombónak, ha eladod akkor meg könnyebb lesz csendesen eladnod.
Nagybátyám is meghallgatta tegnap a vasamat és Ő is erősen gondolkodik a tárcsán (nem hitte volna Ő sem,h szabadonfutótól csendesebb lesz), de most más nagyobb gondjai vannak a vassal...
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.28 péntek, 11:49:08 írta gtuby
»
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
gtuby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 393
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3632 Dátum:
2010.05.28 péntek, 12:09:43 »
Nem akarom szét off-olni a topicot, de ezt el kell mesélnem:
Nagybátyámnak javasoltam, hogy menjen a Filep-hez a gondjával, mert ott értenek hozzá!
Tudta, h szombaton zárva vannak, de éppen Fehérváron volt ezért elment megnézni merre vannak.
Egy srác nyírta a sövényt a szerviznél éppen ezért oda ment és megkérdezte.
Nagybátyám vázolta a problémáját amire a csávó reakciója az volt, hogy *** az összes Mondeo és adja el!
Nagybátyám próbált ennél több segítséget kicsikarni a srácból, de csak azt hajtogatta,h el kell adni. Mikor látta, h ideges lett a Mondeo tulaj akkor már rákérdezett pár dologra (dadog-e könnyen indul), de nem volt túl segítő kész!
Azóta telefonon beszélt a szervizzel, hátha nem ez a kisnyikhaj veszi fel, de nem volt szerencséje és ez a fószer vette fel, de csak annyit mondott,h a héten biztos nem tudják fogadni.
Ennyit a Filep dizelről......
Mondtam nagybátyámnak, ha sikerül a főnökkel beszélnie akkor említse meg a segítő kész kollégát aki javítás helyett a szerviznek oly sok bevételt hozó autóeladást szorgalmazta.
Naplózva
2005 Mondeo kombi TDCI 130le, EGR off, ZEN
Takiatti
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 9466
30 / 993-7376
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3633 Dátum:
2010.05.28 péntek, 12:15:32 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.05.28 péntek, 12:09:43
Nem akarom szét off-olni a topicot, de ezt el kell mesélnem:
Ez elég nagy öngólnak tűnik...
Nem fogják megdicsérni a tagot ezért a vállalkozásbarát hozzáállásért...
Naplózva
2017.07. Renault Megane Intens 1,2TCe EDC7
Ex: 2004.09. 2.0TDCI, GHIA, Xenon, Zen, stb...
"Nem véletlen, hogy nem építenek hülyék házát! Felemésztené az építőanyag készletet..."
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3634 Dátum:
2010.05.28 péntek, 12:37:44 »
Idézetet írta: gtuby - 2010.05.28 péntek, 11:46:31
Szerintem érdemes lecserélni, már csak a hangja miatt is! Ha nem adod el akkor nő az élettartalma a feszítő főtengely tárcsa kombónak, ha eladod akkor meg könnyebb lesz csendesen eladnod.
Nagybátyám is meghallgatta tegnap a vasamat és Ő is erősen gondolkodik a tárcsán (nem hitte volna Ő sem,h szabadonfutótól csendesebb lesz), de most más nagyobb gondjai vannak a vassal...
Átgondoljuk én is a csere felé hajlok.
Van valakinek szíjleszedő készüléke Budaörs környékén? Egy nyári hétvégére kellene kölcsön
Köszi, T.
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.28 péntek, 12:40:06 írta Trekxc
»
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3635 Dátum:
2010.05.28 péntek, 15:44:13 »
Idézetet írta: chriskn - 2010.05.27 csütörtök, 21:39:14
Ha nem is akartad hogy megértsem, akkor minek írtad? Ezzel nagyot mondtál? Büszkék rád a többiek? felvilágosítanál?
Idézetet írta: chriskn - 2010.05.27 csütörtök, 15:21:24
Sziasztok. Nekem 2007/02 utolsó kiadású MKIII 2.0L TDCI m van, 95000Km el amit 75000 el vettem. Azt gondoltam még egy jó darabig fog szolgálni mindenféle nagyobb invesztíció nélkül is! Most meg olvasok itt mindenféle feszítő, porlasztó, kuplung cseréket alig több (vagy még kevesebb km-nél) is mint amennyi nekem van. Hiába rakom a dieselbe az adalékot rendszeresen (adalék nélkul még nem is használtam a kocsim) hiába kímélem? Padlógázt még az életben nem nyomtam neki, pedig már több mint 1 éve nálam van, kímélem ahogy csak lehet. Nem szaggat, startol amikor csak kell, egyszer volt p132b hibakód (azthiszem - úgy megrémültem, hogy el is felejtettem) kicserélték garanciában az egész turbómat(mindenestől-azon van most olyan 15000). Kezdek félni, hogy hiába vettem több milliós autót, csak 100-120e km ig fog szolgálni? Aztán rákölteném egy majdnem másik autó árát - vagy kiviszem a bontóba? Hogy van ez most? Nyugtassatok meg! Azt hallottam, 2006 óta valami más rendszerű porlasztokat raknak a DURATORQ motorokba, amik nem romlanak olyan hamar. Ez igaz? Hogyan lehet kímélni a kuplungot és a lendkereket? Köszi a tippeket!
sajnálom,hogy felbosszantottalak....
olvasol a sorok között,és csak az esik le,hogy egy több milliós autó 100-120e km ig fog szolgálni....
Azok az autók,amikben 100e -nél lendkereket vagy pcsúcsot cserélnek,valójában bőven 200e fölött futottak már.
Vagy simán a hozzánemértő vagy pénzéhes-palimadaratkereső szerelő,vagy szakszervíz vaktábanalkatrészcsere program részévé vált.
Ez nem a ford hibája.A dílerek óravisszatekergetése pedig lerombolta a mondeo image-t.
Érdekes módon,aki 0km től használja,annak nem jönnek a gondok,csak ők vannak kissebbségben.
nézd meg Stealt-et pl!
vagy....én 4év alatt nem költöttem rá 100 e ft nál többet alkatrészre.kérdezd meg mennyit spórolt nekem a go-on!fogalmam sincs...kb a felét költöttem rá,mintha benyást használnék.
A használtautó sajnos lutri.Nehezen lehet kivédeni a csalók trükkjeit.A jól megválasztott ismert előéletű mondeo,megfelelő használat és karbantartás mellett nagyon strapabíró,és olcsó fenntartású autó.Hidd el tudom ,hogy miről beszélek,használtam A4 1.8 benyást,és A6 2,5 tdi trip quattro-t is.
Persze aki belekerül a pénznyelőbe ,ezek a dolgok nem vígasztalják.
Kívánom neked,hogy nagyon sokáig ne legyen gondod az autóddat,és megelégedett mondeósként járj ide a fórumra,és segítsd te is a tapasztalataiddal az újakat!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3636 Dátum:
2010.05.28 péntek, 15:45:28 »
Idézetet írta: Trekxc - 2010.05.28 péntek, 12:37:44
Átgondoljuk én is a csere felé hajlok.
Van valakinek szíjleszedő készüléke Budaörs környékén? Egy nyári hétvégére kellene kölcsön
Köszi, T.
Tudod,a számom és a címem is!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3637 Dátum:
2010.05.29 szombat, 09:02:08 »
Idézetet írta: alf - 2010.05.28 péntek, 15:45:28
Tudod,a számom és a címem is!
Oksa akkor jelentkezem
. Köszi, T.
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3638 Dátum:
2010.05.31 hétfő, 20:36:27 »
A mai délelőtt volt rászánva a szabadonfutó beépítésre. Sajnos a szerelő várakozóba rakott, este 6-kor jöttem rá, hogy ma már nem fog hívni. Talán holnap....
Sajnos ettől féltem, hogy ezt a munkát egyikünknek kellett volna elvégezni (innen a klubból), mert tíz embernek tízféle szerelő - és közülük párnak ez nem üzlet, csak vesződség, el is napolják
Sok csalódás ért már szerelő ügyben. Nagy urak lettek, úgy látszik.
Ha én ezt a klubban elmesélem...
«
Utoljára szerkesztve: 2010.05.31 hétfő, 20:39:26 írta ezsolt
»
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
teo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3639 Dátum:
2010.05.31 hétfő, 20:45:09 »
Idézetet írta: ezsolt - 2010.05.31 hétfő, 20:36:27
A mai délelőtt volt rászánva a szabadonfutó beépítésre. Sajnos a szerelő várakozóba rakott, este 6-kor jöttem rá, hogy ma már nem fog hívni. Talán holnap....
Sajnos ettől féltem, hogy ezt a munkát egyikünknek kellett volna elvégezni (innen a klubból), mert tíz embernek tízféle szerelő - és közülük párnak ez nem üzlet, csak vesződség, el is napolják
Sok csalódás ért már szerelő ügyben. Nagy urak lettek, úgy látszik.
Ha én ezt a klubban elmesélem...
Off.
Bírtam a sorozatot.
Naplózva
soka63
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3640 Dátum:
2010.05.31 hétfő, 23:12:06 »
0 km-től hajtom az automat, gyak. 200 km kivételével minden egyes kilométert én tekertem bele.
Most 158 ezernél járok.
Eddig a rendszeres szervizeken kivül a következő hibáim voltak:
1x turbócső csere, ez valami gumi cucc, tizen valahány ezer volt munkadijastól.
1x valami olajcső csere, mert szétspriccelte az olajat a motortérben, ez 20 ezer körül volt.
2x xenonvezérlő elektronika, ennek darabja 120 ezer körül lenne, bontott került bele 40 ezerért.
Eddig nem hagyott ott sehol, időben észrevettem a 2 soronkívüli szervizszükségletet. (füstölés, elerőtlenedés és gázolajszag)
Kerreg, zörög, de a szakik azt mondják, még nem kell a láncot meg a feszítőket cserélni.
Automata váltós, 6,4 a nagy átlag.
Naplózva
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3641 Dátum:
2010.06.01 kedd, 07:24:53 »
A Te példád is mutatja, hogy ha magának hajtja az ember a jószágot, akkor nem hullik szét hipphoppra.
Ha germániában 300ekm taxizás után 2 évesen visszaütik 70-re és behozzák, akkor kinéz pár túlhajszolásból fakadó kimúlás motorban, hajtásban, felfüggesztésben.
Gondolom megéri a taxisnak is egy garnitúra ülés, meg egy kormány beújítása, hogy újszerű belsővel bekínálja keletre.
A szervizkönyvek semmit nem érnek. Cimbi a saját kocsiját márkakereskedőnél adta le, egyetlen pecsélt volt benne, az első. 100ekm környékén szűzen bevették a papírost, aztán éppen egy ismerősének sikerült eladni. Volt nagy meglepetés, mikor belenézett a szervizkönyvbe. Még a tollakat is cserélgették, úgy ki volt töltve, mint a pinty.
Idézetet írta: soka63 - 2010.05.31 hétfő, 23:12:06
0 km-től hajtom az automat, gyak. 200 km kivételével minden egyes kilométert én tekertem bele.
Most 158 ezernél járok.
Eddig a rendszeres szervizeken kivül a következő hibáim voltak:
1x turbócső csere, ez valami gumi cucc, tizen valahány ezer volt munkadijastól.
1x valami olajcső csere, mert szétspriccelte az olajat a motortérben, ez 20 ezer körül volt.
2x xenonvezérlő elektronika, ennek darabja 120 ezer körül lenne, bontott került bele 40 ezerért.
Eddig nem hagyott ott sehol, időben észrevettem a 2 soronkívüli szervizszükségletet. (füstölés, elerőtlenedés és gázolajszag)
Kerreg, zörög, de a szakik azt mondják, még nem kell a láncot meg a feszítőket cserélni.
Automata váltós, 6,4 a nagy átlag.
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
Trekxc
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1675
Trek a bringa és xc=cross country
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3642 Dátum:
2010.06.01 kedd, 10:28:58 »
Idézetet írta: soka63 - 2010.05.31 hétfő, 23:12:06
0 km-től hajtom az automat, gyak. 200 km kivételével minden egyes kilométert én tekertem bele.
Kerreg, zörög, de a szakik azt mondják, még nem kell a láncot meg a feszítőket cserélni.
Ne is cseréljetek még rajta láncot egy darabig
Naplózva
2008 Tit-S 2.2TDCi 175PS M6 kombi
2007 S-max 2.5T M6
2008 Volvo C30 T5 M6 Autotech stage 4 382PS/488Nm
2002 BMW E-46 330 cab M5
Ex: MK3 mondi 2.0 és 2.2 TDCi, Galaxy 2.0 TDCi
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3643 Dátum:
2010.06.01 kedd, 16:39:42 »
Sziasztok!
Az a kérdésem lenne,hogy a szabadonfutósitáskor cserélni szeretném a fötengely tárcsát is.Kell-e valamire figyelni mert más modelleknél(focus) hallottam,hogy gondot okozott a vezérlésben,ha leveszik a tárcsát.
köszi!
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Szilo
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3644 Dátum:
2010.06.01 kedd, 22:54:33 »
Idézetet írta: cseresznye - 2010.06.01 kedd, 16:39:42
Sziasztok!
Az a kérdésem lenne,hogy a szabadonfutósitáskor cserélni szeretném a fötengely tárcsát is.Kell-e valamire figyelni mert más modelleknél(focus) hallottam,hogy gondot okozott a vezérlésben,ha leveszik a tárcsát.
köszi!
Szia Cseresznye!
Szerintem te a valamilyen szíj és valamilyen tárcsa kérdéskörbe bonyolódtál bele.
Amit te szeretnél cserélni az az un. hosszbordásszíj és hozzá tartozó dolgok. Ennek a feladata hogy mindenféle segédberendezéseket lásson el energiával, pl. generátor,
klímakompresszor, kormányszervó, ... . Ezeknek a szíjaknak a szerelésekor nem lehet semmit sem elbas_zarintani a vezérlésnél, mert
a főtengely-vezérműtengely kapcsolatot nem bontod meg. A főteng.-vezérteng. között a (dízel)mondeónál egyébként nem szíj van, hanem lánc.
Namost a fókánál viszont ez szíj az úgynevezett bordásszíj. (itt a szíjra merőlegesen vannak a bordák, mert súlyos nyomatékokat kell átvinniük a megcsúszás
halovány esélye nélkül) Ha ezt a szíjat cserélnéd, akkor oda kell figyelni, de ha nincs meg a megfelelő szaktudásod, akkor nehogy megpróbálkozz ezzel, mert ...
Szóval szerelhetsz nyugodtan, a kérdésedre válaszolva pedig egy dologra kell odafigyelned: (Alf után szabadon) ha azokat a csavarokat meg akarod lazítani, akkor bizony szalonnát kell reggelizni nem pedig müzlit...
Ha nem vagy laikus, akkor bocs hogy ilyen dedó módon írtam le, ha laikus vagy, akkor pedig remélem érthető voltam.
Üdv!
Sz
Naplózva
doptee
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3645 Dátum:
2010.06.01 kedd, 23:47:36 »
Sziasztok,
Nem ertek hozza nagyon, ugyhogy nem rohogni!
2.2es mondeom van 2005os. Alapjaraton fura hangja lett, illetve nem mindig csak neha, es az sem allando. Mintha a sima traktorhang valtana nem sima traktorhangga es vissza (valtakozik). Egyebkent az alapjarati fordulattal nincs baj, tokeletesen egyneletes, nem ott a bibi, sot az auto nem szenved semmilyen mas problemaban tudtommal, nem erezni semmi bajt. Esetleg ha tudtok jo fulu mondeo specialistat... megkoszonnem az infot.
Udv szep napot mindenkinek
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3646 Dátum:
2010.06.02 szerda, 07:35:54 »
Idézetet írta: doptee - 2010.06.01 kedd, 23:47:36
Sziasztok,
Nem ertek hozza nagyon, ugyhogy nem rohogni!
2.2es mondeom van 2005os. Alapjaraton fura hangja lett, illetve nem mindig csak neha, es az sem allando. Mintha a sima traktorhang valtana nem sima traktorhangga es vissza (valtakozik). Egyebkent az alapjarati fordulattal nincs baj, tokeletesen egyneletes, nem ott a bibi, sot az auto nem szenved semmilyen mas problemaban tudtommal, nem erezni semmi bajt. Esetleg ha tudtok jo fulu mondeo specialistat... megkoszonnem az infot.
Udv szep napot mindenkinek
Szia
én is laikus vagyok, de nem állhatom meg, hogy ne ugassak bele a nagyok dolgába
Nálam a szíj és a feszítő, gondolom a vezetőgörgő is le van gatyásodva, alapjárat közeli fordulaton hörgő hangja van. Ha a klíma is rákapcsol, olyankor átmegy halálhörgésbe, mert úgy tudom ezen a hajtáson van a kompresszor is. Ilyen a tiéd is?
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3647 Dátum:
2010.06.02 szerda, 10:06:58 »
Idézetet írta: Szilo - 2010.06.01 kedd, 22:54:33
Szia Cseresznye!
Szerintem te a valamilyen szíj és valamilyen tárcsa kérdéskörbe bonyolódtál bele.
Amit te szeretnél cserélni az az un. hosszbordásszíj és hozzá tartozó dolgok. Ennek a feladata hogy mindenféle segédberendezéseket lásson el energiával, pl. generátor,
klímakompresszor, kormányszervó, ... . Ezeknek a szíjaknak a szerelésekor nem lehet semmit sem elbas_zarintani a vezérlésnél, mert
a főtengely-vezérműtengely kapcsolatot nem bontod meg. A főteng.-vezérteng. között a (dízel)mondeónál egyébként nem szíj van, hanem lánc.
Namost a fókánál viszont ez szíj az úgynevezett bordásszíj. (itt a szíjra merőlegesen vannak a bordák, mert súlyos nyomatékokat kell átvinniük a megcsúszás
halovány esélye nélkül) Ha ezt a szíjat cserélnéd, akkor oda kell figyelni, de ha nincs meg a megfelelő szaktudásod, akkor nehogy megpróbálkozz ezzel, mert ...
Szóval szerelhetsz nyugodtan, a kérdésedre válaszolva pedig egy dologra kell odafigyelned: (Alf után szabadon) ha azokat a csavarokat meg akarod lazítani, akkor bizony szalonnát kell reggelizni nem pedig müzlit...
Ha nem vagy laikus, akkor bocs hogy ilyen dedó módon írtam le, ha laikus vagy, akkor pedig remélem érthető voltam.
Üdv!
Sz
Köszi a válaszod!
Én abból indultam ki ,hogy a wv motoroknál a szijtárcsát 4db 8-as imbusz rögziti és egy 19-es kulcs mérető csavar a vezmü kereket.Ha cserélni akarod akkor rá teszel egy 19-csillagot és a főtengely elfordulása nélkül letudod lazitani a szjtárcsát,majd visza is tudod huzni.A TDCI-nél 3 csavar fogja a tárcsát,na most ha lazitod vagy huzod nem tudod megakadályozni a főtengely elforgását ami a vezárműlánc lazulásához vezethet amiből adódhat némi probléma.Azért kérdeztem,mert nem igazán szeretnék egy laza lánc miatti vezérlés átugrást vagy lánc szakadást.Szóval az lenne a kérdésem,hogy a tdci-nél hogyan tudom biztonságosan rögziteni a főtengelyt?Mert ezek a csavarok rendesen meg vannak tépve.
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Trendi
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 412
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3648 Dátum:
2010.06.02 szerda, 11:07:15 »
A vezérmű lánc nem lazul a szíjtárcsa levételétől. Semmi közük egymáshoz.
Láttam kicsit brutálnak tűnő megoldást a levételre. A rögzítőcsavarra ráteszik a csillagvillást, kitámasztják és indítóznak egyet. Lepörög, mint a pinty...
Tecsőn vannak videók róla.
Idézetet írta: cseresznye - 2010.06.02 szerda, 10:06:58
Köszi a válaszod!
Én abból indultam ki ,hogy a wv motoroknál a szijtárcsát 4db 8-as imbusz rögziti és egy 19-es kulcs mérető csavar a vezmü kereket.Ha cserélni akarod akkor rá teszel egy 19-csillagot és a főtengely elfordulása nélkül letudod lazitani a szjtárcsát,majd visza is tudod huzni.A TDCI-nél 3 csavar fogja a tárcsát,na most ha lazitod vagy huzod nem tudod megakadályozni a főtengely elforgását ami a vezárműlánc lazulásához vezethet amiből adódhat némi probléma.Azért kérdeztem,mert nem igazán szeretnék egy laza lánc miatti vezérlés átugrást vagy lánc szakadást.Szóval az lenne a kérdésem,hogy a tdci-nél hogyan tudom biztonságosan rögziteni a főtengelyt?Mert ezek a csavarok rendesen meg vannak tépve.
Naplózva
2005/12 Trend 2.0 TDCI 4ajtós, automata, ZEN, tempomat, kieg. fűtés
cseresznye
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 615
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #3649 Dátum:
2010.06.02 szerda, 11:13:13 »
Idézetet írta: Trendi - 2010.06.02 szerda, 11:07:15
A vezérmű lánc nem lazul a szíjtárcsa levételétől. Semmi közük egymáshoz.
Láttam kicsit brutálnak tűnő megoldást a levételre. A rögzítőcsavarra ráteszik a csillagvillást, kitámasztják és indítóznak egyet. Lepörög, mint a pinty...
Tecsőn vannak videók róla.
Hol?Esetleg egy link?K :wow1:öszi!
Naplózva
2.0 tdci Ghia 130Le 2005 4 ajtó/2.0 TDCI Turnier 140Le 2014/1.5 TDCI Fiesta Trend 75Le 2013
Oldalak:
1
...
66
67
68
69
70
71
72
[
73
]
74
75
76
77
78
79
80
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ