Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 13:53:38
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
333
334
335
336
337
338
339
[
340
]
341
342
343
344
345
346
347
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14650525 alkalommal)
0 Felhasználó és 118 vendég van a témában
Denon
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16950 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:22:14 »
Üdv.
Azt szeretném megkérdezni,hogy az LX jelzés a Tdci előtt mit jelent? A felszereltségre utal ,és ha igen akkor pontosan mit takar ?
Köszönöm előre is a válaszokat.
További szép estét.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16951 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:28:00 »
Idézetet írta: Denon - 2012.03.30 péntek, 20:22:14
Üdv.
Azt szeretném megkérdezni,hogy az LX jelzés a Tdci előtt mit jelent? A felszereltségre utal ,és ha igen akkor pontosan mit takar ?
Köszönöm előre is a válaszokat.
További szép estét.
Felszereltségi szint, de valami külföldi lehet, mert m.o-n nem használták ezeket a jelöléseket.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16952 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:28:06 »
Idézetet írta: áki79 - 2012.03.30 péntek, 20:11:10
cmp jeladót 2000km-rel ezelőtt cseréltem,injektor most lett felujitva!
pedig a te esetedben több mint valószínű az üza rendszeri hiba.Mindenképp gyári diagra kellene elvinni,mert csak ők látnak bele az autód lelkivilágába.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16953 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:28:56 »
Idézetet írta: Denon - 2012.03.30 péntek, 20:22:14
Üdv.
Azt szeretném megkérdezni,hogy az LX jelzés a Tdci előtt mit jelent? A felszereltségre utal ,és ha igen akkor pontosan mit takar ?
Köszönöm előre is a válaszokat.
További szép estét.
ilyet még nem is hallottam.
Angélusoknál pedig van.Valszeg a felszereltségre vonatkozik:
http://www.adtrader.co.uk/north-east/county-durham/darlington/cars/cars-for-sale/ford-mondeo-lx-tdci-130-red-56-reg/8ab6794535e8803401365ae09620519e
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
cancer
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16954 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:39:07 »
Heló Uraim... Hölgyeim....
TDCI a kérdés bár Transit....
2.2 TDCI
Tehát beindítod a motort és felcsörög, a motor (diagnosztika volt a segítség) ilyenkor 1600-1700 bar nyomásra is felszökik a rail nyomás, csörög, csattog ahogy kell.
Adsz neki egy gázfröccsöt, lecsendesedik, a nyomás leesik 400 bar köré, de ez még így is sok, de már jobb!
Magasnyomású szivattyú kizárva, (2 transitom van, áttettem egyikről a másikra, tehát ez nem lehet).
Olyan mintha, nem vezérelné a nyomás határoló szelepet.... A szelep vezetéke kimérve, nincs szakadásban!
Valakinek valami tipp?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16955 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:43:52 »
Idézetet írta: cancer - 2012.03.30 péntek, 20:39:07
Heló Uraim... Hölgyeim....
TDCI a kérdés bár Transit....
2.2 TDCI
Tehát beindítod a motort és felcsörög, a motor (diagnosztika volt a segítség) ilyenkor 1600-1700 bar nyomásra is felszökik a rail nyomás, csörög, csattog ahogy kell.
Adsz neki egy gázfröccsöt, lecsendesedik, a nyomás leesik 400 bar köré, de ez még így is sok, de már jobb!
Magasnyomású szivattyú kizárva, (2 transitom van, áttettem egyikről a másikra, tehát ez nem lehet).
Olyan mintha, nem vezérelné a nyomás határoló szelepet.... A szelep vezetéke kimérve, nincs szakadásban!
Valakinek valami tipp?
Ha olyan a rendszer,mint a mondi,akkor az alapjárat kb 230bar.Ha ennél több most,akkor az lehet kölső hőmérséklet érzékelő fals jelétől,esetleg állandó a tolató lámpa kapcsoló jele az ecuba.Ha a nyomáshatároló szelep nem működne,akkor vészüzemre váltana azonnal.
Hirtelen ennyi jutott az eszembe....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
cancer
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16956 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:57:06 »
Ha olyan a rendszer,mint a mondi,akkor az alapjárat kb 230bar.Ha ennél több most,akkor az lehet kölső hőmérséklet érzékelő fals jelétől,esetleg állandó a tolató lámpa kapcsoló jele az ecuba.Ha a nyomáshatároló szelep nem működne,akkor vészüzemre váltana azonnal.
Hirtelen ennyi jutott az eszembe....
:wave
Köszönöm!
Ez is hasznos volt!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16957 Dátum:
2012.03.30 péntek, 20:59:09 »
Idézetet írta: cancer - 2012.03.30 péntek, 20:57:06
Ha olyan a rendszer,mint a mondi,akkor az alapjárat kb 230bar.Ha ennél több most,akkor az lehet kölső hőmérséklet érzékelő fals jelétől,esetleg állandó a tolató lámpa kapcsoló jele az ecuba.Ha a nyomáshatároló szelep nem működne,akkor vészüzemre váltana azonnal.
Hirtelen ennyi jutott az eszembe....
:wave
Köszönöm!
Ez is hasznos volt!
Hiába az ódi no!Mégiscsak fordot bütykölsz......
Remélem találkozunk az idei nagytalin is!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
cancer
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16958 Dátum:
2012.03.30 péntek, 21:03:18 »
Idézetet írta: alf - 2012.03.30 péntek, 20:59:09
Hiába az ódi no!Mégiscsak fordot bütykölsz......
Remélem találkozunk az idei nagytalin is!
Hát látod....
Úgy legyen!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16959 Dátum:
2012.03.30 péntek, 21:36:44 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.03.28 szerda, 17:37:09
Jaj már megint ez a betanulásos műsor...hagyuk már ezt...betanul azt majd átirja a kódot is mi?
Nem lehet felfogni hogy Delphinél ilyen nincs? Meg felsőholtponti jeladó,maf,meg ilyen baromságok...ezek érzékelők és jeladók...információ továbbitó egységek....egy induktiv jeladó nem nagyon szokott tanulgatni, csak van jel vagy nincs jel dolgot ismeri....Az ECU tud tanulni de nem befecskendezést meg motorvezérlést...azt bevan neki égetve az agyába bele,egy szofver formájában...de korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján....
gondolkodjunk már picit...egy komplett befecskendezés áll 2 elő,1fő,2 pilot befecskendezésből és mindez 2ms alatt.....itt már egy maf vagy akármilyen érzékelő lemaradt mint a borravaló, nem hogy még amiatt korrigáljon csóri autó....
A kód amit beirnak a kocsiba a porlasztókhoz az lényegében annyi hogy nem csattog,csörög tőle, a működést nem befolyásolhatja kód nélkül is járnia kell a motornak max hangosabb és csúnyább....ha nem akkor valami gond van.
TIS szerint:
"Combustion Noise Monitor (Vehicles with common rail fuel injection)
In diesel variants, the Combustion Noise Monitor is used to trim the fuel injection pulse lengths. Each fuel injector has an associated set of correction data that is determined during a production end of line test. The Combustion Noise Monitor is used to determine how the fuel injector charateristic changes from this initial calibration over the life of the fuel injector."
Azaz a kopogásérzékelő adatai alapján korrigálja a kezdeti kalibrációs adatot a vezérlés. Ráadásul folyamatosan.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16960 Dátum:
2012.03.30 péntek, 21:39:18 »
Idézetet írta: cancer - 2012.03.30 péntek, 20:39:07
Heló Uraim... Hölgyeim....
TDCI a kérdés bár Transit....
2.2 TDCI
Tehát beindítod a motort és felcsörög, a motor (diagnosztika volt a segítség) ilyenkor 1600-1700 bar nyomásra is felszökik a rail nyomás, csörög, csattog ahogy kell.
Adsz neki egy gázfröccsöt, lecsendesedik, a nyomás leesik 400 bar köré, de ez még így is sok, de már jobb!
Magasnyomású szivattyú kizárva, (2 transitom van, áttettem egyikről a másikra, tehát ez nem lehet).
Olyan mintha, nem vezérelné a nyomás határoló szelepet.... A szelep vezetéke kimérve, nincs szakadásban!
Valakinek valami tipp?
a gázpedál jeladók hogy vannak?
Ha a szivattyút felcserélve nem csörög, akkor vagy vezérlés vagy injektor. Esetleg nézd meg a rail nyomásérzékelőjét, de lehet ECU hiba is.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16961 Dátum:
2012.03.30 péntek, 21:44:41 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.03.30 péntek, 21:36:44
TIS szerint:
"Combustion Noise Monitor (Vehicles with common rail fuel injection)
In diesel variants, the Combustion Noise Monitor is used to trim the fuel injection pulse lengths. Each fuel injector has an associated set of correction data that is determined during a production end of line test. The Combustion Noise Monitor is used to determine how the fuel injector charateristic changes from this initial calibration over the life of the fuel injector."
Azaz a kopogásérzékelő adatai alapján korrigálja a kezdeti kalibrációs adatot a vezérlés. Ráadásul folyamatosan.
Akkor inkább folyamatosan
felejt
(méghogy tanul)
, hogy mindig friss adatokkal dolgozhasson..de hát ez is a normális.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16962 Dátum:
2012.03.30 péntek, 21:52:53 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.03.30 péntek, 21:44:41
Akkor inkább folyamatosan
felejt
(méghogy tanul)
, hogy mindig friss adatokkal dolgozhasson..de hát ez is a normális.
a tanulás pozitívabb kicsengésű.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16963 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:03:44 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.03.30 péntek, 21:36:44
TIS szerint:
"Combustion Noise Monitor (Vehicles with common rail fuel injection)
In diesel variants, the Combustion Noise Monitor is used to trim the fuel injection pulse lengths. Each fuel injector has an associated set of correction data that is determined during a production end of line test. The Combustion Noise Monitor is used to determine how the fuel injector charateristic changes from this initial calibration over the life of the fuel injector."
Azaz a kopogásérzékelő adatai alapján korrigálja a kezdeti kalibrációs adatot a vezérlés. Ráadásul folyamatosan.
Ebben egy betű nincs a kopogásszenzorról.....de irtam hogy korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16964 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:06:43 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.03.30 péntek, 22:03:44
Ebben egy betű nincs a kopogásszenzorról.....de irtam hogy korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján
és tényleg. knock sensor helyett combustion noise monitor.
Ezek után a kérdés csak az, hogy a kopogásérzékelő (knock sensor) vajon mit figyel.... ... esetleg az égéstér zaját?
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16965 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:10:06 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.03.30 péntek, 22:03:44
Ebben egy betű nincs a kopogásszenzorról.....de irtam hogy korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján
Combustion Noise Sensor tudtommal kopogásérzékelő egyik angol neve.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16966 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:10:28 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.03.30 péntek, 21:52:53
a tanulás pozitívabb kicsengésű.
Inkább korrigálja hogy ne hulljon szét....De hogy megnyugodjanak a tédécéisek megtanitja magának hogyan kellene normálisan járnia a motornak...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16967 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:12:41 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 22:10:06
Combustion Noise Sensor tudtommal kopogásérzékelő egyik angol neve.
égési zaj szenzor? legyen....kopogásérzékelő....passzolok.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16968 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:15:31 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.03.30 péntek, 22:06:43
és tényleg. knock sensor helyett combustion noise monitor.
Ezek után a kérdés csak az, hogy a kopogásérzékelő (knock sensor) vajon mit figyel.... ... esetleg az égéstér zaját?
kopogás szenzorral lehet pl fordulatszámot is érzékelni....ilyen pl a műszaki vizsgán amivel a fordulatszámot leveszik a motorrol.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16969 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:20:36 »
CNS » Combustion Noise Sensor » Verbrennungsgeräuschesensor = Klopfsensor » Égési zaj érzékelő szenzor = kopogás
utánnanéztem...
Naplózva
Denon
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16970 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:25:33 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 20:28:00
Felszereltségi szint, de valami külföldi lehet, mert m.o-n nem használták ezeket a jelöléseket.
Igen én Angliában élek,és itt szeretnék vásárolni egy ilyen jelzéssel ellátott Mondeot. Arra nem is gondoltam,hogy otthon nincs ilyen
Naplózva
Denon
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16971 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:27:21 »
De mindenesetre köszönöm szépen a válaszokat .
Naplózva
Denon
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16972 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:30:22 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 20:28:00
Felszereltségi szint, de valami külföldi lehet, mert m.o-n nem használták ezeket a jelöléseket.
igen Angliában élek.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16973 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:32:47 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.03.30 péntek, 21:52:53
a tanulás pozitívabb kicsengésű.
Ez igaz, olyan kis okos, megtanul szépen mindent példásan...
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16974 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:35:31 »
Idézetet írta: Denon - 2012.03.30 péntek, 22:30:22
igen Angliában élek.
Akkor a talkford fórumon biztos tudnak neked segíteni, hogy milyen felszereltségi szintet
kell alatta érteni
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16975 Dátum:
2012.03.30 péntek, 22:58:00 »
Idézetet írta: áki79 - 2012.03.30 péntek, 20:11:10
cmp jeladót 2000km-rel ezelőtt cseréltem,injektor most lett felujitva!
Ha vissza olvasol nem telennél az utolsó aki így járna,hogy a felújítás után megint nem jó.Ugyan olyan a kocsid mint az enyém és csak a gyári diag lát bele főleg azért mert a diesel vezérlő modul külön van elhelyezve benne a PCM-től.Akkor is üzemanyag ellátás és valami nem lett jó.Annyit még szemre vételezhetsz nincs-e a csúcsok körül szivárgás és nem levegős a rendszer.A gyári diag kiolvassa a hibát.Mivel az enyém is leállt menet közben mielőtt csúcs-szivattyú csere volt mindig tárolt hibát.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16976 Dátum:
2012.03.31 szombat, 00:45:54 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.03.30 péntek, 22:06:43
Ezek után a kérdés csak az, hogy a kopogásérzékelő (knock sensor) vajon mit figyel.... ... esetleg az égéstér zaját?
Lenn leírtam, mit/hogy figyel. Tudja, hogy mikor kell robbannia. Ezt hasonlítja össze azzal, hogy valójában mikor és hogyan zajlott le az égés.
Ennek függvényében tudja siettetni/késleltetni az adott henger, vagyis befecskendező működését.
Elkészít hozzá egy korrekciós adatot, hogy az ideálishoz képest, meg a kalibrációs kóddal korrigálthoz képest még mennyit korrigáljon.
Ez a tanulás is 2 lépcsős, van egy rövid, és egy hosszú távú. Persze, ha nagy a baj, azt már nem tudja korrigálni.
Érdekesség: elvileg minden hengerhez kellene ilyen szenzor. Benzinesnél akár kellene is, nálunk egy is elég, mert nem a kopogással foglalkozunk,
hanem csak a robbanás idejével. Megnézhetnéd, hogy nálunk csak 1 szenzor van, vagy több.
Azt is megnézhetnéd, a tddi-ben is van-e kopogásszenzor.
Lenn valaki írja, hogy szenzorok, jeladó alapján korrigál. Ugye nekünk nincs lambda szondánk, én megkockáztatom, hogy
ez az egyetlen szenzor
,
amivel vissza van csatolva a rendszer, azaz ami alapján korrekciót tud csinálni. Nem tudja, mennyi üzemanyagot fecskendezett be (csak az üa nyomás és a befecs idejével tud számolni, de ha azok nem pontosak, akkor borul minden), meg azt sem, mennyi az elégetlen. Nincs kilépő gáz hőmérsékleti jeladó, vagy ehhez hasonló akármi.
Az összes többi (map, maf, üa nyomás, stb), csak a bemeneti paramétereket tudja mérni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
áki79
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16977 Dátum:
2012.03.31 szombat, 11:29:55 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.03.30 péntek, 22:58:00
Ha vissza olvasol nem telennél az utolsó aki így járna,hogy a felújítás után megint nem jó.Ugyan olyan a kocsid mint az enyém és csak a gyári diag lát bele főleg azért mert a diesel vezérlő modul külön van elhelyezve benne a PCM-től.Akkor is üzemanyag ellátás és valami nem lett jó.Annyit még szemre vételezhetsz nincs-e a csúcsok körül szivárgás és nem levegős a rendszer.A gyári diag kiolvassa a hibát.Mivel az enyém is leállt menet közben mielőtt csúcs-szivattyú csere volt mindig tárolt hibát.
megvolt a diag!!!
holtpont jeladó!!! s.o.s.-ben kellene 1 !era 550122,vagy hella6PU009163-511!!!!!
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16978 Dátum:
2012.03.31 szombat, 12:20:59 »
Idézetet írta: Angel - 2012.03.28 szerda, 21:30:23
Nem kételkedem én... mivel aksi le után ezek az adatok törlődnek, így már kb mindenkinél volt olyan, hogy újra beindult a tanulási folyamat - mint nálad a csúccserénél.
Nyilván nem korrigál bazisokat, hanem csak finomít. Így, mivel a te új csúcsaid jók voltak, ahhoz az autóhoz való, így nálad nem volt érezhető a különbség.
Talán fogyiban, vagy ilyesmiben lehet változás. Talán egy kicsit kevésbé csattog/zörög.
Ki kén egyszer próbálni, hogy megnézni tempomatnál a fogyit, majd resetelni, és újra. Az én elméletem szerint változni fog.
A fiestánál is ez volt. Cseréltünk benne több mindent (gyertya, kábel, ilyesmi), majd utána lehúztam az aksit. Végigjátszottam a mókát, és másként működött, mint közvetlen a csere után. Nekem egyébként mind1, ki-ki higgyen abban, amit jónak lát.
Tanulás-nem tanulás fronton. Én nem akarok meggyőzni senkit.
otor vezérlő elektronika, főleg a régebbi változatok a szükséges keveréket, előgyújtást, és egyéb vezérléseket a szenzorok által mért adatok alapján táblázatokban tárolt értékek összehasonlításával végezték. Vagyis az elektronika a szenzoroktól kapott adatokat összehasonlította egy táblázatban, és az adott fordulathoz, levegőmennyiséghez, hőmérséklethez legközelebb álló értékek alapján kiválasztotta a táblázatból a mért értékekhez legközelebb álló AFR-t, előgyújtást, és egyéb információt. Ezek a táblák általában nem módosítható formában kerülnek eltárolásra az ECU-kba. Az elektronika ezeket a táblákat csak olvasni tudja, írni nem.
Nem csak az emberek, de az autók, és az alkatrészek is öregszenek. Már nem teljesítenek úgy ahogy gyárilag tervezve volt, nem hozzák azokat az értékeket amit eredetileg a gyártó ebbe a táblázatba felprogramozott. Általában egy 3-5-10-15 éves autó már nem produkálja azokat az értékeket, amiket a gyárban meghatároztak, és amit ezekbe a nem módosítható táblákba felprogramoztak. Márpedig ez gondot okozhat. Hiszen ha a mért adatok eltérnek a gyárilag megadott adatoktól, akkor a gyári táblákban összehasonlított értékek nem fognak precíz adatokat visszaadni, ami fogyasztás növekedéstől kezdve teljesítmény vesztésen át bármit okozhat. Szerencsére ennek a problémának a kiküszöbölésére az ECU-knak van egy adaptív stratégiája. A statikus táblákban eltárolt adatokat képes az elektronika bizonyos szintig felülbírálni. Az elektronikának vannak dinamikus táblái, amit menetközben képes a mért adatok alapján változtatni, és a statikus táblákban kiválasztott értékeket képes korrigálni a dinamikus táblák adataival. így gyakorlatilag több évvel később a megváltozott értékek mellett is képes az elektronika majdnem gyári teljesítményt produkálni.
Ezeket a dinamikus táblákat a memóriájában tárolja, akárcsak a diagnosztikai kódokat. Ezek a táblák egy ECU resetelés után tele vannak nullákkal, ami azt jelenti, hogy az elektronika nem végez korrekciót a statikus táblákban mért adathoz képest. Ezeket a dinamikus táblákat aztán üzemelés közben elkezdi szépen feltölteni, ahogy telik az idő. Egy resetelés után ezeknek a dinamikus táblánkak feltöltését szokták tanulásnak nevezni. Amennyiben az elektronika úgy itéli meg, hogy a mért szenzor adatok következetesek az adott szituációra, tehát tekinthető precíz értéknek, de mégis eltérnek az eredmények a gyárilag meghatározott adatoktól, akkor a dinamikus táblában képes az adott körülményhez javítást bejegyezni. Ezek a dinamikus táblák nem helyettesítik a statikus táblák adatait, hanem kiegészítik. Tehát amikor az ECU a statikus adatokat megkapja, akkor a memóriában tárolt adatokkal korrigálja a statikus adatokat, és így kapja meg a korrekt értékeket. Többek között ezért is nem alkalmas a korrekciós táblák manipulálása a tuningolásra, hiszen ott nem lehet kisebb eltéréseknél nagyobb változásokat elérni, ráadásul az ECU a megváltoztatott adatokat bármikor felülírhatja a saját értékeivel.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16979 Dátum:
2012.03.31 szombat, 14:39:22 »
Idézetet írta: áki79 - 2012.03.31 szombat, 11:29:55
megvolt a diag!!!
holtpont jeladó!!! s.o.s.-ben kellene 1 !era 550122,vagy hella6PU009163-511!!!!!
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16980 Dátum:
2012.03.31 szombat, 16:13:54 »
A porlasztók adaptálása
• A mechanikus tűrések miatt, melyek a porlasztók mágnesszelepeinek élettartama alatt megváltoznak, az IDM rendszeres időközönként automatikusan a porlasztók módosított tűréséhez illeszkedik.
• Az első programozásnál mind a négy porlasztót azonos időpontban adaptálják. Ezt követően az adaptálás minden henger esetében külön-külön történik, hengerenként 900 másodpercnyi idő alatt. Az egyes illesztések sorrendje a gyújtási sorrendben történik. Az 1. hengerrel kezdődik.
• Az adaptálás végrehajtásához a gépkocsinak meghatározott fordulatszám-tartományban (1800 1/perc felett; a 4., 5. vagy a 6. sebességfokozatban), 50 ... 100 km/óra gépkocsi sebességnél és 70 °C feletti hűtőfolyadék-hőmérsékleten kell lennie.
• Ha az illesztés alatt ezt a tartományt túllépik (a feltételek már nem teljesülnek), akkor az illesztés félbeszakad, és amikor ismét a megfelelő tartományba ér, folytatódik.
• Az illesztés ideje alatt az elő befecskendezés(pilot) le van kapcsolva.
• Az IDM a porlasztó mágnesszelepének befecskendezési jelet küld, melynek hossza egy jellegmezőben van meghatározva (pl. 8 ms).
• A mágnesszelep áramfelvétele alapján az IDM meg tudja állapítani, hogy a mágnesszelep az IDM adatait át tudja-e ültetni, vagy gyorsabban (például 7 ms) vagy lassabban (például 10 ms) reagál. Tehát a mágnesszelep áramfelvétele referenciaként szolgál a küldött IDM-jel számára.
• Amennyiben az elküldött jeltől eltér a mágnesszelep válaszjele, akkor az adaptív jellegmező-táblázatokban illesztést kell végezni.
• Ha szélsőséges esetben az üzemi feltételek nem teljesülnek hosszabb ideig az adaptáció elvégzéséhez, akkor panaszok fordulhatnak elő. Ezek a panaszok a következők lehetnek:
- egyenetlen motorjárás
- nagyobb mértékű fekete füstképződés
- hangos égési zajok
• Az egyik henger illesztésének befejeztével a következő henger kerül sorra (függetlenül a gyújtási sorrendtől).
• MEGJEGYZÉS: Az adaptációs folyamat során a befecskendezési jel olyan rövid, hogy a porlasztótű nem kerül megemelésre a befecskendezéshez. Ennek következménye: ekkor a gyújtás többször kimarad, ami az említett fordulatszám- és sebességtartományban észlelhető.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16981 Dátum:
2012.03.31 szombat, 17:40:00 »
Idézetet írta: raven - 2012.03.31 szombat, 16:13:54
A porlasztók adaptálása
Köszönjük a szakszerű leírást.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16982 Dátum:
2012.03.31 szombat, 18:45:44 »
Idézetet írta: raven - 2012.03.31 szombat, 16:13:54
A porlasztók adaptálása
• A mechanikus tűrések miatt, melyek a porlasztók mágnesszelepeinek élettartama alatt megváltoznak, az IDM rendszeres időközönként automatikusan a porlasztók módosított tűréséhez illeszkedik.
• Az első programozásnál mind a négy porlasztót azonos időpontban adaptálják. Ezt követően az adaptálás minden henger esetében külön-külön történik, hengerenként 900 másodpercnyi idő alatt. Az egyes illesztések sorrendje a gyújtási sorrendben történik. Az 1. hengerrel kezdődik.
• Az adaptálás végrehajtásához a gépkocsinak meghatározott fordulatszám-tartományban (1800 1/perc felett; a 4., 5. vagy a 6. sebességfokozatban), 50 ... 100 km/óra gépkocsi sebességnél és 70 °C feletti hűtőfolyadék-hőmérsékleten kell lennie.
• Ha az illesztés alatt ezt a tartományt túllépik (a feltételek már nem teljesülnek), akkor az illesztés félbeszakad, és amikor ismét a megfelelő tartományba ér, folytatódik.
• Az illesztés ideje alatt az elő befecskendezés(pilot) le van kapcsolva.
• Az IDM a porlasztó mágnesszelepének befecskendezési jelet küld, melynek hossza egy jellegmezőben van meghatározva (pl. 8 ms).
• A mágnesszelep áramfelvétele alapján az IDM meg tudja állapítani, hogy a mágnesszelep az IDM adatait át tudja-e ültetni, vagy gyorsabban (például 7 ms) vagy lassabban (például 10 ms) reagál. Tehát a mágnesszelep áramfelvétele referenciaként szolgál a küldött IDM-jel számára.
• Amennyiben az elküldött jeltől eltér a mágnesszelep válaszjele, akkor az adaptív jellegmező-táblázatokban illesztést kell végezni.
• Ha szélsőséges esetben az üzemi feltételek nem teljesülnek hosszabb ideig az adaptáció elvégzéséhez, akkor panaszok fordulhatnak elő. Ezek a panaszok a következők lehetnek:
- egyenetlen motorjárás
- nagyobb mértékű fekete füstképződés
- hangos égési zajok
• Az egyik henger illesztésének befejeztével a következő henger kerül sorra (függetlenül a gyújtási sorrendtől).
• MEGJEGYZÉS: Az adaptációs folyamat során a befecskendezési jel olyan rövid, hogy a porlasztótű nem kerül megemelésre a befecskendezéshez. Ennek következménye: ekkor a gyújtás többször kimarad, ami az említett fordulatszám- és sebességtartományban észlelhető.
Honnan másoltad ilyen szakszerűen?
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
czyla
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 43
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16983 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 00:14:58 »
Idézetet írta: nyuszko - 2012.03.26 hétfő, 09:45:11
Sziasztok!
Multkor írtam,hogy rángatott az autó alapjáraton,
nos az megoldódott,csúcsprobléma volt.
Meg lett javítva,ki lett cserélve a szivattyú is tökéletes,
és még is 1800-2200 között berecsegnek a csúcsok,de viszont az autó
teljesen jój megy,nem rángat meg semmi,csak ez a kerregő hang.
Ez mitől lehet.
Válaszotokat előre is köszi!
Úgy látom, megint előjött a recsegős, kávédarálós hangú csúcs téma, úgyhogy csatlakozom némi hozzászólással. Kicsit korábban kétszer már írtam is róla, az egyik ez volt: (itt magamat idézem)
Válasz
Nekem is jelentkezik ez a "kávédaráló szerű hang" probléma, már korábban írtam is róla.
Először csak hideg időben 2000-es fordulattól kezdődően volt hallható dinamikusabb gázadásra, majd lassan 1,5 év elteltével szinte állandósult a hang, csak motorféknél nem hallatszik. Meleg motornál kicsit tompábban ugyan, de jelen van. A fogyasztásom azóta magasabb.
Voltam vele Fordéknál, de nem találtak hibakódot, a porlasztókat diag alapján rendben találták.
Valami biztos nem jó, mert mikor vettem használtan, semmi ilyen hangot nem produkált.
Lehet, hogy elejtette a kódot az ECU? Vagy a kopogásérzékelő is rossz lehet (az hol van helyileg)?
Mindenesetre jól kiveséztétek a tanulás-nemtanulás folyamatát.
Vik tudna nekem ebben segíteni, mert már nagyon érik bennem, hogy felvegyem vele a kapcsolatot.
Egyébként ha felújítanak egy csúcsot, akkor mi alapján generálnak hozzá kalibrációs kódot? Járatják egy hiteles műszerben?
Naplózva
2006. MK3 2.0 TDCI TREND 130 LE KOMBI ZEN EGR OFF
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16984 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 01:41:21 »
Idézetet írta: tpmportal - 2012.03.30 péntek, 20:28:00
Felszereltségi szint, de valami külföldi lehet, mert m.o-n nem használták ezeket a jelöléseket.
Angliaban van a diesel es benzinesnel egyarant a: Zetec Ghia LX jelzes
a zetec-sport
LX- alap felszereltseg
Ghia full
Ghia x- fulfull
Naplózva
waver
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16985 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 10:37:56 »
üdv.
szeretném fujatni a viszapillantoimat.hogy lehet leszedni a burkolatot?egyéltalán le lehet külön pattintani?
Naplózva
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16986 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 13:55:12 »
Igen le lehet pattintani.Próbáld meg valahol az alsó részén egy kis csavar húzóval aláfeszíteni aztán már megy is.
Idézetet írta: waver - 2012.04.01 vasárnap, 10:37:56
üdv.
szeretném fujatni a viszapillantoimat.hogy lehet leszedni a burkolatot?egyéltalán le lehet külön pattintani?
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16987 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 16:35:07 »
sziasztok!
szomoruan kell tanacsot kernem toletek!
Tegnap este ota az autom megmakacsolta magat! tobbszori inditozasra indul be es akkor is eleg gyenge 300-700 kozotti fordulaton dadog majd elkapja es jar rendesen... a gond ezek melle hogy a motor bal oldalatol (vezerles oldal) hallani lehet egy csattogo hangot(gondolom lanc). ez a hang alapjaraton hallatszik es inditozasnal! 1100as fordulattol nem!
Valaki tud nekem segiteni valami jo otlettel, tanaccsal?
koszi elore is!
Naplózva
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16988 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 17:20:33 »
Szerintem a lánc feszítőd adta meg magát.És nézesd meg nem e ugrott át, de talán még nem.
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.04.01 vasárnap, 16:35:07
sziasztok!
szomoruan kell tanacsot kernem toletek!
Tegnap este ota az autom megmakacsolta magat! tobbszori inditozasra indul be es akkor is eleg gyenge 300-700 kozotti fordulaton dadog majd elkapja es jar rendesen... a gond ezek melle hogy a motor bal oldalatol (vezerles oldal) hallani lehet egy csattogo hangot(gondolom lanc). ez a hang alapjaraton hallatszik es inditozasnal! 1100as fordulattol nem!
Valaki tud nekem segiteni valami jo otlettel, tanaccsal?
koszi elore is!
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16989 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 17:23:39 »
Idézetet írta: tuza35 - 2012.04.01 vasárnap, 17:20:33
Szerintem a lánc feszítőd adta meg magát.És nézesd meg nem e ugrott át, de talán még nem.
Addig pedig nemhogy menni vele, de még csak beindítani se nagyon.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16990 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 17:52:45 »
Idézetet írta: tuza35 - 2012.04.01 vasárnap, 13:55:12
Igen le lehet pattintani.Próbáld meg valahol az alsó részén egy kis csavar húzóval aláfeszíteni aztán már megy is.
hmmmm.eltörni így kell!
Leszedni meg úgy,hogy a tükörlapot kikell pattintani,és elölről kipattintani a karmos beakasztókat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16991 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 17:57:05 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.04.01 vasárnap, 16:35:07
sziasztok!
szomoruan kell tanacsot kernem toletek!
Tegnap este ota az autom megmakacsolta magat! tobbszori inditozasra indul be es akkor is eleg gyenge 300-700 kozotti fordulaton dadog majd elkapja es jar rendesen... a gond ezek melle hogy a motor bal oldalatol (vezerles oldal) hallani lehet egy csattogo hangot(gondolom lanc). ez a hang alapjaraton hallatszik es inditozasnal! 1100as fordulattol nem!
Valaki tud nekem segiteni valami jo otlettel, tanaccsal?
koszi elore is!
Ha menet irány szerint bal oldalon csörög,akkor a lendkerék zajonghat.Ez magyarázat is lenne a nehézkes indulásra-ckp jeladó jelhiánya.
Ha a generátorszíj felől jön a zaj,az lehet vezérlés,csak szerintem akkor ha az átugrik,akkor már be sem indul,és nem szűnik meg-nem jár rendesen később sem.
1körben vidd el egy gyári diagra,hátha lenne magyarázat a nehéz indulásra.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16992 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 18:00:34 »
Idézetet írta: czyla - 2012.04.01 vasárnap, 00:14:58
Úgy látom, megint előjött a recsegős, kávédarálós hangú csúcs téma, úgyhogy csatlakozom némi hozzászólással. Kicsit korábban kétszer már írtam is róla, az egyik ez volt: (itt magamat idézem)
Lehet, hogy elejtette a kódot az ECU? Vagy a kopogásérzékelő is rossz lehet (az hol van helyileg)?
Mindenesetre jól kiveséztétek a tanulás-nemtanulás folyamatát.
Vik tudna nekem ebben segíteni, mert már nagyon érik bennem, hogy felvegyem vele a kapcsolatot.
Egyébként ha felújítanak egy csúcsot, akkor mi alapján generálnak hozzá kalibrációs kódot? Járatják egy hiteles műszerben?
Edobhatja a kódot az ecu.....
A kopogás érzékelő a blokk oldalán van a vízpumpa mellett balra.Van saját hibakódja.
A csúcsokhoz egy tesztpadon generálnak új kalibrációs kódot.Nagyon kevés helyen tudnak ilyet csinálni neked.A többi felújítás csak alkatrészcsere.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16993 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 18:01:19 »
Idézetet írta: alf - 2012.04.01 vasárnap, 17:57:05
Ha menet irány szerint bal oldalon csörög,akkor a lendkerék zajonghat.Ez magyarázat is lenne a nehézkes indulásra-ckp jeladó jelhiánya.
Ha a generátorszíj felől jön a zaj,az lehet vezérlés,csak szerintem akkor ha az átugrik,akkor már be sem indul,és nem szűnik meg-nem jár rendesen később sem.
1körben vidd el egy gyári diagra,hátha lenne magyarázat a nehéz indulásra.
Szerintem sem lánc, az nem hallgatna el.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16994 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 19:56:27 »
Idézetet írta: Angel - 2012.04.01 vasárnap, 18:01:19
Szerintem sem lánc, az nem hallgatna el.
koszonom az infokat!
uj dolgot tudok hozza adni!
azota most probaltam inditani ujra! baindult! nem volt alapjarati gond es csattogas sem!!!-nagyon minimalisat ingadozott talan az alapjarat de szepen csendesen jart a motor!!!!!!!!
-ezzel a lendulettel gondoltam ki is probalom... kb 200 meter utan a toltesjelem feljott! leallitottam, ujraindit es megint csak nehezkessen razkodva indult be... alapjarat beallasa utan ismet szepen csendesen jart a motor es a toltes jel par perc utan feljott!!
mar azt hittem a lanc feszitom adta meg magat es melle mintha 1 henger nem akart volna beindulni( volt gyomor ideg mondhatom) Viszont a GENERATOR csinalhat ilyet?
??
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16995 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 20:05:01 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.04.01 vasárnap, 19:56:27
koszonom az infokat!
uj dolgot tudok hozza adni!
azota most probaltam inditani ujra! baindult! nem volt alapjarati gond es csattogas sem!!!-nagyon minimalisat ingadozott talan az alapjarat de szepen csendesen jart a motor!!!!!!!!
-ezzel a lendulettel gondoltam ki is probalom... kb 200 meter utan a toltesjelem feljott! leallitottam, ujraindit es megint csak nehezkessen razkodva indult be... alapjarat beallasa utan ismet szepen csendesen jart a motor es a toltes jel par perc utan feljott!!
mar azt hittem a lanc feszitom adta meg magat es melle mintha 1 henger nem akart volna beindulni( volt gyomor ideg mondhatom) Viszont a GENERATOR csinalhat ilyet?
??
Etz alatt mit értesz,hogy a töltés jel feljött?
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mondeoPeti
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16996 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 20:26:45 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.04.01 vasárnap, 20:05:01
Etz alatt mit értesz,hogy a töltés jel feljött?
par percre inditas utan az aksi jel fel jon a muszerfalon!!!!!!
Naplózva
raven
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16997 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 20:33:58 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.03.31 szombat, 18:45:44
Honnan másoltad ilyen szakszerűen?
Ford MSZI(TSB)
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16998 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 22:24:49 »
Idézetet írta: mondeoPeti - 2012.04.01 vasárnap, 20:26:45
par percre inditas utan az aksi jel fel jon a muszerfalon!!!!!!
Akkor szerintem a generátornál keresd a hibát nincs elég fesz a müködéshez és lehet ez miatt a csúcsok nem kapnak megfelelő vezérlést.Mérj töltést és az akksi feszültséget ellenőrizd.Ahogy más is mondta ha a vezérlés átugrott volna az nem indul már be.Pl Cseresznye fórumtárs esete
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
waver
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #16999 Dátum:
2012.04.01 vasárnap, 23:35:06 »
Idézetet írta: tuza35 - 2012.04.01 vasárnap, 13:55:12
Igen le lehet pattintani.Próbáld meg valahol az alsó részén egy kis csavar húzóval aláfeszíteni aztán már megy is.
köszike.lehet mégsem fujás lesz hanem 3d karbonfolia...
Naplózva
Oldalak:
1
...
333
334
335
336
337
338
339
[
340
]
341
342
343
344
345
346
347
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ