Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 13:05:45 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 333 334 335 336 337 338 339 [340] 341 342 343 344 345 346 347 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14649064 alkalommal)
0 Felhasználó és 113 vendég van a témában
Denon
Vendég
« Új hozzászólás #16950 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:22:14 »

Üdv.
Azt szeretném megkérdezni,hogy az LX jelzés a Tdci előtt mit jelent? A felszereltségre utal ,és ha igen akkor pontosan mit takar ?
Köszönöm előre is a válaszokat.
További szép estét.
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16951 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:28:00 »

Üdv.
Azt szeretném megkérdezni,hogy az LX jelzés a Tdci előtt mit jelent? A felszereltségre utal ,és ha igen akkor pontosan mit takar ?
Köszönöm előre is a válaszokat.
További szép estét.

Felszereltségi szint, de valami külföldi lehet, mert m.o-n nem használták ezeket a jelöléseket.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16952 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:28:06 »

cmp jeladót 2000km-rel ezelőtt cseréltem,injektor most lett felujitva!
pedig a te esetedben több mint valószínű az üza rendszeri hiba.Mindenképp gyári diagra kellene elvinni,mert csak ők látnak bele az autód lelkivilágába.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16953 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:28:56 »

Üdv.
Azt szeretném megkérdezni,hogy az LX jelzés a Tdci előtt mit jelent? A felszereltségre utal ,és ha igen akkor pontosan mit takar ?
Köszönöm előre is a válaszokat.
További szép estét.
ilyet még nem is hallottam. Roll Eyes
Angélusoknál pedig van.Valszeg a felszereltségre vonatkozik:
http://www.adtrader.co.uk/north-east/county-durham/darlington/cars/cars-for-sale/ford-mondeo-lx-tdci-130-red-56-reg/8ab6794535e8803401365ae09620519e
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #16954 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:39:07 »

Heló Uraim... Hölgyeim....

TDCI a kérdés bár Transit....

2.2 TDCI

Tehát beindítod a motort és felcsörög, a motor (diagnosztika volt a segítség) ilyenkor 1600-1700 bar nyomásra is felszökik a rail nyomás, csörög, csattog ahogy kell.
Adsz neki egy gázfröccsöt, lecsendesedik, a nyomás leesik 400 bar köré, de ez még így is sok, de már jobb!
Magasnyomású szivattyú kizárva, (2 transitom van, áttettem egyikről a másikra, tehát ez nem lehet).
Olyan mintha, nem vezérelné a nyomás határoló szelepet.... A szelep vezetéke kimérve, nincs szakadásban!

Valakinek valami tipp?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16955 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:43:52 »

Heló Uraim... Hölgyeim....

TDCI a kérdés bár Transit....

2.2 TDCI

Tehát beindítod a motort és felcsörög, a motor (diagnosztika volt a segítség) ilyenkor 1600-1700 bar nyomásra is felszökik a rail nyomás, csörög, csattog ahogy kell.
Adsz neki egy gázfröccsöt, lecsendesedik, a nyomás leesik 400 bar köré, de ez még így is sok, de már jobb!
Magasnyomású szivattyú kizárva, (2 transitom van, áttettem egyikről a másikra, tehát ez nem lehet).
Olyan mintha, nem vezérelné a nyomás határoló szelepet.... A szelep vezetéke kimérve, nincs szakadásban!

Valakinek valami tipp?
Ha olyan a rendszer,mint a mondi,akkor az alapjárat kb 230bar.Ha ennél több most,akkor az lehet kölső hőmérséklet érzékelő fals jelétől,esetleg állandó a tolató lámpa kapcsoló jele az ecuba.Ha a nyomáshatároló szelep nem működne,akkor vészüzemre váltana azonnal.
Hirtelen ennyi jutott az eszembe....
 Wink wave
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #16956 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:57:06 »

Ha olyan a rendszer,mint a mondi,akkor az alapjárat kb 230bar.Ha ennél több most,akkor az lehet kölső hőmérséklet érzékelő fals jelétől,esetleg állandó a tolató lámpa kapcsoló jele az ecuba.Ha a nyomáshatároló szelep nem működne,akkor vészüzemre váltana azonnal.
Hirtelen ennyi jutott az eszembe....
 Wink :wave

Köszönöm!

Ez is hasznos volt!

 worship  wave
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16957 Dátum: 2012.03.30 péntek, 20:59:09 »

Ha olyan a rendszer,mint a mondi,akkor az alapjárat kb 230bar.Ha ennél több most,akkor az lehet kölső hőmérséklet érzékelő fals jelétől,esetleg állandó a tolató lámpa kapcsoló jele az ecuba.Ha a nyomáshatároló szelep nem működne,akkor vészüzemre váltana azonnal.
Hirtelen ennyi jutott az eszembe....
 Wink :wave

Köszönöm!

Ez is hasznos volt!

 worship  wave
Hiába az ódi no!Mégiscsak fordot bütykölsz...... eplus2

Remélem találkozunk az idei nagytalin is! Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
cancer
Vendég
« Új hozzászólás #16958 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:03:18 »

Hiába az ódi no!Mégiscsak fordot bütykölsz...... eplus2

Remélem találkozunk az idei nagytalin is! Wink

Hát látod....  nyes

Úgy legyen!  Wink
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #16959 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:36:44 »

Jaj már megint ez a betanulásos műsor...hagyuk már ezt...betanul azt majd átirja a kódot is mi?
Nem lehet felfogni hogy Delphinél ilyen nincs?  Meg felsőholtponti jeladó,maf,meg ilyen baromságok...ezek érzékelők és jeladók...információ továbbitó egységek....egy induktiv jeladó nem nagyon szokott tanulgatni, csak van jel vagy nincs jel dolgot ismeri....Az ECU tud tanulni de nem befecskendezést meg motorvezérlést...azt bevan neki égetve az agyába bele,egy szofver formájában...de korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján....
gondolkodjunk már picit...egy komplett befecskendezés áll 2 elő,1fő,2 pilot befecskendezésből és mindez 2ms alatt.....itt már egy maf vagy akármilyen érzékelő lemaradt mint a borravaló, nem hogy még amiatt korrigáljon csóri autó....
A kód amit beirnak a kocsiba a porlasztókhoz az lényegében annyi hogy nem csattog,csörög tőle, a működést nem befolyásolhatja kód nélkül is járnia kell a motornak max hangosabb és csúnyább....ha nem akkor valami gond van.

TIS szerint:
"Combustion Noise Monitor (Vehicles with common rail fuel injection)
In diesel variants, the Combustion Noise Monitor is used to trim the fuel injection pulse lengths. Each fuel injector has an associated set of correction data that is determined during a production end of line test. The Combustion Noise Monitor is used to determine how the fuel injector charateristic changes from this initial calibration over the life of the fuel injector."

Azaz a kopogásérzékelő adatai alapján korrigálja a kezdeti kalibrációs adatot a vezérlés. Ráadásul folyamatosan. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #16960 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:39:18 »

Heló Uraim... Hölgyeim....

TDCI a kérdés bár Transit....

2.2 TDCI

Tehát beindítod a motort és felcsörög, a motor (diagnosztika volt a segítség) ilyenkor 1600-1700 bar nyomásra is felszökik a rail nyomás, csörög, csattog ahogy kell.
Adsz neki egy gázfröccsöt, lecsendesedik, a nyomás leesik 400 bar köré, de ez még így is sok, de már jobb!
Magasnyomású szivattyú kizárva, (2 transitom van, áttettem egyikről a másikra, tehát ez nem lehet).
Olyan mintha, nem vezérelné a nyomás határoló szelepet.... A szelep vezetéke kimérve, nincs szakadásban!

Valakinek valami tipp?
a gázpedál jeladók hogy vannak?
Ha a szivattyút felcserélve nem csörög, akkor vagy vezérlés vagy injektor. Esetleg nézd meg a rail nyomásérzékelőjét, de lehet ECU hiba is.
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #16961 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:44:41 »

TIS szerint:
"Combustion Noise Monitor (Vehicles with common rail fuel injection)
In diesel variants, the Combustion Noise Monitor is used to trim the fuel injection pulse lengths. Each fuel injector has an associated set of correction data that is determined during a production end of line test. The Combustion Noise Monitor is used to determine how the fuel injector charateristic changes from this initial calibration over the life of the fuel injector."

Azaz a kopogásérzékelő adatai alapján korrigálja a kezdeti kalibrációs adatot a vezérlés. Ráadásul folyamatosan. Smiley

Akkor inkább folyamatosan felejt (méghogy tanul)  hehe, hogy mindig friss adatokkal dolgozhasson..de hát ez is a normális.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #16962 Dátum: 2012.03.30 péntek, 21:52:53 »

Akkor inkább folyamatosan felejt (méghogy tanul)  hehe, hogy mindig friss adatokkal dolgozhasson..de hát ez is a normális.
a tanulás pozitívabb kicsengésű. Smiley
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16963 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:03:44 »

TIS szerint:
"Combustion Noise Monitor (Vehicles with common rail fuel injection)
In diesel variants, the Combustion Noise Monitor is used to trim the fuel injection pulse lengths. Each fuel injector has an associated set of correction data that is determined during a production end of line test. The Combustion Noise Monitor is used to determine how the fuel injector charateristic changes from this initial calibration over the life of the fuel injector."

Azaz a kopogásérzékelő adatai alapján korrigálja a kezdeti kalibrációs adatot a vezérlés. Ráadásul folyamatosan. Smiley


Ebben egy betű nincs a kopogásszenzorról.....de irtam hogy korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #16964 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:06:43 »

Ebben egy betű nincs a kopogásszenzorról.....de irtam hogy korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján
és tényleg. knock sensor helyett combustion noise monitor.
Ezek után a kérdés csak az, hogy a kopogásérzékelő (knock sensor) vajon mit figyel.... ... esetleg az égéstér zaját?
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16965 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:10:06 »

Ebben egy betű nincs a kopogásszenzorról.....de irtam hogy korrigálni tudja a befecskendezést,a bejövő infók(érzékelő,jeladók,stb) alapján

Combustion Noise Sensor tudtommal kopogásérzékelő egyik angol neve.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16966 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:10:28 »

a tanulás pozitívabb kicsengésű. Smiley

Inkább korrigálja hogy ne hulljon szét....De hogy megnyugodjanak a tédécéisek megtanitja magának hogyan kellene normálisan járnia a motornak...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16967 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:12:41 »

Combustion Noise Sensor tudtommal kopogásérzékelő egyik angol neve.

égési zaj szenzor?  legyen....kopogásérzékelő....passzolok.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16968 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:15:31 »

és tényleg. knock sensor helyett combustion noise monitor.
Ezek után a kérdés csak az, hogy a kopogásérzékelő (knock sensor) vajon mit figyel.... ... esetleg az égéstér zaját?

kopogás szenzorral lehet pl fordulatszámot is érzékelni....ilyen pl a műszaki vizsgán amivel a fordulatszámot leveszik a motorrol.
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #16969 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:20:36 »

CNS » Combustion Noise Sensor » Verbrennungsgeräuschesensor = Klopfsensor » Égési zaj érzékelő szenzor = kopogás

utánnanéztem...
Naplózva
Denon
Vendég
« Új hozzászólás #16970 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:25:33 »

Felszereltségi szint, de valami külföldi lehet, mert m.o-n nem használták ezeket a jelöléseket.


Igen én Angliában élek,és itt szeretnék vásárolni egy ilyen jelzéssel ellátott Mondeot. Arra nem is gondoltam,hogy otthon nincs ilyen  Undecided
Naplózva
Denon
Vendég
« Új hozzászólás #16971 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:27:21 »

De mindenesetre köszönöm szépen a válaszokat .  vigyor3
Naplózva
Denon
Vendég
« Új hozzászólás #16972 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:30:22 »

Felszereltségi szint, de valami külföldi lehet, mert m.o-n nem használták ezeket a jelöléseket.

igen Angliában élek.  Wink
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #16973 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:32:47 »

a tanulás pozitívabb kicsengésű. Smiley
Ez igaz, olyan kis okos, megtanul szépen mindent példásan... poigneemain  hehe
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #16974 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:35:31 »

igen Angliában élek.  Wink

Akkor a talkford fórumon biztos tudnak neked segíteni, hogy milyen felszereltségi szintet
kell alatta érteni eljen
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16975 Dátum: 2012.03.30 péntek, 22:58:00 »

cmp jeladót 2000km-rel ezelőtt cseréltem,injektor most lett felujitva!
Ha vissza olvasol nem telennél az utolsó aki így járna,hogy a felújítás után megint nem jó.Ugyan olyan a kocsid mint az enyém és csak a gyári diag lát bele főleg azért mert a diesel vezérlő modul külön van elhelyezve benne a PCM-től.Akkor is üzemanyag ellátás és valami nem lett jó.Annyit még szemre vételezhetsz nincs-e a csúcsok körül szivárgás és nem levegős a rendszer.A gyári diag kiolvassa a hibát.Mivel az enyém is leállt menet közben mielőtt csúcs-szivattyú csere volt mindig tárolt hibát.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16976 Dátum: 2012.03.31 szombat, 00:45:54 »

Ezek után a kérdés csak az, hogy a kopogásérzékelő (knock sensor) vajon mit figyel.... ... esetleg az égéstér zaját?

Lenn leírtam, mit/hogy figyel. Tudja, hogy mikor kell robbannia. Ezt hasonlítja össze azzal, hogy valójában mikor és hogyan zajlott le az égés.
Ennek függvényében tudja siettetni/késleltetni az adott henger, vagyis befecskendező működését.
Elkészít hozzá egy korrekciós adatot, hogy az ideálishoz képest, meg a kalibrációs kóddal korrigálthoz képest még mennyit korrigáljon.
Ez a tanulás is 2 lépcsős, van egy rövid, és egy hosszú távú. Persze, ha nagy a baj, azt már nem tudja korrigálni.
Érdekesség: elvileg minden hengerhez kellene ilyen szenzor. Benzinesnél akár kellene is, nálunk egy is elég, mert nem a kopogással foglalkozunk,
hanem csak a robbanás idejével. Megnézhetnéd, hogy nálunk csak 1 szenzor van, vagy több.
Azt is megnézhetnéd, a tddi-ben is van-e kopogásszenzor.

Lenn valaki írja, hogy szenzorok, jeladó alapján korrigál. Ugye nekünk nincs lambda szondánk, én megkockáztatom, hogy ez az egyetlen szenzor,
amivel vissza van csatolva a rendszer, azaz ami alapján korrekciót tud csinálni. Nem tudja, mennyi üzemanyagot fecskendezett be (csak az üa nyomás és a befecs idejével tud számolni, de ha azok nem pontosak, akkor borul minden), meg azt sem, mennyi az elégetlen. Nincs kilépő gáz hőmérsékleti jeladó, vagy ehhez hasonló akármi.
Az összes többi (map, maf, üa nyomás, stb), csak a bemeneti paramétereket tudja mérni.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
áki79
Vendég
« Új hozzászólás #16977 Dátum: 2012.03.31 szombat, 11:29:55 »

Ha vissza olvasol nem telennél az utolsó aki így járna,hogy a felújítás után megint nem jó.Ugyan olyan a kocsid mint az enyém és csak a gyári diag lát bele főleg azért mert a diesel vezérlő modul külön van elhelyezve benne a PCM-től.Akkor is üzemanyag ellátás és valami nem lett jó.Annyit még szemre vételezhetsz nincs-e a csúcsok körül szivárgás és nem levegős a rendszer.A gyári diag kiolvassa a hibát.Mivel az enyém is leállt menet közben mielőtt csúcs-szivattyú csere volt mindig tárolt hibát.
megvolt a diag!!!
holtpont jeladó!!! s.o.s.-ben kellene 1 !era 550122,vagy hella6PU009163-511!!!!!
Naplózva
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #16978 Dátum: 2012.03.31 szombat, 12:20:59 »

Nem kételkedem én... mivel aksi le után ezek az adatok törlődnek, így már kb mindenkinél volt olyan, hogy újra beindult a tanulási folyamat - mint nálad a csúccserénél.
Nyilván nem korrigál bazisokat, hanem csak finomít. Így, mivel a te új csúcsaid jók voltak, ahhoz az autóhoz való, így nálad nem volt érezhető a különbség.
Talán fogyiban, vagy ilyesmiben lehet változás. Talán egy kicsit kevésbé csattog/zörög.
Ki kén egyszer próbálni, hogy megnézni tempomatnál a fogyit, majd resetelni, és újra. Az én elméletem szerint változni fog.
A fiestánál is ez volt. Cseréltünk benne több mindent (gyertya, kábel, ilyesmi), majd utána lehúztam az aksit. Végigjátszottam a mókát, és másként működött, mint közvetlen a csere után. Nekem egyébként mind1, ki-ki higgyen abban, amit jónak lát.
Tanulás-nem tanulás fronton. Én nem akarok meggyőzni senkit.
otor vezérlő elektronika, főleg a régebbi változatok a szükséges keveréket, előgyújtást, és egyéb vezérléseket a szenzorok által mért adatok alapján táblázatokban tárolt értékek összehasonlításával végezték. Vagyis az elektronika a szenzoroktól kapott adatokat összehasonlította egy táblázatban, és az adott fordulathoz, levegőmennyiséghez, hőmérséklethez legközelebb álló értékek alapján kiválasztotta a táblázatból a mért értékekhez legközelebb álló AFR-t, előgyújtást, és egyéb információt. Ezek a táblák általában nem módosítható formában kerülnek eltárolásra az ECU-kba. Az elektronika ezeket a táblákat csak olvasni tudja, írni nem.
Nem csak az emberek, de az autók, és az alkatrészek is öregszenek. Már nem teljesítenek úgy ahogy gyárilag tervezve volt, nem hozzák azokat az értékeket amit eredetileg a gyártó ebbe a táblázatba felprogramozott. Általában egy 3-5-10-15 éves autó már nem produkálja azokat az értékeket, amiket a gyárban meghatároztak, és amit ezekbe a nem módosítható táblákba felprogramoztak. Márpedig ez gondot okozhat. Hiszen ha a mért adatok eltérnek a gyárilag megadott adatoktól, akkor a gyári táblákban összehasonlított értékek nem fognak precíz adatokat visszaadni, ami fogyasztás növekedéstől kezdve teljesítmény vesztésen át bármit okozhat. Szerencsére ennek a problémának a kiküszöbölésére az ECU-knak van egy adaptív stratégiája. A statikus táblákban eltárolt adatokat képes az elektronika bizonyos szintig felülbírálni. Az elektronikának vannak dinamikus táblái, amit menetközben képes a mért adatok alapján változtatni, és a statikus táblákban kiválasztott értékeket képes korrigálni a dinamikus táblák adataival. így gyakorlatilag több évvel később a megváltozott értékek mellett is képes az elektronika majdnem gyári teljesítményt produkálni.
Ezeket a dinamikus táblákat a memóriájában tárolja, akárcsak a diagnosztikai kódokat. Ezek a táblák egy ECU resetelés után tele vannak nullákkal, ami azt jelenti, hogy az elektronika nem végez korrekciót a statikus táblákban mért adathoz képest. Ezeket a dinamikus táblákat aztán üzemelés közben elkezdi szépen feltölteni, ahogy telik az idő. Egy resetelés után ezeknek a dinamikus táblánkak feltöltését szokták tanulásnak nevezni. Amennyiben az elektronika úgy itéli meg, hogy a mért szenzor adatok következetesek az adott szituációra, tehát tekinthető precíz értéknek, de mégis eltérnek az eredmények a gyárilag meghatározott adatoktól, akkor a dinamikus táblában képes az adott körülményhez javítást bejegyezni. Ezek a dinamikus táblák nem helyettesítik a statikus táblák adatait, hanem kiegészítik. Tehát amikor az ECU a statikus adatokat megkapja, akkor a memóriában tárolt adatokkal korrigálja a statikus adatokat, és így kapja meg a korrekt értékeket. Többek között ezért is nem alkalmas a korrekciós táblák manipulálása a tuningolásra, hiszen ott nem lehet kisebb eltéréseknél nagyobb változásokat elérni, ráadásul az ECU a megváltoztatott adatokat bármikor felülírhatja a saját értékeivel.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16979 Dátum: 2012.03.31 szombat, 14:39:22 »

megvolt a diag!!!
holtpont jeladó!!! s.o.s.-ben kellene 1 !era 550122,vagy hella6PU009163-511!!!!!
eljen eljen eljen eljen
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
raven
Vendég
« Új hozzászólás #16980 Dátum: 2012.03.31 szombat, 16:13:54 »

A porlasztók adaptálása

• A mechanikus tűrések miatt, melyek a porlasztók mágnesszelepeinek élettartama alatt megváltoznak, az IDM rendszeres időközönként automatikusan a porlasztók módosított tűréséhez illeszkedik.
• Az első programozásnál mind a négy porlasztót azonos időpontban adaptálják. Ezt követően az adaptálás minden henger esetében külön-külön történik, hengerenként 900 másodpercnyi idő alatt. Az egyes illesztések sorrendje a gyújtási sorrendben történik. Az 1. hengerrel kezdődik.
• Az adaptálás végrehajtásához a gépkocsinak meghatározott fordulatszám-tartományban (1800 1/perc felett; a 4., 5. vagy a 6. sebességfokozatban), 50 ... 100 km/óra gépkocsi sebességnél és 70 °C feletti hűtőfolyadék-hőmérsékleten kell lennie.
• Ha az illesztés alatt ezt a tartományt túllépik (a feltételek már nem teljesülnek), akkor az illesztés félbeszakad, és amikor ismét a megfelelő tartományba ér, folytatódik.
• Az illesztés ideje alatt az elő befecskendezés(pilot) le van kapcsolva.
• Az IDM a porlasztó mágnesszelepének befecskendezési jelet küld, melynek hossza egy jellegmezőben van meghatározva (pl. 8 ms).
• A mágnesszelep áramfelvétele alapján az IDM meg tudja állapítani, hogy a mágnesszelep az IDM adatait át tudja-e ültetni, vagy gyorsabban (például 7 ms) vagy lassabban (például 10 ms) reagál. Tehát a mágnesszelep áramfelvétele referenciaként szolgál a küldött IDM-jel számára.
• Amennyiben az elküldött jeltől eltér a mágnesszelep válaszjele, akkor az adaptív jellegmező-táblázatokban illesztést kell végezni.
• Ha szélsőséges esetben az üzemi feltételek nem teljesülnek hosszabb ideig az adaptáció elvégzéséhez, akkor panaszok fordulhatnak elő. Ezek a panaszok a következők lehetnek:
- egyenetlen motorjárás
- nagyobb mértékű fekete füstképződés
- hangos égési zajok
• Az egyik henger illesztésének befejeztével a következő henger kerül sorra (függetlenül a gyújtási sorrendtől).

• MEGJEGYZÉS: Az adaptációs folyamat során a befecskendezési jel olyan rövid, hogy a porlasztótű nem kerül megemelésre a befecskendezéshez. Ennek következménye: ekkor a gyújtás többször kimarad, ami az említett fordulatszám- és sebességtartományban észlelhető.
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16981 Dátum: 2012.03.31 szombat, 17:40:00 »

A porlasztók adaptálása

Köszönjük a szakszerű leírást.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16982 Dátum: 2012.03.31 szombat, 18:45:44 »

A porlasztók adaptálása

• A mechanikus tűrések miatt, melyek a porlasztók mágnesszelepeinek élettartama alatt megváltoznak, az IDM rendszeres időközönként automatikusan a porlasztók módosított tűréséhez illeszkedik.
• Az első programozásnál mind a négy porlasztót azonos időpontban adaptálják. Ezt követően az adaptálás minden henger esetében külön-külön történik, hengerenként 900 másodpercnyi idő alatt. Az egyes illesztések sorrendje a gyújtási sorrendben történik. Az 1. hengerrel kezdődik.
• Az adaptálás végrehajtásához a gépkocsinak meghatározott fordulatszám-tartományban (1800 1/perc felett; a 4., 5. vagy a 6. sebességfokozatban), 50 ... 100 km/óra gépkocsi sebességnél és 70 °C feletti hűtőfolyadék-hőmérsékleten kell lennie.
• Ha az illesztés alatt ezt a tartományt túllépik (a feltételek már nem teljesülnek), akkor az illesztés félbeszakad, és amikor ismét a megfelelő tartományba ér, folytatódik.
• Az illesztés ideje alatt az elő befecskendezés(pilot) le van kapcsolva.
• Az IDM a porlasztó mágnesszelepének befecskendezési jelet küld, melynek hossza egy jellegmezőben van meghatározva (pl. 8 ms).
• A mágnesszelep áramfelvétele alapján az IDM meg tudja állapítani, hogy a mágnesszelep az IDM adatait át tudja-e ültetni, vagy gyorsabban (például 7 ms) vagy lassabban (például 10 ms) reagál. Tehát a mágnesszelep áramfelvétele referenciaként szolgál a küldött IDM-jel számára.
• Amennyiben az elküldött jeltől eltér a mágnesszelep válaszjele, akkor az adaptív jellegmező-táblázatokban illesztést kell végezni.
• Ha szélsőséges esetben az üzemi feltételek nem teljesülnek hosszabb ideig az adaptáció elvégzéséhez, akkor panaszok fordulhatnak elő. Ezek a panaszok a következők lehetnek:
- egyenetlen motorjárás
- nagyobb mértékű fekete füstképződés
- hangos égési zajok
• Az egyik henger illesztésének befejeztével a következő henger kerül sorra (függetlenül a gyújtási sorrendtől).

• MEGJEGYZÉS: Az adaptációs folyamat során a befecskendezési jel olyan rövid, hogy a porlasztótű nem kerül megemelésre a befecskendezéshez. Ennek következménye: ekkor a gyújtás többször kimarad, ami az említett fordulatszám- és sebességtartományban észlelhető.
Honnan másoltad ilyen szakszerűen?Huh?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
czyla
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 43


E-mail
« Új hozzászólás #16983 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 00:14:58 »

Sziasztok!
Multkor írtam,hogy rángatott az autó alapjáraton,
nos az megoldódott,csúcsprobléma volt.
Meg lett javítva,ki lett cserélve a szivattyú is tökéletes,
és még is 1800-2200 között berecsegnek a csúcsok,de viszont az autó
teljesen jój megy,nem rángat meg semmi,csak ez a kerregő hang.
Ez mitől lehet.
Válaszotokat előre is köszi!

Úgy látom, megint előjött a recsegős, kávédarálós hangú csúcs téma, úgyhogy csatlakozom némi hozzászólással. Kicsit korábban kétszer már írtam is róla, az egyik ez volt: (itt magamat idézem)
Válasz
Nekem is jelentkezik ez a "kávédaráló szerű hang" probléma, már korábban írtam is róla.
Először csak hideg időben 2000-es fordulattól kezdődően volt hallható dinamikusabb gázadásra, majd lassan 1,5 év elteltével szinte állandósult a hang, csak motorféknél nem hallatszik. Meleg motornál kicsit tompábban ugyan, de jelen van. A fogyasztásom azóta magasabb.
Voltam vele Fordéknál, de nem találtak hibakódot, a porlasztókat diag alapján rendben találták.
Valami biztos nem jó, mert mikor vettem használtan, semmi ilyen hangot nem produkált.

Lehet, hogy elejtette a kódot az ECU? Vagy a kopogásérzékelő is rossz lehet (az hol van helyileg)?
Mindenesetre jól kiveséztétek a tanulás-nemtanulás folyamatát.
Vik tudna nekem ebben segíteni, mert már nagyon érik bennem, hogy felvegyem vele a kapcsolatot.
Egyébként ha felújítanak egy csúcsot, akkor mi alapján generálnak hozzá kalibrációs kódot? Járatják egy hiteles műszerben?
Naplózva

2006. MK3 2.0 TDCI TREND 130 LE KOMBI  ZEN  EGR OFF
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #16984 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 01:41:21 »

Felszereltségi szint, de valami külföldi lehet, mert m.o-n nem használták ezeket a jelöléseket.



Angliaban van a diesel es benzinesnel egyarant a: Zetec Ghia LX jelzes
a zetec-sport
LX- alap felszereltseg
Ghia full
Ghia x- fulfull
Naplózva
waver
Vendég
« Új hozzászólás #16985 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 10:37:56 »

üdv.
szeretném fujatni a viszapillantoimat.hogy lehet leszedni a burkolatot?egyéltalán le lehet külön pattintani?
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #16986 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 13:55:12 »


Igen le lehet pattintani.Próbáld meg valahol az alsó részén egy kis csavar húzóval aláfeszíteni aztán már megy is.

üdv.
szeretném fujatni a viszapillantoimat.hogy lehet leszedni a burkolatot?egyéltalán le lehet külön pattintani?
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #16987 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 16:35:07 »

sziasztok!

szomoruan kell tanacsot kernem toletek!
Tegnap este ota az autom megmakacsolta magat! tobbszori inditozasra indul be es akkor is eleg gyenge 300-700 kozotti fordulaton dadog majd elkapja es jar rendesen... a gond ezek melle hogy a motor bal oldalatol (vezerles oldal) hallani lehet egy csattogo hangot(gondolom lanc). ez a hang alapjaraton hallatszik es inditozasnal! 1100as fordulattol nem!

Valaki tud nekem segiteni valami jo otlettel, tanaccsal?Huh?


koszi elore is!
Naplózva
tuza35
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 583



E-mail
« Új hozzászólás #16988 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 17:20:33 »

Szerintem a lánc feszítőd adta meg magát.És nézesd meg nem e ugrott át, de talán még nem.

sziasztok!

szomoruan kell tanacsot kernem toletek!
Tegnap este ota az autom megmakacsolta magat! tobbszori inditozasra indul be es akkor is eleg gyenge 300-700 kozotti fordulaton dadog majd elkapja es jar rendesen... a gond ezek melle hogy a motor bal oldalatol (vezerles oldal) hallani lehet egy csattogo hangot(gondolom lanc). ez a hang alapjaraton hallatszik es inditozasnal! 1100as fordulattol nem!

Valaki tud nekem segiteni valami jo otlettel, tanaccsal?Huh?


koszi elore is!
Naplózva

1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend    1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #16989 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 17:23:39 »

Szerintem a lánc feszítőd adta meg magát.És nézesd meg nem e ugrott át, de talán még nem.


Addig pedig nemhogy menni vele, de még csak beindítani se nagyon.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16990 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 17:52:45 »

Igen le lehet pattintani.Próbáld meg valahol az alsó részén egy kis csavar húzóval aláfeszíteni aztán már megy is.

hmmmm.eltörni így kell! nyes

Leszedni meg úgy,hogy a tükörlapot kikell pattintani,és elölről kipattintani a karmos beakasztókat. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16991 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 17:57:05 »

sziasztok!

szomoruan kell tanacsot kernem toletek!
Tegnap este ota az autom megmakacsolta magat! tobbszori inditozasra indul be es akkor is eleg gyenge 300-700 kozotti fordulaton dadog majd elkapja es jar rendesen... a gond ezek melle hogy a motor bal oldalatol (vezerles oldal) hallani lehet egy csattogo hangot(gondolom lanc). ez a hang alapjaraton hallatszik es inditozasnal! 1100as fordulattol nem!

Valaki tud nekem segiteni valami jo otlettel, tanaccsal?Huh?


koszi elore is!
Ha menet irány szerint bal oldalon csörög,akkor a lendkerék zajonghat.Ez magyarázat is lenne a nehézkes indulásra-ckp jeladó jelhiánya.
Ha a generátorszíj felől jön a zaj,az lehet vezérlés,csak szerintem akkor ha az átugrik,akkor már be sem indul,és nem szűnik meg-nem jár rendesen később sem.
1körben vidd el egy gyári diagra,hátha lenne magyarázat a nehéz indulásra.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #16992 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 18:00:34 »

Úgy látom, megint előjött a recsegős, kávédarálós hangú csúcs téma, úgyhogy csatlakozom némi hozzászólással. Kicsit korábban kétszer már írtam is róla, az egyik ez volt: (itt magamat idézem)
Lehet, hogy elejtette a kódot az ECU? Vagy a kopogásérzékelő is rossz lehet (az hol van helyileg)?
Mindenesetre jól kiveséztétek a tanulás-nemtanulás folyamatát.
Vik tudna nekem ebben segíteni, mert már nagyon érik bennem, hogy felvegyem vele a kapcsolatot.
Egyébként ha felújítanak egy csúcsot, akkor mi alapján generálnak hozzá kalibrációs kódot? Járatják egy hiteles műszerben?
Edobhatja a kódot az ecu.....
A kopogás érzékelő a blokk oldalán van a vízpumpa mellett balra.Van saját hibakódja.
A csúcsokhoz egy tesztpadon generálnak új kalibrációs kódot.Nagyon kevés helyen tudnak  ilyet csinálni neked.A többi felújítás csak alkatrészcsere.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #16993 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 18:01:19 »

Ha menet irány szerint bal oldalon csörög,akkor a lendkerék zajonghat.Ez magyarázat is lenne a nehézkes indulásra-ckp jeladó jelhiánya.
Ha a generátorszíj felől jön a zaj,az lehet vezérlés,csak szerintem akkor ha az átugrik,akkor már be sem indul,és nem szűnik meg-nem jár rendesen később sem.
1körben vidd el egy gyári diagra,hátha lenne magyarázat a nehéz indulásra.

Szerintem sem lánc, az nem hallgatna el.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #16994 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 19:56:27 »

Szerintem sem lánc, az nem hallgatna el.

koszonom az infokat!

uj dolgot tudok hozza adni!
azota most probaltam inditani ujra! baindult! nem volt alapjarati gond es csattogas sem!!!-nagyon minimalisat ingadozott talan az alapjarat de szepen csendesen jart a motor!!!!!!!!
-ezzel a lendulettel gondoltam ki is probalom... kb 200 meter utan a toltesjelem feljott! leallitottam, ujraindit es megint csak nehezkessen razkodva indult  be... alapjarat beallasa utan ismet szepen csendesen jart a motor es a toltes jel par perc utan feljott!!



mar azt hittem a lanc feszitom adta meg magat es melle mintha 1 henger nem akart volna beindulni( volt gyomor ideg mondhatom) Viszont a GENERATOR csinalhat ilyet?Huh???
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16995 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 20:05:01 »

koszonom az infokat!

uj dolgot tudok hozza adni!
azota most probaltam inditani ujra! baindult! nem volt alapjarati gond es csattogas sem!!!-nagyon minimalisat ingadozott talan az alapjarat de szepen csendesen jart a motor!!!!!!!!
-ezzel a lendulettel gondoltam ki is probalom... kb 200 meter utan a toltesjelem feljott! leallitottam, ujraindit es megint csak nehezkessen razkodva indult  be... alapjarat beallasa utan ismet szepen csendesen jart a motor es a toltes jel par perc utan feljott!!



mar azt hittem a lanc feszitom adta meg magat es melle mintha 1 henger nem akart volna beindulni( volt gyomor ideg mondhatom) Viszont a GENERATOR csinalhat ilyet?Huh???
Etz alatt mit értesz,hogy a töltés jel feljött?Huh?
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
mondeoPeti
Vendég
« Új hozzászólás #16996 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 20:26:45 »

Etz alatt mit értesz,hogy a töltés jel feljött?Huh?

par percre inditas utan az aksi jel fel jon a muszerfalon!!!!!!
Naplózva
raven
Vendég
« Új hozzászólás #16997 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 20:33:58 »

Honnan másoltad ilyen szakszerűen?Huh?
Ford MSZI(TSB)
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #16998 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 22:24:49 »

par percre inditas utan az aksi jel fel jon a muszerfalon!!!!!!

Akkor szerintem a generátornál keresd a hibát nincs elég fesz a müködéshez és lehet ez miatt a csúcsok nem kapnak megfelelő vezérlést.Mérj töltést és az akksi feszültséget ellenőrizd.Ahogy más is mondta ha a vezérlés átugrott volna az nem indul már be.Pl Cseresznye fórumtárs esete
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
waver
Vendég
« Új hozzászólás #16999 Dátum: 2012.04.01 vasárnap, 23:35:06 »

Igen le lehet pattintani.Próbáld meg valahol az alsó részén egy kis csavar húzóval aláfeszíteni aztán már megy is.


köszike.lehet mégsem fujás lesz hanem 3d karbonfolia... Smiley
Naplózva
Oldalak: 1 ... 333 334 335 336 337 338 339 [340] 341 342 343 344 345 346 347 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.112 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.