Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 08:14:02
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
371
372
373
374
375
376
377
[
378
]
379
380
381
382
383
384
385
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14639676 alkalommal)
0 Felhasználó és 143 vendég van a témában
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18850 Dátum:
2012.07.11 szerda, 15:14:52 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.10 kedd, 21:05:56
Sziasztok!
Valaki szaki válaszolja meg a problémámat lécci.
Pár hónapja vettem egy 2005-ös dízel Mondeót. 115LE, kétezres motor.
A problémám az, hogy valamiért iszonyatosan gyengének érzem. Lehet, hogy a korábbi autóm (PDTDI Altea) miatt érzem ennyire erőtlennek, de a 30LE különbség sem kellene szerintem, hogy indokolja azt, hogy 1400-as fordulatszám alatt szinte semmi erő sincs benne. Utána szépen húz (jójó, az Alteának a nyomába sem ér, de nekem elég) és jól is fogyaszt.
Az lenne a kérdésem, hogy természetes, hogy ennyire lomha? Lehet, hogy ennek a kasztninak (nem kombi, 5ajtós) ennyire kevés a 115LE?
A másik kérdésem, hogy lehet ez ellen tenni, valami tuninggal, vagy akármivel, amivel egy kicsit kevésbé lomha alacsonyabb fordulatszámon?
Előre is köszi a választ
az enyém akkor volt ilyen "halott" mikor nem belevaló porlasztók voltak benne.
Ha kormolóan füstöl, akkor kevés a levegője, ami a töltőlevegő rendszer problémájára utal (ld. László és korábbi hozzászólás a turbó tisztításáról).
Az EGR/szívósor tisztítást érdemes mindenképp megtenni, az EGR-t ledugózni.
Ha ezek után is lomhának érzed, érdemes menet közbeni diagot csinálni üa. és töltőlevegő nyomásra, illetve elvégezni közben a gyári turbó alaptesztet (3700 1/min-nél 1bar töltőnyomás kell).
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18851 Dátum:
2012.07.11 szerda, 15:28:34 »
Hozzászólás a gyenge autó témához. Mielőtt bármit csinál a kolléga, azért nem ártana beülnie, egy olyan Mondeoba amit nem érez lomhának a tulaja (összehasonlítás képpen egy hasonló paraméterekkel rendelkező autóba)!
Persze a többi tanács is megszívlelendő.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18852 Dátum:
2012.07.11 szerda, 16:46:29 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.11 szerda, 11:52:14
Hello!
Nettó 5.000 HUF-os ajánlat résolajmérésre szerintetek reális?
Üdv.
Doby
Akkor neked nincs saját megbízható szerelőd???Mert mivel nekem van ilyen mérésért ami 5 perc nem kért pénzt!!!!!
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Doby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 449
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18853 Dátum:
2012.07.11 szerda, 17:39:24 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.07.11 szerda, 16:46:29
Akkor neked nincs saját megbízható szerelőd???Mert mivel nekem van ilyen mérésért ami 5 perc nem kért pénzt!!!!!
Hát ilyen nincs. Olajat meg ilyen apróságokat van kivel lecserélnem, de a nagyobb dolgokhoz nincs senkim...
Naplózva
MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy
Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18854 Dátum:
2012.07.11 szerda, 18:46:00 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.11 szerda, 11:52:14
Hello!
Nettó 5.000 HUF-os ajánlat résolajmérésre szerintetek reális?
Üdv.
Doby
résolajmérésért sok...fogsz 4 csövet rádugod a porlasztókra meg 4 fecskendőt(vagy valami mérő edényt) és beinditod, és nézed az eredményt...
feléért megcsinálom...
Naplózva
Doby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 449
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18855 Dátum:
2012.07.11 szerda, 21:21:10 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.07.11 szerda, 18:46:00
résolajmérésért sok...fogsz 4 csövet rádugod a porlasztókra meg 4 fecskendőt(vagy valami mérő edényt) és beinditod, és nézed az eredményt...
feléért megcsinálom...
Hát én hót mata hülye vagyok az ilyesmihez, szóval...
Gyere le Győrbe, és a feléért a Tiéd a meló
Naplózva
MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy
Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18856 Dátum:
2012.07.11 szerda, 21:23:20 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.07.11 szerda, 18:46:00
résolajmérésért sok...fogsz 4 csövet rádugod a porlasztókra meg 4 fecskendőt(vagy valami mérő edényt) és beinditod, és nézed az eredményt...
feléért megcsinálom...
remélem a gyári előírás szerint.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18857 Dátum:
2012.07.11 szerda, 22:52:08 »
Idézetet írta: Doby - 2012.07.11 szerda, 21:21:10
Hát én hót mata hülye vagyok az ilyesmihez, szóval...
Gyere le Győrbe, és a feléért a Tiéd a meló
nem nagy dolog tényleg annyi amit leirtam....bárki megtudja csinálni ha akarja...megcsinálnám ingyen csak vicceltem, de túl messze vagy..
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18858 Dátum:
2012.07.11 szerda, 22:54:04 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.07.11 szerda, 21:23:20
remélem a gyári előírás szerint.
gyári előirás....ne viccelj...semmit nem ér.
Naplózva
Shad
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18859 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 10:25:38 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.10 kedd, 21:05:56
Sziasztok!
Valaki szaki válaszolja meg a problémámat lécci.
Pár hónapja vettem egy 2005-ös dízel Mondeót. 115LE, kétezres motor.
A problémám az, hogy valamiért iszonyatosan gyengének érzem. Lehet, hogy a korábbi autóm (PDTDI Altea) miatt érzem ennyire erőtlennek, de a 30LE különbség sem kellene szerintem, hogy indokolja azt, hogy 1400-as fordulatszám alatt szinte semmi erő sincs benne. Utána szépen húz (jójó, az Alteának a nyomába sem ér, de nekem elég) és jól is fogyaszt.
Az lenne a kérdésem, hogy természetes, hogy ennyire lomha? Lehet, hogy ennek a kasztninak (nem kombi, 5ajtós) ennyire kevés a 115LE?
A másik kérdésem, hogy lehet ez ellen tenni, valami tuninggal, vagy akármivel, amivel egy kicsit kevésbé lomha alacsonyabb fordulatszámon?
Előre is köszi a választ
Szia!
Ha pesti vagy, akkor keress meg priviben. Nekem szinte biztos, hogy a gyári teljesítményt tudja most az autóm, igaz ez 130Le. Most került bele nem rég új turbó a gépbe, plusz a srácok által javasolt tisztítások, javítások már meg vannak csinálva. Egyébként az a tünet, hogy alacsony fordulaton nem húz az autó, arra enged következtetni, hogy nem jó a geometriája a turbónak, értsd be van állva. Tudom, mert nekem is hasonló problémám volt, aminek az eredménye lett az új turbó. Alapvető diagnosztikát már többen is tudnak csinálni itt a fórumon, az is sokat segíthet, hogy mekkora a turbó és az üa. nyomása. Ezt megnézni kb 5 perc, ebbe az irányba is érdemes lenne elindulni. Az általános vélemény az, hogy ezek a TDCi motorok (legyen az 115, 130, vagy 150Le) jól mennek.
Naplózva
splendidart
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18860 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 10:28:04 »
Mindenkinek köszönöm a válaszokat.
Az a gáz, hogy ismerőseim közt 135LE-s és benzinek Mondeo van. Szóval valami más megoldás kell majd. Aug-ban viszem műszakira, akkor az itteni okosságokat, amiket javasoltatok ellenőrizni, megcsináltatom.
Szokták mondani a turbó tisztítást... Az milyen nagyságrendű kiadás?
Köszi
Ricsi
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18861 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 10:32:23 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.12 csütörtök, 10:28:04
Mindenkinek köszönöm a válaszokat.
Az a gáz, hogy ismerőseim közt 135LE-s és benzinek Mondeo van. Szóval valami más megoldás kell majd. Aug-ban viszem műszakira, akkor az itteni okosságokat, amiket javasoltatok ellenőrizni, megcsináltatom.
Szokták mondani a turbó tisztítást... Az milyen nagyságrendű kiadás?
Köszi
Ricsi
Nincs 135 lóerős,csak 130 és 125
Lehet a turbót kéne megtisztítani,plusz az EGR dugó is egy hasznos dolog,kevesebb kosz jut a motorba
Naplózva
splendidart
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18862 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 10:38:45 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.12 csütörtök, 10:32:23
Nincs 135 lóerős,csak 130 és 125
Lehet a turbót kéne megtisztítani,plusz az EGR dugó is egy hasznos dolog,kevesebb kosz jut a motorba
És ezeknek mi az ára kb.?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18863 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 10:39:03 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.12 csütörtök, 10:28:04
Mindenkinek köszönöm a válaszokat.
Az a gáz, hogy ismerőseim közt 135LE-s és benzinek Mondeo van. Szóval valami más megoldás kell majd. Aug-ban viszem műszakira, akkor az itteni okosságokat, amiket javasoltatok ellenőrizni, megcsináltatom.
Szokták mondani a turbó tisztítást... Az milyen nagyságrendű kiadás?
Nincs 135 lóerős... van 130, és benzinesből a 136. De persze nem ez a lényeg.
A összes 1 turbós 2 literes dízel gyenge 1400 alatt. Ezt még senkinek sem sikerült megoldani.
Nagyjából annyit tudnak, mint a 2 literes szívódízel. Durván ugyanannyit tud a 90 lovas, a 115, a 130, 140 és így tovább.
Azon a fordulaton még nem lehet komolyabban megpörgetni a turbót. Az erősebb motoroknál azért tűnik gyengébbnek az a tartomány,
mert kb 1800-tól előjön a nyomaték, és teljesen más lesz a helyzet. Vagyis kb 1600 alatt minden dízel ugyanannyit tud, még a régiek is,
1600 felett kelnek életre a turbók és a nyomatékok. Ott már kijön a több ló. A 3-as monde sajátossága, hogy elég hirtelen jön meg (és persze veszik el)
kraft, az újabb motorok ezt elsimítják, és más érzetet ad.
Egy 3 literes motor, vagy a dupla turbó sokat segítene ezen. Pl a dupla turbónak köszönhetően már 1200-nál is szépen húz. A kis turbónak sokkal kisebb a
tehetetlensége, hamarabb felpörög.
Persze ettől még lehet nálad mindenféle cső lyukadás, v ilyesmi. A következőt javaslom. 2000-es fordulat 5-ben, padlógáz, és mérni, hány másodperc alatt éri el a 4000-et.
És ezt összevetni a többi 115-ös kolléga adatával. Ebből szépen kijön, van-e elég erő az autóban.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18864 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 10:44:23 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.12 csütörtök, 10:38:45
És ezeknek mi az ára kb.?
A tisztításról Ervint kollégát kérdezd meg,az EGR dugó meg...Kivágsz egy 2mm-es alulemezből egy darabot(szabásminta van) és azt beteszed,kb. 50 forint(se) az anyagköltség
Naplózva
splendidart
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18865 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 11:39:23 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.12 csütörtök, 10:39:03
Nincs 135 lóerős... van 130, és benzinesből a 136. De persze nem ez a lényeg.
A összes 1 turbós 2 literes dízel gyenge 1400 alatt. Ezt még senkinek sem sikerült megoldani.
Nagyjából annyit tudnak, mint a 2 literes szívódízel. Durván ugyanannyit tud a 90 lovas, a 115, a 130, 140 és így tovább.
Azon a fordulaton még nem lehet komolyabban megpörgetni a turbót. Az erősebb motoroknál azért tűnik gyengébbnek az a tartomány,
mert kb 1800-tól előjön a nyomaték, és teljesen más lesz a helyzet. Vagyis kb 1600 alatt minden dízel ugyanannyit tud, még a régiek is,
1600 felett kelnek életre a turbók és a nyomatékok. Ott már kijön a több ló. A 3-as monde sajátossága, hogy elég hirtelen jön meg (és persze veszik el)
kraft, az újabb motorok ezt elsimítják, és más érzetet ad.
Egy 3 literes motor, vagy a dupla turbó sokat segítene ezen. Pl a dupla turbónak köszönhetően már 1200-nál is szépen húz. A kis turbónak sokkal kisebb a
tehetetlensége, hamarabb felpörög.
Persze ettől még lehet nálad mindenféle cső lyukadás, v ilyesmi. A következőt javaslom. 2000-es fordulat 5-ben, padlógáz, és mérni, hány másodperc alatt éri el a 4000-et.
És ezt összevetni a többi 115-ös kolléga adatával. Ebből szépen kijön, van-e elég erő az autóban.
Nah, ez elég objektívnek tűnik... Okés, akkor ez lesz. 2ezres fordulat, 5-ös és padlógáz, időmérés...
Akkor is így próbáljam, ha 6sebességes?
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18866 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 11:43:00 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.12 csütörtök, 11:39:23
Nah, ez elég objektívnek tűnik... Okés, akkor ez lesz. 2ezres fordulat, 5-ös és padlógáz, időmérés...
Akkor is így próbáljam, ha 6sebességes?
Akkor is... 4000-nél már bőven kéccá' felett vagy... ammeg csak a németeknél szokás...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18867 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 11:56:05 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.07.11 szerda, 18:46:00
résolajmérésért sok...fogsz 4 csövet rádugod a porlasztókra meg 4 fecskendőt(vagy valami mérő edényt) és beinditod, és nézed az eredményt...
feléért megcsinálom...
Most mérték az enyémet. Egy perc alatt mind a négy hajszálra egyformán 10 ml alatti mennyiséget produkált.(218 ezer km) Hibakód nincs. Ha tovább akarok menni akkor porlasztó bevizsgálás kell, ami kb 5-6 ezer/darab. Azt mondták a porlasztási képet csak így lehet megnézni. Szerintetek érdemes?
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18868 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 12:00:20 »
Idézetet írta: nagytomi - 2012.07.12 csütörtök, 11:56:05
Most mérték az enyémet. Egy perc alatt mind a négy hajszálra egyformán 10 ml alatti mennyiséget produkált.(218 ezer km) Hibakód nincs. Ha tovább akarok menni akkor porlasztó bevizsgálás kell, ami kb 5-6 ezer/darab. Azt mondták a porlasztási képet csak így lehet megnézni. Szerintetek érdemes?
Nem hinném... mi a baja a tiédnek?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18869 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 12:04:08 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.12 csütörtök, 12:00:20
Nem hinném... mi a baja a tiédnek?
Néha kicsikét csettegősen jár, amikor nincs terhelés. Általában akkor amikor gázadás után visszacsökken a fordulatszám. Szervizben természetesen nem jött elő a hang. Arra gondoltam, hogy esetleg rosszul porlaszt valamelyik csúcs.
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18870 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 12:09:15 »
Idézetet írta: nagytomi - 2012.07.12 csütörtök, 12:04:08
Néha kicsikét csettegősen jár, amikor nincs terhelés. Általában akkor amikor gázadás után visszacsökken a fordulatszám. Szervizben természetesen nem jött elő a hang. Arra gondoltam, hogy esetleg rosszul porlaszt valamelyik csúcs.
Nekünk is alapjárat közelében "csetteg"...Azt mondják rá már régóta,hogy porlasztós lesz,de mióta nálunk van ilyen a hangja,és azóta lementünk vele 130ezret(most 250ezer van benne).
Naplózva
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18871 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 12:12:16 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.07.12 csütörtök, 12:09:15
Nekünk is alapjárat közelében "csetteg"...Azt mondják rá már régóta,hogy porlasztós lesz,de mióta nálunk van ilyen a hangja,és azóta lementünk vele 130ezret(most 250ezer van benne).
Nekem is alapjárat közelében hallható. Mivel nekem új ez a jelenség, ezért zavar.
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18872 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 12:14:52 »
Idézetet írta: nagytomi - 2012.07.12 csütörtök, 12:04:08
Néha kicsikét csettegősen jár, amikor nincs terhelés. Általában akkor amikor gázadás után visszacsökken a fordulatszám. Szervizben természetesen nem jött elő a hang. Arra gondoltam, hogy esetleg rosszul porlaszt valamelyik csúcs.
Hát... ha a csattogós, transitos hang mondjuk 1-ben indulásnál van, terhelésnél, az a pcsúcs.
Én inkább tárcsára, feszítőre gyanakodnék.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18873 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 12:33:07 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.12 csütörtök, 12:14:52
Hát... ha a csattogós, transitos hang mondjuk 1-ben indulásnál van, terhelésnél, az a pcsúcs.
Én inkább tárcsára, feszítőre gyanakodnék.
Nem indulásnál és nem terhelésnél van.És nem is mindig. Ha finoman megyek vele 1-ben, vagy 2- ben és leszállok a gázról, akkor hallani alapjárat közeli fordulatnál. Nem tranzit hang, hanem inkább hasonlít arra, amikor a kipufogó tömítésnél kifúj a motor. De nem az, csak a mhang arra hasonlít inkább. Szíjrendszer kizárva. Ezt már tegnap kiveséztük.
Most a negyed tankhoz tettem egy flakon Protek tisztítót és majd meglátom mi lesz.
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18874 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 12:38:05 »
Idézetet írta: nagytomi - 2012.07.12 csütörtök, 12:33:07
Nem indulásnál és nem terhelésnél van.És nem is mindig. Ha finoman megyek vele 1-ben, vagy 2- ben és leszállok a gázról, akkor hallani alapjárat közeli fordulatnál. Nem tranzit hang, hanem inkább hasonlít arra, amikor a kipufogó tömítésnél kifúj a motor. De nem az, csak a mhang arra hasonlít inkább. Szíjrendszer kizárva. Ezt már tegnap kiveséztük.
Most a negyed tankhoz tettem egy flakon Protek tisztítót és majd meglátom mi lesz.
Próbálj meg egy tank Prémiumot OMW-SHELL.Hátha segít
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18875 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 13:01:37 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.07.12 csütörtök, 12:38:05
Próbálj meg egy tank Prémiumot OMW-SHELL.Hátha segít
Utoljára azt tettem bele, pedig rühellem a Shellt. + Protek.
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18876 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 13:04:17 »
Idézetet írta: nagytomi - 2012.07.12 csütörtök, 13:01:37
Utoljára azt tettem bele, pedig rühellem a Shellt. + Protek.
Én most próbálom a SHEL új prémiumát nekem jó.Eddig csak OMW prémiummal mentem és az is nagyon jó volt.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Doby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 449
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18877 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 13:28:33 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.07.12 csütörtök, 12:38:05
Próbálj meg egy tank Prémiumot OMW-SHELL.Hátha segít
Én ugyanezzel a kopogó hanggal küzdök, folytom OMW prémiumot használok + spurit, és nem szűnik...
Naplózva
MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy
Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18878 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 13:30:01 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.07.11 szerda, 22:54:04
gyári előirás....ne viccelj...semmit nem ér.
gondolok itt arra, hogy több fordulatszámon kell végrehajtani a műveletet. (indítózás, alapjárat, és így tovább)
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
jagxt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18879 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 19:39:44 »
Idézetet írta: nagytomi - 2012.07.12 csütörtök, 13:01:37
Utoljára azt tettem bele, pedig rühellem a Shellt. + Protek.
Hello , a Protecböl a kék vagy a narancsszinü a hatásosabb, az én autom alapjáraton (leginkább ha megy a klima) meg kis gázfröccsöknél adja ezt a tranzit hangot.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18880 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 19:50:09 »
Idézetet írta: nagytomi - 2012.07.12 csütörtök, 11:56:05
Most mérték az enyémet. Egy perc alatt mind a négy hajszálra egyformán 10 ml alatti mennyiséget produkált.(218 ezer km) Hibakód nincs. Ha tovább akarok menni akkor porlasztó bevizsgálás kell, ami kb 5-6 ezer/darab. Azt mondták a porlasztási képet csak így lehet megnézni. Szerintetek érdemes?
Pedig a kopott csúcsok előjele,hogy megnövekszik a résolaj mennyisége.Nyilván a porlasztási kép ettől még nem derül ki,de én nem fektetnék erre ekkora hangsúlyt-ez a magánvéleményem.amíg nincs konkrét hiba,addig csak ráparázol a csúcsra.SZerintem nem érdemes foglalkozni vele.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18881 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 20:30:25 »
Idézetet írta: jagxt - 2012.07.12 csütörtök, 19:39:44
Hello , a Protecböl a kék vagy a narancsszinü a hatásosabb, az én autom alapjáraton (leginkább ha megy a klima) meg kis gázfröccsöknél adja ezt a tranzit hangot.
Nem tudom, hogy melyik a jobb. Én kéket öntöttem bele.
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
nagytomi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1096
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18882 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 20:32:56 »
Idézetet írta: alf - 2012.07.12 csütörtök, 19:50:09
Pedig a kopott csúcsok előjele,hogy megnövekszik a résolaj mennyisége.Nyilván a porlasztási kép ettől még nem derül ki,de én nem fektetnék erre ekkora hangsúlyt-ez a magánvéleményem.amíg nincs konkrét hiba,addig csak ráparázol a csúcsra.SZerintem nem érdemes foglalkozni vele.
A mérések után én is ezen a véleményen vagyok.
Naplózva
2011.Titanium S kombi 2.0 TDCi 163 Hp. Powershift ,19"
2018 MK5 180 Hp AWD Powershift
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18883 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 20:38:38 »
Idézetet írta: nagytomi - 2012.07.12 csütörtök, 20:32:56
A mérések után én is ezen a véleményen vagyok.
Alf is leirta a lényeget...sz@rd le....ha baja van ugyis előjön..
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18884 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 23:30:40 »
Idézetet írta: nagytomi - 2012.07.12 csütörtök, 20:30:25
Nem tudom, hogy melyik a jobb. Én kéket öntöttem bele.
A kék kell a magasnyomásu rendszerbe.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18885 Dátum:
2012.07.12 csütörtök, 23:33:36 »
Idézetet írta: nagytomi - 2012.07.12 csütörtök, 20:32:56
A mérések után én is ezen a véleményen vagyok.
A kopott csúcs ha olyan rossz lesz akkor úgy is lefog váltani vészüzembe és akkor kezdj aggódni meg gyűjteni.És ez idővel úgy is előjön.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18886 Dátum:
2012.07.13 péntek, 07:32:23 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.07.12 csütörtök, 23:33:36
A kopott csúcs ha olyan rossz lesz akkor úgy is lefog váltani vészüzembe és akkor kezdj aggódni meg gyűjteni.És ez idővel úgy is előjön.
Ez nem volt olyan jó ötlet, mert korábban már ráfáztak a spriccelő porlasztóra páran (vagy csak egy valaki?).
De azért a kopogó motor (tak-tak-tak) szépen jelzi azt, ha már nem porlaszt a porlasztó rendesen.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18887 Dátum:
2012.07.13 péntek, 08:28:49 »
Idézetet írta: GiN - 2012.07.13 péntek, 07:32:23
Ez nem volt olyan jó ötlet, mert korábban már ráfáztak a spriccelő porlasztóra páran (vagy csak egy valaki?).
De azért a kopogó motor (tak-tak-tak) szépen jelzi azt, ha már nem porlaszt a porlasztó rendesen.
Ezt nemcsak én írtam.De ajánlottam a padon való bevizsgálást is.Ha olyan rossz lenne neki poharazáskor mért nem mondták neki egyből csere.Nekem nem volt kopogás a motornál szépen járt mégis olyam rossz volt a csúcs,hogy egyből csere volt mind és le is váltott.Döntse el milegyen mwrt annyi tanácsot kapott már.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18888 Dátum:
2012.07.13 péntek, 08:35:40 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.07.13 péntek, 08:28:49
Ezt nemcsak én írtam.De ajánlottam a padon való bevizsgálást is.Ha olyan rossz lenne neki poharazáskor mért nem mondták neki egyből csere.Nekem nem volt kopogás a motornál szépen járt mégis olyam rossz volt a csúcs,hogy egyből csere volt mind és le is váltott.Döntse el milegyen mwrt annyi tanácsot kapott már.
Kapott bőven tanácsot, az hótziher
Nekem egy "rendben lévőnek tűnő" poharazás után fél éven belül jött a vészüzem..
A kopogást persze nem mindenki hallja vagy ismeri fel.
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18889 Dátum:
2012.07.13 péntek, 09:29:12 »
Idézetet írta: GiN - 2012.07.13 péntek, 08:35:40
Kapott bőven tanácsot, az hótziher
Nekem egy "rendben lévőnek tűnő" poharazás után fél éven belül jött a vészüzem..
A kopogást persze nem mindenki hallja vagy ismeri fel.
Ugyan így voltam én is csak nekem közbe még leváltáskor menet közben le is állt mert a szivattyu is megadta magát.A kopogás tényleg nem volt olyan szerelőm van aki elismert itt Pécsen.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
splendidart
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18890 Dátum:
2012.07.13 péntek, 10:23:26 »
Idézetet írta: Angel - 2012.07.12 csütörtök, 11:43:00
Akkor is... 4000-nél már bőven kéccá' felett vagy... ammeg csak a németeknél szokás...
Így azért már átgondolom
Most komolyan szarrá kell hajtanom az autót, hogy kiderüljön, hogy gyenge-e, vagy sem?
Egyébként valaki mesélje már el nekem, hogy mi az ideális fordulatszám ennek az autónak.
Mert a 4ezer tuti nem, talán ott szét is hullik... Azt meg nem kockáztatnám
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18891 Dátum:
2012.07.13 péntek, 10:33:27 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.13 péntek, 10:23:26
Így azért már átgondolom
Most komolyan szarrá kell hajtanom az autót, hogy kiderüljön, hogy gyenge-e, vagy sem?
Egyébként valaki mesélje már el nekem, hogy mi az ideális fordulatszám ennek az autónak.
Mert a 4ezer tuti nem, talán ott szét is hullik... Azt meg nem kockáztatnám
1800-3000ig
Naplózva
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18892 Dátum:
2012.07.13 péntek, 10:34:17 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.13 péntek, 10:23:26
Így azért már átgondolom
Most komolyan szarrá kell hajtanom az autót, hogy kiderüljön, hogy gyenge-e, vagy sem?
Egyébként valaki mesélje már el nekem, hogy mi az ideális fordulatszám ennek az autónak.
Mert a 4ezer tuti nem, talán ott szét is hullik... Azt meg nem kockáztatnám
Tisztelt Fórumtárs!
Hideg motornál nem tanácsos a motort 2000-2500 fordulat fölé hajtani. Normál üzem meleg motornál az ajánlott fordulatszám 1800-3000 között. Nálam a turbónyomás 1450-1500 között indúl. 1800 fordulaton már igen dinamikus. Pl az én gépem is 115 LE, és 2600-2700 frdulatnál ötödikben autópályán simán tartja a 130-140 Km/ó sebességet. Városban csak gyorsitás esetén megyek fel 2500-3000 fordulatra. Én még soha nem probáltam ki az elektronikus fordulatszám korlátozást. A 4000 fordulat nem a dieeselnek való.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.13 péntek, 11:09:01 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18893 Dátum:
2012.07.13 péntek, 10:44:50 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.13 péntek, 10:23:26
Így azért már átgondolom
Most komolyan szarrá kell hajtanom az autót, hogy kiderüljön, hogy gyenge-e, vagy sem?
Nem kell széthajtani. Az 5. 2000-4000-ig nem problémás. Viszont terhelni muszáj, mert anélkül hogy derülne ki, mekkora erp van benne?
Válasz
Egyébként valaki mesélje már el nekem, hogy mi az ideális fordulatszám ennek az autónak.
Mert a 4ezer tuti nem, talán ott szét is hullik... Azt meg nem kockáztatnám
Kb 2000... a nyomatékmaximuma 1800, de felette egy kicsivel jobban megy. Ide essen a váltáskori legalacsonyabb fokozat, a legmagasabb meg 3000 körül lesz.
A motor elpörög gond nélkül 4000-ig is, de sok értelme nincs. Persze ettől nem fog széthullani.
Az enyémnek 3600-nál van a lóerő maximuma, afölött gyorsan csökken.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
splendidart
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18894 Dátum:
2012.07.13 péntek, 11:20:52 »
Egyébként amióta elkezdtétek mondani, hogy magasabb fordulatszámon használjam, nincs is akkor gondom vele...
Valószínűleg a lábamban maradt az előző autó ereje, ott nagyon alacsony fordulatszámon is nekem bőőőőven elég volt az erő. Ezt egy kicsit jobban kell pörgetni, valóban 2ezer felett sokkal dinamikusabb az élet:)
Nyilván drágább is... azt látom sajnos az átlagfogyasztáson.
Szóval alakul ez, Endre úr állítólag megberheli jövő héten és akkor meg pláne rendben lesz.
Az eredményről beszámolok itt... Szóval remélem úgy áll hozzá
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18895 Dátum:
2012.07.13 péntek, 17:48:19 »
Idézetet írta: splendidart - 2012.07.13 péntek, 11:20:52
Egyébként amióta elkezdtétek mondani, hogy magasabb fordulatszámon használjam, nincs is akkor gondom vele...
Valószínűleg a lábamban maradt az előző autó ereje, ott nagyon alacsony fordulatszámon is nekem bőőőőven elég volt az erő. Ezt egy kicsit jobban kell pörgetni, valóban 2ezer felett sokkal dinamikusabb az élet:)
Nyilván drágább is... azt látom sajnos az átlagfogyasztáson.
Szóval alakul ez, Endre úr állítólag megberheli jövő héten és akkor meg pláne rendben lesz.
Az eredményről beszámolok itt... Szóval remélem úgy áll hozzá
Szerintem fogadd meg Styleair tanácsát, és menj 1 másik mondeoval, vagy valaki menjen a Tieddel. Nem kell méregetni meg száguldozni, felesleges. Ha 140 lovas pdtdi Alteád volt, ahhoz képest később indul. De a tisztítás-karbantartás sosem árt!
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18896 Dátum:
2012.07.13 péntek, 18:01:31 »
Idézetet írta: GiN - 2012.07.13 péntek, 08:35:40
Nekem egy "rendben lévőnek tűnő" poharazás után fél éven belül jött a vészüzem..
A kopogást persze nem mindenki hallja vagy ismeri fel.
Nekem tavaly decemberben mondták poharazás után, h 3 kuka. Sose volt még villogó izzítójel, pedig volt padló dombnak felfele is. Az átlagom meg 6.3-6.7 Bár a mínuszokban már csúnyán kopogott hidegen. De bemelegszik és hibátlanul, csendesen jár. Mindenkinél másképp van ez, úgylátom.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18897 Dátum:
2012.07.13 péntek, 18:43:36 »
Idézetet írta: László - 2012.07.11 szerda, 14:41:22
Kedves Ricsi!
A Gázolaj szűrő per pillanat kb 14 ezer forint.(csak gyári vagy MANN szűrőt érdemes beépiteni)
Tisztelettel László!
Rossz a forrás
Wyctor sokkal jobb áron tud gyárit, ami bosch. De a Bosch az unixnál 10.300- alapáron, -kedvezmény, kinek mennyi. A mann sokkal drágább, 15- Az olaj és lev. szűrő viszont mann volt korábban, most meg FoMoCo felirat van csak.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
tuza35
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 583
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18898 Dátum:
2012.07.13 péntek, 18:45:41 »
A Makrocar-nál 10375ft a gyári gázolaj szűrő.És nem el felejteni a BOSS nem gyári.Szerintem van közöttük különbség.
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.07.13 péntek, 18:43:36
Rossz a forrás
Wyctor sokkal jobb áron tud gyárit, ami bosch. De a Bosch az unixnál 10.300- alapáron, -kedvezmény, kinek mennyi. A mann sokkal drágább, 15- Az olaj és lev. szűrő viszont mann volt korábban, most meg FoMoCo felirat van csak.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.07.13 péntek, 18:47:41 írta tuza35
»
Naplózva
1x Ford Mondeo Turnier 2001 TDDI 115LE trend 1x Ford S-Max 2010 TDCI 140LE Titánium.Korában:Ford Mondeo 2,2 TDCI Ghia X
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #18899 Dátum:
2012.07.13 péntek, 19:15:29 »
Tisztelt Fórumtársak!
Néhány gondolat a porlasztó csúcsokkal kapcsolatban.
Szerintem nem kéne egymást agyon stresszelni a különböző módon megnyilvánuló pcs problémákkal. A kezdeti pcs bizonytalanságok és problémák orvosolva lettek, és a 2004 utáni gépeknél egyre ritkábban jelentkezik, minden Mondeós rémálma a pcs probléma. A Mondeo vezérlő és védelmi rendszere, korrekt módon ellenörzi a befecskendezés folyamatát idejét nyomását stb...stb. Hideg motornál, több ütemben történik az izzitás, ezzel is javitva a tökéletes égést. Minden dieesel gépnek hidegben, erősebb alkalmanként kopogósabb hangja van, de ez nem jelenti azt, hogy rövidesen meghalnak a pcs-k. Használni kell a gépet, nem szélsőséges üzemben, és nyugodtan meg kell várni mig valóban jelentkezik az egyáltalán nem olcsó probléma. Nem egy Mondeós társunk van aki meghaladta a 300 ezer Km az eredeti pcs-kel. Egy egy, nem általános meghibásodásból, nem szabad végső következtetéseket levonni. Ha jól emlékszem egy fórutársnál égett át a dugatyu homlok. Lehet, hogy valóban a porlasztás nélkül benyomott nagy mennyiségű üzemanyagtól történ a dugattyú átégése, de ebből nem szabad általánositani, és végső következtetéseket levonni, és főleg nem kéne egymást fölöslegesen riogatni. Ami elromolhat, az egyszer úgy is elfog romlani. Szerintem érdemesebb nyugodtan kivárni a konkrét problémát, mint éveken át stresszelni magam, hogy mikor döglenek meg a porlasztó csúcsok. A másik probléma, hogy nagyon sok olyan gép fut a fórumtársaknál, amiknek nem ismerjük az előéletét, és a meghibásodás egyébbként normál elhasználódás következménye, csak nem tudunk róla, és ez vonatkozik a porlasztó csúcsokra is.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Oldalak:
1
...
371
372
373
374
375
376
377
[
378
]
379
380
381
382
383
384
385
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ