Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 17:48:48
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
394
395
396
397
398
399
400
[
401
]
402
403
404
405
406
407
408
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14658643 alkalommal)
0 Felhasználó és 116 vendég van a témában
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20000 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 18:37:47 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.17 hétfő, 18:18:04
A koromnál fogva még hihetek
Amúgy nem hinném,hogy engednék...
örülök,hogy vetted a lapot.úgy is lehetett volna kérdezni,hogy :Hány éves vagy?És még hiszel a mesékben?
Persze tudom,hogy szemtelenül fiatal vagyol.
Amúgy a koromhoz képest egészen jól nézel ki....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20001 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 18:39:17 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.17 hétfő, 18:37:47
Amúgy a koromhoz képest egészen jól nézel ki....
Köszi alf!
Idézetet írta: AndyA - 2012.09.17 hétfő, 18:37:44
Majd rájössz... Tudod, más kárán tanul az okos, a hülye meg a sajátján.
AndyA
Tudom,tanulok is a károkon,amik itt felmerülnek.
Naplózva
nyuszko
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20002 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 18:47:47 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.16 vasárnap, 19:37:59
Vagy kilaukadt a turbócső,vagy esetleg csúszik a kuplung.de a fene se tudja látatlanban.
Köszi szépen,és a túrbócső repedést milyen teknológiával tudom megnézni?Turbónyomás méréssel?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20003 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 18:48:35 »
Idézetet írta: nyuszko - 2012.09.17 hétfő, 18:47:47
Köszi szépen,és a túrbócső repedést milyen teknológiával tudom megnézni?Turbónyomás méréssel?
Végigvizslatod, hol látsz olajpárát a csövön. Azután ott megnyomkodod, és látni fogod, ha repedt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
nyuszko
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20004 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 18:53:03 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.09.17 hétfő, 18:48:35
Végigvizslatod, hol látsz olajpárát a csövön. Azután ott megnyomkodod, és látni fogod, ha repedt.
AndyA
Ok!
Kössz szépen!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20005 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 18:53:16 »
Idézetet írta: nyuszko - 2012.09.17 hétfő, 18:47:47
Köszi szépen,és a túrbócső repedést milyen teknológiával tudom megnézni?Turbónyomás méréssel?
A te esetedben (az aláírásod szerint 2002 tdci) esélytelen az elm327es otthoni mérés.Diagolni szinte csak szakszervízben,esetleg komolyabb autóvillamossági szerelőnél.Ha ezt megoldod ,akkor lehet turbónyomást mérni.A maximum nyomás 2,5bar.Ha ez nincs meg,akkor bizony valahol rés van a pajzson.
A hibakeresési metódust AndyA már lentebb leírta.Ahol kifúj,jó eséllyel olajpára övezi a környező területet.A hibás alkartész cseréje után megszűnik a hibajelenség.
Ha mégsem ezzel van a baj,akkor lehet tovább nyomozni......
de építhetsz 1 ilyet is otthonra, a jövőre való tekintettel,hogy ne hagyj sok pénzt ott a diagnosztizálásért:
http://mondeo.hu/index.php?topic=5688.0
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.17 hétfő, 18:55:08 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nyuszko
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20006 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 18:56:52 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.17 hétfő, 18:53:16
A te esetedben (az aláírásod szerint 2002 tdci) esélytelen az elm327es otthoni mérés.Diagolni szinte csak szakszervízben,esetleg komolyabb autóvillamossági szerelőnél.Ha ezt megoldod ,akkor lehet turbónyomást mérni.A maximum nyomás 2,5bar.Ha ez nincs meg,akkor bizony valahol rés van a pajzson.
A hibakeresési metódust AndyA már lentebb leírta.Ahol kifúj,jó eséllyel olajpára övezi a környező területet.A hibás alkartész cseréje után megszűnik a hibajelenség.
Ha mégsem ezzel van a baj,akkor lehet tovább nyomozni......
Hát remélem ez lesz,mert nagyon beszoptam ezzel az autóval,csak ne szeretném ennyire!
Amúgy ez a rángatás nem lehet futómű problémától?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20007 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 18:59:25 »
Idézetet írta: nyuszko - 2012.09.17 hétfő, 18:56:52
Hát remélem ez lesz,mert nagyon beszoptam ezzel az autóval,csak ne szeretném ennyire!
Amúgy ez a rángatás nem lehet futómű problémától?
nem-nem jellemző.
Azt írtad,olyan,mintha a szél taszigálná.Vagy az erő fogy el(turbó levegő hiánya),vagy a hajtásláncba van valami kórság(kuplung csúszik,vagy ilyesmi).Esetleg a turbónak a vákumcsövét még érdemes átnézni,nem-e a geót rángatja a lukas cső miatt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nyuszko
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20008 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 19:03:22 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.17 hétfő, 18:59:25
nem-nem jellemző.
Azt írtad,olyan,mintha a szél taszigálná.Vagy az erő fogy el(turbó levegő hiánya),vagy a hajtásláncba van valami kórság(kuplung csúszik,vagy ilyesmi).Esetleg a turbónak a vákumcsövét még érdemes átnézni,nem-e a geót rángatja a lukas cső miatt.
Az erővel semmi gond nincs!Tépi az aszfaltot.Holnap megnézem azt a *** csövet,és ha semmi
akkor jövök a tanácsotokért.Előre is kösz!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20009 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 19:11:28 »
Idézetet írta: nyuszko - 2012.09.17 hétfő, 19:03:22
Az erővel semmi gond nincs!Tépi az aszfaltot.Holnap megnézem azt a *** csövet,és ha semmi
akkor jövök a tanácsotokért.Előre is kösz!
lehet,hogy csak a hibajelenség meghatározása nem stimmel a képbe.(széltaszigálás)
Nem inkább alacsony fordulaton rángat?Olyankor változik a motor fordulatszáma is?Mondjuk mész 1400as fordulaton,és emelkedik magától kb 20at,és csökken ugyan ennyit?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
nyuszko
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20010 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 19:22:45 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.17 hétfő, 19:11:28
lehet,hogy csak a hibajelenség meghatározása nem stimmel a képbe.(széltaszigálás)
Nem inkább alacsony fordulaton rángat?Olyankor változik a motor fordulatszáma is?Mondjuk mész 1400as fordulaton,és emelkedik magától kb 20at,és csökken ugyan ennyit?
Hát a fordulatot nem figyeltem,de alacsony fordulaton csinálja minden sebességi fokban.
de igen olyan 1400-1800között.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20011 Dátum:
2012.09.17 hétfő, 21:55:03 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.17 hétfő, 19:11:28
lehet,hogy csak a hibajelenség meghatározása nem stimmel a képbe.(széltaszigálás)
Nem inkább alacsony fordulaton rángat?Olyankor változik a motor fordulatszáma is?Mondjuk mész 1400as fordulaton,és emelkedik magától kb 20at,és csökken ugyan ennyit?
Kettőstömegü lendkerék nem okozhatja???
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20012 Dátum:
2012.09.18 kedd, 09:04:58 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2012.09.17 hétfő, 21:55:03
Kettőstömegü lendkerék nem okozhatja???
nem.az csilingel.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20013 Dátum:
2012.09.19 szerda, 15:14:31 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.09.17 hétfő, 13:10:30
nem mindegy, milyen tipusra kell.
itt a képe a szabadonfutónak! am ez jó lehet a tdci generátorra!erre kell akkor a vízzáró kupak!persze nem ingyen!
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
előre is köszi a válaszoka
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20014 Dátum:
2012.09.19 szerda, 21:16:25 »
Idézetet írta: madar89 - 2012.09.19 szerda, 15:14:31
itt a képe a szabadonfutónak! am ez jó lehet a tdci generátorra!erre kell akkor a vízzáró kupak!persze nem ingyen!
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja.
http://www.kepfeltoltes.hu
előre is köszi a válaszoka
jó lesz ez a tdci generátorára.
Viszont kupakilag csak az INA jó rá.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20015 Dátum:
2012.09.19 szerda, 22:14:39 »
jut eszembe, aki cserélte szabadonfutósra a generátort.....kellene egy gyári generátor szijvezető....privibe akinek van....thx
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20016 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 09:58:21 »
Idézetet írta: madar89 - 2012.09.20 csütörtök, 09:57:02
rendben nem akartam arrogáns lenni egyátalán! elnézést kérek!
Bontósokat is kérdezd körbe, hátha.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20017 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 09:58:57 »
Idézetet írta: Styleair - 2012.09.20 csütörtök, 09:58:21
Bontósokat is kérdezd körbe, hátha.
köszi! tudsz ajánlani vkit akinek lehet?
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
bogyo70
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20018 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 14:43:19 »
Sziasztok!
MK3 2004-es az autóm. Ha nem öregurasan autózom, hanem sportosabban 2400-2600 fordulat között
pukkan egyet, kikapcsolja turbót, villog az izzításjel. Ha leállítom a motort és újra indítok minden megy rendesen.
Alapjáraton és nyomatékon is kopog a motor 1200 fordulatig.
Viszont ezt már rendszeresen csinálja. Mi a hiba? Javaslataitokra: EGR kitisztítva, porlasztó poharazás cca egyforma,
diagnosztikára megjelenve.
Hibakód: P132B (turbófeltöltő hiba), vagy az elektronika, vagy mechanikusan ragad. Levettük átforrasztgattuk az elektronikát,
most már a turbót nem tiltja le, viszont talán jobban kopog. Más hibakód nincs.
MI LEHET A KOPOGÁS OKA! (Mellesleg most ment gallyra egy 2010.10. havi akksi is benne. Még szerencse, hogy garanciás és kicserélték)
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.22 szombat, 08:25:21 írta bogyo70
»
Naplózva
GiN
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1950
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20019 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 14:52:00 »
Ugyan nem válasz a kérdésedre, de mégis fontosnak vélem megosztani veled, hogy az elektronika az akadó mechanika miatt megy előszeretettel tönkre. Ki kéne pucoválni. (ugye változó geós?) Ez persze nem oldja meg a kopogás problémádat.
Idézetet írta: bogyo70 - 2012.09.20 csütörtök, 14:43:19
Sziasztok!
MK3 2004-es az autóm. Ha nem öregurasan autózom, hanem sportosabban 2400-2600 fordulat között
pukkan egyet, kikapcsolja turbót, villog az izzításjel. Ha leállítom a motort és újra indítok minden megy rendesen.
Alapjáraton és nyomatékon is kopog a motor 1200 fordulatig.
Viszont ezt már rendszeresen csinálja. Mi a hiba? Javaslataitokra: EGR kitisztítva, porlasztó poharazás cca egyforma,
diagnosztikára megjelenve.
Hibakód: P132B (turbófeltöltő hiba), vagy az elektronika, vagy mechanikusan ragad. Levettük átforrasztgattuk az elektronikát,
most már a turbót nem tiltja le, viszont talán jobban kopog. Más hibakód nincs.
MI LEHET A KOPOGÁS OKA! (Mellesleg most ment gallyra egy 2010.10. havi akksi is benne. Még szerencse, hogy garanciás és kicserélték)
Naplózva
Ranger XLT 2.2 TDCi.
2017-ig: 2006/2, Mondeo Turnier 2.0 TDCi Titanium, remap 160LE, MMT6, Forge Silicone Hoses,
Tempomat, EGR off, decat, LLumar,
ZEN
INA, Futásteljesítmény: ~225e km.
Szili
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 450
+36309729832
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20020 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 17:13:27 »
Idézetet írta: Domeeno - 2012.09.16 vasárnap, 21:18:42
Sziasztok!
Remélem jó topic-ba írok, ha nem akkor elnézést.
Amióta megvettem az autóm, regisztráltam az oldalra szinte fanatikusan rákattanok naponta többször is az oldalra.
Olvastan már elég sok embernél hogy EGR off. Elkezdtem gondolkozni, lehet nekem is kellene....
Azt írta valaki (idézem):
"Gyakori hiba alapjárati problémák, erőtlenség esetén, hogy az EGR (exhaust gas
recirculation, kipufogógáz visszavezető) szelep a sok lerakódástól nem tömít
megfelelően, így a motor szívó– és kipufogóoldala közt átjárhatóvá válik. ...... "
tehát, (mivel nincs igazán viszonyítási alapom, és biztos vagyok benne hogy még ON az EGR-em) ha ledugózom van rá esély hogy kicsivel "erősebb" lesz?
Nem mintha panaszkodnom kellene...
Esetleg van valami "mellékhatás" ha ledugózom?
Én ez év januárban vettem az autót két hónapra rá EGR off.Én változást a fogyin vettem észre ami előtte 6,7 l/100 km városba utánna 5,5 l/100km, országúton 4 liter (270 km-en mérve 70-120km/ó néha 200 km/ó).
Naplózva
2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA 5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5
└-┼┼┤
2 4 6
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20021 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 17:22:48 »
Idézetet írta: Szili - 2012.09.20 csütörtök, 17:13:27
Én ez év januárban vettem az autót két hónapra rá EGR off.Én változást a fogyin vettem észre ami előtte 6,7 l/100 km városba utánna 5,5 l/100km, országúton 4 liter (270 km-en mérve 70-120km/ó néha 200 km/ó).
4 liter?...Az EGR off miatt nekem még a fogyicsökkenés nem tűnt fel. Valaki másnak esetleg?
Naplózva
Szili
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 450
+36309729832
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20022 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 17:29:46 »
Tapasztalat megosztás!
Sikeresen megoldottuk a turbocső problémát,ezért köszönet
Lászlónak
.Mind a 6 db turbocső bandázsolva lett (lásd:
http://mondeo.hu/wiki/index.php/Turbo_rendszer_atalakitasa_II.
) és a bilincseket is cseréltük.A változás érezhető,erőteljesebben és azonnal megvan a kellő nyomás.
u.i:Az izzító gyertyák is ki lettek cserélve.1 db volt kuka a többi még jó volt.Jó alaposan befújtuk csavarlazítóval és könnyedén kijöttek egy kivételével ami elég necces volt.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.20 csütörtök, 19:33:30 írta Szili
»
Naplózva
2004.08... Ford Mondeo 2.0 TDCi GHIA 5 ajtó,EGR OFF,Visteon szabadonfutó, 1 db kormány,4 alukerék+1 pot stb.
R 1 3 5
└-┼┼┤
2 4 6
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20023 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 17:40:23 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.20 csütörtök, 17:22:48
4 liter?...Az EGR off miatt nekem még a fogyicsökkenés nem tűnt fel. Valaki másnak esetleg?
Semmi. Kis változés a motor hangján, de csak ennyi. Viszont a füst kevesebb lett.
Aztán átégett a tömítés, mert valami sz@r anyagból csináltam (hogy mitől égett át, számomra rejtély), aztán 2 mm-es klingerittel oldottam meg, ami azóta is tart.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20024 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 17:41:59 »
Idézetet írta: gabe - 2012.09.20 csütörtök, 17:40:23
Semmi. Kis változés a motor hangján, de csak ennyi. Viszont a füst kevesebb lett.
Aztán átégett a tömítés, mert valami sz@r anyagból csináltam (hogy mitől égett át, számomra rejtély), aztán 2 mm-es klingerittel oldottam meg, ami azóta is tart.
Nekünk is csak a kevesebb füst...de hogy városi fogyi 1,2 literrel csökkent volna? Háát...Meg a 4 literes fogyi is eléggé érdekes,legalábbis számomra...
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20025 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 17:49:52 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.20 csütörtök, 17:41:59
Nekünk is csak a kevesebb füst...de hogy városi fogyi 1,2 literrel csökkent volna? Háát...Meg a 4 literes fogyi is eléggé érdekes,legalábbis számomra...
Én így is összeteszem a kezem a fogyasztás miatt. Kevesebbet fogyaszt mint annó az 1,8-as TDdi Focus-om...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Intruder007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 244
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20026 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 17:52:41 »
Nekem jó 1 literrel kevesebbet eszik mióta
EGR off
Naplózva
2006 MK3 2.0 TDCI Turnier Ghia Executive
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20027 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 20:26:51 »
Idézetet írta: bogyo70 - 2012.09.20 csütörtök, 14:43:19
Sziasztok!
MK3 2004-es az autóm. Ha nem öregurasan autózom, hanem sportosabban 2400-2600 fordulat között
pukkan egyet, kikapcsolja turbót, villog az izzításjel. Ha leállítom a motort és újra indítok minden megy rendesen.
Alapjáraton és nyomatékon is kopog a motor 1200 fordulatig.
Viszont ezt már rendszeresen csinálja. Mi a hiba? Javaslataitokra: EGR kitisztítva, porlasztó poharazás cca egyforma,
diagnosztikára megjelenve.
Hibakód: P132B (turbófeltöltő hiba), vagy az elektronika, vagy mechanikusan ragad. Levettük átforrasztgattuk az elektronikát,
most már a turbót nem tiltja le, viszont talán jobban kopog. Más hibakód nincs.
MI LEHET A KOPOGÁS OKA! (Mellesleg most ment gallyra egy 2010.10. havi akksi is benne. Még szerencse, hogy garanciás és kicserélték)
Azzal, hogy átforrasztgattátok az elektronikát, nem biztos, hogy jót csináltatok, az megakadályozta, hogy túlterheld és széttörd, vagy elolvaszd a turbód, azzal, hogy tiltott.
A turbót kell rendbetenni, ha még nem késő.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20028 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 20:27:33 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2012.09.20 csütörtök, 17:22:48
4 liter?...Az EGR off miatt nekem még a fogyicsökkenés nem tűnt fel. Valaki másnak esetleg?
A fenét változik... szerintem még 1 deci se lehet. Szimplán arról van szó, hogy a körülmények nem egyformák, egyszer ennyit eszik az autó, egyszer meg annyit.
Nekem elég régóta megvan... jól ismerem, mikor mennyit eszik. Lehetne mondani, hogy amikor kevesebbet evett, a farmernadrágomban voltam, amikor többet, akkor meg a rövidben...
És igaz is. Csakhogy ennek semmi köze a fogyihoz. Megmértem a gyorsulást előtte és utána. Tk semmi változás. Persze be lehet magyarázni, hogy ilyenolyan nyomatékosabb...
Itt sincs változás. Ha nyomatékosabb lenne, akkor jobb lenne a gyorsulás is. De nekem mind1, ki-ki higgyen abban, ami neki szimpatikus.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20029 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 20:48:39 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.20 csütörtök, 20:27:33
A fenét változik... szerintem még 1 deci se lehet. Szimplán arról van szó, hogy a körülmények nem egyformák, egyszer ennyit eszik az autó, egyszer meg annyit.
Nekem elég régóta megvan... jól ismerem, mikor mennyit eszik. Lehetne mondani, hogy amikor kevesebbet evett, a farmernadrágomban voltam, amikor többet, akkor meg a rövidben...
És igaz is. Csakhogy ennek semmi köze a fogyihoz. Megmértem a gyorsulást előtte és utána. Tk semmi változás. Persze be lehet magyarázni, hogy ilyenolyan nyomatékosabb...
Itt sincs változás. Ha nyomatékosabb lenne, akkor jobb lenne a gyorsulás is. De nekem mind1, ki-ki higgyen abban, ami neki szimpatikus.
A gyorsulás semmiben nem lehet más mivel mikor lerugod a száját az EGR akkor is zárva van ha ledugóztad vagy nem..ennyi.
Lehet fogyasztás csökkenés ledugozott egr-el ,de sokat kell menni részterhelésen....ergo aki sokat autópályázik,és rááll egy állandó sebességre észrevehet fogyi csökkenést ha ledugozza....tisztább égés jobb hatásfok...nem szutykot éget el, és ehhez az állapothoz nyilván hozzá igazodik a befecskendezés is...és itt lehet fogyi csökkenést elérni.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20030 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 20:51:38 »
Idézetet írta: Intruder007 - 2012.09.20 csütörtök, 17:52:41
Nekem jó 1 literrel kevesebbet eszik mióta
EGR off
Akkor megérte átgurulnod
...bár a Tieden már elég rendesen el voltak dugulva a szívócsonk járatok a hengerfejben, lehet használt az is neki, hogy most rendesen kap levegőt.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20031 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 21:19:14 »
Idézetet írta: Bunyek - 2012.09.20 csütörtök, 20:48:39
A gyorsulás semmiben nem lehet más mivel mikor lerugod a száját az EGR akkor is zárva van ha ledugóztad vagy nem..ennyi.
Lehet fogyasztás csökkenés ledugozott egr-el ,de sokat kell menni részterhelésen....ergo aki sokat autópályázik,és rááll egy állandó sebességre észrevehet fogyi csökkenést ha ledugozza....tisztább égés jobb hatásfok...nem szutykot éget el, és ehhez az állapothoz nyilván hozzá igazodik a befecskendezés is...és itt lehet fogyi csökkenést elérni.
Szinte mindig légfelesleggel dolgozik... igen, tisztább a levegő, nyilván jobb a hatásfok. De ez nem jelent litereket. Max 1 decit. Amit ki sem tudsz mérni.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20032 Dátum:
2012.09.20 csütörtök, 21:33:10 »
Idézetet írta: Angel - 2012.09.20 csütörtök, 21:19:14
Szinte mindig légfelesleggel dolgozik... igen, tisztább a levegő, nyilván jobb a hatásfok. De ez nem jelent litereket. Max 1 decit. Amit ki sem tudsz mérni.
Számokat nem mondtam direkt mivel két ugyanolyan autó nincs...de fél litert szerintem átlagban el lehet érni vele simán.....
Naplózva
bogyo70
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20033 Dátum:
2012.09.21 péntek, 14:21:09 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.09.20 csütörtök, 20:26:51
Azzal, hogy átforrasztgattátok az elektronikát, nem biztos, hogy jót csináltatok, az megakadályozta, hogy túlterheld és széttörd, vagy elolvaszd a turbód, azzal, hogy tiltott.
A turbót kell rendbetenni, ha még nem késő.
Nem átforrasztgattuk máshova!!! Megjavítgattuk a már meglevő forrasztásokat. Neked még nem volt ezzel bajod?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20034 Dátum:
2012.09.21 péntek, 14:25:48 »
Idézetet írta: bogyo70 - 2012.09.21 péntek, 14:21:09
Nem átforrasztgattuk máshova!!! Megjavítgattuk a már meglevő forrasztásokat. Neked még nem volt ezzel bajod?
és gondoljátok,hogy attól megjavult az elektronika?szerintem továbbra is azzal van baj.megkene javíttatni....
http://mondeo.hu/index.php?topic=5198.0
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.21 péntek, 14:29:06 írta alf
»
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Doby
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 449
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20035 Dátum:
2012.09.21 péntek, 14:28:36 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.21 péntek, 14:25:48
és gondoljátok,hogy attól megtanult az elektronika?szerintem továbbra is azzal van baj.megkene javíttatni....
http://mondeo.hu/index.php?topic=5198.0
Meg ugye kipucolni a turbót, mert ha beragad, az elektromos vezérlése is kaputttt
Naplózva
MKIV Titanium 2014 2.0 TDCI 100kW, 5 ajtó, Red Candy
Korábban:
MKIII F2 ; 2006.06 ; 4 ajtós limuzin ; 2.0L Duratorq TDCi (131Le) ; MMT6 ; Platinum Metallic ; Aras ; Ghia
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20036 Dátum:
2012.09.21 péntek, 14:29:48 »
Idézetet írta: Doby - 2012.09.21 péntek, 14:28:36
Meg ugye kipucolni a turbót, mert ha beragad, az elektromos vezérlése is kaputttt
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20037 Dátum:
2012.09.21 péntek, 14:50:59 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.21 péntek, 14:25:48
és gondoljátok,hogy attól megjavult az elektronika?szerintem továbbra is azzal van baj.megkene javíttatni....
http://mondeo.hu/index.php?topic=5198.0
http://www.talkford.com/topic/184102-code-p132b-and-flashing-glow-plug-light/
Eszerint pont a forrasztás az, ami elmegy benne (gondolom az akadó geometria miatti magas áram miatt)
Naplózva
szgabi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20038 Dátum:
2012.09.21 péntek, 19:47:32 »
Szasztok!Készen lett a csúcs és magasnyomású szivattyú felújítása.Az autó szépen megy, és még a nehéz indítás is elmúlt.Az alapjárat még egy kicsit ingadozik. Ennek mi lehet az oka?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20039 Dátum:
2012.09.21 péntek, 20:05:04 »
Idézetet írta: szgabi - 2012.09.21 péntek, 19:47:32
Szasztok!Készen lett a csúcs és magasnyomású szivattyú felújítása.Az autó szépen megy, és még a nehéz indítás is elmúlt.Az alapjárat még egy kicsit ingadozik. Ennek mi lehet az oka?
egr szelep lelett dugózva?
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
szgabi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20040 Dátum:
2012.09.21 péntek, 20:24:08 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.21 péntek, 20:05:04
egr szelep lelett dugózva?
Igen már 2 hete.A szerelő nem akarta visszatenni,szerinte nem tesz jót.Mondtam neki tegye vissza ,ha a dugó miatt lesz valami gond az az én saram.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20041 Dátum:
2012.09.21 péntek, 20:29:57 »
Idézetet írta: szgabi - 2012.09.21 péntek, 20:24:08
Igen már 2 hete.A szerelő nem akarta visszatenni,szerinte nem tesz jót.Mondtam neki tegye vissza ,ha a dugó miatt lesz valami gond az az én saram.
egyenetlen alapjáratot okozhat még a generátor.Túlzott terhelés,rossz aksi,stb.
Bár ha előtte ez nem volt,akkor lehet ,hogy a felújított csúcsokat még be kell tanulnia az ecu-nak,és pár nap múlva minden beáll a rendes kerékvágásba....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20042 Dátum:
2012.09.21 péntek, 20:32:27 »
Idézetet írta: bogyo70 - 2012.09.21 péntek, 14:21:09
Nem átforrasztgattuk máshova!!! Megjavítgattuk a már meglevő forrasztásokat. Neked még nem volt ezzel bajod?
Az enyém vákumos vezérlésű, de azzal nem lesz baj, mert tisztítva lett, az már nem fog beragadni...meg van egy két turbó itt ami már átesett ezen..ebből a csapatból..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
szgabi
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20043 Dátum:
2012.09.21 péntek, 20:34:15 »
Idézetet írta: alf - 2012.09.21 péntek, 20:29:57
egyenetlen alapjáratot okozhat még a generátor.Túlzott terhelés,rossz aksi,stb.
Bár ha előtte ez nem volt,akkor lehet ,hogy a felújított csúcsokat még be kell tanulnia az ecu-nak,és pár nap múlva minden beáll a rendes kerékvágásba....
Köszönöm
Naplózva
nyuszko
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20044 Dátum:
2012.09.21 péntek, 20:58:50 »
Sziasztok.Ismét egy szerintem szokásos probléma!Tegnap reggel elindultam az autóval és kb.,2km után
kivillant a számunkra utálatos lámpa,és le is állt.A következőt láttam.A 2es henger csúcsnál áll a gázolaj
na most arra lennék kíváncsi,hogy az lehet-e valami tömítés gond vagy egyértelműen csúcs?
Azóta egyszer próbáltam elindítani és elindul nehezen de mihelyst gázt adok egyből megáll!
Válaszotokat előre is köszönöm!
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6957
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20045 Dátum:
2012.09.21 péntek, 21:00:30 »
Idézetet írta: nyuszko - 2012.09.21 péntek, 20:58:50
Sziasztok.Ismét egy szerintem szokásos probléma!Tegnap reggel elindultam az autóval és kb.,2km után
kivillant a számunkra utálatos lámpa,és le is állt.A következőt láttam.A 2es henger csúcsnál áll a gázolaj
na most arra lennék kíváncsi,hogy az lehet-e valami tömítés gond vagy egyértelműen csúcs?
Azóta egyszer próbáltam elindítani és elindul nehezen de mihelyst gázt adok egyből megáll!
Válaszotokat előre is köszönöm!
kellene húzni a hollandin a porlasztó végén.
Vagy egy 5ft-os O gyűrű adta meg magát a résolajvezeték-porlasztó találkozásánál.
Naplózva
MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDC
i
Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey
[/URL
nyuszko
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20046 Dátum:
2012.09.21 péntek, 21:54:17 »
Idézetet írta: Relhist - 2012.09.21 péntek, 21:00:30
kellene húzni a hollandin a porlasztó végén.
Vagy egy 5ft-os O gyűrű adta meg magát a résolajvezeték-porlasztó találkozásánál.
Hát ez nem lenne rossz.És véleményetek szerint ettöl rángathatott alacsony fordulaton?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20047 Dátum:
2012.09.21 péntek, 22:07:51 »
Tegnapi EGR dugózásos elmélkedés után, eldöntöttem hogy csinálok egy kartelgáz olaj lecsapató cuccot. Ma délelőtt megis csináltam és délután beis raktam a kocsiba. Kiváncsi leszek mennyi idő alatt fog megtelni...de legalább nem olajos szutyok megy a motorba a turbó felől ezentúl.....EGR nincs is a kocsiba már ugye.
http://www.youtube.com/watch?v=TDoKEn04i74
pár kép milyen lett:
«
Utoljára szerkesztve: 2012.09.21 péntek, 22:42:23 írta Bunyek
»
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20048 Dátum:
2012.09.21 péntek, 22:43:48 »
Idézetet írta: szgabi - 2012.09.21 péntek, 20:24:08
Igen már 2 hete.A szerelő nem akarta visszatenni,szerinte nem tesz jót.Mondtam neki tegye vissza ,ha a dugó miatt lesz valami gond az az én saram.
Az elég furcsa lenne ha ledugózott EGR-től baj lenne.%Hányuknak már állna a gép.Maf szenzort pucoljátok ki.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
bogyo70
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #20049 Dátum:
2012.09.22 szombat, 08:25:56 »
Sziasztok!
MK3 2004-es az autóm. Ha nem öregurasan autózom, hanem sportosabban 2400-2600 fordulat között
pukkan egyet, kikapcsolja turbót, villog az izzításjel. Ha leállítom a motort és újra indítok minden megy rendesen.
Alapjáraton és nyomatékon is kopog a motor 1200 fordulatig.
Viszont ezt már rendszeresen csinálja. Mi a hiba? Javaslataitokra: EGR kitisztítva, porlasztó poharazás cca egyforma,
diagnosztikára megjelenve.
Hibakód: P132B (turbófeltöltő hiba), vagy az elektronika, vagy mechanikusan ragad. Levettük átforrasztgattuk az elektronikát,
most már a turbót nem tiltja le, viszont talán jobban kopog. Más hibakód nincs.
MI LEHET A KOPOGÁS OKA! (Mellesleg most ment gallyra egy 2010.10. havi akksi is benne. Még szerencse, hogy garanciás és kicserélték)
Huh? Huh? Huh? Huh? Huh?
Naplózva
Oldalak:
1
...
394
395
396
397
398
399
400
[
401
]
402
403
404
405
406
407
408
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ