Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.27 szerda, 03:47:12 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 555 556 557 558 559 560 561 [562] 563 564 565 566 567 568 569 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14684876 alkalommal)
0 Felhasználó és 21 vendég van a témában
pgl1979
Vendég
« Új hozzászólás #28050 Dátum: 2013.09.17 kedd, 10:32:50 »

Sziasztok!

Lehet hogy már vki találkozott ezzel a problémával de néztem és nem találtam. falbav
2002-es TDCI
Szépen megy egyenletesen egy kis gáz adás után viszont elkezd villogni az izzítás jelző lámpa.
2x leveszem a gyújtást és vissza teszem és minden megy tovább ahogy kell.
Mi lehet a gond?

előre is köszöszönöm
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #28051 Dátum: 2013.09.17 kedd, 10:41:14 »

Sziasztok!

Lehet hogy már vki találkozott ezzel a problémával de néztem és nem találtam. falbav
2002-es TDCI
Szépen megy egyenletesen egy kis gáz adás után viszont elkezd villogni az izzítás jelző lámpa.
2x leveszem a gyújtást és vissza teszem és minden megy tovább ahogy kell.
Mi lehet a gond?

előre is köszöszönöm

Hibakódolvasás, utána gyere vissza a kódokkal és mondjuk tovább.

Keress egy kódolvasóval rendelkező fórumtársat a közeledben, mert szervizben pár ezrest kapásból elkérnek érte.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #28052 Dátum: 2013.09.17 kedd, 10:43:16 »

jobbnapokat

Elert a p2339 hibakod , valaki mondana jo otletet hogyan szögeljük meg a verdat hogy legalabb eltudjam tüntetni a haztol Huh? rinya rinya rinya rinya
Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #28053 Dátum: 2013.09.17 kedd, 12:25:31 »

jobbnapokat

Elert a p2339 hibakod , valaki mondana jo otletet hogyan szögeljük meg a verdat hogy legalabb eltudjam tüntetni a haztol Huh? rinya rinya rinya rinya
2012-04-04 09:51:04
Home > P2339
P2339
Ford Hibakódok P2336
Fordoknálsokan nemtudjákmire vélni az alábbi hibakódokat,és nemtudjákmi a teendö. P2336 - (1-es henger,kopogásiküszöbértékfelett) Cylinder1 Above Knock ThresholdP2337- (1-es henger,kopogásiküszöbértékfelett) Cylinder2 Above Knock ThresholdP2338- (1-es henger,kopogásiküszöbértékfelett) Cylinder3 Above Knock ThresholdP2339- (1-es henger,kopogásiküszöbértékfelett) Cylinder4 Above Knock Threshold Ezeknél a hibakódoknála dízel befecskendökkorrekcióskódjait kell újra programozni.Ha az injektortfelújjították,akkor a szakmühelyadott új kódot és azt kell beprogramozni,nempedigazt ami az injektoronvan rajta !!! Az alábbi típusoknálszoktak elöfordulnia fentihibakódok: Mondeo2000-20062.0 DuraTorq TDCi HJBA/HJBB/HJBC/FMBA/N7BA2005-2006 2.2 DuraTorq TDCiFocus 2001-20051.8 DuraTorq TDCi FFDA/F9DA/F9DB2.0 DuraTorq TDCi FIFA2005-... 1.6 DuraTorq TDCiFocus C-Max 2005-... 1.6 DuraTorq TDCiFiesta 2004-... 1.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #28054 Dátum: 2013.09.17 kedd, 12:41:13 »

2012-04-04 09:51:04
Home > P2339
P2339
Ford Hibakódok P2336
Fordoknálsokan nemtudjákmire vélni az alábbi hibakódokat,és nemtudjákmi a teendö. P2336 - (1-es henger,kopogásiküszöbértékfelett) Cylinder1 Above Knock ThresholdP2337- (1-es henger,kopogásiküszöbértékfelett) Cylinder2 Above Knock ThresholdP2338- (1-es henger,kopogásiküszöbértékfelett) Cylinder3 Above Knock ThresholdP2339- (1-es henger,kopogásiküszöbértékfelett) Cylinder4 Above Knock Threshold Ezeknél a hibakódoknála dízel befecskendökkorrekcióskódjait kell újra programozni.Ha az injektortfelújjították,akkor a szakmühelyadott új kódot és azt kell beprogramozni,nempedigazt ami az injektoronvan rajta !!! Az alábbi típusoknálszoktak elöfordulnia fentihibakódok: Mondeo2000-20062.0 DuraTorq TDCi HJBA/HJBB/HJBC/FMBA/N7BA2005-2006 2.2 DuraTorq TDCiFocus 2001-20051.8 DuraTorq TDCi FFDA/F9DA/F9DB2.0 DuraTorq TDCi FIFA2005-... 1.6 DuraTorq TDCiFocus C-Max 2005-... 1.6 DuraTorq TDCiFiesta 2004-... 1.

köszi ALF
Es ez igy meddig birja? Gondolom akkor ez csak barkacsolas nem hosszutavu megoldas , csere vagy felujitas oldja meg ezt a problemat rinya
Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #28055 Dátum: 2013.09.17 kedd, 12:45:26 »

köszi ALF
Es ez igy meddig birja? Gondolom akkor ez csak barkacsolas nem hosszutavu megoldas , csere vagy felujitas oldja meg ezt a problemat rinya


A tapasztalatok szerint pár ezer, 1-2 tízezer km-t még elmehet így, de utána felújítás vagy csere jön...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #28056 Dátum: 2013.09.17 kedd, 12:52:05 »

A tapasztalatok szerint pár ezer, 1-2 tízezer km-t még elmehet így, de utána felújítás vagy csere jön...

AndyA

Hat akkor csere lessz de nem a csucsok hanem a jargany mig mukodokepes marad , es nem itt dekkol az udvarba
köszi mindkettötöknek  worship worship
Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
nejo88
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 565



E-mail
« Új hozzászólás #28057 Dátum: 2013.09.17 kedd, 15:39:42 »

Tisztelt Fórumtárs!
Először is nagyon sajnálom, hogy ezek után sajna mélyen a pénztárcádba kell nyúlni. De ennek nem a TDCI rendszer az oka. Az elv és a kialakítás, korszerű, üzembiztos, üzemanyag takarékos. Az eredendő problémát az üzemanyag silány minőségében kell keresni.  A teljesség kedvéért, megemlíteném a Magyarországon virágzó, korrumpálható, kereskedelmi egységeket is. Szóval nincs semmi baj avval a fránya TDCI elvvel. rinya
Tisztelettel László! worship

Nem a Tdci rendszerrel van a baj. Inkább a szerelési költsége miatt áldom a DRÁGA jó fajtáját. falbav
Naplózva

Audi A6 3.0 tdi V6 Quattro (225 LE)
A múlt.Ford mondeo 2003 2.0 tdci 96kw (131 le) by:Relhist
A múlt. Ford mondeo 2004 2.0 Tdci 85kw (115 Le)
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28058 Dátum: 2013.09.17 kedd, 17:42:32 »

Hat akkor csere lessz de nem a csucsok hanem a jargany mig mukodokepes marad , es nem itt dekkol az udvarba
köszi mindkettötöknek  worship worship
Ilyenkor szoktam mondani,a másik szerinted hibátlan azzal nincs baj? wave
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28059 Dátum: 2013.09.17 kedd, 17:44:22 »

Sziasztok!

Lehet hogy már vki találkozott ezzel a problémával de néztem és nem találtam. falbav
2002-es TDCI
Szépen megy egyenletesen egy kis gáz adás után viszont elkezd villogni az izzítás jelző lámpa.
2x leveszem a gyújtást és vissza teszem és minden megy tovább ahogy kell.
Mi lehet a gond?

előre is köszöszönöm
Mivel 2002-es így inkább gyárira vidd azzal jobban tud komunikálni és egyszer tisztán látod mi a helyzet.HA mással olvassák ki előfordul ,hogy ha van benne hibakód és több is lesz közte amire a másik azt írja,hogy ismeretlen.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #28060 Dátum: 2013.09.17 kedd, 18:46:40 »

Tisztelt Fórumtárs!
Először is nagyon sajnálom, hogy ezek után sajna mélyen a pénztárcádba kell nyúlni. De ennek nem a TDCI rendszer az oka. Az elv és a kialakítás, korszerű, üzembiztos, üzemanyag takarékos. Az eredendő problémát az üzemanyag silány minőségében kell keresni.  A teljesség kedvéért, megemlíteném a Magyarországon virágzó, korrumpálható, kereskedelmi egységeket is. Szóval nincs semmi baj avval a fránya TDCI elvvel. rinya
Tisztelettel László! worship

Szó nincs róla. Az üzemanyaggal az égvilágon semmi gond. Rálátok egy másik autómárka meghibásodási adataira.
Mo-on nincs több CR javítás, mint máshol.
Valamint, a szomszédos országokban ugyanúgy külsős cégek a kutak, ugyanúgy machinálhatják az üzemanyagot...
Amúgy meg az üzemanyagunk megfelel az eu-s normáknak, csak így lehet árusítani.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
baludanny
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 195


E-mail
« Új hozzászólás #28061 Dátum: 2013.09.17 kedd, 19:03:59 »

Ilyenkor szoktam mondani,a másik szerinted hibátlan azzal nincs baj? wave

Na ezaz , de csak jobblenne egy 2004 vagy utani
De ha igy gondolkodunk akkor inkabb 5 bicajt veszek , abba meg tankolni se kell  nyes
De télen marha hideg lessz nyes
Naplózva

baludanny 2002 kék villám 2.0 tdci ghia kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28062 Dátum: 2013.09.17 kedd, 19:19:22 »

Szó nincs róla. Az üzemanyaggal az égvilágon semmi gond. Rálátok egy másik autómárka meghibásodási adataira.
Mo-on nincs több CR javítás, mint máshol.
Valamint, a szomszédos országokban ugyanúgy külsős cégek a kutak, ugyanúgy machinálhatják az üzemanyagot...
Amúgy meg az üzemanyagunk megfelel az eu-s normáknak, csak így lehet árusítani.

"Amúgy meg az üzemanyagunk megfelel az eu-s normáknak, csak így lehet árusítani."

Amit elküldenek mintát ellenőrizni, az lehet, hogy akkor megfelel.
Csak így lehetNE árusítani. Miután a tartálykocsiból kikerült, ki tudja mit csinál néhány kút vele..... mit önt hozzá.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #28063 Dátum: 2013.09.17 kedd, 19:26:54 »

"Amúgy meg az üzemanyagunk megfelel az eu-s normáknak, csak így lehet árusítani."

Amit elküldenek mintát ellenőrizni, az lehet, hogy akkor megfelel.
Csak így lehetNE árusítani. Miután a tartálykocsiból kikerült, ki tudja mit csinál néhány kút vele..... mit önt hozzá.


Vagy éppen mit nem, amit még kellene.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28064 Dátum: 2013.09.17 kedd, 19:41:45 »

Vagy éppen mit nem, amit még kellene.

AndyA

Ez is igaz.


Mi földi halandó tankolók csak reménykedni tudunk, hogy valóban azt kapjuk-e a nem kevés pénzünkért, amiért fizettünk.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
TSPORT
Vendég
« Új hozzászólás #28065 Dátum: 2013.09.17 kedd, 20:06:29 »

Tudunk közelebbit is? Motorkód,évjárat? Ford cikkszám?
Néztem a Bárdit,Cromaxot de nem találtam csak két tömegűt?
Tud akkor nékem segíteni valaki Urak? Lassan kezdem összeszedni az átalakításhoz a dolgokat(görgők,stb) ezért kellene egy támpont a szíjtárcsa témában.
Ezzel kapcsolatban még egy kérdés,a szíjfeszítő két görgője közül az egyik külön kapható de a másik mindenhol úgy szerepel,hogy együtt van szerelve a feszítővel pl:https://cromax.hu/110000000-motor/110650000-vezerles-es-alkatreszei/110650553-hosszbordasekszij-feszito/112460-rugos-fesztito-generatorszijhoz-ford-transit-2000-2006-2_0td
ezt is lehet külön kapni vagy egyedileg ehhez készül?  help

Alf,
neked megvan még a szíjlazító kézi készüléked és ha igen akkor kölcsönözhető egy-két napra?(jövő év elején)
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #28066 Dátum: 2013.09.17 kedd, 20:13:17 »

Tud akkor nékem segíteni valaki Urak? Lassan kezdem összeszedni az átalakításhoz a dolgokat(görgők,stb) ezért kellene egy támpont a szíjtárcsa témában.
Ezzel kapcsolatban még egy kérdés,a szíjfeszítő két görgője közül az egyik külön kapható de a másik mindenhol úgy szerepel,hogy együtt van szerelve a feszítővel pl:https://cromax.hu/110000000-motor/110650000-vezerles-es-alkatreszei/110650553-hosszbordasekszij-feszito/112460-rugos-fesztito-generatorszijhoz-ford-transit-2000-2006-2_0td
ezt is lehet külön kapni vagy egyedileg ehhez készül?  help

Alf,
neked megvan még a szíjlazító kézi készüléked és ha igen akkor kölcsönözhető egy-két napra?(jövő év elején)
lehet külön is kapni sima felületű görgőt,és bordázottat is.5-6e ft/db
a rendszerben 2 sima van és egy bordázott.

odaadtam az autóval együtt DomeSL-nek.de valaki biztos tud neked ez ügyben segíteni.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
TSPORT
Vendég
« Új hozzászólás #28067 Dátum: 2013.09.17 kedd, 20:25:09 »

lehet külön is kapni sima felületű görgőt,és bordázottat is.5-6e ft/db
a rendszerben 2 sima van és egy bordázott.

odaadtam az autóval együtt DomeSL-nek.de valaki biztos tud neked ez ügyben segíteni.

Ha jól értelmezem a két sima görgő,az egyik a szíjfeszítő és a másik a blokk elején ugyan az a méret(típus)?
Naplózva
TSPORT
Vendég
« Új hozzászólás #28068 Dátum: 2013.09.17 kedd, 20:30:31 »

lehet külön is kapni sima felületű görgőt,és bordázottat is.5-6e ft/db
a rendszerben 2 sima van és egy bordázott.

odaadtam az autóval együtt DomeSL-nek.de valaki biztos tud neked ez ügyben segíteni.

Főtengelyszíjtárcsa ügyben nem tudsz bővebben felhomályosítani?
Naplózva
kormanyp79
Vendég
« Új hozzászólás #28069 Dátum: 2013.09.17 kedd, 20:41:02 »

Sziasztok!

Még új vagyok itt teljesen, szóval elnézést, ha esetleg rossz topic-ba írok! Segítséget szeretnék kérni:

Van egy 2005-ös 130 LE-s 2.0 TDCi Durashift-es Mondeom (már vagy 10 napja Smiley )
Egy pár napja kb 1750-2250-es fordulattartományban (de leginkább 2000 alatt) dízelmozdony szerű, masszív koromfekete füstöt ereget a kipufogó és minimálisan ugyan (kb +-100 RPM) de rángat a motor. Ha a fordulat 2250-2500 fölé ér, akkor a probléma megszűnik - nincs füst, nincs rángatás. Fontos lehet, hogy üresben nem csinálja ezt, csak ha halad a kocsi. Leginkább felváltás után kerül ebbe a fordulatszámtartományba a motor, amelyben alapvetően "alulról kellene húznia", de talán nincs hozzá elég levegő.

A korábbi posztokat tanulmányozva úgy tűnik, hogy kevés a levegő és/vagy túl sok a gázolaj a motorban 1750-2250 között

A KÉRDÉSEM az, hogy mit nézessek meg a szerelővel (a hibakódokon és a turbócsöveken kívül)?
Üzemanyagszűrőt, levegőszűrőt van értelme cserélni? Lehet ez a befecskendezés problémája? Ha igen, hogy lehet diagnosztizálni?

Nagyon köszönöm a segítséget!
 
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28070 Dátum: 2013.09.17 kedd, 20:51:00 »

sziasztok!

 a közel 4 hete vásárolt autóm,amit használtam 4 napot elkészült.
 smile
Ma még nem volt 100-as a dolog,mert a tanktól nem szívta rendesen az anyagot,leaállt idővel........tesztüzem van....

Jah,csak hogy többen is képben legyenek, komplett üzemanyagrendszer tisztítás, porlasztó és nagynyomású csere stb.....

Mellékelek egy képet, a gázolajról ami kikerült a kocsiból. Undecided


Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #28071 Dátum: 2013.09.17 kedd, 20:54:22 »

sziasztok!

 a közel 4 hete vásárolt autóm,amit használtam 4 napot elkészült.
 smile
Ma még nem volt 100-as a dolog,mert a tanktól nem szívta rendesen az anyagot,leaállt idővel........tesztüzem van....

Jah,csak hogy többen is képben legyenek, komplett üzemanyagrendszer tisztítás, porlasztó és nagynyomású csere stb.....

Mellékelek egy képet, a gázolajról ami kikerült a kocsiból. Undecided



Uhhh..olajsütőből jönnek ilyen dolgok, 200 rántotthús után
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28072 Dátum: 2013.09.17 kedd, 20:58:09 »

Uhhh..olajsütőből jönnek ilyen dolgok, 200 rántotthús után

úgy ám........ szomoru1 szomoru1
Naplózva
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #28073 Dátum: 2013.09.17 kedd, 21:05:34 »

úgy ám........ szomoru1 szomoru1
Hát, nem volt szerencséd a vásárlással. Olyan autót vettél meg, ami előtte állt a hírhedt nagy költségű cseréknek. Igaz, hogy utána lesz egy motorikusan szinte "új" autód. Mindannyian előtte állunk ennek, van aki már átesett rajta, és van aki majd fog. Ezért ne bánkódj, nézd a jó oldalát, tiszta lappal kezd veled az autó. Nem kizárt, hogy stabilabban veszed a következő százezer kilométert, mint a legtöbben közülünk!
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.17 kedd, 21:07:19 írta ezsolt » Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28074 Dátum: 2013.09.17 kedd, 21:16:29 »

Hát, nem volt szerencséd a vásárlással. Olyan autót vettél meg, ami előtte állt a hírhedt nagy költségű cseréknek. Igaz, hogy utána lesz egy motorikusan szinte "új" autód. Mindannyian előtte állunk ennek, van aki már átesett rajta, és van aki majd fog. Ezért ne bánkódj, nézd a jó oldalát, tiszta lappal kezd veled az autó. Nem kizárt, hogy stabilabban veszed a következő százezer kilométert, mint a legtöbben közülünk!

igen,ez vígasztal. Szép is és remélem jó is lesz! Wink De nem gondoltam,hogy azonnal le kell tennem és kunyerálnom kell a családban autót a mindennapokra....elment a benyás a háztól és jött egy......
Jó áron vettük.....de itt volt a fekete leves.....szó szerint!!!

Reménykedem a legjobbakban!
..és szeretném megköszönni a fórumtársak segitségét,ki infóval ,ki egyéb dologgal....... worship worship worship
Naplózva
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #28075 Dátum: 2013.09.18 szerda, 15:01:10 »

sziasztok!

 a közel 4 hete vásárolt autóm,amit használtam 4 napot elkészült.
 smile
Ma még nem volt 100-as a dolog,mert a tanktól nem szívta rendesen az anyagot,leaállt idővel........tesztüzem van....

Jah,csak hogy többen is képben legyenek, komplett üzemanyagrendszer tisztítás, porlasztó és nagynyomású csere stb.....

Mellékelek egy képet, a gázolajról ami kikerült a kocsiból. Undecided


Hol,  és mennyi a javítás?
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.18 szerda, 15:04:33 írta Styleair » Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
dfeco
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 307


« Új hozzászólás #28076 Dátum: 2013.09.18 szerda, 15:09:35 »

Sziasztok!

Felújítattam a turbómat.  Grin (Papp turbó)
Végül is 120-ba került wow1 de érezhetően jobban megy az autó. (komplett felújítás, sűrítőkerék csere)
Ami miatt írok, (a megosztáson kívül) hogy a szaki szerint a magyar nyári időszakra főleg egy 330e km-es autóba
vékony az 5w30-as olaj. Szerinte ennek volt köszönhető a sűrítőkerék kopás. Télen jó az 5w30as, de nyáron mindenképpen 10w40es olajat javasol ezentúl.
Nem értek hozzá de logikusnak tűnik amit mondott. (Bár ha jól tudom az olajkódokat az 5w40 jobban illene a motorhoz...Huh?)
Persze nem akarok flame-t generálni, de érdekelne a Ti véleményetek (is).

Üdv!
Feri
Naplózva

MK3 2.2 TDCi Ghia - Hatchback - 2005/05 - 430e km
EGR off, +elekt.kieg.fűtés, ZEN
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #28077 Dátum: 2013.09.18 szerda, 17:03:54 »

Sziasztok!

Felújítattam a turbómat.  Grin (Papp turbó)
Végül is 120-ba került wow1 de érezhetően jobban megy az autó. (komplett felújítás, sűrítőkerék csere)
Ami miatt írok, (a megosztáson kívül) hogy a szaki szerint a magyar nyári időszakra főleg egy 330e km-es autóba
vékony az 5w30-as olaj. Szerinte ennek volt köszönhető a sűrítőkerék kopás. Télen jó az 5w30as, de nyáron mindenképpen 10w40es olajat javasol ezentúl.
Nem értek hozzá de logikusnak tűnik amit mondott. (Bár ha jól tudom az olajkódokat az 5w40 jobban illene a motorhoz...Huh?)
Persze nem akarok flame-t generálni, de érdekelne a Ti véleményetek (is).

Üdv!
Feri


Ilyenről, ill. az ebből fakadó turbohalálról nemigen hallottunk még errefelé. Az általános álláspont az, hogy a Ford gyári 5w30-as olaja pont jó, variálni meg lehet, de tulajdonképpen tök fölösleges.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #28078 Dátum: 2013.09.18 szerda, 17:13:44 »

Ilyenről, ill. az ebből fakadó turbohalálról nemigen hallottunk még errefelé. Az általános álláspont az, hogy a Ford gyári 5w30-as olaja pont jó, variálni meg lehet, de tulajdonképpen tök fölösleges.

AndyA
én csak azt nem értem, hogy a sűrítőkeréknek miköze az olajhoz. az olaj minősége hogyan befolyásolja a sűrítőkerék kopását?
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #28079 Dátum: 2013.09.18 szerda, 17:30:54 »

én csak azt nem értem, hogy a sűrítőkeréknek miköze az olajhoz. az olaj minősége hogyan befolyásolja a sűrítőkerék kopását?

Elkopik a csapágy, lötyög a tengely, hozzáér a házhoz és lekopik a kerék külső széle. Az enyém is ilyen volt, arra is nagyjavítás várna.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #28080 Dátum: 2013.09.18 szerda, 17:39:20 »

Elkopik a csapágy, lötyög a tengely, hozzáér a házhoz és lekopik a kerék külső széle. Az enyém is ilyen volt, arra is nagyjavítás várna.

AndyA
ok. értem.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48519



« Új hozzászólás #28081 Dátum: 2013.09.18 szerda, 17:43:07 »

én csak azt nem értem, hogy a sűrítőkeréknek miköze az olajhoz. az olaj minősége hogyan befolyásolja a sűrítőkerék kopását?
az olaj a lelke az egész turbónak.azonban egy 300e km-t futott autón nem csoda,hogy lepukkan a turbó,ami 200e/perccel is tud forogni akár.
ez nem igazolja a 10W-s olajat.talán a motorra gyakrabban fogják a vastagabb olajat,ha kopott,de pont a turbó miatt kell a jobb -és hozzávaló 5w30-at használni.Nem az olaj "vastagsága" számít a motornak-turbónak,hanem a tisztasága,ami fontosabb.A turbó iszonyatosan felmelegszik.Ha nem hűtjük ki a leállítás előtt akkor a tengely megégeti azt a motorolajat,ami a siklócsapágyát keni.Az elszenesedett olaj pedig koptatja a csapágyat.Továbbá ez az égett szénnel dúsított olaj szépen eldugítja a szűrőt is,tehát a motornak sem jó.

Amit tenni lehet,az az odafigyelés a turbó lehűtésére,és az olajszűrő gyakori cseréje(minden olajcsere alkalmával).Az 5w30as olaj több mint kiváló a mondi motorjába és a turbójához.Full szintetikus,gyakorlatilag nagyon hosszú lenne az élettartama,ha nem szennyeződne el olyan gyorsan.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28082 Dátum: 2013.09.18 szerda, 19:08:13 »

én csak azt nem értem, hogy a sűrítőkeréknek miköze az olajhoz. az olaj minősége hogyan befolyásolja a sűrítőkerék kopását?

Hát igen, vannak nagyon sokan, akik egy hosszú nagyobb terheléses út után (pl autópályázáskor kiáll a pihenőbe) azonnal leállítja a motort. Olyankor a turbó azért még pörög nem is kis sebességgel+még elég meleg tud lenni. Akkor kell jártni egy kicsit még alapjáraton, hogy vissza tudjon hűlni. Olvastam olyat is, hogy a pihenőbe kiálláskor a motorfékkel begurulás is hűti és annak elégnek kell lennie.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28083 Dátum: 2013.09.18 szerda, 19:10:33 »

Hát igen, vannak nagyon sokan, akik egy hosszú nagyobb terheléses út után (pl autópályázáskor kiáll a pihenőbe) azonnal leállítja a motort. Olyankor a turbó azért még pörög nem is kis sebességgel+még elég meleg tud lenni. Akkor kell jártni egy kicsit még alapjáraton, hogy vissza tudjon hűlni. Olvastam olyat is, hogy a pihenőbe kiálláskor a motorfékkel begurulás is hűti és annak elégnek kell lennie.
Lehet hülyén hangzik,de ha hosszú útról hazajövök a kocsival míg a várost átszelve haza érek elvileg már lehül mert lassan megyek min 5km-t,de ha beállok az udvarba még 1 percet akkor is hagyom járni.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #28084 Dátum: 2013.09.18 szerda, 19:32:09 »

Sziasztok!

Felújítattam a turbómat.  Grin (Papp turbó)
Végül is 120-ba került wow1 de érezhetően jobban megy az autó. (komplett felújítás, sűrítőkerék csere)
Ami miatt írok, (a megosztáson kívül) hogy a szaki szerint a magyar nyári időszakra főleg egy 330e km-es autóba
vékony az 5w30-as olaj. Szerinte ennek volt köszönhető a sűrítőkerék kopás. Télen jó az 5w30as, de nyáron mindenképpen 10w40es olajat javasol ezentúl.
Nem értek hozzá de logikusnak tűnik amit mondott. (Bár ha jól tudom az olajkódokat az 5w40 jobban illene a motorhoz...Huh?)
Persze nem akarok flame-t generálni, de érdekelne a Ti véleményetek (is).

Üdv!
Feri


Nekünk mindjárt itt a 400ezer km, de csak 5w-30at kap. Van olajhűtője a motornak, szerintem nem kell nagyon aggódni nyáron sem, hogy a túl meleg olaj miatt a kenőképessége lecsökken, és emiatt baja lesz a turbónak.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28085 Dátum: 2013.09.18 szerda, 19:35:08 »

Lehet hülyén hangzik,de ha hosszú útról hazajövök a kocsival míg a várost átszelve haza érek elvileg már lehül mert lassan megyek min 5km-t,de ha beállok az udvarba még 1 percet akkor is hagyom járni.

Szerintem ártani nem árt neki. Most olvastam szerkezet és üzemeltetés ismereteknél, hogy indítás után és leállítás előtt célszerű fél percig járatni alapjáraton a motort, hogy a turbo fel tudjon normálisan pörögni, illetve vissza tudjon hűlni.
Naplózva
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28086 Dátum: 2013.09.18 szerda, 20:10:42 »

Hol,  és mennyi a javítás?

... alkatrész innen-onnan....bevizsgáltatás, garancia.....szerelés.... 170-180 ezer...... Undecided
Naplózva
dfeco
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 307


« Új hozzászólás #28087 Dátum: 2013.09.18 szerda, 20:51:00 »

Nekünk mindjárt itt a 400ezer km, de csak 5w-30at kap. Van olajhűtője a motornak, szerintem nem kell nagyon aggódni nyáron sem, hogy a túl meleg olaj miatt a kenőképessége lecsökken, és emiatt baja lesz a turbónak.

Köszönöm az véleményeket.
Tehát megfelelő törődéssel, normális olajszűrővel, 10e csereintervallummal tehetek a legtöbbet a turbóért.
(Ez is igazolja, amit az olajról leírtatok: http://www.geree.hu/2011/10/olajteszt-10w-40-vs-5w-30/)

Ha már említetted a 400e km-t, a vezérműláncot cserélted már?
Naplózva

MK3 2.2 TDCi Ghia - Hatchback - 2005/05 - 430e km
EGR off, +elekt.kieg.fűtés, ZEN
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #28088 Dátum: 2013.09.18 szerda, 20:59:22 »

Köszönöm az véleményeket.
Tehát megfelelő törődéssel, normális olajszűrővel, 10e csereintervallummal tehetek a legtöbbet a turbóért.
(Ez is igazolja, amit az olajról leírtatok: http://www.geree.hu/2011/10/olajteszt-10w-40-vs-5w-30/)

Ha már említetted a 400e km-t, a vezérműláncot cserélted már?

10 ezret inkább csak szigorú városi használat mellett mondanék az olajcserére. Ha jársz hosszabb távokat időnként, van ideje "kiszellőzni" a motorolajadnak, amikor a motor rendesen felmelegszik egy erősebb autópályamenet alatt, akkor azért nincs a 10 ezerre szükség.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #28089 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:09:01 »

Köszönöm az véleményeket.
Tehát megfelelő törődéssel, normális olajszűrővel, 10e csereintervallummal tehetek a legtöbbet a turbóért.
(Ez is igazolja, amit az olajról leírtatok: http://www.geree.hu/2011/10/olajteszt-10w-40-vs-5w-30/)

Ha már említetted a 400e km-t, a vezérműláncot cserélted már?

Nem. Nem csörög, nincs jele annak, hogy gondja lenne. A 400ezres szerviznél valószínűleg le lesz kapva a takarója, hogy megkukkantsák, hogy mi a helyzet vele.

A csereintervallum szerintem használat kérdése, nekünk mindig a gyári előírás szerint, vagyis húsz ezrenként lett cserélve, de ehhez hozzátartozik, hogy a km-ek nagy részét autópályán és autóúton termelte be a kocsi.
Naplózva
dfeco
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 307


« Új hozzászólás #28090 Dátum: 2013.09.18 szerda, 21:41:56 »

Nem. Nem csörög, nincs jele annak, hogy gondja lenne. A 400ezres szerviznél valószínűleg le lesz kapva a takarója, hogy megkukkantsák, hogy mi a helyzet vele.

A csereintervallum szerintem használat kérdése, nekünk mindig a gyári előírás szerint, vagyis húsz ezrenként lett cserélve, de ehhez hozzátartozik, hogy a km-ek nagy részét autópályán és autóúton termelte be a kocsi.

Köszi, akkor maradok a 15e intervallumnál.

A 400e km igazolt futás, vagy sejtés?
Fő alkatrészek javításával hogy állsz (turbó, kéttömegű lendkerék, üza. rendszer, motor stb) mert ha jól emlékszem 400e a tervezett élettartama az autónak.
Naplózva

MK3 2.2 TDCi Ghia - Hatchback - 2005/05 - 430e km
EGR off, +elekt.kieg.fűtés, ZEN
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #28091 Dátum: 2013.09.18 szerda, 22:03:19 »

Üdv Mindenki ismét!

Egy kis segítségre lenne szükségem (ismét). Generátorfelújítás után boldogan indultam haza, de a 4 hengerből egyszer csak 3 lett, amit az izzításjelzővel is jelez az én Drágám, és azóta sem hajlandó visszaadni a negyediket. Kapcsolószelepeket 3000 km-rel ezelőtt cseréltünk, ezért hirtelen a p.csúcsra gondoltam. Okozhat még valami más hiba ilyet szerintetek? Egyébként indul, meg megyeget is a maradék hárommal, csak hát rázza a motort.  wave Ui: amúgy a generátor lejött speckó szerszám és különösebb bontás nélkül.  taps
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #28092 Dátum: 2013.09.18 szerda, 22:09:36 »

Köszi, akkor maradok a 15e intervallumnál.

A 400e km igazolt futás, vagy sejtés?
Fő alkatrészek javításával hogy állsz (turbó, kéttömegű lendkerék, üza. rendszer, motor stb) mert ha jól emlékszem 400e a tervezett élettartama az autónak.

Hozzánk ~2-3 évesen került 80 ezerrel, az előéletről német szervizmatricák voltak. Turbó csere volt, sajnos az elektronika miatt kellett, mert akkor még nem tudtuk, hogy javítható, a gyári előírás meg a komplett csere. Egy kuplungozás is volt, amikor minden lett cserélve, a többihez kellett nyúlni, kimaradt a porlasztós rémálom, bár a márkaszerviz már 150ezerrel ezelőtt cserélni akarta az üzemanyagrendszert. Most már csipegeti az olajat, a min-ig leeszi az olajcseréig, meg alapjáraton az olajbeöntőt leszedve szépet fúj (bár utóbbira azt mondják normális). De amúgy elég jó erőben van, jó kis igásló  vigyor3
A tervezett élettartamot nem tudom, egy tranzitban ugyanennek a motornak potenciálisan jóval többet kell ennél elmennie. De azért néha poénkodunk, hogy átgördül a számláló 400ezerre, és atomjaira esik a kocsi  hehe
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28093 Dátum: 2013.09.18 szerda, 22:43:35 »

Üdv Mindenki ismét!

Egy kis segítségre lenne szükségem (ismét). Generátorfelújítás után boldogan indultam haza, de a 4 hengerből egyszer csak 3 lett, amit az izzításjelzővel is jelez az én Drágám, és azóta sem hajlandó visszaadni a negyediket. Kapcsolószelepeket 3000 km-rel ezelőtt cseréltünk, ezért hirtelen a p.csúcsra gondoltam. Okozhat még valami más hiba ilyet szerintetek? Egyébként indul, meg megyeget is a maradék hárommal, csak hát rázza a motort.  wave Ui: amúgy a generátor lejött speckó szerszám és különösebb bontás nélkül.  taps
VAgy elvesztette a kódot a csúcs esetleg fellazult és ezért nem megy.Nemenj vele hanem vidd el szerelőhöz és újra lehet átnézni és javítani.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
ZZotyo
Vendég
« Új hozzászólás #28094 Dátum: 2013.09.18 szerda, 23:26:14 »

Sziasztok!

Érdeklődnék, hogy olyan 1700-1800as fordulattól 2200-2300as fordulatig jelentkező morgó hangnak mi lehet az oka?
Főként akkor ad ki ilyen hangot ha nem padlógázzal gyorsítok.

Gondoltam a turbócsőre, de ereje megvan. Ellenben kicsit kormol nagy gázra.
Gondoltam a feszítőre, de azt meg máskor is hallanám nemde?

Várom a véleményeteket!
Naplózva
nejo88
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 565



E-mail
« Új hozzászólás #28095 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 05:37:07 »

... alkatrész innen-onnan....bevizsgáltatás, garancia.....szerelés.... 170-180 ezer...... Undecided

Az jó. Én is most járok itt: 65.000x4 a porlasztó 60.000 a nagy nyomású 20,000 a bevizsgálás 15.000 a szűrő +munkadíj a végét meg még nem tudom  rinya
Naplózva

Audi A6 3.0 tdi V6 Quattro (225 LE)
A múlt.Ford mondeo 2003 2.0 tdci 96kw (131 le) by:Relhist
A múlt. Ford mondeo 2004 2.0 Tdci 85kw (115 Le)
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28096 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 05:40:36 »

Az jó. Én is most járok itt: 65.000x4 a porlasztó 60.000 a nagy nyomású 20,000 a bevizsgálás 15.000 a szűrő +munkadíj a végét meg még nem tudom  rinya

jajaj....ne is mond!!! akkor a sok telefon, a kölcsön autó és abba tankolás.......off! Angry Angry Embarrassed
15 a szűrő??? mit vettél bele?Huh??

Lassan csak helyre állsz te is!  Smiley
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27031


E-mail
« Új hozzászólás #28097 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 07:18:51 »

jajaj....ne is mond!!! akkor a sok telefon, a kölcsön autó és abba tankolás.......off! Angry Angry Embarrassed
15 a szűrő??? mit vettél bele?Huh??

Lassan csak helyre állsz te is!  Smiley

A Mann listaára van 15 körül. Amúgy valami 6 ezer körül lehet Boscht kapni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #28098 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 07:32:11 »

Az jó. Én is most járok itt: 65.000x4 a porlasztó 60.000 a nagy nyomású 20,000 a bevizsgálás 15.000 a szűrő +munkadíj a végét meg még nem tudom  rinya
Tisztelt Fórumtárs!
Kezdetnek nem olcsó. Mindezt hol csinálják? Mennyi garancia van az elvégzett munkára? Ha tisztességes munkát végeznek akkor még lesz egy pár  tízezer Ft járulékos költség. Tömítő gyűrűk,  porlasztóalátétek, magasnyomású porlasztócsövek, tank és üza rendszer teljes tisztítás, résolajcső tömítés, és egyebek. Szerintem tessék bátran fialtatni a forintokat. Remélem mindezért cserébe, mihamarabb lesz egy kifogástalan gépsárkányod. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28099 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 07:35:27 »

A Mann listaára van 15 körül. Amúgy valami 6 ezer körül lehet Boscht kapni.

AndyA

Igen, én bosch-t vettem....mann 9000 lett volna.....

Kopogos a kocsi hangja. General óta 100 km- t mentem. Beáll ez vsgy vigyem vissza?
Naplózva
Oldalak: 1 ... 555 556 557 558 559 560 561 [562] 563 564 565 566 567 568 569 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.135 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.