Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.17 vasárnap, 00:16:19
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
556
557
558
559
560
561
562
[
563
]
564
565
566
567
568
569
570
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14591608 alkalommal)
fitipaldi
és 12 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28100 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 07:49:12 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.19 csütörtök, 07:35:27
Igen, én bosch-t vettem....mann 9000 lett volna.....
Kopogos a kocsi hangja. General óta 100 km- t mentem. Beáll ez vsgy vigyem vissza?
PCS kódolás után kell neki egy darab idő, hogy beálljon újra minden. Egyesek szerint 1500 km, mások szerint menj ki két órára a városi forgalomba tekeregni. Azért 100 km után még nem kezdenék aggódni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28101 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 08:00:36 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.19 csütörtök, 07:49:12
PCS kódolás után kell neki egy darab idő, hogy beálljon újra minden. Egyesek szerint 1500 km, mások szerint menj ki két órára a városi forgalomba tekeregni. Azért 100 km után még nem kezdenék aggódni.
AndyA
Megnyugtattál. Köszönöm! Városi forgalmon intenzív hajtas porgetés stb......
?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28102 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 08:05:51 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.19 csütörtök, 08:00:36
Megnyugtattál. Köszönöm! Városi forgalmon intenzív hajtas porgetés stb......
?
Nagyon azért nem hajtanám meg, amíg be nem állt újra a rendszer... Iagzából a változó körülmények kellenek neki, alapjárat, azután lépegetés a fokozatokban 2000-2500-ig, motorfék, újra gáz stb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28103 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 08:11:39 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.19 csütörtök, 08:05:51
Nagyon azért nem hajtanám meg, amíg be nem állt újra a rendszer... Iagzából a változó körülmények kellenek neki, alapjárat, azután lépegetés a fokozatokban 2000-2500-ig, motorfék, újra gáz stb.
AndyA
Értem...ok. Nem is merem hajtani meg. De lényeg a változó körülmeny. :-)
Naplózva
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28104 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 10:49:52 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.19 csütörtök, 08:11:39
Értem...ok. Nem is merem hajtani meg. De lényeg a változó körülmeny. :-)
én is a kódolás után mentem 1.5 órát a városban és beállt!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
nejo88
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 565
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28105 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 15:19:58 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.19 csütörtök, 07:18:51
A Mann listaára van 15 körül. Amúgy valami 6 ezer körül lehet Boscht kapni.
AndyA
igen Mann lesz benne.
Naplózva
Audi A6 3.0 tdi V6 Quattro (225 LE)
A múlt.Ford mondeo 2003 2.0 tdci 96kw (131 le) by:Relhist
A múlt. Ford mondeo 2004 2.0 Tdci 85kw (115 Le)
nejo88
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 565
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28106 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 15:21:36 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.19 csütörtök, 07:49:12
PCS kódolás után kell neki egy darab idő, hogy beálljon újra minden. Egyesek szerint 1500 km, mások szerint menj ki két órára a városi forgalomba tekeregni. Azért 100 km után még nem kezdenék aggódni.
AndyA
Akkor én is megyek a városba jelzőlámpa számolásra egy kicsit majd.
Naplózva
Audi A6 3.0 tdi V6 Quattro (225 LE)
A múlt.Ford mondeo 2003 2.0 tdci 96kw (131 le) by:Relhist
A múlt. Ford mondeo 2004 2.0 Tdci 85kw (115 Le)
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28107 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 15:38:24 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.19 csütörtök, 07:35:27
Igen, én bosch-t vettem....mann 9000 lett volna.....
Kopogos a kocsi hangja. General óta 100 km- t mentem. Beáll ez vsgy vigyem vissza?
Azt mondták is neked, hogy kopogós lesz, mert nem 401-est, hanem 301-es porlasztókat tettek bele, nem? A leállássos gondod mi okozta?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28108 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 16:31:30 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.19 csütörtök, 07:49:12
PCS kódolás után kell neki egy darab idő, hogy beálljon újra minden. Egyesek szerint 1500 km, mások szerint menj ki két órára a városi forgalomba tekeregni. Azért 100 km után még nem kezdenék aggódni.
AndyA
Ezeket a baromságokat azért reméljük nem veszitek komolyan...
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28109 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 16:51:13 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.09.19 csütörtök, 16:31:30
Ezeket a baromságokat azért reméljük nem veszitek komolyan...
Egyetértek.
Ha be van kódolva, nincs mit tanulnia.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28110 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 18:37:56 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2013.09.19 csütörtök, 15:38:24
Azt mondták is neked, hogy kopogós lesz, mert nem 401-est, hanem 301-es porlasztókat tettek bele, nem? A leállássos gondod mi okozta?
igen,igen.... mondták hogy kopogósabb lesz.
a leállást levegősödés okozta a tanktól előre a szűrőig. Most 120 km-nél tartok...... eddig kopp-kopp!
Na,most akkor mi van ezzel a programozással?
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28111 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 19:02:08 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.19 csütörtök, 18:37:56
igen,igen.... mondták hogy kopogósabb lesz.
a leállást levegősödés okozta a tanktól előre a szűrőig. Most 120 km-nél tartok...... eddig kopp-kopp!
Na,most akkor mi van ezzel a programozással?
Ne pocsékold feleslegesen a gázolajad. Inkább gyere a nagytalira. Szeretnénk végre
lefikázni
látni az új járgányt.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28112 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 20:32:54 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.19 csütörtök, 16:51:13
Egyetértek.
Ha be van kódolva, nincs mit tanulnia.
Én már többször írtam de elkerüli mindenkinek a figyelmét.2 éve mikor kicserélték a csúcsokat,majd berakták az ujjat,programozás és haza a szerelőmtől ez 5 km.Majd bepakolás és irány Horvátország 150-el cuccal.Mit kellett neki tanulni,ment az mint a doxa és azóta is ezt teszi.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28113 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 20:35:02 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.19 csütörtök, 18:37:56
igen,igen.... mondták hogy kopogósabb lesz.
a leállást levegősödés okozta a tanktól előre a szűrőig. Most 120 km-nél tartok...... eddig kopp-kopp!
Na,most akkor mi van ezzel a programozással?
ha a csúcshoz tartozó kódot rendessen beírják az ECU-ba vagyis programozzák akkor az tuti.HA nem akkor vidd vissza és addig else hozd amíg az nem jó.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28114 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 20:40:17 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.09.19 csütörtök, 20:35:02
ha a csúcshoz tartozó kódot rendessen beírják az ECU-ba vagyis programozzák akkor az tuti.HA nem akkor vidd vissza és addig else hozd amíg az nem jó.
betették,beirták...működik,nem füstöl...... akkor talán rendben van!?
De az a baj,hogy nincs viszonyitási alapom,mivel összesen 4-5 napot hajtottam a kocsit
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28115 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 20:41:26 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.09.19 csütörtök, 20:35:02
ha a csúcshoz tartozó kódot rendessen beírják az ECU-ba vagyis programozzák akkor az tuti.HA nem akkor vidd vissza és addig else hozd amíg az nem jó.
Ha valóban a megfelelő -aktuális- kódokat kapja pl. egy felújítás után.
Találkoztam már olyannal, hogy csúcsokat cseréltek de olyan gépük (nem olcsó) nem volt, ami tesztek alapján kalibrációs kódot generál.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28116 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 20:42:43 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.19 csütörtök, 20:40:17
betették,beirták...működik,nem füstöl...... akkor talán rendben van!?
De az a baj,hogy nincs viszonyitási alapom,mivel összesen 4-5 napot hajtottam a kocsit
Ugye nem mindegy, hogy milyen sorrendben írják be. Persze lehet, hogy mindent megfelelően csináltak....... bár a kopogás mégis furcsa.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28117 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 20:44:06 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.19 csütörtök, 20:41:26
Ha valóban a megfelelő -aktuális- kódokat kapja pl. egy felújítás után.
Találkoztam már olyannal, hogy csúcsokat cseréltek de olyan gépük (nem olcsó) nem volt, ami tesztek alapján kalibrációs kódot generál.
új kódok voltak a felújjított csúcshoz. Sorrend?? passzolom....sajnos nem voltam ott....
Ha rossz a sorrend akkor???
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28118 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 20:46:17 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.19 csütörtök, 20:44:06
új kódok voltak a felújjított csúcshoz. Sorrend?? passzolom....sajnos nem voltam ott....
Ha rossz a sorrend akkor???
Akkor ugye nem a saját kódját kapja a befecskendező. Azaz olyan, mintha találomra beírnál egyet neki....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28119 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 20:48:47 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.19 csütörtök, 20:46:17
Akkor ugye nem a saját kódját kapja a befecskendező. Azaz olyan, mintha találomra beírnál egyet neki....
Akkor máskor adja a naftát a hengerbe???
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28120 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 21:07:39 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.19 csütörtök, 20:48:47
Akkor máskor adja a naftát a hengerbe???
Meg hallod nem jár szépen és rendesen.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28121 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 21:09:13 »
csúcs csere miatt nem kell kódolni....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28122 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 21:09:18 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.19 csütörtök, 20:48:47
Akkor máskor adja a naftát a hengerbe???
Neeeem. Csak nem a finoman behangolt mennyiség jut be egy befecskendezési periódus alatt.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28123 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 21:12:08 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.09.19 csütörtök, 21:07:39
Meg hallod nem jár szépen és rendesen.
értem. Viszont mikor már üzem meleg akkor sokkal finomabban megy......no,kitapasztalom!
Köszönöm az infókat!
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28124 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 21:12:50 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.09.19 csütörtök, 21:09:13
csúcs csere miatt nem kell kódolni....
Pedig kell, mert ugye nem azonos módon fecskendez egy régi/kopott csúcs és egy új.
Persze ezt hamar újratanulja, az elektromos rész és annak a tulajdonságai valóban nem változnak.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28125 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 21:21:20 »
Mégegyszer...csúcs miatt nem kell ujrakódolni...
Olyan nincs hogy kopott csúcs...van SZ:A:R és van JÓ csúcs...kb ennyi.
A sz@r csúcsnak vannak fajtái nyilván és ebből adódóan más szubjektiv módon diagnosztizálható jelei.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28126 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 21:23:46 »
Idézetet írta: Bunyek - 2013.09.19 csütörtök, 21:21:20
Mégegyszer...csúcs miatt nem kell ujrakódolni...
Olyan nincs hogy kopott csúcs...van SZ:A:R és van JÓ csúcs...kb ennyi.
A sz@r csúcsnak vannak fajtái nyilván és ebből adódóan más szubjektiv módon diagnosztizálható jelei.
Nem értek egyet, de mindegy ........
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28127 Dátum:
2013.09.19 csütörtök, 21:29:14 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.19 csütörtök, 21:23:46
Nem értek egyet, de mindegy ........
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28128 Dátum:
2013.09.21 szombat, 10:05:23 »
Idézetet írta: GSR - 2013.09.19 csütörtök, 21:23:46
Nem értek egyet, de mindegy ........
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28129 Dátum:
2013.09.21 szombat, 11:59:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2013.09.19 csütörtök, 07:49:12
PCS kódolás után kell neki egy darab idő, hogy beálljon újra minden. Egyesek szerint 1500 km, mások szerint menj ki két órára a városi forgalomba tekeregni. Azért 100 km után még nem kezdenék aggódni.
Idézetet írta: Bunyek - 2013.09.19 csütörtök, 16:31:30
Ezeket a baromságokat azért reméljük nem veszitek komolyan...
Idézetet írta: Bunyek - 2013.09.19 csütörtök, 21:09:13
csúcs csere miatt nem kell kódolni....
1 A kódok olyan információt hordoznak magukban, hogy mekkora késéssel indul meg a befecskendezés, és hogy mennyit fecskendez be.
Ha a csúcs csere miatt nem kellene kódolni, akkor a gyári csúcsoknál sem kellene kódolni, egyáltalán nem kellene kód.
Azon felújított csúcsok, amelyekhez nem tartozik ÚJ kód, azok a barkács kategória - széles ívben kerülni.
Ha rossz mennyiséget fecskendez be, mondjuk sokkal többet, simán lehet dugattyúcsere a vége.
2 gyári új csúcsoknál is van betanulási idő. Amikor beírják az új csúcsot, törli a korrekciós számot, 1-ről indul, és a kopogásszenzor és egyéb adatok alapján kezdi legenerálni ezeket a számokat. Egy off márkánál a hivatalos, belső gyári dokumentáció ír erről, ott 1500 kilométert ír.
Elméletileg a kettő korrigálja egymást, azaz ha rosszak a csúcsok kódja, a korrekciós szám elvileg korrigálhat, de nem e végtelenségig.
Ugyanilyen korrekció van a benzinesnél is. Az ok nagyon egyszerű. A szgép kiad egy négyszögjelet, fecskendezz be.
Az üa nyomás, és az idő alapján kijön a befecskendezett mennyiség. Elméletileg.
Mert az a furat nem pontosan 0,4 milliméter, hanem 0,38 vagy mittudomén.
A szelep is így nyit meg úgy nyit. Ezek eléggé befolyásolják a befecskendezett mennyiséget.
Mi pedig azt szeretnénk, hogy minden hengerbe ugyanannyi üa jusson (kivéve, a henger kopottságát - tehát mégsem).
Ezért kell a korrekciós szám. A kopogásszenzor jele alapján elemzi a szgép, mekkora volt a robbanás.
Ha az egyikben nagyobb, mint a többiben, ott csökkenteni fog. És szép lassan csökkenti a szorzót, mondjuk 0,99-re.
Majd nézi, hogy most mi van. Még mindig sok. Újra csökkent, mondjuk 0,98-ra. Addig csinálja, amíg mindegyiknél egyforma nem lesz a robbanási hullám.
Fontos, hogy mindig hozzáátlagol, azaz mondjuk az utolsó 1500 kilométer adataihoz. Vagyis, ha jön egy szupererős üa csepp, amiben több kraft van, attól nem veszi vissza,
vagy ha úgy jobban tetszik, a szabályzás időállandója bazi nagy. Ezzel kerülik el a hisztérikus szabályzást.
Vagyis, ha a csúccsal történik valami, hirtelen kevesebbet sprickol be, akkor ezt a szgép korrigálni tudja, mondjuk 1,5e km után
ugyanolyan jó lesz az eredmény, mint azelőtt, mert mondjuk 1,1-es szorzóval megy, azaz 10%-kal többet sprickol be.
Elvileg, ha fogna az ember egy kopott csúcsot, és újrakalibrálná, akkor az teljesen jól muzsikálna (feltéve, hogy nem pisil, meg egyebek).
Csak nyilván nem éri meg, mert a kiszerelés, méricskélés árához képest már nem sokkal több, ha közben fel is újítják.
Szóval: kell a kód, és van betanulási periódus.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
spyware
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 222
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28130 Dátum:
2013.09.21 szombat, 13:41:13 »
Hali!
Az egr-re menő cső map szenzor felöli végénél hogyan lehet hozzáférni a bilincshez? Húzni kéne rajta.
Naplózva
Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
Lacimanó
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 937
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28131 Dátum:
2013.09.21 szombat, 18:02:48 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.21 szombat, 11:59:42
1 A kódok olyan információt hordoznak magukban, hogy mekkora késéssel indul meg a befecskendezés, és hogy mennyit fecskendez be.
Ha a csúcs csere miatt nem kellene kódolni, akkor a gyári csúcsoknál sem kellene kódolni, egyáltalán nem kellene kód.
Azon felújított csúcsok, amelyekhez nem tartozik ÚJ kód, azok a barkács kategória - széles ívben kerülni.
Ha rossz mennyiséget fecskendez be, mondjuk sokkal többet, simán lehet dugattyúcsere a vége.
2 gyári új csúcsoknál is van betanulási idő. Amikor beírják az új csúcsot, törli a korrekciós számot, 1-ről indul, és a kopogásszenzor és egyéb adatok alapján kezdi legenerálni ezeket a számokat. Egy off márkánál a hivatalos, belső gyári dokumentáció ír erről, ott 1500 kilométert ír.
Elméletileg a kettő korrigálja egymást, azaz ha rosszak a csúcsok kódja, a korrekciós szám elvileg korrigálhat, de nem e végtelenségig.
Ugyanilyen korrekció van a benzinesnél is. Az ok nagyon egyszerű. A szgép kiad egy négyszögjelet, fecskendezz be.
Az üa nyomás, és az idő alapján kijön a befecskendezett mennyiség. Elméletileg.
Mert az a furat nem pontosan 0,4 milliméter, hanem 0,38 vagy mittudomén.
A szelep is így nyit meg úgy nyit. Ezek eléggé befolyásolják a befecskendezett mennyiséget.
Mi pedig azt szeretnénk, hogy minden hengerbe ugyanannyi üa jusson (kivéve, a henger kopottságát - tehát mégsem).
Ezért kell a korrekciós szám. A kopogásszenzor jele alapján elemzi a szgép, mekkora volt a robbanás.
Ha az egyikben nagyobb, mint a többiben, ott csökkenteni fog. És szép lassan csökkenti a szorzót, mondjuk 0,99-re.
Majd nézi, hogy most mi van. Még mindig sok. Újra csökkent, mondjuk 0,98-ra. Addig csinálja, amíg mindegyiknél egyforma nem lesz a robbanási hullám.
Fontos, hogy mindig hozzáátlagol, azaz mondjuk az utolsó 1500 kilométer adataihoz. Vagyis, ha jön egy szupererős üa csepp, amiben több kraft van, attól nem veszi vissza,
vagy ha úgy jobban tetszik, a szabályzás időállandója bazi nagy. Ezzel kerülik el a hisztérikus szabályzást.
Vagyis, ha a csúccsal történik valami, hirtelen kevesebbet sprickol be, akkor ezt a szgép korrigálni tudja, mondjuk 1,5e km után
ugyanolyan jó lesz az eredmény, mint azelőtt, mert mondjuk 1,1-es szorzóval megy, azaz 10%-kal többet sprickol be.
Elvileg, ha fogna az ember egy kopott csúcsot, és újrakalibrálná, akkor az teljesen jól muzsikálna (feltéve, hogy nem pisil, meg egyebek).
Csak nyilván nem éri meg, mert a kiszerelés, méricskélés árához képest már nem sokkal több, ha közben fel is újítják.
Szóval: kell a kód, és van betanulási periódus.
Bevallom én nem értek hozzá csak régebben tanultam vezérlés technikát meg szabályozás technikát de ez az általad leírt km mennyiség mint szabályozási folyamat borzasztó hosszú. Ezidő alatt rengeteget fordul a motor egy hibás csúcs esetében néhány robbanás után meg kellene találnia az ideális mennyiség időt nem hetekig gondolkozni. Vannak inteligens hőfokszabályzók azok is egy-két periódus alatt feltérképezik a lakás hőszükségletét és úgy szabályozzák a fűtést arra is rányithatsz ablakot mégsem pöccen ki rajta. Nem tudom elhinni, ha becsörög egy motor annak 1500km kell menni, hogy ne csörögjön mert rossz időben van a gyújtás.
Naplózva
2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28132 Dátum:
2013.09.21 szombat, 19:18:01 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.21 szombat, 11:59:42
1 A kódok olyan információt hordoznak magukban, hogy mekkora késéssel indul meg a befecskendezés, és hogy mennyit fecskendez be.
Ha a csúcs csere miatt nem kellene kódolni, akkor a gyári csúcsoknál sem kellene kódolni, egyáltalán nem kellene kód.
Azon felújított csúcsok, amelyekhez nem tartozik ÚJ kód, azok a barkács kategória - széles ívben kerülni.
Ha rossz mennyiséget fecskendez be, mondjuk sokkal többet, simán lehet dugattyúcsere a vége.
2 gyári új csúcsoknál is van betanulási idő. Amikor beírják az új csúcsot, törli a korrekciós számot, 1-ről indul, és a kopogásszenzor és egyéb adatok alapján kezdi legenerálni ezeket a számokat. Egy off márkánál a hivatalos, belső gyári dokumentáció ír erről, ott 1500 kilométert ír.
Elméletileg a kettő korrigálja egymást, azaz ha rosszak a csúcsok kódja, a korrekciós szám elvileg korrigálhat, de nem e végtelenségig.
Ugyanilyen korrekció van a benzinesnél is. Az ok nagyon egyszerű. A szgép kiad egy négyszögjelet, fecskendezz be.
Az üa nyomás, és az idő alapján kijön a befecskendezett mennyiség. Elméletileg.
Mert az a furat nem pontosan 0,4 milliméter, hanem 0,38 vagy mittudomén.
A szelep is így nyit meg úgy nyit. Ezek eléggé befolyásolják a befecskendezett mennyiséget.
Mi pedig azt szeretnénk, hogy minden hengerbe ugyanannyi üa jusson (kivéve, a henger kopottságát - tehát mégsem).
Ezért kell a korrekciós szám. A kopogásszenzor jele alapján elemzi a szgép, mekkora volt a robbanás.
Ha az egyikben nagyobb, mint a többiben, ott csökkenteni fog. És szép lassan csökkenti a szorzót, mondjuk 0,99-re.
Majd nézi, hogy most mi van. Még mindig sok. Újra csökkent, mondjuk 0,98-ra. Addig csinálja, amíg mindegyiknél egyforma nem lesz a robbanási hullám.
Fontos, hogy mindig hozzáátlagol, azaz mondjuk az utolsó 1500 kilométer adataihoz. Vagyis, ha jön egy szupererős üa csepp, amiben több kraft van, attól nem veszi vissza,
vagy ha úgy jobban tetszik, a szabályzás időállandója bazi nagy. Ezzel kerülik el a hisztérikus szabályzást.
Vagyis, ha a csúccsal történik valami, hirtelen kevesebbet sprickol be, akkor ezt a szgép korrigálni tudja, mondjuk 1,5e km után
ugyanolyan jó lesz az eredmény, mint azelőtt, mert mondjuk 1,1-es szorzóval megy, azaz 10%-kal többet sprickol be.
Elvileg, ha fogna az ember egy kopott csúcsot, és újrakalibrálná, akkor az teljesen jól muzsikálna (feltéve, hogy nem pisil, meg egyebek).
Csak nyilván nem éri meg, mert a kiszerelés, méricskélés árához képest már nem sokkal több, ha közben fel is újítják.
Szóval: kell a kód, és van betanulási periódus.
"jön egy szupererős üa csepp, amiben több kraft van".....eszem-f@szom megáll, én meg nem tudtam mitől nem megy a kocsi, nem jött a szuperbika nafta biztos eddig....
Na én itt kiis szállok ebből a témából, nincs erre energiám már...
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28133 Dátum:
2013.09.21 szombat, 19:45:33 »
Idézetet írta: spyware - 2013.09.21 szombat, 13:41:13
Hali!
Az egr-re menő cső map szenzor felöli végénél hogyan lehet hozzáférni a bilincshez? Húzni kéne rajta.
Aknáról.Ha van alsó burkolatvédőd azt leveszed és már meg is tudod húzni.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28134 Dátum:
2013.09.21 szombat, 20:44:05 »
....öö,kb 300 km-nél tartok... hidegen kopog, de üzemi hőmérsékleten halkabb,finomabb mint volt.......
Csak olvasok,olvasok....
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28135 Dátum:
2013.09.21 szombat, 22:20:41 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.21 szombat, 20:44:05
....öö,kb 300 km-nél tartok... hidegen kopog, de üzemi hőmérsékleten halkabb,finomabb mint volt.......
Csak olvasok,olvasok....
Én mindig olvasom itt a tanulás dolgot.Az enyémnek nem kellett tanulni,belerakták amit a FORD-tól vettem és este már 150-el cuccal nyomtam neki Horvátba,1 hétig állt lent majd haza ugyan így,de ment mint a doxa és nem kopogot meg csörgött.Az egyformán ment hidegen-melegen egyaránt.Már ezt többször írtzam.Szerintem ott nem stimmel valami.Ja és nálam még szivattyú is lett cserélve
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28136 Dátum:
2013.09.21 szombat, 22:24:31 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.09.21 szombat, 22:20:41
Én mindig olvasom itt a tanulás dolgot.Az enyémnek nem kellett tanulni,belerakták amit a FORD-tól vettem és este már 150-el cuccal nyomtam neki Horvátba,1 hétig állt lent majd haza ugyan így,de ment mint a doxa és nem kopogot meg csörgött.Az egyformán ment hidegen-melegen egyaránt.Már ezt többször írtzam.Szerintem ott nem stimmel valami.Ja és nálam még szivattyú is lett cserélve
nálam is lett szivattyú cserélve. Igaz 401z helyett 301z van benne......de nem volt még dízelem,így nincs nagy tapasztalat....egyenlőre!
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28137 Dátum:
2013.09.21 szombat, 23:00:10 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.21 szombat, 22:24:31
nálam is lett szivattyú cserélve. Igaz 401z helyett 301z van benne......de nem volt még dízelem,így nincs nagy tapasztalat....egyenlőre!
Mértnem a belevaló csúcs van benne?
??
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28138 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 07:31:53 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.21 szombat, 22:24:31
nálam is lett szivattyú cserélve. Igaz 401z helyett 301z van benne......de nem volt még dízelem,így nincs nagy tapasztalat....egyenlőre!
Tisztelt Fórumtárs!
Cipőből sem mindegy, hogy egy számmal kisebb vagy nagyobb. Hát még a porlasztó csúcsokból.
Szerintem az első feladatod, a helyes bele való csúcs beszerzése és cseréje. Addig ne várj probléma mentes üzemet. Azt meg végképp nem értem, hogy lehet egy nem bele való csúccsal kísérletezni. Sokba is kerülhet a próbálkozás! Relhist fórumtársnak a gépsárkányába szereltek, nem bele való csúcsot. Sose volt jó, amíg nem cserélték ki az eredetire. Ilyenkor mindig felmerül bennem, a szakmai hozzáértés hiányának kérdése, és ezzel senkit nem kívánok megsérteni.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2013.09.22 vasárnap, 15:59:52 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28139 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 12:41:54 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.09.21 szombat, 22:20:41
Én mindig olvasom itt a tanulás dolgot.Az enyémnek nem kellett tanulni,belerakták amit a FORD-tól vettem és este már 150-el cuccal nyomtam neki Horvátba,1 hétig állt lent majd haza ugyan így,de ment mint a doxa és nem kopogot meg csörgött.Az egyformán ment hidegen-melegen egyaránt.Már ezt többször írtzam.Szerintem ott nem stimmel valami.Ja és nálam még szivattyú is lett cserélve
Mindegyik tanul... az egy más dolog, hogy szerintem sem túl jó előjel, ha a csere után csörög. Az vagy megjavul - vagy nem. Inkább az utóbbi...
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28140 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 16:27:49 »
Idézetet írta: Angel - 2013.09.22 vasárnap, 12:41:54
Mindegyik tanul... az egy más dolog, hogy szerintem sem túl jó előjel, ha a csere után csörög. Az vagy megjavul - vagy nem. Inkább az utóbbi...
:eljen:Így igaz.
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28141 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 16:29:49 »
Idézetet írta: László - 2013.09.22 vasárnap, 07:31:53
Tisztelt Fórumtárs!
Cipőből sem mindegy, hogy egy számmal kisebb vagy nagyobb. Hát még a porlasztó csúcsokból.
Szerintem az első feladatod, a helyes bele való csúcs beszerzése és cseréje. Addig ne várj probléma mentes üzemet. Azt meg végképp nem értem, hogy lehet egy nem bele való csúccsal kísérletezni. Sokba is kerülhet a próbálkozás! Relhist fórumtársnak a gépsárkányába szereltek, nem bele való csúcsot. Sose volt jó, amíg nem cserélték ki az eredetire. Ilyenkor mindig felmerül bennem, a szakmai hozzáértés hiányának kérdése, és ezzel senkit nem kívánok megsérteni.
Tisztelettel László!
csak nyugodtan mond ki PANCSER.Hogy nem lehet ha alvázszám szerint kidobja a kereső milyen csúcs kell bele akkor mért tesz bele másikat.Nem is értjük!!!!!
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28142 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 20:19:01 »
Idézetet írta: TISLER19 - 2013.09.22 vasárnap, 16:27:49
:eljen:Így igaz.
ááá,nézzetek hülyének!!
Ma megálltam és sétálgattam egy nagy parkolóban......hallgattam a kocsik,tdci-k hangját......hát, nem csörög jobban az enyém mint a többi!
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28143 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 20:23:37 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.22 vasárnap, 20:19:01
ááá,nézzetek hülyének!!
Ma megálltam és sétálgattam egy nagy parkolóban......hallgattam a kocsik,tdci-k hangját......hát, nem csörög jobban az enyém mint a többi!
De miért nem a "belevaló" csúcsok vannak a gépedben?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4936
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28144 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 20:27:01 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.22 vasárnap, 20:19:01
ááá,nézzetek hülyének!!
Ma megálltam és sétálgattam egy nagy parkolóban......hallgattam a kocsik,tdci-k hangját......hát, nem csörög jobban az enyém mint a többi!
Ki és miért rakott bele más csúcsokat?Inkább ezen gondolkodjunk
Naplózva
2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28145 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 20:30:13 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2013.09.22 vasárnap, 20:23:37
De miért nem a "belevaló" csúcsok vannak a gépedben?
Mert abból nem volt, felújjítva,garanciával erre mondták a szerelők,hogy bele való.....és ugye több fórumtárs is járatos a témában,akik ugyancsak javasolták ezt a verziót. (neveket nem akarok írni,sok embert kedvelek itt,nem bántok meg senkit)
A szerelők, pl Kecskeméti Hoványos is.....azt mondta nincs ezzel gond ! Gari van mindenre,ezért nem aggódok annyira....
Naplózva
Vadász
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 104
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28146 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 21:42:20 »
Az enyém is csörgött csere után, de 100km után kisimult a hangja. Viszont ez a csúcs és kódmizéria teljesen összezavart. Na mindegy, ha nem kell a 301-es jöhet az enyémbe.
Naplózva
2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28147 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 21:44:51 »
Idézetet írta: Vadász - 2013.09.22 vasárnap, 21:42:20
Az enyém is csörgött csere után, de 100km után kisimult a hangja. Viszont ez a csúcs és kódmizéria teljesen összezavart. Na mindegy, ha nem kell a 301-es jöhet az enyémbe.
kódolással nem volt bajom, a porlasztóhoz új kódokat kaptam......
Felújítva, adatlappal amin az értékek feltüntetve stb......
oks,gondolok rád, ha csere lesz!
Naplózva
Vadász
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 104
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28148 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 21:50:31 »
Idézetet írta: wolfgabor - 2013.09.22 vasárnap, 21:44:51
kódolással nem volt bajom, a porlasztóhoz új kódokat kaptam......
Felújítva, adatlappal amin az értékek feltüntetve stb......
oks,gondolok rád, ha csere lesz!
Amúgy ha nem vok indiszkrét, mennyi felétek egy csúcs javítás, vagy csere? Én 160-ból úsztam meg a négyet.
Naplózva
2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
wolfgabor
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #28149 Dátum:
2013.09.22 vasárnap, 21:53:22 »
Idézetet írta: Vadász - 2013.09.22 vasárnap, 21:50:31
Amúgy ha nem vok indiszkrét, mennyi felétek egy csúcs javítás, vagy csere? Én 160-ból úsztam meg a négyet.
hmm...igen, kapcsolat ide-oda....segitség innen-onnan ( pl a clubból)....120 ezer a 4 db.
Naplózva
Oldalak:
1
...
556
557
558
559
560
561
562
[
563
]
564
565
566
567
568
569
570
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ