Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.17 vasárnap, 00:16:19 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 556 557 558 559 560 561 562 [563] 564 565 566 567 568 569 570 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14591608 alkalommal)
fitipaldi és 12 vendég van a témában
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #28100 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 07:49:12 »

Igen, én bosch-t vettem....mann 9000 lett volna.....

Kopogos a kocsi hangja. General óta 100 km- t mentem. Beáll ez vsgy vigyem vissza?

PCS kódolás után kell neki egy darab idő, hogy beálljon újra minden. Egyesek szerint 1500 km, mások szerint menj ki két órára a városi forgalomba tekeregni. Azért 100 km után még nem kezdenék aggódni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28101 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 08:00:36 »

PCS kódolás után kell neki egy darab idő, hogy beálljon újra minden. Egyesek szerint 1500 km, mások szerint menj ki két órára a városi forgalomba tekeregni. Azért 100 km után még nem kezdenék aggódni.

AndyA

Megnyugtattál. Köszönöm! Városi forgalmon intenzív  hajtas porgetés stb......Huh??
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #28102 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 08:05:51 »

Megnyugtattál. Köszönöm! Városi forgalmon intenzív  hajtas porgetés stb......Huh??

Nagyon azért nem hajtanám meg, amíg be nem állt újra a rendszer... Iagzából a változó körülmények kellenek neki, alapjárat, azután lépegetés a fokozatokban 2000-2500-ig, motorfék, újra gáz stb.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28103 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 08:11:39 »

Nagyon azért nem hajtanám meg, amíg be nem állt újra a rendszer... Iagzából a változó körülmények kellenek neki, alapjárat, azután lépegetés a fokozatokban 2000-2500-ig, motorfék, újra gáz stb.

AndyA

Értem...ok. Nem is merem hajtani meg. De lényeg a változó körülmeny. :-)
Naplózva
madar89
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1307



E-mail
« Új hozzászólás #28104 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 10:49:52 »

Értem...ok. Nem is merem hajtani meg. De lényeg a változó körülmeny. :-)
én is a kódolás után mentem 1.5 órát a városban és beállt!
Naplózva

2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
nejo88
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 565



E-mail
« Új hozzászólás #28105 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 15:19:58 »

A Mann listaára van 15 körül. Amúgy valami 6 ezer körül lehet Boscht kapni.

AndyA

igen Mann lesz benne.  Wink
Naplózva

Audi A6 3.0 tdi V6 Quattro (225 LE)
A múlt.Ford mondeo 2003 2.0 tdci 96kw (131 le) by:Relhist
A múlt. Ford mondeo 2004 2.0 Tdci 85kw (115 Le)
nejo88
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 565



E-mail
« Új hozzászólás #28106 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 15:21:36 »

PCS kódolás után kell neki egy darab idő, hogy beálljon újra minden. Egyesek szerint 1500 km, mások szerint menj ki két órára a városi forgalomba tekeregni. Azért 100 km után még nem kezdenék aggódni.

AndyA

Akkor én is megyek a városba jelzőlámpa számolásra egy kicsit majd.  wow1
Naplózva

Audi A6 3.0 tdi V6 Quattro (225 LE)
A múlt.Ford mondeo 2003 2.0 tdci 96kw (131 le) by:Relhist
A múlt. Ford mondeo 2004 2.0 Tdci 85kw (115 Le)
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28107 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 15:38:24 »

Igen, én bosch-t vettem....mann 9000 lett volna.....

Kopogos a kocsi hangja. General óta 100 km- t mentem. Beáll ez vsgy vigyem vissza?

Azt mondták is neked, hogy kopogós lesz, mert nem 401-est, hanem 301-es porlasztókat tettek bele, nem? A leállássos gondod mi okozta?
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #28108 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 16:31:30 »

PCS kódolás után kell neki egy darab idő, hogy beálljon újra minden. Egyesek szerint 1500 km, mások szerint menj ki két órára a városi forgalomba tekeregni. Azért 100 km után még nem kezdenék aggódni.

AndyA

Ezeket a baromságokat azért reméljük nem veszitek komolyan... szomoru1
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28109 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 16:51:13 »

Ezeket a baromságokat azért reméljük nem veszitek komolyan... szomoru1


Egyetértek.
Ha be van kódolva, nincs mit tanulnia.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28110 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 18:37:56 »

Azt mondták is neked, hogy kopogós lesz, mert nem 401-est, hanem 301-es porlasztókat tettek bele, nem? A leállássos gondod mi okozta?

igen,igen.... mondták hogy kopogósabb lesz.

a leállást levegősödés okozta a tanktól előre a szűrőig. Most 120 km-nél tartok...... eddig kopp-kopp!  Smiley

Na,most akkor mi van ezzel a programozással?Huh? Huh?
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #28111 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 19:02:08 »

igen,igen.... mondták hogy kopogósabb lesz.

a leállást levegősödés okozta a tanktól előre a szűrőig. Most 120 km-nél tartok...... eddig kopp-kopp!  Smiley

Na,most akkor mi van ezzel a programozással?Huh? Huh?

Ne pocsékold feleslegesen a gázolajad. Inkább gyere a nagytalira. Szeretnénk végre lefikázni  hehe látni az új járgányt.
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28112 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 20:32:54 »

Egyetértek.
Ha be van kódolva, nincs mit tanulnia.
Én már többször írtam de elkerüli mindenkinek a figyelmét.2 éve mikor kicserélték a csúcsokat,majd berakták az ujjat,programozás és haza a szerelőmtől ez 5 km.Majd bepakolás és irány Horvátország 150-el cuccal.Mit kellett neki tanulni,ment az mint a doxa és azóta is ezt teszi.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28113 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 20:35:02 »

igen,igen.... mondták hogy kopogósabb lesz.

a leállást levegősödés okozta a tanktól előre a szűrőig. Most 120 km-nél tartok...... eddig kopp-kopp!  Smiley

Na,most akkor mi van ezzel a programozással?Huh? Huh?
ha a csúcshoz tartozó kódot rendessen beírják az ECU-ba vagyis programozzák akkor az tuti.HA nem akkor vidd vissza és addig else hozd amíg az nem jó.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28114 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 20:40:17 »

ha a csúcshoz tartozó kódot rendessen beírják az ECU-ba vagyis programozzák akkor az tuti.HA nem akkor vidd vissza és addig else hozd amíg az nem jó.

betették,beirták...működik,nem füstöl...... akkor talán rendben van!?
 Smiley
De az a baj,hogy nincs viszonyitási alapom,mivel összesen 4-5 napot hajtottam a kocsit Cheesy Cheesy
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28115 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 20:41:26 »

ha a csúcshoz tartozó kódot rendessen beírják az ECU-ba vagyis programozzák akkor az tuti.HA nem akkor vidd vissza és addig else hozd amíg az nem jó.


Ha valóban a megfelelő -aktuális- kódokat kapja pl. egy felújítás után.
Találkoztam már olyannal, hogy csúcsokat cseréltek de olyan gépük (nem olcsó) nem volt, ami tesztek alapján kalibrációs kódot generál.  Shocked
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28116 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 20:42:43 »

betették,beirták...működik,nem füstöl...... akkor talán rendben van!?
 Smiley
De az a baj,hogy nincs viszonyitási alapom,mivel összesen 4-5 napot hajtottam a kocsit Cheesy Cheesy

Ugye nem mindegy, hogy milyen sorrendben írják be. Persze lehet, hogy mindent megfelelően csináltak....... bár a kopogás mégis furcsa. fejvakaras
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28117 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 20:44:06 »


Ha valóban a megfelelő -aktuális- kódokat kapja pl. egy felújítás után.
Találkoztam már olyannal, hogy csúcsokat cseréltek de olyan gépük (nem olcsó) nem volt, ami tesztek alapján kalibrációs kódot generál.  Shocked

új kódok voltak a felújjított csúcshoz. Sorrend?? passzolom....sajnos nem voltam ott....
Ha rossz a sorrend akkor??? Undecided
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28118 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 20:46:17 »

új kódok voltak a felújjított csúcshoz. Sorrend?? passzolom....sajnos nem voltam ott....
Ha rossz a sorrend akkor??? Undecided

Akkor ugye nem a saját kódját kapja a befecskendező. Azaz olyan, mintha találomra beírnál egyet neki....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28119 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 20:48:47 »

Akkor ugye nem a saját kódját kapja a befecskendező. Azaz olyan, mintha találomra beírnál egyet neki....

Akkor máskor adja a naftát a hengerbe???
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28120 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 21:07:39 »

Akkor máskor adja a naftát a hengerbe???
Meg hallod nem jár szépen és rendesen.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #28121 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 21:09:13 »

csúcs csere miatt nem kell kódolni....
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28122 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 21:09:18 »

Akkor máskor adja a naftát a hengerbe???
Neeeem. Csak nem a finoman behangolt mennyiség jut be egy befecskendezési periódus alatt.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28123 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 21:12:08 »

Meg hallod nem jár szépen és rendesen.

értem. Viszont mikor már üzem meleg akkor sokkal finomabban megy......no,kitapasztalom!

Köszönöm az infókat! eljen Smiley Smiley
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28124 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 21:12:50 »

csúcs csere miatt nem kell kódolni....
Pedig kell, mert ugye nem azonos módon fecskendez egy régi/kopott csúcs és egy új.
Persze ezt hamar újratanulja, az elektromos rész és annak a tulajdonságai valóban nem változnak. Wink
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #28125 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 21:21:20 »

Mégegyszer...csúcs miatt nem kell ujrakódolni...
Olyan nincs hogy kopott csúcs...van SZ:A:R és van JÓ csúcs...kb ennyi.
A sz@r csúcsnak vannak fajtái nyilván és ebből adódóan más szubjektiv módon diagnosztizálható jelei.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #28126 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 21:23:46 »

Mégegyszer...csúcs miatt nem kell ujrakódolni...
Olyan nincs hogy kopott csúcs...van SZ:A:R és van JÓ csúcs...kb ennyi.
A sz@r csúcsnak vannak fajtái nyilván és ebből adódóan más szubjektiv módon diagnosztizálható jelei.


Nem értek egyet, de mindegy ........   wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #28127 Dátum: 2013.09.19 csütörtök, 21:29:14 »


Nem értek egyet, de mindegy ........   wave

 nemtudom   wave
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #28128 Dátum: 2013.09.21 szombat, 10:05:23 »


Nem értek egyet, de mindegy ........   wave
eljen worship
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #28129 Dátum: 2013.09.21 szombat, 11:59:42 »

PCS kódolás után kell neki egy darab idő, hogy beálljon újra minden. Egyesek szerint 1500 km, mások szerint menj ki két órára a városi forgalomba tekeregni. Azért 100 km után még nem kezdenék aggódni.

Ezeket a baromságokat azért reméljük nem veszitek komolyan... szomoru1

csúcs csere miatt nem kell kódolni....

1 A kódok olyan információt hordoznak magukban, hogy mekkora késéssel indul meg a befecskendezés, és hogy mennyit fecskendez be.
Ha a csúcs csere miatt nem kellene kódolni, akkor a gyári csúcsoknál sem kellene kódolni, egyáltalán nem kellene kód.
Azon felújított csúcsok, amelyekhez nem tartozik ÚJ kód, azok a barkács kategória - széles ívben kerülni.
Ha rossz mennyiséget fecskendez be, mondjuk sokkal többet, simán lehet dugattyúcsere a vége.

2 gyári új csúcsoknál is van betanulási idő. Amikor beírják az új csúcsot, törli a korrekciós számot, 1-ről indul, és a kopogásszenzor és egyéb adatok alapján kezdi legenerálni ezeket a számokat. Egy off márkánál a hivatalos, belső gyári dokumentáció ír erről, ott 1500 kilométert ír.

Elméletileg a kettő korrigálja egymást, azaz ha rosszak a csúcsok kódja, a korrekciós szám elvileg korrigálhat, de nem e végtelenségig.
Ugyanilyen korrekció van a benzinesnél is. Az ok nagyon egyszerű. A szgép kiad egy négyszögjelet, fecskendezz be.
Az üa nyomás, és az idő alapján kijön a befecskendezett mennyiség. Elméletileg.
Mert az a furat nem pontosan 0,4 milliméter, hanem 0,38 vagy mittudomén.
A szelep is így nyit meg úgy nyit. Ezek eléggé befolyásolják a befecskendezett mennyiséget.
Mi pedig azt szeretnénk, hogy minden hengerbe ugyanannyi üa jusson (kivéve, a henger kopottságát - tehát mégsem).
Ezért kell a korrekciós szám. A kopogásszenzor jele alapján elemzi a szgép, mekkora volt a robbanás.
Ha az egyikben nagyobb, mint a többiben, ott csökkenteni fog. És szép lassan csökkenti a szorzót, mondjuk 0,99-re.
Majd nézi, hogy most mi van. Még mindig sok. Újra csökkent, mondjuk 0,98-ra. Addig csinálja, amíg mindegyiknél egyforma nem lesz a robbanási hullám.
Fontos, hogy mindig hozzáátlagol, azaz mondjuk az utolsó 1500 kilométer adataihoz. Vagyis, ha jön egy szupererős üa csepp, amiben több kraft van, attól nem veszi vissza,
vagy ha úgy jobban tetszik, a szabályzás időállandója bazi nagy. Ezzel kerülik el a hisztérikus szabályzást.
Vagyis, ha a csúccsal történik valami, hirtelen kevesebbet sprickol be, akkor ezt a szgép korrigálni tudja, mondjuk 1,5e km után
ugyanolyan jó lesz az eredmény, mint azelőtt, mert mondjuk 1,1-es szorzóval megy, azaz 10%-kal többet sprickol be.
Elvileg, ha fogna az ember egy kopott csúcsot, és újrakalibrálná, akkor az teljesen jól muzsikálna (feltéve, hogy nem pisil, meg egyebek).
Csak nyilván nem éri meg, mert a kiszerelés, méricskélés árához képest már nem sokkal több, ha közben fel is újítják.
Szóval: kell a kód, és van betanulási periódus.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
spyware
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 222



E-mail
« Új hozzászólás #28130 Dátum: 2013.09.21 szombat, 13:41:13 »

Hali!

Az egr-re menő cső map szenzor felöli végénél hogyan lehet hozzáférni a bilincshez? Húzni kéne rajta.
Naplózva

Ford Mondeo 2.0 TDCI 115LE, 2006
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #28131 Dátum: 2013.09.21 szombat, 18:02:48 »

1 A kódok olyan információt hordoznak magukban, hogy mekkora késéssel indul meg a befecskendezés, és hogy mennyit fecskendez be.
Ha a csúcs csere miatt nem kellene kódolni, akkor a gyári csúcsoknál sem kellene kódolni, egyáltalán nem kellene kód.
Azon felújított csúcsok, amelyekhez nem tartozik ÚJ kód, azok a barkács kategória - széles ívben kerülni.
Ha rossz mennyiséget fecskendez be, mondjuk sokkal többet, simán lehet dugattyúcsere a vége.

2 gyári új csúcsoknál is van betanulási idő. Amikor beírják az új csúcsot, törli a korrekciós számot, 1-ről indul, és a kopogásszenzor és egyéb adatok alapján kezdi legenerálni ezeket a számokat. Egy off márkánál a hivatalos, belső gyári dokumentáció ír erről, ott 1500 kilométert ír.

Elméletileg a kettő korrigálja egymást, azaz ha rosszak a csúcsok kódja, a korrekciós szám elvileg korrigálhat, de nem e végtelenségig.
Ugyanilyen korrekció van a benzinesnél is. Az ok nagyon egyszerű. A szgép kiad egy négyszögjelet, fecskendezz be.
Az üa nyomás, és az idő alapján kijön a befecskendezett mennyiség. Elméletileg.
Mert az a furat nem pontosan 0,4 milliméter, hanem 0,38 vagy mittudomén.
A szelep is így nyit meg úgy nyit. Ezek eléggé befolyásolják a befecskendezett mennyiséget.
Mi pedig azt szeretnénk, hogy minden hengerbe ugyanannyi üa jusson (kivéve, a henger kopottságát - tehát mégsem).
Ezért kell a korrekciós szám. A kopogásszenzor jele alapján elemzi a szgép, mekkora volt a robbanás.
Ha az egyikben nagyobb, mint a többiben, ott csökkenteni fog. És szép lassan csökkenti a szorzót, mondjuk 0,99-re.
Majd nézi, hogy most mi van. Még mindig sok. Újra csökkent, mondjuk 0,98-ra. Addig csinálja, amíg mindegyiknél egyforma nem lesz a robbanási hullám.
Fontos, hogy mindig hozzáátlagol, azaz mondjuk az utolsó 1500 kilométer adataihoz. Vagyis, ha jön egy szupererős üa csepp, amiben több kraft van, attól nem veszi vissza,
vagy ha úgy jobban tetszik, a szabályzás időállandója bazi nagy. Ezzel kerülik el a hisztérikus szabályzást.
Vagyis, ha a csúccsal történik valami, hirtelen kevesebbet sprickol be, akkor ezt a szgép korrigálni tudja, mondjuk 1,5e km után
ugyanolyan jó lesz az eredmény, mint azelőtt, mert mondjuk 1,1-es szorzóval megy, azaz 10%-kal többet sprickol be.
Elvileg, ha fogna az ember egy kopott csúcsot, és újrakalibrálná, akkor az teljesen jól muzsikálna (feltéve, hogy nem pisil, meg egyebek).
Csak nyilván nem éri meg, mert a kiszerelés, méricskélés árához képest már nem sokkal több, ha közben fel is újítják.
Szóval: kell a kód, és van betanulási periódus.
Bevallom én nem értek hozzá csak régebben tanultam vezérlés technikát meg szabályozás technikát de ez az általad leírt km mennyiség mint szabályozási folyamat borzasztó hosszú. Ezidő alatt rengeteget fordul a motor egy hibás csúcs esetében néhány robbanás után meg kellene találnia az ideális mennyiség időt nem hetekig gondolkozni. Vannak inteligens hőfokszabályzók azok is egy-két periódus alatt feltérképezik a lakás hőszükségletét és úgy szabályozzák a fűtést arra is rányithatsz ablakot mégsem pöccen ki rajta. Nem tudom elhinni, ha becsörög egy motor annak 1500km kell menni, hogy ne csörögjön mert rossz időben van a gyújtás.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #28132 Dátum: 2013.09.21 szombat, 19:18:01 »

1 A kódok olyan információt hordoznak magukban, hogy mekkora késéssel indul meg a befecskendezés, és hogy mennyit fecskendez be.
Ha a csúcs csere miatt nem kellene kódolni, akkor a gyári csúcsoknál sem kellene kódolni, egyáltalán nem kellene kód.
Azon felújított csúcsok, amelyekhez nem tartozik ÚJ kód, azok a barkács kategória - széles ívben kerülni.
Ha rossz mennyiséget fecskendez be, mondjuk sokkal többet, simán lehet dugattyúcsere a vége.

2 gyári új csúcsoknál is van betanulási idő. Amikor beírják az új csúcsot, törli a korrekciós számot, 1-ről indul, és a kopogásszenzor és egyéb adatok alapján kezdi legenerálni ezeket a számokat. Egy off márkánál a hivatalos, belső gyári dokumentáció ír erről, ott 1500 kilométert ír.

Elméletileg a kettő korrigálja egymást, azaz ha rosszak a csúcsok kódja, a korrekciós szám elvileg korrigálhat, de nem e végtelenségig.
Ugyanilyen korrekció van a benzinesnél is. Az ok nagyon egyszerű. A szgép kiad egy négyszögjelet, fecskendezz be.
Az üa nyomás, és az idő alapján kijön a befecskendezett mennyiség. Elméletileg.
Mert az a furat nem pontosan 0,4 milliméter, hanem 0,38 vagy mittudomén.
A szelep is így nyit meg úgy nyit. Ezek eléggé befolyásolják a befecskendezett mennyiséget.
Mi pedig azt szeretnénk, hogy minden hengerbe ugyanannyi üa jusson (kivéve, a henger kopottságát - tehát mégsem).
Ezért kell a korrekciós szám. A kopogásszenzor jele alapján elemzi a szgép, mekkora volt a robbanás.
Ha az egyikben nagyobb, mint a többiben, ott csökkenteni fog. És szép lassan csökkenti a szorzót, mondjuk 0,99-re.
Majd nézi, hogy most mi van. Még mindig sok. Újra csökkent, mondjuk 0,98-ra. Addig csinálja, amíg mindegyiknél egyforma nem lesz a robbanási hullám.
Fontos, hogy mindig hozzáátlagol, azaz mondjuk az utolsó 1500 kilométer adataihoz. Vagyis, ha jön egy szupererős üa csepp, amiben több kraft van, attól nem veszi vissza,
vagy ha úgy jobban tetszik, a szabályzás időállandója bazi nagy. Ezzel kerülik el a hisztérikus szabályzást.
Vagyis, ha a csúccsal történik valami, hirtelen kevesebbet sprickol be, akkor ezt a szgép korrigálni tudja, mondjuk 1,5e km után
ugyanolyan jó lesz az eredmény, mint azelőtt, mert mondjuk 1,1-es szorzóval megy, azaz 10%-kal többet sprickol be.
Elvileg, ha fogna az ember egy kopott csúcsot, és újrakalibrálná, akkor az teljesen jól muzsikálna (feltéve, hogy nem pisil, meg egyebek).
Csak nyilván nem éri meg, mert a kiszerelés, méricskélés árához képest már nem sokkal több, ha közben fel is újítják.
Szóval: kell a kód, és van betanulási periódus.

"jön egy szupererős üa csepp, amiben több kraft van".....eszem-f@szom megáll, én meg nem tudtam mitől nem megy a kocsi, nem jött a szuperbika nafta biztos eddig.... eplus2
Na én itt kiis szállok ebből a témából, nincs erre energiám már... szomoru1

Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28133 Dátum: 2013.09.21 szombat, 19:45:33 »

Hali!

Az egr-re menő cső map szenzor felöli végénél hogyan lehet hozzáférni a bilincshez? Húzni kéne rajta.
Aknáról.Ha van alsó burkolatvédőd azt leveszed és már meg is tudod húzni.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28134 Dátum: 2013.09.21 szombat, 20:44:05 »

....öö,kb 300 km-nél tartok... hidegen kopog, de üzemi hőmérsékleten halkabb,finomabb mint volt....... Smiley

Csak olvasok,olvasok....
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28135 Dátum: 2013.09.21 szombat, 22:20:41 »

....öö,kb 300 km-nél tartok... hidegen kopog, de üzemi hőmérsékleten halkabb,finomabb mint volt....... Smiley

Csak olvasok,olvasok....
Én mindig olvasom itt a tanulás dolgot.Az enyémnek nem kellett tanulni,belerakták amit a FORD-tól vettem és este már 150-el cuccal nyomtam neki Horvátba,1 hétig állt lent majd haza ugyan így,de ment mint a doxa és nem kopogot meg csörgött.Az egyformán ment hidegen-melegen egyaránt.Már ezt többször írtzam.Szerintem ott nem stimmel valami.Ja és nálam még szivattyú is lett cserélve
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28136 Dátum: 2013.09.21 szombat, 22:24:31 »

Én mindig olvasom itt a tanulás dolgot.Az enyémnek nem kellett tanulni,belerakták amit a FORD-tól vettem és este már 150-el cuccal nyomtam neki Horvátba,1 hétig állt lent majd haza ugyan így,de ment mint a doxa és nem kopogot meg csörgött.Az egyformán ment hidegen-melegen egyaránt.Már ezt többször írtzam.Szerintem ott nem stimmel valami.Ja és nálam még szivattyú is lett cserélve

nálam is lett szivattyú cserélve. Igaz 401z helyett 301z van benne......de nem volt még dízelem,így nincs nagy tapasztalat....egyenlőre! laugh
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28137 Dátum: 2013.09.21 szombat, 23:00:10 »

nálam is lett szivattyú cserélve. Igaz 401z helyett 301z van benne......de nem volt még dízelem,így nincs nagy tapasztalat....egyenlőre! laugh
Mértnem a belevaló csúcs van benne?Huh???
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #28138 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 07:31:53 »

nálam is lett szivattyú cserélve. Igaz 401z helyett 301z van benne......de nem volt még dízelem,így nincs nagy tapasztalat....egyenlőre! laugh
Tisztelt Fórumtárs!
Cipőből sem mindegy, hogy egy számmal kisebb vagy nagyobb. Hát még a porlasztó csúcsokból. falbav falbav falbav Szerintem az első feladatod, a helyes bele való csúcs beszerzése és cseréje. Addig ne várj probléma mentes üzemet. Azt meg végképp nem értem, hogy lehet egy nem bele való csúccsal kísérletezni. Sokba is kerülhet a próbálkozás! Relhist fórumtársnak a gépsárkányába szereltek, nem bele való csúcsot. Sose volt jó, amíg nem cserélték ki az eredetire. Ilyenkor mindig felmerül bennem, a szakmai hozzáértés hiányának kérdése, és ezzel senkit nem kívánok megsérteni. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2013.09.22 vasárnap, 15:59:52 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #28139 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 12:41:54 »

Én mindig olvasom itt a tanulás dolgot.Az enyémnek nem kellett tanulni,belerakták amit a FORD-tól vettem és este már 150-el cuccal nyomtam neki Horvátba,1 hétig állt lent majd haza ugyan így,de ment mint a doxa és nem kopogot meg csörgött.Az egyformán ment hidegen-melegen egyaránt.Már ezt többször írtzam.Szerintem ott nem stimmel valami.Ja és nálam még szivattyú is lett cserélve

Mindegyik tanul... az egy más dolog, hogy szerintem sem túl jó előjel, ha a csere után csörög. Az vagy megjavul - vagy nem. Inkább az utóbbi...
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28140 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 16:27:49 »

Mindegyik tanul... az egy más dolog, hogy szerintem sem túl jó előjel, ha a csere után csörög. Az vagy megjavul - vagy nem. Inkább az utóbbi...
:eljen:Így igaz.
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28141 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 16:29:49 »

Tisztelt Fórumtárs!
Cipőből sem mindegy, hogy egy számmal kisebb vagy nagyobb. Hát még a porlasztó csúcsokból. falbav falbav falbav Szerintem az első feladatod, a helyes bele való csúcs beszerzése és cseréje. Addig ne várj probléma mentes üzemet. Azt meg végképp nem értem, hogy lehet egy nem bele való csúccsal kísérletezni. Sokba is kerülhet a próbálkozás! Relhist fórumtársnak a gépsárkányába szereltek, nem bele való csúcsot. Sose volt jó, amíg nem cserélték ki az eredetire. Ilyenkor mindig felmerül bennem, a szakmai hozzáértés hiányának kérdése, és ezzel senkit nem kívánok megsérteni. wave
Tisztelettel László! worship
csak nyugodtan mond ki PANCSER.Hogy nem lehet ha alvázszám szerint kidobja a kereső  milyen csúcs kell bele akkor mért tesz bele másikat.Nem is értjük!!!!!
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28142 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 20:19:01 »

:eljen:Így igaz.


ááá,nézzetek hülyének!!  laugh
Ma megálltam és sétálgattam egy nagy parkolóban......hallgattam a kocsik,tdci-k hangját......hát, nem csörög jobban az enyém mint a többi! laugh laugh
Naplózva
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #28143 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 20:23:37 »


ááá,nézzetek hülyének!!  laugh
Ma megálltam és sétálgattam egy nagy parkolóban......hallgattam a kocsik,tdci-k hangját......hát, nem csörög jobban az enyém mint a többi! laugh laugh


De miért nem a "belevaló" csúcsok vannak a gépedben?
Naplózva
TISLER19
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4936



E-mail
« Új hozzászólás #28144 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 20:27:01 »


ááá,nézzetek hülyének!!  laugh
Ma megálltam és sétálgattam egy nagy parkolóban......hallgattam a kocsik,tdci-k hangját......hát, nem csörög jobban az enyém mint a többi! laugh laugh

Ki és miért rakott bele más csúcsokat?Inkább ezen gondolkodjunk
Naplózva

2008.11. 1.8 TDCI KOMBI TREND 115 FOCUS II
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28145 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 20:30:13 »

De miért nem a "belevaló" csúcsok vannak a gépedben?

Mert abból nem volt, felújjítva,garanciával erre mondták a szerelők,hogy bele való.....és ugye több fórumtárs is járatos a témában,akik ugyancsak javasolták ezt a verziót. (neveket nem akarok írni,sok embert kedvelek itt,nem bántok meg senkit)
A szerelők, pl Kecskeméti Hoványos is.....azt mondta nincs ezzel gond ! Gari van mindenre,ezért nem aggódok annyira....
Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #28146 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 21:42:20 »

Az enyém is csörgött csere után, de 100km után kisimult a hangja. Viszont ez a csúcs és kódmizéria teljesen összezavart. Na mindegy, ha nem kell a 301-es jöhet az enyémbe.  nyes
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28147 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 21:44:51 »

Az enyém is csörgött csere után, de 100km után kisimult a hangja. Viszont ez a csúcs és kódmizéria teljesen összezavart. Na mindegy, ha nem kell a 301-es jöhet az enyémbe.  nyes

kódolással nem volt bajom, a porlasztóhoz új kódokat kaptam...... Smiley Felújítva, adatlappal amin az értékek feltüntetve stb......
 vigyor3 laugh  oks,gondolok rád, ha csere lesz!  vigyor3
Naplózva
Vadász
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 104



E-mail
« Új hozzászólás #28148 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 21:50:31 »

kódolással nem volt bajom, a porlasztóhoz új kódokat kaptam...... Smiley Felújítva, adatlappal amin az értékek feltüntetve stb......
 vigyor3 laugh  oks,gondolok rád, ha csere lesz!  vigyor3

Amúgy ha nem vok indiszkrét, mennyi felétek egy csúcs javítás, vagy csere? Én 160-ból úsztam meg a négyet.
Naplózva

2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #28149 Dátum: 2013.09.22 vasárnap, 21:53:22 »

Amúgy ha nem vok indiszkrét, mennyi felétek egy csúcs javítás, vagy csere? Én 160-ból úsztam meg a négyet.

hmm...igen, kapcsolat ide-oda....segitség innen-onnan ( pl a clubból)....120 ezer a 4 db. Smiley
Naplózva
Oldalak: 1 ... 556 557 558 559 560 561 562 [563] 564 565 566 567 568 569 570 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.137 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.