Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 17:55:15
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
TDCi motorok
Oldalak:
1
...
608
609
610
611
612
613
614
[
615
]
616
617
618
619
620
621
622
...
959
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: TDCi motorok (Megtekintve 14658844 alkalommal)
0 Felhasználó és 121 vendég van a témában
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30700 Dátum:
2014.02.27 csütörtök, 22:24:37 »
Idézetet írta: o_tom - 2014.02.27 csütörtök, 21:05:44
Sziasztok
Motorolajból mit javasoltok és mennyit FMBA mtorkódú, 130LE 6 sebességes autóba?
Rakjam a gyári Ford olajat, vagy vannak más alternaítvák, esetleg jobbak?
gyári
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
ZHG
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30701 Dátum:
2014.02.28 péntek, 17:53:55 »
Helló! Kaptam ma egy kis ajándékot az autótól.... (2005, 2.0 tdci 131 le) előztem egy hosszú kocsisort, visszakapcsoltam aztán jött a meglepetés... dadogás erőtlenedés és villogó izzításjelző....vészüzem, aztán le is állt - halkan megjegyzem előzés közben - mi lehet a baj?!
leállást követően nem indult az autó, kis idő elteltével újra beindult, mindaddig jól is működött míg nem adtam neki nagyobb gázt, utána szintén bedobta a vész üzemet de legalább nem állt le!
remélem nem a porlasztó....
Segítsetek rajtam
Naplózva
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30702 Dátum:
2014.02.28 péntek, 19:10:28 »
Idézetet írta: ZHG - 2014.02.28 péntek, 17:53:55
Helló! Kaptam ma egy kis ajándékot az autótól.... (2005, 2.0 tdci 131 le) előztem egy hosszú kocsisort, visszakapcsoltam aztán jött a meglepetés... dadogás erőtlenedés és villogó izzításjelző....vészüzem, aztán le is állt - halkan megjegyzem előzés közben - mi lehet a baj?!
leállást követően nem indult az autó, kis idő elteltével újra beindult, mindaddig jól is működött míg nem adtam neki nagyobb gázt, utána szintén bedobta a vész üzemet de legalább nem állt le!
remélem nem a porlasztó....
Segítsetek rajtam
Pedig lehet,hogy pcs lesz...Terhelésre,nagy gáznál betilt? TISLER-nek is így kezdődött anno...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30703 Dátum:
2014.02.28 péntek, 19:19:37 »
Idézetet írta: ZHG - 2014.02.28 péntek, 17:53:55
Helló! Kaptam ma egy kis ajándékot az autótól.... (2005, 2.0 tdci 131 le) előztem egy hosszú kocsisort, visszakapcsoltam aztán jött a meglepetés... dadogás erőtlenedés és villogó izzításjelző....vészüzem, aztán le is állt - halkan megjegyzem előzés közben - mi lehet a baj?!
leállást követően nem indult az autó, kis idő elteltével újra beindult, mindaddig jól is működött míg nem adtam neki nagyobb gázt, utána szintén bedobta a vész üzemet de legalább nem állt le!
remélem nem a porlasztó....
Segítsetek rajtam
CMP is lehet.nem árt egy hibakódolvasás.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Nika91127
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30704 Dátum:
2014.02.28 péntek, 19:22:10 »
Idézetet írta: alf - 2014.02.28 péntek, 19:19:37
CMP is lehet.nem árt egy hibakódolvasás.
Nem csak a facelift előttiekre volt jellemző a CMP-meghibásodás? Ha jól rémlik,azokban "gyári hiba" volt,és más színűre érdemes cserélni
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30705 Dátum:
2014.02.28 péntek, 19:23:57 »
Idézetet írta: Nika91127 - 2014.02.28 péntek, 19:22:10
Nem csak a facelift előttiekre volt jellemző a CMP-meghibásodás? Ha jól rémlik,azokban "gyári hiba" volt,és más színűre érdemes cserélni
a "csak" talán nem fedi.az F2 ben is van CMP......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ZHG
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30706 Dátum:
2014.02.28 péntek, 19:28:30 »
Idézetet írta: alf - 2014.02.28 péntek, 19:23:57
a "csak" talán nem fedi.az F2 ben is van CMP......
Mi az a CMP?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30707 Dátum:
2014.02.28 péntek, 19:30:31 »
Idézetet írta: ZHG - 2014.02.28 péntek, 19:28:30
Mi az a CMP?
vezérműtengely helyzetérzékelő.A szívósor felett van a hf-ben középen.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ZHG
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30708 Dátum:
2014.02.28 péntek, 19:42:17 »
Idézetet írta: alf - 2014.02.28 péntek, 19:30:31
vezérműtengely helyzetérzékelő.A szívósor felett van a hf-ben középen.
úgy gondolom jó lenne ha csak annyi baja lenne!
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30709 Dátum:
2014.02.28 péntek, 19:57:47 »
Idézetet írta: ZHG - 2014.02.28 péntek, 19:42:17
úgy gondolom jó lenne ha csak annyi baja lenne!
hibakódolvasás!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
ZHG
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30710 Dátum:
2014.02.28 péntek, 19:59:24 »
Idézetet írta: alf - 2014.02.28 péntek, 19:57:47
hibakódolvasás!
Holnap meg fog történni!
Naplózva
decline
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30711 Dátum:
2014.02.28 péntek, 22:04:18 »
Idézetet írta: ZHG - 2014.02.28 péntek, 17:53:55
Helló! Kaptam ma egy kis ajándékot az autótól.... (2005, 2.0 tdci 131 le) előztem egy hosszú kocsisort, visszakapcsoltam aztán jött a meglepetés... dadogás erőtlenedés és villogó izzításjelző....vészüzem, aztán le is állt - halkan megjegyzem előzés közben - mi lehet a baj?!
leállást követően nem indult az autó, kis idő elteltével újra beindult, mindaddig jól is működött míg nem adtam neki nagyobb gázt, utána szintén bedobta a vész üzemet de legalább nem állt le!
remélem nem a porlasztó....
Segítsetek rajtam
nekem 2004 novemberi van, ugyanez a típus. mentem vele haza elkerülőn, kivillant az izzitásjelző, visszavett a ménesből. másnap akartam vinni szerelőhöz, nem sikerült, nem reagált a gázadásra. leállítás-indítás játék, néha megmozdult, néha nem, nem erőltettem tovább. kiolvasták, elszállt az egyik porlasztóm, majd mikor házhoz jött a szerelő,(gondolom a további inditgatás, erőltetés nem tett jót) még kettő.
füstről már tudta hogy porlasztó. kék és üzemanyag szagú. azt mondták, még a henger is kilyukadhatott, de akkor szürke és égett szaga lenne a füstnek.
Naplózva
ZHG
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30712 Dátum:
2014.02.28 péntek, 22:06:50 »
Idézetet írta: decline - 2014.02.28 péntek, 22:04:18
nekem 2004 novemberi van, ugyanez a típus. mentem vele haza elkerülőn, kivillant az izzitásjelző, visszavett a ménesből. másnap akartam vinni szerelőhöz, nem sikerült, nem reagált a gázadásra. leállítás-indítás játék, néha megmozdult, néha nem, nem erőltettem tovább. kiolvasták, elszállt az egyik porlasztóm, majd mikor házhoz jött a szerelő,(gondolom a további inditgatás, erőltetés nem tett jót) még kettő.
füstről már tudta hogy porlasztó. kék és üzemanyag szagú. azt mondták, még a henger is kilyukadhatott, de akkor szürke és égett szaga lenne a füstnek.
És mennyibe mennek most a porlasztók? használtat is lehet beletenni?
Naplózva
decline
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30713 Dátum:
2014.02.28 péntek, 22:10:57 »
Idézetet írta: ZHG - 2014.02.28 péntek, 22:06:50
És mennyibe mennek most a porlasztók? használtat is lehet beletenni?
azt mondták azt is lehet, de lutri (bár mi nem az). nekem após intézte, felküldte pestre keszthelyről, 200ezerben állt meg. a szivattyút már ők nézték autószerelő rokonnal amit fent is irtak a többiek, hogy van e benne fémreszelék.
Naplózva
ZHG
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30714 Dátum:
2014.02.28 péntek, 22:13:13 »
Idézetet írta: decline - 2014.02.28 péntek, 22:10:57
azt mondták azt is lehet, de lutri (bár mi nem az). nekem após intézte, felküldte pestre keszthelyről, 200ezerben állt meg. a szivattyút már ők nézték autószerelő rokonnal amit fent is irtak a többiek, hogy van e benne fémreszelék.
holnap jön egyik hawerom aztán kiolvassuk a hibakódot, és kiderül mi lesz a baj! nem bánnám ha valami apró baja lenne
...
Naplózva
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30715 Dátum:
2014.03.01 szombat, 06:56:31 »
Idézetet írta: ZHG - 2014.02.28 péntek, 17:53:55
Helló! Kaptam ma egy kis ajándékot az autótól.... (2005, 2.0 tdci 131 le) előztem egy hosszú kocsisort, visszakapcsoltam aztán jött a meglepetés... dadogás erőtlenedés és villogó izzításjelző....vészüzem, aztán le is állt - halkan megjegyzem előzés közben - mi lehet a baj?!
leállást követően nem indult az autó, kis idő elteltével újra beindult, mindaddig jól is működött míg nem adtam neki nagyobb gázt, utána szintén bedobta a vész üzemet de legalább nem állt le!
remélem nem a porlasztó....
Segítsetek rajtam
ez nekem CMP jelado hiba volt.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
licskai90
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 72
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30716 Dátum:
2014.03.01 szombat, 07:33:56 »
EGR dugózásához keresek alkatrészeket. Remélem tudtok segíteni.
Naplózva
2003 03 Ford Mondeo 2.0 TDCi 130 LE , EGR OFF ,
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30717 Dátum:
2014.03.01 szombat, 08:08:48 »
Idézetet írta: licskai90 - 2014.03.01 szombat, 07:33:56
EGR dugózásához keresek alkatrészeket. Remélem tudtok segíteni.
leveszed a tömítést az egr-ről fogsz egy 1,5-2mm vastag savállót körbekarcolod a két lyukat megfúrod a középsőt értelemszrően nem és visszarakoda tömítéssel együtt! és kész!
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30718 Dátum:
2014.03.01 szombat, 11:10:50 »
Sziasztok srácok.
Unalmas téli estéken a következő gondolat fogalmazódott meg bennem.
Szerintetek milyen pozitív hatása lenne annak ha kicserélném az intercoolert 1 nagyobb darabra kb. 2szer akkorára mint
a gyári. A turbócsöveket pedig Forge csövekre cserélném.
Érdemes-e a coolerrel költeni, cserélgeni.
A másik honnan tudnék olyan intercoolert szerezni ami a gyári helyére egyszerűen felmegy.
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30719 Dátum:
2014.03.01 szombat, 11:30:40 »
Idézetet írta: Kispusi - 2014.03.01 szombat, 11:10:50
Sziasztok srácok.
Unalmas téli estéken a következő gondolat fogalmazódott meg bennem.
Szerintetek milyen pozitív hatása lenne annak ha kicserélném az intercoolert 1 nagyobb darabra kb. 2szer akkorára mint
a gyári. A turbócsöveket pedig Forge csövekre cserélném.
Érdemes-e a coolerrel költeni, cserélgeni.
A másik honnan tudnék olyan intercoolert szerezni ami a gyári helyére egyszerűen felmegy.
a forge szett kitűnő gondolat,nem lesz több lukas csöved.a nagyobb cooler csak nagyobb turbó esetén hoz előnyt.gyári állapoton nem javít.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Kispusi
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 625
BLACK SMOKE & HIGH TORQUE
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30720 Dátum:
2014.03.01 szombat, 11:42:11 »
Idézetet írta: alf - 2014.03.01 szombat, 11:30:40
a forge szett kitűnő gondolat,nem lesz több lukas csöved.a nagyobb cooler csak nagyobb turbó esetén hoz előnyt.gyári állapoton nem javít.
Chippelve van a motor akkor sem javít valamit?
Naplózva
2.2 ST TDCi, 2004/9, MACHINE SILVER, DENSO navi, 6 GANG, EGéR-ke OFF, KATALYST OFF, INA, ,CHIP, STRAIGHT PIPE + BLACK SMOKE, FOCUS ST ELSŐ FÉKEK, EBC BETÉT,
verik
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30721 Dátum:
2014.03.01 szombat, 11:44:35 »
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem hogy van egy 115 lovas 2005-ös euro4 es 5 sebességes kintröl hozott mondeónk.
A kocsi jól müködik a fogyasztás is jó. Viszont az injectorok nem gyáriak /véletlenül vettük észre/
mert a motorburkolaton lévö kalb.kódok nem eggyeznek az injectorokon lévökkel és a tipusa
is EJDR 601D amit ugy néztünk hogy egy 2.2 es 155lovasba való lenne. A kocsit igy vettük. Elsö mondeónk.
Lehet e ebböl problema . Köszönöm.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30722 Dátum:
2014.03.01 szombat, 11:46:41 »
Idézetet írta: Kispusi - 2014.03.01 szombat, 11:42:11
Chippelve van a motor akkor sem javít valamit?
a te autódon akkor javítana,ha a turbó nyomás is emelkedett volna a csippeléssel.De ez nem így van.mk3 -mon a turbónyomást nem tudják átírni.Csipp után is 2,5bar a diagolt nyomás.Így a levegőmennyiség sem több,gyakorlatilag a gyári állapotban marad ez ao oldal.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30723 Dátum:
2014.03.01 szombat, 11:48:17 »
Idézetet írta: verik - 2014.03.01 szombat, 11:44:35
Sziasztok.
Az lenne a kérdésem hogy van egy 115 lovas 2005-ös euro4 es 5 sebességes kintröl hozott mondeónk.
A kocsi jól müködik a fogyasztás is jó. Viszont az injectorok nem gyáriak /véletlenül vettük észre/
mert a motorburkolaton lévö kalb.kódok nem eggyeznek az injectorokon lévökkel és a tipusa
is EJDR 601D amit ugy néztünk hogy egy 2.2 es 155lovasba való lenne. A kocsit igy vettük. Elsö mondeónk.
Lehet e ebböl problema . Köszönöm.
csak,ha van hiba.nehéz indulás,dadogás,torpanás.általában szokott......de neked kell tudni,hogy hogy megy a gép.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
verik
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30724 Dátum:
2014.03.01 szombat, 12:12:00 »
Idézetet írta: alf - 2014.03.01 szombat, 11:48:17
csak,ha van hiba.nehéz indulás,dadogás,torpanás.általában szokott......de neked kell tudni,hogy hogy megy a gép.
Köszi Esetleg arra gondoltam hogy a nagyobb motorba való injector miatt nem kap e több üzit ami káros lehet.
Jól indul semmi gond . Járjak vele nem kell izgulni.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30725 Dátum:
2014.03.01 szombat, 12:21:32 »
Idézetet írta: verik - 2014.03.01 szombat, 12:12:00
Köszi Esetleg arra gondoltam hogy a nagyobb motorba való injector miatt nem kap e több üzit ami káros lehet.
Jól indul semmi gond . Járjak vele nem kell izgulni.
én akkor keresnék hibát,ha valami konkrét gond lenne.lentebb leírtam....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30726 Dátum:
2014.03.01 szombat, 12:22:26 »
Idézetet írta: alf - 2014.03.01 szombat, 12:21:32
én akkor keresnék hibát,ha valami konkrét gond lenne.lentebb leírtam....
Az meg elég életszerűtlen, hogy egy 2.2 es pcsúcsával menjen egy 2.0 gond nélkül.
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
o_tom
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 241
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30727 Dátum:
2014.03.01 szombat, 16:16:54 »
Gazolajszűrőt milyet érdemes venni?
Valahol itt a forumon olvastam, hogy 2 mikron es valami hőérzékelő kell hogy legyen benne. Valoban így van?
Gyári Ford szűrőt olyan 12körül találtam. Gondolom ez megfelel a feltételeknek. De láttam 5-6 ezerért is mindenféle szűrőt, azert lehetnek olcsóbbak mert azokban nincs ez a hőfok figyelő cucc?
Naplózva
2007/1 Galaxy 2.0 TDCI Ternd 140LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30728 Dátum:
2014.03.01 szombat, 16:18:55 »
Idézetet írta: o_tom - 2014.03.01 szombat, 16:16:54
Gazolajszűrőt milyet érdemes venni?
Valahol itt a forumon olvastam, hogy 2 mikron es valami hőérzékelő kell hogy legyen benne. Valoban így van?
Gyári Ford szűrőt olyan 12körül találtam. Gondolom ez megfelel a feltételeknek. De láttam 5-6 ezerért is mindenféle szűrőt, azert lehetnek olcsóbbak mert azokban nincs ez a hőfok figyelő cucc?
III-asnál nincs hőérzékelő a szűrőben.
Alul van vízérzékelő, de azt át lehet tenni az újba.
Gyárit vagy a gyárival megegyező (beszállítói) márkát érdemes. Meghálálja.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
madar89
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1307
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30729 Dátum:
2014.03.01 szombat, 17:04:27 »
Idézetet írta: o_tom - 2014.03.01 szombat, 16:16:54
Gazolajszűrőt milyet érdemes venni?
Valahol itt a forumon olvastam, hogy 2 mikron es valami hőérzékelő kell hogy legyen benne. Valoban így van?
Gyári Ford szűrőt olyan 12körül találtam. Gondolom ez megfelel a feltételeknek. De láttam 5-6 ezerért is mindenféle szűrőt, azert lehetnek olcsóbbak mert azokban nincs ez a hőfok figyelő cucc?
bosch vagy mann filter
Naplózva
2002 tdci 130le(FMBA) B4Y ,st220 18",6.7l/100km, castrol tda+stihl 2T,INA szabadonfutó,EGR OFF,turbócső bandázsolva,tempomat,EBC Redstuff,katalizátor iktató,lecsapató tartály,bordó Recaro,JBL GTO,bicskakujcs,tolatóradar
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30730 Dátum:
2014.03.01 szombat, 17:39:57 »
Idézetet írta: 蒂博尔·科瓦奇 - 2014.03.01 szombat, 16:18:55
III-asnál nincs hőérzékelő a szűrőben.
Alul van vízérzékelő, de azt át lehet tenni az újba.
Gyárit vagy a gyárival megegyező (beszállítói) márkát érdemes. Meghálálja.
Tisztelt Fórumtárs!
Kénytelen vagyok kiigazítani a hibás állításod az MKIII Mondeo gázolajszűrőjével kapcsolatban. A Mondeo gyári gázolajszűrőben igenis van egy 50°C hőmérséklet érzékelő visszafolyó szelep. Feladata a gázolaj előmelegítése, és az elért hőmérséklet esetén vissza vezetni a gázolajat a tankba a túlmelegedés elkerülése végett. Ajánlom a FAQ topik idevonatkozó cikkének áttanulmányozását. Miért legyen gyári a gázolajszűrő címmel. A kiigazításért elnézésed kérem!
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.03.01 szombat, 17:42:18 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30731 Dátum:
2014.03.01 szombat, 17:43:54 »
Idézetet írta: László - 2014.03.01 szombat, 17:39:57
Tisztelt Fórumtárs!
Kénytelen vagyok kiigazítani a hibás állításod az MKIII mondeo gázolajszűrőjével kapcsolatban. A gázolajszűrőben igenis van egy 50°C hőmérséklet érzékelő visszafolyó szelep. Feladata a gázolaj előmelegítése, és az elért hőmérséklet esetén vissza vezetni a gázolajat a tankba a túlmelegedés elkerülése végett. Ajánlom a FAQ topik idevonatkozó cikkének áttanulmányozását. Miért legyen gyári a gázolajszűrő címmel. A kiigazításért elnézésed kérem!
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
Igen, igazad van. Én
kifejezetten elektromos érzékelőre
gondoltam/céloztam. Ismerem a rendszert és működését.
Nyilván hőmérséklet érzékelés elvén működik a mechanikus szelep, de azt gondolom az ilyet nem szoktunk
hőérzékelőnek hívni.
A teljesség igénye miatt köszönöm a kiegészítést!
Tisztelettel: 蒂博尔·科瓦奇
«
Utoljára szerkesztve: 2014.03.01 szombat, 17:45:30 írta 蒂博尔·科瓦奇
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Vadász
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 104
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30732 Dátum:
2014.03.01 szombat, 17:56:14 »
Üdv Tagtársak! Generátor szíjat szeretnék cserélni, de nem találok leírást sehol. Valaki megdobhatna néhány infóval ezzel kapcsolatban. Le kell venni a feszítőt a művelethez? Szerszámigény? Pótolható a görgő csapággyal stb? A segítséget előre is köszönöm!
Naplózva
2.0 TDCi 130 LE GHIA (2002)=egy ékszer
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30733 Dátum:
2014.03.01 szombat, 18:01:24 »
Idézetet írta: Kispusi - 2014.03.01 szombat, 11:10:50
Sziasztok srácok.
Unalmas téli estéken a következő gondolat fogalmazódott meg bennem.
Szerintetek milyen pozitív hatása lenne annak ha kicserélném az intercoolert 1 nagyobb darabra kb. 2szer akkorára mint
a gyári. A turbócsöveket pedig Forge csövekre cserélném.
Érdemes-e a coolerrel költeni, cserélgeni.
A másik honnan tudnék olyan intercoolert szerezni ami a gyári helyére egyszerűen felmegy.
Angol Mondeo fórumon csinálnak dupla méretű intercoolert, kb. 160 font. 1:1-ben csereszabatos, természetesen.
De semmi értelme, ha a teljes motorvezérlést nem állítod utána, mert hiába van, nem fogja kihasználni a géped.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30734 Dátum:
2014.03.01 szombat, 18:03:17 »
Idézetet írta: Doki Tomi - 2014.03.01 szombat, 12:22:26
Az meg elég életszerűtlen, hogy egy 2.2 es pcsúcsával menjen egy 2.0 gond nélkül.
Simán. Angolok játszanak azzal, hogy a 2.2-es csúccsal, ami több üzemanyagot tud szállítani, megchipelik, és így tuningolják a 2.0-s TDCi-ket.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30735 Dátum:
2014.03.01 szombat, 18:08:03 »
Idézetet írta: Vadász - 2014.03.01 szombat, 17:56:14
Üdv Tagtársak! Generátor szíjat szeretnék cserélni, de nem találok leírást sehol. Valaki megdobhatna néhány infóval ezzel kapcsolatban. Le kell venni a feszítőt a művelethez? Szerszámigény? Pótolható a görgő csapággyal stb? A segítséget előre is köszönöm!
Jobb első kerék le, dobbetétek ki.
Autót rendesen alábakolod, ne az emelő tartsa egyedül!
A főtengely végén a nagy szíjtárcsa három csavarjából kettőt kiveszel, egyet elég meglazítani. A szíj lelazul annyira, hogy simán ki tudod cserélni. Utána a nagy szíjtárcsát a helyére forgatod - kézzel el tudod forgatni annyira, hogy megfeszítse a szíjat újra, nem kell izgulni -, csavarok a helyére, meghúzod őket, kész.
Dobbetét, kerék vissza a helyére, ennyi volt.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30736 Dátum:
2014.03.01 szombat, 19:10:05 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.03.01 szombat, 18:08:03
Jobb első kerék le, dobbetétek ki.
Autót rendesen alábakolod, ne az emelő tartsa egyedül!
A főtengely végén a nagy szíjtárcsa három csavarjából kettőt kiveszel, egyet elég meglazítani. A szíj lelazul annyira, hogy simán ki tudod cserélni. Utána a nagy szíjtárcsát a helyére forgatod - kézzel el tudod forgatni annyira, hogy megfeszítse a szíjat újra, nem kell izgulni -, csavarok a helyére, meghúzod őket, kész.
Dobbetét, kerék vissza a helyére, ennyi volt.
AndyA
csak egy lépést hagytál ki.A szíj belevan fűzve a feszítőbe.így azt mindenképp lekell venni......a generátor után......hopsz,akkor kettőt.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30737 Dátum:
2014.03.01 szombat, 19:20:00 »
Idézetet írta: Doki Tomi - 2014.03.01 szombat, 12:22:26
Az meg elég életszerűtlen, hogy egy 2.2 es pcsúcsával menjen egy 2.0 gond nélkül.
mert? simán mehet vele...még jobban is talán mint a gyárival...
Naplózva
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30738 Dátum:
2014.03.01 szombat, 19:28:52 »
Idézetet írta: Kispusi - 2014.03.01 szombat, 11:10:50
Sziasztok srácok.
Unalmas téli estéken a következő gondolat fogalmazódott meg bennem.
Szerintetek milyen pozitív hatása lenne annak ha kicserélném az intercoolert 1 nagyobb darabra kb. 2szer akkorára mint
a gyári. A turbócsöveket pedig Forge csövekre cserélném.
Érdemes-e a coolerrel költeni, cserélgeni.
A másik honnan tudnék olyan intercoolert szerezni ami a gyári helyére egyszerűen felmegy.
Nekem egy porsche 944 intercoolere van bennt és szerintem sokat számit...a gyári egy vicc..nekem is 2.2-es turbója van most fennt 1,5bar-on megy, igazán a nagyobb volvo turbónál számitott szerintem amikor 2barral is töltögetett főleg nyáron...
forge szett biztos nagyonszép,jó,stb...de elmegyek boltba mtz traktorcsövet veszek 1500ft/m-ért és 10bart röhögve bir....lakatos meg lehajtogatja az iveket egy kanna borért...
vagy veszel autósboltba saválló iveket és ennyi.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30739 Dátum:
2014.03.01 szombat, 22:47:02 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.03.01 szombat, 19:10:05
csak egy lépést hagytál ki.A szíj belevan fűzve a feszítőbe.így azt mindenképp lekell venni......a generátor után......hopsz,akkor kettőt.
Mi van a mibe belefűzve?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30740 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 08:01:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.03.01 szombat, 22:47:02
Mi van a mibe belefűzve?
AndyA
Ezek szerint alf már csinált ilyet és tudja hogy a blokk rögzítőt ki kell csavarni és utána a blokkot egy picit megemelni (deszka az olajteknő alá ott kicsit olajemelövel megemelni) különben nem fűződ be a szíjat.
Naplózva
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30741 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 08:12:00 »
Idézetet írta: stealt - 2014.03.02 vasárnap, 08:01:18
Ezek szerint alf már csinált ilyet és tudja hogy a blokk rögzítőt ki kell csavarni és utána a blokkot egy picit megemelni (deszka az olajteknő alá ott kicsit olajemelövel megemelni) különben nem fűződ be a szíjat.
Nem kell megemelni a blokkot, még a motortartót sem kell bántani, mindent ki lehet cserélni e nélkül.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.03.02 vasárnap, 08:26:09 írta Ervin
»
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30742 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 09:07:47 »
Idézetet írta: Ervin - 2014.03.02 vasárnap, 08:12:00
Nem kell megemelni a blokkot, még a motortartót sem kell bántani, mindent ki lehet cserélni e nélkül.
Nem kell mindent csak a szíjat, de ahhoz útban lesz a motortartó. De ha elárulod hogyan, akkor legközelebb nem kell 2 percet elvesztegetni a motortartó kicsavarására meg az alábakolásra.
Naplózva
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30743 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 09:20:45 »
Idézetet írta: stealt - 2014.03.02 vasárnap, 09:07:47
Nem kell mindent csak a szíjat, de ahhoz útban lesz a motortartó. De ha elárulod hogyan, akkor legközelebb nem kell 2 percet elvesztegetni a motortartó kicsavarására meg az alábakolásra.
Én a generátort vettem le,és nem kellett bakolni semmit.
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
stealt
Vendég
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30744 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 09:30:10 »
Idézetet írta: Jenci82 - 2014.03.02 vasárnap, 09:20:45
Én a generátort vettem le,és nem kellett bakolni semmit.
Szíjat cseréltél vagy csak szíjfeszítőt?
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30745 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 09:41:40 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.03.01 szombat, 22:47:02
Mi van a mibe belefűzve?
AndyA
A szíj.
Anélkül, hogy nem veszed le a feszítőt nem tudod kivenni sem és befűzni sem tudod az újat. A régit persze elvághatod és úgy kitudod húzni.
A képen látszik a feszítő felső rögzítési pontja....
A motortartót viszont tényleg nem kell bántani, azt amúgy a felső vezetőgörgő miatt szokták piszkálni.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30746 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 10:12:58 »
Idézetet írta: stealt - 2014.03.02 vasárnap, 09:07:47
Nem kell mindent csak a szíjat, de ahhoz útban lesz a motortartó. De ha elárulod hogyan, akkor legközelebb nem kell 2 percet elvesztegetni a motortartó kicsavarására meg az alábakolásra.
Dehogy van útban, nincs mit elárulni azon kívül, hogy nem kell levenni...
a feszítőt és a tartóját kell levenni és ennyi..
De az a 2 perc ide vagy oda olyan mindegy...
végül is csak kb 10-ből 5 tdci-nél látom, hogy ilyen balfaxságok miatt összenyomkodják az olajteknőt, de mindegy csak jótanács volt, hogy nem kell..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30747 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 10:14:42 »
Idézetet írta: Zoleex - 2014.03.02 vasárnap, 09:41:40
A szíj.
Anélkül, hogy nem veszed le a feszítőt nem tudod kivenni sem és befűzni sem tudod az újat. A régit persze elvághatod és úgy kitudod húzni.
A képen látszik a feszítő felső rögzítési pontja....
A motortartót viszont tényleg nem kell bántani, azt amúgy a felső vezetőgörgő miatt szokták piszkálni.
Felső vezetőgörgő is simán levehető bak leszerelése nélkül..
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Jenci82
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 553
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30748 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 10:20:04 »
Idézetet írta: stealt - 2014.03.02 vasárnap, 09:30:10
Szíjat cseréltél vagy csak szíjfeszítőt?
Csak szíjat,a generátort pedig szabadonfutósítottam.
Naplózva
MK3 2.0 TDCI 115Le 2006.kombi Egr,Dpf off La-chip tuning
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: TDCi motorok
«
Új hozzászólás #30749 Dátum:
2014.03.02 vasárnap, 10:20:31 »
Idézetet írta: Ervin - 2014.03.02 vasárnap, 10:14:42
Felső vezetőgörgő is simán levehető bak leszerelése nélkül..
Tudom én sem bántottam a bakot.
Sokan egyszerűbbnek tartják úgy...valaki a generátort is fölfelé szedi ki....ahány ember annyi szokás.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Oldalak:
1
...
608
609
610
611
612
613
614
[
615
]
616
617
618
619
620
621
622
...
959
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ