Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.23 szombat, 11:57:41 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 618 619 620 621 622 623 624 [625] 626 627 628 629 630 631 632 ... 959   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: TDCi motorok  (Megtekintve 14646507 alkalommal)
0 Felhasználó és 126 vendég van a témában
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #31200 Dátum: 2014.03.26 szerda, 11:30:10 »

Jellemzően az EGR alatti durran el, mert abban van egy szűkület. A többi nem jellemző, de ha az EGR csövet valami stabilabbra cseréled, az előtte lévő szakaszok közül is megadhatja magát valamelyik.

AndyA

Tegnap kitakaritottam sz egr-t......ma lényegesebben jobban megy, de még füstöl ha padlózom kicsit.......lehet a 2T olajtol?
Hallani ahogy dolgozik a turbo megy is dinamikusán a kocsi.......
Akkor más cső nem lehet rossz?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #31201 Dátum: 2014.03.26 szerda, 11:33:50 »

Tegnap kitakaritottam sz egr-t......ma lényegesebben jobban megy, de még füstöl ha padlózom kicsit.......lehet a 2T olajtol?
Hallani ahogy dolgozik a turbo megy is dinamikusán a kocsi.......
Akkor más cső nem lehet rossz?

2T olajtól nem füstöl. Hacsak nem fél tanknyit tettél bele... Smiley

Szívósor takarítás sem árt, ha az EGR nagyon mocskos volt.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31202 Dátum: 2014.03.26 szerda, 13:23:04 »

Urak!
6 sebességes tdci-nél hány db turbocső lehet problémas?
Egr alatti az ok, a leszűrőhaz es turbo közötti is ok.......más? :-)
6
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #31203 Dátum: 2014.03.26 szerda, 13:24:41 »

Tegnap kitakaritottam sz egr-t......ma lényegesebben jobban megy, de még füstöl ha padlózom kicsit.......lehet a 2T olajtol?
Hallani ahogy dolgozik a turbo megy is dinamikusán a kocsi.......
Akkor más cső nem lehet rossz?
takarítsd ki a szívósort aztán hajtsd meg ahogy csak bírod, akkor kikormolódik! Füstölnek ezek mindenhogyan! Akárki akármit mond, mindegyik mk3 dízel füstöl feketén kicsit ha padlógázt nyomsz, ha gyári ha csipszes!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #31204 Dátum: 2014.03.26 szerda, 13:47:18 »

6

És az 5 sebességesben 5?  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #31205 Dátum: 2014.03.26 szerda, 14:04:26 »

takarítsd ki a szívósort aztán hajtsd meg ahogy csak bírod, akkor kikormolódik! Füstölnek ezek mindenhogyan! Akárki akármit mond, mindegyik mk3 dízel füstöl feketén kicsit ha padlógázt nyomsz, ha gyári ha csipszes!

Szívósor leszedes nem nagy kaland? Egr le es hozzáférek?
Menni megy azzal nincs gond :-D
Csak ez a füst.......
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31206 Dátum: 2014.03.26 szerda, 17:23:14 »

És az 5 sebességesben 5?  laugh
nem olyan egyszerű mint te.... nyes

1.a turbónál közvetlenül
2.a motor hasa alatt
3.rezonátor
4.cooler előtt
5.cooler után
6.függőleges egr-re menő cső
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
waver
Vendég
« Új hozzászólás #31207 Dátum: 2014.03.26 szerda, 20:54:37 »

http://kepfeltoltes.hu/140326/egr_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #31208 Dátum: 2014.03.27 csütörtök, 11:35:19 »

Szívósor leszedes nem nagy kaland? Egr le es hozzáférek?
Menni megy azzal nincs gond :-D
Csak ez a füst.......
egr le és ott tartja 8csavar ha jól emlékszem, de semmiség tényleg! Csak használj porszívót miközben a torkokban kaparászod a kormot, az azért ne hulljon bele a motorba vigyor3

Meg kesztyűt!!! Mert ezt a kormot az életbe le nem vakarok!
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


attilahun
Vendég
« Új hozzászólás #31209 Dátum: 2014.03.27 csütörtök, 13:07:46 »

Ha magas a résolajveszteség, szökik a CR-nyomás, ill. indítózáskor, 2-300-as fordulat mellett fel sem tud épülni, hogy beinduljon a motor.

AndyA
Hát sajnos még csak elméletben haladtam a dolgokkal, de minél többet olvasok a problémáról, annál jobban elszomorít. Azt kérdezném még (ha tudod esetleg a választ), hogy indítózásnál mekkora nyomásnak kell lennie? Gondoltam, ezt a rádugott számítógép indítózás közben úgyis kiírja - hátha hasznos információ lehet.
Naplózva
mendoza
Vendég
« Új hozzászólás #31210 Dátum: 2014.03.27 csütörtök, 16:59:59 »

http://totalcar.hu/egester/2014/03/27/filmek_elromlo_dizelek_es_a_v8-szivas/

Mondeorol is szo van az elejen. Reszletesen a 4. perc kornyeketol.   Shocked
Naplózva
Lafy17
Vendég
« Új hozzászólás #31211 Dátum: 2014.03.27 csütörtök, 18:09:33 »

Sziasztok ... Segítséget szeretnék kérni .... Mitöl lehet az a jelenség hogy amikor  beindítom az autómat ingadozik az alapjárat és keken füstöl egy  kicsit .. Bemelekszik vagy kétszer rátaposok a gázra akkor  már teljesen jó nem füstöl és nem ingdozik az alapjárat ..... előre isköszönöm hogy ha valaki veszi a fáradságot  és  tud nekem valami jót mondanni ....
Naplózva
siky
Vendég
« Új hozzászólás #31212 Dátum: 2014.03.27 csütörtök, 18:40:36 »

http://totalcar.hu/egester/2014/03/27/filmek_elromlo_dizelek_es_a_v8-szivas/

Mondeorol is szo van az elejen. Reszletesen a 4. perc kornyeketol.   Shocked
Szakmailag nagyon felkészült beszélgetés, és sokmindent megtudhatunk a gömbölyű utáni kettes mondeo 2.0 TDCI-ről...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31213 Dátum: 2014.03.27 csütörtök, 18:43:52 »

Sziasztok ... Segítséget szeretnék kérni .... Mitöl lehet az a jelenség hogy amikor  beindítom az autómat ingadozik az alapjárat és keken füstöl egy  kicsit .. Bemelekszik vagy kétszer rátaposok a gázra akkor  már teljesen jó nem füstöl és nem ingdozik az alapjárat ..... előre isköszönöm hogy ha valaki veszi a fáradságot  és  tud nekem valami jót mondanni ....

generátor,akku,töltés,szabadonfutó...stb.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
wolfgabor
Vendég
« Új hozzászólás #31214 Dátum: 2014.03.27 csütörtök, 21:09:36 »

egr le és ott tartja 8csavar ha jól emlékszem, de semmiség tényleg! Csak használj porszívót miközben a torkokban kaparászod a kormot, az azért ne hulljon bele a motorba vigyor3

Meg kesztyűt!!! Mert ezt a kormot az életbe le nem vakarok!

Köszi a választ! A napokban szerintem megcsinálom. Smiley
Hát, az EGR is elég kormos volt, ultraderm alig hozta le! Cheesy Cheesy
Naplózva
Lafy17
Vendég
« Új hozzászólás #31215 Dátum: 2014.03.28 péntek, 07:21:08 »

generátor,akku,töltés,szabadonfutó...stb.

Köszönöm a választ .... Nekem mondtak még egy  olyat is hogy  az egyik izzitógyertyám zárlatos és ezmiatt csinálja  .... Ebben lehet valami rácio Huh??
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31216 Dátum: 2014.03.28 péntek, 07:42:38 »

Köszönöm a választ .... Nekem mondtak még egy  olyat is hogy  az egyik izzitógyertyám zárlatos és ezmiatt csinálja  .... Ebben lehet valami rácio Huh??
a zárlatos izzító is kozhatja-ergo a töltésből mérhető is.de lakatfogóval ellenőrizni kell a gyertyákat is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gergoke
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Új hozzászólás #31217 Dátum: 2014.03.28 péntek, 09:26:51 »

Kedves Fórumtársak!

Kb. február eleje óta vagyok - többnyire - boldog tulajdonosa egy 2006-os 2.0 TDCI 115LE-nek. Az örömöm azért nem felhőtlen, mert van egy idegesítő jelenség, amire próbáltam keresni hasonló eseteket itt is, meg az egész internetttten, de nem találtam.  help

Amire eleinte figyelmes lettem, hogy váltás után nem sok ereje van a motornak, meg-megtorpan egy-egy váltás utáni kuplungolás után (abszolút higgadt vezetési stílus mellett). Időnként, amikor ilyen történt (reggelente, 0-5 °C környékén), megjelent a villogó malacfarok, P242F hibakóddal, ami ugye azt mondja, hogy "Dízel részecskeszűrő korlátozás - hamu felhalmozás", de újraindítás után elmúlt.

Később azt vettem észre, hogy nagyobb gázfröccsnél nem egyenletesen pörög fel a motor, hanem kihagy 2x. Tehát rálépek a gázra, és 3000-ig úgy pörög fel, mintha 2x meggondolnám magam 1-1 pillanatra. Ha sikerül úgy elkapni a ritmust, akkor még olyan hangja is van a motornak, mintha levegős lenne a rendszer.

Vannak kivételek is: ha 1800-1900-as fordulatnál már váltok, akkor semmi ilyesmi, valamint, ha elpörgetem 2600-3000-is, és úgy váltok, akkor is elmúlik a jelenség.

Amit még észrevettem, hogy intenzíven szokott ingadozni a lámpák fényereje, első világítás, műszerfal.

Leginkább városban, 6-15 km-ekre használjuk hétköznap a kocsit, havonta figyel be esetleg egy 200-500km-es táv.

Olaj+szűrők csere nem rég volt, turbót még az előző tulaj újítatta németben fel (közeli ismerősöm), EGR frissen tisztítva.

Próbáltam összeszedni a dolgokat, milyen ötleteitek vannak, hol kezdjük hibakeresés folytatását?

Sziasztok újra,

Úgy tűnik, hogy fenti jelenségek (és még fokozottabb társai is: rángatás alacsony fordulaton, meg váltáskor) megoldódtak egy alapos EGR és szívócső tisztítás után! Elővigyázatosságból ledugóztuk az EGR-t is.
EGR dugózásnál ez a két hibakód szokott jelentkezni általánosságban: P0405 és P0401?

Köszi,
G
Naplózva

Mondeo MK3 2006 2.0 TDCI 115LE kombi White Grape (Metallic)
WF0WXXGBBW6B01039 HJBE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #31218 Dátum: 2014.03.28 péntek, 09:30:14 »

Sziasztok újra,

Úgy tűnik, hogy fenti jelenségek (és még fokozottabb társai is: rángatás alacsony fordulaton, meg váltáskor) megoldódtak egy alapos EGR és szívócső tisztítás után! Elővigyázatosságból ledugóztuk az EGR-t is.
EGR dugózásnál ez a két hibakód szokott jelentkezni általánosságban: P0405 és P0401?

Köszi,
G

Nem. Az EGR nyomás alacsony szokott beütni néha.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #31219 Dátum: 2014.03.28 péntek, 10:05:17 »

2T olaj ellen: spuri-adalek.hu/content/view/216/1/
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
vomdeutsch
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 260


Gsd


E-mail
« Új hozzászólás #31220 Dátum: 2014.03.28 péntek, 10:12:20 »


...nagyon komoly iromány...  "...visszatartja az üzemanyag szivattyút .." nyes
  maradok a 2T-nél..
« Utoljára szerkesztve: 2014.03.28 péntek, 10:14:57 írta vomdeutsch » Naplózva

Ford Mondeo Turnier MK4 Facelift 2013.XI.hó 2.0 TDCi 163 LE.Champions Trend. Hungary
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #31221 Dátum: 2014.03.28 péntek, 10:14:50 »


Már volt.  nyes
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
acws
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 9


E-mail
« Új hozzászólás #31222 Dátum: 2014.03.28 péntek, 10:46:13 »

Turbó is ki lett pucolva az elektronika javításakor?
Ha nem, akkor Ervin fórumtárssal pucoltasd ki a turbót, majd utána csináltasd meg az elektronikát.

Hali,
Ervin fórumtárshoz tudna valaki pü-ben egy telszámot küldeni. Sajnos pucolásra szorul a turbóm...
Kösz
Gábor
Naplózva
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #31223 Dátum: 2014.03.28 péntek, 10:53:27 »


És most kérem tegye fel a kezét, akinek gondot okozott a 2T. Senki? Köszönöm. eplus2

(Csórikám szerintem az egész évre rendelkezésre álló felkiáltójel készletét elhasználta a cikkben. nyes)
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lafy17
Vendég
« Új hozzászólás #31224 Dátum: 2014.03.28 péntek, 11:28:24 »

Mi az a 2 t olaj ...... mihez kell Huh?
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31225 Dátum: 2014.03.28 péntek, 11:30:46 »

Mi az a 2 t olaj ...... mihez kell Huh?
2dl egy tank olajhoz.próbáld ki,egész megválzozika a hangja is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lafy17
Vendég
« Új hozzászólás #31226 Dátum: 2014.03.28 péntek, 11:32:13 »

a zárlatos izzító is kozhatja-ergo a töltésből mérhető is.de lakatfogóval ellenőrizni kell a gyertyákat is.

Okés köszönöm ......
Naplózva
Lafy17
Vendég
« Új hozzászólás #31227 Dátum: 2014.03.28 péntek, 11:35:08 »

Elgondolkoztam az EGR ledugózáson... Eggyetlen kérésem lenne valaki nemtud egy pontos méretet küldeni a dugóról ... furatok stb .. vagy esetleg egy rajzot .??  Mert akkor a cégnél kivágatnám plazmával . Előre is köszönöm ...
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31228 Dátum: 2014.03.28 péntek, 11:36:42 »

Elgondolkoztam az EGR ledugózáson... Eggyetlen kérésem lenne valaki nemtud egy pontos méretet küldeni a dugóról ... furatok stb .. vagy esetleg egy rajzot .??  Mert akkor a cégnél kivágatnám plazmával . Előre is köszönöm ...
estére tudok rajzot neked méretekkel az otthoni gépről....
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Lafy17
Vendég
« Új hozzászólás #31229 Dátum: 2014.03.28 péntek, 11:38:11 »

estére tudok rajzot neked méretekkel az otthoni gépről....
[/quote

Azt előre is megköszönöm ...
Naplózva
gergoke
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Új hozzászólás #31230 Dátum: 2014.03.28 péntek, 11:39:31 »

2dl egy tank olajhoz.próbáld ki,egész megválzozika a hangja is.

Ezt kenés miatt érdemes használni, vagy tisztít is? Vagy arra valami más adalék javasolt?

G
Naplózva

Mondeo MK3 2006 2.0 TDCI 115LE kombi White Grape (Metallic)
WF0WXXGBBW6B01039 HJBE
Lafy17
Vendég
« Új hozzászólás #31231 Dátum: 2014.03.28 péntek, 11:40:48 »

2dl egy tank olajhoz.próbáld ki,egész megválzozika a hangja is.

Ez komoly ?? Nemlessz tőle baja ??  Esetleg nemfog tőle füstölni .... mindegy hogy mien 2 t olaj vagy van valami ami bevált ...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #31232 Dátum: 2014.03.28 péntek, 11:43:48 »

Mi az a 2 t olaj ...... mihez kell Huh?

A gázolajhoz szoktuk adagolni kb. 1-2 deci/tank alapon, hogy a CR szivattyú kenését segítse.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lafy17
Vendég
« Új hozzászólás #31233 Dátum: 2014.03.28 péntek, 11:50:41 »

A gázolajhoz szoktuk adagolni kb. 1-2 deci/tank alapon, hogy a CR szivattyú kenését segítse.

AndyA

Most pl ha nekem van a stihl nek egy nagyon drága 2 t keverőolaja akkor egy tankhoz  öntök 2 decit és jó is Huh??
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31234 Dátum: 2014.03.28 péntek, 12:09:39 »

Most pl ha nekem van a stihl nek egy nagyon drága 2 t keverőolaja akkor egy tankhoz  öntök 2 decit és jó is Huh??
igen.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
gergoke
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 20


« Új hozzászólás #31235 Dátum: 2014.03.28 péntek, 12:13:55 »

Nem. Az EGR nyomás alacsony szokott beütni néha.

AndyA

És annak mi a kódja?
Naplózva

Mondeo MK3 2006 2.0 TDCI 115LE kombi White Grape (Metallic)
WF0WXXGBBW6B01039 HJBE
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #31236 Dátum: 2014.03.28 péntek, 12:15:40 »

És annak mi a kódja?

P0402.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #31237 Dátum: 2014.03.28 péntek, 12:23:32 »

Az EGR dugózással megnő az égéshő, ha jól sejtem, hiszen nem elhasznált füstös levegőt kap, hanem zoxigén dús frisset. Ez jót tesz az autónak? Pl. a kipuffnak?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Lafy17
Vendég
« Új hozzászólás #31238 Dátum: 2014.03.28 péntek, 12:28:34 »

igen.

 Köszöntem .... :-P
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31239 Dátum: 2014.03.28 péntek, 12:30:33 »

Az EGR dugózással megnő az égéshő, ha jól sejtem, hiszen nem elhasznált füstös levegőt kap, hanem zoxigén dús frisset. Ez jót tesz az autónak? Pl. a kipuffnak?
a kipuffnak mindenképpen.a koromlerakódás minimalizálódik!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #31240 Dátum: 2014.03.28 péntek, 13:04:57 »

Az EGR dugózással megnő az égéshő, ha jól sejtem, hiszen nem elhasznált füstös levegőt kap, hanem zoxigén dús frisset. Ez jót tesz az autónak? Pl. a kipuffnak?

Marhaság, csókolom.

Egyrészt a dízel mindig levegőfeleslegben égeti el az üzemanyagot (kivéve chiptuning... Smiley), azaz nem lehet olyan vele, mint a benzinessel, hogy ha túl szegény a keverék, akkor a magasabb hőmérsékletű égés miatt elégeti a szelepkarimákat.

Másrészt az EGR célja dedikáltan nem az égéshő csökkentése (hiszen pont olyankor "dugul el" magától is, amikor a legnagyobb az égéshő, csúcsterhelésnél), hanem a szennyező anyagok egy részének megfogása alacsony fordulaton, azaz elsősorban hidegindításnál ill. városi üzemben.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31241 Dátum: 2014.03.28 péntek, 13:13:10 »

Marhaság, csókolom.

Egyrészt a dízel mindig levegőfeleslegben égeti el az üzemanyagot (kivéve chiptuning... Smiley), azaz nem lehet olyan vele, mint a benzinessel, hogy ha túl szegény a keverék, akkor a magasabb hőmérsékletű égés miatt elégeti a szelepkarimákat.

Másrészt az EGR célja dedikáltan nem az égéshő csökkentése (hiszen pont olyankor "dugul el" magától is, amikor a legnagyobb az égéshő, csúcsterhelésnél), hanem a szennyező anyagok egy részének megfogása alacsony fordulaton, azaz elsősorban hidegindításnál ill. városi üzemben.

AndyA
pedig de.
az egr szelep engedi a kipufogógázt a hengerbe ismét,ami szegényíti oxigénben a keveréket,ezáltal csökken az égéshő,ergo csökken a NOX kibocsájtás.

de kérdezzük meg MindenttudóTibit,mert ha esetleg senki nem tudja jól,Ő biztosan jól tudja.... eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #31242 Dátum: 2014.03.28 péntek, 13:18:34 »

pedig de.
az egr szelep engedi a kipufogógázt a hengerbe ismét,ami szegényíti oxigénben a keveréket,ezáltal csökken az égéshő,ergo csökken a NOX kibocsájtás.

de kérdezzük meg MindenttudóTibit,mert ha esetleg senki nem tudja jól,Ő biztosan jól tudja.... eplus2

De elsődlegesen nem az égéshő csökkentése a célja, hanem a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentése.

A magasabb égéshő sem annyival magasabb, mint teljes terhelésen, azaz a motornak tökmindegy.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31243 Dátum: 2014.03.28 péntek, 13:19:51 »

De elsődlegesen nem az égéshő csökkentése a célja, hanem a szennyezőanyag-kibocsátás csökkentése.

A magasabb égéshő sem annyival magasabb, mint teljes terhelésen, azaz a motornak tökmindegy.

AndyA
a NOX kibocsájtás csökkentés a lényege.nem a korom.sőt,az csak több van miatta.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #31244 Dátum: 2014.03.28 péntek, 13:22:30 »

a NOX kibocsájtás csökkentés a lényege.nem a korom.sőt,az csak több van miatta.

Hát igen. A korom senkit nem érdekel, viszont a NOX-ot mérik...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #31245 Dátum: 2014.03.28 péntek, 13:23:30 »

Hát igen. A korom senkit nem érdekel, viszont a NOX-ot mérik...

Zöld kártyán nem nagyon. Különben EGR-dugóval nem menne át az autó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31246 Dátum: 2014.03.28 péntek, 13:31:18 »

Zöld kártyán nem nagyon. Különben EGR-dugóval nem menne át az autó.

AndyA
ott csak K értéket mérnek-füstölést(szerintem korom).ami maximálisan 1,5 lehet.nekem az ledugózott egr-el mértek 0.15K-t.
erről ennyit.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
FrancoNero
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5613



« Új hozzászólás #31247 Dátum: 2014.03.28 péntek, 17:49:16 »

ott csak K értéket mérnek-füstölést(szerintem korom).ami maximálisan 1,5 lehet.nekem az ledugózott egr-el mértek 0.15K-t.
erről ennyit.
még a mondeon?

Mekkkora fordulaton?
Naplózva

Mondeo Duratorq TDCi "X"Le 2007.01.03.
"KENWOOD"MACAUDIO"HERTZ"ALPINE"EGR-OFF"MoMo Corse"CHIP"FlipKey"ST Springs"DECAT"

"NO SMOKE NO FUN"

400,000+


alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #31248 Dátum: 2014.03.28 péntek, 17:58:37 »

még a mondeon?

Mekkkora fordulaton?
azon is.4000
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
siky
Vendég
« Új hozzászólás #31249 Dátum: 2014.03.28 péntek, 19:33:06 »

Elgondolkoztam az EGR ledugózáson... Eggyetlen kérésem lenne valaki nemtud egy pontos méretet küldeni a dugóról ... furatok stb .. vagy esetleg egy rajzot .??  Mert akkor a cégnél kivágatnám plazmával . Előre is köszönöm ...
Ilyet vágathatnál nekem is kettőt, megfizetem  Wink (persze csak ha olcsó  eplus2)
Naplózva
Oldalak: 1 ... 618 619 620 621 622 623 624 [625] 626 627 628 629 630 631 632 ... 959   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.128 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.