Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 18:02:15 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141 142   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: V6 motor  (Megtekintve 2217251 alkalommal)
0 Felhasználó és 9 vendég van a témában
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6850 Dátum: 2016.02.02 kedd, 13:05:02 »

Nekem az St re passzolt...

Na, pont itt a V6 topikban volt Dávid által Smiley (link). Azt mondod a képen látható pontatlanságok nem voltak nálad? Ha van link a megfelelő darabhoz valami webshop-on, azt írd be plz Smiley
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Csupi91
Vendég
« Új hozzászólás #6851 Dátum: 2016.03.01 kedd, 22:20:02 »

Sziasztok!
Olyan jellenséget észleltem hogy 2,5 -v6 NAL inditás után hangos búgó hang jön a motortérböl,gázadás utân csitul sokszor menetközben is.Köszönöm a válaszokat.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6852 Dátum: 2016.03.02 szerda, 00:36:16 »

Sziasztok!
Olyan jellenséget észleltem hogy 2,5 -v6 NAL inditás után hangos búgó hang jön a motortérböl,gázadás utân csitul sokszor menetközben is.Köszönöm a válaszokat.

A szívócsövet az alapjárati pótlevegő tolattyúval összekötő csöágnál keresd a problémát. Az amikor elreped, szétszakad, akkor jellemző ez a hang.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6853 Dátum: 2016.03.18 péntek, 11:53:33 »

Normál esetben nem túl nagy erővel (simán hüvelykujjal nyomkodva) mennyire kéne tudnom a generátor hosszbordás szíját benyomnom? Pár napja gyakorlatilag nincs töltésem, gyanús egy kissé a szíjfeszítő; 8-10 centire lehet benyomni a szíjat nagyobb erőlködés nélkül. Aztán a másik kérdés, hogy legolcsóbban cromax-nál vegyem meg 25-ért a feszítőt, vagy keressek valami heyet ahol gyártanak bele egy új spirálrugót?
Előre is köszi  wave
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6854 Dátum: 2016.04.10 vasárnap, 16:07:17 »

Elég nagy múltú a hely, én csak attól félek hogy mennyire lesz drága Cheesy Viszem majd a hengerfejeket mintának, ill. a régi tömítés maradékait, azok alapján bízom benne hogy kifogástalan darabokat fognak legyártani.

Ez ügyben van valami fejleményed?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Cirkáló
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26



« Új hozzászólás #6855 Dátum: 2016.04.10 vasárnap, 18:37:31 »

Az enyém 14 éve nálam van 2001 óta. Én 110000 km-t raktam bele. Most lesz másodjára hengerfejes ,pont ott ahol az előző képen is látszódik. Mind a kétszer az első hengersoron a 4-es hengernél. Még csak ciceg hirtelen gázadásra ,de így még 6 éve lementem vele a Horvátokhoz vele, majd ha nagyon melegíti a vizet akkor lépek, de szerintem motorcsere lesz belőle.

Nem értem a problémátokat, miért szarakodtok a klingerit tömítéssel, meg kell venni az MK III 2.5 V6 fém lemez hengerfej tömítését és többé nem lesz hengerfejes a motorotok.
Naplózva

Ford a márka,
Ford vezet,
Fordnál jobb, csak
Ford lehet!
Ez volt a 79-s Ford rally csapat szlogenje.
Cirkáló
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26



« Új hozzászólás #6856 Dátum: 2016.04.10 vasárnap, 18:50:45 »

Hála a jó égnek még nem, de sose lehet tudni.. Pont a totalcar-on volt pár napja egy cikk a témában, aztán hát hmm. Mondjuk okostelefonnal még jók vagyunk, neten lehet találni prospektust, azt meg lehet mutatni a közegnek. Nekem amibe joggal köthetnének bele, hogy elöl MK3-as nyergek vannak Focus ST170 tárcsákkal.
Érdekes, nekem is az volt fent, még műszaki vizsgán is és nem szúrták ki, simán átment a műszakin.
Naplózva

Ford a márka,
Ford vezet,
Fordnál jobb, csak
Ford lehet!
Ez volt a 79-s Ford rally csapat szlogenje.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6857 Dátum: 2016.04.10 vasárnap, 21:12:42 »

Nem értem a problémátokat, miért szarakodtok a klingerit tömítéssel, meg kell venni az MK III 2.5 V6 fém lemez hengerfej tömítését és többé nem lesz hengerfejes a motorotok.

Fémlemez szendvics az MKII tömítése is. Már sokszor írtuk, hogy nem az anyagával van a baj, hanem a szabásával. Van rajta egy vak lyuk, ott ég át. Kéne látni, hogy milyen az MKIII-é.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6858 Dátum: 2016.04.10 vasárnap, 22:58:20 »

Ez ügyben van valami fejleményed?

Egyelőre nincs, és úgy tűnik nem is most lesz. Végül márkaszervízbe kellett elvinnem a járgányt, sehol máshol nem találtam megbízható embert aki bevállalta volna. Itt szépen kianalizálták az összes bajt, aztán az alkatrészek beszerezhetetlensége miatt inkább azt tanácsolták, hogy amíg nincs észlelhető olaj- vagy hűtővíz fogyás, addig maradjon a hengerfej a helyén. Annyira semmi alkatrészt nem lehet már kapni az ST-hez, hogy ha elküldik gépműhelybe szétkapni a motort, és ott találnak valamit (törött gyűrűk, akármi), akkor jó eséllyel nem tudják mivel pótolni..
Úgyhogy a mostani terv: sok százezerből ami nagyobb bontás nélkül a motortérben és környékén megoldható, ill. amit muszáj, az most ki lesz cserélve, megjavítva, stb. Következő lépésben elviszem valahova, hol foglalkoznak szilentek felújításával/gyártásával, ott rendberakatom a futóművet is, aztán megint megy majd a spórolás, hogy meglegyen a keret a kasztni rendbetételére (karcok, apró horpadások javítása, tetőlemez csere a tetőablakos verzióra, aztán egy teljes dukkó). Valamikor azután kiépítem otthon az infrastruktúrát a motor kiszedésére (emelők, miegymás), aztán valamikor jövőre csak kicserélem azt a nyamvadt hengerfejet.. Legfeljebb jobban nem lesz akkor se szétszedve.
Keresgéltem most neten egy keveset, egyelőre arra jutottam, hogy picit más az MK3-as öntvénye, különbözik természetesen a két verzió tömítése is, viszont ott már nincsenek felesleges lyukak.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6859 Dátum: 2016.04.10 vasárnap, 23:00:05 »

Érdekes, nekem is az volt fent, még műszaki vizsgán is és nem szúrták ki, simán átment a műszakin.


Ott nekem se szóltak érte Smiley Lehet, hogy eléggé hihetően gyárinak tűnik, de azért egy kpm-vizsgánál már val'szeg aggódhatnánk.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6860 Dátum: 2016.04.10 vasárnap, 23:02:25 »

Egyelőre nincs, és úgy tűnik nem is most lesz. Végül márkaszervízbe kellett elvinnem a járgányt, sehol máshol nem találtam megbízható embert aki bevállalta volna. Itt szépen kianalizálták az összes bajt, aztán az alkatrészek beszerezhetetlensége miatt inkább azt tanácsolták, hogy amíg nincs észlelhető olaj- vagy hűtővíz fogyás, addig maradjon a hengerfej a helyén. Annyira semmi alkatrészt nem lehet már kapni az ST-hez, hogy ha elküldik gépműhelybe szétkapni a motort, és ott találnak valamit (törött gyűrűk, akármi), akkor jó eséllyel nem tudják mivel pótolni..
Úgyhogy a mostani terv: sok százezerből ami nagyobb bontás nélkül a motortérben és környékén megoldható, ill. amit muszáj, az most ki lesz cserélve, megjavítva, stb. Következő lépésben elviszem valahova, hol foglalkoznak szilentek felújításával/gyártásával, ott rendberakatom a futóművet is, aztán megint megy majd a spórolás, hogy meglegyen a keret a kasztni rendbetételére (karcok, apró horpadások javítása, tetőlemez csere a tetőablakos verzióra, aztán egy teljes dukkó). Valamikor azután kiépítem otthon az infrastruktúrát a motor kiszedésére (emelők, miegymás), aztán valamikor jövőre csak kicserélem azt a nyamvadt hengerfejet.. Legfeljebb jobban nem lesz akkor se szétszedve.
Keresgéltem most neten egy keveset, egyelőre arra jutottam, hogy picit más az MK3-as öntvénye, különbözik természetesen a két verzió tömítése is, viszont ott már nincsenek felesleges lyukak.
és egy mk3 v6ra átpakolni az st specifikus dolgokat?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6861 Dátum: 2016.04.11 hétfő, 09:02:51 »

és egy mk3 v6ra átpakolni az st specifikus dolgokat?

Ha gebasz lesz a motorral valamikor, akkor ez a verzió is lehetséges. Bár, ha annak a motorkódja nem stimmel.. Mindegy, majd kiderül ha eljutunk odáig Cheesy Ha lenne pár felesleges szabad hónapom, meg egy rakás pénzem, akkor már most vennék egy 2. motort bele, szétkapnám ripityára, aztán nekiállnék építeni egy jót. Szép álom..!
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.11 hétfő, 12:35:00 írta thomyka » Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Maffy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5378


9094814
E-mail
« Új hozzászólás #6862 Dátum: 2016.04.11 hétfő, 11:33:51 »

Sziasztok!
Olyan jellenséget észleltem hogy 2,5 -v6 NAL inditás után hangos búgó hang jön a motortérböl,gázadás utân csitul sokszor menetközben is.Köszönöm a válaszokat.

Nekem alapjárati motor problémánál volt ilyen.
Naplózva

Egy valódi beSTia™
ST200 2.5 V6 (2000.04)
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6863 Dátum: 2016.04.11 hétfő, 13:37:40 »

Ha gebasz lesz a motorral valamikor, akkor ez a verzió is lehetséges. Bár, ha annak a motorkódja nem stimmel.. Mindegy, majd kiderül ha eljutunk odáig Cheesy Ha lenne pár felesleges szabad hónapom, meg egy rakás pénzem, akkor már most vennék egy 2. motort bele, szétkapnám ripityára, aztán nekiállnék építeni egy jót. Szép álom..!
a motorszám természetes elhasználódásából adódóan olvashatatlan motorszám és 15+éves autónál simán előforduló gond Wink
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6864 Dátum: 2016.04.11 hétfő, 14:57:16 »

a motorszám természetes elhasználódásából adódóan olvashatatlan motorszám és 15+éves autónál simán előforduló gond Wink

Cheesy Azért amíg lehet, addig próbálom a gyárilag egyezővel cserélni amit csak lehet Smiley Oldtimer nem lesz belőle pár kisebb nem pont gyári megoldás miatt, de azért igyekszem viszonylatilag eredetiben tartani.
Szerviz update: mégis ki lesz szedve a motorblokk. Be vannak rohadva a kipufogó leömlő csavarjai, máshogy nem férnek hozzá (örüljünk, ha nem kell majd flexelni).
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6865 Dátum: 2016.04.12 kedd, 17:23:37 »

Cheesy Azért amíg lehet, addig próbálom a gyárilag egyezővel cserélni amit csak lehet Smiley Oldtimer nem lesz belőle pár kisebb nem pont gyári megoldás miatt, de azért igyekszem viszonylatilag eredetiben tartani.
Szerviz update: mégis ki lesz szedve a motorblokk. Be vannak rohadva a kipufogó leömlő csavarjai, máshogy nem férnek hozzá (örüljünk, ha nem kell majd flexelni).

Ha bárkit érdekel, újabb update: kikapták a blokkot; hengerfejtömítések is eresztenek, ki lesznek cserélve, hengerfejek síkolva.. Viszont nem tudom megoldani, hogy elmenjek értük, és elvigyem őket mintának gyártatni egyedileg tömítést rájuk, sz'al marad a hikomatos fölöslegeslukas gyári megoldás. Kormányszervó szivattyúját szintén cserélni kell, stb. Jelentősen csökken az esélye egy 6-számjegyű végösszegnek  zavart1
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6866 Dátum: 2016.04.12 kedd, 19:46:31 »

Ha bárkit érdekel, újabb update: kikapták a blokkot; hengerfejtömítések is eresztenek, ki lesznek cserélve, hengerfejek síkolva.. Viszont nem tudom megoldani, hogy elmenjek értük, és elvigyem őket mintának gyártatni egyedileg tömítést rájuk, sz'al marad a hikomatos fölöslegeslukas gyári megoldás. Kormányszervó szivattyúját szintén cserélni kell, stb. Jelentősen csökken az esélye egy 6-számjegyű végösszegnek  zavart1

Azért előtte rendelj be egy MKIII V6 tömítést is összehasonlításul. Habár ebay-es képek alapján ránézésre ugyanaz a kettő. Talán MKIII-nál van is ott annál a lyuknál rendesen hűtővízkör.

Régebben itt többen az ebay-ről rendeltek komplett tömítéskészletet elég jó áron, csak kéne tudni valamit a gyártóról.
http://www.ebay.co.uk/itm/HEAD-GASKET-SET-FORD-COUGAR-MONDEO-SABLE-CONTOUR-MYSTIQUE-2-5-V6-24V-1994-00-VRS-/310118699819
« Utoljára szerkesztve: 2016.04.12 kedd, 22:52:54 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Cirkáló
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26



« Új hozzászólás #6867 Dátum: 2016.04.12 kedd, 21:41:38 »

Ha bárkit érdekel, újabb update: kikapták a blokkot; hengerfejtömítések is eresztenek, ki lesznek cserélve, hengerfejek síkolva.. Viszont nem tudom megoldani, hogy elmenjek értük, és elvigyem őket mintának gyártatni egyedileg tömítést rájuk, sz'al marad a hikomatos fölöslegeslukas gyári megoldás. Kormányszervó szivattyúját szintén cserélni kell, stb. Jelentősen csökken az esélye egy 6-számjegyű végösszegnek  zavart1
Unix webshopban megtudod nézni az MKIII tömítését, de megegyezik az MKII vel.
Naplózva

Ford a márka,
Ford vezet,
Fordnál jobb, csak
Ford lehet!
Ez volt a 79-s Ford rally csapat szlogenje.
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6868 Dátum: 2016.04.12 kedd, 23:15:12 »

Azért előtte rendelj be egy MKIII V6 tömítést is összehasonlításul. Habár ebay-es képek alapján ránézésre ugyanaz a kettő. Talán MKIII-nál van is ott annál a lyuknál rendesen hűtővízkör.

Régebben itt többen az ebay-ről rendeltek komplett tömítéskészletet elég jó áron, csak kéne tudni valamit a gyártóról.
http://www.ebay.co.uk/itm/HEAD-GASKET-SET-FORD-COUGAR-MONDEO-SABLE-CONTOUR-MYSTIQUE-2-5-V6-24V-1994-00-VRS-/310118699819


Unix webshopban megtudod nézni az MKIII tömítését, de megegyezik az MKII vel.


Nem nagyon fogom személyesen látni sajnos, jövő héten külföldön leszek, szerintem valamikor közben fognak annak nekiesni. Pénteken megyek a következő részletet fizetni, akkor megnézem hogy áll a járgány, lövök róla pár képet, aztán kielemezzük mit lehet tenni. Legrosszabb esetben gyári hikomat tömítés kerül bele, aztán megint szét kell majd kapni újabb 200ezer+ km után. Nabumm Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
padlógáz
Vendég
« Új hozzászólás #6869 Dátum: 2016.04.20 szerda, 14:12:47 »

Segítségre szorulok. Ebay-en keresek az mk2 1998 v6 -omhoz vezérlés szettet.Itt csak amerikait találtam.Nincs támpontom egyenlőre melyik USA típus fele meg a motoromhoz. Egyáltalán jó minőségűek ezek a 100$ körüli láncok? 200 000 km közelít. Hengerfej tömítés csere lesz, ha már szét van szedve cserélném a láncot is.
Európai oldalon európai szállító is amerikából hozza de duplája,viszont írja az autómhoz megfelelőségét.
Megköszönném a segítséget, valaki informálna ha már sikeresen rendelt.
Naplózva
M.Zoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



E-mail
« Új hozzászólás #6870 Dátum: 2016.04.20 szerda, 22:57:29 »

http://www.ebay.com/itm/FORD-MERCURY-2-5L-3-0L-V6-DOHC-00-99-98-97-96-TAURUS-SABLE-NEW-TIMING-CHAIN-SET-/230919031779?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item35c3d8cbe3&vxp=mtr
szia Én ezt vettem nekem bejött azóta is ezzel megy
Naplózva

Mondeo Turnier 2.5 24V Ghia
padlógáz
Vendég
« Új hozzászólás #6871 Dátum: 2016.04.25 hétfő, 10:02:29 »

Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6872 Dátum: 2016.06.25 szombat, 14:21:46 »

Találós kérdés: a képen 3 hűtő látható egy ST elejében. Mi a túróra való a harmadik? Olajhűtő lenne? Gyanítom a leghátsó a vízé, a középső a klímáé, a legelső picikére meg csak tippjeim vannak Cheesy
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6873 Dátum: 2016.06.25 szombat, 14:29:52 »

Találós kérdés: a képen 3 hűtő látható egy ST elejében. Mi a túróra való a harmadik? Olajhűtő lenne? Gyanítom a leghátsó a vízé, a középső a klímáé, a legelső picikére meg csak tippjeim vannak Cheesy

A szervóolaj hűtője. Sokan kikötik.
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6874 Dátum: 2016.07.22 péntek, 01:04:10 »

Trafóból csak gyárit, vagy más is jó?

Volt olyan akinek 1500-as fordulat körül okozott berángatást hibás trafó?

Vákuumrendszert átnéztem, nem szív falsot elvileg, mégis mindig megtorpan már 1500-nál, ha nem leheletnyi gázt adok. Alapjáraton remeg, 2000ig erőtlen. Felette nincs baj, fordulaton hibátlanul teljesít.

Gyertyát cseréltem, semmi változás.

Ötletek?
« Utoljára szerkesztve: 2016.07.22 péntek, 01:06:51 írta Dávid » Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6875 Dátum: 2016.07.22 péntek, 08:02:07 »

Trafóból csak gyárit, vagy más is jó?

Volt olyan akinek 1500-as fordulat körül okozott berángatást hibás trafó?

Vákuumrendszert átnéztem, nem szív falsot elvileg, mégis mindig megtorpan már 1500-nál, ha nem leheletnyi gázt adok. Alapjáraton remeg, 2000ig erőtlen. Felette nincs baj, fordulaton hibátlanul teljesít.

Gyertyát cseréltem, semmi változás.

Ötletek?

Gyújtókábelek is okozhatják. Ha van bennük már 50-60ezer km, akkor a trafó előtt előbb cseréld azokat is.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
zsolio
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 161


« Új hozzászólás #6876 Dátum: 2016.07.22 péntek, 14:01:45 »

Trafóból csak gyárit, vagy más is jó?

Volt olyan akinek 1500-as fordulat körül okozott berángatást hibás trafó?

Vákuumrendszert átnéztem, nem szív falsot elvileg, mégis mindig megtorpan már 1500-nál, ha nem leheletnyi gázt adok. Alapjáraton remeg, 2000ig erőtlen. Felette nincs baj, fordulaton hibátlanul teljesít.

Gyertyát cseréltem, semmi változás.

Ötletek?

Ötletek:

- Légtömegmérő koszos, takarítás.

- Fojtószelep érzékelő be van ragadva, (egy kis WD40-es olajozás a műanyag részen)
Naplózva
vzoli
Vendég
« Új hozzászólás #6877 Dátum: 2016.07.22 péntek, 19:09:22 »



Ez az autó nem ismerős valakinek?
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6878 Dátum: 2016.07.22 péntek, 22:31:00 »

Ötletek:

- Légtömegmérő koszos, takarítás.

- Fojtószelep érzékelő be van ragadva, (egy kis WD40-es olajozás a műanyag részen)


Köszi a válaszokat.
Akkor ezek jönnek. Aztán kábel, bár azokban még nincs 40.000 km sem.
Trafóból bepróbáltam másikat, a helyzet nem változott így az kilőve. ECU-ban lambda kapcsolás hiányáról van hiba, dús keverékkel. Az sem teljesen kizárt, hogy a gyári ecu nem tud eleget visszakorrigálni az ST injektorokból (hosszútávú korrekció maxon van). Bár a fogyasztás nem lett érezhetően több és a gázelemző a kipuff végébe dugva hibátlan keveréket mér. Meg ez esetben nem lenne egyre rosszabbodó a helyzet, de a lambdás hibakódot ez is okozhatja talán. Ennek ellenére a lambdákat is cserélem majd, még eredetiek. Aztán majd írok mi a helyzet. Most 1 hét nyaralás, remélem nem lesz baj...   Smiley
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #6879 Dátum: 2016.07.28 csütörtök, 20:03:27 »

Üdv mindenkinek.
Tanácsra lenne szükségem, mi lehet a gond.
2 napja vizsgáztattam le a kocsit. Előtte megcsinált rajta a szerelőm (aki jó barátom is egyben) jó pár dolgot. Kb két hónapja felfigyeltem egy furcsa hangra. Először arra gondoltam, hogy valahol lyukas a kipufogó, mert olyan jellegzetes sziszegő hangot hallatott. Később rájöttem, hogy a motor felől jön a zaj, mintha kifújna valahol. A fordulatszám függvényében ütemes sziszegő hangot hallani. Magas fordulaton már nem hallatszik, de ez lehet, hogy a motorhang miatt. Alaposan át lett nézve, sehol nem folyik semmi, csak ez az ütemes sziszegő hang. Nem tudtuk lokalizálni pontosan, de a legvalószínűbb hely a motor eleje bal alja környékén.
Ötlete valakinek?
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6880 Dátum: 2016.07.28 csütörtök, 20:06:09 »

Üdv mindenkinek.
Tanácsra lenne szükségem, mi lehet a gond.
2 napja vizsgáztattam le a kocsit. Előtte megcsinált rajta a szerelőm (aki jó barátom is egyben) jó pár dolgot. Kb két hónapja felfigyeltem egy furcsa hangra. Először arra gondoltam, hogy valahol lyukas a kipufogó, mert olyan jellegzetes sziszegő hangot hallatott. Később rájöttem, hogy a motor felől jön a zaj, mintha kifújna valahol. A fordulatszám függvényében ütemes sziszegő hangot hallani. Magas fordulaton már nem hallatszik, de ez lehet, hogy a motorhang miatt. Alaposan át lett nézve, sehol nem folyik semmi, csak ez az ütemes sziszegő hang. Nem tudtuk lokalizálni pontosan, de a legvalószínűbb hely a motor eleje bal alja környékén.
Ötlete valakinek?

Kipufogósor tömítés?
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #6881 Dátum: 2016.07.28 csütörtök, 20:18:18 »

Kipufogósor tömítés?

Átnézett mindent a szerelőm, de nem találta meg ő sem. Lehet ennek érezhető hatása? Mert ugye ki is próbálta, tapasztalt szerelő, és amatőr rally-s. Azt mondta nem érez semmit, ami bajra utalna. Én sajnos kezdő vagyok autószerelés témában. Tehát fogalmam sincs. Holnap elgurulok hozzá és konzultálok vele. Köszönöm a tippet
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #6882 Dátum: 2016.07.29 péntek, 16:24:38 »

Kipufogósor tömítés?

Üdv!
Sajnos nem volt segítségem az újbóli átnézésben, viszont azon tűnődtem, ha ott lenne gond, akkor nem lehetne némi füstöt látni? Csak mert tüzetes szemrevételezés után nem is éreztem semmi égéstermék szagát és nem is láttam.
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6883 Dátum: 2016.07.29 péntek, 19:07:39 »

Üdv!
Sajnos nem volt segítségem az újbóli átnézésben, viszont azon tűnődtem, ha ott lenne gond, akkor nem lehetne némi füstöt látni? Csak mert tüzetes szemrevételezés után nem is éreztem semmi égéstermék szagát és nem is láttam.

Látható nyoma nincs - remélem a kipufogód se füstöl! Cheesy Viszont érezhető jele az van. Álló helyzetben és járó motorral ablakokat fel, szellőzőventillátort úgyszintén, akkor szagolható a dolog. Hátsó leömlő esetében erősebben, elsőnél már kevésbé. Segít a szaglászásban, ha elég meleg a motor, és megy az autó elejében a hűtőventi is. Aztán persze ez még semmit nem jelent, ugyanúgy lehet máshol is tömítetlenség, szagról még csak azt lehet megmondani, hogy a kipufogó környékén van-e a hiba. Elvileg még az is előfordulhat, hogy szívóoldalon van az egyik hengernél valami nyenyó, és az szuszog. Kéne egy apró mikrofon, belógatni mindenhova, hangerő alapján nagyjából be lehet tájolni a forrást.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #6884 Dátum: 2016.07.30 szombat, 10:31:39 »

Látható nyoma nincs - remélem a kipufogód se füstöl! Cheesy Viszont érezhető jele az van. Álló helyzetben és járó motorral ablakokat fel, szellőzőventillátort úgyszintén, akkor szagolható a dolog. Hátsó leömlő esetében erősebben, elsőnél már kevésbé. Segít a szaglászásban, ha elég meleg a motor, és megy az autó elejében a hűtőventi is. Aztán persze ez még semmit nem jelent, ugyanúgy lehet máshol is tömítetlenség, szagról még csak azt lehet megmondani, hogy a kipufogó környékén van-e a hiba. Elvileg még az is előfordulhat, hogy szívóoldalon van az egyik hengernél valami nyenyó, és az szuszog. Kéne egy apró mikrofon, belógatni mindenhova, hangerő alapján nagyjából be lehet tájolni a forrást.

Köszi, délután remélhetőleg lesz időm, akkor megcsinálom. Kellemes hétvégét kívánok!
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
Syrakusa
Vendég
« Új hozzászólás #6885 Dátum: 2016.07.30 szombat, 13:17:02 »

Sziasztok!

"Szakik" tanácsára,véleményére lennék kíváncsi.Add el ,bontsd el opciót nem fogadok el :-)

Arról lenne szó,hogy adott egy 2544 ccm-is SEA motorkódú 1995-ös évjáratú MK1 Mondi ami HF gyanús.
Néztem többféle tömítés készlettett.
Jelenleg kettő közt gondolkodom,mert igazából nem vagyok benne biztos,hogy ezek jók-e az Én autómba.
Az első:  http://www.ebay.com/itm/HEAD-GASKET-SET-FORD-COUGAR-MONDEO-SABLE-CONTOUR-MYSTIQUE-2-5-V6-24V-1994-00-VRS-/310118699819?hash=item483483d32b:g:dSIAAOSw4HVWFD8I

Ez elvileg jelöli azt,hogy az Én autómhoz is jó,de erről nem tudom ki a gyártó,milyen minőség stb.


A második:  http://www.ebay.com/itm/NEW-OEM-Ford-Head-Gasket-Set-F5RZ-6079-A-Contour-Cougar-Mystique-2-5-V6-1995-00-/162057887750?hash=item25bb672006:g:8e4AAOSw~oFXJ8jv&vxp=mtr

Ha az emlékezetem nem csal az OEM az ugye gyárit jelöl.Ez azért tetszetősebb(annak ellenére,hogy ez leömlősor tömítést nem tartalmaz a képek alapján)de itt a listában nincs benne a MONDEO csak az 1999-es évjáratú Mercury Cugar ami 2450 ccm-es illetve több 2450 ccm-es Ford is(pL::Contur illetve a MErcury Mystique. Na akkor ez most jó az Én autómhoz vagy sem?


Melyiket ajánlatosabb megrendelni az első vagy a második linket lévőt?Mert ugye egyik sem itthon üzlet(itthon ilyen 150-160 Eft-os ajánlatokat kaptam komplett felső szettre) így biztosra kellene mennem de nem vagyok benne ebben a V6 témában ilyen mélyen(nem rég" vettem a kicsit előtte Zetec volt) 

Előre is köszönöm!
Naplózva
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6886 Dátum: 2016.07.31 vasárnap, 23:18:43 »

Üdv mindenkinek.
Tanácsra lenne szükségem, mi lehet a gond.
2 napja vizsgáztattam le a kocsit. Előtte megcsinált rajta a szerelőm (aki jó barátom is egyben) jó pár dolgot. Kb két hónapja felfigyeltem egy furcsa hangra. Először arra gondoltam, hogy valahol lyukas a kipufogó, mert olyan jellegzetes sziszegő hangot hallatott. Később rájöttem, hogy a motor felől jön a zaj, mintha kifújna valahol. A fordulatszám függvényében ütemes sziszegő hangot hallani. Magas fordulaton már nem hallatszik, de ez lehet, hogy a motorhang miatt. Alaposan át lett nézve, sehol nem folyik semmi, csak ez az ütemes sziszegő hang. Nem tudtuk lokalizálni pontosan, de a legvalószínűbb hely a motor eleje bal alja környékén.
Ötlete valakinek?

Szia
Sajnos ennél a motornál, ha az előző tulaj nem cserélte  a hengerfejtömítést, vagy nem jól csinálták meg, akkor nem úszod meg. Ha fordulatszámmal arányos ciccegő hangot hallasz, akkor az a hengerfej és a blokk illesztéséből jön jellemzően a szélső hengerektől, mert a hengerfejtömítés sarkainál van egy plusz furat gyárilag, aminek nem kéne ott lennie, ezért ott átég idővel. Ott kéne is látni kinyomott kormot, vizet, olajat.
Sokáig a víz és az olaj egymással nem keveredik, csak szimplán tömítetlenség van, plusz a vízkörben növekszik a nyomás (nyomja bele a gázokat), és forralja a vizet, eldurrantja  a gumicsöveket.
A kipuff sortömítés átégésekor valóban ugyanez a hang hallható.
Olcsón vetted az autót?
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #6887 Dátum: 2016.08.01 hétfő, 16:30:03 »

Szia
Sajnos ennél a motornál, ha az előző tulaj nem cserélte  a hengerfejtömítést, vagy nem jól csinálták meg, akkor nem úszod meg. Ha fordulatszámmal arányos ciccegő hangot hallasz, akkor az a hengerfej és a blokk illesztéséből jön jellemzően a szélső hengerektől, mert a hengerfejtömítés sarkainál van egy plusz furat gyárilag, aminek nem kéne ott lennie, ezért ott átég idővel. Ott kéne is látni kinyomott kormot, vizet, olajat.
Sokáig a víz és az olaj egymással nem keveredik, csak szimplán tömítetlenség van, plusz a vízkörben növekszik a nyomás (nyomja bele a gázokat), és forralja a vizet, eldurrantja  a gumicsöveket.
A kipuff sortömítés átégésekor valóban ugyanez a hang hallható.
Olcsón vetted az autót?


Igazából nem vettem, hanem párom örökölte édesapja halála után. Sajnos csak most tudtam elkezdeni foglalkozni vele, miután autó szerelő barátom meggyőzte őt, hogy ne akarja eladni, mert nem igazán van kereslet iránta, nem tudná normális áron tovább adni.
A hftömítés milyen élettartamú. Nem hiszem, hogy lett már cserélve ezelőtt, most 16 évesen 206000 km van benne. A másik kérdés, hogy ez mennyibe kerül? Magának a hftömítésnek az árával tisztába vagyok, de gondolom, nem csak ennyi a cserélendő cucc, nem beszélve a munkadíjról..
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6888 Dátum: 2016.08.01 hétfő, 17:11:21 »

Igazából nem vettem, hanem párom örökölte édesapja halála után. Sajnos csak most tudtam elkezdeni foglalkozni vele, miután autó szerelő barátom meggyőzte őt, hogy ne akarja eladni, mert nem igazán van kereslet iránta, nem tudná normális áron tovább adni.
A hftömítés milyen élettartamú. Nem hiszem, hogy lett már cserélve ezelőtt, most 16 évesen 206000 km van benne. A másik kérdés, hogy ez mennyibe kerül? Magának a hftömítésnek az árával tisztába vagyok, de gondolom, nem csak ennyi a cserélendő cucc, nem beszélve a munkadíjról..


Normál használat mellett nagyjából 200e km tájékán kezd megdögleni, úgyhogy pont időben van. Nem olcsó mulatság, illik síkba köszörültetni a hengerfejeket ilyenkor, az mondjuk 20-40ezer közti összegből megvan, de számolni kell azzal is, hogy ha már meg van bontva a motor, akkor érdemes lehet szelepszárszimeringeket is cserélni, meg ilyenek. Nekem amit a gépműhelyben csináltak vele:
-hengerfejek és blokk síkköszörülése
-hajtókarcsapágyak cseréje
-dugattyúgyűrűk cseréje
-szelepszárszimeringek cseréje
-szelepek becsiszolása

Ez a kör volt 200ezer. Ami még dob egyet a költségvetésen, az a vezérműlánc. Ha lejönnek a hengerfejek, akkor mindig kockázatos a régit visszarakni, hivatalos helyen ilyenkor raknak be két új láncot a feszítőkkel együtt. Az ST-hez ez utóbbi két tétel volt még plusz 200ezer.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
ujhagyma
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 90


E-mail
« Új hozzászólás #6889 Dátum: 2016.08.01 hétfő, 17:50:16 »

Normál használat mellett nagyjából 200e km tájékán kezd megdögleni, úgyhogy pont időben van. Nem olcsó mulatság, illik síkba köszörültetni a hengerfejeket ilyenkor, az mondjuk 20-40ezer közti összegből megvan, de számolni kell azzal is, hogy ha már meg van bontva a motor, akkor érdemes lehet szelepszárszimeringeket is cserélni, meg ilyenek. Nekem amit a gépműhelyben csináltak vele:
-hengerfejek és blokk síkköszörülése
-hajtókarcsapágyak cseréje
-dugattyúgyűrűk cseréje
-szelepszárszimeringek cseréje
-szelepek becsiszolása

Ez a kör volt 200ezer. Ami még dob egyet a költségvetésen, az a vezérműlánc. Ha lejönnek a hengerfejek, akkor mindig kockázatos a régit visszarakni, hivatalos helyen ilyenkor raknak be két új láncot a feszítőkkel együtt. Az ST-hez ez utóbbi két tétel volt még plusz 200ezer.

Ez igen... Sad Most vizsgáztattam, a felkészítés a vizsgadíjjal együtt kb 160000 Ft-ba fájt. Nem vagyok túl boldog... De elhatároztam, ha beledöglök is kipofozom ezt a dögöt, már csak elhunyt apósom emlékére is.  Köszönöm a választ!
Naplózva

'83 Ford Granada 2.0 V6
'00 Ford Mondeo ST200
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6890 Dátum: 2016.08.02 kedd, 08:17:08 »

Ez igen... Sad Most vizsgáztattam, a felkészítés a vizsgadíjjal együtt kb 160000 Ft-ba fájt. Nem vagyok túl boldog... De elhatároztam, ha beledöglök is kipofozom ezt a dögöt, már csak elhunyt apósom emlékére is.  Köszönöm a választ!


Akkor még egy adalék: a terv az, hogy amennyire lehet teljesen újszerű állapotra hozom/hozatom a gépet. A motortér rendberakása már megvolt, az eddig említetteken túl kapott új kuplungot, a legtöbb vákuum és kartergáz visszavezető cső cserélve lett, új generátor, új szervószivattyú, felújított kormánymű, nagyjából az összes tömítés és szimeringek cseréje, stb. Az egész több mint másfél millába fájt. És akkor még a kasztnira meg a futóműre is rá fog menni kb. egy milla valamikor a közeljövőben. Hozzá kell tenni, azért rendesen megdobta a költségeket, hogy nem sima V6-ról van szó, ehhez alig van alkatrész, és azok jóval drágábbak is az alap V6-osokhoz képest. A másik nehézség az alkalmas szervíz megtalálása. Egy évig vadásztam valami olcsóbb helyet, sehol nem vállalták be. Végül márkaszervizbe vittem. Drágán, de rendesen dolgoztak, viszont már oda se lehet ekkora munkát vinni. A végén mondta az ügyintéző srác, hogy ha tudta volna, hogy ennyi sz*pás lesz vele, akkor ők is nemet mondtak volna Cheesy Az optimális helyzet az, ha van otthon valami rendes autóemelő, van tengernyi szabadidőd meg egy jó adag technikai érzéked, aztán akkor ess neki otthon.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6891 Dátum: 2016.08.02 kedd, 20:09:13 »


Valakinél nincs véletlen elfekvőben bontott gyújtáskábel szett? Bepróbálnám 1 kigyorsítás erejéig.
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

M.Zoli
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 41



E-mail
« Új hozzászólás #6892 Dátum: 2016.08.02 kedd, 23:15:34 »

szia nekem van
Naplózva

Mondeo Turnier 2.5 24V Ghia
Dávid
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2660



E-mail
« Új hozzászólás #6893 Dátum: 2016.08.03 szerda, 23:06:07 »

szia nekem van

írtam egy privát üzenetet
Naplózva

ex: 2.5 V6 ST200 conversion + other modifications
Volvo S60 R (2.5T, AWD, 300 HP)

Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #6894 Dátum: 2016.08.05 péntek, 19:41:05 »

Tisztelt Fórumtársak!

Az autó 1998-as MK2 2.5 V6 automata váltós és a következő problémám van. Ki szeretném szerelni az öninditót egy pár alkatrészt már eltávolitottam/ légszürőház tartóval. pillandószelepház kompletten, szivicsöveket, stb./ de ahhoz a 2 db. csavarhoz normálisan igy sem lehet hozzáférni ami rögziti az öninditót.Megjegyzem, hogy ez az öninditó talpas kivitelü az öninditón va két talp egy-egy furattal és stifttel és ezzel van rögzitva.
Valaki szerelt már ki ilyen autóból öninditót? Esetleg mit kell még eltávolitani, célszerszám , vagy egyéb hasznos utbaigazitás a szerelés menetére?

Válaszokat előre is köszönöm

Üdv: László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6895 Dátum: 2016.08.05 péntek, 21:21:31 »

Tisztelt Fórumtársak!

Az autó 1998-as MK2 2.5 V6 automata váltós és a következő problémám van. Ki szeretném szerelni az öninditót egy pár alkatrészt már eltávolitottam/ légszürőház tartóval. pillandószelepház kompletten, szivicsöveket, stb./ de ahhoz a 2 db. csavarhoz normálisan igy sem lehet hozzáférni ami rögziti az öninditót.Megjegyzem, hogy ez az öninditó talpas kivitelü az öninditón va két talp egy-egy furattal és stifttel és ezzel van rögzitva.
Valaki szerelt már ki ilyen autóból öninditót? Esetleg mit kell még eltávolitani, célszerszám , vagy egyéb hasznos utbaigazitás a szerelés menetére?

Válaszokat előre is köszönöm

Üdv: László


A Haynes manual alapján csak annyi trükk van benne, hogy a váltóról valami környéken lévő kábelt le kell húzni, hogy hozzá lehessen férni az önindítóhoz. Valahogy be kell mászni aztán egy villáskulccsal, vagy egy kardánkereszttel megtoldott kisebb dugókulccsal, és a talpat lefogó hatlapfejű csavarokat kell kitekerni. (Gyárilag azok vannak benne; ha nem így néz ki nálad, akkor marad az a módszer, hogy légy kreatív)
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Setha
Vendég
« Új hozzászólás #6896 Dátum: 2016.08.05 péntek, 21:41:16 »

Üdv!
Segitséget szeretnék kérni, elég bosszantó probléma merült fel pár napja az autómban.
Pár hónapja vettem egy kombi 1998-as 2.5 V6 Mondeot, abs és kipörgésgátló visszajelző világit, légzsák villog, de  ezek ha szerencsém van kevésbé macerásak, sokat állt az autó, ez a karosszérián látszik legjobban.
Ami új, az, hogy menet közben, mikor már bemelegedett, alacsonyabb ( 1000-3000) fordulaton dadog , illetve nem húz, mintha nem menne minden henger, ehhez külön extra, hogy ha meleg motorral megyek 1-2 km-t , leállitom aztán megint 1-2 km , utána hiába inditom , csak teker, de nem indul be. Kb 10 perc után hajlandó párat röffenni, de minimum 20-30 perc, mig rendesen beindul.
Van esetleg valami ötlet, hogy mi lehet?
Előre is köszönöm a segitséget!

Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #6897 Dátum: 2016.08.05 péntek, 21:53:24 »

Üdv!
Segitséget szeretnék kérni, elég bosszantó probléma merült fel pár napja az autómban.
Pár hónapja vettem egy kombi 1998-as 2.5 V6 Mondeot, abs és kipörgésgátló visszajelző világit, légzsák villog, de  ezek ha szerencsém van kevésbé macerásak, sokat állt az autó, ez a karosszérián látszik legjobban.
Ami új, az, hogy menet közben, mikor már bemelegedett, alacsonyabb ( 1000-3000) fordulaton dadog , illetve nem húz, mintha nem menne minden henger, ehhez külön extra, hogy ha meleg motorral megyek 1-2 km-t , leállitom aztán megint 1-2 km , utána hiába inditom , csak teker, de nem indul be. Kb 10 perc után hajlandó párat röffenni, de minimum 20-30 perc, mig rendesen beindul.
Van esetleg valami ötlet, hogy mi lehet?
Előre is köszönöm a segitséget!



Szép móka lesz rendbe rakni a járgányt. A dadogásra orvosság lehet a gyertyák és azok kábeleinek cseréje. Gyertyákat akár szemrevételezéssel is meg lehet nézni, a kábeleket meg tök sötéten járó motornál kell nézni, ha azok közt áthúz a feszültség, akkor apró szikrákat lehet köztük látni.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Setha
Vendég
« Új hozzászólás #6898 Dátum: 2016.08.06 szombat, 08:34:10 »


Szép móka lesz rendbe rakni a járgányt. A dadogásra orvosság lehet a gyertyák és azok kábeleinek cseréje. Gyertyákat akár szemrevételezéssel is meg lehet nézni, a kábeleket meg tök sötéten járó motornál kell nézni, ha azok közt áthúz a feszültség, akkor apró szikrákat lehet köztük látni.

Köszi, megnézem.
Naplózva
Vagol
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 227


« Új hozzászólás #6899 Dátum: 2016.08.06 szombat, 18:00:04 »

Tisztelt fórumtárs!

Az öninditó kiszerelésével kapcsolatban sikerrel jártam egy kis kreativitást elő kellet szedni, csak azokat kellett eltávolitani amik valóban utban voltak, ezeket az alkatrészeket kb. 15 perc alatt el lehetett távolitani. A jobb oldali csavart dugókulccsal ha nehezen is sikerült kiszedni, a bal oldali csavart 13-as csillagkulcs és egy hosszabitóval. Igaz annak meglazitásához át kellett hivni a szomszédot aki kétszer akkora mint én és annak nagy erőfeszitések árán sikerült meglazitani utána már kézzel ki lehetett csavarni.
Az öninditó hibája volt, hogy egyre lassabban forgatta a motort a legvégén már jó aksival se tudta megforditani és már a bendix sem tudott behuzni csak kattant. Kiszerelés után a hajtó fogaskereket kézzel is alig lehetett megforgatni és a tengelyén sem csuszott szóval rendesen szorult.Egy kis higitó , olaj meg kevés hőálló zsir segitségével könnyen forog és csuszik, továbbá ugyanezt kellett megcsinálni a bendix tengelyével is. A forgórész perselyével is hasonló gond volt, tisztitás és zsízás után az is könyen forog. Remélem, hogy csak ennyi baja volt, majd holnap visszarakom és bizom benne jó lesz.

Üdv.  László
Naplózva

1998-as MK-2  2,5 V6, "RS" benzines, automata váltós
Oldalak: 1 ... 131 132 133 134 135 136 137 [138] 139 140 141 142   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.041 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.