Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 12:13:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 111 112 113 114 115 116 117 [118] 119 120 121 122 123 124 125 ... 149   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Elektromos dolgok  (Megtekintve 2565811 alkalommal)
0 Felhasználó és 22 vendég van a témában
Rewolt
Vendég
« Új hozzászólás #5850 Dátum: 2014.04.06 vasárnap, 23:59:41 »

Ha minden igaz (mivel nem tudom a pontos típus/évjáratot), akkor elszámoltál valamit. Ugyanis TISokos alapján a legtöbb órába menő madzag Mk2 esetén 8 szál vezeték.

'97-es 1.8 TD Turnier. Az órában ami benne volt 13 vezetéket számoltam (majd megint megnézem hátha 12 vagy 14), ezért vettem bele egy trip.-et, gondoltam legalább hőmérő és mégegy sebességmérce legyen a vasban. Nos egyik sincs csak másik órám Tongue Na jó... lehet a hőmérő jeladó nem műkszik, de abból csak egyet próbáltam. Jelzem tükör ügyben: a kapcsoló csatija a vakdugó hátuljába volt dugva, a tükörnél pedig az állítóbowden alá fűzve, az működik is benne. Szélvédő sajnos nem fűthetőre lett cserélve előző tulajnál, ülésfűtés működött.

Nem tudom, a verda seggén jelzik e, hogy olajos a gép (1.8tdi vagy valami), kezdem azt hinni ez eredetileg benzines volt csak valaki beledugott egy diesel motort Tongue Cheesy
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5851 Dátum: 2014.04.07 hétfő, 06:44:37 »

'97-es 1.8 TD Turnier. Az órában ami benne volt 13 vezetéket számoltam (majd megint megnézem hátha 12 vagy 14), ezért vettem bele egy trip.-et, gondoltam legalább hőmérő és mégegy sebességmérce legyen a vasban. Nos egyik sincs csak másik órám Tongue Na jó... lehet a hőmérő jeladó nem műkszik, de abból csak egyet próbáltam. Jelzem tükör ügyben: a kapcsoló csatija a vakdugó hátuljába volt dugva, a tükörnél pedig az állítóbowden alá fűzve, az működik is benne. Szélvédő sajnos nem fűthetőre lett cserélve előző tulajnál, ülésfűtés működött.

Nem tudom, a verda seggén jelzik e, hogy olajos a gép (1.8tdi vagy valami), kezdem azt hinni ez eredetileg benzines volt csak valaki beledugott egy diesel motort Tongue Cheesy
Még az is előfordulhat, hogy az az eset áll fenn, amit Janny írt. Hogy olyan extrák lettek kérve a kocsidba, amihez adott műszerfal és padlóköteg szükségeltetett, de mégsem került bele minden extra.
Alvázszám alapján meg lehet nézni, hogy milyen egységek vannak a kocsiban.
Naplózva
almine
Vendég
« Új hozzászólás #5852 Dátum: 2014.04.07 hétfő, 19:39:35 »




Az aláírásodba írd be az autó fontosabb paramétereit, úgy hamarabb lesz megoldás és kevesebb lesz a kérdés. Zár: nagy eséllyel a zárak elkoptak, azért nem tudod nyitni zárni. Nekem is már a 2. zármotor van a jobb hátsó ajtóban mióta az autó nálam van(~1.5év). A többi esetben: ha nem megy a lámpamosó nézd meg a biztosítékát, a motornál a csatlakozót, hátha ott a probléma. A szintjelző csatiját is érdemes megnézni, lehet hogy az is csak kontakthibás. A motor is és a szintjelző ellenőrzése is aláfekvős.

1.8 td kombi ghia 1999-es, az említett dolgokat már átnéztem, az mosó motorja megy(kiszereltem, megnéztem) vmiért nem kap áramot, lehet hogy relé gond, a zárak motorjai akkor kiszerelésre várnak Sad a szintjelző kiszerelve csati megpucolva, multiméterrel elvileg jó csak a visszajelző lámpa világít Sad
Naplózva
szia76
Vendég
« Új hozzászólás #5853 Dátum: 2014.04.07 hétfő, 23:18:24 »

Sziasztok ! Segítettetek már nekem, gondoltam most is hozzátok fordulok pár kérdéssel hátha tudjátok  a problémámra a választ.
Az a gond a Mondeómmal, hogy amikor az irányjelzőt bekapcsolom akkor nem csak az index villog hanem a féklámpa és a hátsó ködlámpa is. A műszerfalon is világítanak a visszajelzők.Ha indexelés közben fékezek akkor az index gyorsabban villog.Hátul a lámpákat szétszedtem és nem húz át sehol. Nem tudom hol keressem a hibát, van valami ötletetek ? Köszi. Attia.
Naplózva
szia76
Vendég
« Új hozzászólás #5854 Dátum: 2014.04.07 hétfő, 23:26:30 »

Sziasztok ! Segítettetek már nekem, gondoltam most is hozzátok fordulok pár kérdéssel hátha tudjátok  a problémámra a választ.
Az a gond a Mondeómmal, hogy amikor az irányjelzőt bekapcsolom akkor nem csak az index villog hanem a féklámpa és a hátsó ködlámpa is. A műszerfalon is világítanak a visszajelzők.Ha indexelés közben fékezek akkor az index gyorsabban villog.Hátul a lámpákat szétszedtem és nem húz át sehol. Nem tudom hol keressem a hibát, van valami ötletetek ? Köszi. Attia.
Naplózva
szia76
Vendég
« Új hozzászólás #5855 Dátum: 2014.04.07 hétfő, 23:49:55 »

Sziasztok ! A kérdésemet leírtam már kétszer de nem találom sehol. falbav Segítettetek már nekem, gondoltam most is hozzátok fordulok pár kérdéssel hátha tudjátok  a problémámra a választ.
Az a gond a Mondeómmal, hogy amikor az irányjelzőt bekapcsolom akkor nem csak az index villog hanem a féklámpa és a hátsó ködlámpa is. A műszerfalon is világítanak a visszajelzők.Ha indexelés közben fékezek akkor az index gyorsabban villog.Hátul a lámpákat szétszedtem és nem húz át sehol. Nem tudom hol keressem a hibát, van valami ötletetek ? Köszi. Attila.
Naplózva
fügelaci
Vendég
« Új hozzászólás #5856 Dátum: 2014.04.08 kedd, 05:27:20 »

Sziasztok ! A kérdésemet leírtam már kétszer de nem találom sehol. falbav Segítettetek már nekem, gondoltam most is hozzátok fordulok pár kérdéssel hátha tudjátok  a problémámra a választ.
Az a gond a Mondeómmal, hogy amikor az irányjelzőt bekapcsolom akkor nem csak az index villog hanem a féklámpa és a hátsó ködlámpa is. A műszerfalon is világítanak a visszajelzők.Ha indexelés közben fékezek akkor az index gyorsabban villog.Hátul a lámpákat szétszedtem és nem húz át sehol. Nem tudom hol keressem a hibát, van valami ötletetek ? Köszi. Attila.
Miután ilyen sokszor elolvashattuk a kérdésed, valószínűleg meg is értjük.
Szerintem a testkábel körül kereskedj, ott lesz a bibi. Ha nincs test, akkor a többi égőn keresztül próbál "utat találni" az akkumulátor másik pólusa felé. Ezért vannak a karácsonyfa effektusok. Nézd meg, a testelő vezeték kellő kontaktusban van-e a lámpatesttel is, meg a kocsi alvázával is. Meg fog oldódni a gondod! wave
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5857 Dátum: 2014.04.08 kedd, 07:37:21 »

1.8 td kombi ghia 1999-es, az említett dolgokat már átnéztem, az mosó motorja megy(kiszereltem, megnéztem) vmiért nem kap áramot, lehet hogy relé gond, a zárak motorjai akkor kiszerelésre várnak Sad a szintjelző kiszerelve csati megpucolva, multiméterrel elvileg jó csak a visszajelző lámpa világít Sad




A saját autómból indulok ki, ami csak 1 évvel idősebb mint a tiéd. Ennyi idő után lehetséges az áramköri panelekben a csatlakozók panelből történő kitörése, a forrasztás körberepedése. Ha más hibát nem találsz ez is egy lehetséges probléma lehet. Valami egyéb jelenség kísérte a lámpamosó tönkremenetelét? A reléje eléggé elcseszett helyen van -legalábbis nálam- azt is érdemes lehet megnézni. Nem hiszem hogy tönkrement, csak egy egyszerű időkapcsoló van benne. A biztosítékokat megnézted már? Kábel probléma szerintem nincsen, más valami okozza a gondot. Feltételezem hogy megfelelő módon próbáltad ki a működését, mert tudod hogy bármikor nem megy a lámpamosó.
Naplózva
szabike
Vendég
« Új hozzászólás #5858 Dátum: 2014.04.08 kedd, 16:40:54 »

Hello

Mk2 es 1,8 td van, és van egy kábel amire nemtudok rájönni sehogy, hogy hová mehet. Néztem google képeken, service manualban, de semmi... A motortérben az öninidító környékére mehet, egy vastag piros kábel saruval a végén. Egy vastag kábelkötegből jön ki, az önindító kábeleivel együtt,csak azokbál kicsit hosszabb. Remélem tudtok segíteni! minden jót. Üdv
Naplózva
szia76
Vendég
« Új hozzászólás #5859 Dátum: 2014.04.08 kedd, 18:26:58 »

Miután ilyen sokszor elolvashattuk a kérdésed, valószínűleg meg is értjük.
Szerintem a testkábel körül kereskedj, ott lesz a bibi. Ha nincs test, akkor a többi égőn keresztül próbál "utat találni" az akkumulátor másik pólusa felé. Ezért vannak a karácsonyfa effektusok. Nézd meg, a testelő vezeték kellő kontaktusban van-e a lámpatesttel is, meg a kocsi alvázával is. Meg fog oldódni a gondod! wave
[/quote

Köszi, megnézem a testet.
Naplózva
almine
Vendég
« Új hozzászólás #5860 Dátum: 2014.04.09 szerda, 23:18:01 »

Jó estét vagy mi. Olyan gondom lenne hogy a vissza jelzőlámpa nem jelzi ki ha kinyitom a két jobb oldali ajtót (a gyújtás ráadásánál világítanak a visszajelzők). Na meg még, központi zárra nem reagál a két hátsó ajtó. Ötlet? Smiley 1999 1.8 td kombi
Naplózva
das
Vendég
« Új hozzászólás #5861 Dátum: 2014.04.10 csütörtök, 07:43:32 »

Sziasztok!

a régi két gombos távirányítós kulcs immo chipje átrakható az újabb 3gombos tojás alakú kulcsba?
köszi előre is!
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5862 Dátum: 2014.04.10 csütörtök, 10:49:50 »

Sziasztok!

a régi két gombos távirányítós kulcs immo chipje átrakható az újabb 3gombos tojás alakú kulcsba?
köszi előre is!


Nem egyszerűbb feltanítani a másik immot? Akkor lenne plusz kulcsod is. Egyébként szerintem ugyanaz a méretű immo chip van mindkettő kulcsban. De ha nekem megjön -remélhetőleg a héten- a 3 gombos kulcsom én biztosan a feltanítást választom mint az immo mind a távirányító viszonylatában.
Naplózva
Zyz001
Vendég
« Új hozzászólás #5863 Dátum: 2014.04.10 csütörtök, 12:39:37 »

Jó napot mindenkinek.
2,5 literes V6-os automata. A generátor 15,2-15,3-mal tölt. A villamossági szerelő szerint ez nagyon sok. Véleményetek?
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5864 Dátum: 2014.04.10 csütörtök, 12:48:53 »

Jó napot mindenkinek.
2,5 literes V6-os automata. A generátor 15,2-15,3-mal tölt. A villamossági szerelő szerint ez nagyon sok. Véleményetek?



Egyértelműen sok! 14.4V az akksi maximális töltőfeszültsége, azt viseli el károsodás nélkül. Az általad írt feszültség a feszültségszabályzó hibájára utalhat. Történet: Cimborám, F astra kombijával útnak indult 250km-re lévő céljához. A céltól nem messze savgőzt kezdett érezni az utastérben. A célnál motortértető felnyit, akksi leköt, kiszed. Akksit beledobta a kb 1.5m-es hókupacba, és az akksi leolvadt az aljáig. Nem sokon múlhatott hogy pukkanjon az akksi. Később a szerelők által kiderült hogy az oplelek hajlamosak ekkora feszültséggel tölteni. Köszi. Tehát nézess utána a hibának, nehogy hasonlóan járj.
Naplózva
Zyz001
Vendég
« Új hozzászólás #5865 Dátum: 2014.04.10 csütörtök, 12:51:26 »




Egyértelműen sok! 14.4V az akksi maximális töltőfeszültsége, azt viseli el károsodás nélkül. Az általad írt feszültség a feszültségszabályzó hibájára utalhat. Történet: Cimborám, F astra kombijával útnak indult 250km-re lévő céljához. A céltól nem messze savgőzt kezdett érezni az utastérben. A célnál motortértető felnyit, akksi leköt, kiszed. Akksit beledobta a kb 1.5m-es hókupacba, és az akksi leolvadt az aljáig. Nem sokon múlhatott hogy pukkanjon az akksi. Később a szerelők által kiderült hogy az oplelek hajlamosak ekkora feszültséggel tölteni. Köszi. Tehát nézess utána a hibának, nehogy hasonlóan járj.
Köszönöm
Naplózva
szabike
Vendég
« Új hozzászólás #5866 Dátum: 2014.04.10 csütörtök, 13:57:29 »

Hello

Mk2 es 1,8 td van, és van egy kábel amire nemtudok rájönni sehogy, hogy hová mehet. Néztem google képeken, service manualban, de semmi... A motortérben az öninidító környékére mehet, egy vastag piros kábel saruval a végén. Egy vastag kábelkötegből jön ki, az önindító kábeleivel együtt,csak azokbál kicsit hosszabb. Remélem tudtok segíteni! minden jót. Üdv

ez a piros szigszalagos kábelről lenne szó, szerintem köze lehet a töltéshez, mert nincs töltésem, és elvileg a másik vége a generátorra megy rá, ugy mértem ki. http://kepfeltoltes.hu/view/140410/DSC_0703_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5867 Dátum: 2014.04.10 csütörtök, 15:04:36 »

Jó estét vagy mi.
Olyan gondom lenne hogy a vissza jelzőlámpa nem jelzi ki ha kinyitom a két jobb oldali ajtót (a gyújtás ráadásánál világítanak a visszajelzők).

Na meg még, központi zárra nem reagál a két hátsó ajtó. Ötlet? Smiley 1999 1.8 td kombi
Estét.
Feltehetőleg a B és C oszlopban a zár ellendarabban levő érzékelők nem okésak.

Érintkezési hiba csatlakozás(ok)nál?
Naplózva
almine
Vendég
« Új hozzászólás #5868 Dátum: 2014.04.10 csütörtök, 17:13:26 »

Estét.
Feltehetőleg a B és C oszlopban a zár ellendarabban levő érzékelők nem okésak.

Érintkezési hiba csatlakozás(ok)nál?

Mindjárt szétkapom és előkerítem a bűnös rézoxi gyereket valamelyik csatinál Cheesy
Naplózva
szabi_zoli82
Vendég
« Új hozzászólás #5869 Dátum: 2014.04.11 péntek, 07:46:32 »

Mindjárt szétkapom és előkerítem a bűnös rézoxi gyereket valamelyik csatinál Cheesy




A belső világítás világít-e a két jobb oldali ajtó nyitására? Mert ha a belső világítás működik, csak az AWS nem jelzi vissza akkor az AWS hibája lesz nem az ajtókapcsolóé. Az hogy gyújtás ráadásra világítanak a visszajelzők csak annyit jelent hogy az AWS tesztelte magát és az izzók jók. Attól még az AWS csatlakozója ki lehet törve a panelból.
Naplózva
almine
Vendég
« Új hozzászólás #5870 Dátum: 2014.04.11 péntek, 11:04:20 »




A belső világítás világít-e a két jobb oldali ajtó nyitására? Mert ha a belső világítás működik, csak az AWS nem jelzi vissza akkor az AWS hibája lesz nem az ajtókapcsolóé. Az hogy gyújtás ráadásra világítanak a visszajelzők csak annyit jelent hogy az AWS tesztelte magát és az izzók jók. Attól még az AWS csatlakozója ki lehet törve a panelból.
köszi a tanácsot, de megtaláltam, a két kis kapcsoló a zárfogadóban kuka. Sad
Naplózva
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5871 Dátum: 2014.04.11 péntek, 13:54:41 »

köszi a tanácsot, de megtaláltam, a két kis kapcsoló a zárfogadóban kuka. Sad

Kikoptak? Volt itt valamelyik fórumban pár hónapja egy hozzászólás, valaki szépen meggyógyította házilag 2 fillérből, volt az akcióról pár kép is, meg ilyenek.. Ha nem akarsz feltétlen költeni rájuk, akkor azalapján lehet rendbe tudod őket rakni.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
almine
Vendég
« Új hozzászólás #5872 Dátum: 2014.04.11 péntek, 14:53:36 »

Kikoptak? Volt itt valamelyik fórumban pár hónapja egy hozzászólás, valaki szépen meggyógyította házilag 2 fillérből, volt az akcióról pár kép is, meg ilyenek.. Ha nem akarsz feltétlen költeni rájuk, akkor azalapján lehet rendbe tudod őket rakni.
szia, nem kikoptak hanem a kis réz lapka letörött a kapcsolóban, visszaforrasztottam de nem megy uh csere. Sad
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #5873 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 09:30:27 »

Tudja valaki, hogy az óra mellett lévő pici led, mitől villog? (vagy mitől nem?)

Illetve a műszerfal bal szélén is van 1 piros led, ami nem csinál semmit. Ez mi? Bekötném villogónak, ha nincs funkciója.
« Utoljára szerkesztve: 2014.04.17 csütörtök, 10:37:55 írta Caruso » Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5874 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 12:07:01 »

Tudja valaki, hogy az óra mellett lévő pici led, mitől villog? (vagy mitől nem?)

Illetve a műszerfal bal szélén is van 1 piros led, ami nem csinál semmit. Ez mi? Bekötném villogónak, ha nincs funkciója.
Óra melletti led az immobilizeré.

Ezt meg nem tudom kép nélkül.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #5875 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 12:42:13 »

Óra melletti led az immobilizeré.

Ezt meg nem tudom kép nélkül.

Mit tehetek az immobilizer leddel, hogy villogjon?

A másik lednek utánanéztem, a szélvédő fűtés kapcsolóban van. Az, nekem nincs. Ezt szeretném villogtatni, levett gyújtásnál.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5876 Dátum: 2014.04.17 csütörtök, 17:11:28 »

Mit tehetek az immobilizer leddel, hogy villogjon?

A másik lednek utánanéztem, a szélvédő fűtés kapcsolóban van. Az, nekem nincs. Ezt szeretném villogtatni, levett gyújtásnál.
Nincs az autódban immobilizer? Mert ha lenne, villogna.

Most ezt nem értem. Van első/hátsó szélvédőfűtéses kapcsolód, amiben a led van, de az első szélvédőd nem fűthető?
Ha ez van, akkor nem tudom, hogy tudnád ezt a ledet villogtatni.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #5877 Dátum: 2014.04.18 péntek, 08:45:55 »

Nincs az autódban immobilizer? Mert ha lenne, villogna.

Most ezt nem értem. Van első/hátsó szélvédőfűtéses kapcsolód, amiben a led van, de az első szélvédőd nem fűthető?
Ha ez van, akkor nem tudom, hogy tudnád ezt a ledet villogtatni.

Igazad van, hülye vagyok  falbav
A mellette lévő "ál" gombban van a led.

Ha beindításhoz valamit tennem kell, a kulcs elfordításán kívül, hogy pörögjön az önindító, akkor van benne immo.  Roll Eyes
Ettől még nem villog a led  vigyor3
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5878 Dátum: 2014.04.18 péntek, 13:39:25 »

Igazad van, hülye vagyok  falbav
A mellette lévő "ál" gombban van a led.

Ha beindításhoz valamit tennem kell, a kulcs elfordításán kívül, hogy pörögjön az önindító, akkor van benne immo.  Roll Eyes
Ettől még nem villog a led  vigyor3
Itt az 5-ös számú kulcs van nekem. Ebben a piros mögött van egy chip, amit a gyújtáskapcsoló körüli ellendarabja érzékel, és ha megfelelő, akkor beindítja a kocsit, a ha nem jó a chip v. a kulcs, akkor nem indítható be a kocsi. És mindkét esetben az óra melletti led villog adott rendszer szerint.
Ha neked valamit kézzel kell mahinálni a beindíthatósághoz (mágnes), akkor az nem gyári dolog.

Az álgombban levő ledre nem tudok mit mondani. Talán szintén egy utólagos dolog, riasztó.
Naplózva
almine
Vendég
« Új hozzászólás #5879 Dátum: 2014.04.18 péntek, 19:21:25 »

Na megint nem jó valami. Fordulatszám mérő honnan veszi a jelet? Mindent mutat össze vissza. Huh?Huh?Huh?Huh?Huh?
Naplózva
soul
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #5880 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 19:36:30 »

Sziasztok,

Tudna valaki segíteni, bitte?

Kuplungtárcsacseréből hazafele jövet nem működik a kilóméteróra.
Műszerfal világít, szintjelző is működik, minden rendben, csak ez nem megy.
Szerelő aszondi, visszadugott mindent, amit kell.

Van valakinek tippje, mi lehet?

Köszi előre is  worship

MK2 2000 Turnier kombi
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.05 hétfő, 19:39:28 írta soul » Naplózva

Dallaszkorben, világjegy Smiley

Mondeo MK2 2000 Turnier Kombi
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5881 Dátum: 2014.05.05 hétfő, 22:23:25 »

Sziasztok,

Tudna valaki segíteni, bitte?

Kuplungtárcsacseréből hazafele jövet nem működik a kilóméteróra.
Műszerfal világít, szintjelző is működik, minden rendben, csak ez nem megy.
Szerelő aszondi, visszadugott mindent, amit kell.

Van valakinek tippje, mi lehet?

Köszi előre is  worship

MK2 2000 Turnier kombi
hát, leginkább az a tipp, hogy mégsem dugott vissza annyira mindent. Vedd ki a légszűrőházat, a váltó hátsó részén van egy fekete műanyag doboz, abból jön egy 3 eres kábel. ez általában a váltó tetejénél csatlakozik a kábelkötegbe. ezt gyanítom nem dugta vissza, vagy egyszerűen eltörte a szondán a vezetéket. sajnos elég könnyen megesik
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
soul
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #5882 Dátum: 2014.05.10 szombat, 10:53:40 »

hát, leginkább az a tipp, hogy mégsem dugott vissza annyira mindent. Vedd ki a légszűrőházat, a váltó hátsó részén van egy fekete műanyag doboz, abból jön egy 3 eres kábel. ez általában a váltó tetejénél csatlakozik a kábelkötegbe. ezt gyanítom nem dugta vissza, vagy egyszerűen eltörte a szondán a vezetéket. sajnos elég könnyen megesik

Köszönöm, megnézem.
Naplózva

Dallaszkorben, világjegy Smiley

Mondeo MK2 2000 Turnier Kombi
soul
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #5883 Dátum: 2014.05.10 szombat, 10:59:17 »

Sziasztok, újabb kérdés, a motortérben találtam egy vezetéket, amin egy meztelen áramköri lemez található - nem néz ki túl egészségesnek így, valaki meg tudná mondani bitte, hogy mi lehet ez? Bekarnyikásztam a képen:


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu

Mondeo MK2 Turnier 2.0 kombi
Naplózva

Dallaszkorben, világjegy Smiley

Mondeo MK2 2000 Turnier Kombi
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #5884 Dátum: 2014.05.10 szombat, 11:47:01 »

Hahó!
Segítséget kérnék:
A fényszóró magasságállító motorom egyik oldalon nem működik. Kivettem, a motor maga jó, nincs beragadva, pólusain megtáplálva megy mindkét irányba.
Visszatettem, de a próbálgatás miatt nyilván nem abban a pozícióban volt, mint eredetileg. Azt gondoltam (bár csak sejtem, hogy működik) hogy a világítás bekapcsolásakor magától be kellene állnia a az állító poti szerinti magasságra, de nem tette. Amikor megmozdítottam a potmétert, az állítómotor kitekeredett egyik (a legnagyobb terheléshez tartozó) véghelyzetbe, aztán se fel, se le. Van a beszerelésnek valami trükkje, hogy be tudja magát pozícionálni, vagy kuka az elektronika és azért nem megy eleve? Ha utóbbi eset, akkor azon van valami ami jellemzően el szokott szállni?
Naplózva
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #5885 Dátum: 2014.05.10 szombat, 13:49:23 »

Egyventillátoros hűtőm van, és mivel csak a legmagyasabb fordulattal hajlandó bekapcsolni, kivettem az ellenállást.

Jól sejtem, hogy eléggé lestrapált állapotban van? Smiley Angol oldalon azt olvastam, hogy a csatlakozókon olyan alacsony ellenállást kéne mérni, hogy igazából csak a szakadásvizsgálatot érdemes csinálni rajta, de ezen inkább pont, hogy szakadást jelezett a mérőműszer, akárhogy mértem a csatlakozókon. Ez igaz? Vagyis, ez egyértelművé teszi, hogy rossz?
Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
xrobe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1292



E-mail
« Új hozzászólás #5886 Dátum: 2014.05.10 szombat, 13:56:40 »

Egyventillátoros hűtőm van, és mivel csak a legmagyasabb fordulattal hajlandó bekapcsolni, kivettem az ellenállást.

Jól sejtem, hogy eléggé lestrapált állapotban van? Smiley Angol oldalon azt olvastam, hogy a csatlakozókon olyan alacsony ellenállást kéne mérni, hogy igazából csak a szakadásvizsgálatot érdemes csinálni rajta, de ezen inkább pont, hogy szakadást jelezett a mérőműszer, akárhogy mértem a csatlakozókon. Ez igaz? Vagyis, ez egyértelművé teszi, hogy rossz?
Bár nekem MK1-em van, de a hőbiztosíték szokott tönkremenni. (Nem tudom, hogy megegyezik-e a felépítése)
Vegyél egy bontottat, és jó lesz egy darabig.
Naplózva

Mondeo MKIV Trend 2010 2.0 TDCI 140LE 5 ajtó
Mondeo MKIV Titanium 2008 2.0 TDCI 140LE (170LE - PowerFord) 5 ajtó
Mondeo MKIII Titanium-X 2004 2.2 ST TDCI Kispusi edition 5 ajtó
Ex: Mondeo MKI Ghia 1993 1.8i 115LE 5 ajtó
thomyka
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 836



E-mail
« Új hozzászólás #5887 Dátum: 2014.05.10 szombat, 14:10:28 »

Hahó!
Segítséget kérnék:
A fényszóró magasságállító motorom egyik oldalon nem működik. Kivettem, a motor maga jó, nincs beragadva, pólusain megtáplálva megy mindkét irányba.
Visszatettem, de a próbálgatás miatt nyilván nem abban a pozícióban volt, mint eredetileg. Azt gondoltam (bár csak sejtem, hogy működik) hogy a világítás bekapcsolásakor magától be kellene állnia a az állító poti szerinti magasságra, de nem tette. Amikor megmozdítottam a potmétert, az állítómotor kitekeredett egyik (a legnagyobb terheléshez tartozó) véghelyzetbe, aztán se fel, se le. Van a beszerelésnek valami trükkje, hogy be tudja magát pozícionálni, vagy kuka az elektronika és azért nem megy eleve? Ha utóbbi eset, akkor azon van valami ami jellemzően el szokott szállni?


Van benne egy potméter, azon csúszkál egy érintkező ahogy tekeri fel-le az állító pöcköt. Ennek a potinak lenne a feladata, hogy a fényszórómagasságállító tekerő értékének megfelelő ellenállásértéken megállítsa a cuccot, ez alapján szabályozná be hogy hol kell állnia. Na most nálad ez a része van legatyásodva. Ha rámérsz a potira hogy milyen ellenállást mutat egy bizonyos állásban, akkor nagyon más lesz mint a másik oldali jól működő modulnál.
Tipp: ne szórakozz vele. Vegyél bontottan egy jó állapotú működő darabot, ezt a kifingottat meg rakd félre. Cserealkatrész-donornak tökéletes lesz, feltéve hogy legközelebb nem valamelyik poti romlik el megint.
Naplózva

ST200 Turnier - elvileg '99 végi gyártás
ex: MKII 1.8 TD Turnier - 1999.
Watt
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 45


E-mail
« Új hozzászólás #5888 Dátum: 2014.05.10 szombat, 14:23:10 »

Bár nekem MK1-em van, de a hőbiztosíték szokott tönkremenni. (Nem tudom, hogy megegyezik-e a felépítése)
Vegyél egy bontottat, és jó lesz egy darabig.
Jó ötletet adtál, >ez< alapján már teljesen értem, hogy miről van szó. Bár a linkelt leírás másról szól, az elv ugyanez. (Ehhh... Mi ez, hogy a fórum kicenzúrázza az ND's Mondeo webcímet? Mindegy, megtaláljátok...) Ebben tényleg van egy hőbiztosíték is, sorba kötve az ellenállással, és ez a hőbizti adta meg magát. Szóval, elvileg elég lenne annak a cseréje, ha ki lehetne deríteni, hogy hány fokos, de erre nem látok gyakorlati esélyt. (Annyira szét van rohadva/égve, hogy nem lehet azon semmit sem látni, illetve, ha jól sejtem ponthegesztéssel, de legalább is nem forrasztással van a helyre téve.) Szóval, bár 20eFt újonnan, nem érdemes szórakozni vele, találtam használtan.
De legalább megnyugodtam, hogy még azzal sem teszek kárt, ha addig így, kiszerelve használom az autót, hiszen a rossz bizti miatt valóban végtelen az ellenállása, ami ugyanaz, mint hogy nincs benne.
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.10 szombat, 14:27:25 írta Watt » Naplózva

Ford Mondeo Tournier 1999 Ghia
2.0 Zetec
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5889 Dátum: 2014.05.10 szombat, 15:21:57 »

Jó ötletet adtál, >ez< alapján már teljesen értem, hogy miről van szó. Bár a linkelt leírás másról szól, az elv ugyanez. (Ehhh... Mi ez, hogy a fórum kicenzúrázza az ND's Mondeo webcímet? Mindegy, megtaláljátok...) Ebben tényleg van egy hőbiztosíték is, sorba kötve az ellenállással, és ez a hőbizti adta meg magát. Szóval, elvileg elég lenne annak a cseréje, ha ki lehetne deríteni, hogy hány fokos, de erre nem látok gyakorlati esélyt. (Annyira szét van rohadva/égve, hogy nem lehet azon semmit sem látni, illetve, ha jól sejtem ponthegesztéssel, de legalább is nem forrasztással van a helyre téve.) Szóval, bár 20eFt újonnan, nem érdemes szórakozni vele, találtam használtan.
De legalább megnyugodtam, hogy még azzal sem teszek kárt, ha addig így, kiszerelve használom az autót, hiszen a rossz bizti miatt valóban végtelen az ellenállása, ami ugyanaz, mint hogy nincs benne.
140 fokost szoktunk bele tenni. viszont meg kell nézni a ventillátort, nem-e csapágyas, mert nem magától megy tönkre a hőbiztosíték. egyébként nem nehéz forrasztani, csak elő kell készíteni azt a részét, amire ráforrasztod a biztit, hogy minél gyorsabban menjen
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
deerman
Vendég
« Új hozzászólás #5890 Dátum: 2014.05.10 szombat, 17:56:40 »

Van benne egy potméter, azon csúszkál egy érintkező ahogy tekeri fel-le az állító pöcköt. Ennek a potinak lenne a feladata, hogy a fényszórómagasságállító tekerő értékének megfelelő ellenállásértéken megállítsa a cuccot, ez alapján szabályozná be hogy hol kell állnia. Na most nálad ez a része van legatyásodva. Ha rámérsz a potira hogy milyen ellenállást mutat egy bizonyos állásban, akkor nagyon más lesz mint a másik oldali jól működő modulnál.
Tipp: ne szórakozz vele. Vegyél bontottan egy jó állapotú működő darabot, ezt a kifingottat meg rakd félre. Cserealkatrész-donornak tökéletes lesz, feltéve hogy legközelebb nem valamelyik poti romlik el megint.

Köszi.  worship
Valóban: most teljesen szétbeleztem. Rá sem kellett mérni, a tolópoti szénrétege hiányos mindegyik sávon ott ahol állt a csúszka.
Naplózva
Peter01
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 324



E-mail
« Új hozzászólás #5891 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 14:59:56 »

Alapjáraton világít a töltésjelzőm 1.500-as fordulatnál elalszik. Mi lehet a gond? Szénkefés a generátor?
Naplózva

2009 MK4 Titánium turnier Red Candy

EX:1998 MK2 Mondeo 1.8TD sedan

EX: 2002 MK3 Mondeo Turnier 2.0 TDCI 8x elektromos Bézs bőr, 4x üllésfűtés, facelift belső
soul
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14


E-mail
« Új hozzászólás #5892 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 15:12:20 »

hát, leginkább az a tipp, hogy mégsem dugott vissza annyira mindent. Vedd ki a légszűrőházat, a váltó hátsó részén van egy fekete műanyag doboz, abból jön egy 3 eres kábel. ez általában a váltó tetejénél csatlakozik a kábelkötegbe. ezt gyanítom nem dugta vissza, vagy egyszerűen eltörte a szondán a vezetéket. sajnos elég könnyen megesik

Köszönöm, megnéztem, ahogy írtad - a váltó hátsó részén a motortér közepe felé látok egy fekete dobozt, kb 4*4 cm a felülete, van rajta egy nyílás, ami talán egy lapos csatlakozóé lehet, elég mélyen van a motorban, nem láttam sokat belőle. nincs benne csatrlakozó Sad
Az egyetlen háromeres vezeték, amit a leírásod szerint találtam, az egy kb. 1,5*1,5 cm-es pici áramköri lapban végződik, ez még talán le is érne a fekete dobozhoz, de nincs rajta csatlakozó, viszont szabadon lifeg. Csatolom a képet, ez lehet az?


A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. http://www.kepfeltoltes.hu
Naplózva

Dallaszkorben, világjegy Smiley

Mondeo MK2 2000 Turnier Kombi
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #5893 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 06:02:33 »

hello. első szélvédő fűtésben tudna segíteni valaki?
az van hogy a köteg maga miden benne van, csak a kapcsoló hiányzott. Most van kapcsoló, de csak a világítás része megy, ha megnyomom nem történik semmi. sem a kis lámpa nem gyullad ki a kapcsolón, sem a relé nem kattan a motortérben. van 2db relém, lehet hogy mindegyik sz...r? 2 bizti a motortérben jó. lehet valami más probléma a relén kívül? vagy meg lehet nézni valahogy hogy a relé műxik-e?
Naplózva
csibi77
Vendég
« Új hozzászólás #5894 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:03:31 »

Sziasztok!
Iszonyat rángat az autóm,két éve lett cserélve(használt) gyújtás trafó mert akkor is rángatott,ment is egy darabig.Viszont megint előjött.Ismét csere?Vagy máshol keressem a hibát,talán benzinszivattyú?
Köszi a segítséget.
Naplózva
Caruso
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 907



E-mail
« Új hozzászólás #5895 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 12:44:22 »

hello. első szélvédő fűtésben tudna segíteni valaki?
az van hogy a köteg maga miden benne van, csak a kapcsoló hiányzott. Most van kapcsoló, de csak a világítás része megy, ha megnyomom nem történik semmi. sem a kis lámpa nem gyullad ki a kapcsolón, sem a relé nem kattan a motortérben. van 2db relém, lehet hogy mindegyik sz...r? 2 bizti a motortérben jó. lehet valami más probléma a relén kívül? vagy meg lehet nézni valahogy hogy a relé műxik-e?

Így, látatlanban nehéz bármit mondani, de igen, lehet sz*r min2 relé. Meg lehet nézni, hogy működnek-e. Nem csak beszerelt állapotban. Én megnézném a reléket, illetve szakadásvizsgálóval a vezetékeket is. Szóba jöhet a kapcsoló is. Attól, hogy a világítása megy, az áramkört kapcsoló része lehet hibás. Azt is megnézném.
Naplózva

Nekem: Ford Mondeo, Mark II. 1996, 1,8 Zetec, sedan
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5896 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 15:27:57 »

Sziasztok!
Iszonyat rángat az autóm,két éve lett cserélve(használt) gyújtás trafó mert akkor is rángatott,ment is egy darabig.Viszont megint előjött.Ismét csere?Vagy máshol keressem a hibát,talán benzinszivattyú?
Köszi a segítséget.
Gyertyák, gyújtókábelek jók? Azok is lettek cserélve, mikor a trafó?
Benzinszivattyút is megnézheted. Injektorsoron van kis szelep, azon lehet benzinnyomást mérni -de óvatosan!
Naplózva
HegeGabi
Vendég
« Új hozzászólás #5897 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 15:34:37 »

hello. első szélvédő fűtésben tudna segíteni valaki?
az van hogy a köteg maga miden benne van, csak a kapcsoló hiányzott. Most van kapcsoló, de csak a világítás része megy, ha megnyomom nem történik semmi. sem a kis lámpa nem gyullad ki a kapcsolón, sem a relé nem kattan a motortérben. van 2db relém, lehet hogy mindegyik sz...r? 2 bizti a motortérben jó. lehet valami más probléma a relén kívül? vagy meg lehet nézni valahogy hogy a relé műxik-e?
Biztos, hogy megfelelő relét próbálsz a motortéri biztitáblába? Szürke, 6 lábú.
Kapcsoló mind az 5 lábán van vezeték?
Motortéri F5 és F6 biztik (mindkettő 30A) is bent vannak?

Szélvédő fűthető? Grin
Naplózva
Freeman
Vendég
« Új hozzászólás #5898 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 22:22:24 »

Alapjáraton világít a töltésjelzőm 1.500-as fordulatnál elalszik. Mi lehet a gond? Szénkefés a generátor?

Ha felpörgeted 1500- ig utána elalszik a lámpa? Nekem egy másik autón volt olyan, hogy a generátor két csúszógyűrűjéből az egyik félig elkopott és csak akkor indult be a töltés ha felpörgettem a motort, mikor a generátor megkapta gerjesztést utána volt töltés alapjáraton is.
Naplózva
layzi
Vendég
« Új hozzászólás #5899 Dátum: 2014.05.15 csütörtök, 17:10:06 »

Biztos, hogy megfelelő relét próbálsz a motortéri biztitáblába? Szürke, 6 lábú.
Kapcsoló mind az 5 lábán van vezeték?
Motortéri F5 és F6 biztik (mindkettő 30A) is bent vannak?

Szélvédő fűthető? Grin
Vicces Cheesy igen fűthető, igen az a relé, igen azok a biztosítékok, és igen az össz vezeték megvan, és csak a kapcsoló nem világított, és igen rájöttem a hibára. Nem járt a motor Tongue
Naplózva
Oldalak: 1 ... 111 112 113 114 115 116 117 [118] 119 120 121 122 123 124 125 ... 149   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.043 másodperc alatt készült el 24 lekéréssel.