Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:33:13
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
145
146
147
148
149
150
151
[
152
]
153
154
155
156
157
158
159
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3069122 alkalommal)
0 Felhasználó és 89 vendég van a témában
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7550 Dátum:
2017.04.12 szerda, 10:43:49 »
Idézetet írta: trnokikoma12 - 2017.04.12 szerda, 07:44:00
Sziasztok 2014.09 havi a mondeon. Honnan tudom meg szétszedés nélkül hogy üjabb nyereg van rajta vagy régebbi? Betétet szeretnék hozzà és nem mindegy melyiket rendelem
Új fajta:
Régi fajta:
Hátulról vagy alufelni küllői között benézve is látszik a különbség.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7551 Dátum:
2017.04.12 szerda, 10:57:33 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.04.12 szerda, 10:43:49
Új fajta:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/NToAAOSwARZXjAk6/s-l225.jpg
Régi fajta:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/KBoAAOSwARZXjAiY/s-l225.jpg
Hátulról vagy alufelni küllői között benézve is látszik a különbség.
A legegyszerűbben kifigyelhető különbség, hogy az újnak "bordás" a teteje, a réginek meg teljesen sima.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
trnokikoma12
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7552 Dátum:
2017.04.12 szerda, 11:02:28 »
Köszönöm
Idézetet írta: tpmportal - 2017.04.12 szerda, 10:43:49
Új fajta:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/NToAAOSwARZXjAk6/s-l225.jpg
Régi fajta:
http://thumbs.ebaystatic.com/images/g/KBoAAOSwARZXjAiY/s-l225.jpg
Hátulról vagy alufelni küllői között benézve is látszik a különbség.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.12 szerda, 11:10:45 írta AndyA
»
Naplózva
studeni
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7553 Dátum:
2017.04.13 csütörtök, 07:31:58 »
Sziaszok!
Gyors segítségre lenne szükségem.Az lenne a kérdésem hogy van e kopás jelző a hátsó féknél?2003,2.0 tdci.választ előre is köszi.
Üdv.Zoli
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7554 Dátum:
2017.04.13 csütörtök, 07:45:59 »
Idézetet írta: studeni - 2017.04.13 csütörtök, 07:31:58
Sziaszok!
Gyors segítségre lenne szükségem.Az lenne a kérdésem hogy van e kopás jelző a hátsó féknél?2003,2.0 tdci.választ előre is köszi.
Üdv.Zoli
Van, akusztikus.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7555 Dátum:
2017.04.13 csütörtök, 08:18:30 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.04.13 csütörtök, 07:45:59
Van, akusztikus.
Ön marha! (C) Trau
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
studeni
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7556 Dátum:
2017.04.13 csütörtök, 08:30:53 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.04.13 csütörtök, 07:45:59
Van, akusztikus.
Bocs rosszul lett irva az elsőre lennek kiváncsi?!
Naplózva
studeni
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 30
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7557 Dátum:
2017.04.13 csütörtök, 08:48:22 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.04.13 csütörtök, 08:18:30
Ön marha! (C) Trau
AndyA
Bocsi az elsőre lennék kiváncsi?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7558 Dátum:
2017.04.13 csütörtök, 08:49:35 »
Idézetet írta: studeni - 2017.04.13 csütörtök, 08:30:53
Bocs rosszul lett irva az elsőre lennek kiváncsi?!
Ugyanaz a megoldás.
Elvileg a fékbetét közepén van egy hasíték keresztben, ami ha elfogy, akkor cserés. Más kérdés, hogy ezt mennyire tudod egyszerűen meglátni, amikor telemegy kosszal, fékporral stb.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7559 Dátum:
2017.04.13 csütörtök, 09:26:53 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.04.13 csütörtök, 08:18:30
Ön marha! (C) Trau
AndyA
Miért? Ott a kis rezonátor bigyó mind a két fülön. Akusztikus, mert visít mint a disznó ha cserélni kell.
Mondjuk én soha nem szoktam megvárni, az már szerintem vészhelyzet.
«
Utoljára szerkesztve: 2017.04.13 csütörtök, 09:31:33 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7560 Dátum:
2017.04.13 csütörtök, 09:30:44 »
Idézetet írta: Bleky - 2017.04.13 csütörtök, 09:26:53
Miért? Ott a kis rezonátor bigyó mind a két fülön. Akusztikus, mert visít mint a disznó ha cserélni kell.
Arra gondoltam, hogy akkor is visít, mint a disznó, ha már vason van.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7561 Dátum:
2017.04.13 csütörtök, 09:35:15 »
Idézetet írta: studeni - 2017.04.13 csütörtök, 08:48:22
Bocsi az elsőre lennék kiváncsi?
Mindegyiken van ilyen, de illik azelőtt cserélni, mielőtt elkezd csikorogni.
A minimum betétvastagság 1.5mm, a tárcsa pedig 22mm hivatalosan.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
legyozo
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7562 Dátum:
2017.04.22 szombat, 08:03:34 »
Sziasztok!
Fékcső cserére kerül sor hamarosan, ezzel együtt fékolaj is. 1900 Ft és 18000 Ft között változik a fékcsövek ára.
Megbízható és/de nem csillagászati árú fékcsövet (és fékolajat) választanék, de nem tudom melyik legyen. Melyiket válasszam?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7563 Dátum:
2017.04.22 szombat, 10:49:04 »
Idézetet írta: legyozo - 2017.04.22 szombat, 08:03:34
Sziasztok!
Fékcső cserére kerül sor hamarosan, ezzel együtt fékolaj is. 1900 Ft és 18000 Ft között változik a fékcsövek ára.
Megbízható és/de nem csillagászati árú fékcsövet (és fékolajat) választanék, de nem tudom melyik legyen. Melyiket válasszam?
gumi vagy fém fékcső? első vagy hátsó?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7564 Dátum:
2017.04.22 szombat, 10:54:15 »
Szerintem, nyilván gumi fékcsőről van szó.
Én gyárit vettem.
(A gyári kibírt 12 évet, ha csak a felét tudja a 2. gyári, akkor is megéri.)
Fék-Futómű-Gumi ... Nem játék!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7565 Dátum:
2017.04.22 szombat, 10:56:23 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.22 szombat, 10:54:15
Szerintem, nyilván gumi fékcsőről van szó.
Én gyárit vettem.
(A gyári kibírt 12 évet, ha csak a felét tudja a 2. gyári, akkor is megéri.)
Fék-Futómű-Gumi ... Nem játék!
mitől lenne egyértelmű? mk3 már simán van abban a korban, hogy a fém fékcsövön lévő hollandernek ne legyen kedve megindulni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7566 Dátum:
2017.04.22 szombat, 11:05:33 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.04.22 szombat, 10:56:23
mitől lenne egyértelmű? mk3 már simán van abban a korban, hogy a fém fékcsövön lévő hollandernek ne legyen kedve megindulni
Egyrészt nem egyértelműnek neveztem, hanem nyilvánvalónak! Azért mégis a gumi fékcső a sűrűbben előforduló és jelentősen nagyobb számban a cserélendő.
Persze, hogy van abban a korban...DE! Mivel hamarosan kerül cserére, így NEM TUDHATJA előre a fém fékcső meglazulásának kedvét. Tehát arra biztosan nem utal, hogy azt cseréli.
Mellesleg azt feltehetően nem otthon fogja (tudni) cserélni. Mondjuk nem írta hol cseréli.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7567 Dátum:
2017.04.22 szombat, 11:19:23 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.04.22 szombat, 11:05:33
Egyrészt nem egyértelműnek neveztem, hanem nyilvánvalónak! Azért mégis a gumi fékcső a sűrűbben előforduló és jelentősen nagyobb számban a cserélendő.
Persze, hogy van abban a korban...DE! Mivel hamarosan kerül cserére, így NEM TUDHATJA előre a fém fékcső meglazulásának kedvét. Tehát arra biztosan nem utal, hogy azt cseréli.
Mellesleg azt feltehetően nem otthon fogja (tudni) cserélni. Mondjuk nem írta hol cseréli.
én alá szoktam nézni előre és akkor kb képbe kerülök a kedvével
simán cserélhető otthon, csak kell egy elég jól felszerelt műhely otthonra
de annak biztos, hogy nem állnak neki otthon cserélni. tank levételnél elmegy tőle mindenkinek a kedve
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
legyozo
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7568 Dátum:
2017.04.22 szombat, 11:26:40 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2017.04.22 szombat, 10:49:04
gumi vagy fém fékcső? első vagy hátsó?
Jogos!
Gumi fékcsőről van szó, elől-hátul.
Naplózva
DODO 01
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7569 Dátum:
2017.04.22 szombat, 11:50:40 »
Sziasztok nemrégen lettem mondeo tulajdonos 2005 1.8 125 lovas.az a probléma hogy fog a jobb oldali kézifék menet közben, szétszedtem és úgy néz ki mind ha fordítva működne behúzva nem fog kiengedem úgy meg befog tudnátok segíteni abban hogy mi lehet a gond vele.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7570 Dátum:
2017.04.22 szombat, 11:58:22 »
Idézetet írta: DODO 01 - 2017.04.22 szombat, 11:50:40
Sziasztok nemrégen lettem mondeo tulajdonos 2005 1.8 125 lovas.az a probléma hogy fog a jobb oldali kézifék menet közben, szétszedtem és úgy néz ki mind ha fordítva működne behúzva nem fog kiengedem úgy meg befog tudnátok segíteni abban hogy mi lehet a gond vele.
Ez így elsőre valóban furán hangzik.
A bowden ezek szerint nem szorul, mozog rendesen.
Nem látszik a jobb hátsó fék munkahengeren, hogy esetleg új(abb) lenne?
Amit és ahogyan leírod, abból arra lehet következtetni, hogy olyan mintha összekeverték volna a 4/5 ajtós munkahengert a kombiéval. Persze ennyire csak nem "hülye" senki....
Szóval simán lehet a munkahenger hibája, belül valami tönkrement.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
DODO 01
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7571 Dátum:
2017.04.22 szombat, 13:16:52 »
Kösz az infót.mi a különbség a kombi és az 5 ajtós közt.ezen az újabb van és mind két oldali egyforma.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7572 Dátum:
2017.04.22 szombat, 13:25:54 »
Idézetet írta: DODO 01 - 2017.04.22 szombat, 13:16:52
Kösz az infót.mi a különbség a kombi és az 5 ajtós közt.ezen az újabb van és mind két oldali egyforma.
A 4/5 ajtós alul húzza a munkahengeren a kart, míg a kombi felül. Ennyire nem lehet senki barom, hogy nem oda illőt szerel fel.
Szerintem esetedben csak simán tönkrement a belső részben valami.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
fablaci
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7573 Dátum:
2017.04.26 szerda, 18:08:06 »
Idézetet írta: tpmportal - 2017.04.11 kedd, 11:10:54
Ha keréksebesség jeladó környékén lenne a probléma az ABS lámpa is világítana. Inkább valami ESP specifikus lesz, perdület vagy kormány-elfordulás érzékelő, ilyesmi. Hibakódot kell olvasni.
Sziasztok!
Sikerült kiíratni a hibakódot: C1282, C1279 jármű forgását érzékelő/oldalgyorsulás szenzor; ármakör hibás működés.
Hol találom az autóban ezt a perdületelfodulás érzékelő szenzort? Beszerzési forrást tudnátok ajánlani - bontós jó ilyenkor?
Otthon lehet ezt cserélni - nincs mühelyem, de pár csavart ki- és be tudok csavarozni, ha nem kell megemlni hozzá a kocsit.
Köszi szépen segítségetek előre is!
Üdv:
Laci
Naplózva
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7574 Dátum:
2017.04.26 szerda, 18:33:50 »
Idézetet írta: fablaci - 2017.04.26 szerda, 18:08:06
Sziasztok!
Sikerült kiíratni a hibakódot: C1282, C1279 jármű forgását érzékelő/oldalgyorsulás szenzor; ármakör hibás működés.
Hol találom az autóban ezt a perdületelfodulás érzékelő szenzort? Beszerzési forrást tudnátok ajánlani - bontós jó ilyenkor?
Otthon lehet ezt cserélni - nincs mühelyem, de pár csavart ki- és be tudok csavarozni, ha nem kell megemlni hozzá a kocsit.
Köszi szépen segítségetek előre is!
Üdv:
Laci
Én úgy tudom, bent az ülésfűtés kapcsolók mögött/alatt. A középkonzol oldalpaneljeit kell levenni meg a váltó körüli burkolatokat. Szerintem bontó az pont jó.
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Huszi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7575 Dátum:
2017.05.13 szombat, 22:35:04 »
Sziasztok!
Nemrég letten tulaja egy Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE, 2006! Ugynézem a fékolajat után kell töltenem, a kupakjára az van írva hogy dot4,super dot4!!
Itthon van dot4-em azzal utántölthetem? Az lenne még a kérésem mivan akkor ha pl super dot4 van a rendszerbe, én meg utántöltöm a dot4 el?
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE 2006
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7576 Dátum:
2017.05.13 szombat, 22:49:51 »
Idézetet írta: Huszi - 2017.05.13 szombat, 22:35:04
Sziasztok!
Nemrég letten tulaja egy Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE, 2006! Ugynézem a fékolajat után kell töltenem, a kupakjára az van írva hogy dot4,super dot4!!
Itthon van dot4-em azzal utántölthetem? Az lenne még a kérésem mivan akkor ha pl super dot4 van a rendszerbe, én meg utántöltöm a dot4 el?
Előbb nézd/nézesd meg a fékbetéteket. Lehet, hogy csereérettek már, ezért alacsonyabb az olajszinted.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Huszi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7577 Dátum:
2017.05.14 vasárnap, 09:26:20 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2017.05.13 szombat, 22:49:51
Előbb nézd/nézesd meg a fékbetéteket. Lehet, hogy csereérettek már, ezért alacsonyabb az olajszinted.
Lehet igazad van mer a hátsó tarcsaféken látok mélyedéseket, de amígnem viszem el szerelőhöz felkéne töltenem a rendszert, azért kérdeztem.
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7578 Dátum:
2017.05.14 vasárnap, 09:46:21 »
Idézetet írta: Huszi - 2017.05.13 szombat, 22:35:04
Sziasztok!
Nemrég letten tulaja egy Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE, 2006! Ugynézem a fékolajat után kell töltenem, a kupakjára az van írva hogy dot4,super dot4!!
Itthon van dot4-em azzal utántölthetem? Az lenne még a kérésem mivan akkor ha pl super dot4 van a rendszerbe, én meg utántöltöm a dot4 el?
Egyszerű a fékolaj-DOT biblia. A magasabb számok magasabb forráspontot jelentenek. A DOT 3 a legalacsonyabb, az Mondeóba nem elég. A DOT 4 magasabb forráspontú, ezt kéri a Mondeó. A DOT 5 viszont szilikon alapú, SZIGORÚAN TILOS a Mondeóba beletölteni!!! A DOT 4 utáni következő kategória a DOT
5.1
, amit simán hozzátölthetsz a mostanihoz is.
A dolog úgy néz ki, hogy a fékfolyadék erősen higroszkópos, a levegő páratartalmát felveszi, és ettől romlik a forráspontja. Az meg azért gáz, mert ha erősen fékezel és felforr a tárcsa melegétől, akkor mivel a gőzbuborékok könnyen összenyomhatóak, erősen romlik a fékhatás. Eleve érdemesebb a magasabb forráspontú 5.1-es (és nem 5-ös!) folyadékkel tölteni a rendszert, ill. most az utántöltéshez is nyugodtan használhatsz ilyet. Az utántöltés előtt (!!!) méresd meg egy benzinkútnál, hogy mennyi most a forráspont, hogy tudd, esedékes-e egy teljes fékolajcsere, vagy elég az utántöltés.
Ha kopottak a betétjeid, akkor ne sokat tölts utána, csak annyit, hogy a minimum fölött legyen, mert a betétcserekor a munkahengerek visszanyomása miatt vissza fog nőni a fékolaj szintje a tartályban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7579 Dátum:
2017.05.14 vasárnap, 10:11:22 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.05.14 vasárnap, 09:46:21
Egyszerű a fékolaj-DOT biblia. A magasabb számok magasabb forráspontot jelentenek. A DOT 3 a legalacsonyabb, az Mondeóba nem elég. A DOT 4 magasabb forráspontú, ezt kéri a Mondeó. A DOT 5 viszont szilikon alapú, SZIGORÚAN TILOS a Mondeóba beletölteni!!! A DOT 4 utáni következő kategória a DOT
5.1
, amit simán hozzátölthetsz a mostanihoz is.
A dolog úgy néz ki, hogy a fékfolyadék erősen higroszkópos, a levegő páratartalmát felveszi, és ettől romlik a forráspontja. Az meg azért gáz, mert ha erősen fékezel és felforr a tárcsa melegétől, akkor mivel a gőzbuborékok könnyen összenyomhatóak, erősen romlik a fékhatás. Eleve érdemesebb a magasabb forráspontú 5.1-es (és nem 5-ös!) folyadékkel tölteni a rendszert, ill. most az utántöltéshez is nyugodtan használhatsz ilyet. Az utántöltés előtt (!!!) méresd meg egy benzinkútnál, hogy mennyi most a forráspont, hogy tudd, esedékes-e egy teljes fékolajcsere, vagy elég az utántöltés.
Ha kopottak a betétjeid, akkor ne sokat tölts utána, csak annyit, hogy a minimum fölött legyen, mert a betétcserekor a munkahengerek visszanyomása miatt vissza fog nőni a fékolaj szintje a tartályban.
AndyA
Teljesen felesleges az 5.1, a 4-es maximálisan megfelelő autóba (is).
Még a motoron is bőven elég a 4-es, pedig ott brutálisat kell/lehet fékezni csak első fékkel...2 tárcsa, 8 dugattyú...pl. egy célegyenes végén, vég sebességről.
5.1 a versenysportban szükséges, de az más tészta....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Huszi
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 3
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7580 Dátum:
2017.05.14 vasárnap, 10:17:11 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.05.14 vasárnap, 09:46:21
Egyszerű a fékolaj-DOT biblia. A magasabb számok magasabb forráspontot jelentenek. A DOT 3 a legalacsonyabb, az Mondeóba nem elég. A DOT 4 magasabb forráspontú, ezt kéri a Mondeó. A DOT 5 viszont szilikon alapú, SZIGORÚAN TILOS a Mondeóba beletölteni!!! A DOT 4 utáni következő kategória a DOT
5.1
, amit simán hozzátölthetsz a mostanihoz is.
A dolog úgy néz ki, hogy a fékfolyadék erősen higroszkópos, a levegő páratartalmát felveszi, és ettől romlik a forráspontja. Az meg azért gáz, mert ha erősen fékezel és felforr a tárcsa melegétől, akkor mivel a gőzbuborékok könnyen összenyomhatóak, erősen romlik a fékhatás. Eleve érdemesebb a magasabb forráspontú 5.1-es (és nem 5-ös!) folyadékkel tölteni a rendszert, ill. most az utántöltéshez is nyugodtan használhatsz ilyet. Az utántöltés előtt (!!!) méresd meg egy benzinkútnál, hogy mennyi most a forráspont, hogy tudd, esedékes-e egy teljes fékolajcsere, vagy elég az utántöltés.
Ha kopottak a betétjeid, akkor ne sokat tölts utána, csak annyit, hogy a minimum fölött legyen, mert a betétcserekor a munkahengerek visszanyomása miatt vissza fog nőni a fékolaj szintje a tartályban.
AndyA
Köszönöm!
Naplózva
Ford Mondeo 1.8 SCi Ghia 130LE 2006
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7581 Dátum:
2017.05.14 vasárnap, 10:53:10 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.05.14 vasárnap, 10:11:22
Teljesen felesleges az 5.1, a 4-es maximálisan megfelelő autóba (is).
Még a motoron is bőven elég a 4-es, pedig ott brutálisat kell/lehet fékezni csak első fékkel...2 tárcsa, 8 dugattyú...pl. egy célegyenes végén, vég sebességről.
5.1 a versenysportban szükséges, de az más tészta....
Tovább bírja, amikor felvizesedik. Ennyi. Szükség nincs igazán rá, az igaz.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7582 Dátum:
2017.05.14 vasárnap, 11:13:53 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.05.14 vasárnap, 10:53:10
Tovább bírja, amikor felvizesedik. Ennyi. Szükség nincs igazán rá, az igaz.
AndyA
Ha zárt rendszerben van a folyadék, ergo a fékfolyadék tartály fedele légmentesen zár, akkor ugye nem érintkezik a levegővel a folyadék. Vagyis nincs honnan nedvességet "kapnia".
Ezért is bírja sokkal tovább a fékfolyadék, mint 2 év. A 2 év csak egy ilyen überbiztonsági általános és régről rajtunk maradt adat a cserére vonatkozóan. Mérni, vizsgálni kell a folyadékot és szükség szerint cserélni.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7583 Dátum:
2017.05.14 vasárnap, 12:18:37 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.05.14 vasárnap, 11:13:53
Ha zárt rendszerben van a folyadék, ergo a fékfolyadék tartály fedele légmentesen zár, akkor ugye nem érintkezik a levegővel a folyadék. Vagyis nincs honnan nedvességet "kapnia".
Ezért is bírja sokkal tovább a fékfolyadék, mint 2 év. A 2 év csak egy ilyen überbiztonsági általános és régről rajtunk maradt adat a cserére vonatkozóan. Mérni, vizsgálni kell a folyadékot és szükség szerint cserélni.
Elméletben ez így igaz. A gyakorlatban meg elég baj lenne, ha a tartály fedele abszolút légmentesen zárna. Vagy idővel szépen "összefonnyadna" a vákuumtól a tartály, ahogyan a betét és tárcsa kopás miatt egyre több folyadék hiányzik belőle...?
MInden egyes fékezésnél libikókázik egy nagyon picit a folyadékszint, vele együtt a levegő is be meg ki. Ez hosszabb távon, nagyon apró adagokban, de szépen elvizesíti a fékfolyadékot. Persze, hogy sokkal tovább bírja 2 évnél - de azért 2 év, mert ez egy olyan biztonsági eleme az autónak, ahol nem szabad "majdnem biztos" esélyszámokkal játszani, 100% biztosra kell menni. Olyan, mint a lift függesztőkábelek tervezése. Kiszámolják, hogy mit kell bírnia a kábelnek, és utána abból a kábeéből tesznek hármat vagy négyet.
Ja, már rájöttem. Ez a vákuum adja a betétek visszahúzásához az erőt a fékezés után...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7584 Dátum:
2017.05.14 vasárnap, 12:32:03 »
Idézetet írta: AndyA - 2017.05.14 vasárnap, 12:18:37
Elméletben ez így igaz. A gyakorlatban meg elég baj lenne, ha a tartály fedele abszolút légmentesen zárna. Vagy idővel szépen "összefonnyadna" a vákuumtól a tartály, ahogyan a betét és tárcsa kopás miatt egyre több folyadék hiányzik belőle...?
MInden egyes fékezésnél libikókázik egy nagyon picit a folyadékszint, vele együtt a levegő is be meg ki. Ez hosszabb távon, nagyon apró adagokban, de szépen elvizesíti a fékfolyadékot. Persze, hogy sokkal tovább bírja 2 évnél - de azért 2 év, mert ez egy olyan biztonsági eleme az autónak, ahol nem szabad "majdnem biztos" esélyszámokkal játszani, 100% biztosra kell menni. Olyan, mint a lift függesztőkábelek tervezése. Kiszámolják, hogy mit kell bírnia a kábelnek, és utána abból a kábeéből tesznek hármat vagy négyet.
Ja, már rájöttem. Ez a vákuum adja a betétek visszahúzásához az erőt a fékezés után...
AndyA
A gyakorlatban is, de köszi, hogy elmondod mi hogyan működik.
Milyen vákuum?
Örülsz magadnak, de közben meg hülyeséget beszélsz.
Nézz már meg egy tartály fedelet közelről! (A japán kocsiknál -és motoroknál- van egy hullámos záró gumi a kupak alatt. Ez libikókázik b+
)
Egy sima műanyag zárókupak belső fele is rugalmas. Libikóda b+
Ha van -és van- lehetőség mérni a fékfolyadék tulajdonságát, akkor máris nem kell a vizsgálatmentes 2 évet olyan szigorúan venni.
Mint ahogy a motorolajnál is van, ezért ott sem kell az
évente cseréljük
le beidegződést alkalmazni.
Persze ehhez olyan autó kell, ami tudja vizsgálni.
A lift hogyan jön ide?
Ismersz olyat, aki miután betöltötte az autója a 10 évet, elment és kicseréltette a pirotechnikai berendezéseket? Itt sem szabad "majdnem biztos" eséllyel játszani, ahogy te említed....
«
Utoljára szerkesztve: 2017.05.14 vasárnap, 12:34:05 írta GSR™
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
don80
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 131
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7585 Dátum:
2017.05.17 szerda, 12:57:33 »
Sziasztok!mondeom elkezdett sikítani.hátulrol jön a hang.elég gáz ahogy nyüszög.kéziféket használom.mi lehet a gond??tárcsák betétek jók.
Naplózva
2001. 2.5 v6 kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7586 Dátum:
2017.05.17 szerda, 13:34:07 »
Idézetet írta: don80 - 2017.05.17 szerda, 12:57:33
Sziasztok!mondeom elkezdett sikítani.hátulrol jön a hang.
elég gáz ahogy nyüszög.kéziféket használom
.mi lehet a gond??tárcsák betétek jók.
Engedd ki.
Fel kell emelni és átnézni a fékeket....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7587 Dátum:
2017.05.21 vasárnap, 07:46:44 »
Idézetet írta: don80 - 2017.05.17 szerda, 12:57:33
Sziasztok!mondeom elkezdett sikítani.hátulrol jön a hang.elég gáz ahogy nyüszög.kéziféket használom.mi lehet a gond??tárcsák betétek jók.
Be lehet rohadva a kézifékbovden vagy a hátsó fék nem enged ki (kézifék). Megemelni megmozgatni esetleg felújítani.
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7588 Dátum:
2017.05.23 kedd, 17:55:47 »
Sziasztok.
A szervósziv.cserénél van valami titkos dolog,amit tudni kell,vagy régi le új fel.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7589 Dátum:
2017.05.23 kedd, 20:04:56 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.05.23 kedd, 17:55:47
Sziasztok.
A szervósziv.cserénél van valami titkos dolog,amit tudni kell,vagy régi le új fel.
Előtte engedd le belőle az olajat, különben mindent összefröcsköl a motortérben.
AnbdyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Metatron13
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 972
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7590 Dátum:
2017.05.23 kedd, 20:06:55 »
Idézetet írta: Vagyokabajnok - 2017.05.23 kedd, 17:55:47
Sziasztok.
A szervósziv.cserénél van valami titkos dolog,amit tudni kell,vagy régi le új fel.
régi le új fel. előtte olaj le és utána feltölt. kormány tekerése végállásból végálásba. titkos nincs
Naplózva
2001 Ford Mondeo MK3 2.0 16V (146 HP)B4Y
Tel.: 06-30-331-4175
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7591 Dátum:
2017.05.23 kedd, 20:18:27 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2017.05.23 kedd, 20:06:55
régi le új fel. előtte olaj le és utána feltölt. kormány tekerése végállásból végálásba. titkos nincs
Köszönöm
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7592 Dátum:
2017.05.23 kedd, 20:22:54 »
Idézetet írta: Metatron13 - 2017.05.23 kedd, 20:06:55
régi le új fel
. előtte olaj le és utána feltölt. kormány tekerése végállásból végálásba. titkos nincs
Azért én még az ékszíjat is visszatenném.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7593 Dátum:
2017.05.23 kedd, 21:16:07 »
Idézetet írta: GSR™ - 2017.05.23 kedd, 20:22:54
Azért én még az ékszíjat is visszatenném.
Igen,nyilván úgy is gondolta
,de te meg le is írtad,és igen nem egy elhanyagolható munkafolyamat.
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
gabos666
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7594 Dátum:
2017.05.24 szerda, 17:21:12 »
Sziasztok!
Ki szeretném cserélni a hátsó gumi fékcsöveket, de sajnos összegyógyultak valószínűleg menthetetlenül a fix fémcsővel. Lehet ilyet kapni valahol, vagy gyártatni kell? Valakinek van tapasztalata? Budapest környékén lenne jó. 2001-es kombi.
Köszi : Gábor
Naplózva
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7595 Dátum:
2017.05.24 szerda, 18:05:07 »
Idézetet írta: gabos666 - 2017.05.24 szerda, 17:21:12
Sziasztok!
Ki szeretném cserélni a hátsó gumi fékcsöveket, de sajnos összegyógyultak valószínűleg menthetetlenül a fix fémcsővel. Lehet ilyet kapni valahol, vagy gyártatni kell? Valakinek van tapasztalata? Budapest környékén lenne jó. 2001-es kombi.
Köszi : Gábor
Mondeon nemrég cseréltük az átlagtól jóval szélesebb fejű ha jól emlékszem 11-es villáskulccsal meg 17essel ellentartva lejött.
Anno egy Astra-val jártam rosszul, boltban brutális összeget mondtak. Le gyártottuk Wartburg rézfékcső került alá méretre igazítva. 3500ft+2sör a permezésért (haver szervízből hozta a célszerszámot) meg a hollander pár százas, mert az nem volt jó csak az egyik vége.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
Csabi77
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1146
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7596 Dátum:
2017.05.24 szerda, 20:30:59 »
Idézetet írta: H Zsolt70 - 2017.05.24 szerda, 18:05:07
Mondeon nemrég cseréltük az átlagtól jóval szélesebb fejű ha jól emlékszem 11-es villáskulccsal meg 17essel ellentartva lejött.
Anno egy Astra-val jártam rosszul, boltban brutális összeget mondtak. Le gyártottuk Wartburg rézfékcső került alá méretre igazítva. 3500ft+2sör a permezésért (haver szervízből hozta a célszerszámot) meg a hollander pár százas, mert az nem volt jó csak az egyik vége.
Már már "hajaz" a Macskajaj filmre... :eplus2:b
Naplózva
2004 MK3 Hatchback Trend+ 1.8 125PS
H Zsolt70
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 602
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7597 Dátum:
2017.05.25 csütörtök, 16:07:09 »
Idézetet írta: Csabi77 - 2017.05.24 szerda, 20:30:59
Már már "hajaz" a Macskajaj filmre... :eplus2:b
Amikor az autó piaci értékének közel 2/3a, az 1 db eredeti fékcső ára, akkor gondolkodik az ember költséghatékony megoldáson!
Miután elkészült műszaki vizsgára ment gép. Nem kamu vizsga, átment még csak furcsán se nézett rám a vizsgabiztos.
Naplózva
EX Mondeo 2.0 Tdci 2005 1 3 5 └-┼┼┤ 2 4 6 340+
Kuga 2.0 Tdci 2011 163 hp
Focus 1.4b
toby_as
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 421
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7598 Dátum:
2017.07.01 szombat, 16:32:20 »
Siasztok
Vettem egy elso feknyereg javito keszletet, ugyanis a job elso kerekem melegedett es szorult. Sikerult ki is cserelni, megtisztogatni , osszerakni. A problema ott van hogy sajnos roszab lett a helyzet. Eddig ugyanis csak akkor szorult ha felmelegedett, most viszont mar igy hidegen is alig lehet forgatni a kereket. Kerlek segitsetek mit kene meg megnezni?
A ket hosszu csuszka kozul (az egyiken ugye van egy gumigyuru a masikon nincsen) szamit melyik kerul felulre es melyik alulra? (sajnos nem neztem meg mikor szetszedtem hogy melyik hol volt).
Koszonom
«
Utoljára szerkesztve: 2017.07.01 szombat, 16:35:04 írta toby_as
»
Naplózva
Mondeo MK5 1.5 TDCI-120LE, XUCA, Hatchback, 2016
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140(163), UFBA, Hatchback, 2012-ex.
Focus MK3 2.0 TDCI -140->163, UFDB, 2012-ex.
Mondeo MK4 2.0 TDCI - 140, QXBA, Hatchback , 2007-ex.
Mondeo MK3 1.8i - 125, Trend, Hatchback , 2002-ex.
Mondeo MKI Ghia, 1.8i-1994-ex.
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #7599 Dátum:
2017.07.01 szombat, 19:07:40 »
Idézetet írta: toby_as - 2017.07.01 szombat, 16:32:20
Siasztok
Vettem egy elso feknyereg javito keszletet, ugyanis a job elso kerekem melegedett es szorult. Sikerult ki is cserelni, megtisztogatni , osszerakni. A problema ott van hogy sajnos roszab lett a helyzet. Eddig ugyanis csak akkor szorult ha felmelegedett, most viszont mar igy hidegen is alig lehet forgatni a kereket.
Kerlek segitsetek mit kene meg megnezni?
A ket hosszu csuszka kozul (az egyiken ugye van egy gumigyuru a masikon nincsen) szamit melyik kerul felulre es melyik alulra? (sajnos nem neztem meg mikor szetszedtem hogy melyik hol volt).
Koszonom
Hogy mennyi egy bontott nyereg.
Naplózva
Oldalak:
1
...
145
146
147
148
149
150
151
[
152
]
153
154
155
156
157
158
159
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ