Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.04.27 szombat, 19:14:29 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 2742774 alkalommal)
0 Felhasználó és 34 vendég van a témában
Nika91127
Vendég
« Új hozzászólás #2550 Dátum: 2012.10.03 szerda, 22:31:24 »

Hello
..ez fékbetét szett, első , de hamarosan az is esedékes lehet..wave

Ohh,azt hittem tárcsák Smiley Milyen betét lett?
Naplózva
Viktorius
Vendég
« Új hozzászólás #2551 Dátum: 2012.10.09 kedd, 21:52:05 »

Valamitől csak ott ragad a vason a betét, nem mozog el megfelelően, amikor már nem fékezel. A víz csak segít nekik összegyógyulni a rozsdásodás miatt.

AndyA

Sziasztok!

Nos, nagy eséllyel meg lett az ok a ragadásra. Tegnap full fék felújításon esett át a vas (mint kiderült nagyon ráfért). Delphi tárcsák és Ferodo betétetek elől-hátul. A gondot valószínű a jobb hátsóm okozta. A betét ferdére kopott, mert az egyik csavarnál/csúszkánál szinte nem is volt zsír, s kezdett összekorrodálni, s ezért nem tudott úgy és annyit visszamozdulni, amennyit kellett volna. Ettől függetlenül simán meg tudtam gurítani magam is, szóval annyit nem fogott, h melegedett volna vagy fogta volna a kocsit. Szerencsére időben lett kivéve, s így tisztítás+újra zsírzás mindkét csúszkán (nyergenként), s már könnyen is jár. Persze nincs benne azóta max kb 250km, de eddig nagyon jól fognak és volt részem esőben is menni vele, mire hazaértem, de reggelre nem volt "ragadás".

Köszi a tippeket és a segítséget.
Annyit hozzátenék, h érdemes jól körülnézni az alkatrész árakban. Ha hiszitek, hanem, az össz javításra tervezett alkatrészekre a legjobb árakat összesítve olcsóbban jött ki így, hogy a szerelőm csinálta (ő intézte hozzá az alkatrészeket és munkadíjastól), pedig Bosch szűrők, Ford olaj, Delphi tárcsák és Ferrodo betétek kerültek bele (és lelkiismeretes pld még a szűrőházat, pollenszűró helyét is kiporszívózta, mintha magam csináltam volna otthon  Wink). Jó szembesülni vele, h vannak még megbízható, lelkiismeeretes szakik (gondolom másnak is van jó tapasztalata is)! Ezúton is köszi érte Zsolti/Miki!

Viktorius
Naplózva
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #2552 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 13:51:31 »

Helló!

Nekem szükségem lenne 2008-as Mondeóba egy kormány elfordulás érzékelőre!
Tudsz segíteni, merre induljak, ha nem akarom betolni a márkaszervízbe???
Előre is köszi a választ!

 help
látom utánajártatok rendesen vigyor3

kell hozzá egy ESP-s ABS egység, oldalgyorsulás érzékelő, meg kormány elfordulás érzékelő. és össze kell kábelezni. amikor kérdeztem asszem 40eft sem volt az anyagköltsége.

ha érdekel van egy kormány elfordulás érzékelőm olcón Wink
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2553 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 13:58:07 »

Helló!

Nekem szükségem lenne 2008-as Mondeóba egy kormány elfordulás érzékelőre!
Tudsz segíteni, merre induljak, ha nem akarom betolni a márkaszervízbe???
Előre is köszi a választ!

 help
ha megegyezik az mk3-aséval, azt tudok egyet adni olcsón
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2554 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 14:04:31 »

ha megegyezik az mk3-aséval, azt tudok egyet adni olcsón

Szétszedted már? Mi van benne amúgy?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2555 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 14:07:01 »

Szétszedted már? Mi van benne amúgy?

AndyA
nem még, miért?? csak multiméterre tettem rá, de de folyamatosan csak nőtt az ellenállása wow1
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2556 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 16:39:28 »

nem még, miért?? csak multiméterre tettem rá, de de folyamatosan csak nőtt az ellenállása wow1

Annak nem 3 csatija van? +, –, és kimenet?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2557 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 16:40:21 »

Annak nem 3 csatija van? +, –, és kimenet?

Rosszabb. 4 érintkezője van neki. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2558 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 16:43:02 »

Rosszabb. 4 érintkezője van neki. Smiley

AndyA

Mindegyiket használják?  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2559 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 16:44:23 »

Mindegyiket használják?  vigyor3

Még én sem szedtem szét. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2560 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 16:46:46 »

Még én sem szedtem szét. Smiley

AndyA

Elvileg egy impulzussorozatot ad ki. Nincs kitüntetett pontja. Ehhez elég lenne az 1 kimeneti láb. Majd megkérdezem.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2561 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 19:34:45 »

Elvileg egy impulzussorozatot ad ki. Nincs kitüntetett pontja. Ehhez elég lenne az 1 kimeneti láb. Majd megkérdezem.
vannak:

+
-
can+
can-

elvileg az első kettőn jön a jel, a másik kettőn meg diagolni, meg kalibrálni lehet...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2562 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 20:01:35 »

vannak:

+
-
can+
can-

elvileg az első kettőn jön a jel, a másik kettőn meg diagolni, meg kalibrálni lehet...

A can 2 szálas, ahogy írod. A + és - a táp lesz, azon nem hinném, hogy jel menne ki-be.
Kaibrálni szerintem a szgépben lehet, ez csak jelsorozatot ad ki. Persze, fenntartom a tévedés jogát.
Biztos, hogy a 3-as jeladóját nézted?
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23820


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #2563 Dátum: 2012.10.15 hétfő, 20:02:54 »

A can 2 szálas, ahogy írod. A + és - a táp lesz, azon nem hinném, hogy jel menne ki-be.
Kaibrálni szerintem a szgépben lehet, ez csak jelsorozatot ad ki. Persze, fenntartom a tévedés jogát.
Biztos, hogy a 3-as jeladóját nézted?
elvileg igen...
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Feri73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 50


E-mail
« Új hozzászólás #2564 Dátum: 2012.10.17 szerda, 08:12:18 »

Nem tom, hogy egyezik-e!
A bontott műszaki rajzom mekkvan róla! Ott 14A664 a száma, de ennél többet nem tudok.

ha megegyezik az mk3-aséval, azt tudok egyet adni olcsón
Naplózva

Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2565 Dátum: 2012.10.17 szerda, 12:53:49 »

Megvolt a teljes hátsó fék szett csere, viszon megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a gumi fékcsövek teljesen tönkre vannak menve, kirepedezve. :/ Nézzétek meg, mert nekem már nem sok volt az eldurranáshoz! :/
2 hónapja voltam műszakin, elötte teljes ellenőrzésen, senkinek nem tünt fel.  levele
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2566 Dátum: 2012.10.17 szerda, 13:08:02 »

Megvolt a teljes hátsó fék szett csere, viszont megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a gumi fékcsövek teljesen tönkre vannak menve, kirepedezve. :/ Nézzétek meg, mert nekem már nem sok volt az eldurranáshoz! :/
2 hónapja voltam műszakin, előtte teljes ellenőrzésen, senkinek nem tűnt fel.  levele

Hát mert Téged vizsgáltak nem a kocsit  eplus2
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2567 Dátum: 2012.10.17 szerda, 13:10:38 »

Megvolt a teljes hátsó fék szett csere, viszon megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a gumi fékcsövek teljesen tönkre vannak menve, kirepedezve.

Nekem is ilyen volt tavasszal, mi is kicseréltük.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2568 Dátum: 2012.10.17 szerda, 14:06:11 »

Hát mert Téged vizsgáltak nem a kocsit  eplus2

 eplus2
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2569 Dátum: 2012.10.17 szerda, 14:06:42 »

Nekem is ilyen volt tavasszal, mi is kicseréltük.

Gyárit tettél bele? Utángyártottba kínáltak jóval olcsóbban, nem mertem bevállalni.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2570 Dátum: 2012.10.17 szerda, 14:40:54 »

Gyárit tettél bele? Utángyártottba kínáltak jóval olcsóbban, nem mertem bevállalni.
Bevállalhatod az utángyártottat is ugyanolyan csőből készül, mint a gyári csak a végeket sajtolják rá máshol.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2571 Dátum: 2012.10.17 szerda, 14:45:32 »

Nekem is ilyen volt tavasszal, mi is kicseréltük.
Milyen érdekes ezt is irták nekünk, hogy a mostani anyagismeret miatt tartósabbak a mai autók, hogy többet elmennek, mint a régi vasak. Ilyen fékcső probléma egy 10-12 éves 80-as években gyártott nyugati autón sem fordult elő, akkor most, hogy is van ez?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2572 Dátum: 2012.10.17 szerda, 15:10:12 »

Milyen érdekes ezt is irták nekünk, hogy a mostani anyagismeret miatt tartósabbak a mai autók, hogy többet elmennek, mint a régi vasak. Ilyen fékcső probléma egy 10-12 éves 80-as években gyártott nyugati autón sem fordult elő, akkor most, hogy is van ez?

Előre tervezett porrá omlás, hogy muszáj legyél megvenni az újabb modellt pár éven belül. Tudod, fejlődik az anyagismeret, már tudnak olyat gyártani, ami pontosan 5 év alatt döglik meg teljesen... falbav

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2573 Dátum: 2012.10.17 szerda, 15:33:00 »

Gyárit tettél bele? Utángyártottba kínáltak jóval olcsóbban, nem mertem bevállalni.

Utángyártottat, ha jól emlékszem. Nem volt drága, tehát annak kellett lenni.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2574 Dátum: 2012.10.17 szerda, 18:36:00 »

Előre tervezett porrá omlás, hogy muszáj legyél megvenni az újabb modellt pár éven belül. Tudod, fejlődik az anyagismeret, már tudnak olyat gyártani, ami pontosan 5 év alatt döglik meg teljesen... falbav

AndyA
Hát ez a szomorú számunkra, tőlünk nyugatabbra rendben, mert ott működik a fogyasztói társadalom, van megfelelő bevétele az autósoknak a kiadásaikhoz, de nálunk ez még egészen nem így, vagy csak szűk réteg számára van így. Igaz ott nyugaton nem nekünk tervezik az autókat. szomoru1
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26971


E-mail
« Új hozzászólás #2575 Dátum: 2012.10.17 szerda, 18:45:38 »

Hát ez a szomorú számunkra, tőlünk nyugatabbra rendben, mert ott működik a fogyasztói társadalom, van megfelelő bevétele az autósoknak a kiadásaikhoz, de nálunk ez még egészen nem így, vagy csak szűk réteg számára van így. Igaz ott nyugaton nem nekünk tervezik az autókat. szomoru1

Múlt heti hír, "áll a balhé", hogy Ausztriában a személyautó eladásoknak a fele céges autó. Ez eddig sosem volt így, a magánvásárlások vitték a prímet. Szóval errefelé sem olyan kék az ég és zöld a fű, mint korábban. Mondjuk Magyarországon ez már 70% fölött jár, az is igaz.

Az autókat pedig egyre inkább úgy tervezik, hogy a szó szoros értelmében azt az 5-6 évet bírják ki, amit ki kell nekik, utána pedig rövid időn belül hulljanak atomjaikra - ismét a szó szoros értelmében, hogy még újra feldolgozni se legyen túl nehéz őket...

Nézd meg az apró turbo benzineseket. Kiválóan illeszkednek a trendbe. Hol lesznek ezek 2-300 ezer km múlva...? A Totalcar cikke teljesen jól látható jövőképet rajzolt: kifogástalan állapotú, 3-4-5 éves használt autók, "rommá járt", akár 150 ezret futott (!!!) apró turbomotorokkal, amiknek a cseréje többe kerülne, mint amennyit az autó ér. És mennek a bontóba, mert olcsóbb újat venni helyettük.

De ne legyen igazam, és ne a próféta szóljon belőlem. Én mindenesetre elkészültem, hogy a Mondeom kb. az utolsó autó, amim lesz - a következő már jó eséllyel villannyal fog menni. Ezért is nem igyekszem nagyon megszabadulni tőle, sőt.

AndyA
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.17 szerda, 18:54:21 írta AndyA » Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #2576 Dátum: 2012.10.17 szerda, 18:50:22 »

Előre tervezett porrá omlás, hogy muszáj legyél megvenni az újabb modellt pár éven belül. Tudod, fejlődik az anyagismeret, már tudnak olyat gyártani, ami pontosan 5 év alatt döglik meg teljesen... falbav

AndyA
Tökéletesen egyetértek falbav
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2577 Dátum: 2012.10.17 szerda, 19:14:27 »

Múlt heti hír, "áll a balhé", hogy Ausztriában a személyautó eladásoknak a fele céges autó. Ez eddig sosem volt így, a magánvásárlások vitték a prímet. Szóval errefelé sem olyan kék az ég és zöld a fű, mint korábban. Mondjuk Magyarországon ez már 70% fölött jár, az is igaz.

Az autókat pedig egyre inkább úgy tervezik, hogy a szó szoros értelmében azt az 5-6 évet bírják ki, amit ki kell nekik, utána pedig rövid időn belül hulljanak atomjaikra - ismét a szó szoros értelmében, hogy még újra feldolgozni se legyen túl nehéz őket...

Nézd meg az apró turbo benzineseket. Kiválóan illeszkednek a trendbe. Hol lesznek ezek 2-300 ezer km múlva...? A Totalcar cikke teljesen jól látható jövőképet rajzolt: kifogástalan állapotú, 3-4-5 éves használt autók, "rommá járt", akár 150 ezret futott (!!!) apró turbomotorokkal, amiknek a cseréje többe kerülne, mint amennyit az autó ér. És mennek a bontóba, mert olcsóbb újat venni helyettük.

De ne legyen igazam, és ne a próféta szóljon belőlem. Én mindenesetre elkészültem, hogy a Mondeom kb. az utolsó autó, amim lesz - a következő már jó eséllyel villannyal fog menni. Ezért is nem igyekszem nagyon megszabadulni tőle, sőt.

AndyA
Ezekkel a tényekkel teljesen tisztában vagyok és voltam eddig is. Tegnap Angel írta nekem, pont a mai anyagismeretre hivatkozva, hogy a mai autók jóval többet elmennek, mint a 80-as években gyártottak, én ezzel nem értettem egyet, ezért irtam a fékcsőre amit irtam..... wave
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2578 Dátum: 2012.10.17 szerda, 22:00:08 »

Gyárit tettél bele? Utángyártottba kínáltak jóval olcsóbban, nem mertem bevállalni.
vedd meg nyugodtan. én unixost rakattam bele, mert pofátlanságnak tartottam, h 1 nevesebb fékcső kb 4-5x annyi lett volna mint a névtelen. Teljesen jó azóta is.  Annak is meg kell felelnie az előírásoknak.
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2579 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 09:34:42 »

vedd meg nyugodtan. én unixost rakattam bele, mert pofátlanságnak tartottam, h 1 nevesebb fékcső kb 4-5x annyi lett volna mint a névtelen. Teljesen jó azóta is.  Annak is meg kell felelnie az előírásoknak.

Hogy láttam leírva, beugrott, hogy a csöveken nekem is unix felirat volt! Március óta használom, azóta nem volt gond.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
krisz73
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 76


« Új hozzászólás #2580 Dátum: 2012.10.18 csütörtök, 18:26:37 »

Sziasztok!

Tegnap kicserélték a bal első kerékcsapágyamat és azóta ég az abs visszajelzőm.
Tudna valaki segíteni, hogy vajon mi lehet az oka?
A visszajelző csati vissza van dugva.
Naplózva

2010.mk4 trend tdci
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2581 Dátum: 2012.10.19 péntek, 10:28:00 »

Sziasztok!

Tegnap kicserélték a bal első kerékcsapágyamat és azóta ég az abs visszajelzőm.
Tudna valaki segíteni, hogy vajon mi lehet az oka?
A visszajelző csati vissza van dugva.

valszeg fordítva rakták be a csapágyat. a csapágy belső oldalán van a jeladó és ha fordítva rakják akkor az a külső oldalán van ami ugyebár nem jó.
menny vissza és egy új csapággyal oldják meg saját költségből mivel a csapágyat csak roncsolással lehet kiszedni ha jól tudom
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2582 Dátum: 2012.10.19 péntek, 10:41:50 »

valszeg fordítva rakták be a csapágyat. a csapágy belső oldalán van a jeladó és ha fordítva rakják akkor az a külső oldalán van ami ugyebár nem jó.
menny vissza és egy új csapággyal oldják meg saját költségből mivel a csapágyat csak roncsolással lehet kiszedni ha jól tudom
Roncsolás nélkül is kivehető a csapágy, ugyanúgy kilehet sajtolni, mint ahogyan belett sajtolva, hiszen besajtoláskor sem roncsolódott. Az agyról meg lelehet húzni csapágylehúzóval a belső csapágycsészét, ha rászorul és mindezt roncsolódás nélkül. Persze, ha kilehet verni belőlük, akkor valóban egyszerűbb egy új csapágy, főleg, ha tényleg fordítva rakták be. De ahhoz nagyon bal*asznak kell lenni, mert még az autósboltokban az eladók is tudják, meg még jelölve is van a csapágy azon oldala, amelyikben a mágnes van.
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #2583 Dátum: 2012.10.19 péntek, 18:58:22 »

Roncsolás nélkül is kivehető a csapágy, ugyanúgy kilehet sajtolni, mint ahogyan belett sajtolva, hiszen besajtoláskor sem roncsolódott. Az agyról meg lelehet húzni csapágylehúzóval a belső csapágycsészét, ha rászorul és mindezt roncsolódás nélkül. Persze, ha kilehet verni belőlük, akkor valóban egyszerűbb egy új csapágy, főleg, ha tényleg fordítva rakták be. De ahhoz nagyon bal*asznak kell lenni, mert még az autósboltokban az eladók is tudják, meg még jelölve is van a csapágy azon oldala, amelyikben a mágnes van.

Ha roncsolás nélkül kisajtolsz nekem egy csapágyat, na azt megnézném! Kifelé nem tudsz sajtolni a külső csészén, ha viszont a belsőn sajtolsz, szétugrik a csapágy, és barátom, azt te már nem teszed ugyanúgy össze! Lehet, hogy a bolti eladók nagyon vágják, de hogy az SKF csapágyakon nincs jelölés az ABS-hez, arra a kezemet teszem.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2584 Dátum: 2012.10.19 péntek, 19:25:41 »

Ha roncsolás nélkül kisajtolsz nekem egy csapágyat, na azt megnézném! Kifelé nem tudsz sajtolni a külső csészén, ha viszont a belsőn sajtolsz, szétugrik a csapágy, és barátom, azt te már nem teszed ugyanúgy össze! Lehet, hogy a bolti eladók nagyon vágják, de hogy az SKF csapágyakon nincs jelölés az ABS-hez, arra a kezemet teszem.
Mivel 2 seeger gyűrű között van a csapágy, ha kiveszed mindkét oldali seegert, mindkét oldalról sajtolható a külső csészéje, persze előtte az agyat kipréseljük, ami általában magával viszi a külső oldali belső csapágycsészét, de nem roncsolódik semmi.
Cromax oldalán találsz több SKF csapágyat MK III mondeohoz amin van jelölés, bocs.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.19 péntek, 19:57:46 írta Truthful » Naplózva
Dini02
Vendég
« Új hozzászólás #2585 Dátum: 2012.10.20 szombat, 14:48:18 »

Megcsináltattam a hátsó féknyereg cserét hirdetesj-nél. Profi munkát végez, az eredmény szuper. Teljesen elégedett vagyok, mindenkinek ajánlom!!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2586 Dátum: 2012.10.20 szombat, 18:12:47 »

Megvolt a fékcsövek, tárcsák, betétek cseréje, kapott az autó új fékfolyadékot is, viszont nem lett olyan "harapós" a fék mint régen. Ezen lehet állítani?
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2587 Dátum: 2012.10.20 szombat, 18:29:16 »

Megvolt a fékcsövek, tárcsák, betétek cseréje, kapott az autó új fékfolyadékot is, viszont nem lett olyan "harapós" a fék mint régen. Ezen lehet állítani?
Nem lehet, ha összekopik rendesen, akkor jobb lesz, de az is lehet, hogy "keményebb" alkatrészek kerültek be, és nagyobb pedálerő kell ez miatt.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Dentcraft
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 5942



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2588 Dátum: 2012.10.20 szombat, 18:43:33 »

Megvolt a fékcsövek, tárcsák, betétek cseréje, kapott az autó új fékfolyadékot is, viszont nem lett olyan "harapós" a fék mint régen. Ezen lehet állítani?
Igen, a pedálnyomó szerkezet erősségét tudod állítani  nyes   összekopik jó lesz.  Milyen cucc ment bele?
Naplózva

2.2 Tdci  5 ajtós 2006/9                                    autoesztetika.hu
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #2589 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 14:22:50 »

Mivel 2 seeger gyűrű között van a csapágy, ha kiveszed mindkét oldali seegert, mindkét oldalról sajtolható a külső csészéje, persze előtte az agyat kipréseljük, ami általában magával viszi a külső oldali belső csapágycsészét, de nem roncsolódik semmi.
Cromax oldalán találsz több SKF csapágyat MK III mondeohoz amin van jelölés, bocs.


Belül nincs gyűrű, hanem perem van, bocs.  Huh?  Láttál te már MKIII futóművet, vagy csak írsz róla?
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 14:34:51 írta gabe » Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #2590 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 14:26:17 »

Megvolt a fékcsövek, tárcsák, betétek cseréje, kapott az autó új fékfolyadékot is, viszont nem lett olyan "harapós" a fék mint régen. Ezen lehet állítani?

A féknek már csak a fékfolyadék cseréjétől is keményebbnek kell lennie. Innen az összekopáson kívül csak a féktárcsa-fékbetét párosítás lehet még probléma.
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37380



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2591 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 14:26:58 »

Belül nincs gyűrű, hanem perem van, bocs.

Akkor a peremet kell kivenni  vigyor3
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #2592 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 14:32:09 »

Akkor a peremet kell kivenni  vigyor3

 Azaz! Ami nem megy, próbáld erőszakkal!  eplus2 eplus2 eplus2
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2593 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 16:38:11 »


Belül nincs gyűrű, hanem perem van, bocs.  Huh?  Láttál te már MKIII futóművet, vagy csak írsz róla?
Az a perem teljesen fedi a csapágy külső csészéjét?
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2594 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 16:45:47 »

Azaz! Ami nem megy, próbáld erőszakkal!  eplus2 eplus2 eplus2
Egyébként meg, ha a belső csészéjénél fogva préseled ki, akkor sem roncsolódhat, hiszen a helyén működés közben egy erős húzós kanyarban is kap akkora oldalirányú terhelést a csapágy, mint kipréselésnél, hiszen az autó súlyának többszörösét is viselnie kell. Persze ha úgy ütik, akkor eltörik és kipattognak belőle darabok, de az nem a csapágy hibája!
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2595 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 16:48:23 »

Ha roncsolás nélkül kisajtolsz nekem egy csapágyat, na azt megnézném! Kifelé nem tudsz sajtolni a külső csészén, ha viszont a belsőn sajtolsz, szétugrik a csapágy, és barátom, azt te már nem teszed ugyanúgy össze! Lehet, hogy a bolti eladók nagyon vágják, de hogy az SKF csapágyakon nincs jelölés az ABS-hez, arra a kezemet teszem.
Azért ne tedd rá a kezed, kár lenne érte, hiszen, láthatod a Cromax oldalán az SKF csapágyat és a rajta levő jelölést!  wave
Naplózva
gabe
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1478


MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend


E-mail
« Új hozzászólás #2596 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 21:04:26 »

Az a perem teljesen fedi a csapágy külső csészéjét?

Sajnos teljesen fedi. A belső rész pedig egy nagyobb nyomásra kiugorhat, és akkor a zárógyűrű+mágnesgyűrű deformálódik, azzal a csapággyal meg szerintem már nem érdemes foglalkozni.
A csapágynak valóban van oldalterhelése, de az agy és a külső féltengelycsukló adja a meg a konstrukció szilárdságát és viszi a terhelést a terhelés oldali golyósorra, szóval a csapágynak magában nem kell tengelyirányban szilárdnak lennie. A belső részen csak egyszer préseltem be csapágyat, de az a csapágy kuka lett, én pedig leírtam mint tanulópénzt és megfogadtam hogy soha többé...
Naplózva

2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #2597 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 21:40:24 »

Sajnos teljesen fedi. A belső rész pedig egy nagyobb nyomásra kiugorhat, és akkor a zárógyűrű+mágnesgyűrű deformálódik, azzal a csapággyal meg szerintem már nem érdemes foglalkozni.
A csapágynak valóban van oldalterhelése, de az agy és a külső féltengelycsukló adja a meg a konstrukció szilárdságát és viszi a terhelést a terhelés oldali golyósorra, szóval a csapágynak magában nem kell tengelyirányban szilárdnak lennie. A belső részen csak egyszer préseltem be csapágyat, de az a csapágy kuka lett, én pedig leírtam mint tanulópénzt és megfogadtam hogy soha többé...
Az akkor valóban kizárja a külső csésze préselését, ha teljesen fedi a perem. Persze benne van a pakliban amit irsz, de, ha van egy normális peremes csap esztergálva a csapágy belső csészéhez vagy egy nagy csavarral összehúzod a belső csészéket, mint ahogy a helyén van és  egy normális prés http://imagerz.com/QE9CUEtvAwMABwkYFwVR, akkor elég nagy az esélye, hogy megussza a csapágy. De nem is ez a lényeg, hanem ha visszakanyarodunk az eredeti gondhoz, hogy a fordított beszerelés miatt nem működik most az ABS, akkor hárítsa el a hibát aki elszúrta és legyen az ő gondja, hogy megtudja menteni a csapágyat vagy tesz bele egy újat. Az oldal irányú terhelést csak a csapágy viseli, mert a féltengelycsukló és a ráhúzott kerékagy fogja össze a csapágy belső csészéit és az próbálja a golyókon keresztül átvitt erővel a külső csészét kanyartól függően kimozdítaní a csonkálványból, amit a perem, másik oldalon gondolom a seeger akadályoz meg.
« Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 21:51:42 írta Truthful » Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2598 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 22:16:57 »

Nem lehet, ha összekopik rendesen, akkor jobb lesz, de az is lehet, hogy "keményebb" alkatrészek kerültek be, és nagyobb pedálerő kell ez miatt.

Talán mintha jobb lenne, ahogy elkezdtem használni, vagy kezdem megszokni. Smiley
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37275


www.mondeo.hu

97948419 scratch@mailbox.hu
WWW E-mail
« Új hozzászólás #2599 Dátum: 2012.10.21 vasárnap, 22:17:11 »

Igen, a pedálnyomó szerkezet erősségét tudod állítani  nyes   összekopik jó lesz.  Milyen cucc ment bele?

Minden eredeti Ford.
Naplózva

Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak: 1 ... 45 46 47 48 49 50 51 [52] 53 54 55 56 57 58 59 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.064 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.