Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 14:08:39
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
45
46
47
48
49
50
51
[
52
]
53
54
55
56
57
58
59
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3075212 alkalommal)
0 Felhasználó és 15 vendég van a témában
Nika91127
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2550 Dátum:
2012.10.03 szerda, 22:31:24 »
Idézetet írta: vomdeutsch - 2012.10.03 szerda, 22:21:24
Hello
..ez fékbetét szett, első , de hamarosan az is esedékes lehet..
Ohh,azt hittem tárcsák
Milyen betét lett?
Naplózva
Viktorius
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2551 Dátum:
2012.10.09 kedd, 21:52:05 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.09.21 péntek, 12:54:29
Valamitől csak ott ragad a vason a betét, nem mozog el megfelelően, amikor már nem fékezel. A víz csak segít nekik összegyógyulni a rozsdásodás miatt.
AndyA
Sziasztok!
Nos, nagy eséllyel meg lett az ok a ragadásra. Tegnap full fék felújításon esett át a vas (mint kiderült nagyon ráfért). Delphi tárcsák és Ferodo betétetek elől-hátul. A gondot valószínű a jobb hátsóm okozta. A betét ferdére kopott, mert az egyik csavarnál/csúszkánál szinte nem is volt zsír, s kezdett összekorrodálni, s ezért nem tudott úgy és annyit visszamozdulni, amennyit kellett volna. Ettől függetlenül simán meg tudtam gurítani magam is, szóval annyit nem fogott, h melegedett volna vagy fogta volna a kocsit. Szerencsére időben lett kivéve, s így tisztítás+újra zsírzás mindkét csúszkán (nyergenként), s már könnyen is jár. Persze nincs benne azóta max kb 250km, de eddig nagyon jól fognak és volt részem esőben is menni vele, mire hazaértem, de reggelre nem volt "ragadás".
Köszi a tippeket és a segítséget.
Annyit hozzátenék, h érdemes jól körülnézni az alkatrész árakban. Ha hiszitek, hanem, az össz javításra tervezett alkatrészekre a legjobb árakat összesítve olcsóbban jött ki így, hogy a szerelőm csinálta (ő intézte hozzá az alkatrészeket és munkadíjastól), pedig Bosch szűrők, Ford olaj, Delphi tárcsák és Ferrodo betétek kerültek bele (és lelkiismeretes pld még a szűrőházat, pollenszűró helyét is kiporszívózta, mintha magam csináltam volna otthon
). Jó szembesülni vele, h vannak még megbízható, lelkiismeeretes szakik (gondolom másnak is van jó tapasztalata is)! Ezúton is köszi érte Zsolti/Miki!
Viktorius
Naplózva
Feri73
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2552 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 13:51:31 »
Helló!
Nekem szükségem lenne 2008-as Mondeóba egy kormány elfordulás érzékelőre!
Tudsz segíteni, merre induljak, ha nem akarom betolni a márkaszervízbe???
Előre is köszi a választ!
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.02.19 vasárnap, 23:38:10
látom utánajártatok rendesen
kell hozzá egy ESP-s ABS egység, oldalgyorsulás érzékelő, meg kormány elfordulás érzékelő. és össze kell kábelezni. amikor kérdeztem asszem 40eft sem volt az anyagköltsége.
ha érdekel van egy kormány elfordulás érzékelőm olcón
Naplózva
Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2553 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 13:58:07 »
Idézetet írta: Feri73 - 2012.10.15 hétfő, 13:51:31
Helló!
Nekem szükségem lenne 2008-as Mondeóba egy kormány elfordulás érzékelőre!
Tudsz segíteni, merre induljak, ha nem akarom betolni a márkaszervízbe???
Előre is köszi a választ!
ha megegyezik az mk3-aséval, azt tudok egyet adni olcsón
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2554 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 14:04:31 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.10.15 hétfő, 13:58:07
ha megegyezik az mk3-aséval, azt tudok egyet adni olcsón
Szétszedted már? Mi van benne amúgy?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2555 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 14:07:01 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.15 hétfő, 14:04:31
Szétszedted már? Mi van benne amúgy?
AndyA
nem még, miért?? csak multiméterre tettem rá, de de folyamatosan csak nőtt az ellenállása
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2556 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 16:39:28 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.10.15 hétfő, 14:07:01
nem még, miért?? csak multiméterre tettem rá, de de folyamatosan csak nőtt az ellenállása
Annak nem 3 csatija van? +, –, és kimenet?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2557 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 16:40:21 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.15 hétfő, 16:39:28
Annak nem 3 csatija van? +, –, és kimenet?
Rosszabb. 4 érintkezője van neki.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2558 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 16:43:02 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.15 hétfő, 16:40:21
Rosszabb. 4 érintkezője van neki.
AndyA
Mindegyiket használják?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2559 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 16:44:23 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.15 hétfő, 16:43:02
Mindegyiket használják?
Még én sem szedtem szét.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2560 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 16:46:46 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.15 hétfő, 16:44:23
Még én sem szedtem szét.
AndyA
Elvileg egy impulzussorozatot ad ki. Nincs kitüntetett pontja. Ehhez elég lenne az 1 kimeneti láb. Majd megkérdezem.
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2561 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 19:34:45 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.15 hétfő, 16:46:46
Elvileg egy impulzussorozatot ad ki. Nincs kitüntetett pontja. Ehhez elég lenne az 1 kimeneti láb. Majd megkérdezem.
vannak:
+
-
can+
can-
elvileg az első kettőn jön a jel, a másik kettőn meg diagolni, meg kalibrálni lehet...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2562 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 20:01:35 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.10.15 hétfő, 19:34:45
vannak:
+
-
can+
can-
elvileg az első kettőn jön a jel, a másik kettőn meg diagolni, meg kalibrálni lehet...
A can 2 szálas, ahogy írod. A + és - a táp lesz, azon nem hinném, hogy jel menne ki-be.
Kaibrálni szerintem a szgépben lehet, ez csak jelsorozatot ad ki. Persze, fenntartom a tévedés jogát.
Biztos, hogy a 3-as jeladóját nézted?
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2563 Dátum:
2012.10.15 hétfő, 20:02:54 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.15 hétfő, 20:01:35
A can 2 szálas, ahogy írod. A + és - a táp lesz, azon nem hinném, hogy jel menne ki-be.
Kaibrálni szerintem a szgépben lehet, ez csak jelsorozatot ad ki. Persze, fenntartom a tévedés jogát.
Biztos, hogy a 3-as jeladóját nézted?
elvileg igen...
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
Feri73
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 50
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2564 Dátum:
2012.10.17 szerda, 08:12:18 »
Nem tom, hogy egyezik-e!
A bontott műszaki rajzom mekkvan róla! Ott 14A664 a száma, de ennél többet nem tudok.
Idézetet írta: HZsolt92 - 2012.10.15 hétfő, 13:58:07
ha megegyezik az mk3-aséval, azt tudok egyet adni olcsón
Naplózva
Ford S-Max 2014 Titanium 2.0 TDCI 163LE
Ford Mondeo IV 2008 Ghia 1.6 125LE
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2565 Dátum:
2012.10.17 szerda, 12:53:49 »
Megvolt a teljes hátsó fék szett csere, viszon megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a gumi fékcsövek teljesen tönkre vannak menve, kirepedezve. :/ Nézzétek meg, mert nekem már nem sok volt az eldurranáshoz! :/
2 hónapja voltam műszakin, elötte teljes ellenőrzésen, senkinek nem tünt fel.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2566 Dátum:
2012.10.17 szerda, 13:08:02 »
Idézetet írta: Scratch - 2012.10.17 szerda, 12:53:49
Megvolt a teljes hátsó fék szett csere, viszont megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a gumi fékcsövek teljesen tönkre vannak menve, kirepedezve. :/ Nézzétek meg, mert nekem már nem sok volt az eldurranáshoz! :/
2 hónapja voltam műszakin, előtte teljes ellenőrzésen, senkinek nem tűnt fel.
Hát mert Téged vizsgáltak nem a kocsit
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2567 Dátum:
2012.10.17 szerda, 13:10:38 »
Idézetet írta: Scratch - 2012.10.17 szerda, 12:53:49
Megvolt a teljes hátsó fék szett csere, viszon megdöbbenve tapasztaltuk, hogy a gumi fékcsövek teljesen tönkre vannak menve, kirepedezve.
Nekem is ilyen volt tavasszal, mi is kicseréltük.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2568 Dátum:
2012.10.17 szerda, 14:06:11 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.10.17 szerda, 13:08:02
Hát mert Téged vizsgáltak nem a kocsit
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2569 Dátum:
2012.10.17 szerda, 14:06:42 »
Idézetet írta: ultio - 2012.10.17 szerda, 13:10:38
Nekem is ilyen volt tavasszal, mi is kicseréltük.
Gyárit tettél bele? Utángyártottba kínáltak jóval olcsóbban, nem mertem bevállalni.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2570 Dátum:
2012.10.17 szerda, 14:40:54 »
Idézetet írta: Scratch - 2012.10.17 szerda, 14:06:42
Gyárit tettél bele? Utángyártottba kínáltak jóval olcsóbban, nem mertem bevállalni.
Bevállalhatod az utángyártottat is ugyanolyan csőből készül, mint a gyári csak a végeket sajtolják rá máshol.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2571 Dátum:
2012.10.17 szerda, 14:45:32 »
Idézetet írta: ultio - 2012.10.17 szerda, 13:10:38
Nekem is ilyen volt tavasszal, mi is kicseréltük.
Milyen érdekes ezt is irták nekünk, hogy a mostani anyagismeret miatt tartósabbak a mai autók, hogy többet elmennek, mint a régi vasak. Ilyen fékcső probléma egy 10-12 éves 80-as években gyártott nyugati autón sem fordult elő, akkor most, hogy is van ez?
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2572 Dátum:
2012.10.17 szerda, 15:10:12 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.17 szerda, 14:45:32
Milyen érdekes ezt is irták nekünk, hogy a mostani anyagismeret miatt tartósabbak a mai autók, hogy többet elmennek, mint a régi vasak. Ilyen fékcső probléma egy 10-12 éves 80-as években gyártott nyugati autón sem fordult elő, akkor most, hogy is van ez?
Előre tervezett porrá omlás, hogy muszáj legyél megvenni az újabb modellt pár éven belül. Tudod, fejlődik az anyagismeret, már tudnak olyat gyártani, ami pontosan 5 év alatt döglik meg teljesen...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2573 Dátum:
2012.10.17 szerda, 15:33:00 »
Idézetet írta: Scratch - 2012.10.17 szerda, 14:06:42
Gyárit tettél bele? Utángyártottba kínáltak jóval olcsóbban, nem mertem bevállalni.
Utángyártottat, ha jól emlékszem. Nem volt drága, tehát annak kellett lenni.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2574 Dátum:
2012.10.17 szerda, 18:36:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.17 szerda, 15:10:12
Előre tervezett porrá omlás, hogy muszáj legyél megvenni az újabb modellt pár éven belül. Tudod, fejlődik az anyagismeret, már tudnak olyat gyártani, ami pontosan 5 év alatt döglik meg teljesen...
AndyA
Hát ez a szomorú számunkra, tőlünk nyugatabbra rendben, mert ott működik a fogyasztói társadalom, van megfelelő bevétele az autósoknak a kiadásaikhoz, de nálunk ez még egészen nem így, vagy csak szűk réteg számára van így. Igaz ott nyugaton nem nekünk tervezik az autókat.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2575 Dátum:
2012.10.17 szerda, 18:45:38 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.17 szerda, 18:36:00
Hát ez a szomorú számunkra, tőlünk nyugatabbra rendben, mert ott működik a fogyasztói társadalom, van megfelelő bevétele az autósoknak a kiadásaikhoz, de nálunk ez még egészen nem így, vagy csak szűk réteg számára van így. Igaz ott nyugaton nem nekünk tervezik az autókat.
Múlt heti hír, "áll a balhé", hogy Ausztriában a személyautó eladásoknak a fele céges autó. Ez eddig sosem volt így, a magánvásárlások vitték a prímet. Szóval errefelé sem olyan kék az ég és zöld a fű, mint korábban. Mondjuk Magyarországon ez már 70% fölött jár, az is igaz.
Az autókat pedig egyre inkább úgy tervezik, hogy a szó szoros értelmében azt az 5-6 évet bírják ki, amit ki kell nekik, utána pedig rövid időn belül hulljanak atomjaikra - ismét a szó szoros értelmében, hogy még újra feldolgozni se legyen túl nehéz őket...
Nézd meg az apró turbo benzineseket. Kiválóan illeszkednek a trendbe. Hol lesznek ezek 2-300 ezer km múlva...? A Totalcar cikke teljesen jól látható jövőképet rajzolt: kifogástalan állapotú, 3-4-5 éves használt autók, "rommá járt", akár 150 ezret futott (!!!) apró turbomotorokkal, amiknek a cseréje többe kerülne, mint amennyit az autó ér. És mennek a bontóba, mert olcsóbb újat venni helyettük.
De ne legyen igazam, és ne a próféta szóljon belőlem. Én mindenesetre elkészültem, hogy a Mondeom kb. az utolsó autó, amim lesz - a következő már jó eséllyel villannyal fog menni. Ezért is nem igyekszem nagyon megszabadulni tőle, sőt.
AndyA
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.17 szerda, 18:54:21 írta AndyA
»
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2576 Dátum:
2012.10.17 szerda, 18:50:22 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.17 szerda, 15:10:12
Előre tervezett porrá omlás, hogy muszáj legyél megvenni az újabb modellt pár éven belül. Tudod, fejlődik az anyagismeret, már tudnak olyat gyártani, ami pontosan 5 év alatt döglik meg teljesen...
AndyA
Tökéletesen egyetértek
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2577 Dátum:
2012.10.17 szerda, 19:14:27 »
Idézetet írta: AndyA - 2012.10.17 szerda, 18:45:38
Múlt heti hír, "áll a balhé", hogy Ausztriában a személyautó eladásoknak a fele céges autó. Ez eddig sosem volt így, a magánvásárlások vitték a prímet. Szóval errefelé sem olyan kék az ég és zöld a fű, mint korábban. Mondjuk Magyarországon ez már 70% fölött jár, az is igaz.
Az autókat pedig egyre inkább úgy tervezik, hogy a szó szoros értelmében azt az 5-6 évet bírják ki, amit ki kell nekik, utána pedig rövid időn belül hulljanak atomjaikra - ismét a szó szoros értelmében, hogy még újra feldolgozni se legyen túl nehéz őket...
Nézd meg az apró turbo benzineseket. Kiválóan illeszkednek a trendbe. Hol lesznek ezek 2-300 ezer km múlva...? A Totalcar cikke teljesen jól látható jövőképet rajzolt: kifogástalan állapotú, 3-4-5 éves használt autók, "rommá járt", akár 150 ezret futott (!!!) apró turbomotorokkal, amiknek a cseréje többe kerülne, mint amennyit az autó ér. És mennek a bontóba, mert olcsóbb újat venni helyettük.
De ne legyen igazam, és ne a próféta szóljon belőlem. Én mindenesetre elkészültem, hogy a Mondeom kb. az utolsó autó, amim lesz - a következő már jó eséllyel villannyal fog menni. Ezért is nem igyekszem nagyon megszabadulni tőle, sőt.
AndyA
Ezekkel a tényekkel teljesen tisztában vagyok és voltam eddig is. Tegnap Angel írta nekem, pont a mai anyagismeretre hivatkozva, hogy a mai autók jóval többet elmennek, mint a 80-as években gyártottak, én ezzel nem értettem egyet, ezért irtam a fékcsőre amit irtam.....
Naplózva
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2578 Dátum:
2012.10.17 szerda, 22:00:08 »
Idézetet írta: Scratch - 2012.10.17 szerda, 14:06:42
Gyárit tettél bele? Utángyártottba kínáltak jóval olcsóbban, nem mertem bevállalni.
vedd meg nyugodtan. én unixost rakattam bele, mert pofátlanságnak tartottam, h 1 nevesebb fékcső kb 4-5x annyi lett volna mint a névtelen. Teljesen jó azóta is. Annak is meg kell felelnie az előírásoknak.
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
ultio
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1242
rasti rusti
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2579 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 09:34:42 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.10.17 szerda, 22:00:08
vedd meg nyugodtan. én unixost rakattam bele, mert pofátlanságnak tartottam, h 1 nevesebb fékcső kb 4-5x annyi lett volna mint a névtelen. Teljesen jó azóta is. Annak is meg kell felelnie az előírásoknak.
Hogy láttam leírva, beugrott, hogy a csöveken nekem is unix felirat volt! Március óta használom, azóta nem volt gond.
Naplózva
rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
krisz73
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 76
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2580 Dátum:
2012.10.18 csütörtök, 18:26:37 »
Sziasztok!
Tegnap kicserélték a bal első kerékcsapágyamat és azóta ég az abs visszajelzőm.
Tudna valaki segíteni, hogy vajon mi lehet az oka?
A visszajelző csati vissza van dugva.
Naplózva
2010.mk4 trend tdci
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2581 Dátum:
2012.10.19 péntek, 10:28:00 »
Idézetet írta: krisz73 - 2012.10.18 csütörtök, 18:26:37
Sziasztok!
Tegnap kicserélték a bal első kerékcsapágyamat és azóta ég az abs visszajelzőm.
Tudna valaki segíteni, hogy vajon mi lehet az oka?
A visszajelző csati vissza van dugva.
valszeg fordítva rakták be a csapágyat. a csapágy belső oldalán van a jeladó és ha fordítva rakják akkor az a külső oldalán van ami ugyebár nem jó.
menny vissza és egy új csapággyal oldják meg saját költségből mivel a csapágyat csak roncsolással lehet kiszedni ha jól tudom
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2582 Dátum:
2012.10.19 péntek, 10:41:50 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2012.10.19 péntek, 10:28:00
valszeg fordítva rakták be a csapágyat. a csapágy belső oldalán van a jeladó és ha fordítva rakják akkor az a külső oldalán van ami ugyebár nem jó.
menny vissza és egy új csapággyal oldják meg saját költségből mivel a csapágyat csak roncsolással lehet kiszedni ha jól tudom
Roncsolás nélkül is kivehető a csapágy, ugyanúgy kilehet sajtolni, mint ahogyan belett sajtolva, hiszen besajtoláskor sem roncsolódott. Az agyról meg lelehet húzni csapágylehúzóval a belső csapágycsészét, ha rászorul és mindezt roncsolódás nélkül. Persze, ha kilehet verni belőlük, akkor valóban egyszerűbb egy új csapágy, főleg, ha tényleg fordítva rakták be. De ahhoz nagyon bal*asznak kell lenni, mert még az autósboltokban az eladók is tudják, meg még jelölve is van a csapágy azon oldala, amelyikben a mágnes van.
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2583 Dátum:
2012.10.19 péntek, 18:58:22 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.19 péntek, 10:41:50
Roncsolás nélkül is kivehető a csapágy, ugyanúgy kilehet sajtolni, mint ahogyan belett sajtolva, hiszen besajtoláskor sem roncsolódott. Az agyról meg lelehet húzni csapágylehúzóval a belső csapágycsészét, ha rászorul és mindezt roncsolódás nélkül. Persze, ha kilehet verni belőlük, akkor valóban egyszerűbb egy új csapágy, főleg, ha tényleg fordítva rakták be. De ahhoz nagyon bal*asznak kell lenni, mert még az autósboltokban az eladók is tudják, meg még jelölve is van a csapágy azon oldala, amelyikben a mágnes van.
Ha roncsolás nélkül kisajtolsz nekem egy csapágyat, na azt megnézném! Kifelé nem tudsz sajtolni a külső csészén, ha viszont a belsőn sajtolsz, szétugrik a csapágy, és barátom, azt te már nem teszed ugyanúgy össze! Lehet, hogy a bolti eladók nagyon vágják, de hogy az SKF csapágyakon nincs jelölés az ABS-hez, arra a kezemet teszem.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2584 Dátum:
2012.10.19 péntek, 19:25:41 »
Idézetet írta: gabe - 2012.10.19 péntek, 18:58:22
Ha roncsolás nélkül kisajtolsz nekem egy csapágyat, na azt megnézném! Kifelé nem tudsz sajtolni a külső csészén, ha viszont a belsőn sajtolsz, szétugrik a csapágy, és barátom, azt te már nem teszed ugyanúgy össze! Lehet, hogy a bolti eladók nagyon vágják, de hogy az SKF csapágyakon nincs jelölés az ABS-hez, arra a kezemet teszem.
Mivel 2 seeger gyűrű között van a csapágy, ha kiveszed mindkét oldali seegert, mindkét oldalról sajtolható a külső csészéje, persze előtte az agyat kipréseljük, ami általában magával viszi a külső oldali belső csapágycsészét, de nem roncsolódik semmi.
Cromax oldalán találsz több SKF csapágyat MK III mondeohoz amin van jelölés, bocs.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.19 péntek, 19:57:46 írta Truthful
»
Naplózva
Dini02
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2585 Dátum:
2012.10.20 szombat, 14:48:18 »
Megcsináltattam a hátsó féknyereg cserét hirdetesj-nél. Profi munkát végez, az eredmény szuper. Teljesen elégedett vagyok, mindenkinek ajánlom!!
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2586 Dátum:
2012.10.20 szombat, 18:12:47 »
Megvolt a fékcsövek, tárcsák, betétek cseréje, kapott az autó új fékfolyadékot is, viszont nem lett olyan "harapós" a fék mint régen. Ezen lehet állítani?
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Ervin
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4563
TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2587 Dátum:
2012.10.20 szombat, 18:29:16 »
Idézetet írta: Scratch - 2012.10.20 szombat, 18:12:47
Megvolt a fékcsövek, tárcsák, betétek cseréje, kapott az autó új fékfolyadékot is, viszont nem lett olyan "harapós" a fék mint régen. Ezen lehet állítani?
Nem lehet, ha összekopik rendesen, akkor jobb lesz, de az is lehet, hogy "keményebb" alkatrészek kerültek be, és nagyobb pedálerő kell ez miatt.
Naplózva
passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
Dentcraft
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 5942
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2588 Dátum:
2012.10.20 szombat, 18:43:33 »
Idézetet írta: Scratch - 2012.10.20 szombat, 18:12:47
Megvolt a fékcsövek, tárcsák, betétek cseréje, kapott az autó új fékfolyadékot is, viszont nem lett olyan "harapós" a fék mint régen. Ezen lehet állítani?
Igen, a pedálnyomó szerkezet erősségét tudod állítani
összekopik jó lesz. Milyen cucc ment bele?
Naplózva
2.2 Tdci 5 ajtós 2006/9
autoesztetika.hu
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2589 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 14:22:50 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.19 péntek, 19:25:41
Mivel 2 seeger gyűrű között van a csapágy, ha kiveszed mindkét oldali seegert, mindkét oldalról sajtolható a külső csészéje, persze előtte az agyat kipréseljük, ami általában magával viszi a külső oldali belső csapágycsészét, de nem roncsolódik semmi.
Cromax oldalán találsz több SKF csapágyat MK III mondeohoz amin van jelölés, bocs.
Belül nincs gyűrű, hanem perem van, bocs.
Láttál te már MKIII futóművet, vagy csak írsz róla?
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 14:34:51 írta gabe
»
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2590 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 14:26:17 »
Idézetet írta: Scratch - 2012.10.20 szombat, 18:12:47
Megvolt a fékcsövek, tárcsák, betétek cseréje, kapott az autó új fékfolyadékot is, viszont nem lett olyan "harapós" a fék mint régen. Ezen lehet állítani?
A féknek már csak a fékfolyadék cseréjétől is keményebbnek kell lennie. Innen az összekopáson kívül csak a féktárcsa-fékbetét párosítás lehet még probléma.
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Angel
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37381
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2591 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 14:26:58 »
Idézetet írta: gabe - 2012.10.21 vasárnap, 14:22:50
Belül nincs gyűrű, hanem perem van, bocs.
Akkor a peremet kell kivenni
Naplózva
MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2592 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 14:32:09 »
Idézetet írta: Angel - 2012.10.21 vasárnap, 14:26:58
Akkor a peremet kell kivenni
Azaz! Ami nem megy, próbáld erőszakkal!
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2593 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 16:38:11 »
Idézetet írta: gabe - 2012.10.21 vasárnap, 14:22:50
Belül nincs gyűrű, hanem perem van, bocs.
Láttál te már MKIII futóművet, vagy csak írsz róla?
Az a perem teljesen fedi a csapágy külső csészéjét?
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2594 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 16:45:47 »
Idézetet írta: gabe - 2012.10.21 vasárnap, 14:32:09
Azaz! Ami nem megy, próbáld erőszakkal!
Egyébként meg, ha a belső csészéjénél fogva préseled ki, akkor sem roncsolódhat, hiszen a helyén működés közben egy erős húzós kanyarban is kap akkora oldalirányú terhelést a csapágy, mint kipréselésnél, hiszen az autó súlyának többszörösét is viselnie kell. Persze ha úgy ütik, akkor eltörik és kipattognak belőle darabok, de az nem a csapágy hibája!
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2595 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 16:48:23 »
Idézetet írta: gabe - 2012.10.19 péntek, 18:58:22
Ha roncsolás nélkül kisajtolsz nekem egy csapágyat, na azt megnézném! Kifelé nem tudsz sajtolni a külső csészén, ha viszont a belsőn sajtolsz, szétugrik a csapágy, és barátom, azt te már nem teszed ugyanúgy össze! Lehet, hogy a bolti eladók nagyon vágják, de hogy az SKF csapágyakon nincs jelölés az ABS-hez, arra a kezemet teszem.
Azért ne tedd rá a kezed, kár lenne érte, hiszen, láthatod a Cromax oldalán az SKF csapágyat és a rajta levő jelölést!
Naplózva
gabe
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1478
MKIII 2005 F1 2.0 TDCi MMT6 Trend
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2596 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 21:04:26 »
Idézetet írta: Truthful - 2012.10.21 vasárnap, 16:38:11
Az a perem teljesen fedi a csapágy külső csészéjét?
Sajnos teljesen fedi. A belső rész pedig egy nagyobb nyomásra kiugorhat, és akkor a zárógyűrű+mágnesgyűrű deformálódik, azzal a csapággyal meg szerintem már nem érdemes foglalkozni.
A csapágynak valóban van oldalterhelése, de az agy és a külső féltengelycsukló adja a meg a konstrukció szilárdságát és viszi a terhelést a terhelés oldali golyósorra, szóval a csapágynak magában nem kell tengelyirányban szilárdnak lennie. A belső részen csak egyszer préseltem be csapágyat, de az a csapágy kuka lett, én pedig leírtam mint tanulópénzt és megfogadtam hogy soha többé...
Naplózva
2005 MKIII 2.0 TDCi MMT6 Trend, EGR OFF, Tempomat, tolatóradar, ZEN, ST-futómű, F2 optika, fűthető fekete bőr, kisebb egyedi dogok, 320e km GYÁRI CSÚCSOKKAL
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2597 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 21:40:24 »
Idézetet írta: gabe - 2012.10.21 vasárnap, 21:04:26
Sajnos teljesen fedi. A belső rész pedig egy nagyobb nyomásra kiugorhat, és akkor a zárógyűrű+mágnesgyűrű deformálódik, azzal a csapággyal meg szerintem már nem érdemes foglalkozni.
A csapágynak valóban van oldalterhelése, de az agy és a külső féltengelycsukló adja a meg a konstrukció szilárdságát és viszi a terhelést a terhelés oldali golyósorra, szóval a csapágynak magában nem kell tengelyirányban szilárdnak lennie. A belső részen csak egyszer préseltem be csapágyat, de az a csapágy kuka lett, én pedig leírtam mint tanulópénzt és megfogadtam hogy soha többé...
Az akkor valóban kizárja a külső csésze préselését, ha teljesen fedi a perem. Persze benne van a pakliban amit irsz, de, ha van egy normális peremes csap esztergálva a csapágy belső csészéhez vagy egy nagy csavarral összehúzod a belső csészéket, mint ahogy a helyén van és egy normális prés
http://imagerz.com/QE9CUEtvAwMABwkYFwVR
, akkor elég nagy az esélye, hogy megussza a csapágy. De nem is ez a lényeg, hanem ha visszakanyarodunk az eredeti gondhoz, hogy a fordított beszerelés miatt nem működik most az ABS, akkor hárítsa el a hibát aki elszúrta és legyen az ő gondja, hogy megtudja menteni a csapágyat vagy tesz bele egy újat. Az oldal irányú terhelést csak a csapágy viseli, mert a féltengelycsukló és a ráhúzott kerékagy fogja össze a csapágy belső csészéit és az próbálja a golyókon keresztül átvitt erővel a külső csészét kanyartól függően kimozdítaní a csonkálványból, amit a perem, másik oldalon gondolom a seeger akadályoz meg.
«
Utoljára szerkesztve: 2012.10.21 vasárnap, 21:51:42 írta Truthful
»
Naplózva
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2598 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 22:16:57 »
Idézetet írta: Ervin - 2012.10.20 szombat, 18:29:16
Nem lehet, ha összekopik rendesen, akkor jobb lesz, de az is lehet, hogy "keményebb" alkatrészek kerültek be, és nagyobb pedálerő kell ez miatt.
Talán mintha jobb lenne, ahogy elkezdtem használni, vagy kezdem megszokni.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Scratch
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 37285
www.mondeo.hu
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #2599 Dátum:
2012.10.21 vasárnap, 22:17:11 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2012.10.20 szombat, 18:43:33
Igen, a pedálnyomó szerkezet erősségét tudod állítani
összekopik jó lesz. Milyen cucc ment bele?
Minden eredeti Ford.
Naplózva
Ford Focus 1.6 16V Trend, 2009
Ford C-Max 2.0 Hybrid SEL, 2013
Ford Puma 1.0 mHEV Titanium, 2020
---
Ford Mondeo 2.0 16V Ghia, 145LE, 2004
Oldalak:
1
...
45
46
47
48
49
50
51
[
52
]
53
54
55
56
57
58
59
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ