Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 10:17:33
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Fék, ABS, ESP
Oldalak:
1
...
99
100
101
102
103
104
105
[
106
]
107
108
109
110
111
112
113
...
170
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Fék, ABS, ESP (Megtekintve 3068739 alkalommal)
0 Felhasználó és 83 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5250 Dátum:
2014.05.11 vasárnap, 20:40:14 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.05.11 vasárnap, 20:38:49
Baz, ott a térdemtől még váltani se tudtam.
Te? Képzelj engem... Az Alf méretű autó...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5251 Dátum:
2014.05.11 vasárnap, 20:42:26 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.05.11 vasárnap, 20:40:14
Te? Képzelj engem... Az Alf méretű autó...
Soxor képzellek! pl a Budi+tablet combóról te ugrasz be.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5252 Dátum:
2014.05.11 vasárnap, 20:45:22 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.05.11 vasárnap, 20:42:26
Soxor képzellek!
Vááá. Nem keversz Tibcsivel?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5253 Dátum:
2014.05.11 vasárnap, 20:53:12 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.05.11 vasárnap, 20:45:22
Vááá. Nem keversz Tibcsivel?
Tudom ki vagy. Nem keverlek.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5254 Dátum:
2014.05.11 vasárnap, 20:53:41 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.05.11 vasárnap, 20:40:14
Te? Képzelj engem... Az Alf méretű autó...
üsd meg a szádat!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5255 Dátum:
2014.05.11 vasárnap, 20:54:10 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.05.11 vasárnap, 20:45:22
Vááá. Nem keversz Tibcsivel?
a Tibcsivel csak te keversz!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5256 Dátum:
2014.05.11 vasárnap, 20:55:03 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.05.11 vasárnap, 20:53:41
üsd meg a szádat!
Te meg úgy képzeled!?
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5257 Dátum:
2014.05.11 vasárnap, 20:56:05 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.05.11 vasárnap, 20:55:03
Te meg úgy képzeled!?
ez utasítás volt!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Bunyek
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 7748
DIESEL POWER
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5258 Dátum:
2014.05.11 vasárnap, 21:42:40 »
Idézetet írta: Dentcraft - 2014.05.11 vasárnap, 19:51:55
Én is próbáltam a pot tartályt, pont semmi se történt. mindenhol volt csak az utastérbe nem.
Az a baj, h a legtöbb ember olyan ha azt mondanám hogy bele raktam ezt meg azt a kocsiba és kipróbáltatnám, biztos h meggyőzően bólogatna h ez igen ez tényleg jobban fog.
kalap xar az F1 tdci fék. a mellékelt ábra szerint fix meg nem fix turbóval is.
st focuséval jó volt
Az a probléma hogy ugyanaz a fék mindegyiken...bosch rendszer,cikkszámtól kezdve alkatrészen csöveken át minden....tehát mitől lenne gyengébb?
Az helyzet hogy F2 legtöbb EURO4 elektromos turbó, EGR se vákumos...csak a fékre van vákum arra meg kajak elég....előttieken turbó,egr vákumos és ugyanaz a vákumszivattyú dolgozik...
Nekem GT20 van wastegate-el + puffer....vittem egy fosvágen tuning havert akivel nyomásos labdát állitgattuk, út vége előtt X méterrel kb 140-el mentünk elkezdett üvöltözni hogy fék,fék...azt hittem hogy valami baj van és ráugrottam a fékre...az utolsó fék hangot belőle már csak ilyen elnyújtottan hallottam(fffféééééékkkkk) már csak és hogy elment a hangja az övtől...
Megálltunk mondom mi a baj? Annyit mondott "Na ezen legalább van fék b@zdmeg, én itt szálltam el", és fal fehér volt.
Nekem megfelel totál a fék, akinek meg nem csináltassa meg rendesen.
Azért volt pár mondeo chippen is fórumos és beülltem szinte mindenki mellé és nem láttam hogy valakinél is gond lett volna a fék, pedig ugya chippnél mindenki tólja neki hogy milyen....sőt volt akinek megis jegyeztem milyen jó a fék a kocsin.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5259 Dátum:
2014.05.12 hétfő, 09:28:47 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.05.11 vasárnap, 19:55:38
A tavaj tavaszi találkozón pont Dentcraft ment az én autómmal egy kört (fl2-es). Semmilyen csodafék cucc nincs benne, csak Delphi tárcsa+Starline betét. Ő el tudja mondani a különbséget.
Az enyémmel is ment, ami hagyján, de én is mentem az övével...
Anno a Ford T-modellre mondták a két hátsó dobfékével, hogy bármit megláttak az úton, gondolkodás nélkül azonnal fékeznei kezdtek. Nos, az FL előtti Mondeo ezt a képességet bizony megörökölte a jó öreg T-modelltől...
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5260 Dátum:
2014.05.12 hétfő, 10:03:42 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.05.12 hétfő, 09:28:47
Az enyémmel is ment, ami hagyján, de én is mentem az övével...
Anno a Ford T-modellre mondták a két hátsó dobfékével, hogy bármit megláttak az úton, gondolkodás nélkül azonnal fékeznei kezdtek. Nos, az FL előtti Mondeo ezt a képességet bizony megörökölte a jó öreg T-modelltől...
AndyA
A benzineseknek nincs ilyen problémája facelift előtt se. A fékalkatrészek meg ugyanazok, és nem is változtak a gyártás során (kivéve ABS kockát, meg a hátsó féknyerget, de utóbbi ugyanakkora dugattyút használ, és az ESP-s autókon a váltás után is 5.7-es ABS maradt). Csak a vákuummal lesz probléma.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5261 Dátum:
2014.05.12 hétfő, 10:10:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.05.12 hétfő, 09:28:47
Az enyémmel is ment, ami hagyján, de én is mentem az övével...
Anno a Ford T-modellre mondták a két hátsó dobfékével, hogy bármit megláttak az úton, gondolkodás nélkül azonnal fékeznei kezdtek. Nos, az FL előtti Mondeo ezt a képességet bizony megörökölte a jó öreg T-modelltől...
AndyA
Namost ez azért lükeség, mert a dobfék sokkal jobban fog, csak a hűtése nem jó...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5262 Dátum:
2014.05.12 hétfő, 10:25:52 »
Idézetet írta: tpmportal - 2014.05.12 hétfő, 10:03:42
A benzineseknek nincs ilyen problémája facelift előtt se. A fékalkatrészek meg ugyanazok, és nem is változtak a gyártás során (kivéve ABS kockát, meg a hátsó féknyerget, de utóbbi ugyanakkora dugattyút használ, és az ESP-s autókon a váltás után is 5.7-es ABS maradt). Csak a vákuummal lesz probléma.
Nekem is volt 2001-es, 4 ajtós TDCi-m, de nem vettem észre semmit a fékjén. Lenyomtam, fogott, megállt. És akkor volt már FL2-es kombi is a családban, úgyhogy észrevettem volna, ha olyan rettentő a különbség.
Lehet, adott példány is lehet nagyon különböző egy másiktól?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5263 Dátum:
2014.05.12 hétfő, 10:29:17 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.05.12 hétfő, 10:25:52
Nekem is volt 2001-es, 4 ajtós TDCi-m, de nem vettem észre semmit a fékjén. Lenyomtam, fogott, megállt. És akkor volt már FL2-es kombi is a családban, úgyhogy észrevettem volna, ha olyan rettentő a különbség.
Lehet, adott példány is lehet nagyon különböző egy másiktól?
AndyA
Elfáradt, repedt vákuumcsövek, csőcsatlakozások, gyengélkedő szivattyú. Ezek lehet össze tudnak hozni elég nagy különbséget.
Naplózva
sandoar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5264 Dátum:
2014.05.14 szerda, 20:20:00 »
Idézetet írta: László - 2014.04.24 csütörtök, 06:55:03
Tisztelt Fórumtárs!
A ragasztó hőtűrő képessége miatt ne aggódj! Szerepe csupán annyi, hogy meg akadályozza a szimering elfordulását, amit nem egyedül tesz majd, mert segit neki a tömitő ragasztó szilikon a maga 200°c hőtűrő képességével. Ha a nyereg hőmérséklete eléri a 130°C-t akkor a kocsi már régen sajnos lángokban áll. Még a 100°C is igen magas hőmérséklet a nyereg szempontjából. A hő igen jelentős részét a fékbetétek, a féktárcsa a kerékaggyal ezen belül a csapágy, és nem utolsó sorban a felnik veszik fel. Legrosszabb esetben a ragasztó elenged, így a szimering eltud majd fordulni, és lesz egy újra beragadós nyerged. Remélem ez az eset csak elméleti szinten fog megvalósulni. Természetesen a "puding próbája, hogy megeszik". Ezért várjuk a teszt eredményeket.
Tisztelettel László!
Kedves László !
Azt kérdezném, hogy a féknyereg felújításhoz amint írod, kétkomponensű műgyanta alapú ragasztóra van szükség. Legyél szíves márkanevet , típust és kb-i árat megjelölni. Köszönettel.
Naplózva
2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5265 Dátum:
2014.05.15 csütörtök, 09:24:57 »
Idézetet írta: sandoar - 2014.05.14 szerda, 20:20:00
Kedves László !
Azt kérdezném, hogy a féknyereg felújításhoz amint írod, kétkomponensű műgyanta alapú ragasztóra van szükség. Legyél szíves márkanevet , típust és kb-i árat megjelölni. Köszönettel.
Tisztelt Fórumtárs!
A ragasztót én az Aldiban vettem. 700-800 pénz volt kb. A ragasztó normál két komponensű 5 perc alatt száradó 130°C hőtűrő képességű, műgyanta ragasztó. Fémre, fára, műanyagra, bőrre, porcelánra. Kiszerelése, egymás mellé erősített két fecskendő. Ebből nyomod ki egyszerre a két különböző komponenst, majd össze kevered. Itt a hőtűrő képesség egy fontos kritérium. A ragasztó a szimeringet, mindössze az elfordulás ellen biztosítja. Bármilyen műgyanta alapú (a műgyanta olaj, zsír, és üzemanyagálló) ragasztó megfelel ami a fémet és műanyagot ragasztja, valamint tudja a kb 120-130°C hőmérsékletet. A legfontosabb, a megfelelő előkészítés, zsírtalanítás.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2014.05.15 csütörtök, 09:27:47 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
sandoar
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 95
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5266 Dátum:
2014.05.15 csütörtök, 19:58:26 »
Idézetet írta: László - 2014.05.15 csütörtök, 09:24:57
Tisztelt Fórumtárs!
A ragasztót én az Aldiban vettem. 700-800 pénz volt kb. A ragasztó normál két komponensű 5 perc alatt száradó 130°C hőtűrő képességű, műgyanta ragasztó. Fémre, fára, műanyagra, bőrre, porcelánra. Kiszerelése, egymás mellé erősített két fecskendő. Ebből nyomod ki egyszerre a két különböző komponenst, majd össze kevered. Itt a hőtűrő képesség egy fontos kritérium. A ragasztó a szimeringet, mindössze az elfordulás ellen biztosítja. Bármilyen műgyanta alapú (a műgyanta olaj, zsír, és üzemanyagálló) ragasztó megfelel ami a fémet és műanyagot ragasztja, valamint tudja a kb 120-130°C hőmérsékletet. A legfontosabb, a megfelelő előkészítés, zsírtalanítás.
Tisztelettel László!
Köszi, nekem amúgy nem a szimeringes, hanem a tömítőgyűrű rögzítéses megoldáshoz kell(ene).
Naplózva
2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5267 Dátum:
2014.05.16 péntek, 06:32:40 »
Idézetet írta: sandoar - 2014.05.15 csütörtök, 19:58:26
Köszi, nekem amúgy nem a szimeringes, hanem a tömítőgyűrű rögzítéses megoldáshoz kell(ene).
Tisztelt Fórumtárs!
A műgyanta alapú ragasztó, mindkét megoldáshoz alkalmazható. Sok sikert a munkához.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ManoWar
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5268 Dátum:
2014.05.20 kedd, 19:42:03 »
Tisztelt Fórumtársak!
Mivel cserélni kell az összes féktárcsát és fékbetétet, ezért szeretném a fékfolyadékot is lecseréltetni (12 éves az autó, kb. egy éve van nálunk, és fogalmam sincs, hogy mikor volt utoljára cserélve...). Ezt találtam:
http://www.mindenamiford.hu/fekfolyadek_ford_super_dot4_1776310
Ezt javasoljátok betöltetni, vagy esetleg van jobb/"Fordabb"/ajánlottabb?
Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5269 Dátum:
2014.05.20 kedd, 21:31:38 »
Idézetet írta: ManoWar - 2014.05.20 kedd, 19:42:03
Tisztelt Fórumtársak!
Mivel cserélni kell az összes féktárcsát és fékbetétet, ezért szeretném a fékfolyadékot is lecseréltetni (12 éves az autó, kb. egy éve van nálunk, és fogalmam sincs, hogy mikor volt utoljára cserélve...). Ezt találtam:
http://www.mindenamiford.hu/fekfolyadek_ford_super_dot4_1776310
Ezt javasoljátok betöltetni, vagy esetleg van jobb/"Fordabb"/ajánlottabb?
Előre is köszönöm a segítséget!
Nem feltétlen kell gyári fékfolyadék....DOT 4 vagy DOT 5.1 legyen. 2 évente illik cserélni.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5270 Dátum:
2014.05.20 kedd, 22:02:33 »
Idézetet írta: ManoWar - 2014.05.20 kedd, 19:42:03
Tisztelt Fórumtársak!
Mivel cserélni kell az összes féktárcsát és fékbetétet, ezért szeretném a fékfolyadékot is lecseréltetni (12 éves az autó, kb. egy éve van nálunk, és fogalmam sincs, hogy mikor volt utoljára cserélve...). Ezt találtam:
http://www.mindenamiford.hu/fekfolyadek_ford_super_dot4_1776310
Ezt javasoljátok betöltetni, vagy esetleg van jobb/"Fordabb"/ajánlottabb?
Előre is köszönöm a segítséget!
Mintex 5.1-es Bárditól pont jó.
Az 5.0 az, amit nem szabad belerakni, mert az szilikon alapú. A 4.0-s és az 5.
1
-es jó. Utóbbinak magasabb a forráspontja, "tovább tart", mire megint cserélni kell.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ManoWar
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 173
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5271 Dátum:
2014.05.21 szerda, 08:31:09 »
Kedves Zoleex, kedves AndyA!
Köszönöm szépen a segítséget!
Naplózva
tothj6
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5272 Dátum:
2014.05.23 péntek, 19:24:46 »
Sziasztok!
Lenne egy problémám amiben teljesen tanácstalan lettem.
Enyhe fékezésnél ráz a kormány de nagyon durván,majd 20km/h alatt lüktetve fékez.
Erős fékezésnél (padló) nem ráz.
A fékek + gumik + betétek újak!!!! Mivel a hiba ez előtt is fenn állt mindent kicseréltettem.
Amikor ki lett cserélve jó volt kb. 500 km-ig az után ugyan olyan lett mint volt.
Kérem aki tud valami jó magyarázatot erre az írjon. Köszönöm!!!
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5273 Dátum:
2014.05.23 péntek, 19:49:06 »
Idézetet írta: tothj6 - 2014.05.23 péntek, 19:24:46
Sziasztok!
Lenne egy problémám amiben teljesen tanácstalan lettem.
Enyhe fékezésnél ráz a kormány de nagyon durván,majd 20km/h alatt lüktetve fékez.
Erős fékezésnél (padló) nem ráz.
A fékek + gumik + betétek újak!!!! Mivel a hiba ez előtt is fenn állt mindent kicseréltettem.
Amikor ki lett cserélve jó volt kb. 500 km-ig az után ugyan olyan lett mint volt.
Kérem aki tud valami jó magyarázatot erre az írjon. Köszönöm!!!
Ha valóban ugy lenne, hogy mindent kicseréltetek, akkor nem rázna! Cseréld még ki a kerékcsapágyat is hogy teljes legyen a listád és hogy megszűnjön a rázás. Mérjétek meg a tárcsa futását, hogy mekkorát üt.
«
Utoljára szerkesztve: 2014.05.23 péntek, 19:53:14 írta Truthful
»
Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8683
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5274 Dátum:
2014.05.23 péntek, 20:18:42 »
meg a kerékagyat
Naplózva
2006/04 2.0l TD
CI
N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3902
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5275 Dátum:
2014.05.24 szombat, 10:28:59 »
Meg az autót.
Naplózva
2.0 TD
CI
Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5276 Dátum:
2014.05.24 szombat, 10:48:30 »
Idézetet írta: coboy - 2014.05.24 szombat, 10:28:59
Meg az autót.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5277 Dátum:
2014.05.25 vasárnap, 17:37:38 »
Idézetet írta: tothj6 - 2014.05.23 péntek, 19:24:46
Sziasztok!
Lenne egy problémám amiben teljesen tanácstalan lettem.
Enyhe fékezésnél ráz a kormány de nagyon durván,majd 20km/h alatt lüktetve fékez.
Erős fékezésnél (padló) nem ráz.
A fékek + gumik + betétek újak!!!! Mivel a hiba ez előtt is fenn állt mindent kicseréltettem.
Amikor ki lett cserélve jó volt kb. 500 km-ig az után ugyan olyan lett mint volt.
Kérem aki tud valami jó magyarázatot erre az írjon. Köszönöm!!!
Ez a gyengébb fékezés - rázós, erősebb fékezés - semmi baja nekem olyantól volt, hogy nem egyformán kopott a tárcsa külső és belső széle. A széle felé vastagabb volt a tárcsa, mint belül. Komplett tárcsa + betét csere oldotta meg.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26965
Zsiráf
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5278 Dátum:
2014.05.25 vasárnap, 18:14:08 »
Idézetet írta: AndyA - 2014.05.25 vasárnap, 17:37:38
Ez a gyengébb fékezés - rázós, erősebb fékezés - semmi baja nekem olyantól volt, hogy nem egyformán kopott a tárcsa külső és belső széle. A széle felé vastagabb volt a tárcsa, mint belül. Komplett tárcsa + betét csere oldotta meg.
AndyA
De írta, hogy most cserélt teljes fékszettet.
Naplózva
Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5279 Dátum:
2014.05.25 vasárnap, 18:19:15 »
Idézetet írta: Domi - 2014.05.25 vasárnap, 18:14:08
De írta, hogy most cserélt teljes fékszettet.
De azt nem olvasta AndyA.
Naplózva
Bounty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 217
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5280 Dátum:
2014.05.25 vasárnap, 20:14:32 »
Idézetet írta: Styleair - 2014.05.11 vasárnap, 20:00:09
Most már szeretnék kipróbálni egy FL előtti autót.
ha gondolod az enyémet kipróbálhatod
Naplózva
Mk3 benzin 2002
Bleky
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1640
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5281 Dátum:
2014.05.25 vasárnap, 21:11:14 »
Idézetet írta: tothj6 - 2014.05.23 péntek, 19:24:46
Sziasztok!
Lenne egy problémám amiben teljesen tanácstalan lettem.
Enyhe fékezésnél ráz a kormány de nagyon durván,majd 20km/h alatt lüktetve fékez.
Erős fékezésnél (padló) nem ráz.
A fékek + gumik + betétek újak!!!! Mivel a hiba ez előtt is fenn állt mindent kicseréltettem.
Amikor ki lett cserélve jó volt kb. 500 km-ig az után ugyan olyan lett mint volt.
Kérem aki tud valami jó magyarázatot erre az írjon. Köszönöm!!!
Mivel csere után egy darabig jó volt neki és Andy írta, hogy neki egyenetlen kopás miatt volt, én arra gondolok, hogy oké kicserélték a tárcsát, betétet, de a csúszótüskéket is cserélték? Bekenték hőálló zsírral? Valami nem kerek ott. Nézesd át a tüskéket is. Beragadás, görbülés, kopás.
Kormányban nincs holtjáték? Minden szilent tuti?
«
Utoljára szerkesztve: 2014.05.26 hétfő, 01:02:34 írta Bleky
»
Naplózva
2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Styleair
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 14771
Machine Silver Rocket (Morgó)
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5282 Dátum:
2014.05.25 vasárnap, 22:47:11 »
Idézetet írta: Bounty - 2014.05.25 vasárnap, 20:14:32
ha gondolod az enyémet kipróbálhatod
Nagytalin próbáltam egyet, de semmi különöset nem tapasztaltam.
Naplózva
MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4
tothj6
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5283 Dátum:
2014.05.26 hétfő, 22:27:03 »
Kicseréltük a tüskéket is mert az is rossz volt meg be is kentük a cserénél.Meg hátul rosszak voltak a csapágyak azt is cseréltük + stabil rudak.Az autón nem lóg nem kopog.Még elviszem fékpadtesztre aztán vissza adják az első tárcsa árát aztán megy bele a következő.
Naplózva
Lacika71
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5284 Dátum:
2014.05.26 hétfő, 22:31:36 »
Idézetet írta: tothj6 - 2014.05.26 hétfő, 22:27:03
Kicseréltük a tüskéket is mert az is rossz volt meg be is kentük a cserénél.Meg hátul rosszak voltak a csapágyak azt is cseréltük + stabil rudak.Az autón nem lóg nem kopog.Még elviszem fékpadtesztre aztán vissza adják az első tárcsa árát aztán megy bele a következő.
Az egyik volt kollégámnak off autóján a teljes fékcsere sem oldotta meg a hasonló gondját (fékezéskor rázás). Elvitte egy kerékkiegyensúlyozásra és láss csodát: elmúlt a probléma.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5285 Dátum:
2014.05.27 kedd, 10:51:59 »
Idézetet írta: Lacika71 - 2014.05.26 hétfő, 22:31:36
Az egyik volt kollégámnak off autóján a teljes fékcsere sem oldotta meg a hasonló gondját (fékezéskor rázás). Elvitte egy kerékkiegyensúlyozásra és láss csodát: elmúlt a probléma.
Érdekes amit irsz, mert a kerékkiegyensúlyozatlanság az fékezés nélkül is rázza az autót, nem csak fékezéskor, magyarul semmi köze a fékezéskori rázáshoz, mert nem változik a kiegyensúlyozatlanság fékezéskor.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5286 Dátum:
2014.05.27 kedd, 11:04:01 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.05.27 kedd, 10:51:59
Érdekes amit irsz, mert a kerékkiegyensúlyozatlanság az fékezés nélkül is rázza az autót, nem csak fékezéskor, magyarul semmi köze a fékezéskori rázáshoz, mert nem változik a kiegyensúlyozatlanság fékezéskor.
nem így van.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5287 Dátum:
2014.05.27 kedd, 11:07:36 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.05.27 kedd, 11:04:01
nem így van.
De a miértet és a hogyant csak akkor tudjuk meg, ha külön rákérdezünk
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5288 Dátum:
2014.05.27 kedd, 11:09:01 »
Idézetet írta: siky - 2014.05.27 kedd, 11:07:36
De a miértet és a hogyant csak akkor tudjuk meg, ha külön rákérdezünk
krisztus koporsóját sem őrizték ingyen,de neked ezt nem kell mondani....
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
siky
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5289 Dátum:
2014.05.27 kedd, 11:09:59 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.05.27 kedd, 11:09:01
krisztus koporsóját sem őrizték ingyen,de neked ezt nem kell mondani....
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5290 Dátum:
2014.05.27 kedd, 11:15:16 »
Idézetet írta: siky - 2014.05.27 kedd, 11:09:59
az elméletet mindig felülübereli a gyakorlat.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5291 Dátum:
2014.05.27 kedd, 11:17:03 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.05.27 kedd, 11:04:01
nem így van.
Mi nem van így?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5292 Dátum:
2014.05.27 kedd, 11:25:13 »
Idézetet írta: Balogh Tomi - 2014.05.27 kedd, 11:17:03
Mi nem van így?
a valóságban.mert ezt az elméletet meghíusítja a gyakorlat.gyorsításkor is megvan a hiba,csak a futómű elviszi a remegést.Fékezéskor teljesen más dinamika éri a teljes futóművet.ekkor felerősödik a rázás,amit már érezni a kormányon.
Pont mint Lacika írta,többen kicserélték már a teljes fékrendszert,és futóművet,és a hiba az újracentírozás után szűnt meg.
De olyan is előfordult éppen Relhistnél,hogy az új féktárcsájára 100%-osan állította,hogy az nem lehet rossz.Bemérette az ütését,és tűrésmezőn kívül volt az értéke.Szóval ennyit az új tárcsák megbízhatóságáról is.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5293 Dátum:
2014.05.27 kedd, 11:53:43 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.05.27 kedd, 11:04:01
nem így van.
Ha egy kerékről pl. hiányzik 30g súly, akkor az fékezésnél is meg gyorsításnál is annyi! Ha a kerékcsapágynak van játéka (lógása) a megengedettnél nagyobb, akkor azt tudja változtatni a fékezés, mert gyorsításnál nem bíztos hogy kimozdul a normális futásból a csapágy, de fékezéskor a tárcsán keresztül ható erő kimozdítja a csapágyat a helyes egyenes futásból és azért rázza a kormányt.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5294 Dátum:
2014.05.27 kedd, 12:05:30 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.05.27 kedd, 11:53:43
Ha egy kerékről pl. hiányzik 30g súly, akkor az fékezésnél is meg gyorsításnál is annyi! Ha a kerékcsapágynak van játéka (lógása) a megengedettnél nagyobb, akkor azt tudja változtatni a fékezés, mert gyorsításnál nem bíztos hogy kimozdul a normális futásból a csapágy, de fékezéskor a tárcsán keresztül ható erő kimozdítja a csapágyat a helyes egyenes futásból és azért rázza a kormányt.
igaz,de a kerékcsavar a központhoz olyan közel van,hogy nagyobb ütés eredményez egy a gumin lévő 5 grammos eltérés.....
az a gond ezzel a hibával ,hogy többféle megoldása van-volt,és mindenki a sajátját próbálja rághúzni erre a hibajelenségre.
én elhiszem,hogy ez nem lehet,mégis volt rá példa.de jellemzően én is a fútóban és a fékekben keresném a hibát.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5295 Dátum:
2014.05.27 kedd, 12:13:53 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.05.27 kedd, 12:05:30
igaz,de a kerékcsavar a központhoz olyan közel van,hogy nagyobb ütés eredményez egy a gumin lévő 5 grammos eltérés.....
az a gond ezzel a hibával ,hogy többféle megoldása van-volt,és mindenki a sajátját próbálja rághúzni erre a hibajelenségre.
én elhiszem,hogy ez nem lehet,mégis volt rá példa.de jellemzően én is a fútóban és a fékekben keresném a hibát.
Én nem irtam a kerékcsavarról semmit, viszont a féktárcsa átmérője 280-300mm, 150mm a sugara ekkora erőkaron a fék 10 szer akkora erővel hat a csapágy kimozdulására, mint a hiányzó 5g súly.
Naplózva
Truthful
Vendég
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5296 Dátum:
2014.05.27 kedd, 12:16:33 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.05.27 kedd, 12:05:30
igaz,de a kerékcsavar a központhoz olyan közel van,hogy nagyobb ütés eredményez egy a gumin lévő 5 grammos eltérés.....
az a gond ezzel a hibával ,hogy többféle megoldása van-volt,és mindenki a sajátját próbálja rághúzni erre a hibajelenségre.
én elhiszem,hogy ez nem lehet,mégis volt rá példa.de jellemzően én is a fútóban és a fékekben keresném a hibát.
Az is csak ugy igaz, hogy több a megoldás, hogy több az előidéző hiba is ezért mindenkinek a nála levő előidéző hibát kell kijavítani, hogy megszűnjön a probléma.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5297 Dátum:
2014.05.27 kedd, 12:20:14 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.05.27 kedd, 12:13:53
Én nem irtam a kerékcsavarról semmit, viszont a féktárcsa átmérője 280-300mm, 150mm a sugara ekkora erőkaron a fék 10 szer akkora erővel hat a csapágy kimozdulására, mint a hiányzó 5g súly.
a kerékcsavart ezek szerint csak beleolvastam....győzködni meg nem kell,mert én elhiszem,hogy így van amit írsz,de mégis volt ilyen eset,ahol a gumicentír hozott végeredményt a többi alkatrész cseréje után.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5298 Dátum:
2014.05.27 kedd, 12:21:27 »
Idézetet írta: אַלף - 2014.05.27 kedd, 12:20:14
a kerékcsavart ezek szerint csak beleolvastam....győzködni meg nem kell,mert én elhiszem,hogy így van amit írsz,de mégis volt ilyen eset,ahol a gumicentír hozott végeredményt a többi alkatrész cseréje után.
Az a baj, hogy sem a tárcsáról, sem a centrírozásról szemmel nem tudom megállapítani, hogy jó-e, jól csinálták-e...
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Fék, ABS, ESP
«
Új hozzászólás #5299 Dátum:
2014.05.27 kedd, 12:22:00 »
Idézetet írta: Truthful - 2014.05.27 kedd, 12:16:33
Az is csak ugy igaz, hogy több a megoldás, hogy több az előidéző hiba is ezért mindenkinek a nála levő előidéző hibát kell kijavítani, hogy megszűnjön a probléma.
innen a monitor mögül akármi is lehetett a hiba bárkinél is......
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
99
100
101
102
103
104
105
[
106
]
107
108
109
110
111
112
113
...
170
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ