Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 13:59:37 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 ... 170   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Fék, ABS, ESP  (Megtekintve 3075190 alkalommal)
0 Felhasználó és 4 vendég van a témában
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5250 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 20:40:14 »

Baz, ott a térdemtől még váltani se tudtam. szomoru1

Te? Képzelj engem... Az Alf méretű autó...  laugh
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5251 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 20:42:26 »

Te? Képzelj engem... Az Alf méretű autó...  laugh
Soxor képzellek! pl a Budi+tablet combóról te ugrasz be.  Cheesy
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5252 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 20:45:22 »

Soxor képzellek!


Vááá. Nem keversz Tibcsivel?  eplus2
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5253 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 20:53:12 »

Vááá. Nem keversz Tibcsivel?  eplus2
Tudom ki vagy. Nem keverlek. Smiley
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5254 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 20:53:41 »

Te? Képzelj engem... Az Alf méretű autó...  laugh
üsd meg a szádat! Angry Cheesy
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5255 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 20:54:10 »

Vááá. Nem keversz Tibcsivel?  eplus2
a Tibcsivel csak te keversz! nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5256 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 20:55:03 »

üsd meg a szádat! Angry Cheesy
Te meg úgy képzeled!?  hehe
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5257 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 20:56:05 »

Te meg úgy képzeled!?  hehe
ez utasítás volt! eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Bunyek
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 7748


DIESEL POWER


E-mail
« Új hozzászólás #5258 Dátum: 2014.05.11 vasárnap, 21:42:40 »

Én is próbáltam a pot tartályt, pont semmi se történt. mindenhol volt csak az utastérbe nem.

Az a baj, h a legtöbb ember olyan ha azt mondanám hogy bele raktam ezt meg azt a kocsiba és kipróbáltatnám, biztos h meggyőzően bólogatna h ez igen ez tényleg jobban fog.   eplus2 eplus2

kalap xar az F1 tdci fék. a mellékelt ábra szerint fix meg nem fix turbóval is.    

st focuséval jó volt

Az a probléma hogy ugyanaz a fék mindegyiken...bosch rendszer,cikkszámtól kezdve alkatrészen csöveken át minden....tehát mitől lenne gyengébb?
Az helyzet hogy F2 legtöbb EURO4 elektromos turbó, EGR se vákumos...csak a fékre van vákum arra meg kajak elég....előttieken turbó,egr vákumos és ugyanaz a vákumszivattyú dolgozik...
Nekem GT20 van wastegate-el + puffer....vittem egy fosvágen tuning havert akivel nyomásos labdát állitgattuk, út vége előtt X méterrel kb 140-el mentünk elkezdett üvöltözni hogy fék,fék...azt hittem hogy valami baj van és ráugrottam a fékre...az utolsó fék hangot belőle már csak ilyen elnyújtottan hallottam(fffféééééékkkkk) már csak és hogy elment a hangja az övtől... eplus2  Megálltunk mondom mi a baj?  Annyit mondott "Na ezen legalább van fék b@zdmeg, én itt szálltam el", és fal fehér volt. eplus2
Nekem megfelel totál a fék, akinek meg nem csináltassa meg rendesen.
Azért volt pár mondeo chippen is fórumos és beülltem szinte mindenki mellé és nem láttam hogy valakinél is gond lett volna a fék, pedig ugya chippnél mindenki tólja neki hogy milyen....sőt volt akinek megis jegyeztem milyen jó a fék a kocsin.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5259 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 09:28:47 »

A tavaj tavaszi találkozón pont Dentcraft ment az én autómmal egy kört (fl2-es). Semmilyen csodafék cucc nincs benne, csak Delphi tárcsa+Starline betét. Ő el tudja mondani a különbséget.

Az enyémmel is ment, ami hagyján, de én is mentem az övével... ijedt

Anno a Ford T-modellre mondták a két hátsó dobfékével, hogy bármit megláttak az úton, gondolkodás nélkül azonnal fékeznei kezdtek. Nos, az FL előtti Mondeo ezt a képességet bizony megörökölte a jó öreg T-modelltől...

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5260 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:03:42 »

Az enyémmel is ment, ami hagyján, de én is mentem az övével... ijedt

Anno a Ford T-modellre mondták a két hátsó dobfékével, hogy bármit megláttak az úton, gondolkodás nélkül azonnal fékeznei kezdtek. Nos, az FL előtti Mondeo ezt a képességet bizony megörökölte a jó öreg T-modelltől...

AndyA

A benzineseknek nincs ilyen problémája facelift előtt se. A fékalkatrészek meg ugyanazok, és nem is változtak a gyártás során (kivéve ABS kockát, meg a hátsó féknyerget, de utóbbi ugyanakkora dugattyút használ, és az ESP-s autókon a váltás után is 5.7-es ABS maradt). Csak a vákuummal lesz probléma.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5261 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:10:12 »

Az enyémmel is ment, ami hagyján, de én is mentem az övével... ijedt

Anno a Ford T-modellre mondták a két hátsó dobfékével, hogy bármit megláttak az úton, gondolkodás nélkül azonnal fékeznei kezdtek. Nos, az FL előtti Mondeo ezt a képességet bizony megörökölte a jó öreg T-modelltől...

AndyA

Namost ez azért lükeség, mert a dobfék sokkal jobban fog, csak a hűtése nem jó...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5262 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:25:52 »

A benzineseknek nincs ilyen problémája facelift előtt se. A fékalkatrészek meg ugyanazok, és nem is változtak a gyártás során (kivéve ABS kockát, meg a hátsó féknyerget, de utóbbi ugyanakkora dugattyút használ, és az ESP-s autókon a váltás után is 5.7-es ABS maradt). Csak a vákuummal lesz probléma.

Nekem is volt 2001-es, 4 ajtós TDCi-m, de nem vettem észre semmit a fékjén. Lenyomtam, fogott, megállt. És akkor volt már FL2-es kombi is a családban, úgyhogy észrevettem volna, ha olyan rettentő a különbség.

Lehet, adott példány is lehet nagyon különböző egy másiktól?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #5263 Dátum: 2014.05.12 hétfő, 10:29:17 »

Nekem is volt 2001-es, 4 ajtós TDCi-m, de nem vettem észre semmit a fékjén. Lenyomtam, fogott, megállt. És akkor volt már FL2-es kombi is a családban, úgyhogy észrevettem volna, ha olyan rettentő a különbség.

Lehet, adott példány is lehet nagyon különböző egy másiktól?

AndyA

Elfáradt, repedt vákuumcsövek, csőcsatlakozások, gyengélkedő szivattyú. Ezek lehet össze tudnak hozni elég nagy különbséget.
Naplózva
sandoar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #5264 Dátum: 2014.05.14 szerda, 20:20:00 »

Tisztelt Fórumtárs!
A ragasztó hőtűrő képessége miatt ne aggódj! Szerepe csupán annyi, hogy meg akadályozza a szimering elfordulását, amit nem egyedül tesz majd, mert segit neki a tömitő ragasztó szilikon a maga 200°c hőtűrő képességével. Ha a nyereg hőmérséklete eléri a 130°C-t akkor a kocsi már régen sajnos lángokban áll. Még a 100°C is igen magas hőmérséklet a nyereg szempontjából. A hő igen jelentős részét a fékbetétek, a féktárcsa a kerékaggyal ezen belül a csapágy, és nem utolsó sorban a  felnik veszik fel. Legrosszabb esetben a ragasztó elenged, így a szimering eltud majd fordulni, és lesz egy újra beragadós nyerged. Remélem ez az eset csak elméleti szinten fog megvalósulni. Természetesen a "puding próbája, hogy megeszik". Ezért várjuk a teszt eredményeket. wave
Tisztelettel László! worship

Kedves László !
Azt kérdezném, hogy a féknyereg felújításhoz amint írod, kétkomponensű műgyanta alapú ragasztóra van szükség. Legyél szíves márkanevet , típust és kb-i árat megjelölni.   Köszönettel.
Naplózva

2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5265 Dátum: 2014.05.15 csütörtök, 09:24:57 »

Kedves László !
Azt kérdezném, hogy a féknyereg felújításhoz amint írod, kétkomponensű műgyanta alapú ragasztóra van szükség. Legyél szíves márkanevet , típust és kb-i árat megjelölni.   Köszönettel.

Tisztelt Fórumtárs!
A ragasztót én az Aldiban vettem. 700-800 pénz volt kb. A ragasztó normál két komponensű 5 perc alatt száradó 130°C hőtűrő képességű, műgyanta ragasztó. Fémre, fára, műanyagra, bőrre, porcelánra. Kiszerelése, egymás mellé erősített két fecskendő. Ebből nyomod ki egyszerre a két különböző komponenst, majd össze kevered. Itt a hőtűrő képesség egy fontos kritérium. A ragasztó a szimeringet, mindössze az elfordulás ellen biztosítja. Bármilyen műgyanta alapú (a műgyanta olaj, zsír, és üzemanyagálló) ragasztó megfelel ami a fémet és műanyagot ragasztja, valamint tudja a kb 120-130°C hőmérsékletet. A legfontosabb, a megfelelő előkészítés, zsírtalanítás. wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.15 csütörtök, 09:27:47 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
sandoar
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 95



E-mail
« Új hozzászólás #5266 Dátum: 2014.05.15 csütörtök, 19:58:26 »

Tisztelt Fórumtárs!
A ragasztót én az Aldiban vettem. 700-800 pénz volt kb. A ragasztó normál két komponensű 5 perc alatt száradó 130°C hőtűrő képességű, műgyanta ragasztó. Fémre, fára, műanyagra, bőrre, porcelánra. Kiszerelése, egymás mellé erősített két fecskendő. Ebből nyomod ki egyszerre a két különböző komponenst, majd össze kevered. Itt a hőtűrő képesség egy fontos kritérium. A ragasztó a szimeringet, mindössze az elfordulás ellen biztosítja. Bármilyen műgyanta alapú (a műgyanta olaj, zsír, és üzemanyagálló) ragasztó megfelel ami a fémet és műanyagot ragasztja, valamint tudja a kb 120-130°C hőmérsékletet. A legfontosabb, a megfelelő előkészítés, zsírtalanítás. wave
Tisztelettel László! worship
Köszi, nekem amúgy nem a szimeringes, hanem a tömítőgyűrű rögzítéses megoldáshoz kell(ene). worship
Naplózva

2002 TDCi 2,0 FMBA ghia+vajbőr Oyster Silver Metal
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #5267 Dátum: 2014.05.16 péntek, 06:32:40 »

Köszi, nekem amúgy nem a szimeringes, hanem a tömítőgyűrű rögzítéses megoldáshoz kell(ene). worship
Tisztelt Fórumtárs!
A műgyanta alapú ragasztó, mindkét megoldáshoz alkalmazható. Sok sikert a munkához. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
ManoWar
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173


« Új hozzászólás #5268 Dátum: 2014.05.20 kedd, 19:42:03 »

Tisztelt Fórumtársak!


Mivel cserélni kell az összes féktárcsát és fékbetétet, ezért szeretném a fékfolyadékot is lecseréltetni (12 éves az autó, kb. egy éve van nálunk, és fogalmam sincs, hogy mikor volt utoljára cserélve...). Ezt találtam: http://www.mindenamiford.hu/fekfolyadek_ford_super_dot4_1776310
Ezt javasoljátok betöltetni, vagy esetleg van jobb/"Fordabb"/ajánlottabb?

Előre is köszönöm a segítséget!
Naplózva
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #5269 Dátum: 2014.05.20 kedd, 21:31:38 »

Tisztelt Fórumtársak!


Mivel cserélni kell az összes féktárcsát és fékbetétet, ezért szeretném a fékfolyadékot is lecseréltetni (12 éves az autó, kb. egy éve van nálunk, és fogalmam sincs, hogy mikor volt utoljára cserélve...). Ezt találtam: http://www.mindenamiford.hu/fekfolyadek_ford_super_dot4_1776310
Ezt javasoljátok betöltetni, vagy esetleg van jobb/"Fordabb"/ajánlottabb?

Előre is köszönöm a segítséget!
 

Nem feltétlen kell gyári fékfolyadék....DOT 4 vagy DOT 5.1 legyen.  2 évente illik cserélni.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5270 Dátum: 2014.05.20 kedd, 22:02:33 »

Tisztelt Fórumtársak!


Mivel cserélni kell az összes féktárcsát és fékbetétet, ezért szeretném a fékfolyadékot is lecseréltetni (12 éves az autó, kb. egy éve van nálunk, és fogalmam sincs, hogy mikor volt utoljára cserélve...). Ezt találtam: http://www.mindenamiford.hu/fekfolyadek_ford_super_dot4_1776310
Ezt javasoljátok betöltetni, vagy esetleg van jobb/"Fordabb"/ajánlottabb?

Előre is köszönöm a segítséget!

Mintex 5.1-es Bárditól pont jó.

Az 5.0 az, amit nem szabad belerakni, mert az szilikon alapú. A 4.0-s és az 5.1-es jó. Utóbbinak magasabb a forráspontja, "tovább tart", mire megint cserélni kell.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ManoWar
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 173


« Új hozzászólás #5271 Dátum: 2014.05.21 szerda, 08:31:09 »

Kedves Zoleex, kedves AndyA!


Köszönöm szépen a segítséget!
Naplózva
tothj6
Vendég
« Új hozzászólás #5272 Dátum: 2014.05.23 péntek, 19:24:46 »

Sziasztok!
Lenne egy problémám amiben teljesen tanácstalan lettem.
Enyhe fékezésnél ráz a kormány de nagyon durván,majd 20km/h alatt lüktetve fékez.
Erős fékezésnél (padló) nem ráz.
A fékek + gumik + betétek újak!!!! Mivel a hiba ez előtt is fenn állt mindent kicseréltettem.
Amikor ki lett cserélve jó volt kb. 500 km-ig az után ugyan olyan lett mint volt.
Kérem aki tud valami jó magyarázatot erre az írjon. Köszönöm!!!
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5273 Dátum: 2014.05.23 péntek, 19:49:06 »

Sziasztok!
Lenne egy problémám amiben teljesen tanácstalan lettem.
Enyhe fékezésnél ráz a kormány de nagyon durván,majd 20km/h alatt lüktetve fékez.
Erős fékezésnél (padló) nem ráz.
A fékek + gumik + betétek újak!!!! Mivel a hiba ez előtt is fenn állt mindent kicseréltettem.
Amikor ki lett cserélve jó volt kb. 500 km-ig az után ugyan olyan lett mint volt.
Kérem aki tud valami jó magyarázatot erre az írjon. Köszönöm!!!


Ha valóban ugy lenne, hogy mindent kicseréltetek, akkor nem rázna! Cseréld még ki a kerékcsapágyat is hogy teljes legyen a listád és hogy megszűnjön a rázás. Mérjétek meg a tárcsa futását, hogy mekkorát üt. wave
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.23 péntek, 19:53:14 írta Truthful » Naplózva
GinJoy
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8683



« Új hozzászólás #5274 Dátum: 2014.05.23 péntek, 20:18:42 »

meg a kerékagyat
Naplózva

2006/04 2.0l TDCI N7BB fehér kombi 6 seb 130le
---------------------------
2006 Renault Premium Brooáfffff! Még a tetves kormányt sem tudják jó helyre szerelni
coboy
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3902



E-mail
« Új hozzászólás #5275 Dátum: 2014.05.24 szombat, 10:28:59 »

Meg az autót.
Naplózva

2.0 TDCI Ghia Four Door (B4Y) Executive MM6 ---LE limuzin Machine Silver
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5276 Dátum: 2014.05.24 szombat, 10:48:30 »

Meg az autót.

 eljen taps
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #5277 Dátum: 2014.05.25 vasárnap, 17:37:38 »

Sziasztok!
Lenne egy problémám amiben teljesen tanácstalan lettem.
Enyhe fékezésnél ráz a kormány de nagyon durván,majd 20km/h alatt lüktetve fékez.
Erős fékezésnél (padló) nem ráz.
A fékek + gumik + betétek újak!!!! Mivel a hiba ez előtt is fenn állt mindent kicseréltettem.
Amikor ki lett cserélve jó volt kb. 500 km-ig az után ugyan olyan lett mint volt.
Kérem aki tud valami jó magyarázatot erre az írjon. Köszönöm!!!


Ez a gyengébb fékezés - rázós, erősebb fékezés - semmi baja nekem olyantól volt, hogy nem egyformán kopott a tárcsa külső és belső széle. A széle felé vastagabb volt a tárcsa, mint belül. Komplett tárcsa + betét csere oldotta meg.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Domi
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26965


Zsiráf


E-mail
« Új hozzászólás #5278 Dátum: 2014.05.25 vasárnap, 18:14:08 »

Ez a gyengébb fékezés - rázós, erősebb fékezés - semmi baja nekem olyantól volt, hogy nem egyformán kopott a tárcsa külső és belső széle. A széle felé vastagabb volt a tárcsa, mint belül. Komplett tárcsa + betét csere oldotta meg.

AndyA
De írta, hogy most cserélt teljes fékszettet.
Naplózva

Ex: MKIV, 2012.04. 2.2 TDCi aut. 200LE Titanium-S Turnier, Lunar Sky
Ex: MKIII, 2003.09. 2.0 TDCi 130LE Ghia-Executive Turnier, Panther Black
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5279 Dátum: 2014.05.25 vasárnap, 18:19:15 »

De írta, hogy most cserélt teljes fékszettet.
De azt nem olvasta AndyA. szomoru1
Naplózva
Bounty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 217



E-mail
« Új hozzászólás #5280 Dátum: 2014.05.25 vasárnap, 20:14:32 »

Most már szeretnék kipróbálni egy FL előtti autót.

ha gondolod az enyémet kipróbálhatod worship
Naplózva

Mk3 benzin 2002
Bleky
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1640



« Új hozzászólás #5281 Dátum: 2014.05.25 vasárnap, 21:11:14 »

Sziasztok!
Lenne egy problémám amiben teljesen tanácstalan lettem.
Enyhe fékezésnél ráz a kormány de nagyon durván,majd 20km/h alatt lüktetve fékez.
Erős fékezésnél (padló) nem ráz.
A fékek + gumik + betétek újak!!!! Mivel a hiba ez előtt is fenn állt mindent kicseréltettem.
Amikor ki lett cserélve jó volt kb. 500 km-ig az után ugyan olyan lett mint volt.
Kérem aki tud valami jó magyarázatot erre az írjon. Köszönöm!!!


Mivel csere után egy darabig jó volt neki és Andy írta, hogy neki egyenetlen kopás miatt volt, én arra gondolok, hogy oké kicserélték a tárcsát, betétet, de a csúszótüskéket is cserélték? Bekenték hőálló zsírral? Valami nem kerek ott. Nézesd át a tüskéket is. Beragadás, görbülés, kopás.
Kormányban nincs holtjáték? Minden szilent tuti?
« Utoljára szerkesztve: 2014.05.26 hétfő, 01:02:34 írta Bleky » Naplózva

2001.03.03 MK3 mondeo 2.0L benzin Duratec HE SEFI CJBA B4Y Ghia sedan panther black, 440e+km
Styleair
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 14771


Machine Silver Rocket (Morgó)


E-mail
« Új hozzászólás #5282 Dátum: 2014.05.25 vasárnap, 22:47:11 »

ha gondolod az enyémet kipróbálhatod worship
Nagytalin próbáltam egyet, de semmi különöset nem tapasztaltam.
Naplózva

MKIII 2.0 TDCI Titanium-X (2005) EU4 
tothj6
Vendég
« Új hozzászólás #5283 Dátum: 2014.05.26 hétfő, 22:27:03 »

Kicseréltük a tüskéket is mert az is rossz volt meg be is kentük a cserénél.Meg hátul rosszak voltak a csapágyak azt is cseréltük + stabil rudak.Az autón nem lóg nem kopog.Még elviszem fékpadtesztre aztán vissza adják az első tárcsa árát aztán megy bele a következő.
Naplózva
Lacika71
Vendég
« Új hozzászólás #5284 Dátum: 2014.05.26 hétfő, 22:31:36 »

Kicseréltük a tüskéket is mert az is rossz volt meg be is kentük a cserénél.Meg hátul rosszak voltak a csapágyak azt is cseréltük + stabil rudak.Az autón nem lóg nem kopog.Még elviszem fékpadtesztre aztán vissza adják az első tárcsa árát aztán megy bele a következő.


Az egyik volt kollégámnak off autóján a teljes fékcsere sem oldotta meg a hasonló gondját (fékezéskor rázás). Elvitte egy kerékkiegyensúlyozásra és láss csodát: elmúlt a probléma.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5285 Dátum: 2014.05.27 kedd, 10:51:59 »

Az egyik volt kollégámnak off autóján a teljes fékcsere sem oldotta meg a hasonló gondját (fékezéskor rázás). Elvitte egy kerékkiegyensúlyozásra és láss csodát: elmúlt a probléma.
Érdekes amit irsz, mert a kerékkiegyensúlyozatlanság az fékezés nélkül is rázza az autót, nem csak fékezéskor, magyarul semmi köze a fékezéskori rázáshoz, mert nem változik a kiegyensúlyozatlanság fékezéskor. integet2
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5286 Dátum: 2014.05.27 kedd, 11:04:01 »

Érdekes amit irsz, mert a kerékkiegyensúlyozatlanság az fékezés nélkül is rázza az autót, nem csak fékezéskor, magyarul semmi köze a fékezéskori rázáshoz, mert nem változik a kiegyensúlyozatlanság fékezéskor. integet2
nem így van.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5287 Dátum: 2014.05.27 kedd, 11:07:36 »

nem így van.
De a miértet és a hogyant csak akkor tudjuk meg, ha külön rákérdezünk  szomoru1  Wink
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5288 Dátum: 2014.05.27 kedd, 11:09:01 »

De a miértet és a hogyant csak akkor tudjuk meg, ha külön rákérdezünk  szomoru1  Wink
krisztus koporsóját sem őrizték ingyen,de neked ezt nem kell mondani.... nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
siky
Vendég
« Új hozzászólás #5289 Dátum: 2014.05.27 kedd, 11:09:59 »

krisztus koporsóját sem őrizték ingyen,de neked ezt nem kell mondani.... nyes
beka3
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5290 Dátum: 2014.05.27 kedd, 11:15:16 »

beka3
az elméletet mindig felülübereli a gyakorlat. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5291 Dátum: 2014.05.27 kedd, 11:17:03 »

nem így van.

Mi nem van így?
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5292 Dátum: 2014.05.27 kedd, 11:25:13 »

Mi nem van így?
a valóságban.mert ezt az elméletet meghíusítja a gyakorlat.gyorsításkor is megvan a hiba,csak a futómű elviszi a remegést.Fékezéskor teljesen más dinamika éri a teljes futóművet.ekkor felerősödik a rázás,amit már érezni a kormányon.
Pont mint Lacika írta,többen kicserélték már a teljes fékrendszert,és futóművet,és a hiba az újracentírozás után szűnt meg. Wink

De olyan is előfordult éppen Relhistnél,hogy az új féktárcsájára 100%-osan állította,hogy az nem lehet rossz.Bemérette az ütését,és tűrésmezőn kívül volt az értéke.Szóval ennyit az új tárcsák megbízhatóságáról is.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5293 Dátum: 2014.05.27 kedd, 11:53:43 »

nem így van.
Ha egy kerékről pl. hiányzik 30g súly, akkor az fékezésnél is meg gyorsításnál is annyi! Ha a kerékcsapágynak van játéka (lógása) a megengedettnél nagyobb, akkor azt tudja változtatni a fékezés, mert gyorsításnál nem bíztos hogy kimozdul a normális futásból a csapágy, de fékezéskor a tárcsán keresztül ható erő kimozdítja a csapágyat a helyes egyenes futásból és azért rázza a kormányt.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5294 Dátum: 2014.05.27 kedd, 12:05:30 »

Ha egy kerékről pl. hiányzik 30g súly, akkor az fékezésnél is meg gyorsításnál is annyi! Ha a kerékcsapágynak van játéka (lógása) a megengedettnél nagyobb, akkor azt tudja változtatni a fékezés, mert gyorsításnál nem bíztos hogy kimozdul a normális futásból a csapágy, de fékezéskor a tárcsán keresztül ható erő kimozdítja a csapágyat a helyes egyenes futásból és azért rázza a kormányt.
igaz,de a kerékcsavar a központhoz olyan közel van,hogy nagyobb ütés eredményez egy a gumin lévő 5 grammos eltérés..... Wink
az a gond ezzel a hibával ,hogy többféle megoldása van-volt,és mindenki a sajátját próbálja rághúzni erre a hibajelenségre.
én elhiszem,hogy ez nem lehet,mégis volt rá példa.de jellemzően én is a fútóban és a fékekben keresném a hibát.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5295 Dátum: 2014.05.27 kedd, 12:13:53 »

igaz,de a kerékcsavar a központhoz olyan közel van,hogy nagyobb ütés eredményez egy a gumin lévő 5 grammos eltérés..... Wink
az a gond ezzel a hibával ,hogy többféle megoldása van-volt,és mindenki a sajátját próbálja rághúzni erre a hibajelenségre.
én elhiszem,hogy ez nem lehet,mégis volt rá példa.de jellemzően én is a fútóban és a fékekben keresném a hibát.
Én nem irtam a kerékcsavarról semmit, viszont a féktárcsa átmérője 280-300mm, 150mm a sugara ekkora erőkaron a fék 10 szer akkora erővel hat a csapágy kimozdulására, mint a hiányzó 5g súly.
Naplózva
Truthful
Vendég
« Új hozzászólás #5296 Dátum: 2014.05.27 kedd, 12:16:33 »

igaz,de a kerékcsavar a központhoz olyan közel van,hogy nagyobb ütés eredményez egy a gumin lévő 5 grammos eltérés..... Wink
az a gond ezzel a hibával ,hogy többféle megoldása van-volt,és mindenki a sajátját próbálja rághúzni erre a hibajelenségre.
én elhiszem,hogy ez nem lehet,mégis volt rá példa.de jellemzően én is a fútóban és a fékekben keresném a hibát.
Az is csak ugy igaz, hogy több a megoldás, hogy több az előidéző hiba is ezért mindenkinek a nála levő előidéző hibát kell kijavítani, hogy megszűnjön a probléma.
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5297 Dátum: 2014.05.27 kedd, 12:20:14 »

Én nem irtam a kerékcsavarról semmit, viszont a féktárcsa átmérője 280-300mm, 150mm a sugara ekkora erőkaron a fék 10 szer akkora erővel hat a csapágy kimozdulására, mint a hiányzó 5g súly.
a kerékcsavart ezek szerint csak beleolvastam....győzködni meg nem kell,mert én elhiszem,hogy így van amit írsz,de mégis volt ilyen eset,ahol a gumicentír hozott végeredményt a többi alkatrész cseréje után. Wink
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #5298 Dátum: 2014.05.27 kedd, 12:21:27 »

a kerékcsavart ezek szerint csak beleolvastam....győzködni meg nem kell,mert én elhiszem,hogy így van amit írsz,de mégis volt ilyen eset,ahol a gumicentír hozott végeredményt a többi alkatrész cseréje után. Wink

Az a baj, hogy sem a tárcsáról, sem a centrírozásról szemmel nem tudom megállapítani, hogy jó-e, jól csinálták-e...
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #5299 Dátum: 2014.05.27 kedd, 12:22:00 »

Az is csak ugy igaz, hogy több a megoldás, hogy több az előidéző hiba is ezért mindenkinek a nála levő előidéző hibát kell kijavítani, hogy megszűnjön a probléma.
innen a monitor mögül akármi is lehetett a hiba bárkinél is...... nyes nyes nyes nyes
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 99 100 101 102 103 104 105 [106] 107 108 109 110 111 112 113 ... 170   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.