Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:54:51 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 119 120 121 122 123 124 125 [126] 127 128 129 130 131 132 133 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3165702 alkalommal)
0 Felhasználó és 79 vendég van a témában
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #6250 Dátum: 2015.08.19 szerda, 20:39:58 »

sziasztok! Nem biztos, hogy konkrétan futómű-téma, de ehhez van legközelebb a kérdésem.

Amikor induláskor megmoccan az autó, egy pattanó hangot hallani a hátsó kerék felől. Mintha fogta volna valami. (Vízszintes a garázsom otthon, kézifék nélkül sebességben hagyom)
A múltkor vettem észre, hogy tolatáskor a bal hátsó kerék felől fura vinnyogó hangot hallani. Azután nem, most ma is újra.
Lehet köze egymáshoz? A kézifék nem lehet beragadva, azt észrevettem volna.
Van tipp valakinek?
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6251 Dátum: 2015.08.19 szerda, 21:22:32 »

sziasztok! Nem biztos, hogy konkrétan futómű-téma, de ehhez van legközelebb a kérdésem.

Amikor induláskor megmoccan az autó, egy pattanó hangot hallani a hátsó kerék felől. Mintha fogta volna valami. (Vízszintes a garázsom otthon, kézifék nélkül sebességben hagyom)
A múltkor vettem észre, hogy tolatáskor a bal hátsó kerék felől fura vinnyogó hangot hallani. Azután nem, most ma is újra.
Lehet köze egymáshoz? A kézifék nem lehet beragadva, azt észrevettem volna.
Van tipp valakinek?
pedig valszeg kézifék vagy bowden lesz a gond. alá kell mászni és megnézni
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6252 Dátum: 2015.08.20 csütörtök, 14:18:19 »

sziasztok! Nem biztos, hogy konkrétan futómű-téma, de ehhez van legközelebb a kérdésem.

Amikor induláskor megmoccan az autó, egy pattanó hangot hallani a hátsó kerék felől. Mintha fogta volna valami. (Vízszintes a garázsom otthon, kézifék nélkül sebességben hagyom)
A múltkor vettem észre, hogy tolatáskor a bal hátsó kerék felől fura vinnyogó hangot hallani. Azután nem, most ma is újra.
Lehet köze egymáshoz? A kézifék nem lehet beragadva, azt észrevettem volna.
Van tipp valakinek?

Letapad a fékbetét. Nincs visszahúzó rugó benne, vagyis amikor megállsz, ráfog a tárcsára, és mivel áll, úgy is marad. Minimális pára elég hozzá (pl. esős időben mentél haza vagy volt egy pocsola, amin átmentél), hogy odatapadjon egy éjszaka alatt, és reggelre ezt a pattanást okozza.

Próbáld ki azt, hogy amikor megálltál, mozgasd meg kézzel tologatva kicsit az autót. Tíz centi is elég, csak annyira, hogy a mozgó tárcsa egy egészen picit kimozdíts a helyéből a nekifeszülő fékbetétet. Ha ettől másnap reggel nem pattan, akkor ez az. Olyankor érdemes kipucolni a féknyerget, ahol a fékbetét pályája van benne.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ezsolt
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1435



« Új hozzászólás #6253 Dátum: 2015.08.20 csütörtök, 21:31:03 »

Letapad a fékbetét. Nincs visszahúzó rugó benne, vagyis amikor megállsz, ráfog a tárcsára, és mivel áll, úgy is marad. Minimális pára elég hozzá (pl. esős időben mentél haza vagy volt egy pocsola, amin átmentél), hogy odatapadjon egy éjszaka alatt, és reggelre ezt a pattanást okozza.

Próbáld ki azt, hogy amikor megálltál, mozgasd meg kézzel tologatva kicsit az autót. Tíz centi is elég, csak annyira, hogy a mozgó tárcsa egy egészen picit kimozdíts a helyéből a nekifeszülő fékbetétet. Ha ettől másnap reggel nem pattan, akkor ez az. Olyankor érdemes kipucolni a féknyerget, ahol a fékbetét pályája van benne.

AndyA
worship megint tanultam
Naplózva

2003/09* 2.0 TDCi EGR, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
kutaszdroid
Vendég
« Új hozzászólás #6254 Dátum: 2015.08.21 péntek, 10:05:21 »

sziasztok,

én is szenvedek már egy ideje a nagy sebességnél érezhető kormány-rázástól. kicseréltettem a jobb oldali féltengelyt, a támasztó csapágyat, a lengőkar szilenteket, a gumit, a féktárcsát és a téli kerék is volt fent, de nincs javulás 120-140 között bosszantóan ráz, szervizben már feladták és lassan én is ott tartok, hogy felgyújtom...a kerék centírózást három különböző műhelyben is elvégeztettem, mind a három gép szinte grammra ugyanazt a jó értéket mutatta...

akinek esetleg volt/van hasonló tapasztalata és sikerült megoldást találnia, szívesen venném

köszi
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6255 Dátum: 2015.08.21 péntek, 10:19:00 »

sziasztok,

én is szenvedek már egy ideje a nagy sebességnél érezhető kormány-rázástól. kicseréltettem a jobb oldali féltengelyt, a támasztó csapágyat, a lengőkar szilenteket, a gumit, a féktárcsát és a téli kerék is volt fent, de nincs javulás 120-140 között bosszantóan ráz, szervizben már feladták és lassan én is ott tartok, hogy felgyújtom...a kerék centírózást három különböző műhelyben is elvégeztettem, mind a három gép szinte grammra ugyanazt a jó értéket mutatta...

akinek esetleg volt/van hasonló tapasztalata és sikerült megoldást találnia, szívesen venném

köszi

Van bal oldalon is féltengely.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kutaszdroid
Vendég
« Új hozzászólás #6256 Dátum: 2015.08.21 péntek, 16:51:48 »

Van bal oldalon is féltengely.

köszi, azonban nem filléres dolog a másik oldal cseréje és eddig csak olyannal találkoztam (Ford szakszerviz is), akinek a jobboldali volt hibás..amennyiben neked és/vagy a baloldali volt rossz, akkor megírhatnád azt, hogy pontosan mi volt a probléma
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6257 Dátum: 2015.08.21 péntek, 16:55:41 »

köszi, azonban nem filléres dolog a másik oldal cseréje és eddig csak olyannal találkoztam (Ford szakszerviz is), akinek a jobboldali volt hibás..amennyiben neked és/vagy a baloldali volt rossz, akkor megírhatnád azt, hogy pontosan mi volt a probléma

Ugyanolyan a féltengelyek belső csuklóinak a kialakítása.
Ha a jobb oldali tönkre tud menni, akkor a bal nem?

Nekem nincs semmi probléma a féltengelyeimmel. Cool
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
ferenc77
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 57


E-mail
« Új hozzászólás #6258 Dátum: 2015.08.25 kedd, 12:04:42 »



Szia,

Nekem egyszerre ment tönkre mind a kettő.
De még fel lehetett javítani őket.
Lehet, hogy keresned kellene valakit aki ezzel foglalkozik.

Ugyanolyan a féltengelyek belső csuklóinak a kialakítása.
Ha a jobb oldali tönkre tud menni, akkor a bal nem?

Nekem nincs semmi probléma a féltengelyeimmel. Cool
Naplózva

2006 2.0l  TDCI Ghia  130 LE   INA,EGR OFF,   425 000 KM
2003 1,4 Benzin Fiesta
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6259 Dátum: 2015.08.25 kedd, 12:10:09 »


Szia,

Nekem egyszerre ment tönkre mind a kettő.
De még fel lehetett javítani őket.
Lehet, hogy keresned kellene valakit aki ezzel foglalkozik.


"Idézetet írta: GSR - 2015.08.21 péntek, 16:55:41

Ugyanolyan a féltengelyek belső csuklóinak a kialakítása.
Ha a jobb oldali tönkre tud menni, akkor a bal nem?

Nekem nincs semmi probléma a féltengelyeimmel. Cool
"
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #6260 Dátum: 2015.08.25 kedd, 12:19:24 »

sziasztok,

én is szenvedek már egy ideje a nagy sebességnél érezhető kormány-rázástól. kicseréltettem a jobb oldali féltengelyt, a támasztó csapágyat, a lengőkar szilenteket, a gumit, a féktárcsát és a téli kerék is volt fent, de nincs javulás 120-140 között bosszantóan ráz, szervizben már feladták és lassan én is ott tartok, hogy felgyújtom...a kerék centírózást három különböző műhelyben is elvégeztettem, mind a három gép szinte grammra ugyanazt a jó értéket mutatta...

akinek esetleg volt/van hasonló tapasztalata és sikerült megoldást találnia, szívesen venném

köszi

Biztos, hogy a bal oldali is cserés.
Nekem ugyan ez volt a gond,csere és jó lett.
Nem sokkal drágább mint a jobb oldali.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6261 Dátum: 2015.08.25 kedd, 13:06:48 »

"Idézetet írta: GSR - 2015.08.21 péntek, 16:55:41

Ugyanolyan a féltengelyek belső csuklóinak a kialakítása.
Ha a jobb oldali tönkre tud menni, akkor a bal nem?

Nekem nincs semmi probléma a féltengelyeimmel. Cool
"

"Lehet, hogy keresned kellene valakit aki ezzel foglalkozik."

ez a pszihikai állapotodra vonatkozik. eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6262 Dátum: 2015.08.25 kedd, 14:08:05 »

"Lehet, hogy keresned kellene valakit aki ezzel foglalkozik."

ez a pszihikai állapotodra vonatkozik. eplus2


Jaaa, jó......arra még (már) nincs megfelelő ember.   hehe
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
kutaszdroid
Vendég
« Új hozzászólás #6263 Dátum: 2015.08.25 kedd, 22:27:05 »

Biztos, hogy a bal oldali is cserés.
Nekem ugyan ez volt a gond,csere és jó lett.
Nem sokkal drágább mint a jobb oldali.


szia, köszi a választ...
a bal oldalon miket cseréltél? (a Ford szerviz szerint azon az oldalon nincs támasztó csapágy)
van még egy érdekesség, ha 120 körül megyek (remegés tartományban) egyenes kormány-állással és egy picit mozdítok jobbra vagy balra a kormánykeréken, akkor felerősödik a vibráció, majd tovább fordítva mérséklődik...neked is volt ilyen érzeted?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6264 Dátum: 2015.08.26 szerda, 06:58:37 »

szia, köszi a választ...
a bal oldalon miket cseréltél? (a Ford szerviz szerint azon az oldalon nincs támasztó csapágy)
van még egy érdekesség, ha 120 körül megyek (remegés tartományban) egyenes kormány-állással és egy picit mozdítok jobbra vagy balra a kormánykeréken, akkor felerősödik a vibráció, majd tovább fordítva mérséklődik...neked is volt ilyen érzeted?


Nem csak a Ford szerint nincs támasztó csapágy bal oldalon.
Nincs és kész. De ki mondta, hogy van és az a probléma?
Féltengely csuklók viszont vannak.
Régóta beszéljük, hogy a bal féltengelyt is cseréld ki.
Többen is írtak azonos esetről.

Ha csak beszélsz róla és ide beírod, attól nem fog megjavúlni.
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.26 szerda, 07:00:24 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6265 Dátum: 2015.08.26 szerda, 07:45:58 »

Tisztelt Fórumtársak!
Érdeklődnék. Cserélt e már valaki a mondeón első, alsó trapéz gömbfejet a lengőkar kiszerelése nélkül? Ha igen, szívesen venném a tapasztalatokat. Én már cseréltem de csak kiszerelt lengő karon, akkor sem volt könnyű. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
paszty
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 298


Mr.


E-mail
« Új hozzászólás #6266 Dátum: 2015.08.26 szerda, 08:18:49 »

szia, köszi a választ...
a bal oldalon miket cseréltél? (a Ford szerviz szerint azon az oldalon nincs támasztó csapágy)
van még egy érdekesség, ha 120 körül megyek (remegés tartományban) egyenes kormány-állással és egy picit mozdítok jobbra vagy balra a kormánykeréken, akkor felerősödik a vibráció, majd tovább fordítva mérséklődik...neked is volt ilyen érzeted?


Bal első féltengelyt kompletten, váltóolajat, tömítést.
Menet közben rázott, hasonlóan mint neked, főleg akkor, amikor a legnagyobb nyomatékot adta le éppen.
Naplózva

2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi  300.000 km
Barny007
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 146



« Új hozzászólás #6267 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 18:31:33 »

Tisztelt Fórumtársak!
Érdeklődnék. Cserélt e már valaki a mondeón első, alsó trapéz gömbfejet a lengőkar kiszerelése nélkül? Ha igen, szívesen venném a tapasztalatokat. Én már cseréltem de csak kiszerelt lengő karon, akkor sem volt könnyű. wave
Tisztelettel László! worship
Tisztelt László,

Én most cseréltem, lengőkar kivétele nélkül.
Csonkállványból a csavart kivettem, mely a trapéz gömbfejet fogta. Utána a kormány összekötö gömbfejnél megemeltem a csonkállványt olajemelővel. Apró kalapács ütésekkel kijött a trapéz gömbfej (ilyenkor leugrott az emelőről). Majd kivettem a kormányösszekötőt a csonkállványból, majd a kutyacsont felső részét és a lengőkar első csavarját. Csonkállványt félretolva lefúrtam a szegecseket.
Lefúrást így csináltam: megpontoztam, majd 6-os fúróval átfúrtam. Egy 14-es fúróval  a szegecs tetejét amennyire lehetett lefúrtam (a lengőkarba ne fúrjon bele). 8-as fúróval félig fúrtam bele. Majd a szegecs maradék fejét egy vágó és kalapács segítségével leütöttem, egy csavar segítségével kiütöttem a szegecseket (persze illik alátámasztani, hogy legyen húzása).
Új trapéz gömbfejet a csonkállványba csavaroztam, utána toltam be a lengőkarba és rögzítettem a csavarokkal.
A többi alkatrészt visszaraktam.
Egy dologra nem figyeltem sajnos, hogy ez a művelet a féltengely kihúzásával jár! Nekem a belső féltengely csukló szétesett és az autó rázott.
GSR világított rá erre a problémára, még egyszer köszönöm neki a segítséget! worship

Én így csináltam.

Üdv
Barny

Naplózva

Gyártás dátuma:   18.06.2001
Gépkocsi típus:   Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás:   4 ajtós limuzin
Motor:   2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó:   5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló:   automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6268 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 19:24:26 »

Tisztelt Fórumtársak!
Érdeklődnék. Cserélt e már valaki a mondeón első, alsó trapéz gömbfejet a lengőkar kiszerelése nélkül? Ha igen, szívesen venném a tapasztalatokat. Én már cseréltem de csak kiszerelt lengő karon, akkor sem volt könnyű. wave
Tisztelettel László! worship

Tisztelt László!

Ha nem vagy lusta szerelgetni, akkor én javaslom a komplett McPherson-t vedd ki (toronynál kikötve, korm. gömbfej, alsó gömbfej a csonkállványból, féltengely, stab. összekötő, féktuskó dróttal felkötve).
Így kényelmesen bárhonnan hozzáférsz a lengőkar gömbfejhez.


üdv:
Tibor
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6269 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 20:41:07 »

Tisztelt László,

Én most cseréltem, lengőkar kivétele nélkül.
Csonkállványból a csavart kivettem, mely a trapéz gömbfejet fogta. Utána a kormány összekötö gömbfejnél megemeltem a csonkállványt olajemelővel. Apró kalapács ütésekkel kijött a trapéz gömbfej (ilyenkor leugrott az emelőről). Majd kivettem a kormányösszekötőt a csonkállványból, majd a kutyacsont felső részét és a lengőkar első csavarját. Csonkállványt félretolva lefúrtam a szegecseket.
Lefúrást így csináltam: megpontoztam, majd 6-os fúróval átfúrtam. Egy 14-es fúróval  a szegecs tetejét amennyire lehetett lefúrtam (a lengőkarba ne fúrjon bele). 8-as fúróval félig fúrtam bele. Majd a szegecs maradék fejét egy vágó és kalapács segítségével leütöttem, egy csavar segítségével kiütöttem a szegecseket (persze illik alátámasztani, hogy legyen húzása).
Új trapéz gömbfejet a csonkállványba csavaroztam, utána toltam be a lengőkarba és rögzítettem a csavarokkal.
A többi alkatrészt visszaraktam.
Egy dologra nem figyeltem sajnos, hogy ez a művelet a féltengely kihúzásával jár! Nekem a belső féltengely csukló szétesett és az autó rázott.
GSR világított rá erre a problémára, még egyszer köszönöm neki a segítséget! worship

Én így csináltam.

Üdv
Barny


Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm a részletes leírást. Amint látom ez sem egyszerűbb mintha teljesen kiszerelném a lengőkarral együtt a trapézgömbfejet és utána kiszerelve kényelmesen hozzáférve tudom a szegecseket lefúrni vagy flexel levágni, majd kiütni a lengőkarból. Én már cseréltem kiszerelt lengőkarból trapézgömbfejet, hát nem volt egyszerű. A szegecselés erősen be volt zömítve a gömbfejbe, és erőteljesen oda kellett hatni a kalapáccsal mire kijött. Gondoltam, hogy valaki talált egy egyszerűbb eljárást. Mindenesetre nagyon köszönöm az értékes információt. Mégis igaz az a közmondás, hogy több szem többet lát. eljen wave
Tisztelettel László! worship
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 20:43:48 írta László » Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6270 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 20:52:58 »

Tisztelt László!

Ha nem vagy lusta szerelgetni, akkor én javaslom a komplett McPherson-t vedd ki (toronynál kikötve, korm. gömbfej, alsó gömbfej a csonkállványból, féltengely, stab. összekötő, féktuskó dróttal felkötve).
Így kényelmesen bárhonnan hozzáférsz a lengőkar gömbfejhez.


üdv:
Tibor
Kedves Tibor!
Neked is köszönöm az újabb lehetséges megoldást. Nem tudom melyiket választom. Vagy az általad javasoltakat, vagy leeresztem a bölcsőt és kiszerelem a teljes lengőkart a trapéz gömbfejjel együtt és utána cserélem az alsó gömbfejet. A későbbiekben a csavaros rögzítés miatt már egyszerűbb lesz a csere. A lényeg, hogy mindenképp cseréléni kell. Alszom rá egyet és meglátom, akkor épp melyik módszerhez lesz kedvem. Még egyszer köszönöm az értékes információt. eljen
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kutaszdroid
Vendég
« Új hozzászólás #6271 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 20:59:10 »

Bal első féltengelyt kompletten, váltóolajat, tömítést.
Menet közben rázott, hasonlóan mint neked, főleg akkor, amikor a legnagyobb nyomatékot adta le éppen.

szia, köszi az infót
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6272 Dátum: 2015.08.27 csütörtök, 21:00:17 »

Kedves Tibor!
Neked is köszönöm az újabb lehetséges megoldást. Nem tudom melyiket választom. Vagy az általad javasoltakat, vagy leeresztem a bölcsőt és kiszerelem a teljes lengőkart a trapéz gömbfejjel együtt és utána cserélem az alsó gömbfejet. A későbbiekben a csavaros rögzítés miatt már egyszerűbb lesz a csere. A lényeg, hogy mindenképp cseréléni kell. Alszom rá egyet és meglátom, akkor épp melyik módszerhez lesz kedvem. Még egyszer köszönöm az értékes információt. eljen
Tisztelettel László! worship

Legközelebb? Annyira nem kell azt sűrűn.
210e km-nél még a gyári van benne és hibátlan. Smiley
« Utoljára szerkesztve: 2015.08.28 péntek, 07:05:42 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6273 Dátum: 2015.08.28 péntek, 06:44:55 »

Legközelebb? Annyira nem kell atz sűrűn.
210e km-nél még a gyári van benne és hibátlan. Smiley
Kedves Tibor!
Igazad van, nem is arra gondoltam, hogy holnap után. Ráadásul futómű elemeket vagy gyárit vagy Lemfördert építek be. Az egyéb utána gyártott elemekkel már volt sajnos igen rossz tapasztalatom wave
Tisztelettel László! worship.
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6274 Dátum: 2015.08.28 péntek, 10:08:30 »

Legközelebb? Annyira nem kell azt sűrűn.
210e km-nél még a gyári van benne és hibátlan. Smiley
szerencsére az első futómű elég strapabíró. nekünk 13év év után most kerül ki a gyári lengéscsillapító, mert műszakin már éppen határon volt. 240ekm után (3éves kora óta nálunk van, első tulajtól, úgyhogy ebben ennyi van Wink)
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6275 Dátum: 2015.08.28 péntek, 18:48:02 »

szerencsére az első futómű elég strapabíró. nekünk 13év év után most kerül ki a gyári lengéscsillapító, mert műszakin már éppen határon volt. 240ekm után (3éves kora óta nálunk van, első tulajtól, úgyhogy ebben ennyi van Wink)
Tisztelt Fórumtárs!
Egyetértek! A mondeo futóműve stabil strapabíró. Az enyémmel sincs gond annak ellenére, hogy az idén volt 10 éves. Viszont mindig akad valaki, akinek épp a futóművével van kisebb-nagyobb gond. Most pont egy ilyennel foglalkozom. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #6276 Dátum: 2015.08.28 péntek, 21:42:41 »

Üdv.
Valaki meg tudná nekem mondani, h az első toronyszilent/csapágy kombó melyik gyártótol származik mint gyári alkatrész?
köszi
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6277 Dátum: 2015.08.29 szombat, 00:11:40 »

Üdv.
Valaki meg tudná nekem mondani, h az első toronyszilent/csapágy kombó melyik gyártótol származik mint gyári alkatrész?
köszi

Gyárit vegyél. (gyári csomagolásban)
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
László
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 2439


« Új hozzászólás #6278 Dátum: 2015.08.29 szombat, 06:11:26 »

Üdv.
Valaki meg tudná nekem mondani, h az első toronyszilent/csapágy kombó melyik gyártótol származik mint gyári alkatrész?
köszi
Tisztelt Fórumtárs!
Ha nem gyárit veszel, akkor a Lemfördert tudom ajánlani, mint utána gyártott futómű alkatrészt. wave
Tisztelettel László! worship
Naplózva

Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #6279 Dátum: 2015.08.29 szombat, 20:59:42 »

Gyárit vegyél. (gyári csomagolásban)

és abban milyen termék rejlik?
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6280 Dátum: 2015.08.29 szombat, 21:01:20 »

és abban milyen termék rejlik?


Ha jól emlékszem, akkor FoMoCo vagy Motorcraft.  vigyor3
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
addM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #6281 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 16:23:31 »

Sziasztok!
12-én volt kutyacsont  és stab. szilent cserém. Mindegyikből a SWAG-t választottam. (Rájöttem hogy valószínüleg hiba volt  szomoru1 )

A cserét követő napon már elkezdett nyikorogni a hátsó szilnet. Kapott egy kis szilikonzsírt, mondván: hátha. Ez a mai napig tartott, megint elkezdett nyöszörögni.
Kérdésem, hogy ki milyen szilentet ajánlana? Lemfördert nem találtam sehol.
Esetleg, ha valaki tudja hogy a Cromaxnál a "Gyári Ford"-nak ki a beszállítója azt is szívesen veszem!
(cikkszámok is jöhetnek!)  Smiley
Előre is köszi
Naplózva

MKIII, 1.8l Trend, 125Le, 4ajtós, 2004
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6282 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 16:25:28 »

Sziasztok!
12-én volt kutyacsont  és stab. szilent cserém. Mindegyikből a SWAG-t választottam. (Rájöttem hogy valószínüleg hiba volt  szomoru1 )

A cserét követő napon már elkezdett nyikorogni a hátsó szilnet. Kapott egy kis szilikonzsírt, mondván: hátha. Ez a mai napig tartott, megint elkezdett nyöszörögni.
Kérdésem, hogy ki milyen szilentet ajánlana? Lemfördert nem találtam sehol.
Esetleg, ha valaki tudja hogy a Cromaxnál a "Gyári Ford"-nak ki a beszállítója azt is szívesen veszem!
(cikkszámok is jöhetnek!)  Smiley
Előre is köszi



A stabrúd nincs elkopva a szilentnél?
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
addM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #6283 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 16:43:37 »



A stabrúd nincs elkopva a szilentnél?

Szerintem nincs.
Legalább is mikor vittem kutyacsont és szilent cserére, mondtam ha már ott turkál rángasson és nézzen meg mindent, ha van valami tudjak róla, és cseréljük. Annyit mondtak, hogy ezeken kívül rendben van a futómű. (Persze ez nem jelenti azt, hogy azóta nem lehetett valami nyűgje)
A csere előtt nem volt ilyen nyöszörgő hang, csak simán kopogott az egész hátsó futómű.
Csere után 1 napig hibátlan volt, majd jött az említett hang, ami zsírozás után teljesen elmult, majd kb 1000km után ismét előjött. Ezért gondolom hogy a szilent lehet a ludas.
Naplózva

MKIII, 1.8l Trend, 125Le, 4ajtós, 2004
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6284 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 17:29:05 »

Sziasztok!
12-én volt kutyacsont  és stab. szilent cserém. Mindegyikből a SWAG-t választottam. (Rájöttem hogy valószínüleg hiba volt  szomoru1 )

A cserét követő napon már elkezdett nyikorogni a hátsó szilnet. Kapott egy kis szilikonzsírt, mondván: hátha. Ez a mai napig tartott, megint elkezdett nyöszörögni.
Kérdésem, hogy ki milyen szilentet ajánlana? Lemfördert nem találtam sehol.
Esetleg, ha valaki tudja hogy a Cromaxnál a "Gyári Ford"-nak ki a beszállítója azt is szívesen veszem!
(cikkszámok is jöhetnek!)  Smiley
Előre is köszi


Miért nem veszel gyárit? Nem egy nagy összeg az sem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6285 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 17:48:20 »

Sziasztok!
12-én volt kutyacsont  és stab. szilent cserém. Mindegyikből a SWAG-t választottam. (Rájöttem hogy valószínüleg hiba volt  szomoru1 )

A cserét követő napon már elkezdett nyikorogni a hátsó szilnet. Kapott egy kis szilikonzsírt, mondván: hátha. Ez a mai napig tartott, megint elkezdett nyöszörögni.
Kérdésem, hogy ki milyen szilentet ajánlana? Lemfördert nem találtam sehol.
Esetleg, ha valaki tudja hogy a Cromaxnál a "Gyári Ford"-nak ki a beszállítója azt is szívesen veszem!
(cikkszámok is jöhetnek!)  Smiley
Előre is köszi


Miért a beszállító kell?  Vedd meg a Ford csomagolásút, egyáltalán nem drága.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
addM
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 31



E-mail
« Új hozzászólás #6286 Dátum: 2015.08.31 hétfő, 18:52:20 »

Miért a beszállító kell?  Vedd meg a Ford csomagolásút, egyáltalán nem drága.
Miért nem veszel gyárit? Nem egy nagy összeg az sem.

jogos srácok.
szerintem lányos izgalmamban rá sem néztem a gyári árára Smiley
köszi
Naplózva

MKIII, 1.8l Trend, 125Le, 4ajtós, 2004
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #6287 Dátum: 2015.09.04 péntek, 08:01:55 »

kinek milyen lengéscsillapító vált be?
gyárinál jó lenne keményebb/sportosabb
St gátló ugyanaz mint a sima?
Azt autó ültetve van
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6288 Dátum: 2015.09.04 péntek, 08:20:33 »

kinek milyen lengéscsillapító vált be?
gyárinál jó lenne keményebb/sportosabb
St gátló ugyanaz mint a sima?
Azt autó ültetve van


Én Bilstein-t raktam bele. Nincs panaszom rá.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
netcore
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1107


netcoore@gmai.com
E-mail
« Új hozzászólás #6289 Dátum: 2015.09.04 péntek, 08:31:08 »

Esetleg érdemes felújíttatni?
Mindenképpen keményebb kellene mint a gyári.
Naplózva

0670-5882782


A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6290 Dátum: 2015.09.04 péntek, 15:33:50 »

Esetleg érdemes felújíttatni?
Mindenképpen keményebb kellene mint a gyári.


Újat vegyél. A felújítás sosem lesz olyan, mint az új, és ha egy év múlva újra kidurran, ott vagy, ahol a part szakad.

Bilsten B8 vagy B12 rémlik, mint alternatíva a gyári helyett.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila73
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 190


« Új hozzászólás #6291 Dátum: 2015.09.07 hétfő, 13:39:38 »

Üdv.
Ha a hátsó kerekek kezdenek befele dőlni, az minek a cseréje lesz vélhetően?
Vagy ez nem ilyen egyértelmű?
Most menne vizsgára a kicsike... help
Naplózva

Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
      2018 Ecosport 1.0
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6292 Dátum: 2015.09.07 hétfő, 13:44:02 »

Üdv.
Ha a hátsó kerekek kezdenek befele dőlni, az minek a cseréje lesz vélhetően?
Vagy ez nem ilyen egyértelmű?
Most menne vizsgára a kicsike... help

Nálam az alsó első keresztlengőkar (az a kis ~20 centis darabka) szilentjei adták meg magukat. Nézesd meg egy futóművessel.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Attila73
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 190


« Új hozzászólás #6293 Dátum: 2015.09.07 hétfő, 15:07:50 »

Nálam az alsó első keresztlengőkar (az a kis ~20 centis darabka) szilentjei adták meg magukat. Nézesd meg egy futóművessel.

Rendben, köszönöm a választ!
Naplózva

Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
      2018 Ecosport 1.0
fablaci
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 211


E-mail
« Új hozzászólás #6294 Dátum: 2015.09.08 kedd, 11:11:50 »

Sziasztok!

MK3-as kombi Mondeomnál (facelift), ha balra tekerem a kormány éles, ropogó, kattogó hangokat hallok.

Féltengelyes lett az autóm? Azt honnan tudom, hogy a bal vagy a jobb oldali féltengelyt kell cserélni? Beszerzési forrásnak a Cromax ok?

Köszi szépen elöre is a segítséget!

Üdv:
Laci
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6295 Dátum: 2015.09.08 kedd, 11:38:05 »

Sziasztok!

MK3-as kombi Mondeomnál (facelift), ha balra tekerem a kormány éles, ropogó, kattogó hangokat hallok.

Féltengelyes lett az autóm? Azt honnan tudom, hogy a bal vagy a jobb oldali féltengelyt kell cserélni? Beszerzési forrásnak a Cromax ok?

Köszi szépen elöre is a segítséget!

Üdv:
Laci
ez csak akkor igaz a féltengelyre,ha induláskor teszi ezt.ha álló helyzetben is akkor támcsapágy.
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6296 Dátum: 2015.09.08 kedd, 12:15:12 »

ez csak akkor igaz a féltengelyre,ha induláskor teszi ezt.ha álló helyzetben is akkor támcsapágy.

Nevezzük inkább toronycsapágynak, mert a támcsapágyat sokan a jobb féltengely támasztó csapágyának tudják be.  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6297 Dátum: 2015.09.08 kedd, 12:59:58 »

Nevezzük inkább toronycsapágynak, mert a támcsapágyat sokan a jobb féltengely támasztó csapágyának tudják be.  wave
lehet,de alapvetően a toronycsapágy is egy támcsapágy,de nevezzük annak aminek akarod. vigyor3
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6298 Dátum: 2015.09.08 kedd, 13:02:02 »

lehet,de alapvetően a toronycsapágy is egy támcsapágy,de nevezzük annak aminek akarod. vigyor3

Nem mondtam, hogy nem helyes!  wave
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #6299 Dátum: 2015.09.08 kedd, 13:03:04 »

Nem mondtam, hogy nem helyes!  wave
puszis  eplus2
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
Oldalak: 1 ... 119 120 121 122 123 124 125 [126] 127 128 129 130 131 132 133 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.047 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.