Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 20:58:47
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
119
120
121
122
123
124
125
[
126
]
127
128
129
130
131
132
133
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3171981 alkalommal)
0 Felhasználó és 10 vendég van a témában
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6250 Dátum:
2015.08.19 szerda, 20:39:58 »
sziasztok! Nem biztos, hogy konkrétan futómű-téma, de ehhez van legközelebb a kérdésem.
Amikor induláskor megmoccan az autó, egy pattanó hangot hallani a hátsó kerék felől. Mintha fogta volna valami. (Vízszintes a garázsom otthon, kézifék nélkül sebességben hagyom)
A múltkor vettem észre, hogy tolatáskor a bal hátsó kerék felől fura vinnyogó hangot hallani. Azután nem, most ma is újra.
Lehet köze egymáshoz? A kézifék nem lehet beragadva, azt észrevettem volna.
Van tipp valakinek?
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6251 Dátum:
2015.08.19 szerda, 21:22:32 »
Idézetet írta: ezsolt - 2015.08.19 szerda, 20:39:58
sziasztok! Nem biztos, hogy konkrétan futómű-téma, de ehhez van legközelebb a kérdésem.
Amikor induláskor megmoccan az autó, egy pattanó hangot hallani a hátsó kerék felől. Mintha fogta volna valami. (Vízszintes a garázsom otthon, kézifék nélkül sebességben hagyom)
A múltkor vettem észre, hogy tolatáskor a bal hátsó kerék felől fura vinnyogó hangot hallani. Azután nem, most ma is újra.
Lehet köze egymáshoz? A kézifék nem lehet beragadva, azt észrevettem volna.
Van tipp valakinek?
pedig valszeg kézifék vagy bowden lesz a gond. alá kell mászni és megnézni
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6252 Dátum:
2015.08.20 csütörtök, 14:18:19 »
Idézetet írta: ezsolt - 2015.08.19 szerda, 20:39:58
sziasztok! Nem biztos, hogy konkrétan futómű-téma, de ehhez van legközelebb a kérdésem.
Amikor induláskor megmoccan az autó, egy pattanó hangot hallani a hátsó kerék felől. Mintha fogta volna valami. (Vízszintes a garázsom otthon, kézifék nélkül sebességben hagyom)
A múltkor vettem észre, hogy tolatáskor a bal hátsó kerék felől fura vinnyogó hangot hallani. Azután nem, most ma is újra.
Lehet köze egymáshoz? A kézifék nem lehet beragadva, azt észrevettem volna.
Van tipp valakinek?
Letapad a fékbetét. Nincs visszahúzó rugó benne, vagyis amikor megállsz, ráfog a tárcsára, és mivel áll, úgy is marad. Minimális pára elég hozzá (pl. esős időben mentél haza vagy volt egy pocsola, amin átmentél), hogy odatapadjon egy éjszaka alatt, és reggelre ezt a pattanást okozza.
Próbáld ki azt, hogy amikor megálltál, mozgasd meg kézzel tologatva kicsit az autót. Tíz centi is elég, csak annyira, hogy a mozgó tárcsa egy egészen picit kimozdíts a helyéből a nekifeszülő fékbetétet. Ha ettől másnap reggel nem pattan, akkor ez az. Olyankor érdemes kipucolni a féknyerget, ahol a fékbetét pályája van benne.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
ezsolt
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1435
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6253 Dátum:
2015.08.20 csütörtök, 21:31:03 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.08.20 csütörtök, 14:18:19
Letapad a fékbetét. Nincs visszahúzó rugó benne, vagyis amikor megállsz, ráfog a tárcsára, és mivel áll, úgy is marad. Minimális pára elég hozzá (pl. esős időben mentél haza vagy volt egy pocsola, amin átmentél), hogy odatapadjon egy éjszaka alatt, és reggelre ezt a pattanást okozza.
Próbáld ki azt, hogy amikor megálltál, mozgasd meg kézzel tologatva kicsit az autót. Tíz centi is elég, csak annyira, hogy a mozgó tárcsa egy egészen picit kimozdíts a helyéből a nekifeszülő fékbetétet. Ha ettől másnap reggel nem pattan, akkor ez az. Olyankor érdemes kipucolni a féknyerget, ahol a fékbetét pályája van benne.
AndyA
megint tanultam
Naplózva
2003/09* 2.0 TDC
i
EGR
, kombi. A MÁSODIK Mondeó !
kutaszdroid
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6254 Dátum:
2015.08.21 péntek, 10:05:21 »
sziasztok,
én is szenvedek már egy ideje a nagy sebességnél érezhető kormány-rázástól. kicseréltettem a jobb oldali féltengelyt, a támasztó csapágyat, a lengőkar szilenteket, a gumit, a féktárcsát és a téli kerék is volt fent, de nincs javulás 120-140 között bosszantóan ráz, szervizben már feladták és lassan én is ott tartok, hogy felgyújtom...a kerék centírózást három különböző műhelyben is elvégeztettem, mind a három gép szinte grammra ugyanazt a jó értéket mutatta...
akinek esetleg volt/van hasonló tapasztalata és sikerült megoldást találnia, szívesen venném
köszi
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6255 Dátum:
2015.08.21 péntek, 10:19:00 »
Idézetet írta: kutaszdroid - 2015.08.21 péntek, 10:05:21
sziasztok,
én is szenvedek már egy ideje a nagy sebességnél érezhető kormány-rázástól. kicseréltettem a jobb oldali féltengelyt, a támasztó csapágyat, a lengőkar szilenteket, a gumit, a féktárcsát és a téli kerék is volt fent, de nincs javulás 120-140 között bosszantóan ráz, szervizben már feladták és lassan én is ott tartok, hogy felgyújtom...a kerék centírózást három különböző műhelyben is elvégeztettem, mind a három gép szinte grammra ugyanazt a jó értéket mutatta...
akinek esetleg volt/van hasonló tapasztalata és sikerült megoldást találnia, szívesen venném
köszi
Van bal oldalon is féltengely.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kutaszdroid
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6256 Dátum:
2015.08.21 péntek, 16:51:48 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.21 péntek, 10:19:00
Van bal oldalon is féltengely.
köszi, azonban nem filléres dolog a másik oldal cseréje és eddig csak olyannal találkoztam (Ford szakszerviz is), akinek a jobboldali volt hibás..amennyiben neked és/vagy a baloldali volt rossz, akkor megírhatnád azt, hogy pontosan mi volt a probléma
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6257 Dátum:
2015.08.21 péntek, 16:55:41 »
Idézetet írta: kutaszdroid - 2015.08.21 péntek, 16:51:48
köszi, azonban nem filléres dolog a másik oldal cseréje és eddig csak olyannal találkoztam (Ford szakszerviz is), akinek a jobboldali volt hibás..amennyiben neked és/vagy a baloldali volt rossz, akkor megírhatnád azt, hogy pontosan mi volt a probléma
Ugyanolyan a féltengelyek belső csuklóinak a kialakítása.
Ha a jobb oldali tönkre tud menni, akkor a bal nem?
Nekem nincs semmi probléma a féltengelyeimmel.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
ferenc77
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 57
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6258 Dátum:
2015.08.25 kedd, 12:04:42 »
Szia,
Nekem egyszerre ment tönkre mind a kettő.
De még fel lehetett javítani őket.
Lehet, hogy keresned kellene valakit aki ezzel foglalkozik.
Idézetet írta: GSR - 2015.08.21 péntek, 16:55:41
Ugyanolyan a féltengelyek belső csuklóinak a kialakítása.
Ha a jobb oldali tönkre tud menni, akkor a bal nem?
Nekem nincs semmi probléma a féltengelyeimmel.
Naplózva
2006 2.0l TDCI Ghia 130 LE INA,EGR OFF, 425 000 KM
2003 1,4 Benzin Fiesta
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6259 Dátum:
2015.08.25 kedd, 12:10:09 »
Idézetet írta: ferenc77 - 2015.08.25 kedd, 12:04:42
Szia,
Nekem egyszerre ment tönkre mind a kettő.
De még fel lehetett javítani őket.
Lehet, hogy keresned kellene valakit aki ezzel foglalkozik.
"Idézetet írta: GSR - 2015.08.21 péntek, 16:55:41
Ugyanolyan a féltengelyek belső csuklóinak a kialakítása.
Ha a jobb oldali tönkre tud menni, akkor a bal nem?
Nekem nincs semmi probléma a féltengelyeimmel
. Cool
"
Naplózva
Imádom a dízeleket!
paszty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Mr.
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6260 Dátum:
2015.08.25 kedd, 12:19:24 »
Idézetet írta: kutaszdroid - 2015.08.21 péntek, 10:05:21
sziasztok,
én is szenvedek már egy ideje a nagy sebességnél érezhető kormány-rázástól. kicseréltettem a jobb oldali féltengelyt, a támasztó csapágyat, a lengőkar szilenteket, a gumit, a féktárcsát és a téli kerék is volt fent, de nincs javulás 120-140 között bosszantóan ráz, szervizben már feladták és lassan én is ott tartok, hogy felgyújtom...a kerék centírózást három különböző műhelyben is elvégeztettem, mind a három gép szinte grammra ugyanazt a jó értéket mutatta...
akinek esetleg volt/van hasonló tapasztalata és sikerült megoldást találnia, szívesen venném
köszi
Biztos, hogy a bal oldali is cserés.
Nekem ugyan ez volt a gond,csere és jó lett.
Nem sokkal drágább mint a jobb oldali.
Naplózva
2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi 300.000 km
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6261 Dátum:
2015.08.25 kedd, 13:06:48 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.25 kedd, 12:10:09
"Idézetet írta: GSR - 2015.08.21 péntek, 16:55:41
Ugyanolyan a féltengelyek belső csuklóinak a kialakítása.
Ha a jobb oldali tönkre tud menni, akkor a bal nem?
Nekem nincs semmi probléma a féltengelyeimmel
. Cool
"
"Lehet, hogy keresned kellene valakit aki ezzel foglalkozik."
ez a pszihikai állapotodra vonatkozik.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6262 Dátum:
2015.08.25 kedd, 14:08:05 »
Idézetet írta: alf - 2015.08.25 kedd, 13:06:48
"Lehet, hogy keresned kellene valakit aki ezzel foglalkozik."
ez a pszihikai állapotodra vonatkozik.
Jaaa, jó......arra még (már) nincs megfelelő ember.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
kutaszdroid
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6263 Dátum:
2015.08.25 kedd, 22:27:05 »
Idézetet írta: paszty - 2015.08.25 kedd, 12:19:24
Biztos, hogy a bal oldali is cserés.
Nekem ugyan ez volt a gond,csere és jó lett.
Nem sokkal drágább mint a jobb oldali.
szia, köszi a választ...
a bal oldalon miket cseréltél? (a Ford szerviz szerint azon az oldalon nincs támasztó csapágy)
van még egy érdekesség, ha 120 körül megyek (remegés tartományban) egyenes kormány-állással és egy picit mozdítok jobbra vagy balra a kormánykeréken, akkor felerősödik a vibráció, majd tovább fordítva mérséklődik...neked is volt ilyen érzeted?
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6264 Dátum:
2015.08.26 szerda, 06:58:37 »
Idézetet írta: kutaszdroid - 2015.08.25 kedd, 22:27:05
szia, köszi a választ...
a bal oldalon miket cseréltél? (a Ford szerviz szerint azon az oldalon nincs támasztó csapágy)
van még egy érdekesség, ha 120 körül megyek (remegés tartományban) egyenes kormány-állással és egy picit mozdítok jobbra vagy balra a kormánykeréken, akkor felerősödik a vibráció, majd tovább fordítva mérséklődik...neked is volt ilyen érzeted?
Nem csak a Ford szerint nincs támasztó csapágy bal oldalon.
Nincs és kész. De ki mondta, hogy van és az a probléma?
Féltengely csuklók viszont vannak.
Régóta beszéljük, hogy a bal féltengelyt is cseréld ki.
Többen is írtak azonos esetről.
Ha csak beszélsz róla és ide beírod, attól nem fog megjavúlni.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.26 szerda, 07:00:24 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6265 Dátum:
2015.08.26 szerda, 07:45:58 »
Tisztelt Fórumtársak!
Érdeklődnék. Cserélt e már valaki a mondeón első, alsó trapéz gömbfejet a lengőkar kiszerelése nélkül? Ha igen, szívesen venném a tapasztalatokat. Én már cseréltem de csak kiszerelt lengő karon, akkor sem volt könnyű.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
paszty
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 298
Mr.
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6266 Dátum:
2015.08.26 szerda, 08:18:49 »
Idézetet írta: kutaszdroid - 2015.08.25 kedd, 22:27:05
szia, köszi a választ...
a bal oldalon miket cseréltél? (a Ford szerviz szerint azon az oldalon nincs támasztó csapágy)
van még egy érdekesség, ha 120 körül megyek (remegés tartományban) egyenes kormány-állással és egy picit mozdítok jobbra vagy balra a kormánykeréken, akkor felerősödik a vibráció, majd tovább fordítva mérséklődik...neked is volt ilyen érzeted?
Bal első féltengelyt kompletten, váltóolajat, tömítést.
Menet közben rázott, hasonlóan mint neked, főleg akkor, amikor a legnagyobb nyomatékot adta le éppen.
Naplózva
2001. Duratec HE 1.8L SFI 110PS Kombi 300.000 km
Barny007
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 146
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6267 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 18:31:33 »
Idézetet írta: László - 2015.08.26 szerda, 07:45:58
Tisztelt Fórumtársak!
Érdeklődnék. Cserélt e már valaki a mondeón első, alsó trapéz gömbfejet a lengőkar kiszerelése nélkül? Ha igen, szívesen venném a tapasztalatokat. Én már cseréltem de csak kiszerelt lengő karon, akkor sem volt könnyű.
Tisztelettel László!
Tisztelt László,
Én most cseréltem, lengőkar kivétele nélkül.
Csonkállványból a csavart kivettem, mely a trapéz gömbfejet fogta. Utána a kormány összekötö gömbfejnél megemeltem a csonkállványt olajemelővel. Apró kalapács ütésekkel kijött a trapéz gömbfej (ilyenkor leugrott az emelőről). Majd kivettem a kormányösszekötőt a csonkállványból, majd a kutyacsont felső részét és a lengőkar első csavarját. Csonkállványt félretolva lefúrtam a szegecseket.
Lefúrást így csináltam: megpontoztam, majd 6-os fúróval átfúrtam. Egy 14-es fúróval a szegecs tetejét amennyire lehetett lefúrtam (a lengőkarba ne fúrjon bele). 8-as fúróval félig fúrtam bele. Majd a szegecs maradék fejét egy vágó és kalapács segítségével leütöttem, egy csavar segítségével kiütöttem a szegecseket (persze illik alátámasztani, hogy legyen húzása).
Új trapéz gömbfejet a csonkállványba csavaroztam, utána toltam be a lengőkarba és rögzítettem a csavarokkal.
A többi alkatrészt visszaraktam.
Egy dologra nem figyeltem sajnos, hogy ez a művelet a féltengely kihúzásával jár! Nekem a belső féltengely csukló szétesett és az autó rázott.
GSR világított rá erre a problémára, még egyszer köszönöm neki a segítséget!
Én így csináltam.
Üdv
Barny
Naplózva
Gyártás dátuma: 18.06.2001
Gépkocsi típus: Mondeo 2001-2007
Karosszéria kialakítás: 4 ajtós limuzin
Motor: 2.0L Duratorq DI (115PS)
Váltó: 5 fok kézi MTX75
Légkondicionáló: automatik
• Genkben készült
• EGR Off
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6268 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 19:24:26 »
Idézetet írta: László - 2015.08.26 szerda, 07:45:58
Tisztelt Fórumtársak!
Érdeklődnék. Cserélt e már valaki a mondeón első, alsó trapéz gömbfejet a lengőkar kiszerelése nélkül? Ha igen, szívesen venném a tapasztalatokat. Én már cseréltem de csak kiszerelt lengő karon, akkor sem volt könnyű.
Tisztelettel László!
Tisztelt László!
Ha nem vagy lusta szerelgetni, akkor én javaslom a komplett McPherson-t vedd ki (toronynál kikötve, korm. gömbfej, alsó gömbfej a csonkállványból, féltengely, stab. összekötő, féktuskó dróttal felkötve).
Így kényelmesen bárhonnan hozzáférsz a lengőkar gömbfejhez.
üdv:
Tibor
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6269 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 20:41:07 »
Idézetet írta: Barny007 - 2015.08.27 csütörtök, 18:31:33
Tisztelt László,
Én most cseréltem, lengőkar kivétele nélkül.
Csonkállványból a csavart kivettem, mely a trapéz gömbfejet fogta. Utána a kormány összekötö gömbfejnél megemeltem a csonkállványt olajemelővel. Apró kalapács ütésekkel kijött a trapéz gömbfej (ilyenkor leugrott az emelőről). Majd kivettem a kormányösszekötőt a csonkállványból, majd a kutyacsont felső részét és a lengőkar első csavarját. Csonkállványt félretolva lefúrtam a szegecseket.
Lefúrást így csináltam: megpontoztam, majd 6-os fúróval átfúrtam. Egy 14-es fúróval a szegecs tetejét amennyire lehetett lefúrtam (a lengőkarba ne fúrjon bele). 8-as fúróval félig fúrtam bele. Majd a szegecs maradék fejét egy vágó és kalapács segítségével leütöttem, egy csavar segítségével kiütöttem a szegecseket (persze illik alátámasztani, hogy legyen húzása).
Új trapéz gömbfejet a csonkállványba csavaroztam, utána toltam be a lengőkarba és rögzítettem a csavarokkal.
A többi alkatrészt visszaraktam.
Egy dologra nem figyeltem sajnos, hogy ez a művelet a féltengely kihúzásával jár! Nekem a belső féltengely csukló szétesett és az autó rázott.
GSR világított rá erre a problémára, még egyszer köszönöm neki a segítséget!
Én így csináltam.
Üdv
Barny
Tisztelt Fórumtárs!
Köszönöm a részletes leírást. Amint látom ez sem egyszerűbb mintha teljesen kiszerelném a lengőkarral együtt a trapézgömbfejet és utána kiszerelve kényelmesen hozzáférve tudom a szegecseket lefúrni vagy flexel levágni, majd kiütni a lengőkarból. Én már cseréltem kiszerelt lengőkarból trapézgömbfejet, hát nem volt egyszerű. A szegecselés erősen be volt zömítve a gömbfejbe, és erőteljesen oda kellett hatni a kalapáccsal mire kijött. Gondoltam, hogy valaki talált egy egyszerűbb eljárást. Mindenesetre nagyon köszönöm az értékes információt. Mégis igaz az a közmondás, hogy több szem többet lát.
Tisztelettel László!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.27 csütörtök, 20:43:48 írta László
»
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6270 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 20:52:58 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 19:24:26
Tisztelt László!
Ha nem vagy lusta szerelgetni, akkor én javaslom a komplett McPherson-t vedd ki (toronynál kikötve, korm. gömbfej, alsó gömbfej a csonkállványból, féltengely, stab. összekötő, féktuskó dróttal felkötve).
Így kényelmesen bárhonnan hozzáférsz a lengőkar gömbfejhez.
üdv:
Tibor
Kedves Tibor!
Neked is köszönöm az újabb lehetséges megoldást. Nem tudom melyiket választom. Vagy az általad javasoltakat, vagy leeresztem a bölcsőt és kiszerelem a teljes lengőkart a trapéz gömbfejjel együtt és utána cserélem az alsó gömbfejet. A későbbiekben a csavaros rögzítés miatt már egyszerűbb lesz a csere. A lényeg, hogy mindenképp cseréléni kell. Alszom rá egyet és meglátom, akkor épp melyik módszerhez lesz kedvem. Még egyszer köszönöm az értékes információt.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
kutaszdroid
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6271 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 20:59:10 »
Idézetet írta: paszty - 2015.08.26 szerda, 08:18:49
Bal első féltengelyt kompletten, váltóolajat, tömítést.
Menet közben rázott, hasonlóan mint neked, főleg akkor, amikor a legnagyobb nyomatékot adta le éppen.
szia, köszi az infót
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6272 Dátum:
2015.08.27 csütörtök, 21:00:17 »
Idézetet írta: László - 2015.08.27 csütörtök, 20:52:58
Kedves Tibor!
Neked is köszönöm az újabb lehetséges megoldást. Nem tudom melyiket választom. Vagy az általad javasoltakat, vagy leeresztem a bölcsőt és kiszerelem a teljes lengőkart a trapéz gömbfejjel együtt és utána cserélem az alsó gömbfejet. A későbbiekben a csavaros rögzítés miatt már egyszerűbb lesz a csere. A lényeg, hogy mindenképp cseréléni kell. Alszom rá egyet és meglátom, akkor épp melyik módszerhez lesz kedvem. Még egyszer köszönöm az értékes információt.
Tisztelettel László!
Legközelebb? Annyira nem kell azt sűrűn.
210e km-nél még a gyári van benne és hibátlan.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.08.28 péntek, 07:05:42 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6273 Dátum:
2015.08.28 péntek, 06:44:55 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 21:00:17
Legközelebb? Annyira nem kell atz sűrűn.
210e km-nél még a gyári van benne és hibátlan.
Kedves Tibor!
Igazad van, nem is arra gondoltam, hogy holnap után. Ráadásul futómű elemeket vagy gyárit vagy Lemfördert építek be. Az egyéb utána gyártott elemekkel már volt sajnos igen rossz tapasztalatom
Tisztelettel László!
.
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6274 Dátum:
2015.08.28 péntek, 10:08:30 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.27 csütörtök, 21:00:17
Legközelebb? Annyira nem kell azt sűrűn.
210e km-nél még a gyári van benne és hibátlan.
szerencsére az első futómű elég strapabíró. nekünk 13év év után most kerül ki a gyári lengéscsillapító, mert műszakin már éppen határon volt. 240ekm után (3éves kora óta nálunk van, első tulajtól, úgyhogy ebben ennyi van
)
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6275 Dátum:
2015.08.28 péntek, 18:48:02 »
Idézetet írta: HZsolt92 - 2015.08.28 péntek, 10:08:30
szerencsére az első futómű elég strapabíró. nekünk 13év év után most kerül ki a gyári lengéscsillapító, mert műszakin már éppen határon volt. 240ekm után (3éves kora óta nálunk van, első tulajtól, úgyhogy ebben ennyi van
)
Tisztelt Fórumtárs!
Egyetértek! A mondeo futóműve stabil strapabíró. Az enyémmel sincs gond annak ellenére, hogy az idén volt 10 éves. Viszont mindig akad valaki, akinek épp a futóművével van kisebb-nagyobb gond. Most pont egy ilyennel foglalkozom.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6276 Dátum:
2015.08.28 péntek, 21:42:41 »
Üdv.
Valaki meg tudná nekem mondani, h az első toronyszilent/csapágy kombó melyik gyártótol származik mint gyári alkatrész?
köszi
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6277 Dátum:
2015.08.29 szombat, 00:11:40 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2015.08.28 péntek, 21:42:41
Üdv.
Valaki meg tudná nekem mondani, h az első toronyszilent/csapágy kombó melyik gyártótol származik mint gyári alkatrész?
köszi
Gyárit vegyél. (gyári csomagolásban)
Naplózva
Imádom a dízeleket!
László
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 2439
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6278 Dátum:
2015.08.29 szombat, 06:11:26 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2015.08.28 péntek, 21:42:41
Üdv.
Valaki meg tudná nekem mondani, h az első toronyszilent/csapágy kombó melyik gyártótol származik mint gyári alkatrész?
köszi
Tisztelt Fórumtárs!
Ha nem gyárit veszel, akkor a Lemfördert tudom ajánlani, mint utána gyártott futómű alkatrészt.
Tisztelettel László!
Naplózva
Ford Mondeo 2005 TDCI 2.0 115LE
mondejoooooo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1790
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6279 Dátum:
2015.08.29 szombat, 20:59:42 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.29 szombat, 00:11:40
Gyárit vegyél. (gyári csomagolásban)
és abban milyen termék rejlik?
Naplózva
ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia, tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6280 Dátum:
2015.08.29 szombat, 21:01:20 »
Idézetet írta: mondejoooooo - 2015.08.29 szombat, 20:59:42
és abban milyen termék rejlik?
Ha jól emlékszem, akkor FoMoCo vagy Motorcraft.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
addM
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6281 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 16:23:31 »
Sziasztok!
12-én volt kutyacsont és stab. szilent cserém. Mindegyikből a SWAG-t választottam. (Rájöttem hogy valószínüleg hiba volt
)
A cserét követő napon már elkezdett nyikorogni a hátsó szilnet. Kapott egy kis szilikonzsírt, mondván: hátha. Ez a mai napig tartott, megint elkezdett nyöszörögni.
Kérdésem, hogy ki milyen szilentet ajánlana? Lemfördert nem találtam sehol.
Esetleg, ha valaki tudja hogy a Cromaxnál a "Gyári Ford"-nak ki a beszállítója azt is szívesen veszem!
(cikkszámok is jöhetnek!)
Előre is köszi
Naplózva
MKIII, 1.8l Trend, 125Le, 4ajtós, 2004
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6282 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 16:25:28 »
Idézetet írta: addM - 2015.08.31 hétfő, 16:23:31
Sziasztok!
12-én volt kutyacsont és stab. szilent cserém. Mindegyikből a SWAG-t választottam. (Rájöttem hogy valószínüleg hiba volt
)
A cserét követő napon már elkezdett nyikorogni a hátsó szilnet. Kapott egy kis szilikonzsírt, mondván: hátha. Ez a mai napig tartott, megint elkezdett nyöszörögni.
Kérdésem, hogy ki milyen szilentet ajánlana? Lemfördert nem találtam sehol.
Esetleg, ha valaki tudja hogy a Cromaxnál a "Gyári Ford"-nak ki a beszállítója azt is szívesen veszem!
(cikkszámok is jöhetnek!)
Előre is köszi
A stabrúd nincs elkopva a szilentnél?
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
addM
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6283 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 16:43:37 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.08.31 hétfő, 16:25:28
A stabrúd nincs elkopva a szilentnél?
Szerintem nincs.
Legalább is mikor vittem kutyacsont és szilent cserére, mondtam ha már ott turkál rángasson és nézzen meg mindent, ha van valami tudjak róla, és cseréljük. Annyit mondtak, hogy ezeken kívül rendben van a futómű. (Persze ez nem jelenti azt, hogy azóta nem lehetett valami nyűgje)
A csere előtt nem volt ilyen nyöszörgő hang, csak simán kopogott az egész hátsó futómű.
Csere után 1 napig hibátlan volt, majd jött az említett hang, ami zsírozás után teljesen elmult, majd kb 1000km után ismét előjött. Ezért gondolom hogy a szilent lehet a ludas.
Naplózva
MKIII, 1.8l Trend, 125Le, 4ajtós, 2004
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6284 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 17:29:05 »
Idézetet írta: addM - 2015.08.31 hétfő, 16:23:31
Sziasztok!
12-én volt kutyacsont és stab. szilent cserém. Mindegyikből a SWAG-t választottam. (Rájöttem hogy valószínüleg hiba volt
)
A cserét követő napon már elkezdett nyikorogni a hátsó szilnet. Kapott egy kis szilikonzsírt, mondván: hátha. Ez a mai napig tartott, megint elkezdett nyöszörögni.
Kérdésem, hogy ki milyen szilentet ajánlana? Lemfördert nem találtam sehol.
Esetleg, ha valaki tudja hogy a Cromaxnál a "Gyári Ford"-nak ki a beszállítója azt is szívesen veszem!
(cikkszámok is jöhetnek!)
Előre is köszi
Miért nem veszel gyárit? Nem egy nagy összeg az sem.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6285 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 17:48:20 »
Idézetet írta: addM - 2015.08.31 hétfő, 16:23:31
Sziasztok!
12-én volt kutyacsont és stab. szilent cserém. Mindegyikből a SWAG-t választottam. (Rájöttem hogy valószínüleg hiba volt
)
A cserét követő napon már elkezdett nyikorogni a hátsó szilnet. Kapott egy kis szilikonzsírt, mondván: hátha. Ez a mai napig tartott, megint elkezdett nyöszörögni.
Kérdésem, hogy ki milyen szilentet ajánlana? Lemfördert nem találtam sehol.
Esetleg, ha valaki tudja hogy a Cromaxnál a "Gyári Ford"-nak ki a beszállítója azt is szívesen veszem!
(cikkszámok is jöhetnek!)
Előre is köszi
Miért a beszállító kell? Vedd meg a Ford csomagolásút, egyáltalán nem drága.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
addM
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 31
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6286 Dátum:
2015.08.31 hétfő, 18:52:20 »
Idézetet írta: GSR - 2015.08.31 hétfő, 17:48:20
Miért a beszállító kell? Vedd meg a Ford csomagolásút, egyáltalán nem drága.
Idézetet írta: tpmportal - 2015.08.31 hétfő, 17:29:05
Miért nem veszel gyárit? Nem egy nagy összeg az sem.
jogos srácok.
szerintem lányos izgalmamban rá sem néztem a gyári árára
köszi
Naplózva
MKIII, 1.8l Trend, 125Le, 4ajtós, 2004
netcore
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1107
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6287 Dátum:
2015.09.04 péntek, 08:01:55 »
kinek milyen lengéscsillapító vált be?
gyárinál jó lenne keményebb/sportosabb
St gátló ugyanaz mint a sima?
Azt autó ültetve van
Naplózva
0670-5882782
A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6288 Dátum:
2015.09.04 péntek, 08:20:33 »
Idézetet írta: netcore - 2015.09.04 péntek, 08:01:55
kinek milyen lengéscsillapító vált be?
gyárinál jó lenne keményebb/sportosabb
St gátló ugyanaz mint a sima?
Azt autó ültetve van
Én Bilstein-t raktam bele. Nincs panaszom rá.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
netcore
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1107
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6289 Dátum:
2015.09.04 péntek, 08:31:08 »
Esetleg érdemes felújíttatni?
Mindenképpen keményebb kellene mint a gyári.
Naplózva
0670-5882782
A nőknek 70 házimunkához kell érteniük:a főzés és a 69!
Mk4 2008 2,0Tdci 143Le? Titanium-x
Ex:Focus mk2 1,6tdci kombi 18"
R.I.P. Mondeo mk3(2002)2.0 tddi(tdci vgt turbo 1,5bar boost+csipsz)kombi -8cm
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6290 Dátum:
2015.09.04 péntek, 15:33:50 »
Idézetet írta: netcore - 2015.09.04 péntek, 08:31:08
Esetleg érdemes felújíttatni?
Mindenképpen keményebb kellene mint a gyári.
Újat vegyél. A felújítás sosem lesz olyan, mint az új, és ha egy év múlva újra kidurran, ott vagy, ahol a part szakad.
Bilsten B8 vagy B12 rémlik, mint alternatíva a gyári helyett.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Attila73
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 190
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6291 Dátum:
2015.09.07 hétfő, 13:39:38 »
Üdv.
Ha a hátsó kerekek kezdenek befele dőlni, az minek a cseréje lesz vélhetően?
Vagy ez nem ilyen egyértelmű?
Most menne vizsgára a kicsike...
Naplózva
Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
2018 Ecosport 1.0
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6292 Dátum:
2015.09.07 hétfő, 13:44:02 »
Idézetet írta: Attila73 - 2015.09.07 hétfő, 13:39:38
Üdv.
Ha a hátsó kerekek kezdenek befele dőlni, az minek a cseréje lesz vélhetően?
Vagy ez nem ilyen egyértelmű?
Most menne vizsgára a kicsike...
Nálam az alsó első keresztlengőkar (az a kis ~20 centis darabka) szilentjei adták meg magukat. Nézesd meg egy futóművessel.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Attila73
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 190
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6293 Dátum:
2015.09.07 hétfő, 15:07:50 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.09.07 hétfő, 13:44:02
Nálam az alsó első keresztlengőkar (az a kis ~20 centis darabka) szilentjei adták meg magukat. Nézesd meg egy futóművessel.
Rendben, köszönöm a választ!
Naplózva
Ex: 2001 Tddi (D6BA) kombi
2018 Ecosport 1.0
fablaci
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 211
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6294 Dátum:
2015.09.08 kedd, 11:11:50 »
Sziasztok!
MK3-as kombi Mondeomnál (facelift), ha balra tekerem a kormány éles, ropogó, kattogó hangokat hallok.
Féltengelyes lett az autóm? Azt honnan tudom, hogy a bal vagy a jobb oldali féltengelyt kell cserélni? Beszerzési forrásnak a Cromax ok?
Köszi szépen elöre is a segítséget!
Üdv:
Laci
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6295 Dátum:
2015.09.08 kedd, 11:38:05 »
Idézetet írta: fablaci - 2015.09.08 kedd, 11:11:50
Sziasztok!
MK3-as kombi Mondeomnál (facelift), ha balra tekerem a kormány éles, ropogó, kattogó hangokat hallok.
Féltengelyes lett az autóm? Azt honnan tudom, hogy a bal vagy a jobb oldali féltengelyt kell cserélni? Beszerzési forrásnak a Cromax ok?
Köszi szépen elöre is a segítséget!
Üdv:
Laci
ez csak akkor igaz a féltengelyre,ha induláskor teszi ezt.ha álló helyzetben is akkor támcsapágy.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6296 Dátum:
2015.09.08 kedd, 12:15:12 »
Idézetet írta: alf - 2015.09.08 kedd, 11:38:05
ez csak akkor igaz a féltengelyre,ha induláskor teszi ezt.ha álló helyzetben is akkor
támcsapágy
.
Nevezzük inkább toronycsapágynak, mert a támcsapágyat sokan a jobb féltengely támasztó csapágyának tudják be.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6297 Dátum:
2015.09.08 kedd, 12:59:58 »
Idézetet írta: GSR - 2015.09.08 kedd, 12:15:12
Nevezzük inkább toronycsapágynak, mert a támcsapágyat sokan a jobb féltengely támasztó csapágyának tudják be.
lehet,de alapvetően a toronycsapágy is egy támcsapágy,de nevezzük annak aminek akarod.
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6298 Dátum:
2015.09.08 kedd, 13:02:02 »
Idézetet írta: alf - 2015.09.08 kedd, 12:59:58
lehet,de alapvetően a toronycsapágy is egy támcsapágy,de nevezzük annak aminek akarod.
Nem mondtam, hogy nem helyes!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 48518
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6299 Dátum:
2015.09.08 kedd, 13:03:04 »
Idézetet írta: GSR - 2015.09.08 kedd, 13:02:02
Nem mondtam, hogy nem helyes!
Naplózva
TDCI Űrhajó
Titanium
S
max 18"
Oldalak:
1
...
119
120
121
122
123
124
125
[
126
]
127
128
129
130
131
132
133
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ