Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:46:35 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3169188 alkalommal)
0 Felhasználó és 177 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6550 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:39:44 »

amitől a kifliszacskó is kidurran ha összecsapod.

Kidurran, mert nem tudja a papírzacskó változtatni az alakját ezért a nyomásnövekedés (ami a térfogatcsökkenés miatt lép fel)  szétszakítja.
Ez van a durrdefektnél is. De nem erről van szó. A gumiabroncsnál nincs tárfogat csökkenés, csak alakváltozás!
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.09 hétfő, 21:06:15 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6551 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:41:38 »

Ha egy zacskót bekötözöl és rátenyerelsz, nem nő benne a nyomás?

Csak akkor, ha a térfogata nem változik. De fog....
A gumiabroncs térfogata csökken ha arra a tengelyre/oldalra nagyobb terhelés jut? Nem.
Ne keverd a zacskódat egy gumiabronccsal, aminek egész más a szerkezete.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.09 hétfő, 20:49:22 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6552 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:42:28 »

Készi Tibi ismét elvérzett. Tévedő tibi eplus2

Kimentem a szobából.... vannak fontosabb dolgok is, mint itt olvasni a faxságokat
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6553 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:43:52 »

A nyomás csak több levegővel emelkedhet?

Te kevered a gumiban lévő levegőnyomást a talajt terhelő gumiabroncs-felületi nyomásával.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6554 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:46:30 »

Mondok jobbat Tibi!

Ha felmelegszik a gumi, akkor több lesz benne a levegő?

Illetve ha lehül az idő kevesebb?

Megint hülyeséggel hozol példát.
A meleg ... tudom, hogy számodra meghatározó  eplus2..... de nem az anyagok hőre való reakcióját, tágulását kell figyelembe venni. Nem erről van szó. Cool


Akkor mondok én is valamit.
Felfújsz egy lufit. Lesz benne x nyomás. Lenyomod a lufit a földre, megváltozik az alakja és alul benyomódik. Szerinted megnő benne a nyomás? Nem, mert a térfogata nem változik. Csak az alakja!

« Utoljára szerkesztve: 2015.11.09 hétfő, 21:01:53 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6555 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 20:50:12 »


Pumpáljatok csak gumiabroncsot plusz terheléssel!   eljen  taps
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #6556 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 22:46:31 »

Pumpáljatok csak gumiabroncsot plusz terheléssel!   eljen  taps

 taps taps taps
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #6557 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 22:52:31 »

Tehat akkor. Zart terben levo gazok nyomasa akkor no, ha vagy a homerseklete no, vagy a benne levo reszecskek szama no, vagy a terfogata csokken.

Mivel a gumi rugalmas anyag, osszenyomasra nem csokken a terfogata, igy a nagyobb terhelesre nem no az abroncsokban a levego nyomasa. Az abroncsban levo levego nyomasa tehat a homerseklet novelesevel vagy a reszecskek szamanak novelesevel (pumpalas) novelheto. En ez utobbit javaslom.  integet2
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6558 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 22:56:25 »

Képzelem ebben a gumiban milyen nagy nyomás lehet, mert akkora terhelés éri, hogy ennyire belapult alul, amitől durván megnőtt benne a nyomás....  hehe

« Utoljára szerkesztve: 2015.11.09 hétfő, 23:15:24 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6559 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 23:22:04 »

Vezesd le, miért _nem_ emelkedik a nyomás?

Rugalmas a gumi, ez igaz, de nem akármennyire. Ha nagyobb súllyal nyomod, akkor kisebb lesz a térfogata, hiába tágul máshol - az a tágulás véges, és végeredményben a benne lévő nyomás növekedni fog.

Azt írtam, hogy nem tudom, mennyivel, hogy mérhető-e egyáltalán 0,1 bar fokozatú skálán.

AndyA

Nem F1 ez, hogy ezred barok számítsanak... Ha felemeled az autót, beállítod a nyomást 2,3 barra, majd leereszted az autót, akkor is 2,3 bart fogsz mérni. Nincs jelentős (átlag szerszámokkal mérhető) nyomás változás. Most ha néhány száz kilós terhelésváltozás ennyire nem látszik meg, akkor gondolhatod, hogy mennyire számít az, hogy éppen hány fokkal dől az autó balra/jobbra/előre/hátra.
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #6560 Dátum: 2015.11.09 hétfő, 23:43:47 »

Nem F1 ez, hogy ezred barok számítsanak... Ha felemeled az autót, beállítod a nyomást 2,3 barra, majd leereszted az autót, akkor is 2,3 bart fogsz mérni. Nincs jelentős (átlag szerszámokkal mérhető) nyomás változás. Most ha néhány száz kilós terhelésváltozás ennyire nem látszik meg, akkor gondolhatod, hogy mennyire számít az, hogy éppen hány fokkal dől az autó balra/jobbra/előre/hátra.

Pontosan. Mindez pedig azert van, mert a terheles novelesevel a gaz terfogatat nem tudod csokkenteni. Ha az auto kereke dugattyus henger lenne, ahol a kocsi terhelesevel a dugattyu a henger zart vege fele mozdulna el, akkor jelentos nyomasvaltozast lehetne tapasztalni (ha P=(2N/3V)*Em, akkor minden egyeb tenyezo valtozatlanul hagyasa mellett a terfogat felezese a nyomas ketszerezodeset eredmenyezi).
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6561 Dátum: 2015.11.10 kedd, 16:04:09 »

205/60R16 gumma gondolom elfér az autó alatt ? Szoktak ilyet felpakolni vagy inkább maradjon a 2015/55 ?
tapasztalat ? előny/hátrány
Naplózva

blah blah blah
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6562 Dátum: 2015.11.10 kedd, 16:06:41 »

205/60R16 gumma gondolom elfér az autó alatt ? Szoktak ilyet felpakolni vagy inkább maradjon a 2015/55 ?
tapasztalat ? előny/hátrány


Inkább 205/55 R16.......a 2015/55 nagyon széles és ballonos lenne.  hehe
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6563 Dátum: 2015.11.10 kedd, 16:07:50 »



Inkább 205/55 R16.......a 2015/55 nagyon széles és ballonos lenne.  hehe

 duhos2 vigyor3
Egyebkent mi a baj a 205/60-al ? gyari konyv sem ir rola...
Naplózva

blah blah blah
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #6564 Dátum: 2015.11.10 kedd, 16:19:14 »



Inkább 205/55 R16.......a 2015/55 nagyon széles és ballonos lenne.  hehe

  taps taps taps taps
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6565 Dátum: 2015.11.10 kedd, 19:30:57 »

duhos2 vigyor3
Egyebkent mi a baj a 205/60-al ? gyari konyv sem ir rola...

- nem váltóméret (ezért sem ír róla a könyv)
- drágább is, mint a /55
- átmérőben 21mm el nagyobb, ezért már lehet beleérhet valamibe....

Más baj nincs vele.  hehe 
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6566 Dátum: 2015.11.10 kedd, 19:56:44 »

Hol számít az, hogy mennyire-akármennyire rugalmas a gumi? Sehol.
A gumiabroncs deformálódik, de a nyomás annyi benne, amennyi.  Mitől lenne benne több levegő?

Nincs benne több levegő. Viszont a térfogat kisebb lesz, mivel benyomódik a gumi.

Számoljunk kicsit, hátha jutunk valamire. Smiley

Legyen a nyomás 2 bar, az jó közelítéssel 2 kg/cm2-nek felel meg. A gumi belső sugara 8 hüvelyk, azaz 20 cm, ennél kb. 11 cm-rel nagyobb a külső sugara (205 mm 55%-a). Itt lesz egy gyűrű alakú felületünk, ami egy gumi két oldalfalát figyelembe véve lesz kb. 3500 cm2. Plusz a futófelület, ami kerekítve legyen mondjuk 20 cm széles, átmérő x PI-vel szorozva ebből lesz még másik 3900 cm2, összesen 7400 cm2. Szorozva 2 kg-val, az kb. 15000 kg, ami a gumiban belül nyomja a falat kifelé. Ha erre ráterhelünk egy első keréken mondjuk 400 kg-t (vagyis az eddig emelőn lévő autót letesszük a kerekeire), akkor ez kb. 15400:15000, azaz kb. 2,6%-kal nagyobb nyomást fog okozni a gumiban. Ezt valamelyest persze csökkenti a gumi tágulása a nyomásnövekedéstől, de azért azon ne kezdjünk el vitázni, hogy annyit tágulna a gumi, hogy egyáltalán nem növekszik a nyomás... Ha 4-5 barra felfújod a gumit, az üzemi 2-2,5 barhoz képest már alig van alakváltozás. Éppenhogy azért szokták ezt a gumisok, hogy lássák, ha puklisodik valahol, vagyis ahol sérült. De ha nem sérült, akkor nem fog még 5 baron sem lényegesen tágulni, nemhogy 2 barhoz képest +2,6% nyomáson.

Szóval maradjunk annyiban, hogy a ferdén álló autó miatt az egyik kerékre eső akármilyen kevéssel nagyobb súlytól is bizony nagyobb lesz a gumiban a nyomás. Akkor is, ha csak olyan kis mértékben, hogy azt esélytelen is a szokásos, legjobb esetben is max. ~0,05 bar pontosságú mérőeszközeiddel meglátni.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6567 Dátum: 2015.11.10 kedd, 19:57:45 »

Mondok jobbat Tibi!

Ha felmelegszik a gumi, akkor több lesz benne a levegő?

Illetve ha lehül az idő kevesebb?

Az termodinamika, annak csak szőrmentén van köze a súly-térfogatváltozás-nyomás összefüggéshez. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6568 Dátum: 2015.11.10 kedd, 19:58:28 »

Csak akkor, ha a térfogata nem változik. De fog....
A gumiabroncs térfogata csökken ha arra a tengelyre/oldalra nagyobb terhelés jut? Nem.
Ne keverd a zacskódat egy gumiabronccsal, aminek egész más a szerkezete.

No, de nem is növekszik a térfogat, pont erről van szó.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6569 Dátum: 2015.11.10 kedd, 19:59:59 »

Megint hülyeséggel hozol példát.
A meleg ... tudom, hogy számodra meghatározó  eplus2..... de nem az anyagok hőre való reakcióját, tágulását kell figyelembe venni. Nem erről van szó. Cool


Akkor mondok én is valamit.
Felfújsz egy lufit. Lesz benne x nyomás. Lenyomod a lufit a földre, megváltozik az alakja és alul benyomódik. Szerinted megnő benne a nyomás? Nem, mert a térfogata nem változik. Csak az alakja!

Arról már hallottál, hogy a lufit eleinte, amíg nem nagyon feszül, sokkal könnyebb felfújni, mint később, amikor már elég dagi? Ha összenyomod, jobban feszül az anyaga, azaz nagyobb erőt kell a benne lévő levegőnek a falára kifejtenie. Ez meg csak akkor megy, ha növeszik a nyomás is benne.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6570 Dátum: 2015.11.10 kedd, 20:01:55 »

Nem F1 ez, hogy ezred barok számítsanak... Ha felemeled az autót, beállítod a nyomást 2,3 barra, majd leereszted az autót, akkor is 2,3 bart fogsz mérni. Nincs jelentős (átlag szerszámokkal mérhető) nyomás változás. Most ha néhány száz kilós terhelésváltozás ennyire nem látszik meg, akkor gondolhatod, hogy mennyire számít az, hogy éppen hány fokkal dől az autó balra/jobbra/előre/hátra.

Tényleg nem számít. De attól még kétségkívül igazam van, hogy a dőlés miatt jobban terhelt gumiban nagyobb lesz a nyomás.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6571 Dátum: 2015.11.10 kedd, 20:28:18 »

No, de nem is növekszik a térfogat, pont erről van szó.

AndyA

A gumi csak összenyomódni tud, tágulni nem?   taps
Igyál inkább valamit....
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6572 Dátum: 2015.11.10 kedd, 20:29:37 »

Arról már hallottál, hogy a lufit eleinte, amíg nem nagyon feszül, sokkal könnyebb felfújni, mint később, amikor már elég dagi? Ha összenyomod, jobban feszül az anyaga, azaz nagyobb erőt kell a benne lévő levegőnek a falára kifejtenie. Ez meg csak akkor megy, ha növeszik a nyomás is benne.

AndyA

Megint félre/mellébeszélsz. Nem felfújásról van szó! A nyomás már benne van. Ahogy a gumiban is már benne van a levegő.
Amiről te beszélsz, az a gumiabroncs felfújásakor is pont ugyanúgy érvényes. De nem a felfújás és a közbeni nyomásviszonyokról van szó.
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.10 kedd, 20:49:41 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6573 Dátum: 2015.11.10 kedd, 20:35:55 »

Nincs benne több levegő. Viszont a térfogat kisebb lesz, mivel benyomódik a gumi.

Számoljunk kicsit, hátha jutunk valamire. Smiley

Legyen a nyomás 2 bar, az jó közelítéssel 2 kg/cm2-nek felel meg. A gumi belső sugara 8 hüvelyk, azaz 20 cm, ennél kb. 11 cm-rel nagyobb a külső sugara (205 mm 55%-a). Itt lesz egy gyűrű alakú felületünk, ami egy gumi két oldalfalát figyelembe véve lesz kb. 3500 cm2. Plusz a futófelület, ami kerekítve legyen mondjuk 20 cm széles, átmérő x PI-vel szorozva ebből lesz még másik 3900 cm2, összesen 7400 cm2. Szorozva 2 kg-val, az kb. 15000 kg, ami a gumiban belül nyomja a falat kifelé. Ha erre ráterhelünk egy első keréken mondjuk 400 kg-t (vagyis az eddig emelőn lévő autót letesszük a kerekeire), akkor ez kb. 15400:15000, azaz kb. 2,6%-kal nagyobb nyomást fog okozni a gumiban. Ezt valamelyest persze csökkenti a gumi tágulása a nyomásnövekedéstől, de azért azon ne kezdjünk el vitázni, hogy annyit tágulna a gumi, hogy egyáltalán nem növekszik a nyomás... Ha 4-5 barra felfújod a gumit, az üzemi 2-2,5 barhoz képest már alig van alakváltozás. Éppenhogy azért szokták ezt a gumisok, hogy lássák, ha puklisodik valahol, vagyis ahol sérült. De ha nem sérült, akkor nem fog még 5 baron sem lényegesen tágulni, nemhogy 2 barhoz képest +2,6% nyomáson.

Szóval maradjunk annyiban, hogy a ferdén álló autó miatt az egyik kerékre eső akármilyen kevéssel nagyobb súlytól is bizony nagyobb lesz a gumiban a nyomás. Akkor is, ha csak olyan kis mértékben, hogy azt esélytelen is a szokásos, legjobb esetben is max. ~0,05 bar pontosságú mérőeszközeiddel meglátni.

AndyA


Kezdem az elején....
Benyomódik a gumi, ezt senki nem cáfolta. Hiszen ezért is látható laposabbnak.
De! A gumi alakot változtat, deformálódik. Nem csak benyomódik és máshol pont olyan marad, mint a benyomódás előtt!
Valahol benyomódik valahol kitágul. A levegő nyomása nem fog változni benne, mert a belső térfogat nem változik, csak az alakja.

A te elméleted szerint, akkor nem szabad felfújni úgy a gumit és beállítani a guminyomást, hogy le van szerelve az autóról..... mert akkor nem nyomódik be. Viszont felszerelés után megnő benne a nyomás, mert terheli a kocsi súlya!

A világ összes gumisa szarul dolgozik, nem?  Sosem a felszerelést követően fújják fel a kívánt nyomásra.  Cool


Kezdek belefáradni már....... wilting
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6574 Dátum: 2015.11.10 kedd, 20:37:34 »

No, de nem is növekszik a térfogat, pont erről van szó.

AndyA

Ki beszélt arról, hogy növekszik? Pont azt írtam, hogy nem. De nem is csökken.
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6575 Dátum: 2015.11.10 kedd, 20:39:47 »

Tényleg nem számít. De attól még kétségkívül igazam van, hogy a dőlés miatt jobban terhelt gumiban nagyobb lesz a nyomás.

AndyA

Ezt engedd el már...... mert ez hülyeség. Meddig bizonygassuk neked?

Én kompresszorral előállított sűrített levegővel szoktam a gumiban a nyomást növelni. Te terheld továbbra is..... itt a kép lejjebb, durván nagy nyomás lehet abban a gumiban, ha ennyire belapult a terheléstől.  eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6576 Dátum: 2015.11.10 kedd, 20:47:18 »

Még egy dolog, aztán én befejeztem ezt guminyomás dolgot.

Amikor ugye nagyobb terheléssel használjuk az autót (5 személy, sok csomag), akkor meg van határozva egy nagyobb gumiabroncs nyomás, amire fel kell fújni.
AndyA szerint ez hülyeség, mert ha szimplán jobban megterheljük az autót és ezzel együtt a gumikat is, ugye.....akkor megnő a gumiabroncsban a nyomás!  wow1
Ennyi kérem! Az autógyártók mind monnyanak le! Nem kell nagyobb nyomásra fújni a gumikat, mert a nagyobb terhelésre "automatikusan" megnő a gumiban a levegőnyomás! WOW!  taps
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.10 kedd, 21:28:30 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6577 Dátum: 2015.11.10 kedd, 21:08:50 »

Még egy dolog, aztán én befejeztem ezt guminyomás dolgot.

Amikor ugye nagyobb terheléssel használjuk az autót (5 személy, sok csomag), akkor meg van határozva egy nagyobb gumiabroncs nyomás, amire fel kell fújni.
AndyA szerint ez hülyeség, mert ha szimplán jobban megterheljük az autók és ezzel együtt a gumikat is, ugye.....akkor megnő a gumiabroncsban a nyomás!
Ennyi kérem! Az autógyártók mind monnyanak le! Nem kell nagyonn nyomásra fújni a gumikat, mert a nagyobb terhelésre "automatikusan" megnő a gumiban a levegőnyomás! WOW!  taps


 Defekt esetére meg nem is kell pótkerék csak egy megfelelő méretű beton tömb.  eplus2
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6578 Dátum: 2015.11.10 kedd, 21:27:19 »



 Defekt esetére meg nem is kell pótkerék csak egy megfelelő méretű beton tömb.  eplus2

 eljen
Naplózva

Imádom a dízeleket!    
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #6579 Dátum: 2015.11.10 kedd, 21:53:44 »

Az abroncsban menet közben megnő  a nyomás azért mert az aszfalt és az abroncs súrlódása közben hő keletkezik.

Ezért kellene hidegen még álló helyzetben ellenőrizni az abroncs nyomást.

Nyilván senki se csinálja így.

Tudom,hogy ezt mindenki tudja de azért be írtam  Wink

Mondjuk én gondolkozok olyan órás lábpumpa  beszerzésén,és hosszabb út előtt megcsinálnám a ceremóniát  .

Csak azt nem tudom mennyire pontos az az óra rajta  Huh?
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 8152



E-mail
« Új hozzászólás #6580 Dátum: 2015.11.10 kedd, 22:48:49 »

... még álló helyzetben ellenőrizni az abroncs nyomást.
...

Hát nem is útközben szoktam kiugrani a kocsiból és forgó keréken mérni a nyomást  nyes nyes
Naplózva

"If it ain't broke, don't fix it."

MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi

múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
GKovacs
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 476


« Új hozzászólás #6581 Dátum: 2015.11.11 szerda, 12:59:03 »

Az abroncsban menet közben megnő  a nyomás azért mert az aszfalt és az abroncs súrlódása közben hő keletkezik.

Ezért kellene hidegen még álló helyzetben ellenőrizni az abroncs nyomást.

Nyilván senki se csinálja így.

Tudom,hogy ezt mindenki tudja de azért be írtam  Wink

Mondjuk én gondolkozok olyan órás lábpumpa  beszerzésén,és hosszabb út előtt megcsinálnám a ceremóniát  .

Csak azt nem tudom mennyire pontos az az óra rajta  Huh?
Nekem van egy órás autópumpám (kézi), nyomásmérő kis kütyüm (Lidlből) és néha kúton is pumpálok. Ezek sohasem mutatják ugyanazt, 1-2 tized bar eltérés szokott lenni. Nem beszélve arról, hogy a pumpának mutatós a kijelzője. De szerintem ennyi belefér. Meg volt már olyan, hogy a gumis rosszul rakta be a szelepet és délutánra leeresztett a gumi. Akkor jól jött a pumpa.

Mellesleg nagyobb út előtt még előtte hidegen megszoktam mérni.  Wink

Szóval szerintem megéri. Azért ne költs rá sokat, vedd meg valamelyik diszkontban (Lidl, Aldi) ha van.
Naplózva

MK4 2.2 TDCI Titanium S
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #6582 Dátum: 2015.11.11 szerda, 13:35:13 »

Tényleg nem számít. De attól még kétségkívül igazam van, hogy a dőlés miatt jobban terhelt gumiban nagyobb lesz a nyomás.

AndyA

No akkor immár részemről is utoljára, ismét. Tibinek tökéletesen igaza van.
A gumiban lévő levegő (gáz) normál körülmények között (nem lukas a gumi) zárt térben van. Igaz? Igaz.

Zárt térben lévő gáz (levegő) nyomása kizárólag akkor változik, ha a gáz alábbi három állapotjelzőjét megváltoztatjuk:
- a zárt térben lévő részecskék száma (ez kizárólag további gáz beengedésével vagy gáz kieresztésével változtatható, tehát az autó terhelésétől független) részecskeszám és a nyomás egyenesen arányos
- a zárt térben lévő gáz hőmérséklete (ez sem változik az autó terhelésével) hőmérséklet és a nyomás egyenesen arányos
- a zárt térben lévő levegő térfogata (na ebben a tekintetben vannak tévedések) a térfogat és a nyomás fordítottan arányos

A zárt térben (gumiban) lévő levegő térfogata
Ebben a vonatkozásban két dolgot kell szem előtt tartani: (1) a gázok részecskéi közötti kölcsönhatás elhanyagolható, erre tekintettel összenyomhatók, (2) a gázok részecskéi nagy sebességű rendezetlen mozgást végeznek, ezért (lényegében) mindig kitöltik a rendelkezésükre álló teret.

Ebből következik, hogy a zárt térben lévő gázok térfogata akkor csökkenthető (akkor összenyomhatók), ha az őket tartalmazó rendszer térfogata csökkenthető. Egy dugattyús hengerben lévő gáz összenyomható, mert a henger fala nem rugalmas, így a benne lévő gáz összenyomásakor nem képes tágulni.

A gumi azonban rugalmas anyag, ezért hiába tehénkedik nagyobb nyomóerő a gumira (alul jobban deformálódik), a levegő rendelkezésére álló tér a gumi nyúlása folytán változatlan marad, ekként a levegő térfogata sem változik (nem csökken és nem is nő). Ezt nagyon könnyű otthoni körülmények között ellenőrizni: fújj fel egy lufit és felülről óvatosan nyomd, alulról alátámasztva. A lufi oldalt szélesedik, tágul (igen, változatlan marad benn a levegő nyomása!). Ugyanez a helyzet a gumival is, ilyen egyszerű.

Hogy akkor miért durran ki egyszercsak az egészséges mértékben felfújt lufi, ha egyre növekvő erővel nyomod? Nemnem, nem a nyomásnövekedés és túlnyomás miatt! Hanem azért, mert nagyobb nyomóerő esetén felülről olyannyira "belapul" és emiatt oldalirányban olyan mértékben kellene tágulnia, amelyet az anyag már nem bír és egészen egyszerűen szétszakad. A durranás tehát nem a nyomás, hanem a szakadás következménye!

Aki ennek ellenére továbbra is azt állítja, hogy a gumiban lévő levegő nyomása növekszik, ha jobban megpakolja az autót, az vagy nem hisz a fizika törvényeinek, vagy Nobel-díjat érdemel. Inkább előbbi. Egyébként hitetlenek ki is próbálhatják egy szimpatikus benzinkúton: tessen szíves rátenni a szelepre a nyomásmérőt üres autó esetén, majd tessék beültetni az autóba 5 embert. A jelzett nyomás nem fog változni.
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #6583 Dátum: 2015.11.11 szerda, 14:09:03 »

No akkor immár részemről is utoljára, ismét. Tibinek tökéletesen igaza van.
A gumiban lévő levegő (gáz) normál körülmények között (nem lukas a gumi) zárt térben van. Igaz? Igaz.

Zárt térben lévő gáz (levegő) nyomása kizárólag akkor változik, ha a gáz alábbi három állapotjelzőjét megváltoztatjuk:
- a zárt térben lévő részecskék száma (ez kizárólag további gáz beengedésével vagy gáz kieresztésével változtatható, tehát az autó terhelésétől független) részecskeszám és a nyomás egyenesen arányos
- a zárt térben lévő gáz hőmérséklete (ez sem változik az autó terhelésével) hőmérséklet és a nyomás egyenesen arányos
- a zárt térben lévő levegő térfogata (na ebben a tekintetben vannak tévedések) a térfogat és a nyomás fordítottan arányos

A zárt térben (gumiban) lévő levegő térfogata
Ebben a vonatkozásban két dolgot kell szem előtt tartani: (1) a gázok részecskéi közötti kölcsönhatás elhanyagolható, erre tekintettel összenyomhatók, (2) a gázok részecskéi nagy sebességű rendezetlen mozgást végeznek, ezért (lényegében) mindig kitöltik a rendelkezésükre álló teret.

Ebből következik, hogy a zárt térben lévő gázok térfogata akkor csökkenthető (akkor összenyomhatók), ha az őket tartalmazó rendszer térfogata csökkenthető. Egy dugattyús hengerben lévő gáz összenyomható, mert a henger fala nem rugalmas, így a benne lévő gáz összenyomásakor nem képes tágulni.

A gumi azonban rugalmas anyag, ezért hiába tehénkedik nagyobb nyomóerő a gumira (alul jobban deformálódik), a levegő rendelkezésére álló tér a gumi nyúlása folytán változatlan marad, ekként a levegő térfogata sem változik (nem csökken és nem is nő). Ezt nagyon könnyű otthoni körülmények között ellenőrizni: fújj fel egy lufit és felülről óvatosan nyomd, alulról alátámasztva. A lufi oldalt szélesedik, tágul (igen, változatlan marad benn a levegő nyomása!). Ugyanez a helyzet a gumival is, ilyen egyszerű.

Hogy akkor miért durran ki egyszercsak az egészséges mértékben felfújt lufi, ha egyre növekvő erővel nyomod? Nemnem, nem a nyomásnövekedés és túlnyomás miatt! Hanem azért, mert nagyobb nyomóerő esetén felülről olyannyira "belapul" és emiatt oldalirányban olyan mértékben kellene tágulnia, amelyet az anyag már nem bír és egészen egyszerűen szétszakad. A durranás tehát nem a nyomás, hanem a szakadás következménye!

Aki ennek ellenére továbbra is azt állítja, hogy a gumiban lévő levegő nyomása növekszik, ha jobban megpakolja az autót, az vagy nem hisz a fizika törvényeinek, vagy Nobel-díjat érdemel. Inkább előbbi. Egyébként hitetlenek ki is próbálhatják egy szimpatikus benzinkúton: tessen szíves rátenni a szelepre a nyomásmérőt üres autó esetén, majd tessék beültetni az autóba 5 embert. A jelzett nyomás nem fog változni.

Nem unjátok még?  zavart2
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #6584 Dátum: 2015.11.11 szerda, 14:11:15 »

Nekem van egy órás autópumpám (kézi), nyomásmérő kis kütyüm (Lidlből) és néha kúton is pumpálok. Ezek sohasem mutatják ugyanazt, 1-2 tized bar eltérés szokott lenni. Nem beszélve arról, hogy a pumpának mutatós a kijelzője. De szerintem ennyi belefér. Meg volt már olyan, hogy a gumis rosszul rakta be a szelepet és délutánra leeresztett a gumi. Akkor jól jött a pumpa.

Mellesleg nagyobb út előtt még előtte hidegen megszoktam mérni.  Wink

Szóval szerintem megéri. Azért ne költs rá sokat, vedd meg valamelyik diszkontban (Lidl, Aldi) ha van.

Köszi akkor felhajtók 1-et.Mármint olyan órás pumpát  integet2
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #6585 Dátum: 2015.11.11 szerda, 14:17:06 »

Nem unjátok még?  zavart2

Picit de, ezért írtam, hogy részemről ez volt az utsó. Smiley
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
KIZS
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 277



« Új hozzászólás #6586 Dátum: 2015.11.11 szerda, 15:14:54 »

Az automata és a kézi váltós féltengelycsuklók egyformák vagy különbözőek?
Benzines automatám van és bal külső csuklót kéne cserélnem.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 26676


Phinabubus, filematológus


« Új hozzászólás #6587 Dátum: 2015.11.11 szerda, 15:18:22 »

Az automata és a kézi váltós féltengelycsuklók egyformák vagy különbözőek?
Benzines automatám van és bal külső csuklót kéne cserélnem.

Jobb vagy bal kezes vagy? illetve milyen a keréknyomásod?  Cheesy
Naplózva

S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zoleex
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6653



E-mail
« Új hozzászólás #6588 Dátum: 2015.11.11 szerda, 15:41:53 »

Az automata és a kézi váltós féltengelycsuklók egyformák vagy különbözőek?
Benzines automatám van és bal külső csuklót kéne cserélnem.


Más az automata és a kézi váltós.
Naplózva

2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
mrsherrey
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 353



« Új hozzászólás #6589 Dátum: 2015.11.11 szerda, 16:20:03 »

Jobb vagy bal kezes vagy? illetve milyen a keréknyomásod?  Cheesy

 taps taps taps
Naplózva

2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND - OCTANE BLUE
Vagyokabajnok
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 3548



E-mail
« Új hozzászólás #6590 Dátum: 2015.11.11 szerda, 16:33:21 »

Jobb vagy bal kezes vagy? illetve milyen a keréknyomásod?  Cheesy
Szia.
Most,hogy igazmondó lettél vigyázz,mert kérdezhetnek bármit. eplus2 eplus2
Aztán úgy jársz,mint az "Igen ember" (mindenre igen)  hehe
Naplózva

2011.12  1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0   GHIA   145 LE   (B5Y)  esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr.   300+
Meg Győző
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 24525



« Új hozzászólás #6591 Dátum: 2015.11.11 szerda, 16:56:53 »

Szia.
Most,hogy igazmondó lettél vigyázz,mert kérdezhetnek bármit. eplus2 eplus2
Aztán úgy jársz,mint az "Igen ember" (mindenre igen)  hehe

Most árulta el az igazi énjét. Hiszen igazmondó (Juhász) a mesében van. Tehát alapjaiban megdől...., mert már a neve is mese!  eplus2
« Utoljára szerkesztve: 2015.11.11 szerda, 18:30:39 írta GSR » Naplózva

Imádom a dízeleket!    
zacci
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 19486


norbert.nagy@4ce.hu
E-mail
« Új hozzászólás #6592 Dátum: 2015.11.12 csütörtök, 10:59:39 »


- nem váltóméret (ezért sem ír róla a könyv)
- drágább is, mint a /55
- átmérőben 21mm el nagyobb, ezért már lehet beleérhet valamibe....

Más baj nincs vele.  hehe 

thx!  vigyor3
Naplózva

blah blah blah
szucstamas20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


E-mail
« Új hozzászólás #6593 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 18:05:32 »

Ha kopog, akkor ott valami nincs a helyén. Addig kár állíttatni a futómávet, amíg azt nem orvosolod.

Ha talpas csapszeg, akkor csak Lemfördert vegyél, azzal sokáig nem lesz bajod. De lehet valamelyik szilent is, azokat is meg kell nézni. Jó futóműves megrángatja padon és megmondja. Sima szerelő ránézésre, rántópad nélkül nem nagyon fogja tudni megmondani.

AndyA


Szia!

Értem, köszönöm válaszod, Monroe (~4000 ft) van félárban vagy maradjak a Lemfördernél (~8200 ft)? A talpast itthon is kitudom cserélni, kell valami spec szerszám hozzá, csere menete? A gyáriak szegecselve vannak jól tudom?

Üdv: Tomi
Naplózva

2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6594 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 18:27:26 »

Szia!

Értem, köszönöm válaszod, Monroe (~4000 ft) van félárban vagy maradjak a Lemfördernél (~8200 ft)? A talpast itthon is kitudom cserélni, kell valami spec szerszám hozzá, csere menete? A gyáriak szegecselve vannak jól tudom?

Üdv: Tomi

Ebből csak Lemfördert. Le kell fúrni, újat felcsavarozni, sört bontani. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szucstamas20
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 87


E-mail
« Új hozzászólás #6595 Dátum: 2015.11.15 vasárnap, 18:34:07 »

Ebből csak Lemfördert. Le kell fúrni, újat felcsavarozni, sört bontani. Smiley

AndyA

Szia!

Rendicsek, a sörbontást már nagyon várom..  eplus2

Üdv: Tomi
Naplózva

2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
Husqi
Vendég
« Új hozzászólás #6596 Dátum: 2015.11.16 hétfő, 13:57:49 »

Üdv.

Kombi hossz lengőkar első szilent csere.Mire számítsak?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 23830


RULE: Turbos make torque, and torque makes fun


E-mail
« Új hozzászólás #6597 Dátum: 2015.11.16 hétfő, 18:58:08 »

ST220 alatt rövidebb stabpálca van mint a dízelekben?
Naplózva


2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN

múlt:
2001 TDDI 4DOOR 
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
süfike
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 126



E-mail
« Új hozzászólás #6598 Dátum: 2015.11.18 szerda, 09:35:29 »

Hali!

Gondoltam ide írok mielőtt a nagyfiam kiherélem!
 nyes nyes nyes nyes

Szóval!Az autóm autópályás gyorsításnál(gyorsítósávban) elkezdi rázni az elejét..amiért nem tudom hová tenni a dolgokat,hogy ezt nem mindíg csinálja.Tegnap hazafelé többször is kiálltam az autópályáról pihenőbe és visszagyorsítottam próbaképp 5ből 2x csinálta.fékezésnél semmi.csak gyorsításnál.állandó sebességnél semmi szépen fut még 190-él is.Kereket leszedettem  elöl megnézettem gumisnál.semmi baja...vélemény?
ezt a héten kezdte el miután a fiam hétvégén hazahozta  falbav falbav falbav
Naplózva

MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #6599 Dátum: 2015.11.18 szerda, 12:50:42 »

Hali!

Gondoltam ide írok mielőtt a nagyfiam kiherélem!
 nyes nyes nyes nyes

Szóval!Az autóm autópályás gyorsításnál(gyorsítósávban) elkezdi rázni az elejét..amiért nem tudom hová tenni a dolgokat,hogy ezt nem mindíg csinálja.Tegnap hazafelé többször is kiálltam az autópályáról pihenőbe és visszagyorsítottam próbaképp 5ből 2x csinálta.fékezésnél semmi.csak gyorsításnál.állandó sebességnél semmi szépen fut még 190-él is.Kereket leszedettem  elöl megnézettem gumisnál.semmi baja...vélemény?
ezt a héten kezdte el miután a fiam hétvégén hazahozta  falbav falbav falbav

Ne tedd, különben sosem leszel nagypapa. Smiley

Féltengelycsukló vagy jobbos féltengely támasztócsapágy?

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak: 1 ... 125 126 127 128 129 130 131 [132] 133 134 135 136 137 138 139 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.079 másodperc alatt készült el 25 lekéréssel.