Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 14:14:48
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
125
126
127
128
129
130
131
[
132
]
133
134
135
136
137
138
139
...
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3167581 alkalommal)
0 Felhasználó és 171 vendég van a témában
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6550 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:39:44 »
Idézetet írta: VZoli - 2015.11.09 hétfő, 20:27:01
amitől a kifliszacskó is kidurran ha összecsapod.
Kidurran, mert nem tudja a papírzacskó változtatni az alakját ezért a nyomásnövekedés (ami a térfogatcsökkenés miatt lép fel) szétszakítja.
Ez van a durrdefektnél is. De nem erről van szó. A gumiabroncsnál nincs tárfogat csökkenés, csak alakváltozás!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.09 hétfő, 21:06:15 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6551 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:41:38 »
Idézetet írta: BT - 2015.11.09 hétfő, 20:25:53
Ha egy zacskót bekötözöl és rátenyerelsz, nem nő benne a nyomás?
Csak akkor, ha a térfogata nem változik. De fog....
A gumiabroncs térfogata csökken ha arra a tengelyre/oldalra nagyobb terhelés jut? Nem.
Ne keverd a zacskódat egy gumiabronccsal, aminek egész más a szerkezete.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.09 hétfő, 20:49:22 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6552 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:42:28 »
Idézetet írta: BT - 2015.11.09 hétfő, 20:30:51
Készi Tibi ismét elvérzett. Tévedő tibi
Kimentem a szobából.... vannak fontosabb dolgok is, mint itt olvasni a faxságokat
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6553 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:43:52 »
Idézetet írta: BT - 2015.11.09 hétfő, 20:26:38
A nyomás csak több levegővel emelkedhet?
Te kevered a gumiban lévő levegőnyomást a talajt terhelő gumiabroncs-felületi nyomásával.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6554 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:46:30 »
Idézetet írta: BT - 2015.11.09 hétfő, 20:33:11
Mondok jobbat Tibi!
Ha felmelegszik a gumi, akkor több lesz benne a levegő?
Illetve ha lehül az idő kevesebb?
Megint hülyeséggel hozol példát.
A meleg ... tudom, hogy számodra meghatározó
..... de nem az anyagok hőre való reakcióját, tágulását kell figyelembe venni. Nem erről van szó.
Akkor mondok én is valamit.
Felfújsz egy lufit. Lesz benne x nyomás. Lenyomod a lufit a földre, megváltozik az alakja és alul benyomódik. Szerinted megnő benne a nyomás? Nem, mert a térfogata nem változik. Csak az alakja!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.09 hétfő, 21:01:53 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6555 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 20:50:12 »
Pumpáljatok csak gumiabroncsot plusz terheléssel!
Naplózva
Imádom a dízeleket!
mrsherrey
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 353
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6556 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 22:46:31 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:50:12
Pumpáljatok csak gumiabroncsot plusz terheléssel!
Naplózva
2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND -
OCTANE BLUE
mrsherrey
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 353
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6557 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 22:52:31 »
Tehat akkor. Zart terben levo gazok nyomasa akkor no, ha vagy a homerseklete no, vagy a benne levo reszecskek szama no, vagy a terfogata csokken.
Mivel a gumi rugalmas anyag, osszenyomasra nem csokken a terfogata, igy a nagyobb terhelesre nem no az abroncsokban a levego nyomasa. Az abroncsban levo levego nyomasa tehat a homerseklet novelesevel vagy a reszecskek szamanak novelesevel (pumpalas) novelheto. En ez utobbit javaslom.
Naplózva
2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND -
OCTANE BLUE
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6558 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 22:56:25 »
Képzelem ebben a gumiban milyen nagy nyomás lehet, mert akkora terhelés éri, hogy ennyire belapult alul, amitől durván megnőtt benne a nyomás....
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.09 hétfő, 23:15:24 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6559 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 23:22:04 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.09 hétfő, 20:20:57
Vezesd le, miért _nem_ emelkedik a nyomás?
Rugalmas a gumi, ez igaz, de nem akármennyire. Ha nagyobb súllyal nyomod, akkor kisebb lesz a térfogata, hiába tágul máshol - az a tágulás véges, és végeredményben a benne lévő nyomás növekedni fog.
Azt írtam, hogy nem tudom, mennyivel, hogy mérhető-e egyáltalán 0,1 bar fokozatú skálán.
AndyA
Nem F1 ez, hogy ezred barok számítsanak... Ha felemeled az autót, beállítod a nyomást 2,3 barra, majd leereszted az autót, akkor is 2,3 bart fogsz mérni. Nincs jelentős (átlag szerszámokkal mérhető) nyomás változás. Most ha néhány száz kilós terhelésváltozás ennyire nem látszik meg, akkor gondolhatod, hogy mennyire számít az, hogy éppen hány fokkal dől az autó balra/jobbra/előre/hátra.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
mrsherrey
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 353
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6560 Dátum:
2015.11.09 hétfő, 23:43:47 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.11.09 hétfő, 23:22:04
Nem F1 ez, hogy ezred barok számítsanak... Ha felemeled az autót, beállítod a nyomást 2,3 barra, majd leereszted az autót, akkor is 2,3 bart fogsz mérni. Nincs jelentős (átlag szerszámokkal mérhető) nyomás változás. Most ha néhány száz kilós terhelésváltozás ennyire nem látszik meg, akkor gondolhatod, hogy mennyire számít az, hogy éppen hány fokkal dől az autó balra/jobbra/előre/hátra.
Pontosan. Mindez pedig azert van, mert a terheles novelesevel a gaz terfogatat nem tudod csokkenteni. Ha az auto kereke dugattyus henger lenne, ahol a kocsi terhelesevel a dugattyu a henger zart vege fele mozdulna el, akkor jelentos nyomasvaltozast lehetne tapasztalni (ha P=(2N/3V)*Em, akkor minden egyeb tenyezo valtozatlanul hagyasa mellett a terfogat felezese a nyomas ketszerezodeset eredmenyezi).
Naplózva
2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND -
OCTANE BLUE
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6561 Dátum:
2015.11.10 kedd, 16:04:09 »
205/60R16 gumma gondolom elfér az autó alatt ? Szoktak ilyet felpakolni vagy inkább maradjon a 2015/55 ?
tapasztalat ? előny/hátrány
Naplózva
blah blah blah
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6562 Dátum:
2015.11.10 kedd, 16:06:41 »
Idézetet írta: zacci - 2015.11.10 kedd, 16:04:09
205/60R16 gumma gondolom elfér az autó alatt ? Szoktak ilyet felpakolni vagy inkább maradjon a 2015/55 ?
tapasztalat ? előny/hátrány
Inkább 205/55 R16.......a 2015/55 nagyon széles és ballonos lenne.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6563 Dátum:
2015.11.10 kedd, 16:07:50 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.11.10 kedd, 16:06:41
Inkább 205/55 R16.......a 2015/55 nagyon széles és ballonos lenne.
Egyebkent mi a baj a 205/60-al ? gyari konyv sem ir rola...
Naplózva
blah blah blah
mrsherrey
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 353
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6564 Dátum:
2015.11.10 kedd, 16:19:14 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.11.10 kedd, 16:06:41
Inkább 205/55 R16.......a 2015/55 nagyon széles és ballonos lenne.
Naplózva
2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND -
OCTANE BLUE
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6565 Dátum:
2015.11.10 kedd, 19:30:57 »
Idézetet írta: zacci - 2015.11.10 kedd, 16:07:50
Egyebkent mi a baj a 205/60-al ? gyari konyv sem ir rola...
- nem váltóméret (ezért sem ír róla a könyv)
- drágább is, mint a /55
- átmérőben 21mm el nagyobb, ezért már lehet beleérhet valamibe....
Más baj nincs vele.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6566 Dátum:
2015.11.10 kedd, 19:56:44 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:24:18
Hol számít az, hogy mennyire-akármennyire rugalmas a gumi? Sehol.
A gumiabroncs deformálódik, de a nyomás annyi benne, amennyi. Mitől lenne benne több levegő?
Nincs benne több levegő. Viszont a térfogat kisebb lesz, mivel benyomódik a gumi.
Számoljunk kicsit, hátha jutunk valamire.
Legyen a nyomás 2 bar, az jó közelítéssel 2 kg/cm2-nek felel meg. A gumi belső sugara 8 hüvelyk, azaz 20 cm, ennél kb. 11 cm-rel nagyobb a külső sugara (205 mm 55%-a). Itt lesz egy gyűrű alakú felületünk, ami egy gumi két oldalfalát figyelembe véve lesz kb. 3500 cm2. Plusz a futófelület, ami kerekítve legyen mondjuk 20 cm széles, átmérő x PI-vel szorozva ebből lesz még másik 3900 cm2, összesen 7400 cm2. Szorozva 2 kg-val, az kb. 15000 kg, ami a gumiban belül nyomja a falat kifelé. Ha erre ráterhelünk egy első keréken mondjuk 400 kg-t (vagyis az eddig emelőn lévő autót letesszük a kerekeire), akkor ez kb. 15400:15000, azaz kb. 2,6%-kal nagyobb nyomást fog okozni a gumiban. Ezt valamelyest persze csökkenti a gumi tágulása a nyomásnövekedéstől, de azért azon ne kezdjünk el vitázni, hogy annyit tágulna a gumi, hogy egyáltalán nem növekszik a nyomás... Ha 4-5 barra felfújod a gumit, az üzemi 2-2,5 barhoz képest már alig van alakváltozás. Éppenhogy azért szokták ezt a gumisok, hogy lássák, ha puklisodik valahol, vagyis ahol sérült. De ha nem sérült, akkor nem fog még 5 baron sem lényegesen tágulni, nemhogy 2 barhoz képest +2,6% nyomáson.
Szóval maradjunk annyiban, hogy a ferdén álló autó miatt az egyik kerékre eső akármilyen kevéssel nagyobb súlytól is bizony nagyobb lesz a gumiban a nyomás. Akkor is, ha csak olyan kis mértékben, hogy azt esélytelen is a szokásos, legjobb esetben is max. ~0,05 bar pontosságú mérőeszközeiddel meglátni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6567 Dátum:
2015.11.10 kedd, 19:57:45 »
Idézetet írta: BT - 2015.11.09 hétfő, 20:33:11
Mondok jobbat Tibi!
Ha felmelegszik a gumi, akkor több lesz benne a levegő?
Illetve ha lehül az idő kevesebb?
Az termodinamika, annak csak szőrmentén van köze a súly-térfogatváltozás-nyomás összefüggéshez.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6568 Dátum:
2015.11.10 kedd, 19:58:28 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:41:38
Csak akkor, ha a térfogata nem változik. De fog....
A gumiabroncs térfogata csökken ha arra a tengelyre/oldalra nagyobb terhelés jut? Nem.
Ne keverd a zacskódat egy gumiabronccsal, aminek egész más a szerkezete.
No, de nem is növekszik a térfogat, pont erről van szó.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6569 Dátum:
2015.11.10 kedd, 19:59:59 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.09 hétfő, 20:46:30
Megint hülyeséggel hozol példát.
A meleg ... tudom, hogy számodra meghatározó
..... de nem az anyagok hőre való reakcióját, tágulását kell figyelembe venni. Nem erről van szó.
Akkor mondok én is valamit.
Felfújsz egy lufit. Lesz benne x nyomás. Lenyomod a lufit a földre, megváltozik az alakja és alul benyomódik. Szerinted megnő benne a nyomás? Nem, mert a térfogata nem változik. Csak az alakja!
Arról már hallottál, hogy a lufit eleinte, amíg nem nagyon feszül, sokkal könnyebb felfújni, mint később, amikor már elég dagi? Ha összenyomod, jobban feszül az anyaga, azaz nagyobb erőt kell a benne lévő levegőnek a falára kifejtenie. Ez meg csak akkor megy, ha növeszik a nyomás is benne.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6570 Dátum:
2015.11.10 kedd, 20:01:55 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2015.11.09 hétfő, 23:22:04
Nem F1 ez, hogy ezred barok számítsanak... Ha felemeled az autót, beállítod a nyomást 2,3 barra, majd leereszted az autót, akkor is 2,3 bart fogsz mérni. Nincs jelentős (átlag szerszámokkal mérhető) nyomás változás. Most ha néhány száz kilós terhelésváltozás ennyire nem látszik meg, akkor gondolhatod, hogy mennyire számít az, hogy éppen hány fokkal dől az autó balra/jobbra/előre/hátra.
Tényleg nem számít. De attól még kétségkívül igazam van, hogy a dőlés miatt jobban terhelt gumiban nagyobb lesz a nyomás.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6571 Dátum:
2015.11.10 kedd, 20:28:18 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.10 kedd, 19:58:28
No, de nem is növekszik a térfogat, pont erről van szó.
AndyA
A gumi csak összenyomódni tud, tágulni nem?
Igyál inkább valamit....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6572 Dátum:
2015.11.10 kedd, 20:29:37 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.10 kedd, 19:59:59
Arról már hallottál, hogy a lufit eleinte, amíg nem nagyon feszül, sokkal könnyebb felfújni, mint később, amikor már elég dagi? Ha összenyomod, jobban feszül az anyaga, azaz nagyobb erőt kell a benne lévő levegőnek a falára kifejtenie. Ez meg csak akkor megy, ha növeszik a nyomás is benne.
AndyA
Megint félre/mellébeszélsz. Nem felfújásról van szó! A nyomás már benne van. Ahogy a gumiban is már benne van a levegő.
Amiről te beszélsz, az a gumiabroncs felfújásakor is pont ugyanúgy érvényes. De nem a felfújás és a közbeni nyomásviszonyokról van szó.
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.10 kedd, 20:49:41 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6573 Dátum:
2015.11.10 kedd, 20:35:55 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.10 kedd, 19:56:44
Nincs benne több levegő.
Viszont a térfogat kisebb lesz, mivel benyomódik a gumi.
Számoljunk kicsit, hátha jutunk valamire.
Legyen a nyomás 2 bar, az jó közelítéssel 2 kg/cm2-nek felel meg. A gumi belső sugara 8 hüvelyk, azaz 20 cm, ennél kb. 11 cm-rel nagyobb a külső sugara (205 mm 55%-a). Itt lesz egy gyűrű alakú felületünk, ami egy gumi két oldalfalát figyelembe véve lesz kb. 3500 cm2. Plusz a futófelület, ami kerekítve legyen mondjuk 20 cm széles, átmérő x PI-vel szorozva ebből lesz még másik 3900 cm2, összesen 7400 cm2. Szorozva 2 kg-val, az kb. 15000 kg, ami a gumiban belül nyomja a falat kifelé. Ha erre ráterhelünk egy első keréken mondjuk 400 kg-t (vagyis az eddig emelőn lévő autót letesszük a kerekeire), akkor ez kb. 15400:15000, azaz kb. 2,6%-kal nagyobb nyomást fog okozni a gumiban. Ezt valamelyest persze csökkenti a gumi tágulása a nyomásnövekedéstől, de azért azon ne kezdjünk el vitázni, hogy annyit tágulna a gumi, hogy egyáltalán nem növekszik a nyomás... Ha 4-5 barra felfújod a gumit, az üzemi 2-2,5 barhoz képest már alig van alakváltozás. Éppenhogy azért szokták ezt a gumisok, hogy lássák, ha puklisodik valahol, vagyis ahol sérült. De ha nem sérült, akkor nem fog még 5 baron sem lényegesen tágulni, nemhogy 2 barhoz képest +2,6% nyomáson.
Szóval maradjunk annyiban, hogy a ferdén álló autó miatt az egyik kerékre eső akármilyen kevéssel nagyobb súlytól is bizony nagyobb lesz a gumiban a nyomás. Akkor is, ha csak olyan kis mértékben, hogy azt esélytelen is a szokásos, legjobb esetben is max. ~0,05 bar pontosságú mérőeszközeiddel meglátni.
AndyA
Kezdem az elején....
Benyomódik a gumi, ezt senki nem cáfolta. Hiszen ezért is látható laposabbnak.
De! A gumi alakot változtat, deformálódik. Nem csak benyomódik és máshol pont olyan marad, mint a benyomódás előtt!
Valahol benyomódik valahol kitágul. A levegő nyomása nem fog változni benne, mert a belső térfogat nem változik, csak az alakja.
A te elméleted szerint, akkor nem szabad felfújni úgy a gumit és beállítani a guminyomást, hogy le van szerelve az autóról..... mert akkor nem nyomódik be. Viszont felszerelés után megnő benne a nyomás, mert terheli a kocsi súlya!
A világ összes gumisa szarul dolgozik, nem? Sosem a felszerelést követően fújják fel a kívánt nyomásra.
Kezdek belefáradni már.......
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6574 Dátum:
2015.11.10 kedd, 20:37:34 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.10 kedd, 19:58:28
No, de nem is növekszik a térfogat, pont erről van szó.
AndyA
Ki beszélt arról, hogy növekszik? Pont azt írtam, hogy nem. De nem is csökken.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6575 Dátum:
2015.11.10 kedd, 20:39:47 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.10 kedd, 20:01:55
Tényleg nem számít. De attól még kétségkívül igazam van, hogy a dőlés miatt
jobban terhelt gumiban nagyobb lesz a nyomás
.
AndyA
Ezt engedd el már...... mert ez hülyeség. Meddig bizonygassuk neked?
Én kompresszorral előállított sűrített levegővel szoktam a gumiban a nyomást növelni. Te terheld továbbra is..... itt a kép lejjebb, durván nagy nyomás lehet abban a gumiban, ha ennyire belapult a terheléstől.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6576 Dátum:
2015.11.10 kedd, 20:47:18 »
Még egy dolog, aztán én befejeztem ezt guminyomás dolgot.
Amikor ugye nagyobb terheléssel használjuk az autót (5 személy, sok csomag), akkor meg van határozva egy nagyobb gumiabroncs nyomás, amire fel kell fújni.
AndyA szerint ez hülyeség, mert ha szimplán jobban megterheljük az autót és ezzel együtt a gumikat is, ugye.....akkor megnő a gumiabroncsban a nyomás!
Ennyi kérem! Az autógyártók mind monnyanak le! Nem kell nagyobb nyomásra fújni a gumikat, mert a nagyobb terhelésre "automatikusan" megnő a gumiban a levegőnyomás! WOW!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.10 kedd, 21:28:30 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6577 Dátum:
2015.11.10 kedd, 21:08:50 »
Idézetet írta: GSR - 2015.11.10 kedd, 20:47:18
Még egy dolog, aztán én befejeztem ezt guminyomás dolgot.
Amikor ugye nagyobb terheléssel használjuk az autót (5 személy, sok csomag), akkor meg van határozva egy nagyobb gumiabroncs nyomás, amire fel kell fújni.
AndyA szerint ez hülyeség, mert ha szimplán jobban megterheljük az autók és ezzel együtt a gumikat is, ugye.....akkor megnő a gumiabroncsban a nyomás!
Ennyi kérem! Az autógyártók mind monnyanak le! Nem kell nagyonn nyomásra fújni a gumikat, mert a nagyobb terhelésre "automatikusan" megnő a gumiban a levegőnyomás! WOW!
Defekt esetére meg nem is kell pótkerék csak egy megfelelő méretű beton tömb.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6578 Dátum:
2015.11.10 kedd, 21:27:19 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.11.10 kedd, 21:08:50
Defekt esetére meg nem is kell pótkerék csak egy megfelelő méretű beton tömb.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6579 Dátum:
2015.11.10 kedd, 21:53:44 »
Az abroncsban menet közben megnő a nyomás azért mert az aszfalt és az abroncs súrlódása közben hő keletkezik.
Ezért kellene hidegen még álló helyzetben ellenőrizni az abroncs nyomást.
Nyilván senki se csinálja így.
Tudom,hogy ezt mindenki tudja de azért be írtam
Mondjuk én gondolkozok olyan órás lábpumpa beszerzésén,és hosszabb út előtt megcsinálnám a ceremóniát .
Csak azt nem tudom mennyire pontos az az óra rajta
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6580 Dátum:
2015.11.10 kedd, 22:48:49 »
Idézetet írta: Proconsul - 2015.11.10 kedd, 21:53:44
... még álló helyzetben ellenőrizni az abroncs nyomást.
...
Hát nem is útközben szoktam kiugrani a kocsiból és forgó keréken mérni a nyomást
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
GKovacs
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 476
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6581 Dátum:
2015.11.11 szerda, 12:59:03 »
Idézetet írta: Proconsul - 2015.11.10 kedd, 21:53:44
Az abroncsban menet közben megnő a nyomás azért mert az aszfalt és az abroncs súrlódása közben hő keletkezik.
Ezért kellene hidegen még álló helyzetben ellenőrizni az abroncs nyomást.
Nyilván senki se csinálja így.
Tudom,hogy ezt mindenki tudja de azért be írtam
Mondjuk én gondolkozok olyan órás lábpumpa beszerzésén,és hosszabb út előtt megcsinálnám a ceremóniát .
Csak azt nem tudom mennyire pontos az az óra rajta
Nekem van egy órás autópumpám (kézi), nyomásmérő kis kütyüm (Lidlből) és néha kúton is pumpálok. Ezek sohasem mutatják ugyanazt, 1-2 tized bar eltérés szokott lenni. Nem beszélve arról, hogy a pumpának mutatós a kijelzője. De szerintem ennyi belefér. Meg volt már olyan, hogy a gumis rosszul rakta be a szelepet és délutánra leeresztett a gumi. Akkor jól jött a pumpa.
Mellesleg nagyobb út előtt még előtte hidegen megszoktam mérni.
Szóval szerintem megéri. Azért ne költs rá sokat, vedd meg valamelyik diszkontban (Lidl, Aldi) ha van.
Naplózva
MK4 2.2 TDCI Titanium S
mrsherrey
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 353
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6582 Dátum:
2015.11.11 szerda, 13:35:13 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.10 kedd, 20:01:55
Tényleg nem számít. De attól még kétségkívül igazam van, hogy a dőlés miatt jobban terhelt gumiban nagyobb lesz a nyomás.
AndyA
No akkor immár részemről is utoljára, ismét. Tibinek tökéletesen igaza van.
A gumiban lévő levegő (gáz) normál körülmények között (nem lukas a gumi) zárt térben van. Igaz? Igaz.
Zárt térben lévő gáz (levegő) nyomása kizárólag akkor változik, ha a gáz alábbi három állapotjelzőjét megváltoztatjuk:
- a zárt térben lévő részecskék száma (ez kizárólag további gáz beengedésével vagy gáz kieresztésével változtatható, tehát az autó terhelésétől független)
részecskeszám és a nyomás egyenesen arányos
- a zárt térben lévő gáz hőmérséklete (ez sem változik az autó terhelésével)
hőmérséklet és a nyomás egyenesen arányos
- a zárt térben lévő
levegő
térfogata (na ebben a tekintetben vannak tévedések)
a térfogat és a nyomás fordítottan arányos
A zárt térben (gumiban) lévő levegő térfogata
Ebben a vonatkozásban két dolgot kell szem előtt tartani: (1) a gázok részecskéi közötti kölcsönhatás elhanyagolható, erre tekintettel összenyomhatók, (2) a gázok részecskéi nagy sebességű rendezetlen mozgást végeznek, ezért (lényegében) mindig kitöltik a rendelkezésükre álló teret.
Ebből következik, hogy a zárt térben lévő gázok térfogata akkor csökkenthető (akkor összenyomhatók), ha az őket tartalmazó rendszer térfogata csökkenthető. Egy dugattyús hengerben lévő gáz összenyomható, mert a henger fala nem rugalmas, így a benne lévő gáz összenyomásakor nem képes tágulni.
A gumi azonban rugalmas anyag, ezért hiába tehénkedik nagyobb nyomóerő a gumira (alul jobban deformálódik), a levegő rendelkezésére álló tér a gumi nyúlása folytán változatlan marad, ekként a levegő térfogata sem változik (
nem csökken és nem is nő
). Ezt nagyon könnyű otthoni körülmények között ellenőrizni: fújj fel egy lufit és felülről óvatosan nyomd, alulról alátámasztva. A lufi oldalt szélesedik, tágul (igen, változatlan marad benn a levegő nyomása!). Ugyanez a helyzet a gumival is, ilyen egyszerű.
Hogy akkor miért durran ki egyszercsak az egészséges mértékben felfújt lufi, ha egyre növekvő erővel nyomod? Nemnem, nem a nyomásnövekedés és túlnyomás miatt! Hanem azért, mert nagyobb nyomóerő esetén felülről olyannyira "belapul" és emiatt oldalirányban olyan mértékben kellene tágulnia, amelyet az anyag már nem bír és egészen egyszerűen szétszakad. A durranás tehát nem a nyomás, hanem a szakadás következménye!
Aki ennek ellenére továbbra is azt állítja, hogy a gumiban lévő levegő nyomása növekszik, ha jobban megpakolja az autót, az vagy nem hisz a fizika törvényeinek, vagy Nobel-díjat érdemel. Inkább előbbi. Egyébként hitetlenek ki is próbálhatják egy szimpatikus benzinkúton: tessen szíves rátenni a szelepre a nyomásmérőt üres autó esetén, majd tessék beültetni az autóba 5 embert. A jelzett nyomás nem fog változni.
Naplózva
2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND -
OCTANE BLUE
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6583 Dátum:
2015.11.11 szerda, 14:09:03 »
Idézetet írta: mrsherrey - 2015.11.11 szerda, 13:35:13
No akkor immár részemről is utoljára, ismét. Tibinek tökéletesen igaza van.
A gumiban lévő levegő (gáz) normál körülmények között (nem lukas a gumi) zárt térben van. Igaz? Igaz.
Zárt térben lévő gáz (levegő) nyomása kizárólag akkor változik, ha a gáz alábbi három állapotjelzőjét megváltoztatjuk:
- a zárt térben lévő részecskék száma (ez kizárólag további gáz beengedésével vagy gáz kieresztésével változtatható, tehát az autó terhelésétől független)
részecskeszám és a nyomás egyenesen arányos
- a zárt térben lévő gáz hőmérséklete (ez sem változik az autó terhelésével)
hőmérséklet és a nyomás egyenesen arányos
- a zárt térben lévő
levegő
térfogata (na ebben a tekintetben vannak tévedések)
a térfogat és a nyomás fordítottan arányos
A zárt térben (gumiban) lévő levegő térfogata
Ebben a vonatkozásban két dolgot kell szem előtt tartani: (1) a gázok részecskéi közötti kölcsönhatás elhanyagolható, erre tekintettel összenyomhatók, (2) a gázok részecskéi nagy sebességű rendezetlen mozgást végeznek, ezért (lényegében) mindig kitöltik a rendelkezésükre álló teret.
Ebből következik, hogy a zárt térben lévő gázok térfogata akkor csökkenthető (akkor összenyomhatók), ha az őket tartalmazó rendszer térfogata csökkenthető. Egy dugattyús hengerben lévő gáz összenyomható, mert a henger fala nem rugalmas, így a benne lévő gáz összenyomásakor nem képes tágulni.
A gumi azonban rugalmas anyag, ezért hiába tehénkedik nagyobb nyomóerő a gumira (alul jobban deformálódik), a levegő rendelkezésére álló tér a gumi nyúlása folytán változatlan marad, ekként a levegő térfogata sem változik (
nem csökken és nem is nő
). Ezt nagyon könnyű otthoni körülmények között ellenőrizni: fújj fel egy lufit és felülről óvatosan nyomd, alulról alátámasztva. A lufi oldalt szélesedik, tágul (igen, változatlan marad benn a levegő nyomása!). Ugyanez a helyzet a gumival is, ilyen egyszerű.
Hogy akkor miért durran ki egyszercsak az egészséges mértékben felfújt lufi, ha egyre növekvő erővel nyomod? Nemnem, nem a nyomásnövekedés és túlnyomás miatt! Hanem azért, mert nagyobb nyomóerő esetén felülről olyannyira "belapul" és emiatt oldalirányban olyan mértékben kellene tágulnia, amelyet az anyag már nem bír és egészen egyszerűen szétszakad. A durranás tehát nem a nyomás, hanem a szakadás következménye!
Aki ennek ellenére továbbra is azt állítja, hogy a gumiban lévő levegő nyomása növekszik, ha jobban megpakolja az autót, az vagy nem hisz a fizika törvényeinek, vagy Nobel-díjat érdemel. Inkább előbbi. Egyébként hitetlenek ki is próbálhatják egy szimpatikus benzinkúton: tessen szíves rátenni a szelepre a nyomásmérőt üres autó esetén, majd tessék beültetni az autóba 5 embert. A jelzett nyomás nem fog változni.
Nem unjátok még?
Naplózva
Proconsul
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6157
Mens sana in corpore sano
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6584 Dátum:
2015.11.11 szerda, 14:11:15 »
Idézetet írta: GKovacs - 2015.11.11 szerda, 12:59:03
Nekem van egy órás autópumpám (kézi), nyomásmérő kis kütyüm (Lidlből) és néha kúton is pumpálok. Ezek sohasem mutatják ugyanazt, 1-2 tized bar eltérés szokott lenni. Nem beszélve arról, hogy a pumpának mutatós a kijelzője. De szerintem ennyi belefér. Meg volt már olyan, hogy a gumis rosszul rakta be a szelepet és délutánra leeresztett a gumi. Akkor jól jött a pumpa.
Mellesleg nagyobb út előtt még előtte hidegen megszoktam mérni.
Szóval szerintem megéri. Azért ne költs rá sokat, vedd meg valamelyik diszkontban (Lidl, Aldi) ha van.
Köszi akkor felhajtók 1-et.Mármint olyan órás pumpát
Naplózva
95-ös 1.8TD mondeo
mrsherrey
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 353
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6585 Dátum:
2015.11.11 szerda, 14:17:06 »
Idézetet írta: tpmportal - 2015.11.11 szerda, 14:09:03
Nem unjátok még?
Picit de, ezért írtam, hogy részemről ez volt az utsó.
Naplózva
2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND -
OCTANE BLUE
KIZS
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 277
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6586 Dátum:
2015.11.11 szerda, 15:14:54 »
Az automata és a kézi váltós féltengelycsuklók egyformák vagy különbözőek?
Benzines automatám van és bal külső csuklót kéne cserélnem.
Naplózva
Mikorka Kálmán
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 26676
Phinabubus, filematológus
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6587 Dátum:
2015.11.11 szerda, 15:18:22 »
Idézetet írta: KIZS - 2015.11.11 szerda, 15:14:54
Az automata és a kézi váltós féltengelycsuklók egyformák vagy különbözőek?
Benzines automatám van és bal külső csuklót kéne cserélnem.
Jobb vagy bal kezes vagy? illetve milyen a keréknyomásod?
Naplózva
S-max Tit. 2.0 tdci
(korábban: Mondeo Trend 2.0 tdci (mk4), Mondeo mk3 tdci, Fiesta 1.6 tdci, Fiesta 1.4 tdci, Fiesta xr2i)
Zoleex
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 6653
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6588 Dátum:
2015.11.11 szerda, 15:41:53 »
Idézetet írta: KIZS - 2015.11.11 szerda, 15:14:54
Az automata és a kézi váltós féltengelycsuklók egyformák vagy különbözőek?
Benzines automatám van és bal külső csuklót kéne cserélnem.
Más az automata és a kézi váltós.
Naplózva
2001.06. MKIII 2.0 TDDI 115LE Turnier, Ghia
2008.04. MKIV 2.0 TDCI 140LE Turnier, Tit.X
mrsherrey
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 353
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6589 Dátum:
2015.11.11 szerda, 16:20:03 »
Idézetet írta: Igazmondó BT - 2015.11.11 szerda, 15:18:22
Jobb vagy bal kezes vagy? illetve milyen a keréknyomásod?
Naplózva
2003/07 DURATEC 1.8 125 LE (BWY) TREND -
OCTANE BLUE
Vagyokabajnok
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 3548
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6590 Dátum:
2015.11.11 szerda, 16:33:21 »
Idézetet írta: Igazmondó BT - 2015.11.11 szerda, 15:18:22
Jobb vagy bal kezes vagy? illetve milyen a keréknyomásod?
Szia.
Most,hogy igazmondó lettél vigyázz,mert kérdezhetnek bármit.
Aztán úgy jársz,mint az "Igen ember" (mindenre igen)
Naplózva
2011.12 1.6 Panther Black BA7
Ex:
2013. Focus 1.6 Tdci trend+
2001 Mondeo mk3 2.0 GHIA 145 LE (B5Y) esp. tempomat. fűthető-hűthető fekete bőr. 300+
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6591 Dátum:
2015.11.11 szerda, 16:56:53 »
Idézetet írta: vagyokabajnok - 2015.11.11 szerda, 16:33:21
Szia.
Most,hogy igazmondó lettél vigyázz,mert kérdezhetnek bármit.
Aztán úgy jársz,mint az "Igen ember" (mindenre igen)
Most árulta el az igazi énjét. Hiszen igazmondó (Juhász) a mesében van. Tehát alapjaiban megdől...., mert már a neve is mese!
«
Utoljára szerkesztve: 2015.11.11 szerda, 18:30:39 írta GSR
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
zacci
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 19486
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6592 Dátum:
2015.11.12 csütörtök, 10:59:39 »
Idézetet írta: Zoleex - 2015.11.10 kedd, 19:30:57
- nem váltóméret (ezért sem ír róla a könyv)
- drágább is, mint a /55
- átmérőben 21mm el nagyobb, ezért már lehet beleérhet valamibe....
Más baj nincs vele.
thx!
Naplózva
blah blah blah
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6593 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 18:05:32 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.08 vasárnap, 14:42:32
Ha kopog, akkor ott valami nincs a helyén. Addig kár állíttatni a futómávet, amíg azt nem orvosolod.
Ha talpas csapszeg, akkor csak Lemfördert vegyél, azzal sokáig nem lesz bajod. De lehet valamelyik szilent is, azokat is meg kell nézni. Jó futóműves megrángatja padon és megmondja. Sima szerelő ránézésre, rántópad nélkül nem nagyon fogja tudni megmondani.
AndyA
Szia!
Értem, köszönöm válaszod, Monroe (~4000 ft) van félárban vagy maradjak a Lemfördernél (~8200 ft)? A talpast itthon is kitudom cserélni, kell valami spec szerszám hozzá, csere menete? A gyáriak szegecselve vannak jól tudom?
Üdv: Tomi
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6594 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 18:27:26 »
Idézetet írta: szucstamas20 - 2015.11.15 vasárnap, 18:05:32
Szia!
Értem, köszönöm válaszod, Monroe (~4000 ft) van félárban vagy maradjak a Lemfördernél (~8200 ft)? A talpast itthon is kitudom cserélni, kell valami spec szerszám hozzá, csere menete? A gyáriak szegecselve vannak jól tudom?
Üdv: Tomi
Ebből csak Lemfördert. Le kell fúrni, újat felcsavarozni, sört bontani.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
szucstamas20
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 87
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6595 Dátum:
2015.11.15 vasárnap, 18:34:07 »
Idézetet írta: AndyA - 2015.11.15 vasárnap, 18:27:26
Ebből csak Lemfördert. Le kell fúrni, újat felcsavarozni, sört bontani.
AndyA
Szia!
Rendicsek, a sörbontást már nagyon várom..
Üdv: Tomi
Naplózva
2001-es Ford Mondeo mk3 TDDI sedan
Husqi
Vendég
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6596 Dátum:
2015.11.16 hétfő, 13:57:49 »
Üdv.
Kombi hossz lengőkar első szilent csere.Mire számítsak?
Naplózva
HZsolt92
Globál Moderátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 23830
RULE: Turbos make torque, and torque makes fun
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6597 Dátum:
2015.11.16 hétfő, 18:58:08 »
ST220 alatt rövidebb stabpálca van mint a dízelekben?
Naplózva
2019 NISSAN NAVARA NP300
2017 CITROEN C3 VAN
múlt:
2001 TDDI 4DOOR
2003 TDCI 5DOOR
2002 2.0 TDDI TURNIER
2007 2.5T 4 DOOR PANTHER BLACK TITANIUM X
2008 2.0 TDCI 5DOOR PANTHER BLACK TITANIUM AUTOMATA
süfike
Haladó
Nem elérhető
Hozzászólások: 126
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6598 Dátum:
2015.11.18 szerda, 09:35:29 »
Hali!
Gondoltam ide írok mielőtt a nagyfiam kiherélem!
Szóval!Az autóm autópályás gyorsításnál(gyorsítósávban) elkezdi rázni az elejét..amiért nem tudom hová tenni a dolgokat,hogy ezt nem mindíg csinálja.Tegnap hazafelé többször is kiálltam az autópályáról pihenőbe és visszagyorsítottam próbaképp 5ből 2x csinálta.fékezésnél semmi.csak gyorsításnál.állandó sebességnél semmi szépen fut még 190-él is.Kereket leszedettem elöl megnézettem gumisnál.semmi baja...vélemény?
ezt a héten kezdte el miután a fiam hétvégén hazahozta
Naplózva
MK.III.2003.09.2.0 TDCI 130LE Panther Black Turnier,Verona Grain Leather Camel Belső,Ghia-buisness-executive....nagyonszeressükautó.
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #6599 Dátum:
2015.11.18 szerda, 12:50:42 »
Idézetet írta: süfike - 2015.11.18 szerda, 09:35:29
Hali!
Gondoltam ide írok mielőtt a nagyfiam kiherélem!
Szóval!Az autóm autópályás gyorsításnál(gyorsítósávban) elkezdi rázni az elejét..amiért nem tudom hová tenni a dolgokat,hogy ezt nem mindíg csinálja.Tegnap hazafelé többször is kiálltam az autópályáról pihenőbe és visszagyorsítottam próbaképp 5ből 2x csinálta.fékezésnél semmi.csak gyorsításnál.állandó sebességnél semmi szépen fut még 190-él is.Kereket leszedettem elöl megnézettem gumisnál.semmi baja...vélemény?
ezt a héten kezdte el miután a fiam hétvégén hazahozta
Ne tedd, különben sosem leszel nagypapa.
Féltengelycsukló vagy jobbos féltengely támasztócsapágy?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Oldalak:
1
...
125
126
127
128
129
130
131
[
132
]
133
134
135
136
137
138
139
...
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ