Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.25 hétfő, 12:13:48
Üdvözlünk,
Vendég
. Kérlek
jelentkezz be
vagy
regisztrálj
.
1 óra
1 nap
1 hét
1 hónap
Mindig
Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek
: Keress minket a Facebook-on is! =>
www.facebook.com/fordmondeoclub
Főoldal
Forum
Wiki
Súgó
Keresés
Bejelentkezés
Regisztráció
Ford Mondeo Club Hungary
>
Szakmai fórum
>
Mondeo III.
>
Futómű
Oldalak:
1
...
170
171
172
173
174
175
176
[
177
]
178
179
180
181
182
183
184
185
Le
« előző
következő »
Nyomtatás
Szerző
Téma: Futómű (Megtekintve 3171534 alkalommal)
0 Felhasználó és 3 vendég van a témában
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8800 Dátum:
2019.06.25 kedd, 09:56:48 »
A lengőkar gömbfejhez és kormányösszekötő gömbfej leszedéséhez mit használtok?
Kiütővillát vagy csavaros leszedőt? van univerzális, hogy nem keljen két félét venni? vagy csak üssem ki a helyéről?
köszi.
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8801 Dátum:
2019.06.25 kedd, 12:04:22 »
Idézetet írta: Koniman - 2019.06.25 kedd, 09:56:48
A lengőkar gömbfejhez és kormányösszekötő gömbfej leszedéséhez mit használtok?
Kiütővillát vagy csavaros leszedőt? van univerzális, hogy nem keljen két félét venni? vagy csak üssem ki a helyéről?
köszi.
Az egyik kúpos a másik nem.
A kúposhoz kinyomót a nem kúposhoz semmit, ill. spray-t és pajszert.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8802 Dátum:
2019.06.25 kedd, 14:00:08 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.25 kedd, 12:04:22
Az egyik kúpos a másik nem.
A kúposhoz kinyomót a nem kúposhoz semmit, ill. spray-t és pajszert.
Köszi!
Melyik a kúpos és mekkkora kinyomó kell hozzá?
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8803 Dátum:
2019.06.25 kedd, 14:55:17 »
Idézetet írta: Koniman - 2019.06.25 kedd, 14:00:08
Köszi!
Melyik a kúpos és mekkkora kinyomó kell hozzá?
A kormány gömbfej kúpos.
Mekkora kinyomó? Hm...nem tudom méretezve van-e.
Nekem ilyen van:
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Koniman
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 2571
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8804 Dátum:
2019.06.27 csütörtök, 15:10:23 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.06.25 kedd, 14:55:17
A kormány gömbfej kúpos.
Mekkora kinyomó? Hm...nem tudom méretezve van-e.
Nekem ilyen van:
[img]https://szerszambolt.com/wp-content/uploads/2019/03/G%C3%B6mbfej-kinyom%C3%B3-g%C3%B6mbcsukl%C3%B3-pr%C3%A9s-20mmTD1516per1.
köszi, láttam hasonlót vagy pont ilyen. kipróbálom...
«
Utoljára szerkesztve: 2019.06.27 csütörtök, 21:10:11 írta alf®
»
Naplózva
2002 MKIII TDCi kombi Ghia + tempomat (130 Le).
Pirelli P7 Cinturato + Pirelli Snowcontroll 3 Túl a 450.000 Km-en
Konica Minolta új, felújított, bemutatótermi multifunkciós gépek , nyomtatók eladása, bérbeadása, javítása.
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8805 Dátum:
2019.07.02 kedd, 20:01:46 »
Hello!
Valakinek van infója arról, hogy az fl1, 2.0 benzines, b4y gyári gátlói,
passzolnak az fl2 2.0 diesel,b5y autóhoz?
Köszönöm
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8806 Dátum:
2019.07.02 kedd, 21:02:56 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.02 kedd, 20:01:46
Hello!
Valakinek van infója arról, hogy az fl1, 2.0 benzines, b4y gyári gátlói,
passzolnak az fl2 2.0 diesel,b5y autóhoz?
Köszönöm
Formára igen, de más a diesel és a benzines, ahogy a rugók is.
A dieselnél több súly van elől.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8807 Dátum:
2019.07.02 kedd, 21:55:34 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.02 kedd, 21:02:56
Formára igen, de más a diesel és a benzines, ahogy a rugók is.
A dieselnél több súly van elől.
Köszi, azt tudtam, hogy a rugók mások.
De a keménységén kívül van más eltérés?
Szeretném küldeni kikeményíteni de csak akkor ha utána passzolni fog a gépbe. Szerinted berakható lesz ha elkészült?
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8808 Dátum:
2019.07.02 kedd, 22:02:11 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.02 kedd, 21:55:34
Köszi, azt tudtam, hogy a rugók mások.
De a keménységén kívül van más eltérés?
Szeretném küldeni kikeményíteni de csak akkor ha utána passzolni fog a gépbe. Szerinted berakható lesz ha elkészült?
Melyik része nem volt egyértelmű?
"Formára igen,"
Miért nem veszel az autódhoz valót? Nem ér annyit, hogy egy használtat javíttass!
«
Utoljára szerkesztve: 2019.07.02 kedd, 22:17:51 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8809 Dátum:
2019.07.03 szerda, 05:29:28 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.02 kedd, 22:02:11
Melyik része nem volt egyértelmű?
"Formára igen,"
Miért nem veszel az autódhoz valót? Nem ér annyit, hogy egy használtat javíttass!
Ha formára ugyan az, akkor mi a különbség?
Keményítés miatt vettem használtat, hogy amíg megcsinálják ne kelljen letenni az autót így lesz cseredarab.
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
rstwingo
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 1131
csak vagyok
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8810 Dátum:
2019.07.03 szerda, 05:48:00 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.03 szerda, 05:29:28
Ha formára ugyan az, akkor mi a különbség?
Keményítés miatt vettem használtat, hogy amíg megcsinálják ne kelljen letenni az autót így lesz cseredarab.
Nem akarok bele vauzni, de ennyi erővel vettél volna újat és akkor is lett volna csere darab + nem szoktak a rúgok olyan hamar tönkre menni,hogy érdemes legyen tartani csere darabot
Naplózva
2012-s MK4 2.0 TD
CI
Titanium
Luxury
Lunar Sky
kombi- Full extra - 190 paci - 4 memoriás ülés
2005/03/31-TD
CI
2.0 TURNIER
VIVA X
- kombi-130 pacis-Mashine Silv
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8811 Dátum:
2019.07.03 szerda, 06:10:08 »
Idézetet írta: rstwingo - 2019.07.03 szerda, 05:48:00
Nem akarok bele vauzni, de ennyi erővel vettél volna újat és akkor is lett volna csere darab + nem szoktak a rúgok olyan hamar tönkre menni,hogy érdemes legyen tartani csere darabot
A rugók már cserélve lettek, ültető rugóra, mert eltört az egyik hátsó.
Keményített gátlót nem találtam a neten csak komplett szettet de arra nincs szükségem. Azért szereztem ezeket a gátlókat, hogy eltudjam küldeni felújításra, keményítésre és mikor kész vannak akkor csak cserélni kelljen arra ami most benne van (két hátsó már nem jó amúgy sem). Így értettem a csere darabot, mert nem mindegy, hogy 1 hétre vagy 1 napra kell letennem az autót.
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8812 Dátum:
2019.07.03 szerda, 06:22:59 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.03 szerda, 06:10:08
A rugók már cserélve lettek, ültető rugóra, mert eltört az egyik hátsó.
Keményített gátlót nem találtam a neten csak komplett szettet de arra nincs szükségem. Azért szereztem ezeket a gátlókat, hogy eltudjam küldeni felújításra, keményítésre és mikor kész vannak akkor csak cserélni kelljen arra ami most benne van (két hátsó már nem jó amúgy sem). Így értettem a csere darabot, mert nem mindegy, hogy 1 hétre vagy 1 napra kell letennem az autót.
A Sachs gyárt a gyárilag sport futóművel szerelt autókhoz külön gátlót előre és hátra is. Eibach rugókkal tökéletesek. És nem is vészesen drágák.
Naplózva
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8813 Dátum:
2019.07.03 szerda, 07:16:02 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.07.03 szerda, 06:22:59
A Sachs gyárt a gyárilag sport futóművel szerelt autókhoz külön gátlót előre és hátra is. Eibach rugókkal tökéletesek. És nem is vészesen drágák.
Megtudnád mondani melyik az? Utána nézek a neten
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8814 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:00:44 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.03 szerda, 07:16:02
Megtudnád mondani melyik az? Utána nézek a neten
30 másodperc volt eljutni eddig onnan, hogy sachs.de:
https://mediaservices.zf.com/Redirect.do?urlId=1DQxzXveOJA%3D
Azután lapozz a 287. oldalra a PDF doksiban.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8815 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:15:20 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.03 szerda, 08:00:44
30 másodperc volt eljutni eddig onnan, hogy sachs.de:
https://mediaservices.zf.com/Redirect.do?urlId=1DQxzXveOJA%3D
Azután lapozz a 287. oldalra a PDF doksiban.
AndyA
Köszönöm, tényleg kezdem magam hülyének érezni de ha beirom a sasch számot a Googleba nekem rugokat hoz fel csak
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8816 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:21:58 »
Idézetet írta: Lacko1984 - 2019.07.03 szerda, 08:15:20
Köszönöm, tényleg kezdem magam hülyének érezni de ha beirom a sasch számot a Googleba nekem rugokat hoz fel csak
Milyen számokat írsz be hová?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8817 Dátum:
2019.07.03 szerda, 08:26:36 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.03 szerda, 08:00:44
30 másodperc volt eljutni eddig onnan, hogy sachs.de:
https://mediaservices.zf.com/Redirect.do?urlId=1DQxzXveOJA%3D
Azután lapozz a 287. oldalra a PDF doksiban.
AndyA
Bocs, ez a rugókatalógus. Ez a csillapítóké:
https://mediaservices.zf.com/Redirect.do?urlId=dZfLAyJjak0%3D
368. oldal.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8818 Dátum:
2019.07.03 szerda, 09:30:40 »
A dízel-benzines lengéscsillapító kérdéssel kapcsolatban:
A mondeókat a gyári katalógus alapján 2001.03-ig gyártották két külön első gátlóval a dízel/V6 és a 4 hengeres benzinesek közötti súlykülönbség miatt. Utána mindenki (az ST-t leszámítva) a most 1305642 (előtte pedig 16 egyéb cikkszámon) futó egyen első gátlót kapta. Tehát ha bemész a boltba ugyanazt a gyári első gátlót kapod az ST-n kívül minden mk3 mondeóhoz.
Hátul hasonló a helyzet, igazából a nagy teherbírású/speciális felfüggesztés, és a felniméretek bonyolítják kicsit. 2002.06-ig volt külön a dízel/v6 és a 4 hengeres benzines, 16/17 colos kerekekkel. Utána mindenki (ismét az ST változatot, és a nagy teherbírásút leszámítva) minden felnimérettel (16-17-18) a 1306203 egyen gátlót kapta. Ahogy az elsőnél is, ha bemész a boltba, akkor nem ST és nem nagy teherbírású 4/5 ajtós mk3 mondeóhoz mindenki ugyanazt a gátlót kapja.
Kombi hátsó még egyszerűbb. Van a normál, van a szintszabályzós, és van az ST.
Ebből mindenki vonja le magának a csereszabatosságra vonatkozó kérdéseire a választ.
A Sachs a sportfutóművel szerelt autókhoz előre a 312 938, hátra a 312 940 rendelési számú gátlót gyártja.
Naplózva
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8819 Dátum:
2019.07.03 szerda, 09:52:31 »
Idézetet írta: tpmportal - 2019.07.03 szerda, 09:30:40
A dízel-benzines lengéscsillapító kérdéssel kapcsolatban:
A mondeókat a gyári katalógus alapján 2001.03-ig gyártották két külön első gátlóval a dízel/V6 és a 4 hengeres benzinesek közötti súlykülönbség miatt. Utána mindenki (az ST-t leszámítva) a most 1305642 (előtte pedig 16 egyéb cikkszámon) futó egyen első gátlót kapta. Tehát ha bemész a boltba ugyanazt a gyári első gátlót kapod az ST-n kívül minden mk3 mondeóhoz.
Hátul hasonló a helyzet, igazából a nagy teherbírású/speciális felfüggesztés, és a felniméretek bonyolítják kicsit. 2002.06-ig volt külön a dízel/v6 és a 4 hengeres benzines, 16/17 colos kerekekkel. Utána mindenki (ismét az ST változatot, és a nagy teherbírásút leszámítva) minden felnimérettel (16-17-18) a 1306203 egyen gátlót kapta. Ahogy az elsőnél is, ha bemész a boltba, akkor nem ST és nem nagy teherbírású 4/5 ajtós mk3 mondeóhoz mindenki ugyanazt a gátlót kapja.
Kombi hátsó még egyszerűbb. Van a normál, van a szintszabályzós, és van az ST.
Ebből mindenki vonja le magának a csereszabatosságra vonatkozó kérdéseire a választ.
A Sachs a sportfutóművel szerelt autókhoz előre a 312 938, hátra a 312 940 rendelési számú gátlót gyártja.
Ez így (feleslegesen) sokkal több, mint a kérdés.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1590.msg1166262#msg1166262
Véleményem szerint, hogy valami passzol (illik) valamihez, az az alakjára/formájára vonatkozó kérdés.
arra pedig már az elején megkapta a választ.
Mivel úgyis módosítani akarja a belső tulajdonságát, így minden más indifferens.
Ha azt kérdezem, hogy a 13 mm laptávolságú csavarra passzol-e a 13-as cr-v villáskulcs és a titán 13-as villáskulcs is, akkor a válasz: Igen.
ui: Amúgy ennyire nincs leegyszerűsítve, mert másak a gátlók szerviz cikkszámai, így biztosan nem egyformák más-más finissel.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.07.03 szerda, 09:58:42 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
tpmportal
Megszállott
Nem elérhető
Hozzászólások: 4114
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8820 Dátum:
2019.07.03 szerda, 11:32:12 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.03 szerda, 09:52:31
Ez így (feleslegesen) sokkal több, mint a kérdés.
http://mondeo.hu/index.php?topic=1590.msg1166262#msg1166262
Véleményem szerint, hogy valami passzol (illik) valamihez, az az alakjára/formájára vonatkozó kérdés.
arra pedig már az elején megkapta a választ.
Mivel úgyis módosítani akarja a belső tulajdonságát, így minden más indifferens.
Ha azt kérdezem, hogy a 13 mm laptávolságú csavarra passzol-e a 13-as cr-v villáskulcs és a titán 13-as villáskulcs is, akkor a válasz: Igen.
ui: Amúgy ennyire nincs leegyszerűsítve, mert másak a gátlók szerviz cikkszámai, így biztosan nem egyformák más-más finissel.
Nem egyformák, de a lényeg, hogy ugyanaz ment a benzinesbe és dízelbe is egy adott időben. Leszámítva az első szériákat.
Naplózva
Préti
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 617
lengéscsilapítttt milyet
«
Új hozzászólás #8821 Dátum:
2019.07.09 kedd, 15:43:33 »
Sziasztok,
milyen márkájú lengéscsillapítót ajánlott venni a Mondeokba? Monroe, Bilstein, Sachs...? Ha jól tudom jelenleg Monroe van az enyémben, de az árakat nézve 12e Ft-tól 40e Ft-ig van az áruházakban, biztosan más altípusok.
Köszönettel,
PZs
Naplózva
02'11
Mondeo Kombi
2.0 TDDI, Ghia+
Múlt:
96'03
Mondeo kombi
1.6, CLX
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: lengéscsilapítttt milyet
«
Új hozzászólás #8822 Dátum:
2019.07.09 kedd, 15:57:27 »
Idézetet írta: Préti - 2019.07.09 kedd, 15:43:33
Sziasztok,
milyen márkájú lengéscsillapítót ajánlott venni a Mondeokba? Monroe, Bilstein, Sachs...? Ha jól tudom jelenleg Monroe van az enyémben, de az árakat nézve 12e Ft-tól 40e Ft-ig van az áruházakban, biztosan más altípusok.
Köszönettel,
PZs
Én Bilstein-t rakattam bele. Nem volt gondom vele és kollégám se vágott fejbe még velük, hogy milyen hulladékot adtam el neki
De e három közül szerintem egyikkel se tudsz nagyon mellé lőni.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: lengéscsilapítttt milyet
«
Új hozzászólás #8823 Dátum:
2019.07.09 kedd, 15:57:39 »
Idézetet írta: Préti - 2019.07.09 kedd, 15:43:33
Sziasztok,
milyen márkájú lengéscsillapítót ajánlott venni a Mondeokba? Monroe, Bilstein, Sachs...? Ha jól tudom jelenleg Monroe van az enyémben, de az árakat nézve 12e Ft-tól 40e Ft-ig van az áruházakban, biztosan más altípusok.
Köszönettel,
PZs
Bilsten B4 a Bárdiból vevőkóddal kicsipízé' tökéletes lesz neked (is, mint már sokaknak előtted).
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8824 Dátum:
2019.07.10 szerda, 05:40:34 »
Elöl mind2 rugóm törött volt, ült az eleje, mindenhol leért. Rugócsere után, ráz az autó. A tartócsapágy melletti, Jobb oldali féltengely csukló háza, hogy van felrögzítve arra a rövid tengelyre? Bordákat látok, kézzel picit mozog a tengelyen. Plusz hosszirányú váltótartóbakom van gatyán. Ahogy néztem. Kerékcsapágyak csillapítók újak.
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8825 Dátum:
2019.07.10 szerda, 06:57:03 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2019.07.10 szerda, 05:40:34
Elöl mind2 rugóm törött volt, ült az eleje, mindenhol leért. Rugócsere után, ráz az autó. A
tartócsapágy melletti, Jobb oldali féltengely csukló háza
, hogy van felrögzítve arra a rövid tengelyre? Bordákat látok, kézzel picit mozog a tengelyen. Plusz hosszirányú váltótartóbakom van gatyán. Ahogy néztem. Kerékcsapágyak csillapítók újak.
Szétesett a jobb belső csillag, amikor meg lett rángatva a féltengely.
Helyre kell tenni, ha szerencséd van megúszta.
«
Utoljára szerkesztve: 2019.07.10 szerda, 07:27:56 írta Meg Győző
»
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8826 Dátum:
2019.07.10 szerda, 07:19:56 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2019.07.10 szerda, 05:40:34
Elöl mind2 rugóm törött volt, ült az eleje, mindenhol leért. Rugócsere után, ráz az autó. A tartócsapágy melletti, Jobb oldali féltengely csukló háza, hogy van felrögzítve arra a rövid tengelyre? Bordákat látok, kézzel picit mozog a tengelyen. Plusz hosszirányú váltótartóbakom van gatyán. Ahogy néztem. Kerékcsapágyak csillapítók újak.
Tartócsapágyat írtam. Jobb oldalon 2részből áll a féltengely. Váltó felöli fix, egyenes részt egy taró csapágy rögzíti. A végén pedig a 2. féltengely külső háza van. Valszeg Te még nem lattál ilyet.
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8827 Dátum:
2019.07.10 szerda, 07:27:50 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2019.07.10 szerda, 05:40:34
Elöl mind2 rugóm törött volt, ült az eleje, mindenhol leért. Rugócsere után, ráz az autó. A tartócsapágy melletti, Jobb oldali féltengely csukló háza, hogy van felrögzítve arra a rövid tengelyre? Bordákat látok, kézzel picit mozog a tengelyen. Plusz hosszirányú váltótartóbakom van gatyán. Ahogy néztem. Kerékcsapágyak csillapítók újak.
https://images.app.goo.gl/r4Z6BtgGZdSofmfi7
https://images.app.goo.gl/VzfqUebFJpDvAwjP9
2dik képen össze van szerelve, a tengely a harangal? csak bordák fogják, vagy van átmenő csavar is a harangban?
«
Utoljára szerkesztve: 2019.07.10 szerda, 07:33:27 írta Mondeoápoló
»
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8828 Dátum:
2019.07.10 szerda, 07:32:33 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2019.07.10 szerda, 07:19:56
Tartócsapágyat írtam. Jobb oldalon 2részből áll a féltengely. Váltó felöli fix, egyenes részt egy taró csapágy rögzíti. A végén pedig a 2. féltengely külső háza van. Valszeg Te még nem lattál ilyet.
Nem láttam?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8829 Dátum:
2019.07.10 szerda, 07:38:00 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2019.07.10 szerda, 07:27:50
https://images.app.goo.gl/r4Z6BtgGZdSofmfi7
https://images.app.goo.gl/VzfqUebFJpDvAwjP9
2dik képen össze van szerelve, a tengely a harangal? csak bordák fogják, vagy van átmenő csavar is a harangban?
Sehol nincs átmenő csavar, minek? meg gondot is okozna, mert a kormány eltekerésekor feszülhetne a féltengely. A külső csuklót egy zéger-gyűrű vagy hasonló rögzíti, a belsőt meg kb. csak a gumiharangot rögzítő acélbilincs.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8830 Dátum:
2019.07.10 szerda, 07:38:39 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2019.07.10 szerda, 07:19:56
Tartócsapágyat írtam. Jobb oldalon 2részből áll a féltengely. Váltó felöli fix, egyenes részt egy taró csapágy rögzíti. A végén pedig a 2. féltengely külső háza van. Valszeg Te még nem lattál ilyet.
Ja, biztos csukott szemmel szerel autót vagy 15-20 éve napi 8-10-12 órában.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8831 Dátum:
2019.07.10 szerda, 08:46:12 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.10 szerda, 07:38:39
Ja, biztos csukott szemmel szerel autót vagy 15-20 éve napi 8-10-12 órában.
AndyA
30
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8832 Dátum:
2019.07.10 szerda, 08:48:16 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.10 szerda, 07:32:33
Nem láttam?
Na ezt most jól megkaptad, teee fotelhuszár
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8833 Dátum:
2019.07.10 szerda, 09:10:57 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.10 szerda, 08:46:12
30
Olyan régen biztosan nem láttál még ilyet, úgyhogy pontos volt a saccom. Egészen pontosan 19 éve láthattál először.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8834 Dátum:
2019.07.10 szerda, 09:14:23 »
Csak azért kerdeztem, hogy van rögzítve, mert a belső csukló külső részét megmozgatva, picit, kotyog a bordástengelyen, a támcsapágy mellett. Akkor az normális?
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8835 Dátum:
2019.07.10 szerda, 09:21:01 »
Idézetet írta: Mondeoápoló - 2019.07.10 szerda, 09:14:23
Csak azért kerdeztem, hogy van rögzítve, mert a belső csukló külső részét megmozgatva, picit, kotyog a bordástengelyen, a támcsapágy mellett. Akkor az normális?
Ahogyan tekered a kereket, változik a szükséges tengelyhossz. Mivel a külső csuklót egyfelől egy jókora anyával az agyhoz tekerted, másfelől a féltengely végéhez is ragaszkodik, minimum egy jól irányzott kalapácsütés kell, hogy leakaszd onnan, így a hosszváltozást kénytelen a belső csukló szolgáltatni azáltal, hogy egy kicsit ki-be tud mozdulni.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8836 Dátum:
2019.07.10 szerda, 09:46:24 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.10 szerda, 09:10:57
Olyan régen biztosan nem láttál még ilyet, úgyhogy pontos volt a saccom. Egészen pontosan 19 éve láthattál először.
AndyA
A szerelés idejét saccoltad....
Amúgy a féltengely kialakítás sokkal régebbi.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
edk
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 692
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8837 Dátum:
2019.07.10 szerda, 11:44:52 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.10 szerda, 07:32:33
Nem láttam?
Ezek után meggyanúsítalak, hogy motorozni sem tudsz
(Emlékszem a korábbi nicked (egyiké)re, így természetesen viccnek szántam.)
Naplózva
Mondeo 2003 Turnier 2.0 TDCI Ghia (FMBA)
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8838 Dátum:
2019.07.10 szerda, 11:46:10 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.10 szerda, 09:46:24
A szerelés idejét saccoltad....
Amúgy a féltengely kialakítás sokkal régebbi.
Féltengelyt láthattál, de pont ilyet 2000 előtt csak akkor, ha a Ford fejlesztő részlegén doilgoztál.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8839 Dátum:
2019.07.10 szerda, 11:46:41 »
Idézetet írta: edk - 2019.07.10 szerda, 11:44:52
Ezek után meggyanúsítalak, hogy motorozni sem tudsz
(Emlékszem a korábbi nicked (egyiké)re, így természetesen viccnek szántam.)
Aprilia+Győző...?
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8840 Dátum:
2019.07.10 szerda, 12:11:56 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.10 szerda, 11:46:10
Féltengelyt láthattál, de pont ilyet 2000 előtt csak akkor, ha a Ford fejlesztő részlegén doilgoztál.
AndyA
Nos, látom nem ment át.
Szerinted ezt a belső féltengely csukló fajtát /megoldást... csak az MK3 Mondeo idejében találták fel és akkor is a Ford?
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8841 Dátum:
2019.07.10 szerda, 12:25:00 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.10 szerda, 11:46:41
Aprilia+Győző...?
AndyA
A GSR típus volt a márkán belül, így következetesen Tuono+Győző lenne....
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8842 Dátum:
2019.07.10 szerda, 12:51:47 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.10 szerda, 12:11:56
Nos, látom nem ment át.
Szerinted ezt a belső féltengely csukló fajtát /megoldást... csak az MK3 Mondeo idejében találták fel és akkor is a Ford?
Neked nem ment át.
Mondtam, hogy általában féltengelyt láthattál akármennyit, de
pontosan
ilyet 2000 előtt nem.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8843 Dátum:
2019.07.10 szerda, 13:04:27 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.10 szerda, 12:51:47
Neked nem ment át.
Mondtam, hogy általában féltengelyt láthattál akármennyit, de
pontosan
ilyet 2000 előtt nem.
AndyA
Akkor újra....
Esetleg hallottál olyanról, hogy a féltengely (is) megegyezhet korábbi, márkán belüli ill. akár típuson belüli is?
Ez egy belső/külső csukló esetében nagyon is valószínű.
De az igaz, hogy AZT a csukló, amit szétrántott, azt nem láttam még.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 27030
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8844 Dátum:
2019.07.10 szerda, 13:17:55 »
Idézetet írta: Meg Győző - 2019.07.10 szerda, 13:04:27
Akkor újra....
Esetleg hallottál olyanról, hogy a féltengely (is) megegyezhet korábbi, márkán belüli ill. akár típuson belüli is?
Ez egy belső/külső csukló esetében nagyon is valószínű.
De az igaz, hogy AZT a csukló, amit szétrántott, azt nem láttam még.
Hármas Mondeóban nem láthattál előtte ilyen csuklót.
AndyA
Naplózva
Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11
- MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Meg Győző
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 24525
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8845 Dátum:
2019.07.10 szerda, 13:25:50 »
Idézetet írta: AndyA - 2019.07.10 szerda, 13:17:55
Hármas Mondeóban nem láthattál előtte ilyen csuklót.
AndyA
Nagyon ügyes vagy, mivel nem volt...
Bár korábban azt írtad, hogy pontosan ilyen csuklót. Tehát csak a csukló volt (van) témában.
Naplózva
Imádom a dízeleket!
Tompeter
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 78
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8846 Dátum:
2019.07.10 szerda, 23:12:32 »
Sziasztok!
Egy olyan problémám van, hogy nagyobb tempónál, 80-90km/h és fölötte, a kormányt ha egy picit is kimozdítom a középállásból valami azonnal egy halkabb de egyértelmű surrogó hangot hallat. Ez egy egyenletes hang, nem erősödik további mozdításra, csak ha újra középre kerül a kormány akkor elhallgat. Állóhelyzetben ha kitekerem semmi rendellenes nem érezhető.
Ez így látatlanban szerintetek mi lehet?
Köszi előre is
Naplózva
Mondeo MK4 2011 2.0 TDCi EU5 TYBA
Korábban: Mondeo MK3 B5Y 2006 2.0 TDCi N7BA
Zsolteey
Adminisztrátor
Fórumfüggő
Nem elérhető
Hozzászólások: 8152
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8847 Dátum:
2019.07.10 szerda, 23:15:04 »
Idézetet írta: Tompeter - 2019.07.10 szerda, 23:12:32
Sziasztok!
Egy olyan problémám van, hogy nagyobb tempónál, 80-90km/h és fölötte, a kormányt ha egy picit is kimozdítom a középállásból valami azonnal egy halkabb de egyértelmű surrogó hangot hallat. Ez egy egyenletes hang, nem erősödik további mozdításra, csak ha újra középre kerül a kormány akkor elhallgat. Állóhelyzetben ha kitekerem semmi rendellenes nem érezhető.
Ez így látatlanban szerintetek mi lehet?
Köszi előre is
Vidd el hozzáértőhöz. Monitor mögül tippeket lehet írni, 50%-os pontossággal. Vagy bejön vagy nem.
Naplózva
"If it ain't broke, don't fix it."
MKIV 2011 2.2 TDCI 200 Le AWF21 Titanium-S kombi, alias Kismackó
MKIII 2006 2.2 TDCI 155 Le Ghia kombi, alias Moncsi
múlt:
MKIII 2001 2.0 TDDI 115 Le Ghia kombi, alias Jógi
Lacko1984
Törzstag
Nem elérhető
Hozzászólások: 923
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8848 Dátum:
2019.07.11 csütörtök, 05:59:49 »
Idézetet írta: Zsolteey - 2019.07.10 szerda, 23:15:04
Vidd el hozzáértőhöz. Monitor mögül tippeket lehet írni, 50%-os pontossággal. Vagy bejön vagy nem.
Ha 80/90 km/h sebességnél hallja akkor az nem lehet túl halk. Gumi csinálhat ilyet szerinten
Naplózva
Mk3 2.0tdci+DPF Titanium X (N7BB)
Mondeoápoló
Kezdő
Nem elérhető
Hozzászólások: 58
Válasz: Futómű
«
Új hozzászólás #8849 Dátum:
2019.07.11 csütörtök, 06:11:37 »
Látom komoly lavinát indítottam el a "nem láttál még féltengelyt" beszólásommal! Sorry!
Nem ráz vészesen az autó, kigyorsításnál picit jobban. 120felett meg alig érzem. Ha szét lenne rántva a csillag, gondolom jobban rázna.
Találtam egy videót, pont azt a kotyogást rögzíti amiről szó van. A tartócsapágy rögzíti a rövid tengelyt, a végén bordákkal csatlakozik a féltengely belső csuklójához. Mikor fel le mozgatja az egész belső csukló kotyog a bordázott tengelyen. Nekem is ilyen. Kell venni új rövid tengelyt+belső csuklót, vagy ez természetes? Mert ha nem szabadna lötyögni, akkor kopott a bordázat. Köszönöm!
https://youtu.be/AJOKXzzoGLo
«
Utoljára szerkesztve: 2019.07.11 csütörtök, 06:15:51 írta Mondeoápoló
»
Naplózva
Ford Mondeo 2004 2.0 TDDI Kombi
Oldalak:
1
...
170
171
172
173
174
175
176
[
177
]
178
179
180
181
182
183
184
185
Fel
Nyomtatás
« előző
következő »
Ugrás:
Kérlek válassz egy célt:
-----------------------------
Szakmai fórum
-----------------------------
=> Mondeo I.
=> Mondeo II.
=> Mondeo III.
=> Mondeo IV.
=> Mondeo V.
=> Generáció független
=> Keres – kínál (csak árral!)
===> Eladó autók
===> Mondeóhoz keresek
===> Mondeóhoz kínálok - árat is adj meg!
=====> Mondeo I.-II. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo III. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo IV. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Mondeo V. alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Generáció független alkatrészek - árat is adj meg!
=====> Felni, Gumi hirdetések - árat is adj meg!
=====> Autóbontások
===> Egyéb keres
===> Egyéb kínál
=> Szakszervizek
=> Mondeo találkozók
=> FAQ
===> Felhívás az FAQ eltűnt képeihez!
===> Általános leírások
===> Mondeo MK1 leírások
===> Mondeo MK2 leírások
===> Mondeo MK3 leírások
===> Mondeo MK4 leírások
===> Mondeo MK5 leírások
Ez weboldal sütiket (cookie) használ. A sütik elfogadásával kényelmesebbé teheti a böngészést. A weboldal további használatával hozzájárulását adja a sütik használatához.
OK
További információ