Ford Mondeo Club Hungary Ford Mondeo Club Hungary
2024.11.22 péntek, 08:40:10 *
Üdvözlünk, Vendég. Kérlek jelentkezz be vagy regisztrálj.

Jelentkezz be a felhasználóneveddel, jelszavaddal és add meg a munkamenet hosszát
Hírek: Keress minket a Facebook-on is! => www.facebook.com/fordmondeoclub
Advanced Search  
Oldalak: 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 [51] 52 53 54 55 56 57 58 ... 185   Le
  Nyomtatás  
Szerző Téma: Futómű  (Megtekintve 3165382 alkalommal)
0 Felhasználó és 77 vendég van a témában
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #2500 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 18:04:03 »

Sziasztok
Cserélt már valaki hátsó keresztsabilizátor szilentet mert olyan gondom van hogy kicseréltem mert már lógott és Febit raktam bele addig nincs gond mig a zsír ki nem kopik utánna olyan hangja van mint egy lovaskocsinak és már ki be szállásnál is és menet közben is

én is hasonlóan jártam, nem febit kell venni. egyébként nagyon nem zsíroznám, mert az ásványi zsír hosszú távon megeszi a szilent anyagát...
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
virag
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 229


E-mail
« Új hozzászólás #2501 Dátum: 2012.06.10 vasárnap, 18:14:17 »

én is hasonlóan jártam, nem febit kell venni. egyébként nagyon nem zsíroznám, mert az ásványi zsír hosszú távon megeszi a szilent anyagát...
és ha szabad érdeklődnöm te milyet tettél bele helyette
Naplózva

Mondeo mk4 2.0 tdci 140le 2008.
tulok99
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 274



E-mail
« Új hozzászólás #2502 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 18:51:41 »

és ha szabad érdeklődnöm te milyet tettél bele helyette


még semmilyet. pár hónapos, de lassan nézek valamit helyette, mert bosszantó hangja van...
Naplózva

2001 mk3 tddi 2.0 ghia 115le, fekete sedan 5 ajtós
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2503 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 20:35:45 »

még semmilyet. pár hónapos, de lassan nézek valamit helyette, mert bosszantó hangja van...
A rud csere fogja megoldani a gondot, amig azt nem cseréled pár hónap után újra kopog...nekem több mint 2 mm hiányzott átmérőben ott ahol a szilent volt, oda minek venni új szilentet?... vigyor3
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2504 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 20:39:51 »

A rud csere fogja megoldani a gondot, amig azt nem cseréled pár hónap után újra kopog...nekem több mint 2 mm hiányzott átmérőben ott ahol a szilent volt, oda minek venni új szilentet?... vigyor3

Nem árulnak túlméretest? Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2505 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 20:52:17 »

A rud csere fogja megoldani a gondot, amig azt nem cseréled pár hónap után újra kopog...nekem több mint 2 mm hiányzott átmérőben ott ahol a szilent volt, oda minek venni új szilentet?... vigyor3

A fém rúdból hiányzott 2mm?  Huh? Huh?

Ha jól emlékszem a stabilizátor 20mm átmérőjű. Ez lement 18mm-re?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2506 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 23:12:47 »

A fém rúdból hiányzott 2mm?  Huh? Huh?

Ha jól emlékszem a stabilizátor 20mm átmérőjű. Ez lement 18mm-re?
Igen, vagy még egy kicsit kevesebbre, és már direkt figyeltem több autón is ugyanez a helyzet, ezért pénz dobálás a csak szilent csere... mert jó nem lesz, csak pár hétig csendesebb...
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2507 Dátum: 2012.06.11 hétfő, 23:24:28 »

Igen, vagy még egy kicsit kevesebbre, és már direkt figyeltem több autón is ugyanez a helyzet, ezért pénz dobálás a csak szilent csere... mert jó nem lesz, csak pár hétig csendesebb...

A szilentek környékén kiszélesedik a rúd, és a szilentnél pedig normál szélességű, mint pl középen, nem ezt néztétek kopásnak? Dízelen 350ekm után sem mértem kopást
a fémen.
Naplózva
nino666
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 295


E-mail
« Új hozzászólás #2508 Dátum: 2012.06.12 kedd, 12:13:16 »

Van valakinek vélemény vagy tapasztalat Continentálék féle trapézgömbfej minőségéről, esetleg használ-é valaki vagy cserélt-é ilyenre valaki?
Előre is "tankok" a válaszokat.
Üdv.:
Nino
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2509 Dátum: 2012.06.12 kedd, 22:01:51 »

Van valakinek vélemény vagy tapasztalat Continentálék féle trapézgömbfej minőségéről, esetleg használ-é valaki vagy cserélt-é ilyenre valaki?
Előre is "tankok" a válaszokat.
Üdv.:
Nino

szharok, inkább vegyél egy bontott gyárit

 vigyor3

Előző oldalon volt szó a dologról.
Naplózva
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2510 Dátum: 2012.06.13 szerda, 00:38:24 »

Ha puszta kézzel csak komolyabb nekiveselkedéssel tudod elmozdítani, addig rendben van. Ha könnyedén mozog, akkor kuka.

AndyA
eljen
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
nino666
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 295


E-mail
« Új hozzászólás #2511 Dátum: 2012.06.13 szerda, 07:47:03 »

vigyor3

Előző oldalon volt szó a dologról.

Sajnos innen nem bentről nem megy e-bay. Megtudná mondani ,nézni nekem valaki hogy összesen mennyibe fájna ha e-bayról venném meg a komplett jobb első lengőkart 2002-es facelift elötti mondihoz. Postával együtt.

thx
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2512 Dátum: 2012.06.13 szerda, 08:13:54 »

Sajnos innen nem bentről nem megy e-bay. Megtudná mondani ,nézni nekem valaki hogy összesen mennyibe fájna ha e-bayról venném meg a komplett jobb első lengőkart 2002-es facelift elötti mondihoz. Postával együtt.

thx

Angoloktól: 40 ill. 58 font, postaköltség az utóbbihoz ismert, további 18 font.

Németektől (Bécsbe postázva): 35+25 Euro, 55+11 Euro, 60+10 Euro.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2513 Dátum: 2012.06.13 szerda, 14:12:53 »

A szilentek környékén kiszélesedik a rúd, és a szilentnél pedig normál szélességű, mint pl középen, nem ezt néztétek kopásnak? Dízelen 350ekm után sem mértem kopást
a fémen.
Kopás volt 2mm, vettem gyári újat ahhoz képest ott a szilentek helyén mért átmérőt mértem, meg szemmel is látszott a berágódás-kopás.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2514 Dátum: 2012.06.13 szerda, 14:39:56 »

Kopás volt 2mm, vettem gyári újat ahhoz képest ott a szilentek helyén mért átmérőt mértem, meg szemmel is látszott a berágódás-kopás.

Érdekes  wow1
Naplózva
obszerver
Vendég
« Új hozzászólás #2515 Dátum: 2012.06.13 szerda, 19:50:58 »

Kopás volt 2mm, vettem gyári újat ahhoz képest ott a szilentek helyén mért átmérőt mértem, meg szemmel is látszott a berágódás-kopás.

Mennyi volt az új? Hol vetted? Utángyártott van belőle?
Naplózva
Ervin
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4563


TDDi, gyári xenon, F2 optika, 5 ajtó, MMT 6


« Új hozzászólás #2516 Dátum: 2012.06.13 szerda, 19:58:05 »

Mennyi volt az új? Hol vetted? Utángyártott van belőle?
Már pár éve vettem, tizenvalamennyi volt Wyctornál vettem, szerintem van utángyártottban is, gondolom olcsóbban.
Naplózva

passat 2010 highline CRTDI 125 kW kombi DSG
mondeo 2001 trend TDDi 85 kW 5ajtó
obszerver
Vendég
« Új hozzászólás #2517 Dátum: 2012.06.13 szerda, 20:22:29 »

Már pár éve vettem, tizenvalamennyi volt Wyctornál vettem, szerintem van utángyártottban is, gondolom olcsóbban.

Ok, köszönöm! Én nem találtam sem Cromaxnál, sem a 3 nagy alkatrészesnél ilyet.
Naplózva
b.joci1979
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


E-mail
« Új hozzászólás #2518 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 14:14:21 »

Tisztelt Uraim!

A véleményetekre lennék kíváncsi.

III.-as, TDDI kombi  Mondeom van. Használt nyári gumik felrakása után az autó jobb oldala felől, 40-45km/h sebességtől hallható erős, mozdonyszerű zúgás hallható.
A hang monoton, de minden fordulatnál van egy pillanatig egy erősebb hang, tényleg dízel mozdonyos a hangja, mely a sebesség növekedésével egyéb iránt úgy tűnik halkul.
A gumik nem szálszakadásosak, sőt meg is cseréltem azokat, de mindig a jobb elejéből jön a hang.
Elsőre kerékcsapágyra gyanakodtam hát csere, majd a bal oldalon is, miután nem múlt el féktárcsák és betétek csere.
A féltengelyt megnéztem, ahogy azt korábban itt olvastam, akna felett 4. fokozatba rakva, előre-hátra mozgatva a jobb oldali féltengely belső csuklója, ha kis mértékben is, de fel le ugrál. 
Ezért már megvettem a bontott féltengelyt, de ha esetleg tudja valaki a hang okát, azt megköszönném, ha elárulná, mert egy volt Ford szervizes szerelő tegnap azt mondta, hogy a féltengely nem ad ki ilyen hangot, akkor sem, ha beteg.

Köszönettel
Joci
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2519 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 15:26:26 »

Tisztelt Uraim!

A véleményetekre lennék kíváncsi.

III.-as, TDDI kombi  Mondeom van. Használt nyári gumik felrakása után az autó jobb oldala felől, 40-45km/h sebességtől hallható erős, mozdonyszerű zúgás hallható.
A hang monoton, de minden fordulatnál van egy pillanatig egy erősebb hang, tényleg dízel mozdonyos a hangja, mely a sebesség növekedésével egyéb iránt úgy tűnik halkul.
A gumik nem szálszakadásosak, sőt meg is cseréltem azokat, de mindig a jobb elejéből jön a hang.
Elsőre kerékcsapágyra gyanakodtam hát csere, majd a bal oldalon is, miután nem múlt el féktárcsák és betétek csere.
A féltengelyt megnéztem, ahogy azt korábban itt olvastam, akna felett 4. fokozatba rakva, előre-hátra mozgatva a jobb oldali féltengely belső csuklója, ha kis mértékben is, de fel le ugrál.  
Ezért már megvettem a bontott féltengelyt, de ha esetleg tudja valaki a hang okát, azt megköszönném, ha elárulná, mert egy volt Ford szervizes szerelő tegnap azt mondta, hogy a féltengely nem ad ki ilyen hangot, akkor sem, ha beteg.

Köszönettel
Joci
maga a gumi is adhat hangot,ha keresztben fut.a futómű volt ellenorizve,beállítva?lengescsillapito hogy van?
« Utoljára szerkesztve: 2012.06.14 csütörtök, 15:44:40 írta alf » Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
lezlee
Vendég
« Új hozzászólás #2520 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 15:40:09 »

Hello mindenki! Csak egy kis megerositésre lenne szukségem, hogy nem vagyok teljesen hulye  Smiley  A kocsim egy kombi mondeo III. Fura zajokat hallani az elso futomu felol, ezért a szerelom elkuldott bevizsgáltatni az elso rugostagokat (bocsi ha valami kifejezést rosszul használok, szlovákiábol vagyok), hogy annak a hibáját ki lehessen zárni. Elvittem rázopadra, bemérték az elsoket és a hátsokat is. Elol 72 / 71 %-ot mértek, hátul 53 / 51 -et. Most nem az a legnagyobb gondom hogy elol ez még ok, hanem hogy hátul a szerelom szerint cserélve volt kb. fél éve (10 000 km kb.).  Na most nem tudom hogy másszak e a képére hogy átvágott a palánkon és nem is cserélte ki oket, amit ok nélkul nem szeretnék, vagy lehetséges valami más ok is, ami miatt ilyen alacsony értéket mértek. Hátul amugy AL-KO tipusu lengéscsillapitokat találtam, sajnos az állitolagos csere elott nem néztem meg milyen volt. Várom a véleményeket. Koszi.
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2521 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 15:51:51 »

Hello mindenki! Csak egy kis megerositésre lenne szukségem, hogy nem vagyok teljesen hulye  Smiley  A kocsim egy kombi mondeo III. Fura zajokat hallani az elso futomu felol, ezért a szerelom elkuldott bevizsgáltatni az elso rugostagokat (bocsi ha valami kifejezést rosszul használok, szlovákiábol vagyok), hogy annak a hibáját ki lehessen zárni. Elvittem rázopadra, bemérték az elsoket és a hátsokat is. Elol 72 / 71 %-ot mértek, hátul 53 / 51 -et. Most nem az a legnagyobb gondom hogy elol ez még ok, hanem hogy hátul a szerelom szerint cserélve volt kb. fél éve (10 000 km kb.).  Na most nem tudom hogy másszak e a képére hogy átvágott a palánkon és nem is cserélte ki oket, amit ok nélkul nem szeretnék, vagy lehetséges valami más ok is, ami miatt ilyen alacsony értéket mértek. Hátul amugy AL-KO tipusu lengéscsillapitokat találtam, sajnos az állitolagos csere elott nem néztem meg milyen volt. Várom a véleményeket. Koszi.

Kiváló minőség... Ha kicsit nagyobb terheléssel használtad, akár még tönkre is mehetett ennyi idő alatt 50%-osra.

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #2522 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 16:06:41 »

Hello mindenki! Csak egy kis megerositésre lenne szukségem, hogy nem vagyok teljesen hulye  Smiley  A kocsim egy kombi mondeo III. Fura zajokat hallani az elso futomu felol, ezért a szerelom elkuldott bevizsgáltatni az elso rugostagokat (bocsi ha valami kifejezést rosszul használok, szlovákiábol vagyok), hogy annak a hibáját ki lehessen zárni. Elvittem rázopadra, bemérték az elsoket és a hátsokat is. Elol 72 / 71 %-ot mértek, hátul 53 / 51 -et. Most nem az a legnagyobb gondom hogy elol ez még ok, hanem hogy hátul a szerelom szerint cserélve volt kb. fél éve (10 000 km kb.).  Na most nem tudom hogy másszak e a képére hogy átvágott a palánkon és nem is cserélte ki oket, amit ok nélkul nem szeretnék, vagy lehetséges valami más ok is, ami miatt ilyen alacsony értéket mértek. Hátul amugy AL-KO tipusu lengéscsillapitokat találtam, sajnos az állitolagos csere elott nem néztem meg milyen volt. Várom a véleményeket. Koszi.
Fél éves lengéscsillapító azért még nem nézhet ki túlságosan ramatyúl tehát újszerű állapotúnak kell lennie esztétikailag oszt mennyire bírja az más kérdés.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
Lacimanó
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 937


E-mail
« Új hozzászólás #2523 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 16:11:38 »

Tisztelt Uraim!

A véleményetekre lennék kíváncsi.

III.-as, TDDI kombi  Mondeom van. Használt nyári gumik felrakása után az autó jobb oldala felől, 40-45km/h sebességtől hallható erős, mozdonyszerű zúgás hallható.
A hang monoton, de minden fordulatnál van egy pillanatig egy erősebb hang, tényleg dízel mozdonyos a hangja, mely a sebesség növekedésével egyéb iránt úgy tűnik halkul.
A gumik nem szálszakadásosak, sőt meg is cseréltem azokat, de mindig a jobb elejéből jön a hang.
Elsőre kerékcsapágyra gyanakodtam hát csere, majd a bal oldalon is, miután nem múlt el féktárcsák és betétek csere.
A féltengelyt megnéztem, ahogy azt korábban itt olvastam, akna felett 4. fokozatba rakva, előre-hátra mozgatva a jobb oldali féltengely belső csuklója, ha kis mértékben is, de fel le ugrál. 
Ezért már megvettem a bontott féltengelyt, de ha esetleg tudja valaki a hang okát, azt megköszönném, ha elárulná, mert egy volt Ford szervizes szerelő tegnap azt mondta, hogy a féltengely nem ad ki ilyen hangot, akkor sem, ha beteg.

Köszönettel
Joci
Ehhez csak annyi a hozzászólásom, hogy nekem is sokkal zajosabb a nyári gumi mint a téli. De most már lefuttatom pedig ha elindulok roppant zavar. Néhány km és vagy bemelegszik vagy valami de kicsit csöndesebb. A téli garnitúra sokkal csendesebb pedig azok régebbiek. Kicsit sajnálom is, hogy nem hagytam rajt mert azok már nem lesznek visszarakva ősszel. Ezt a nyarat meg kibírta volna és nekem sem zúgna a fülem.
Naplózva

2001 TDDI Kombi! 115Le+chip No EGR!
lezlee
Vendég
« Új hozzászólás #2524 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 18:11:37 »

Kiváló minőség... Ha kicsit nagyobb terheléssel használtad, akár még tönkre is mehetett ennyi idő alatt 50%-osra.

AndyA

Na szoval megnéztem pontosan, 8000 km telt el az állitolagos csere ota. Kocsi nincs terhelve, álltalában 1-2 személlyel használva. 5 év alatt 80 000 km-ert tettem bele én, ezalatt lengéscsillapitot nem cseréltem...ha ez ilyen gyorsan tonkrement, akkor min. 2-3x már kellett volna cserélni ugyebár. Bemásztam a kocsi alá, szép fekete az egész, nem tunik lestrapáltnak, bár nem tudom mennyire kéne látszania az elhasználtságnak kivulrol. Szoval nem tudom mit gondoljak...
Naplózva
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2525 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 18:15:07 »

Na szoval megnéztem pontosan, 8000 km telt el az állitolagos csere ota. Kocsi nincs terhelve, álltalában 1-2 személlyel használva. 5 év alatt 80 000 km-ert tettem bele én, ezalatt lengéscsillapitot nem cseréltem...ha ez ilyen gyorsan tonkrement, akkor min. 2-3x már kellett volna cserélni ugyebár. Bemásztam a kocsi alá, szép fekete az egész, nem tunik lestrapáltnak, bár nem tudom mennyire kéne látszania az elhasználtságnak kivulrol. Szoval nem tudom mit gondoljak...

Kívülről nemigen látszik, csak ha már jön belőle az olaj. Én gyárit vettem, de vannak más használható márkák is, majd a fórumtársak megmondják a tuttit. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2526 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 18:23:12 »

Na szoval megnéztem pontosan, 8000 km telt el az állitolagos csere ota. Kocsi nincs terhelve, álltalában 1-2 személlyel használva. 5 év alatt 80 000 km-ert tettem bele én, ezalatt lengéscsillapitot nem cseréltem...ha ez ilyen gyorsan tonkrement, akkor min. 2-3x már kellett volna cserélni ugyebár. Bemásztam a kocsi alá, szép fekete az egész, nem tunik lestrapáltnak, bár nem tudom mennyire kéne látszania az elhasználtságnak kivulrol. Szoval nem tudom mit gondoljak...

Esetleg nincs túlfújva a hátsó gumi? Az is tudja befolyásolni a mért értéket. Amúgy nem biztos, hogy ez elhasználódás, mert lehet, hogy újonnan
is ennyit tudott, és ezt az %-ot fogja tartani.
Naplózva
b.joci1979
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


E-mail
« Új hozzászólás #2527 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 18:26:16 »

maga a gumi is adhat hangot,ha keresztben fut.a futómű volt ellenorizve,beállítva?lengescsillapito hogy van?
Az autót november közepén vittem el teljes átvizsgálásra egy Ford szervizbe. Ott azt mondták, hogy nem tökéletesek a lengéscsillapítók, de használhatóak még.
Az év elején eltört  a jobb első spirál rugó, azt cseréltem, de a hang csak jóval később a téliről, nyári gumira csere után jött elő.
A gumi is szólhat, ha nem fut egyenesen, de felteszem, ha nem is megfelelő a kerékösszetartás, kisebb ívű kanyarodáskor amikor a jobb első gumi éppen egyenesbe kerül a hangnak meg kellene szűnnie. De a hang kanyarodáskor is fennáll.

Köszönöm a hozzászólásokat!

Üdv. Joci
Naplózva
lezlee
Vendég
« Új hozzászólás #2528 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 18:28:43 »

Esetleg nincs túlfújva a hátsó gumi? Az is tudja befolyásolni a mért értéket. Amúgy nem biztos, hogy ez elhasználódás, mert lehet, hogy újonnan
is ennyit tudott, és ezt az %-ot fogja tartani.

Nincs tulfujva, ezt pontosan tudom mert 1-2 hete engedtem ki belole, mert gumicsere után tulfujták Smiley  Azt hittem ujan 100%-osnak kéne lennie...nem értek hozzá, azért kérdeztem itt utána, nehogy alaptalanul gyanusitsam meg a szerelomet. Ez egyre cifrább Smiley
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2529 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 18:35:12 »

Nincs tulfujva, ezt pontosan tudom mert 1-2 hete engedtem ki belole, mert gumicsere után tulfujták Smiley  Azt hittem ujan 100%-osnak kéne lennie...nem értek hozzá, azért kérdeztem itt utána, nehogy alaptalanul gyanusitsam meg a szerelomet. Ez egyre cifrább Smiley


100% sosem lesz, még az új sem. Itt van, hogy hogy jön ki a szám:

"A mérés kezdetekor megmérjük,hogy a kerék milyen súllyal nehezedik a talajra,majd a gépkocsi kerekét oldalanként és tengelyenként lengő mozgásra gerjesztjük a berendezés segítségével
Ennek során amikor a gerjesztést megszüntetjük,a kerék és a hozzá kapcsolt rugó és lengéscsillapító szabad lengésekkel lassulni kezd.
Ekkor mérjük meg a legkisebb talperőt(a vizsgáló berendezésre nehezedő legkisebb súlyt) és ezt hasonlítjuk az indítás előtt mért kerékterheléshez.
Ezek százaléka adja meg a lengéscsillapító hatékonyságát."
Naplózva
tpmportal
Megszállott
****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 4114


E-mail
« Új hozzászólás #2530 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 18:38:52 »

Az autót november közepén vittem el teljes átvizsgálásra egy Ford szervizbe. Ott azt mondták, hogy nem tökéletesek a lengéscsillapítók, de használhatóak még.
Az év elején eltört  a jobb első spirál rugó, azt cseréltem, de a hang csak jóval később a téliről, nyári gumira csere után jött elő.
A gumi is szólhat, ha nem fut egyenesen, de felteszem, ha nem is megfelelő a kerékösszetartás, kisebb ívű kanyarodáskor amikor a jobb első gumi éppen egyenesbe kerül a hangnak meg kellene szűnnie. De a hang kanyarodáskor is fennáll.

Köszönöm a hozzászólásokat!

Üdv. Joci


Esetleg a köztes féltengely támcsapágya?
Naplózva
lezlee
Vendég
« Új hozzászólás #2531 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 18:56:15 »

100% sosem lesz, még az új sem. Itt van, hogy hogy jön ki a szám:

"A mérés kezdetekor megmérjük,hogy a kerék milyen súllyal nehezedik a talajra,majd a gépkocsi kerekét oldalanként és tengelyenként lengő mozgásra gerjesztjük a berendezés segítségével
Ennek során amikor a gerjesztést megszüntetjük,a kerék és a hozzá kapcsolt rugó és lengéscsillapító szabad lengésekkel lassulni kezd.
Ekkor mérjük meg a legkisebb talperőt(a vizsgáló berendezésre nehezedő legkisebb súlyt) és ezt hasonlítjuk az indítás előtt mért kerékterheléshez.
Ezek százaléka adja meg a lengéscsillapító hatékonyságát."

Na, igyse voltam eléggé osszezavarva...  vigyor3  Beugrok a szerelomhoz valamelyik nap, aztán meghallgatom a véleményét, és majd attol fugg hogy lépek tovább.  Addig is koszi mindenki segitségét.
Naplózva
b.joci1979
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 36


E-mail
« Új hozzászólás #2532 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 19:34:53 »

Idézetet írta: tpmportal lin a k=topic=1590.msg674114#msg674114 date=1339691932
Esetleg a köztes féltengely támcsapágya?

Köszönöm, ez esetleg előfordulhat, ezt a hétvégén ellenőrzöm, bár a féltengely ellenőrzésekor jól megráncigáltam mindent, de nem tapasztaltam ott semmilyen kotyogást, ami a csapágy kopottságára utalna. Ismeretem szerint ráadásul a csapágyzajok egy teljesen homogén zajt szoktak produkálni, de ennek az alapzajon túl egy periodikusan ismétlődő mélyebb hangja van, mely a sebesség növekedésével egyenes arányban gyorsul fel.

Köszönettel
Joci
Naplózva
alf®
Globál Moderátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 48518



« Új hozzászólás #2533 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 21:35:13 »

Az autót november közepén vittem el teljes átvizsgálásra egy Ford szervizbe. Ott azt mondták, hogy nem tökéletesek a lengéscsillapítók, de használhatóak még.
Az év elején eltört  a jobb első spirál rugó, azt cseréltem, de a hang csak jóval később a téliről, nyári gumira csere után jött elő.
A gumi is szólhat, ha nem fut egyenesen, de felteszem, ha nem is megfelelő a kerékösszetartás, kisebb ívű kanyarodáskor amikor a jobb első gumi éppen egyenesbe kerül a hangnak meg kellene szűnnie. De a hang kanyarodáskor is fennáll.

Köszönöm a hozzászólásokat!

Üdv. Joci

A kanyarodós elméleted nem működik!
A két keré,ha össze felé néz,vagy a jobb a bal felé inkább,akkor az kanyarba is mindig "csúszik" és egyenesben is.Pláne ha a négy kerékből csak az az egy fut keresztbe.Ezért nem ártana egy lézeres futómű állítás.Továbbá a rugótörés és csere is ezt kívánja!
Naplózva

ticking TDCI Űrhajó Grin Titanium Smax 18"
AndyA
Adminisztrátor
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 27030


E-mail
« Új hozzászólás #2534 Dátum: 2012.06.14 csütörtök, 22:57:49 »

A kanyarodós elméleted nem működik!
A két keré,ha össze felé néz,vagy a jobb a bal felé inkább,akkor az kanyarba is mindig "csúszik" és egyenesben is.Pláne ha a négy kerékből csak az az egy fut keresztbe.Ezért nem ártana egy lézeres futómű állítás.Továbbá a rugótörés és csere is ezt kívánja!

A rugókat még a futóműállítás előtt kellene megnézni. Smiley

AndyA
Naplózva

Mk3 2.0/130LE TDCi Trend kombi 2006/11 -  MK5 2.0 Ecoblue TDCi kombi 2019/11
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #2535 Dátum: 2012.06.15 péntek, 17:19:02 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy azt vettem észre a kocsi hátsó kerekei befele dőlnek, az mitől lehet, tudja vki????semmi zúgás vagy bármiféle hang nem jön onnan, de nem tudom mi mehetett tönkre benne Sad
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2536 Dátum: 2012.06.15 péntek, 17:32:47 »

Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy azt vettem észre a kocsi hátsó kerekei befele dőlnek, az mitől lehet, tudja vki????semmi zúgás vagy bármiféle hang nem jön onnan, de nem tudom mi mehetett tönkre benne Sad

Ez így van jól... úgy hívják: terpeszt. Így van kitalálva.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
dieselbee
Vendég
« Új hozzászólás #2537 Dátum: 2012.06.15 péntek, 17:38:43 »

rugohoz nincs koze, esetleg a hatso felfuggesztes komponenseihez?
Naplózva
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #2538 Dátum: 2012.06.15 péntek, 18:01:15 »

Ez így van jól... úgy hívják: terpeszt. Így van kitalálva.
na de ennyire Smiley)
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
Proconsul
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6157


Mens sana in corpore sano


« Új hozzászólás #2539 Dátum: 2012.06.15 péntek, 18:06:31 »

na de ennyire Smiley)
figyi dobjál fel képet róla.
Naplózva

95-ös 1.8TD mondeo
kisgyerek83
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1652



E-mail
« Új hozzászólás #2540 Dátum: 2012.06.15 péntek, 21:04:58 »

Ez így van jól... úgy hívják: terpeszt. Így van kitalálva.
na megnéztük aknán, felemelve, semmi sem mozog rajta, nem találtunk egyik oldalt sem semmilyen hibára vagy bármi sérülésre utaló jelet,meg lettek "feszegetve", meg se kottyantak Cheesy
Naplózva

MK3, 2001.12.20. fekete Kombi , 2.0 TDDI, Ghia 
EGR-t már nyomokban sem tartalmaz Cheesy
AIR SPRING légrugó Smiley
obszerver
Vendég
« Új hozzászólás #2541 Dátum: 2012.06.20 szerda, 17:16:11 »

Nyikorgott az autó hátulja, csak bal oldalt. Anno befújtuk az összes  dolgot amit találtunk és guminak tűnt, akkor fél napra abbahagyta.
Kicseréltettem a hátsó keresztstab szilenteket, de magát a valószínűleg elkopott keresztstabilizátort nem. Nem történt semmi, egy pillantra sem szűnt meg a nyikorgás, tehát nem ez volt.
Mi lehet még ami nyikorog? Sima úton nem, de bármilyen kis magasságváltozásra már nyikorog. Olyan mintha a hátsó lengéscsillapítóval lenne összefüggésben.
Van olyan "legendás" hibaforrás nyikorgásra, mint a hátsó keresztstabilizátor volt, csak hátsó lengéscsillapítóra??
Naplózva
Angel
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 37381



WWW E-mail
« Új hozzászólás #2542 Dátum: 2012.06.20 szerda, 17:27:47 »

Nyikorgott az autó hátulja, csak bal oldalt. Anno befújtuk az összes  dolgot amit találtunk és guminak tűnt, akkor fél napra abbahagyta.
Kicseréltettem a hátsó keresztstab szilenteket, de magát a valószínűleg elkopott keresztstabilizátort nem. Nem történt semmi, egy pillantra sem szűnt meg a nyikorgás, tehát nem ez volt.
Mi lehet még ami nyikorog? Sima úton nem, de bármilyen kis magasságváltozásra már nyikorog. Olyan mintha a hátsó lengéscsillapítóval lenne összefüggésben.
Van olyan "legendás" hibaforrás nyikorgásra, mint a hátsó keresztstabilizátor volt, csak hátsó lengéscsillapítóra??

De hát ezt nem nehéz megtalálni... valaki nyomkodja az autó hátulját, a másik meg fülel, tapogat... hamar meg lehet találni, honnan jön.
Nekem a régi mondin a lengsécsillapító rudacskáját kellett megkenni, az csinálta.
Naplózva

MKIII facelift 2.0 TDCi Ghia – a kékvérű
zsombi
Haladó
**
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 395


« Új hozzászólás #2543 Dátum: 2012.06.20 szerda, 19:39:04 »

Nyikorgott az autó hátulja, csak bal oldalt. Anno befújtuk az összes  dolgot amit találtunk és guminak tűnt, akkor fél napra abbahagyta.
Kicseréltettem a hátsó keresztstab szilenteket, de magát a valószínűleg elkopott keresztstabilizátort nem. Nem történt semmi, egy pillantra sem szűnt meg a nyikorgás, tehát nem ez volt.
Mi lehet még ami nyikorog? Sima úton nem, de bármilyen kis magasságváltozásra már nyikorog. Olyan mintha a hátsó lengéscsillapítóval lenne összefüggésben.
Van olyan "legendás" hibaforrás nyikorgásra, mint a hátsó keresztstabilizátor volt, csak hátsó lengéscsillapítóra??

ha a kutyacsont be van már állva, az is nyikoroghat. mondjuk az inkább mélyebb hang, de pont így csinálja: elinduláskor, fékezéskor, enyhe bukkanókon.
Naplózva

1,8TD kombi 1998
2,0i 5ajtós 2004
ultio
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1242


rasti rusti

ultio.ultionis@gmail.com
E-mail
« Új hozzászólás #2544 Dátum: 2012.06.20 szerda, 21:51:16 »

Nyikorgott az autó hátulja, csak bal oldalt. Anno befújtuk az összes  dolgot amit találtunk és guminak tűnt, akkor fél napra abbahagyta.
Kicseréltettem a hátsó keresztstab szilenteket, de magát a valószínűleg elkopott keresztstabilizátort nem. Nem történt semmi, egy pillantra sem szűnt meg a nyikorgás, tehát nem ez volt.
Mi lehet még ami nyikorog? Sima úton nem, de bármilyen kis magasságváltozásra már nyikorog. Olyan mintha a hátsó lengéscsillapítóval lenne összefüggésben.
Van olyan "legendás" hibaforrás nyikorgásra, mint a hátsó keresztstabilizátor volt, csak hátsó lengéscsillapítóra??

Mi tegnap ezt cseréltük.
Meg előtte még néhány alkatrészt hátul a futóműben, de azok nem nyikorogtak, tehát biztos, hogy nekem a fenti alkatrész okozta a hangokat.

Nyikorgott nagyon, fekvőrendőrön, nagyobb gázadással induláskor és amikor kiszálltam az autóból akkor is, sőt mikor a 16 kg-os fiam kiszállt, akkor is.
Most már nem csinálja, bár sok km-t nem mentünk az autóval, szóval még tesztelés alatt áll.
Naplózva

rasti rusti
Van: Toyota Auris HSD, 2010.
Volt: Ford Mondeo, benzin, 1999 cm3, 2002., 5 ajtó, 5 sebesség, Ghia.
obszerver
Vendég
« Új hozzászólás #2545 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 14:05:30 »

Mi tegnap ezt cseréltük.
Meg előtte még néhány alkatrészt hátul a futóműben, de azok nem nyikorogtak, tehát biztos, hogy nekem a fenti alkatrész okozta a hangokat.

Nyikorgott nagyon, fekvőrendőrön, nagyobb gázadással induláskor és amikor kiszálltam az autóból akkor is, sőt mikor a 16 kg-os fiam kiszállt, akkor is.
Most már nem csinálja, bár sok km-t nem mentünk az autóval, szóval még tesztelés alatt áll.


Ezt cseréltem én is, nekem nem ez. Smiley
Ha beírod ide a fórum keresőjébe hogy nyikorog/nyikorgás, akkor mindig erről a szilentről volt szó, ez volt a leggyakoribb válasz a hátsó futómű nyikorgására, így típushibának hittem, ahogy a hátsó kézifékkötél vagy az elromló zár, stb. Nos, nálam nem ez az ok.
Naplózva
mondejoooooo
Törzstag
***
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 1790



E-mail
« Új hozzászólás #2546 Dátum: 2012.06.21 csütörtök, 14:54:28 »

Ezt cseréltem én is, nekem nem ez. Smiley
Ha beírod ide a fórum keresőjébe hogy nyikorog/nyikorgás, akkor mindig erről a szilentről volt szó, ez volt a leggyakoribb válasz a hátsó futómű nyikorgására, így típushibának hittem, ahogy a hátsó kézifékkötél vagy az elromló zár, stb. Nos, nálam nem ez az ok.

nekem akkor nyikorgott úgy mint neked amikor el volt törve a jobb hátsó rugó.
igaz nálam egyértelmű volt, hogy jobb hátulról jön a hang.
Naplózva

ex 2001. Mondeo 2.0 16V 145LE Ghia,  tempomat, IPS, 4 kerék, kormány...
2013. Mondeo Mk4 fl 2.0 SCTI Ecoboost
chunkh asarurrasagh
Vendég
« Új hozzászólás #2547 Dátum: 2012.06.22 péntek, 17:00:24 »

Sziasztok!

Tegnap éles csörömpölő hangot kezdtem el hallani a jobb első keréktől. Leszedtük a kereket és a féltengelyt megmozgatva adta ki ezt a hangot.

Kérdés, hogy mit kell ott cserélni, párban kell-e cserélni?

Köszi
Naplózva
csapo geza
Kezdő
*
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 97


E-mail
« Új hozzászólás #2548 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 22:24:38 »

Sziasztok!

Kérdés:hátsó stabilizátor gömbfej is tud kopogó hangot adni rossz uton "combi" ugy szol mint az első kutyacsont? help
Naplózva

MK1.1996. 1.6 16V zetec
MK3.2004. 2.0 TDCI 130LE Ghia
MK3.2004. 2.0 Duratec HE
Relhist
Fórumfüggő
*****
Nem elérhető Nem elérhető

Hozzászólások: 6957



E-mail
« Új hozzászólás #2549 Dátum: 2012.06.25 hétfő, 23:33:04 »

meglátjuk, nekem most ilyen került fel a jobb oldalra.  Furcsa is volt, hogy 3db csavarfej van a gömbfej körül, mert eddig nem tűnt fel, hogy lett volna ilyen. Sad
...
nohát a sz0pás folytatódik.
* a bal oldali toronycsapágy nem a gyári pozícióban berakva (van rajta vonal, ami a két külső csavar közé kell essen) -> goto10
* a felni belső része, a féknyereg és a doblemezen jelentős mennyiségű zsírpöttyözés -> szakadt a bal külső féltengelycsukló gumiharangja és szórja ki a zsírt a csuklóból.  falbav  falbav  falbav (a kérdés csak az, hogy van-e összefüggés a szerelés és szakadás között  Roll Eyes  Roll Eyes )
* a futómű még mindig nem jól áll, nincs kormányközép (2x-i beállítási kísérlet után) (vicces, mikor a gép a középső kormánymű pont és az egyenesfutási állás között billeg...)
Naplózva

MK4 titanium kombi, 2.0TDCi automata, ink blue
Ex: MK3F1 2.0 TDCi Ghia 130Le MMT6 -> ZEN, Forge, LLumar, FlipKey [/URL
Oldalak: 1 ... 44 45 46 47 48 49 50 [51] 52 53 54 55 56 57 58 ... 185   Fel
  Nyomtatás  
 
Ugrás:  

Az oldal 0.045 másodperc alatt készült el 21 lekéréssel.